[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 196.163 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

Helsie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:48:
Ik heb sinds gister de 42PES0001D. Geweldig ding, maar 1 probleempje: De coax geluid output geeft geen geluid door. Herkent iemand dit probleem? Ik heb het vermoeden dat het opgelost kan worden door de speakers van de tv te verwijderen, maar dat wil ik pas proberen/overwegen als ik zeker weet dat dit de reden is. Want alles staat net zo lekker op zijn plaats. ;)

Edit: probleem is opgelost. Blijkbaar kon ik op mijn receiver nog kiezen voor TV: Analogue/DIgital --> Instellen op digital en GAAN! :)
Hallo Helsie,

ik ben ook helemaal weg van dit scherm en ben aan het kijken of ik de baas thuis (lees als vrouw) nog zo ver krijg, want de aanschafprijs is stevig.

Ik heb een vraag.. ook op dit scherm maakt Philips naar mijn info gebruik van een lang smal aan/uit strookje.. die wit oplicht, toch? Dit vind ik op alle modellen niet mooi. Mjin vraag.. kan dit uitgezet worden?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Laatst online: 06-12-2024
Op de 9703 kun je dit ('LightGuide') dimmen en zelfs helemaal uitzetten, het zou me verbazen als dat op de PES0001 niet zou kunnen.
Ik vind het wel mooi en heb het aanstaan (weliswaar gedimd). Niet alle modellen hebben dit.

[ Voor 31% gewijzigd door etamboer op 06-01-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:22:
[...]

Hallo Helsie,

ik ben ook helemaal weg van dit scherm en ben aan het kijken of ik de baas thuis (lees als vrouw) nog zo ver krijg, want de aanschafprijs is stevig.

Ik heb een vraag.. ook op dit scherm maakt Philips naar mijn info gebruik van een lang smal aan/uit strookje.. die wit oplicht, toch? Dit vind ik op alle modellen niet mooi. Mjin vraag.. kan dit uitgezet worden?
Ik weet zo gauw niet wat je bedoelt; Er zit gewoon een klein rondje midden onder het scherm wat wit oplicht als ie aanstaat en rood is als ie uitstaat. Ik zal er straks thuis eens naar kijken, maar ik ben de menu's al zo uitgebreid doorgelopen dat ik er iets over had moeten zien
als het er was geweest. ;)

(Mijn vrouw was overigens ook niet echt voor dit scherm vanwege de prijs, tot ze in de Mediamarkt alle schermen naast elkaar zag en toen was het: Sony EX1 op 1, maar nog veeel duurder, en deze op 2. Toen zag ik bij modern.nl een veel lagere prijs dan in de winkel en spontaan zei ze 'bestel maar' B-) ).

[ Voor 15% gewijzigd door Helsie op 06-01-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 7403 heeft naar mijn ervaring dat witte balkje niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Net in de winkel gezien, de PES0001 heeft een klein wit LED-je midden onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helsie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:33:
[...]
Ik weet zo gauw niet wat je bedoelt; Er zit gewoon een klein rondje midden onder het scherm wat wit oplicht als ie aanstaat en rood is als ie uitstaat. Ik zal er straks thuis eens naar kijken, maar ik ben de menu's al zo uitgebreid doorgelopen dat ik er iets over had moeten zien
als het er was geweest. ;)

(Mijn vrouw was overigens ook niet echt voor dit scherm vanwege de prijs, tot ze in de Mediamarkt alle schermen naast elkaar zag en toen was het: Sony EX1 op 1, maar nog veeel duurder, en deze op 2. Toen zag ik bij modern.nl een veel lagere prijs dan in de winkel en spontaan zei ze 'bestel maar' B-) ).
Duidelijk, dank voor je info! (en de andere mensen ook natuurlijk)

Ik vind de 9 serie interessanter dan de 7 serie.. alleen die prijs heh.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:34:
De 7403 heeft naar mijn ervaring dat witte balkje niet.
Klopt.

De 7403 is een hele mooie TV.

Kwaliteit van beeld is super icm PS3, heb zelf nog geen digitale TV maar dit ziet er zeer gelikt uit.

De speakers van de tv zijn wel brak, maar met een leuk geluidssetje ernaast is dat ook weer opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:27:
[...]

Klopt.

De 7403 is een hele mooie TV.

Kwaliteit van beeld is super icm PS3, heb zelf nog geen digitale TV maar dit ziet er zeer gelikt uit.

De speakers van de tv zijn wel brak, maar met een leuk geluidssetje ernaast is dat ook weer opgelost !
en een hele leuke prijs. Voor nog geen 1000 euro heb je een 42"

Kan je het ambilight nou ook stil zetten? Dus een bepaalde kleur en deze gebruiken als achtergrond licht

interessant schermpje..

http://www.kieskeurig.nl/...philips/42pfl7403/279620/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
RoyK schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:50:
[...]

en een hele leuke prijs. Voor nog geen 1000 euro heb je een 42"

Kan je het ambilight nou ook stil zetten? Dus een bepaalde kleur en deze gebruiken als achtergrond licht

interessant schermpje..

http://www.kieskeurig.nl/...philips/42pfl7403/279620/
42pfl7403 heeft geen Ambilight, maar als je een statische achtergrondverlichting wilt, heb je keuze genoeg van LED's uit de Ikea tot een TL-lamp enzoverder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ringlord_oc schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:26:
[...]

42pfl7403 heeft geen Ambilight, maar als je een statische achtergrondverlichting wilt, heb je keuze genoeg van LED's uit de Ikea tot een TL-lamp enzoverder
ah sorry, ik was even in de war met een ambilight scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik zit recht op de tv te kijken en geen 'langwerpig wit licht' oid te zien. Gewoon een klein wit lichtpuntje, midden onder het Philips logo aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helsie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:46:
[...]

Ik zit recht op de tv te kijken en geen 'langwerpig wit licht' oid te zien. Gewoon een klein wit lichtpuntje, midden onder het Philips logo aan de voorkant.
Ik heb begrepen dat inderdaad in de smalle variant..dus die jij hebt enkel een aan uit puntje zichtbaar is. Thanks voor het kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zit sterk te twijfelen aan het ambilight. De wat goedkopere schermen rond de 1000 euro, zijn 2 kanaals. Is dat leuk genoeg of niet? En wat is de ervaring in de praktijk? Gaat het ambilight op een gegeven moment uit of maken jullie er altijd gebruik van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:06:
De wat goedkopere schermen rond de 1000 euro, zijn 2 kanaals. Is dat leuk genoeg of niet? En wat is de ervaring in de praktijk? Gaat het ambilight op een gegeven moment uit of maken jullie er altijd gebruik van?
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Mijn ervaring: ik heb 3-zijdig (9703) en vind het geweldig. De TV heb ik nu een half jaar en in de praktijk staat Ambilight altijd aan. Naast m'n Living Colours lampen geeft het echt sfeer in de kamer. Dat sommige mensen het irritant vinden, sja... dat is een kleine minderheid volgens mij. Maar 2-zijdig vind ik wel duidelijk minder, dus als het binnen je budget past zou ik 3-zijdig nemen. Overigens zijn de moderne Ambilight LEDs die apart aangestuurd worden, dus je spreekt niet meer van 2-kanaals of 3-kanaals zoals bij de oudere Ambilight met lampen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik heb 3-kanaals en heb het altijd aanstaan. Soms overdag als het erg licht is in de kamer zet ik het uit (uit oogpunt van besparing al weet ik niet of dat uitmaakt).
Ik vind het erg mooi, het beeld wordt iets 'spannender'. Bij 2-kanaals lijkt me de muur boven de TV nogal donker in vergelijking tot naast de TV, maar als je geen 3-kanaals hebt gehad zal dat niet zo opvallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb het verschil gezien met de 9703 (3 kanten) en de 7603 (enkel zijkanten), de 9703 geeft een veel 'dynamischer' ambilight dan de 7603. Zeker het opbreken van het scherm (boven en onder) doet de 9703 een bijzonder stuk mooier dan de 7603. (gewoon met paint een 4 vlak plaatje gemaakt, testen maar :P).

Maar het blijft een 'extra' geven, zeker van donker naar licht actiemomenten geven een groter gevoel.
Je merkt het vooral als je ambilight opeens uitzet, je mist wat :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2009 10:13 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik vind ambilight echt niets toevoegen. Heb bewust gezocht naar een TV waar ik in elk geval niet voor ambilight betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

oke mensen, bedankt voor de super snelle reacties :P

Dus als ik voor ambilight ga, dan minstens een 3 kanaals (lees als leds) links boven rechts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:13:
Ik heb 3-kanaals en heb het altijd aanstaan. Soms overdag als het erg licht is in de kamer zet ik het uit (uit oogpunt van besparing al weet ik niet of dat uitmaakt).
Ja dat maakt wel degelijk uit. Afhankelijk van hoe je instellingen zijn kan dit zo'n 20W besparen op een 42" scherm met surround ambilight (9703).

Instellingen van contrast/helderheid zijn belangrijker, daarmee kun je het verbruik bijna halveren: van zo'n 200W vanuit de fabriek naar 100-120W met goede instellingen, zonder verlies van beeldkwaliteit - sterker nog, door de contrast/helderheid niet te hoog te zetten krijg je eigenlijk een beter beeld, alhoewel het misschien iets minder van het scherm afspat (wat mensen op het eerste oog vaak een mooi beeld vinden).

Voor zo'n besparing kun je bij een jaar lang 1-2 uur per dag TV kijken al een goede stroom-meter kopen waarmee je ook al je andere apparaten kunt doormeten (en eventueel beter in kunt stellen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Helsie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:23:
Ik vind ambilight echt niets toevoegen. Heb bewust gezocht naar een TV waar ik in elk geval niet voor ambilight betaal.
Heb je het ooit in je huiskamer gehad dan? Blijkbaar niet, dus ik snap niet echt waar je je oordeel op baseert.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Exirion schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:18:
Heb je het ooit in je huiskamer gehad dan? Blijkbaar niet, dus ik snap niet echt waar je je oordeel op baseert.
Ik ken diverse mensen die het ook nooit wat vonden, zelf vond ik er ook geen toegevoegde waarde inzitten. Maar pas al je het hebt gezien voor een tijdje, mis je het wel opeens als je zonder zit.

Wat betreft de 3 kanten ambilight, zover ik weet hebben enkel de 9serie (of zelfs alleen 97 en hoger) 3 kanten ambilight. (9603 heeft afaik enkel zijkanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shd
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-07 22:57

shd

SinergyX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:13:
Ik heb het verschil gezien met de 9703 (3 kanten) en de 7603 (enkel zijkanten), de 9703 geeft een veel 'dynamischer' ambilight dan de 7603. Zeker het opbreken van het scherm (boven en onder) doet de 9703 een bijzonder stuk mooier dan de 7603. (gewoon met paint een 4 vlak plaatje gemaakt, testen maar :P).

Maar het blijft een 'extra' geven, zeker van donker naar licht actiemomenten geven een groter gevoel.
Je merkt het vooral als je ambilight opeens uitzet, je mist wat :P
Dit komt doordat de 9703 de nieuwste versie ambilight heeft, genaamd Ambilight Spectra 3
de 7603 heeft ambilight Spectra 2

al met al vind ik op dit moment de Philips PFL9803 een van de mooiste tv's die in de winkel hangt, vanweg de led backlighting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:49:
Een functionaliteit die bij HDMI 1.3a/b gebruikt kan worden, en bij mijn weten bij de 9x03 serie ook gedaan wordt, is de lipsync functie.
Een receiver welke via HDMI 1.3a/b op een 9x03 serie tv aangesloten is en zelf ook beschikt over de lipsync functie zou automatisch de lipsync moeten regelen. Ik heb hier echter zelf geen praktische ervaring mee en ook nog niet echt bevestigd gezien hier op het forum, dus mocht iemand dit zeker weten uit eigen ervaring meldt het even.
Ik heb m'n 9703 aan een receiver hangen die zelf een delay functie heeft. Voor TV geluid van de kabel gebruik ik de digitale uitgang van de TV die auto lipsync heeft (receiver delay op 0). Andere apparaten staan direct op m'n receiver aangesloten en daar heb ik zelf een delay ingesteld. In principe kun je je apparaten ook op je TV aansluiten en het geluid doorlussen via de TV, maar dat werkt vaak niet/slecht met surround geluid.
shd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:34:
Dit komt doordat de 9703 de nieuwste versie ambilight heeft, genaamd Ambilight Spectra 3
de 7603 heeft ambilight Spectra 2
De 9603 heeft ook Ambilight Spectra 2 maar is toch mooier dan de 7603. De 7603 heeft gewoon een simpelere uitvoering omdat het een goedkopere serie is. De 9603 heeft even veel LEDs aan de zijkant zitten als de 9703. Dat ziet er wat indrukwekkender uit dan de 7603 die simpeler is.

[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 07-01-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 7603 heeft Ambilight 2 op basis van Led's. Dit is iets anders dan Ambilight 2 spectra!
De versies met spectra kunnen ook in elk van de verschillende zijden verschillende kleuren hebben. De modellen zonder spectra niet. Die kunnen wel per zijde een verschillende kleur hebben maar elk van de zijden heeft altijd een kleur tegelijk.

@Exirion
De methode die jij hanteert werkt ook, maar heeft dus niet de auto functie die juist zo handig is omdat niet elke bron / uitzending dezelfde vertraging heeft ook al is het afspeel apparaat gelijk. Daarbij komt dat de terug lus functie via de coax uit van de tv niet alle geluidsformaten zomaar doorlaat. Vandaar dat de HDMI aansluiting via een receiver de technische voorkeur heeft. Maar helaas is dus nog niet duidelijk of de 9x03 over de benodigde auto functie beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Sommige mensen kijken wel eens tv/film/voetbal bij vrienden. Beeld het je in...
En stel dat je op grond daarvan een mening krijgt, dan kun je prima bepalen dat ambilight je niet zoveel doet.

Voor jouw informatie: Dit was op een 37PFL7603 en het waren genoeg kijk-uren op verschillende dagen en hele verschillende tijdstippen (variërend van half 3 's middags tot 5uur 's ochtends) om mijn mening goed te kunnen vaststellen met betrekking tot het fenomeen ambilight in de huiskamer. Verder is ambilight bij de spectra modellen zeker wel mooier (voor zover ik dat in de winkel kon vergelijken), maar de tv's die daarmee uitgerust zijn, zijn een stuk dikker dan de tv die ik nu heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Helsie op 07-01-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 7603 heeft naar mijn mening ook de 'slechte' ambilight van de series (zelfs de oudere 9x32 series hadden 'actievere' ambilight). Maargoed, ambilight is niet voor iedereen, ik ken ook diverse mensen die het niets vinden. Zeker als je geen witte muur hebt (achtergrond) raad ik het zelfs niet eens aan.

Maargoed, zojuist werd ik gebeld nav mijn mailtje overde 7603 problemen, ik mag hem gaan ruilen voor een ander model :) Keuze is simpel, geen philips meer :P Alles buiten de 9serie heeft nog die interlaced issues, waar ik gewoon geen zin meer in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SinergyX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:15:
Maargoed, zojuist werd ik gebeld nav mijn mailtje overde 7603 problemen, ik mag hem gaan ruilen voor een ander model :) Keuze is simpel, geen philips meer :P Alles buiten de 9serie heeft nog die interlaced issues, waar ik gewoon geen zin meer in heb.
Ik las anders dat de 7403 (gek genoeg een nieuwer model dan de 7603) dit probleem niet meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bevestigen dat de 7403 het interlaced probleem niet heeft.

Ik heb zelf twee weken geleden de 37PFL7403 gehaald. Net heb ik het eventjes getest met het plaatje van een paar pagina's terug (blauw/zwarte lijnen), en het plaatje staat volledig stil zonder te knipperen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lees even mijn eerdere posts erover door, het gaat niet enkel om een knipperend beeld.

De grap is dat teveel wordt gezegt 'ik las, ik hoorde', net zoals bij de 7603 werd gezegt. Dat heb ik nu 100% zeker bevestigd, interlaced issue. Laatste optie wordt nog via DVI op de 7403 hier op het werk te testen, dan ook daar de 100% zekerheid halen. Ik heb weinig zin dingen weer op de 'gok' te gaan doen, waar zowel panasonic en sony deze zaken 100% zeker niet hebben.

[ Voor 73% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje , als je digitaal kijkt is het goed om de ruisreductie aan te laten of is het beter deze uit te zetten ? Zo ook bij dynamisch contrast , soms is het vervelend je ziet echt dat deze veranderd , wat vinden jullie ervan , is het beter deze aan te laten op welke stand dan of beter om het uit te zetten ? Kleurverbetering heb ik op maximum , is dit goed ?

alvast bedankt voor antwoorden op mijn vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Ja ik wil er nog een vraag aan toevoegen geld dit ook voor als je HD kijkT? moet je dan ook bepaalde beeldverbeteraars uitzetten? Ik kijk aleen maar via HMDI ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpppp! :?

Ben in het bezit van de 47PFL 9703. Ik heb echter problemen met het lezen van AVI-bestanden. ( filmpjes van een videocamera). Ik heb deze opgeslagen op een externe harde schijf, maar de tv kan deze niet lezen. (wel MPEG-bestanden van mijn later aangeschafte digitale filmcamera)
Ook JPG-bestanden (foto's) worden niet gelezen!
Wat kan ik doen??? Graag reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tv kan niet zomaar elke externe harddisk aan, soms werkt het soms niet. Daarom ook het advies van Philips om een USB stick te gebruiken ipv harddisk.
De tv is bedoelt voor MPEG1/2/3 en JPG bestanden, niet voor AVI of MPEG4. Daarnaast bestaan er binnen avi vele verschillende coderingen, van geen (origineel Avi) tot divx en xvid, geen van alle zal werken.

De foto's zullen vast JPEG zijn, maar de tv accepteerd niet zomaar alle resoluties, met name hoge dpi waarden geven vaker problemen. Maar ook de compressie factor kan van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel de Avi als de MPEG staan op dezelfde externe harde schijf. De tv herkent de schijf dus wel.
Ik heb ook foto's via USB geprobeerd, maar hij vertikte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:10:
Zowel de Avi als de MPEG staan op dezelfde externe harde schijf. De tv herkent de schijf dus wel.
Ik heb ook foto's via USB geprobeerd, maar hij vertikte het.
Ik heb op mijn pc Tversity geinstalleerd en die kan alles realtime transcoden naar 'n formaat dat de televisie wel kan afspelen, incl internet streams, avi, wmv, etc.. Geweldig! Kan nu alles kijken en selecteren via de afstandsbediening van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

SinergyX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:39:
Lees even mijn eerdere posts erover door, het gaat niet enkel om een knipperend beeld.

De grap is dat teveel wordt gezegt 'ik las, ik hoorde', net zoals bij de 7603 werd gezegt. Dat heb ik nu 100% zeker bevestigd, interlaced issue. Laatste optie wordt nog via DVI op de 7403 hier op het werk te testen, dan ook daar de 100% zekerheid halen. Ik heb weinig zin dingen weer op de 'gok' te gaan doen, waar zowel panasonic en sony deze zaken 100% zeker niet hebben.
Weet je dit 100% zeker? ik vindt het nogal wat om zomaar te stellen dat de 7403 niet goed/netjes met 1080p om kan gaan. Want dat lees ik uit jouw posts over het interlaced probleem op de 7603.

Philips geeft zelf aan dat 1920 x 1080p @ 60hz als video en computer resolutie worden ondersteund op de PFL7403D modellen.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zeg niet dat de 7403 dit ook heeft, enkel dat de 7603 het dus wel heeft. Of de 7403 moet toch een andere chip hebben gekregen dan de 7603 (zover ik weet zit de 5100 enkel in de 9serie, waar de 5050 in de 7403 de 'oude' xx32 is), dat daar verder geen problemen mee zijn. Mede doordat de 7403 het 'nieuwere' model is zou dit nog best mogelijk zijn, maar ik ga daar niet meer op gokken.

jorith heeft het over flikkeren van plaatjes, maar dat is heel mijn probleem niet (naja, wel als ik via spel/bluray wil werken, maar terzijde).

Dit lijstje vond ik op een duits forum, op zoek naar de precieze chassis nummering:
5322, 5332 (LC7.1E LA)
5522, 7642, 7662, 7682 (LC7.2E LA)
7332, 7562, 7572, 7582 (BJ3.1E LA)
7762, 7772, 7782, 7962, 7982 (LC7.5E LA)
7862, 9632, 9732, 9900 (Q528.1E LA)

5403, 5603 (Q522.1E LA?)
7603, 7403 (Q528.2E LA)
9603, 9703 (Q529.1E LA)

Echter wordt er ook op AVS forums aangegeven dat de 7403 dus wel de Q529 zou hebben, maar met andere versie (ME8 - 96/97 zou VE8 hebben). In de service manual van de 5603 wordt echter weer aangegeven dat er toch een Q528.2E in zit, wel met de PNX5050 (eind) processor, de chip die dus de interlaced problemen geeft.

Zie ook
Introduction Q529.1E LA
This chassis (member of the “TV522/92” platform) is a derivative from the Q528.1E LA chassis (member of the
“TV520” platform). It comes with a two new stylings called “ME8” for sets from the xxPFL7xxx series and “VE8” for sets from the xxPFL9xxx series.
Apart dat mijn 7603 dus wel een Q528.2E chassis heeft.

In de datasheet van de Q529 wordt verder niet meer aangegeven of hier altijd de pnx5100 in zit. Deze posts op een russisch forum over de Q528/529 zou volgens babelfish er dus in 7403 32inch de Q528 zitten en de hogere de Q529.

[ Voor 57% gewijzigd door SinergyX op 08-01-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:19
Het opvallende van die 7403/7603 discussie vind ik dat Philips in de product brochures (heb alleen even de 42" gekeken) het "HD-Ready 1080P" logo gebruikt.

Dat is toch wel een redelijk officieel logo waar duidelijke eisen aan het product gesteld worden voor je dat logo mag gebruiken. Een van de eisen:
"Accepted video formats are reproduced without distortion"

Mocht je dus een 7403 of 7603 hebben en duidelijk interlace artefacts zien ('distortion'), dan heb je op basis hiervan wel een goede reden om de koop te ontbinden. Philips heeft al op (m.i. over) het randje van het toelaatbare gebalanceerd met de 9632/9732 serie, die duidelijke (en ergere) interlace-problemen had maar niet dat logo voerde, maar nu maken ze het echt te bont door zo te zien glashard te liegen.

Al zou het nog kunnen dat er mogelijkheden zijn om alle processing uit te zetten (PC-mode of game-mode) waarbij die interlace-problemen niet meer optreden - maar goed, daar weet ik verder niets van.

[ Voor 11% gewijzigd door vanaalten op 08-01-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er gewoon op neer dat iemand het moet testen.
SinergyX, ik en vele met mij zullen je eeuwig dankbaar zijn als je dit kan testen op de 7403 op je werk :) (scheelt ons in elk geval weer het werk om een laptop mee te slepen naar een winkel en te vragen of we even mogen testen of de TV 'mankementen' vertoond...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
[...]
Mocht je dit nog zoeken, ja, je kunt het uitzetten (37pfl9603d)
kijk ff in de pdf's waar de modellen naar linken in de OP, zoek onder "een licht dat aangaat voordat de tv opstart" of zoiets

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 10:34
Beste mensen,

al enige tijd ben ik in bezit van een 9603D. Nu zit ik met een probleem. Er wordt een zwarte balk getoond aan de linker kant. De tv heeft moeite met het behalen van het midden van het beeld. Dit heb ik alleen op de scart aansluitingen. Heb al de scart kabels vervangen. Zelfs een ander digitaal kastje geprobeerd. Om dit zelf op te lossen moet ik de tv een aantal keer uit/aan zetten. Ook heb ik de updates tot de laatste erop staan. Zelfs het wieltje naar links drukken, waardoor normaal gesproken het beeld verschuift werkt niet.

Hebben meer mensen hier last van?
Anders word het maar support bellen....

[ Voor 8% gewijzigd door Orangeno op 08-01-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 16:18

BKJ

Hoeveel heb je aan ambilight als je tv in een hoek van 45 graden aan de muur hangt? Hij hangt op een muur die zeg maar dwars op de bank staat. Muur zelf is wit en hij gaat een metertje of 4 door na de tv.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
BKJ schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:30:
Hoeveel heb je aan ambilight als je tv in een hoek van 45 graden aan de muur hangt? Hij hangt op een muur die zeg maar dwars op de bank staat. Muur zelf is wit en hij gaat een metertje of 4 door na de tv.
Lijkt mij niet mooi, je hebt dan het effect alleen aan 1 kant en dan nog maar een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Ambilight is alleen mooi als je je TV ong 10-20 CM vanaf een (vlakke) witte muur kan zetten. In een rare hoek plaatsen van je TV maakt het effect van Ambilight minder.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

brooks123 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:53:
[...]

Mocht je dit nog zoeken, ja, je kunt het uitzetten (37pfl9603d)
kijk ff in de pdf's waar de modellen naar linken in de OP, zoek onder "een licht dat aangaat voordat de tv opstart" of zoiets
Dank je Brooks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:23:
Komt er gewoon op neer dat iemand het moet testen.
SinergyX, ik en vele met mij zullen je eeuwig dankbaar zijn als je dit kan testen op de 7403 op je werk :) (scheelt ons in elk geval weer het werk om een laptop mee te slepen naar een winkel en te vragen of we even mogen testen of de TV 'mankementen' vertoond...)
Was het maar zo makkelijk, de TV staat op de kamer van directie, om daar even een PC heen te slepen lijkt me niet al te tactisch ;) Wel zal ik kijken naar chassis nummer, hebben we in iedergeval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Dr-Fruit schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:58:
[...]
De reden dat u dit niet kunt aanpassen, komt doordat u de TV met HDMI heeft aangesloten aan de HD Satelliet ontvanger. HDMI heeft de eigenschaf beeldformaten niet te kunnen aanpassen. Wanneer u de satellietontvanger met scartkabel zou verbinden, kunt u het beeldformaat wel aanpassen.
Mijn oude Nokia (ja ze waren er) CRT TV begon fluittonen te krijgen. Na wel 15 trouwe dienstjaren mag het ook wel eens. Na vergelijkingen doorgenomen te hebben een Philips 32PFL9613 gekocht bij de Scheer & Foppen. Ik zocht maximaal naar 81cm, wat tegenwoordig de kleinste TV is voor Full-HD volgens mij. In mijn omgeving was een internetshop met distributie vanuit mijn woonplaats erg goedkoop. Bij de Scheer & Foppen hadden ze de TV te koop staan, maar voor maar liefst een dikke 250 EUR duurder (1.399 EUR)! Dit voorgelegd aan de verkoper en de TV voor dezelfde prijs als de internetshop meegekregen! Hulde aan dit Scheer & Foppen filiaal, volgens de computer van de man gaf het Scheer & Foppen nog een marge van 1,1%. Erg blij mee en zo behoudt S&F een klant _/-\o_ .

Ben super tevreden met de TV, erg scherp beeld, kleuren zijn velemalen beter dan mijn CRT, Full-HD op een 32" geeft een erg strak beeld. De nieuwste firmware update erop gezet. Een HD-decoder van Ziggo (de Humax) erbij genomen. Het beeldformaat kun je op deze HD-decoder instellen op 16:9 en de TV pakt het beeldformaat netjes over bij het zappen. Is dit met de firmware update verholpen of ligt het aan een andere decoder?

Nog wel een vraag, de TV moet DLNA ondersteunen. Nu heb ik een UPNP AV DLNA server draaien die mijn PS3 netjes vindt. Hoe kan ik met de TV mijn AV-server doorlopen? De TV hangt in het Gbit netwerk en heeft een IP. Welke mediaformaten worden ondersteunt en welke voordelen heeft de UTP-aansluiting van de TV? Heb er nog niet veel van genoten. [edit] Inmiddels een draadje op een ander forum gevonden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2520808. Blijkt dat de Experia Box (EB) die ik gebruik geen DLNA route. Heb alles op switches aangesloten thuis met een uplink naar de EB, moet geen probleem zijn dan lijkt mij... :?

Verder een top-TV ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Preatorium op 09-01-2009 15:28 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 7403 op mijn kamer staan, en een laptop met DVI aansluiting, dus als jullie nou zeggen wat ik moet doen om te kijken of deze tv het probleem heeft doe ik dat wel.

Ik maak er ook meteen een foto/filmpje van zodat jullie het ook kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste wat ik wil weten is wel chassis je hebt :) Achterop midden zit een grote witte sticker met berg info, links bovenin staat op die sticker Q529 of Q528.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het chassis is Q529.1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Zo te zien geen chip met interlaced probleem, zie lijstje van SinergyX.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Kheb hem ook! Ben er ontzettend tevreden over;) Heb vandaag nog wel ff een 50" (PZ800) plasma van Panasonic mogen aanschouwen.. Jeetje wat een mooi beeld is dat zeg! Maar ja, je kunt niet alles hebben ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mijn vragen kunnen beantwoorden ?

Alvast Bedankt
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
Als er geen ruis in het signaal zit, heeft het geen zin om ruisreductie aan te zetten. Verder moet je gewoon doen wat je mooi vindt, er zijn geen beste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:53:
Zou iemand mijn vragen kunnen beantwoorden ?

Alvast Bedankt
:)
Ik heb nagenoeg alles uit staan. Zeker dynamisch contrast is gewoon irritant.

maar zoals raymond zegt, je moet gewoon zelf je keuzes maken. Sommige opties doen alleen hun werk als er iets 'fout' is met het beeld, ik zet gewoon alles uit en begin vanaf daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert1l
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09-2024
Hoi,

Ik heb sinds kort een 9613 in huis staan. Op dit moment gebruik ik het alleen maar als TV met een analoog kabelsignaal (ik verhuis over een dikke week en in de nieuwe woning zal een digitaal signaal komen).
Eerst was me niets aan het beeld opgevallen, maar gisteren zag ik ineens dat er een rare kleurafwijking in het beeld is die voornamelijk zichtbaar is als er maar weinig kleurverschil is (dus bijvoorbeeld van wit naar licht grijs). Ik weet niet hoe ik het precies moet beschrijven, maar het lijkt enigszins op het effect als je op .jpeg/gif-plaatjes ziet als het aantal kleuren teveel terug wordt gebracht en je de randen in de kleurovergangen ziet. Alleen is de kleur van de afwijking blauw/grijs/groenig en de afwijking beweegt met het tv-beeld mee. Merkwaardig is dat ik het eigenlijk alleen aan de linkerkant van mijn beeldscherm zie. Ik heb de laatste firmware al geïnstalleerd.
Heeft iemand anders hier ervaringen mee? Of een goede verklaring voor? En is het iets wat opgelost is als ik de TV op een beter signaal aansluit, of iets dat met settings aan te passen is, of is het een fout in de TV?

Veel vragen, maar ik zou het fijn vinden als iemand er antwoord op zou kunnen geven.
Alvast bedankt voor elke aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:26:
SInds twee weken in het bezit van een schitterende 42PFL9903H (Aurea) met bijbehorende soundbar. Geweldig apparaat, enige grote probleem waar ik tegenaan loop is vertraging tussen het beeld & geluid bij het afspelen van een DVD via de soundbar. Er staat een stuk in de openingspost hierover, echter daar staat niet echt heel duidelijk hoe dit nu in te stellen op de apparaten. Heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om een optie te vinden waar ik dit (handmatisch of automatisch) kan instellen.

Iemand een idee? Apparaat is via bijgeleverde HDMI-bekabeling aangesloten.
Kan je eens een foto posten? :)
Heb deze set zien hangen bij de Mediamarkt. Ziet er goed uit!
Jammer dat de tv wat breder is dan de soundbar.

Ik heb een 42PFL9603 en heb daar ook de bijbehorende soundbar bij.
Heb overigens tot dusver geen problemen gehad met vertraging tussen beeld en geluid.
Wel jammer dat Philips er geen Blu-Ray speler in heeft gestopt. Dan was ie helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O[ de CES heeft Funai oa een nieuwe 7000 serie van Philips getoond. Het zou hier om de 42PFL7704 gaan.
Probleem is natuurlijk nu in hoevere deze Noord Amerikaanse modellen in overeenstemming zullen zijn met de toekomstige Europese. Funai regelt nu immers zowel de fabricage als marketing etc voor Philips in Noord Amerika.

Zie ook hier. Met oa ook de Bluray 2.0 speler BDP5010. En hier voor info over de HTS 5100B de BDP's 3010, 5010 en 7310.

@Bert.

Dat wat jij omschrijft heeft het meest weg van een beperkte kleurdiepte (bits). Nuance overgangen zijn dan wat beperkt. Ik zou verwachten dat de 32"9613 net als de andere modellen in de 9603 serie een 10 bit paneel heeft. Het is wel zo dat bij een analoog signaal er snel wat ruis aanwezig is die er voor de tv voor zorgt dat het beeld niet helemaal stil staat. Misschien dat dit het "bewegende" effect geeft na beeld bewerkingsopties en upsclaen etc. De kleurafwijking komt deels door de afstelling van de tv. Philips heeft naar mijn smaak zo wie zo al dat het zwart naar blauw / groen afwijkt. Dit zie je dan ook soms bij lichtere beelden terug. Een ISF calibratie na een flinke poos de tv gebruikt te hebben doet wonderen op dat gebied.

Een digitaal tv signaal zal een "stiller" beeld opleveren. De kleurovergangen zullen echter soms wat abrupt blijven. Misschien dat er bij de 32" toch maar een 8 bit paneel gebruikt wordt. ik kan het helaas niet vinden in de documenten...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

is er iemand toevallig hier in het bezit van de 47" van philips, de 47PFL7603D

Hij is redelijk goed te betalen, maar daar zal vast een andere kant van de medaile aan zitten. Voor nog geen 1300 euro kan je dit scherm al kopen. Is het de 50hz waardoor hij zo "goedkoop" is? of is het de ambilight die minder is ofzo?

Ik denk, dat als ik een 2 kanaals ambilight neem er een donker gat boven het scherm ontstaat op de muur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:57:
Hij is redelijk goed te betalen, maar daar zal vast een andere kant van de medaile aan zitten. Voor nog geen 1300 euro kan je dit scherm al kopen. Is het de 50hz waardoor hij zo "goedkoop" is? of is het de ambilight die minder is ofzo?

Ik denk, dat als ik een 2 kanaals ambilight neem er een donker gat boven het scherm ontstaat op de muur..
Ik zou in die prijsklasse voor de 47" 7403 gaan. Die is ongeveer even duur maar heeft niet het 1080p issue dat de 7603 nog wel heeft. Natuurlijk kun je niet verwachten dat ie even goed is als de 9000-serie modellen van die maat, maar voor het geld is het zeker een prima TV d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank je voor de info exirion! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand misschien of 't volgende ergens op 1 of andere manier in het menu (desnoods in 't service menu) van een 37PFL9732D is terug te vinden:
de huidige refresh rate oftewel 't aantal Hertz(Hz) oftewel 't aantal frames per seconde (fps)
er ontvangen wordt of weergegeven wordt op het paneel?

Het enige wat de TV volgens mij kan laten zien is de verticale resolutie + de scanmethode
(dus bijvoorbeeld "HD 1080p" of "576i") na het indrukken van de info knop [i+] op de afst.bed.!

[ Voor 47% gewijzigd door PaulX op 12-01-2009 20:12 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:57:
[...]

Kan je eens een foto posten? :)
Heb deze set zien hangen bij de Mediamarkt. Ziet er goed uit!
Jammer dat de tv wat breder is dan de soundbar.

Ik heb een 42PFL9603 en heb daar ook de bijbehorende soundbar bij.
Heb overigens tot dusver geen problemen gehad met vertraging tussen beeld en geluid.
Wel jammer dat Philips er geen Blu-Ray speler in heeft gestopt. Dan was ie helemaal perfect!
Natuurlijk kan dat, kwaliteit is alleen niet al te best (wel mooie tv, geen mooie camera ;)):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3372/3191349719_50fa11ec0e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, das een bak licht :)
Ziet er goed uit. Jammer van het gootje ;)

Ik moet maar niet te vaak naar die Aurea kijken. Niet goed voor m'n gemoedsrust en bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:31:
Zo, das een bak licht :)
Ziet er goed uit. Jammer van het gootje ;)

Ik moet maar niet te vaak naar die Aurea kijken. Niet goed voor m'n gemoedsrust en bankrekening.
In het echt valt het mee, camera is een beetje te lichtgevoelig. Kabels ga ik nog netjes wegwerken, maar het gootje zal er helaas blijven. Bij de verbouwing te laat nagedacht over wat er ging komen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is jammer inderdaad. Geen zin om een sleuf te frezen?
Het is wel wat werk voor een paar kabels natuurlijk. Ziet er wel goed uit ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.imagesplace.net/images/philips.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 09:23
BKJ schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:30:
Ik heb zelf de tv nu schuin in de hoek staan en ik vind de Ambilight niet slechter dan toen de tv nog recht tegen de muur stond. Het vult nu de hele hoek op, maar dat geeft juist een leuk effect.

Verder maakt de kleur van de muur ook niet zovele uit vind ik, zolang het maar ene lichte kleur is. Ik zie zelf weinig tot geen verschil tussen een witte muur en licht beige met Ambilight. Wie wil er nou met spier witte muren zitten? 8)7

Ik denk dat door mensen die Ambilight niet ervaren hebben het effect en de meerwaarde flink onderschat wordt.
Zelf was ik er helemaal niet naar op zoek, maar het zat gewoon op het door mij gewenste model (9603). Nu ben ik er erg blij mee en ook alle visite verbaast zicht over het nut ervan.
Ik zie hier vaak de vraag tussen de 7403 en 7603, persoonlijk zou ik dan altijd voor de 7603 met ambilight gaan. Die 7403 heeft in specs leuke dingen, maar in de praktijk merken de meesten dat echt niet. Mijn 9603 heeft ook geen 100hrz en geeft toch echt fantastisch beeld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
9603 heeft wel degelijk 100hz (ik heb de 37 inch versie ff opgezocht):
http://www.consumer.phili...MER/Flat-TV+37PFL9603D-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Mijn 32pfl9603 toch echt niet. Maar goed ik lees zelfs dat mensen het vaak uit zetten omdat het storend zou zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
De 32" 9603 heeft geen 100Hz. Alle grotere maten van die serie wel.
De 32" 9613 heeft wel 100Hz.

(In ieder geval is dit wat ik vond de laatste keer dat ik zocht :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

in wat voor zin / beleving kan 100Hz storend zijn dan?

Voor mn gevoel is het zo een dilemma, een mooie tv die naar wens is, alleen is hij 50Hz. Maar moet ik er wel zo zwaar aan wegen als dat ik nu doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik ben geen techneut, maar gewoon beeld bestaat maar uit 50 of 60 beelden per seconden. HD/Blueray zelfs nog minder. Bij een 100Hz LCD tv bedenkt de tv de beelden ertussen bij, om vooral bij snelle beelden het beeld vloeiender te laten lijken. Dit schijnt dus ook ongewenste effecten (zoals alle beeldverbeteraars) te kunnen hebben.

Het heeft dus totaal niets te maken met 100Hz van beeldbuis televisies en CRT's. Die verversen het beeld steeds volledig en hoe sneller hoe rustiger voor je ogen. Maar bij LCD wordt het beeld dus niet steeds compleet vernieuwd en is dus sowieso rustig voor je ogen.

Dus 100Hz zou ik lekker niet als overweging nemen. Zit het erop, dan is het niet erg (je kan het uitzetten), maar als het er niet op zit, dan maakt het dus ook niets uit. Ambilight maakt veel meer verschil vind ik.

Op zich moet je je sowieso niet door specs laten leiden. Je moet eerst van te voren je basis eisen opstellen (dus voornamelijk welk formaat je wilt) en ik ben daarna gewoon met mijn vrouw naar een grote mediamarkt gegaan en van alle tv's en merken vond ik de 32pfl9603 het beste beeld hebben. (luxere modellen hadden ze niet in 32 inch). We gingen eigenlijk voor meer een 7403/7603, maar de 9603 had echt beter beeld, full hd en vooral ook beter geluid (door toepassing van ingebouwde subwoofers).
Op de slaapkamer hebben we een 32pfl7803. Deze heeft ook mooi beeld, maar wel minder geluid, door het ontbreken van die subwoofers en geen ambilight (voor de slaapkamer niet zo erg, maar in de woonkamer zou ik het niet meer willen missen). De 7803 heeft wel full HD (volgens mij hetzelfde paneel als de 9603).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

KarlMarX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:43:
Ik ben geen techneut, maar gewoon beeld bestaat maar uit 50 of 60 beelden per seconden. HD/Blueray zelfs nog minder. Bij een 100Hz LCD tv bedenkt de tv de beelden ertussen bij, om vooral bij snelle beelden het beeld vloeiender te laten lijken. Dit schijnt dus ook ongewenste effecten (zoals alle beeldverbeteraars) te kunnen hebben.

Het heeft dus totaal niets te maken met 100Hz van beeldbuis televisies en CRT's. Die verversen het beeld steeds volledig en hoe sneller hoe rustiger voor je ogen. Maar bij LCD wordt het beeld dus niet steeds compleet vernieuwd en is dus sowieso rustig voor je ogen.

Dus 100Hz zou ik lekker niet als overweging nemen. Zit het erop, dan is het niet erg (je kan het uitzetten), maar als het er niet op zit, dan maakt het dus ook niets uit. Ambilight maakt veel meer verschil vind ik.

Op zich moet je je sowieso niet door specs laten leiden. Je moet eerst van te voren je basis eisen opstellen (dus voornamelijk welk formaat je wilt) en ik ben daarna gewoon met mijn vrouw naar een grote mediamarkt gegaan en van alle tv's en merken vond ik de 32pfl9603 het beste beeld hebben. (luxere modellen hadden ze niet in 32 inch). We gingen eigenlijk voor meer een 7403/7603, maar de 9603 had echt beter beeld, full hd en vooral ook beter geluid (door toepassing van ingebouwde subwoofers).
Op de slaapkamer hebben we een 32pfl7803. Deze heeft ook mooi beeld, maar wel minder geluid, door het ontbreken van die subwoofers en geen ambilight (voor de slaapkamer niet zo erg, maar in de woonkamer zou ik het niet meer willen missen). De 7803 heeft wel full HD (volgens mij hetzelfde paneel als de 9603).
Dank je KarlMarx voor je uitleg. Ik neem deze info weer mee! Overigens, worden in winkels schermen slecht afgesteld en is het ook vaker aan het licht gekomen dat ze bepaalde merken beter afstellen dan andere. Mogelijk afspraken met leveranciers. De belangen kunnen erg groot zijn zeker bij de grotere winkels. daar ben k altijd voor op mijn hoede. De 9 serie heeft naar mijn weten ook een veel betere ambilight 3 kanaals spectra lijkt mij erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:05
KarlMarX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:43:

Bedankt voor je advies KarlMarX. Ik ging er inderdaad vanuit dat ik 100Hz nodig zou hebben voor een rustiger beeld. (Had er blijkbaar ook niet goed over nagedacht).
Ik zit nu te twijfelen tussen 3 LCD's (De Sony KDL40V4210, Samsung LE40A656, en de Philips 42PFL7403 (allemaal tussen de €1000-1100), een reden was de 100Hz specificatie. Maar als ik jou verhaal zo lees, en waar ik me ik kan vinden, is dat van ondergeschikt belang. Ik hoorde trouwens van de verkoper (Saturn, Groningen) dat de 42PFL7403, ondanks de 3ms/100Hz specs, toch wazig wordt bij de snelle beelden op laag contrast. Bij de Saturn laten ze vooral rustige beelden zien.
Hoe ervaren gebruikers van de 42PFL7403 dit ?
SinergyX, jorith, Arnorom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 32PF7962D en ik ben er zeer tevreden over maar één ding bevalt me niet en dat is als iemand bv een streepjes overhemd aan heeft dit net een soort discopak/knipperlicht lijkt,hoe heet dit effect en heeft bv de 37PF7603 hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
moiré heet dat
Wikipedia: Moiré pattern

[ Voor 59% gewijzigd door Raymond op 13-01-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Zojuist de 42PFL9603 aangeschaft(1499,- :9~ ). Ben al verwend met een Sony KDL-40X3500. Dus nog even aansluiten en ben benieuwd of ik kan wennen aan de andere kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist op een ander forum een nieuwtje van Philips voorbij zien komen.
(En omdat ik "blind" was het aparte topic hier op tweakers over het hoofd gezien.)

De Philips Cinematic TV
56" TV met aspect ratio van 21:9

Helaas nog niet veel verdere info bekend. Via de link is op dit moment oa een pers bericht te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvinfo.eu/pics/Philips_Ultra_Widescreen_Cinema_LCD_TV.jpg

Het nut is natuurlijk om 2,39:1 dan wel 2,35:1 schermvullend te tonen, vandaar ook de naam cinematic.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

mrc16 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:20:
Zojuist de 42PFL9603 aangeschaft(1499,- :9~ ). Ben al verwend met een Sony KDL-40X3500. Dus nog even aansluiten en ben benieuwd of ik kan wennen aan de andere kleurweergave.
Vanwaar de overstap naar de philips? (of is die sony niet in jou bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zaterdag is het zover, dan ga ik afscheid nemen van mijn 7603 :P (naja, mits mn nieuwe op voorraad is).

Opzich weinig problemen gehad om de TV te ruilen, ik zat nog binnen de 2 weken bedenktijd. Heb nog wel even mogen spelen op de 7403 (met een 529 chassis), het lijkt erop dat deze inderdaad een bizar stuk minder last heeft van de interlaced issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
RonnieB82 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:25:
[...]

Vanwaar de overstap naar de philips? (of is die sony niet in jou bezit)
Even in bruikleen tot 1 maart daarna gaat ie naar de rechtmatige eigenaar :P. Ik zet ze gewoon even naast elkaar :P:P.

[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 15-01-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
Op hoeveel afstand moet de 429703 van de muur hangen om ambilight het best tot zijn recht komt? Ik lees tussen de 10 en 20 cm, maar is dit met of zonder de dikte van de tv erzelf bij?

Ben van plan deze steun te koopen http://www.vogels.com/pag...ubclassification=31&id=44

maar dat is maar 5,9 cm van de muur , met de tv dikte erbij is het 15,9 ... dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan best met die beugel.
Mijn 9603 hangt 4,5cm van de muur. Van muur tot voorzijde tv = 14,5cm, en Ambilight ziet er goed uit.
Zie ook de foto op de vorige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ackbar schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:57:
Op hoeveel afstand moet de 429703 van de muur hangen om ambilight het best tot zijn recht komt? Ik lees tussen de 10 en 20 cm, maar is dit met of zonder de dikte van de tv erzelf bij?

Ben van plan deze steun te koopen http://www.vogels.com/pag...ubclassification=31&id=44

maar dat is maar 5,9 cm van de muur , met de tv dikte erbij is het 15,9 ... dus
Je kunt het beste de Vogels VFW040/065 pakken. Lekker strak tegen de muur en je kan je kabels nog een beetje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans123 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:05:
Ik kom o.a. de volgende H-modellen tegen op de diverse websites:
32PFL7403H
32PFL7603H
32PFL7803H
37PFL5603H
37PFL7603H
42PFL5603H

Kan iemand mij vertellen of genoemde modellen een DVB-C tuner hebben?

Groet,
Hans
@ Hans,

Ben je er inmiddels achter of deze modellen een DVB-C tuner hebben? Ik ben namelijk wel geinteresseerd in de 32pfl7803 en als er in Nederland het "H" model te krijgen is en hier een DVB-C tuner in zit, vind ik dat wel erg interessant.

En trouwens op welke sites kom jij die "H" modellen tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
IK zit te twijfelen over 47PFL9703 en 42PFL9703... ik zit 3.5 meter ervan af en sliut alles aan op hmdi en wil hem aan de muur gaan hangen en ook blu-ray gaan kijken en HD-TV, ik denk dat de 47 " beter gaat zijn voor dit maar ik ben bang dat hij iets te patserig/log/groot overkomt maar aan de andere kant is meschien de 42" net iets te klein voor blu-rays en hd tv...iemand advies hierover wat ik het beste kan neemen?

[ Voor 10% gewijzigd door Ackbar op 17-01-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Ackbar schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:46:
IK zit te twijfelen over 47PFL9703 en 42PFL9703... ik zit 3.5 meter ervan af en sliut alles aan op hmdi en wil hem aan de muur gaan hangen en ook blu-ray gaan kijken en HD-TV, ik denk dat de 47 " beter gaat zijn voor dit maar ik ben bang dat hij iets te patserig/log/groot overkomt maar aan de andere kant is meschien de 42" net iets te klein voor blu-rays en hd tv...iemand advies hierover wat ik het beste kan neemen?
Kan best hoor op die afstand, 47 inch. Ik ken iemand die 50 inch heeft op een nog veel kortere afstand dan jij en dat is met een full hd goed 'kijkbaar'.
Maar goed, ik kijk zelf nu af en toe op ook ongeveer 3,5 meter naar een beeld van 2 meter breed, dus wellicht ben ik bevooroordeeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ackbar schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:46:
Ik kijk nu al bijna een half jaar naar 47" op een ruime 3 meter afstand. Binnenkort verhuis ik naar een grotere woning, maar je went toch snel aan die afmeting. Ik kan niet zeggen dat 47" te veel is op 3.5m :) 42" is ook prima, maar voor films is een maatje groter altijd wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
Heb ook gelezen dat de 9703 nogal slecht is in picture quality en wat onnatuurlijke kleuren heeft en ook vrij slechte zwart weergave heeft, merk je dit nu erg als je lekker met het bloote oog zit te kijken? en is dit beeter met HD dan SD of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
over die kijk-afstanden wil ik er graag nog even aan toevoegen dat het ook belangrijk is om rekening te houden met regulier tv kijken, mits van toepassing; bepaalde talkshow(personen) wil je niet bepaald huge in beeld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:07
Ik heb een probleem met mijn net nieuwe 32PFL3403. Ik krijg heel zacht het geluid van de tv-tuner te horen als ik HDMI selecteer als ingang. Ik heb mijn PS3 aangesloten op de HDMI, het geluid laat ik via de optical out van de PS3 naar de receiver gaan.

Volume veranderen heeft geen nut. Om dit geluid weg te krijgen moet ik mute gebruiken of een koptelefoon aansluiten. Dit is beide niet echt ideaal.

Bekend probleem of toevallig net een bugje bij mijn TV. Ga hem dinsdag omruilen voor een ander exemplaar als dit niet oplosbaar is. Kleine zekerheid zou wel handig zijn dat ik een TV terug krijg zonder dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:20:
Bleek overigens een H model te zijn. Alphacrypt V3.18 erin gestopt en werkt echt perfect. Regio ingesteld op noorwegen. De klok doet het overigens ook, las dat daar wat problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Helpdesk per mail van Philips is zoals wel vaker om te huilen.

Op de vraag of de huidige reeks TV toestellen over HDMI lip sync beschikken is, daar via S/PDIF downscalen door HDCP ontstaat kreeg ik het volgende antwoord...

Antwoord 1:
Wij maken geen receivers meer. Bij onze duurdere Soundbars en HTS mag u verwachten dat deze optie er wel is.
Nu vind ik verwachten iets anders dan ja ze beschikken er over... Welke beschikt er nu over en welke niet want de handleiding geeft hier geen info over. Tevens ging het mij om de tv niet om receiver / HTS / Soundbar. Nog maar eens extra duidelijk aangeven dat het mij om de tv gaat...

Antwoord 2:
Nee onze tv's beschikken hier niet over. Bij de oudere toestellen gaven wij het advies om HDNM uit te zetten. Door de aanwezigheid van S/PDIF uitgang met lip sync hoeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
Bedankt om dit na te vragen.
Misschien dat we nog mogen hopen dat een toekomstige firmware dit wel voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik het gevoel heb dat ze mijn vraag nog niet helemaal begrepen heb ik hem nog een derde keer gesteld en nu nog duidelijker met mijn bedoeling. Ben benieuwd.

Ik moet wel even opmerken dat ik wel snel antwoord krijg van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:12:
De Helpdesk per mail van Philips is zoals wel vaker om te huilen.

Op de vraag of de huidige reeks TV toestellen over HDMI lip sync beschikken is, daar via S/PDIF downscalen door HDCP ontstaat kreeg ik het volgende antwoord...
Ik vind je vraag hier ook vrij onduidelijk hoor. Lip Sync is een functie die receivers hebben om het geluid van een externe bron dat via de receiver speelt gelijk te trekken met het beeld dat via het scherm wat vertraagd weergegeven wordt. Dit probleem speelt alleen met externe bronnen (DVD/BR/Decoder/Xbox/PS3) en wordt dus door receivers opgepakt

Wat verwacht je dat een TV hier aan bijdraagt? Ik vind het antwoord nu niet bepaald om van te huilen als ik het zo interpreteer...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
Om het simpel te zeggen verwachten wij van de TV -als hij auto lipsync ondersteunt- dat hij tegen de receiver 'zegt' hoeveel milliseconden hij nodig heeft om het beeld te renderen.
Dit kan namelijk verschillen en is afhankelijk van verschillend factoren : o.a. de beeldverbeteraars die al dan niet aan staan, de beeldresolutie, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst duidelijk aangegeven dat er een optionele functie bij HDMI 1.3a en hoger bestaat, nl. aut lip sync.
Ik heb hier duidelijk bij aangegeven dat om de functie te kunnen gebruiken op een receiver die dit ondersteund de tv ook over deze functie dient te beschikken. Als de tv en de receiver allebeide over deze voor HDMI 1.3a en hoger optionele functie beschikken kan men een bron (bijv. Blu-ray speler) via een receiver mbv een HDMI kabel op de tv aansluiten. De tv stuurt dan over die zelfde kabel de vertragings info naar de receiver terug en deze kan dan het geluid met de zelfde vertraging als de tv weergeven zodanig dat beeld en geluid dus synchroon lopen.
Tevens had ik aangegeven dat HDNM geen echte oplossing is, men betaalt immers fors voor dat stukje wat je dan niet zou kunnen gebruiken. Ook dat S/PDIF geen oplossing is had ik aangegeven daar die immers geen 5.1 uit geven tgv HDCP.
Vervolgens vroeg ik of de huidige tv's uit de 9000 serie en de PES0001 serie over deze HDMI 1.3a auto lip sync functie beschikten.

Het eerste antwoordt luide dat ze geen receivers meer maakten, alleen nog Soundbars en HTS. Duidelijk dat ze de functie en vraag niet helemaal begrepen hadden. Ze leken er vanuit te gaan dat dus de receiver alleen over deze functie hoefde te beschikken of zo.

Daarop heb ik mijn vraag nog uitgebreider en duidelijker gesteld.
Daarop kreeg ik dus het handleiding antwoord. Gebruik S/PDIF of zet HDNM uit.

Hoewel ik op een laatste vraag geen antwoord verwacht heb ik hem toch elke keer toegevoegd. Zo nee, is er een planning of toekomstige modellen het wel gaan ondersteunen daar op deze wijze de film beleving niet kompleet is.
Daar komt vast het antwoord "Of toekomstige producten dit wel zullen ondersteunen is helaas nog niet te zeggen" op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reactie van Philips wordt al maar sneller.

Nee, de huidige modellen ondersteunen het niet.
Medio maart komen de nieuwe modellen maar typenummers nog onbekend en daarom kunnen ze nog niks zeggen.

Type nummers laten zich wel raden, zo moeilijk is dat niet (xx04) maar goed.
Voor nu is er in ieder geval duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Is dit ook de reden dat ze in de handleiding aanraden om bronnen altijd naar de tv te sturen en dan van daaruit weer terug naar de receiver?
(Dat vond ik al zo opvallend in de instructies; normaal zou je zeggen dat alle video bronnen via je centrale receiver lopen als verzamelpunt en van daaruit maar 1 kabel naar je tv)
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.