Mijn laatste wall of text, althans, voorlopig..
Daarnet ben ik bij de TMS geweest met het bericht dat ik eerder kreeg van de klantenservice, namelijk dat ze daar een pakbon zouden hebben ontvangen waarop staat dat mijn iPhone wel degelijk is teruggestuurd naar hen.
De medewerker (geen woord gelogen, zó onvriendelijk):
"Wij hebben geen pakbon ontvangen en al had ik hem ontvangen, dan zal mij dat een biet wezen! Jouw iPhone ligt hier echt niet dus daar heb ik geen boodschap aan. De storemanager die ermee bezig is, is er vandaag en morgen niet, dus u kan zondag terugkomen."
Dit terwijl ik gisteren heb afgesproken dat ik uiterlijk vandaag bericht van hen zou krijgen. Dat was dus nooit mogelijk. Zij konden mij in ieder geval onder geen beding een nieuw toestel meegeven. Ik kon hoog en laag springen, maar daar werd de medewerker alleen maar nóg onvriendelijker van. Uiteindelijk gezegd dat ik dan wel contact zou opnemen met Aftersales om het opnieuw te regelen.
Dat heb ik dus net gedaan. Daar werd nog eens gezegd dat ik op de uitkomsten van 'het onderzoek' zou moeten wachten en dat daarna met mij contact wordt opgenomen. Nadat de medewerker 2 keer de aftersalesmanager erbij moest roepen, van mij, kwam er uiteindelijk uit dat de pakbon dus vandaag binnen moet zijn bij de TMS en dat zij vervolgens bewijs hebben van 'vermissing' en zodoende een nieuw toestel uit de winkelvoorraad mogen meegeven. Ik vond het vreemd dat die nieuwe iPhone dan niet vandaag al meegegeven kan worden, maar dat was echt niet mogelijk volgens Aftersales. Ik kan dus maandag bij de TMS een nieuwe iPhone ophalen en hoef de volgende maand geen abonnementskosten te betalen (jippie..

).
Hoe ze het vanaf nu ook proberen op te lossen, bij mij hebben ze het behoorlijk verprutst en als ik niet persé zo'n gesubsidieerde iPhone wilde hebben, was ik allang weg bij T-Mobile.
Ik hoop dat mijn geval een uitzondering is, want ik zou mensen nu niet direct aanraden om met een kappotte DOA te blijven zitten. Zorg gewoon dat je je recht haalt en normaliter zou het echt rond de 2 weken moeten duren dat de telefoon weer teruggestuurd wordt. Dat laatste heeft Solid Vision mij bevestigd. Hij zou daar alleen langer blijven wanneer ze hem gaan repareren. Het telefoonnummer van
Solid Vision (070-3073112) is overigens erg handig om te checken wat de status is van je reparatie/omruiling, want ze hebben verder alleen je IMEI nodig. Zonder dat telefoonnummer had ik nooit geweten dat hij mijn defecte iPhone allang weer was teruggestuurd en was dit hele balletje (heet bij T-Mobile: 'onderzoek') ook niet gaan rollen..