[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 67.712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 4)

Afbeeldingslocatie: http://www.crsc.philips.com/crsc/images/mainlogo_full_nl_nl.gif

Door de jaren heen heeft Philips heel wat schermen op de markt gebracht, hierdoor kan men niet zomaar meer zeggen dat het hoogste nummer het nieuwste model is.
Ook zijn er naast deze "top" lijn ook nieuwe(re) lijnen met deels lagere specs.

Voor de meest recente top moddellen ben ik uitgegaan van alle LCD's die 14-bit kleuren verwerking hebben en HDMI v1.3 aansluitingen, aldus het spec blad.
Op basis hiervan is meest recente top modellen van Philips op het gebied van LCD als volgt:
(Modelnummers zijn klikbaar om bij het datablad van het betreffende model uit te komen.)
32": 32PFL7862D, 32PFL9632D
37": 37PFL9632D, 37PFL9732D
42": 42PFL7862D, 42PFL9632D, 42PFL9732D, 42PFL9900D / Aurea
47": 47PFL9632D, 47PFL9732D
52": 52PFL9632D

Er is een klein verschil tussen op de PFL7862d modellen en de PFL9xxx modellen. De PFL7862d modellen beschikken niet of Perfect Pixel HD maar over Pixel Plus 2HD, de overige zaken lijken allen gelijk.

In tegenstelling tot de 32" en 42" modellen zijn er van 37", 47" en 52" (nog) geen gelijkwaardige modellen zonder Ambilight maar met verder gelijke spec.

Voor een uitgebreid overzichtslijst van de verschillen tussen alle huidige modellen zie deze pagina.

Het uiterlijk van de xxPFL7862D en de xxPFL9632D modellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9632d_10/42pfl9632d_10__fb_.jpg
Afbeelding klikbaar voor grotere versie.

De PFL9732D modellen hebben een iets anders uiterlijk, ipv donkergrijs / zwart gaas hebben deze een licht grijs gaas.
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9732d_10/42pfl9732d_10__fb_.jpg

Verder beschikken alle 9632D modellen over Ambilight2:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvuk.tv/philips_32PFL9632D_hdtv_1080p.jpg

Alle 9732D over Ambilight Surround:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9732d_10/42pfl9732d_10_uww_.jpg

Het uiterlijk van de 42PFL9900D / Aurea:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9900d_10/42pfl9900d_10__fb_.jpg

En met Ambilight Spectra aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9900d_10/42pfl9900d_10_uww_.jpg

Ambilight 2, Surround en Spectra mogelijkheden.
Bij deze nieuwe modellen is het Ambilight gemaakt mbv LED's, bij de voorgaande modellen was dit met CCFL's.
Voor alle Ambilight uitvoeringen geldt dat men kan kiezen voor verschillende regelingen.
Zo kan men naast de logische optie uit ook kiezen voor een vaste kleur voor alle zijden. Daarbij kan men zelf de deels de gewenste kleur kiezen.
Ook kan men de tv de kleur laten bepalen op basis van de weergegeven content. Daarbij kan men naar wens de overgang van de ene kleur naar de andere kleur in reactiesnelheid aanpassen.
Voor Ambilight 2 en Surround geldt dan men tevens kan aangeven of er tussen de verschillende zijden, 2: links en rechts, Surround: links, rechts en boven) verschil in kleur mag zijn of niet.
Ook bij Ambilight Spectra kan men bepalen of er verschil mag zijn of niet, maar daarbij geldt dat er bij Ambilight Spectra ook verschil binnen elke zijde is (zoals op de foto hierboven te zien).

Voor alle genoemde modellen geldt dat het Ambilight ook in de standby modus aan kan, in een vaste kleur voor alle zijden gelijk. Min of meer gelijk aan de Living Colors lamp.
Daar het Ambilight uit LED's bestaat is het stroom verbruik van dit onderdeel tegenwoordig laag te noemen.

Hier nog twee linkjes over Ambilight
Demo site van Ambilight 2 / Surround / Spectra.
Demo site van de Aurea / Ambilight Spectra.

De overige specs:
alle schermen hebben een resolutie van 1920 x 1080.
Tevens beschikken alle modellen over HDMI v1.3 aansluitingen.

Diverse modellen beschikken over de nieuwste versie van "beeld verbeteraars" zoals Perfect Pixel HD, 110 Hz Crystal Clear en HD Natural Motion. Al deze functionaliteiten dienen er toe om judder te vermijden.

Voor de 9632D, 9732D en de 9900D geldt verder nog dat de response tijd (BEW-equivalent) 3 ms bedraagt, voor de 7862D is dit 4 ms.

Alle modellen 1080p @ 24 Hz aan.
Hoe, onbewerkt op daadwerkelijk 24 Hz of om gezet naar 50 / 60 Hz is helaas niet 100% te achterhalen uit de beschikbare documentatie, maar het lijkt erop dat het oa. (afhankelijk van de instellingen) dat op daadwerkelijk 24 Hz tot de mogelijkheden behoort. Volgens de ervaringen in de vorige topics lijkt het erop dat de TV's native 24hz ondersteunen.

Meer specs per model zijn te vinden door het modelnummer in de lijst te klikken. Dan krijgt men het officiële datablad van Philips.

Nogmaals: Voor een uitgebreidere overzichtslijst van de verschillende modellen zie deze pagina.

Naast de al genoemde "top lijn" ben ik ook een paar modellen tegen gekomen die iets lagere sepcs hebben maar wel de nieuwigheden als HDMI 1.3 en ondersteuning van 1080p @ 24Hz.
Oa de specs voor response tijd, contrast en aantal kleuren zijn lager.
Met Ambilight 2 betreft het de PFL 7962D serie. Of dit echt een volledig nieuwe serie is is onduidelijk, misschien is het ook de serie die voorheen geen 1080p als input aankon maar nu door een kleine update wel. Dit omdat ook enkele PFL7762 dit uiterlijk hebben.

Het uiterlijk van deze modellen is:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl7962d_12/42pfl7962d_12__fb_.jpg

Uitsluitend voor Frankrijk, als ik het goed heb, zijn er ook nog deze modellen.
37PFL9642D (/19) en 42PFL9742D (/19).
Op zich zijnde modellen gelijk aan de 37PFL9632D en 42PFL9732D maar deze modellen kunnen via DVB-T ook MPEG4 aan.

Op dit moment wordt in Nederland nog MPEG2 codering gebruikt voor DVB-T wat het niet mogelijk maakt om HD via DVB-T te laten lopen en heeft het ook een beperking op het gebied van het aantal zenders, en de beeld kwaliteit. Om dit op te vangen wil men in de loop van de tijd over naar MPEG4.

Enige aanvulling mbt de mogelijke beeld opties:

PIXEL PLUS 2 HD
3D-combfilter , Digital Natural Motion , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Pixel Plus 2 HD , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , Active Control met lichtsensor , 3:2/2:2 motion pull-down

PIXEL PLUS 3 HD
Pixel Plus 3 HD , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus

PERFECT PIXEL HD ENGINE Dit is de meest recente en beste versie.
Perfect Pixel HD Engine , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , 100 Hz Clear LCD , Dubbele framesnelheid

Extra info over DVB-T.
Recent is de analoge "free to air" ether doorgifte van de Nederlandse publieke omroepen gestaakt. Als alternatief, daar de mediawet in Nederland voorschrijft dat deze zenders voor iedereen binnen Nederland gratis (op de voor ontvangst nodige apperatuur) te ontvangen horen zijn, heeft de overheid voor DVB-T gekozen.
Digital Video Broadcasting is een protocol type voor digitale doorgifte. Daar zijn een aantal varianten van, oa.
DVB-T(errestrial), DVB-C(able), DVB-S(atellite) en DVB-H(andhelds), en nog diverse anderen.
Hoewel een deel van de techniek gelijk is voor elk type is er toch voor elk type specifieke apperatuur nodig.
(Waarschijnlijk) Omdat Philips de ontvangst van de publieke omroep (niet alleen binnen nederland maar de meeste europese landen) direct mogelijk wil maken met hun tv's hebben ze voor DVB-T de benodigde tuner direct ingebouwd. Deze is dus niet geschikt voor digitale tv via schotel of kabel!
Meer info over DVB-T, zoals verder benodigde onderdelen om bijv. de commerciele zenders te kunnen bekijken, is elders te vinden op het net.

Niet erkende extra mogelijkheid.
Met diverse modellen uit de nieuwe reeks schijnt het mogelijk te zijn om MPEG 1 en 2 filmpjes af te spelen. Dit kan men doen door het filmpje om te noemen naar SuperShopDemo.mpg en in de root directory van een usb stick te plaatsen.
De meeste functies van de afstandbediening werken dan niet meer, volume oa wel nog.
Philips heeft deze functionaliteit, afspelen mpg's, waarschijnlijk niet zonder reden gedisabled dus gebruik op eigen risico.
De berichten tot nog toe tonen aan dat dit overigens alleen werkt voor Mpeg 1 en 2 bestanden in resoluties tot 576i. De pogingen zover bekend met 720p leiden tot wegvallen audio en vast lopen beeld. 1080i en 1080p wordt in het geheel niet verwerkt.

Lip synchronisatie
Alle platte tv's, ongeacht de resolutie van het scherm zelve, dienen het binnenkomende signaal te verwerken voordat het getoond kan worden. Dit verwerken duurt langer dan dat het bij een conventionele crt tv duurt om een pal signaal te tonen. Bij langer moet gedacht worden aan 10 - 100 ms afhankelijk van de binnenkomende resolutie, het schermresolutie, de gewenste extra bewerkingen als hd natrual motion en de rekenkracht van de tv.
Het is bij elk merk lcd / plasma van toepassing,

Op zich is dit niet erg zolang men het beeld en geluid samen houdt. De meeste mensen die echter wat meer begaan zijn met films doen dit niet maar splitsen het beeld en geluid. Het geluid gaat dan vanuit de speler (of tv decoder) naar een losse receiver van een home-cinema set.
Hierdoor ontstaat een probleem, het beeld wordt door de tv bewerkt en komt met vertraging op het scherm, maar de receiver vertraagd het geluid normaal niet waardoor dit voor gaat lopen.
Afhankelijk van de vertraging van het beeld valt dit wel of niet.

Nu zijn er een aantal oplossingen.
Redelijk wat nieuwe duurdere receivers hebben de mogelijkheid om het geluid te vertragen en het zo weer gelijk te trekken met het beeld. Men stelt dan een vertraging in op de receiver voor het bewuste inkomende kanaal. Probleem hierbij is wel dat de ingestelde vertraging zelf (handmatig) afgestemd moet worden met de tv. Verder kan de tv afhankelijk van de gewenste bewerking meer of minder vertraging hebben per weergave bron.
Een andere methode is lip sync via hdmi, zoals bij de recente lijn van philips schermen.
Door de afspeel bron via hdmi te verbinden aan de tv en deze vervolgens via een s/pdif (digi-coax) kabel aan een receiver te koppelen wordt het geluid altijd automatisch juist vertraagd.
Het probleem hierbij is echter HDCP beveiliging. Paranoia filmmaatschappijen willen niet dat digitale content in de hoogste vorm zomaar doorgestuurd wordt. Als gevolg hiervan wordt het 5.1 signaal (zowel DD als DTS) terug geschaald naar PCM 2.0 voordat het naar de s/pdif uitgang gaat.
Dit geldt zowel voor audio van dvd-spelers als de audio van digitv decoders als de Samsung HD r360.
Ook hier zijn oplossingen voor. Diverse toestellen uit deze nieuwe reeks tv's beschikken ook over 1 s/pdif (digi-coax) ingang. De handleidingen en datasheets geven dit helaas niet aan, of als "indien aanwezig" ik kan dus niet hard zeggen welke wel en welke niet. Mijn aurea heeft het in ieder geval.
Men kan dus het gewenste apparaat (dvd-speler of digi decoder) ook via een s/pdif (digi coax) verbinden met de tv en deze dan weer met de receiver. (Bij werkt dit prima).
Omdat de tv, indien aanwezig, maar over een s/pdig ingang beschikt dient men als men meerdere apparaten als bijvoorbeeld een spel computer of zo wil aansluiten gebruik te maken van een switchbox voor s/pdif. Veel apparaten hebben verder geen s/pdif maar een tosslink (optisch) uitgang. Hiervoor zou men dan een converter moeten gebruiken naar s/pdif.

(Er bestaat wat verwarring. s/pdif (= sony / philips digital interconnect format) is een oorspronkelijk een coax (tulp stekker) verbinding. Toshiba gebruikte voor hun apparaten voor audio verbindingen (pcm doorvoor) een optische verbinding, later heeft men deze aangepast zodat ook via deze verbinding het s/pdif signaal doorgevoerd worden. De naam hiervan is eigenlijk Tosslink vaak wordt het tegenwoordig echter optische s/pdif genoemd.)

Known Issues bij de 9632/9732/Aurea en sommige andere modellen:
*HDMI brom: Een aantal modellen/exemplaren vertoonden een brom wanneer een apparaat was aangesloten op een HDMI ingang. Dit euvel is met een firmware update begin november bij veel mensen opgelost.
*Pieptoon: vrijwel alle modellen hebben last van een hoge pieptoon. Deze toon is aanwezig wanneer de tv uitstaat, op standby staat of aanstaat (altijd dus :+ ). Deze pieptoon wordt veroorzaakt door de voeding in de TV. Omruilen van de TV heeft weinig zin, de nieuwe tv zal het ook hebben. Het is wel mogelijk dat het nieuwe exemplaar wat minder hard piept, maar hij kan ook harder piepen. Het is ook mogelijk om het door een monteur van Philips te laten "repareren", er zijn meerdere mensen in het vorige topic die het hebben laten doen. Volgens mij heeft het bij niemand geholpen. Het is dus afwachten totdat Philips een wel werkende fix heeft uitgevonden.
*digi-in ontbreekt: dat kan kloppen. Ergens rond week 40-45 is er een wijziging aan de TV's doorgevoerd, waarbij de digi-in is gesneuveld en er nog een aantal andere wijzigingen zijn gedaan (in een post aan het eind van het vorige topic staat welke dat allemaal zijn)
*Digi-out werkt niet naar behoren: Wanneer een HDMI ingang als input is geselecteerd, zal de TV altijd dat geluid afspelen EN doorsturen naar de digitale uitgang. Ook al heb je in het menu aangegeven dat je de digitale input aan de digitale output wilt koppelen. Lekker eigenwijs dus, van de TV.

*Meerkanaals wordt PCM:

In vrijwel alle gevallen zal meerkanaals geluid -of dat nou via HDMI of via de digi-in binnenkomt- als stereo op de digi-uitgang komen te staan. Er is één GoT-user bij wie het is gelukt om meerkanaals uit de TV krijgen middels een Philips DVD-speler. Het lijkt er dus op dat de hardware in principe geschikt is voor meerkanaals, maar dat de software het vrijwel altijd zal downgraden. Het vermoeden van de lezers van dit topic is, dat dit door een verkeerde implementatie van de HDCP beveiliging wordt veroorzaakt: Bijvoorbeeld dat de TV ALTIJD downgrade, behalve wanneer het expliciet door het HDCP signaal is toegestaan om dit niet te doen. Terwijl je als user het graag andersom wilt zien: Altijd meerkanaals doorgeven, behalve wanneer dit door het HDCP signaal wordt verboden. Het is de hoop van alle lezers hier dat dit gedrag in een toekomstige firmware upgrade wordt aangepast.
http://www.apptech.philip..._buried_data_pr_dutch.htm

Philips LCD TV's in de Pricewatch

pricewatch: Philips 32PFL7862D
pricewatch: Philips 32PFL9632D/10
pricewatch: Philips 37PFL9632D
pricewatch: Philips 37PFL9732D/10
pricewatch: Philips 42PFL7862D
pricewatch: Philips 42PFL9632D
pricewatch: Philips 42PFL9732D/10
pricewatch: Philips 42PFL9900D
pricewatch: Philips 47PFL9632D
pricewatch: Philips 47PFL9732D
pricewatch: Philips 52PFL9632D
Vorige topics
Philips: de nieuwe LCD modellen.

[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 2)

[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3)

[ Voor 174% gewijzigd door Duinkonijn op 23-04-2008 20:54 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
om verder te gaan waar we gebleven zijn:

...iemand al verschillen ontdekt met de nieuwe .017 firmware?
Werkt de DolbyDigital Passthrough op HDMI3 nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240231

Ik heb iemand horen zeggen dat er een vernieuwde versie van de 37PFL9632 is of gaat komen.

Ik heb mijn toestel vorig jaar oktober gekocht maar heb nog steeds last van die hoge pieptoon als het toestel volledig uitstaat. Ik heb al 3 nieuwe toestellen gehad en de 3e heeft hetzelfde probleem. Ik ben me nu aan het overleggen wat ik moet doen. Verder is het een fantastisch toestel maar ja je betaalt veel geld en wilt natuurlijk een toestel zonder defecten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Anoniem: 240231 schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:56:
Ik heb iemand horen zeggen dat er een vernieuwde versie van de 37PFL9632 is of gaat komen.

Ik heb mijn toestel vorig jaar oktober gekocht maar heb nog steeds last van die hoge pieptoon als het toestel volledig uitstaat. Ik heb al 3 nieuwe toestellen gehad en de 3e heeft hetzelfde probleem. Ik ben me nu aan het overleggen wat ik moet doen. Verder is het een fantastisch toestel maar ja je betaalt veel geld en wilt natuurlijk een toestel zonder defecten. :(
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren omdat de opvolger eind deze maand al te koop is (37pfl9603)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:52

scorpie

Supra Addict

wamelr schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:43:
om verder te gaan waar we gebleven zijn:

...iemand al verschillen ontdekt met de nieuwe .017 firmware?
Werkt de DolbyDigital Passthrough op HDMI3 nog steeds?
Bij de .15 of .16 stond nog bij known issues the blinking lines bug bij de playstation store bijvoorbeeld. Ik ga de firmware zo installeren en kijk dan of die blinking lines iig wegzijn.

edit: geen verschil gemerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door scorpie op 07-04-2008 13:58 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247116

Hoe is het met de lag? En nog steeds gewoon Dolby via HDMI3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Doordat de leds in mij Aurea spectralijst niet overal kleurvast waren (bij vooral lichte achtergrondbeelden) gaf dit roze vlekken. Dit was vooral goed te zien bij witte en andere lichte kleurnuances.

TVA (de technische dienst van Philips uit Almelo) heeft dit euvel eerst proberen te verhelpen met het aan huis vervangen van de oude ledbalken onder en boven in de Aurea met nieuwe. Helaas was nadien nog steeds boven en onder midden in de lijst de roze gloed goed te zien. Tv uiteindelijk maandag toch meegenomen naar de werkplaats. De monteur liet keurig een "Leen Aurea" achter (die trouwens nog veel slechter de kleuren in de lijst reproduceerde). De reparatie kon maximaal 10 werkdagen duren.

Blij verrast was ik toen TVA op woendag al belde met de mededeling dat de TV weer naar huis zou komen. Het euvel zou verholpen zijn.. Vrijdag weer een halve dag vrij genomen omdat men tussen 12 en 4 langs zou komen.

Precies om 12 uur stond de witte TVA bus weer op de stoep. Aurea weer uit de doos, opgehangen, aangesloten en.... nog steeds roze vlekken!! |:( En nog steeds op dezelfde plek..1 led zelfs sterker roze dan eerst.. :(

Toen ik dit aangaf bij de monteur bleef deze stoicijn de Leen Aurea inpakken.. Bij aandringen gaf hij aan dat dit het beste was wat zij er van kon maken.. Zij hadden de lampen electronisch afgesteld en de nieuwe .17 frimware erop gezet.

Ik vroeg hem of hij nog eens de usb stick met het 100% wit plaatje op de TV wilde tonen, zoals hij die maandag ook had gedaan, om het geheel goed te checken. Maar deze had hij niet meer bij zich.. :?

Op mijn vraag hoe nu verder, was zijn antwoord dat ik nu maar moest gaan reclameren bij de winkel (niet meer bij de Aurealijn)..

Of ik nog even wilde tekenen en toen was de monteur vertrokken .

Gefrustreerd toch weer de Aurealijn gebeld aangezien ik het toestel bij Philips heb gekocht. Verhaal verteld en men neemt nu het geheel weer in behandeling..

Na eerst nieuwe display (3 dode pix), nu dus 2 nieuwe ledbalken en DVI module, en nog is tie niet geheel goed.. Erg jammer allemaal..

Trouwens lijkt het bij mij er op dat de .17 frimware het hdmi handshake probleem tussen de Samsung H360R en de Aurea oplost. Ook lijkt het als of het Ambilight anders en met meer scheiding reageert..

To be continued.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad-X op 07-04-2008 23:25 ]

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239407

Klikt allemaal wel behoorlijk #&*^$&#^* ! En dan ook nog een monteur die met andere woorden zegt 'doet u het hier maar mee'.

Als ik het goed begrijp heb je nu nog steeds het probleem met de roze vlekken in de lichtbalken maar verder geen dode pixel?

Ik vraag me af of het probleem met de lichbalken wel te repareren is ?!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 239407 op 08-04-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253407

Mijn Aurea is 2 keer voor reparatie teruggeweest. Het ging beide keren om een roze verkleuring in de onderste lichtbalk en roze en groene verkleuringen in de bovenste balk.
De eerste keer was er eigenlijk niets veranderd. De tweede keer zijn boven en onder de led-units vervangen. Aan de bovenkant is het probleem nu verholpen, onder is de roze vlek nog steeds aanwezig, echter nu op een andere plek.
De modificatie vwb het cinescope formaat in combinatie met het ambilight is ook meteen gedaan. Persoonlijk vind ik dit een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand al meer info over de .17 firmware ? Behalve dat er weinig veranderd op de hdmi poorten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zorgen deze Tv's nog steeds voor lag icm een xbox360 of ps3 (online gaming) ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
VonFoX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:52:
Zorgen deze Tv's nog steeds voor lag icm een xbox360 of ps3 (online gaming) ?
Dat doet vrijwel iedere tv maar er zijn wel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hoi

Ik wil ook een Aurea kopen... Ik heb even 2 vraagjes

1: Al lang wordt er over prijsdaling.. en een nieuwe serie aurea's gesproken (groet/beter)... Maar ik kan niks concreets vinden... Wie kan hier een update over geven...

2 @ Mad-X: Ik las volgens mij in het vorige deel dat je een interview zou hebben? Waar kan ik dat vinden? Of komt dat nog? Is mijn eerste vraag daar soort van gesteld?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 15:33
Heel vreemd maar sinds enige tijd gaat het volume van mijn 37PFL5322/12 tijdens het kijken regelmatig steeds omhoog zonder dat er iemand aan het toestel of afstandsbediening zit. Je ziet het blauwe lampje bij de IR sensor ook knipperen, net alsof hij harder wordt gezet.

Vooral de laatste week loopt het de spuigaten uit.

Ik heb al vanalles geprobeerd, batterijen uit de afstandsbediening, gordijnen dicht en IR sensor afdekken maar niets van dit alles helpt. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Echt lekker kijken is het namelijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

37PFL5322/12 is niet bepaald een recent model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 12:00

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand misschien of het mogelijk is om de refresh rate (het aantal Hz/fps) te zien bij 't PFL9732D-model?
(Ik zie bijvoorbeeld alleen HD1080p staan als ik op de info knop druk!)
Samsung TV's geven het netjes weer maar is het op deze Philips ook mogelijk? :?
In het 'Service menu' heb ik ook niets kunnen vinden.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op AVforums hebben een paar mensen gezegd dat ze met die nieuwe firmware voor de 9632/9732 minder lag ervaren, kan iemand dat hier bevestigen of zitten mensen daar zichzelf voor de gek te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:12
Ik heb een 37PFL9732 en ik doe waarschijnlijk iets verkeerd, maar ik krijg de .017 firmware niet gedownload, hij opend altijd een pdf met instructies als ik op " Nederlands, Zip-bestand (24.65 MB) Version: 000.064.014.017" klik. De open source file kan ik wel downloaden, wat doe ik verkeerd?

Edit: Op een andere pc doet hij het trouwens wel ! Opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Wisey op 10-04-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Mau_Maus schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:36:

2 @ Mad-X: Ik las volgens mij in het vorige deel dat je een interview zou hebben? Waar kan ik dat vinden? Of komt dat nog? Is mijn eerste vraag daar soort van gesteld?

Dank.
Interview werd gedaan door onderzoeksbureau Blauw Research uit Rotterdam in opdracht van Philips Lifestyle.

2 uur lang werden mij vragen gesteld over hoe de Aurea beviel, hoe ik tot de aankoop was gekomen, wat tegenviel en dus voor verbetering vatbaar was, de impact op het interieur, hoe reageerde de medebewoners en vrienden, wat verander je in de kamer op het moment dat je TV kijkt, etc.etc.

Alles werd door een cameraman opgenomen. Helaas kon ik het eindresultaat niet te zien krijgen, aangezien de video alleen voor interne Philips doeleinden zou worden gebruikt.. Hopelijk trekken ze lering uit mijn positieve doch ook kritische verhaal.

In iedergeval goed dat Philips zich verdiept in de consument en de gebruikerservaringing van hun nieuwe producten inventariseert, met het doel hun toekomstige producten te optimaliseren.

Nu nog hopen dat ze mijn roze vlekken euvel naar behoren oplossen...

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mad-X schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:44:
[...]

Nu nog hopen dat ze mijn roze vlekken euvel naar behoren oplossen...
Oh ok... Zeker geen mogelijkheid gehad om zelf wat te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komen ze wel wat laat mee Mad-X? De nieuwe reeks is al langzaam op de markt aan het verschijnen...
Ach misschien is daar ook een comsumentenonderzoek aan vooraf gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247379

*Meerkanaals wordt PCM: UPDATE: lees de post in het bericht hieronder
Kan dit stuk niet aangepast worden? Om te beginnen staat er niks over in de post onder de startpost. Dat was in het vorige topic wel zo, maar die info in de tekst van een nieuwe startpost verwerken zou een stuk handiger zijn.

Het downmix-verhaal is al verwarrend genoeg, verwijzen naar een niet-bestaande post 'hieronder' maakt het er niet makkelijker op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 239407 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:10:
Komen ze wel wat laat mee Mad-X? De nieuwe reeks is al langzaam op de markt aan het verschijnen...
Ach misschien is daar ook een comsumentenonderzoek aan vooraf gegaan.
Ik heb nog geen nieuwe reeks gezien van de Aurea hoor... Als je info hebt laat het me weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31435

Vraagje over de analoge audio uitgang van de Aurea :)
Jawel, die gebruik ik, omdat mijn 2 kanaals audio dan beter klinkt over mijn highend buizenvoorversterker dan over een surroundachtig iets.
Ook al is dat signaal gedownscaled naar 2 kanaals denk ik, klinkt het toch heel goed, althans goed genoeg voor films en veel beter als de ingebouwde luidsprekers van de Aurea.

Nu wil ik graag een PS 3 aansluiten via HDMI op mijn Aurea tv, maar wordt dan ook het geluid wel doorgekoppeld naar de analoge audio uitgang?
dit is wel het geval bij gewone DVD via scart op dit moment, maar goed, dat snap ik, want scart heeft analoge audio.

Men beweerd alleen dat via HDMI, dus afspelen van HD of blue-ray content, het geluid dan niet doorgegeven wordt ivm copy protectie? (zoiets :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
Is lees berichten over levering van de 9603 serie in mei.
Maar er zijn een aantal websites die hem aanbieden http://www.shoppingservic...web/detail.asp?art=241052

Ben benieuwd, heb paar gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de 329603 is toch al een tijdje te krijgen via webshops?

(en volgens jouw link de grotere modellen ook)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 239407 op 13-04-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Heb even 2 vraagjes:

Komt er in 2008 een LCD met ingebouwde DVB-C?
Is er een 37" LCD met Aurea ?

Bij de overige Ambilight LCD's kleurt de rand niet mee, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
Anoniem: 247116 schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:19:
Hoe is het met de lag? En nog steeds gewoon Dolby via HDMI3?
Lag: Geen ervaring, geen gamer.

Dolby nog steeds via HDMI3: Ook erg belangrijk voor mij en heb het zojuist succesvol getest! Pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:23:
Heb even 2 vraagjes:

Komt er in 2008 een LCD met ingebouwde DVB-C?
Is er een 37" LCD met Aurea ?

Bij de overige Ambilight LCD's kleurt de rand niet mee, toch?
Zoek even hier: Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 239407 op 14-04-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Pfff, "even" 3000+ posts lezen over dit onderwerp... 8)7
Zal er nog wel even zoet mee zijn...

Maar wat me in dit (overigens prima) topic opvalt, is dat in het begin staat:
"Op de 32" na hebben ze allemaal een resolutie van 1920 x 1080. De 32" modellen hebben een resolutie van 1366 x 768."
Dat is inmiddels achterhaald, toch? De 32PFL9603 heeft bijvoorbeeld ook een resolutie van 1920x1080.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Pietervs schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:47:
Maar wat me in dit (overigens prima) topic opvalt, is dat in het begin staat:
[...] Dat is inmiddels achterhaald, toch?
Er zijn meer dingen die uit de startpost niet meer helemaal kloppen (zijn al een paar opmerkingen over gemaakt). De startpost gaat nog vooral over de 'vorige' recente modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
Het lijkt wel of het banding probleem is opgelost door de .017 firmware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Inmiddels al 2 dagen de 37 PFL 9632 in huis staan en ik ben best tevreden. Nog geen HD content kunnen kijken maar ik verwacht niet dat het me tegenvalt. Firmware heb ik nog niet naar gekeken!

Pieptoontje valt alles mee. Alleen niet zo prettig als je er naast ligt te slapen en je geluiden boven de 10Khz goed kan horen! Gewoon niet op standby maar uit! Als de TV aan staat hoor ik niks!

Wellicht nog wat Sync probs met een Onkyo en DVD speler maar dat lossen we wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221966

Changelog van de laatste firmware update van de 42pfl9632:
Q581E_0.64.14.17
Improved HDMI behaviour.
solution for brightness variations on 32PFL7862D
improved reception for Germany

heeft iemand enige verandering/verbetering opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

FutureCow

(C) FutureCow

ik merk met mijn HTPC dat ik niet meer op een knop hoef te drukken om beeld te krijgen, dit moest bij oudere firmware nog wel(aangesloten via HDMI) Dus het HDMI handshake probleem is verbeterd/opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 01:56:
Inmiddels al 2 dagen de 37 PFL 9632 in huis staan en ik ben best tevreden. Nog geen HD content kunnen kijken maar ik verwacht niet dat het me tegenvalt. Firmware heb ik nog niet naar gekeken!

Pieptoontje valt alles mee. Alleen niet zo prettig als je er naast ligt te slapen en je geluiden boven de 10Khz goed kan horen! Gewoon niet op standby maar uit! Als de TV aan staat hoor ik niks!

Wellicht nog wat Sync probs met een Onkyo en DVD speler maar dat lossen we wel op...
Waarom koop je het oude model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 239407 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:31:
[...]

Waarom koop je het oude model?
Kun jij de nieuwe al ergens kopen? Ik niet, en ik wil niet de hoofdprijs betalen en ook geen betatester zijn (als je snapt wat ik bedoel). Er komt meer kijken bij een huis kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Stinger666 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 01:08:
[...]

Kun jij de nieuwe al ergens kopen? Ik niet, en ik wil niet de hoofdprijs betalen en ook geen betatester zijn (als je snapt wat ik bedoel). Er komt meer kijken bij een huis kopen!
Dus koop je maar een oude die heel veel problemen heeft?
De nieuwe is wel al te koop, heb al verscheidene webwinkels ermee gezien, en zelfs met eentje contact erover gehad. De prijs is ook niet de hoofdprijs, je kunt hem al voor plusminus 1850 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 01:08:
[...]

De prijs van de nieuwe lijn is vergelijkbaar met die van de oude. Beetje speuren op het internet en je hebt een beter toestel waar je langer plezier van hebt zodat je weer geld bespaart voor andere spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb ook de 37pfl9632 ( al een half jaar) en ik heb helemaal geen problemen. Geen pieptoon etc. Ik heb de firmware ook nog nooit geupdate.

Het is gewoon een prima toestel met prachtig beeld. Als je die voor een mooie prijs kunt krijgen is dat toch geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

friander schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:35:
Ik heb ook de 37pfl9632 ( al een half jaar) en ik heb helemaal geen problemen. Geen pieptoon etc. Ik heb de firmware ook nog nooit geupdate.

Het is gewoon een prima toestel met prachtig beeld. Als je die voor een mooie prijs kunt krijgen is dat toch geweldig?
Alleen jammer dat het beeld achter loopt op het geluid en dat er best veel artifacts optreden wanneer alle opties aan staan. Wellicht is dit via blueray minder, maar dat is weer niet 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Vinzzz243 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:37:
[...]

Dus koop je maar een oude die heel veel problemen heeft?
De nieuwe is wel al te koop, heb al verscheidene webwinkels ermee gezien, en zelfs met eentje contact erover gehad. De prijs is ook niet de hoofdprijs, je kunt hem al voor plusminus 1850 kopen...
Sorry maar waar vind jij 'heeeel veeeel' problemen. Ik heb alleen gelezen over de issues in de TS en daarbij heb ik fora afgestruind en ben ik alleen maar het gebruikelijke geklaag tegengekomen van users die alleen op een forum komen klagen als ze problemen hebben....
Ik heb 0 problemen. Dat piepje in de voeding hoor ik alleen als ik er naast in bed lig, maar op 2 meter bij mn PC of gewoon in de kamer hoor ik het echt niet!

En nee die 37PFL9603 is gewoonweg nog nergens uitgeleverd! Dus ook NIET leverbaar. En ik ben hem ook nergens voor 1500 euro tegengekomen (bedrag wat ik voor de 37PFL9632 heb betaald)
1600 bij Digitalstreet, maar zoals overal: NIET leverbaar! Ik ga over 2 weken mn huis in en dan wil ik gewoon een TV klaar!
Anoniem: 239407 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:28:
[...]

De prijs van de nieuwe lijn is vergelijkbaar met die van de oude. Beetje speuren op het internet en je hebt een beter toestel waar je langer plezier van hebt zodat je weer geld bespaart voor andere spulletjes.
Zie hierboven en leg me eens uit: Hoe bespaar ik geld als ik nu minimaal 100 euro meer moet uitgeven voor iets wat niet eens leverbaar is...(nofi)
Langer plezier hangt samen met de gebruikershoeveelheid en zuinigheid in huis. En als ik over 10 jaar een nieuwe wil dan is dat gewoon zo!
Anoniem: 239407 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:42:
[...]

Alleen jammer dat het beeld achter loopt op het geluid en dat er best veel artifacts optreden wanneer alle opties aan staan. Wellicht is dit via blueray minder, maar dat is weer niet 1080p.
Het is 'blu ray' ;) En hoezo is dat niet 1080P. Is dat 1080i dan? Verder heb ik nog geen arti's kunnen ontdekken en is er bij het TV kijken geen geluid en beeld sync problemen voor zover mijn ogen mij niet bedriegen. Bij DVDtje had ik wel even dit idee, maar dan loopt het geluid via HDMI eerst door mijn reciever...(en komt het niet uit de TV zelf)

[ Voor 37% gewijzigd door Stinger666 op 23-04-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja BLU-RAY :D Het is idd 1080i, is al in veel testen/discussies naar voren gekomen. Zelf had ik artifacts in de zin van korrels om bewegende beelden, schokken met HD Natural Motion aan.

Zoals je zegt loopt het geluid van de dvd-speler voor omdat de tv te lang rekent om 'mooie' beelden weer te geven. Via de boxen van de tv heb je hier geen last van maar is niet om aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 239407 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:58:
Ja BLU-RAY :D Het is idd 1080i, is al in veel testen/discussies naar voren gekomen. Zelf had ik artifacts in de zin van korrels om bewegende beelden, schokken met HD Natural Motion aan.

Zoals je zegt loopt het geluid van de dvd-speler voor omdat de tv te lang rekent om 'mooie' beelden weer te geven. Via de boxen van de tv heb je hier geen last van maar is niet om aan te horen.
Daar heeft mijn dure Onkyo een mooie delay functie voor om het geheel weer helemaal glad te strijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet zo mooi dat een tv van 1800euro niet het beeld gelijk glad strijkt met het geluid. Maar een extra dure speler met lipsync is een oplossing idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Stinger666 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:51:
[...]

Sorry maar waar vind jij 'heeeel veeeel' problemen. Ik heb alleen gelezen over de issues in de TS en daarbij heb ik fora afgestruind en ben ik alleen maar het gebruikelijke geklaag tegengekomen van users die alleen op een forum komen klagen als ze problemen hebben....
Ik heb 0 problemen. Dat piepje in de voeding hoor ik alleen als ik er naast in bed lig, maar op 2 meter bij mn PC of gewoon in de kamer hoor ik het echt niet!

En nee die 37PFL9603 is gewoonweg nog nergens uitgeleverd! Dus ook NIET leverbaar. En ik ben hem ook nergens voor 1500 euro tegengekomen (bedrag wat ik voor de 37PFL9632 heb betaald)
1600 bij Digitalstreet, maar zoals overal: NIET leverbaar! Ik ga over 2 weken mn huis in en dan wil ik gewoon een TV klaar!
Luister, het interesseert me vrij weinig wat je doet, ik wilde je alleen een tip meegeven. Wellicht ben jij 1 van de vele mensen die het niet erg vinden dat een topline model niet waarmaakt wat het zegt te verkopen. Heb je mijn pagina over de 9632 al eens gezien?
http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/

Vreemd dat jij het niet kunt vinden, als ik al via 5 minuten zoeken bij 2 websites kom die hem zeggen te verkopen. En na bellen met 1 van de 2, kon ik hem zo gaan halen...

Maar nogmaals, ik wens je 'heeeeeeeel veeeeeeel' plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Vinzzz243 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:55:
[...]

Luister, het interesseert me vrij weinig wat je doet, ik wilde je alleen een tip meegeven. Wellicht ben jij 1 van de vele mensen die het niet erg vinden dat een topline model niet waarmaakt wat het zegt te verkopen. Heb je mijn pagina over de 9632 al eens gezien?
http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/

Vreemd dat jij het niet kunt vinden, als ik al via 5 minuten zoeken bij 2 websites kom die hem zeggen te verkopen. En na bellen met 1 van de 2, kon ik hem zo gaan halen...

Maar nogmaals, ik wens je 'heeeeeeeel veeeeeeel' plezier ermee ;)
Als je dan ook vertelt waar dat is wil ik dat graag weten! Dan hebben er hier meer mensen aan. Als ik zoek kom ik overal levertijden van 2 weken en meer tegen! Staat niet op de Philips site en is officieel nog niet eens uitgeleverd....Moet wel de 37PFL9603 zijn he ;)

Als je stuk zo duidelijk is (en dat is het zeer zeker; met betrekking tot de firmware toen (0.15)) zorg dan dat het opgenomen wordt in de TS ;)

Ik ga ook even van 0.15 naar 0.17 updaten en kijken of het lagprobleem weggaat. Zo te zien wordt een groot deel veroorzaakt door de HD Natural Motion icm. de 100Hz Clear LCD. Zowieso wordt door die functies in te schakelen het beeld te computerachtig. HP Pixel Perfect heeft vooral invloed op de kwaliteit en niet echt op de rest van het beeld.

Geluid heb ik inmiddels synchroon lopen op een haartje na (Reciever gaat niet verder dan 100ms)
Anoniem: 239407 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:31:
Niet zo mooi dat een tv van 1800euro niet het beeld gelijk glad strijkt met het geluid. Maar een extra dure speler met lipsync is een oplossing idd.
Klopt, maar het is niet de enige TV met sync probs, danwel probs in het algemeen. Ze hebben allemaal wel wat!

@ Vinzzzz: Mee eens dat als je tegen deze problemen aanloopt het niet is wat je mag verwachten van een product van 1500 euro! Ik heb nog wat dagen bedenktijd ivm. wet koop op afstand, dus kan ik me nog bedenken.

Overigens lees ik in het nieuwe topic over de nieuwe modellen over dezelfde inputlag...

[ Voor 53% gewijzigd door Stinger666 op 24-04-2008 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Anoniem: 239407 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:42:
[...]

Bij mij geen artifacts mits de juiste instellingen gebruikt en ik heb gewoon een DVD speler en receiver met audio delay. Alles HDMI/optisch aangesloten en geen beeld dat achter loopt op het geluid. Mijn Samsung digitale kabeltuner met HDMI geeft ook geen delay. Niets te klagen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Anoniem: 239407 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:31:
80 eruo kostte geloof ik mijn Philips DVD speler met audio delay functie en upscaling naar 1080i.

Niet echt een schokkend bedrag volgens mij.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

€ 80,- voor een dvd speler is niet zo schokkend nee, maar ik ga mijn speler welke niet beschikt over een audio delay vervangen door een nieuwe. Ook al koste deze maar € 80,-
Mijn huidige speler is naar verwachting toch wel van een andere kwaliteit dan de betreffende Philips.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom ze de mooie optie van digi-in opeens niet meer hebben, was toch een mooie aanvullende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Na weer een dag testen is het lag probleem tussen beeld en geluid gewoon een HDMI dingetje wat ik op kan lossen met lipsync en/of audio delay.

Zowieso is HD Natural Motion en 100Hz Clear LCD echt geen verbetering. Het beeld gaat er eerder van schokken dan vloeiend lopen! De berekeningen duren gewoonweg te lang. Dit zou softwarematig op te lossen moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel fijn dat iedereen blij is met zijn 9632-tv (tja wat moet je anders zeggen als je 't toestel al in huis hebt gehaald) maar de problemen zoals Vinzzz243 die netjes op zijn site heeft vermeld, zijn er nou eenmaal! Ondanks een deel van de problemen op te lossen is met een 'goedkope' dvdspeler blijft het een toestel dat gewoonweg tegen valt! Iedereen kan wel roepen dat je bijv. HD Natural Motion moet uitzetten maar daarvoor koop je toch o.a. dit toestel, voor die 100hz? Maar nee, dit verslechtert alleen maar de kwaliteit! ABSURD!

Iedereen veel plezier met z'n 'oude' toestel, ben blij dat ik 't ding heb terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 239407 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:17:
Heel fijn dat iedereen blij is met zijn 9632-tv (tja wat moet je anders zeggen als je 't toestel al in huis hebt gehaald) maar de problemen zoals Vinzzz243 die netjes op zijn site heeft vermeld, zijn er nou eenmaal! Ondanks een deel van de problemen op te lossen is met een 'goedkope' dvdspeler blijft het een toestel dat gewoonweg tegen valt! Iedereen kan wel roepen dat je bijv. HD Natural Motion moet uitzetten maar daarvoor koop je toch o.a. dit toestel, voor die 100hz? Maar nee, dit verslechtert alleen maar de kwaliteit! ABSURD!

Iedereen veel plezier met z'n 'oude' toestel, ben blij dat ik 't ding heb terug gebracht.
Mee eens. Het is natuurlijk niet fijn dit toe te geven maar ik ben het met je eens. Alleen die Ambilight is te gek! Morgen toch eens even bellen over mijn 8 dagen bekoelingsperiode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Nou, dan eindelijk toch een besluit genomen. De TV gaat terug naar de winkel en ik krijg mn geld terug. Wel met enige spijt, want ik ga de Ambilight wel missen; dat is en blijft een te gekke functie. Het design en de kwaliteit van het beeld zijn ook nog steeds erg prettig.

Jammer van de HDMI input lag en het moeten uitzetten van HD Natural Motion (en de daaraan gekoppelde Clear LCD 100Hz techniek).

Ik gaf eerder aan 0 problemen te hebben, maar dat was voordat ik de TV aan een echt goede DVD test had onderworpen; en zoals je kan lezen hebben zich inderdaad de genoemde probleempjes voorgedaan.

Geld wordt teruggestort en dan gaat ik toch eens kijken naar een Toshiba 40ZF355. Voorlopig eerst maar eens meer vooronderzoek doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb dus 1 van die nieuwe serie tv's hier staan : de 42pfl5603d. Deze heeft nog steeds het probleem nummer 3 en 4 zoals beschreven op Vinzzz problemen 7,8,10 zeker niet. De rest zal ik nog even testen later.

Het chassis is een q582e, de oude reeks heeft een q581e. Vraag me af of hetzelfde 582e chassis ook in de 76 en 96 reeks zit.

Gebeld met de philips consumentenlijn in duitsland over de ps3 gui trilling bij 1080p, toen ik nog niet wist waaraan dit lag en hoe dit te verhelpen was. Ze zijn duidelijk niet op de hoogte daar, want ze boden aan om mijn tv op te komen halen om hem te testen. Dit nadat hij zelf een ps3 op een 5603d had aangesloten met de opmerking "ik heb hier beeld hoor".....

Ik heb dus zo mijn twijvels hoeveel van de bugs van de oude serie zijn opgelost in de nieuwe en of het beperkt is tot de "goedkope" 5603d.

Twijfel me suf of ik het ding moet terugsturen en dan de duurdere in de reeks nemen ? Ben bang dat ik gewoon tegen dezelfde bugs aanloop als bij de 56 serie. Samsung ? blooming, clouding ; toshiba ? slecht SD beeld, enz ze hebben allemaal wel wat lijkt het.

[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 28-04-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
HaseMike schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:27:
Ik heb dus 1 van die nieuwe serie tv's hier staan : de 42pfl5603d. Deze heeft nog steeds het probleem nummer 3 en 4 zoals beschreven op Vinzzz problemen 7,8,10 zeker niet. De rest zal ik nog even testen later.

Het chassis is een q582e, de oude reeks heeft een q581e. Vraag me af of hetzelfde 582e chassis ook in de 76 en 96 reeks zit.

Gebeld met de philips consumentenlijn in duitsland over de ps3 gui trilling bij 1080p, toen ik nog niet wist waaraan dit lag en hoe dit te verhelpen was. Ze zijn duidelijk niet op de hoogte daar, want ze boden aan om mijn tv op te komen halen om hem te testen. Dit nadat hij zelf een ps3 op een 5603d had aangesloten met de opmerking "ik heb hier beeld hoor".....

Ik heb dus zo mijn twijvels hoeveel van de bugs van de oude serie zijn opgelost in de nieuwe en of het beperkt is tot de "goedkope" 5603d.

Twijfel me suf of ik het ding moet terugsturen en dan de duurdere in de reeks nemen ? Ben bang dat ik gewoon tegen dezelfde bugs aanloop als bij de 56 serie. Samsung ? blooming, clouding ; toshiba ? slecht SD beeld, enz ze hebben allemaal wel wat lijkt het.
Ik heb een 9703 en daarop ziet de PS3 interface er in ieder geval perfect uit, wat voor trilling bedoel je, is dat iets heel erg subtiels of valt dat meteen op? Het enige dat ik heb gezien wat ik niet helemaal goed vond was een beetje tearing, maar dat is niet in alle spellen en bij het afspelen van bluray al helemaal niet.

Het lijkt erop dat het oude topmodelchassis nu in de budgetversie terecht is gekomen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Heb de Philips 47PFL9632D gekocht. Vrijdag wordt deze gebracht. Aanbieding bij It's. Kost me 1899,- omdat er een nieuwe modellijn komt. Goede deal vind ik zelf. Was bijna voor een Samsung uit de 6 reeks gegaan, maar de interessante prijs heeft me overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Jheroun schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 01:04:Ik heb een 9703 en daarop ziet de PS3 interface er in ieder geval perfect uit, wat voor trilling bedoel je, is dat iets heel erg subtiels of valt dat meteen op? Het enige dat ik heb gezien wat ik niet helemaal goed vond was een beetje tearing, maar dat is niet in alle spellen en bij het afspelen van bluray al helemaal niet.

Het lijkt erop dat het oude topmodelchassis nu in de budgetversie terecht is gekomen ofzo.
Het is alleen zichtbaar bij schermen waar de 2 dunne lijnen (boven en onder een selectie) op staan. Als je b.v. tijdens een game op de ps3 knop van je controller drukt krijg je de optie om de game te verlaten. Dan krijg je een yes/no keuze. Wissel nu tussen yes/no dan trillen/knipperen de horizontale lijnen. Ook op andere plekken in de interface waar deze schermbrede 1 pixel dunne lijnen voorkomen heb je dat verschijnsel.

Als ik de ingang van de 5603d zoals beschreven bij Vinzzz op "pc" zet dan is dit verschijnsel gek genoeg weg.

Fout nummer 8, de digital audio out bug, is er ook nog zoals geschreven door Vinzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88582

HaseMike schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 07:46:
[...]

Het is alleen zichtbaar bij schermen waar de 2 dunne lijnen (boven en onder een selectie) op staan. Als je b.v. tijdens een game op de ps3 knop van je controller drukt krijg je de optie om de game te verlaten. Dan krijg je een yes/no keuze. Wissel nu tussen yes/no dan trillen/knipperen de horizontale lijnen. Ook op andere plekken in de interface waar deze schermbrede 1 pixel dunne lijnen voorkomen heb je dat verschijnsel.

Als ik de ingang van de 5603d zoals beschreven bij Vinzzz op "pc" zet dan is dit verschijnsel gek genoeg weg.

Fout nummer 8, de digital audio out bug, is er ook nog zoals geschreven door Vinzzz.
Vreemd. Ik zie deze problemen dus niet. Heb je hem op game/spel gezet?

Ik kom juist tot de conclusie dat philips goed heeft geluisterd naar alle klachten. De lag is bv. compleet verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Anoniem: 88582 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:39:
Vreemd. Ik zie deze problemen dus niet. Heb je hem op game/spel gezet?

Ik kom juist tot de conclusie dat philips goed heeft geluisterd naar alle klachten. De lag is bv. compleet verdwenen
Als ik de hdmi input op "spel" zet is het probleem er, zodra ik hem op "pc" zet is het probleem weg.

qua lag : Mijn sat receiver is met scart met de tv verbonden is en met tulp stekkers met de versterker. Als ik nu zowel het tv geluid als de versterker aanzet krijg ik een lichte echo. Er is dus nog wel wat lag maar niet merkbaar in gameplay met de ps3. Geprobeerd met gt5 en superstardust hd. Die laatste is ontzettend snel en daar zou forse lag dus duidelijk moeten zijn, maar gelukkig is dat er niet.

Het q582e bordje is waarschijnlijk een bewerkte 581e met nog hier en daar een oude bug (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05
HaseMike schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 07:46:Fout nummer 8, de digital audio out bug, is er ook nog zoals geschreven door Vinzzz.
Van wat ik heb begrepen is dit geen bug. Als ik het goed heb begrepen: copyrighted materiaal mag niet onbeveiligd digitaal naar buiten. Dus de audio die op HDMI binnen komt mag niet via een standaard SPDIF uitgang naar buiten.

Dus eigenlijk is de bug meer: DD5.1 wordt wel doorgegeven vanaf HDMI3 (maar volgens mij zijn er niet veel mensen die dit opgelost willen zien ;) )

En ja: dit is gewoon zwaar prut, omdat je nu geen goede manier hebt om het geluid synchroon met beeld te laten lopen. Delays instellen op je receiver (als dat al kan op je receiver) is eigenlijk maar aanmodderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260455

Geachte tweakers. Na heel lang lurken heb ik mij ook maar eens geregistreerd op dit forum, omdat ik nu zelf met een vraag zit waar ik niet meer uitkom. Ik heb hier heel erg veel gelezen en gezocht, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden, vandaar dat ik het nu toch aan jullie wil voorleggen.

Ik sta op het punt om een nieuwe LCD tv te kopen. Mijn oog is gevallen op de Philips 42pfl9632d, vanwege het prachtige beeld. Echter, ik kwam deze topics tegen, en jullie zullen begrijpen dat ik me nu zorgen maak.

Ik lees veel over de lag en lip sync issues, maar volgens mij hebben alle schermen dit? Ik wil graag op mijn tv straks ook de xbox360 aansluiten en een dvd speler. Nu komt mijn vraag:

De lip sync issues waarover gesproken wordt, lijken zich (let op: lijken) zich toe te spitsen op dvdspelers die via HDMI worden aangesloten op het scherm. Ik heb echter (nog) geen HDMI apparaten. Mijn dvdspeler is een Marantz DV4610, welke maximaal een componentaansluiting heeft, die ik dan ook wil gebruiken om aan te sluiten op mijn nieuw te kopen TV. Zit ik in dit geval ook met de lipsyncissues?

De xbox360 aansluiten op dit scherm lijkt dus weinig zin te hebben, aangezien ik dan ook met lag zit. Ik las eerder in dit topic een post van iemand die aangaf dat er verschillende mensen zijn geweest die aangaven dat het lag probleem is opgelost met firmware .17, maar kan iemand dit bevestigen?

Overigens, is de lag/lip sync issue afhankelijk van de grootte van het scherm? Ik heb namelijk momenteel een JVC 26S60B (26") waarbij ik 0 problemen heb met lag en ook geen lip sync issues heb.

Ik hoop dat jullie een en ander kunnen beantwoorden. Ik heb namelijk ook een Marantz SR4600 receiver, die geen audio delay functie heeft, en als ik een nieuwe receiver moet gaan kopen dan ben ik behoorlijk wat geld kwijt.

Bedankt voor jullie tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Component of HDMI dat maakt niet uit in de beeld verwerking, de philips heeft een beeldverwerkings processor erin zitten en die vergt gewoon wat tijd.

Zelf heb ik een dvd speler met hdmi maar afgelopen weekend toch rechtstreeks een verbinding naar mijn oudere DD/DTS versterker getrokken omdat ik de DTS mistte.
De dvdspeler gewoon een delay van 120 / 130 ms gezet en ik heb geen last van lip-sync problemen. Wordt wel anders als je een PS3 of xbox aansluit, dan is het hetzelfde liedje weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Anoniem: 260455 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:06:
...
De xbox360 aansluiten op dit scherm lijkt dus weinig zin te hebben, aangezien ik dan ook met lag zit. Ik las eerder in dit topic een post van iemand die aangaf dat er verschillende mensen zijn geweest die aangaven dat het lag probleem is opgelost met firmware .17, maar kan iemand dit bevestigen?
...
Vergeet het maar. Maar als je de opvolger van de 9x32 koopt (9603 of 9703) zijn die problemen weg. Ik heb een 9703 en ben nog niets vervelends tegengekomen bij tv kijken, bluray kijken of gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Jheroun schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:11:
[...]

Vergeet het maar. Maar als je de opvolger van de 9x32 koopt (9603 of 9703) zijn die problemen weg. Ik heb een 9703 en ben nog niets vervelends tegengekomen bij tv kijken, bluray kijken of gamen.
Kun jij de punten eens nalopen die ik op mn site heb gezet (http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/) en kijken of je daar nog last van hebt?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 15:54
Inmiddels is er weer een nieuwe firmware beschikbaar, 64.14.18
Heeft iemand 'm al geprobeerd? En uiteraard weer geen changelog volgens philips traditie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bureno schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:41:
Inmiddels is er weer een nieuwe firmware beschikbaar, 64.14.18
Heeft iemand 'm al geprobeerd? En uiteraard weer geen changelog volgens philips traditie....
ik zie hem staan hier
Maar idd geen changelog en nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Inmiddels geinstalleerd, zo op 't eerste gezicht geen verschil te zien (nog steeds halo's bij HDNM aan) Verder lijkt het erop dat philips de hdmi3 "bug" mbt. meerkanaals geluid heeft verholpen :(
Ik ben benieuwd of DD5.1 bij anderen nog wel werkt via hdmi3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bureno schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:06:
Inmiddels geinstalleerd, zo op 't eerste gezicht geen verschil te zien (nog steeds halo's bij HDNM aan) Verder lijkt het erop dat philips de hdmi3 "bug" mbt. meerkanaals geluid heeft verholpen :(
dan ga ik 'm juist niet installeren... sry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88582

bureno schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:06:
Die halo's zijn niet te verhelpen met de huidige achitectuur. In de nieuwe generatie zal het wel een stuk beter zijn. Halo free HDNM bestaat gewoonweg niet, wel minimalistische halo's zodat ze nauwelijks zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
Hallo iedereen.

Wij zijn nu ongeveer 2.5 maand in bezit van de 37pfl9632d en sinds een paar dagen na aanschaf ben heb ik al menigmaal een reactie proberen te krijgen van Philips op de problemen van deze tv.

Eerste 2 support tickets, geen enkel probleem werd erkend en geen enkel antwoord werd gegeven. Wel werd aangeraden te upgrade naar een nieuwe firmware. Zo gezegd zo gedaan.

Problemen niet verholpen dus.

Ticket 3: alleen antwoord op de lag. Dit zou bij elke LCD tv aanwezig zijn.

Vraag ik mij alleen af, waarom ZOVEEL lag, en waarom wordt de lag niet minder als alle processing wordt uitgezet?

Ticket 4: dit is de mooiste van allemaal. Ik kreeg antwoord op het interlacing probleem bij PC input op 1080p: Uw tv beschikt dan wel over een full hd 1080p display, maar dit wil niet zeggen dat het een 1080p televisie is. Uw tv is een 1080i televisie, dit staat zowel in de specificaties als in de handleiding. 8)7 Zet daarom de output van uw aangesloten apparaten op 1080i of lager om het probleem op te lossen.

Daar zijn we dus vet mee. Ik dacht toch dat deze tv werd aangeboden als een 1080p tv. Zowel bij de specificaties als in de handleiding staat dit ook, en nu gaat customer care me opeens iets heel anders vertellen???

Misschien een vreemde vraag, maar weet er iemand of wij nog op onze aankoop terug kunnen komen? We zitten namelijk met een dure media center pc die we niet eens kunnen gebruiken op 1080p. Ook hebben we last van dat irritante hoog frequentie piep geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ralphfx schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:30:Ticket 4: dit is de mooiste van allemaal. Ik kreeg antwoord op het interlacing probleem bij PC input op 1080p: Uw tv beschikt dan wel over een full hd 1080p display, maar dit wil niet zeggen dat het een 1080p televisie is. Uw tv is een 1080i televisie, dit staat zowel in de specificaties als in de handleiding. 8)7 Zet daarom de output van uw aangesloten apparaten op 1080i of lager om het probleem op te lossen.
Ik heb ook net een probleem geopend met exact dezelfde vraagstelling m.b.t. de 5603d die dezelfde problemen heeft. Ik heb mijn geld terug gevraagd omdat de tv aangeboden wordt als 1080p terwijl hij duidelijk 1080i is. Woon overigens in duitsland dus ben benieuwd hoe philips duitsland hierop reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Ik ga na m'n werk bellen met Philips costumer care, al is dit wel een dure grap (10 cent/minuut). Tweede optie is dat ik het nummer heb van de reparatiedienst van Philips hier in Zuid-Limburg, misschien dat ik eerst daar even ga vissen, want dit probleem moeten ze toch constant tegenkomen lijkt mij.

Kortom ik vind het geen stijl van Philips. Het zijn mooie tv's, maar geef de mensen wel wat er beloofd wordt in de specs.

[ Voor 0% gewijzigd door Ralphfx op 08-05-2008 14:55 . Reden: spelling blijft moeilijk :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 22:15
Ralphfx schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:54:
Ik ga na m'n werk bellen met Philips costumer care, al is dit wel een dure grap (10 cent/minuut).
Philips Klantenservice:
0900-nummer: 0900 8407 ()
Alternatief nummer: 040 2786378

Philips:

0900-nummer: 0900 0400 063 (onbekend)
Alternatief nummer: 053 482 9806
Website: http://www.philips.nl

Extra-info: Tevens kunt u 040-2786378 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Deze alternatieve nummers hadden ze me nog niet gegeven in hun mails. Bedankt mrc16!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 22:15
Ralphfx schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:07:
Deze alternatieve nummers hadden ze me nog niet gegeven in hun mails. Bedankt mrc16!
Graag gedaan!

Ik vind het zo'n grote oplichterij! Betaal je voor je producten/diensten een bepaalde prijs en dan nog eens de topprijs voor de helpdesk. Nummer heb ik overigens van www.vraagalex.nl. Voor bijna alles een alternatief nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeer puike site is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Ik heb nog geen tijd gehad vandaag te bellen met Philips, morgen zal ik dit doen. Maar nog even een vraag aan jullie: heb ik met de problemen die de tv heeft (37pfl9632d) een poot om op te staan?

Het is namelijk zo dat Philips graag een monteur langs stuurt die alles wel even komt fixen. Maar de pieptoon en line flicker/interlacing op 1080p PC mode en bibberend beeld op 1080p op een andere instelling dan PC mode, kunnen toch niet gerepareerd worden... Vrij zinloos dus een monteur te sturen. Hier wil ik dan liever ook niets van weten.

Wat zijn volgens jullie goede argumenten om een duidelijk antwoord te krijgen van Philips en niet afgescheept te worden? Het moge duidelijk zijn dat de tv de specificaties NIET waarmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Goed nieuws: 5.1 geluid via hdmi3 blijkt toch nog steeds te werken in firmware .18! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
bureno schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:27:
Goed nieuws: 5.1 geluid via hdmi3 blijkt toch nog steeds te werken in firmware .18! :)
Eerst niet en nu wel ? Verkeerd dvdtje gedraait ofzo ?

Mmmh nu nog maar ff wachten op de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Eerst niet inderdaad. Een paar keer gewisseld van kanaal en terug naar HDMI3 hielp niet.
Nu pakt hij wel direct DD5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Ralphfx schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:01:
Ik heb nog geen tijd gehad vandaag te bellen met Philips, morgen zal ik dit doen. Maar nog even een vraag aan jullie: heb ik met de problemen die de tv heeft (37pfl9632d) een poot om op te staan?

Het is namelijk zo dat Philips graag een monteur langs stuurt die alles wel even komt fixen. Maar de pieptoon en line flicker/interlacing op 1080p PC mode en bibberend beeld op 1080p op een andere instelling dan PC mode, kunnen toch niet gerepareerd worden... Vrij zinloos dus een monteur te sturen. Hier wil ik dan liever ook niets van weten.

Wat zijn volgens jullie goede argumenten om een duidelijk antwoord te krijgen van Philips en niet afgescheept te worden? Het moge duidelijk zijn dat de tv de specificaties NIET waarmaakt.
Ralph, gebruik http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/ in je gesprek.
Ze kunnen hier niet onderuit komen. Ik weet alleen niet zeker of je nog recht hebt op teruggaaf. Meestal moet dit in een korte periode gemeld worden.

Dit zijn situaties waarin je genaaid wordt en niets kunt doen.

Lees mijn situatie bij het terugsturen van de TV:
Ikzelf heb bv mijn TV met DHL teruggestuurd, verzekering erbij gepakt, want is toch 1800 euro, zo'n TV. En je raadt t al, winkel geeft aan dat er schade is. Ik wil mijn geld verhalen op DHL en geef dus binnen een week van aankomst via het webform dat er iets scheelt. Wordt ik teruggebeld dat ze mijn nummer van de bestelbon nergens in t systeem kunnen vinden en mij hierover terugbellen. Maand gewacht, niets. Tot ikzelf terugbel en dan OEPS, u bent nu te laat. En ik kan NIETS bewijzen, heb geen mail, geen sendmail, alleen een telefoongesprek met een medewerker die GEEN procedure heeft opgestart :'(

PS. @Jheroun, kun jij de punten eens nalopen op http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/ voor jouw 03 serie

[ Voor 3% gewijzigd door Vinzzz243 op 09-05-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het niet goed gaat, gaat het ook FLINK niet goed :(

Balen man. Dus nu ben je ook nog eens je geld (deels) kwijt omdat je een beschadigde TV hebt teruggestuurd en DHL geen boodschap heeft aan aansprakelijkheid?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Ok, ik heb zojuist gebeld met Philips Costumer Care (helaas werkt het alternatief voor het 0900 nummer niet...)

Het volgende kwam eruit naar voren:

Ik heb kort vermeld dat er een aantal problemen zijn met de 9632d serie televisies en heb het 1080p probleem, vooral in PC mode, eruit gelicht en verder toegelicht. Ook heb ik het antwoord wat ik eerder heb gekregen via email, dat de tv maar 1080i zou ondersteunen, erbij vermeld. Toevallig had ik degene aan de lijn die ook deze email gestuurd had, dus heb ik duidelijk uitgelegd dat de tv wordt geadverteerd met volledige 1080p ondersteuning en dit dus NIET waarmaakt.

Het 1080i verhaal was degene van de costumer care verteld door een collega van de technische ondersteuning en nu weet ik dus niet of we dit mogen opvatten als dat de tv daadwerkelijk maar 1080i is of niet...

Vervolgens heb ik duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat de tv wél geadverteerd wordt met 1080p ondersteuning, maar dit niet doet zoals het hoort, de medewerkster van de costumer care was het daarmee eens. Ook was ze het ermee eens dat er een oplossing gezocht moet worden, mede omdat het 1080p probleem klaarblijkelijk niet is op te lossen met een firmware upgrade. Ook werd er positief gereageerd toen ik zei dat de tv die wij hebben pas een paar maanden oud is, dat we sinds het begin de 1080p op PC maar niet goed aan de praat krijgen én dat we hier niet mee willen blijven zitten.

In de loop van volgende week wordt contact met mij opgenomen met een (hopelijk) duidelijk antwoord over de stand van zaken met deze serie tv's én hopelijk wordt er een goede oplossing aangeboden.

Succes met het lezen van mijn onsamenhangende verslagje van het telefoongesprek, maar hopelijk heeft iemand er iets aan en ik hou jullie zeker op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ralphfx schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:46:
Ok, ik heb zojuist gebeld met Philips Costumer Care (helaas werkt het alternatief voor het 0900 nummer niet...)

Het volgende kwam eruit naar voren:
Interessant, ik ben met hetzelfde bezig met philips duitsland en een 5603d die dezelfde problemen heeft als de oude reeks. Philips duitsland zit nog in de fase van "de tv ondersteund alleen pc resoluties tot 1024..." ondertussen heb ik een uitvoerig schrijven gemailed en duidelijk gemaakt dat alle apperatuur met 1080p problemen heeft en dat het in principe Wurst ist welk stuk electronica de 1080p leverd of dat nu pc/bluray/ps3/xbox is.

Mag ik je vragen om eventueel je ticket nummer aan mij te PM-en zodat ik daar aan kan refereren, wie weet hoef ik dan niet 10x uit te leggen wat er met hun eigen producten mis is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Je mag zeker m'n ticket nummer hebben, maar zou je het erg vinden als ik dit geef zodra ik antwoord heb? Dit zal toch in de loop van komende week zijn. Het lijkt me namelijk niet bevorderlijk als gerefereerd wordt naar een ticket nummer wat nog niet is opgelost ;)

Wat je wel kunt doen, is wat ik ook heb gedaan: duidelijk maken dat in de specs én in de handleiding staat dat de tv ALLE 1080p signalen ondersteunt. Maak desnoods een scan van de handleiding waar het staat, of een print screen van de philips site met de specs en voeg dit toe als bijlage.

Overigens, het wil niet per definitie zeggen dat ik een sluitend antwoord + goede oplossing krijg als reactie op mijn telefoongesprek vandaag. Voor hetzelfde geld is 't het begin van een hele rits telefoontjes, e-mails, monteurs etc.

EDIT: als echte Zuid-Limburger ben ik het er overigens mee eens dat het inderdaad WURST is welk apparaat de 1080p uitstuurt. 1080p is 1080p en WURST is WURST, of het nou BRATWURST of BIERWURST is. Ik heb er na een paar maanden vergeefs zoeken naar een oplossing voor het 1080p probleem gewoon genoeg van nu. We zitten hier met een dure multimedialaptop die we willen gebruiken voor full hd content en wat kunnen we ermee.. juist 720p.. 8)7

EDIT2: HaseMike, je kan overigens geen direct messages ontvangen

[ Voor 40% gewijzigd door Ralphfx op 09-05-2008 20:41 . Reden: let wel: ZUID-Limburger :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
Nieuwe modellen (9603/9703) zouden een stuk minder lag hebben:

http://img72.imageshack.us/img72/5092/dsc00128ba6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Ik heb vandaag ook Philips gebeld over hetzelfde euvel (1080P) en kreeg iemand aan de lijn die niet verder kwam dan vrolijk de handleiding oplezen. Daarna adviseerde hij mij de televisie terug te brengen naar de winkel omdat ik hem toch maar zo kort heb (1 week). Fantastisch advies dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205395

Ik heb zelf De 42'' 9632

Waar staat dat die alleen 1080i ondersteunt?

Zou best K*t zijn als dat zo is, en overal reclame Full HD 1080P

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 205395 op 09-05-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
:>
Anoniem: 205395 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:12:
Ik heb zelf De 42'' 9632

Waar staat dat die alleen 1080i ondersteunt?

Zou best K*t zijn als dat zo is, en overal reclame Full HD 1080P
Dit staat nergens, sterker nog, overal staat dat deze TV alle verschillende 1080p signalen moet ondersteunen. En het geval is dat de hele 9632/9732 serie dit dus NIET doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Dat komt omdat de nieuwe modellen een game mode hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan ik dat zien op mijn Tv? dat die draait op 1080p.
Want kan moeilijk zonder bewijs naar de winkel terug

Edit//

Hoe heet die website met die klokje?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 205395 op 09-05-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Anoniem: 205395 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:24:
Hoe kan ik dat zien op mijn Tv? dat die draait op 1080p.
Want kan moeilijk zonder bewijs naar de winkel terug

Edit//

Hoe heet die website met die klokje?
Je kunt dit niet "zien" op je tv. Wat je kan doen is bijvoorbeeld een computer aan sluiten op 1080p. Als je nu de tv op PC zet, dan zul je zien dat als je de muis beweegt, deze opeens uit alleen maar horizontale lijntjes bestaat (dit is interlacing/tearing). Als je vensters sleept gebeurt hier hetzelfde mee. Dit is maar één voorbeeld. kijk eens op de site van Vinzzz voor meer.
http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/

[ Voor 3% gewijzigd door Ralphfx op 09-05-2008 22:28 . Reden: spelling he :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ralphfx schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:15:
Je mag zeker m'n ticket nummer hebben, maar zou je het erg vinden als ik dit geef zodra ik antwoord heb?
EDIT2: HaseMike, je kan overigens geen direct messages ontvangen
Ik heb ondertussen mijn profiel aangepast, ik wist niet eens dat je dat moest aanzetten. Bedankt alvast en natuurlijk begrijp ik dat je wilt wachten tot je antwoord heb. Ik laat het hier natuurlijk ook weten hoe de voortgang in duitsland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas heb ik de Pc niet op de tv aangesloten.
Als ik de ps3 op 1080p zet, heb ik aldoor een flikkerent lijn

Is dat een teken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Dat is inderdaad een van de 1080p problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triest van Philips dat ze dan met koeienletters aantonen dat het 1080P is.
Dat wordt Philips binnen kort bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Vinzzz243 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:04:
[...]
PS. @Jheroun, kun jij de punten eens nalopen op http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/ voor jouw 03 serie
Oke, voor zover ik er iets over kan zeggen:

1. is weg, wat je moet uitzetten is hd natural motion, andere beeldverbeterdingen kunnen aan blijven staan, misschien heb je nog minder lag als je die ook uitzet maar met hdnm uit ervaar ik in ieder geval geen enkele lag.

2. ik heb nog geen PC stand gezien. Ik heb net even gekeken bij de inputs en bij de smartinstellingen maar een PC stand zie ik niet. Ik heb ook weinig met PC gekeken, mijn laptop heeft geen DVI zonder dockingstation dus dat kan ik niet echt testen. De nieuwe TV's hebben itt de oude ook gewoon weer een vga poort, maar daarop krijg ik dus geen 1080 x 1920 naar buiten, zal wel aan de grafische kaart van mijn laptop liggen.

3. ik zie geen gui flikkeringen in mijn ps3 menu. bij PS3 gebruik staat de TV meestal in game stand (jouw lijstje met punten doet mij nu vermoeden dat de game stand overeenkomt met de pc stand op de vorige versie van de TV). Als het ding niet in de gamestand staat zijn er ook geen guiflikkeringen, ik heb al eens een bluray gekeken op m'n ps3 met HDNM aan dat zag er ook perfect uit. Ik moet alleen nog zorgen dat ik een aantal handige default settings krijg. BV spel voor games en de persoonlijk zo instellen dat die goed is voor films (in de film stand gaat HDNM wel aan maar staat de ambilight mij veel te subtiel). Eigenlijk zou ik meerdere persoonlijke instellingensets willen hebben. Maar misschien kan dat ook en heb ik die optie nog niet ontdekt, ik zit nu nogal te kutten met de AB als ik switch van gamen naar bluray kijken of TV kijken.

4. ik weet niet 100% zeker hoe ik dit moet herkennen maar ik zie geen hele lelijke kartelige contouren in films ofzo. Ik heb wel eens digitale TV op een LCD met een slechte deinterlacer gezien en dat is echt afgrijselijk. De 9703 heeft daar in mijn ogen geen last van. Als je kan aangeven hoe ik dat makkelijk kan zien kan ik hier wellicht beter iets over zeggen.

5. dit is een lastig punt. Ook voor de vorige TV"s heb ik dit punt op avforums (geloof ik) in twijfel getrokken zien worden. De kwaliteit van het gebruikte plaatje is hierbij namelijk superbelangrijk. In de films die ik tot nog toe heb bekeken heb ik soms banding gezien, maar op bluray nog niet volgens mij. In trailers sowieso wel, kleurbitjes weggooien is in AVland een veelgebruikte techniek om makkelijk veel bits per pixel te besparen. In het DVD tijdperk (jeweetwel, vroeger ;) ) viel mij al op dat in sommige films rookeffecten onwijze banding hebben, dat ligt dan meestal gewoon aan de encoding op de schijf en heeft niets met de TV te maken. Als iemand een plaatje online heeft staan dat er op een CRT of plasma perfect uitziet wil ik mijn PS3 daar wel eens heen laten surfen. Hierbij zou overigens best verschil tussen de 9603 en de 9703 kunnen zitten aangezien de laatste de zgn wide color gamut heeft. Maar misschien heeft dat er niets mee te maken, ik heb niet helder wat wide color gamut precies inhoudt.

6. Dit gaat over de scarts neem ik aan? Mijn Casema samsung STB hangt met scart aan de TV (heb de HD variant nog niet) en ik zie niets groens. SD TV kwaliteit viel mij reuze mee op deze TV, afhankelijk van de door casema doorgegeven kwaliteit, uiteraard, sommige zenders zien er niet uit op 42". DVB-t gebruik ik niet, dat ziet er sowieso niet uit op grote TV's, er is gewoon te weinig bitrate voor DVB-t beschikbaar voor hoogwaardige encoding.

7. Hier is mij niets over opgevallen maar ik heb er ook zeker niet specifiek op gelet.

8. Niet getest. Ik ga sowieso alle bronnen op een receiver aansluiten zodat die meteen geluid kan decoden (als de bestelde Onkyo 606 binnen is :9 ) en dan alles over 1 HDMI naar de TV brengen, ik wil dan best als ik over de juiste kabels beschik (of zo'n digitale coax niet zo duur is) ff checken wat de receiver de TV uit ziet spugen als ik een bluray afspeel.

9. Ik heb maar 1 hdmi apparaat, geen idee dus.

10. De TV maakt wel wat geluid, maar geen hoge pieptoon, en je hoort het alleen als je er met je hoofd naast hangt, ik hoor het alleen als ik het stekkerblok waar al die TV handel aanhangt uitzet, dat staat half achter de TV. Nou ben ik al wel meer dan 10 jaar iedere donderdagavond snoeiharde metal aan het spelen in een oefenruimte dus het is goed mogelijk dat ik die hoge pieptoon waar iedereen het over heeft uberhaupt al niet meer kan horen.

11. Daar kan ik niet zoveel over zeggen :)

12. Ik zet sowieso de hele handel als het niet gebruikt wordt hard uit, ik ben geen milieuhippie maar de hoeveelheden energie die die apparaten in een nacht verspillen vind ik echt zonde. 's Avonds gaat de TV meestal wel tijdelijk op standby als we ff niet kijken en dan valt ons geen gepiep op (zie disclaimer onder 10 ;) )

Hope it helps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Jheroun schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:17:4. ik weet niet 100% zeker hoe ik dit moet herkennen maar ik zie geen hele lelijke kartelige contouren in films ofzo. Ik heb wel eens digitale TV op een LCD met een slechte deinterlacer gezien en dat is echt afgrijselijk. De 9703 heeft daar in mijn ogen geen last van. Als je kan aangeven hoe ik dat makkelijk kan zien kan ik hier wellicht beter iets over zeggen.
Zet je playstation op 1080p en kijk in het hoofdmenu naar de scrollende letters van het nieuws rechtboven in het scherm. Als je van dichtbij een kam-effect ziet (is zeer duidelijk bij de nep 1080p modellen), dan heb je het probleem. Zijn de letters netjes en strak dan is alles ok.

Op mijn 5603 geeft pc mode met 1080p deze interlace artefacten en bij bluray niet, maar ja dan gaan de lijnen weer knipperen. Lachen met philips :(
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.