Hier een 16 GB iPhone 3G vanwege de iPod mogelijkheden. Ik had al een iPod Nano en een Nokia N95. Het feit dat ik nu 1 apparaat mee sleep die beide kan en waarbij het opnemen van de telefoon terwijl je naar muziek luistert erg makkelijk is was voor mij juist 1 van de redenen om die 16 GB iPhone 3G aan te schaffen. Ik merk zelf dat het qua stroom niet veel anders is als met mijn iPod Nano, erg goed dus.
Eastman schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:26:
[...]
Waarom zal ik onzin verkondigen.. Ik maak al jaren gebruik van een WM toestel en wat ik hierboven beschreven heb, is hoe ik het al jaren heb ingesteld!
Dat jij de opties niet kan vinden, betekend niet dat het niet bestaat..
bij SMS kan ik gewoon instellen welke toon ik wil, of de telefoon wel of niet moet trillen en of het lampje op de telefoon moet gaan branden.
Zelfde geldt voor emails die ontvangen worden.
Ik doelde op het punt dat je het van alles in kunt stellen. Dat is dus absoluut niet waar en geldt voor alle devices. Bij alle devices is het zo dat je beperkte instelmogelijkheden hebt wat betreft de geluiden en het trillen. Ook hier jaren ervaring met WM devices en diverse andere devices. Probeer jij maar eens de nodige system sounds in te stellen of uit te schakelen (een veel gehoorde klacht van gebruikers die al die irritante geluidjes op een paar na niet willen). Dat komt omdat ieder apparaat geluiden bij elkaar groepeert (system sounds, notifications waaronder een alarm ook vaak valt) en je alleen de mogelijkheid geeft om die groep aan of uit te zetten of het signaal te wijzigen (dat laatste komt ook niet erg vaak voor). Een aantal geluiden doen ze dan wel weer apart met de mogelijkheid om het aan/uit te zetten en er een eigen geluidje aan te koppelen (beltonen, sms, mail).
Door te stellen dat je alle geluiden aan kunt passen (wat niet zo is) zet je mensen op een verkeerd been. Het is dus ook vervelend dat je van die figuren hebt die mensen hier oogkleppen voor houden dat het elders beter is omdat het daar wel kan. Het is hier een ervaringen topic over de iPhone, niet het mijn-smartphone-heeft-dat-wel-en-de-iphone-lekker-niet-dus-lekker-puh topic. Dat je een feature mist en dat een gemiste kans vindt is prima, die zullen er ook zijn zoals met ieder apparaat. Maar om nou steeds te blijven miepen dat een ander apparaat het allemaal wel kan...het wordt heel heel erg vermoeiend en vergalt aanzienlijk de inhoud van een topic als deze. Men moet eens afleren om een apparaat als silver bullet te zien en dat als zodanig te presenteren.
Als je in de App Store zoekt vindt je zat SIP clients. Er is er zelfs eentje specifiek voor als je een Asterisk server draait.
Als ik push op de server uitzet is er toch echt geen push meer. Als ik het goed heb zit je met Exchange 2003 ook al vrij snel zonder push, daar moet je het nodige voor doen wil je dat hebben. Die push werkt dus alleen wanneer de server het ondersteund en ingeschakeld heeft en wanneer op je iPhone de push mogelijkheid staat ingeschakeld. Misschien kleine details maar ze kunnen mogelijk wel net de verklaring kunnen zijn waarom het niet werkt.
Die functie zet al je locatiebepalingsmogelijkheden aan. Dat is plaatsbepaling middels gsm masten, middels wifi maar ook de GPS chip. de optie zorgt er alleen voor dat plaatsbepaling gedaan kan worden wanneer een applicatie die mogelijkheid heeft. Zodra je die applicatie start wordt het gebruikt, anders niet. Zorgen dat die applicatie niet in de achtergrond blijft draaien dus tenzij het de bedoeling is om de accu leeg te slurpen.
@ Rubeneo: al eens een officiële aangetekende brief gestuurd met daarin een ingebrekestelling van T-Mobile met daarin de opdracht dat ze binnen 2 weken met een oplossing dienen te komen. Zo niet, dan leg je de hele handel bij een advocaat neer. Vaak heeft dat nog wel een dermate afschrikkend effect dat ze wat harder voor je rennen. Als ze namelijk in die 2 weken niets doen hebben ze bij een eventuele rechtszaak een vrij zwakke positie (men zou dan kunnen spreken van onwil van T-Mobile). Loop anders eens zo'n rechtswinkel binnen voor advies.