[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.116 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:44:
[...]

klinkt misschien stom, maar.... ik vind het knopje met mic niet zo mooi aan dat headsetje.... Ik vind het knopje/mic van de originele kabel zo fijn klein, (jammer dat de Apple in-ear buds het niet doen op de iPhone!*) misschien dat ik mijn oordopjes ook maar ga tweaken zoals hierboven.
Er is wel een voordeel te noemen van zo'n zwart draad / zwarte headset ten opzichte van een witte: het valt niet op dat je een iPhone/iPod hebt, waardoor de kans op beroving (fiets 's avonds laat vanuit mijn werk door Amsterdam West) weer kleiner wordt... hmmm :|
* Om maar iemand te quoten die dat ook vind en treffend weergeeft:
"jedimacfan
Good thing they put a mic in the new $79 headphones that aren't compatible with the iPhone. What a great idea... Roll Eyes
"
Vind je m groot? In het echt is ie onmerkbaar. Het enige wat ik mis is een volume knopje (maar die zit aan de zijkant van de phone dus makkelijk te verstellen, zelfs blind)

Voor deze kwaliteit en prijs heb je een klapper denk ik. En je loopt niet het risico dat het tweaken mis kan gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.com/images/products/600x400/226/sennheiser-mm-50-iphone.458466.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door musiqman op 30-09-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:28:
[...]

Het zal te maken hebben met het gewicht van het dock. Want als ik in de winkel die luidspreker setjes uittest met eenzelfde connector op moet je de luidspreker natuurlijk niet vast houden, dan kan je de iPod er zo uithalen.

Misschien met dubbelzijdige tape vastplakken aan je bureau ;)
Ik wilde net typen dat ik datzo heb gedaan. Het werkt perfect :).

De connector is namelijk weldegelijk aangepast. Vroeger hadden de kabels twee knopjes aan de zijkant die je moest indrukken om hem los te kunnen maken. Die hebben ze volgens mij bij de introductie van de iPhone laten vallen, zodat je veel makkelijker kunt loskoppelen :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
weet iemand of er ook een tool a-la flitsservice is te downloaden? heb al gezocht maar tevergeefs. lijkt me wel handig...of een filemelder ofzo?
sommige van die programmas hebben echt de raarste namen

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

www.flitsers.mobi , met je 3g aan werkt het prima!

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:46:
Die kabeltjes hebben ze meestal gewoon op voorraad bij de T-Mobile shop..

Ik had overigens wel verwacht dat ik de phone gewoon uit die originele dock kon pakken, zonder dat ik met mijn andere hand de dock vast moet houden. Zeer irritant imo.
the answer: dubbelzijdig plakband van Bison (R) 8)
Edit: Was al genoemd :X
* 8)7 drukt nu om de haverklap op F5*

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
ik kan bij het maken van een itunes account nergens de optie '' geen'' kiezen bij betaal opties. Heb alleen maar de keuze tussen credticard of clickandbuy, terwijl in de TS hier anders staat vermeld... iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

darkpluisje schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:45:
ik kan bij het maken van een itunes account nergens de optie '' geen'' kiezen bij betaal opties. Heb alleen maar de keuze tussen credticard of clickandbuy, terwijl in de TS hier anders staat vermeld... iemand enig idee ?
Volgens mij hebben ze die optie verwijdert....maak even een c&b account aan, kost je niets.

In dit topic is dit eerder voorbij gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 30-09-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:57:
[...]

Volgens mij hebben ze die optie verwijdert....maak even een c&b account aan, kost je niets.

Ik wil ook wel een werkende iTunes account maar heb ook geen visa en ben niet van plan daarvoor visa aan te vragen. Click and buy weet ik niet wat het is. Ik heb die optie even gekozen en wat stappen doorgelopen, maar voor zover ik zie heb je daar ook een credit card voor nodig?

Je kan voor 15 euro een iTunes prepaid kaartje kopen en daarmee alvast je accountgegevens activeren voor gebruik in de iTunes store. Heb je meteen dat probleem met visa niet meer. Ga ik binnenkort proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Hoedje schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:47:
[...]

Ik wilde net typen dat ik datzo heb gedaan. Het werkt perfect :).

De connector is namelijk weldegelijk aangepast. Vroeger hadden de kabels twee knopjes aan de zijkant die je moest indrukken om hem los te kunnen maken. Die hebben ze volgens mij bij de introductie van de iPhone laten vallen, zodat je veel makkelijker kunt loskoppelen :P.
Nah.. Wat ik heb gedaan is in plaats van alleen de iPhone te pakken mijn pink op de dok te leggen en dan m'n hand toestel uit dock trekken. door je pink op de dock te houden kan je met 1 handbeweging je iPhone uit de dock verwijderen...

Ik heb op mijn werk een universeel dock van Apple.. Alleen de adapter die bij de verpakking zit. past niet... erg naar!! dus m'n telefoon zit met wat moeite wel in het dock. alleen als ik scherm aanraakt schiet deze uit de dock..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:18:
[...]

Ik wil ook wel een werkende iTunes account maar heb ook geen visa en ben niet van plan daarvoor visa aan te vragen. Click and buy weet ik niet wat het is. Ik heb die optie even gekozen en wat stappen doorgelopen, maar voor zover ik zie heb je daar ook een credit card voor nodig?

Je kan voor 15 euro een iTunes prepaid kaartje kopen en daarmee alvast je accountgegevens activeren voor gebruik in de iTunes store. Heb je meteen dat probleem met visa niet meer. Ga ik binnenkort proberen.
Je hebt geen CC nodig. Je kunt het koppelen aan je bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:57:
[...]

Je krijgt zelfs 1 cent ofzo om je account te testen... boffen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

CJ_Latitude schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:04:
[...]

Ik baseer dat op het feit dat ik ondertussen een zeer stabiel gebruik heb (als je kijkt naar het aantal uren dat de telefoon gebruikt is als 'ie weer opgeladen moet worden en het soort gebruik). Daarnaast heb ik vanaf het begin mijn instellingen goed gezet en sindsdien niet gewijzigd (dingen als brightness, fetch e-mail, etc.).
Ten slotte heb ik specifiek ook een testje gedaan: dagje WiFi aan, dagje WiFi uit op eenzelfde soort dag ('s ochtends thuis, overdag op werk, op beide plekken vol 3G). En het is me niet 1 keer opgevallen, ik kan het iedere keer weer ervaren.
Die getalletjes zijn ook niet bepaald nauwkeurig. Beetje vaagjes wanneer die gereset worden (ik dacht alleen wanneer de accu volgeladen is). Er zijn met name heel veel klachten over de getallen die worden weergegeven voor de hoeveelheid data die is verstuurd/verzonden (die klopt simpelweg voor geen meter als je het zelf gaat lopen uitrekenen; er staat te weinig aangegeven). Gesprekstijd klopt ook voor geen meter. Hier staat er veelal dat er meer mee is gebeld dan dat daadwerkelijk zo is (een uur bellen...met die paar telefoontjes die ik gepleegd heb is 15 minuten al een zeer ruimte schatting, een uur is onwerkelijk). Die ervaring heb ik op diverse andere fora ook gezien. Ik schat het liever zelf in, dat zit dichterbij de werkelijkheid dan wat die cijfertjes aangeven.
Diddle schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:13:
[...]

Dat is niet helemaal waar geloof ik. Ik heb hier een plastic stuk screenprotector over mijn scherm heen zitten (plus de plastic plaat die sowieso al over het scherm zit) en het scherm werkt nog steeds prima, of er nou een liter vet/vocht op ligt of niet. De iPhone heeft een capacitief touchscreen dat geen aanraking nodig heeft om goed te werken, dus stof en zweet zouden niet van hele grote invloed mogen zijn.
Ja die touchscreen van de iPhone is best fenomenaal eigenlijk. Heb hier echter wat zitten testen met water, stof, etc. met diverse iPhones waaruit blijkt dat een hele dunne stof nog wel wat doet maar zodra het dikker wordt werkt het niet meer (handig om te weten als je je iPhone wilt poetsen wanneer hij aan staat). De trackpad van mijn Macbook Pro, Macbook en diverse andere laptops die ik in de loop der tijd heb mogen gebruiken hadden dat ook. Geleiding wil niet zeggen dat je direct huidcontact moet hebben. Je hebt ook van die mooie speciale styli voor de iPhone. Ik vind de touchscreen echt 1 van de beste touchscreens waar ik tot dusver mee heb gewerkt.
musiqman schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:21:
Is er al een goede oplossing voor losse sms verwijdering voor de 2.0 fw?

Lache trouwens dat light saber appje. Goed voor de conditie ;)
Nope, je moet nog steeds de inhoud van een heel "gesprek" weggooien of het gehele "gesprek" (ja daar zit een subtiel verschil in).
A4-tje schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:15:
Wat ik eigenlijk mis is dat hij van de ipod functie niet goed onthoudt waar je bent gebleven terwijl bij het kijken van filmpjes er niets aan de hand is. Vind ik zo ontzettend raar, ik begin (bijna) iedere ochtend met hetzelfde nummer waarna ik weer de shuffle moet aanklikken....
Is het geluid van de toetsen trouwens niet uit te zetten door "tikgeluid" (toetsenbord) uit te zetten??
Dat is een optie in je muziekbestandje die je in iTunes kunt aangeven als je de eigenschappen opvraagt. De optie die je zoekt heet "Remember playback position" en vindt je in het tabblad "options".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
is er eigenlijk een lampje die bijvoorbeeld de status aangeeft van een gemist oproep of ongelezen berichten?

zodat je kan checken zonder het scherm van de iphone aan te zetten.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
Nope, die is er niet :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:28:
[...]

Huh? Wat is daar nu weer het probleem mee? Inpluggen en syncen, gebeurt verder automatisch en intussen doe je maar iets anders. USB transfer snelheid ligt vrij hoog. Ik verbaas me er over hoe snel m'n Nano 4G gesynct wordt (sneller dan m'n 2G in elk geval) Ik ken de cijfers niet, maar gevoelsmatig is er niets mis met de usb transfer snelheid. Misschien niet op een 1.1 poort aansluiten? ;)
Ik sluit hem zeer zeker niet op een usb 1.1 port aan maar op een poort waarmee mijn externe disk 25+ MB/sec haalt. en het overzetten van nummers gaat met 0.5 nummer per seconde (gem 5 mb per nummer). Dat is dus een factor 10 langzamer dan mn usb disk |:( Ik zie dit voor en na de upgrade van mn pc (ich8 -> ich9 sb) en met verschillende installaties van windows xp / vista, 32bit / 64 bit en met mn iphone 2g en 3g. Lijkt me dus echt een probleem met itunes of de iphone.

Nu snap ik wel dat 25Mb/sec wat veel gevraagt is maar 10 zou imho wel moeten mogen met zon duur apparaat. Op deze manier duurt het gewoon 2 uur om hem vol te pompen met mp3's :-(

[ Voor 8% gewijzigd door martijnve op 01-10-2008 01:13 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
martijnve schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:11:
[...]

Ik sluit hem zeer zeker niet op een usb 1.1 port aan maar op een poort waarmee mijn externe disk 25+ MB/sec haalt. en het overzetten van nummers gaat met 0.5 nummer per seconde (gem 5 mb per nummer). Dat is dus een factor 10 langzamer dan mn usb disk |:( Ik zie dit voor en na de upgrade van mn pc (ich8 -> ich9 sb) en met verschillende installaties van windows xp / vista, 32bit / 64 bit en met mn iphone 2g en 3g. Lijkt me dus echt een probleem met itunes of de iphone.

Nu snap ik wel dat 25Mb/sec wat veel gevraagt is maar 10 zou imho wel moeten mogen met zon duur apparaat. Op deze manier duurt het gewoon 2 uur om hem vol te pompen met mp3's :-(
Hmm bij mij is hij zeker eerder klaar als 2 uur. Denk iets van 1 uur ofzo? Zowieso gaat 500mb aan mp3's trager als bv 500mb aan film.

[ Voor 3% gewijzigd door SaURoN op 01-10-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik baal ervan dat er nog steeds geen fatsoenlijke navigatie-app is. Bij de release was er duidelijk sprake van dat dit zou komen. Het is eigenlijk wat mij over de streep heeft getrokken om toch een iPhone te nemen. Sindsdien is het echter stil geweest rondom navigatie.

Zijn er nog meer tweakers die beginnen te twijfelen of er überhaupt nog wel navigatie komt?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
dus je moet altijd de telefoon aanzetten om te zien of je een oproep hebt gemist, sms of email hebt gekregen?

Nu ik hem bijna kan kopen ga ik toch twijfelen of ik de iphone wel wil hebben....

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Woei, mijn iPhone is terug van het reparatiecentrum naar Pro Assist. De iPhone wordt nu nog tetest bij ProAssist, dat omdat volgens ProAssist het testen vaak niet in het het reparatiecentrum wordt gedaan. Vervolgens wordt ik aan het eind van de dag of morgen opgebeld om een afspraak te maken dat ding terug te bezorgen (mits hij goed getest is) :).
Het binnenwerk zou zijn vervangen (dus geen complete vervanging). Ik ben benieuwd, er zit een klein krasje op de achterkant dus ik hoop eigenlijk dat het wel een complete nieuwe is (a). Nou wel, even afwachten.

Exact 2 weken geleden is hij opgehaald door de coureur koerier. 8)7

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Positron schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:37:
Ik baal ervan dat er nog steeds geen fatsoenlijke navigatie-app is. Bij de release was er duidelijk sprake van dat dit zou komen. Het is eigenlijk wat mij over de streep heeft getrokken om toch een iPhone te nemen. Sindsdien is het echter stil geweest rondom navigatie.

Zijn er nog meer tweakers die beginnen te twijfelen of er überhaupt nog wel navigatie komt?
Ja er was sprake van op de geruchten site's. Op geruchten site's staan wel vaker dingen die niet zo uit blijken te komen, dat is ook het hele idee van een "gerucht" :+.

Ik gok dat het nog wel eens een keer gaat komen, maar dat blijft een gok. Als het veel kost zal ik het niet eens kopen denk ik :P.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Datafeest schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:53:
Exact 2 weken geleden is hij opgehaald door de coureur.
formule 1?
wel snel zeker?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

Ben ik wel met je eens. Het is akelig stil.
Alhoewel er toch iets rond gezoemd heeft over aanpassingen in de firmware in 2.1 die dit mogelijk zouden maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:19:
[...]

formule 1?
wel snel zeker?
:D 8)7
Hij was de volgende dag al in Duitsland, dus hij was best snel ja :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57

ik baal hier ook erg van. Ik gebruik nog steeds mijn oude telefoon voor navigatie.
Kunnen we niet ergens een petitie tekenen oid?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:30:
[...]

ik baal hier ook erg van. Ik gebruik nog steeds mijn oude telefoon voor navigatie.
Jep mijn Nokia N95 ligt nu standaard in de auto om te navigeren. Jammer jammer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Ehm, misschien dat 't in de voorgaande 15 topics en 25 pagina's per topic al gemeld is, maar heeft er nog iemand last van een breuk in de behuizing van de iPhone ?
Ik heb een breuk bovenop, tussen 't sim-slot en de metalen behuizing in, waar de iPhone behuizing dus op z'n smalst is.
't Begon eerst met een 'deukje', alsof 't daar ingezakt was, en gisteren is 't daadwerkelijk gebroken....toestel is niet gevallen en de metalen voorkant is volledig intact.
Vandaag toch maar even langs bij The Phone House, want in dit tempo (2,5 maand na aankoop) is er over een paar maanden volgens mij niks meer over van de iPhone..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Eastman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:44:
[...]

dus je moet altijd de telefoon aanzetten om te zien of je een oproep hebt gemist, sms of email hebt gekregen?

Nu ik hem bijna kan kopen ga ik toch twijfelen of ik de iphone wel wil hebben....
Je moet één van de twee knopjes indrukken om te zien of je wat gemist hebt o.i.d., maar dit is bij veel toestellen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
Ik heb ook vorig weekend een 15 euro kaart gehaald bij de MM na dat gezeur bij Click and Buy, Niet reageren op mail, botte reacties als ze het wel doen etc. En het feit dat als je m gekoppeld hebt aan je bank dat er dan direct word afgeschreven als je wat esteld. Met een giftcard oud je het nog een betje in de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vos schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:46:
[...]

Je moet één van de twee knopjes indrukken om te zien of je wat gemist hebt o.i.d., maar dit is bij veel toestellen zo?
Ja, klopt.
Maar wat irritant is, is dat je niet van afstand kunt zien of er iets gemist is. Een knipperend ledje of zo.
Wat Apple had kunnen doen, is bijvoorbeeld een led in de home knop bouwen, die (al dan niet) instelbaar gaat knipperen als je een gemiste oproep hebt, een mail, of een sms. Nu is dat niet zo, en moet je dus de telefoon echt aan zetten én unlocken, om te zien of je iets gemist hebt.
Dit is bij de meeste smartphones opgelost door wat ik hier boven beschrijf. Foutje van Apple imo, en het was zo makkelijk op te lossen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Als je een SMS of oproep gemist heb zie het ook als je gewoon een keer op de sleep/wake button drukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik pas irritant vind is dat als ik een oproep(telefoontje) hebt gekregen ik altijd in het contact scherm of in het gesprekken scherm terug komt. Je zou verwachten dat als je gesprek beëindigt is je in het home-screen terecht komt maar niet dus. Is dit op te lossen of een of ander trucje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:26:
Wat ik pas irritant vind is dat als ik een oproep(telefoontje) hebt gekregen ik altijd in het contact scherm of in het gesprekken scherm terug komt. Je zou verwachten dat als je gesprek beëindigt is je in het home-screen terecht komt maar niet dus. Is dit op te lossen of een of ander trucje voor?
Ik kom hier ook steeds in het favorieten gedeelte van mijn contacten uit, vind ik ook niet handig.... als er een oplossing is dan graag of anders zie ik die graag in 2.2 :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
daniëlpunt schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:20:
Als je een SMS of oproep gemist heb zie het ook als je gewoon een keer op de sleep/wake button drukt. :)
Ow ja, das waar ook.
Maar mail niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

funk-e schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:30:
[...]

Ik ben het nog niet tegengekomen, maar ik zou er zeker voor tekenen. Heb helaas geen tijd om zelf iets dergelijks op te zetten, maar misschien dat iPhoneclub.nl een mooie plaats is om zoiets te beginnen. Het vreemde is dat het zo stil blijft, normaal blijven er wel geruchten komen, waarna er ook iets van resultaat meldt. Maar nu helemaal niks.. Ik zou toch zweren dat er een bedrijf was dat zelf had aangekondigd dat het aan navigatie voor de 3G werkte.

Ik heb in m'n auto nu compleet netjes een Brodit houder voor de MDA Compact III die ik voor navigatie nu alleen nog gebruik. Zolang er geen goede navigatie op de iPhone mogelijk is, ga ik geen houder voor m'n 3G kopen. Terwijl het juist zo handig is om je telefoon in je auto gewoon in z'n houder te plempen, zodat 'ie altijd opgeladen is. Verder geen rondslingerende kabels in hoeven prikken is ideaal. Zo had ik dat ook met m'n Compact III, was echt perfect. De bedoeling was om opnieuw een apparaat te kopen dat alles in één zou zijn, maar die 'belofte' is voorlopig dus nog geen waarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Positron op 01-10-2008 12:21 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

zo gek is dat niet hoor. Alleen bij die oude telefoontjes met een monochroom scherm bleef het scherm vaak 'aan' (zonder verlichting) Ik had voor mijn iPhone een Sony Ericsson daar moest je ook op een willekeurig knopje klikken om het scherm te activeren en dus te zien hoe laat het was en of je een oproep gemist had/sms/voicemail had. Om te zien wíe die beller was geweest moest je alsnog het toetsenbord activeren en naar het menu 'gesprekken' gaan. Bij de iPhone zie je met 1 druk op de knop wie had gebeld!
UltraSub schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:17:
[...]

Ja, klopt.
Maar wat irritant is, is dat je niet van afstand kunt zien of er iets gemist is. Een knipperend ledje of zo.
Wat Apple had kunnen doen, is bijvoorbeeld een led in de home knop bouwen, die (al dan niet) instelbaar gaat knipperen als je een gemiste oproep hebt, een mail, of een sms. Nu is dat niet zo, en moet je dus de telefoon echt aan zetten én unlocken, om te zien of je iets gemist hebt.
Dit is bij de meeste smartphones opgelost door wat ik hier boven beschrijf. Foutje van Apple imo, en het was zo makkelijk op te lossen geweest.
Dát zou ik nou verschrikkelijk irritant en vervelend gevonden hebben als Apple dat had gedaan! Zo'n irritant knipperlichtje die blijft 'zeuren' om je aandacht.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daarom zeg ik ook instelbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
[...]

Dat is je hoofdreden er geen te kopen? Je krijgt gewoon een geluids- en of trilsignaal. Dat is toch voldoende? Als dat lampje afgaat moet je ook eerst de telefoon uit je broekzak halen, dan lijkt mij 1 druk op die grote knop aan de voorkant niet bepaald extra tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb even een vraagje heb al wat gezogt maar ben er niet heelemaal uit gekomen.
ik ben van plan binnenkort een MBP te gaan kopen en ik heb mijn iphone nu aan mijn normaale pc hangen en deze wil ik dus aan mijn MBP gaan hangen.
kan ik de backups van mijn windows pc overzetten naar mijn MBP?
of is er een andere manier om in iedergeval mijn smsjes bewaard te houden.
het liefst de rest ook maar dat is terug te haalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:18:
[...]

zo gek is dat niet hoor. Alleen bij die oude telefoontjes met een monochroom scherm bleef het scherm vaak 'aan' (zonder verlichting) Ik had voor mijn iPhone een Sony Ericsson daar moest je ook op een willekeurig knopje klikken om het scherm te activeren en dus te zien hoe laat het was en of je een oproep gemist had/sms/voicemail had. Om te zien wíe die beller was geweest moest je alsnog het toetsenbord activeren en naar het menu 'gesprekken' gaan. Bij de iPhone zie je met 1 druk op de knop wie had gebeld!

[...]

Dát zou ik nou verschrikkelijk irritant en vervelend gevonden hebben als Apple dat had gedaan! Zo'n irritant knipperlichtje die blijft 'zeuren' om je aandacht.
Alle smartphones die ik heb gehad heeft zo'n ledje.. die gaat gewoon oranje knipperen als ik een oproep heb gemist, sms of email ontvangen heb... Dan kan je dus makkelijk van een afstand zien of het nodig is om je telefoon even aan te zetten wat ook weer energie besparend werkt..

Het gaat er dus niet om, om te zien hoelaat het is...
vgroenewold schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:00:
[...]

Dat is je hoofdreden er geen te kopen? Je krijgt gewoon een geluids- en of trilsignaal. Dat is toch voldoende? Als dat lampje afgaat moet je ook eerst de telefoon uit je broekzak halen, dan lijkt mij 1 druk op die grote knop aan de voorkant niet bepaald extra tijd kosten.
Ik laat me telefoon meestal ergens liggen als ik aan het werk ben... Natuurlijk, als ik de telefoon in me broek heb zitten of naast me ligt dan hoor of voel ik het signaal wel....

[ Voor 20% gewijzigd door Eastman op 01-10-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:23
Eastman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:01:
[...]

Alle smartphones die ik heb gehad heeft zo'n ledje.. die gaat gewoon oranje knipperen als ik een oproep heb gemist, sms of email ontvangen heb... Dan kan je dus makkelijk van een afstand zien of het nodig is om je telefoon even aan te zetten wat ook weer energie besparend werkt..

Het gaat er dus niet om, om te zien hoelaat het is...

[...]

Ik laat me telefoon meestal ergens liggen als ik aan het werk ben... Natuurlijk, als ik de telefoon in me broek heb zitten of naast me ligt dan hoor of voel ik het signaal wel....
Wat heb jij vreemde eisen. Ik zou het ook behoorlijk irritant vinden, en deze telefoon dan niet te kopen om die reden is helemaal frapant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:12:
[...]

Wat heb jij vreemde eisen. Ik zou het ook behoorlijk irritant vinden, en deze telefoon dan niet te kopen om die reden is helemaal frapant.
Lampje kan je altijd uitzetten... Maar als dat lampje er niet is, valt er niks aan te passen..

en wat je niet kent, dat mis je ook niet... dus ik begrijp best dat jullie zo'n signaal ledje niet belangrijk vinden...

[ Voor 14% gewijzigd door Eastman op 01-10-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Eastman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:20:
[...]

Lampje kan je altijd uitzetten... Maar als dat lampje er niet is, valt er niks aan te passen..

en wat je niet kent, dat mis je ook niet... dus ik begrijp best dat jullie zo'n signaal ledje niet belangrijk vinden...
Ik ben het met je eens dat het handig kan zijn....zolang het maar aan te passen is.
misschien 3 kleuren: mail, sms, oproep gemist (wordt wel een heel circus dan denk ik :P)
oh ja vind het net als de rest wel een beetje vreemde reden om telefoon niet te kopen....trouwens......we zijn toch tweakers.....(mike wacht op de eerste slimmerik die met een soldeerbout aan de gang gaat :P)

Ik ga binnenkort een topic starten met met daarin de gebreken van de iphone.
Ik pluis forums af naar punten die mogelijk aangepast kunnen worden.
Ik heb al een hele waslijst een keertje naar apple gestuurd....hopelijk zit er een change manager op te letten en staan al mijn verzoekjes op de change list van 2.2 firmware :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ik heb weer eens een interessante kwestie, stel ik download een nummer via mijn iPhone (iTunes) wordt dat dan gesynced naar mijn Mac zodra ik de iPhone aanluit of mag ik hem ook gewoon los gaan downloaden op mijn Mac gezien het syncen van een iPod ook maar 1 kant op gaat?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
mikevanrooijen schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:54:
[...]

Ik ben het met je eens dat het handig kan zijn....zolang het maar aan te passen is.
misschien 3 kleuren: mail, sms, oproep gemist (wordt wel een heel circus dan denk ik :P)
oh ja vind het net als de rest wel een beetje vreemde reden om telefoon niet te kopen....trouwens......we zijn toch tweakers.....(mike wacht op de eerste slimmerik die met een soldeerbout aan de gang gaat :P)

Ik ga binnenkort een topic starten met met daarin de gebreken van de iphone.
Ik pluis forums af naar punten die mogelijk aangepast kunnen worden.
Ik heb al een hele waslijst een keertje naar apple gestuurd....hopelijk zit er een change manager op te letten en staan al mijn verzoekjes op de change list van 2.2 firmware :z
Ik denk echt dat zo'n lampje onderdeel zal zijn van firmware 2.2 :z . Daarbij "be careful wat you wish for". Dat kost ook meer stroom en dan gaan mensen weer zeuren over batterijduur etc. etc.
daniëlpunt schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:20:
Daarbij wordt je vanaf 2.1 ook nog eens meerdere keren gewaarschuwd als je je smsje niet leest.
SpoekGTi schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:08:
Ik heb weer eens een interessante kwestie, stel ik download een nummer via mijn iPhone (iTunes) wordt dat dan gesynced naar mijn Mac zodra ik de iPhone aanluit of mag ik hem ook gewoon los gaan downloaden op mijn Mac gezien het syncen van een iPod ook maar 1 kant op gaat?
Dat nummer wordt dan gewoon overgezet bij het syncen :) De iPhone en iPod touch houden zelf de database bij van de nummers en daarom kun je dus a) nummers downloaden en b) deze ook op je computer zetten .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:55
baquelappe schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:54:
[...]

Ja, bij je geluid instellingen |:(
sorry maar ik bedoelde het als reactie op het intoetsen van een telefoonnummer 8)7 .
Maar dat werkt dus niet. het geluid van het toetsenbord kan je uitzetten maar dan hoor je nog steeds de tonen van de nummers die je intoetst.. (ik weet het een late reactie van mij :O )
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:26:
dit vind ik ook wel irritant ja. het is niet zo dat ik niet vaker meerdere mensen achter elkaar bel. maar ik druk liever 2 keer de thuis-knop in zodat ik in mij favorieten zit...

[ Voor 44% gewijzigd door A4-tje op 01-10-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eastman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:20:
[...]

Dit is een probleem wat veel mensen hebben: 'dan maak je er toch een instelling van?'

Zo ontstaan dus dit soort gedrochten:
Afbeeldingslocatie: http://www.windowsnetworking.com/img/upl/Remotely%20Administering%20Figure%2021099314826263.jpg
Ik had vroeger een telefoon die dat kon. Heb 't een tijdje aangehad maar vond 't eigenlijk verschrikkelijk irritant.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:55
ppl schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:12:
[...]

Dat is een optie in je muziekbestandje die je in iTunes kunt aangeven als je de eigenschappen opvraagt. De optie die je zoekt heet "Remember playback position" en vindt je in het tabblad "options".
bedankt _/-\o_
meteen aan het uitproberen. maar ik blijf het dan vreemd vinden dat ik in itunes iets moet instellen dat mijn telefoon moet weten :? Ook zit het al standaard op alle ipods, dus moeilijk in te bouwen is het niet lijkt me...
maarja weer wat geleerd 8)

(A4-tje wordt steeds blijer met zijn ifoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

[...]

Scherm aanzetten is ook wel handig, zie je meteen wat je hebt gemist en van wie. Als dit een dealbreaker is voor je dan kan ik je zeer harte adviseren om eens contact op te nemen met een psycholoog of een psychiater. Het continu moeten weten dat je iets gemist hebt is zeer waarschijnlijk een of ander psychisch probleem in de vorm van een dwangneurose. Je daar van af helpen is eerder de oplossing dan een lampje of andere manier van notificatie op een telefoon. Klinkt misschien raar maar kijk ook eens naar iets als GTD. Daar leren ze je dit gedrag heel rap af omdat het je gigantisch remt in het uitvoeren van dingen. Doordat je continu op dat lampje of het checken van iets gericht bent verlies je de aandacht bij andere zaken, raffel je dat af of krijg je het niet af. Het is dus uiteindelijk heel erg inefficient.

Er zijn overigens prima indicatoren om te zien of je een sms of email hebt ontvangen of een telefoontje hebt gemist. De knoppen voor die 3 functies krijgen namelijk rechtsbovenin een rood rondje met daarin het aantal berichten/gemiste oproepen. Je ziet door het aanzetten van het scherm dus heel snel wat je precies hebt gemist. Bij een sms is het zo dat sinds versie 2.1 van de software het ding een 2e keer een signaal af geeft. Ook blijft veel info al op het scherm hangen, dus als je dan je scherm aanzet zie je het meteen. Ik vind dat veel handiger dan een ledje en aangezien ik toch al op mijn telefoon zit te neuzen of ik iets gemist heb is het ook een kleine moeite om te kijken wat ik dan gemist heb. Althans, voor zover ik de behoefte heb om continu in de gaten te houden of ik niet toevallig iets gemist heb. Als het belangrijk is dan bellen ze nog wel een keer terug. Overigens verneem ik vaker van mensen de vraag hoe ze dat irritante lampje uit kunnen zetten omdat er kennelijk ook mensen zijn die niet kunnen slapen van dat lampje en hun telefoon niet uitzetten. De meningen lopen er nogal over uiteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 12:34

justifire

Shut up and squat !!

Ik kan mee toch ook wel vinden in dat ledje dat knipperd als je een gesprek/sms gemist hebt.
Mijn Nokia 6300 gaat blauw knipperen in dat geval.
Vind ik erg handig aangezien hij hier (boven) savonds aan de lader hangt, en het dus vaak gebeurt dat ik beneden zit.
Dan vind ik het toch fijn als hij ff een signaal geeft als ik wat gemist heb, beter dan elke keer die telefoon aan en uit zetten om te checken :D
Als je hem 24/7 bij je draagt is dit inderdaad een overbodige accesoire.
En uitzetten kan altijd, een ledje inmodden word een stuk lastiger (who's first ? :) )

[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 01-10-2008 21:35 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Er is volgens mij ook een app die je via Cydia(jailbreak) kunt downloaden om een led-je toe te voegen aan de iPhone. Die komt dan links van de sleuf voor de speaker, waar ook de proximity sensor zit. Zoiets zou Apple natuurlijk nooit in de app-store toelaten.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

Huh, een App die fysiek een ledje toevoegd? Dat vind ik knap. :D Of zit daar stiekem al een led die normaal niet actief is?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te geloven, het bereik is vanochtend (in Haarlem-Zuid) weer dramatisch! Sinds de update (beter is downgrade) is het huilen met dat 3G bereik! Waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb een duitse iphone 3g liggen (met duitse t-mobile simlock dus). Heeft iemand enig idee of deze zou moeten werken met een (duitse) t-mobile prepaid kaart? Of moet er echt een duitse t-mobile abo sim in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:49:
[...]

Dit is een probleem wat veel mensen hebben: 'dan maak je er toch een instelling van?'

[afbeelding]
_/-\o_

Helemaal mee eens, het moet maar eens afgelopen zijn met eindeloze menu instellingen. Met vorige telefoons heb ik me altijd een ongeluk moeten zoeken naar al die instellingen. Apple maakt ontzettend veel werk van usability en dat zie je terug in hun producten. Is het zinloos, laat het weg. Als je inderdaad zo'n instelling wil hebben koop een nokia, of zo'n windows mobile gedrocht. Maar hou dit lekker zo.

Voor mensen die blijkbaar zo gek zijn op knipperende zaken, neem een abonnement op de kermis of koop daar zo'n lelijke stikker die knippert als de telefoon af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik kreeg laatst 2 smsjes van vrienden uit het buitenland. Allebei de smsjes waren gewoon leeg. Een klein wit wolkje met niks erin.

Echter hadden ze wel een heel smsje gestuurd.. Ligt dit misschien aan een niet ondersteund character of is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Executor16 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:25:
ik kreeg laatst 2 smsjes van vrienden uit het buitenland. Allebei de smsjes waren gewoon leeg. Een klein wit wolkje met niks erin.

Echter hadden ze wel een heel smsje gestuurd.. Ligt dit misschien aan een niet ondersteund character of is dit een bug?
Heb ik ook 2x eerder meegemaakt maar dan van een en dezelfde persoon. Raar?

Andere vraag.

Kan ik er voor zorgen dat als ik een agenda punt in iCal toevoeg op mn iPhone dat de 'melding' automatisch op 1 dag gevinkt staat? Default dus melding van agenda punt maken een dag van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Toenet kreeg ik me iPhone niet meer aan. Niet met de knop boven op of de ronde. Na 5 minuten deed hij het opeens weer en gaf hij aan de sim te ontgrendelen.... komt dit vaker voor? en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 29-8 heb ik mijn iPhone aangeschaft bij een T-Mobile Store. Na constatering van 3 dooie pixels, rechtsbovenin het scherm ben ik teruggegaan. De enige optie was terugsturen, hoewel de medewerker mij - na een telefoontje met de after-salesmanager - kon vertellen dat ik sowieso een nieuwe zou krijgen (het verhaal dat iedereen hoort). Hij kon niks anders voor mij regelen en ik ben uiteindelijk maar akkoord gegaan, want deze medewerker was gelukkig wel erg vriendelijk en begripvol. Achteraf zou hij wel een vergoeding regelen. De iPhone is op 8-9 ingeleverd.

Nu zijn we 3,5 week verder en heb ik nog steeds geen iPhone terug (zoals meer mensen dat momenteel ervaren..). Ik heb gebeld met het reparatiecentrum van Solid Vision, waarnaar de iPhones worden gestuurd. Na het noemen van mijn IMEI blijkt de iPhone 10-9 ontvangen te zijn en op 18-9 weer teruggestuurd, naar de TMS. Zij kon mij ook melden dat er geen klachten zijn gevonden. Mijn iPhone is dus niet gerepareerd of vervangen, maar gewoon teruggestuurd!! :X Na contact met de TMS blijkt dat ze mijn iPhone nog steeds niet hebben teruggekregen: er is geen nieuwe status in het systeem, hij ligt nergens in de shop en is dus gewoon zoekgeraakt! :(

Nu wordt uitgezocht waar hij is gebleven, maar ik ga 'm natuurlijk niet nog eens opsturen, na zo lang wachten. Ze hebben lang genoeg de kans gekregen om voor vervanging/reparatie te zorgen. Ik ga morgen in ieder geval naar de TMS toe. Vind het niet meer dan logisch dat ik in dit geval de DOA zou mogen houden totdat ze een nieuwe voor me hebben of dat ik gewoon direct een nieuwe krijg. Helaas denkt Apple daar anders over.. Ik snap niet dat ik nergens 'Kassa/Radar/Consumentenbond'-meldingen vind over de wantoestanden waar Apple voor zorgt met hun idiote voorwaarden v.w.b. DOA's. Zo wordt T-Mobile ook niet de mogelijkheid gegeven om op dit punt van After-Sales service te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

ik vind het nog altijd een prachtig apparaat maar op telefoongebied is het echt nog een groentje. Terugschakelen van 3 G naar gsm, en het terugvinden van het netwerk nadat de ontvangst wegvalt gaat erg vaak fout. Ik kwam er net ook achter dat hij niet doorheeft dat het nummer wat je probeert te bereiken bezet is. Op andere toestellen kan je vaak instellen dat hij het 1x per minuut ofzo blijft proberen totdat het nummer vrij is. Dat soort slimme maar simpele dingen moet Apple blijkbaar nog leren.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 02-10-2008 17:34 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:49:
[...]

[afbeelding]
100% mee eens, ik heb enorm veel van dit soort schermpjes gezien tijdens m'n stage. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:40:
Op 29-8 heb ik mijn iPhone aangeschaft bij een T-Mobile Store. Na constatering van 3 dooie pixels, rechtsbovenin het scherm ben ik teruggegaan. De enige optie was terugsturen, hoewel de medewerker mij - na een telefoontje met de after-salesmanager - kon vertellen dat ik sowieso een nieuwe zou krijgen (het verhaal dat iedereen hoort). Hij kon niks anders voor mij regelen en ik ben uiteindelijk maar akkoord gegaan, want deze medewerker was gelukkig wel erg vriendelijk en begripvol. Achteraf zou hij wel een vergoeding regelen. De iPhone is op 8-9 ingeleverd.

Nu zijn we 3,5 week verder en heb ik nog steeds geen iPhone terug (zoals meer mensen dat momenteel ervaren..). Ik heb gebeld met het reparatiecentrum van Solid Vision, waarnaar de iPhones worden gestuurd. Na het noemen van mijn IMEI blijkt de iPhone 10-9 ontvangen te zijn en op 18-9 weer teruggestuurd, naar de TMS. Zij kon mij ook melden dat er geen klachten zijn gevonden. Mijn iPhone is dus niet gerepareerd of vervangen, maar gewoon teruggestuurd!! :X Na contact met de TMS blijkt dat ze mijn iPhone nog steeds niet hebben teruggekregen: er is geen nieuwe status in het systeem, hij ligt nergens in de shop en is dus gewoon zoekgeraakt! :(

Nu wordt uitgezocht waar hij is gebleven, maar ik ga 'm natuurlijk niet nog eens opsturen, na zo lang wachten. Ze hebben lang genoeg de kans gekregen om voor vervanging/reparatie te zorgen. Ik ga morgen in ieder geval naar de TMS toe. Vind het niet meer dan logisch dat ik in dit geval de DOA zou mogen houden totdat ze een nieuwe voor me hebben of dat ik gewoon direct een nieuwe krijg. Helaas denkt Apple daar anders over.. Ik snap niet dat ik nergens 'Kassa/Radar/Consumentenbond'-meldingen vind over de wantoestanden waar Apple voor zorgt met hun idiote voorwaarden v.w.b. DOA's. Zo wordt T-Mobile ook niet de mogelijkheid gegeven om op dit punt van After-Sales service te verlenen.
Ik denk ook dat Solid Vision vaak niet de schuldige is voor het lang kwijt zijn van je iPhone, maar zoals in jouw geval de TMS of in mijn geval/ervaring iCentre - de eindverkoper. Toen ik Solid Vision belde, bleek het toestel ook allang hun pand verlaten te zijn, terwijl ik een dag ervoor nog navraag had laten doen bij iCentre. Die vertelden me toen doodleuk dat het nog weleens 4 weken zou kunnen duren - geduld dus. Ondertussen lag mijn iPhone dus doodleuk te ja wat eigenlijk, wachten? in de (hoofd)winkel van iCentre...
Edit: er zijn 'regels' of voorwaarden voor het al dan niet mogen bestempelen van de telefoon als DOA geloof ik (anyone?) Mij werd tijdens de verkoop (APR) verteld als ik 1 dode pixel had dan zou het toestel als DOA vervangen worden. (ik had dus geen dode pixels, maar een behuizing afwijking) Maar ja, er wordt nogal een hoop gezegd door de verkopers, ik ben er nog geen één tegen gekomen die mij iets vertelde of beloofde wat ook zo uitkwam.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger, voor de laatste iPhone update kreeg ik bij het ontvangen van een sms een leuk geluidje te horen. Erg handig. Nu, sinds de laatste update (2.1) krijg ik plots meerdere malen het geluid te horen, wanneer ik de sms nog niet gelezen heb. Erg onhandig, want ik denk steeds dat ik meerdere smsjes ontvang, terwijl het er maar 1 blijkt te zijn.

Iemand een idee of er ergens een instelling verstopt zit waar je dit weer kan aanpassen naar slechts 1 melding bij het ontvangen van een sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:25
Maandag mijn i-phone terug gestuurd naar T-mobile(contract zal worden ontbonden). Vandaag mijn i-phone 3g uit belgie met mijn nieuwe Vodafone abbo aan het testen geweest. En nu weet ik weer waarom vodafone mijn provider was geweest 6 jaar lang. Wat een verschil.GSM en 3G bereik is gewoon top! Dag T-mobile en never again.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 20:46

KroeT

[...]

Weet iemand of er een (evt via Cydia) manier bestaat om afspraken als 'Prive' te markeren, zodat deze in een Outlook/Exchange agenda op het werk als persoonlijk genoteerd staat? Ik houd zowel persoonlijke als zakelijke afspraken bij, en kon op mijn P3300 gewoon aangeven welke afspraken persoonlijk waren. Heb al een suggestie gedaan bij Apple, maar heb logischerwijs geen reactie gehad.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Shiver23 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:51:
ik vind het nog altijd een prachtig apparaat maar op telefoongebied is het echt nog een groentje. Terugschakelen van 3 G naar gsm, en het terugvinden van het netwerk nadat de ontvangst wegvalt gaat erg vaak fout. Ik kwam er net ook achter dat hij niet doorheeft dat het nummer wat je probeert te bereiken bezet is. Op andere toestellen kan je vaak instellen dat hij het 1x per minuut ofzo blijft proberen totdat het nummer vrij is. Dat soort slimme maar simpele dingen moet Apple blijkbaar nog leren.
Volgens mij kun je dat soort dingen gewoon via het netwerk doen hier in Nederland. Hetzelfde als wat er gebeurd als je de 5 in toetst op je vaste telefoon. Zodra de lijn vrij is wordt je teruggebeld. Ik heb het al gezien bij KPN en Vodafone maar dat zijn dan wel business abo's. Denk dat je als consument aan de enige terugbel optie zit die er is: voicemail ;(

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 02-10-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:46:
Vroeger, voor de laatste iPhone update kreeg ik bij het ontvangen van een sms een leuk geluidje te horen. Erg handig. Nu, sinds de laatste update (2.1) krijg ik plots meerdere malen het geluid te horen, wanneer ik de sms nog niet gelezen heb. Erg onhandig, want ik denk steeds dat ik meerdere smsjes ontvang, terwijl het er maar 1 blijkt te zijn.

Iemand een idee of er ergens een instelling verstopt zit waar je dit weer kan aanpassen naar slechts 1 melding bij het ontvangen van een sms?
Nee, maar als je het smsje hebt gelezen moet je even drukken op de powerknop. Dan krijg je niet nog een reminder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ibix schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:15:
Maandag mijn i-phone terug gestuurd naar T-mobile(contract zal worden ontbonden). Vandaag mijn i-phone 3g uit belgie met mijn nieuwe Vodafone abbo aan het testen geweest. En nu weet ik weer waarom vodafone mijn provider was geweest 6 jaar lang. Wat een verschil.GSM en 3G bereik is gewoon top! Dag T-mobile en never again.!!!
Heb je dan gewoon los een 3G gekocht of icm een abbo uit belgië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:06
SpoekGTi schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:03:
[...]

Heb je dan gewoon los een 3G gekocht of icm een abbo uit belgië?
Denk gewoon los.. Doen de meeste mensen denk ik.. (waaronder ik, heb een hekel aan 2 jarige abonnementen en dit is echt de ideale oplossing hiervoor :) )

Even offtopic, hebben ze uberhaupt wel Vodafone in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:40:

Je zou eens kunnen proberen om T-Mobile er eens op te wijzen dat zij verantwoordelijk zijn voor een deugdelijk product. Drie dode pixels lijken mij niet echt deugdelijk. Wanneer T-Mobile een niet deugdelijk product levert zijn zij verantwoordelijk (als verkoper) voor reparatie of vervanging van het product. Let wel, T-Mobile mag dus niks afschuiven op de fabrikant. ("Ja meneer wij moeten wachten op Apple".... ik hoor het nu al)

Het feit dat de telefoon zoek is geraakt tijdens dit proces is dan ook het probleem van T-Mobile en allerminst het probleem van jou als consument. Nogmaals, ook het punt dat je zegt "Daar denk Apple blijkbkaar anders over" is het probleem van T-Mobile en niet van jou. Dan betaald T-Mobile maar de kosten van twee iphones voor jou. Zij behoren jou er gewoon een te leveren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

l00pz schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:26:
[...]

Denk gewoon los.. Doen de meeste mensen denk ik.. (waaronder ik, heb een hekel aan 2 jarige abonnementen en dit is echt de ideale oplossing hiervoor :) )
Los natuurlijk ja. Wat moet je als nederlander met een tweejarig belgisch abo?
Even offtopic, hebben ze uberhaupt wel Vodafone in Belgie?
Neen, hoewel Vodafone gedeeltelijk eigenaar is van Proximus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:25
@spoek gti

Gewoon los gekocht een een sim only abbo bij vodafone nederlandf afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KroeT schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:39:
Weet iemand of er een (evt via Cydia) manier bestaat om afspraken als 'Prive' te markeren, zodat deze in een Outlook/Exchange agenda op het werk als persoonlijk genoteerd staat?
Ik heb gewoon twee agenda's (en een derde, maar die gebruik ik niet). Hoe je dat vanuit outlook doet weet ik niet, maar met iCal/MobileMe kun je vrijwel onbeperkt agenda's aanmaken en syncen, en bij het toevoegen van een afspraak de goede kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/rubenvanderleij/100024/photo1222985237105/web.jpg

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Laatst online: 08-06-2021
Ik probeer al een aantal dagen de belstatus gadget van T-mobile aan de praat te krijgen, maar 't werkt nog steeds niet.
Ik heb alles keurig volgens de instructies gedaan, maar hij blijft zeggen dat ie 'm nu 'helaas niet op kan halen' en dat ik 't later nog eens moet proberen.
Op de My T-mobile pagina kan ik wel gewoon de status aflezen.

Morgen maar eens kijken of de klantenservice er iets van begrijpt.
Heeft hier iemand nog een suggestie? (Ik heb ook m'n cache als een keer geleegd, maar ook dat hielp niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

burne schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:11:
[...]

Ik heb gewoon twee agenda's (en een derde, maar die gebruik ik niet). Hoe je dat vanuit outlook doet weet ik niet, maar met iCal/MobileMe kun je vrijwel onbeperkt agenda's aanmaken en syncen, en bij het toevoegen van een afspraak de goede kiezen.
[afbeelding]
Dat werkt prima wanneer je iCal gebruikt om mee te synchroniseren, maar als je eenmaal een Exchange-agenda gebruikt kun je er niet nog een iCalsynchronisatie naast draaien. Erg onhandig vind ik persoonlijk. Kun jij wel alle agenda's over elkaar heen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KroeT schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:37:
Dat werkt prima wanneer je iCal gebruikt om mee te synchroniseren, maar als je eenmaal een Exchange-agenda gebruikt kun je er niet nog een iCalsynchronisatie naast draaien. Erg onhandig vind ik persoonlijk.
Maar je kunt dus niet binnen exchange/outlook twee aparte agenda's bijhouden? Dat is best wel een beperking. Vergelijk het met maar 1 email-account kunnen hebben.
Kun jij wel alle agenda's over elkaar heen zien?
Ja. Hij geeft middels een rode, groene of blauwe stip voor de afspraak aan waar deze thuishoort.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
ppl schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:47:
[...]

Volgens mij kun je dat soort dingen gewoon via het netwerk doen hier in Nederland. Hetzelfde als wat er gebeurd als je de 5 in toetst op je vaste telefoon. Zodra de lijn vrij is wordt je teruggebeld. Ik heb het al gezien bij KPN en Vodafone maar dat zijn dan wel business abo's. Denk dat je als consument aan de enige terugbel optie zit die er is: voicemail ;(
De dingen de jij noemt gaan inderdaad via het netwerk, maar er zit volgens mij hiervan ook een heel stuk functionaliteit in de telefoon. Mijn vorige telefoons (SE P990i en P1i) kunnen aan de beltoon 'horen' of de andere partij in gesprek of onbereikbaar is en vragen dan of je opnieuw wilt (blijven) proberen.
Heeft de iPhone iig niet. Voor mij persoonlijk geen gemis, omdat ik bij in bezet toch niet na 2 seconden weer ga proberen :p. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:07:
[...]
Ik denk ook dat Solid Vision vaak niet de schuldige is voor het lang kwijt zijn van je iPhone, maar zoals in jouw geval de TMS of in mijn geval/ervaring iCentre - de eindverkoper. Toen ik Solid Vision belde, bleek het toestel ook allang hun pand verlaten te zijn, terwijl ik een dag ervoor nog navraag had laten doen bij iCentre. Die vertelden me toen doodleuk dat het nog weleens 4 weken zou kunnen duren - geduld dus. Ondertussen lag mijn iPhone dus doodleuk te ja wat eigenlijk, wachten? in de (hoofd)winkel van iCentre...
Edit: er zijn 'regels' of voorwaarden voor het al dan niet mogen bestempelen van de telefoon als DOA geloof ik (anyone?) Mij werd tijdens de verkoop (APR) verteld als ik 1 dode pixel had dan zou het toestel als DOA vervangen worden. (ik had dus geen dode pixels, maar een behuizing afwijking) Maar ja, er wordt nogal een hoop gezegd door de verkopers, ik ben er nog geen één tegen gekomen die mij iets vertelde of beloofde wat ook zo uitkwam.
Inderdaad, iedereen zegt weer wat anders. Een vriend van mij (en meerderen hier blijkbaar ook) heeft gewoon direct een spiksplinternieuwe meegekregen na het inleveren van de oude iPhone met defect. Later ontkent diezelfde TMS dit gedaan te hebben: "Dat was dan niet hier, want wij mogen dat onder geen beding doen!"
Sigma2k8 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:31:
[...]
Je zou eens kunnen proberen om T-Mobile er eens op te wijzen dat zij verantwoordelijk zijn voor een deugdelijk product. Drie dode pixels lijken mij niet echt deugdelijk. Wanneer T-Mobile een niet deugdelijk product levert zijn zij verantwoordelijk (als verkoper) voor reparatie of vervanging van het product. Let wel, T-Mobile mag dus niks afschuiven op de fabrikant. ("Ja meneer wij moeten wachten op Apple".... ik hoor het nu al)

Het feit dat de telefoon zoek is geraakt tijdens dit proces is dan ook het probleem van T-Mobile en allerminst het probleem van jou als consument. Nogmaals, ook het punt dat je zegt "Daar denk Apple blijkbkaar anders over" is het probleem van T-Mobile en niet van jou. Dan betaald T-Mobile maar de kosten van twee iphones voor jou. Zij behoren jou er gewoon een te leveren namelijk.
Ik ben het geheel met je eens, maar ik wilde ze nog wel 1 dag de tijd geven om uit te zoeken waar mijn (niet gerepareerde) iPhone gebleven is. Vanmiddag ga ik naar de TMS om opheldering te vragen en vervolgens stel ik ze voor 3 keuzes:
- Direct een nieuwe iPhone meekrijgen
- De DOA iPhone mee totdat ik een nieuw exemplaar heb (indien teruggevonden..)
- Contract ontbinding, waarna ik misschien later een nieuw contract afsluit met nummerbehoud (weet iemand of nummerbehoud mogelijk is bij afsluiting? Ik heb namelijk een erg mooi betaald nummer, dat ik niet kwijt wil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

burne schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 01:07:
[...]

Maar je kunt dus niet binnen exchange/outlook twee aparte agenda's bijhouden? Dat is best wel een beperking. Vergelijk het met maar 1 email-account kunnen hebben.

[...]

Ja. Hij geeft middels een rode, groene of blauwe stip voor de afspraak aan waar deze thuishoort.
Ha, dat klinkt handig. Maar inderdaad, het is best een beperking waar ik van baal. Ik moet nu mijn afspraken als 'wc-papier kopen, want die shit is op' in mijn iPhone zetten, en dan heel snel op mijn werk het privevinkje aanzetten. Dat moet ik snel doen, sommige afspraken hoeven niet in mijn werkagenda ;)
Ik ga nog maar eens een featurerequest doen bij Apple (#2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibix schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:15:
*strijk is jaloers en baalt ook van de ervaring slechtere dekking te hebben dan zijn vorige Telfort mobiel*
Maar ik zag deze optie niet zo zitten omdat de iPhone in Belgie lange tijd niet echt voorradig was, het aftikken van een aankoopbedrag in 1 keer en je i.c.m. een Vodafone Super Sim voor iPhone iets duurder uit zou zijn in totaal (nog even afgezien van de fup en geen visual voicemail) Ik ben nog een klein sprankje hoop dat de snertwerkdekking iets beter wordt na de samenvoeging met het netwerk van Orange komende maanden...
*strijk hoopt er het beste van*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend nog eens contact gehad met Solid Vision met de vraag waar de iPhone naartoe is verzonden. Nog eens de bevestiging gehad dat hij naar dezelfde TMS is verzonden en dat zij hem echt moeten hebben liggen. Zij raadde mij aan om met de klantenservice afdeling aftersales te bellen, want die kunnen het van hogerhand oplossen.

TMS daarna gebeld en die zegt dat de iPhone nog steeds zoek is, maar dat Solid Vision en de koerier met een onderzoek bezig zijn. "Dat kan wel even duren", kreeg ik te horen en: "Wij kunnen ook niks anders doen dan afwachten". :O Ik heb toen aangegeven met de klantenservice te gaan bellen om dit direct te laten oplossen.

Daarnet dus gebeld met de klantenservice (uiterst vriendelijke man aan de lijn) en die zeggen een pakbon doorgestuurd te hebben van Solid Vision naar de TMS, waarin staat dat de iPhone echt verzonden is. De man begreep dat ik daar allemaal geen boodschap aan had, want dit gaat nog steeds om de defecte iPhone (met 3 dode pixels). Hij vertelde dat de TMS zelf die iPhone zou moeten vervangen, zodat ik direct een nieuwe heb en vond dat ik daar gewoon op m'n strepen moest gaan staan. Ondertussen zou hij het doorsturen naar de Aftersales-manager (helaas nu niet bereikbaar door storing, heb ik weer.. :/ ) zodat die ook evt. zou kunnen bellen naar de TMS met de bevestiging dat ze een nieuwe moeten geven.

Zometeen dus maar naar de TMS en een nieuwe iPhone halen.. Ben dat wachten meer dan zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Laatst online: 08-06-2022
Zo gisteren even bij de mediamarkt een extra apple oplader en datakabel gekocht voor de iphone, nog geen 20 euro kwijt! Merk de laatste tijd dat als het toestel lang heeft aangestaan, dat er een aardige lag in het opstarten van de applicaties zit tot soms wel 10 seconden. Raar, want dat had ik aan het begin nog niet (non-jailbreaked). Wel met 80 + applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

Stouten schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:03:
Zo gisteren even bij de mediamarkt een extra apple oplader en datakabel gekocht voor de iphone, nog geen 20 euro kwijt! Merk de laatste tijd dat als het toestel lang heeft aangestaan, dat er een aardige lag in het opstarten van de applicaties zit tot soms wel 10 seconden. Raar, want dat had ik aan het begin nog niet (non-jailbreaked). Wel met 80 + applicaties.
Je had het ook bij dealextreme.com kunnen bestellen. Hier voor maar $9.81 (omgerekend 6,50 euro)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

KroeT schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:41:
[...]

Ha, dat klinkt handig. Maar inderdaad, het is best een beperking waar ik van baal. Ik moet nu mijn afspraken als 'wc-papier kopen, want die shit is op' in mijn iPhone zetten, en dan heel snel op mijn werk het privevinkje aanzetten. Dat moet ik snel doen, sommige afspraken hoeven niet in mijn werkagenda ;)
Ik ga nog maar eens een featurerequest doen bij Apple (#2).
Ik synchroniseer mijn iPhone met Exchange en MobileMe. MobileMe wordt vervolgens weer op gesynchroniseerd met iCal en Address Book op m'n MacBook, dat gaat allemaal goed. Alles blijft netjes gescheiden.

In de iPhone zie ik ook verschillende agenda's en er is een view om alles gecombineerd te bekijken, maar ik gebruik alleen de Exchange agenda, omdat ik die ook op mijn werklaptop kan zien in Outlook. Nieuwe afspraken die ik toevoeg op de iPhone wil ik het liefst ook in die agenda zetten en niet in de MobileMe agenda, en het gemis van een 'private' vinkje was me ook al opgevallen. Die feature zou dus heel welkom zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:35:
Vanochtend nog eens contact gehad met Solid Vision met de vraag waar de iPhone naartoe is verzonden. Nog eens de bevestiging gehad dat hij naar dezelfde TMS is verzonden en dat zij hem echt moeten hebben liggen. Zij raadde mij aan om met de klantenservice afdeling aftersales te bellen, want die kunnen het van hogerhand oplossen.

TMS daarna gebeld en die zegt dat de iPhone nog steeds zoek is, maar dat Solid Vision en de koerier met een onderzoek bezig zijn. "Dat kan wel even duren", kreeg ik te horen en: "Wij kunnen ook niks anders doen dan afwachten". :O Ik heb toen aangegeven met de klantenservice te gaan bellen om dit direct te laten oplossen.

Daarnet dus gebeld met de klantenservice (uiterst vriendelijke man aan de lijn) en die zeggen een pakbon doorgestuurd te hebben van Solid Vision naar de TMS, waarin staat dat de iPhone echt verzonden is. De man begreep dat ik daar allemaal geen boodschap aan had, want dit gaat nog steeds om de defecte iPhone (met 3 dode pixels). Hij vertelde dat de TMS zelf die iPhone zou moeten vervangen, zodat ik direct een nieuwe heb en vond dat ik daar gewoon op m'n strepen moest gaan staan. Ondertussen zou hij het doorsturen naar de Aftersales-manager (helaas nu niet bereikbaar door storing, heb ik weer.. :/ ) zodat die ook evt. zou kunnen bellen naar de TMS met de bevestiging dat ze een nieuwe moeten geven.

Zometeen dus maar naar de TMS en een nieuwe iPhone halen.. Ben dat wachten meer dan zat!
Ik ben wel benieuwd wat er uit komt. Ik heb zelf een witte Iphone 3G 16GB met een haarscheurtje vlakbij de camera. Geen belemmering bij normaal gebruik uiteraard maar ik vind het wel lelijk en eigenlijk niet kunnen bij zo;n dure telefoon. Ik heb er dan ook geen zin in om dalijk een tig aantal weken op reparatie te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:14:
[...]

Je had het ook bij dealextreme.com kunnen bestellen. Hier voor maar $9.81 (omgerekend 6,50 euro)
hoho niet zo snel. Nu geen wachttijd van weken, gemakkelijker garantie claimen etc. En je moet bij bovenstaand artikel ook nog een Europese stekker bijkopen. Plus dat als je origineel Apple oplaadspullen koopt, de kans op smeltende batterijen/defecte iPhone kleiner is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

hoho niet zo snel. Nu geen wachttijd van weken, gemakkelijker garantie claimen etc. En je moet bij bovenstaand artikel ook nog een Europese stekker bijkopen. Plus dat als je origineel Apple oplaadspullen koopt, de kans op smeltende batterijen/defecte iPhone kleiner is ;)
Was ook de gedachte gang erachter inderdaad, een voor werk/thuis en een voor onderweg. Ideaal, zeker gezien de normale prijzen (25 + 15) vond ik het wel een goede deal. Iemand enig idee wanneer die nieuwe in-ear oordopjes voor de iphone gelanceerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Sinds vandaag doen radio1, 2 en 3 het niet meer via www.nederland.fm/iphone

De andere zenders doen het wel.
Melding die in beeld komt:
"Deze filmstructuur wordt niet ondersteund."

Dit terwijl het voor vandaag altijd heeft gedaan.

Kan iemand anders even testen of het aan mijn iPhone ligt of dat het een publiekeomroep probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achterop23 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:02:
Sinds vandaag doen radio1, 2 en 3 het niet meer via www.nederland.fm/iphone

De andere zenders doen het wel.
Melding die in beeld komt:
"Deze filmstructuur wordt niet ondersteund."

Dit terwijl het voor vandaag altijd heeft gedaan.

Kan iemand anders even testen of het aan mijn iPhone ligt of dat het een publiekeomroep probleem is.
had ik vanmorgen ook last van, ja. Dus het ligt niet aan jouw iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Via tunin.fm doen ze het wel. Gewoon die gebruiken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste wall of text, althans, voorlopig.. :p

Daarnet ben ik bij de TMS geweest met het bericht dat ik eerder kreeg van de klantenservice, namelijk dat ze daar een pakbon zouden hebben ontvangen waarop staat dat mijn iPhone wel degelijk is teruggestuurd naar hen.
De medewerker (geen woord gelogen, zó onvriendelijk):
"Wij hebben geen pakbon ontvangen en al had ik hem ontvangen, dan zal mij dat een biet wezen! Jouw iPhone ligt hier echt niet dus daar heb ik geen boodschap aan. De storemanager die ermee bezig is, is er vandaag en morgen niet, dus u kan zondag terugkomen."
Dit terwijl ik gisteren heb afgesproken dat ik uiterlijk vandaag bericht van hen zou krijgen. Dat was dus nooit mogelijk. Zij konden mij in ieder geval onder geen beding een nieuw toestel meegeven. Ik kon hoog en laag springen, maar daar werd de medewerker alleen maar nóg onvriendelijker van. Uiteindelijk gezegd dat ik dan wel contact zou opnemen met Aftersales om het opnieuw te regelen.

Dat heb ik dus net gedaan. Daar werd nog eens gezegd dat ik op de uitkomsten van 'het onderzoek' zou moeten wachten en dat daarna met mij contact wordt opgenomen. Nadat de medewerker 2 keer de aftersalesmanager erbij moest roepen, van mij, kwam er uiteindelijk uit dat de pakbon dus vandaag binnen moet zijn bij de TMS en dat zij vervolgens bewijs hebben van 'vermissing' en zodoende een nieuw toestel uit de winkelvoorraad mogen meegeven. Ik vond het vreemd dat die nieuwe iPhone dan niet vandaag al meegegeven kan worden, maar dat was echt niet mogelijk volgens Aftersales. Ik kan dus maandag bij de TMS een nieuwe iPhone ophalen en hoef de volgende maand geen abonnementskosten te betalen (jippie.. :O ).

Hoe ze het vanaf nu ook proberen op te lossen, bij mij hebben ze het behoorlijk verprutst en als ik niet persé zo'n gesubsidieerde iPhone wilde hebben, was ik allang weg bij T-Mobile.

Ik hoop dat mijn geval een uitzondering is, want ik zou mensen nu niet direct aanraden om met een kappotte DOA te blijven zitten. Zorg gewoon dat je je recht haalt en normaliter zou het echt rond de 2 weken moeten duren dat de telefoon weer teruggestuurd wordt. Dat laatste heeft Solid Vision mij bevestigd. Hij zou daar alleen langer blijven wanneer ze hem gaan repareren. Het telefoonnummer van Solid Vision (070-3073112) is overigens erg handig om te checken wat de status is van je reparatie/omruiling, want ze hebben verder alleen je IMEI nodig. Zonder dat telefoonnummer had ik nooit geweten dat hij mijn defecte iPhone allang weer was teruggestuurd en was dit hele balletje (heet bij T-Mobile: 'onderzoek') ook niet gaan rollen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier iets over skype op je iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Canaria schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:18:
[...]

Ik synchroniseer mijn iPhone met Exchange en MobileMe. MobileMe wordt vervolgens weer op gesynchroniseerd met iCal en Address Book op m'n MacBook, dat gaat allemaal goed. Alles blijft netjes gescheiden.

In de iPhone zie ik ook verschillende agenda's en er is een view om alles gecombineerd te bekijken, maar ik gebruik alleen de Exchange agenda, omdat ik die ook op mijn werklaptop kan zien in Outlook. Nieuwe afspraken die ik toevoeg op de iPhone wil ik het liefst ook in die agenda zetten en niet in de MobileMe agenda, en het gemis van een 'private' vinkje was me ook al opgevallen. Die feature zou dus heel welkom zijn.
Dus je Exchange gaat naar je iPhone, vanaf je iPhone naar MobileMe, vanaf daar naar iCal, en vanaf iCal weer terug naar je tweede agenda op je iPhone? Of maak ik het nu nodeloos ingewikkeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Laatst online: 06-10-2023
Mijn zus was vandaag zo slim om een heel gesprek van SMS'jes te wissen. Nu heb ik al de reservekopie van gisteren teruggezet via iTunes, maar ze zijn nog steeds weg. Vervolgens is die reservekopie van iTunes ook weg, omdat hij dus meteen een nieuwe maakt en de oude overschrijft.

Heeft iemand enig idee of ik die sms'jes nog terug kan krijgen, en zo ja hoe :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoniac schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:17:
Ik probeer al een aantal dagen de belstatus gadget van T-mobile aan de praat te krijgen, maar 't werkt nog steeds niet.
Ik heb alles keurig volgens de instructies gedaan, maar hij blijft zeggen dat ie 'm nu 'helaas niet op kan halen' en dat ik 't later nog eens moet proberen.
Op de My T-mobile pagina kan ik wel gewoon de status aflezen.

Morgen maar eens kijken of de klantenservice er iets van begrijpt.
Heeft hier iemand nog een suggestie? (Ik heb ook m'n cache als een keer geleegd, maar ook dat hielp niet...)
Heb je de instellingen op de t-mobile site wel gedaan via de iphone? Als je dat op je computer doet werkt het niet op de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:04:
Weet iemand hier iets over skype op je iphone?
Ja, niet. :)

Lang antwoord: Er is geen officiele Skype en ook geen applicatie zoals Fring die zelf een interface met skype in elkaar heeft geprutst. Ik heb laatst uitgebreid op de Skype site zitten zoeken (ook in het developer gedeelte) en ik kan nergens vinden dat ze er uberhaupt zelfs aan bezig zijn. Helaas.

Edit: Dat is ook toevallig, net vandaag komt Fring uit :). Hiermee moet het dus wel kunnen zoals achterop23 ook al zei. Ik wist niet eens dat ze er aan bezig waren.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 04-10-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Shiver23 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:58:
Via tunin.fm doen ze het wel. Gewoon die gebruiken.
bedankt! ik ben weer gered :D

over Skype:
Fring is wel bezig met Apple om een versie wel/niet in AppStore te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Laatst online: 14-09 08:50
heb een vraagje:

ik kan een iphone 16gb kopen (oude versie) voor 200 euro 2de hands. Het schijnt dat het knopje soms niet helemaal goed werkt. Ik heb op het internet gelezen dat je die kan vervangen of dat je hem moet schoonmaken en dan werkt het weer. Me vader is technici, dus dat moet het probleem dan niet zijn.

Nu is de vraag: is dat duur? is het verstandig?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nee duur is het niet... verstandig? ik zou nooit iets kopen wat half niet werkt maar dat is mijn eigen keus natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Laatst online: 14-09 08:50
STIMPPYYY schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:12:
Nee duur is het niet... verstandig? ik zou nooit iets kopen wat half niet werkt maar dat is mijn eigen keus natuurlijk.
zat ik ook mee, maar heb wat research gedaan en het schijnt makkelijk te verhelpen te zijn, als me vader geen technici was had ik het niet gedaan. Heb de kosten van een nieuwe knop er al af kunnen praten. Er is zo'n online nederlandse winkel die onderdelen levert.

is 200 euro een redelijke prijs voor de oude generatie iphone?

[ Voor 5% gewijzigd door isomis op 03-10-2008 18:19 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Laatst online: 08-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:30:
Heb je de instellingen op de t-mobile site wel gedaan via de iphone? Als je dat op je computer doet werkt het niet op de iphone.
Ik heb de belstatus gadget via m'n iPhone proberen toe te voegen aan m'n iPhone ja.
Ik vroeg me bij m'n vorige post al af of ik dat erbij moest zetten... :9

Ik ben naar www.t-mobile.nl gegaan.
Daar heb ik ingelogd (echt op de knop 'login' gedrukt ja).
Dan naar die banner (en daarna de rechterkant inderdaad).
Gadget geactiveerd.
Naar de gadget toe gegaan (onderaan) en via de + toegevoegd aan m'n spring board.

Helaas gaf de gadget al voor het toevoegen aan m'n spring board aan: 'Helaas, de T-mobile Belstatus Gadget kon niet worden opgehaald. Probeer het later nog een keer of ga naar My T-Mobile'. Op My T-Mobile kan ik wel gewoon m'n status bekijken...

Ik hang nu al 20 minuten in de wacht bij de klantenservice: kijken of zij me verder kunnen helpen... :O

isomis schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:03:
heb een vraagje:

ik kan een iphone 16gb kopen (oude versie) voor 200 euro 2de hands. Het schijnt dat het knopje soms niet helemaal goed werkt. Ik heb op het internet gelezen dat je die kan vervangen of dat je hem moet schoonmaken en dan werkt het weer. Me vader is technici, dus dat moet het probleem dan niet zijn.

Nu is de vraag: is dat duur? is het verstandig?
'Het knopje'. O die! Nee, inderdaad héél duidelijk...
Welke van de vijf precies? 8)7

Tja, ik sluit me aan bij STIMPPYYY. Duur is het niet, maar je moet natuurlijk nog afwachten of het vervangen van 'het knopje' ook daadwerkelijk lukt. En of er daarbij niet per ongeluk iets mis gaat.
Duur? Een snelle search op Marktplaats leert dat ze duurder worden aangeboden (350/400 euro). Er wordt wel een 2G (een 8gb) aangeboden voor 200 euro, maar die heeft een barst in het scherm. Je kunt je afvragen of je voor 200 euro geen kat in de zak koopt... Goedkoop kan duurkoop zijn...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.