[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 196.172 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:24:
Dat kan best met die beugel.
Mijn 9603 hangt 4,5cm van de muur. Van muur tot voorzijde tv = 14,5cm, en Ambilight ziet er goed uit.
Zie ook de foto op de vorige pagina.
Iets meer ruimte maakt het naar mijn mening wel mooier. Onze TV staat een cm of 15 van de muur en daardoor is de spreiding van de ambilight veel breder en zachter. Die TV met ambilight surround op de vorige pagina projecteert echt een soort cirkel van licht op de muur, als je TV 10cm verder van de muur staat ziet dat er een stuk subtieler uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Helsie,

Ja, dit is inderdaad de reden dat ze in de handleiding de terug voer via COAX S/PDIF aangeven. Nadeel is dus wel de beperking van geluid formaten in combi met HDCP etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
Heb onlangs de 37PFL7603D gekocht, met name om te gamen en films te kijken.
De TV bevalt me zeer goed, films zien er kraakhelder uit, zelfde met games (op de 360 via component) op het spelen van shooters na .. Ik word gek van de input lag, zelfs al speel ik op 720p (wat is anders het nut van een HDTV) met m'n 360 (Component) en alle mogelijke "image enhancers" uit .. Ik ben iemand die zeer snel het verschil merkt maar het blijft voelbaar zelfs na al die aanpassingen.

Begin dus een beetje spijt van m'n aankoop te krijgen aangezien ik redelijk wat shooters speel, had bij de aankoop totaal geen rekening met input lag gehouden, en vond voordat ik de TV ging kopen ook nergens info over input lag op dat specifiek model..

Spijtig genoeg ben ik dus dusdanig gevoelig om de input lag op te merken, m'n pa merkte het niet, totdat ik het hem liet zien door heel snel de sticks aan te tikken.

Na lang zoeken vind ik spijtig genoeg geen 37" (groter gaat niet, het is nu al zo krap hier) binnen dezelfde prijsklasse (heb er €880 voor betaald) waartegen ik hem zou kunnen ruilen. En plasma's beginnen pas vanaf 40" en hoger. (Heb op verschillende sites gelezen dat bij plasma de input lag veel minder is, maar heb niemand met een plasma om het te bevestigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

Exirion

Gadgetfetisjist

exoOw schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:22:
Heb onlangs de 37PFL7603D gekocht, met name om te gamen en films te kijken.
De TV bevalt me zeer goed, films zien er kraakhelder uit, zelfde met games (op de 360 via component) op het spelen van shooters na .. Ik word gek van de input lag, zelfs al speel ik op 720p (wat is anders het nut van een HDTV) met m'n 360 (Component) en alle mogelijke "image enhancers" uit .. Ik ben iemand die zeer snel het verschil merkt maar het blijft voelbaar zelfs na al die aanpassingen.
Je weet dat je een bepaalde input van je TV op een type apparaat kunt instellen? Je moet het GAME profiel gebruiken voor je component ingang en dan zal alle beeldbewerking uitgeschakeld worden zodat je geen lag hebt. Bij mijn 9703 werkt het en bij de 7603 van m'n ouders heb ik, hoewel niet getest met gamen, ook geen delay kunnen merken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Je weet dat je een bepaalde input van je TV op een type apparaat kunt instellen? Je moet het GAME profiel gebruiken voor je component ingang en dan zal alle beeldbewerking uitgeschakeld worden zodat je geen lag hebt. Bij mijn 9703 werkt het en bij de 7603 van m'n ouders heb ik, hoewel niet getest met gamen, ook geen delay kunnen merken.
Alleeen de laatste nieuwe types 9703 en 9603 en de 9900 hebben een werkende Game mode dat er een hoop beelbewerking wordt uitgeschakeld en je dus geen merkbare lag hebt met spelen. Dat is een v.d. redenen dat ik mijn 9632 verkocht heb en nu een 42PFL9703 heb.

De 7403/7603 heeft het oude chassis en daarbij werkt dus de Game mode niet, hence ongeveer 120 ms inputlag.

Op de 9603/9703 serie is dat ongeveer 30 tot 50 ms. Prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
Aha, waarvoor dient de Game mode nu dan? Ter opvulling?

Heb hem aangezet, en merk wel een beetje verschil, maarja .. nu zit ik er wel mee -_-

[ Voor 72% gewijzigd door exoOw op 20-01-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57

jasjenl

Liab A Tymo

Ik lees hierboven dat de nieuwe Philips tv's dus geen lipsync bij hdmi ondersteunen. Dat vind ik wel vreemd, aangezien in de specs van bijv. de 42PES0001D staat, dat ie hdmi 1.3 ondersteund (zie deze flyer) en lipsync is onderdeel van de hdmi 1.3 specificatie, zo lees ik hier.
Mijn beamer ondersteunt ook lipsync en ik moet zeggen dat ik het ideaal vind: het geluid loopt altijd perfect synchroon met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een Philips HTS8140 of HTS8150 Soundbar.
Ik vond net de methode om hem regiovrij te maken. Misschien al bekend, maar ik kende hem nog niet.

With the remote control:

1. Turn on the Soundbar
2. Press Eject
3. Press 9, 9, 9, 9, 0 (a message displaying "region 0" will appear)
4. Switch it to standby
5. Turn the player back on & it should now be region free.

Net gedaan en het lijkt te werken. Heb vooralsnog geen R1 dvd's, maar er stond wel Region 0 in beeld.
Kan ik eens wat US stuff aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jasjenl

Het is op de site va HDMI niet echt terug te vinden maar Auto Lip sync is een optie bij HDMI 1.3.
Het is dus geen must have feature, net als deep colour en x.v colour.

Een apparaat kan dus uitgerust zijn met een of meerde gecertificeerde HDMI 1.3 (a/b/c) poorten maar toch niet beschikken over de lip sync feature. Dit maakt het juist zo lastig om die info te vinden bij welke tv dan ook.

@exoOw
Er is hier nog recent een kleine discussie geweest over de 7403 en 7603. Daarbij stond met name het deinterlace probleem, van 1080p bron eerst 1080i maken en dan weer 1080p, centraal. De 7403 lijkt hier beter mee om te gaan dan de 7603. Het lijkt dan ook alsof, althans dat is / was een van de mogelijke conclusies, dat de 7403 misschien toch van de recentere hardware gebruik maakt, of de oude in iets gewijzigde opzet.
Bij de vorige 9x32 serie werd ondanks een game mode de input toch langs enkele zaken gestuurd, ook al hoefden deze niks te doen. Dit zorgde dan toch voor vertraging, al was het wel wat minder dan wanneer de verbeteraars wel wat moesten doen. Philips hanteert, net als veel merken de strategie om elk jaar de modellen een serie om laag te schuiven, althans in grote lijnen. De kans is dus groot dat de huidige 9603 dus in maart / april de 7604 zal worden, wellicht wel in een iets andere design behuizing.

Wellicht kun je dus nu controleren of de 7403 het wel goed doet, of proberen of de zaak je het geld terug geeft en dan wachten op de volgende reeks, vermoedelijk dus in maart / april.
Je kunt proberen om het deinterlace verhaal en de niet echt werkende game mode te gebruiken als argument om de tv terug te kunnen brengen met geld retour. De tv voldoet immers niet echt aan de specificatie, althans zo hebben diverse mensen het met de 9x32 serie het voor elkaar gekregen.Je zult je dan wel nog even wat verder moeten inlezen en duidelijk voorbeeld testen uitvoeren om je verhaal stevig in elkaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
jasjenl schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:34:
Ik lees hierboven dat de nieuwe Philips tv's dus geen lipsync bij hdmi ondersteunen. Dat vind ik wel vreemd, aangezien in de specs van bijv. de 42PES0001D staat, dat ie hdmi 1.3 ondersteund (zie deze flyer) en lipsync is onderdeel van de hdmi 1.3 specificatie, zo lees ik hier.
Mijn beamer ondersteunt ook lipsync en ik moet zeggen dat ik het ideaal vind: het geluid loopt altijd perfect synchroon met het beeld.
Ehm, op mijn Onkyo 606 zie ik toch echt dat hij via HDMI lip sync 200ms delay doorkrijgt van de TV, en dat is een 9703. Helaas kan die Onkyo maar 100ms compenseren maar dat is een ander probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

exoOw schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:07:
Aha, waarvoor dient de Game mode nu dan? Ter opvulling?

Heb hem aangezet, en merk wel een beetje verschil, maarja .. nu zit ik er wel mee -_-
* SinergyX ex-7603 meld zich

De 7603 zoals gezegt heeft dus die gamemode niet, dit denk ik dus doordat de 7603 de oud 528 boord gebruikt (dit later trouwens nog gevonden in de tech-sheets van de handleiding, er zit een pnx5050 chip in, de 'beruchte' xx32 serie chip).

Latency, probleem 2 schijnbaar bij de 7603. Alle instellingen buiten PC (wat interlaced werd) resulteerde in een erg merkbare vertraging, zeker als je een PC hebt aangesloten en je sleept wat met vensters (en dit gelijktijdig bekijkt op je PC scherm). Zet je alles uit blijft er een (voor mij erg merkbare) vetraging.

Bij PS3 (GTA4) dacht ik dat de vertraging in het spel hoorde, dat alles meer 'movie achtig' speelde. Nu een panasonic (BCC heeft een 2 weken 'afkoelperiode' waarin je dus een TV zou kunnen ruilen), en zonder verder panasonic te promoten, een wereld van verschil. Vensters slepen nagenoeg gelijk aan mijn iiyama 22inch PC scherm, GTA4 speelt veel 'strakker'.

Test anders je Xbox door de component ingang op PC te zetten, mijn testen leken te wijzen dat op 720p er geen interlaced problemen spelen. Maar 'lagere' latency dan PC settings zal je niet komen, vanaf dat punt zal je toch naar een andere TV moeten kijken (danwel 7403 of zelfs ander merk, ik denk niet dat je 'even' kunt wacht op de nieuwe serie van philips en dan je TV nog mag ruilen - of je moet het bizar hard spelen bij philips, zals de 9x32 mensen het uiteindelijk wel voor elkaar kregen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
SinergyX schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:24:
[...]

* SinergyX ex-7603 meld zich

De 7603 zoals gezegt heeft dus die gamemode niet, dit denk ik dus doordat de 7603 de oud 528 boord gebruikt (dit later trouwens nog gevonden in de tech-sheets van de handleiding, er zit een pnx5050 chip in, de 'beruchte' xx32 serie chip).

Latency, probleem 2 schijnbaar bij de 7603. Alle instellingen buiten PC (wat interlaced werd) resulteerde in een erg merkbare vertraging, zeker als je een PC hebt aangesloten en je sleept wat met vensters (en dit gelijktijdig bekijkt op je PC scherm). Zet je alles uit blijft er een (voor mij erg merkbare) vetraging.

Bij PS3 (GTA4) dacht ik dat de vertraging in het spel hoorde, dat alles meer 'movie achtig' speelde. Nu een panasonic (BCC heeft een 2 weken 'afkoelperiode' waarin je dus een TV zou kunnen ruilen), en zonder verder panasonic te promoten, een wereld van verschil. Vensters slepen nagenoeg gelijk aan mijn iiyama 22inch PC scherm, GTA4 speelt veel 'strakker'.

Test anders je Xbox door de component ingang op PC te zetten, mijn testen leken te wijzen dat op 720p er geen interlaced problemen spelen. Maar 'lagere' latency dan PC settings zal je niet komen, vanaf dat punt zal je toch naar een andere TV moeten kijken (danwel 7403 of zelfs ander merk, ik denk niet dat je 'even' kunt wacht op de nieuwe serie van philips en dan je TV nog mag ruilen - of je moet het bizar hard spelen bij philips, zals de 9x32 mensen het uiteindelijk wel voor elkaar kregen).
Zal normaal wel moeten lukken bij BCC, en argumenteren kan ik vrij goed :9 (al zeg ik het zelf)
Maarja, een 7403 heeft dit probleem dus niet?

En kan je me misschien een andere TV in dezelfde prijsklasse aanraden? (Liefst ook 37")
Zelf had ik de Panasonic TX-37LZD80 of Panasonic TX-37LZD855 op het oog, maar deze hebben ze bij de BCC in Bergen-Op-Zoom niet, dus ben ik toegewezen om hem ergens anders te halen..

En heb ook op 720p gespeeld, inderdaad geen interlaced probleem, en iets minder input lag.

Maar goed, ik zal eens kijken of ik hem teruggeruild krijg bij BCC. Ik neem de TV gewoon mee, EN m'n 360 om het probleem te laten zien.

I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elke TV heeft zo'n beetje eigen topic (sony, panasonic, LG etc), ook met flink wat ervaringen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
Jheroun schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:45:
[...]

Ehm, op mijn Onkyo 606 zie ik toch echt dat hij via HDMI lip sync 200ms delay doorkrijgt van de TV, en dat is een 9703. Helaas kan die Onkyo maar 100ms compenseren maar dat is een ander probleem :)
Dat is interessant. Zie je ook dat hij een lagere waarde doorkrijgt als je de TV in game-mode zet?
Dat zou goed nieuws zijn namelijk _/-\o_
Ik hoop dat mn Denon 200ms kan compenseren, nog niet gecheckt eigenlijk. Is wel erg veel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
exoOw schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:36:
...
Maarja, een 7403 heeft dit probleem dus niet?
...
Dit kan en wil ik dus niet bevestigen. ik heb niet getest en over de 7403 is op diverse andere gebieden ook nog altijd twijfel.

Op zich vind ik de melding dat de Onkyo blijkbaar wel info van de 9703 krijgt goed nieuws, maar ook daar blijf ik dus door de reactie van Philips even voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 10:34
Beste mensen,

Tijdje geleden heb ik een post gedaan in dit forum m.b.t. zwarte randen aan de rand van mijn beeld. Jammer genoeg heeft niemand hierop gereageerd dus waarschijnlijk heeft niemand hier last van.
Het leek mij verstandig om dus toch maar philips support te gaan bellen. Probleem uitgelegd en er komt een monteur. Deze monteur komt morgen (22-01-09).

Ik heb een aantal foto's genomen van mijn TV zodat iedereen kan zien wat ik bedoel. Ik heb foto's van de linker kant van mijn scherm en mijn rechterkant gemaakt. Op deze foto's is duidelijk te zien dat er een rand zit. Als de monteur morgen is geweest zal ik de bevindingen van de monteur posten.

Het gaat hier om het model 32PFL9603D/10 gekocht op 27-08-08

groen links

groen rechts

rood links

rood rechts

De screens die ik had gemaakt waren te onduidelijk dus vandaar de linkjes naar de foto's. Mijn excuus hiervoor.

Wat ikzelf denk is dat het plastic "montuur" scheef op het LCD paneel is geplakt. Blauwe foto's heb ik ook maar deze zijn minder duidelijk.

groeten Orangeno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie dus niks mis op die foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
Ik had een 32pfl7762. Deze gaf een ondraaglijke hoge pieptoon. Meerdere reparaties later nog steeds niet verholpen. Toen kwam Philips met een omruilvoorstel. Ik kon kiezen voor de 32pfl7803 en ook alleen deze.
Ik kon dus weinig anders dan accepteren (of mijn defecte tv houden). Op zich qua specs klonk het ook goed. De 7803 is Full HD en heeft Pixel plus 3 en HD3 en de 7762 had pixel plus 2 en hd2 en was alleen HD ready.
Dus in eerste instantie was ik redelijk content.
Alleen nu heb ik de 7803 vier weken en is het geluid ondragelijk slecht. Het is hol en kil en spraak is niet te verstaan. De 7762 had veel beter geluid (deze had ook een ingebouwde subwoofer). Verder heb ik in de woonkamer ook een 32pfl9603 en deze lijkt sprekend op de 7803 maar heeft wel fantastisch geluid (voor een tv) en dus ook wel ingebouwde subwoofers.

Ik heb Philips hierover gemailed en zij stellen dat een omruil eenmalig is. Maar zij zeggen ook dat een nieuwer model geen slechter geluid kan hebben en dat ik maar de nieuwste firmware (welke er al opzat) op moet zetten... 8)7

Moet ik dit nou zomaar accepteren? Ik had dus geen keus en mag toch verwachten dat een omruil tv gelijkwaardig is. Bovendien staat in de brochure van de 7803 dat je een "fantastische geluidservaring" heb en dit is dus gewoon een leugen. Ik ben nu van de regen in de drup beland. Geen hinderlijke piep meer, maar nu is het geluid dus sowieso onverstaanbaar (tenzij je het volume helemaal open zet, wat uiteraard geen optie is). Ik had bewust mede voor de 7762 voor het geluid gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Orangeno schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:27:
Wat ikzelf denk is dat het plastic "montuur" scheef op het LCD paneel is geplakt. Blauwe foto's heb ik ook maar deze zijn minder duidelijk.

groeten Orangeno
Lijkt me eerder een kwestie van instellingen. Via het service menu kunnen dit soort dingen ingesteld worden. Dus zaken als centrering, kleurbalans, overscan, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Orangeno

Het lijkt inderdaad op een foutieve afstelling van het beeld, mogelijk dat het inderdaad via het service menu hersteld kan worden. Maar de monteur zal het vast kunnen beoordelen.

@Raymond

Het is inderdaad lastig te zien op de foto's, misschien er ook met flits proberen te maken, maar bij de "links" foto's zie je tussen frame en rode / groene beeld een smalle zwart band die je op de foto's "rechts" niet ziet.

@KarlMarx

Wat je zou kunnen doen is de koopovereenkomst ontbinden. Na meerdere reparatie pogingen, en mijn inziens valt omruilen (evt. voor ander model) hier ook onder, heb je hier recht toe. Dit moet meestal schriftelijk. Even informeren bij de winkel van aankoop doet hier wonderen. Het punt dat de tv door Philips is omgeruild maakt het natuurlijk wel lastig, maar met volharding kom je vaak een eind.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Ik heb nog steeds deze Philips 42PFL5603D

Bijna 26 kilo weegt deze. Ik gebruik hem in mijn slaapkamer, alleen nu zijn mijn ouders bang dat als ik hem wil ophangen aan de muur, dat de muur te zwak is. Hoe kan ik ze overtuigen?

Dat zou een muur toch moeten kunnen dragen ?

Zou deze geschikt zijn ?

http://www.bcc.nl/shop/Mu...MkgGPB5c?JumpTo=OfferList

Er is trouwens sinds 19 januari 2009 weer een nieuwe firmware update vanavond ff proberen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mars18 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:21:
Bijna 26 kilo weegt deze. Ik gebruik hem in mijn slaapkamer, alleen nu zijn mijn ouders bang dat als ik hem wil ophangen aan de muur, dat de muur te zwak is. Hoe kan ik ze overtuigen?

Dat zou een muur toch moeten kunnen dragen ?
Wat voor muur is het? Is het hout? Is het gips? En is ie dan bijvoorbeeld 5 cm dik? 7? 10? In principe is dat gewicht voor geen enkele muur een probleem, mits je de goeie pluggen gebruikt voor het materiaal van de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Exirion schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:24:
[...]

Wat voor muur is het? Is het hout? Is het gips? En is ie dan bijvoorbeeld 5 cm dik? 7? 10? In principe is dat gewicht voor geen enkele muur een probleem, mits je de goeie pluggen gebruikt voor het materiaal van de muur.
Ik kom daar vanavond op terug :)
Alvast bedankt

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:50:
@KarlMarx

Wat je zou kunnen doen is de koopovereenkomst ontbinden. Na meerdere reparatie pogingen, en mijn inziens valt omruilen (evt. voor ander model) hier ook onder, heb je hier recht toe. Dit moet meestal schriftelijk. Even informeren bij de winkel van aankoop doet hier wonderen. Het punt dat de tv door Philips is omgeruild maakt het natuurlijk wel lastig, maar met volharding kom je vaak een eind.
Bedankt. Ik heb de winkel gemaild en van hun mag ik bij wijze van uitzondering een ander model uitzoekenn en ter waarde van het aanschaf bedrag (of met bijbetaling).
Zeer goede service dus! _/-\o_ (de tv is al bijna een half jaar oud)

Alleen welk model moet ik nu kiezen?
Het moet dus niet veel duurder dan 700 euro gaan worden (max 900). En wel goed geluid leveren.

Heeft iemand suggesties? Het moet dus de 32pfl7803 vervangen aangezien daarvan het geluid te slecht is.

Ik ben bang dat de 32pfl7403 en 7603 even slecht geluid hebben, aangezien die volgens mij ook geen ingebouwde subwoofers hebben.
De 42pfl7603 heeft woox boxen ingebouwd, volgens mij is dat wel vergelijkbaar met de subwoofers van de 9603 en hoger serie. Kan iemand dat bevestigen?

Maar ik wil het liefst wel gewoon 32 inch houden. Wel raar dat de 32pfl7xxx serie geen goede boxen heeft. Odanks ik niet zo'n belachelijk groot scherm wil, wil ik wel hetzelfde kwaliteit geluid als bij de 42pfl7xxx serie.

Graag suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 7603 had naar mijn gevoel wel een bijzonder goed geluid, ik had echter de 42pfl. Ook de lage tonen waren goed hoor (en voel)baar. Maarja, 7603 heeft weer interlaced issues :P Kijk anders ook eens bij de andere televisies, zeker op 32inch is daar nog best aanbod in en via wat reviews kan je ook geluidskwaliteit achterhalen.

Mijn oude 32pw was initieel ook via philips gegaan, belachelijke voorstellen doen zij daar. Met hun aanbod kon ik dus beter mijn oude 32 houden, zelf een nieuwe 42 kopen en dan nog goedkoper uit zijn ook :X Gelukkig liep mijn 32pw nog in het eerste jaar garantie, dus via de winkel zelf gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 10:34
Vandaag is er een monteur langs gekomen,

deze constateerde datzelfde als ik had gezien. Zwarte balk van +/- 4mm aan de linkerkant van het scherm. Hij kon hier weinig aan veranderen. Dus hij heeft de nodige foto's gemaakt van het scherm. Ik moest hem zelfs nog assisteren door kleuren weer te geven op het scherm via mijn laptop! Beetje amateuristisch, had verwacht dat deze jongens goed uitgerust zouden komen.

Zijn conclusie was een nieuw paneel in de tv plaatsen. Ik wordt gebeld wanneer ze langs komen.

@ Exirion & Calvin_Hobbes: ik had het wel gehoopt dat het via het service menu kon. Had me een hoop onzin bespaard:|

to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Naar aanleiding van alle problemen met de 7603 serie heb ik even gekeken welk board mijn 32pfl7803 heeft. Deze bevat een Q528 E2. Dit model heeft dus wel Full HD. En heeft deze dan dezelfde problemen als de 7603 serie?
Ik gebruik die tv alleen op de slaapkamer en ook alleen om dvds te kijken met een DVP5990 DVD speler met upscaling tot 1080P. Ik heb nog geen rare dingen gemerkt aan het beeld. Beeld is erg mooi. (Geluid is dus alleen zeer brak). Dus hoe erg is dat interlace probleem? Alleen als je een PC op de tv aansluit?

Ik zie op het eerste gezicht geen verschil tussen mijn 32pfl9603 (met Q529) en mijn 32pfl7803 (Q528 E2).
Een hoop mensen hier raden de 7403 aan boven de 7603. Die 100Hz is dus onzin, dus dan gaat het alleen om die interlace problemen. Maar je kiest toch ook voor Philips om de Ambilight?
Ik had zelf van de voren nooit gedacht dat het zo'n impact zou hebben. Het was toeval dat Ambilight op mijn 9603 zat (die had ik om andere redenen gekozen). Maar nu ik één tv met en één tv zonder Ambilight heb mis ik het toch wel heel erg op de tv zonder.

Ik zie dus eigenlijk alleen de 32pfl9603 als waardige vervanger voor mijn 7803, maar deze wordt niet geleverd door de winkel waar ik de 7803 van heb. Het enige andere alternatief is de 42pfl7603, deze is ongeveer even duur lijkt als een 32pfl9603, maar deze heeft dus wellicht die interlace problemen (welke mijn 7803 dan dus ook wellicht al heeft, maar ik nog niet heb gemerkt) en ik wil eigenlijk helemaal geen 42". Ik vind 32" precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Q528 is dus het 'oude' chassis, waar de bekende 5050 chip in zit die ook bij de xx32 series zaten. Buiten de interlaced issues heb ik dus ook een aardige input latency later pas opgemerkt, wat paar posts terug ook merkbaar is/was (met ook wat extra uitleg).

De 37pfl7403 gaat rond de 800euro, mogelijk nog een optie? Hecht je veel waarde aan ambilight moet je rekening houden dat de 7603 dus een oudere ambilight heeft dan de 9603. De 7603 kan enkel 1 kleur geven maar ik dacht de 9603 dus per kant ook 2 kleuren (boven en onder), dit weet ik niet 100% zeker, de 9603 heb ik maar een paar uur in actie gezien.

maargoed, als je hem 100% voor dvd afspelen gebruik en verder geen reciever gebruik (danwel eentje met vertraag-optie), zal je mogelijk weinig problemen ervaren. Zeker als je op 720p gaat afspelen (maximale van dvd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
De dvd speler ondersteunt wel echt 1080P. Ik hecht inderdaad redelijk wat waarde aan Ambilight.
Bovendien heeft de 37pfl7403 geen ingebouwde woox of subwoofer en dus 99% zeker even brak geluid als de 7803.

Waarom heb jij eigenlijk dan niet voor de 9603 gekozen? Deze is in mijn ogen perfect. Goede chassis, goede Ambilight (inderdaad met 2 kleuren per kant) en goed geluid.

Ik begrijp dus alleen nog steeds die interlace issues niet...

Edit. Zelfs de 42pfl7403 heeft geen subwoofer of woox. Dus alleen de 96x3 (vanaf 32") of de 7603 (vanaf 42") heeft fatsoenlijk geluid. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door KarlMarX op 22-01-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Dan kan je die speler beter op 720p of 1080i zetten, krijg je naar mijn mening mooier beeld van. Bovendien zou het ook weleens zo kunnen zijn dat je tv mooier kan scalen dan de dvd speler, dus misschien wordt het wel het mooist als je de dvd speler helemaal niet laat scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 32pfl9603 is inderdaad eol en opgevolgd door de 32pfl9613. Met name 100Hz is er bij gekomen. De prijs is echter wel wat hoger dan wat je aangeeft.

De 9x03 serie kan inderdaad per ambilight zijde meerdere kleuren tegelijk. Het ligt een beetje aan de zijde en aan het preciese model of dit 2, 3 of 4 verschillende segmenten zijn.
Persoonlijk hoeft voor mij Ambilight dan weer niet. Met name omdat ik het licht van LED's niet kan verdragen, ervaren met de Aurea 1. Hoe zich dit gaat uitwerken op tv's met LED backlight weet ik nog niet, geen ervaring nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Exirion schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:24:
[...]

Het is geregeld, vanavond gaan we een beugel kopen. Maar wij hebben slechtemuren, van die Kalkmuren, me vader gaat er een kleine plank voor hangen ofzo.

In totaal zou de tv 2-3 cm van de muur komen, prima toch ?

Helaas kan het ophangen pas maandag/dinsdag gedaan worden,

Vanavond ff de nieuwe update installeren.

Hoe vinden jullie de Philips 42PFL5603D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
Jheroun schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:45:
[...]

Jheroun, zou je voor ons nog even kunnen checken of je 9703 inderdaad auto-lipsync ondersteund? Even switchen van en naar game-mode en kijken of de delay op je Onkyo aangepast wordt. Ik denk dat je onze enige hoop bent hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een philips 42PHL9803, op deze tv probeer ik handmatig het netwerk te configureren.
Als ik handmatig netwerk configureren kies kan ik alleen ip en netmask configureren, ik moet echter ook
gateway en dns configureren maar zie geen configuratie mogelijkheid.

Dhcp/auto IP werkt wel via een vaste kabel, maar in mijn geval wil ik gebruik maken van een internet adapter
via het lichtnet en dan werkt het niet meer. Met een aangesloten laptop werkt het wel. Heeft iemand hier
ervaringen mee ?.

Verder heb ik een speedtouch 780 router met 4 switch poorten, een aangesloten server met Twonkey en dnla protocol op een van de poorten wordt niet gezien door de tv. Het werkt wel als beiden op een gewone switch zijn aangesloten. Heeft iemand dezelfde ervaringen en hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan een LCD tv te kopen en mijn oog viel op volgend model : 37PFL5603.
Deze kan ik kopen voor 699 euro, het is een 37 inch Full HD tv.

Nu vraag ik mij af of deze tv wel goed is? 699 voor een 37 inch full HD is niet echt veel.
Ik zal de tv vooral gebruiken voor films en gamen (ps3)
Is deze tv daar goed voor of heeft dit model ook verschillende kwaaltjes zoals vertraging enzo.

Eerst wou ik de 32PFL7603D kopen, maar hier zijn percies veel problemen mee bij het gamen? of zijn die ondertussel al verholpen?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:05:
Ik heb een philips 42PHL9803, op deze tv probeer ik handmatig het netwerk te configureren.
Als ik handmatig netwerk configureren kies kan ik alleen ip en netmask configureren, ik moet echter ook
gateway en dns configureren maar zie geen configuratie mogelijkheid.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar:
Gateway: is die wel nodig? De TV gaat niet het internet op, maar blijft binnen zijn lokale netwerk.
DNS: is die wel nodig? DNS gebruik je volgens mij om een leesbare URL naam om te zetten in een IP adres - en volgens mij doet de TV niets met URLs.

Daarnaast: de TV maakt van het UPnP protocol gebruik - volgens mij is er dan helemaal geen centraal punt (router, gateway) nodig: communicatie gaat volgens mij via broadcast-achtige systemen.

Ik snap dat dit niet je probleem oplost, maar ik denk dat je de oplossing dus niet in de netwerk-config moet zoeken,

Edit:
Verder heb ik een speedtouch 780 router met 4 switch poorten, een aangesloten server met Twonkey en dnla protocol op een van de poorten wordt niet gezien door de tv. Het werkt wel als beiden op een gewone switch zijn aangesloten. Heeft iemand dezelfde ervaringen en hier een oplossing voor ?
Als je wat over twonky & netwerkproblemen leest, dan kom je regelmatig de suggestie tegen om:
code:
1
route add -net 224.0.0.0 netmask 240.0.0.0 dev eth0

uit te voeren voor je twonky opstart. Geen idee wat het doet of waarom dat nodig is, maar doe je dat al (en zo niet, maar het verschil)?

[ Voor 22% gewijzigd door vanaalten op 24-01-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverboom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 11:02
Ik ben op zoek naar een leverancier voor de Philips 42PES0001H (dus met DVB-C mogelijkheid).

Helaas bleek Correct in Rotterdam de D versie te hebben staan, ondanks wat ze op de website aanboden (zelfs telefonisch bevestigd dat ze de H versie op voorraad hadden...grr, voor niets gereden).

Expansys neemt back-orders aan, maar heeft ze nog niet op voorraad (geplaatst).

@Raymond: Kieskeurig kent ook alleen de D versie.

Google heeft nog niet echt geholpen.

Heeft iemand meer geluk gehad?

[ Voor 16% gewijzigd door rverboom op 24-01-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
kieskeurig al gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ik kwam deze topic tegen, omdat ik toch wel wat problemen ondervindt met mijn phillips tv en hoop dat er hier iemand is die het probleem herkent of mij een oplossing kan bieden.

Wat is het probleem,

Ik ben in het bezit van een Phillips 32PFL9632D/10 en wil deze graag op mijn pc aansluiten voor het kijken van een film of iets dergelijks. Alleen de weergave hiervan is niet optimaal te noemen.

Spec pc:

Videokaart: XFX GTX260 XXX 986MB
Motherboard: Gigabyte GA-X48-DQ6
Proccesor: Intel pentium 4 E8500
Werkgeheugen: 4Gig
Voeding: 650Watt coolermaster

Wat heb ik gedaan me tv via een hdmi kabel op me pc aangesloten doormiddel van een koppelstukje van Dvi naar HDmi en de tv op kanaal HDMI3 ingesteld op PC.
Me pc goed ingesteld op dual view met voor de tv een resolutie van 1360 x 768 en 60Hz. Allen wat gebeurt er nu ik zie wel me bureaublad op me tv verschijnen, maar valt steeds weg het beeld knippert de ene keer blijf de tv 5sec zwart, maar vaak langer of korter. en het beeld blijft nooit even constant staan.

Zelf andere resoluties geprobeert, maar geen succes. Phillips gebeld update uitgevoerd allemaal zonder succes weer. Phillips weer gebeld en er is een reparateur langs gekomen en die heeft toe de S.S.B vervangen in de tv en alles up to date gemaakt weer. Ik was op het moment zelf niet aanwezig en de beste man heeft toen dus de tv en dvd ect gecontroleerd, maar niet of het beeld van de pc nu goed was.

Wat dus niet het geval is. Tevens andere kabels geprobeerd maar allemaal zonder succes. Ik heb zelfs uit narigheid me windows vista 64bit ultimate van de pc gegooit en een xp geinstalleerd, maar ook dit is hoe kan het ook anders zonder succes geweest.
Uit eindelijk de pc op een sony bravia 137cm aan gesloten en helemaal geen probleem gewoon perfect beeld.

Dus dit is zo'n beetje mijn probleeme phillips kan mij niet meer helpen en ik ben zelf ook wel een beetje ten einde raad.

Leuke tv mooi pctje maar het werk blijkbaar niet samen.

En hoop dat er hier iemand is die dit leest en zegt he dat herken ik dat kan je zo en zo oplossen.

Mvg Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

De situatie:

Mijn ouders hebben de Philips 32PFL7332 (HD-Ready)
Ik heb de Philips 42PFL9603 (Full HD)
Beide tv's zijn ingesteld op "automatisch formaat" m.b.t. het beeldformaat.

Beiden hebben we ook een dvd-speler aangesloten via scart (en ingesteld dat deze is aangesloten op een 16:9 tv).

Als ik een film kijk dan blijft mijn tv vaak op de setting staan dat ik boven en beneden nog twee zwarte randen heb. Dus dan zou de film 2.35:1 moeten zijn. Als ik manueel het beeld op 16:9 zet dan zie ik inderdaad dat ik een klein reepje beeld mis. Als ik "breedbeeld" selecteer dan is het beeld hetzelfde als op "automatisch formaat", dus dat zou moeten kloppen.
Als mijn ouders dezelfde dvd kijken dan gaat hun tv wel naar 16:9 zodat ze dus geen zwarte balken meer hebben...

Iemand een idee hoe dit kan?
Want vind het toch wel raar dat mijn tv veel vaker "breedbeeld" selecteert als formaat en ik dus met balken blijf zitten. Terwijl de tv van mijn ouders het beeld wel beeldvullend weer geeft... Helemaal omdat ik dus een nieuwer en hoger type tv heb 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat het hier aan ligt;
[b][message=31402284,noline]
Mijn ouders hebben de Philips 32PFL7332 (HD-Ready)
Ik heb de Philips 42PFL9603 (Full HD)
Aangezien normaal PAL DVD beeld bestaat uit 576 lijnen, zal er bij beide TV's (of de DVD speler...) worden ge-upscaled, bij de HD ready naar 720 lijnen (1280x720), en bij jouw Full HD naar 1080 beeldlijnen (1920x1080).
De manier waarop wordt geupscaled is dus waarschijnlijk verschillend tussen jouw TV en die van je ouders.

@Raymond hieronder;
Dat spreekt voor zich en blijkt ook wel uit zijn post. Zijn vraag is niet *of* het gebeurd, maar *waarom* het gebeurd. Waarom het beeld bij zijn ouders dus wel uitgerekt wordt, en bij hem niet, als de settings op standaard staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ik denk dat dat helemaal niks uitmaakt.

Wat ik wel denk, is dat de tv van je ouders het beeld verder verticaal uitrekt om het beeld beeldvullend te krijgen. Hierdoor krijg je lekker slungelige, magere, lange mensen. Dit itt wanneer je een 4x3 uitzending beeldvullend laat maken en je dus lekker vadzige mensen krijgt.
Jouw tv doet het dus beter, wees daar blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:52:
En hoop dat er hier iemand is die dit leest en zegt he dat herken ik dat kan je zo en zo oplossen.
Probeer eens 720 resolutie (1280?) met een 59hz, desnoods een andere HMDI poort van je TV. Welke setting heb je geconfigureerd op je HDMI ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:31:
Voor de mensen met een Philips HTS8140 of HTS8150 Soundbar.
Ik vond net de methode om hem regiovrij te maken. Misschien al bekend, maar ik kende hem nog niet.

With the remote control:

1. Turn on the Soundbar
2. Press Eject
3. Press 9, 9, 9, 9, 0 (a message displaying "region 0" will appear)
4. Switch it to standby
5. Turn the player back on & it should now be region free.

Net gedaan en het lijkt te werken. Heb vooralsnog geen R1 dvd's, maar er stond wel Region 0 in beeld.
Kan ik eens wat US stuff aanschaffen.
Hoi, ik heb de 8150 in combi met 9703H tv. Gebruik digi Ziggo met Alphacrypt kaart.
Ik zal dit regio vrij maken ook eens proberen.
Vraagje:
Ik gebruik easy link en ik baal er een beetje van dat de optie auto geluid dimmen" beschikbaar in de tv bij reclame blokken niet werkt met de 8150 en ook dat geluid harder zachter per 1 stap op de 8150 2 a 3 stappen is op de tv. Dus als geluid comfy is bij film kijken dan is het te hard als er reclames komen. (ik krijg zo langzamerhand echt een pokke hekel aan alle reclame blokken, maar dit is iets anders)

Wat zijn jouw ervaringen hiermee ???

Verder perfecte combi, ik heb de phillips beugel voor deze combi ook gekocht en staat als een huis.
Verder ook twee compu's aangesloten, een zware game computer met 4870X2 HDMI en een silent media computer met HDMI out op moederbord voor mijn divx, HD verzameling, Intel DG45FC (perfect moederbord voor media computer, 4 SATA poorten en met pcix kaartje nog eens 2 extra goed voor nu 6 Tb aan opslag. (waarvan nu 2.5 Tb in gebruik dus ik kan nog ff door.
Ik gebruik de toslink out naar HTS8150 als ik de media compu alleen gebruik voor muziek spelen via 8150. Heb nu geen stereo meer nodig doe alles op de compu.

Groeten, Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 25 januari 2009 @ 01:47:
[...]

Probeer eens 720 resolutie (1280?) met een 59hz, desnoods een andere HMDI poort van je TV. Welke setting heb je geconfigureerd op je HDMI ingang?
He bedankt voor je reactie de HDMI poort is ingesteld op de modus PC en had hem in poort 3 zitten en probeer het op dit moment op poort 2.

Als ik de scherm resolutie op 720 zet bij 1280 heb ik nog vaker zwart beeld plus dat er ook de melding wordt gegeven Niet ondersteund Videoformaat en geen videosignaal. Deze meldingen kreeg ik ook wel eens op de anderesetting maar een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
De nieuwste update voor de Philips 42PFL5603D is echt fantastisch,

nu echt helemaal 0 keer dat het beeld lichter of donker wordt

Dinsdag tv ophangen, ben benieuwd.
door al die scart kabels enz ben ik bang dat die nog niet ver van de muur kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:05:
[...] Want vind het toch wel raar dat mijn tv veel vaker "breedbeeld" selecteert als formaat en ik dus met balken blijf zitten. Terwijl de tv van mijn ouders het beeld wel beeldvullend weer geeft... Helemaal omdat ik dus een nieuwer en hoger type tv heb 8)7
Hebben jullie beiden wel precies dezelfde DVD speler en is die ook precies hetzelfde ingesteld? DVD spelers willen zelf ook nog wel eens selecties voor formaten hebben, en als de DVD er het ene van maakt kan de TV dat misschien niet meer 'repareren' als het eigenlijk niet goed is.

Verder is 'automatisch' formaat een erg onduidelijke term, zodat je eigenlijk nooit weet wat voor algoritme er achter zit. Het zou best kunnen dat de nieuwere TV dit anders doet en dat in veel gevallen beter is, maar in jouw geval net niet. Is het trouwens niet ook zo dat je bij 'automatisch' ergens nog kunt kiezen voor 'superzoom' of 'beeldvullend' of iets dergelijks? Dat kan ook nog invloed hebben (op je nieuwe TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Danny2008 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:06:
[...]

Verder perfecte combi, ik heb de phillips beugel voor deze combi ook gekocht en staat als een huis.
Verkoop Philips beugels dan , en waar heb je die gehaald? en hoe zien die eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
Ackbar schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:36:
[...]

Verkoop Philips beugels dan , en waar heb je die gehaald? en hoe zien die eruit?
Philips STS8001, zie link waar ik hem heb gekocht

http://www.factoryprices....nfo.php?products_id=83537

Groeten, Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:44:
[...]

Hebben jullie beiden wel precies dezelfde DVD speler en is die ook precies hetzelfde ingesteld? DVD spelers willen zelf ook nog wel eens selecties voor formaten hebben, en als de DVD er het ene van maakt kan de TV dat misschien niet meer 'repareren' als het eigenlijk niet goed is.

Verder is 'automatisch' formaat een erg onduidelijke term, zodat je eigenlijk nooit weet wat voor algoritme er achter zit. Het zou best kunnen dat de nieuwere TV dit anders doet en dat in veel gevallen beter is, maar in jouw geval net niet. Is het trouwens niet ook zo dat je bij 'automatisch' ergens nog kunt kiezen voor 'superzoom' of 'beeldvullend' of iets dergelijks? Dat kan ook nog invloed hebben (op je nieuwe TV).
De superzoom en beeldvullend kunnen alleen maar als resolutie aangeboden signaal lager is dan 1080. 1080p aangeboden komt gewoon met balken op scherm, als je dvd in lage resolutie van speler aanbied aan tv kan je wel door tv verder laten uitvullen en balken minder laten worden of laten verdwijnen.
Ik heb hetzelfde met dvd's in filmformaat in plaats van breedbeeld formaat, mijn dvd schaalt op naar 1080p en dit gaat naar tv. Ik kan lagere resolutie aanbieden en dan komen ook de andere beeldformaat keuzes op tv beschikbaar.
Ik stoor me niet aan zwarte balken dus ik laat het zo.
Hetzelfde is aan de hand met mijn media compu, die geeft ook 1080p signaal door en dan kan tv niets meer schalen. Zet ik de resolutie naar 720p dan kan tv weer upscalen. Omdat mijn media compu het mooiste beeld geeft op native laat ik ook die reso staan op 1080p. Meestal komt het beeld vol op het scherm en enkele keer met sommige divx met balken, hangt af met welke resolutie die zijn omgezet.

Het blijft een beetje klungelen, maar weinig aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
rverboom schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:31:
Ik ben op zoek naar een leverancier voor de Philips 42PES0001H (dus met DVB-C mogelijkheid).

Helaas bleek Correct in Rotterdam de D versie te hebben staan, ondanks wat ze op de website aanboden (zelfs telefonisch bevestigd dat ze de H versie op voorraad hadden...grr, voor niets gereden).

Eerder in dit topic/deze topicreeks schreef iemand volgens mij dat de D en H versies hetzelfde zijn, maar dat je bij een D-versie een ander land moet selecteren om de H-functionaliteit te krijgen. Ik kan dit overigens niet bevestigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
Dacht dat D versie een digitaale tuner was en de H versie ook een HD tuner heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Philips gebruikt in de H versie een DVB-T en een DVB-C tuner.

In de D versie zit alleen de DVB-T tuner.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het verschil tussen een 'H' en 'D' uitvoering wordt uitgelegd in de startpost van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Plasmadiscounter.nl heb ik een 32PFL9603D besteld. De H versie was niet in hun webshop te vinden. Ik kreeg echter wel een H-versie geleverd :) Dus je zou daar kunnen informeren.

Ben zeer tevreden over de TV overigens...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny2008 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:06:
[...]

Hoi, ik heb de 8150 in combi met 9703H tv. Gebruik digi Ziggo met Alphacrypt kaart.
Ik zal dit regio vrij maken ook eens proberen.
Vraagje:
Ik gebruik easy link en ik baal er een beetje van dat de optie auto geluid dimmen" beschikbaar in de tv bij reclame blokken niet werkt met de 8150 en ook dat geluid harder zachter per 1 stap op de 8150 2 a 3 stappen is op de tv. Dus als geluid comfy is bij film kijken dan is het te hard als er reclames komen. (ik krijg zo langzamerhand echt een pokke hekel aan alle reclame blokken, maar dit is iets anders)

Wat zijn jouw ervaringen hiermee ???

Verder ook twee compu's aangesloten, een zware game computer met 4870X2 HDMI en een silent media computer met HDMI out op moederbord voor mijn divx, HD verzameling, Intel DG45FC (perfect moederbord voor media computer, 4 SATA poorten en met pcix kaartje nog eens 2 extra goed voor nu 6 Tb aan opslag. (waarvan nu 2.5 Tb in gebruik dus ik kan nog ff door.
Ik gebruik de toslink out naar HTS8150 als ik de media compu alleen gebruik voor muziek spelen via 8150. Heb nu geen stereo meer nodig doe alles op de compu.

Groeten, Danny
Ik heb de 8140 via HDMI aan m'n tv hangen. Die optie van automatisch geluid dimmen bij de tv heb ik nog niet gezien.
Moet dat ook nog eens goed bestuderen / instellen.
Het verschil in de levels van volume klopt inderdaad. Dit is algemeen bekend. Ik gebruik de Soundbar eigenlijk niet als ik tv kijk, dus voor mij is het niet zo'n groot probleem, maar hopelijk lost Philips dit op met een toekomstige firmware update.

Die beugel van Philips heb ik gezien. Ik heb alles aan de muur hangen. Vind dat wat mooier.
Als je hem gewoon op een kast wilt zetten dan is die beugel een mooie oplossing.

Maar vind je dat mooi, die witte 8150 onder een zwarte PFL9703 ?
Ik zou persoonlijk die witte alleen i.c.m. de Aurea nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:52:
[...]

Ik heb de 8140 via HDMI aan m'n tv hangen. Die optie van automatisch geluid dimmen bij de tv heb ik nog niet gezien.
Moet dat ook nog eens goed bestuderen / instellen.
Het verschil in de levels van volume klopt inderdaad. Dit is algemeen bekend. Ik gebruik de Soundbar eigenlijk niet als ik tv kijk, dus voor mij is het niet zo'n groot probleem, maar hopelijk lost Philips dit op met een toekomstige firmware update.

Die beugel van Philips heb ik gezien. Ik heb alles aan de muur hangen. Vind dat wat mooier.
Als je hem gewoon op een kast wilt zetten dan is die beugel een mooie oplossing.

Maar vind je dat mooi, die witte 8150 onder een zwarte PFL9703 ?
Ik zou persoonlijk die witte alleen i.c.m. de Aurea nemen.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb de 8140 zwart zelfde stijl; als 9703, was ff de weg kwijt.
Ik heb nog een vogels beugel liggen die ik eerst wilde gebruiken maar ik vertrouwde mijn tussenmuur niet zo, kruimelbeton, en ik wilde beetje flexibel blijven met neerzetten tv.
Waarom gebruik je de soundbar niet met tv kijken ? Met de easylink is er ook geluid over de speakers van tv en klinkt het geheel veel beter naar mijn mening, helemaal bij actie films of muziek op tv. Zeker als je de bass een beetje opkrikt bij lagere volumes klinkt het lekker vol.
Gebruik jij ook easylink of heb je de tv speakers helemaal uit als je de soundbar gebruikt ?
Goed te horen dat ik niet de enige ben met dat volume verschil, zal er eens een mailtje aan wagen naar philips toe en dan ook auto geluid dimmen eens navragen waarom dat niet werkt met easylink.

Groeten, Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 20:49
Iemand heeft n keer hier ergens een link gepost naar een website waar changelogs van Philips firmwares stond. Iemand enig idee welke site dat was? Ik kan het niet meer vinden.
Weet iemand iets van custom firmwares voor Philips TV's? ..aangezien die dingen gewoon linux draaien en de source op de Philips site staat.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Source staat niet op de philips site. Alleen díe stukjes code die ze verplicht zijn om te publiceren, vanwege de open source licentie ervan (oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
FatalError schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:38:
Iemand heeft n keer hier ergens een link gepost naar een website waar changelogs van Philips firmwares stond. Iemand enig idee welke site dat was? Ik kan het niet meer vinden.
Weet iemand iets van custom firmwares voor Philips TV's? ..aangezien die dingen gewoon linux draaien en de source op de Philips site staat.
http://philips.samipupu.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb van de week de Philips 47PFL9703 gekocht, komt volgende week binnen, kan niet wachten :)

Nu had ik alleen een drie-tal vragen waar men hier hopelijk een antwoord op heeft 8)

1.

Ik had eerst een LG Plasma aan de muur hangen met een beugel van Vogel de EFW2004.
Kan ik deze beugel ook weer gebruiken voor de philips 47PFL9703 ?
Op de site van vogel staat dat hij alle Lcd/plasma's aankan tot 65" maar ik twijfel omdat ik de achterkant van de 47PFL9703 op internet zag en niet zeker weet of alles goed uitkomt met de ingangen op de achterkant.

2.

Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een Tv krijg die ambilight heeft, lijkt me een leuke ervaring.
Nu heb ik in de winkel en op internet de ambilight aan het werk gezien, alleen iedere keer was het beeld ook beeldvullend, en dan neemt hij de dominate kleuren op het scherm.
Alleen wat doet ambilight als er boven en onder een zwarte balk in beeld is (zoals met bijna alle films ?)
Wat voor kleuren zie je dan ?

3.

Ben ook op zoek geweest naar de Calibratie instellingen van de 47PFL9703 maar nog niet kunnen vinden, iemand die een link naar de gegevens heeft ?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

KunDun schreef op maandag 26 januari 2009 @ 01:59:
1.

Ik had eerst een LG Plasma aan de muur hangen met een beugel van Vogel de EFW2004.
Kan ik deze beugel ook weer gebruiken voor de philips 47PFL9703 ?
Op de site van vogel staat dat hij alle Lcd/plasma's aankan tot 65" maar ik twijfel omdat ik de achterkant van de 47PFL9703 op internet zag en niet zeker weet of alles goed uitkomt met de ingangen op de achterkant.
Als het een VESA steun is dan zal het wel lukken met de Philips. Over die aansluitingen zou ik me niet zo druk maken. Ik ga een Vogels 6325 gebruiken, en hoewel die tamelijk breed is, is de TV zo groot/breed dat de montagebeugel de aansluitingen niet bedekt. Dat kan bij de een 32" of 37" weer anders zijn.
2.

Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een Tv krijg die ambilight heeft, lijkt me een leuke ervaring.
Nu heb ik in de winkel en op internet de ambilight aan het werk gezien, alleen iedere keer was het beeld ook beeldvullend, en dan neemt hij de dominate kleuren op het scherm.
Alleen wat doet ambilight als er boven en onder een zwarte balk in beeld is (zoals met bijna alle films ?)
Wat voor kleuren zie je dan ?
TV's detecteren voor de automatische schaling altijd zwarte balken. Daar houdt Ambilight dus uiteraard ook rekening mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Link toegevoegd aan de openings post, dank.
Mocht iemand een dergelijke site weten voor andere modellen tv, bijv. 9x32 serie, laat me dit dan even weten.

@KunDun

[b]2.{/b]
Zover mij bekend hebben ze bij de huidige serie tv's de software zo aangepast dat de zwarte balken bij 2,35:1 films niet meegenomen worden in AmbiLight bepaling. Balken bij 4:3 uitzendingen, waarbij de tv dus ook in 4:3 stand staat, werden al niet meegenomen en leverde dus al AmbiLight alsof het beeld tot de rand door liep.
Bij de oude serie, 9x32, werden in eerste instantie de zwarte balken van 2,35:1 films wel meegenomen in AmbiLight bepaling. Het licht was dan ook erg zwak. Later is dit bij diverse personen mede door aanpassing van hardware aangepast.

3.
Calibratie instelling, de settings in het service menu, zijn tv specifiek. Deze instellingen moet je dus niet zomaar van een andere tv overnemen. Het is zo wie zo risico vol om zelf instellingen in dat menu te doen. Een verkeerde instelling is niet zomaar terug te zetten om het effect ongedaan te maken.
Instellingen in het normale beeld menu, normale gebruiksinstellingen, kun je natuurlijk wel overnemen. Het is echter het handigst om een test dvd hiervoor te nemen van bijv. DVE. Dan kun je van tijd tot tijd zelf de belangrijkste instellingen van jouw tv naar jou waarneming aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We gaan weer richting de 1000.

Dit betekend dat er niet al te lang daarna wel weer een forum beheerd het verzoek tot een nieuw topic zal gaan uiten.
Ik heb er persoonlijk geen bezwaar tegen om dit weer te doen, anderen die het willen doen zijn uiteraard ook van harte welkom. Ik zou echter wel willen vragen om nu met opmerkingen / adviezen over een volgend openingspost te komen. Wat kan / moet anders, wat zeker niet, etc...
Extra info is hierbij uiteraard ok van harte welkom.

Zelf was ik in ieder geval van plan om de inhoud over de modellen kompleet te vervangen zodra de nieuwe reeks (gokje 9x04), vermoedelijk rond april / mei,uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Als ik de tv ga ophangen aan de muur wat is een normale hoogte hiervoor ?

Hoeveel meter hebben jullie hem vanaf de grond?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Je moet rekenen dat je ooghoogte (als je op de bank/stoel zit) ongeveer gelijk moet zijn met tweederde van de beeldhoogte (gerekend vanaf de onderkant van het beeld). Dan kijk je het relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
TeunVR schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:29:
[...]

Jheroun, zou je voor ons nog even kunnen checken of je 9703 inderdaad auto-lipsync ondersteund? Even switchen van en naar game-mode en kijken of de delay op je Onkyo aangepast wordt. Ik denk dat je onze enige hoop bent hier _/-\o_
Ik zal eens kijken maar ik vermoed dat hij niet renegotiate, ik zat van het weekend weer eens iets te kijken met HDNM aan en de onkyo op 100ms en dat was niet irritant out of sync, bij iets anders wat ik later keek was het wel irritant en zette ik de hdnm dus weer uit, m'n onkyo moest ik toen wel weer terugzetten van 100ms naar 0. Ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverboom
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:02:
[...]
Bij Plasmadiscounter.nl heb ik een 32PFL9603D besteld. De H versie was niet in hun webshop te vinden. Ik kreeg echter wel een H-versie geleverd :) Dus je zou daar kunnen informeren.

Ben zeer tevreden over de TV overigens...
Helaas...
Geachte heer/mevrouw,

Dit is een buitenlands model,en kunnen wij helaas niet bestellen.Deze heeft inderdaad een dvb-c tuner.
Hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
Probeer mokio eens.
Ik was specifiek op zoek naar een 9703H en na contact konden zij dat wel regelen. De tv's komen uit Frankrijk heb ik begrepen dus H is mogelijk bij mokio. Prijzen zijn ook ok naar mijn mening. Op verzoek hebben ze zelfs een 8140 soundbar in het assortiment opgenomen tegen een lagere prijs als dat ik toendertijd kon vinden op internet. Ding was toen net uit en nog slecht verkrijgbaar in nederland.
Was zeer tevreden over de afhandeling.

Gr, danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverboom
Danny2008 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:52:
[...]

Probeer mokio eens.
Ik was specifiek op zoek naar een 9703H en na contact konden zij dat wel regelen. De tv's komen uit Frankrijk heb ik begrepen dus H is mogelijk bij mokio. Prijzen zijn ook ok naar mijn mening. Op verzoek hebben ze zelfs een 8140 soundbar in het assortiment opgenomen tegen een lagere prijs als dat ik toendertijd kon vinden op internet. Ding was toen net uit en nog slecht verkrijgbaar in nederland.
Was zeer tevreden over de afhandeling.
Ik ben nog een stap verder gegaan, en heb de tv zojuist besteld bij Promorama. Dankzij Babelfish ben ik redelijk uit alle France teksten gekomen. Ik moest wel extra EU bezorgkosten betalen van 20 euro, maar kwam daarna uit op een (voor mij) redelijke € 1958. Betaald per internationale bankoverschrijving.
Ik zal melden of (...) en wanneer hij is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
Hoi

Vraagje: weet iemand heel toevalig de lengte van de coax kabel die je bij de 47PFL9703D krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Krijg je daar een kabel bij? Bij mijn 42PFL9703D kreeg ik geen kabels....

EDIT: Nu ik erover nadenk zat er misschien toch een antennekabeltje bij, meer om bij aflevering te kunnen zien of de TV het wel doet, niet echt een kwaliteitskabel.

[ Voor 53% gewijzigd door etamboer op 27-01-2009 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Ackbar schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:57:
Hoi

Vraagje: weet iemand heel toevalig de lengte van de coax kabel die je bij de 47PFL9703D krijgt?
1.5m werd er bij mij(9603) geleverd. Maar die kabel is zo gammel als het maar kan. Gewoon een goedkoop Gamma kabeltje.

[ Voor 14% gewijzigd door WidgetTWW op 27-01-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje mbt de Philips Soundbar HTS8150 (of HTS8140). Heeft iemand ervaring met dit product? En is het mogelijk om naast deze DVD-speler nog een 2e DVD-speler (met harddisk) aan te sluiten op de Aurea?

Qua prijs vind ik hem aan de hoge kant, met name omdat het én geen harddisk bevat én geen Blueray speler is. Maar het design maakt hem wel compleet onder de Aurea vind ik.

Graag jullie mening of eventuele betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,2 of 3 dvd spelers, moet geen probleem zijn.
Ik heb een 8140 en een PS3 (waar ik eerst dvd's op keek) aangesloten en werkt perfect.

Ik snap ook niet dat Philips er geen Blu-Ray speler van heeft gemaakt.
Er waren wel foto's van de nieuwe HTS9810 met een Blu-Ray logo, maar ook dat is alweer gewijzigd en het is "gewoon" een dvd speler. Mooi ding, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverboom
Ik heb mailcontact gehad met Mokio, maar die willen / kunnen alleen de D versie leveren.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben sinds gisteren in het bezit van de Philips 32PFL7803D en vind het een erg mooi scherm. Echter als ik nu mijn pc er op aan sluit met een DVI => HDMI koppelstuk vind ik het beeld niet erg helder en zeer onrustig. Kan dit in de kabels zitten of in de connector? Ik ga vanavond even proberen de Modus van HDMI 1 op PC te zetten en ook de kabel vervangen met een DVI => HDMI kabel uit een geheel. Misschien zijn er nog andere suggesties? Het betreft hier een Vista x64 ultimate icm een Radeon 4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
TiMMieJ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:01:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van de Philips 32PFL7803D en vind het een erg mooi scherm. Echter als ik nu mijn pc er op aan sluit met een DVI => HDMI koppelstuk vind ik het beeld niet erg helder en zeer onrustig. Kan dit in de kabels zitten of in de connector? Ik ga vanavond even proberen de Modus van HDMI 1 op PC te zetten en ook de kabel vervangen met een DVI => HDMI kabel uit een geheel. Misschien zijn er nog andere suggesties? Het betreft hier een Vista x64 ultimate icm een Radeon 4870.
Ok hier mijn ervaringen:

Zorg voor verloop dat je degene gebruikt die bij je 4870 is geleverd.
Je kan de modus beter op PC zetten en op de videokaart de native resolutie van de tv instellen. Kijk even of er nieuwe drivers zijn voor je 4870, hoewel vista64 misschien wat gezeur kan geven.
Maak je geen zorgen dat bij afspelen divx etc in MCE de kleuren niet mooi zijn dit kan je weer afstellen bij videokaart settings. (ik heb alleen kleur een beetje aangepast naar wat warmer de rest was goed voor mij)
Kijk ook gelijk als je zwarte randen hebt dat de videokaart niet toevallig op underscan staat. Mijn 4870X2 stond op 10% underscan en ik kreeg maar geen vol beeld zonder zwarte balken. Beeld zag er door de underscan ook rottig uit, ben hier 2 dagen mee zoet geweest voordat ik toevallig het tabje vond om dit te corrigeren..(tunnelvision omdat ik dacht dat het aan de resolutie lag, terwijl die toch echt op 1920x1080 stond, underscan staat apart en dit zie je dus niet in de resolutie keuze lijstje)
Verder heb ik omdat ik een extra touchscreen heb aangesloten ook het progje Ultramon draaien. Zeer handig met instellen van verschillende profielen en/of meerdere schermen.

Ik heb de goedkoopste kabels die ik kon vinden in lengtes van 5 m tot 7.5 meter en HD 720p komt er gewoon goed uit. (nog niet getest met blueray 1080p speler dus kan zijn dat het dan bij mij fout gaat maar dat zie ik dan wel weer) Dus met kabels beter ff goedkope proberen met HD en kijken of dit goed door de kabel komt, is digitaal dus of doet het wel of doet het niet. Niet goed is witte vlekjes door beeld heen als er info niet goed doorkomt.
Om te testen of alles goed loopt kan je ook even een korte kabel gebruiken van 1.5 of 2 m die doen het meestal wel goed. Het gaat vaak mis bij langere lengtes en goedkopere kabels maar voor lengtes tot 5-7 meter zijn meestal geen kabels van 100+ euro nodig.

Verder veel plezier met je aanwinst.

Gr, danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Danny,

Bedankt voor de info! Ik gebruik inderdaad de standaard connector welke bij mijn Club3D 4870 zat en heb de laatste 8.12 catalyst drivers. Kabel is 1,5m lang/kort. Kan ik nog wel wat mee spelen aangezien ik nog een kabel heb. Overscan heb ik aanstaan op 5/10% om inderdaad vol beeld te krijgen. Modus zal ik ook op TV gaan zetten want ik heb wel last van een sponzige muis reactie op de TV wat duid op bewerkingen die uitgevoerd worden. Ik hoop alleen dat het beeld gewoon net zo word als op mijn LCD monitor wat zeer stabiel en rustig is waar de TV heel onrustig is eigenlijk. Ook zal ik even testen met een PS3 een dezer dagen voor de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
TiMMieJ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:48:
Danny,

Bedankt voor de info! Ik gebruik inderdaad de standaard connector welke bij mijn Club3D 4870 zat en heb de laatste 8.12 catalyst drivers. Kabel is 1,5m lang/kort. Kan ik nog wel wat mee spelen aangezien ik nog een kabel heb. Overscan heb ik aanstaan op 5/10% om inderdaad vol beeld te krijgen. Modus zal ik ook op TV gaan zetten want ik heb wel last van een sponzige muis reactie op de TV wat duid op bewerkingen die uitgevoerd worden. Ik hoop alleen dat het beeld gewoon net zo word als op mijn LCD monitor wat zeer stabiel en rustig is waar de TV heel onrustig is eigenlijk. Ook zal ik even testen met een PS3 een dezer dagen voor de kwaliteit.
Als het goed is zal je met laaste catalist de keuze hebben om 1920 x 1080p naar de tv te sturen. Dit is de native resolution van de tv dus de overscan moet op 0 staan. De tv moet dan de pixels mappen die door de kaart worden verzonden. Als je overscan gaat toepassen moet de tv aardig rekenen, dit is niet nodig. Daarom zit ook de PC modus erop, de overbodige rekentrucjes zijn uitgeschakeld, dit geeft het beste beeld.
Dat je de overscan moet gebruiken betekend dat je niet de juiste resolutie van 1920x1080p door de kaart laat sturen. Check dit eerst even, moet dan gewoon goed zijn.

Gr, danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Nog mensen die pas een 42PFL5603D hebben gekocht ?
Wat vinden ze er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 16:18

BKJ

KarlMarX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:11:
[...]

Ik heb zelf de tv nu schuin in de hoek staan en ik vind de Ambilight niet slechter dan toen de tv nog recht tegen de muur stond. Het vult nu de hele hoek op, maar dat geeft juist een leuk effect.

Verder maakt de kleur van de muur ook niet zovele uit vind ik, zolang het maar ene lichte kleur is. Ik zie zelf weinig tot geen verschil tussen een witte muur en licht beige met Ambilight. Wie wil er nou met spier witte muren zitten? 8)7
Er zit geen hoek achter de tv, hij hangt in het midden van een lange muur en dan 45 graden. Heeft iemand de ambilight wel eens op deze manier geplaatst?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb iets gevonden wat invloed lijkt te hebben op het lipsync probleem (TV = 42PES0001D , Homecinema is JVC QP-F70AL)
De oude situatie met lipsync probleem was:
- geluid: DVDrecorder -> Optisch -> Receiver
- beeld: DVDrecorder -> scart -> Receiver -> TV

In de nieuwe situatie is het lipsync probleem weg:
- geluid: ongewijzigd
- beeld: DVDrecorder -> component -> TV (en progressive scan op de DVDrecorder ingeschakeld)

Ik weet niet of het komt door de progressive scan of het er tussenuit laten van de receiver helpt, maar het is nu wel beter. Het was me al vaker opgevallen dat geluid standaard een vertraging heeft (bij deze homecinema met mijn oude tv) en dat het nu dus misschien precies samenvalt. Ik kan in elk geval geen vertraging instellen, dus ik ben blij dat het nu opgelost is (en het beeld is natuurlijk beter dan via scart en een dubbele hop ;) ).

Edit: het beeld op 'film' modus zetten lijkt ook invloed te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Helsie op 29-01-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ieis over een eventuele Area 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:35:
Weet iemand ieis over een eventuele Area 3?
Er is er net(3 maanden geloof ik) 1 nieuw op de markt. Vind je die niet goed? Ik denk dat we voor een nieuwe wel weer een jaar moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Er is weer een nieuwe firmware voor de PFL9632D/10 serie. Versie 000.064.014.021. Zoals gewoonlijk geen release info verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
Ik heb m'n keuze inmiddels beperkt tot twee modellen: 37PFL9603D of 32PFL9613D

32" of 37" dus. Qua grootte zou het hier in de woonkamer allebei kunnen. 32" is prima en 37" is niet te groot. Ik vraag me alleen af of de betere specs van de 32" opwegen tegen het kleinere formaat? En natuurlijk is hij ook een stuk goedkoper. Ik heb echt alle afwegingen gemaakt en ben verschillende malen wezen kijken. Het blijf alleen lastig vergelijken in al die winkels, want òf ze zijn allemaal verschillend aangesloten, òf er draait geen fatsoenlijke demo op, òf de instellingen zijn compleet ontregeld, òf je de ruimte is te krap om het op een fatsoenlijke afstand te bekijken, enz, enz.

Ik heb de Samsung HD-receiver van @Home (Ziggo) en er wordt een Playstation 3 op aangesloten.

Heeft iemand nog iets zinnigs te zeggen of de afwegingen die ik moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
Wouter! schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:30:

32" of 37" dus. Qua grootte zou het hier in de woonkamer allebei kunnen. 32" is prima en 37" is niet te groot. Ik vraag me alleen af of de betere specs van de 32" opwegen tegen het kleinere formaat? En natuurlijk is hij ook een stuk goedkoper. Ik heb echt alle afwegingen gemaakt en ben verschillende malen wezen kijken. Het blijf alleen lastig vergelijken in al die winkels, want òf ze zijn allemaal verschillend aangesloten, òf er draait geen fatsoenlijke demo op, òf de instellingen zijn compleet ontregeld, òf je de ruimte is te krap om het op een fatsoenlijke afstand te bekijken, enz, enz.

Ik heb de Samsung HD-receiver van @Home (Ziggo) en er wordt een Playstation 3 op aangesloten.

Hou er rekening mee dat je bij HD er vrij dicht bij moet zitten om het waar te kunnen nemen met een 37" en met een 32" al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
Ackbar schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:48:
[...]

Hou er rekening mee dat je bij HD er vrij dicht bij moet zitten om het waar te kunnen nemen met een 37" en met een 32" al helemaal.
Ja, dat is ook precies het punt waarover ik twijfel :|. Maar de vraag is dus ook of de 32" qua beeldkwaliteit misschien toch opweegt tegen het grotere formaat.

Iemand enig idee of er binnenkort ook een 37PFL9613 aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/9pxbhf.jpg

Gister avond met me vader mee aan de slag gegaan, Ben er tevreden over. Van de week een gootje voor de kabels maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
Wouter! schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:56:
[...]

Ja, dat is ook precies het punt waarover ik twijfel :|. Maar de vraag is dus ook of de 32" qua beeldkwaliteit misschien toch opweegt tegen het grotere formaat.

Iemand enig idee of er binnenkort ook een 37PFL9613 aankomt?
Wat is dan het verschil precies tussen de PFL9613 en PFL9603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
Wouter! schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:30:

Ik heb een 42inch en zit op 3 meter afstand beeld is te gek, maar heb er spijt van dat ik geen 47inch heb genomen. Dit kon ook makkelijk. Ik zou zowiezo voor 37 gaan, 32 is leuk in de keuken of op de slaapkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Danny2008 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:44:
[...]

Ik heb een 42inch en zit op 3 meter afstand beeld is te gek, maar heb er spijt van dat ik geen 47inch heb genomen. Dit kon ook makkelijk. Ik zou zowiezo voor 37 gaan, 32 is leuk in de keuken of op de slaapkamer
Herkenbaar: Wij wilden voor 37" gaan en omdat mijn vrouw de 42PES0001D wilde (is maar in 1 maat verkrijgbaar) is het 42" geworden. Vooraf waren we bang dat het misschien aan de grote kant zou zijn. Nou, zelfs met analoge kabel is het gewoon goed beeld en zijn we blij dat we deze hebben. Wij kwamen van een 32" CRT bakbeest, dus wij zijn nog altijd erg blij met de extra ruimte die we ineens hebben in onze wonkamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zooooo....
Philips heeft mijn 47PFL9732 omgeruild voor een kogelnieuwe 47PFL9703 :P _/-\o_ _/-\o_
De "oude" was net een jaar oud, maar had die irritante pieptoon in standby. Wat op en neer gecorrespondeerd met Philips, 2x een monteur gehad, en nu hebben ze hem vervangen. :)

Hangen we net de nieuwe op, met dezelfde muurbeugel van Vogels, hebben ze die aansluitingen lekker smerig gemaakt. Dat snap je toch niet? Waarom zitten die aan de linkerkant van de tv, semi-onverzonken? Was bij het oude model écht wel veel beter. Netjes in het midden, fiks verzonken. Nu kom ik met mijn dikke Qed-scart (jaja, nog even en dan komt er een hd humax recorder) niet langs de muurbeugel. Dadelijk maar weer er af, ff met de slijptol er in, en dan ff bidden dat ik de hoek wel haal met die scart. Anders maar analoog kijken tot die Humax HD PVR leverbaar is, die natuurlijk wel HDMI heeft.

Lang verhaal kort, super service van Philips _/-\o_
(naja, hij komt nieuw uit de doos, en heb hem nog niet werkend gezien, dus ff duimen dat alles in orde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
UltraSub schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:42:
Zooooo....
Philips heeft mijn 47PFL9732 omgeruild voor een kogelnieuwe 47PFL9703 :P _/-\o_ _/-\o_
De "oude" was net een jaar oud, maar had die irritante pieptoon in standby. Wat op en neer gecorrespondeerd met Philips, 2x een monteur gehad, en nu hebben ze hem vervangen. :)
De 47PFL9732 is een totaal andere tv dan de 47PFL9703 die heeft veele nieuwere procesors en hooger contrast, nieuwere ambilight, beter geluid, noem maar op....De 47PFL9703 kost vandaag de dag gewoon 2699€ in de winkel, dus je mag wel heel blij zijn ermee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ackbar schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:09:
[...]

De 47PFL9732 is een totaal andere tv dan de 47PFL9703 die heeft veele nieuwere procesors en hooger contrast, nieuwere ambilight, beter geluid, noem maar op....De 47PFL9703 kost vandaag de dag gewoon 2699€ in de winkel, dus je mag wel heel blij zijn ermee :).
Hah! Dat hoef je mij niet te vertellen. Naar de 9732 heb ik 3 jaar gezocht. Het was mijn eerste LCD, en eerder wilde ik niet naar LCD. De 9732 had alles wat ik zocht. Tot ik er achter kwam dat er een 1080p->1080i->processing->1080p werd gedaan. Toen heb ik er alles aan gedaan om een andere te krijgen.
De truc? Piepende voeding in standby. Was ook echt zo overigens. Is niet op te lossen. Enige oplossing is vervanging, en tsja, als de 9732 niet meer te krijgen is, dan krijg je dus de 9703. En ja, ik ken alle ins en outs van de toestellen. Ken alle verschillen op mijn duimpje, dus ja, ik ben héél gelukkig.
Hulde voor Philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
UltraSub schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:49:
[...]

Hah! Dat hoef je mij niet te vertellen. Naar de 9732 heb ik 3 jaar gezocht. Het was mijn eerste LCD, en eerder wilde ik niet naar LCD. De 9732 had alles wat ik zocht. Tot ik er achter kwam dat er een 1080p->1080i->processing->1080p werd gedaan. Toen heb ik er alles aan gedaan om een andere te krijgen.
Alles aan gedaan om een andere te krijgen?..Jaja, zolang je de boel maar niet hebt opgelicht, vind ik het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ackbar schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:06:
[...]

Alles aan gedaan om een andere te krijgen?..Jaja, zolang je de boel maar niet hebt opgelicht, vind ik het best
Um, hoe moet ik de boel opgelicht hebben? Ik heb iig niks moedwillig kapot gemaakt als je dat bedoeld :)
Het is Philips die me toentertijd een highend tv verkocht, die full 1080p zou zijn. Was het dus niet, want voor zijn processing deed hij eerst een downscale naar interlace, daarna weer een upscale naar progressive. Dat is dus niet hetzelfde als full 1080p. Ja, je pikt een 1080p signaal, maar nee, je kunt er niet volledig mee overweg. Bij bijvoorbeeld een ps3 zie je het beeld in het menu regelmatig flikkeren. Zeer irritant. Helemaal irritant als je 3500 euro voor een scherm betaald hebt. Desalniettemin, zeer netjes van Philips.
Kortom, ik heb niks kapot gemaakt, alleen netjes gecorrespondeerd, waarop Philips hem heeft vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
UltraSub schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:39:
[...]

Um, hoe moet ik de boel opgelicht hebben? Ik heb iig niks moedwillig kapot gemaakt als je dat bedoeld :)
Het is Philips die me toentertijd een highend tv verkocht, die full 1080p zou zijn. Was het dus niet, want voor zijn processing deed hij eerst een downscale naar interlace, daarna weer een upscale naar progressive. Dat is dus niet hetzelfde als full 1080p. Ja, je pikt een 1080p signaal, maar nee, je kunt er niet volledig mee overweg. Bij bijvoorbeeld een ps3 zie je het beeld in het menu regelmatig flikkeren. Zeer irritant. Helemaal irritant als je 3500 euro voor een scherm betaald hebt. Desalniettemin, zeer netjes van Philips.
Kortom, ik heb niks kapot gemaakt, alleen netjes gecorrespondeerd, waarop Philips hem heeft vervangen.
Laat even weten hoe mooi het beeld is etc.. krijg de mijne volgende week pas namelijk,
Maar kan haast niet wachten hehe :)

Trouwens welke vogel heb je ? ik heb de EFW2001 en hoop dat deze gaat passen de Tv.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.