[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Vandaag is, als het goed is, de Aurea in de winkels te zien. In ieder geval waren ze gisteren druk bezig met de verbouwing bij MediaMarkt Alexandrium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

@ajampaniki

Ja, mijn pc is / was via een DVI-HDMI kabel aangesloten op de 32PW9551 crt tv. Dit werkte voor die tv / computer dus goed.
VGA kaart is een GeForce 6800 GE (Gamers Edition van Asus), heeft geen HDCP!
De resolutie heb ik uiteindelijk terug gezet naar iets van 1175 x 661 omdat dit de native resolutie lijkt van de tv, dan is er namelijk geen over / under scan meer.

Dan het volgende:

Prijs onderhandeling is inderdaad zinloos gebleken, maar vanaf dinsdag zal in mijn woonkamer de Aurea / 9900D te vinden zijn.

Bij weergave van een 2.35:1 dvd (pirates getest) reageert de Ambilight spectra eigenlijk heel netjes. De boven en onderkant reageren nl wel op de beeld content maar in verhouding tot de "open" zijkanten wel gedimt. Hoe "dikker" de balk hoe gedimder het licht wordt. Dit geeft een, naar mijn mening, zeer rustig en prettig effect voor de film. Na een kwartiertje de Discovery HD / Philips demo gevolgd door de "There is only one sun" film heb ik dus via een slechte dvd-speler die via een slechte scart kabel aangesloten was ongeveer 10 minuten Pirates gekeken. Zelfs dit, ondanks de slechte dvd speler en kabel, zag er op 2,5 a 3 meter (mijn kijk afstand) nog behoorlijk.

Foto's met een resolutie van 2000x3000 pixels op 300dpi werden niet ondersteund, daar heb ik verder niet meer na gekeken of dit op te lossen dor voor een andere weergave methode of zo te kijken. Foto's met een lagere dan scherm resolutie werden namelijk in een kader weergegeven zodat de foto op ware pixel formaat getoond werd.

Update:
Ik keek net de foto's op de pc terug van de usb stick en zag daarbij dat alle bestanden "beschadigd" waren. Het kan zijn dat bij het kopieren naar de usb stick toe iets mis gegaan is en ze daarom op de tv niet werkten, het kan ook dat de tv de "beschadiging" veroorzaakt heeft. Niet alle bestanden zijn geprobeerd op de tv dus ik vermoed het eerte.
Daarnaast stonden er in een oud mapje ook nog wat foto's (lagere resolutie) en die deden het wel. Maar nu ik die terug kijk zie ik dat 2 foto's daarvan ook, wel alleen in de hoogte, ook een hogere resoluite hebben dan het scherm en die deden het haarscherp. Ik vermoed dus dat het aan de corrupte files door het kopieren lag.

Dan nog tot slot.
In een boekje (van Philips) dat ik meenam / kreeg in de winkel staan alle nieuwe Ambilight modellen (9632 / 9732 / 9900) en de ambsurround ht systemen. Daarin stond oa te lezen dat 1080 24p ook als 24p weergegeven kan worden door deze tv modellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 28-09-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Zo staat het 24p verhaal letterlijk in het boekje:
....Deze ontzagwekkende capaciteit biedt de mogelijkheid films te tonen in 24p (24 beelden perseconde progressief) resolutie, voor een echt bioscoopachtige kijkbeleving.
Nu ik het boekje even wat beter bekijk moet ik er wel bij opmerken dat Philips dit weer quote uit het Jury rapport van de Eisa Award van de 47PFL9732D.

Maar het lijkt me nu wel redelijk aannemelijk da het dus mogelijk is met deze modellen om 24p als 24p aftespelen zonder pulldown etc truckjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:48
Anoniem: 234655 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:49:
Ik heb vandaag in een winkel grondig de Philips 47PFL9732D/10 uitgetest.

Naast de vele kwaliteiten die het Philips toestel heeft, ontdekte ik toch enkele storende nadelen.

1) beeldtrilling bij weergave van computer beeld:

- Windows Vista laptop met HDMI output aan boord;
- verbonden via HDMI kabel aan HDMI input van Philips TV;
- geeft schitterend beeld in Full HD 1920x1080 met 1:1 pixel mapping;
- echter, zodra en zolang men de muis beweegt, dan trillen de horizontale lijnen van 1 pixel dik in het beeld heel sterk;
- houdt men de muis weer stil, dan wordt het beeld weer heel stabiel.

-> dit is een onwerkbare situatie, want in de praktijk wordt de muiscursor vrijwel constant bewogen, en het trillen is echt heel storend...
-> ik heb dit ook getest op andere merken (Pioneer, Panasonic) en daar deed dit probleem zich niet voor.

Vraag: zou er een instelling zijn waarmee dit kan vermeden worden? Ik heb alle menu opties doorlopen en niks gevonden.
Hier heb ik ook last van. Wat ik vermoed (tenminste, in mijn geval) is dat de TV de bron aanpakt als een geïnterlinieerde bron. Ik heb thuis geen tijd gehad om verder te kunnen kijken om hem op 1080p te zetten (m'n pc is tijdelijk kaduuk). Bij nVidia drivers: zet 'behandel als HDTV' bij aangepaste resoluties eens aan en klik dan op 1080p, want ik denk dat het daaraan ligt, want toen ik de vernieuwingsfrequentie zette op 25hz, kreeg ik nog steeds 50beelden per seconde te zien. Ik heb dat dus nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 234655 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:49:
1) beeldtrilling bij weergave van computer beeld:

- Windows Vista laptop met HDMI output aan boord;
- verbonden via HDMI kabel aan HDMI input van Philips TV;
- geeft schitterend beeld in Full HD 1920x1080 met 1:1 pixel mapping;
- echter, zodra en zolang men de muis beweegt, dan trillen de horizontale lijnen van 1 pixel dik in het beeld heel sterk;
- houdt men de muis weer stil, dan wordt het beeld weer heel stabiel.
Waarschijnlijk staat het beeld non-stop te flikkeren zodra je natural motion uitzet? Ik herken het probleem. De natural motion stelt zich in op een interlaced beeld en zodra ie 'ingesteld' is blijft het beeld strak totdat er bewegingen in het beeld voorkomen. Dan zie je alle interlacing bijverschijnselen in volle glorie. Saillant detail is trouwens dat er zogenaamde full-HD modellen zijn die intern weldegelijk met interlaced data werken omdat het platform de 1080p eigenlijk niet geheel aankan (bandbreedtes, etc).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Zojuist de Aurea bewonderd bij Polectro in A'veen. Hij was net uit de doos opgehangen in de nieuwe Philips hoek. Wat mij opviel was dat de rand inderdaad erg breed is. Hierdoor lijkt het scherm kleiner dan bijv. de 9732 met 42". De rand is inderdaad wel erg plastic en de kleur is eerder lichtgrijs of vaalwit als de TV aanstaat.

Ambilight stond op "dynamisch" wat m.i. echt teveel van het goede is (kermis). Veel te fel en je ogen worden hierdoor absoluut afgeleid van de content op het scherm. Gelukkig zijn er nog 3 andere modi: relaxed, normaal en uit ;) .

Vooral "relaxed" gaf in mijn ogen wel toegevoegde waarde aan de beleving. In deze stand zeker niet overheersend en mooie feature.

Het geluid was echt uitstekend voor een LCD en gaf een zeer ruimtelijk effect.

Polectro bevestigde de vaste prijsafspraak met Philips en gaf aan dat TV niet door hen maar rechtstreeks door Philips aan de consument zal worden gedistribueerd..

Voor mij is € 900.- voor alleen een verkleurende lijst t.o.v. de 9732 echt too much. Maar zodra hij in de buurt van de € 3000.- regio komt moet ik hem zeker hebben. :P

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215647

Heb de Aurea gisteren besteld; als het goed is volgende week in huis.
Voor 400 meer dan de prijs waar jij op wacht.. :P
Mad-X schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:50:
Zojuist de Aurea bewonderd bij Polectro in A'veen. Hij was net uit de doos opgehangen in de nieuwe Philips hoek. Wat mij opviel was dat de rand inderdaad erg breed is. Hierdoor lijkt het scherm kleiner dan bijv. de 9732 met 42". De rand is inderdaad wel erg plastic en de kleur is eerder lichtgrijs of vaalwit als de TV aanstaat.

Ambilight stond op "dynamisch" wat m.i. echt teveel van het goede is (kermis). Veel te fel en je ogen worden hierdoor absoluut afgeleid van de content op het scherm. Gelukkig zijn er nog 3 andere modi: relaxed, normaal en uit ;) .

Vooral "relaxed" gaf in mijn ogen wel toegevoegde waarde aan de beleving. In deze stand zeker niet overheersend en mooie feature.

Het geluid was echt uitstekend voor een LCD en gaf een zeer ruimtelijk effect.

Polectro bevestigde de vaste prijsafspraak met Philips en gaf aan dat TV niet door hen maar rechtstreeks door Philips aan de consument zal worden gedistribueerd..

Voor mij is € 900.- voor alleen een verkleurende lijst t.o.v. de 9732 echt too much. Maar zodra hij in de buurt van de € 3000.- regio komt moet ik hem zeker hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Anoniem: 215647 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:57:
Heb de Aurea gisteren besteld; als het goed is volgende week in huis.
Voor 400 meer dan de prijs waar jij op wacht.. :P

[...]
Dat is al interessant :9~ Kan je mij de bron ook geven? :?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holthofw
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2023
Mad-X schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:16:
[...]

Dat is al interessant :9~ Kan je mij de bron ook geven? :?
Ik vind dit ook aantrekkelijk en zou ook graag wileten weten waar dit kan

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-05 16:46
Voor de geïnteresseerden; bij de Mediamarkt in Zwolle hangt nu ook een AUREA. Ik denk sinds vandaag, er liep namelijk ook iemand van Philips rond. Afeglopen maandag was ie er in elk geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234095

Morgenochtend krijg ik mijn Aurea _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52
Anoniem: 100320 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:49:
Iemand al ervaring met een xbox360/PS3 en een 9632 of 9732 scherm??

Kun je dan via component 1080P op het scherm laten zien??

Wat ik heb gevonden is wat verwarrend..staat dat ie dat alleen via HMDI/DVI doet.

1080P moet normaliter toch ook via component kunnen.

Heb hier zo'n dure componentschakelbox waaraan ik mijn pc/xbox360/ps3 heb hangen en ik wil die via component aan mijn nog te ontvangen 37PFL9632 hangen.
1080p@60 en 1080p@50 zijn geen enkel probleem middels component, ik heb dit met mijn 360 gecheck op de 9732.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232147

tipex schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:44:
[...]

1080p@60 en 1080p@50 zijn geen enkel probleem middels component, ik heb dit met mijn 360 gecheck op de 9732.
kan effe niet volgen, componentschakelbox? waarvoor dient dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114255

Topicstarter
Als ik het stukje van destroyer2a goed gelezen heb heeft hij diverse apparaten welke hij via component wil aansluiten, te weten pc / xbox 360 en ps3. Omdat de tv maar 1 component ingang heeft moet hij een schakelbox gebruiken zodat hij op die ene aansluiting toch meerdere apparraten kan aansluiten.

Waarom hij niet enkele via HDMI doet weet ik niet, maar daar zal hij vast voor zichzelf een goede reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Graag een review en gefeliciteerd.. ;)

Vandaag de Aurea in de winkel gezien, in een woord, WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234655

masser120 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:58:
[...]
Bij nVidia drivers: zet 'behandel als HDTV' bij aangepaste resoluties eens aan en klik dan op 1080p, want ik denk dat het daaraan ligt, want toen ik de vernieuwingsfrequentie zette op 25hz, kreeg ik nog steeds 50beelden per seconde te zien. Ik heb dat dus nog niet gedaan.
Ik zal dit proberen wanneer ik nog eens in die winkel ben. Zal allicht pas binnen enkele weken zijn wanneer ik er de nieuwe Sony X3500 en Samsung F96 ga testen (deze zijn nu nog niet beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Ik zou bijna gaan geloven dat ik toch echt moet wachten met het aanschaffen van mijn 47PFL9732, als ik hier de reacties op de Aurea lees. Maar serieus, ik kan me wer-ke-lijk niet voorstellen dat het een mooi ding is. Vind het een groot kermis ding op alle demos. Misschien toch maar eens reallife kijken dan eerst :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226540

Vandaag de Aurea gezien bij Expert.

Waar ik al bang voor was klopt helemaal; het is veel te afleidend. Het is net of je een TV hebt met een grote lichtbak eromheen. Het ziet er in zijn geheel heel mooi en stijlvol uit, maar het kijken naar een film is gewoon niet fijn.

Ik ga hem niet kopen. 4000 euro is ook veel te veel. Je hebt hetzelfde scherm, met dezelfde electronica en dezelfde software in de 42PFL9632D voor 1800 euro of de 42PFL9732D voor 2200 euro. Je betaalt dus tot 4000 - 1800 = 2200 euro voor een lichtbak !!

Even wat foto's gemaakt met m'n N73:

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee110/rik_ehv/resized_28092007309.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee110/rik_ehv/resized_28092007308.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee110/rik_ehv/resized_28092007307.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee110/rik_ehv/resized_28092007306.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee110/rik_ehv/resized_28092007305.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee110/rik_ehv/resized_28092007304.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou echt niet alleen voor de lichtbak. Het geluid is ook super mooi en
er zit een super service op. Je hebt een telefoonnummer dat je kan bellen
en dan komen ze van Philips aan huis. Het is geoon ook de afwerking,
maar ja ieder zijn mening.

Anoniem: 100320

tipex schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:44:
[...]

Bedankt!!...Iemand anders vroeg zich af waarom ik alles via component aansluit.

Allereerst heb ik nu een 32PFL9830 en daar heb ik dus mijn pc/xbox360/ps2/wii en ps3 via die box aangesloten op de componentingang. Dus die kabels heb ik.

Ten tweede is er eeen algemeen heersend misverstand c.q. gedachte dat digitaal beter is c.q. HDMI.

Component is analoog en heeft een veel sterker signaal dan HDMI en tevens foutcorrectie wat HDMI niet heeft. Kortom component geeft een prachtig beeld en digitaal is niet altijd beter...

Maar we dwalen af qua topic.

Verwacht volgende week mijn 37PF9632.

Vavaond alvast wat op mijn pc zitten pielen die ik nu dus via component aan mijn 9830 heb hangen.

Je kunt dan in het NVIDIA controle paneel de HD resolutie uitkiezen, maar dat gaat maar tot 1080i.

Is het nu zo dat de videokaart ziet dat er maar een HD-ready scherm aanhangt en je daarom geen 1080P kunt uitkiezen, of kun je die resolutie niet kiezen in die drivers? Of dien ik dan perse de DVI uitgang te benutten? Lijkt niet logisch 1080P over component moet ook makkelijk kunnen.

Heb er een Asus 7300GT 256MB kaart inzitten.

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gisteren de Aurea opgehaald en zitten spelen met de instellingen. Niet veel meer dan de oude serie (wij hadden de 42PF9831)

Wat ik wel mis en als punt zie om 'm terug te sturen is het ontbreken van de (werking) van de lichtsenor.
Op mijn oude 42PF9831 zat dus ook de lichtsenor die 's avonds het beeld donkerder maakt en overdag juist helderder.

In de Aurea kan ik deze optie niet vinden ( staat wel in de specs van philips ) maar in het servicemenu staat wel de optie om een lichtsenor aan te zetten. Dus ook aangezet en idd de optie in het menu erbij gekregen, maar de werking is precies wat het niet moet doen. Overdag wordt hij donkerder, en gisteravond werd hij dus juist lichter en veel meer kleur.
Mijn gevoel zegt me dat er in de Aurea geen senor zit (omdat hij in het serivcemenu uitgeschakeld staat).
Hebben de xxPFL9732 serie die wel of ontbreekt die daar ook ?

Aanvulling: In de manuals van de PF97xx en PF96xx series staat wel een kleine uitleg over de senor. In mijn manual staat dan stukje dus niet.
Het speciale supportnummer voor de Aurea is blijkbaar nog niet in gebruik. Zit al 25 minuten naar een gezellig deuntje te luisteren, maar nog steeds geen support ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door bulsing op 29-09-2007 13:36 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59
in het menu van de 37PFL9732 staat wel een optie voor de lichtsensor. Ik heb niet gechecked hoe (goed) hij werkt.

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Anoniem: 233882 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:23:
Hallo,
Ik overweeg om een Philips LCD te kopen, en twijfel tussen de 37PFL9732 en de 9632.
Verschillen tussen deze 2 modellen is volgens mij:
- 9632 heeft een donkere onderkant en rand (vind ik persoonlijk mooier)
- 9632 kan geen geheugenkaarten lezen, alleen USB
- 9632 heeft 2 kanaals ambilight.

Nu wil ik deze tv in de hoek van de kamer zetten, en dus niet evenwijdig met de muur.
Mijn vraag is wat in zo'n situatie de meerwaarde van surround ambilight is. De zijkanten van de TV zullen dus vlak tegen de muur staan, maar de bovenkant dus niet.
John
Heb dus dezelfde vraag/probleem. TV komt in een hoek te staan en vraag me af of het dan zin heeft om een paar honderd euro extra uit te geven voor de LED bovenin.

Anoniem: 234850

Volgens de specificaties van philips kan de 9732 een computerformaat van 1360 x 768, 60 Hz
de 9632 daarintegen kan een maximaal computer formaat aan van 1920 x 1080p, 60 Hz

beetje vreemd, een goedkoper model met toch een belangrijke extra optie, voor mij belangrijker dan ambilight en afstandbediening

kan iemand bevestigen dat dit klopt, als dit zo is is mijn keuze gemaakt.

Anoniem: 231245

Vandaag ook even de aurea bekeken, maar ook ik vind de vaalwitte rand om de tv niet echt geweldig. Zo'n apparaat staat (bij ons tenminste) meer uit dan aan, dan zit je altijd naar die in mijn ogen vuile rand te kijken. (de tv oogt ook kleiner hierdoor)

Als het goed is komt woensdag eindelijk mijn 42pf9732. Is er al iemand die hem heeft? Ik heb nog weinig eigenaren gezien met deze tv?

• obionekanobi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 21:38
Kan Philips nu niet gewoon stoppen met dat vervelende aura en ambilight gedoe en gewoon goeie tv's blijven maken zonder die kermisattractie er omheen?

Anoniem: 230910

obionekanobi schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:47:
Kan Philips nu niet gewoon stoppen met dat vervelende aura en ambilight gedoe en gewoon goeie tv's blijven maken zonder die kermisattractie er omheen?
Volgens mij heeft Philips ook modellen zonder ambilight :?

• obionekanobi
Klopt,
maar die zijn uitgevoerd met verouderde engines, ik wil best een Philips kopen en ben ook in de markt voor een nieuwe lcd tv en vind de perfect pixel hd het beste wat ik tot nu toe gezien heb, maar dan zit ik aan ambilight vast, wat ik niet wil.

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 15:55
obionekanobi schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:09:
Klopt,
maar die zijn uitgevoerd met verouderde engines, ik wil best een Philips kopen en ben ook in de markt voor een nieuwe lcd tv en vind de perfect pixel hd het beste wat ik tot nu toe gezien heb, maar dan zit ik aan ambilight vast, wat ik niet wil.
Zet je het uit ;)
En misschien denk je ooit wel laat ik het eens aan zetten en vind je het geen "kermis attractie".

Nou hij staat de hele avond al aan (aurea) en het is een super beeld en het ambilight
is ook gaaf, maar ieder zijn smaak.
Ik ben echt super tevreden :)

• obionekanobi
Ik heb geen zin om een meerprijs te betalen voor een feature waar ik het nut niet van inziet, ik bedoel maar te zeggen dat Philips de consument een product door de strot wil duwen zonder hier een gelijkwaardig alternatief voor aan te bieden, Philips verliest hier veel kopers door denk ik.

Anoniem: 234872

Gister de Aurea besteld en als het goed is a.s. vrijdag in huis. Winkel kreeg m woensdag al binnen maar mocht hem toch echt niet eerder meenemen dan vrijdag :(

I'll keep you all posted

Hier een reactie op je bestelling:
Welke winkel kan de Aurea nu al leveren?

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 234872 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:46:
Gister de Aurea besteld en als het goed is a.s. vrijdag in huis. Winkel kreeg m woensdag al binnen maar mocht hem toch echt niet eerder meenemen dan vrijdag :(

I'll keep you all posted

Hier een reactie op je bestelling:
Welke winkel kan de Aurea nu al leveren?
De MM in Rotterdam Centrum is door de voorraad van wel 1 stuks heen (hangt bij mij thuis). De MM in Alexandrium zou er vier binnen krijgen 1 of 2 voor in de showroom en de rest voor de verkoop.
Mijn Aurea stond daar in bestelling maar afgelopen vrijdag had hij 'm niet binnen gekregen na toezegging van Philips. Heb besloten daar niet op te wachten en de MM Centrum te bellen of die 'm al wel hadden. Dat was het geval. Gisterenmiddag direct opgehaald.

Ervaring :
Ambilight Spectral is wel even wennen, maar na 2 avondjes kijken nu toch wel een hele leuke tv. In het begin trekken je ogen continue naar de rand, maar nu let ik er al niet meer op en dat is denk ik juist de bedoeling. Het moet juist opvallen als je het uitzet en je je dan realiseer dat je het mist. En dat gevoel hebben mij vrouw en ik nu weer. (we hadden eerst zijn voorganger de 42pf9831).

Zin of onzin van ambilight
Wil je geen ambilight, koop dan gewoon een ander merk. Tegenwoordig heeft ieder merk wel iets van digitale bewerking in zich. Philips wil zich alleen onderscheiden door een extra dimensie toe te voegen met ambilight. Naar mijn mening zijn ze daar in geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pascalbulsing schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:01:
[...]

De MM in Rotterdam Centrum is door de voorraad van wel 1 stuks heen (hangt bij mij thuis). De MM in Alexandrium zou er vier binnen krijgen 1 of 2 voor in de showroom en de rest voor de verkoop.
Mijn Aurea stond daar in bestelling maar afgelopen vrijdag had hij 'm niet binnen gekregen na toezegging van Philips. Heb besloten daar niet op te wachten en de MM Centrum te bellen of die 'm al wel hadden. Dat was het geval. Gisterenmiddag direct opgehaald.

Ervaring :
Ambilight Spectral is wel even wennen, maar na 2 avondjes kijken nu toch wel een hele leuke tv. In het begin trekken je ogen continue naar de rand, maar nu let ik er al niet meer op en dat is denk ik juist de bedoeling. Het moet juist opvallen als je het uitzet en je je dan realiseer dat je het mist. En dat gevoel hebben mij vrouw en ik nu weer. (we hadden eerst zijn voorganger de 42pf9831).

Zin of onzin van ambilight
Wil je geen ambilight, koop dan gewoon een ander merk. Tegenwoordig heeft ieder merk wel iets van digitale bewerking in zich. Philips wil zich alleen onderscheiden door een extra dimensie toe te voegen met ambilight. Naar mijn mening zijn ze daar in geslaagd.
helemaal mee eens, ben echt tevreden een goed toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Anoniem: 234850 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:03:
Volgens de specificaties van philips kan de 9732 een computerformaat van 1360 x 768, 60 Hz
de 9632 daarintegen kan een maximaal computer formaat aan van 1920 x 1080p, 60 Hz

beetje vreemd, een goedkoper model met toch een belangrijke extra optie, voor mij belangrijker dan ambilight en afstandbediening

Kan het me echt niet voorstellen dat dat klopt. Wanneer mijn 9732 binnen is zal ik het wel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:46:
[...]

Waarschijnlijk staat het computerbeeld non-stop te flikkeren zodra je natural motion uitzet?
Klopt. Ik ben gisteren naar de winkel teruggegaan om dit te testen, en inderdaad als je Digital Natural Motion uitzet, dan flikkert het computerbeeld (laptop verbonden via HDMI aan 1920x1080 resolutie) constant. Zet je DNM aan, dan flikkert het beeld van zodra er iets verandert aan het beeld, bijvoorbeeld bij scrollen of bij bewegen van de cursor met muis of pijltjes.

Ik heb dit getest op zowel een PFL9632 als een PFL9732, en beiden vertonen hetzelfde probleem.

Ik heb ook allerlei settings proberen te veranderen in het regelpaneel van de NVIDIA videokaart van mijn laptop, maar niets hielp.

Ik heb de test ook nog even gedaan op de Samsung M87 en de Pioneer PDP-LX508 (plasma), en daar deed dit probleem zich niet voor: op beiden kreeg ik een stabiel en scherp computerbeeld via HDMI, aan de volle resolutie van 1920x1080.

Voor mij betekent dit dat de nieuwe Philips-reeks geschrapt worden van mijn schortlist, ik vind dit een bijzonder storend probleem, omdat het gewoonweg onwerkbaar is een 9632 of 9732 te gebruiken als computermonitor.

Blijven nu over op mijn shortlist voor aankoop van een LCD TV:
- de nieuwe Samsung F86 en F96 reeks (opvolgers van de M-reeks)
- de nieuwe Sony W3000 en X3500 reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt niet, ik heb beiden in een winkel met mijn laptop verbonden via HDMI, en ze kunnen beiden 1920x1080 resolutie weergeven (tenminste voor die schermgroottes die 1920x1080 resolutie hebben, dus bvb de 32 inch niet).

Echter, zowel 9632 als 9732 hebben een groot probleem voor wie computerweergave belangrijk vindt, met name dat het computerbeeld flikkert van zodra het verandert, bijvoorbeeld wanneer je de muis beweegt (zie ook mijn andere posting van vandaag voor meer details hierover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 234655 schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:41:
[...]

Klopt. Ik ben gisteren naar de winkel teruggegaan om dit te testen, en inderdaad als je Digital Natural Motion uitzet, dan flikkert het computerbeeld (laptop verbonden via HDMI aan 1920x1080 resolutie) constant. Zet je DNM aan, dan flikkert het beeld van zodra er iets verandert aan het beeld, bijvoorbeeld bij scrollen of bij bewegen van de cursor met muis of pijltjes.

Ik heb dit getest op zowel een PFL9632 als een PFL9732, en beiden vertonen hetzelfde probleem.

Ik heb ook allerlei settings proberen te veranderen in het regelpaneel van de NVIDIA videokaart van mijn laptop, maar niets hielp.

Ik heb de test ook nog even gedaan op de Samsung M87 en de Pioneer PDP-LX508 (plasma), en daar deed dit probleem zich niet voor: op beiden kreeg ik een stabiel en scherp computerbeeld via HDMI, aan de volle resolutie van 1920x1080.

Voor mij betekent dit dat de nieuwe Philips-reeks geschrapt worden van mijn schortlist, ik vind dit een bijzonder storend probleem, omdat het gewoonweg onwerkbaar is een 9632 of 9732 te gebruiken als computermonitor.

In het menu de HDMI 1, 2 of 3 aansluiten de juiste aansluiting toe-bedelen. Dan krijg je een superstabiel beeld. Ik heb gisteren ook zitten spelen met een PC op 1920x1080. Na de aansluiting in het menu 'aansluitingen' op SPEL of PC, dat weet ik ff niet meer, gezet te hebben perfect beeld. Geen trillende lijntjes en ook tijdens het bewegen van de muis of beeld een stabiel beeld. Ook de wazige tekst (wat mij opviel) is nu perfect. Eigenlijk net zoals op je TFT scherm van je PC of laptop.

Via de PC een BR en HDDVD gekeken. Ziet er toch wel erg gelikt uit... Wel spelen met de refreshrates van je pc om een echt filmeffect te krijgen 24hz, 25hz of 50hz.
De aanbevolen refreshrate van 60hz (zoals in de manual staat) resulteerd bij mij in een kleiner beeld (zwarte randen om het beeld, maar misschien moet ik nog even met de instellingen spelen om dit weer terug te krijgen.

Niets dan lof over deze range _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

[...]

Waarom heb je de Samsung M87 niet aan je shortlist toegevoegd?
Ik heb namelijk ook dezelfde shortlist en ben erg benieuwd naar jouw bevindingen over de M87.
Ik las overigens ook ergens dat de F86 reeks van Samsung aardig wat kinderziektes heeft. Vooralsnog vind ik de Sony X3500 een echte winnaar maar zijn prijskaartje he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je op de 9732 ook een externe USB harddisk aansluiten? Iemand al geprobeerd? Ik zoek ook nog een leuke demonstratie video in full HD die laat zien wat de 9732 kan. Bij afwezigheid van een BlueRay op dit moment wil ik via de USB een demotje kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-04 12:00
Wij zouden thuis een nieuwe tv kopen, in de winkel hadden we ons oog laten vallen op deze tv, de 32PFL7762D van Philips, deze heeft een extra sub-woofer en toch een mooi geluid ik woon in België dus de prijzen zijn wel dus duurder ons budget is +- 1000 euro.

Site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23
Leuk topic vooral de posts van Vowani en pascalbulsing ben ik even aan het volgen omdat een 42" 9632 ook wel wat lijkt. En nu heeft de een last van een trillend beeld en de ander niet.
Het zou heel fijn zijn als jullie misschien je specs kunnen posten van de gebruikte PC hardware om de TV aan te sturen en de gebruikte TV instellingen. Misschien kan iemand dan nog eens testen om even duidelijk te krijgen of het beeld nu wel of niet hinderlijk trilt bij gebruik van een PC. Dit zou voor mij namelijk ook een afknapper zijn.
Een Sony X3000 of X3500 zou zeker niet verkeerd zijn maar is me toch wat te duur. (Begint in Duitsland bij 2200 euro)

[ Voor 3% gewijzigd door rvrbtcpt op 30-09-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Frijns.Net schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:10:
Leuk topic vooral de posts van Vowani en pascalbulsing ben ik even aan het volgen omdat een 42" 9632 ook wel wat lijkt. En nu heeft de een last van een trillend beeld en de ander niet.
Het zou heel fijn zijn als jullie misschien je specs kunnen posten van de gebruikte PC hardware om de TV aan te sturen en de gebruikte TV instellingen. Misschien kan iemand dan nog eens testen om even duidelijk te krijgen of het beeld nu wel of niet hinderlijk trilt bij gebruik van een PC. Dit zou voor mij namelijk ook een afknapper zijn.
Een Sony X3000 of X3500 zou zeker niet verkeerd zijn maar is me toch wat te duur. (Begint in Duitsland bij 2200 euro)
Voor alle mensen die via de PC op 1920x1080 trillende lijnen en/of beeld krijgen:

Zet in het menu aansluitingen de desbetreffende HDMI ingang op 'PC'

Ik heb een ATI x1900XT videokaart. Aangesloten via goedkope HDMI > DVI kabel. Net nog even gechecked, maar je moet de HDMI aansluiting waar je je pc op aansluit in het menu 'aansluitingen' op PC zetten en dan krijg je een stabiel beeld. Zet je 'm op Spel of iets anders dan zie je de lijntjes trillen.

Dan je beeldformaat nog even instellen op 'Niet op Schaal' en je hebt een volledig 1:1 beeld. Zet je 'm op 16:9 Breedbeeld dan gaat hij over op een 2 of 3 cm. overscan. Je randjes van je startmenu en de menubalk vallen dan zo goed als weg. De optie 'Bluray' geeft trouwens dat iets wat schokkerige filmeffect op je beeld. Er is dus wel degelijk over deze opties nagedacht.

Wat ik wel mis zoals ik in mijn eerdere bericht schreef is de afwezigheid van de lichtsensor. Naar mijn mening heeft de Aurea die niet aan boord. Kan het fout hebben, maar wacht het antwoord van Philips maar even af. De speciale servicelijn voor de Aureau is nog steeds voorzien van een leuk muziekje, maar niemand die je te woord staat. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234784

Als professioneel fotograaf overweeg ik om de 47pfl9732 aan te schaffen. Hoofdreden is televisie kijken, films/concerten van dvd enz/. We gaan over op satellietontvangst omdat we komend jaar naar Noorwegen gaan emigreren en we wel een schotel moeten hebben.
Maar mijn keuze voor full HD wordt ook zakelijk gezien gedragen. Ik wil mijn foto's voordat ik besluit grote prints te laten maken (voor exposities of voor klanten) beoordelen op het 47 inch formaat. Ook wil ik de tv als presentatiescherm voor potentiele klanten gebruiken om te laten zien wat je met digitate fotografie kunt doen. Ik werk met Apple en in mijn workshops probeer ik mensen anders te laten kijken naar hetzelfde en ze te laten profiteren van de mogelijkheden die tegenwoordig worden geboden. Met name door het gebruik van software en hardware die ondersteunend zijn aan talent en niet andersom.
De digitale doka is dan niet zo'n utopie.
Maar mijn kernvraag is dus. Is zo'n Philips bak daar voor geschikt? Krijg ik de beelden net zo mooi zichtbaar als op mijn Apple HD 23 inch scherm. Gelikte presentaties die mensen enthousiasmeren om meer te doen met hun fotografie. Maar ze ook het proces te laten zien van het maken van het beeld tot aan de presentatie. Het zelf maken van een dvd presentatie enz. Ik kom met deze vraag niet zo ver in de mediamarkten of andere grote winkels. Hoe graag men mij ook wil helpen. Heb al met een laptop voor diverse TV's gezeten en via een DVI naar HDMI kabel e.e.a. geprobeerd. Het is alleen zo rommelig en druk in al die zaken. En de echte speciaalzaken zijn dun gezaaid. Echter de 9732 heb ik nog niet mogen "proeven"

Door het Apple scherm zie ik duidelijk verschil in een 72 dpi jpg beeld en een 300 dpi jpg beeld. En dat in de resolutie 1920 x 1200.

Ik lees hier zoveel toegewijde deskundigheid dat ik dacht: "laat ik het eens vragen". Als iemand nu iets heeft van "laat ik hier eens antwoord op geven"....heel graag en bijvoorbaat enorm bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

In de datasheet staat dit inderdaad, als je de handleiding bekijkt, zal je zien dat de 9732 wel degelijk alle formaten ondersteund. Is gewoon een fout in de datasheet. staat trouwens al een paar keer in dit topic vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nou, heb eindelijk de Aurea in het echt gezien bij de MM. Niet dat ik deze TV op mijn shortlist heb staan want EUR 3999 voor een 42" is way boven mijn budget... :o

Philips heeft goed onderhandeld met/veel betaald aan MM want het licht in de ruimte waar hij tentoongesteld staat was erg gedimd tov vroeger. In dezelfde ruimte hangen ook Sony en Panasonic. :o

De Aurea is echt een baanbrekende TV gezien haar concept. Je aandacht wordt er echt naar toegezogen. Het is zeg maar een Apple in een rij van PC's.

De lichtgevende rand is echt heel apart en het leidt wel je aandacht af van het beeld. Het is een moelijk te beoordelen fenomeen, je moet er waarschijnlijk thuis een week naar kijken ofzo om je echt een mening erover te kunnen vormen.

Voor velen is het een gimmick en misschien is dat het ook wel maar het is wel een verfrissend iets in het grote aanbod van soortgelijke tv's.

Voor mij was iets anders echter interessanter. Naast de Aurea hing een 42" full HD 1080p Philips voor ongeveer EUR 1450 oid. Het typenummer ben ik helaas vergeten maar deze prijzen beginnen erg aantrekkelijk te worden. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Ik heb de 26pfl3312 gister gekocht, echt een pracht tv.

Hij ondersteunt 1080p en heeft echt een schitterend beeld, echt een mooi design op, geen ghosting. Nog geen negatieve dingen opgemerkt, geluid is trouwens ook "gewoon" mooi voor zo een tv.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231245

iemand al antwoord of de 9732 range met een usb harddisk overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Jurgh,

Ik heb het nog niet kunnen proberen, mijn 9900D komt pas dinsdag, maar als ik de handleidingen en support sites moet geloven zou een usb harddisk geen direct probleem mogen vormen. Alleen kan het zijn dat de specifieke behuizing niet geaccepteerd wordt. Het apparaat moet echt als een mass storage device gezien worden en niks anders, als dit het geval is zou de kans van werken erg hoog moeten zijn. Waar je alleen rekening mee moet houden is dat deze nieuwe range van philips officieel geen video bestanden meer accepteerd. Via een specifieke naam van het mpeg bestand in de root dir zou het wel werken. Maar bestanden mogen dus niet onder willekeurige naam in willekeurige dir staan. Foto's en mp3's mogen wel in een sub dir staan.

@artfoto,

De nieuwe range, zowel 9632 als 9732 (en ook de 9900D) beschikken over een usb poort via welke een usb stick met direct uitgelezen kan worden. Als je daar enkele jpg bestanden opzet moet toch eigenlijk elke winkel wel bereidt zijn om dit aan je te tonen zodat je hier zelf een oordeel kan vellen.

Bij mij ging het een beejte mis, waarschijnlijk had ik de foto's niet juist gekopieerd naar de stick, oude (iets lagere resolutie, jpg bestanden deden het wel op de aurea. Ik vond ze er erg goed uitzien met behoud van detail en kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 231245 schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:27:
iemand al antwoord of de 9732 range met een usb harddisk overweg kan?
Ja dat kan, maar je kan er alleen foto's en muziek van spelen. De nieuwe lijn speelt geen filmpjes meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Aapiethaaap schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:07:
Ik heb de 26pfl3312 gister gekocht, echt een pracht tv.

Hij ondersteunt 1080p en heeft echt een schitterend beeld, echt een mooi design op, geen ghosting. Nog geen negatieve dingen opgemerkt, geluid is trouwens ook "gewoon" mooi voor zo een tv.
Hij "ondersteund" het misschien wel maar weergeven zal hij het niet,hoogstens 720P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114255 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:00:
@artfoto,

De nieuwe range, zowel 9632 als 9732 (en ook de 9900D) beschikken over een usb poort via welke een usb stick met direct uitgelezen kan worden. Als je daar enkele jpg bestanden opzet moet toch eigenlijk elke winkel wel bereidt zijn om dit aan je te tonen zodat je hier zelf een oordeel kan vellen.
9732 heeft zelfs een kaartlezer! Dus nog makkelijker voor een fotograaf. Ik zou gewoon eens een SD kaartje mee nemen naar een winkel en even gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik ben van plan om binnen nu en een maand een nieuwe tv te kopen, waarschijnlijk de 32PFL9632D of de 37PFL9632D. Ik zie alleen als verschil in groote en dat de 37PFL9632D Full HD ondersteunt.

Ik vraag me alleen af of dit die 400 euro waard is, op dit moment kijk ik alleen films (DVD's) en heb ik een WII spelcomputer.

Kan me iemand misschien een advies geven wat ik beste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drpeer_holland schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:37:
Ik ben van plan om binnen nu en een maand een nieuwe tv te kopen, waarschijnlijk de 32PFL9632D of de 37PFL9632D. Ik zie alleen als verschil in groote en dat de 37PFL9632D Full HD ondersteunt.

Ik vraag me alleen af of dit die 400 euro waard is, op dit moment kijk ik alleen films (DVD's) en heb ik een WII spelcomputer.

Kan me iemand misschien een advies geven wat ik beste kan kopen?
Ik denk dat niemand zit te wachten op GTST of het journaal in full HD. Ik denk dat juist filmliefhebbers nu voor full HD moeten gaan. 1 apparaat moet het eerste zijn in full HD. Met 1 a 2 jaar zijn blue-ray spelers de standaard en koop je alle films in full hd. Hoe lang gaat een TV bij jou mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232147

Anoniem: 57381 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat niemand zit te wachten op GTST of het journaal in full HD. Ik denk dat juist filmliefhebbers nu voor full HD moeten gaan. 1 apparaat moet het eerste zijn in full HD. Met 1 a 2 jaar zijn blue-ray spelers de standaard en koop je alle films in full hd. Hoe lang gaat een TV bij jou mee?
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn dat Blue-ray standaard zal worden, hddvd zal ook zware concurrent worden... maar full -hd is wel de toekomst dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
Anoniem: 57381 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:45:
[...]

Ik wil er toch minimaal 5 jaar mee doen, misschien is het dan toch beter om voor full hd te gaan, ben je in ieder geval voorbereid op de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Leuke campagne is Philips nu aan het voeren in de USA:

http://ambilight.msn.com

Zelfs met gesimuleerd Ambilight merk je het verschil tussen on/off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
mr.sky schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:26:
37PFL9632D/10 besteld. € 1599,-, maandag as kan ik hem ophalen (Koopjeskampioen.nl)

Nog 3 dagen wachten.......

.
Kun je misschien je ervaring delen met deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199995

Ik heb vandaag een TVIX 4100 besteld. Komt morgen binnen als het goed is. Is een Mediaplayer die bestanden kan streamen vanaf een netwerk. Zo goed als alle formaten worden onderstuend waaronder h.264, ts en ook mkv, deze laatste is redelijk uniek, geen enkele andere speler ondersteund deze voor zover ik weet. Video gaat via HDMI en audio via optisch of component, ga er van uit dat de passthrough compin tv compout naar versterker nu het goede effect geet door digtiaal door te geven zodat ik van 5.1 kan genieten. Ik laat het allemaal nog wel weten mocht er interesse zijn. Het is weer wel een paar honderd euro maar ik heb geen hd(ready) tv gekocht om sdtv op te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ook ik ben rond aan het kijken naar een nieuwe LCD; Ik heb inmiddels gekeken naar Samsung, Toshiba en nu naar Philips.

Ik zie dat de nieuwere series 14 bits kleur gaan ondersteunen, maar in het lijstje wat in de in deze draad staat lees ik nergens iets over de xvYCC kleurruimte. Ik neem aan de de nieuwe modellen dit wel ondersteunen ?

En trouwens: 14 bits, da's een beetje vreemd getal in mijn ogen. 8, 10, 12 en 16 bits ken ik als/uit officiele standaarden, maar geen 14. Weet iemand iets meer hierovber, of is het gewoon een tussenstap richting de 16 bits per kanaal (=48 bits totaal, conform de nieuwe HDMI1.3/deep color specificate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Anoniem: 100386 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:36:
Ook ik ben rond aan het kijken naar een nieuwe LCD; Ik heb inmiddels gekeken naar Samsung, Toshiba en nu naar Philips.

Ik zie dat de nieuwere series 14 bits kleur gaan ondersteunen, maar in het lijstje wat in de in deze draad staat lees ik nergens iets over de xvYCC kleurruimte. Ik neem aan de de nieuwe modellen dit wel ondersteunen ?

En trouwens: 14 bits, da's een beetje vreemd getal in mijn ogen. 8, 10, 12 en 16 bits ken ik als/uit officiele standaarden, maar geen 14. Weet iemand iets meer hierovber, of is het gewoon een tussenstap richting de 16 bits per kanaal (=48 bits totaal, conform de nieuwe HDMI1.3/deep color specificate).
Ja 14 bits is inderdaad apart. Ik zie Sony met hun nieuwe X-serie promoten dat zij 10-bits hebben en nu lees ik dat Philips 14 bits heeft. In hoeverre is dit waar? De concurrenten zijn nog allemaal 8 en 10 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 23:23
Anoniem: 181923 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:36:
[...]

Ja 14 bits is inderdaad apart. Ik zie Sony met hun nieuwe X-serie promoten dat zij 10-bits hebben en nu lees ik dat Philips 14 bits heeft. In hoeverre is dit waar? De concurrenten zijn nog allemaal 8 en 10 bits.
In de BCC in Maastricht staat de Samsung M86 en de Philips 9632 naast elkaar en dan valt toch op dat de Philips iets meer kleur heeft.

Ditzelfde viel me ook op bij de Mediamarkt (Hertzogenrath) waar deze toestellen bij elkaar stonden.
Bij de MM stonden er ook nog wat andere merken bij en daar kreeg ik toch het idee dat de Philips er wat kleurrijker uitzag. Ook nadat we de contrasten enz. wat bijgesteld hadden zodat deze waardes wat op elkaar leken.

Of dit te danken was aan 14bits kleuren of misschien toch nog ergens een instelling is moeilijk te zeggen aangezien er nogal wat mogelijkheden zijn m.b.t. configuratie van zo'n tv.

[ Voor 10% gewijzigd door rvrbtcpt op 01-10-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Mijns inziens kun je tv's totaal niet vergelijken als het niet een gespecialiseerde shop is. Er staat me vaak wat meuk naast elkaar met default instellingen en slechte splitters, niet normaal zeg.
Maar in Herzogenrath stond daar ook de 47PFL9732 toevallig? Ik wil die nog ff real life zien voor ik definitief mijn beslissing maak. Niet qua beeld, maar qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Anoniem: 57381 schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:23:
Kun je op de 9732 ook een externe USB harddisk aansluiten? Iemand al geprobeerd? Ik zoek ook nog een leuke demonstratie video in full HD die laat zien wat de 9732 kan. Bij afwezigheid van een BlueRay op dit moment wil ik via de USB een demotje kunnen geven.
Al geprobeerd, werkt niet :( USB-sticks wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
[...]

Misschien dat dit in de toekomst wordt opgelost middels een FirmWare update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Misschien dat dit in de toekomst wordt opgelost middels een FirmWare update?
Firmware update niet nodig volgens 'pascalbulsing': Setting voor HDMI op 'PC' zetten.
Heeft Vowani dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen 'Computerformaten' en 'Videoformaten' ?

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten:
640 x 480 60 Hz
800 x 600 60 Hz
1024 x 768 60 Hz
1280 x 1024 60 Hz
1360 x 768 60 Hz
Videoformaten:
480i 60Hz
480p 60Hz
576i 50Hz
576p 50 Hz
720p 50, 60 Hz
1080i 50, 60 Hz
1080p 24 Hz, 25 Hz, 30 Hz
1080p 50 Hz, 60 Hz

Als ik de PC middels HDMI aansluit op deze tv (42PFL9732D) kan ik toch gewoon 1080p aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220175

Anoniem: 100386 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:36:

14 bits kleur zal voorlopig nog niet weergegeven worden op een scherm. Er zijn nog geen schermen de dit kunnen (Of ze zijn veel te duur). Hooguit zal de processing plaatsvinden op 14-bit.

De xvYCC colourspace is m.i. dus ook voor de (nabije) toekomst, nog niet voor het heden. Ik denk zelf dat we al zijn overgegaan op andere technieken dan Plasma of LCD tegen de tijd dat we daar echt van kunnen gaan genieten.

De xvYCC is relatief nieuw. Nadat de specificaties (HDMI 1.3 in dit geval) klaar zijn zullen eerst de makers van HDMI receivers/transmitters aan het werk moeten voordat de TV fabrikanten aan de slag kunnen.
De processorcapaciteit die nodig is om eea te verwerken en het feit dat het eigenlijk ook niet wordt weergegeven, zal de reden zijn dat het nog stil is rond dit thema.

Ten overvloedde, de xvYCC colourspace is optioneel binnen de HDMI 1.3 specificatie (Net als alle andere leuke dingen, incl. 1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
wamelr schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:42:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen 'Computerformaten' en 'Videoformaten' ?

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten:
640 x 480 60 Hz
800 x 600 60 Hz
1024 x 768 60 Hz
1280 x 1024 60 Hz
1360 x 768 60 Hz
Videoformaten:
480i 60Hz
480p 60Hz
576i 50Hz
576p 50 Hz
720p 50, 60 Hz
1080i 50, 60 Hz
1080p 24 Hz, 25 Hz, 30 Hz
1080p 50 Hz, 60 Hz

Als ik de PC middels HDMI aansluit op deze tv (42PFL9732D) kan ik toch gewoon 1080p aansturen?
Dit heb je ongetwijfeld in de datasheet/brochure gevonden. Als je in de handleiding kijkt, zal je betere info vinden (ik geloof dat dit al een keer of 4 in dit topic is gevraagd en beantwoord :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220175 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:35:
[...]

De xvYCC is relatief nieuw. Nadat de specificaties (HDMI 1.3 in dit geval) klaar zijn zullen eerst de makers van HDMI receivers/transmitters aan het werk moeten voordat de TV fabrikanten aan de slag kunnen.
De processorcapaciteit die nodig is om eea te verwerken en het feit dat het eigenlijk ook niet wordt weergegeven, zal de reden zijn dat het nog stil is rond dit thema.

Ten overvloedde, de xvYCC colourspace is optioneel binnen de HDMI 1.3 specificatie (Net als alle andere leuke dingen, incl. 1080p).
Toch, mijn receiver ondersteunt dit al èn heeft een videoprocessor die dit ondersteunt. En ook de randapparatuur vanaf de generatie november/december aanstaande zullen dat gaan ondersteunen. Dus zo'n toekomstmuziek is het niet, en het is nu aan de schermfabrikanten om mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199995 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:35:
Ik heb vandaag een TVIX 4100 besteld. Komt morgen binnen als het goed is. Is een Mediaplayer die bestanden kan streamen vanaf een netwerk. Zo goed als alle formaten worden onderstuend waaronder h.264, ts en ook mkv, deze laatste is redelijk uniek, geen enkele andere speler ondersteund deze voor zover ik weet. Video gaat via HDMI en audio via optisch of component, ga er van uit dat de passthrough compin tv compout naar versterker nu het goede effect geet door digtiaal door te geven zodat ik van 5.1 kan genieten. Ik laat het allemaal nog wel weten mocht er interesse zijn. Het is weer wel een paar honderd euro maar ik heb geen hd(ready) tv gekocht om sdtv op te kijken...
Deze heb ik reeds al maar mijn aurea is nog niet binnen.
De 4100 sh van tvix is werkelijk geweldig; ook voor mkv!! hij speelt ook ondertitel bestanden af bij avi en divx (.srt) ik heb hem nu al een weekje.
Goede keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:15:
[...]

Toch, mijn receiver ondersteunt dit al èn heeft een videoprocessor die dit ondersteunt. En ook de randapparatuur vanaf de generatie november/december aanstaande zullen dat gaan ondersteunen. Dus zo'n toekomstmuziek is het niet, en het is nu aan de schermfabrikanten om mee te gaan.
Toekomst is relatief..... Het gaat vrij snel tegenwoordig. Wat ik bedoelde is dat het niet heel nuttig is om te investeren in de processorcapaciteit als het scherm zelf het niet weergeeft. Bij randapparatuur is dat geen argument om het niet te plaatsen, deze apparaten moeten voorbereid zijn op de toekomst waarin er schermen zijn die eea wel kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224568

Frijns.Net schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:23:
[...]

In de BCC in Maastricht staat de Samsung M86 en de Philips 9632 naast elkaar en dan valt toch op dat de Philips iets meer kleur heeft.

Ditzelfde viel me ook op bij de Mediamarkt (Hertzogenrath) waar deze toestellen bij elkaar stonden.
Bij de MM stonden er ook nog wat andere merken bij en daar kreeg ik toch het idee dat de Philips er wat kleurrijker uitzag. Ook nadat we de contrasten enz. wat bijgesteld hadden zodat deze waardes wat op elkaar leken.

Of dit te danken was aan 14bits kleuren of misschien toch nog ergens een instelling is moeilijk te zeggen aangezien er nogal wat mogelijkheden zijn m.b.t. configuratie van zo'n tv.
Neuhh gewoon beter panel of betere buizen... Voor zover ik weet ondersteund nog geen enkele bron danwel opslag medium 14bit color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220175 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:35:
[...]

14 bits kleur zal voorlopig nog niet weergegeven worden op een scherm. Er zijn nog geen schermen de dit kunnen (Of ze zijn veel te duur). Hooguit zal de processing plaatsvinden op 14-bit.

De xvYCC colourspace is m.i. dus ook voor de (nabije) toekomst, nog niet voor het heden. Ik denk zelf dat we al zijn overgegaan op andere technieken dan Plasma of LCD tegen de tijd dat we daar echt van kunnen gaan genieten.

De TVs met LED backlight hebben al een gamma wat aardig in de buurt komt van 14bit, danwel dit al bereikt. De demo toestellen zien er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil dat zeggen dat de nieuwe serie van Philips dus LED backlight heeft, omdat in de specificaties echt wordt opgegeven dat die TV's 14 bits kleur (in de specificaties "4 triljoen kleuren (14bit RGB)" genoemd) weergeven ?

Ik bedoel dan bv de 37PFL9632D ?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 02-10-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

obionekanobi schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:09:
Klopt,
Onzin de 42PFL7862D/10 heeft exact hetzelfde chassis dan de 9732 serie... Zonder ambi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
Anoniem: 224568 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:23:
[...]

Onzin de 42PFL7862D/10 heeft exact hetzelfde chassis dan de 9732 serie... Zonder ambi
Helaas klopt dit niet, kijk maar eens naar de onderstaande product vergelijking

http://www.consumer.phili...10%5D%5Bcompare%3Btrue%5D

42PFL9732D/10

Perfect Pixel HD Engine, HD Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, 1080p 50/60 Hz verwerking, 1080p 24/25/30 Hz verwerking, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control met lichtsensor, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus, 100 Hz Clear LCD, Dubbele framesnelheid

42PFL7862D/10

Pixel Plus 2 HD, HD Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, 1080p 50/60 Hz verwerking, 1080p 24/25/30 Hz verwerking, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control met lichtsensor, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus, 100 Hz LCD, Dubbele framesnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38
Philips, niet alleen een goed merk, ook super service.

Zojuist heb ik Philips even gebeld omdat de pieptoon van mijn 37" 9732 me toch niet lekker zit. Mijn vriendin hoort het niet maar ik hoor het wel. Zelfs wanneer hij uitstaat.

De boel werd telefonisch even geregistreerd en het was een bekend probleem, zoals ik ook al verwachtte, met de voeding.

Ze gaan telefonisch contact met mij opnemen om de voeding te vervangen.

Vriendelijke telefonische ondersteuning en bovendien meteen aan de beurt.

Mag ook eens gezegd worden!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235178

Beste iedereen,

Reeds geruime tijd volg ik met groe interesse dit topic en en het de voorloper van dit topic.
Ik heb mij nu ook geregistereerd om deel te nemen.
Ik was vanmiddag bij Expert in H'lem. Daar stond een nieuwe 32" model met ambilight.
Type nummer als ik het goed heb was de 32pfl7962
Overigens viel mij bij ditmodel op dat de lengte van de ambilight ledbalkjes aan de zijkant maar erg beperkt leek tov de andere modellen.

De verkoper wist te melden dat dit een nieuw model is en dat dit de opvolger van de 3 maanden oude 32pfl9632 is. En dat de laatste waarschijnlijk binnenkort niet meer leverbaar is.

Ik heb een aantal vraagjes
Ik heb gegoogled op het genoemde type nummer maar kan bijna niets vinden?
Ook op de site van Philips vindt ik geen info. Via dit forum wel het sepcs bald gevonden en op kieskeurig staat het model wel al geregistreerd.
Wie heeft nog meer info en/of ervaringen over dit model??????

Verder klopt het dat de 32pfl9632 uit productie genomen gaat worden na slechts 3 maanden op de markt te zijn geweest?

TIP:
Tot slot misschien nog een tip om van de veel genoemde brom/zoemtoon af te komen.
Uit de commentaren begrijp ik dat ook in de uitstand met de stekker er in de toon nog hoorbaar is. Mogelijk ben je van het geluid af als je er een zogenaamde standby killer tussen plaatst. De televisie denkt dan dat hij niet meer aangesloten zit op het elektriciteitsnet. Daarnaast heb je het voordeel dat je niet meer naa de televisie hoeft elopen om hem weer op sandby te zetten. Slechts een extra druk op de afstandsbediening zrgt ervoor dat er weer stroom op de televisie komt en hij weer op standby staat. Makkelijk en nog energiezuinig ook.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drpeer_holland schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Helaas klopt dit niet, kijk maar eens naar de onderstaande product vergelijking

http://www.consumer.phili...10%5D%5Bcompare%3Btrue%5D

42PFL9732D/10

Perfect Pixel HD Engine, HD Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, 1080p 50/60 Hz verwerking, 1080p 24/25/30 Hz verwerking, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control met lichtsensor, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus, 100 Hz Clear LCD, Dubbele framesnelheid

42PFL7862D/10

Pixel Plus 2 HD, HD Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, 1080p 50/60 Hz verwerking, 1080p 24/25/30 Hz verwerking, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control met lichtsensor, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus, 100 Hz LCD, Dubbele framesnelheid
Zelfde chassis, andere software. Ofwel, windows 95 op je nieuwe quadcore-en-wat-zo-niet-meer pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235178 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:30:
Beste iedereen,

Reeds geruime tijd volg ik met groe interesse dit topic en en het de voorloper van dit topic.
Ik was vanmiddag bij Expert in H'lem. Daar stond een nieuwe 32" model met ambilight.
Overigens viel mij bij ditmodel op dat de lengte van de ambilight ledbalkjes aan de zijkant maar erg beperkt leek tov de andere modellen.

De verkoper wist te melden dat dit een nieuw model is en dat dit de opvolger van de 3 maanden oude 32pfl9632 is. En dat de laatste waarschijnlijk binnenkort niet meer leverbaar is.

Ook op de site van Philips vindt ik geen info. Via dit forum wel het sepcs bald gevonden en op kieskeurig staat het model wel al geregistreerd.

Verder klopt het dat de 32pfl9632 uit productie genomen gaat worden na slechts 3 maanden op de markt te zijn geweest?

TIP:
Tot slot misschien nog een tip om van de veel genoemde brom/zoemtoon af te komen.
Uit de commentaren begrijp ik dat ook in de uitstand met de stekker er in de toon nog hoorbaar is. Mogelijk ben je van het geluid af als je er een zogenaamde standby killer tussen plaatst. De televisie denkt dan dat hij niet meer aangesloten zit op het elektriciteitsnet. Daarnaast heb je het voordeel dat je niet meer naa de televisie hoeft elopen om hem weer op sandby te zetten. Slechts een extra druk op de afstandsbediening zrgt ervoor dat er weer stroom op de televisie komt en hij weer op standby staat. Makkelijk en nog energiezuinig ook.

7(8)7
Of de 32PFL9632 uit productie gaat weet ik niet. Daar kunnen we alleen over speculeren denk ik. Dus bij deze:

De 32pfl7962 staat op het LC7.5 chassis dat net nieuw is en enkele voordelen biedt tov de nu veel gebruikte LC7.1 en LC7.2 chassis'. M.i. is de 7.5 versie een kosteneffectieve vervanger van de BJ3.1 modellen.( o.a PFL7332) niet van het chassis van de PFL9632D. De PFL9632D staat op het TV520 chassis, dat op dit moment het top chassis ( bij Philips ) is.
Technisch gezien kan de PFL7962 de vervanger niet zijn. De enige reden die ik kan verzinnen waarom ze de 32PLF9632 (op termijn) uit productie halen is dat het prijspijl van dergelijke modellen dusdanig is dat het niet rendabel (genoeg) (meer) is om op dat formaat een top chassis te gebruiken.

Dat zou overigens strijdig zijn met het feit dat de net geintroduceerde 32PFL7862D ook gebruik maakt van het TV520 chassis.

Volgende.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijNoS
  • Laatst online: 13:22
Anoniem: 235178 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:30:
Beste iedereen,

TIP:

7(8)7
Ik heb even gekeken op de philips site. Daar staan beide tv's gewoon op. De 7962 is een versie zonder de perfect pixel engine maar met de oudere pixel plus 2 hd. Lijkt me niet dat deze de 9632 gaat vervangen.

??blabla??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235184

Ik ben nieuw in dit forum en sinds een week de gelukkige bezitter van een 37PFL9732D. De eerste ervaringen zijn erg goed! Ik gebruik de TV in combinatie met UPC Digital TV (niet de HD variant).

Ook fotowerk ziet er erg goed uit op het scherm (dat vroeg iemand een aantal postings terug). Ik ben een redelijk serieuze hobbyist op dat vlak. De TV werkt als een 1920x1080 monitor met geweldig dynamisch bereik! Alsof je een ouderwetse dia op een lichtbak legt, en dan tig keer groter. De calibratiemogelijkheden zijn beperkt, je kan eventueel wel je witpunt zelf instellen via het menu "tint". Om het optimaal te doen zou je de foto's in Photoshop het juiste aantal pixels moeten geven, dus 1080 op de korste zijde. De TV kan natuurlijk zelf ook downsamplen en doet dat helemaal niet slecht. Ik was erg onder de indruk, zeker ook in kombinatie met de ambilight die je fotopresentatie nog meer karakter geeft!

Om te testen hoe goed de kwaliteit van mijn scherm is heb ik deze website met 1920x1080 testfoto's gevonden en uitgeprobeerd. Geen dode pixels o.i.d. gevonden.

Tot slot ben ik benieuwd welke beeldinstellingen jullie gebruiken? Ik ben zelf een liefhebber van mooie documentaires zoals de BBC die vaak uitzendt. Mijn favoriete beeldinstellingen daarbij zijn:
contrast: 85
helderheid: 50
kleur: 48
scherpte: 6
tint: normaal
perfect pixel: aan
HD nat. motion: minimum
100Hz: aan
dyn. contrast: minimum
ruisreduktie: minimum
MPEG art. reduktie: aan
kleurverz.: medium
active control: aan
lichtsensor: aan
beeldformaat: auto

Ben benieuwd of jullie instellingen veel afwijken?
Groetjes,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nieuw in dit forum en sinds een week de gelukkige bezitter van een 37PFL9732D. De eerste ervaringen zijn erg goed! Ik gebruik de TV in combinatie met UPC Digital TV (niet de HD variant).

Ook fotowerk ziet er erg goed uit op het scherm (dat vroeg iemand een aantal postings terug). Ik ben een redelijk serieuze hobbyist op dat vlak. De TV werkt als een 1920x1080 monitor met geweldig dynamisch bereik! Alsof je een ouderwetse dia op een lichtbak legt, en dan tig keer groter. De calibratiemogelijkheden zijn beperkt, je kan eventueel wel je witpunt zelf instellen via het menu "tint". Om het optimaal te doen zou je de foto's in Photoshop het juiste aantal pixels moeten geven, dus 1080 op de korste zijde. De TV kan natuurlijk zelf ook downsamplen en doet dat helemaal niet slecht. Ik was erg onder de indruk, zeker ook in kombinatie met de ambilight die je fotopresentatie nog meer karakter geeft!

Om te testen hoe goed de kwaliteit van mijn scherm is heb ik deze website met 1920x1080 testfoto's gevonden en uitgeprobeerd. Geen dode pixels o.i.d. gevonden.

Tot slot ben ik benieuwd welke beeldinstellingen jullie gebruiken? Ik ben zelf een liefhebber van mooie documentaires zoals de BBC die vaak uitzendt. Mijn favoriete beeldinstellingen daarbij zijn:
contrast: 85
helderheid: 50
kleur: 48
scherpte: 6
tint: normaal
perfect pixel: aan
HD nat. motion: minimum
100Hz: aan
dyn. contrast: minimum
ruisreduktie: minimum
MPEG art. reduktie: aan
kleurverz.: medium
active control: aan
lichtsensor: aan
beeldformaat: auto

Ben benieuwd of jullie instellingen veel afwijken?
Groetjes,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:33
1. Je had in je topic titel toch best ook het type van je TV vermeld.
2. Ideale beeldinstellingen zijn voor iedereen anders. Niet alleen omwille van persoonlijke voorkeur, maar ook omdat de toestellen die je eraan hangt mee het beeld bepalen. 2 verschillende DVD-spelers gaan bvb op zich al totaal andere kleuren genereren waardoor de ideale instelling van de TV in beide gevallen verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry, dit bericht had een reply moeten zijn, geen nieuw topic.

weet iemand hoe ik dit topic weer kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Handleiding, wat is dat?
Het duurde dus even voordat ik doorhad dat ik in het menu moest aangeven dat ik spdif (coax) in gebruik bij ext3 (component) en vervolgens dus weer via spdif uit doorvoer naar mijn 5.1 receiver. Maar nadat ik dat goed ingesteld had was het geluid bij mijn dvd's weer ok.

Kort om mijn aurea is nu goed werkende.

Zowel het geluid dat via HDMI in komt en via spdif naar de versterker loopt als het geluid van de dvd speler wordt keurig door de tv ge synct met het beeld, althans ik zag geen problemen. Geluid blijft ook na die hier door sommige gemelde 5 minuten in sync door lopen.

Beeld van digi tv (samsung hd decoder) als van dvd speler op 576p (geen verdere upscale mogelijkheid en uitsluitend component aan te sluiten) zijn echt super.

Afbeeldingslocatie: http://www.rikrozeboom.nl/fotodvdnl/aurea.jpg

Nu ga ik weer verder genieten. Later vast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
over de ambilight van de aurea: hebben de leds langs 1 zijde allemaal dezelfde kleur?

Als ik de ambilight van de 37pfl9732 hier bekijk, hebben alle leds per zijde dezelfde kleur. Dat viel me wel een beetje tegen, ik had verwacht dat met losse leds ze allemaal apart aangestuurd zouden worden. Nu zie ik het voordeel niet echt ten opzichte van de "tl balken" op de vorige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incure
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 10:40
Gister de Nintendo Wii aangesloten op de Aurea voor de ultieme game ervaring, blijkt dit helaas slecht te werken. De controls werden traag en zelfs met het spelen van de lichtgevoeligheid in het Wii menu niet beter. Ook de positie van sensorbalk veranderen hielp niet. Wel had ik het gevoel dat na het compleet uitzetten van de Ambilight en de lichtrand het iets beter werdt.

Mijn vraag is of andere mensen hier ook last van hebben. Zelfde vraag aan mensen met een Ambilight TV. Ik hoop namelijk niet dat de Ambilight lampen effect hebben op de Wii, want als ik ooit zo'n TV koop moet er zeker de Wii op kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals enigzins te zien op mijn zelf gemaakte foto:

Links: Onder rood, midden wit, boven blauw
Onder: Links tot iets voorbij midden rood, rechts blauw
Rechts: Onder blauw, midden wit, boven blauw
Boven: Blauw van links tot rechts

Ik heb ook al 4 kleuren op een zijkant voorbij zien komen...

Naar wens kun je het overigens ook rond om een kleur maken. Welke dan weer naar wens varieert met de beeld content of continu die ene gewenste kleur blijft.

De afstandbediening heb ik overigens nog niet werkende met mijn Samsung HD decoder, maar dat is voor mij persoonlijk niet erg.
Beeld verbeteraars heb ik overigens allemaal uit. Tot nog toe geen last van jutter, ghosting etc.
PC heb ik nog niet geprobeerd, zal er voorlopig ook nog even niet van komen. (te lastig om dat even op korte termijn om te gooien.

Net wel de usb stick opnieuw geprobeerd, bij de test in de winkel lag het inderdaad aan de door mij corrupte data, nu werkte het gewoon met een super beeld als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op de een of andere manier is bij m'n ouders thuis tijdens de installatie van hun 32pfl7332 gekozen voor de "shop" stand ipv de "thuis" stand.

Nu is dit niet zo erg, alleen krijgen ze iedere keer bij het aanzetten van de tv dat deze in de Shop stand staat, en in de handleiding staat niet hoe dit te verhelpen.

Iemand enig idee hoe ik dit veranderen kan/de tv kan resetten zodat ik wel voor de thuis stand kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tekielja schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:10:
Op de een of andere manier is bij m'n ouders thuis tijdens de installatie van hun 32pfl7332 gekozen voor de "shop" stand ipv de "thuis" stand.

Nu is dit niet zo erg, alleen krijgen ze iedere keer bij het aanzetten van de tv dat deze in de Shop stand staat, en in de handleiding staat niet hoe dit te verhelpen.

Iemand enig idee hoe ik dit veranderen kan/de tv kan resetten zodat ik wel voor de thuis stand kan kiezen.
Menu --> Installatie --> Voorkeuren --> Locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199995

Anoniem: 215647 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Deze heb ik reeds al maar mijn aurea is nog niet binnen.
De 4100 sh van tvix is werkelijk geweldig; ook voor mkv!! hij speelt ook ondertitel bestanden af bij avi en divx (.srt) ik heb hem nu al een weekje.
Goede keuze!
ja, klopt, speelt inderdaad zo goed als alles af, ben er heel tevreden mee! Enige probleem is met WMVHD met WMApro geluid, dat wordt digitaal geen 5.1. Geen geluid als digitaal, analoog gaat goed, als ik het echter via de xbox360 afspeel heb ik wel 5.1. Maar das een kleinigheid, alle mkv's die ik wilde zien deden het.

Dat was dus gistern Heroes op 720p op de 32"9632 met 5.1 geluid, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:43

Chiron

Moderator Discord
Raymond schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:35:
over de ambilight van de aurea: hebben de leds langs 1 zijde allemaal dezelfde kleur?

Als ik de ambilight van de 37pfl9732 hier bekijk, hebben alle leds per zijde dezelfde kleur. Dat viel me wel een beetje tegen, ik had verwacht dat met losse leds ze allemaal apart aangestuurd zouden worden. Nu zie ik het voordeel niet echt ten opzichte van de "tl balken" op de vorige modellen.
Het voordeel is dat ie minder stroom verbruikt, de hoeveelheid licht die ervanaf komt is echt enorm toegenomen, en vooral de kleurverzadiging is echt een wereld van verschil vergeleken met de 'oude' ambilight met ccfl buisjes.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199995 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:58:
[...]

ja, klopt, speelt inderdaad zo goed als alles af, ben er heel tevreden mee! Enige probleem is met WMVHD met WMApro geluid, dat wordt digitaal geen 5.1. Geen geluid als digitaal, analoog gaat goed, als ik het echter via de xbox360 afspeel heb ik wel 5.1. Maar das een kleinigheid, alle mkv's die ik wilde zien deden het.

Dat was dus gistern Heroes op 720p op de 32"9632 met 5.1 geluid, nice!
Hebbie ook wat foto's van je aurea?
leuk om die te zien.
hij wordt mogren bij mij opgehangen en dan doe ik ook zo spoedig mogelijk wat foto's plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 235184 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:38:
sorry, dit bericht had een reply moeten zijn, geen nieuw topic.

weet iemand hoe ik dit topic weer kan veranderen?
Ik heb de replies naar dit topic verplaatst, leek mij de juiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

FutureCow

(C) FutureCow

Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe LCD tv. Ik wil een 32" tv.
Ik zit nu te twijfelen tussen het vorige top model: philips 32pf9541
Of het nieuwe betere(niet top) model: Philips 32PFL7862

Het nieuwe model is ongeveer 100 euro duurder, maar is dit het wel waard?
4ms -> 6 ms
en 8000:1 -> 6000:1
voorderest allebij Pixel HD 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Anoniem: 215647 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:53:
[...]

Hebbie ook wat foto's van je aurea?
leuk om die te zien.
hij wordt mogren bij mij opgehangen en dan doe ik ook zo spoedig mogelijk wat foto's plaatsen
Laat eens zien / vertel eens hoe hij reageerd op een letterbox film???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FutureCow schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:23:
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe LCD tv. Ik wil een 32" tv.
Ik zit nu te twijfelen tussen het vorige top model: philips 32pf9541
Of het nieuwe betere(niet top) model: Philips 32PFL7862

Het nieuwe model is ongeveer 100 euro duurder, maar is dit het wel waard?
4ms -> 6 ms
en 8000:1 -> 6000:1
voorderest allebij Pixel HD 2.
Wat vind je belangrijk? Als je alleen bovenstaande gegevens belangrijk vind zou ik voor de 9541 gaan. Als je ook andere dingen belangrijk vind, bv computerformaten, aansluitingen en wat zo niet meer, dan zal je specifieker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231141

Ik heb een vraag over de audio delay functie. In mijn geval bij de 52pfl9632, maar ik vermoed dat dit voor alle 9632 en 9732 modellen hetzelfde is.

Als je via HDMI een DVD speler aan de TV aansluit en dan via de SPDIF uitgang van de TV naar een AV receiver gaat, krijg je het geluid netjes met het beeld meevertraagd. Dit is nodig omdat alle beeldbewerking nogal wat tijd kost en een directe audioverbinding van een dvd speler naar de receiver het geluid veel te vroeg komt.

Anyway, het geluid komt altijd in Dolby Digital 2.0 op de versterker aan, ook al gaat er 5.1 van de DVD speler naar de TV. Dit is natuurlijk geen oplossing. Heeft iemand dit wel goed werkend?

Thanks,
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.