[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.171 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 114255

Topicstarter
Na meer dan 1000 post in Philips: de nieuwe LCD modellen leek het me wel goed om hier verder te gaan met een verse opsomming van de meest recente modellen.
De info komt van de officiele sites van Philips en enkele toevoegingen van diverse forumleden.
Verder probeer ik in deze openings post mijn persoonlijk mening over de modellen achter wegen te laten.

Met de typenummering van Philips is het helaas niet zo 1,2,3 duidelijk welke modellen nu de nieuwste zijn.
De typenummering is alsvolgt opgebouwd:
Eerst het schermformaat (diagonaal) in inches, 32 / 37 / 42 / 47 / 52
Dan de aanduiding om wat voor scherm het gaat: PFL; Philips Flat-Tv LCD (anderen zijn PW; Philips Widescreen en PFP; Philips Flat-Tv Plasma).
Dan het type nummer, op dit moment zijn dat 4 cijfers gevolgt door een D bijv. 9900D
Tot slot komt daar nog een extra code achter van 2 cijfers zoals 05 / 10 / 12 etc Dit geeft normaal aan voor welke regio de tv bedoelt is. Sommige regios overlappen elkaar. Nederland is normaal 10 maar soms ook 12.

De 42PFL9900D/10 is bijvoorbeeld een 42" Philips Flat-Tv van het type LCD me het type nummer 9900D voor de regio Europa.
Door de jaren heen heeft Philips heel wat schermen op de markt gebracht, hierdoor kan men niet zomaar meer zeggen dat het hoogste nummer het nieuwste model is.
Ook zijn er naast deze "top" lijn ook reeksen met lagere specs. bij 29 biljoen ipv 3 triljoen kleuren etc..

Voor de meest recente moddellen lijst ben ik uitgegaan van alle LCD's die 14-bit kleuren ondersteunen, daar dit een van de meerwaarden van HDMI 1.3 is.
Op basis hiervan is meest recente modellen van Philips op het gebied van LCD als volgt :
(Modelnummers zijn klikbaar om bij het datablad van het betreffende model uit te komen.)
32": 32PFL7862D, 32PFL9632D
37": 37PFL9632D, 37PFL9732D
42": 42PFL7862D, 42PFL9632D, 42PFL9732D, 42PFL9900D / Aurea
47": 47PFL9532D, 47PFL9732D
52": 52PFL9632D

Uitzonderingen op de 14-bit kleuren:
In tegenstelling tot de 32", 42" en 47" is er van de 37" en 52" (nog) geen gelijk aardig model zonder Ambilight maar met 14-bit kleuren, vandaar de hierbij andere modellen.
37PFL7662D
52PFL7762D

Voor een overzichtslijst van de verschillende modellen zie deze pagina.

Algemeen uiterlijk (op 9900D, 37PFL7662D en 52PFL7762D na):

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9632d_10/42pfl9632d_10__fb_.jpg
Afbeelding klikbaar voor grotere versie.

De 9732D modellen hebben een iets anders uiterlijk, ipv donkergrijs / zwart gaas hebben deze een licht grijs gaas.
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9732d_10/42pfl9732d_10__fb_.jpg

Verder beschikken alle 9632D modellen over Ambilight2:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9632d_10/42pfl9632d_10_uww_.jpg

Alle 9732D over Ambilight Surround:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9732d_10/42pfl9732d_10_uww_.jpg

Het uiterlijk van de 42PFL9900D / Aurea:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9900d_10/42pfl9900d_10__fb_.jpg

En met Ambilight Spectra aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9900d_10/42pfl9900d_10_uww_.jpg

Ambilight 2, Surround en Spectra mogelijkheden.
Bij deze nieuwe modellen is het Ambilight gemaakt mbv LED's, bij de voorgaande modellen was dit met CCFL's.
Voor alle Ambilight uitvoeringen geldt dat men kan kiezen voor verschillende regelingen.
Zo kan men naast de logische optie uit ook kiezen voor een vaste kleur voor alle zijden. Daarbij kan men zelf de gewenste kleur kiezen.
Ook kan men de tv de kleur laten bepalen op basis van de weergegeven content. Daarbij kan men naar wens de overgang van de ene kleur naar de andere kleur in reactiesnelheid aanpassen.
Voor Ambilight 2 en Surround geldt dan men tevens kan aangeven of er tussen de verschillende zijden, 2: links en rechts, Surround: links, rechts en boven) verschil in kleur mag zijn of niet.
Bij Ambilight Spectra kan men ook bepalen of er verschil mag zijn of niet, maar daarbij geldt dat er bij Ambilight Spectra er ook verschil binnen elke zijde is (zoals op de foto hierboven).

Verder geld voor alle genoemde modellen dat het Ambilight ook in de standby modus aan kan, in een vaste kleur voor alle zijden gelijk. Min of meer gelijk aan de Living Colors lamp.
Daar het Ambilight uit LED's bestaat is het stroom verbruik van dit onderdeel laag.

Hier nog twee linkjes over Ambilight
Demo site van Ambilight 2 / Surround / Spectra.
Demo site van de Aurea / Ambilight Spectra.

Het uiterlijk van de 37PFL7662D en 52PFL7762D:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/5/52pfl7762d_12/52pfl7762d_12__fb_.jpg

Dan overige specs:
Op de 32" na hebben ze allemaal een resolutie van 1920 x 1080. De 32" modellen hebben een resolutie van 1366 x 768.
Tevens beschikken alle 14-bit kleur modellen over HDMI 1.3

Diverse modellen beschikken over de nieuwste versie van "beeld verbeteraars" zoals Perfect Pixel HD, 110 Hz Crystal Clear en HD Natrual Motion. Al deze functionaliteiten dienen er toe om judder te vermijden.

Voor de 9532D, 9632D, 9732D en de 9900D geldt verder nog dat de response tijd (BEW-equivalent) 3 ms bedraagt.

Op de 37PFL7662D en de 52PFL7762D na kunnen alle modellen 1080p @ 24Hz aan.
Hoe, onbewerkt op daadwerkelijk 24 Hz of om gezet naar 50 / 60 Hz is helaas niet 100% te achterhalen uit de beschikbare documentatie.

Meer specs per model zijn te vinden door het modelnummer in de lijst te klikken. Dan krijgt men het officiële datablad van Philips.

Voor een overzichtslijst van de verschillende modellen zie deze pagina.

Naast de al genoemde "top lijn" ben ik ook een paar modellen tegen gekomen die iets lagere sepcs hebben maar wel de nieuwigheden als HDMI 1.3 en ondersteuning van 1080p @ 24Hz.
Oa de specs voor response tijd, contrast en aantal kleuren zijn lager.
Met Ambilight 2 betreft het de 32PFL7962D, 42PFL7962D en de 42PFL7982D.
Buiten 1 HDMI aansluiting meer voor de 7982D kan ik geen verschil tussen de twee 42" modellen ontdekken.
Zonder ambilight de 42PFL7762D.

Het uiterlijk van deze modellen is:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl7962d_12/42pfl7962d_12__fb_.jpg

Voorals zijn deze modellen alleen terug te vinden bij 42".

Uitsluitend voor Frankrijk als ik het goed heb is er ook nog deze modellen.
37PFL9642D (/19) en 42PFL9742D (/19).
Op zich zijnde modellen gelijk aan de 37PFL9632D en 42PFL9732D maar deze modellen kunnen via DVB-T ook MPEG4 aan.

Op dit moment wordt in Nederland nog MPEG2 codering gebruikt voor DVB-T wat het niet mogelijk maakt om HD via DVB-T te laten lopen en heeft het ook een beperking op het gebied van het aantal zenders, en de beeld kwaliteit. Om dit op te vangen wil men in de loop van de tijd over naar MPEG4.

Enige aanvulling mbt de mogelijke beeld opties:

PIXEL PLUS 2 HD
3D-combfilter , Digital Natural Motion , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Pixel Plus 2 HD , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , Active Control met lichtsensor , 3:2/2:2 motion pull-down

PIXEL PLUS 3 HD
Pixel Plus 3 HD , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus

PERFECT PIXEL HD ENGINE Dit is de meest recente en beste versie.
Perfect Pixel HD Engine , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , 100 Hz Clear LCD , Dubbele framesnelheid

Extra info over DVB-T.
Recent is de analoge "free to air" ether doorgifte van de Nederlandse publieke omroepen gestaakt. Als alternatief, daar de mediawet in Nederland voorschrijft dat deze zenders voor iedereen binnen Nederland gratis (op de voor ontvangst nodige apperatuur) te ontvangen horen zijn, heeft de overheid voor DVB-T gekozen.
Digital Video Broadcasting is een protocol type voor digitale doorgifte. Daar zijn een aantal varianten van, oa.
DVB-T(errestrial), DVB-C(able), DVB-S(atellite) en DVB-H(andhelds), en nog diverse anderen.
Hoewel een deel van de techniek gelijk is voor elk type is er toch voor elk type specifieke apperatuur nodig.
(Waarschijnlijk) Omdat Philips de ontvangst van de publieke omroep (niet alleen binnen nederland maar de meeste europese landen) direct mogelijk wil maken met hun tv's hebben ze voor DVB-T de benodigde tuner direct ingebouwd. Deze is dus niet geschikt voor digitale tv via schotel of kabel!
Meer info over DVB-T, zoals verder benodigde onderdelen om bijv. de commerciele zenders te kunnen bekijken, is elders te vinden op het net.

Niet erkende extra mogelijkheid.
Met diverse modellen uit de nieuwe reeks schijnt het mogelijk te zijn om MPEG 1 en 2 filmpjes af te spelen. Dit kan men doen door het filmpje om te noemen naar SuperShopDemo.mpg en in de root directory van een usb stick te plaatsen.
De meeste functies van de afstandbediening werken dan niet meer, volume oa wel nog.
Philips heeft deze functionaliteit, afspelen mpg's, waarschijnlijk niet zonder reden gedisabled dus gebruik op eigen risico.
De berichten tot nog toe tonen aan dat dit overigens alleen werkt voor Mpeg 1 en 2 bestanden in resoluties tot 576i. De pogingen zover bekend met 720p leiden tot wegvallen audio en vast lopen beeld. 1080i en 1080p wordt in het geheel niet verwerkt.

Lip synchronisatie
Alle platte tv's, ongeacht de resolutie van het scherm zelve, dienen het binnenkomende signaal te verwerken voordat het getoond kan worden. Dit verwerken duurt langer dan dat het bij een conventionele crt tv duurt om een pal signaal te tonen. Bij langer moet gedacht worden aan 10 - 100 ms afhankelijk van de binnenkomende resolutie, het schermresolutie, de gewenste extra bewerkingen als hd natrual motion en de rekenkracht van de tv.
Het is bij elk merk lcd / plasma van toepassing,

Op zich is dit niet erg zolang men het beeld en geluid samen houdt. De meeste mensen die echter wat meer begaan zijn met films doen dit niet maar splitsen het beeld en geluid. Het geluid gaat dan vanuit de speler (of tv decoder) naar een losse receiver van een home-cinema set.
Hierdoor ontstaat een probleem, het beeld wordt door de tv bewerkt en komt met vertraging op het scherm, maar de receiver vertraagd het geluid normaal niet waardoor dit voor gaat lopen.
Afhankelijk van de vertraging van het beeld valt dit wel of niet.

Nu zijn er een aantal oplossingen.
Redelijk wat nieuwe duurdere receivers hebben de mogelijkheid om het geluid te vertragen en het zo weer gelijk te trekken met het beeld. Men stelt dan een vertraging in op de receiver voor het bewuste inkomende kanaal. Probleem hierbij is wel dat de ingestelde vertraging zelf (handmatig) afgestemd moet worden met de tv. Verder kan de tv afhankelijk van de gewenste bewerking meer of minder vertraging hebben per weergave bron.
Een andere methode is lip sync via hdmi, zoals bij de recente lijn van philips schermen.
Door de afspeel bron via hdmi te verbinden aan de tv en deze vervolgens via een s/pdif (digi-coax) kabel aan een receiver te koppelen wordt het geluid altijd automatisch juist vertraagd.
Het probleem hierbij is echter HDCP beveiliging. Paranoia filmmaatschappijen willen niet dat digitale content in de hoogste vorm zomaar doorgestuurd wordt. Als gevolg hiervan wordt het 5.1 signaal (zowel DD als DTS) terug geschaald naar PCM 2.0 voordat het naar de s/pdif uitgang gaat.
Dit geldt zowel voor audio van dvd-spelers als de audio van digitv decoders als de Samsung HD r360.
Ook hier zijn oplossingen voor. Diverse toestellen uit deze nieuwe reeks tv's beschikken ook over 1 s/pdif (digi-coax) ingang. De handleidingen en datasheets geven dit helaas niet aan, of als "indien aanwezig" ik kan dus niet hard zeggen welke wel en welke niet. Mijn aurea heeft het in ieder geval.
Men kan dus het gewenste apparaat (dvd-speler of digi decoder) ook via een s/pdif (digi coax) verbinden met de tv en deze dan weer met de receiver. (Bij werkt dit prima).
Omdat de tv, indien aanwezig, maar over een s/pdig ingang beschikt dient men als men meerdere apparaten als bijvoorbeeld een spel computer of zo wil aansluiten gebruik te maken van een switchbox voor s/pdif. Veel apparaten hebben verder geen s/pdif maar een tosslink (optisch) uitgang. Hiervoor zou men dan een converter moeten gebruiken naar s/pdif.

(Er bestaat wat verwarring. s/pdif (= sony / philips digital interconnect format) is een oorspronkelijk een coax (tulp stekker) verbinding. Toshiba gebruikte voor hun apparaten voor audio verbindingen (pcm doorvoor) een optische verbinding, later heeft men deze aangepast zodat ook via deze verbinding het s/pdif signaal doorgevoerd worden. De naam hiervan is eigenlijk Tosslink vaak wordt het tegenwoordig echter optische s/pdif genoemd.)

[ Voor 154% gewijzigd door Anoniem: 114255 op 11-10-2007 18:16 ]

Anoniem: 233051

Net te horen gekregen dat ik nog tot 2 oktober moet wachten voor mijn 42pfl9632 (ofwel 10 dagen extra dan verwacht) :(

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38
Meer mensen met een 37PFL9732D die lichtjes piept/zoemt wanneer die in standby staat? Ik riep het al in deel 1 maar heb het nog steeds. Ik vermoed dat het de ingebouwde voeding is, het geluid is te vergelijken met de irritante toon die bepaalde GSM opladers maken.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Anoniem: 230910

Afgelopen vrijdag de 37 inch versies van de 9632 en de 9732 bekeken.. en nu weet ik het zeker, ik ga voor de 9732! Wat een verschrikkelijk mooi apparaat is dat, hij was nog mooier dan ik had verwacht! Wilde hem vervolgens bestellen bij plasmalcd, eerst gebeld om te vragen hoe hun garantieafhandeling e.d. was.. bel ik vervolgens een half uur later om de bestelling te bevestigen, wordt er niet meer opgenomen :S ondanks 3 ingesproken voicemail berichten, nog steeds niks van ze gehoord.. komt niet echt vertrouwd over! Dus ga nu maar opzoek naar een andere site.. Plasmavisie of Progress.. ervaringen?!

Anoniem: 232147

Eiríkr schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:19:
Meer mensen met een 37PFL9732D die lichtjes piept/zoemt wanneer die in standby staat? Ik riep het al in deel 1 maar heb het nog steeds. Ik vermoed dat het de ingebouwde voeding is, het geluid is te vergelijken met de irritante toon die bepaalde GSM opladers maken.
zet hem gewoon uit, in standby verbruikt hij ook stroom hoor , dus nog economisch ook!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:20
Anoniem: 232147 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:32:
[...]

Dus blu -ray kan je niet bekijken in 100 hz met 9732 ? heb ik dat goed begrepen?
Je TV is dan wel 100 hz. De bron wordt dan volgens mij verwerkt als 4x24 of 4x25 hz. Ik denk dat het dan moet kunnen. Misschien dat iemand hier een beter antwoord op heeft? (ik ben wel nieuwsgierig namelijk)

Anoniem: 159816

Waarom zou je blu-ray op 100hz willen kijken als het op 24hz er veel beter uitziet? Enlighten me please?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Zou die witte (sja, meer grijs dan wit, maar goed) rand van de 9732 zwart te spuiten zijn? Of vervalt dan garantie en zo.

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Heb sinds een week de 47PFL9732D. Wat een scherm valt toch wel groot uit hoor. Beeld valt vies tegen hier in combinatie met Multikabel. ben nu maar digitaal aan het proberen en dat is ietsje beter. Multikabel is hiergeweest om alles te checken- signaal in de straat stond te sterk en dat heeft ie nu aangepast verder zou er nog een kabelbreuk zijn en heeft hij een NTU versterker geplaatst. Dat is allemaal geregeld maar ik zie nog steeds ruisjes in mn beeld! zou digitenne dan beter zijn of moet ik nu aan de sateliet?

Anoniem: 234095

jetgadget schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:20:
Heb sinds een week de 47PFL9732D. Wat een scherm valt toch wel groot uit hoor. Beeld valt vies tegen hier in combinatie met Multikabel. ben nu maar digitaal aan het proberen en dat is ietsje beter. Multikabel is hiergeweest om alles te checken- signaal in de straat stond te sterk en dat heeft ie nu aangepast verder zou er nog een kabelbreuk zijn en heeft hij een NTU versterker geplaatst. Dat is allemaal geregeld maar ik zie nog steeds ruisjes in mn beeld! zou digitenne dan beter zijn of moet ik nu aan de sateliet?
Ik wil graag ook voor deze tv gaan, maar ik heb op het moment ook
multikabel. Zijn er misschien meer met deze ervaring van Multikabel?

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 15:21
Dat is allemaal geregeld maar ik zie nog steeds ruisjes in mn beeld! zou digitenne dan beter zijn of moet ik nu aan de sateliet?
Digitenne is zeker niet beter. Heb je de decoder wel gewoon met een HDMI kabel aangesloten? SCART (RGB) is b.v. eigenlijk niet meer geschikt voor TVs van dit type. Alles minder dan SCART RGB (zoals b.v. composite) is al helemaal een ramp.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59
Ik heb het vanmiddag ook gehoord aan de achterkant van de TV hier (37PFL9732D). Het is inderdaad zo'n oplader geluidje (hoogfrequent spoeltje oid).

Ik heb vannacht ook geluisterd (om 3:00, dus toen was het doodstil in huis :P ) en kon het toen aan de voorkant van de TV alleen op 20cm afstand horen. En volgens mij maakt de TV dat geluid alleen maar als'ie uit staat. Ik ga me er dus niet druk om maken, want in de praktijk hoor ik het gewoon niet. (ik heb er vanmiddag nog expliciet op gelet en het valt op meer dan een meter afstand niet te horen)

Anoniem: 57381

Even nog wat over 24Hz, veel mensen hebben daar vragen over.

Bioscoop films worden opgenomen op 24 beelden per seconde. In europa is TV met 50 (halve) beelden per seconden omdat de netspanning met 50Hz werkt, we noemen dit PAL. Voor de 60Hz netspanningslanden hebben we NTSC met 60 halve beelden per seconde.

Op een TV is dan dus de originele film opname enigsinds verkracht in snelheid.

Tegenwoordig is de netspanningsfrequentie geen probleem meer maar de PAL/NTSC standaard kun je niet zo maar aanpassen. Blue-Ray brengt daar verandering in door films ook op 24 beeldjes aan je TV aan te kunnen bieden.

Wat op dit moment nog onduidelijk is voor de Philips modellen is wat deze nu precies doen met 24 beeldjes. Er zijn 3 opties:

1) Zonder interpolatie naar 48, 72 of 96Hz opschalen.
2) Het wordt in een 3:2 verhouding naar 60Hz gebracht (3 beeldjes A, 2 beeldjes B )
3) Er worden tussenliggende beelden berekend en het wordt tot 100Hz opgeschaald

Echte film freaks schijnen te gaan voor puur 24 beeldjes zonder trucks omdat dan het bioscoop effect bewaard blijft (flikkeren van het scherm) en sommigen vinden ook dat het berekenen van tussenbeeldjes de film meer op een homevideo gaat lijken..... bepaal zelf je mening.

Offtopic: Voor de echte Ambilight freaks: Ik heb een ambilight openhaard gemaakt!

• ericafterdark
Raymond schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:19:
[...]

Ik heb het vanmiddag ook gehoord aan de achterkant van de TV hier (37PFL9732D). Het is inderdaad zo'n oplader geluidje (hoogfrequent spoeltje oid).

Ik heb vannacht ook geluisterd (om 3:00, dus toen was het doodstil in huis :P ) en kon het toen aan de voorkant van de TV alleen op 20cm afstand horen. En volgens mij maakt de TV dat geluid alleen maar als'ie uit staat. Ik ga me er dus niet druk om maken, want in de praktijk hoor ik het gewoon niet. (ik heb er vanmiddag nog expliciet op gelet en het valt op meer dan een meter afstand niet te horen)
Ah okay gelukkig, dan ben ik niet de enige. Het stoort mij ook niet hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Over dat 24hz gebeuren: Ik heb de TV vanmiddag aan een laptop gehad, via DVI (hdmi). De laptop herkende keurig de TV als scherm en ik kreeg dan ook de ondersteunde videoformaten en verversingssnelheden te zien. één van de verversingssnelheden was 24hz. De tv ondersteunt dus keurig 24 als input. Wat'ie er dan mee doet, weet ik ook niet.

Ik kan straks dat wel eens instellen en kijken hoe het beeld er dan uitziet, maar ik weet niet of ik kan herkennen wat de TV met het signaal doet.

Wat me wel is opgevallen, is dat wanneer je de TV via DVI aansluit en je de TV als computermonitor gebruikt (en je stelt in "niet op schaal", zodat er keurig 1:1 pixelmapping is) en er beweegt iets op het scherm (venster oid), dan gaat alles bibberen. Ik weet niet waar dat aan ligt: TV, Kabel of laptop. Wanneer je fullscreen video naar de TV stuurt, bibbert het niet. Ik heb alleen nog maar met 1920:1080 op 60hz gewerkt, ik ga straks nog wel even spelen met andere instellingen. Nu kan dat nog niet, aangezien er nog tv gekeken wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 57381 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:16:
...Offtopic: Voor de echte Ambilight freaks: Ik heb een ambilight openhaard gemaakt!
Nog even verder offtopic dan.
De ikea maakt het nu iets makkelijker met de lamp Dioder.
4 kant en klare led stripjes aan elkaar. Men kan kiezen uit eentje die alleen wit brandt of een die verschillende kleuren aan kan. Die veel verschillende kleuren kan men laten wisselen in kleur of zelf een kleur uit zeven mogelijk heden kiezen.
Voor mensen die een soort gelijke openhaard willen maken maar minder begaaft zijn. Of zelf ambilight willen maken etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:27
Heb exact dezelfde tv en zit ook in multikabel gebied maar het beeld is echt om te smullen.Er zullen altijd iets van ruisjes in het beeld zitten, ook in het digitale signaal maar dit is op normale kijkafstand nauwelijks zichtbaar. Ik kijk zelf middels de hd decoder van samsung aangesloten middels hdmi, dit levert met de fabrieksinstellingen al een heel mooi plaatje op waar ik weinig op aan kan merken. Ook even middels scart geprobeerd maar toen was ik niet happy met de kleuren en de blacklevels, hoe ik ook de kleuren etc ook aanpaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik vind op dit moment de 42PFL7862D/10 lijn erg succesvol. Het heeft een FULLHD scherm met daarbij HDMI 1.3 / 100Hz technologie / 14bit kleuren en HD natural motion. Qua prijs is het goedkoper dan de 9732 en 9632 omdat het ambilight mist. Nou dat is voor mij sowieso geen minpunten want ik hoef niks van dat ambilight.

Wie kan mij vertellen wat de 7862 eigenlijk echt mist t.o.v. van andere Philips modellen?

Hier een vergelijking:
http://www.consumer.phili...10%5D%5Bcompare%3Btrue%5D

En natuurlijk:
http://fransdesmet.telene...chillen_tussen_lcd-tv.htm
http://www.p4c.philips.co...42pfl7862d_10_pss_nld.pdf
http://www.kieskeurig.nl/...5E1B9C125734D00515F6A.htm

[update]
En nu ben ik aan het twijfelen tussen de Philips 42PFL9632D en Philips 42PFL7862D.
9632 heeft ambilight, 3ms, perfect pixel hd, 100hz CLEAR lcd meer t.o.v. 7862 en dit maakt het 300 euro duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 23-09-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:20
Een goed overzicht van alle modellen en al hun functies. Voor in de TS handig.

http://fransdesmet.telene...chillen_tussen_lcd-tv.htm

@Dagi
Volgens mij is de Pixel Plus HD2 engine een ouder type engine. Deze processor is minder krachtig dan de nieuwste Perfect Pixel HD engine. Dit zal ongetwijfeld effect hebben op de interne afhandeling van het binnenkomend beeldsignaal.
Ook is de responsetijd van het LCD panel langzamer.

[ Voor 53% gewijzigd door edterbak op 23-09-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die link zit er al vanaf het begin in, maar ik zal hem vet en op een andere plek zetten zodat hij beter opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231245

tipex schreef op zondag 23 september 2007 @ 09:22:
[...]

Heb exact dezelfde tv en zit ook in multikabel gebied maar het beeld is echt om te smullen.Er zullen altijd iets van ruisjes in het beeld zitten, ook in het digitale signaal maar dit is op normale kijkafstand nauwelijks zichtbaar. Ik kijk zelf middels de hd decoder van samsung aangesloten middels hdmi, dit levert met de fabrieksinstellingen al een heel mooi plaatje op waar ik weinig op aan kan merken. Ook even middels scart geprobeerd maar toen was ik niet happy met de kleuren en de blacklevels, hoe ik ook de kleuren etc ook aanpaste.
Welke HD decoder van Samsung heb jij? Ik heb wel begrepen dat er wat softwarematige problemen zijn met dit apparaat? Veel meer (goede) keus voor een HD decoder is er momenteel niet of wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 15:21
Anoniem: 57381 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:16:
1) Zonder interpolatie naar 48, 72 of 96Hz opschalen.
2) Het wordt in een 3:2 verhouding naar 60Hz gebracht (3 beeldjes A, 2 beeldjes B )
3) Er worden tussenliggende beelden berekend en het wordt tot 100Hz opgeschaald
4) Zonder interpolatie gewoon 24Hz gebruiken.
Echte film freaks schijnen te gaan voor puur 24 beeldjes zonder trucks omdat dan het bioscoop effect bewaard blijft (flikkeren van het scherm)
Dat is onzin. Een LCD flikkert niet omdat de elementjes helemaal niet uitdoven tussen de refreshes door. Je haalt CRT en LCD techniek door elkaar.
tipex schreef op zondag 23 september 2007 @ 09:22:
Ik kijk zelf middels de hd decoder van samsung aangesloten middels hdmi, dit levert met de fabrieksinstellingen al een heel mooi plaatje op waar ik weinig op aan kan merken. Ook even middels scart geprobeerd maar toen was ik niet happy met de kleuren en de blacklevels, hoe ik ook de kleuren etc ook aanpaste.
Vandaar dat ik ook vermoede dat jetgadget hem via scart heeft aangesloten i.p.v. HDMI. Helaas hebben we nog geen antwoord ontvangen op deze vraag maar 9 tegen 10 dat ie dat gedaan heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door flowerp op 23-09-2007 19:45 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand misschien foto's plaatsen van de 47PFL9732 en wat ervaringen delen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartstikke bedankt, maar ik gdoelde echt bij iemand thuis met kabel tv of digitale tv
en met foto's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231517

Gister de Aurea besteld en als het goed is a.s. vrijdag in huis. Winkel kreeg m woensdag al binnen maar mocht hem toch echt niet eerder meenemen dan vrijdag :(

I'll keep you all posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114255 schreef op zondag 23 september 2007 @ 08:57:
[...]
Nog even verder offtopic dan.
De ikea maakt het nu iets makkelijker met de lamp Dioder.
4 kant en klare led stripjes aan elkaar. Men kan kiezen uit eentje die alleen wit brandt of een die verschillende kleuren aan kan. Die veel verschillende kleuren kan men laten wisselen in kleur of zelf een kleur uit zeven mogelijk heden kiezen.
Voor mensen die een soort gelijke openhaard willen maken maar minder begaaft zijn. Of zelf ambilight willen maken etc..
Nog verder offtopic: Ik heb de Ikea dingen ook gezien, is echt prut! Kun je beter van Vogels de XLF300 pakken en wat uitbreidingskits XLF100 met extra led strips.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 23-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien leuk om in de TS nog op te nemen hoe je video's via de USB kunt afspelen:

Mpeg1/2 video file in de root van je USB stick plaatsen en renamen naar SuperShopDemo.mpg. Stick in de TV doen en klaar.

Tijdens afspelen is de RC niet bruikbaar, volume werk wel.

Philips zal wel een reden hebben dit te disabelen, dus gebruik op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38

Xtremelead

powered by E-MU

Hoe is de beeldkwaliteit en ontvangstkwaliteit van de philips DVB-T tuner als je het vergelijkt met de Samsung single tuner van Digitenne?
Heb ik een externe antenne nodig?
Kan iemand hier duidelijk over geven?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230910

Weet iemand ook iets meer van de nog uit te brengen decoders van philips voor digitale tv via de kabel.. zijn deze WEL voorzien van een HMDI aansluiting?! Als het goed is, is een philips decoder gewoon te bedienen met de afstandsbediening die bij de 37PFL9732 zit.. heeft iemand hier ervaring mee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xtremelead schreef op maandag 24 september 2007 @ 07:33:
[...]
Kan iemand hier duidelijk over geven?
Lijkt me dat dat meer van je locatie af hangt dan van je ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Anoniem: 234095 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:50:
[...]

Hartstikke bedankt, maar ik gdoelde echt bij iemand thuis met kabel tv of digitale tv
en met foto's enzo.
Okay naja die foto's zijn bij mij thuis. Ik kijk digitaal via @Home en het beeld is heerlijk. Echt heerlijk!

Met een goede upscaler van bijvoorbeeld Denon denk ik dat DVD's er geweldig uitzien. Films van Film 1, 2 en 3 zien er al superstrak uit digitaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231141

Zaterdag de 52PFL9632D/10 binnen gekregen.

Hij vervangt mijn 42PF9830. Dat is ook een full hd, maar is duidelijk minder (LCD bleeding, ongewenste overscan).
Mooi is dat de kast van de 52" maar een paar cm breder is dan de vorige, daar zat nl een mega brede rand omheen.

Ophangen was een crime, de beugel van de 42PF9830 paste niet, het systeem is identiek echter de gaten van de 52" zitten 5cm dichter bij elkaar. Dan maar een nieuwe beugel gekocht. Nadeel is dat de 2 scart en component inputs aan de achterzijde zitten, de rest zit aan de onderzijde. Er is geen mogelijkheid om die kabels er nog in te krijgen als de tv al aan de muur hangt. Dus eerst kabels erin.

Installatie is zeer gemakkelijk, na 10 minuten heb je de wizzard doorlopen en zijn alle zenders geprogrammeerd. Ik heb ng geen DVB-T dus dat heb ik niet getest. PAL TV is acceptabel, best goed als je weet dat het beeld tot 52" wordt opgeblazen.

Overigens moet ik nog spelen met alle digitale settings, alles staat nu op default.

Eerste indruk:
- DVD via HDMI van de DVP9000S is nagenoeg perfect, heb de speler nu nog in 576p staan, ik ga later nog 1080p uscaling testen.
- HD content via de MCP9350 (Philips Showline Mediacenter) is perfect, heb 'm nu in 1920x1080 staan. Geen enkele overscan met de windows desktop. Haarscherp.
- PAL content via de mediacenter is nog te donker, dat is zeker goed te krijgen met of de TV, of de grafische kaart settings.
- Amibilight werkt prettig, zie weinig verschil met de 9830.

Al met al is de eerste indruk prima.
Morgen ga ik eerst de audio sync feature testen, die is echt nodig, mijn AV versterker (Marantz SR7400) heeft deze feature niet.

Groeten,
dewadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199995

Ik weet niet precies hoe ik dit probleem op moet zoeken in topic maar ik heb een probleem.32pfl9632 gekocht, op t eerste gezicht heel mooi, Alleen als ik iets kijk op de xbox dan heb ik een tijdsverschil tussen het geluid van de tv en van de 5.1 versterker. Is hier een eenvoudige oplossing voor. De xbox zit met RGB scart aangesloten, geluid is optisch en ik heb het idee dat er een A/V lag is met het geluid van de versterker en dat de tv gelijk loopt maar dit kan andersom zijn. Wie heeft een oplossing voor mij?

(Denk dat ik oplossing heb gevonden, moet niet optisch uit op de box gebruiken, maar passthrough door de tv met component)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 199995 op 24-09-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231141

japiekrekel,

In alle LCD TVs duurt het even voordat alle SW zijn werk gedaan heeft en het beeld toont. Het beeld komt dus met vertraging in zicht. Als je het geluid van een externe bron (xbox) direct op een versterker aansluit, dan hoor je dat het geluid veel (soms wel 250ms) eerder komt dan het bijbehorende beeld. De audio pass-through functie van de TV houdt rekening met het vertraagde beeld en zal het geluid dat op de ingang binnenkomt, doorgeven naar de uitgang met de juiste vertraging. Dit geldt voor de analoge en de digitale audio verbindingen. Als alternatief kun je ook op veel nieuwe versterkers een audio delay instellen.

Groeten,
dewadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199995

dewadden,

Bedankt, in ieder geval voor de uitleg, heel duidelijk en ga vanavond ook aan de gang met de component passthrough. Wat me wel verbaast eigenlijk is dat ik er met de xbox360 geen probleem mee heb, maar deze is via component aangesloten, misschien dat dat er mee te maken heeft, maar ik ga het zo proberen, A/V lag is een bitca dus dat moet wel opgelost worden natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231141 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:20:
japiekrekel,

In alle LCD TVs duurt het even voordat alle SW zijn werk gedaan heeft en het beeld toont. Het beeld komt dus met vertraging in zicht. Als je het geluid van een externe bron (xbox) direct op een versterker aansluit, dan hoor je dat het geluid veel (soms wel 250ms) eerder komt dan het bijbehorende beeld. De audio pass-through functie van de TV houdt rekening met het vertraagde beeld en zal het geluid dat op de ingang binnenkomt, doorgeven naar de uitgang met de juiste vertraging. Dit geldt voor de analoge en de digitale audio verbindingen. Als alternatief kun je ook op veel nieuwe versterkers een audio delay instellen.

Groeten,
dewadden
Ah, nog een reden om mijn DVD speler te gaan vervangen door een Blue-Ray! Mijn DVD loopt nu met 5+1=6 tulpstekkers naar mijn versterker. Dat kan nooit via de TV en op mijn versterker kan ik geen vertraging instellen. Het enige wat ik kan doen is bij DVD genoegen nemen met dolby pro logic ipv dolby digital /dts en de versterker instellen op TV (audio gaat dan in 2 kanalen van DVD naar TV en van TV naar versterker).

Wat denken jullie, is de race blue-ray en HD-DVD reeds gestreden? Als je het mij vraagt wel. Op 1 na brengen alle labels titels voor Blue-Ray uit en Blue-Ray is ook de meest verkochte speler op dit moment. M.a.w. Het lijkt dat het in het voordeel van Blue-Ray doorslaat nu. ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38

Xtremelead

powered by E-MU

Anoniem: 57381 schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:29:
[...]

Lijkt me dat dat meer van je locatie af hangt dan van je ontvanger.
:?
locatie=zelfde plek

Voor de duidelijkheid:
Ik heb nu een 37pfl7662 en een samsung single tuner van digitenne.
Af en toe is de ontvangst niet al te best met die samsung, dus vraag ik me af hoe dat zal zijn als ik zo'n CI module koop voor de philips. Dat scheelt zowiezo al een afstandbediening, maar ik wil er niet op achteruit gaan wat betrteft beeldkwaliteit.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gelieve de discussie van Blu-ray vs. HD hier niet te voeren. Dan gaat het nl. te snel te veel offtopic....

Ik hoop dat iedereen het daarmee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 231517 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:03:
Gister de Aurea besteld en als het goed is a.s. vrijdag in huis. Winkel kreeg m woensdag al binnen maar mocht hem toch echt niet eerder meenemen dan vrijdag :(

I'll keep you all posted
Ik wil hem vrijdag eerst in de winkel bekijken voor ik hem al dan niet koop / bestel.
Als hij toch tegenvalt ga ik voor de 42PFL9632D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 57381 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:31:
Misschien leuk om in de TS nog op te nemen hoe je video's via de USB kunt afspelen:
...
Toegevoegd met aanvulling over specifieke info over de aurea en video bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114255 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:43:
Gelieve de discussie van Blu-ray vs. HD hier niet te voeren. Dan gaat het nl. te snel te veel offtopic....

Ik hoop dat iedereen het daarmee eens is.
ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik heb Philips toch maar een mailtje gestuurd, mijn Philips 37PFL9732D/10 maakt zowel in standby als wanneer die helemaal uitstaat (maar wel verbonden is met het stopcontact) een irritant hoge pieptoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215647

Anoniem: 114255 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:52:
[...]

Ik wil hem vrijdag eerst in de winkel bekijken voor ik hem al dan niet koop / bestel.
Als hij toch tegenvalt ga ik voor de 42PFL9632D.
Dit geldt voor mij ook;
Heb toch nog een naar gevoel en wil dat eerst weg hebben middels de aurea eens goed te bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215647

Anoniem: 231517 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:03:

I'll keep you all posted
Kun je misschien ook vertellen waar je hem hebt besteld en hoeveel hij heeft gekost?
Om misschien alle verhalen over dat de dealers niet onder de prijs mogen zitten te ontkrachtigen.
Ikzelf wil hem as vrijdag bekijken en indien goed bevonden ook kopen; heb in de winkel wel de voordeel dat ik mijn oude tv kan inruilen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eiríkr schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 07:52:
Ik heb Philips toch maar een mailtje gestuurd, mijn Philips 37PFL9732D/10 maakt zowel in standby als wanneer die helemaal uitstaat (maar wel verbonden is met het stopcontact) een irritant hoge pieptoon.
Ben wel eens benieuwd naar hun uitleg hierover, laat je het ons weten?

Morgen naar speciaalzaak , waar 9732 te bewonderen zal zijn , de X type van sony zal er ook te bekijken zijn.. ben echt curieus naar het verschil...

ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

Chiron

Moderator Discord
Als ik mn oor tegen de aan/uit knop hou van mn 32pfl9632 dan hoor ik ook een pieptoon, maar heel, heel zachtjes. Ik stoor me er verder niet aan.

Verder nog een vraagje over de 32pfl9632 > Accepteert de L/R audio in die bij de component ingangen zit op Ext3 ook dolby 5.1 geluid? Aangezien er nu een Nintendo Wii op zit aangesloten (via een blokje wat van rood/wit tulp naar mini-jack gaat), en die 5.1 output zou moeten kunnen geven.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Anoniem: 232147 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:33:
[...]

Ben wel eens benieuwd naar hun uitleg hierover, laat je het ons weten?

Morgen naar speciaalzaak , waar 9732 te bewonderen zal zijn , de X type van sony zal er ook te bekijken zijn.. ben echt curieus naar het verschil...

ik houd jullie op de hoogte!
Zeker weten, ik hoor het namelijk in de hele huiskamer als het stil is. Echt irritant. Verder is het trouwens een GEWELDIGE tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224568

Het is een erkend probleem, dus als je er last van hebt gewoon Philips support lijn bellen... Kan voorkomen in alle tv's met hetzelfde chassis (9763 9632 en nog wat andere).
Kan voorkomen in standby EN in uit stand!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 224568 op 25-09-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232147 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:32:
[...]

zet hem gewoon uit, in standby verbruikt hij ook stroom hoor , dus nog economisch ook!
Helaas verbruikt hij ook niet 0W in uit :) Sub 1W is dan het buzz word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat versta je onder ruisjes?? Heb je er een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Anoniem: 224568 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:17:
[...]

Het is een erkend probleem, dus als je er last van hebt gewoon Philips support lijn bellen... Kan voorkomen in alle tv's met hetzelfde chassis (9763 9632 en nog wat andere).
Kan voorkomen in standby EN in uit stand!
Ik merk het inderdaad. Wat gaat Philips hier mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:19
Heb sinds kort een 32pfl7562. Hierop zit een usb-poort. Volgens de handleiding kun je mpeg2-filmpjes afspelen vanaf een usb-stick. Ik heb het idee dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Iemand enig idee aan welke specs zo'n filmpje moet voldoen?

BTW, ik kan gewoon elk filmpje afspelen. De naam hoeft niet veranderd te worden zoals in de TS aangegeven wordt. Het is een 'echte' functie die ook beschreven staat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eiríkr schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:42:
[...]

Zeker weten, ik hoor het namelijk in de hele huiskamer als het stil is. Echt irritant. Verder is het trouwens een GEWELDIGE tv.
Je bent blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft

mijn duits in niet zo goed maar ik veronderstel dat " brummen" zoemen ofzo is......

ziehier enkele reviews ( bron : http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=549447 )

( na openen link naar onder scrollen)

heb ze hieronder al gekopiëerd, iedereen tevreden over beeld maar ergeren zich aan gezoem.. , op reviews van kieskeurig.nl vind ik daar precies nergens iets van...

http://www.kieskeurig.nl/...8DB11C125733E004F35C8.htm

1) TOTALE ENTTÄUSCHUNG!!!

Das Gerät Brummt, aber wie!!! Deshalb kommt er wieder weg. Weiss nicht genau für welchen LCD ich mich entscheide, vielleicht Toshiba, aber der Philips kommt weg! Soviel Geld und Mühe für nichts!!... mehr... 21.09.2007

Autor: Dirkes

2) sehr zufrieden

Habe den 37PF9732.D Bin sehr zufrieden, kein Brummen. Gutes Bild. Was mir nicht gefällt ist, es könnte ein besseres Netzkabel dabei sein. Bild in Bild kann ich nicht finden, nur Bild in Text. Sender zu tauschen war bei meinem R... mehr... 17.09.2007

Autor: MARIO K.

3) Schließe mich den 5 Sternen an

Mal im Ernst! ES ist wohl klar das der 9732D zur Zeit das Maß aller Dinge ist oder? und das wohl perfekteste Bild (wohlgemerkt am Maßstab der BluRay gesetzt in Full HD) stellt ja ein so "unangenehmes" Brummen in den Schatten ... mehr... 09.09.2007

Autor: Kamillo

4) einfach überragend!

Kann mich nicht den anderen Meinungen anschließen. Meiner funktioniert super. Bild ist weltklasse!!! Dvds sind superscharf und auch das normale Bild kann sich sehen lassen! Ganz klar 5 Sterne... mehr... 03.09.2007

Autor: Felix P.

5) Pfeifton im standby

Hat ein tolles Bild bei HD und SD aber im Standbymodus piept/pfeift er unerträglich.Ich habe ihn zurückgehen lassen und mir die die 42er Variante bestellt.Sollte auch der pfeifen, war es das endgültig für mich mit Philips.Nach dem... mehr... 03.09.2007

Autor: zzero

6) Warum Brummt es so laut?

Ich habe den TV seit 2 Tagen. Was mir aufgefallen ist, dass im Betrieb ein lautes Brummen zu hören ist. Egal ob ich die Helligkeit oder den Kontrast verändere, der LCD Brummt unangenehm. Ich habe auch schon den Helligkeitssensor abgeschlate... mehr... 24.08.2007

Autor: Thomas P.

7)Gleiche Probleme wie mit 37PF9731D

Habe auch dieses Gerät getestet: ein unangenehmes Brummen ist vorhanden (ist wohl das Philips-Kennzeichen!!), das ist jedenfalls nicht Stand der Technik und gibt es bei anderen besser und günstiger!... mehr... 23.08.2007

Autor: Jogi

:S :S :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:48
Ik heb zelf ook last van het brommen (47PFL9732D), maar vindt het verder niet irritant omdat ik de TV gewoon helemaal heb uitstaan en niet in stanby oid.

[ Voor 4% gewijzigd door masser120 op 25-09-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Godver... is er nou met iedere LCD wel íets mis??
Ik denk dat ik de Sony 46X3500 laat schieten, omdat die simpelweg te grof is qua breedte (126 cm!!). De Philips daarentegen is 116 cm. Dat scheelt nogal. Dus denk ik bijna mijn keus gemaakt te hebben, eindelijk... Lees ik overal over die verschrikkelijke brom. En als ik ergens niet tegen kan is het wel een piep/brom toon, want ik hoor die ge-ga-ran-deerd.

Waar komt het vandaan, en doet Philips er iets aan? Hebben ze het allemaal, of horen sommigen het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:54:
Ik denk dat ik de Sony 46X3500 laat schieten, omdat die simpelweg te grof is qua breedte (126 cm!!). De Philips daarentegen is 116 cm. Dat scheelt nogal. Dus denk ik bijna mijn keus gemaakt te hebben, eindelijk... Lees ik overal over die verschrikkelijke brom. En als ik ergens niet tegen kan is het wel een piep/brom toon, want ik hoor die ge-ga-ran-deerd.

Waar komt het vandaan, en doet Philips er iets aan? Hebben ze het allemaal, of horen sommigen het gewoon niet?
Dat is dan ook het enigste noemenswaardige nadeel dat ik kan terugvinden over 9732 , alle andere comments zijn echt wel zeer goed... Doet me ook twijfelen maar denk dat ik het er op ga wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165002

Eerste lichting tv's zal vaak een "bugje" in zitten.

Mijn van het eerste uur 32pf9830 had een zoemende adapter van de draaivoet; deze kon ik zonder problemen omruilen.
Ook waren de crystals van de eerste lichting toen niet altijd goed (spontaan uitvallende tv's) . De service dienst van Philips, extern bedrijf, heeft dit keurig opgelost door er een nieuw onderdeel in te zetten.

Sofware bugs worden bij philips opgelost met updates, wat ik een pre vind!

TV heeft daarna altijd perfect gelopen.
(alleen dat hem nu wil verkopen om een 9732 te kopen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
walkthisworld schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:52:
Heb sinds kort een 32pfl7562. Hierop zit een usb-poort. Volgens de handleiding kun je mpeg2-filmpjes afspelen vanaf een usb-stick...
Deze tv hoort bij de vorige serie. Toen werd het afspelen van mpeg2 bestanden inderdaad officieel erkend.
Nu dus niet meer, maar via de genoemde "truck" schijnt het wel nog te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233134

Ik heb de 37 inch 9632 maar heb geen last van gezoem. Alleen mijn digitaal output voor [lip sync] werkt maar 5 seconden ongeveer en valt dan weg van 5.1 naar stereo! Er zit trouwens een hdmi kabel tussen dvd speler en lcd.
Ik heb hier over gebeld naar philips en ze sturen een monteur langs om te kijken waarom dat gebeurt. Goede service dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
UltraSub schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:54:
Als je maar kritisch genoeg bent: Jah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daarom ben ik al 4 jaar op zoek denk ik.. :X
Maar het moet nu gebeuren. Anders rollen we het oled tijdperk in, en kan ik weer opnieuw wachten tot daar weer de kinderziektes uit zijn. Voor deze kerst heb ik een tv!
* UltraSub starts praying... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Wat is het nou het verschil tussen een 32PFL9632D en een 32PFL7962D/12??. Al die technische specs op de Philips-site zeggen me helemaal niks maar sla ik de plank compleet mis als ik concludeer dat de 9632D een betere/nieuwere is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De 42PFL9900D is bij Correct: EUR 3999,= 7(8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

@ Help!!!!
Dit is gewoon de advies prijs van Philips.
Naar verluidt dreigt Philips om de toelevering van dit toestel stop te zetten als een winkel onder die prijs gaat. (Maar dit zijn geruchten en heb ik nog geen bewijs van gezien).

@PirE
Zover ik kan inschatten zijn het beide nieuwe modellen.
Alleen is de 32PFL7962D/12 een lager geplaatst model, zeg maar goedkoper model.
Dit model heeft oa geen HD Natural motion, kan dit dus niet toepassen op bronnen hoger dan 576i. Ondersteund minder kleuren, 29 milj. vs. 3 trilj. Pixel Plus 2 HD ipv Perfect Pixel HD.
Tevems ondersteund dit model geen lipsync / beschikt niet over een SPDIF (Coax) out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik wacht nog steeds op antwoord van Philips betreft de irritante pieptoon in standby of wanneer die helemaal uitstaat.

Voor de duidelijkheid, ik heb de 37" 9732.

Buiten die toon, speciaal voor UltraSub, is het echt een GEWELDIGE tv!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@PirE

Ik heb door jou genoemde model in de openings post mee opgenomen.
Verder onderaan staat het samen met soortgelijke 42" modellen kort genoemd.

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

ik wacht wel met het kopen van de Aurea dan tot ie wat goedkoper word, want 3999 gaat mij echt te ver!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:29
Help!!!! schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:20:
De 42PFL9900D is bij Correct: EUR 3999,= 7(8)7
Vandaag in actie gezien bij de Saturn in Düsseldorf.
Het is een hele mooie tv, prachtig beeld, fatsoenlijk zwart en die rand die oplicht dat ziet er wel heel apart uit.
In ieder geval met ander omgevingslicht niet te fel en het reageert direct op de verandering van hetgeen afgespeeld wordt.
Dat was wel een demo van Philips dus dat ziet er altijd gelikt uit. Een prijskaartje hing er nog niet aan, het ding was net uit de doos aan de muur gehangen.

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Frijns.Net schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:00:
[...]

Vandaag in actie gezien bij de Saturn in Düsseldorf.
Het is een hele mooie tv, prachtig beeld, fatsoenlijk zwart en die rand die oplicht dat ziet er wel heel apart uit.
In ieder geval met ander omgevingslicht niet te fel en het reageert direct op de verandering van hetgeen afgespeeld wordt.
Dat was wel een demo van Philips dus dat ziet er altijd gelikt uit. Een prijskaartje hing er nog niet aan, het ding was net uit de doos aan de muur gehangen.
Mooi, nog 2 dagen en dan kunnen we de TV hier in Nederland ook aanschouwen!
Het zal mij benieuwen, ik verwacht toch wel veel van deze TV zeker na die site en een speciale launch.. maar we zullen het wonder vrijdag met eigen ogen gaan bekijken.

Anoniem: 100320

Iemand al ervaring met een xbox360/PS3 en een 9632 of 9732 scherm??

Kun je dan via component 1080P op het scherm laten zien??

Wat ik heb gevonden is wat verwarrend..staat dat ie dat alleen via HMDI/DVI doet.

1080P moet normaliter toch ook via component kunnen.

Heb hier zo'n dure componentschakelbox waaraan ik mijn pc/xbox360/ps3 heb hangen en ik wil die via component aan mijn nog te ontvangen 37PFL9632 hangen.

• Raymond
Doet de xbox wel 1080P via component?

• ericafterdark
Ik heb een Xbox elite besteld, zal hem via HDMI dit weekend aansluiten op mijn 37" 9732 en wat ervaringen posten.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:27
Ik ga dit weekend kijken voor de "PHILIPS 32PFL3312" bij BCC. De specs van de TV zien er goed uit maar er bestaan bar weinig reviews van. De specs werden in het vorige deel al genoemd: J_star in "Philips: de nieuwe LCD modellen."

Op papier voldoet de TV prima, in de winkel wil ik uiteraard het beeld en geluid ervaren samen met het gebruiksgemak maar wat zijn nu punten waarbij je extra goed moet opletten?

Mocht ik de betreffende TV aanschaffen dan wil ik mijn ervaringen uiteraard delen indien daar interesse voor is.

Eve char: Warock <TEST>

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

Chiron

Moderator Discord
Gisteren een hdmi naar dvi kabel gehaald om mn pc aan de 32pfl9632 te knopen, waar ik echter tegenaan loop is dat als ik 'm op 1360x768 instel het beeld verkleind op het scherm komt, en als ik 'm op 1900x1080 zet dat ie dan wel beeldvullend is (maar het is een 720p scherm) :p

Is er nog een manier waarop ik dat ding zo instel dat ie 1 op 1 mapt, of moet ik 'm op 1900x1080 laten staan (wat opzich ook wel werkt)?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:17

IkWilbert

Het is mij!

sPENKMAN schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:58:

Mocht ik de betreffende TV aanschaffen dan wil ik mijn ervaringen uiteraard delen indien daar interesse voor is.
Graag :)

I intend to live forever. So far, so good.

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:41
Eiríkr schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:42:
Ik heb een Xbox elite besteld, zal hem via HDMI dit weekend aansluiten op mijn 37" 9732 en wat ervaringen posten.
Dat zou mooi zijn :) ik wil ook binnenkort een 37" 9732 gaan kopen, ben benieuwd hoe het beeld is met de xbox elite..

Anoniem: 234655

Ik heb vandaag in een winkel grondig de Philips 47PFL9732D/10 uitgetest.

Naast de vele kwaliteiten die het Philips toestel heeft, ontdekte ik toch enkele storende nadelen.

1) beeldtrilling bij weergave van computer beeld:

- Windows Vista laptop met HDMI output aan boord;
- verbonden via HDMI kabel aan HDMI input van Philips TV;
- geeft schitterend beeld in Full HD 1920x1080 met 1:1 pixel mapping;
- echter, zodra en zolang men de muis beweegt, dan trillen de horizontale lijnen van 1 pixel dik in het beeld heel sterk;
- houdt men de muis weer stil, dan wordt het beeld weer heel stabiel.

-> dit is een onwerkbare situatie, want in de praktijk wordt de muiscursor vrijwel constant bewogen, en het trillen is echt heel storend...
-> ik heb dit ook getest op andere merken (Pioneer, Panasonic) en daar deed dit probleem zich niet voor.

Vraag: zou er een instelling zijn waarmee dit kan vermeden worden? Ik heb alle menu opties doorlopen en niks gevonden.

2) Ondermaatse kwaliteit van verwijderen van gekartelde lijnen uit standaard definitie DVD videobeelden:

- via een standaard DVD-speler;
- hiervoor gebruikte ik een test-DVD (PAL formaat) van HQV;
- ik deed onder andere de "jaggies" testen, waarbij de kwaliteit van "de-interlacing" getest wordt (zie afbeeldingen van wat hier getest wordt in bovenstaande link naar de HQV website);
- de resultaten waren net zoals de afbeelding "poor de-interlacing" die je op die site kan zien.

-> het is toch jammer dat op zo'n splinternieuw toestel van Philips bij deze test geen goede resultaten oplevert...
-> ik heb dezelfde test ook gedaan op de nieuwste Pioneer Kuro schermen, en daar was het resultaat uitstekend (weliswaar was deze LX508 met zijn bijna 6000 euro prijs veel duurder dan de Philips).

Vraag: zou er een instelling zijn waarmee dit kan verbeterd worden? Ik heb alle menu opties doorlopen, vrijwel alle settings uitgetest en niks gevonden dat het probleem verhielp.

ps: ik ga dezelfde testen ook nog doen op schermen van Sony (X3500, van zodra beschikbaar in de winkel), Panasonic en Samsung (F86 en F96, van zodra beschikbaar in de winkel).

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Anoniem: 234655 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:49:

-> dit is een onwerkbare situatie, want in de praktijk wordt de muiscursor vrijwel constant bewogen, en het trillen is echt heel storend...
-> ik heb dit ook getest op andere merken (Pioneer, Panasonic) en daar deed dit probleem zich niet voor.

Vraag: zou er een instelling zijn waarmee dit kan vermeden worden? Ik heb alle menu opties doorlopen en niks gevonden.
daar ben ik ook erg benieuwd naar, ik overweeg hetzelfde scherm en zou hem zeker ook voor pc-werk willen kunnen gebruiken..

Wow net de Aurea gezien en gekocht wat een super tv.

Anoniem: 234655 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:49:

Naast de vele kwaliteiten die het Philips toestel heeft, ontdekte ik toch enkele storende nadelen.

- Windows Vista laptop met HDMI output aan boord;
- verbonden via HDMI kabel aan HDMI input van Philips TV;
- geeft schitterend beeld in Full HD 1920x1080 met 1:1 pixel mapping;
- echter, zodra en zolang men de muis beweegt, dan trillen de horizontale lijnen van 1 pixel dik in het beeld heel sterk;
- houdt men de muis weer stil, dan wordt het beeld weer heel stabiel.

2) Ondermaatse kwaliteit van verwijderen van gekartelde lijnen uit standaard definitie DVD videobeelden:

- via een standaard DVD-speler;
- hiervoor gebruikte ik een test-DVD (PAL formaat) van HQV;
- ik deed onder andere de "jaggies" testen, waarbij de kwaliteit van "de-interlacing" getest wordt (zie afbeeldingen van wat hier getest wordt in bovenstaande link naar de HQV website);
- de resultaten waren net zoals de afbeelding "poor de-interlacing" die je op die site kan zien.

-> het is toch jammer dat op zo'n splinternieuw toestel van Philips bij deze test geen goede resultaten oplevert...
-> ik heb dezelfde test ook gedaan op de nieuwste Pioneer Kuro schermen, en daar was het resultaat uitstekend (weliswaar was deze LX508 met zijn bijna 6000 euro prijs veel duurder dan de Philips).

Vraag: zou er een instelling zijn waarmee dit kan verbeterd worden? Ik heb alle menu opties doorlopen, vrijwel alle settings uitgetest en niks gevonden dat het probleem verhielp.

ps: ik ga dezelfde testen ook nog doen op schermen van Sony (X3500, van zodra beschikbaar in de winkel), Panasonic en Samsung (F86 en F96, van zodra beschikbaar in de winkel).
toon volledige bericht
Ik las een erg slechte review over de Samsung F86 op kieskeurig.nl en ben zelf ook benieuwd naar je bevindingen bij de Sony X3500 en de Sony W3000. De Sony's doen het toch altijd goed bij de reviewers maar vind ze persoonlijk erg lelijk uitzien.

Anoniem: 234095 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:08:
Wow net de Aurea gezien en gekocht wat een super tv.
Waar gezien en voor hoeveel heb je het gekocht?

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Anoniem: 181923 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:08:
[...]

Waar gezien en voor hoeveel heb je het gekocht?
Zou niet goedkoper kunnen/mogen dan 3999 volgens Philips >:)

Veel belangrijker, heb je hem al. en wat doet de ambilight bij een widescreen DVD?

Anoniem: 233882

Hallo,
Ik overweeg om een Philips LCD te kopen, en twijfel tussen de 37PFL9732 en de 9632.
Verschillen tussen deze 2 modellen is volgens mij:
- 9632 heeft een donkere onderkant en rand (vind ik persoonlijk mooier)
- 9632 kan geen geheugenkaarten lezen, alleen USB
- 9632 heeft 2 kanaals ambilight.

Nu wil ik deze tv in de hoek van de kamer zetten, en dus niet evenwijdig met de muur.
Mijn vraag is wat in zo'n situatie de meerwaarde van surround ambilight is. De zijkanten van de TV zullen dus vlak tegen de muur staan, maar de bovenkant dus niet.

John

Ik heb een presentatie bijgewoond bij een winkel met een philips medewerker.

Een woord fantasties (persoonlijk natuurlijk).
Verschillende filmpjes gezien met ambilight en is het is in een woord super.

Het geluid is ook mooi en de afwerking vindt ik ook fantastisch.

Er wordt absoluut geen korting gegeven en hij wordt ook niet goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 234095 op 27-09-2007 21:27 ]

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Hoort in dit topic ook de philips 26PFL3312 thuis?

het is een 26 inch tv waar bijna niks op internet over te vinden is, het enige van enige waarde is kieskeurig en de twee reviews die daar bij staan. Hij is hier bij de bcc te koop http://www.bcc.nl/modules...emId=659&ContentID=222777 en het lijkt mij een hele mooie tv voor in dit formaat en prijsklasse, het is een model uit 2007 dus het lijkt me wel een van de nieuwste modellen.

BUH

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:27
Aapiethaaap schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:38:
Hoort in dit topic ook de philips 26PFL3312 thuis?

het is een 26 inch tv waar bijna niks op internet over te vinden is, het enige van enige waarde is kieskeurig en de twee reviews die daar bij staan. Hij is hier bij de bcc te koop http://www.bcc.nl/modules...emId=659&ContentID=222777 en het lijkt mij een hele mooie tv voor in dit formaat en prijsklasse, het is een model uit 2007 dus het lijkt me wel een van de nieuwste modellen.
Kijk eens 11 posts naar boven? :>
sPENKMAN in "[LCD TV] Philips de recente modellen (de..."

Edit: nevermind... je hebt het niet over de 32" versie :+

[ Voor 3% gewijzigd door sPENKMAN op 27-09-2007 21:46 ]

Eve char: Warock <TEST>

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
sPENKMAN schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:44:
[...]

Kijk eens 11 posts naar boven? :>
sPENKMAN in "[LCD TV] Philips de recente modellen (de..."

Edit: nevermind... je hebt het niet over de 32" versie :+
Toch is het dezelfde tv denk ik alleen een ander formaat, verklaart wel waarom ik hem niet vond met de search, ik heb hem overigens ook in de bcc bezichtigd maar daar werd er alleen analoge tv op geshowt dus echt mooi beeld krijg je daar nooit. Wel viel het op dat hij in het rijtje de beste was samen met een wat duurdere samsung.

BUH

Anoniem: 187021

Anoniem: 234095 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:25:
Ik heb een presentatie bijgewoond bij een winkel met een philips medewerker.

Er wordt absoluut geen korting gegeven en hij wordt ook niet goedkoper.
Denk jij dat als de verkopen tegenvallen Philips hem niet goedkoper maakt? Word wakker....

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 187021 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:03:
[...]

Denk jij dat als de verkopen tegenvallen Philips hem niet goedkoper maakt? Word wakker....
Early-adopter zijn kost gewoon veel geld, het kost wat minder geld als je als Philips medewerker mee deed met de ambasadeurs actie, kostte ie nog steeds 2499 Euro. Tsja, ik vond het nog steeds te veel geld, maar het is wel een leuke TV.

Ik heb ook de 26" 26PFL5322 besteld, zijn duurdere broertje stond er naast en ik vond de kleur mooier (helemaal zwart). Deze had Pixel Plus HD terwijl mijn TV Crystal Clear heeft. Tsja, het verschil tussen die twee was best wel groot (90 Euro).
Heb er ook meteen een DVD speler van Philips bij gehaald met HDMI aansluiting, HDD/DVD recorder hoef ik ziet dat wil ik doen via UPC digitaal.
De TV moet ik nog ophalen in de philips winkel, en voor het prijsverschil wil ik best wel een weekje wachten voordat ie weer op vooraad is..

• ericafterdark
drpeer_holland schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:00:
[...]

Dat zou mooi zijn :) ik wil ook binnenkort een 37" 9732 gaan kopen, ben benieuwd hoe het beeld is met de xbox elite..
Beeld is geweldig mooi. Heb alleen Forza 2 nu, eens kijken of er goeie 1080p games zijn :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Ik ben van plan om de 26PFL5322 aan te schaffen, maar ik zie in op dit site van philips staan dat de maximale resolutie van een computeringang 1024x768 is. Geld dit alleen als ik via een scartkabel mijn computer aansluit? Of kan ik als ik een dvi>HDMI kabel gebruik een hogere resolutie instellen?
(Als het een hele domme vraag is mogen jullie me slaan hoor :P)

Wat mij betreft mag je in dit topic elk model van Philips bespreken, dus ook de 26" en 32" modellen van de PFL3312 serie.
Maar ik ga ze niet in de openings post meenemen.

Het zijn namelijk wel beide oudere types. Ik durf dan over deze ook niks te zeggen over de evt. 1080p weergave mogelijken ofzo.

Begrijp me niet verkeerd, ouder wil niet slecht(er) betekenen. Ik wil alleen in de openings opst zoveel mogelijk het overzicht van de nu recent bijgekomen modellen handhaven.

Zelf ga ik morgen in ieder geval de Aurea bekijken en mijn keuze voor of de Aurea of de 42PFL9632D bepalen.
Bij het bekijken ga ik ook, zo is reeds besproken met de winkel, mijn eigen dvd testen om te zien wat er met het ambilight bij een 2,35:1 (widescreen) dvd gebeurt en tevens wat er bij een 4:3 weergave gebeurt met het ambilight. Maar boven al, of dat wat gebeurt me ook bevalt.
Ik zal mijn mening / bevinden hierover morgen posten.

Wat die prijs betreft, ach hoef je tenminste niet 26 winkels / sites af en alle voorwaardes te lezen etc.

@ ajampaniki.

Ik zou het je eerlijk gezegd niet durven zeggen. Over mijn 32PW9551 (CRT) zegt philips wat computer resolutie betreft bijvoorbeeld helemaal niks. Maar via HDMI kan ik gewoon tot 1920 x 1080 (1920 x 1200 gellof ik ook) gaan via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:03:
[...]

Daar heb ik het niet over. Ik heb het over een situatie zoals nu en dat velen enthousiast zijn.
er worden er in het begin ook nog niet veel gemaakt en niet iedere winkel
krijgt hem in het assortiment, dus als de verkopen niet tegnvallen dan wordt ie dus niet goedkoper
en dan........ Ik heb gisterenavond alleen maar enthousiasten genodigden gezien. Ik moest hem ook zien voor ik een beslissing nam, maar die twijfel is snel weggenomen. Ik dacht dat ik de witte rand niet mooi zou vinden. Nou met het toestel en werking dus wel. je kan het ook moeilijk uitelggen. Je moet hem eerst zien en natuurlijk zullen er mensen zijn die hem niet mooi vinden, maar dat blijft altijd zo, Gelukkig maar anders hadden we allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:52

Exirion

Gadgetfetisjist

smesjz schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:11:
Deze had Pixel Plus HD terwijl mijn TV Crystal Clear heeft. Tsja, het verschil tussen die twee was best wel groot (90 Euro).
Maar 90 euro voor Pixel Plus HD tegenover Crystal Clear is echt een no-brainer wat mij betreft 8)7 Niet zozeer om Pixel Plus zelf, maar wel het feit dat die ook Digital Natural Motion heeft en die Crystal Clears hebben dat allemaal niet. Ik heb in de woonkamer een PP TV en in de slaapkamer een CC TV. Een wereld van verschil en ik zou echt GEEN 90 euro willen besparen door voor een CC TV in de woonkamer te kiezen :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 09:49
Even een vraagje.
Vorige maand is bij mij ouders de biksem ingeslagen en was zo'n beetje alles met een stekker aan overleden. Dus moesten ze ook een nieuwe televisie en dvd recorder hebben. Ze geven niet zoveel om tv en het moet al helemaal geen kolosaal beeld zijn dus hebben ze gekozen voor de Philips 26PFL5322/12. De enige tip die ik ze heb gegeven zorg ervoor dat je minstens 2 HDMI aansluitingen hebt ivm de toekomst. Dat heeft deze dus ook, moesten ze er nog een DVD recorder bij hebben. Na wat research kwamen ze op de Sony HTD-750SS. Met een HDMI aansluiting en een 1080 upscaling functie. Niet dat ze dat ooit zullen opmerken hierzo, maar onder het motto 'je kan het maar hebben' deze aangeschaft.

http://www.kieskeurig.nl/...F8838C12572A50046177D.htm

Alles bij de plaatselijke electronica winkel aangeschaft en aan laten sluiten.
Nu kwam in dus gisteren langs en nu zit de dvdspeler/receiver dus het beeld via een HDMI kabel aangesloten en voor het geluid loopt er nog een SCART kabel van de tc naar de dvd speler reiceiver. Ik vroeg mezelf af waarom dat in hemelsnaam was omdat de weinige kennis die in van video enz heb dat HDMI dat HDMI digitaal beeld en geluid was.

Nu is het dus blijkbaar zo dat er momenteel nog geen enkele tv zowel HDMI uit- als ingangen heeft. Het kwam er in het kort op neer dat de receiver en dvd recorder dus eigenlijk te nieuw zouden zijn voor de TV. Klopt dit of is dat een hoop onzin? Vind het een beetje een vreemd verhaal eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Anoniem: 78656 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:24:
@ ajampaniki.

Ik zou het je eerlijk gezegd niet durven zeggen. Over mijn 32PW9551 (CRT) zegt philips wat computer resolutie betreft bijvoorbeeld helemaal niks. Maar via HDMI kan ik gewoon tot 1920 x 1080 (1920 x 1200 gellof ik ook) gaan via HDMI.
En is dat van dvi-HDMI?

Ik twijfel namelijk tussen deze en een sony welke wel een computer aansluiten heeft. Ik vroeg me dus af wat het beste resultaat geeft als ik er een computer op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
Anoniem: 233134 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:39:
Ik heb de 37 inch 9632 maar heb geen last van gezoem. Alleen mijn digitaal output voor [lip sync] werkt maar 5 seconden ongeveer en valt dan weg van 5.1 naar stereo! Er zit trouwens een hdmi kabel tussen dvd speler en lcd.
Ik heb hier over gebeld naar philips en ze sturen een monteur langs om te kijken waarom dat gebeurt. Goede service dus.
Ik heb een 37PFL9732 en hier heb ik denk ik ook last van. Ik ben bezig geweest om het geluid goed te krijgen (het loopt niet gelijk). Als je de Digititale Out van de tv gebruikt dan is het geluid goed, maar mijn reciever geeft alleen nog meer linear PCM aan.

Mijn dvd-speler is aangesloten via scart. Ik hoop dat het komt omdat de DVD niet aangesloten is via HDMI en/ of omdat ik niet de digitaal in van de TV gebruik, maar het zou dus ook weer een BUG kunnen zijn |:(

Verder heeft mijn tv regelmatig last van een groen waas. Ik weet nog niet of dit aan de tv ligt of aan UPC digitaal. Ik moet nog een avondje analoog kijken om daar achter te komen.

Voorlopig zijn de tv's dus nog niet bug vrij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233051

Gisteren mijn 42pfl9632D eindelijk mogen ontvangen. Hij valt toch groter uit dan verwacht maar het went wel snel. Het beeld is echt supergoed, zelfs analoog is het goed te doen
Eiríkr schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:36:
[...]

Beeld is geweldig mooi. Heb alleen Forza 2 nu, eens kijken of er goeie 1080p games zijn :)
Ik heb nog niet veel tijd gehad om het te proberen, maar wanneer ik de xbox via die component cable will aansluiten (rood, groen, blauw + wit & rood voor geluid), kreeg ik wel beeld maar geen geluid. Doe ik iets verkeerd?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.