Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Goed, nu alleen nog de vraag: zilver of zwart? Iemand een duidelijk foto of iets in een opstelling?

Keuzes!!!! 8)

Edit: Jow de zwarte is besteld met een Samsung HD103UJ (Spinpoint F1). Als ik hem binnenheb zal ik direct een review voor hier schrijven.

[ Voor 37% gewijzigd door lordloeder op 26-11-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een hdx1000, aangesloten via een d-link dir-655 op het netwerk, ik heb een nfs share toegevoegd met "nfs-tcp" vanaf de DS-207+, echter als ik .ts, .mkv en elk andere HD files probeer af te spelen stoterd/happert het beeld en geluid.
Ik had echter begrepen dat streamen van HD content vanaf een NAS geen probleem was met de HDX1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Is jullie ervaring ook dat je regelmatig bestanden moet omzetten willen ze kunnen afspelen op de HDX-1000?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:38:
Ik heb sinds gisteren ook een hdx1000, aangesloten via een d-link dir-655 op het netwerk, ik heb een nfs share toegevoegd met "nfs-tcp" vanaf de DS-207+, echter als ik .ts, .mkv en elk andere HD files probeer af te spelen stoterd/happert het beeld en geluid.
Ik had echter begrepen dat streamen van HD content vanaf een NAS geen probleem was met de HDX1000?
Dat is toch draadloos? Dat is nooit zo stabiel als bedraad. Ik heb geen enkel probleem via mijn 100Mb netwerkje om .mkv af te spelen vanaf mijn server. Zelfs al is de gemiddelde snelheid over 60 seconden van draadloos 3x zo hoog als noodzakelijk kan dat nog steeds betekenen dat dat er 20 seconden 6 keer zo hoog is en dan 10 seconden niets omdat je buurman iets doet met zijn netwerk. Dan zal je beslist haperingen zien

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DjWannaB2002 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:48:
Is jullie ervaring ook dat je regelmatig bestanden moet omzetten willen ze kunnen afspelen op de HDX-1000?
Van wat naar wat? Ik heb nog nooit wat omgezet

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ortep schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:51:
[...]

Van wat naar wat? Ik heb nog nooit wat omgezet
Ik vroeg dat omdat MMM1956 wel deze ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:50:
[...]

Dat is toch draadloos? Dat is nooit zo stabiel als bedraad. Ik heb geen enkel probleem via mijn 100Mb netwerkje om .mkv af te spelen vanaf mijn server. Zelfs al is de gemiddelde snelheid over 60 seconden van draadloos 3x zo hoog als noodzakelijk kan dat nog steeds betekenen dat dat er 20 seconden 6 keer zo hoog is en dan 10 seconden niets omdat je buurman iets doet met zijn netwerk. Dan zal je beslist haperingen zien
Nee is niet draadloos, is bedraad.
Mischien was de mkv gewoon slecht, maar heeft er iemand al .ts files van een volledige BD rip al eens over het netwerk afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:52:
[...]

Ik vroeg dat omdat MMM1956 wel deze ervaring heeft.
mkv met .dts audio speelt ie bijvoorbeeld niet af. Die moet eerst omgezet worden naar AC3. Tenzij je een .dts receiver hebt ... In de eerstvolgende firmware wordt dit wel mogelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:08:
[...]

mkv met .dts audio speelt ie bijvoorbeeld niet af. Die moet eerst omgezet worden naar AC3. Tenzij je een .dts receiver hebt ... In de eerstvolgende firmware wordt dit wel mogelijk gemaakt.
Dat is hier geen probleem. Heb een uitstekende receiver hier :)
Dus interesse geldt nog steeds :D

edit:
Offtopic: Kan je nog even antwoord geven op mn mailtje?

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 26-11-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:56:
[...]

Nee is niet draadloos, is bedraad.
Mischien was de mkv gewoon slecht, maar heeft er iemand al .ts files van een volledige BD rip al eens over het netwerk afgespeeld?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das duidelijk, dus ws. iets niet goed in de instellingen dan, zal vanavond weer eens gaan speuren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu ook. Prima apparaat, alleen ik kan dus geen mkv met DTS afspelen?

Bijvoorbeeld dit:

Container...........: Matroska
Video Encoder.......: x264
Video Aspect Ratio..: 2.35:1 (1920x822)
Audio Codec.........: DTS
Audio BitRate.......: 1536 kbit/sec
Audio Channels......: 5.1 channels
Subtitles...........: English + forced subs only + Dutch
Source..............: Blu-Ray
File Size...........: 7.4 GB (avg bitrate of 9 Mbit)
DXVA compliant......: Yes

Zou erg jammer zijn, heb ook geen receiver. Ik ben niet zo erg thuis op dit gebied, maar is er misschien een andere optie om wél geluid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:30:
Ik heb 'm nu ook. Prima apparaat, alleen ik kan dus geen mkv met DTS afspelen?
Afspelen kan wel, maar geluid zal je niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik inmiddels achter ja |:(

Ben een leek op dit gebied, maar is er geen manier om DTS naar AC3 audio om te zetten dan?

Of moet ik nu gaan zitten wachten op die firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:08:
[...]

Ofwel even de komende firmware afwachten :)

Weet iemand trouwens of de 1,5TB seagate schijf goed werkt met de HDX-1000 ?

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:43:
Ben ik inmiddels achter ja |:(

Ben een leek op dit gebied, maar is er geen manier om DTS naar AC3 audio om te zetten dan?

Of moet ik nu gaan zitten wachten op die firmware update?
Moet je even terug kijken of anders in het topic van de WD TV, daar staat een programma vermeld waarmee je het om kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel, ik ga daar eens even een kijkje nemen.

Ach ja, ben erg blij met de HDX-1000, en een paar weken wachten op een update is ook wel te doen. Kijk ik eerst al m'n andere HD materiaal gewoon :9 .

Thx

Ik kan helaas dat tooltje niet vinden. Iemand die hier toevallig meeleest die wel weet waar ie staat? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 03:10

Boedha

Niks

Ik heb wat problemen met het netwerk gedeelte van de HDX1000.

Mijn shares op de Vista PC worden niet altijd gezien. Wat ik nu kan opmaken uit eerdere berichten dat ik in
het netwerk gedeelte van de HDX1000 een share moet aanmaken.

Wordt het dan zo iets.

nfs-tcp://pc2:/nmt

waarbij pc2 ook nog een ip adres kan zijn. :?

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-08 10:31

MeO

Ik kan helaas dat tooltje niet vinden. Iemand die hier toevallig meeleest die wel weet waar ie staat? :)
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

Dit is de tutorial. Je vindt hier ook de tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top van je. Ik ga aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Boedha schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:38:
Ik heb wat problemen met het netwerk gedeelte van de HDX1000.

Mijn shares op de Vista PC worden niet altijd gezien. Wat ik nu kan opmaken uit eerdere berichten dat ik in
het netwerk gedeelte van de HDX1000 een share moet aanmaken.

Wordt het dan zo iets.

nfs-tcp://pc2:/nmt

waarbij pc2 ook nog een ip adres kan zijn. :?
Ik neem aan dat je op je NMT de shares op je Vista PC wilt zien. Maar volgens mij heeft vista geen standaard nfs server. Maar eigenlijk heb je die ook helemaal niet nodig. Gebruik gewoon samba. Dit werkt ook prima. Vul in URL dan dit in:

smb://ipadresvanjepc/share of smb://computernaam/share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Toen ik gisteren mijn HDX-1000 opnieuw aansloot voelde ik mijn HDX-1000 licht trillen. Deze trilling wordt niet veroorzaakt door iets mechanisch, zoals HD, maar het lijkt alsof er een stroomlek is. Hoop dat ik het goede woord gebruik. Deze trilling voel ik zodra ik de HDMI kabel of stroomadapter aansluit. Ben bang dat ik een defecte NMT heb :'( Alles doet het gewoon verder, maar dit lijkt me niet goed voor de veiligheid en levensduur.

Heeft iemand anders ook dit probleem of heeft dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

In welke aflevering van Planet Earth zit die bewuste vogelscene?
Die zit al in begin van deel 1. Maar er zijn er meerdere in verschillende afleveringen. In deel 3 zit er ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeO schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:52:
[...]

Ik neem aan dat je op je NMT de shares op je Vista PC wilt zien. Maar volgens mij heeft vista geen standaard nfs server. Maar eigenlijk heb je die ook helemaal niet nodig. Gebruik gewoon samba. Dit werkt ook prima. Vul in URL dan dit in:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

olson schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:05:
Kan mij iemand vertellen of de uit knop op de afstandsbediening ook echt "uit" is?
Of gaat het apparaat op standby?
Je kan 'm ook uitzetten met afstandbediening met "uit"+"delete". Na elkaar. Dan is ie ook echt uit, maar daarna krijg je 'm niet meer aan met ab, omdat ie echt uit is.

[ Voor 6% gewijzigd door MeO op 26-11-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 13-09 03:10

Boedha

Niks

[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het werkt!! geweldig.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben sinds vandaag eigenaar van HDX-1000. misschien kun je zeggen onder welk menu ik bovenstaande moet invoeren. Heb ook wat problemen.
Ik heb mijn F schijf open gezet voor delen en als ik in HDX onder f de map movies open, dankrijg ik netjes alle divx/xvid films, maar de (mappen met ) dvd / iso formaat films onzichtbaar! Enig idee hoe dit kan en hoe ik via mijnlaptop ook dvd formaat films kan kijken!

Als tweede wil ik graag niet via mijn laptop (FTD / Grabit) maar direkt op de HDX downloaden. Welk menu moet ik hebben, moet ik programma's op de HDX installeren?? Kan iemand mij een beknopt uitleg geven?
Ik zag op internet foto's van menu HDX waarin een onderdeel bij mij niet voorkomt. Het stond tussen netwerk en gedeelde mappen namelijk NMT Applications. Waarom heb ik dit onderdeel niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Instellingen>Gedeelde Mappen>Toevoegen

vervolgens SHARE: Zelf verzinnen mag van alles zijn
rest wijst zichzelf.

Staan de bestanden op F schijf op PC en die heb je geshared? Zelf heb ik geen probleem gehad met ISO af te spelen op de HDX-1000. Via je laptop kan je geen iso's afspelen.

Dit komt omdat je na installatie van HD eerst de applicaties moet installeren. Dit doe je onder menu van de firmware. Download eerst de applicaties.

http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=51&Itemid=136

Let op verschillende firmware versies hebben verschillende applicatie versies. Beste is eerst je firmware te updaten (als je niet de laatste hebt) en daarna je applicaties. Updaten via internet lukt niet. Je zult een usb stick moeten gebruiken. Deze moet in de usb poort direct boven netwerkaansluiting worden gestoken. Firmware download bevat ook application image. lees de readme. Belangrijk is dat je een bestand naar syb8634.nmt renamed.

[ Voor 19% gewijzigd door MeO op 26-11-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het ook gelukt. Duurt wel ruim een half uur voordat het bij mij was geconventeerd, maar maakt niet uit :9 .

Helaas is de ingebakken ondertiteling door het conventeren verloren gegaan, maar dat kon ik van te voren weten. Toch?

Toch maar hopen dat ze snel die firmware online gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, dan download je een .srt :)

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Hoe doe ik eigenlijk een firmware update via usb? ( niet de apps, want dat staat er duidelijk bij )

Ik krijg hem namelijk vandaag via ups :) Snel gegaan binnen 1 dag.

Verwijderd

Moet je de wiki even lezen :)

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Zo, het duurde even, maar ik heb ze bij de Pricewatch zo ver kunnen krijgen dat de HDX is toegevoegd.
Je vindt de vermelding van het product hier:
pricewatch: HDX-1000 Networked Media Tank
Nu even als een dolle allemaal prijzen toevoegen! :)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Wat vreemd dat de andere Syabas NMT's er niet bij staan.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29
MeO schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:01:
Toen ik gisteren mijn HDX-1000 opnieuw aansloot voelde ik mijn HDX-1000 licht trillen. Deze trilling wordt niet veroorzaakt door iets mechanisch, zoals HD, maar het lijkt alsof er een stroomlek is. Hoop dat ik het goede woord gebruik. Deze trilling voel ik zodra ik de HDMI kabel of stroomadapter aansluit. Ben bang dat ik een defecte NMT heb :'( Alles doet het gewoon verder, maar dit lijkt me niet goed voor de veiligheid en levensduur.

Heeft iemand anders ook dit probleem of heeft dit gehad?
Dan heb je waarschijnlijk een klein lekstroompje over de massa van de HDMI. Geen zorgen, kan geen kwaad. De een heeft een lagere huidweerstand en voelt het sneller dan de ander.

• Sleepyhead
  • Laatst online: 00:01

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
jbr schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:25:
Zo, het duurde even, maar ik heb ze bij de Pricewatch zo ver kunnen krijgen dat de HDX is toegevoegd.

[...]

Nu even als een dolle allemaal prijzen toevoegen! :)
Ik had op het moment dat ik dit topic de HDX-1000 toegevoegd. Kreeg vandaag een mailtje dat het ook echt gedaan was! Ik ben nu bezig met een hele nieuwe topicstart. Gaat vanmiddag online hoop ik...

• jbr

jbr

Right back @ ya

Sleepyhead schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:18:
[...]

Ik had op het moment dat ik dit topic de HDX-1000 toegevoegd. Kreeg vandaag een mailtje dat het ook echt gedaan was!
Blijkbaar is dat de truuk, gewoon met meerdere mensen submitten/drammen. Ik kreeg namelijk vandaag ook dat mailtje ;)

[ Voor 9% gewijzigd door jbr op 27-11-2008 14:21 ]

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Aangezien er toch wel veel interesse is in de HDX-1000. Heb ik maar een nieuwe topicstart gemaakt. Met belangrijke informatie en vragen die voorbij komen. Enjoy! :o

Verwijderd

Mooie topicstart Sleepyhead :D

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
HDX 1000 - Factory Visit, zeer interessant om weten.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
jbr schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:21:
[...]

Blijkbaar is dat de truuk, gewoon met meerdere mensen submitten/drammen. Ik kreeg namelijk vandaag ook dat mailtje ;)
Haha, eindelijk. Ik had hem ook al twee weken geleden gesubmit, maar toen werd het geweigerd. De bureaucratie op tweakers tegenwoordig :z .

Ik vind het trouwens wel bizar dat de HDX nog zo duur is in Nederland. Heeft iemand ervaring met bankoverschrijving naar de shop van nmtank.fr ? Hij staat daar nog voor 259 inc. verzend en heeft 2 jaar garantie, lijkt me de beste deal tot nu toe?
Heb alvast een Logitech Harmony 555 gehaald en een 1 TB WD ACS Green schijf, ben benieuwd of dat allemaal gaat werken met elkaar :).

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sleepyhead schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:01:
Aangezien er toch wel veel interesse is in de HDX-1000. Heb ik maar een nieuwe topicstart gemaakt. Met belangrijke informatie en vragen die voorbij komen. Enjoy! :o
Ziet er weer toppie uit, maarre...

Deze link werkt niet?

Kun je ook volledige Blu-Ray discs afspelen?
Nee dit is niet mogelijk, deze dienen eerst omgezet te worden. Voor een tutorial, klik hier.

Verwijderd

Sangroid schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:42:
[...]

Deze link werkt niet?

Nee dit is niet mogelijk, deze dienen eerst omgezet te worden. Voor een tutorial, klik hier.
http://www.hdx1080.com/in...ask=view&id=90&Itemid=109

Verwijderd

MeO schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:01:
Instellingen>Gedeelde Mappen>Toevoegen

vervolgens SHARE: Zelf verzinnen mag van alles zijn
rest wijst zichzelf.

Staan de bestanden op F schijf op PC en die heb je geshared? Zelf heb ik geen probleem gehad met ISO af te spelen op de HDX-1000. Via je laptop kan je geen iso's afspelen.

Dit komt omdat je na installatie van HD eerst de applicaties moet installeren. Dit doe je onder menu van de firmware. Download eerst de applicaties.

http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=51&Itemid=136

Let op verschillende firmware versies hebben verschillende applicatie versies. Beste is eerst je firmware te updaten (als je niet de laatste hebt) en daarna je applicaties. Updaten via internet lukt niet. Je zult een usb stick moeten gebruiken. Deze moet in de usb poort direct boven netwerkaansluiting worden gestoken. Firmware download bevat ook application image. lees de readme. Belangrijk is dat je een bestand naar syb8634.nmt renamed.
Als ik het goed begrijp moet en kan ik applicatie installeren, alleen met een Hard Disk. En dan kan ik via de HD dus de iso afspelen. Klopt dit?

Alleen is het helemaal niet mogelijk om via laptop dvd bestanden af te spelen? Zo niet moet ik snel een hd halen.

Ik heb verder share mijn gegeven toegevoegd onder gedeelde mappen, mijn computernaam gebruikt ipv ip omdat mijn ip dynamisch is, gebruikersnaam zelfde als op mijn laptop en wachtwoord. Als ik naar thuis menu ga en laat zoeken dan vind hij inderdaad de door mij toegevoegde map maar zegt dan geen bron gevonden te hebben. Wat is hier nou verkeerd? Gisteren kon ik nog mijn F schijf in en nu ziet het de F ook niet. Wel mijn netwerk en dan mijn laptop maar daarna weer melding geen bron.
Ik snap het niet, ene keer ziet hij de F wel en ander keer niet. Wat doe ik nou verkeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:05:
[...]

Als ik het goed begrijp moet en kan ik applicatie installeren, alleen met een Hard Disk. En dan kan ik via de HD dus de iso afspelen. Klopt dit?

Alleen is het helemaal niet mogelijk om via laptop dvd bestanden af te spelen? Zo niet moet ik snel een hd halen.
De HDX-1000 is een Networked Media Tank player. Denk nog eens na over je vraag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:54:
[...]

De HDX-1000 is een Networked Media Tank player. Denk nog eens na over je vraag.
ja dat betekent wel dus van wel alleen waarom bij niet. of heb ik het verkeerd?
heb firmware nu ook geupdate.

gisteren had ik nog toegang naar mijn map f en nu helemaal niet meer nadat ik zelf handmatig mappen toegang ingesteld heb.
Ik kreeg in gedeelde mappen volgende keuze bij netwerk browser
1. thuis (mijn netwerk)
2. F en nu staat hier NFS server en als ik hierop sta duurt lang dat hij iets zegt maarzegt niet gevonden te hebben. Gisteren kon ik in ieder geval mijn F schijf in. nu dus niets. EN bij menu 1 kan ik 1 keer verder klikken en kom dan mijn laptop tegen en dan ook de melding geen inhoud gevonden.
Is het bij handmatig instellen bij URL bij gebruik van mijn laptop naam hoofdletter belangrijk? Ik heb hoofdletters gebruikt omdat hdx bij zelf vinden van de laptop ook hoofdletters geeft.
smb://mijnlaptopnaam/share
klopt die share wel? of moet daar de naam die ik zelf gegeven heb staan?

En ook al klopt deze instelling wel of niet waaromn ziet hij na vinden van mijn laptop(naam) niet de F schijf??
svp help!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 20:51 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Is het nog een idee op in de TS bij de specs ook de afmetingen van de HDX-1000 neer te zetten?

Franse review
En een israëlische als iemand dat kan lezen ;)
Misschien dat iemand er een mooie vertaling van kan maken?

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 27-11-2008 22:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:23:
[...]

ja dat betekent wel dus van wel alleen waarom bij niet. of heb ik het verkeerd?
Watvoor dialect spreek jij?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voor diegene die een HDX-1000 hebben: wat voor hdmi kabel kregen jullie erbij (en waar had je hem dan besteld)
Want aan de reacties op die franse review site te lezen zijn er mensen die een kwalitatief hoge hdmi kabel erbij gekregen hebben, maar ook mensen die een eenvoudige kabel hebben gekregen.
Sleepyhead, op jou foto's lijkt een hoge kwaliteits hdmi kabel te zitten, kreeg je deze erbij, of zelf aangeschaft?

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:35:
Voor diegene die een HDX-1000 hebben: wat voor hdmi kabel kregen jullie erbij (en waar had je hem dan besteld)
Want aan de reacties op die franse review site te lezen zijn er mensen die een kwalitatief hoge hdmi kabel erbij gekregen hebben, maar ook mensen die een eenvoudige kabel hebben gekregen.
Sleepyhead, op jou foto's lijkt een hoge kwaliteits hdmi kabel te zitten, kreeg je deze erbij, of zelf aangeschaft?
Dat is de kabel die je er standaard bij kreeg (ik ook iig)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Verwijderd

een buitenaardse nou goed! of heb je wat tegen buitenlanders? Ik heb alleen wat in mijn antwoord veranderd en omdat ik haast had ben ik wat vergeten te verwijderen en moest met veel haast typen: voor jou begrip: alle zinnen zijn in haast geschreven. Of kan kunnen jou hersenen het niet aan als het geen 100% dutch is, oh sorry nederlands is!
Als je me wilt of kunt helpen graag, hou anders je commentaar voor je.
Ik ben niet hier om nederlands te leren, want dat kan ik heel erg goed, maar om meer van HDX te leren. Ik ben iemand die zeer weinig van techniek weet, maar wel graag leert. Dus svp reageren om me te helpen met mijn hdx en niet om iets af te kraken wat ik haast moest schrijven!
Mijn dank.

• 13art

13art

Moderator Mobile
The Otherside schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:40:
[...]

Dat is de kabel die je er standaard bij kreeg (ik ook iig)
Dat is toch een andere kabel dan die hier te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/2327/02hdx1000kitwu7.jpg

edit:
Is het jullie ook opgevallen dat bij sommige reviews de tulp aansluitingen niet gold plated zijn maar gewoon zilverkleurig? Hoe is dat bij jullie, wel gewoon gold plated? Of ook zilver? En ook hier geldt weer, waar heb je hem gekocht? (de officiële site, Frankrijk of Nederland?)

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 28-11-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:55:
[...]

[afbeelding]

edit:
Is het jullie ook opgevallen dat bij sommige reviews de tulp aansluitingen niet gold plated zijn maar gewoon zilverkleurig? Hoe is dat bij jullie, wel gewoon gold plated? Of ook zilver? En ook hier geldt weer, waar heb je hem gekocht? (de officiële site, Frankrijk of Nederland?)
A picture is worth a thousand words:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_2xzo_Jk-tKY/SQXpUpJhlOI/AAAAAAAAACA/5nYJO5L-ITM/s912/SNV10419.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Duidelijk goud en mooie hdmi kabel. Dan rest nog de vraag waar heb jij hem vandaan? Via de site?
Zullen ze misschien speciale (goedkopere) review versies hebben ofzo?

[ Voor 120% gewijzigd door 13art op 28-11-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kabel die er bij mij bij zat is indentiek als die op het plaatje, en de tulp aansluitingen zijn ook gold plated.

Gisteren gekocht bij DivXPlayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Hoi, ook ik heb vandaag mijn HDX1000 binnengekregen vanuit frankrijk. Inmiddels de nieuwste firmware en app's geïnstalleerd. Ik heb hem nu via HDMI op mijn Onkyo605 aangesloten en vandaar naar mijn PFLPhilips9732.

Ik krijg alleen geen geluid...Iemand? HDMI audio staat aan en alles op RAW, maar geen geluid....

Ben erg benieuwd.

Verder wilde ik de NZB-app starten. Is het standaard username wachtwoord nu nmt en 1234?

Ik hoor graag. Zeker over mijn geluidsprobleem via HDMI. Op mijn versterker heb ik uiteraard mijn digitale inputs netjes aangewezen. Mijn DVD gaat ook enkel via HDMI over deze versterker.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 01:32:
Duidelijk goud en mooie hdmi kabel. Dan rest nog de vraag waar heb jij hem vandaan? Via de site?
Zullen ze misschien speciale (goedkopere) review versies hebben ofzo?
via HDX1080.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:35:
Maakt in principe niet uit of je kabel goldplated of zilver o.i.d. is. Beide doen precies hetzelfde (=digitaal -> werkt wel of werk niet).
Zie ook HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:47:
[...]

een buitenaardse nou goed! of heb je wat tegen buitenlanders? Ik heb alleen wat in mijn antwoord veranderd en omdat ik haast had ben ik wat vergeten te verwijderen en moest met veel haast typen: voor jou begrip: alle zinnen zijn in haast geschreven. Of kan kunnen jou hersenen het niet aan als het geen 100% dutch is, oh sorry nederlands is!
Als je me wilt of kunt helpen graag, hou anders je commentaar voor je.
Ik ben niet hier om nederlands te leren, want dat kan ik heel erg goed, maar om meer van HDX te leren. Ik ben iemand die zeer weinig van techniek weet, maar wel graag leert. Dus svp reageren om me te helpen met mijn hdx en niet om iets af te kraken wat ik haast moest schrijven!
Mijn dank.
Als je duidelijk bent wordt je sneller geholpen, zo werkt dat hier op GoT.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:48
Voor degene die afvraagt waarom nmt applications niet tussen het rijtje instellingen staat.. trek de usb slave kabel eruit, dan komen ze vanzelf tevoorschijn ;)
Ik heb trouwens ook de goldplated versie met HQ HDMI kabel, om te zien een superkabel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:31:
[...]

Maakt in principe niet uit of je kabel goldplated of zilver o.i.d. is. Beide doen precies hetzelfde (=digitaal -> werkt wel of werk niet).
Gold plated sloeg ook meer op de tulp aansluitingen (component, etc) dan op de kabel ;) Maar ga toch dat andere topic nog even lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:10:
[...]

Gold plated sloeg ook meer op de tulp aansluitingen (component, etc) dan op de kabel ;) Maar ga toch dat andere topic nog even lezen :)
Heb net ff voor je gekeken bij mij zitten er wel allemaal gold plated aansluitingen op.
DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:55:
[...]

[afbeelding]

edit:
Dit is idd een andere HDMI kabel als die ik er bij had zitten. Waar heb je dit plaatje vandaan? Bij mij zat een mooie stevige gold plated zwarte HDMI kabel...
DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:14:
Is het nog een idee op in de TS bij de specs ook de afmetingen van de HDX-1000 neer te zetten?

Franse review
En een israëlische als iemand dat kan lezen ;)
Misschien dat iemand er een mooie vertaling van kan maken?
Zal die Franse erop zetten hebben onze Belgische vrienden vast nog wel aan, die Arabische laat ik nog maar ff achterwegen... :P Afmetingen en gewicht staan bij specs. :o
Sangroid schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:42:
[...]

Deze link werkt niet?

Idd ga het even aanpassen!
Aan handige links toegevoegd!

[ Voor 7% gewijzigd door Sleepyhead op 28-11-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Dan heb je waarschijnlijk een klein lekstroompje over de massa van de HDMI. Geen zorgen, kan geen kwaad. De een heeft een lagere huidweerstand en voelt het sneller dan de ander.
Bedankt voor je antwoord. Maar ik voel het ook als ik alleen adapter aansluit. Nog niet eens aanzet. Maar zodra ik aanzet dan is het weg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Nice! Die topicstart. Nu maar hopen dat mensen die eerst lezen voordat ze 'stomme' vragen stellen. Trouwens de link naar voorbeeldskin zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Dudeness schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 02:23:
Hoi, ook ik heb vandaag mijn HDX1000 binnengekregen vanuit frankrijk. Inmiddels de nieuwste firmware en app's geïnstalleerd. Ik heb hem nu via HDMI op mijn Onkyo605 aangesloten en vandaar naar mijn PFLPhilips9732.

Ik krijg alleen geen geluid...Iemand? HDMI audio staat aan en alles op RAW, maar geen geluid....

Ben erg benieuwd.

Verder wilde ik de NZB-app starten. Is het standaard username wachtwoord nu nmt en 1234?

Ik hoor graag. Zeker over mijn geluidsprobleem via HDMI. Op mijn versterker heb ik uiteraard mijn digitale inputs netjes aangewezen. Mijn DVD gaat ook enkel via HDMI over deze versterker.

Groetjes,
Ik had ook alles op raw gezet, maar toen werd het geluid veel zachter. Leek eerst alsof het helemaal niet deed, maar toen ik de volumeknop draaide hoorde ik wel iets, maar heb toch alles weer op analoog gezet, behalve dts natuurlijk. Kan hiermee verband hebben.

Modbreak:Je zou de edit toets kunnen gebruiken om het overzichtelijker te houden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sleepyhead schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:16:
Dit is idd een andere HDMI kabel als die ik er bij had zitten. Waar heb je dit plaatje vandaan? Bij mij zat een mooie stevige gold plated zwarte HDMI kabel...

Zal die Franse erop zetten hebben onze Belgische vrienden vast nog wel aan, die Arabische laat ik nog maar ff achterwegen... :P Afmetingen en gewicht staan bij specs. :o
Dat plaatje komt volgens mij uit de Franse review, maar ook bij de Israëlische review is alles silver plated en andere hdmi kabel.

Hmmm afmetingen heb ik dan overheen gelezen :S Had toch echt twee keer gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:05:
[...]

Ja
Heb het niet geprobeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat je ISO's die op ingebouwde HD staan wilde afspelen op je laptop, want dat kan namelijk niet.
Ik heb verder share mijn gegeven toegevoegd onder gedeelde mappen, mijn computernaam gebruikt ipv ip omdat mijn ip dynamisch is, gebruikersnaam zelfde als op mijn laptop en wachtwoord. Als ik naar thuis menu ga en laat zoeken dan vind hij inderdaad de door mij toegevoegde map maar zegt dan geen bron gevonden te hebben. Wat is hier nou verkeerd? Gisteren kon ik nog mijn F schijf in en nu ziet het de F ook niet. Wel mijn netwerk en dan mijn laptop maar daarna weer melding geen bron.
Ik snap het niet, ene keer ziet hij de F wel en ander keer niet. Wat doe ik nou verkeerd?
Probeer eens een vast IP toe te kennen aan je HDX, dus niet via DHCP, Wel natuurlijk een ip nummer binnen je eigen domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lijkt erop dat veel mensen voor de "groene schijf' van WD gaan. Maar zou die 5400rpm in tegenstelling tot de veelal standaard 7200rpm nog wat uitmaken bij echt zware Full HD films? Of is dat snelheidsverschil te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:23:
[...]

gisteren had ik nog toegang naar mijn map f en nu helemaal niet meer nadat ik zelf handmatig mappen toegang ingesteld heb.
Ik kreeg in gedeelde mappen volgende keuze bij netwerk browser
1. thuis (mijn netwerk)
2. F en nu staat hier NFS server en als ik hierop sta duurt lang dat hij iets zegt maarzegt niet gevonden te hebben. Gisteren kon ik in ieder geval mijn F schijf in. nu dus niets. EN bij menu 1 kan ik 1 keer verder klikken en kom dan mijn laptop tegen en dan ook de melding geen inhoud gevonden.
De nieuwe firmware heeft de mogelijkheid om te zoeken naar NFS servers. Maar die heb je waarschijnlijk niet. Die moet je op je pc geïnstalleerd hebben namelijk. Zou daar niet aan beginnen, aangezien je daar geen voordelen mee hebt.
Is het bij handmatig instellen bij URL bij gebruik van mijn laptop naam hoofdletter belangrijk? Ik heb hoofdletters gebruikt omdat hdx bij zelf vinden van de laptop ook hoofdletters geeft.
Hoofdletters gebruik ik niet. Maar dit moet niet uitmaken. Wel bij username en password natuurlijk.
smb://mijnlaptopnaam/share
klopt die share wel? of moet daar de naam die ik zelf gegeven heb staan?
Je moet voor share de naam geven die je zelf hebt gegeven bij het delen van de map.
En ook al klopt deze instelling wel of niet waaromn ziet hij na vinden van mijn laptop(naam) niet de F schijf??
svp help!
Heb je de F schijf geshared? En is je PC detecteerbaar. Check ook je firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik heb de HDX1000 net besteld via Amerika, ter vervanging van mijn oude vertrouwde Xbox1HTCP die de geest heeft gegeven. Ben erg benieuwd naar de prestaties van dit hebbedingetje. Nu alleen nog ff een paar weekjes geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nog een review op dit forum

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 28-11-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 11:42
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:26:
Lijkt erop dat veel mensen voor de "groene schijf' van WD gaan. Maar zou die 5400rpm in tegenstelling tot de veelal standaard 7200rpm nog wat uitmaken bij echt zware Full HD films? Of is dat snelheidsverschil te verwaarlozen?
ik heb zelf de samsung spinpoint , deze hoor je nauwlijks
wanneer er data transport plaats vindt van een pc naar de hdx hoor je hem een beetje kraken , bij afspelen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
Mijn speeltje is ook eindelijk binnen uit Frankrijk. Ik moest kennelijk langer wachten vanwege de eveneens bestelde wireless-n tplink en 1tb hd.

Heb er nog niet echt mee kunnen spelen behalve dan dat ik wirless via ftp een tweetal bestanden heb geupload, die er overigens schitterend uit zien. Dit is overigens, naast eurosport hd, mijn eerste hd ervaring.

Ben voornamelijk blij dat het apparaat gewoon aan ging en dat ik niet direct de spullen kan terugsturen. Had net hiervoor ook wat uit Frankrijk besteld (senseo), wat terug moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Ola,

Ik ben inmiddels weer wat verder. Mijn geluid via HDMI naar mijn versterker doet het inmiddels ook. Het veranderen naar 1080P50 en daarna 1080P59,9 werkte.... Daarna niet nog een keer teruggezet op 1080P60 om te kijken of deze het nu toch ook zou doen.

Verder heb ik de shares erop gezet en is hij nu bereikbaar in het netwerk.

Volgende stap is uiteraard het dl met de HDX. Een probleempje. Hij maakt maar geen verbinding met newszilla.xs4all.nl Ik heb uiteraard de config file voorzien van deze naam bij server1 en daarna ook mijn userid wachtwoord ingegeven.

Iemand ervaring hiermee?

Edit....sommige dingen lossen zich vanzelf op....waarschijnlijk is aan en uitzetten noodzakelijk ipv herstarten van de Usenet service..... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Dudeness op 28-11-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hoe het zit met de ondersteuning van nieuwsgroepen en/of nzb'tjes?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Erhnam schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:26:
Weet iemand hoe het zit met de ondersteuning van nieuwsgroepen en/of nzb'tjes?
Je kan met de HDX direct van nieuwsgroepen downloaden met nzbtjes mbv NZBget. Maar heeft geen ondersteuning voor TLS/SSL. Hoe zie hier

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7033&page=1&highlight=nzbget

Wil je dit wel dan zou je zelf een nieuwe versie moeten installeren. Hier meer info

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7538&highlight=nzbget

Mij is het iig niet gelukt. Veel succes. Laat weten of het jou wel is gelukt. Maar ik vind het uiteindelijk toch veel makkelijker met PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Hmm, ik heb na een tijdje zoeken toch gekozen om deze HDX-1000 NMT te bestellen. Dit heb ik dan ook deze week gedaan bij NMtank.fr

Echter geven ze wel een tracking nummer van de bezorgingsdienst, maar word er niets geupdate op de tracking pagina. Beetje waardeloos :P

Kan niet wachten totdat hij er is iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Heb hem besteld op de hdx1080.com 269 dollar, omgerekend via paypal ongeveer 213 euro. Heeft er iemand ervaring met mde levertijd? Er staat dat hij binnen 14 werkdagen wordt verzonden.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

jordz. schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:00:
Heb hem besteld op de hdx1080.com 269 dollar, omgerekend via paypal ongeveer 213 euro. Heeft er iemand ervaring met mde levertijd? Er staat dat hij binnen 14 werkdagen wordt verzonden.
Ik heb hem daar ook besteld En ze verzenden hem inderdaad exact na 14 werkdagen (vanuit China overigens).
Dan duurt het 2-3 dagen voor hij in Nederlands is. Ik moest € 22 invoerrechten betalen.

Overigens is een van de medewerkers van HDX actief op het MPC forum (BrokenArrow).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Invoerrechten hoef je als het goed is vanaf 1 december niet meer te betalen, het invoerbedrag is omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

MrAcid schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:37:
Invoerrechten hoef je als het goed is vanaf 1 december niet meer te betalen, het invoerbedrag is omhoog gegaan.
Darn!.... ik ook altijd met mijn ongeduld :P
Nou ja... Er is ook pas *net* overeenstemming over natuurlijk.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
rally schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:46:
[...]

Darn!.... ik ook altijd met mijn ongeduld :P
Nou ja... Er is ook pas *net* overeenstemming over natuurlijk.
Je ongeduld is niet zo erg aangezien die invoerrechten over amerika gaan en niet over singapore (waar dit pakketje dus vandaan komt als je bij hdx1080.com besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
MrAcid schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:37:
http://www.douane.nl/actu...en_1_december%202008.html

Dan heb ik als het goed is geluk :)
Ik las in dit topic dat er een andere rekening bij werd gedaan voor de douane.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Oja ze sturen niet vanuit de VS inderdaad. Helaasch voor jou/jullie! :)

Ik heb de HDX trouwens van mijn shortlist geschrapt, ik ga toch voor de goedkopere WD TV. (Toevoeging: heel ander product, ik weet het. Maar er zijn volgens mij meer mensen die hier tussen twijfelen.)

[ Voor 25% gewijzigd door MrAcid op 28-11-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Het gaat toch om een land buiten de EU, dus de VS of een ander land buiten de EU zou niet uit moeten maken.
Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)

Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
jordz. schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:37:
Het gaat toch om een land buiten de EU, dus de VS of een ander land buiten de EU zou niet uit moeten maken.

[...]
Als je me dan toch terecht gaat wijzen doe het dan goed ;)
Ik meen gelezen te hebben dat het enkel over amerika ging maar dat had ik dus mis :)
U mag voor een waarde van € 430 buiten de EU gekochte goederen meenemen zonder dat u daarvoor belastingen bij invoer moet betalen (tot en met 30 november is dat € 175)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Dat had ik ook gelezen, vergeten te quoten :)
22 euro is nog altijd beter dan een ticket singapore :P

[ Voor 220% gewijzigd door jordz. op 28-11-2008 18:54 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar goed dan zou je ook verwachten dan het in nederlandse of Franse in dit geval, webwinkels ook goedkoper gaat worden, aangezien die ook geen invoerrechten meer hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Volgens mij staat dat stukje onder het kopje Reizigersbagage, en geldt dat bedrag dus alleen daarvoor. Kopen via internet (of een postorderbedrijf buiten de eu) staat eronder, en is een aanzienlijk lager bedrag. Of lees ik nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
smallboy schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:10:
Volgens mij staat dat stukje onder het kopje Reizigersbagage, en geldt dat bedrag dus alleen daarvoor. Kopen via internet (of een postorderbedrijf buiten de eu) staat eronder, en is een aanzienlijk lager bedrag. Of lees ik nou verkeerd?
Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)

Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Lijkt er dus op dat je gelijk hebt.
Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Zie boven :?

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja loopt een beetje langs elkaar heen zo te lezen ;) Enige is dat het niet echt duidelijk ter sprake is gekomen dat bij import via mailorder dat hogere invoerbedrag dus niet geldt. Al maakte jij wel een opmerking over die 22 euro :)
Hopelijk loopt het bij de HDX-1000 niet allemaal langs elkaar heen (om het maar weer even on-topic te gooien ;)

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 28-11-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Ik heb deze thread een beetje gevolgd en lees veel positieve verhalen over de HDX1000. Dit heeft mij doen besluiten om hem te bestellen, maar voordat ik dat doe, wil wel weten hoe het zit met playback van 1080p rips vanaf een (externe) HD en met name de rips van EuReKa, aangezien die wat zwaarder zijn. Als de HDX1000 deze vloeiend en zonder stotteren af kan spelen, dan bestel ik hem direct :) . Zou iemand een van de samples van EuReKa kunnen testen en wat feedback geven?

Met vriendelijke groet

[ Voor 35% gewijzigd door younxta op 28-11-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet niet of de modjes zo blij zijn dat je doorverwijst naar een nzb pagina...... O-)
Buiten dat om, is info over wat de HDX-1000 precies allemaal kan afspelen altijd welkom....

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 28-11-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:12:
Weet niet of de modjes zo blij zijn dat je doorverwijst naar een nzb pagina...... O-)
Buiten dat om, is info over wat de HDX-1000 precies allemaal kan afspelen altijd welkom....
Hmm, je mag toch wel naar samples verwijzen, of is dat ook illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

younxta schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:08:
Ik heb deze thread een beetje gevolgd en lees veel positieve verhalen over de HDX1000. Dit heeft mij doen besluiten om hem te bestellen, maar voordat ik dat doe, wil wel weten hoe het zit met playback van 1080p rips vanaf een (externe) HD ..........
Waarom zou je hierop een externe HD willen aansluiten? Koop dan een WD TV HD deze is trouwens veel goedkoper. Want HDX komt meer op zijn recht met in een netwerk, is ook niet voor niets een Networked Media Tank. Ik heb iig geen externe HD maar als je de startpost leest dan zie je dat je met een externe HD problemen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

HDX-1000 is op dit moment het populairste product in de pricewatch. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik ben zeer tevreden met mn HDX 1000. :*)

Ik zit er over te denken om er een wireless usb stickje voor te kopen.

Werkt deze ook op de HDX 1000? Of moet ik dan deze bestellen? En is die laatste dan versie 1 (die wel schijnt te werken) of versie 2 (die niet schijnt te werken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

younxta schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:15:
[...]

Hmm, je mag toch wel naar samples verwijzen, of is dat ook illegaal?
Verwijderd in "HDX-1000 Networked Media Tank Player"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voor zover ik weet werkt op dit moment alleen nog maar de 2de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:44:
Voor zover ik weet werkt op dit moment alleen nog maar de 2de
Ja maar... die NMT's gebruiken toch allemaal hetzelfde mobo, en (bijna) dezelfde firmware? Zou zo'n Popcorn stickje niet moeten werken dan?
MOAW schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:53:
Kan niet wachten totdat hij er is iig. :)
Hou rekening met ongeveer 5-7 dagen :) ( Ik had em donderdag avond besteld en hij kwam de week daarop woensdag)
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!