7 dagen in de week naar schoolAnoniem: 61797 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:39:
[...]
Stel dat ik voor school iemand sms om een bak koffie te halen, in de pauze iemand sms om te eten, en na school om af te spreken bij de trein. Dat is dus 3x7 is al 21 smsjes per week.
http://twittervision.com/ppl schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:30:
Men moet eens leren communiceren.
02:39:14 'zit op de pot.'
02:39.50 'shit. papier op'
02.40.15 'meer shit: licht laten branden'
02:41.01 'zit achter m'n buro'
Veel goedkoper en veel sneller dan SMS, en slechts 1 click van je verwijderd: [click]
kun je gratis 60 berichten per uur (of meer, als je snel genoeg tiept) sturen, en niet naar 1 iemand maar naar al je vrienden.
ppl: tijd om te wanhopen, dude. (dacht je dat ik een grapje maakte?)
I don't like facts. They have a liberal bias.
Sorry maar deze rant is ook niet echt nodig imo. Dat er mensen zijn (zoals ik) die niet veel SMS'en is gewoon waar. Hoewel je op bepaalde hoogte gelijk hebt dat mensen nu SMS'en omdat ze een bundel betekent niet dat dit voor iedereen geldt. Die bundels zijn namelijk ontstaan vanuit een vraag naar mensen die veel SMS'en.ppl schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:30:toon volledige bericht
[...]
Het is ontzettend stupide om tegen iemand die je niet kent (met name qua leeftijd niet) de vraag te stellen of ze nooit 12 of 15 zijn geweest. Voor honderden mensen op dit forum geldt dat ze 12 en 15 zijn geweest maar dat er toentertijd simpelweg geen mobiele telefoon was zoals we die nu kennen. Vroeger had je altijd het programma "De Uitdaging" met Angela Groothuizen. Die had ook altijd een mobiele telefoon bij zich en dat was nou niet bepaald een lichtgewicht ding die je in je broekzak stopt (neem een accu en prop er een telefoon op, zo waren ze vroeger). SMS bestond toen niet eens.
Het idee van een forum is een discussie over iets. Dat houdt in dat je je mening ventileert, al dan niet gestaafd met feiten. In jouw ogen zou een forum als deze dus compleet pointless zijn. Ergo: weet wat je zegt.
Ik doelde met het sms'en op een punt die jij dus duidelijk niet schijnt te snappen. Het gaat mij er nogal om dat (zoals door anderen al eerder is opgemerkt) mensen gaan sms'en omdat ze een bepaalde hoeveelheid sms'jes hebben. Dan is het zinnig gebruik van sms aardig gedaald naar het nulpunt. Ik kan prima 150 sms'jes er door jagen, kwestie van verstand op nul en domweg maar dingen intikken. Dan krijg je als het ware het onderstaande voorbeeld:
[...]
Waarom zou je daar iemand niet voor bellen en het gewoon afspreken of waarom zou je dat niet in levende lijve met iemand doen? Je hebt echt geen sms nodig om een afspraak met iemand te maken.
Het gaat mij niet om dat ik niet weet hoe je die 150 stuks haalt. Ik ken die verhalen wel en weet ook wel hoe mensen 1000 stuks per maand er door kunnen jagen. Ik ken echter de verhalen van mensen die er nogal aan verslaafd raken en maar botweg lopen te sms'en. Ik ken ook de verhalen van mensen die moeilijk rond kunnen komen en daarom moeten gaan snijden in dingen. In beide gevallen kom je heel snel bij de vraag "heb ik dat nou wel zo nodig?" terecht. Als je dan de gemiddelde sms bekijkt is dat antwoord ook vrij snel "nee". Dat is wat ik dus bedoel met "bij jezelf te rade gaan": je afvragen of je het nou wel zo daadwerkelijk nodig hebt. Laatst nog een kennis over de vloer gehad die ook aardig wat smst en belt en als je daar dan verder op in gaat blijkt dat zo ongeveer driekwart zinloos is en wel zonder kan. Scheelt je ook flink in de kosten omdat je weer een aantal abonnementen lager kan gaan zitten.
Men moet eens leren communiceren. Dat betekent dat je ook op een zinnige manier met je communicatiemiddelen om gaat. Veel dingen kunnen ook gewoon persoonlijk maar het lijkt erop dat er nog weinig mensen zijn die dat nog durven. Stap eens op iemand af en vraag het ze gewoon eens. Bedenk je ook eens dat je met minder belminuten en sms'jes goedkoper per maand uit bent. Ik vind het dus nogal dom geneuzel om steeds weer dat domme gezever te horen over mensen die niet genoeg sms'jes hebben. Er zijn een drietal abonnementen waar je uit kunt kiezen waarbij 300 belminuten/sms'jes per maand de max is. Daar moet je toch wel mee kunnen redden lijkt mij. Zo niet dan ben je zelf dom bezig omdat mobiele telefonie de duurste manier van communiceren is. Er zijn zat andere communicatiemiddelen die veel goedkoper zijn. De andere zijde van de medaille mag ook wel eens belicht worden of dat nou een preek is of niet (het is feitelijk niet veel anders dan het gezever van die lui van de sms'jes).
Hetzelfde gemiep dus als over dat bluetooth. Mensen, doe nou eens een keer 5 minuten onderzoek voor je domweg iets gaat kopen. Scheelt geld en gemiep.
En dat veel SMS'en als niet kunnen communiceren geld is ook onzin. Iemand bellen is lang niet altijd mogelijk. Met de komst van e-mail is asynchroon communiceren populair geworden. Als ik in een meeting zit en ik moet iemand iets melden (al is het maar dat de meeting uitloopt) dan is SMS ideaal. Op scholen is het uitwisselen van briefjes in de klas vervangen door SMS'jes. Reden waarom SMS zo populair is en waarom men er kosten voor wil maken is omdat het makkelijk is omdat praktisch iedereen het kan ontvangen. Als iedereen mobiel e-mailde zou ik niet meer SMS'en iig.
Dat jij het hier niet mee eens bent is natuurlijk je goed recht maar laat mensen aub in hun waarde. Ik ben heel blij met i-150 abo (heeft precies wat ik nodig heb). Maar er zijn genoeg mensen die meer nodig hebben zo zijn er mensen die duizenden belminuten er doorheen jagen per maand en hetzelfde voor SMS'jes.
Dan nog even een detail kwestie, het maximale iPhone abonnement heeft 500 belminuten/sms'jes.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
De discussie over de noodzaak van smsen (of bellen) is hier niet op z'n plaats. De bundels kunnen evt. besproken worden op [iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik vroeg me af of het mogelijk is om met mijn iPhone te connecten op het netwerk van de RuG (iPhone 2G). Ik heb al beetje gezocht, en het blijkt dat de iPhone wel 802.1x moet ondersteunen. Echter wanneer ik probeer te verbinden met het netwerk, vraagt hij me alleen om een wachtwoord, en niet om een gebruikersnaam, waardoor ik niet op het netwerk kan komen met mijn iPhone.
Ik krijg geen certificaat meldingen of andere meldingen, maar ik moet dus ook mijn username invullen, echter krijg ik steeds alleen maar de mogelijkheid om een wachtwoord in te vullen...
Weet iemand of het mogelijk is om te verbinden met het netwerk van de RuG met een iPhone?
Ik krijg geen certificaat meldingen of andere meldingen, maar ik moet dus ook mijn username invullen, echter krijg ik steeds alleen maar de mogelijkheid om een wachtwoord in te vullen...
Weet iemand of het mogelijk is om te verbinden met het netwerk van de RuG met een iPhone?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Echt goed heb je dan niet gezochtVeeGee schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:25:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Misschien kan het met een profiel. Zoek anders even op iphone windesheim in google. Daar zijn mensen die een profiel hebben gemaakt om verbinding te maken, misschien kunnen ze je uitleggen hoe je het kan doen voor RuG?VeeGee schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:25:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om met mijn iPhone te connecten op het netwerk van de RuG (iPhone 2G). Ik heb al beetje gezocht, en het blijkt dat de iPhone wel 802.1x moet ondersteunen. Echter wanneer ik probeer te verbinden met het netwerk, vraagt hij me alleen om een wachtwoord, en niet om een gebruikersnaam, waardoor ik niet op het netwerk kan komen met mijn iPhone.
Anoniem: 127608
Gerestored en hij doet het weer, maar hoe kan ik mn iPhone aan en uit doen als ik geen scherm heb?A4-tje schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:53:
[...]
aan uit doen help niet neem ik aan???
en als je op pc aansluit dan herkend hij hem wel maar blijft het scherm dan zwart? zo niet ---> restore
Hmm oke, kennelijk gemist dan..Hoedje schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:29:
[...]
Echt goed heb je dan niet gezochtEr is een speciaal topic over en daar heeft ook al iemand over de RUG config gepost: JottemJ in "[iPhone & iPod touch] 802.1x instellinge...".
Toch heel erg bedankt! Ik ga het morgen gelijk even testen
Tesla Model 3 RWD (2023)
Anoniem: 151391
Het is al aangegeven dat de discussie over de noodzaak van smsen (of bellen) hier niet op z'n plaats is. Ga er dan ook niet over door.
[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2008 15:28 ]
Helaas, dit gaat inderdaad niet. Beste opties imo:nvanthoff schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:35:
Ik wil mijn contacten uit mijn N95 overzetten naar mijn nieuwe iPhone 3G v2.1... Maar, via bluetooth...
* Syncen via Mac of PC (voor veel contacten)
* Vcards mailen (voor een paar contacten)
[ Voor 48% gewijzigd door Zpottr op 12-10-2008 19:11 ]
Zoef
Dat was eigenlijk ook mijn strekking. In dit topic komt er nogal veel gerant over de iPhone en de bijbehorende abonnementen welke vaak onterecht is omdat er niet gezocht wordt of men niet goed op de hoogte is van de mogelijkheden en onmogelijkheden van de iPhone maar ook door dom mierenneuken. Het werkt in deze dus ook de andere kant op en dat mis ik van tijd tot tijd in dit topic. Het terugkerende gedoe over dat de bluetooth niet volledig gesupport wordt...ja na zo'n 30x gerant over die bluetooth weten we het wel. Het zou ook aardig schelen als mensen gewoon eens dingen wat meer in perspectief en de juiste context zien (je afvragen of iets nou daadwerkelijk echt zo'n big issue is helpt ook al heel erg in de toon, soms worden dingen gepresenteerd als zijnde levensbedreigend). Dat er flaws in die iPhone zit weten we, het is niet interessant om daarover te gaan lopen miepen, wel over hoe je er mee om kunt gaan of hoe je het kunt omzeilen/oplossen.Deddiekoel schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 09:05:
Dat jij het hier niet mee eens bent is natuurlijk je goed recht maar laat mensen aub in hun waarde.
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee want als je telefoon niet discoverable is wil het soms nog wel eens voorkomen dat bepaalde apparaten dan niet willen pairen. Dat discoverable is sowieso nodig als je het met een carkit wil pairen, zijn er zat die het vanaf de carkit doen en dan moet het dus ook andersom werken.Magic schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:13:
Wat ik wel vreemd vind is de optie om de iphone "discoverable" te maken, dit heeft een headset afaik niet nodig (omdat je de verbinding vanaf de iphone initieerd).
verder heeft dit volgens mij dus geen enkel nut.
Hebben er meer mensen last van dat Installer al een paar dagen niet meer op te starten is?
Het jailbreaken wordt besproken in een apart topic ([iPhone & iPod touch] Jailbreaken), zoals ook in de topicstart en de topicwaarschuwing staat.
Het jailbreaken wordt besproken in een apart topic ([iPhone & iPod touch] Jailbreaken), zoals ook in de topicstart en de topicwaarschuwing staat.
[ Voor 69% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2008 08:55 ]
Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.
Nog een "aardig" effect van die (niet zo fijne) camera in de iPhone 3G:

'n Beetje rare
zo, nietwaar? 
URL: http://www.flickr.com/photos/b-o-k/2934772963/

'n Beetje rare
[ Voor 12% gewijzigd door hbokh op 12-10-2008 21:49 ]
This is my sick nature.
Anoniem: 250885
Hey ik heb een probleem
Ik heb op mijn iPhone een stuk of 15 gratis apps gedownload en het heeft altijd gewerkt, en daarna gesynchroniseerd met iTunes. De Apps werden gekopieerd naar mijn iTunes onder het tabje 'programma's'.
Na het loskoppelen doen alle apps het opeens niet meer. Als ik een app opstart dan springt ie na 2 seconden weer terug naar het Springboard. Dit heb ik bij alle gedownloade apps.
Hij is niet gejailbreakt, ik heb gratis apps gedownload van de Apple Store
Wie kan mij helpen?
Edit: Oh ik heb 't al opgelost! Ik heb een nieuwe app geïnstalleerd en opeens werkte alles weer
Ik heb op mijn iPhone een stuk of 15 gratis apps gedownload en het heeft altijd gewerkt, en daarna gesynchroniseerd met iTunes. De Apps werden gekopieerd naar mijn iTunes onder het tabje 'programma's'.
Na het loskoppelen doen alle apps het opeens niet meer. Als ik een app opstart dan springt ie na 2 seconden weer terug naar het Springboard. Dit heb ik bij alle gedownloade apps.
Hij is niet gejailbreakt, ik heb gratis apps gedownload van de Apple Store
Wie kan mij helpen?
Edit: Oh ik heb 't al opgelost! Ik heb een nieuwe app geïnstalleerd en opeens werkte alles weer
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 250885 op 12-10-2008 23:12 ]
Home en Power ongeveer 8 seconden lang ingedrukt houden, maar dat moet je zonder terugkoppeling van je scherm maar net weten.Anoniem: 127608 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:00:
maar hoe kan ik mn iPhone aan en uit doen als ik geen scherm heb?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Das iPhone's eigen artistieke vrijheid... Daar moet je respect voor hebbenhbokh schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:48:
Nog een "aardig" effect van die (niet zo fijne) camera in de iPhone 3G:
[afbeelding]
'n Beetje rarezo, nietwaar?
Anoniem: 277036
Hallo iedereen. Ik heb een vraag wat betreft de iPhone. Ik heb het toestel 5 oktober gehaald bij de BelCompany en ik heb door de dagen heen gemerkt dat het touchscreen niet voldoende werkt; ik moet vaak moeite doen om door te dringen tot de telefoon.. Ik heb BelCompany gebeld en ze vertelden me dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie. Is dit het beste voor mij of heb ik recht op een nieuwe omdat het toestel meteen al mankementen vertoonde? Op het bonnetje staat wel: "iPhones worden niet geruild". Ik denk namelijk dat ik geen andere optie heb dan het opsturen voor reparatie.
Je kunt hem resetten door de Home knop en de Sleep knop een tijdje ingedrukt te houden. Er was waarschijnlijk een programma gecrashed én blijven hangen, heb ik ook al twee of drie keer gehad.Anoniem: 127608 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:00:
[...]
Gerestored en hij doet het weer, maar hoe kan ik mn iPhone aan en uit doen als ik geen scherm heb?
Misschien een schot voor open doel maar heb je em al eens uit en aan gezet? Ik merk bij mij wel dat ik soms meerder malen moet drukken vlak bij de randen, bijvoorbeeld zo'n info icoontje bij een app helemaal rechts onderin.Anoniem: 277036 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:52:
Hallo iedereen. Ik heb een vraag wat betreft de iPhone. Ik heb het toestel 5 oktober gehaald bij de BelCompany en ik heb door de dagen heen gemerkt dat het touchscreen niet voldoende werkt; ik moet vaak moeite doen om door te dringen tot de telefoon.. Ik heb BelCompany gebeld en ze vertelden me dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie. Is dit het beste voor mij of heb ik recht op een nieuwe omdat het toestel meteen al mankementen vertoonde? Op het bonnetje staat wel: "iPhones worden niet geruild". Ik denk namelijk dat ik geen andere optie heb dan het opsturen voor reparatie.
Heeft er iemand hier ook last van stofjes onder z'n scherm. ik zie onder mn scherm kleine stipjes zitten. Ook als de Iphone uit staat, dus dat zullen geen dode pixels zijn denk ik.
Ook als je hele droge, of hele klamme handen hebt wil het nog wel eens slechter werken. Voordat ik hem terug zou sturen, zou ik eerst eens een ander met de iphone laten spelen, om te zien of die hetzelfde heeft.Anoniem: 151391 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:40:
[...]
Misschien een schot voor open doel maar heb je em al eens uit en aan gezet? Ik merk bij mij wel dat ik soms meerder malen moet drukken vlak bij de randen, bijvoorbeeld zo'n info icoontje bij een app helemaal rechts onderin.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Damn, gisteren die van mij uit mijn handen laten donderen, op het terras. Gelukkig een redelijk gladde ondergrond (chinees hardsteen). Achterkant flink bekrast, maar goed, het blijft een gebruiksvoorwerp 
Wat ik erger vind, is dat er stof onder het scherm is gekomen. Meteen na de val, en daar voor 100% zeker niet aanwezig! Ik denk dat de behuizing tijdens de val toch (tijdelijk) iets gezet is, waardoor het stof de ruimte heeft gekregen om er onder te glippen. Enig idee of ik hier nog iets aan kan doen? De krassen lig ik niet wakker van (geen krassen op scherm), maar het stof irriteert me mateloos.
Wat ik erger vind, is dat er stof onder het scherm is gekomen. Meteen na de val, en daar voor 100% zeker niet aanwezig! Ik denk dat de behuizing tijdens de val toch (tijdelijk) iets gezet is, waardoor het stof de ruimte heeft gekregen om er onder te glippen. Enig idee of ik hier nog iets aan kan doen? De krassen lig ik niet wakker van (geen krassen op scherm), maar het stof irriteert me mateloos.
Open maken / busje persluchtUltraSub schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:14:
Damn, gisteren die van mij uit mijn handen laten donderen, op het terras. Gelukkig een redelijk gladde ondergrond (chinees hardsteen). Achterkant flink bekrast, maar goed, het blijft een gebruiksvoorwerp
http://iphoneweblog.blogs...mobile-op-een-iphone.html
Windows Mobile op de iPhone! Lol!! Ik vraag me af of het native is of met emulatie gedaan is..
Windows Mobile op de iPhone! Lol!! Ik vraag me af of het native is of met emulatie gedaan is..
http://www.xbmcfreak.nl/
Weet iemand of, en zo ja: hoe, het mogelijk is om mail echt te synchroniseren?
Ik gebruik een drietal pop3 accounts en ik vind het erg irritant om steeds mail dubbel te krijgen (op m'n Mac en op m'n iPhone).
Ik gebruik een drietal pop3 accounts en ik vind het erg irritant om steeds mail dubbel te krijgen (op m'n Mac en op m'n iPhone).
Hmm ja gebruik maken van IMAP?sOid schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:11:
Weet iemand of, en zo ja: hoe, het mogelijk is om mail echt te synchroniseren?
Open maken
1. Garantie?
2. Hoe?
3. Netjes terug in elkaar kunnen krijgen?
Anoniem: 232049
Zet dat maar uit je hoofd. Tweakers heeft de iPhone al eens opengemaakt, en dat was na netjes in elkaar zetten een iPod touch geworden, met camera.UltraSub schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:16:
[...]
Open maken
1. Garantie?
2. Hoe?
3. Netjes terug in elkaar kunnen krijgen?
Dat is het probleem. Ik kan nergens IMAP instellingen vinden voor Planet Internet.
Is sowieso een zooitje geworden sinds KPN het heeft overgenomen
Helaas ondersteunen de meeste providers dit niet, tenminste Hotmail zeker niet. (Of wel?)
Iedere moderne hosting provider ondersteunt dit. Veel internetproviders ondersteunen het. Gmail ondersteunt het, Yahoo ondersteunt het.Yorick81 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:50:
[...]
Helaas ondersteunen de meeste providers dit niet, tenminste Hotmail zeker niet. (Of wel?)
Hotmail is niet echt (meer) de norm.
Volgens mij is het zo nep als ik weet niet wat. Hij drukt eerst 2x op het scherm voor hij z'n iPhone laat zien (met de zogenaamde "Bootcamp"), dus het is al niet bij opstarten. Hij zou op een gegeven moment op de home knop drukken, maar als je goed kijkt hangt hij er alleen overheen met zijn vinger. Hij drukt helemaal niet heb ik het idee. Lijkt meer op een getimed filmpje als echte applicatieErhnam schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:28:
http://iphoneweblog.blogs...mobile-op-een-iphone.html
Uw advertentie hier?
Ik zou er liever linux naast draaien, veel grotere communityCyPh schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:20:
[...]
Volgens mij is het zo nep als ik weet niet wat. Hij drukt eerst 2x op het scherm voor hij z'n iPhone laat zien (met de zogenaamde "Bootcamp"), dus het is al niet bij opstarten. Hij zou op een gegeven moment op de home knop drukken, maar als je goed kijkt hangt hij er alleen overheen met zijn vinger. Hij drukt helemaal niet heb ik het idee. Lijkt meer op een getimed filmpje als echte applicatie
Hij zet de source binnenkort online dus ik ben benieuwd. Het opent wel de mogelijkheden naar bijvoorbeeld ook Linux. Als Linux werkt zou Android ook een fluitje van een cent moeten zijn!CyPh schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:20:
[...]
Volgens mij is het zo nep als ik weet niet wat. Hij drukt eerst 2x op het scherm voor hij z'n iPhone laat zien (met de zogenaamde "Bootcamp"), dus het is al niet bij opstarten. Hij zou op een gegeven moment op de home knop drukken, maar als je goed kijkt hangt hij er alleen overheen met zijn vinger. Hij drukt helemaal niet heb ik het idee. Lijkt meer op een getimed filmpje als echte applicatie
http://www.xbmcfreak.nl/
Als je alleen achter het scherm wilt komen hoef je hem waarschijnlijk niet zo ver uit elkaar te halen als t.net het had gedaan. Er zijn ook DIY scerm replacement setjes te koop dus ik neem aan dat met wat plectrums en kleine schroevendraaiertjes wel het een en ander voor mekaar is te krijgen.Anoniem: 232049 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:34:
[...]
Zet dat maar uit je hoofd. Tweakers heeft de iPhone al eens opengemaakt, en dat was na netjes in elkaar zetten een iPod touch geworden, met camera.
Als hij WM op de iPhone heeft gekregen, moet hij lijkt mij voor alle hardware de drivers schrijven, wat me geen simpel klusje lijkt maar ok.
En daarnaast, wie wil nou WM op een iPhone.
[ Voor 191% gewijzigd door ZpAz op 13-10-2008 17:27 ]
Dan zal ik je teleurstellen, je maakt de iPhone open door de achterkant open te maken, en komt pas bij het scherm als je zo'n beetje alles hebt los geschroefd. En geloof mij, doen zonder beschadigen (al dan niet alleen aan het 'uiterlijk') is lastig, zeker de eerste keer.DaSchop schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:19:
[...]
Als je alleen achter het scherm wilt komen hoef je hem waarschijnlijk niet zo ver uit elkaar te halen als t.net het had gedaan. Er zijn ook DIY scerm replacement setjes te koop dus ik neem aan dat met wat plectrums en kleine schroevendraaiertjes wel het een en ander voor mekaar is te krijgen.
Bij de 2,5G misschien, maar bij de 3G moet je eerst de schroefjes aan de onderkant verwijderen. Als je dan iets tussen het scherm en de behuizing steekt zou je het scherm eraf moeten kunnen halen.Muthas schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:36:
[...]
Dan zal ik je teleurstellen, je maakt de iPhone open door de achterkant open te maken, en komt pas bij het scherm als je zo'n beetje alles hebt los geschroefd. En geloof mij, doen zonder beschadigen (al dan niet alleen aan het 'uiterlijk') is lastig, zeker de eerste keer.
Alleen kan je zo nog steeds geen stof er onder vandaan halen omdat het scherm en de plaat er overheen één geheel is. Het is zo gemaakt dat er geen stof tussen zou moeten kunnen komen. Mocht dat toch gebeurden dan ben je volgens mij de l*l.
PSN: Shiver23
Anoniem: 212478
Ik wel hoor! Als is het maar om Tom Tom te kunnen draaienZpAz schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:24:
Als hij WM op de iPhone heeft gekregen, moet hij lijkt mij voor alle hardware de drivers schrijven, wat me geen simpel klusje lijkt maar ok.
Ik zou het af en toe wel willen. Vooral voor het opnemen van telefoongesprekken (interviews) is dit erg handig. Op de iPhone is er geen enkele mogelijkheid toe
Muthas schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:36:
[...]
Dan zal ik je teleurstellen, je maakt de iPhone open door de achterkant open te maken, en komt pas bij het scherm als je zo'n beetje alles hebt los geschroefd. En geloof mij, doen zonder beschadigen (al dan niet alleen aan het 'uiterlijk') is lastig, zeker de eerste keer.
Volgens mij zitten jullie er allebei naastShiver23 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:44:
[...]
Bij de 2,5G misschien, maar bij de 3G moet je eerst de schroefjes aan de onderkant verwijderen. Als je dan iets tussen het scherm en de behuizing steekt zou je het scherm eraf moeten kunnen halen.
Alleen kan je zo nog steeds geen stof er onder vandaan halen omdat het scherm en de plaat er overheen één geheel is. Het is zo gemaakt dat er geen stof tussen zou moeten kunnen komen. Mocht dat toch gebeurden dan ben je volgens mij de l*l.
Kijk voor pics bij iFixit & redactieblog: Van iPhone 3G naar veredelde iPod Touch
[ Voor 45% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2008 17:52 ]
Kei nep idd!CyPh schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:20:
[...]
Dat filmpje wat ervoor zit, over die 3d sound, lijkt me ook helemaal in scene gezet.
Anoniem: 258155
Weet iemand, en misschien is dat al gevraagd, of er een optie is in de sms applicatie zodat je kunt zien of je over de 160 tekens zit en dus aan een 2de sms begint.
Ik weet het, het is al gevraagd, nee, dat kan niet.Anoniem: 258155 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:47:
Weet iemand, en misschien is dat al gevraagd, of er een optie is in de sms applicatie zodat je kunt zien of je over de 160 tekens zit en dus aan een 2de sms begint.
In de standaard app niet, daarvoor moet je iRealSMS hebben uit Cydia.Anoniem: 258155 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:47:
Het Windows Mobile op iPhone filmpje lijkt inderdaad een hoax te zijn helaas... (of moeten we blij zijn
). Had het wel grappig gevonden als het echt iemand gelukt was!
Gisteren heb ik voor het eerst 1.30 uur lang een point to point verbinding gehad tussen mijn laptop en iphone in de trein. die verbinding liep goed alleen wat mij opviel is dat mijn iphone heet werd. ik kon hem nog wel vasthouden.
ik neem aan dat dit een normaal gedrag is en dat ik moet zorgen voor enig ventilatie ?
ik neem aan dat dit een normaal gedrag is en dat ik moet zorgen voor enig ventilatie ?
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Volgens mij is het normaal gedrag als je een (relatief zware) applicatie continu laat draaien. Ik heb wel eens per ongeluk de camera-applicatie een uurtje aangehad; toen ik daar achter kwam was de iPhone ook erg heet (en de batterij een end leeg).daanski82 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:18:
Gisteren heb ik voor het eerst 1.30 uur lang een point to point verbinding gehad tussen mijn laptop en iphone in de trein. die verbinding liep goed alleen wat mij opviel is dat mijn iphone heet werd. ik kon hem nog wel vasthouden.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Anoniem: 268398
DealExtreme: ja of nee?
Ben nl op zoek naar een nieuwe USB cable, de isolatie aan de data-zijde is nl beschadigd ('geknakt'), waardoor de bedrading zichtbaar is.
Hoor verschillende verhalen over car-chargers die het niet met de 3G doen (wel met de vorige iPhone, maar niet 3G compatible)...
Dus: heeft er iemand tips over welke 3G-accesoires absolute aanraders zijn bij DX? Gaarne sku-numbers ook vermelden, indien mogelijk.
Is dit wat, bijv:
USB cable (# 10562)
Car Charger (# 15411)
Thnx, k
Ben nl op zoek naar een nieuwe USB cable, de isolatie aan de data-zijde is nl beschadigd ('geknakt'), waardoor de bedrading zichtbaar is.
Hoor verschillende verhalen over car-chargers die het niet met de 3G doen (wel met de vorige iPhone, maar niet 3G compatible)...
Dus: heeft er iemand tips over welke 3G-accesoires absolute aanraders zijn bij DX? Gaarne sku-numbers ook vermelden, indien mogelijk.
Is dit wat, bijv:
USB cable (# 10562)
Car Charger (# 15411)
Thnx, k
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 268398 op 14-10-2008 10:25 ]
Anoniem: 42901
Ja, echt bizar is dat. Zulke kleine standaarddingen ontbreken, maar anderzijds hebben ze soms ook weer de meeste briljante oplossingen voor bepaalde problemen (automatische achtergrondverlichting, tilten van de telefoon tijdens een gesprek maakt het scherm actief, niet-verzonden sms tekst blijft zelfs na power off staan, etc. etc.).Shiver23 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:51:
ik vind het nog altijd een prachtig apparaat maar op telefoongebied is het echt nog een groentje. Terugschakelen van 3 G naar gsm, en het terugvinden van het netwerk nadat de ontvangst wegvalt gaat erg vaak fout. Ik kwam er net ook achter dat hij niet doorheeft dat het nummer wat je probeert te bereiken bezet is. Op andere toestellen kan je vaak instellen dat hij het 1x per minuut ofzo blijft proberen totdat het nummer vrij is. Dat soort slimme maar simpele dingen moet Apple blijkbaar nog leren.
Ik heb die carcharger ook besteld, komt als het goed is over een week binnen.Anoniem: 268398 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:20:
Is dit wat, bijv:
USB cable (# 10562)
Car Charger (# 15411)
Thnx, k
Wat ik van andere Iphone 3G gebruikers hoor, werkt deze charger goed met de 3G
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Hier ook problemen met bluetooth carkit (JVC) na de update naar 2.1. Daarvoor werkte het wel goed, maar eerlijk is eerlijk, het is een van de eerste telefoons op deze carkit waarbij het echt vlekkeloos werkte, daarvoor heb ik met 5 HTC's en Samsung WM6 phones ook problemen gehad. Alleen zo jammer dat het in dit geval vóór de firmware update naar 2.1 wel gewoon goed heeft gewerkt.
Laten we hopen dat Apple het probleem onderkent, als veel mensen met Parrot er ook last van hebben zou je toch zeggen dat ze er iets aan gaan doen...
Laten we hopen dat Apple het probleem onderkent, als veel mensen met Parrot er ook last van hebben zou je toch zeggen dat ze er iets aan gaan doen...
Of biteSMS--Christiaan-- schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:23:
[...]
In de standaard app niet, daarvoor moet je iRealSMS hebben uit Cydia.
Anoniem: 95513
Ik heb een paar weken terug een hoop 3G-spul besteld bij die toko. Niks mis mee. De USB-kabel en autolader heb ik ook. Werkt gewoon goed.Anoniem: 268398 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:20:
Is dit wat, bijv:
USB cable (# 10562)
Car Charger (# 15411)
Thnx, k
Hier nog een keer mijn bestelling:
Ja, jouw post kan ik me nog herinneren, maar kon hem zo 1-2-3 niet terug vinden.Anoniem: 95513 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
Ik heb een paar weken terug een hoop 3G-spul besteld bij die toko. Niks mis mee. De USB-kabel en autolader heb ik ook. Werkt gewoon goed.
[afbeelding]
Ga dan ook maar eens 'n bestelling plaatsen.
Groet, k
Ik heb in dit topic al gezocht, maar nog nergens gevonden. Raar vind ik namelijk dat je nergens een vergaderverzoek bij een afspraak kunt voegen, ontvangen is geen probleem, je telefoon vraagt dan zelfs netjes of je hem wilt accepteren danwel weigeren. Ook een afspraak die via exchange gesynct wordt krijgt netjes de melding wie er allemaal zijn uitgenodigd. Maar vanaf de Iphone een vergaderverzoek sturen, dat gaat kennelijk niet.
Zijn hier oplossingen voor?

Anoniem: 113201
Is er iemand die een goede ervaring heeft met een fm-transmitter die niet al te duur is (max 50 euro).
Zou het wel errug lekker vinden in de auto. Ik weet dat het geluidskwaliteit veel minder is dan cd of een aux-ingang maar ff snel een cd branden is niet echt iets waar ik altijd tijd voor heb en ik heb geen aux-ingang.
dus als iemand een beetje goede ervaringen heeft met een model dan hoor ik dit heel graag
Zou het wel errug lekker vinden in de auto. Ik weet dat het geluidskwaliteit veel minder is dan cd of een aux-ingang maar ff snel een cd branden is niet echt iets waar ik altijd tijd voor heb en ik heb geen aux-ingang.
dus als iemand een beetje goede ervaringen heeft met een model dan hoor ik dit heel graag
Anoniem: 275911
Ik heb zelf geen ervaring met FM transmitters voor de iPhone, maar waarom denk je dat de kwaliteit veel minder is. Als het signaal goed is zou je precies het zelfde moeten horen. Maar misschien heb ik het misAnoniem: 113201 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:35:
Is er iemand die een goede ervaring heeft met een fm-transmitter die niet al te duur is (max 50 euro).
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 275911 op 14-10-2008 15:33 . Reden: typo ]
Ik heb ervaring met een zender van $12 van DX. Geluidskwaliteit kan heel goed zijn, echter valt het soms weg of krijg je ruis. Daarnaast werkt ie niet op elke plek in de auto (je moet dus even zoeken waar je hem neerlegt). Niet echt aan te raden
Ik heb zojuist ook de usb kabel en de auto-oplader besteld. totaal van 7 dollar nog iets
zal iets van 6 euro worden. Hopelijk ontdekt de douane nu niks en hoef ik ook geen belasting te betalen
Van de douane heb je niks te vrezen met dat soort bedragenCarnagy schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:21:
Ik heb zojuist ook de usb kabel en de auto-oplader besteld. totaal van 7 dollar nog ietszal iets van 6 euro worden. Hopelijk ontdekt de douane nu niks en hoef ik ook geen belasting te betalen
Zoef
Ik had de Kensington Liquid FM Deluxe voor iPod , maar die heb ik gauw weer weggedaan. Slechte ontvangst. Dat kan natuurlijk aan m'n radio liggen, maar alleen met de draad volledig gestrekt was het geluid redelijk. Ik denk dat het zendvermogen veel te laag is voor de volle Nederlandse ether. Verder ook iedere keer bij aansluiten de melding dat de accessoire ongeschikt is voor de iPhone. Op geen enkele frequentie werkte het zoals het hoort. Rijdend heb ik het nieteens geprobeerd.Anoniem: 275911 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:32:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met FM transmitters voor de iPhone, maar waarom denk je dat de kwaliteit veel minder is. Als het signaal goed is zou je precies het zelfde moeten horen. Maar misschien heb ik het mis
Jammer, want het lijkt een goed en luxe apparaat, maar het doet absoluut niet wat het belooft. Mijn vertrouwen in FM transmitters is dan ook zeer gedaald. Ik zoek wel een andere oplossing. De kwaliteit kan ook niet optimaal zijn, omdat het op de FM moet worden gemoduleerd en dat gaat nu eenmaal gepaard met kwaliteitsverlies vanwege een beperkte bandbreedte. Dus de kwaliteit is gegarandeerd minder, maar zou theoretisch zeer acceptabel kunnen zijn. Veel radiostations zijn natuurlijk ook prima te luisteren.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Ja. Ik heb de tweede; die Car Charger en werkt goed. Nog maar 1x kunnen testen omdat ik zelf geen auto hebAnoniem: 268398 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:20:
Is dit wat, bijv:
USB cable (# 10562)
Car Charger (# 15411)
Thnx, k
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 14-10-2008 17:54 ]
Vandaag mijn cradle van DX binnengekregen, geeft wel in de iPhone 3g de melding dat het mogelijk niet geschikt is om met de iPhone te gerbuiken, maar doet het gewoon.
Ook kan ik mijn siliconen sleeve er gewoon op laten zitten.
[ Voor 0% gewijzigd door Yor op 14-10-2008 18:04 . Reden: damn typo's ]
http://yor.minitroopers.com
Ik heb deze http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13213 en werkt heel goed behalve als ik richting de randstad ga dan is het overschakelen naar een andere freq meestal de oplossing.Positron schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:44:
[...]
Ik had de Kensington Liquid FM Deluxe voor iPod , maar die heb ik gauw weer weggedaan. Slechte ontvangst. Dat kan natuurlijk aan m'n radio liggen, maar alleen met de draad volledig gestrekt was het geluid redelijk. Ik denk dat het zendvermogen veel te laag is voor de volle Nederlandse ether. Verder ook iedere keer bij aansluiten de melding dat de accessoire ongeschikt is voor de iPhone. Op geen enkele frequentie werkte het zoals het hoort. Rijdend heb ik het nieteens geprobeerd.
Jammer, want het lijkt een goed en luxe apparaat, maar het doet absoluut niet wat het belooft. Mijn vertrouwen in FM transmitters is dan ook zeer gedaald. Ik zoek wel een andere oplossing. De kwaliteit kan ook niet optimaal zijn, omdat het op de FM moet worden gemoduleerd en dat gaat nu eenmaal gepaard met kwaliteitsverlies vanwege een beperkte bandbreedte. Dus de kwaliteit is gegarandeerd minder, maar zou theoretisch zeer acceptabel kunnen zijn. Veel radiostations zijn natuurlijk ook prima te luisteren.
Ik vind het niet alleen raar, ik vind het ook een groot probleem.HvB83 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:19:
Ik heb in dit topic al gezocht, maar nog nergens gevonden. Raar vind ik namelijk dat je nergens een vergaderverzoek bij een afspraak kunt voegen, ontvangen is geen probleem, je telefoon vraagt dan zelfs netjes of je hem wilt accepteren danwel weigeren. Ook een afspraak die via exchange gesynct wordt krijgt netjes de melding wie er allemaal zijn uitgenodigd. Maar vanaf de Iphone een vergaderverzoek sturen, dat gaat kennelijk niet.![]()
Snap ook niet dat het er niet in zit, zeker niet als je je toestel zakelijk profileert, wat Apple nu doet met de 3G. Imagine, je zit in een vergadering, iemand vraagt of je even een meeting planned; eeeh, dat kan ik niet, want ik kan niemand uitnodigen. Maak jij hem ff op je WM device, kan ik wel accepteren.

Alleen de video-functie stopt er na 20 seconden mee. Dat schijnt ie te doen sinds SW 2.1Yor schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:01:
Vandaag mijn cradle van DX binnengekregen, geeft wel in de iPhone 3g de melding dat het mogelijk niet geschikt is om met de iPhone te gerbuiken, maar doet het gewoon.
Ik gebruik die functie niet, maar wel jammer. Nu alleen MP3 via de stereo.
Hornikx,Anoniem: 95513 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
[afbeelding]
kun je me ff een linkje fwd'en van dat Apple stekker-blok...
Kom hem nl nergens tegen (zal wel niet goed gezocht hebben) op DX...
thnx, k
Als het goed is krijg ik ook deze week mijn iPhone.
Ik ben alleen nog op zoek naar een sleeve die volledig afsluit. Tot nu toe is bij elke sleeve die ik zie, de bovenkant open.
Heeft er iemand een sleeve of een ander hoesje dat volledig afsluit?
Ik ben alleen nog op zoek naar een sleeve die volledig afsluit. Tot nu toe is bij elke sleeve die ik zie, de bovenkant open.
Heeft er iemand een sleeve of een ander hoesje dat volledig afsluit?
Werkt de video kabel op de iPhone 3G? Heb je een link naar DE?Anoniem: 95513 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
Ik heb een paar weken terug een hoop 3G-spul besteld bij die toko. Niks mis mee. De USB-kabel en autolader heb ik ook. Werkt gewoon goed.
[afbeelding]
Anoniem: 269592
Nu we toch even in de "request hardware" modus zitten, ik zoek iets voor in mijn auto. Bij de duurdere auto's heb je tegenwoordig een ipod connector ingebouwd zitten. Is er een universele connector die ik in mijn auto kan gebruiken? Zoals in het dashboard kastje een soort dock waar je hem in kunt schuiven....
Videokabel die ik daarvan had, werkte tot 2.1 goed , met 2.1 doet hij het niet meerCrashOne schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:29:
[...]
Werkt de video kabel op de iPhone 3G? Heb je een link naar DE?
Anoniem: 222093
gezocht maar kan hier niets over vinden...
kan je meerdere foto's tegelijk attachen in een email via de iphone?
kan je meerdere foto's tegelijk attachen in een email via de iphone?
Zoeken op "Apple" en hij staat er meteen bijAnoniem: 268398 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:50:
[...]
Hornikx,
kun je me ff een linkje fwd'en van dat Apple stekker-blok...
Kom hem nl nergens tegen (zal wel niet goed gezocht hebben) op DX...
thnx, k
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25
Je moet er wel een Europese stekker bij kopen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13354
Die videokabel zit standaard bij de docking (die zwarte ronde schijf op de foto). Hij is ook los te koop, maar dan kun je net zo goed meteen het dock er ook bij bestellen. Kost geen drol.CrashOne schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:29:
[...]
Werkt de video kabel op de iPhone 3G? Heb je een link naar DE?
Zoals ik al zei: video stopt er mee na 20 sec. Audio werkt perfect.
Wat bedoel je precies?Anoniem: 269592 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:57:
Nu we toch even in de "request hardware" modus zitten, ik zoek iets voor in mijn auto. Bij de duurdere auto's heb je tegenwoordig een ipod connector ingebouwd zitten. Is er een universele connector die ik in mijn auto kan gebruiken? Zoals in het dashboard kastje een soort dock waar je hem in kunt schuiven....
Bedoel je een houder? Die zijn er genoeg. Ik heb de mijne voor $ 5,00 bij DX besteld. Ik heb er alleen die gekke zuignap en zwanenhals afgehaald en de rest (incl swivel-mount) op mijn dashboard geschroefd. Het scheelt dat ik een oude auto had en er niet zo zuinig op was. Het zag er wel goed en netjes uit. Vrijdag ga ik mijn nieuwe auto halen en nu wacht ik op de Carcomm houder, want ik heb geen zin om gaten in het dashboard te maken.
Of bedoel je een aansluiting op de radio? Dat kan via de koptelefoonaansluiting of via de onderzijde van de Iphone, maar dan moet je een dure kabel hebben. Het ligt er maar net aan wat je autoradio voor aansluiting heeft. Ik moet bv voor mijn nieuwe auto een Blaupunkt verloopkabel aanschaffen.
Ik denk dat het best een aardig idee is om een apart topic voor alle iPhone accessoires te maken. Zelf ben ik niet in de gelegenheid om tijd vrij te maken voor een grote topicstart, maar ik denk dat het best handig kan zijn om een overzicht te hebben van welke spullen van bijvoorbeeld DealExtreme goed werken en goedkoop zijn. Verder ook voor alle compatibiliteit van (speaker)docks, FM-transmitters, carkits en dergelijke. Uiteraard lever ik daar graag mijn bijdrage aan, maar ik kan helaas niet de belofte maken dat ik tijd genoeg heb voor een topicstart zoals de iPhone die verdient.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Een apart topic zou inderdaad wel handig zijn, gezien de posts hierboven...Positron schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:15:
Ik denk dat het best een aardig idee is om een apart topic voor alle iPhone accessoires te maken. Zelf ben ik niet in de gelegenheid om tijd vrij te maken voor een grote topicstart, maar ik denk dat het best handig kan zijn om een overzicht te hebben van welke spullen van bijvoorbeeld DealExtreme goed werken en goedkoop zijn. Verder ook voor alle compatibiliteit van (speaker)docks, FM-transmitters, carkits en dergelijke. Uiteraard lever ik daar graag mijn bijdrage aan, maar ik kan helaas niet de belofte maken dat ik tijd genoeg heb voor een topicstart zoals de iPhone die verdient.
Ik heb een iPod connector in mijn auto, maar het enige wat die met de iPhone doet is opladenAnoniem: 269592 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:57:
Met de iPod werkt hij uitstekend.
Mijn Onkyo dock heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik verwacht ook niet dat die werkt.
Wat ik wel raar vond was dat de AC-adapter van de 3G iPod (die met de FireWire kabel) niet werkte, in het scherm verscheen de melding dat de accessoire niet compatible was. Heeft iemand betere ervaringen met de iPod AC-adapter met de USB-kabel?
 Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dan heb jij nog mazzel, bij mij zegt de Iphone gewoon doodleuk dat het accessoire niet wordt ondersteund en dat hij ook niet kan opladen. Hoe bedoel je je markt afschermen als Apple zijnde? Nu moet ik weer apart gaan klooien met een oplader voor in de auto, terwijl ik juist zo min mogelijk losse dingen in m'n auto wil hebben slingeren.Canaria schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:26:
[...]
Ik heb een iPod connector in mijn auto, maar het enige wat die met de iPhone doet is opladen
Dat de firewire kabel niet werkt is logsich, gezien de usb firewire contacten niet meer worden ondersteund door de iPhone. Dat is ook de reden dat veel auto-opladers niet werken met de iphone.Canaria schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:26:
[...]
Ik heb een iPod connector in mijn auto, maar het enige wat die met de iPhone doet is opladen
Mijn Onkyo dock heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik verwacht ook niet dat die werkt.
Wat ik wel raar vond was dat de AC-adapter van de 3G iPod (die met de FireWire kabel) niet werkte, in het scherm verscheen de melding dat de accessoire niet compatible was. Heeft iemand betere ervaringen met de iPod AC-adapter met de USB-kabel?
Dat je geen muziek kunt luisteren in je auto/onkyo komt waarschijnlijk omdat er geen Apple verificatie chip in zit, ook iets recents.
Maar erg logisch is dat niet toch? Waarom hebben ze dat onlangs veranderd? En eisen dat er een Apple verificiatie chip gebruikt wordt klinkt ook niet erg klantvriendelijk. Eerder het frustreren van je klanten.johnnyv.nl schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:37:
[...]
Dat de firewire kabel niet werkt is logsich, gezien de usb firewire contacten niet meer worden ondersteund door de iPhone. Dat is ook de reden dat veel auto-opladers niet werken met de iphone.
Dat je geen muziek kunt luisteren in je auto/onkyo komt waarschijnlijk omdat er geen Apple verificatie chip in zit, ook iets recents.
PSN: Shiver23
Dat is onzinjohnnyv.nl schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:37:
[...]
Overigens lijkt me een speciaal topic voor autoaccessoires (bevestiging, verbinding autoradio, FM transmitters e.d.) ook wel een goed idee. Dus als iemand wil, ga je gang! Ik zal ook binnenkort een nieuw deel voor dit topic maken.
[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2008 14:12 ]
Anoniem: 108274
Ik heb laatst de iLuv gehaald bij de office centre:Anoniem: 113201 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:35:
http://www.officecentre.n...id=5766029&affixedcode=WW
Werkt echt werkelijk super, werkt overigens ook zonder de auto-plug dus thuis werkt het ook
Ik had het niet verwacht, las veel slechte dingen over fm transmitters maar het werkt echt goed.
Nou moet ik daarbij wel vermelden dat mijn auto radio ook erg veel zenders op pakt, wat ik nog steeds vreemd vind....er is geen antenne te bekennen in de auto namelijk.
Bij nieuwere auto's zit de antenne meestal verwerkt in de voorruitAnoniem: 108274 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:44:
[...]
Nou moet ik daarbij wel vermelden dat mijn auto radio ook erg veel zenders op pakt, wat ik nog steeds vreemd vind....er is geen antenne te bekennen in de auto namelijk.
Anoniem: 113201
ik denk dat omdat je het muziek op fm kwaliteit beluisterd en dat is sowieso van mindere kwaliteit.Anoniem: 275911 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:32:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met FM transmitters voor de iPhone, maar waarom denk je dat de kwaliteit veel minder is. Als het signaal goed is zou je precies het zelfde moeten horen. Maar misschien heb ik het mis
Ik heb sinds een dagje ofzo een iPhone 3G, kom van een touch 1G (1.1.4, jailbroken)en er is me toch wat opgevallen.
Heb de iPhone gelijk geupdate naar 2.1 (niet gejailbroken ofzo, niks mee gedaan wat niet 'hoort'), in het dagelijks gebruik lijkt de iphone heel wat trager dan mn touch op de een of andere manier.
Bijv, als ik 2x op de homeknop klik terwijl het scherm uitstaat op mn touch komt er gelijk de muziek controls up, maar als ik dit met mn iphone doe dan gaat eerst het scherm aan en iets van 0.5-1 seconde later komen de muziek controls pas.
Dit soort dingen heb ik eigenlijk de hele tijd, bijv als ik een menu open dat hij een seconde of 2/3 moet laden om het hele menu te laten zien
Iemand anders die dit heeft? (of een oplossing?)
Heb de iPhone gelijk geupdate naar 2.1 (niet gejailbroken ofzo, niks mee gedaan wat niet 'hoort'), in het dagelijks gebruik lijkt de iphone heel wat trager dan mn touch op de een of andere manier.
Bijv, als ik 2x op de homeknop klik terwijl het scherm uitstaat op mn touch komt er gelijk de muziek controls up, maar als ik dit met mn iphone doe dan gaat eerst het scherm aan en iets van 0.5-1 seconde later komen de muziek controls pas.
Dit soort dingen heb ik eigenlijk de hele tijd, bijv als ik een menu open dat hij een seconde of 2/3 moet laden om het hele menu te laten zien

Tuurlijk kun je wel een meeting plannen, daar heb je geen stuk elektronica voor nodig, het is alleen lang niet zo hipUltraSub schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:48:
[...]
Ik vind het niet alleen raar, ik vind het ook een groot probleem.
Snap ook niet dat het er niet in zit, zeker niet als je je toestel zakelijk profileert, wat Apple nu doet met de 3G. Imagine, je zit in een vergadering, iemand vraagt of je even een meeting planned; eeeh, dat kan ik niet, want ik kan niemand uitnodigen. Maak jij hem ff op je WM device, kan ik wel accepteren.
Er zit echter wel een kern van waarheid in en ik vind het ook jammer dat je niet dat soort dingen kunt doen (logischer is dat als je het kunt ontvangen je het ook kan versturen: volledige implementatie ipv half) en dat je ook iets als datadetectors op de iPhone moet missen maar toch: wat is er nou eigenlijk mis met het feit dat eenieder voor zichzelf in zijn/haar eigen agenda (elektronisch of op papier) zo'n afspraak noteert? Je kunt ook prima een afspraakbevestiging per mail (of per brief) sturen. Het is netzoiets als dat fetch gebeuren: leuk maar nou niet bepaald noodzakelijk.
Anoniem: 272737
geen troubleshooting in ervaringentopics!
[ Voor 92% gewijzigd door dawuss op 16-10-2008 09:54 ]
Anoniem: 212478
Die vertraging hebben we allemaal wel. 2.1. is nog geen final version. 2.2 kan ieder moment vrij komen.Relis schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:43:
Ik heb sinds een dagje ofzo een iPhone 3G, kom van een touch 1G (1.1.4, jailbroken)en er is me toch wat opgevallen.
Dit soort dingen heb ik eigenlijk de hele tijd, bijv als ik een menu open dat hij een seconde of 2/3 moet laden om het hele menu te laten zien![]()
Maar ik denk dat het niet echt reëel is een Touch te vergelijken met de iPhone. De hardware is bijna identiek, maar de iPhone moet die hardware delen met veel meer toepassingen. Is allemaal een stuk uitgebreider en veel meer functies. Denk aan het telefoon-gedeelte( GSM, UMTS, GPRS).
Er zit geen "authentificatiechip" in de accessiores voor de Ipod. Dit is al sinds de allereerste Ipod gewoon een weerstandsdetectie. Afhankelijk van de weerstandswaarde wordt bepaald wat voor een soort accessiore het isHoedje schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:08:
[...]
Dat is onzinVoor de videouitgang moet je inderdaad een product gebruiken met authentificatiechip, maar dat is al sinds de introductie van de originele iPhone en de daaropvolgende iPods. Voor de duidelijkheid dat heeft dus niets te maken met de audio uitgang.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Tip: wil je een goed werkend data dock, ook om aan je stereo aan te sluiten, dan deze niet kopen:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220287433849
Ook niet kopen als je het dock alleen voor je PC gebruikt, maar je houd wel van nieuwe mooie spulletjes. Het dingetje ziet eruit alsof het 4e hands is (krassen, en als je de hard erin knijpt kraakt het hele apparaat) Getest op mijn audio-set (maar daarvoor had ik hem ook niet gekocht) krijg ik steeds de foutmelding: 'Deze assecoire....' met de vraag of ik over wil schakelen naar flight mode. Als ik dat niet doe, hoor je gsm-storing door de muziek heen, dus die melding is niet voor niks. Bij de product beschrijvind staat dat het item 100% nieuw is en compatible is met de 3G. Beide dus niet. Hij werkt wel voor data en opladen via de PC en er komt als audio-dock ook muziek uit. Maar ik krijg steeds de foutmelding en dat is niet voor niets. Als ik gebeld word en ik speel muziek af dan stoort het enorm. 't Is wel de enige namaak die in de buurt komt / hetzelfde er uit ziet als het originele dock. 't Ziet er goed uit op mijn desk zo.
Ook niet kopen als je het dock alleen voor je PC gebruikt, maar je houd wel van nieuwe mooie spulletjes. Het dingetje ziet eruit alsof het 4e hands is (krassen, en als je de hard erin knijpt kraakt het hele apparaat) Getest op mijn audio-set (maar daarvoor had ik hem ook niet gekocht) krijg ik steeds de foutmelding: 'Deze assecoire....' met de vraag of ik over wil schakelen naar flight mode. Als ik dat niet doe, hoor je gsm-storing door de muziek heen, dus die melding is niet voor niks. Bij de product beschrijvind staat dat het item 100% nieuw is en compatible is met de 3G. Beide dus niet. Hij werkt wel voor data en opladen via de PC en er komt als audio-dock ook muziek uit. Maar ik krijg steeds de foutmelding en dat is niet voor niets. Als ik gebeld word en ik speel muziek af dan stoort het enorm. 't Is wel de enige namaak die in de buurt komt / hetzelfde er uit ziet als het originele dock. 't Ziet er goed uit op mijn desk zo.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 16-10-2008 09:12 . Reden: foutje, had verkeerde webshop genoemd ]
Als het geen legale actie is dan hoef je het hier ook niet te vragen.Anoniem: 272737 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 04:27:toon volledige bericht
sorry voor de topic die ik geopend had (mods mogen 'm verwijderen?)
ik zag dit kopje te laat. Hierbij nogmaals mijn probleempje:
Ik heb een iPhone 3G gejailbreaked maar ik kan er geen eigen apps/games opzetten.
iTunes geeft een foutmelding wanneer ik een .app file sync met m'n iPhone (was not installed because ... is not a verified bla bla) Waarschijnlijk omdat dit geen legale actie is.
iBrickr heb ik geprobeerd maar daar wilde PXL niet installeren. Dat zou je nodig moeten hebben om apps te installeren.
Wi-Fi is geen optie omdat ik dat simpelweg niet heb.
Kan iemand me helpen? Iemand die het ook heeft ervaren?
Als je je iphone in de auto aan een lader hangt. Blijft het scherm dan continu aan? Of gaat na een paar seconden de lock erop?
Vraagje met betrekking tot die autohouder, is dat het HR systeem? Met andere woorden, kan ik deze zo op mijn bestaande HR houder klikken? Zo ziet het er wel naar uit namelijkAnoniem: 95513 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
Werkt gewoon goed.
Deze bedoelde ik.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Zou ik ook wel willen weten.Carnagy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:51:
Als je je iphone in de auto aan een lader hangt. Blijft het scherm dan continu aan? Of gaat na een paar seconden de lock erop?
Mijn gok: het ding kent geen profielen, dus ja, lock er op. Is knap k*t imo.
Jammer zeg! Ik ben ook nog steeds op zoek naar een dock. Dan toch maar even doorsparen voor een originele...Anoniem: 232049 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:28:
Tip: wil je een goed werkend data dock, ook om aan je stereo aan te sluiten, dan deze niet kopen:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Heb precies het zelfde dock, ook net binnen gekomen. Denk dat het bij jou ook zo slecht verpakt was? Bij mij zat ie gewoon in een klein doosje in een enveloppe, had nog voor verzekerd verzenden gekozen maar dat blijkt dus ook weggegooid geld (zat voor 0.35 HKD aan postzegels opAnoniem: 232049 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:28:
Ding zit onder de krassen en is echt een namaak geval, maar ik moet eerlijk zeggen dat je dat voor dat geld ook mag verwachten. Ik blijf hem wel gebruiken, heb hem eigenlijk gekocht zodat mijn telefoon niet op mijn bureau lag te slingeren
En het is tijd voor deel 16 alweer: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.