Toon posts:

[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 136.679 views sinds 30-01-2008

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28
Deze startpost is ©Calvin_Hobbes :)
Na meer dan 1000 post in Philips: de nieuwe LCD modellen (deel 2) leek het me wel goed om hier verder te gaan met een verse opsomming van de meest recente modellen.
De info komt van de officiele sites van Philips en enkele toevoegingen van diverse forumleden.
Verder probeer ik in deze openings post mijn persoonlijk mening over de modellen achter wegen te laten.

Met de typenummering van Philips is het helaas niet zo 1,2,3 duidelijk welke modellen nu de nieuwste zijn.
De typenummering is alsvolgt opgebouwd:
Eerst het schermformaat (diagonaal) in inches, 32 / 37 / 42 / 47 / 52
Dan de aanduiding om wat voor scherm het gaat: PFL; Philips Flat-Tv LCD (anderen zijn PW; Philips Widescreen en PFP; Philips Flat-Tv Plasma).
Dan het type nummer, op dit moment zijn dat 4 cijfers gevolgt door een D bijv. 9900D
Tot slot komt daar nog een extra code achter van 2 cijfers zoals 05 / 10 / 12 etc Dit geeft normaal aan voor welke regio de tv bedoelt is. Sommige regios overlappen elkaar. Nederland is normaal 10 maar soms ook 12.

Door de jaren heen heeft Philips heel wat schermen op de markt gebracht, hierdoor kan men niet zomaar meer zeggen dat het hoogste nummer het nieuwste model is.
Ook zijn er naast deze "top" lijn ook nieuwe(re) lijnen met deels lagere specs.

Voor de meest recente top moddellen ben ik uitgegaan van alle LCD's die 14-bit kleuren verwerking hebben en HDMI v1.3 aansluitingen, aldus het spec blad.
Op basis hiervan is meest recente top modellen van Philips op het gebied van LCD als volgt:
(Modelnummers zijn klikbaar om bij het datablad van het betreffende model uit te komen.)
32": 32PFL7862D, 32PFL9632D
37": 37PFL9632D, 37PFL9732D
42": 42PFL7862D, 42PFL9632D, 42PFL9732D, 42PFL9900D / Aurea
47": 47PFL9632D, 47PFL9732D
52": 52PFL9632D

Er is een klein verschil tussen op de PFL7862d modellen en de PFL9xxx modellen. De PFL7862d modellen beschikken niet of Perfect Pixel HD maar over Pixel Plus 2HD, de overige zaken lijken allen gelijk.

In tegenstelling tot de 32" en 42" modellen zijn er van 37", 47" en 52" (nog) geen gelijkwaardige modellen zonder Ambilight maar met verder gelijke spec.

Voor een uitgebreid overzichtslijst van de verschillen tussen alle huidige modellen zie deze pagina.

Het uiterlijk van de xxPFL7862D en de xxPFL9632D modellen:

http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9632d_10/42pfl9632d_10__fb_.jpg
Afbeelding klikbaar voor grotere versie.

De PFL9732D modellen hebben een iets anders uiterlijk, ipv donkergrijs / zwart gaas hebben deze een licht grijs gaas.
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9732d_10/42pfl9732d_10__fb_.jpg

Verder beschikken alle 9632D modellen over Ambilight2:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9632d_10/42pfl9632d_10_uww_.jpg

Alle 9732D over Ambilight Surround:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9732d_10/42pfl9732d_10_uww_.jpg

Het uiterlijk van de 42PFL9900D / Aurea:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9900d_10/42pfl9900d_10__fb_.jpg

En met Ambilight Spectra aan:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9900d_10/42pfl9900d_10_uww_.jpg

Ambilight 2, Surround en Spectra mogelijkheden.
Bij deze nieuwe modellen is het Ambilight gemaakt mbv LED's, bij de voorgaande modellen was dit met CCFL's.
Voor alle Ambilight uitvoeringen geldt dat men kan kiezen voor verschillende regelingen.
Zo kan men naast de logische optie uit ook kiezen voor een vaste kleur voor alle zijden. Daarbij kan men zelf de deels de gewenste kleur kiezen.
Ook kan men de tv de kleur laten bepalen op basis van de weergegeven content. Daarbij kan men naar wens de overgang van de ene kleur naar de andere kleur in reactiesnelheid aanpassen.
Voor Ambilight 2 en Surround geldt dan men tevens kan aangeven of er tussen de verschillende zijden, 2: links en rechts, Surround: links, rechts en boven) verschil in kleur mag zijn of niet.
Ook bij Ambilight Spectra kan men bepalen of er verschil mag zijn of niet, maar daarbij geldt dat er bij Ambilight Spectra ook verschil binnen elke zijde is (zoals op de foto hierboven te zien).

Voor alle genoemde modellen geldt dat het Ambilight ook in de standby modus aan kan, in een vaste kleur voor alle zijden gelijk. Min of meer gelijk aan de Living Colors lamp.
Daar het Ambilight uit LED's bestaat is het stroom verbruik van dit onderdeel tegenwoordig laag te noemen.

Hier nog twee linkjes over Ambilight
Demo site van Ambilight 2 / Surround / Spectra.
Demo site van de Aurea / Ambilight Spectra.

De overige specs:
Op de 32" na hebben ze allemaal een resolutie van 1920 x 1080. De 32" modellen hebben een resolutie van 1366 x 768.
Tevens beschikken alle modellen over HDMI v1.3 aansluitingen.

Diverse modellen beschikken over de nieuwste versie van "beeld verbeteraars" zoals Perfect Pixel HD, 110 Hz Crystal Clear en HD Natural Motion. Al deze functionaliteiten dienen er toe om judder te vermijden.

Voor de 9632D, 9732D en de 9900D geldt verder nog dat de response tijd (BEW-equivalent) 3 ms bedraagt, voor de 7862D is dit 4 ms.

Alle modellen 1080p @ 24 Hz aan.
Hoe, onbewerkt op daadwerkelijk 24 Hz of om gezet naar 50 / 60 Hz is helaas niet 100% te achterhalen uit de beschikbare documentatie, maar het lijkt erop dat het oa. (afhankelijk van de instellingen) dat op daadwerkelijk 24 Hz tot de mogelijkheden behoort. Volgens de ervaringen in de vorige topics lijkt het erop dat de TV's native 24hz ondersteunen.

Meer specs per model zijn te vinden door het modelnummer in de lijst te klikken. Dan krijgt men het officiële datablad van Philips.

Nogmaals: Voor een uitgebreidere overzichtslijst van de verschillende modellen zie deze pagina.

Naast de al genoemde "top lijn" ben ik ook een paar modellen tegen gekomen die iets lagere sepcs hebben maar wel de nieuwigheden als HDMI 1.3 en ondersteuning van 1080p @ 24Hz.
Oa de specs voor response tijd, contrast en aantal kleuren zijn lager.
Met Ambilight 2 betreft het de PFL 7962D serie. Of dit echt een volledig nieuwe serie is is onduidelijk, misschien is het ook de serie die voorheen geen 1080p als input aankon maar nu door een kleine update wel. Dit omdat ook enkele PFL7762 dit uiterlijk hebben.

Het uiterlijk van deze modellen is:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl7962d_12/42pfl7962d_12__fb_.jpg

Uitsluitend voor Frankrijk, als ik het goed heb, zijn er ook nog deze modellen.
37PFL9642D (/19) en 42PFL9742D (/19).
Op zich zijnde modellen gelijk aan de 37PFL9632D en 42PFL9732D maar deze modellen kunnen via DVB-T ook MPEG4 aan.

Op dit moment wordt in Nederland nog MPEG2 codering gebruikt voor DVB-T wat het niet mogelijk maakt om HD via DVB-T te laten lopen en heeft het ook een beperking op het gebied van het aantal zenders, en de beeld kwaliteit. Om dit op te vangen wil men in de loop van de tijd over naar MPEG4.

Enige aanvulling mbt de mogelijke beeld opties:

PIXEL PLUS 2 HD
3D-combfilter , Digital Natural Motion , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Pixel Plus 2 HD , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , Active Control met lichtsensor , 3:2/2:2 motion pull-down

PIXEL PLUS 3 HD
Pixel Plus 3 HD , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus

PERFECT PIXEL HD ENGINE Dit is de meest recente en beste versie.
Perfect Pixel HD Engine , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , 100 Hz Clear LCD , Dubbele framesnelheid

Extra info over DVB-T.
Recent is de analoge "free to air" ether doorgifte van de Nederlandse publieke omroepen gestaakt. Als alternatief, daar de mediawet in Nederland voorschrijft dat deze zenders voor iedereen binnen Nederland gratis (op de voor ontvangst nodige apperatuur) te ontvangen horen zijn, heeft de overheid voor DVB-T gekozen.
Digital Video Broadcasting is een protocol type voor digitale doorgifte. Daar zijn een aantal varianten van, oa.
DVB-T(errestrial), DVB-C(able), DVB-S(atellite) en DVB-H(andhelds), en nog diverse anderen.
Hoewel een deel van de techniek gelijk is voor elk type is er toch voor elk type specifieke apperatuur nodig.
(Waarschijnlijk) Omdat Philips de ontvangst van de publieke omroep (niet alleen binnen nederland maar de meeste europese landen) direct mogelijk wil maken met hun tv's hebben ze voor DVB-T de benodigde tuner direct ingebouwd. Deze is dus niet geschikt voor digitale tv via schotel of kabel!
Meer info over DVB-T, zoals verder benodigde onderdelen om bijv. de commerciele zenders te kunnen bekijken, is elders te vinden op het net.

Niet erkende extra mogelijkheid.
Met diverse modellen uit de nieuwe reeks schijnt het mogelijk te zijn om MPEG 1 en 2 filmpjes af te spelen. Dit kan men doen door het filmpje om te noemen naar SuperShopDemo.mpg en in de root directory van een usb stick te plaatsen.
De meeste functies van de afstandbediening werken dan niet meer, volume oa wel nog.
Philips heeft deze functionaliteit, afspelen mpg's, waarschijnlijk niet zonder reden gedisabled dus gebruik op eigen risico.
De berichten tot nog toe tonen aan dat dit overigens alleen werkt voor Mpeg 1 en 2 bestanden in resoluties tot 576i. De pogingen zover bekend met 720p leiden tot wegvallen audio en vast lopen beeld. 1080i en 1080p wordt in het geheel niet verwerkt.

Lip synchronisatie
Alle platte tv's, ongeacht de resolutie van het scherm zelve, dienen het binnenkomende signaal te verwerken voordat het getoond kan worden. Dit verwerken duurt langer dan dat het bij een conventionele crt tv duurt om een pal signaal te tonen. Bij langer moet gedacht worden aan 10 - 100 ms afhankelijk van de binnenkomende resolutie, het schermresolutie, de gewenste extra bewerkingen als hd natrual motion en de rekenkracht van de tv.
Het is bij elk merk lcd / plasma van toepassing,

Op zich is dit niet erg zolang men het beeld en geluid samen houdt. De meeste mensen die echter wat meer begaan zijn met films doen dit niet maar splitsen het beeld en geluid. Het geluid gaat dan vanuit de speler (of tv decoder) naar een losse receiver van een home-cinema set.
Hierdoor ontstaat een probleem, het beeld wordt door de tv bewerkt en komt met vertraging op het scherm, maar de receiver vertraagd het geluid normaal niet waardoor dit voor gaat lopen.
Afhankelijk van de vertraging van het beeld valt dit wel of niet.

Nu zijn er een aantal oplossingen.
Redelijk wat nieuwe duurdere receivers hebben de mogelijkheid om het geluid te vertragen en het zo weer gelijk te trekken met het beeld. Men stelt dan een vertraging in op de receiver voor het bewuste inkomende kanaal. Probleem hierbij is wel dat de ingestelde vertraging zelf (handmatig) afgestemd moet worden met de tv. Verder kan de tv afhankelijk van de gewenste bewerking meer of minder vertraging hebben per weergave bron.
Een andere methode is lip sync via hdmi, zoals bij de recente lijn van philips schermen.
Door de afspeel bron via hdmi te verbinden aan de tv en deze vervolgens via een s/pdif (digi-coax) kabel aan een receiver te koppelen wordt het geluid altijd automatisch juist vertraagd.
Het probleem hierbij is echter HDCP beveiliging. Paranoia filmmaatschappijen willen niet dat digitale content in de hoogste vorm zomaar doorgestuurd wordt. Als gevolg hiervan wordt het 5.1 signaal (zowel DD als DTS) terug geschaald naar PCM 2.0 voordat het naar de s/pdif uitgang gaat.
Dit geldt zowel voor audio van dvd-spelers als de audio van digitv decoders als de Samsung HD r360.
Ook hier zijn oplossingen voor. Diverse toestellen uit deze nieuwe reeks tv's beschikken ook over 1 s/pdif (digi-coax) ingang. De handleidingen en datasheets geven dit helaas niet aan, of als "indien aanwezig" ik kan dus niet hard zeggen welke wel en welke niet. Mijn aurea heeft het in ieder geval.
Men kan dus het gewenste apparaat (dvd-speler of digi decoder) ook via een s/pdif (digi coax) verbinden met de tv en deze dan weer met de receiver. (Bij werkt dit prima).
Omdat de tv, indien aanwezig, maar over een s/pdig ingang beschikt dient men als men meerdere apparaten als bijvoorbeeld een spel computer of zo wil aansluiten gebruik te maken van een switchbox voor s/pdif. Veel apparaten hebben verder geen s/pdif maar een tosslink (optisch) uitgang. Hiervoor zou men dan een converter moeten gebruiken naar s/pdif.

(Er bestaat wat verwarring. s/pdif (= sony / philips digital interconnect format) is een oorspronkelijk een coax (tulp stekker) verbinding. Toshiba gebruikte voor hun apparaten voor audio verbindingen (pcm doorvoor) een optische verbinding, later heeft men deze aangepast zodat ook via deze verbinding het s/pdif signaal doorgevoerd worden. De naam hiervan is eigenlijk Tosslink vaak wordt het tegenwoordig echter optische s/pdif genoemd.)

Known Issues bij de 9632/9732/Aurea en sommige andere modellen:
*HDMI brom: Een aantal modellen/exemplaren vertoonden een brom wanneer een apparaat was aangesloten op een HDMI ingang. Dit euvel is met een firmware update begin november bij veel mensen opgelost.
*Pieptoon: vrijwel alle modellen hebben last van een hoge pieptoon. Deze toon is aanwezig wanneer de tv uitstaat, op standby staat of aanstaat (altijd dus :+ ). Deze pieptoon wordt veroorzaakt door de voeding in de TV. Omruilen van de TV heeft weinig zin, de nieuwe tv zal het ook hebben. Het is wel mogelijk dat het nieuwe exemplaar wat minder hard piept, maar hij kan ook harder piepen. Het is ook mogelijk om het door een monteur van Philips te laten "repareren", er zijn meerdere mensen in het vorige topic die het hebben laten doen. Volgens mij heeft het bij niemand geholpen. Het is dus afwachten totdat Philips een wel werkende fix heeft uitgevonden.
*digi-in ontbreekt: dat kan kloppen. Ergens rond week 40-45 is er een wijziging aan de TV's doorgevoerd, waarbij de digi-in is gesneuveld en er nog een aantal andere wijzigingen zijn gedaan (in een post aan het eind van het vorige topic staat welke dat allemaal zijn)
*Digi-out werkt niet naar behoren: Wanneer een HDMI ingang als input is geselecteerd, zal de TV altijd dat geluid afspelen EN doorsturen naar de digitale uitgang. Ook al heb je in het menu aangegeven dat je de digitale input aan de digitale output wilt koppelen. Lekker eigenwijs dus, van de TV.
*Meerkanaals wordt PCM: UPDATE: lees de post in het bericht hieronder In vrijwel alle gevallen zal meerkanaals geluid -of dat nou via HDMI of via de digi-in binnenkomt- als stereo op de digi-uitgang komen te staan. Er is één GoT-user bij wie het is gelukt om meerkanaals uit de TV krijgen middels een Philips DVD-speler. Het lijkt er dus op dat de hardware in principe geschikt is voor meerkanaals, maar dat de software het vrijwel altijd zal downgraden. Het vermoeden van de lezers van dit topic is, dat dit door een verkeerde implementatie van de HDCP beveiliging wordt veroorzaakt: Bijvoorbeeld dat de TV ALTIJD downgrade, behalve wanneer het expliciet door het HDCP signaal is toegestaan om dit niet te doen. Terwijl je als user het graag andersom wilt zien: Altijd meerkanaals doorgeven, behalve wanneer dit door het HDCP signaal wordt verboden. Het is de hoop van alle lezers hier dat dit gedrag in een toekomstige firmware upgrade wordt aangepast.

[Voor 3% gewijzigd door Raymond op 05-01-2008 01:52]

• Raymond
Update over meerkanaals geluid:

Met verschillende TV's uit de 9632/9732 serie is het intussen gelukt om meerkanaals geluid uit de digi-out te krijgen. Zie daarvoor de post van TheMarcello en verder: Anoniem: 247591 in "[LCD TV] Philips de recente modellen (de..."

In het kort komt het erop neer dat er wel meerkanaals geluid via HDMI-3 doorgegeven wordt.

[Voor 94% gewijzigd door Raymond op 05-01-2008 01:50]

Anoniem: 172688

Nou om te beginnen dan, meteen een vraag ;)

Vraagje: De Aurea, werkt de scaling hiervan goed als deze wordt aangesloten via HDMI met een pc/laptop?

Mijn huidige LCD (Sony KDL-32D3000) scaled het fout, mijn laptop send over HDMI ECHT 720p of 1080i uit, de tv herkend het beeld ook als 720p en 1080i, maar scaled in wide mode, hierdoor valt een deel van het beeld weg... Volgens Sony helpdesk is dit een beperking met betrekking tot hun tv's, DUS.... Wil dus graag weten of de Aurea geen last heeft van dit probleem omdat ik voornamelijk HD films en Bluray disks via mijn laptop wil kijken.

---

Tevens zou ik willen weten hoe de Aurea het doet in samenwerking met de Wii en UPC digitaal. Aangezien dat mijn meest gebruikte input bronnen zijn.... Is de Aurea dan nog steeds 4000 euro waard ?

• Raymond
Wat is goed scalen volgens jou?

Ik kan bij onze 37PFL9732 (zelfde engine als de aurea) "niet op schaal" instellen. Het beeld is dan bij 720p nog wel steeds beeldvullend (dus geen 1:1 pixelmapping), maar wanneer ik het beeld instel op breedbeeld of automatisch, dan wordt het ietsje opgeblazen t.o.v. "niet op schaal" (overscan dus).

Ik verwacht als de tv 720p en 1080i/p aan kan, dat de tv als ik dit signaal aanbied via HDMI dat dit dan beeldvullend wordt weergegeven en niet meer dan beeldvullend... Mijn huidige tv 'overscaled' het zodat het beeld aan alle kanten ongeveer 5% buiten het scherm valt... Probleem is ik kan het beeld niet op schaal instellen. Kan alleen de andere modes Smart en Zoom kiezen waardoor er nog meer beeld buiten de tv valt.

Snap dat 720 op een 1080 scherm wordt geupscaled, maar niet als het wordt 'overscaled'. maar als ik het zo hoor moet dat bij philips dus geen probleem zijn ?

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 172688 op 26-11-2007 21:15]

Anoniem: 240505

OK dat Deel 3 van start is gegaan Raymond. Philips Servicecentrum bevestigde mij vorige week, na enig aandringen en blijkbaar niet van harte, dat er inderdaad leveringsproblemen zijn met de 42 PFL9732D - in heel Europa lijkt er een bepaalde grondstof voor de glazen schermen moeilijk te krijgen zijn.....Dus vertragingen en misschien mondjesmaat uitlevering. Ik sta nu bij 2 onlinebedrijven voor dit type ingeschreven (al wekenlang!) en moet dan maar geduld hebben (voor de Kerstdagen...?!). Iemand nog suggesties hieromtrent? 2 jr. P&R-garantie liefst en < 2400 euro.

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 00:26
Ik heb sinds zaterdag de 37PFL9732 staan. Ik had hiervoor de 9731 ter reparatie aangeboden maar ze konden hem na 3x niet meer maken :). Ik moet zeggen dat het beeld 1000x beter is. De inkijkhoek is ook zeer goed. Ik heb hem al standaard gehad met de nieuwste firmware en ik heb geen piep/brom bij de HDMI of voeding. Nu hopen dat het ook niet binnen enkele weken komt.

oi :P

Anoniem: 78656

@pa666:

Als ik mijn pc een resolutie geef van 1920x1080 en via het NVidia menu ook 1080p opleg, tv instel op "niet op schaal" past het hele bureaublad perfect op mijn scherm (geen over of underscan). De tekst is standaard erg klein, maar wel scherp.
Wat ik wel heb als ik de tv instel op PC als bron op de betreffende HDMI ingang is dat snelle bewegingen van bv muis toch interlaced lijken.

Mijn vga kaart ondersteund geen HDCP dus HD-DVD / Blu-ray hoef ik er niet mee te proberen, ook al ondersteunde hij HDCP dan nog kom ik met mijn pc niet ver daarmee overigens.

Ik maak tevens gebruik van digitale kabel tv, maar dan van @home. Bij gebruik van de HD decoder ziet het beeld er gewoon super uit.

Let bij de aurea er wel op dat niet iedereen het ambilight prettig vind.
Persoonlijk vind ik verder het toestel qua design duidelijk minder dan de andere modellen op het moment dat het ambilight uit is. Een ander mogelijk probleem, waar ik je helaas het antwoord niet op kan geven is inderdaad de werking met de Wii.
Ik kan me voorstellen dat de sensor balk van de Wii beinvloedt wordt door het Ambilight, mogelijk moet je dan dus het Ambilight uit laten.

Anoniem: 78656 schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:58:
@pa666:

Als ik mijn pc een resolutie geef van 1920x1080 en via het NVidia menu ook 1080p opleg, tv instel op "niet op schaal" past het hele bureaublad perfect op mijn scherm (geen over of underscan). De tekst is standaard erg klein, maar wel scherp.
Wat ik wel heb als ik de tv instel op PC als bron op de betreffende HDMI ingang is dat snelle bewegingen van bv muis toch interlaced lijken.
Klinkt goed, de pc mode zou ik toch weinig gebruiken. Gaat mij vooral om HD content te kijken.
Ik maak tevens gebruik van digitale kabel tv, maar dan van @home. Bij gebruik van de HD decoder ziet het beeld er gewoon super uit.
Hum, ik weet niet of ik het geld voor de HD box van UPC over heb. Aangezien je 30 euro per maand extra betaald, dus zo 46 totaal voor een media box met slecht enkele HD kanalen en nog ontzettend veel problemen. Dus ik denk dat ik het voorlopig bij de Standard UPC Digitale Mediabox hou.
Let bij de aurea er wel op dat niet iedereen het ambilight prettig vind.
Persoonlijk vind ik verder het toestel qua design duidelijk minder dan de andere modellen op het moment dat het ambilight uit is.
Klopt, wordt ook pas volgend jaar als we hem gaan kopen (verhuizing). Moeten we toch maar wat meer in de Mediamarkt hangen om te kijken of het iets voor ons is...
Een ander mogelijk probleem, waar ik je helaas het antwoord niet op kan geven is inderdaad de werking met de Wii. Ik kan me voorstellen dat de sensor balk van de Wii beinvloedt wordt door het Ambilight, mogelijk moet je dan dus het Ambilight uit laten.
Hum, daar heb je wel een punt. De sensor bar bestaat uit twee ledjes, die door de Wii remote gedetecteerd worden. Als de Wii remote de leds in de tv rand detecteerd heb je wel een mega probleem 8)7. Iemand ervaring met de Wii en de Aurea, ben er nu wel erg benieuwt naar...

Anoniem: 224120

Leuk nieuwtje, ik heb via via gehoord dat Philips met de nieuwe Aurea lijn...in het voorjaar van 2008 start. Dit wilde ik jullie niet onthouden.

Het nieuws mbt de opvolger van het WOW effect (3DTV) laat nog even op zich wachten maar zal hoogstwaarschijnlijk in het najaar 2008 starten.

Nieuwe modellen in het voorjaar hebben in ieder geval een hoger dynamisch contract heb ik mij laten vertellen.
Het blijft allemaal summier, maar ja in ieder geval iets. :*)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:32

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Na een paar uur zoeken, vergelijken van handleidingen, etc. ben ik tot de conclusie gekomen dat de 42PFL7862D zonder problemen 1080p-beeld zou moeten geven vanaf mijn HTPC (met o.a. een 8600GT Silent die HDCP kan). Bij de 42PFL7662D is het níét vanzelfsprekend dat dit goed werkt. Heb ik het nu bij het juist eind? :?

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 224120 schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:23:
Leuk nieuwtje, ik heb via via gehoord dat Philips met de nieuwe Aurea lijn...in het voorjaar van 2008 start. Dit wilde ik jullie niet onthouden.

Het nieuws mbt de opvolger van het WOW effect (3DTV) laat nog even op zich wachten maar zal hoogstwaarschijnlijk in het najaar 2008 starten.

Nieuwe modellen in het voorjaar hebben in ieder geval een hoger dynamisch contract heb ik mij laten vertellen.
Het blijft allemaal summier, maar ja in ieder geval iets. :*)
En waar moeten we dan zoal aan denken ?

Alleen grotere modellen ? Of modellen die nu wel eens helemaal in orde zijn zonder de besproken problemen...

Alle info is welkom !!!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Volgens mij heeft de DVP5980 (uit mijn kop :P) een lipsync feature. Ding loopt altijd synchroon, nog geen een keer kunnen betrappen op een out of sync so far. Terwijl bij normaal tv kijken af en toe (SBS6 is erg), verschrikkelijk is...

• Raymond
Dat snap ik niet? Geluid uit de tv is toch altijd gesynced?

Anoniem: 198895

Anoniem: 240505 schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:21:
Philips Servicecentrum bevestigde mij vorige week, na enig aandringen en blijkbaar niet van harte, dat er inderdaad leveringsproblemen zijn met de 42 PFL9732D - in heel Europa lijkt er een bepaalde grondstof voor de glazen schermen moeilijk te krijgen zijn.....Dus vertragingen en misschien mondjesmaat uitlevering. Ik sta nu bij 2 onlinebedrijven voor dit type ingeschreven (al wekenlang!) en moet dan maar geduld hebben (voor de Kerstdagen...?!). Iemand nog suggesties hieromtrent? 2 jr. P&R-garantie liefst en < 2400 euro.
Niet alleen bij de 42inch, 37 inch ook. Ik sta sinds 5 nov al ingeschreven en tot nu toe werd bij mij gezegd dat afgelopen week weer een levering zou moeten komen en hij dus deze week zou moeten worden afgeleverd hier maar ik heb er weinig vertrouwen in en ik heb zelf het idee dat het nog wel eens week of 2 extra kan duren als het al niet meer is.
Anoniem: 172688 schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:22:
[...]

Hum, ik weet niet of ik het geld voor de HD box van UPC over heb. Aangezien je 30 euro per maand extra betaald, dus zo 46 totaal voor een media box met slecht enkele HD kanalen en nog ontzettend veel problemen. Dus ik denk dat ik het voorlopig bij de Standard UPC Digitale Mediabox hou.

[...]
Valt reuze mee met die problemen na de laatste update hoor ik van de meesten, heb hem zelf sinds vorige week staan en alles werkt zoals het moet, geen enkele vastlopers gehad. het enige wat irritant is is dat het geluid stottert in de guide maar dat word in de volgende update van januari opgelost en dan moet alles in orde zijn. Verder werkt alles en zul je mij niet horen klagen ( on-demand, uitzending gemist etc.).

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Vanavond eerste Xbox360 gameavond op m'n Aurea gehad. :9~

Maar zittende op zo'n 2 meter afstand zag ik bij het schakelen naar ext. 3 met en zwart scherm toch 1 lichtgevende pixel.. :(

Na het hele scherm te hebben bestudeerd, vielen mij er nog 2 op dus 3 in totaal. Allemaal in de onderste regio (vlak bij de rand) maar wel verspreid. Ze waren mij niet eerder opgevallen sinds ik het toestel vrijdag in gebruik heb genomen..

Natuurlijk zie je de pixels niet op 3 meter afstand, maar ik vroeg mij af of dit onder de zgn. tolerantie norm valt van Philips?

Heeft iemand ervaring/kennis van het Philips beleid m.b.t. defecte pixels?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Mad-X schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:37:
Vanavond eerste Xbox360 gameavond op m'n Aurea gehad. :9~

Maar zittende op zo'n 2 meter afstand zag ik bij het schakelen naar ext. 3 met en zwart scherm toch 1 lichtgevende pixel.. :(

Na het hele scherm te hebben bestudeerd, vielen mij er nog 2 op dus 3 in totaal. Allemaal in de onderste regio (vlak bij de rand) maar wel verspreid. Ze waren mij niet eerder opgevallen sinds ik het toestel vrijdag in gebruik heb genomen..

Natuurlijk zie je de pixels niet op 3 meter afstand, maar ik vroeg mij af of dit onder de zgn. tolerantie norm valt van Philips?

Of het waar is weet ik niet maar op deze wiki(http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecte_pixel) vond ik:
Hoewel defecte pixels geregeld voorkomen, vallen ze spijtig genoeg slechts zelden onder de garantie van de fabrikant. Omdat zij defecte pixels niet zien als een defect maar als een cosmetische onvolkomenheid, ruilen zij hun producten pas om als deze een bepaald aantal defecte pixels bevatten (vastgelegd in de ISO 13406-2 norm). Op deze praktijken is al heel wat kritiek geuit, maar tot nu toe zonder al te veel succes. Toch zijn er ook fabrikanten die reeds bij één defecte pixel hun producten omruilen (ISO klasse 1). O.a Philips en XXODD hanteren een 'zero dead pixel policy'. Als je één van hun producten koopt met een defecte pixel, dan zullen zij dit product omruilen voor een exemplaar zonder defecte pixels.
Daaruit opmakend zou je dus een nieuwe krijgen.

• UltraSub
Raymond schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:06:
Dat snap ik niet? Geluid uit de tv is toch altijd gesynced?
Mja, HDMI van dvd speler naar TV, maar optical naar receiver. Gegarandeerd recept voor lip sync problemen doorgaans.

Anoniem: 230910

UltraSub schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:22:
[...]

Mja, HDMI van dvd speler naar TV, maar optical naar receiver. Gegarandeerd recept voor lip sync problemen doorgaans.
Ik krijg binnenkort ook dit type DVD speler, maar heb jij ook een vaste aantal ms aan delay ingesteld in de DVD speler.. of geeft de tv de delay door aan de dvd speler via HDMI 1.3a o.i.d. ?

Ter info, binnen 14 dagen direct bij je leverancier klagen en omruil eisen bij defecte pixels.
Philips doet niks met minder dan x defecte pixels (afhankelijk van hoe defect, altijd uit altijd aan etc). In sommige gevallen is bij de Aurea x zelfs 12 of meer!

Philips heeft de betreffende regeling die blijkbaar bij Wiki staat alleen op specifieke producten (veelal kleinere schermen van portable apparaten ivm hoe minder pixels aanwezig hoe eerder defect opvallen (hoger percentage).

Daar gaat het topmodel.....

• yonexfreak
  • Laatst online: 31-03 15:19
Allereerst even mijn complimenten voor dit topic, heb er iig al veel nieuws en informatie uit gehaald :)
Nu ik ook op de drempel sta om een LCD-tv te kopen heb ik toch een paar vragen die hopelijk hier (deels) beantwoord kunnen worden.

Het model waar mijn oog op gevallen is is de 32PFL7762D/12

Deze heeft een ingebouwde dvb-t mogelijkheid.
Nu lijkt het mij heel zinvol om dit te gaan benutten gezien ik ook Digitenne wil nemen. Groote voordeel is mijn inziens is dat ik dan de AB van de tv kan benutten maar scheelt ook gelijk weer een los kastje+kabels.

MAAR weet iemand hoe het dan zit met het luisteren van radio via een losse home cinema set
(panasonic SC-PT550)

- Hoe sluit je dit dan aan op elkaar?
- moet de tv aanstaan (of standby) om radio te luisteren via de homecinema set?

Via een losse singletuner box snap ik manier van aansluiten wel :)
Hoop dat iemand ervaring heeft met een tv die de dvb-t geïntegreerd heeft en ook bv digitenne heeft mij hier wat verheldering in kan geven. (ik mag aannemen dat de functionaliteit gewoon goed is van deze mogelijkheid)

Laatste vraagje:
Aangezien ik net een huis gekocht heb EN veel moet kopen ben ik nu aan rondkijken naar wat voor totaalprijs de winkels geven als ik alles in 1 koop. Nu kwam ik bij 1 winkel en na vertellen wat ik allemaal wilde vroeg aan me of hij me een alternatief mocht geven voor de tv, namelijk de panasonic
TX-32LX70

Voornaamste reden die hij me opgaf was dat de panasonic 100hrtz is en de PFL7762D niet.

Kort vergelijk op internet gaf me op dat de philips iig 3x HDMI heeft en de ingebouwde DVB-T mogelijkheid, daarintegen mist de 100hrtz bij de philips.

Wel viel me op bij de Panasonic dat het beeld wat rustiger leek dan bij de Philips, maar dit kan wellicht ook gezichtbedrog zijn...

Zijn er wellicht mensen die ook tussen deze keuze hebben gestaan en wellicht andere beweegredenen kunnen geven om de philips of toch panasonic te nemen?

Ik zal als ik begin 2008 op mezelf zit wel even fotos posten van de opstelling en ook review schrijven van de aankopen :)

I don't drive fast, I only fly low!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Anoniem: 230910 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:10:
[...]

Ik krijg binnenkort ook dit type DVD speler, maar heb jij ook een vaste aantal ms aan delay ingesteld in de DVD speler.. of geeft de tv de delay door aan de dvd speler via HDMI 1.3a o.i.d. ?
Ik heb deze DVD speler via coax aangesloten op mijn receiver en via HDMI op de LCD. Je moet dan audio delay instellen via het menu. Een fluitje van een cent. Dit gebeurt niet automatisch, je kunt het in stapjes doen.

• friander
Gisteren heb ik de Samsung H360R (hdmi) gekocht met een Multikabel smartcard. Tot nu toe had ik digitenne via de geintegreerde DVB-T tuner. Het beeld op mijn 37PFL9632D viel me enigszins tegen, vooral bij voetbaluitzendingen van Tele2 en ik maakte me al een beetje zorgen over mijn keuze van LCD.

Wat ik nu voor een beeld heb is bijna niet te geloven. Het is alsof de personen uit het scherm de woonkamer binnenstappen. Alle kanalen zijn haarscherp, prachtige kleuren en veel diepte.
Ik krijg van multikabel alle beschikbare paketten 1 maand op proef en als je dan kijkt naar de HD films en HD voetbalwedstrijden op Film1/Sport1 dan weet je niet wat je ziet. Je kunt de pluisjes op de voetbalschoenveters zien!!

Ik ben nu kortom helemaal tevreden met mijn 37PFL9632D, wat een fantastisch scherm!

Qua prijs zijn beide modellen aldus kieskeurig gelijk, dat is dus niet zo zeer een beslissings punt.
Waar je wel rekening mee moet houden is de twijfelachtige eer van de 7762 serie, probleem met 1080p als bron.

De 7862 serie zou wat beter zijn en heeft oa ook 100Hz, maar is gemiddeld € 130,- duurder.

Naar ik aanneem zal de tv aanmoeten staan als je radio van digitenne wil horen, je hebt immers de tuner nodig die in de tv zit, je eigen radio kan niks met het digitenne signaal, je gebruikt alleen het versterker gedeelte van je set. Wellicht als je de handleiding van het betreffende model (7762 of 7862) leest dat je kunt zien of de tv een aparte radio stand heeft waarbij misschien de tv wel aanstaat met het paneel zelf niet. Ik heb er geen ervaring mee daar ik geen digitenne gebruik.

• yonexfreak
hmm twijfelachtige eer van de 1080p als bron...dit ben ik nog nergens tegenkomen eigenlijk..zal nog eens op zoek gaan :)

Dat digitenne verhaal met de ingebouwde dvb-t zal ik eens navraag doen bij een primafoon zaak hoe dat nu precies zit.

Om nou elke x de tv aan te zetten voor de radio is ook geen goed plan mijn inziens ;)

In de handleiding wordt iig niets genoemd over radio deel, er staat alleen dat de instellingen verschillen per digitale aanbieder keuze zeg maar...

@Friander: ik lees dat jij gebruik gemaakt heb van digitenne icm de ingebouwde dvb-t module, kan jij wellicht iets zeggen over hoe je gebruik kunt maken van het radiosignaal naar een losse homecinemaset/tuner? :)

[Voor 18% gewijzigd door yonexfreak op 27-11-2007 11:18]

• bulsing
  • Niet online
yonexfreak schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:51:
hmm twijfelachtige eer van de 1080p als bron...dit ben ik nog nergens tegenkomen eigenlijk..zal nog eens op zoek gaan :)

Dat digitenne verhaal met de ingebouwde dvb-t zal ik eens navraag doen bij een primafoon zaak hoe dat nu precies zit.

Om nou elke x de tv aan te zetten voor de radio is ook geen goed plan mijn inziens ;)

In de handleiding wordt iig niets genoemd over radio deel, er staat alleen dat de instellingen verschillen per digitale aanbieder keuze zeg maar...

@Friander: ik lees dat jij gebruik gemaakt heb van digitenne icm de ingebouwde dvb-t module, kan jij wellicht iets zeggen over hoe je gebruik kunt maken van het radiosignaal naar een losse homecinemaset/tuner? :)
Bij de 9x serie is het dat de tv en display gewoon aan staan. Er komt zelf een radio logotje in het beeld als je een radio zender beluister.
Er is dus geen speciale stand om radio te luisteren.

Daar komt nog bij dat digitenne naar mijn mening geen serieuze vervanger is voor de kabel waar een veel 'beter' geluid te behalen is.
Je moet digitenne zien als back-up of voor de slaapkamer.

Digitenne gebruiken als 1e keuze is gewoon zonde van je tv.

• yonexfreak
bedankt voor je info pascal :)
Ik ga er nog maar eens goed over nadenken of dan de keuze om gebruik te maken van de ingebouwde dvb-t module dan wijsheid is..

zal niet 24/7 radio luisteren maar wil er wel gebruik van maken als ik daar zin in heb zeg maar...en om daar dan weer de tv voor te moeten aanzetten vind ik niet handig :)

Sowieso is het nog even zien of Digitenne bij mij een tijdelijke of langere levensduur krijgt, ik ga in 2008 voor eerst op mezelf wonen en 6,95 p/m voor tv vind ik een leuk bedrag om mee te starten.
Daarnaast kan je het mooi 1 maand gratis proberen dus dat doen we ook, valt het beeld tegen schakel ik zeker over naar een andere digitale variant!

Heb nu beeld gezien bij goede vriend van me en vind het alleszins acceptabel, maargoed ik ben nog niet heel veel gewend op dit gebied...(dus wellicht ook te snel tevreden)

Ik ben al weer een stuk wijzer en lijkt wel per keer lastiger te worden om een goede keus te maken!

• bulsing
  • Niet online
yonexfreak schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:32:
Heb nu beeld gezien bij goede vriend van me en vind het alleszins acceptabel, maargoed ik ben nog niet heel veel gewend op dit gebied...(dus wellicht ook te snel tevreden)

Ik ben al weer een stuk wijzer en lijkt wel per keer lastiger te worden om een goede keus te maken!
Begrijp me niet verkeerd. Op een crt-tv ziet het er best acceptabel uit, maar op een LCD vanaf 37 ga je toch blokjes zien. Zeker als het wat drukker in het beeld wordt zit je gewoon naar een blokjesexplosie te kijken.

Wij hebben ook digitenne voor de slaapkamer op een 37cm tvt-tje en daar is het zondermeer een goed beeld te noemen, maar als ik het op de 42" bekijk dan is de ouderwetse kabel zo slecht nog niet ;)

Proberen is altijde de beste manier om iets te weten te komen. Zo hebben wij, m.u.v. IP-TV alle varianten in huis en ik blijf er bij dat op mijn AUREA de digitale kabel momenteel het beste of mooiste beeld geeft. Dan de satelliet daarna analoge kabel en als laatste digitenne.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 11:38
TVP.

Ik geniet al ongeveer een maand van mijn 47PFL9732D zonder enige klachten :)

• yonexfreak
Ikzelf kijk naar 32inch anders wordt het wat overkill voor mijn huiskamer :) (hoe mooi ze ook zijn!)
Overigens kijkt een goede vriend ze ook op een 26inch tv dus dat is mijn enige ervaring ermee...(overigens woon in een goed goede regio voor ontvangst wat naar ik aanneem ook scheelt in uiteindelijke beeld)

Wordt binnenkort toch weer even een bezoekje naar de winkels en kijken naar de de 7662 en de genoemde 7862 van Philips en de Panasonic LX70..

denk dat ik hier tussen gewoon de knoop moet gaan doorhakken, anders blijf ik vergelijken/twijfelen/kijken etcetc..

1 ding is toch helder, ik ga een heel stap vooruit tov mn huidige 37cm crt tv :P

• friander
pascalbulsing schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:01:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Op een crt-tv ziet het er best acceptabel uit, maar op een LCD vanaf 37 ga je toch blokjes zien. Zeker als het wat drukker in het beeld wordt zit je gewoon naar een blokjesexplosie te kijken.

Wij hebben ook digitenne voor de slaapkamer op een 37cm tvt-tje en daar is het zondermeer een goed beeld te noemen, maar als ik het op de 42" bekijk dan is de ouderwetse kabel zo slecht nog niet ;)

Proberen is altijde de beste manier om iets te weten te komen. Zo hebben wij, m.u.v. IP-TV alle varianten in huis en ik blijf er bij dat op mijn AUREA de digitale kabel momenteel het beste of mooiste beeld geeft. Dan de satelliet daarna analoge kabel en als laatste digitenne.
Sluit ik me helemaal bij aan. Digitenne is acceptabel tot 32inch. En dan wel de ingebouwde DVB-T ontvanger gebruiken want dat geeft véél beter beeld dan die brakke Samsung decoders. Ik heb een aantal weken digitenne op 37inch gehad en dat is aleen op Ned1, 2 en 3 goed. De rest is zoals film kijken op een VHS van 15 jaar oud. Het gewoon zonde van je dure LCD.

Ik weet bijna zeker dat je de LCD aan moet hebben staan om radiozenders te beluisteren.

Anoniem: 236713

[/quote]

Ik heb mijn 47 inch 9632 omgeruild ivm 6 defecte pixels. Ik weet niet wat de policy van philips is
maar zowieso had ik een pixel garantie afgesloten. Nu geen pixel probleem, tot nu toe.

Wat me opviel in ht vorige Topic dat ik een van de weinige was met dit probleem (of die er
op lette).

Ik zou em dus gewoon omruilen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op mijn 42" 42PFL7962D ziet satteliet-tv er redelijk uit via een Dreambox 7000 aangesloten middels Scart RGB. Het hangt wel erg van de zender af. Het Duitse filmpakket Premiere heeft een fijne hoge bitrate dus weinig blokjes te ontdekken. Op sommige commerciele zenders is de bitrate lager en zie je bij snelle actie wel wat blokjesvorming.

Ik overweeg om een DM7025 via Component aan te sluiten, wellicht geeft dit beter beeld.

• peterh
  • Laatst online: 24-02 12:32
Repost: vanwege weinig response :-)
Ik heb het volgende probleem:
  • PC (MediaCenter) aangesloten via DVI -> HDMI (perfect beeld 1920x1080 1:1 pixelmapping)
  • Op de LCD zap ik vervolgens naar analoog kanaal 1.
  • Dan weer terug naar HDMI 1
  • Geen beeld!!!! (Geen signaal)
Als ik hetzelfde doe met de DVI uitgang van mijn laptop werkt het wel... rara hoe kan dat.
Nu kijk ik via s-video en dat is natuurlijk een beetje zonde.
Het betreft een 37pfl9632.
Ik ga tussen kerst en nieuw mijn MCE systeem maar eens helemaal 'clean' maken en de overstap naar Vista doen. Mocht er verder iemand nog wat kunnen vertellen over dit probleem hoor ik het erg graag.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• UltraSub
Anoniem: 230910 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:10:
[...]

Ik heb niks aan delay settings gedaan. En gezien het feit dat ik geen delay zie, begin ik ook te vermoeden dat het over 1.3 gaat.
friander schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:57:
[...]

Ik heb deze DVD speler via coax aangesloten op mijn receiver en via HDMI op de LCD. Je moet dan audio delay instellen via het menu. Een fluitje van een cent. Dit gebeurt niet automatisch, je kunt het in stapjes doen.
Had jij dan delay nodig? Ik heb de functie zoals ik al zei (nog) niet nodig gehad, en trust me, ik ben een enorme zeikert en allergisch voor out-of-sync audio. Heb nu een filmpje of 5 er mee gekeken, en geen last hier van gehad.

@peterh:

Ik denk dat het misschien aan de HDCP ligt.
Ik heb met mijn pc geen last van het door jou genoemde probleem, de GeForce 6800 GE die ik in mijn pc heb beschikt niet over HDCP. Ik kan de pc aanzetten terwijl de tv nog op een ander dan HDMI kanaal staat en als ik omschakel heb ik gewoon beeld. Ook kan ik heen en weer schakelen zo vaak als ik wil. Ook als ik het HDMI kanaal eerst op zet en dan pas de tv aanzet werkt alles goed, ook het laad scherm van windos (Vista Ulitmite 32bit overigens) krijg ik direct te zien. Ook dan kan ik zonder problemen van bron kanaal blijven schakelen met beeld behoud bij terug keer naar HDMI kanaal waar de pc aan hangt.

Welke videokaart heb je in je pc en welke in je laptop. Is er een van de twee die HDCP ondersteund?

@Gosephe66 en allen anderen:
Ik had ook last van defecte pixels en weet daarom dus dat Philips ongeacht of het een 9632d, 9732d of 9900d betreft pas bij meer dan x (afhankelijk van hoe defect maar doorgaans meer dan 12!) omruilt. Vandaar dus het advies bij defecte pixels direct, binnen 14 dagen bij de meeste winkels, klagen bij de winkel waar de tv gekocht is en daar een omruil wensen.

• friander
[...]

Had jij dan delay nodig? Ik heb de functie zoals ik al zei (nog) niet nodig gehad, en trust me, ik ben een enorme zeikert en allergisch voor out-of-sync audio. Heb nu een filmpje of 5 er mee gekeken, en geen last hier van gehad.
[/quote]

Hmm, vreemd, misschien ligt het aan de film zelf want ik heb de audio delay soms ook niet nodig.

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 13:33
peterh schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:31:
Repost: vanwege weinig response :-)
[...]

Het betreft een 37pfl9632.
Ik ga tussen kerst en nieuw mijn MCE systeem maar eens helemaal 'clean' maken en de overstap naar Vista doen. Mocht er verder iemand nog wat kunnen vertellen over dit probleem hoor ik het erg graag.
Heb ook de 37pfl9632 en Vista Home Premium 32-bit met een nvidia 8500GT op 1080p 60Hz aangesloten. Om beeld te krijgen van de pc moet ik eerst de tv-bron op hdmi1 zetten en daarna wachten tot dat alle opstartschermen voorbij zijn en hij helemaal is opgestart. Daarna kan ik gewoon switchen tussen pc en tv zonder problemen. Als ik de pc opstart terwijl ik tv kijk, dan kan ik met geen pen beeld van de pc krijgen. Waar het aan ligt, hdcp of wat dan ook, ik zou net als jij dankbaar zijn voor een oplossing! De techniek hoort toch de mens te dienen... |:(

Trouwens wel perfect beeld 1920x1080@60 met de instelling "niet op schaal", mooi netjes beeldvullend en zonder wegvallende randen.

[Voor 6% gewijzigd door iestyn99 op 27-11-2007 19:55]

• yonexfreak
Nou de keuze is veel sneller gemaakt dan verwacht :D

Via de ANWB had BCC vanavond een koopavond georganiseerd waarmee je op vertoon van je anwb naar binnen kon.
Deze avond hadden ze op gehele assortiment 5% korting en overige items kortingen van 10-15-20 of zelfs 25%

Nu dus kijken met heel lijstje en kom ik bij de tv's aan..blijkt de Panasonic voor 5% korting te zijn maar de Philips dus 25% korting..dat is dus even 250€ in je broekzak !-!

Ofwel meteen de Philips tv gekocht en ook wandsteun zodat ik hem mooi aan de muur kan bevestigen tzt !-!

Is dus uiteindelijk een 32inch tv van Philips geworden (32PFL7762D/12)

(bijkomend voordeel dat ie super recent is...week 46 is ie gemaakt)

Sinterklaas was vroeg dit jaar dus!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-03 20:41

Kirpeknots

Wazzup!

Je plaatje klopt niet. Das een 32PFL9632D (zoals ik die heb).

De 7762 heeft itt tot de 9632 een klicht gebogen onderkand, zwarte voet en niet die lelijke chromerand die mijn 9632 wel heeft. :P

Goed plaatje
http://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl7762d_12/32pfl7762d_12_tlf_.jpg

• yonexfreak
joh ik ben toe aan Hans anders!
je heb helemaal gelijk :)

Anoniem: 163512

Hallo, ik volg dit topic al enige tijd. Ben erg gecharmeerd van de 9732, 37 inch versie. Nu lees ik veel over de brom van de voeding. Hoe erg is deze nou? Ikzelf ben een mierenneuker qua pieptonen, brommen.

Nu ben ik meerdere winkels ingelopen waar ze zo een scherm hebben hangen, oor bij het apparaat, geen pieptoon te horen. Op standby, andermaal geen pieptoon te horen. Is het dan zo dat je het in de winkel gewoon niet hoort omdat de pieptoon niet duidelijk aanwezig is? Alleen in een stille kamer?

Ik sta echt op het punt om hem te bestellen, maar als ik de pieptoon nog niet gehoord heb, kan ik ook niet oordelen of ik me er aan stoor of niet. Gaarne jullie ervaringen met de pieptoon.
:?

• bulsing
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:41:
Op mijn 42" 42PFL7962D ziet satteliet-tv er redelijk uit via een Dreambox 7000 aangesloten middels Scart RGB. Het hangt wel erg van de zender af. Het Duitse filmpakket Premiere heeft een fijne hoge bitrate dus weinig blokjes te ontdekken. Op sommige commerciele zenders is de bitrate lager en zie je bij snelle actie wel wat blokjesvorming.

Ik overweeg om een DM7025 via Component aan te sluiten, wellicht geeft dit beter beeld.
Ben ook al eens bezig geweest om mijn 7000 en 7020 via component aan te sluiten. Was geen succes. Van de dreamboxen is bekend dat alleen de RGB uitgang een goed beeld heeft. Sla de berichten op de fora van sat4all.nl er maar op na.

• Raymond
Anoniem: 163512 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:55:
Hallo, ik volg dit topic al enige tijd. Ben erg gecharmeerd van de 9732, 37 inch versie. Nu lees ik veel over de brom van de voeding. Hoe erg is deze nou? Ikzelf ben een mierenneuker qua pieptonen, brommen.

Nu ben ik meerdere winkels ingelopen waar ze zo een scherm hebben hangen, oor bij het apparaat, geen pieptoon te horen. Op standby, andermaal geen pieptoon te horen. Is het dan zo dat je het in de winkel gewoon niet hoort omdat de pieptoon niet duidelijk aanwezig is? Alleen in een stille kamer?

Ik sta echt op het punt om hem te bestellen, maar als ik de pieptoon nog niet gehoord heb, kan ik ook niet oordelen of ik me er aan stoor of niet. Gaarne jullie ervaringen met de pieptoon.
In een winkel zul je het niet horen, te veel achtergrond geluid. Thuis hoor je het ook niet als de TV aanstaat (geluid van de uitzending overstemt de piep)
Je zal de piep horen wanneer de TV uitstaat en er verder geen geluiden in de woonkamer zijn (radio, pratende mensen ed.) Sommige acculaders maken dezelfde pieptoon, in mijn ervaring.
Als ik de reacties in het vorige topic een beetje inventariseer, zijn er geen tv's zonder die toon. Het hangt van het gebruik en de eigenaren af hoe storend het geluid is.

Anoniem: 230910

Ik heb de 37PFL9732 hier staan.. en ik wel een beetje een pieptoon, komt idd aan de linkerkant van de tv weg.. maar ik ervaar dit totaal niet als storend.. elk apparaat maakt tegenwoordig wel wat geluid, zoals de ventilator van de computer (om over de koeling van een xbox 360 nog maar te zwijgen ).. Ik zou zeggen, bestellen.. je zult er geen spijt van krijgen :)

• Mad-X
Dank voor reacties t.a.v. mijn "hot" pixels op de Aurea.

Het houdt mij best bezig. Aan de ene kant denk je: "als je het niet weet, zie je het niet.." aan de andere kant ben ik gewoon een perfectionist en verwacht je gewoon bij een top model niet dit soort onvolkomendheden.

Aangezien ik het toestel heb aangekocht bij de Philipswinkel toch maar gewoon contact opgenomen met het Aurea nummer (leverancier & producent dus hetzelfde). Inderdaad moet je 3 x bellen voordat het bandje met de stem overgaat naar muziek en je daadwerkelijk in de wachtrij plaatst. Wel vriendelijk geholpen. Afspraak staat met monteur die dan zal bepalen hoe verder.

Ben benieuwd aangezien we hier over 3 pixels praten en dus niet in de buurt komen van de schijnbaar toelaatbare 12 (!?) zoals Calvin Hobbes aangaf

Net gebeld door PVA. Moest nogmaals uitleggeven in welke zone de pixels zaten. Daarna werd er gevraagd via service menu serial, display type en software version door te gegeven. Men dacht dat er rede genoeg was evt. een nieuwe display te bestellen..Philips moet dat eerst nog beoordelen..Iemand ervaring met het vervangen van zijn display? Is dit een eenvoudige ingreep?

To be continued..

[Voor 18% gewijzigd door Mad-X op 28-11-2007 12:31]

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• bulsing
  • Niet online
Is niemand de vlekken in de schermen nou nog opgevallen.

Heb inmiddels de 2e leen AUREA aan de muur hangen (in totaal heb ik nu 5 AUREA kunnen proberen) en er zitten dus twee verschillende schermen in de toestellen.

Heb in deel 2 al eens gevraag of mensen wilden kijken welk scherm ze hadden, maar daar heeft niemand op gereageerd.

Ik heb nu een dus een leen AUREA van week 37 en die heeft nog een WU4 scherm en dat heeft beduidend minder vlekken en/of strepen. Ook is het contrast van deze schermen naar mijn mening veel hoger. Op mijn eigen tv heb ik het contract meestal op 70-75 staan, maar bij deze staat hij nu op 55 en heb ik nog een heel helder scherm.

Meer mensen die dit ervaren ?

• friander
Anoniem: 230910 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:36:
[...]

Ik heb de 37PFL9732 hier staan.. en ik wel een beetje een pieptoon, komt idd aan de linkerkant van de tv weg.. maar ik ervaar dit totaal niet als storend.. elk apparaat maakt tegenwoordig wel wat geluid, zoals de ventilator van de computer (om over de koeling van een xbox 360 nog maar te zwijgen ).. Ik zou zeggen, bestellen.. je zult er geen spijt van krijgen :)
Ik heb de 37pfl9632. De eerste 2 weken had ik geen brom of piep, ook niet toen de DVD speler via HDMI aangesloten was, maar sinds ik de Samsung H360R heb aangesloten via HDMI is er een brom in de linker (links als je TV kijkt) speaker. Ik ga vanavond de firmware update toepassen, die zou de brom moeten verhelpen. Ik lees toch veel dat mensen er last van krijgen zodra ze de Samsung decoder aangesloten hebben......

• Flashke
  • Laatst online: 23-09-2019

Ik moet zeggen dat qua beeld en uiterlijk van dit toestel ben ik erg tevreden, echter ik word gek van die hoog frequente pieptoon als de tv uit staat.

Aangezien ik nog niet bepaald op leeftijd ben en niks aan mijn gehoor heb hoor ik die hoge pieptoon weldegelijk. Mijn pa hoort die piep bijv niet.

Nou heb ik al enkele malen met Philips gebeld hierover en heb inmiddels al via It's, waar ik het toestel gekocht heb, een 2e toestel gekregen maar deze heeft hetzelfde probleem!!

Ik ga vanmiddag weer eens bellen met It's.

Nogmaals het toestel ziet er fantastisch uit en geeft een ontzettend mooi beeld ook met het ambilight maar dat gepiep als die uitstaat is zeer storend. En ik vind niet dat ik dat gepiep maar moet accepteren zoals sommige hier op dit forum melden want je betaald er genoeg geld voor een deugdelijk toestel zonder problemen. Als iedereen het maar zou accepteren dan komt er nooit een oplossing voor.

Ik houd jullie op de hoogte.

• peterh
  • Laatst online: 24-02 12:32
Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:47:
@peterh:

Ik denk dat het misschien aan de HDCP ligt.
Ik heb met mijn pc geen last van het door jou genoemde probleem, de GeForce 6800 GE die ik in mijn pc heb beschikt niet over HDCP. Ik kan de pc aanzetten terwijl de tv nog op een ander dan HDMI kanaal staat en als ik omschakel heb ik gewoon beeld. Ook kan ik heen en weer schakelen zo vaak als ik wil. Ook als ik het HDMI kanaal eerst op zet en dan pas de tv aanzet werkt alles goed, ook het laad scherm van windos (Vista Ulitmite 32bit overigens) krijg ik direct te zien. Ook dan kan ik zonder problemen van bron kanaal blijven schakelen met beeld behoud bij terug keer naar HDMI kanaal waar de pc aan hangt.

Welke videokaart heb je in je pc en welke in je laptop. Is er een van de twee die HDCP ondersteund?
Ik heb een ATI X300 in mijn MCE. Probleem is dat het een TV Enjoy van Paradigit is waarin niet zo maar elke kaart gezet kan worden volgens mij. Hierin moet een low profile kaart.
In mijn laptop zit een GF mobile 9750 GTX.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Anoniem: 241908

Hoi Tweakers,

Ik ben van plan op korte termijn een nieuwe LCD te kopen, nou zit ik te twijfelen tussen twee, namelijk:

Philips 32PFL9632D
Philips 37PFL9632D

Mijn situatie:

De LCD is bedoeld voor op de slaapkamer, en zit op een afstand van 2 tot 2.5 meter. Ik ga mijn LCD vooral gebruiken icm met Digitaal van @home, zal er af en toe de XBox360 op aansluiten en wil er in de toekomst Blueray op aansluiten.

Mijn vraag is voor welk model kan ik het beste gaan, de 32, of 37 inc? En is er buiten de maat een verschil van kwaliteit tussen deze 2 LCD's, omdat de 32 HDready is, en de 37 FullHD.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Tom

Anoniem: 234095

pascalbulsing schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:34:
Is niemand de vlekken in de schermen nou nog opgevallen.

Heb inmiddels de 2e leen AUREA aan de muur hangen (in totaal heb ik nu 5 AUREA kunnen proberen) en er zitten dus twee verschillende schermen in de toestellen.

Heb in deel 2 al eens gevraag of mensen wilden kijken welk scherm ze hadden, maar daar heeft niemand op gereageerd.

Ik heb nu een dus een leen AUREA van week 37 en die heeft nog een WU4 scherm en dat heeft beduidend minder vlekken en/of strepen. Ook is het contrast van deze schermen naar mijn mening veel hoger. Op mijn eigen tv heb ik het contract meestal op 70-75 staan, maar bij deze staat hij nu op 55 en heb ik nog een heel helder scherm.

Meer mensen die dit ervaren ?
Ik heb die code geprobeerd van je en toen kreeg ik een waarschuwing en toen heb ik het niet gedaan. Ik durfde niet, sorry. Ik weet wel dat ik de eerste Aurea had. Wij waren de eerste in Nederland waar hij geplaatst werd, misschien geeft je dat wat duidelijkheid. Ik heb geen verkleuringen in in mijn scherm of ambilight. Misschien kan je eens langskomen als je in de buurt bent of misschien woon je in de buurt kan ook nog.

Ik heb in het vorige topic ook gevraagd of iemand zijn beeldinstellingen is wil aangeven hier als je met een digitale decoder werkt. Mijn decoder is de HD van samsung.

Overigens ben ik super tevreden met het toestel en geniet nog elke dag.

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 234095 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:00:
[...]

Ik heb die code geprobeerd van je en toen kreeg ik een waarschuwing en toen heb ik het niet gedaan. Ik durfde niet, sorry. Ik weet wel dat ik de eerste Aurea had. Wij waren de eerste in Nederland waar hij geplaatst werd, misschien geeft je dat wat duidelijkheid. Ik heb geen verkleuringen in in mijn scherm of ambilight. Misschien kan je eens langskomen als je in de buurt bent of misschien woon je in de buurt kan ook nog.

Ik heb in het vorige topic ook gevraagd of iemand zijn beeldinstellingen is wil aangeven hier als je met een digitale decoder werkt. Mijn decoder is de HD van samsung.

Overigens ben ik super tevreden met het toestel en geniet nog elke dag.
Denk dat jij, en vele andere met mij idd de eerste waren die de AUREA in huis hadden. Die 28 September was hij nog niet binnen bij mijn leverancier (MM Alexandrium) en toen ik op weg naar huis even langswipte bij de MM vroeg ik wanneer hij zou komen. Nog geen 2 minuten later werden er net 2 binnen gereden door een koerier.

Maar die code is alleen een waarschuwing dat het service menu alleen voor geauthoriseerd personeel o.i.d. is. Gewoon doorklikken (rood dacht ik) en dan zit je in het servicemenu. Zolang je niet op STORE druk verziek je niets.

De verkleuring in het scherm zie je het meeste bij beeld die van de ene naar de andere kant gaan zoals voetbal. Bij statische beelden zie ik het ook niet.

Maar mijn stelling dat er dus 2 soorten schermen zijn kloppen dus. de WU4 en WU5.
Ik heb het idee dat de WU4 schermen minden vlekken/strepen hebben en een hoger contrast kunnen geven. Maar dat ik puur gevoelsmatig.

Mijn 3e AUREA is nu weer naar de werkplaats. Ik vermoed dat er qua scart (of analoge gedeelte) een fout in zit. Als ik een apparaat instel op RGB dat krijg ik een groenachtig en minder contrast vol beeld. Heb dit nu bij alle AUREA's gehad en een 42PFL9732 bij de MM die ik daar ter plekke mocht testen.

Leuke detail was dat ik op de 42 PFL9732 dus daar een apparaat gebruikte uit hun voorraad (incl. dure scartkabel) en kreeg dus hetzelfde euvel. Het kom dus onmogelijk aan mijn apparaten liggen (DM7020 en Humax ontvanger)
Ik ben dus van mening dat het in het RGB - scart gedeelte iets goed fout zit. Dit is ook min of meer toegegeven door Philips en EKS (reparatieservice). Er is inmiddels een modificatie voor en dat zijn dan weer de modellen waar de Digital IN op verdwenen is.

Kijken of ze dat ook op mijn tv kunnen fixen. Zo niet dat is mijn AUREA verhaal voorlopig voorbij en gaat hij terug.

Misschien ben ik wel niet de slimste maar ik gebruik HDMI voor mijn digitale decoder en geen scart.
Ik zou dat RGB even moeten testen en dan nu mijn vraag hoe test ik RGB 8)7

• Mad-X
Pascal, waar kan ik het display type vinden? Zie nergen in het service menu een displayaanduiding die start met WU...

• bulsing
  • Niet online
Mad-X schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:18:
Pascal, waar kan ik het display type vinden? Zie nergen in het service menu een displayaanduiding die start met WU...
Mijn type is:

097 LCD LPL WU5 SLB1 DF 42

Service menu oproepen ? achter elkaar intikken op de ab 0 - 6 - 2 - 5 - 9 - 6 - i+

Options > Display > Screen

Hoi,

RGB kun je met de samsung testen door deze dus met scart aan de tv te koppelen en dan op de inout knop te drukken van je ab, of via het menu van de decoder de setting van component om te zetten naar RGB. Je tv zou dit automatisch moeten verwerken en om moeten schakelen naar RGB.
Als de veronderstelling van Pascal goed is, zou het beeld slechter moeten worden dan dat het is via de scart aansluiting met de oude instelling die je ook had toen je hem via HDMI verbonden had.

Ben ik eigenlijk wel benieuwd na of dit inderdaad het geval is.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 28-11-2007 19:29]

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 234095 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:26:
Misschien ben ik wel niet de slimste maar ik gebruik HDMI voor mijn digitale decoder en geen scart.
Ik zou dat RGB even moeten testen en dan nu mijn vraag hoe test ik RGB 8)7
Met HDMI heb ik ook idd geen problemen. 't is puur als ik via de scart kijk.
Nou wil het geval dat mijn satelliet ontvanger er enkel nog in scart is, dus ik wordt min of meer verplicht om via de scart te kijken.

Bij het (scart) apparaat kan je ergens vast wel in een menu instellen of je RGB of s-video (ook wel Y/C) uit wil sturen.

=

Ik had het bericht al eens eerder geplaatst, maar hierbij nogmaals:

Hoi Tweakers,

Ik ben van plan op korte termijn een nieuwe LCD te kopen, nou zit ik te twijfelen tussen twee, namelijk:

Philips 32PFL9632D
Philips 37PFL9632D

Mijn situatie:

De LCD is bedoeld voor op de slaapkamer, en zit op een afstand van 2 tot 2.5 meter. Ik ga mijn LCD vooral gebruiken icm met Digitaal van @home, zal er af en toe de XBox360 op aansluiten en wil er in de toekomst Blueray op aansluiten.

Mijn vraag is voor welk model kan ik het beste gaan, de 32, of 37 inc? En is er buiten de maat een verschil van kwaliteit tussen deze 2 LCD's, omdat de 32 HDready is, en de 37 FullHD.

Groetjes Tom

P.S. Ik vraag het hier omdat ik in de winkel telkens de zelfde verkooppraatjes te horen krijg (ofwel: je moet de grootste kopen want dat levert ons het meeste geld op), en ik van jullie wel een oprechte mening kan verwachten.

• Raymond
Anoniem: 241908 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:55:
Hoi Tweakers,

Philips 32PFL9632D
Philips 37PFL9632D

Mijn situatie:

Groetjes Tom
Als je er zo dicht op zit, zou ik voor een 32" model gaan. En dan zou ik geen philips kiezen, maar bijvoorbeeld de 32" sharp Full-HD TV.

pascalbulsing schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:31:
[...]

Met HDMI heb ik ook idd geen problemen. 't is puur als ik via de scart kijk.
Nou wil het geval dat mijn satelliet ontvanger er enkel nog in scart is, dus ik wordt min of meer verplicht om via de scart te kijken.

Bij het (scart) apparaat kan je ergens vast wel in een menu instellen of je RGB of s-video (ook wel Y/C) uit wil sturen.

=
Gedaan en ik heb geen probleem. Ik wilde die code toch even voor je doen, maar nou werkt het niet meer. 3 x al service menu en dan de code en er gebeurd niks hhmmmm vreemd. Ben je geen cjfer vergeten?

Ook ik zou op die afstand waarschijnlijk voor 32"gaan. Welke, de genoemde Sharp of toch Philips zou ik zo niet durven zeggen / adviseren.

Ter info aan Pascal en alle anderen die geintreseerd zijn:
Mijn Aurea is uit week 38 en heeft een WU5 scherm, genoemde vlekken vallen mij (nog) niet op.

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 78656 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:51:
Ook ik zou op die afstand waarschijnlijk voor 32"gaan. Welke, de genoemde Sharp of toch Philips zou ik zo niet durven zeggen / adviseren.

Ter info aan Pascal en alle anderen die geintreseerd zijn:
Mijn Aurea is uit week 38 en heeft een WU5 scherm, genoemde vlekken vallen mij (nog) niet op.
De vlekken verschillen duidelijk per tv. Uit ervaring (5 aurea's) heb ik nu een toestel wat geen vlekken of strepen/banen heeft. Jammer genoeg is dit een leentoestel. Hij is van week 37 en heeft een WU4 scherm. Mijn eigen tv, die nu dus bij ESK staat is va week 39 en heeft een WU5 scherm.

OVer RGB: Bij normaal tv kijken valt het niet zo heel erg op, des te meer bij randen die donker van kleur zijn. Zo heeft mijn Dreambox bijvoorbeeld een testmenu waar je zo'n testbeeld kan oproepen. Zitten er verschillende op zoals een egaal rood, groen of blauw scherm. Maar de best waar je de groene randjes zie is het test scherm waar je de kolommen hebt die van geheel zwart (links) naar geheel wil lopen (recht).

Bij de eerste 3, 4 banen zie je tussen de scheiding van de banen een duidelijke groene rand die ik dus ook bij andere beelden zie. Nogmaals s-video (aka Y/C) is geen probleem.

pics komen er aan... ff uploaden ergens

pic 1:
http://img147.imageshack.us/img147/7251/img4213nz1.th.jpg

pic 2:
http://img126.imageshack.us/img126/8225/img4214av8.th.jpg

pic 3:
http://img147.imageshack.us/img147/7250/img4217xk8.th.jpg

pic 4:
http://img126.imageshack.us/img126/7881/img4218jy0.th.jpg

[Voor 18% gewijzigd door bulsing op 28-11-2007 20:32]

pascalbulsing schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:26:
[...]

Mijn type is:

Service menu oproepen ? achter elkaar intikken op de ab 0 - 6 - 2 - 5 - 9 - 6 - i+

Mijn nummer is 061 LCD LPL WU4 SLB1 DF 42"

Als je er zo dicht op zit, zou ik voor een 32" model gaan. En dan zou ik geen philips kiezen, maar bijvoorbeeld de 32" sharp Full-HD TV.
Bedankt voor de reacties.

Ik heb eens wat info gezocht over die 32" sharp Full-HD TV, maar die is binnen Nederland heel moeilijk te krijgen.

Ik zal bij een 32" dus gaan voor een Philips 32PFL9632D gaan. Aangezien een 37" waarschijnlijk overkill is in de slaapkamer en een 32" een betere maat is, is mijn volgende vraag:

Is het kwaliteitsverschil tussen de 32" en 37" PFL9632D groot? Alle specificaties zijn het zelfde, alleen is er een verschil tussen 32" en 37" dat de 32" HDReady is en een 37" FullHD, is dit verschil goed merkbaar?

• Raymond
Als je hem ook als PC scherm wilt gaan gebruiken wel, voor bewegende beelden (game console, DVD, TV) niet.

• Hunterofevil
  • Laatst online: 10-11-2021
HAd ik eindelijk mijn keuze gemaakt (philips 42pfl9632) en een mooie prijs gevonden 1820€.
en dan staat die naast een samsung LE46F8BD (2100€ nvdr).
De kleuren op de samsung waren echt wel contrastrijker (soms wat te, leek een beetje fluo maar dat zijn dan weer vooral instellingen neem ik aan, alles werd op maximaal gezet).
De 40" van samsung kan ik krijgen voor 1600€ maar dat vind ik eigenlijk net iets te klein.
Mijn oorspronkelijk budet lag rond de 1800 € maar als de tv echt een meerwaarde biedt kan
ik wel wat meer. Ik zit op zo'n 3 a 4 meter en kijk vnl films (wel vaak divx via pc / cd)
. Televisie is momenteel analoog maar binnekort wel digitaal (telenet of belgacom tv) deze zenden echter naar mijn weten niet in HD uit.

Enig advies ?

Groetjes,

Filip

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 09:16

Gepperd

Burp!

Ik hoop vanmiddag mijn PFL 9732 binnen te krijgen..

De Humax digitale ontvanger (Casema) ligt al te trappelen, helaas is dit scart. Nu heb wel een 'High-end' kabel gekocht maar vraag me toch af of er geen mooiere oplossing is. Natuurlijk een ontvanger aanschaffen met HDMI is een oplossing maar de mooiste oplossing lijkt me gebruik te maken van de CA module.

Nu las ik ergens (Kieskeurig.nl) dat het mogelijk zou moeten zijn om het CA slot te gebruiken als je de juiste CA module zou gebruiken. Nu zijn daar wel sites voor te vinden die van dit soort dingen verkopen en compatible zouden moeten zijn met NL kabelmaatschappijen.

Heeft iemand ooit getest of dit werkt?

Anoniem: 137469

Geen ervaring mee, ben zelf op zoek icm UPC. Ik kwam dit tegen, en als ik het goed lees, gaat dit niet lukken met UPC (Alphacrypt CAM). Iemand ervaring hier mee. Misschien dat Casema je meer info kan geven.

http://www.digitalekabelt...er/alphacrypt/index.shtml

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 29-11-2007 12:32]

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-03 20:41

Kirpeknots

Wazzup!

Volgens mij is de ontvanger alleen geschikt voor analoog signaal of DVB-T signalen (Telestrial). Dus geen andere digitale signalenzoals DVB-C (Schotel) of jouw digitale kabel signaal. Dus ook al heb je een conax kaart voor de versleuteling van jouw digitale signaal... de ontvanger begrijpt het digitale signaal gewoon niet.

Kort gezegd: Nee. Volgens mij kan dit niet. Ik zou dus inderdaad voor een ontvanger met HDMI uitgang gaan.

Kirpeknots schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:29:
Volgens mij is de ontvanger alleen geschikt voor analoog signaal of DVB-T signalen (Telestrial). Dus geen andere digitale signalenzoals DVB-C (Schotel) of jouw digitale kabel signaal. Dus ook al heb je een conax kaart voor de versleuteling van jouw digitale signaal... de ontvanger begrijpt het digitale signaal gewoon niet.

Kort gezegd: Nee. Volgens mij kan dit niet. Ik zou dus inderdaad voor een ontvanger met HDMI uitgang gaan.
Thx, maar dan gaat het abbo omhoog :( , hdmi bij upc zit alleen op de duurdere pakketten (andere decoder)

@Gepperd: Nee.
Zoals al in de openings post staat is het uitsluitend DVB-T.

Anoniem: 137469 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:34:
[...]

Thx, maar dan gaat het abbo omhoog :( , hdmi bij upc zit alleen op de duurdere pakketten (andere decoder)
HDMI zit alleen op het HDTV abbo, kost 29,99 in de maand.

• Mad-X
Anoniem: 234095 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:49:
[...]

Mijn nummer is 061 LCD LPL WU4 SLB1 DF 42"
Die van mij: LCD LPL WU5 SLB1 DF 42"

Iemand anders nog last van oplichtende pixels zodra je het scherm op een onaangesloten extensie zet?

[Voor 20% gewijzigd door Mad-X op 29-11-2007 21:58]

Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van je pixels

• bulsing
  • Niet online
Mad-X schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:56:
[...]

Die van mij: LCD LPL WU5 SLB1 DF 42"

Iemand anders nog last van oplichtende pixels zodra je het scherm op een onaangesloten extensie zet?
Ik heb 1x de WU4 gehad (was 1e toestel) en nu 2x een WU5.

Beide WU5 displays hadden dode (of niet goed werkende pixels)
Het leentoestel wat ik nu tijdelijk heb en die ik hiervoor had waren ook beide WU4 en ook zonder pixel fouten.

Misschien puur toeval maar, maar het lijkt dat de WU4 schermen minder foutjes hebben en minder 'vlekken' of strepen.

• Mad-X
Net geprobeerd de pixel vast te leggen maar lukt me niet met mijn oude 2.1 pixel Canon Ixus.. Lijkt wel of het scherm van de Ixus ook wat kapotte pixels heeft :|

De oplichtende pixels lijken net kleine stofdeeltjes. De een is rechthoekig de ander wat krommer. Tja, meer kan ik er niet van zeggen.. :?

Jammer maar helaas. Ik denk ook dat mijn scherm goed getest is. Mijn aurea was bedoeld voor een winkel maar er was met de presentatie per ongeluk een tweede aurea bezorgd bij de winkel terwijl hij voor een andere winkel bedoeld was. Ik denk niet dat er in een winkel 1 hangt met eventuele dode pixels.

Zojuist is mijn Aurea definitief opgehaald geworden.

Van de ene kant jammer van de andere kant ben ik er blij om.

Het Ambilight is tegenwoordig van LEDs en niet meer van CCFLs, voordeel is dat men dus nu makkelijker delingen kan maken binnen de zijkanten (zoals dus bij de aurea). Ook is het "regenboog effect" zoals dit bekend is van DLP projectoren minder aanwezig. Helaas zie ik het toch nog altijd. Dus ipv bijv continu wit zie ik regelmatig rood/groen/blauw flitsen (met name bij hoofd / oog bewegingen). Na meer dan 1 uur kijken kreeg ik letterlijk hoofdpijn. Met het Ambilight uit was dit niet het geval. Ik had echter de tv bewust voor het amiblight gekocht, dus uit en zeker voor dit bedrag is/was geen optie.

Op de onderste fotos die Pascal op de vorige pagina poste foto met popup is overigens een van mijn andere problemen met de LEDs ook te herkenen. Links onder zie je dat de LEDs naar rood neigen, daar boven iets groenig en daarboven weer rood De bovenste twee stukjes hebben ook groen rood maar lijken op de foto minder erg. Bij mij was dit dus erg sterk het geval in het midden onder. Op de foto zie ik ook lichte verschillen aan de rechter zijkant (maar deze zijn in mijn beleving minimaal).

Ik kan helaas dus niet meer controleren of ik oplichtende pixels heb wanner er een bron geselecteerd is waar niks aan hangt. Ik had wel een (halve) pixel die continu blauw groen bleef en een (hele) pixel die niet meer naar rood kon.

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 78656 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:34:
Zojuist is mijn Aurea definitief opgehaald geworden.

Van de ene kant jammer van de andere kant ben ik er blij om.

Het Ambilight is tegenwoordig van LEDs en niet meer van CCFLs, voordeel is dat men dus nu makkelijker delingen kan maken binnen de zijkanten (zoals dus bij de aurea). Ook is het "regenboog effect" zoals dit bekend is van DLP projectoren minder aanwezig. Helaas zie ik het toch nog altijd. Dus ipv bijv continu wit zie ik regelmatig rood/groen/blauw flitsen (met name bij hoofd / oog bewegingen). Na meer dan 1 uur kijken kreeg ik letterlijk hoofdpijn. Met het Ambilight uit was dit niet het geval. Ik had echter de tv bewust voor het amiblight gekocht, dus uit en zeker voor dit bedrag is/was geen optie.

Op de onderste fotos die Pascal op de vorige pagina poste foto met popup is overigens een van mijn andere problemen met de LEDs ook te herkenen. Links onder zie je dat de LEDs naar rood neigen, daar boven iets groenig en daarboven weer rood De bovenste twee stukjes hebben ook groen rood maar lijken op de foto minder erg. Bij mij was dit dus erg sterk het geval in het midden onder. Op de foto zie ik ook lichte verschillen aan de rechter zijkant (maar deze zijn in mijn beleving minimaal).

Ik kan helaas dus niet meer controleren of ik oplichtende pixels heb wanner er een bron geselecteerd is waar niks aan hangt. Ik had wel een (halve) pixel die continu blauw groen bleef en een (hele) pixel die niet meer naar rood kon.
Probleempjes met de ledjes heb ik idd ook. Mijn eigen toestel is o.a. voor de LEDjes midden onder zowel voor als achter een beetje paars achtig. Als je er goed naar de overige LEDjes kijk dan zie je idd dat ze niet allemaal dezelfde kleur hebben maar afwijken van elkaar. Kijk je gewoon naar heb beeld dan valt het niet op... Maar hier ook weer: Als je het weet dan ga je er op letten.

Heb gisteren nog uitgebreid contact gehad met Philips en MM over de problemen en ik heb gesteld dat als de LEDjes en de rare beeldkwaliteit m.b.t. het RGB verhaal niet wordt opgelost ik voor een ontbinding van de koopovereenkomst ga.
Ik heb me laten vertellen dat er in het 1e kwartaal weer nieuwe of andere (betere ?) modellen gaan komen in de AUREA lijn. Of er daadwerkelijk andere modellen komen is mij niet echt duidelijk geworden. Afwachten maar dus.

Ik ga voorstellen om als er daadwerklijke nieuwe of verbeterde modellen komen daar op te wachten en mijn huidige om te ruilen.

Hallo Pascal en Calvin, wat zegt philips eigenlijk over die verkleuringen zoals jullie bedoelen
op de foto en met andere beelden?

Anoniem: 224568

pascalbulsing schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:26:
[...]

Mijn type is:

Helaas ligt het allemaal wat complexer, er kunnen heel wat verschillende panels inzitten.. Niet alleen van LPL maar ook nog van een aantal andere merken.

Anoniem: 234095 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:20:
Hallo Pascal en Calvin, wat zegt philips eigenlijk over die verkleuringen zoals jullie bedoelen
op de foto en met andere beelden?
De eerste keer zijn bij mij de meest afwijkende modules door een reperateur vervangen geworden, met geen / nauwelijks resultaat. Hij zou daar op contact opnemen met Philips. Bij een later contact ivm de paars kleuring aan de zijkant (zie deel 2) vertelde hij mij dat Philips bezig is met het opstellen van een meetmethode om te bepalen welke mate van (ver)kleuring van de LEDs wel en niet acceptabel is. Simpel gezegd maken ze een schaal verdeling van bijv. wit naar donker rood en zetten ergens een streep voor wat zij nog acceptabel vinden. Dit zal dan ook wel voor groen en blauw zo worden. Rood valt het menselijk oog echter sneller op.

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 224568 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:19:
[...]

Helaas ligt het allemaal wat complexer, er kunnen heel wat verschillende panels inzitten.. Niet alleen van LPL maar ook nog van een aantal andere merken.
Gemakkelijk geconcludeerd zag ik dat er verschil was tussen de WU4 en de WU5. Had werkelijk geen flauw idee dat LPL een fabrikant of leverancier van panels was. En dat er meerdere schermen in de tv's zitten.

LPL = LG.Philips LCD

Het leen toestel wat ik nu heb heeft werkelijk een super mooi panel. Geen vlekken of stepen te zien. Is een WU4. Jammer genoeg zal deze na verloop van tijd weer terug gaan als mijn tv gemaakt/verbeterd is.

@ Moos1968

Ik heb begrepen van ESK dat de verkleuringen aan huis verholpen worden. Bij mijn AUREA was er duidelijk een roze paarse gloed waarneembaar dus is/was daar geen discussie over mogelijk denk ik.

De rest van de LED's hebben onderling wel een beetje verkleuring maar die vallen als je naar het beeld kijk niet op (duh...) maar led ;-) je op de LED's afzonderlijk (zonder het beeld in de gaten te houden) dan zijn er inderdaad veel die niet gelijk qua kleur zijn. 't is minimaal waar wel te zien...

'tja om daar nou zo'n probleem van te maken; Ik ben van mening dat ik een perfect toestel behoor te hebben daar Philips de AUREA als het summum op tv gebied ons doen laten overkomen.

Als je de consument zo ver krijg om een tv te kopen die ruim gezien 2x zo duur is als een vergelijkbaar type van een ander merk (of zelf de 42pfl9732) dan kan je verwachten dat er consumenten zijn die voor 100% kwaliteit gaan en niet voor de 99% of minder die nu geleverd wordt

óf je maakt een perfect toestel voor deze prijs óf je laat je prijs enorm zakken... Maar dan is het 'exculsieve' eraf (maar ja wat is exclusief ?)

Bij mij hebben ze dus de eerste keer de betreffende modules in het midden onder en boven vervangen om de rode / paarse gloed aldaar weg te halen / verminderen. Dit had echter niet opgeleverd.
Bij mij viel het onder erg op doordat de middelste 2 LEDs van die module ver naar het rode neigde en de buitenste 2 LEDs van de module in het midden juist redelijk naar het groen neigeden. Hierdoor kreeg je vaak een veel te sterke kleur in het midden van het Ambilight. Bij interviews viel dit sterk op.
Had iemand bijv. een donker jasje aan met een licht hemd dan waren de buitenste ambilight modules onder donker en de middelste die sloot totaal nergens op aan. Niet op het jasje niet op het hemd en niet op evt handen of zo. Dit stoortde gewoon echt. Zwart wit films hadden ook continu een heel duidelijke rood gloed in het midden, ook te storend.

Een beetje verschil mag mijn inziens wel, wil je niet voor € 4000,- maar goed. Maar in mijn geval was het te. Als Philips dan komt met, "we gaan een schaalverdeling maken om te bepalen wat wel en niet mag" dan snap ik het niet meer.

• friander
ik heb mijn 37pfl9632 aan de muu gehangen en mijn HD kabel ontvanger en dvd speler in een andere kant van de kamer in een kast gezet.

Coax kabel komt ook weer ergens anders binnen. Ik heb nu onder de vloer moeten leggen: 11 meter coax kabel naar de tuner en 10 meter HDMI van de Samsung H360R naar de LCD en 10 m HDMI van mijn DVD speler naar de LCD.

het zijn 2 precies dezelfde HDMI kabels. De DVD speler doet het perfect, geen haperingen of zo.
Het signaal van de Samsung H360R naar de LCD is echter niet zo goed meer. Sommige zenders komen helemaal niet door, andere met blokjes en de HD kanalen zijn niet meer zo scherp als het was.

Heeft het nu zin om een duurdere HDMI kabel te kopen (deze waren 20 euro per stuk) of moet de ontvanger dichterbij (5 meter HDMI bijv.)??

• Raymond
Zie mijn opmerkingen in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?
(eind van het topic)

• friander
Thx, maar waarom zou dezelfde HDMI kabel bij DVD wel werken? Wordt er soms minder data doorgegeven?

• Raymond
720p/1080i hebben zo'n beetje dezelfde datarate, 1080p heeft de dubbele datarate t.o.v. 720p/1080i. Ik weet niet waar je je apparatuur op hebt ingesteld, maar daar zou een oorzaak in kunnen zitten.

En natuurlijk verschilt de kwaliteit van de apparatuur. Mischien zit in er in die samsung decoder wel een slechtere "hdmi-chip", waardoor die een betere kabel nodig heeft voor die lange afstanden dan je DVD-speler.

• Mad-X
heb net de Samsung HD decoder (dcb-h360rsa) aangesloten via HDMI ext 1. Inderdaad een groot verschil met het analoge signaal zeg. Ook hebben de HD kanalen een "wow" effect. Geen brom te horen inde speakers en de Aurea schakelt keurig automatisch naar de HDMI ext.

Ik krijg het alleen niet voorelkaar om de Aurea remote te programmeren om de Samsung te bedienen.
In de Philips handleiding staan codes 101,116 maar beide werken niet. Ook ergens op een forum de code 013 gevonden, maar ook hierbij geen resultaat.. Ook de "auto search" van de remote vind niet het juiste "kanaal".. Heeft iemand anders het wel voor elkaar gekregen? If so, met welke code?

De remote van de Samsung wel kunnen programmeren naar de Philips kanalen, maar wil beide AB's kunnen gebruiken.

Daarnaast heb ik alle apparatuur in een afgesloten dressoir staan. Moet dus nu steeds de kast open laten staan om van kanaal te kunnen switchen.. Heeft iemand ervaring met afstandsbediening extenders? Zo ja, welke?

• Raymond
Wij gebruiken een harmony 895. Technisch werkt het prima. Alleen de software die je moet gebruiken is ongelooflijk slecht.

Het lijkt er inderdaad op dat de afstandbediening van de Aurea niet samen werkt met de Samsung HD decoder.
Mogelijk werkt hij wel met een van de SD decoders van Samsung en zijn daar de codes voor.
Ik had zelf ook geprobeerd om deze afstandsbediening te programmeren voor de decoder maar ook zonder succes. Helaas zit er ook geen leer functie in waardoor je hem ook niet de codes kan aanleren.

Overstappen naar een alternative ab, zoals bij de Harmony, lijkt de enige oplossing.
Met remote extenders heb ik geen ervaring.

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 12:41

swopdark

ja doe maar...

Op deze site een mooie review tussen de Philips 37PFL9732D, Samsung LE40F86BD, Toshiba 47Z3030D

De Philips een de Samsung komen er erg goed vanaf... Bij de meeste onderdelen krijgt de Philips de voorkeur, Samsung 2e...

[Voor 7% gewijzigd door swopdark op 02-12-2007 21:10]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

friander schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:23:
ik heb mijn 37pfl9632 aan de muu gehangen en mijn HD kabel ontvanger en dvd speler in een andere kant van de kamer in een kast gezet.

Coax kabel komt ook weer ergens anders binnen. Ik heb nu onder de vloer moeten leggen: 11 meter coax kabel naar de tuner en 10 meter HDMI van de Samsung H360R naar de LCD en 10 m HDMI van mijn DVD speler naar de LCD.

het zijn 2 precies dezelfde HDMI kabels. De DVD speler doet het perfect, geen haperingen of zo.
Het signaal van de Samsung H360R naar de LCD is echter niet zo goed meer. Sommige zenders komen helemaal niet door, andere met blokjes en de HD kanalen zijn niet meer zo scherp als het was.

Heeft het nu zin om een duurdere HDMI kabel te kopen (deze waren 20 euro per stuk) of moet de ontvanger dichterbij (5 meter HDMI bijv.)??
Over je HDMI kabel van 10 meter:

http://www.hdmi.org/learningcenter/faq.aspx#q7_1

• Raymond
Ik heb van de week digitale kabel van UPC op een LCD scherm gezien, aangesloten middels RGB scart: ik vond het niet echt een goede kwaliteit beeld. Het leek net een erg lage bitrate, vooral zichtbaar bij veel beweging in het scherm. Daarmee vergeleken vond ik schotel toch wel een stukje beter.

Anoniem: 242652

swopdark schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:10:
Op deze site een mooie review tussen de Philips 37PFL9732D, Samsung LE40F86BD, Toshiba 47Z3030D

De Philips een de Samsung komen er erg goed vanaf... Bij de meeste onderdelen krijgt de Philips de voorkeur, Samsung 2e...
Voor mensen die geen Aurea willen is de 9732 gewoon het topmodel......
Is ook wel een erg mooi beeld wat daar vanaf komt. Heb de 47" een tijdje bij familie zien hangen en ben helemaal verkocht _/-\o_

Eindelijk na een maand wachten krijg ik morgen mijn 37PFL9732 binnen. Nu maar hopen dat het de moeite waard is geweest.

Ik heb sinds zatedag de Pioneer BDP-LX70 blu ray aangesloten op mijn Aurea.
Wat een fantastisch aparaat is dat en een Mega beeld, echt super!

• bulsing
  • Niet online
De kogel is door de kerk.

Vanmiddag heeft Philips consumenten bla bla bla gebeld met de mededeling dat het probleem m.b.t. de RGB waas en randjes vooralsnog niet is op te lossen door firmware updates of een vervangend SSB.

Wat eigenlijk de boodschap was is dat de randjes en waas inderdaad aanwezigzijn en dat RGB niet de beeldkwaliteit zou moeten hebben die het zou moeten hebben; Maar dat het valt wel binnen de marges....

Ik dus netjes uitgelegd dat ik daar absoluut geen genoeg mee neem en dat ik van Philips eis dat wat ze geconstateerd hebben bevestigen met een brief zodat ik de koop bij MM ongedaan kan maken. Hier gingen ze dan mee accoord. De commerciele afdeling zou dit dan verder op zich nemen.

Blijf het enorm jammer vinden dat er niet diepgaander naar dit verschijnsel wordt gekeken omdat ik buiten de RGB problematiek een waanzinnig toestel vind. Op deze manier wordt ik min of meer verplicht om naar een ander merk te gaan.

Tegenvoorstel wat ik nog wil doen is om mijn AUREA te houden totdat er een nieuw of vervangend model komt waar dit probleem verholpen is en mij huidige AUREA in te ruilen voor het nieuwere model. Hopelijk dat ze hier mee accoord gaan.
Mocht dit geen vervolg krijgen dan heb ik het voornemen om idd de tv retour te sturen en mij te gaan orienteren op ander modellen.

De beste meneer aan de lijn vertelde mij wel dat de 97 serie dit probleem niet zou hebben omdat er een andere printplaat in zou zitten dat anders was dan de plaat die in de 9900 gebruikt zou worden.

Iemad die dit kan bevestigen ?

Philips in lekker bezig met hun topmodel. Ik ben benieuwd of de (naar verluid grotere maten) uitbreidingen van de Aurea lijn die begin komend jaar zouden gaan verschijnen beter in elkaar zitten.
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee