[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pretorian_ schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:53:
even een ervaring delen: tom tom one en de iphone zijn geen vrienden ;-) tom tom vind m wel en daarna krijg je de melding dat ie geen services kan ondersteunen en nokt ie ermee.
Klopt, ik ervaar hetzelfde. Het MMI systeem van Audi legt wel makkelijk contact met de iPhone(standaardwachtwoord bluetooth is 1234, geldt voor alle Audi's en Volkswagens met een dergelijk systeem) Werkt zonder problemen, kan ook je contactenlijst inzien daarmee.
Was trouwens zondag in Valkenswaard (of all places, vraag me niet wat ik daar deed :+ ) vantevoren even de dekkingskaart van T-Mobile gecheckt. Volgens die kaart zou ik buiten 3G moeten kunnen ontvangen, in de praktijk bleek hier overigens niks van waar, had de hele tijd een mooi rond bolletje. Pas in Eindhoven schakelde hij weer naar 3G.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

aha dan ben ik niet alleen, helaas geen audi hier. Wel een mooie bak onder mn reet, maar geen bluetooth.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08
Zpottr schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:02:
[...]

[...]

Je zou ook eens naar BestSkinsEver kunnen kijken. Die hebben een goede constructie voor de hoeken vind ik (met vrij grote flappen die hopelijk goed blijven zitten). En ze zijn vrij goedkoop, zeker als je er 3 bestelt.
Ik heb er momenteel ook een InvisibleSkin op zitten. Deze beschermt erg goed maar ik begin me steeds meer te ergeren aan de hoekjes die inderdaad loszitten en daarmee stof verzamelen..
Weet je of de "BestSkinsEver" van gelijkwaardig materiaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heb ooit een IS op een iPod Video gehad en nu een BSE op mijn iPhone en ze voelen hetzelfde aan... taai beetje stroef, licht gegolfd oppervlak. Ik zou deze soort overigens nooit op het scherm plakken, dat lijkt me heel vervelend werken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

UltraSub schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:48:
[...]
Als ik jou zo lees, heb jij dan wel eens gewerkt met A2DP? En dan bedoel ik niet 2 jaar terug. Er is echt veel apparatuur die het gewoon ondersteund, en het werkt ook echt goed.
Ik zeg dat het alleen is om hun eigen proprietary apparatuur af te dwingen.
Het is een logisch gevolg van het feit dat je een draadloze techniek gebruikt. Die zijn nogal gruwelijk gevoelig voor storingen en andere invloeden. Als je dan bekijkt wat bluetooth nou eigenlijk voor standaard is...tja, het is nooit zo ontworpen om dat A2DP te doen, ze hebben wat aanpassingen gemaakt in de nieuwere standaarden zodat er wat meer bandbreedte was. Bij wifi signalen is het al een aardige truc om daar de verbinding goed vast te houden, zeker wanneer je bij dingen als een magnetron en andere wifi signalen in de buurt zit. Die 2,4 GHz band waar gebruik van wordt gemaakt is gruwelijk druk. Er zijn dan ook niet voor niets heel veel problemen met storingen en slechte ontvangst. Zelfs met de simpele bluetooth headsets (zie diverse reviews van diverse headsets) die je voor telefonie gebruikt.

De bandbreedte is al beperkt en dan moet het nog dusdanig in een pakketje worden gestopt met allerlei maatregelen om te zorgen dat het pakketje aankomt. Bij VoIP doen ze daar al geen moeite voor, een stukje dat wegvalt is niet erg omdat wij als mens dat wel aan elkaar kunnen rijgen. Bij data is dat lastiger, dan is de boel gewoon corrupt. Hoe dat bij bluetooth gaat weet ik niet maar als je echt kwaliteit van je muziek wilt garanderen dan zul je heel wat uit de kast moeten trekken om pakketjes die wegvallen op te vangen. Dat soort technieken kosten je al heel wat aan bandbreedte (zo blijft er van de theoretische 54 Mbit in de praktijk in het aller gunstigste geval nog maar 24 Mbit over, de rest kan niet gehaald worden door eerder genoemde zaken).

Daarnaast is een blik in diverse elektronica zaken zo her en der in het land ook al wel voldoende om te constateren dat er nou niet bepaald veel keus is wat betreft A2DP headsets. Dat wat er is haalt het ook niet bepaald bij de headsets met draad in diezelfde prijsklasse of wat prijsklasses lager. Als je dan je apparaat in de wereld gaat lopen marketen als zijnde het apparaat wat 4 dingen, waaronder het iPod deel, ontzettend goed kan (beter dan de rest) en dan ook flink de nadruk legt op dat iPod deel dan is het hoogst merkwaardig om er dan een techniek in te stoppen die bandbreedte slurpt en enorm gevoelig is voor storingen.

Het is dus niet louter en alleen A2DP gebruiken maar het is ook domweg nadenken en weten wat een draadloze techniek behelst en welke problemen daarbij om de hoek komen kijken (en dat zijn er nogal wat). Dat zullen ze bij Apple ook wel gedaan hebben. Als het proprietary spul zou zijn dan had Apple hier al lang en breed een headset voor gemaakt en er bij verkocht. Bedoel, als er dan toch zo'n markt voor is wat jij doet vermoeden dan zouden ze daar al lang in zijn gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

sOid schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:36:
Waarom zou je in godsnaam 'geïl' willen tikken? :+
om er lustreerde achteraan te tikken? geïllustreerde, voluit.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• WouterNB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04-2021
Datafeest schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:16:
Voor iedereen die op Windesheim in Zwolle zit en op het netwerk van Windesheim wil komen is hier een toturial:
http://funzoneq.livejournal.com/28456.html
thanks, was de link kwijt. :)

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
weet iemand hoe het zit met de wet 'koop op afstand'? Ik heb het dan over de zogenaamde afkoelperiode in relatie tot de apps die je kunt kopen via je iPhone zelf?

Ik heb namelijk een app gekocht die niet aan mijn verwachtingen voldoet.

...less is more

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
Lijkt me niet dat je daar iets mee gaat of kan bereiken, behalve een hoop gezeur.

Geldt het dan ook voor software?

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:49:
weet iemand hoe het zit met de wet 'koop op afstand'? Ik heb het dan over de zogenaamde afkoelperiode in relatie tot de apps die je kunt kopen via je iPhone zelf?

Ik heb namelijk een app gekocht die niet aan mijn verwachtingen voldoet.
Nee daar valt dit niet onder nee :P Welke app gaat het over?

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Heb ook 2 apps gekocht waar ik achteraf niet echt blij mee was, maar voor 10 euro ga ik liever iets anders doen dan proberen die terug te krijgen. In de meeste gevallen kost het gewoon teveel moeite voor wat je er eventueel voor terug krijgt.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hmm, die wet kopen op afstand is wat onduidelijk in dit geval: er staat expliciet dat CD's en DVD's waarvan de verzegeling is verbroken niet onder deze wet vallen, maar hoe zit dat met downloads?

De andere vraag is of die wet uberhaupt van toepassing is: afaik is de iTunes Store (juridisch) geen Nederlands bedrijf maar komt het uit Luxemburg. Apple Nederland heeft er volgens mij (juridisch) niets mee te maken.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Moartn schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:38:
Hmm, die wet kopen op afstand is wat onduidelijk in dit geval: er staat expliciet dat CD's en DVD's waarvan de verzegeling is verbroken niet onder deze wet vallen, maar hoe zit dat met downloads?

De andere vraag is of die wet uberhaupt van toepassing is: afaik is de iTunes Store (juridisch) geen Nederlands bedrijf maar komt het uit Luxemburg. Apple Nederland heeft er volgens mij (juridisch) niets mee te maken.
De iTunes Store heeft een Nederlandse "vestiging" waar bijvoorbeeld ook Nederlandse BTW geld. Het blijft een interessante vraag :)

🌞🍃

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
kan dat dit oud nieuws is maar als je iphone standby staat en je drukt 1 maal op de thuis knop, daarna nog eens 2 maal snel dan komt je ipod mode in het scherm te staan.

iRacing Profiel

Verwijderd

hurp01 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:17:
kan dat dit oud nieuws is maar als je iphone standby staat en je drukt 1 maal op de thuis knop, daarna nog eens 2 maal snel dan komt je ipod mode in het scherm te staan.
is een instelling die via instellingen in te stellen is :? huh hahaha

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
Is er al iets bedacht om over 3G zelfde kwaliteit youtube als over WIFI te krijgen?

MBP 5,1

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik sta op het punt een iPhone te kopen, echter wil ik een belangrijk ding weten.

Hoe is het gesteld met de baterij? Van mijn Windows Mobile device is de baterij nu zo zwak dat ik het niet eens meer een dag kan uithouden. 's morgens opgeladen en rond een uur of drie is het toestel uit. Hoe lang doen jullie met een volle acu?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
hoelang je met een volle accu doet ligt helemaal aan het gebruik. Mij lukt het om met 3G aan en de rest uit, normaal sms en bel gedrag en af en toe internetten en emailen 1.5 dag gebruikmaken van de telefoon daarna moet hij opgeladen worden.

Maar gebruik je hem ECHT nonstop hooguit 1 dag. Alles uit en normaal op het gsm netwerk en alleen 3G gebruiken als je het nodig hebt is het me gelukt om 2.5 dag met de batterij te doen. maar als je het topic doorleest zul je zien dat er mensen zijn die wel 4 dagen met ze iphone doen.

• kamerplant
  • Niet online
Michieleke schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:22:
hoelang je met een volle accu doet ligt helemaal aan het gebruik. Mij lukt het om met 3G aan en de rest uit, normaal sms en bel gedrag en af en toe internetten en emailen 1.5 dag gebruikmaken van de telefoon daarna moet hij opgeladen worden.

Maar gebruik je hem ECHT nonstop hooguit 1 dag. Alles uit en normaal op het gsm netwerk en alleen 3G gebruiken als je het nodig hebt is het me gelukt om 2.5 dag met de batterij te doen. maar als je het topic doorleest zul je zien dat er mensen zijn die wel 4 dagen met ze iphone doen.
Jap inderdaad.

En als je bijvoorbeeld gaat zitten gamen met je brightness voluit, dan zal je iPhone al snel weer zin hebben in wat verse energie. Op ten duur zul je echter niet uren en uren per dag met je iPhone spelen en zul je merken dat het meer dan genoeg is al je hem gewoon iedere nacht aan de oplader hangt (minder regelmatig is vast ook OK, maarja, 's nachts slaap je toch).

Ik heb nu als leentoestel een HTC S910. Ik doe er geen klap mee omdat dat ding ontzettend onhandig werkt en beperkt is in zijn functies. De iPhone zou met hetzelfde gebruik in ieder geval een stuk langer doen met de stroom.

🌞🍃

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

sunstream schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:22:
Is er al iets bedacht om over 3G zelfde kwaliteit youtube als over WIFI te krijgen?
Dit zou ik ook wel willen weten ja...de kwaliteit van youtube via 3G valt mij echt tegen.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Wat betreft de batterijduur: mensen hebben het constant over "normaal gedrag", maar dat is natuurlijk zo subjectief als wat. Voor de ene persoon is normaal gedrag 10 minuten bellen, een paar SMSjes, een uurtje iPodden en nog wat gesurf en gemail. Voor de andere is dat een uur bellen, 40 SMSjes en 80 e-mails versturen via 3 verschillende push-mailboxen.

Beide personen spreken over normaal gedrag, maar die laatste persoon zal waarschijnlijk niet een dag redden op z'n accu.

Verwijderd

Datafeest schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:58:
[...]

Ik heb nu als leentoestel een HTC S910. Ik doe er geen klap mee omdat dat ding ontzettend onhandig werkt en beperkt is in zijn functies. De iPhone zou met hetzelfde gebruik in ieder geval een stuk langer doen met de stroom.
En dat is nu meteen ook dé verklaring van het verschil in batterijduur.

De iPhone is zo gemakkelijk in gebruik en de functies zo uitnodigend dat iedereen nu wél eens een mp3tje kan beluisteren, filmpje kijken of foto's browsen. (of de gps eens aanzetten).
Ik denk dat zelfs de gemiddelde huismoeder met een iPhone erin zou slagen een muziekje te luisteren.

Alle smartphones hebben batterijen van gelijkaardige capaciteit en ongeveer gelijkwaardige chipsets.
Alleen, de meeste smartphones zijn een pain in the ass in gebruik, dus als je de functies minder of niet gebruikt zal de batterij langer meegaan.

Al moet ik zeggen dat bvb een nokia N82 het wel aardig lang doet op een batterij. Foto's, muziek, eventueel gps... Maar een N82 biedt nog niet in het minst de uitnodigende ervaring die een iPhone kan bieden. En het grote scherm zal vast ook wel snel de batterij leegtrekken.

Ik merkte het telkens met m'n iPods (nano) Zonder al te veel scherm gebruik (backlight) ging het prima, maar met veel gebruik van het scherm zakte de batterijduur zichtbaar een stuk sneller.

Verwijderd

Erhnam schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:53:
Ik sta op het punt een iPhone te kopen, echter wil ik een belangrijk ding weten.

Hoe is het gesteld met de baterij? Van mijn Windows Mobile device is de baterij nu zo zwak dat ik het niet eens meer een dag kan uithouden. 's morgens opgeladen en rond een uur of drie is het toestel uit. Hoe lang doen jullie met een volle acu?
gebruik de zoekfunctie eens en zoek op 'batterij'. Je zult genoeg rants, klachten en jubelende reacties vinden... ;)

Verwijderd

Vos schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:00:
[...]

Dit zou ik ook wel willen weten ja...de kwaliteit van youtube via 3G valt mij echt tegen.
Hier is een jailbreak voor nodig. Daarna via Cydia (volgens mij, pin me er niet op vast kan ook installer zijn) MxTube op je iphone zetten. Hiermee is de kwaliteit gelijkwaardig aan wifi en kan je ook youtube filmpjes opslaan als het goed is.

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:36
Ik vind de batterij toch wel beduidend slecht.

Ik heb m nu sinds zaterdag en om even de afgelopen dag als voorbeeld te geven:

Gister vanaf 22.00 de telefoon helemaal vol opgeladen en wel uitgezet.

Om 5 uur weer aangezet ,mail gechecked en daarna open ssh, data en mail uitgezet met Boss Prefs.

Smiddags een keer of 5, mail en data aan en uit gezet.

Het is nu 18.00 en ik heb nog maar 25% over.

Even een vergelijking met mn Tytn:

Die stond dag en nacht aan en ging zo anderhalve dag tot 2 dagen mee zonder tussenopladen (usb en stroom powered) Data stond altijd aan en ook bluetooth ging regelmatig aan voor de muziek.

Wat kan er nog meer afgesloten worden en kan ik op ssh er niet beter afgooien (gebruik het toch niet) als dat meer batterij leven opleverd?

Ik vind het wel jammer dat ik toch wel ''belangrijke'' zaken als data en wifi uit moeten om de dag door te komen. en dan heb ik de auto mail nogniet eens aangezet (waar dat ook zit op de phone, t scheen te kunnen :) )

Mischien zie ik wat over het hoofd, maar dit zijn mijn batterij bevindingen tot nu toe... en het is zo'n fijn toestel voor de rest :D

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Sowieso heeft de iPhone denk ik een intrain periode o.i.d., de accu presteert niet gelijk 100%. In het begin ging hij bij mij heel erg kort mee, maar naar mate hij wat laad cycles had gehad (en je ook ietsje minder gaat spelen en "normaal" gebruikt gaat hij steeds langer mee en wordt de accu weergave ook steeds accurater. Ik doe nu ongeveer 2,5 dag met 1 batterijlading, bel en sms regelmatig, vaak op WiFi maar ook af en toe 3G.

• kamerplant
  • Niet online
musiqman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:16:
Ik vind de batterij toch wel beduidend slecht.

Ik heb m nu sinds zaterdag en om even de afgelopen dag als voorbeeld te geven:

Gister vanaf 22.00 de telefoon helemaal vol opgeladen en wel uitgezet.

Om 5 uur weer aangezet ,mail gechecked en daarna open ssh, data en mail uitgezet met Boss Prefs.

Smiddags een keer of 5, mail en data aan en uit gezet.

Het is nu 18.00 en ik heb nog maar 25% over.

Even een vergelijking met mn Tytn:

Die stond dag en nacht aan en ging zo anderhalve dag tot 2 dagen mee zonder tussenopladen (usb en stroom powered) Data stond altijd aan en ook bluetooth ging regelmatig aan voor de muziek.

Wat kan er nog meer afgesloten worden en kan ik op ssh er niet beter afgooien (gebruik het toch niet) als dat meer batterij leven opleverd?

Ik vind het wel jammer dat ik toch wel ''belangrijke'' zaken als data en wifi uit moeten om de dag door te komen. en dan heb ik de auto mail nogniet eens aangezet (waar dat ook zit op de phone, t scheen te kunnen :) )

Mischien zie ik wat over het hoofd, maar dit zijn mijn batterij bevindingen tot nu toe... en het is zo'n fijn toestel voor de rest :D
Als ik je post goed begrijp gaat jouw iPhone inderdaad wel erg kort mee. Maar, je hebt hem gejailbreaked. Op een gejailbreakte iPhone kan troep zitten waardoor je prestaties eraan kapot gaan, zoals een daemon die constant op de achtergrond draait waardoor de iPhone constant veel stroom blijft gebruiken.

🌞🍃

• CJ_Latitude
  • Laatst online: 05-09 14:25
musiqman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:16:
[...]
[...]
Probeer WiFi eens juist AAN te zetten. Ik doe beduidend langer als de iPhone vaak aan WiFi hangt dan als 'ie 3G zit (en moet schakelen tussen masten, zeker in de auto).

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

scorpie

Supra Addict

Hmm ik zit een beetje met een probleem. Ik wil een iPhone, en ik wil eigenlijk ook een nieuwe ipod, aangezien mijn iPod Mini 2G niet zo lang meer met z'n accu doet. De iPhone zou dan een makkelijke keuze zijn zou je zeggen (aangezien mijn telefoon het ook wel een beetje laat afweten na 7 jaar trouwe dienst). Enige punt is dat ik 615,- voor een iPhone 16Gb (uit België) wel erg aan de prijs vind. Maarja, om nu een iPod Touch (ook 16Gb) voor 280 euro te kopen, en dan ook nog eens een telefoon is ook weer zo not done...

Decisions... decisions...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• musiqman
Spelen doe ik niet meer (niet zo uitgebreid als vroeger enniet meer dan op de tytn bijv.) En hij was al ''ingewerkt'' (2e handsje) Er staat trouwens niet bijster veel extra op de phone ondanks dat ie ge jail breaked is. Dan zou ik eens moeten nakijken wat er niet (meer) gebruikt word.

Wat heeft wifi aan trouwens voor toegevoegde waarde dan? Ik kom niets iets anders dan gesloten netwerken tegen (afgezien van thuis en in mn oefenruimte) Lijkt me dan alleen maar een slurper omdat ie blijft zoeken naar netwerken. Of heb ik dat mis?

• CJ_Latitude
musiqman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:15:
Spelen doe ik niet meer (niet zo uitgebreid als vroeger enniet meer dan op de tytn bijv.) En hij was al ''ingewerkt'' (2e handsje) Er staat trouwens niet bijster veel extra op de phone ondanks dat ie ge jail breaked is. Dan zou ik eens moeten nakijken wat er niet (meer) gebruikt word.

Wat heeft wifi aan trouwens voor toegevoegde waarde dan? Ik kom niets iets anders dan gesloten netwerken tegen (afgezien van thuis en in mn oefenruimte) Lijkt me dan alleen maar een slurper omdat ie blijft zoeken naar netwerken. Of heb ik dat mis?
Als er geen toegankelijk netwerk te vinden is dan heb je er natuurlijk niks aan nee :P
Maar je deed het voorkomen alsof je als noodmaatregel om batterij te bezuinigen maar WiFi uitzette, terwijl je er wel toegang tot had. Vandaar.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
musiqman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:15:

Jij hebt ook een originele iPhone dus dat zegt ook niet zoveel in vergelijking met een 3G iPhone (waar het hier neem ik aan over ging) ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
scorpie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:14:
Hmm ik zit een beetje met een probleem. Ik wil een iPhone, en ik wil eigenlijk ook een nieuwe ipod, aangezien mijn iPod Mini 2G niet zo lang meer met z'n accu doet. De iPhone zou dan een makkelijke keuze zijn zou je zeggen (aangezien mijn telefoon het ook wel een beetje laat afweten na 7 jaar trouwe dienst). Enige punt is dat ik 615,- voor een iPhone 16Gb (uit België) wel erg aan de prijs vind. Maarja, om nu een iPod Touch (ook 16Gb) voor 280 euro te kopen, en dan ook nog eens een telefoon is ook weer zo not done...

Decisions... decisions...
Ik ga je keuze makkelijk maken :P Even serieus, een iphone uit belgie plus abonnement is 615+24*15=975 en dat is zonder internet.

Ipod touch is 280+mobiel van 20 per maand=280+24*20=760 zonder internet

Een nederlandse iphone is 160+24*30=880 en dat is met internet (goedkoper dan de belgische maar wel t-mobile).
880-760=120
Ik heb wel 120 euro (ervan uitgaande dat je een nl iphone neemt) over om van twee apparaten een te maken, hip te zijn, gps hebben en overal kunnen internetten :) Ach ja uiteindelijk gaat het erom of je het geldt ervoor over hebt of niet en waar je het meest blij mee zal zijn.
Als het helpt, ik ben wel blij met mijn iphone.
P.S. moet wel eerlijk zeggen dat er wat haken en ogen aan deze berekeningen zitten :x

• STIMPPYYY
Godver Apple altijd met die irritante manieren van doen. Wat is Itunes een *knip* programma zeg...

Ik kan niet fatsoenlijk muziek erop zetten. Ik moet hiervoor eerst muziek in de bibliotheek zetten en vervolgens synchroniseren op de Iphone. Zet ik dit uit zijn al me nummers kwijt....

Voordat ik firmware 2.1 erop had (was dacht ik 2.0.2) kon ik gewoon een map in mijn Iphone slepen en kopieerde hij dit naar de iphone en kon ik het afspelen. Nu met 2.1 moet ik eerst in de biblitotheek zetten en synchroniseren het meest irritante is nog dat Itunes hier niks van bakt. Ik gooi er een map in en hij pakt alleen de nummers die erin zitten dus ik kan niet met mappen werken.
Wat is hier toch aan de hand?

Alternatieven anyone...

• musiqman
Hoedje schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:28:
[...]

Jij hebt ook een originele iPhone dus dat zegt ook niet zoveel in vergelijking met een 3G iPhone (waar het hier neem ik aan over ging) ;)
handig een iPhone en 3g topic samen :p

Is t gene idee om toch 2 topics te maken? (waarom is daar trouwens voor gekozen destijd, een samenvoeging?)

• CJ_Latitude
STIMPPYYY schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:44:
Godver Apple altijd met die irritante manieren van doen. Wat is Itunes een schijt programma zeg...

Ik kan niet fatsoenlijk muziek erop zetten. Ik moet hiervoor eerst muziek in de bibliotheek zetten en vervolgens synchroniseren op de Iphone. Zet ik dit uit zijn al me nummers kwijt....

Voordat ik firmware 2.1 erop had (was dacht ik 2.0.2) kon ik gewoon een map in mijn Iphone slepen en kopieerde hij dit naar de iphone en kon ik het afspelen. Nu met 2.1 moet ik eerst in de biblitotheek zetten en synchroniseren het meest irritante is nog dat Itunes hier niks van bakt. Ik gooi er een map in en hij pakt alleen de nummers die erin zitten dus ik kan niet met mappen werken.

Alternatieven anyone...
(volgens mij kon je uberhaput niet mappen naar de iPhone kopieren, ging altijd via iTunes).
Snelste manier: playlist maken in iTunes, zeggen dat alleen die playlist gesynct moet worden en dan kan je vanuit verkenner bestanden en mappen naar die playlist slepen. Daarna syncen en klaar.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Zijn problemen bekend met oudere USB-kabel icm met de iPhone? Ik heb de laatste dagen wat vage crashes van iTunes, maar ik gebruik mijn 'oude' iPod-kabel omdat daar van die fijne knopjes aan de zijkant zitten. Het lijkt me zelf sterk dat het niet goed zou werken, maar sinds ik die kabel gebruik heb ik vage iTunes crashes en vandaag zelfs een blue screen (Windows Vista).

PSN: Shiver23

• Hoedje
musiqman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:48:
[...]

handig een iPhone en 3g topic samen :p

Is t gene idee om toch 2 topics te maken? (waarom is daar trouwens voor gekozen destijd, een samenvoeging?)
Dat doen we bij alle topics in Apple Talk. Het instandhouden van de vorige topics is eigenlijk geen doen. Niemand post daar meer en als iemand dat doet krijgen ze meestal geen reactie meer. Daarbij gaan een hoop mensen automatisch naar het nieuwe topic toe, omdat die (hoger) in de topiclisting staat. Tot slot is er bij bijv. de iPhone zoveel overlap (software is alleen gelimiteerd door ontbreken bepaalde hardware, GPS en 3G bijv.) dat het al helemaal geen zin heeft :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45

Aight!

'A toy robot...'

Bij de nieuwe update komt er wel een fatsoenlijke langere baterij update, zegt een apple medewerker...

Ik ben benieuwd, hij had trouwens wel een mega vet hoesje, heel strak zwart hard plastic met een screen protector, catch of zoiets zei hij, had ze alleen niet op voorraad.
Iemand ervaring ermee?

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:51
STIMPPYYY schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:44:
Godver Apple altijd met die irritante manieren van doen. Wat is Itunes een schijt programma zeg...

Alternatieven anyone...
je kunt de iphone toch op handmatig bijwerken zetten zodat je de betreffende muziek naar je iphone kunt slepen, onder samenvatting en dan helemaal onderaan BEHEER MUZIEK EN VIDEO'S HANDMATIG

• Diddle
  • Niet online
tom_aagten schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:39:
[...]

je kunt de iphone toch op handmatig bijwerken zetten zodat je de betreffende muziek naar je iphone kunt slepen, onder samenvatting en dan helemaal onderaan BEHEER MUZIEK EN VIDEO'S HANDMATIG
Klopt, heb ik ook, maar weet je waar ik achter kwam? Dat je dat maar op één computer kan doen. Als je op een andere computer iTunes instrueert dat je muziek en video ook handmatig wil beheren en op Apply klikt, zegt hij dat de iPhone gesynced is met een andere computer. Voor contacts en Apps ja, niet voor mijn muziek want ik gebruik iTunes alleen om spul op mijn iPhone te zetten, niet voor muziek, het idee alleen al, brrrrrrr. Als ik handmatig de muziek wil beheren op de andere computer, moet hij syncen (iets, geen idee wat) met die computer en zal alle muziek van mijn iPhone afgegooid worden... Computer is wel authorized, dus dat is het ook niet.

Godgloeiende, dat verplichte sync *knip* met iTunes haalt me iedere keer weer het bloed onder de nagels vandaan. Ten eerste verguis ik het syncen van muziek omdat ik geen iTunes gebruik. Ten tweede wil ik contacts, apps, etc ook de andere kant op kunnen syncen (iPhone > andere PC). BLUARGH!

Als Apple ooit nog met een programma komt van 20 euro waarmee je iTunes de deur uit kunt doen en gewoon handmatig volledige controle over al je contacts, apps, muziek, video en alles hebt, koop ik dat onmiddelijk...

Rustig aan, dit is slecht voor je hart :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 25-09-2008 07:27 ]

Verwijderd

De 2,5e dag batterij die hierboven staan komen wel redelijk overeen met mijn ervaring. Ik heb 3G alleen aan als het nodig is en wifi staat eigenlijk altijd aan omdat ik het vergeet uit te zetten als ik niet thuis ben. Ik kijk regelmatig film, gebruik de ipod en bel en sms gemiddeld. Niet heel veel, ik ben niet iemand die ouwehoert aan de telefoon, als ik weet wat ik moet weten hang ik weer op. Wifi internet gebruik ik veel als ik een beetje op de bank hang en onderweg gebruik ik gps af en toe. 2 of 2,5e dag haal ik ook wel.

Ik vind met name de ipod erg batterij vriendelijk. Film kijken vreet verrassend weinig batterij en muziek al helemaal.

Verder moet je in ogenschouw houden dat het geen normaal mobieltje is. Het scherm is erg groot, er zijn erg veel mogelijkheden en het risico op veel spelen is natuurlijk altijd aanwezig. Daarom is de batterij duur niet te vergelijken met een normaal mobieltje.

Ik vind de batterij duur best acceptabel. Het is wel zo dat ik altijd de stroomkabel meeneem als ik meer dan een werkdag niet thuis ben voor de zekerheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 02:28 ]

• musiqman
Dan zit er kennelijk een verschil qua batterij(verbruik)

Oja op het finse toetsenbord heb ik (heel vervelend) auto aanvullen... Zijn er nog talen zonder?

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
musiqman schreef op donderdag 25 september 2008 @ 06:17:
Dan zit er kennelijk een verschil qua batterij(verbruik)

Oja op het finse toetsenbord heb ik (heel vervelend) auto aanvullen... Zijn er nog talen zonder?
Neem een Letlands toestenbord.
Zie ook:
http://www.iphoneclub.nl/...een-letlands-toetsenbord/

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Verwijderd

@DIDDLE

Lekker slim dan van je om een iPhone te kopen als je zo'n hekel hebt aan iTunes

Je weet dat de iPhone alleen maar werkt met iTunes 8)7 |:(

Dat kan je wel iets vriendelijker brengen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 25-09-2008 13:46 ]

• musiqman
Sorry die bedoelde ik. Ik heb nu KB via installer en die schakelt t9 uit.

Verwijderd

Aight! schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:22:
Bij de nieuwe update komt er wel een fatsoenlijke langere baterij update, zegt een apple medewerker...

Ik ben benieuwd, hij had trouwens wel een mega vet hoesje, heel strak zwart hard plastic met een screen protector, catch of zoiets zei hij, had ze alleen niet op voorraad.
Iemand ervaring ermee?
Ja ik heb ook een mega vet hoesje. Gaat goed joh. Ik hoop dat je er wat aan heb.

Je denk dat wij boven natuurlijk inzicht in de vette hoesjes fabriek? ;)

Verwijderd

Op dit moment heb ik nog geen Iphone maar de verhalen over de batterij vind ik niet schokkend eigenlijk.....Sterker nog als ik 2 dagen weet te halen vind ik het al ruim.
Op dit moment al jaren achter elkaar verschillende HTC modellen gehad en die houden het geen anderhalve dag vol met ovedag zakelijk gebruik en in de avond een beetje spelen en surfen.

De Iphone blijft gewoon een aards apparaat, verwacht er geen buitenaardse accu's in. Helemaal met alles wat het apparaatje kan. Menig laptop houd het niet eens 3 uur uit. Dus alles in verhouding lijkt me.

Voor lange accutijden blijft mijn Motorola F3 trouwens de winnaar :p 7 dagen met zakelijk gebruik en dan pas hoeven opladen is een rare gewaarwording hoor. :+

Nogmaals, ik wil iemand op zijn tenen trappen maar de accuduur is in verhouding echt zo slecht nog niet wanneer je de dag door kan komen.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zo eindelijk de tijd gehad om mijn iPhone in te leveren (scheurtjes, slecht werkende headset). T-Mobile heeft totaal niet moeilijk gedaan, maar het gaat wel 3 tot 6 weken duren. Ik ben benieuwd.

• STIMPPYYY
CJ_Latitude schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:02:
[...]

(volgens mij kon je uberhaput niet mappen naar de iPhone kopieren, ging altijd via iTunes).
Snelste manier: playlist maken in iTunes, zeggen dat alleen die playlist gesynct moet worden en dan kan je vanuit verkenner bestanden en mappen naar die playlist slepen. Daarna syncen en klaar.
Weet ik wel zeker... ik sleepde gewoon een muziek map erin en die stond er dan ook gelijk op, IN de juiste map en niet losse nummers, dat was echt ideaal.
Diddle schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:40:
[...]

Klopt, heb ik ook, maar weet je waar ik achter kwam? Dat je dat maar op één computer kan doen. Als je op een andere computer iTunes instrueert dat je muziek en video ook handmatig wil beheren en op Apply klikt, zegt hij dat de iPhone gesynced is met een andere computer. Voor contacts en Apps ja, niet voor mijn muziek want ik gebruik iTunes alleen om spul op mijn iPhone te zetten, niet voor muziek, het idee alleen al, brrrrrrr. Als ik handmatig de muziek wil beheren op de andere computer, moet hij syncen (iets, geen idee wat) met die computer en zal alle muziek van mijn iPhone afgegooid worden... Computer is wel authorized, dus dat is het ook niet.

Godgloeiende, dat verplichte sync [mbr]*knip*[/] met iTunes haalt me iedere keer weer het bloed onder de nagels vandaan. Ten eerste verguis ik het syncen van muziek omdat ik geen iTunes gebruik. Ten tweede wil ik contacts, apps, etc ook de andere kant op kunnen syncen (iPhone > andere PC). BLUARGH!

Als Apple ooit nog met een programma komt van 20 euro waarmee je iTunes de deur uit kunt doen en gewoon handmatig volledige controle over al je contacts, apps, muziek, video en alles hebt, koop ik dat onmiddelijk...

[mbr]Rustig aan, dit is slecht voor je hart :P[/]
Helemaal mee eens, programma is echt verschikkelijk. Traag, log, lomp. Dat gesync komt helemaal je neus uit. Sync je het niet goed is al je muziek kwijt... waarom mag joost weten...de app air sharring werkt opzich ook wel goed... je moet enkel dan wel afspelen met quicktime 8)7

BTW over de batterij... deze laad je alleen goed op door middel van het netstroom. Via USB-kabel en PC wordt hij echt minimaal opgeladen hier klopt ook niks van. Laat hem maar eens een nachtje aan het stroom liggen dan gaat je batterij als stuk langer mee.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-09-2008 09:29 ]

• musiqman
STIMPPYYY schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:26:

BTW over de batterij... deze laad je alleen goed op door middel van het netstroom. Via USB-kabel en PC wordt hij echt minimaal opgeladen hier klopt ook niks van. Laat hem maar eens een nachtje aan het stroom liggen dan gaat je batterij als stuk langer mee.
Als daar dan ook nog eens wat van te merken was ;) (igg niet met een usb laderkop waar je een kabel in kan steken, maakt dat nog verschil dan?)

[ Voor 9% gewijzigd door musiqman op 25-09-2008 09:58 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De nieuwe lay-out en de iPhone zijn helaas niet zulke goede vrienden. Lag is enorm en Safari wil nog wel eens vastlopen. Jammer.

PSN: Shiver23

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

[...]

~ euro waarmee je iTunes de deur uit kunt doen en gewoon handmatig volledige controle over al je contacts, apps, muziek, video en alles hebt, koop ik dat onmiddelijk...

Waarom geen MobileMe?

• STIMPPYYY
musiqman schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:57:
[...]

Als daar dan ook nog eens wat van te merken was ;) (igg niet met een usb laderkop waar je een kabel in kan steken, maakt dat nog verschil dan?)
Begrijp je niet goed, maar als je gewoon net-stroom gebruikt i.c.m. usb-kabel en een nachtje laat opladen is de batterij gewoon prima.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
STIMPPYYY schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:03:
[...]

Begrijp je niet goed, maar als je gewoon net-stroom gebruikt i.c.m. usb-kabel en een nachtje laat opladen is de batterij gewoon prima.
Zou je niet kunnen ophouden met het volbullshitten van dit topic? Als je gewoon een USB2 poortje gebruikt is je accu net zo goed opgeladen na een tijdje hoor. Hooguit duurt het iets langer met USB voor je accu vol is, maar meestal is mijn iPhone wel binnen een uur opgeladen.

Ook dat gerant over iTunes van je slaat nergens op. Er zijn hele duidelijke en simpele redenen waarom iTunes werkt op de manier waarop hij werkt. Dat had je heel makkelijk kunnen weten voor je een iPhone kocht. Ik denk dat het verstandiger is voor jou als je even naar Mediamarkt rent en een MP3-speler uit Taiwan koopt die je vol kan stoppen met MP3's vol slechte ID3tags en mappenstructuur. Hoef je je ook niet meer te ergeren aan de iPhone/iTunes.

[ Voor 29% gewijzigd door NiteSpeed op 25-09-2008 14:07 ]

• Hoedje
NiteSpeed schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:05:
[...]

Zou je niet kunnen ophouden met het volbullshitten van dit topic? Als je gewoon een USB2 poortje gebruikt is je accu net zo goed opgeladen na een tijdje hoor. Hooguit duurt het iets langer met USB voor je accu vol is, maar meestal is mijn iPhone wel binnen een uur opgeladen.
Als je vindt dat iemand niet gelijkt heeft, dan kun je dat ook wel op een andere manier melden. Verder heeft hij wel een punt, de batterij kan namelijk aangeven dat die vol is, maar dan is die het niet. Zeker als je via de computer oplaad dan loop je daar eerder tegenaan, omdat het opladen dan gewoon langzamer gaat :)

• STIMPPYYY
Hoedje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:07:
[...]

Als je vindt dat iemand niet gelijkt hebt, dan kun je dat ook wel op een andere manier melden. Verder heeft hij wel een punt, de batterij kan namelijk aangeven dat die vol is, maar dan is die het niet. Zeker als je via de computer oplaad dan loop je daar eerder tegenaan, omdat het opladen dan gewoon langzamer gaat :)
Klopt de batterij gaat zeker langer mee... ten minste dat is mijn ervaring. Ik heb de Iphone inmiddels zo'n 4 dagen... de eerste dagen heb ik aan de USB poort gehangen van mijn PC en volledig opgeladen (wat zo'n 20 min duurt). Hierna lekker wireless en surfen. Dan zit hij 's avonds al op z'n min. Nu gebruik ik hem al voor de tweede dag. Dus onzin is het zeker niet.

Als die meneer hierboven problemen heeft met hetgeen wat ik schrijf kan ik daar alleen maar op lachen.

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Hoedje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:07:
[...]

Als je vindt dat iemand niet gelijkt hebt, dan kun je dat ook wel op een andere manier melden. Verder heeft hij wel een punt, de batterij kan namelijk aangeven dat die vol is, maar dan is die het niet. Zeker als je via de computer oplaad dan loop je daar eerder tegenaan, omdat het opladen dan gewoon langzamer gaat :)
Waarom zou het opladen via de computer langzamer moeten gaan dan het opladen via de USB lader in het stopcontact? Volgens mij doet de iPhone gewoone en request voor 500mA van de USB Host controller en kan dus ook gewoon met ongeveer 500mA laden.. Via de stopcontact lader kan ook maar maximaal 500mA worden geladen (afaik). Mogelijk kan de iPhone de charger in de iPhone een request doen voor 1A (Mode 10x in de LTC4xxx). In dat geval zou het laden 2x zo snel gaan. Misschien kan iemand even op de power adapter kijken hoeveel stroom de originele Apple Power Adapter levert :? Kan iemand dan ook meteen kijken in device manager (windows) hoeveel stroom de iPhone aanvraagd bij de Host controller :? Dit staat bij 1 van de USB root Hubs.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
STIMPPYYY schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:21:
[...]

Klopt de batterij gaat zeker langer mee... ten minste dat is mijn ervaring. Ik heb de Iphone inmiddels zo'n 4 dagen... de eerste dagen heb ik aan de USB poort gehangen van mijn PC en volledig opgeladen (wat zo'n 20 min duurt). Hierna lekker wireless en surfen. Dan zit hij 's avonds al op z'n min. Nu gebruik ik hem al voor de tweede dag. Dus onzin is het zeker niet.

Als die meneer hierboven problemen heeft met hetgeen wat ik schrijf kan ik daar alleen maar op lachen.
Ik heb dezelfde ervaring.
Bij het opladen via de adapter gaat mijn Iphone gewoon langer mee!!
Terwijl op beide manieren de Iphone 100% aangeeft.

Nou moet ik er ook wel bijvermelden, dat de Iphone de hele nacht aan de adapter ligt (6 uur) en bij USB opladen slecht een uur en geeft dan vol aan (en dan haal ik de stekker er uit).

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

• STIMPPYYY
Biker-mouse schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:35:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring.
Bij het opladen via de adapter gaat mijn Iphone gewoon langer mee!!
Terwijl op beide manieren de Iphone 100% aangeeft.

Nou moet ik er ook wel bijvermelden, dat de Iphone de hele nacht aan de adapter ligt (6 uur) en bij USB opladen slecht een uur en geeft dan vol aan (en dan haal ik de stekker er uit).
Bij mij hangt hij inderdaad ook zo'n 8 uur aan net-stroom.

• IJnte
De iPhone 3G heeft volgens de diverse teardown rapporten een batterijcapaciteit van 1150mAh. Als je middels 500mA kan laden dan betekend dit dat de batterij in ongeveer 1.2 uur vol zit. Als je met met 100mA laadt dan duurt het dus minstens 12 uur.

Verwijderd

even off topic...jammer dat bij de nieuwe layout onder aan de pagina gaan mogelijkheid is naar een vorige of volgende pagina te zappen.
sorry en weer on topic.
Hier ook betere accu prestaties als ie aan netstroom gehangen heeft.
theoretisch mag het dan misschien niets uitmaken....de praktijk wijst iets anders uit.

• rockmanz
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:35:
[...]

Waarom zou het opladen via de computer langzamer moeten gaan dan het opladen via de USB lader in het stopcontact? Volgens mij doet de iPhone gewoone en request voor 500mA van de USB Host controller en kan dus ook gewoon met ongeveer 500mA laden.. Via de stopcontact lader kan ook maar maximaal 500mA worden geladen (afaik). Mogelijk kan de iPhone de charger in de iPhone een request doen voor 1A (Mode 10x in de LTC4xxx). In dat geval zou het laden 2x zo snel gaan. Misschien kan iemand even op de power adapter kijken hoeveel stroom de originele Apple Power Adapter levert :? Kan iemand dan ook meteen kijken in device manager (windows) hoeveel stroom de iPhone aanvraagd bij de Host controller :? Dit staat bij 1 van de USB root Hubs.
Ik ga ja even met cijfers ondersteunen, de iphone (of eerlijk gezegd is het de "apple mobile device usb driver" volgens de device manager) vraagt 500mA van mijn usb poort. Wat ik er wel bij moet melden is dat device manager ook aangeeft dat het maximale beschikbaar per poort 500mA is. Op mijn officiele apple oplader (die bij de iphone zat) staat *tromgeroffel* een output van 5v gepaard met 1A.

• IJnte
rockmanz schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:34:
[...]

Ik ga ja even met cijfers ondersteunen, de iphone (of eerlijk gezegd is het de "apple mobile device usb driver" volgens de device manager) vraagt 500mA van mijn usb poort. Wat ik er wel bij moet melden is dat device manager ook aangeeft dat het maximale beschikbaar per poort 500mA is. Op mijn officiele apple oplader (die bij de iphone zat) staat *tromgeroffel* een output van 5v gepaard met 1A.
Ok, dan denk ik wel dat ik met zekerheid kan zeggen dat het laden via de officiele apple oplader minimaal 2x zo snel is als via de USB poort op de computer. Ik heb nog even in de datasheet gekeken van de charger die in de iPhone zit, en die kan met 1A laden. Of dit ook daadwerkelijk gebeurd zal ik eens navragen.
Als je de iPhone aansluit op de computer zal de processor/usb controller een request doen naar de PC met de vraag of deze 500mA kan reserveren voor de iPhone. Hierdoor kan de charger in de iPhone met de maximale stroom van 500mA de batterij volladen. Dit was bij de eerdere generaties ipod al het geval. Je kon zelfs gewoon 12V aansluiten op de ipod (getest met Ipod Mini).

• STIMPPYYY
[...]

Ook dat gerant over iTunes van je slaat nergens op. Er zijn hele duidelijke en simpele redenen waarom iTunes werkt op de manier waarop hij werkt. Dat had je heel makkelijk kunnen weten voor je een iPhone kocht. Ik denk dat het verstandiger is voor jou als je even naar Mediamarkt rent en een MP3-speler uit Taiwan koopt die je vol kan stoppen met MP3's vol slechte ID3tags en mappenstructuur. Hoef je je ook niet meer te ergeren aan de iPhone/iTunes.
Bullshit he :|

• musiqman
ik gebruik dus deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.autruche.nl/images/shop/kabels/usb-charger.jpg

Maar geen verschil tussen computer en deze mogelijkheid helaas. Ik zal het ook nog eens laden aan de meegelverde oplader (al heb ik maar een duckhead voor mbpro en de iphone, vandaar deze oplossing)

[ Voor 29% gewijzigd door musiqman op 25-09-2008 17:20 ]

• IJnte
musiqman schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:12:
ik gebruik dus deze:

[afbeelding]

Maar geen verschil tussen computer en deze mogelijkheid helaas. Ik zal het ook nog eens laden aan de meegelverde oplader (al heb ik maar een duckhead voor mbpro en de iphone, vandaar deze oplossing)
Die lader die je daar hebt, kan geen 1A leveren.. Soms willen die simpele laders niet eens werken op een Ipod of iPhone. De Ipod Video had daar een paar jaar lang last van, dat goedkope laders de ipod niet op konden laden..

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21

B2

wa' seggie?

Net mijn vervangende iPhone opgehaald. Vorige was kapot gevallen (lees eerder in deze draad). Heeft uiteindelijk 14 werkdagen geduurd nadat ik hem bij een T-mobile shop had gebracht. Valt me nog mee gezien andere verhalen.

• musiqman
Mh. Vaag hij laad wel op met deze.

• ppl
  • Niet online

ppl

IJnte schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:35:
[...]

Waarom zou het opladen via de computer langzamer moeten gaan dan het opladen via de USB lader in het stopcontact?
Energy preserving measurements...iets wat met name bij laptops een erg grote rol speelt. Met laptops is het zelfs de normaalste zaak van de wereld dat het opladen heel sloom gaat omdat er niet genoeg op de usb poort staat.
De officiele lader die je bij de iPhone krijgt hoeft helemaal niets te doen met powersaving en kan dus gewoon de volle mep leveren. Hence het verschil tussen opladen via de usb poort van bijv. een laptop en de meegeleverde poweradapter. Daar is Apple dus niet de enige in; andere devices en fabrikanten hebben het ook.

• NiteSpeed
Ja, het is nog steeds complete bullshit. Er is nog NIEMAND die weet te ontkrachten dat je een iPhone niet volledig kan opladen met een USB-kabeltje. Zoals ik zelf al voorspelde zal het iets langer duren waarschijnlijk, maar het is totale bullshit dat je telefoon significant langer meegaat op normale opladerstroom dan op USB-stroom.

• CJ_Latitude
NiteSpeed schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:48:
[...]
Ja, het is nog steeds complete bullshit. Er is nog NIEMAND die weet te ontkrachten dat je een iPhone niet volledig kan opladen met een USB-kabeltje. Zoals ik zelf al voorspelde zal het iets langer duren waarschijnlijk, maar het is totale bullshit dat je telefoon significant langer meegaat op normale opladerstroom dan op USB-stroom.
Mijn ervaring (en die van anderen hier) ontkracht deze stelling toch al? Het gaat er dan niet om dat 'ie niet volledig op zou kunnen laden (volgens de indicator iig), maar hoe lang je ermee kan doen. Ik heb al meerdere malen gemerkt dat de telefoon een stuk sneller leeg was als ik 'm aan de USB-poort van de PC/laptop heb opgeladen dan aan de 220V-converter. Uiteraard zijn er vele factoren die meespelen (waaronder gebruik en bereik), maar over het algemeen genomen ervaar ik dit.

En nee, dat is inderdaad geen wetenschappelijk bewijs, maar niemand heeft mij ook uit kunnen leggen waarom m'n iPhone als 'ie WiFi connectie heeft langer meegaat dan als 'ie op 3G draait (terwijl ik hier vol 3G heb).

Mij kan wetenschappelijk bewijs aan m'n anus oxideren als mijn eigen ervaringen hier niet mee overeenkomen. Daarnaast is dit een ervaringen topic, dus waarom zou je de ervaringen van anderen als bullshit bestempelen?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Ik weet niet of het al gezegd is, maar je kunt tegenwoordig ook al een iphone 3g nemen met Vodafone abbo en de iphone is dan simlockvrij.
Als ze dat nou eerder hadden gedaan, had ik niet hoeven over te stappen.....knoeierds.

http://www.bestelmaar.nl/...phone&M5referer=nb_iphone

Iets anders: zijn er mensen hier met een iphone3g die n aansluiting hebben laten maken in een Mercedes E klasse?
http://www.emercedesbenz....Vehicle_Architecture.html

Ik heb zelf zo'n mercedes als taxi en in die ellendige radio-cd speler zit natuurlijk weer geen aux aansluiting (ongelooflijk voor een auto van €80.000).
Nou heb ik zo'n fm transmitter gekocht, maar ik vind de kwaliteit niet zo goed. Hopelijk heeft iemand ervaring met zo'n craddle want dat kreng kost €250 exl 30 euro snoer.......Mercedes hè? |:(

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hmm, ik heb van de week m'n pushmail uitgezet en omgezet naar een 15min fetch, en dat scheelt VEEL :o

Eerst haalde ik met gemak een dag, maar ik moest wel elke nacht opladen want de volgende dag zou ik niet meer volledig redden.

Nu met fetchmail gaat hij veel langer mee op de accu: hij zegt nu: 3 uur 35 min usage (waarvan 30 mins film kijken), 1 dag 13 uur standby en de accu is nog op 30%. Voor de omzetting van m'n mail was dat ding nu al uren leeg geweest.

• NiteSpeed
CJ_Latitude schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:54:
En nee, dat is inderdaad geen wetenschappelijk bewijs, maar niemand heeft mij ook uit kunnen leggen waarom m'n iPhone als 'ie WiFi connectie heeft langer meegaat dan als 'ie op 3G draait (terwijl ik hier vol 3G heb).

Mij kan wetenschappelijk bewijs aan m'n anus oxideren als mijn eigen ervaringen hier niet mee overeenkomen. Daarnaast is dit een ervaringen topic, dus waarom zou je de ervaringen van anderen als bullshit bestempelen?
Ligt eraan of je internet gebruikt of niet. 3G zal pas stroom zuipen als je gaat internetten. Als je veel gaat internetten en je gebruikt meestal WiFi zal hij inderdaad een stuk minder stroom zuipen omdat hij niet terug hoeft te vallen op 3G verbindingen. Vol 3G-bereik zal altijd nog meer stroom kosten dan weinig WiFi bereik ;).

En waarom ik die ervaringen als bullshit bestempel? Omdat de toon van posts me consistent tegenvalt, een kleine ervaring is 1 ding, speculeren een tweede, maar softwarefeatures compleet misbegrijpen (iTunes en Apple policy) en dan gaan lopen flamen, dat vind ik te ver gaan.

Ook heb ik natuurlijk mijn eigen ervaringen. Ik heb de iPhone oplader al weken niet gebruikt. Ik laad hem op via mijn MBP met USB, en ik doe met gemak 2 dagen op een lading. Verschilt echt totaal niet in mijn ervaring met de normale oplader.

[ Voor 9% gewijzigd door NiteSpeed op 25-09-2008 22:41 ]

• MrAcid
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:35:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar je kunt tegenwoordig ook al een iphone 3g nemen met Vodafone abbo en de iphone is dan simlockvrij.
Als ze dat nou eerder hadden gedaan, had ik niet hoeven over te stappen.....knoeierds.

Dit hoor niet in dit topic en is niet bepaald een officiële aanbieding van Vodafone. Geen idee wie je "knoeierds" noemt dus.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Lekker officieel ja :? .

Ik kan ook een toestel in Belgie kopen en hier Vodafone erbij nemen. Kost nagenoeg hetzelfde.

Verwijderd

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Puur een ervaring: voor update 2.1 haalde ik met gemak een dag met de iPhone. Met update 2.1 haal ik 2 dagen. Soms krap, soms ruim; dat ligt eraan hoeveel ik 'm gebruik. Vandaag vond ik 't schokkend om te zien dat ik krap een dag haalde.

Ik heb m'n iPhone vandaag iets meer dan (voor mijn doen) normaal gebruikt, maar ik denk dat de grootste boosdoener een retourtje Amersfoort-Amsterdam was. De ontvangst op een groot deel van dit traject (even voor de duidelijkheid: ik praat over een treinreis) is zeer slecht. Vaak zelf geen bereik. Zeker niet als je in de Duitste leen-treinen zit. De iPhone zocht dus constant opnieuw verbinding. Toch vond ik 't schokkend om te zien dat dit de caaciteit van de batterij zo snel deed dalen.
Misschien de volgende keer maar in flight-modus zetten als ik weer moet treinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Helaas nog geen verdere informatie of daar push in komt te zitten of niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
[...]
Scusi daarvoor, mijn hart ging inderdaad goed tekeer toen ik er weer aan terug dacht. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:00:
@DIDDLE

Lekker slim dan van je om een iPhone te kopen als je zo'n hekel hebt aan iTunes

Je weet dat de iPhone alleen maar werkt met iTunes 8)7 |:(
Met mijn iPod Mini en iPod Nano had ik er niet dergelijk veel last van. De mogelijkheden van de iPhone zijn, uiteraard, groter dan die van een iPod en helaas is er dus ook meer integratie met iTunes 'vereist'. Daar had ik op gerekend, maar desalnietemin irriteert het me af en toe mateloos dat mijn mogelijkheden beperkt worden erdoor.
Hoewel gedeeltes me daar wel van aanspreken, ben ik niet dermate veel op reis dat ik er zoveel geld extra voor over heb. Het is gewoon iTunes die me af en toe de neus uitkomt. :)
[...]
Mijn ID3tags zijn _perfect_. De iPhone geeft alles perfect weer, zelfs mijn lyrics die ik voor de gein een keer toegevoegd heb. Het enige wat ik graag zou zien is dat de gebruiker meer controle krijgt over hoe, van waar en welke data op de iPhone terecht komt, zonder dat iTunes moeilijk gaat doen over syncing-errors.

Maar goed, ik heb duidelijk gemaakt wat ik vind dat er aan iTunes schort. Sommigen zullen dit geen gemis vinden, maar normaal of wenselijk, dat mag. Misschien dat iemand een oplossing weet, maar anders zal ik er gewoon mee moeten leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb mijn iPhone terug van de reparAtie. Heeft in totaal 1 maand geduurd. 21-8 ingeleverd, op 21-9 ging ik maar weer eens langs bij mijn APR. Nog geen nieuws. Ik vroeg hoe lang het nog ging duren: kon 6 tot 8 weken duren in totaal.. Ik kreeg tel.nr van Solid Vision, zij deden de reparatie (omruilen) van de iPhone. Ik de volgende dag meteen opbellen kreeg ik te horen dat het toestel al een paar dagen teruggestuurd was naar iCentre (het hoofdkantoor) diezelfde dagkon ik na 1 telefoontje de iphone ophalen. Mijn eerste ervaringen met het toestel zijn geweldig. De batterijmeter is nog voor geen meter te getrouwen, maar die zal nog wel nauwkeuriger worden na verloop van tijd. Verder vreemde ervaringen met 3g ontvangst. Als ik op de bank zit en ik hou het toestel horizontaal heb ik volle bak 3g. Hou ik het toestel rechtop (na afloop youtubefilmpje) verdwijnt de ontvangst en heb ik 1 streepje GPRS. Op mijn werk waar ik voorheen nooit bereik had met t-mobile, heb ik constant volle bak 3g. :? Is 3g soms een totaal ander netwerk dan het gewone gsm/gprs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:45:
Is 3g soms een totaal ander netwerk dan het gewone gsm/gprs?
Ja, 3G heeft een eigen netwerk. Vandaar dat die ontvangsten zo verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

Slechte aanbieding, je betaald abbo+blox internet (maar dat staat er niet duidelijk bij). Haal dan lekker een iphone in belgie/italie (dan kun je tenminste ook de 16GB kopen) en loop naar de vodafone winkel voor een mooi vodafone iphone abonnement!

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 26-09-2008 09:25 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06
Weet niet of meer mensen er last van hebben, maar mijn GPS ontvangs is lang zo goed niet meer als voor firmware 2.1? Hebben daar meer mensen last van, voor de rest vond ik alles na de update een stukkie beter, maar alleen op dit punt is het minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

ik weet niet wat er in de aankomende update (2.2) zit aan te komen, wellicht een verbeterde GPS ontvangst (nog geen changelog gezien).

Edit:

De update schijnt volgens MacRumors alleen een aanpassing in de compatibiliteit van de Safari browser te zijn...

[ Voor 43% gewijzigd door Spinvis op 26-09-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Diddle schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 03:01:
[...]
Scusi daarvoor, mijn hart ging inderdaad goed tekeer toen ik er weer aan terug dacht. ;)
[...]
Met mijn iPod Mini en iPod Nano had ik er niet dergelijk veel last van. De mogelijkheden van de iPhone zijn, uiteraard, groter dan die van een iPod en helaas is er dus ook meer integratie met iTunes 'vereist'. Daar had ik op gerekend, maar desalnietemin irriteert het me af en toe mateloos dat mijn mogelijkheden beperkt worden erdoor.
[...]
Hoewel gedeeltes me daar wel van aanspreken, ben ik niet dermate veel op reis dat ik er zoveel geld extra voor over heb. Het is gewoon iTunes die me af en toe de neus uitkomt. :)
[...]
Mijn ID3tags zijn _perfect_. De iPhone geeft alles perfect weer, zelfs mijn lyrics die ik voor de gein een keer toegevoegd heb. Het enige wat ik graag zou zien is dat de gebruiker meer controle krijgt over hoe, van waar en welke data op de iPhone terecht komt, zonder dat iTunes moeilijk gaat doen over syncing-errors.

Maar goed, ik heb duidelijk gemaakt wat ik vind dat er aan iTunes schort. Sommigen zullen dit geen gemis vinden, maar normaal of wenselijk, dat mag. Misschien dat iemand een oplossing weet, maar anders zal ik er gewoon mee moeten leren leven.
Ik sluit me volledig bij de 'flame' van Diddle aan. iTunes is imho (en die van vele anderen) een virus. Hoe makkelijk en prettig de iPhone zelf is (of kan zijn) zo irritant en omslachtig is iTunes (of kan zijn).
Blijkbaar kan maar 1 machine muziek of video er op zetten los of er sprake is van drm. Dingen van de iPhone afhalen is al helemaal een crime. Ik hoop en bid dat de WinAmp plugin snel 2.x firmware ondersteuning krijgt want ik begin er echt wel van te balen. Ik was niet van plan mijn iPhone te jailbreaken maar vanwege iTunes zou ik dat best kunnen gaan doen. Er is namelijk wel een app (iPhone PC suite oid) die een gejailbreakte iPhone kan bedienen.
En ja ik wist waar ik aan begon voordat ik de iPhone kocht. iTunes is de reden dat ik nooit eerder een iPod heb gehad. Maar omdat ik vooraf wist dat ik iTunes niks vond is toch geen reden om er niet meer op af te geven. Als dat zo was zou ik ook niet meer op Windows oid mogen afgeven. Geef mij een app die een iPhone fatsoenlijk beheerbaar maakt en ik koop hem!

Dan even wat anders. Ik heb nog weinig last van bereik problemen. Ook de snelheid van het T-Mob netwerk vind ik erg erg goed. Via testmyiphone.com haal ik waardes tussen de 1 en 3(!) mbps (die 1 mbps is zelfs een uitzondering). Ben daar erg blij mee ;)

Dan even een n00b puntje. Ik ben er gisteren achter gekomen dat je door de home & sleep knop tegelijk in te drukken je een screenshot kunt maken, me like!

En als laatste, is er een mogelijkheid om iPhone development op een windows machine te doen? Ik wilde het via VMWare doen maar die lijkt geen Mac OS te ondersteunen. Iemand hier een idee voor?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Vos schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:19:
[...]

Lekker officieel ja :? .

Ik kan ook een toestel in Belgie kopen en hier Vodafone erbij nemen. Kost nagenoeg hetzelfde.
Vreemd dat het niet officieel is dan, t bedrijf een heel bekende internetwinkel voor gsm abonnementen etc. Blijkbaar mag het wel zo verkocht worden?

Kan je in Belgie een iphone kopen voor €129 dan? Als je het toestel in Belgie zou kopen en dan hier een simonly erop zet, kost dat toch ook al €13 exl internetten.

Overigens betaalde ik bij mn Vodafone abo inderdaad €9,95 per maand aan internet. Bij deze aanbieding is t 2 maanden goedkoper en daarna dus weer €9,95

Vraag: als ik met mn iphone op een forum zit en ik wil een berichtje onder een quote plaatsen, of mn eigen bericht editten, dan heb ik de grootste moeite om de tekstindicator achter het laatste woord te krijgen.
Vaak kan ik in het schermpje niet verder naar onderen scrollen (er zit geen tweede balkje in het beeld zoals nu bij de pc) en dan moet ik een letter selecteren en voorzichtig naar beneden scrollen.

Ik heb dan echter geen overzicht en soms gaat het te snel, doe ik iets verkeerd?

[ Voor 57% gewijzigd door Ferry34 op 26-09-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de upgrade naar 2.1 opeens veel beter bereik voor mij en is e.e.a. een stuk sneller!

Wat ik wel apart vind is dat als ik een applicatie gebruik (bijvoorbeeld de brain challenge) werkt deze een hele tijd en op het moment dat ik mijn score te zien krijg knalt hij hem eruit en sta ik weer op het springboard. Opzich niet zo ernstig, maar wel irritant.

Meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Even over iTunes, ik ben het er mee eens dat het een rotprogramma is onder Windows. Echter, sinds ik ben overgestapt op Mac, vind ik het behoorlijk relaxt eigenlijk. Het werkt gewoon allemaal beter dan onder Windows.

Het is nog steeds niet perfect ofzo, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:00:
[...]

Vreemd dat het niet officieel is dan, t bedrijf een heel bekende internetwinkel voor gsm abonnementen etc. Blijkbaar mag het wel zo verkocht worden?

Kan je in Belgie een iphone kopen voor €129 dan? Als je het toestel in Belgie zou kopen en dan hier een simonly erop zet, kost dat toch ook al €13 exl internetten.

Overigens betaalde ik bij mn Vodafone abo inderdaad €9,95 per maand aan internet. Bij deze aanbieding is t 2 maanden goedkoper en daarna dus weer €9,95

Vraag: als ik met mn iphone op een forum zit en ik wil een berichtje onder een quote plaatsen, of mn eigen bericht editten, dan heb ik de grootste moeite om de tekstindicator achter het laatste woord te krijgen.
Vaak kan ik in het schermpje niet verder naar onderen scrollen (er zit geen tweede balkje in het beeld zoals nu bij de pc) en dan moet ik een letter selecteren en voorzichtig naar beneden scrollen.

Ik heb dan echter geen overzicht en soms gaat het te snel, doe ik iets verkeerd?
Vodafone iPhone abbo is 13,50 incl internet hoor :)
http://www.iphoneclub.nl/...ement-vodafone-super-sim/
http://www.vodafone.nl/prive/favorieten/Super_SIM_Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
iemand last van geen 3g bereik ?

in zaandam en bergen opeens geen bereik terwijl ik dit voorheen altijd had..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:15:
Even over iTunes, ik ben het er mee eens dat het een rotprogramma is onder Windows. Echter, sinds ik ben overgestapt op Mac, vind ik het behoorlijk relaxt eigenlijk. Het werkt gewoon allemaal beter dan onder Windows.

Het is nog steeds niet perfect ofzo, maar toch.
Eensch,

op windows is het een ramp. Op een mac werkt het meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALL the time! (geen, wel, geen, wel, geen, wel, geen, wel en maar staren naar dat spinnende wieltje) :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:01:
[...]

ALL the time! (geen, wel, geen, wel, geen, wel, geen, wel en maar staren naar dat spinnende wieltje) :(
Ik heb juist 95% van de tijd wel bereik en heel af en toe niet, als ik dan in dezelfde stad 500 meter van het "gat" vandaan ben heb ik wel weer bereik. Ik woon zelf in Arnhem en ben vaak in Arnhem/Nijmegen, daar in de stad en onderweg altijd bereik gehad.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ferry34 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:00:
[...]

Je kunt met twee vingers in tekstvakken scrollen (tenminste ik neem aan dat je dat bedoelt).
Deddiekoel schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:47:
[...]
Ik sluit me volledig bij de 'flame' van Diddle aan. iTunes is imho (en die van vele anderen) een virus. Hoe makkelijk en prettig de iPhone zelf is (of kan zijn) zo irritant en omslachtig is iTunes (of kan zijn).
Blijkbaar kan maar 1 machine muziek of video er op zetten los of er sprake is van drm. Dingen van de iPhone afhalen is al helemaal een crime. Ik hoop en bid dat de WinAmp plugin snel 2.x firmware ondersteuning krijgt want ik begin er echt wel van te balen. Ik was niet van plan mijn iPhone te jailbreaken maar vanwege iTunes zou ik dat best kunnen gaan doen. Er is namelijk wel een app (iPhone PC suite oid) die een gejailbreakte iPhone kan bedienen.
En ja ik wist waar ik aan begon voordat ik de iPhone kocht. iTunes is de reden dat ik nooit eerder een iPod heb gehad. Maar omdat ik vooraf wist dat ik iTunes niks vond is toch geen reden om er niet meer op af te geven. Als dat zo was zou ik ook niet meer op Windows oid mogen afgeven. Geef mij een app die een iPhone fatsoenlijk beheerbaar maakt en ik koop hem!
Het probleem bij iTunes is vooral dat het een gedachte omslag is. Je laat je muziek beheren door iTunes en verder hoef je er weinig aan te doen. Daarnaast is er (helaas) een hoop onduidelijkheid over, omdat ik het idee heb dan een hoop mensen blijven hangen in het rant gedeelte en niet iets verder zoeken. Nogmaals dat is mijn idee, dus maak me niet meteen af ;).

iTunes en iPods kennen een aantal beperkingen die vooral kunstmatig lijken te zijn, omdat Apple nu eenmaal in bed ligt met de muziekindustrie. Maar er komt bij dat iTunes gewoon bedoeld is om je muziek te beheren en dan kun je zelf een gedeelte (of alles) daarvan meenemen op je iPod en/of iPhone. De integratie is dan ook prachtig, met smart playlists, ratings, genius, gapless playback etc. Dat kan niet bij drag en drop :). Het maakt ook coverflow op de iPhone en andere dingen mogelijk, omdat iTunes bijv. alle albumart en photo's resized, waardoor de interface zo soepel is. Ik ben heel tevreden met iTunes, vooral omdat alles voor je gedaan wordt, maar er zitten inderdaad wat beperkingen aan.

Overigens is daarnaast het syncsysteem van de iPhone aangepast t.o.v. andere iPods, omdat je anders niet gebeld zou kunnen worden tijdens het syncen (dan raakt de database corrupt). Het nadeel is dat er nog maar weinig third party apps zijn die daarmee om kunnen gaan. Maar er zijn weldegelijk apps waarmee je ook weer muziek vanaf je iPhone kunt halen. Tot slot, kun je bijv. wel vanaf meerdere computers muziek op je iPhone zetten als je kiest voor handmatig beheren (en niet automatisch syncen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tot slot, kun je bijv. wel vanaf meerdere computers muziek op je iPhone zetten als je kiest voor handmatig beheren (en niet automatisch syncen).
Op mijn PC sync ik de boel handmatig. Als ik de iPhone op m'n werk inplug staan alle sync opties uit. Als ik dan handmatig syncen aan wil zetten krijg ik toch de waarschuwing dat de boel is gesynct met een andere PC en dat itunes alleen kan syncen door de gehele library op de iPhone te vervangen met de library op m'n werk PC (=niks). Is die melding er dan voor niks en kan die genegeerd worden of schoont iTunes dan wel degelijk je iPhone op?

In het verleden (iTunes 7.4 als ik me niet vergis) ging dit wel goed met bijv. een ipod touch en verscheen er helemaal geen melding. Met de iPhone met 2.x firmware en nieuwe iTunes lijkt dit dus niet meer te kunnen... ik heb nog geen tijd gehad om de boel eventuel opnieuw te syncen dus uitproberen wat er nu echt gebeurd nadat iTunes de melding geeft heb ik nog niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb een vraag wat betreft de reparatie.

In het begin werden alle iPhones bij een reparatie vervangen, tenzij het defect niet was gevonden. Is dit nog steeds zo? Of worden de iPhones nu echt gerepareerd?

Ik belde zojuist ProAssist voor een status update. Op de 18e was hij ontvangen bij het reparatie centrum. Op de 25e staat er "wachten op vervangend onderdeel". Volgens de telefoonvrouw wordt hij waarschijnlijk gerepareerd ipv vervangen.

Ik hoop eigenlijk dat ik wel een nieuwe krijg. Helemaal omdat het probleem zich soms voordoet en niet altijd, hierdoor zou hij te snel als "gerepareerd" beschouwd kunnen worden, bij een nieuwe iPhone heb je dit probleem niet.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Creepy schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:32:
[...]
In het verleden (iTunes 7.4 als ik me niet vergis) ging dit wel goed met bijv. een ipod touch en verscheen er helemaal geen melding. Met de iPhone met 2.x firmware en nieuwe iTunes lijkt dit dus niet meer te kunnen... ik heb nog geen tijd gehad om de boel eventuel opnieuw te syncen dus uitproberen wat er nu echt gebeurd nadat iTunes de melding geeft heb ik nog niet.
Ik heb het ook niet uitgeprobeerd. Maar dat was iig wel altijd zo met m'n iPod touch (en iPods daarvoor). Maar ik heb nu gewoon m'n iPhone die ik alleen automatisch sync met m'n Macbook Pro, dus het zou best kunnen dat het daarbij niet werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Datafeest schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:32:
Ik heb een vraag wat betreft de reparatie.

In het begin werden alle iPhones bij een reparatie vervangen, tenzij het defect niet was gevonden. Is dit nog steeds zo? Of worden de iPhones nu echt gerepareerd?

Ik belde zojuist ProAssist voor een status update. Op de 18e was hij ontvangen bij het reparatie centrum. Op de 25e staat er "wachten op vervangend onderdeel". Volgens de telefoonvrouw wordt hij waarschijnlijk gerepareerd ipv vervangen.

Ik hoop eigenlijk dat ik wel een nieuwe krijg. Helemaal omdat het probleem zich soms voordoet en niet altijd, hierdoor zou hij te snel als "gerepareerd" beschouwd kunnen worden, bij een nieuwe iPhone heb je dit probleem niet.
je iPhone is gewoon niet op voorraad. Apple Ipod producten (ipod/iphone/touch) worden nooit gerepareerd, maar altijd vervangen als het defect is geconstateerd.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.