[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 81.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:44
johnnyv.nl schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:37:
[...]
Dat je geen muziek kunt luisteren in je auto/onkyo komt waarschijnlijk omdat er geen Apple verificatie chip in zit, ook iets recents.
Dat is onzin :) Voor de videouitgang moet je inderdaad een product gebruiken met authentificatiechip, maar dat is al sinds de introductie van de originele iPhone en de daaropvolgende iPods. Voor de duidelijkheid dat heeft dus niets te maken met de audio uitgang.

Overigens lijkt me een speciaal topic voor autoaccessoires (bevestiging, verbinding autoradio, FM transmitters e.d.) ook wel een goed idee. Dus als iemand wil, ga je gang! Ik zal ook binnenkort een nieuw deel voor dit topic maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2008 14:12 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:35:
Is er iemand die een goede ervaring heeft met een fm-transmitter die niet al te duur is (max 50 euro).

Zou het wel errug lekker vinden in de auto. Ik weet dat het geluidskwaliteit veel minder is dan cd of een aux-ingang maar ff snel een cd branden is niet echt iets waar ik altijd tijd voor heb en ik heb geen aux-ingang.

dus als iemand een beetje goede ervaringen heeft met een model dan hoor ik dit heel graag
Ik heb laatst de iLuv gehaald bij de office centre:

http://www.officecentre.n...id=5766029&affixedcode=WW

Werkt echt werkelijk super, werkt overigens ook zonder de auto-plug dus thuis werkt het ook :)
Ik had het niet verwacht, las veel slechte dingen over fm transmitters maar het werkt echt goed.

Nou moet ik daarbij wel vermelden dat mijn auto radio ook erg veel zenders op pakt, wat ik nog steeds vreemd vind....er is geen antenne te bekennen in de auto namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:44:
[...]
Nou moet ik daarbij wel vermelden dat mijn auto radio ook erg veel zenders op pakt, wat ik nog steeds vreemd vind....er is geen antenne te bekennen in de auto namelijk.
Bij nieuwere auto's zit de antenne meestal verwerkt in de voorruit ;) er loopt dan een dun "streepje" bovenin je ruit. En er zit meestal een antenneversterker tussen, vandaar de goede ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:32:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met FM transmitters voor de iPhone, maar waarom denk je dat de kwaliteit veel minder is. Als het signaal goed is zou je precies het zelfde moeten horen. Maar misschien heb ik het mis
ik denk dat omdat je het muziek op fm kwaliteit beluisterd en dat is sowieso van mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Ik heb sinds een dagje ofzo een iPhone 3G, kom van een touch 1G (1.1.4, jailbroken)en er is me toch wat opgevallen.
Heb de iPhone gelijk geupdate naar 2.1 (niet gejailbroken ofzo, niks mee gedaan wat niet 'hoort'), in het dagelijks gebruik lijkt de iphone heel wat trager dan mn touch op de een of andere manier.
Bijv, als ik 2x op de homeknop klik terwijl het scherm uitstaat op mn touch komt er gelijk de muziek controls up, maar als ik dit met mn iphone doe dan gaat eerst het scherm aan en iets van 0.5-1 seconde later komen de muziek controls pas.
Dit soort dingen heb ik eigenlijk de hele tijd, bijv als ik een menu open dat hij een seconde of 2/3 moet laden om het hele menu te laten zien :/

Iemand anders die dit heeft? (of een oplossing?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

UltraSub schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:48:
[...]

Ik vind het niet alleen raar, ik vind het ook een groot probleem.
Snap ook niet dat het er niet in zit, zeker niet als je je toestel zakelijk profileert, wat Apple nu doet met de 3G. Imagine, je zit in een vergadering, iemand vraagt of je even een meeting planned; eeeh, dat kan ik niet, want ik kan niemand uitnodigen. Maak jij hem ff op je WM device, kan ik wel accepteren. |:(
Tuurlijk kun je wel een meeting plannen, daar heb je geen stuk elektronica voor nodig, het is alleen lang niet zo hip :)

Er zit echter wel een kern van waarheid in en ik vind het ook jammer dat je niet dat soort dingen kunt doen (logischer is dat als je het kunt ontvangen je het ook kan versturen: volledige implementatie ipv half) en dat je ook iets als datadetectors op de iPhone moet missen maar toch: wat is er nou eigenlijk mis met het feit dat eenieder voor zichzelf in zijn/haar eigen agenda (elektronisch of op papier) zo'n afspraak noteert? Je kunt ook prima een afspraakbevestiging per mail (of per brief) sturen. Het is netzoiets als dat fetch gebeuren: leuk maar nou niet bepaald noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen troubleshooting in ervaringentopics!

[ Voor 92% gewijzigd door dawuss op 16-10-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relis schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:43:
Ik heb sinds een dagje ofzo een iPhone 3G, kom van een touch 1G (1.1.4, jailbroken)en er is me toch wat opgevallen.
Heb de iPhone gelijk geupdate naar 2.1 (niet gejailbroken ofzo, niks mee gedaan wat niet 'hoort'), in het dagelijks gebruik lijkt de iphone heel wat trager dan mn touch op de een of andere manier.
Bijv, als ik 2x op de homeknop klik terwijl het scherm uitstaat op mn touch komt er gelijk de muziek controls up, maar als ik dit met mn iphone doe dan gaat eerst het scherm aan en iets van 0.5-1 seconde later komen de muziek controls pas.
Dit soort dingen heb ik eigenlijk de hele tijd, bijv als ik een menu open dat hij een seconde of 2/3 moet laden om het hele menu te laten zien :/

Iemand anders die dit heeft? (of een oplossing?)
Die vertraging hebben we allemaal wel. 2.1. is nog geen final version. 2.2 kan ieder moment vrij komen.

Maar ik denk dat het niet echt reëel is een Touch te vergelijken met de iPhone. De hardware is bijna identiek, maar de iPhone moet die hardware delen met veel meer toepassingen. Is allemaal een stuk uitgebreider en veel meer functies. Denk aan het telefoon-gedeelte( GSM, UMTS, GPRS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:25
Hoedje schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:08:
[...]

Dat is onzin :) Voor de videouitgang moet je inderdaad een product gebruiken met authentificatiechip, maar dat is al sinds de introductie van de originele iPhone en de daaropvolgende iPods. Voor de duidelijkheid dat heeft dus niets te maken met de audio uitgang.
Er zit geen "authentificatiechip" in de accessiores voor de Ipod. Dit is al sinds de allereerste Ipod gewoon een weerstandsdetectie. Afhankelijk van de weerstandswaarde wordt bepaald wat voor een soort accessiore het is :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: wil je een goed werkend data dock, ook om aan je stereo aan te sluiten, dan deze niet kopen:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220287433849
Ook niet kopen als je het dock alleen voor je PC gebruikt, maar je houd wel van nieuwe mooie spulletjes. Het dingetje ziet eruit alsof het 4e hands is (krassen, en als je de hard erin knijpt kraakt het hele apparaat) Getest op mijn audio-set (maar daarvoor had ik hem ook niet gekocht) krijg ik steeds de foutmelding: 'Deze assecoire....' met de vraag of ik over wil schakelen naar flight mode. Als ik dat niet doe, hoor je gsm-storing door de muziek heen, dus die melding is niet voor niks. Bij de product beschrijvind staat dat het item 100% nieuw is en compatible is met de 3G. Beide dus niet. Hij werkt wel voor data en opladen via de PC en er komt als audio-dock ook muziek uit. Maar ik krijg steeds de foutmelding en dat is niet voor niets. Als ik gebeld word en ik speel muziek af dan stoort het enorm. 't Is wel de enige namaak die in de buurt komt / hetzelfde er uit ziet als het originele dock. 't Ziet er goed uit op mijn desk zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 09:12 . Reden: foutje, had verkeerde webshop genoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 04:27:
sorry voor de topic die ik geopend had (mods mogen 'm verwijderen?)
ik zag dit kopje te laat. Hierbij nogmaals mijn probleempje:

Ik heb een iPhone 3G gejailbreaked maar ik kan er geen eigen apps/games opzetten.

iTunes geeft een foutmelding wanneer ik een .app file sync met m'n iPhone (was not installed because ... is not a verified bla bla) Waarschijnlijk omdat dit geen legale actie is.

iBrickr heb ik geprobeerd maar daar wilde PXL niet installeren. Dat zou je nodig moeten hebben om apps te installeren.

Wi-Fi is geen optie omdat ik dat simpelweg niet heb.

Kan iemand me helpen? Iemand die het ook heeft ervaren?
Als het geen legale actie is dan hoef je het hier ook niet te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Als je je iphone in de auto aan een lader hangt. Blijft het scherm dan continu aan? Of gaat na een paar seconden de lock erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:22:
[...]

Werkt gewoon goed.
Hier nog een keer mijn bestelling:
Vraagje met betrekking tot die autohouder, is dat het HR systeem? Met andere woorden, kan ik deze zo op mijn bestaande HR houder klikken? Zo ziet het er wel naar uit namelijk :)

Deze bedoelde ik.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Carnagy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:51:
Als je je iphone in de auto aan een lader hangt. Blijft het scherm dan continu aan? Of gaat na een paar seconden de lock erop?
Zou ik ook wel willen weten.
Mijn gok: het ding kent geen profielen, dus ja, lock er op. Is knap k*t imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:28:
Tip: wil je een goed werkend data dock, ook om aan je stereo aan te sluiten, dan deze niet kopen:
Ook niet kopen als je het dock alleen voor je PC gebruikt, maar je houd wel van nieuwe mooie spulletjes. Het dingetje ziet eruit alsof het 4e hands is (krassen, en als je de hard erin knijpt kraakt het hele apparaat) Getest op mijn audio-set (maar daarvoor had ik hem ook niet gekocht) krijg ik steeds de foutmelding: 'Deze assecoire....' met de vraag of ik over wil schakelen naar flight mode. Als ik dat niet doe, hoor je gsm-storing door de muziek heen, dus die melding is niet voor niks. Bij de product beschrijvind staat dat het item 100% nieuw is en compatible is met de 3G. Beide dus niet. Hij werkt wel voor data en opladen via de PC en er komt als audio-dock ook muziek uit. Maar ik krijg steeds de foutmelding en dat is niet voor niets. Als ik gebeld word en ik speel muziek af dan stoort het enorm. 't Is wel de enige namaak die in de buurt komt / hetzelfde er uit ziet als het originele dock. 't Ziet er goed uit op mijn desk zo.
Jammer zeg! Ik ben ook nog steeds op zoek naar een dock. Dan toch maar even doorsparen voor een originele... :/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:28:
Heb precies het zelfde dock, ook net binnen gekomen. Denk dat het bij jou ook zo slecht verpakt was? Bij mij zat ie gewoon in een klein doosje in een enveloppe, had nog voor verzekerd verzenden gekozen maar dat blijkt dus ook weggegooid geld (zat voor 0.35 HKD aan postzegels op :p ).

Ding zit onder de krassen en is echt een namaak geval, maar ik moet eerlijk zeggen dat je dat voor dat geld ook mag verwachten. Ik blijf hem wel gebruiken, heb hem eigenlijk gekocht zodat mijn telefoon niet op mijn bureau lag te slingeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:44
En het is tijd voor deel 16 alweer: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.