[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:24:
Ik heb een vraag over de audio delay functie. In mijn geval bij de 52pfl9632, maar ik vermoed dat dit voor alle 9632 en 9732 modellen hetzelfde is.

Als je via HDMI een DVD speler aan de TV aansluit en dan via de SPDIF uitgang van de TV naar een AV receiver gaat, krijg je het geluid netjes met het beeld meevertraagd. Dit is nodig omdat alle beeldbewerking nogal wat tijd kost en een directe audioverbinding van een dvd speler naar de receiver het geluid veel te vroeg komt.

Anyway, het geluid komt altijd in Dolby Digital 2.0 op de versterker aan, ook al gaat er 5.1 van de DVD speler naar de TV. Dit is natuurlijk geen oplossing. Heeft iemand dit wel goed werkend?

Thanks,
Ik heb dit in het verleden uitgebreid getest met diverse TV's en bronnen. Het is niet altijd zo, wel vaak. Daar is helaas niets aan te veranderen, heeft te maken met copyright beschermingen e.d. Staat ook uitgebreid in de FAQ op de Philips site tegenwoordig, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Als ik het goed begrijp heb ik dus een probleem met audio straks.
Heb nu alles rechtstreeks naar de versterker... Optisch vanaf mijn Xbox360, optisch vanaf Humax digitale decoder, en coaxial vanaf mijn dvd speler. Hoe ga ik dat straks in godsnaam regelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de "always DD2.0 on SPDIF out" vraag bij Philips neergelegd. Ik zal het antwoord delen in dit forum, zodra het binnen is.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dewadden en anderen,

Op mijn aurea heb ik mijn dvd speler via component en spdif aangesloten, de speler heeft geen hdmi. Op deze wijze heb ik gewoon 5.1 geluid op mijn receiver, zowel voor Dolby als voor DTS.
Verder heb ik mijn Samsung HD decoder van @home via HDMI aan de aurea, maar omdat er maar zo nu en dan een 5.1 uitzending is heb ik dit nog niet gemerkt. Binnen kort begint mijn proefperiode van film1 dan zal ik het controleren.

Dan nog even een herhaling over verwerking van 2.35:1 door de aurea.
Over het algemeen zijn de boven en onderkant gedimt wit, grijs zeg maar. Zodra er langs de boven of onderkant van het beeld iets van intensere / fellere kleur komt, zie je deze kleur ook gedimt terug in het ambilight. Ik zelf vind dit een zeer mooi effect geven. Op volle licht sterkte (zoals de zijkanten) zou het waarschijnlijk te storend zijn, volledig uit is ook niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Tekielja schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:10:
Op de een of andere manier is bij m'n ouders thuis tijdens de installatie van hun 32pfl7332 gekozen voor de "shop" stand ipv de "thuis" stand.

Nu is dit niet zo erg, alleen krijgen ze iedere keer bij het aanzetten van de tv dat deze in de Shop stand staat, en in de handleiding staat niet hoe dit te verhelpen.

Iemand enig idee hoe ik dit veranderen kan/de tv kan resetten zodat ik wel voor de thuis stand kan kiezen.
Wat vind je/jullie van dat model?
Ik vind 'm qua prijs en prestaties goed (genoeg), ook in de Media Markt Arnhem (waar ze nu goddank alles in HD laten zien) was ik onder de indruk.
Wil toch liefst onder de 800 blijven qua prijs.

Zijn er nog klachten m.b.t. probleemafhandeling bij Philips? Als ik het Samsung topic lees wordt ik huiverig van de aftersales service :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Dus als ik het goed begrijp kun je niet je DVD speler HDMI aansluiten op de LCD en het geluid laten lopen via bijv een optische kabel tussen de receiver en de DVD speler?
Dat zou mooi @#$#@ zijn!

Wat is dan een spdif aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

friander schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:16:
Dus als ik het goed begrijp kun je niet je DVD speler HDMI aansluiten op de LCD en het geluid laten lopen via bijv een optische kabel tussen de receiver en de DVD speler?
Dat zou mooi @#$#@ zijn!

Als ik je post zo lees, dan moet je bij je instellingen van je DVD-speler kijken; En heeft het niets met de TV te maken :?

DVD ----- HDMI (beeld) ---->TV
DVD ----- SPDIF (audio)----> Receiver

Er komt dus geen geluid uit de TV naar je receiver toe. Overigens kan je met sommige spelers idd instellen dat de audio via de HDMI moet gaan of juist niet. Lees de handleiding van dat apparaat eventjes na.

Anders welllicht een digi audio-out naar je receiver vanuit de TV, maar of dat zinnig is weet ik niet.

Vanwege dit gedoe heb ik gelukkig een receiver met 4 HDMI inputs en 1 output :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Hmm ik heb momenteel de spdif van mn dvd speler naar de tv (32pfl9632), en van de tv de spdif naar de receiver. Dit ivm gesynchroniseerde output, mijn receiver (Harman Kardon 135) doet niet aan lip-sync delay..

Zal vanavond eens testen, want dat zou mooi kut zijn als je bijv. een dts dvdtje wil kijken, en de tv gooit alleen maar dd2.0 naar je versterker :(

Rechtstreeks de dvd speler aan de receiver hangen is geen optie, ivm het welbekende lip-sync probleem.

Zo'n gesynchroniseerde digital-out op de tv is dan behoorlijk nutteloos :(

[ Voor 11% gewijzigd door Chiron op 04-10-2007 11:36 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Precies! Ik heb toevallig dezelfde receiver.

Maar wat ik me nu afvraag is het volgende: als je een DVD speler HDMI aanluit met de LCD en het geluid rechtstreeks van de DVD speler naar de receiver laat lopen, is de vertraging dan wel dusdanig dat je er last van hebt indien je het geluid van de LCD uit zet?? Dat is toch maar iets van 10 Msec??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dat is iets wat ik me dus ook afvroeg, hoe groot die vertraging is in de tv. In VLC player kan ik bijvoorbeeld in stappen van 50ms de audio versnellen/vertragen, maar ik heb nog niet helemaal door hoeveel het nou precies is, en of die stappen van 50ms wel fijn genoeg zijn.

quote van de philips site:
32PFL9632D/10
Verbinding
Vraag
Ik heb geen digital audio-uitvoer op de S/PDIF als ik de HDMI-aansluiting gebruik.

Antwoord

Als uw apparaat met een HDMI-kabel op uw TV is aangesloten, hebt u mogelijk geen digitaal geluid via de S/PDIF-connector.

Deze cinch-connector draagt meestal het label 'Digital Audio out'.

Dit is het geval als uw mediabron (DVD, Blu-ray, ...) is beveiligd met HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) en aan juridische richtlijnen moet voldoen.

U kunt echter altijd genieten van digitaal geluid en beeld op uw TV door een HDMI-kabel te gebruiken.

In bepaalde gevallen, zet het signaal van de S/PDIF-connector uw digitale signaal automatisch om in een lager gespecificeerde indeling.

De geluidskwaliteit van de analoge uitvoer wordt op geen enkele manier beperkt.
Dat houdt dus in dat alleen als je de dvd speler met een hdmi aansluiting aan de tv knoopt, de tv van die drm-crap doorkrijgt, en het geluid via de s/pdif out verkreupelt..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al gezegd, spdif van dvd ---> tv ----> receiver werkt bij mijn aurea 100% ok (zowel dd 5.1 als DTS 5.1 komen ook als zodanig bij mijn receiver aan). Tevens blijft de lyp sync ook in orde.

In eerste instantie had ik het geluid van zowel mijn dvd speler als mijn hd-decoder direct naar mijn receiver omdat ik maar 1 coax spdif kabel had (hd-decoder was optisch). Dit werkt wel, maar mijn receiver kent geen delay / lyp sync dus dat klonk / zag niet uit, dus...

@frainder je kunt wel het geluid direct van een dvd-speler naar je versterker sturen via bijv. optisch en het beeld via hdmi naar de lcd, maar je loopt risico met lypsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRRRR.. ik baal van die oplichting van internetwinkels die fraude plegen met levertijden! Levertijd is levertijd en daar moeten ze zich gewoon aan houden. BAH! Kan weer 2 weken langer wachten op mijn 42pfl9732. Dat beloofd geen beste shopreview te worden. Ik geef de leverancier nog een paar uur om daadwerkelijk terug te bellen met een gegarandeerde afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen is er een grote behoefte aan de implementatie van de lip sync correctie uit de HDMI 1.3 specs. Dan wordt het probleem echt opgelost daar de verbinding dan altijd beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:02:
GRRRR.. ik baal van die oplichting van internetwinkels die fraude plegen met levertijden! Levertijd is levertijd en daar moeten ze zich gewoon aan houden. BAH! Kan weer 2 weken langer wachten op mijn 42pfl9732. Dat beloofd geen beste shopreview te worden. Ik geef de leverancier nog een paar uur om daadwerkelijk terug te bellen met een gegarandeerde afspraak.
Inderdaad 1 keer zelfde probleem gehad (Redcoon). Lokken gewoon mensen! Gewoon cancellen die hap.
Heb nu de 37PFL9632 besteld. Ik heb eerst van te voren gebeld of het model daadwerkelijk op voorraad was, en dat was ie (als enige tussen de 1600 en 1700 eurie) in het noorden.
Maandag krijg ik hem binnen. Zal wel ff een korte review geven wanneer hij hier in de woonkamer stoer staat te doen :) . Hopen dat het probleem van de piepende voeding in standby verleden tijd is!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
friander schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:16:
Dat zou mooi @#$#@ zijn!

Ja, dat begrijp ik er dus ook uit. Mooi kut. Zoals gezegd, ik heb hier 3 digital outs naar mijn receiver lopen (en nee die ondersteund geen HDMI helaas). Ik kan simpelweg geen 3x digital in in bijvoorbeeld de 9732 stoppen.
* UltraSub pissed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hasse

Na lang wachten krijg ik morgen eindelijk mijn 42PFL9732 binnen, maar je hebt gelijk het heeft te lang geduurd. Voordeel van bestekeus.nl is wel dat ik nu de tv gratis thuisbezorgd krijg :) Toch weer 40 euries in de pocket!

Morgenochtend gelijk een samsung HD decoder ophalen, zit ik morgenavond eindelijk aan de HD _/-\o_ (mag ook wel na ruim drie maanden zonder tv beneden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:51:
Zo te lezen is er een grote behoefte aan de implementatie van de lip sync correctie uit de HDMI 1.3 specs. Dan wordt het probleem echt opgelost daar de verbinding dan altijd beveiligd is.
Zijn er al AV recievers met HDMI die versie 1.3 ondersteunen? Bij Harman komen ze momenteel niet verder dan 1.2.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een paar winkels gebeld om te kijken of ik een 42pfl9732 ergens vandaan kon krijgen. Vooral gelachen met MediaMarkt (Enschede/Hengelo). Deze vragen er 2999,- voor en de laagsteprijs garantie is alleen voor door hun geselecteerde winkels, dus iedere winkel met een lagere prijs staat niet op die lijst...... Selectieve lagsteprijsgarantie dus. Wat een nare markt die TV handel zag. Webshops doen alsof ze hem hebben en stellen dan leveringen uit en gewone winkels zijn veel te duur en hebben een selectieve laagste prijsgarantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Jurgh schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:25:
[...]
Zijn er al AV recievers met HDMI die versie 1.3 ondersteunen? Bij Harman komen ze momenteel niet verder dan 1.2.....?
Die zijn er zeker, kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Onkyo AV-Receivers
Maar als je een ander merk zoekt, dan kun je alle nodige info prima zelf vinden. Zoals hier!
By the way: De meest moderne grafische kaarten zoals de Radeon HD2x00 serie komen momenteel ook niet verder dan HDMI 1.2a. Daarbij te weten dat HDMI 1.3 pas echt interessant zal zijn als je Lossless HD Audio door wilt voeren naar je compatible av-receiver, als je het mij vraagt.
Tevens kan ook de Deep Color feature interessant zijn/worden, maar dan moet het paneel waar het beeldsignaal naartoe verstuurd wordt dit natuurlijk ook ondersteunen. ;)
Buiten die 2 zaken (en de lip-sync feature) zie ik weinig tot geen voordeel in vergelijking met HDMI v1.2, maar het is maar net wat je eist van je HT-apparatuur en wat je kunt betalen. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door PaulX op 04-10-2007 17:01 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Dat weet ik niet. Ik weet wel dat als er één is met HDMI 1.3 het niet zeker is dat de genoemde functie is geimplementeerd. Nogmaals, slechts een klein deel van de mogelijkheden van HDMI 1.3 zijn daadwerkelijk verplicht. Dit verschilt dan ook nog per type apparaat.(Source/ Sink)

Zie onderstaande voor de volledige specificatie:

HDMI 1.3 specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Was lipsync ook niet een feature in HDMI 1.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Jazeker wel, vrijwel alle receivers/apparatuur wat momenteel op de markt komt heeft HMDI1.3(a) aan boord. De nieuwe Onkyo's, de nieuwe Denon's, de nieuwe Pioneers etc. etc.

Dus alle apparatuur van nà 1/8/2007 zou HDMI 1.3(a) moeten hebben, anders is het dus eigenlijk niet actueel... tenminste, zo kijk ik er tegen aan.

[Versterkers / AV receivers] Onkyo modellen 2007
Nieuwe Denon receivers modeljaar 2008

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eeb samsung HD recorder nu krijg ik geen geluid op een HD zender (film1) en op andere
zenders wel. Weet iemand hier een oplossing voor. De Tv is overigens een Aurea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:12:
Ik heb eeb samsung HD recorder nu krijg ik geen geluid op een HD zender (film1) en op andere
zenders wel. Weet iemand hier een oplossing voor. De Tv is overigens een Aurea.
Welk apparaat moet het geluid af gaan spelen?
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:48:
[...]

<Knip>

Dus alle apparatuur van nà 1/8/2007 zou HDMI 1.3(a) moeten hebben, anders is het dus eigenlijk niet actueel... tenminste, zo kijk ik er tegen aan.

<Knip>
Dus liever een basis implementatie van HDMI 1.3 dan een volledige implentatie van HDMI1.2? Het gaat er niet om welke versie het is, het gaat erom of de functie die jij wil is geimplementeerd. Het versie nummer geeft alleen aan wat mogelijk geimplementeerd is. Een willekeurig HDMI1.2 apparaat kan best meer functies hebben dan een HDMI1.3 apparaat, dat hangt gewoon af van de keuzes van de fabrikant.
Het verschil tussen 1.0 -- 1.3 en de tussenliggende versies is, kleine uitzonderingen voorbehouden, een heleboel dingen die eventueel aanwezig zouden kunnen zijn. (En als ze er zijn wordt het nog maar afwachten in hoeverre eea goed gaat werken tussen de verschillende merken)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:56:
[...]

[...]

Dus liever een basis implementatie van HDMI 1.3 dan een volledige implentatie van HDMI1.2? Het gaat er niet om welke versie het is, het gaat erom of de functie die jij wil is geimplementeerd. Het versie nummer geeft alleen aan wat mogelijk geimplementeerd is. Een willekeurig HDMI1.2 apparaat kan best meer functies hebben dan een HDMI1.3 apparaat, dat hangt gewoon af van de keuzes van de fabrikant.
Het verschil tussen 1.0 -- 1.3 en de tussenliggende versies is, kleine uitzonderingen voorbehouden, een heleboel dingen die eventueel aanwezig zouden kunnen zijn. (En als ze er zijn wordt het nog maar afwachten in hoeverre eea goed gaat werken tussen de verschillende merken)
Mijn bose lifestyle speelt het af, Hij is verbonden met mijn bose met een speciale digitale kabel.
Ik heb bih alle andere zenders gewoon geluid, dus via de tv en via bose en als ik het HD kanaal opzet doet ie het niet via de tv en vis bose niet. Bij allebei dus geen geluid.

Overigens heb ik nog een vraag sommige zenders zijn scherp en andere weer niet. Voetbal is bv slechter qua beeld als bij mijn andere digitale reciever. Hoe kan dit komen. Moet ik vanacht misschien wachten op vanacht, want ik moest hem vanacht aan laten werd mij gezegd. Ik ben geneigd om mijn (geen HD) reciever weer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:56:
[...]

[...]

Nee hoor, ik opteer voor een goede implementatie. Daarom heb ik vanaf zaterdag ook een Okyo TX-SR875 staan, mèt HDMI1.3a; Dus het apparaat decodeert alle HD-audioformaten, beheerst deepcolor/xvYCC etc.etc.

Nu wachten op de beeldschermen die deepcolor kunnen doen (tot RGB 16/bits kanaal) en natuurlijk de grafische kaarten die dat kunnen uitsturen (voor in mijn HTPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:47:
[...]

Mijn bose lifestyle speelt het af, Hij is verbonden met mijn bose met een speciale digitale kabel.
Ik heb bih alle andere zenders gewoon geluid, dus via de tv en via bose en als ik het HD kanaal opzet doet ie het niet via de tv en vis bose niet. Bij allebei dus geen geluid.

Overigens heb ik nog een vraag sommige zenders zijn scherp en andere weer niet. Voetbal is bv slechter qua beeld als bij mijn andere digitale reciever. Hoe kan dit komen. Moet ik vanacht misschien wachten op vanacht, want ik moest hem vanacht aan laten werd mij gezegd. Ik ben geneigd om mijn (geen HD) reciever weer aan te sluiten.
Ik heb het gevonden qua geluid dan. Ik heb in het menu de dolby digital uit digital output aan
en dan heb ik geluid op de HD Zenders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ik heb sinds kort de 42PFL9632 in de woonkamer staan - hij vervangt een 32" LCD dus t'is ff wennen aan het formaat, maar verder echt een zeer net scherm hoor! Hij staat 'schuin in de hoek' dus wilde (zoals al eerder vermeld) niet de extra cash en levertijd voor een 9732 neerleggen aangezien die surround ambilight door de hoek-plaatsing toch niet volledig tot zijn recht komen (dacht ik :))
Ook die extra afstandsbedieningfuncties (onboard DVD/STB/Satellite/etc bediening bij 9732) heb ik niet echt nodig en tot slot vond ik de zwarte lijst van de 9632 (na 10 mins kijken) eigenlijk toch mooier en rustgevender maar goed, dat is Ook persoonlijk natuurlijk.

Ik kijk via UPC digital (geen HD) en beeld is erg netjes - ook de zender logo's in de hoek zijn scherp waar ik ze bij kenissen nog al eens wat wazig/korrelig heb gezien. Al met al dus een zeer goede keus geweest!!

PS: Ambilight aan met de kijkbuis uit is, tegen alle verwachtingen in, ook nog best grappig :P

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
de 9732 staat hier in een hoek en ik moet zeggen dat die lichtbalk bovenop eigenlijk prima mee doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:00
Ik heb sinds 2 dagen de 32PFL9632D daarnaast ook nog een philps hts3357 home cinema gekocht, ben er tevreden met beide, heb Tele2 TV en het beeld is erg goed te noemen, een stuk beter dan ik bij een aantal andere heb gezien. De HTS3357 kent zelfs een audio sync optie zodat het geluid mooi gesynchroniseerd wordt met de TV, ideale optie :)

Ambilight heeft mij aangenaam verrast, een geweldige optie. Ik zal binnenkort wat foto's posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al die nieuwste firmware van 2 oktober jl. geïnstalleerd??? wat fixt die c.q. wat verslechtert er??

Bij mijn 9830 kreeg je altijd netjes een changelog...is Philips schijnbaar mee gestopt???

Verwacht over een half uur de 37PFL9632 ter vervanging van mijn 32PFL9830.

Hopelijk krijg ik er geen spijt van, want die vind ik nog altijd fantastisch...het is dat ik graag met het oog op de toekomst een Full-HD scherm wil en ik 32PFL9830 voor 1200 euri heb kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:29:
[...]

Nee hoor, ik opteer voor een goede implementatie. Daarom heb ik vanaf zaterdag ook een Okyo TX-SR875 staan, mèt HDMI1.3a; Dus het apparaat decodeert alle HD-audioformaten, beheerst deepcolor/xvYCC etc.etc.

Nu wachten op de beeldschermen die deepcolor kunnen doen (tot RGB 16/bits kanaal) en natuurlijk de grafische kaarten die dat kunnen uitsturen (voor in mijn HTPC).
Als ik mij niet vergis ondersteunen de nieuwe Philipsen de 1.3 hdmi standaard. Dus met deepcolor en lipsync? Daar mijn voorkeur naar Harman uitgaat zie ik bij dit merk helaas nog geen 1.3 ondersteuning.

(vanavond eindelijk HD kijken op mn 9732 _/-\o_ )

Iemand nog suggesties voor een goede hdmi kabel? Volgens mij is het helemaal niet nodig zo'n dure te kopen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog suggesties voor een goede hdmi kabel? Volgens mij is het helemaal niet nodig zo'n dure te kopen????
[/quote]

dat zou ik nu ook graag eens weten, heb enige tijd geleden eens op forum zo een discussie gelezen en daar zei iemand dat een kabeltje van 15 € dezelfde weergave geeft als dure kabel, met het oog zichtbaar weliswaar...

Iemand enige ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:47:
[/quote]

dat zou ik nu ook graag eens weten, heb enige tijd geleden eens op forum zo een discussie gelezen en daar zei iemand dat een kabeltje van 15 € dezelfde weergave geeft als dure kabel, met het oog zichtbaar weliswaar...

Iemand enige ervaringen ?
Ik heb er gisteren eentje besteld bij 4launch voor 6 euro, ik kan je dit weekend mijn ervaringen wel delen als je dat wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een el cheapo kabeltje kopen, werkt evengoed als een dure kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 euro voor een hdmi - kabel?

Wat kost een el cheapo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is el cheapo :p Ik bedoel dus de kabels van 2,5 meter die > 100 euro kosten. Die kabels zijn echt pure onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:56:
[...]

Als ik mij niet vergis ondersteunen de nieuwe Philipsen de 1.3 hdmi standaard. Dus met deepcolor en lipsync? Daar mijn voorkeur naar Harman uitgaat zie ik bij dit merk helaas nog geen 1.3 ondersteuning.

Knip
Nee, wel HDMI 1.3, geen deepcolor en lipsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 07:09
Incure schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:09:
Gister de Nintendo Wii aangesloten op de Aurea voor de ultieme game ervaring, blijkt dit helaas slecht te werken. De controls werden traag en zelfs met het spelen van de lichtgevoeligheid in het Wii menu niet beter. Ook de positie van sensorbalk veranderen hielp niet. Wel had ik het gevoel dat na het compleet uitzetten van de Ambilight en de lichtrand het iets beter werdt.

Mijn vraag is of andere mensen hier ook last van hebben. Zelfde vraag aan mensen met een Ambilight TV. Ik hoop namelijk niet dat de Ambilight lampen effect hebben op de Wii, want als ik ooit zo'n TV koop moet er zeker de Wii op kunnen werken.
Als je bij de instellingen van de sensor bar zit kan je ook zo een plaatje te zien krijgen van wat de remote ziet. Zie je dan heel veel lichtpuntjes (van de LED's in de Aurea)? Of zie je alleen maar de 4 puntjes van de IR LED's van de sensorbar? Veranderd het beeld als je de sensitivity instellingen veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:40:
Iemand al die nieuwste firmware van 2 oktober jl. geïnstalleerd??? wat fixt die c.q. wat verslechtert er??
Ik ben de firmware nu aan het downloaden en zal hem straks installeren. (voor de 37PFL9732).
Ik zag wel dat de handleiding ook is vernieuwd (nieuwe datum), maar wat er is veranderd, heb ik niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:40:

Bij mijn 9830 kreeg je altijd netjes een changelog...is Philips schijnbaar mee gestopt???
Ik heb em geïnstalleerd maar inderdaad wat is dat gruwelijk irritant dat er geen changelog van is!
Nou je zit je na die installatie voor dat ding van 'hmmm, shit, volgensmij is t beeld slechter dan eerst of denk ik dat maar"
Ik weet niet, ik zag verder nergens geen nieuwe veranderingen, vorige keer hadden ze in het menu dynamic natural motion verandert naar hd natural motion en het natural motion effect zelf was veranderd. Ik draaide toen dezelfde film als voor de installatie en zag toen dat het effect veel minder was, niet zo overdreven. Dit ligt aan de framerate van de film volgensmij.
In ieder geval heb ik nu niks ondekt maar ik weet niet of ik de volgende update ga installeren zonder een changelog. Sucks. Ik wil wel weten wat ze aangepast hebben voordat ik iets installeer en er spijt van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
Incure schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:09:
Gister de Nintendo Wii aangesloten op de Aurea voor de ultieme game ervaring, blijkt dit helaas slecht te werken. De controls werden traag en zelfs met het spelen van de lichtgevoeligheid in het Wii menu niet beter. Ook de positie van sensorbalk veranderen hielp niet. Wel had ik het gevoel dat na het compleet uitzetten van de Ambilight en de lichtrand het iets beter werdt.

Mijn vraag is of andere mensen hier ook last van hebben. Zelfde vraag aan mensen met een Ambilight TV. Ik hoop namelijk niet dat de Ambilight lampen effect hebben op de Wii, want als ik ooit zo'n TV koop moet er zeker de Wii op kunnen werken.
Ik heb ook een Ambilight (9632D) en een Wii. Ik heb geen last dat de controls traag zijn, misschien is je remote gewoon kapot, heb dit vorige week ook meegemaakt bij een vriend van me, de Wii-mote dit het ook helemaal niet of maar half..dus hij was kapot gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:23:
[...]

Ik heb em geïnstalleerd maar inderdaad wat is dat gruwelijk irritant dat er geen changelog van is!
Nou je zit je na die installatie voor dat ding van 'hmmm, shit, volgensmij is t beeld slechter dan eerst of denk ik dat maar"
Ik weet niet, ik zag verder nergens geen nieuwe veranderingen, vorige keer hadden ze in het menu dynamic natural motion verandert naar hd natural motion en het natural motion effect zelf was veranderd. Ik draaide toen dezelfde film als voor de installatie en zag toen dat het effect veel minder was, niet zo overdreven. Dit ligt aan de framerate van de film volgensmij.
In ieder geval heb ik nu niks ondekt maar ik weet niet of ik de volgende update ga installeren zonder een changelog. Sucks. Ik wil wel weten wat ze aangepast hebben voordat ik iets installeer en er spijt van krijg.
Tip..bewaar alle firmwares...kun je altijd een oude weer terugzetten als ie niet bevalt.

Heb mijn 37PFL9632 nu ook binnen...Had er de gecalibreerde instellingen van mijn 9830 ingezet, maar dat zag er niet uit.

Nu wat zitten pielen en contrast opgeschroefd naar 80 en tv beeld is redelijk goed...niet zo goed als op mijn 9830.

En inderdaad..op 37 inch zie ik geen verschil tussen 720P en 1080P, althans met mijn xdoos360 zie ik geen verschil.

Jammer dat mijn pc via component geen mogelijkheid heeft om dan 1080P uit te sturen.

Moet ik dan persé DVI aansluiten???

Als ik in dualview zeg dat HDTV 1920x1080 moet laten zien in 1:1 dan ben ik een heel stuk scherm kwijt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
DVI is beter om pc's mee aan te sluiten dan component. Volgens mij ondersteunt de TV ook geen 1080P over component (uit m'n hoofd, maar ik kan me vergissen).

Heel stuk scherm kwijt klinkt alsof je de tv niet op "niet op schaal" hebt gezet (kromme vertaling ©Philips). Tip: Lees eens een handleiding, of dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:27:
DVI is beter om pc's mee aan te sluiten dan component. Volgens mij ondersteunt de TV ook geen 1080P over component (uit m'n hoofd, maar ik kan me vergissen).

Heel stuk scherm kwijt klinkt alsof je de tv niet op "niet op schaal" hebt gezet (kromme vertaling ©Philips). Tip: Lees eens een handleiding, of dit topic :+
1080P via component met xbox360 werkt prima.

Handleiding ken ik van buiten...scherm staat op 1:1 mapping...heet bij Philips Niet op schaal.

Zal morgen nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit nog altijd een geweldig uitzien:
http://www.consumer.phili...2PFL7862D-10&compare=true

Alleen twijfel enorm of ik een Philips moet nemen of een Samsung 40M87/40F86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 07:16:
Welke vind je zelf het mooist eruitzien ( beeld dan ). Daarna kan je de prijs overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was van plan om de 37PFL9632 te gaan bestellen maar belde vrijdag de leverancier dat ze per ongeluk de 37PFL9732 besteld hadden. Ik natuurlijk #@!$^% :( . Maar goed, hij legde mij uit dat ik OF nog 2 week moest wachten en dan kon alsnog de 9632 geleverd worden OF ik legde (rekenmachine werd er bij gepakt) 107,- eurie erbij en kreeg de 9732. MMMmm.

Helaas zit ik thuis omdat ik m'n been gebroken heb, maar ben gisteren toch nog even de Expert in geweest. Ik was namelijk een beetje bang voor die grijze lijst. Ik moet zeggen dat het best wel meeviel en ben toch maar akkoord gegaan voor de 37PFL9732! 8) Maandag wordt ie geleverd.
Als de grijze lijst me irriteerd spuit ik hem wel zwart >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Dinsdag komen ze mijn 37" 9732 repareren. Werd net gebeld! Zal wel een andere voeding worden. Die piep werd echt te irritant.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:07:
Dinsdag komen ze mijn 37" 9732 repareren. Werd net gebeld! Zal wel een andere voeding worden. Die piep werd echt te irritant.
Mijn 37 9632 van week 39 manufacturing date, dus 2 weken oud, geeft ook een zachte hoge pieptoon als je aan de zijkant luist...op 50 cm afstand hoor ik niks meer.

Tot hoever kon jij hem horen???

Als het zo blijft...wordt het erger hoe langer je hem hebt??...laat ik het erbij...stoort me niet.

Heb hem trouwens nog niet betaald dus eventueel kan ie nog retour. _/-\o_

Heb nu eindelijk tv beeld redelijk goed...klopt dus wel...Full HD is slechter met analoog Pal tv-signaal, maar goed daar koop je hem ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 07:16:
Ik vind dit nog altijd een geweldig uitzien:
http://www.consumer.phili...2PFL7862D-10&compare=true

Daar twijfel ik ook nog over.
Heb daar ook een topic over op HT Forum
De M wordt het sowieso niet, dan toch de F86 of de 9632.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:52:
[...]

Op die site staat trouwens een interessante reactie:
Hi,

Ik heb de philips hier in de winkel staan .. En ik kan je wel vertellen dat het 1 van de slechtste
schermen is die ik de laatste tijd heb gezien. Ik nodig je dan ook graag uit om de verschillen
te zien tussen bijvoorbeeld de Sharps en de Sony's en samsungs. Dan zal je zien dat die
allemaal stukken beter presteren dan de Philips.. Zou dan ook niet al teveel waarde hechten aan
deze test.

Mvg

Vincent
Ik heb die philips zelf al van dichtbij bekeken en ook enkele andere modellen maar ik snap niet waarom deze beste man ze allemaal afkraakt terwijl ze naar mijn mening toch een van de beste beelden gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:44:
[...]

Mijn 37 9632 van week 39 manufacturing date, dus 2 weken oud, geeft ook een zachte hoge pieptoon als je aan de zijkant luist...op 50 cm afstand hoor ik niks meer.

Tot hoever kon jij hem horen???

Als het zo blijft...wordt het erger hoe langer je hem hebt??...laat ik het erbij...stoort me niet.

Heb hem trouwens nog niet betaald dus eventueel kan ie nog retour. _/-\o_

Heb nu eindelijk tv beeld redelijk goed...klopt dus wel...Full HD is slechter met analoog Pal tv-signaal, maar goed daar koop je hem ook niet voor.
Ik hoor het tot ongeveer 3 meter afstand. Het lijkt niet erger te worden maar het is echt heel irritant en ik wil niet steeds de stekker uit het stopcontact halen.

Mijn 37" 9732 is verder een fantastische tv, ik kom van een kleine 4:3 en geniet met volle teugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sPENKMAN schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:58:
Ik ga dit weekend kijken voor de "PHILIPS 32PFL3312" bij BCC. De specs van de TV zien er goed uit maar er bestaan bar weinig reviews van. De specs werden in het vorige deel al genoemd: J_star in "Philips: de nieuwe LCD modellen."

Op papier voldoet de TV prima, in de winkel wil ik uiteraard het beeld en geluid ervaren samen met het gebruiksgemak maar wat zijn nu punten waarbij je extra goed moet opletten?

Mocht ik de betreffende TV aanschaffen dan wil ik mijn ervaringen uiteraard delen indien daar interesse voor is.
Inmiddels de TV gekocht? of niet? Ik heb nu een Samsung 26 inch staan en wilde eigenlijk wat groters, dan kan de Samsung naar de slaapkamer. Van de week is hij bij de Makro voor 593 inc BTW, leuke prijs.

Hoe zit het verder kwa aansluitingen? Ik zie in de folder 2 x HDMI en 2 x SCART. In hoeverre bezit de TV ook een Component uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:11:
Ik heb die philips zelf al van dichtbij bekeken en ook enkele andere modellen maar ik snap niet waarom deze beste man ze allemaal afkraakt terwijl ze naar mijn mening toch een van de beste beelden gaven.
Iedereen heeft zo'n z'n eigen voorkeuren. Soms krijg je wat betere info als je wat doorvraagt (Wat is er slecht aan het beeld?) en dan kan je de reactie ook wat beter op waarde schatten. Je moet ook niet op 1 mening afgaan. Die reactie is er één van de vele. Gewoon meerdere reacties beoordelen en dan komt er vanzelf wel een gemiddelde uit :)
Totnutoe zie ik overwegend positieve reacties op de nieuwe Philips top-reeks (9632/9732), dus ik maak me niet zo heel veel zorgen over een enkele negatieve reactie (zeker niet als er niet concreet wordt aangegeven wat er niet goed is).
sander- schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:22:
Hoe zit het verder kwa aansluitingen? Ik zie in de folder 2 x HDMI en 2 x SCART. In hoeverre bezit de TV ook een Component uitgang?
Waarom wil je een component-uitgang op de TV hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond op 06-10-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:28:
[...]

Iedereen heeft zo'n z'n eigen voorkeuren. Soms krijg je wat betere info als je wat doorvraagt (Wat is er slecht aan het beeld?) en dan kan je de reactie ook wat beter op waarde schatten. Je moet ook niet op 1 mening afgaan. Die reactie is er één van de vele. Gewoon meerdere reacties beoordelen en dan komt er vanzelf wel een gemiddelde uit :)
Totnutoe zie ik overwegend positieve reacties op de nieuwe Philips top-reeks (9632/9732), dus ik maak me niet zo heel veel zorgen over een enkele negatieve reactie (zeker niet als er niet concreet wordt aangegeven wat er niet goed is).
[...]
Er stonden wel meer reacties maar die had ik niet meegenomen in de quote, ikzelf heb ook alleen maar goede reacties gezien/gehoord over deze modellen en daarom vind ik het frapant. Helemaal het volgende wat deze meneer verteld:
Ik nodig hier dan ook bij deze iedereen uit die de Philips schermen beter kan laten presteren. Misschien als ik in het service menu kan .. Maar ik vind
dat een tv met de instellingen uit het normale menu een acceptabel plaatje moet kunnen laten zien. En op dit moment is het om te huilen bij de tv;s
die ik heb gezien.. Philips blijft schermen gebruiken die een soort van blauwachtige waas geven onder alle hoeken. Ook hebben ze enorm veel last
van artifacts.

En je kan er vanuit gaan dat ik alle tv;s die ik onder ogen krijg zo goed mogelijk probeer af te stellen voor de klant Dus deze vlieger gaat in dit geval niet op
maar je hebt gelijk het beste blijft nog om de schermen in het echt te bekijken dan kan je een goed oordeel vellen..
Hij vind het beeld dus niet acceptabel, en het ziet er zelfs niet uit nadat hij hem ingesteld heeft. En die blauwachtige waas + artifacts maakt het nog gekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:52:
[...]

Ik heb je topic doorgenomen en ik ben het met een aantal van hen eens.
Ik wil toch nog de Samsung F86 in het echt zien voordat ik zelf een besluit ga nemen.
Daarnaast twijfel ik ook erg over de Panasonic PY70/PZ70 variant. Qua prijs mag het in ieder geval niet meer zijn dan 1700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Raymond schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:28:
[...]

[...]

Waarom wil je een component-uitgang op de TV hebben?
Ik bedoel ook een ingang :)

Maaruh, verder nog mensen met ervaringen met deze tv/serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij MM een 42pfl9732 gehaald. Ik had hem al weken bij Progress in bestelling staan maar deze werd keer op keer uitgesteld en beloftes om terug te bellen zijn keer op keer niet nagekomen (er is nog nooit teruggebeld zelfs). Dus een walgelijke webshop met levertijden die niet kloppen en beloftes die nagekomen worden. Gelukkig had MM een hele goede aanbieding en gewoon voorraad.

Ik heb hem net geinstalleerd en tijdens zenders zoeken komt er een lijst met plaatsnamen. Nu zit mijn woonplaats er niet bij.... wat moet ik nou kiezen? Ik heb er al diverse geprobeerd maar tot nu toe heb ik nog niet alle zenders gevonden via automatisch. Bij sommige krijg ik zelfs bijna geen enkele zender.

1) Dus: Wat moet je doen als je plaatsnaam er niet bij staat?

Verder helemaal top! Ga nog wel even mijn analoge coax verbeteren want dat zie je wel. Beeldsensor op automatisch is erg prettig.

Ik ga mijn bestelling bij progress morgen annuleren. Mocht iemand hem willen overnemen (ik zal onderhand behoorlijk vooraan op de lijst staan) laat het dan maar even weten.

2) Ik heb enkele 1080p filmpjes van internet gehaald maar als ik die rename naar SuperShopDemo.mpg dan speelt de TV ze niet af. Ik krijg wel de melding dat een demo wordt gestart maar vervolgens keert hij terug naar het TV beeld. Ik heb al 6 verschillende filmpjes geprobeerd waaronder philips promo's. Heeft iemand al een 1080p mpg op die manier afgespeeld? (Als het geen copyright materiaal is zou) ik die graag ook even proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obionekanobi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 21:38
Vandaag de 42PFL 9632 gekocht bij Foka ( € 2099) direkt leverbaar, en echt waar adembenemend mooi met UPC digital, ik wilde nog een HDTV abo nemen bij UPC, maar met deze beeldkwaliteit heb ik daar spontaan geen behoefte meer aan. DVD (Sony DVP-7700ES) via component aangesloten en ook geen behoefte meer aan Blue Ray, zo mooi is het beeld.Ik was op zoek naar de 42PFL7862 omdat ik niet zo'n ambilight fan ben, maar de enigste zaak die hem had was Correct voor € 2099 maar deze heeft de verouderde PixelPlus 2HD engine.
Ik ben trouwens wel een beetje ziek van UPC die momenteel een HDTV decoder aanbiedt voor 29,95 per maand incl. film1 en sport1, terwijl dit 2 maanden geleden nog € 5,99 kostte met alleen Discovery en NG hd,dit is koppelverkoop wat bij de wet verboden is.Er zit trouwens wel een HDMI aansluiting op de HDTV decoder van UPC daarom wil ik hem graag hebben, dit schroeft de beeldkwaliteit nog wat op, maar niet voor 29,95. Ik ga nu weer even genieten van mijn near HDTV beeld, groeten.
sander- schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:45:
[...]

Ik bedoel ook een ingang :)

Maaruh, verder nog mensen met ervaringen met deze tv/serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:28:
2) Ik heb enkele 1080p filmpjes van internet gehaald maar als ik die rename naar SuperShopDemo.mpg dan speelt de TV ze niet af. Ik krijg wel de melding dat een demo wordt gestart maar vervolgens keert hij terug naar het TV beeld. Ik heb al 6 verschillende filmpjes geprobeerd waaronder philips promo's. Heeft iemand al een 1080p mpg op die manier afgespeeld? (Als het geen copyright materiaal is zou) ik die graag ook even proberen.
Ik heb het hier ook geprobeerd, maar die pogingen zijn helaas ook mislukt. SD pakt hij wel gewoon. Iemand een oplossing hiervoor? Ik bedoel ja: hoe komen anders de Philips demo's op die TV; er staat nergens een kastje in zo'n winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een low-res mpeg aan de gang nu maar nog geen 1080p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:39:
Ik heb wel een low-res mpeg aan de gang nu maar nog geen 1080p...
Kun je die niet gewoon streamen vanaf je pc??...Ik stream alles vanaf pc nu nog in 720P, totdat ik mijn DVI-HDMI kabel binnen heb dan in 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
D'r zit geen netwerk op, dus er valt niks te streamen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knalto
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07-2023
Hier de gekopieerde changelog voor 37PFL9732D (met dank aan Philips):

Software history
Main modifications
Each release contains:
● All solutions identified in earlier versions
● Improved connectivity to improve compatibility with other external devices
Q581E_0.64.14.4
● general HDMI improvements
● solution for SKY HD box picture problems with HDMI in United Kingdom
Q581E_0.59.31.0
● start-up behaviour improved
Q581E_0.59.28.0
● picture improvements for 42PFL9900D and 52PFL9632D
● start-up behaviour improved
Q581E-0.59.23.0
● solved: M6 broadcaster(Luxembourg) could not be captured
Q581E-0.59.21.0
● improved USB performance
● improved channel installation
Q581E-0.59.19.0
● solved: MUX reception Gilford (United Kingdom) not recognized
● solved: teletext occasionally blocked
● stability improvements for MHEG in in United Kingdom
● color correction when switching from DVI to HDMI
● picture improvement when PC is connected to TV with static content.
(Associate or link your external as 'PC' via the menu settings)
Q581E-0.59.14.0
● solved: purple bar at right side of the screen with Canal+
● picture improvements (removal of macro blocks)
● solved: some channels not found after auto-install in France
(like Canal+ and TF1)
Q581E-0.59.10.0
● solved: no 'shop-mode' for AmbiLight.
Q581E-0.51.19.0
● improved picture performance with subtitles on
Q581E-0.51.11.0
● expanded vertical shiftrange with up/down keys on Remote Control
● improved automatic installation procedure
● improved Teletext character set
● solved: picture shift wrong after 'recall factory settings'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
picture improvement when PC is connected to TV with static content.
(Associate or link your external as 'PC' via the menu settings)
Hmm, vanavond maar eens de laptop weer met DVI aan de TV hangen. Kijken of het beeld nu nog steeds bibbert als je met de muis beweegt.

ah, zo werkt dat lijstje dus niet. Het is een overzicht van alle firmware versies, dus deze nieuwe doet alleen dit:
Q581E_0.64.14.4:
● general HDMI improvements
● solution for SKY HD box picture problems with HDMI in United Kingdom

[ Voor 32% gewijzigd door Raymond op 07-10-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Op dit moment ben ik behoorlijk bang geworden voor out of sync sound.
Ik kijk alles over mijn HK receiver, dus alle beeld gaat rechtstreeks naar de TV, en alle smaken audio rechtstreeks naar de receiver. Ga ik nu in de prijzen vallen, of zijn het uitzonderingen die ik hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wamelr schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:31:
[...]

Firmware update niet nodig volgens 'pascalbulsing': Setting voor HDMI op 'PC' zetten.
Heeft Vowani dit al geprobeerd?
Goede tip, HDMI setting op "PC" zetten lostte het probleem inderdaad op.

Ik heb echter een Samsung LE52F96 (met LED backlighting) besteld, want die is nog beter dan de al uitstekende nieuwste Philips en Sony toestellen.

Een review kan je hier lezen: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE52F96BD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Even een (hopelijk) simpele vraag tussendoor. Ik heb een 32PFL3312 gekocht. Dat is echt een budgetmodel. De TV moet nog geleverd worden. Maar aangezien ik het meubel waar de TV in moet komen in elkaar aan het zetten ben, is het makkelijk als alle kabels in een keer goed zitten.

Ik loop vast op het feit dat de TV schijnbaar geen audio uitgang heeft. De meeste TV's hebben voorzover ik weet gewoon twee tulp of cinchaansluiting waar je een versterker/receiver/home cinema setje op kunt aansluiten. Maar deze TV heeft dat niet en ik zie ook niets erover staan in de handleiding. Nu kun je zeggen, van het is een budgetmodel dus daarom zit het er niet op. Maar het vreemde is dat ook een duurder model zoals de 32PFL5322, deze aansluiting mist.

Kortom, er moet een manier zijn, maar wat is die manier? Hoe kan ik dus het geluid van mijn TV naar het HT setje krijgen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:30:
Even een (hopelijk) simpele vraag tussendoor. Ik heb een 32PFL3312 gekocht. Dat is echt een budgetmodel. De TV moet nog geleverd worden. Maar aangezien ik het meubel waar de TV in moet komen in elkaar aan het zetten ben, is het makkelijk als alle kabels in een keer goed zitten.

Ik loop vast op het feit dat de TV schijnbaar geen audio uitgang heeft. De meeste TV's hebben voorzover ik weet gewoon twee tulp of cinchaansluiting waar je een versterker/receiver/home cinema setje op kunt aansluiten. Maar deze TV heeft dat niet en ik zie ook niets erover staan in de handleiding. Nu kun je zeggen, van het is een budgetmodel dus daarom zit het er niet op. Maar het vreemde is dat ook een duurder model zoals de 32PFL5322, deze aansluiting mist.

Kortom, er moet een manier zijn, maar wat is die manier? Hoe kan ik dus het geluid van mijn TV naar het HT setje krijgen?
Gewoon via zo'n scartmodule waarop je input/output kan kiezen,daarop zit een L/R audioaansluiting(cinch),video(cinch) en S video aansluiting.

Deze dus:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JZZV07

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Soms kan je geluid uit de scart aansluiting krijgen (ik kan niet vinden of philips dit heeft geïmplementeerd op deze TV).

En anders kan je de hoofdtelefoonuitgang pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Raymond schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:58:
Soms kan je geluid uit de scart aansluiting krijgen (ik kan niet vinden of philips dit heeft geïmplementeerd op deze TV).

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:40:
[...]

Gewoon via zo'n scartmodule waarop je input/output kan kiezen,daarop zit een L/R audioaansluiting(cinch),video(cinch) en S video aansluiting.

Deze dus:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JZZV07
Bedankt, voor de zekerheid leg ik allebei de kabeltje erin en dan als de TV er is, zien we wel weer verder :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

UltraSub schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:12:
Ik kijk alles over mijn HK receiver, dus alle beeld gaat rechtstreeks naar de TV, en alle smaken audio rechtstreeks naar de receiver. Ga ik nu in de prijzen vallen, of zijn het uitzonderingen die ik hoor?
Ik maak me zorgen over hetzelfde.

Heb van de week de Aurea gezien op de beurs Elektrotechniek 2007. Twee modellen naast elkaar waarbij het linkermodel ambilight aan had en het rechter model uit, terwijl het Philips promo filmpje speelde. Vond de tv gewoon niet mooi... :X

Vandaag bij de BCC in Hoorn geweest. Speelde de Aurea met daarop een BlueRay dvd met een animatiefilm en ik vond het er ontzettend goed uit zien. (Nog beter: de vrouw was op slag verkocht :P ) Nogal tegenstrijdig met mijn gevoel van afgelopen week. :+

Heb ook de 37PFL9732 gezien terwijl er een HD sportkanaal op draaide maar de beeldkwaliteit liet ZWAAR te wensen over. Weet niet of dat aan de bekabeling van BCC ligt of aan de tv, maar was een beetje teleurgesteld. Wil het nog wel eens zien met een BlueRay dvd als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Qua TV zijn de aurea en de 9732 technisch hetzelfde. Het verschil zit in de ambilight (owkee: de aurea is 42" en de 37PFL is 37", maar de electronica en schermtechniek zouden hetzelfde moeten zijn)

Ik heb trouwens vanmiddag weer een laptop met DVI op de 37PFL9732 aangesloten, met de nieuwste firmware erop: Je kan nu een venster in windows verschuiven, zonder dat het hele beeld gaat trillen! Dit maakt de TV in één klap bruikbaar als übercoole computermonitor! :9
Het venster dat je verschuift, trilt nog wel steeds iets, maar da's niet zo'n probleem (het schuift, dus echt supersmooth hoeft dat niet te zijn). In de oude situatie kon je je muiscursor niet eens bewegen zonder dat alle tekst onleesbaar werd. Dat is nu volledig verholpen bij onze tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al foto's van de 9732 modellen in huis werkend. Ik houd mij erg aanbevolen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanmorgen mijn eerste ervaring met een (na later bleek) defecte AUREA.
Gisteren nog zonder problemen een avondje zitten genieten.

Vanmorgen opgestaan en wilde voor de kids wat kinderprogramma's opzoeken.
TV aangezet aan de zijkant en na ongeveer 10 seconden geen beeld, maar wel een klikje zoals bij het aanzetten.
Opnieuw geprobeerd... Nog steeds niets ;(

Leverancier gebeld, de MM in rotterdam centrum en direct mogen omruilen.
Jammer genoeg had ik afgelopen week al 2 eerdere teleurstellingen bij dit toestel.

1. 3 x De ambilight werkte aan een kant niet. Na uit- en aanzetten probleem verholpen
Kan een voorbode geweest zijn van een dode tv...

2. Er zit GEEN lichtsensor in de tv. Heb met een of andere afdeling van philips uit eindhoiven contact gehad en die verteldden me dat de lichtsensor er niet in zit vanwege het feit dat de Ambilight aan de voorkant de sensor zou beinvloeden en het beeld continue zou bijstellen.
Jammer hiervan is dat in de documentatie die ik van philips deze optie er wel op zou zitten.
Latere PDFjes waren aangepast en stond die sensor optie er niet meer op.

Kan een maandag morgenmodelletje zijn, maar ik hoop dat het met de nieuwe wel beter blijft gaan.

Voor de rest ben ik super tevreden ove de beeld kwaliteit. Die van de kabel weet ik niet, omdat ik enkel Digitenne en digitale tv heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:58:
Heeft iemand al foto's van de 9732 modellen in huis werkend. Ik houd mij erg aanbevolen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zie mijn posts van het vorige topic:
Philips: de nieuwe LCD modellen.

Groeten van een trotse bezitter
Edit: foto's met ambilight aan in het donker komen nog.

[ Voor 13% gewijzigd door masser120 op 07-10-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:58:

Ja, die mogelijkheid zit er altijd op bij Scart 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:58:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zeg maar wat je wil zien! 42pfl9732 hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:45:
[...]

Zeg maar wat je wil zien! 42pfl9732 hier...
Heb je een digitale camera met een beetje goede resolutie?
Enkele foto's van deze tv waarbij je gewoon de kabel hebt aangesloten met Ned 1 of Veronica of RLT .. aan zouden wel fijn zijn.
Misschien je windows desktop mocht je er een pc aan hebben hangen.
Misschien een foto van de tv aan met een zwart beeld en eventueel met een dvd die veel zwart heeft (iets als Pirates ot C) ?

Beste resultaat krijg je als je geen flits gebruikt, de camera op een vaste plek zet en dan een foto maakt met de zelontspanner op 2sec. Dan beweegt deze namelijk helemaal niet.

Natuurlijk hardstikke bedankt alvast! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:20:
[...]
Heb je een digitale camera met een beetje goede resolutie?
Enkele foto's van deze tv waarbij je gewoon de kabel hebt aangesloten met Ned 1 of Veronica of RLT .. aan zouden wel fijn zijn.
Misschien je windows desktop mocht je er een pc aan hebben hangen.
Misschien een foto van de tv aan met een zwart beeld en eventueel met een dvd die veel zwart heeft (iets als Pirates ot C) ?

Beste resultaat krijg je als je geen flits gebruikt, de camera op een vaste plek zet en dan een foto maakt met de zelontspanner op 2sec. Dan beweegt deze namelijk helemaal niet.

Natuurlijk hardstikke bedankt alvast! ;)
Ik heb een fototje gemaakt. Klik hier voor een plaatje van 2MB. Gewoon live net BNN opgenomen. Toestel stond stil, het beeld niet. Je krijgt met avond verlichting erg snel te maken met de korel van mijn CCD ipv dat je het beeld goed kunt zien. Ik hoop dat je er wat aan hebt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je hebt die lelijke stickers nog op de TV zitten!

Haal ze er eens af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oei, dit zijn interessante shots!
Iemand met een 47PFL9732 die ook even een fotootje wil maken van een SD uitzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
smesjz schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:11:
[...]
Ik heb ook de 26" 26PFL5322 besteld, zijn duurdere broertje stond er naast en ik vond de kleur mooier (helemaal zwart). Deze had Pixel Plus HD terwijl mijn TV Crystal Clear heeft. Tsja, het verschil tussen die twee was best wel groot (90 Euro).
Heb er ook meteen een DVD speler van Philips bij gehaald met HDMI aansluiting, HDD/DVD recorder hoef ik ziet dat wil ik doen via UPC digitaal.
De TV moet ik nog ophalen in de philips winkel, en voor het prijsverschil wil ik best wel een weekje wachten voordat ie weer op vooraad is..
Hmm... Je maakt mijn keus moeilijker, ik twijfel tussen de 26PFL7532D en de 26PFL5322. Dus jij vond het beeld beter van de laatste? Ik kan goedkoper een Philips TV krijgen ivm het niet meer kunnen repareren van een oude tv... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:28:
Vandaag bij MM een 42pfl9732 gehaald.
Gelukkig had MM een hele goede aanbieding en gewoon voorraad.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe goed deze MM aanbieding was ?? en bij welke MM staat deze TV ? want ik heb nog nergens de 42pfl9732 gezien (zelfs niet in de philips myshop in Hilversum !! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
RemCOW schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 08:29:
[...]

Hmm... Je maakt mijn keus moeilijker, ik twijfel tussen de 26PFL7532D en de 26PFL5322. Dus jij vond het beeld beter van de laatste? Ik kan goedkoper een Philips TV krijgen ivm het niet meer kunnen repareren van een oude tv... :)
Ik kon zo snel geen significant verschil zien tussen beiden, de 5322 vond ik wat vriendelijker geprijsd. Ik kijk niet zo veel TV/film dus die 5322 leek me prima. Op de Philips website kan je ook de 2 producten gemakkelijk vergelijken door ze in een tabelletje naast elkaar te laten zetten. Ik geloof dat ik mede daarom heb gekozen voor de 5322 ipv de 7532...

Omdat ik mijn TV bestelde via de Philips winkel kreeg ik korting, moet alleen wel ontzettend lang wachten :( Verwachtte levertijd is 23 november, maar het zal wel eerder worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
UltraSub schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:12:
Welke receiver heb je? De wat duurdere modellen met hdmi aansluiting etc. hebben inmiddels wel een lip-sync delay functie.

Zelf heb ik de HK AVR 135, ik heb een coax spdif van mijn tv (Philips 32pfl9632) naar de receiver lopen voor het geluid. DVD speler (HK DVD27) zit met s-video/scart voor het beeld, en coax spdif voor het geluid aan de tv gekoppeld. Verder hangt er nog een Nintendo Wii met component en rood/witte cinch (via een cinch-naar-jackplug blokje) aan de tv.
En als laatste heb ik de computer via een hdmi-dvi kabel aan een hdmi aansluiting hangen aan de tv, en voor het geluid gaat er een TOS-link (optisch) kabeltje naar de receiver.

Zo heb ik het hele lipsync gebeuren omzeild, het enige wat rechtstreeks in de receiver is geplugd qua audio is dus de pc, en de rest komt via de gesynchroniseerde output vanuit de tv.

Op de pc kan ik in vlc media player namelijk de audio delay ook aanpassen. Ik ben er alleen nog niet uit hoeveel 'delay' ik precies nodig heb met mijn tv.

Er zijn trouwens ook dvd spelers met lip-sync delay functie als je die rechtstreeks aan zou willen sluiten op de receiver, maar dat wordt even zoeken (plus je zou je dvd speler moeten willen vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen weekend de blije bezitter van een 47PFL9732.
Ook via de xbox 360 de eerste HD-DVD in 1080p gekeken, helemaal super! Ook ambilight geeft een meerwaarde, terwijl dit niet de reden was tot aankoop.

Nu loop ik echter tegen het volgende aan: als ik de mijn xbox (elite) via HDMI aansluit om mijn receiver, Marantz sr8001, worden alleen de resoluties tot 1080i goed weergegeven. Als ik de resolutie op 1080p zet, is er veel ruis zichtbaar in scherm. Op het momente dat ik de xbox direct aansluit op de lcd, gaat dit wel goed. Kan het zijn dat de receiver (HDM1.2) geen correcte 1080p throughput kan leveren?

Op de site van Marantz of in de productbeschrijving zie ik hier niets over terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Chiron schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:35:
[...]

Er zijn trouwens ook dvd spelers met lip-sync delay functie als je die rechtstreeks aan zou willen sluiten op de receiver, maar dat wordt even zoeken (plus je zou je dvd speler moeten willen vervangen).
De Philips 5980 heeft dit. Die schaalt ook naar 1080p via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Die Philips 5980 heb ik ook over zitten twijfelen idd, dat is een heel erg leuke speler.. alleen ik kreeg de DVD27 bij mn set, dus voorlopig hou ik die nog wel even denk ik.

Stuurt die philips sowieso niet al de audio via de hdmi aansluiting? Al zit je dan waarschijnlijk wel met dat DRM gedoe als je dan de digital out van de tv naar de receiver gaat sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:33:
[...]
Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe goed deze MM aanbieding was ?? en bij welke MM staat deze TV ? want ik heb nog nergens de 42pfl9732 gezien (zelfs niet in de philips myshop in Hilversum !! )
Ik heb hem in Arnhem gehaald, daar staat hij ook in de winkel (de huidige voorraad weet ik niet, was nog 2 stuks toen ik hem kocht). De normale verkoopprijs is daar 2299,-. Ik had nog wat andere dingen nodig dus over wat ik uiteindelijk betaald heb doe ik geen uitspraak. Die 2299,- is zeker al erg scherp en je krijgt er 2 weken pixel garantie (1 dode pixel = nieuw toestel) en omruil/terugbreng mogelijkheid (ook na openen verpakking). Voor mij geen dubieuze internetshops meer die meer beloven dan waar maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:39:
Oei, dit zijn interessante shots!
Iemand met een 47PFL9732 die ook even een fotootje wil maken van een SD uitzending?
Meen je dat? Vond de foto kwaliteit bepalend en niet erg goed. Beeld is helemaal top. Bij SD moet je wel even goede coax gebruiken met goede pluggen. Daar ben ik nog mee bezig.

Waarom zou je een WII via component willen aansluiten?? Geeft dat voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Via component kan je 480p draaien, ipv 480/560i. 480p ziet er stukken stabieler en scherper uit dan wanneer je 'm aan de scart/composite hangt.

[ Voor 16% gewijzigd door Chiron op 08-10-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Chiron schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:35:
[...]
Welke receiver heb je? De wat duurdere modellen met hdmi aansluiting etc. hebben inmiddels wel een lip-sync delay functie.

Zelf heb ik de HK AVR 135, ik heb een coax spdif van mijn tv (Philips 32pfl9632) naar de receiver lopen voor het geluid. DVD speler (HK DVD27) zit met s-video/scart voor het beeld, en coax spdif voor het geluid aan de tv gekoppeld. Verder hangt er nog een Nintendo Wii met component en rood/witte cinch (via een cinch-naar-jackplug blokje) aan de tv.
En als laatste heb ik de computer via een hdmi-dvi kabel aan een hdmi aansluiting hangen aan de tv, en voor het geluid gaat er een TOS-link (optisch) kabeltje naar de receiver.

Zo heb ik het hele lipsync gebeuren omzeild, het enige wat rechtstreeks in de receiver is geplugd qua audio is dus de pc, en de rest komt via de gesynchroniseerde output vanuit de tv.

Op de pc kan ik in vlc media player namelijk de audio delay ook aanpassen. Ik ben er alleen nog niet uit hoeveel 'delay' ik precies nodig heb met mijn tv.

Heb een AVR130 :|
Kan dus niks aanpassen.En die audio gaat wel een probleem opleveren dus. Hmmz..
Moet ik nog maar eens over nadenken dan. Misschien ketst het hele tv verhaal nu weer af. :(
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

Meen je dat? Vond de foto kwaliteit bepalend en niet erg goed. Beeld is helemaal top. Bij SD moet je wel even goede coax gebruiken met goede pluggen. Daar ben ik nog mee bezig.
Meen ik wat? Ik bedoel dat het leuk is om foto's te zien. Als die scherp zijn is best aardig te zien wat SD quality is op een groot scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Chiron schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:09:
Via component kan je 480p draaien, ipv 480/560i. 480p ziet er stukken stabieler en scherper uit dan wanneer je 'm aan de scart/composite hangt.
Tenzij je hem via SCART (zoals in ieder geval bij DVD-spelers) op RGB kan zetten, dan is het letterlijk VGA beeld: haarscherp 576i. ;)
Scheelt echt een enorme hoop in vergelijking met het standaard composiet signaal door SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb een wii op een HD scherm in zowel 5xxi als in 480P gezien. 480P is beduidend plezieriger gamen dan 5xxi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:47:
[...]

Ik heb hem in Arnhem gehaald, daar staat hij ook in de winkel (de huidige voorraad weet ik niet, was nog 2 stuks toen ik hem kocht). De normale verkoopprijs is daar 2299,-. Ik had nog wat andere dingen nodig dus over wat ik uiteindelijk betaald heb doe ik geen uitspraak. Die 2299,- is zeker al erg scherp en je krijgt er 2 weken pixel garantie (1 dode pixel = nieuw toestel) en omruil/terugbreng mogelijkheid (ook na openen verpakking). Voor mij geen dubieuze internetshops meer die meer beloven dan waar maken.
2299,- voor een 42PFL9732 :S, bij de MM in L'warden kost de 37 inch versie al 2499,- vreemd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:47:
[...]
Ik heb hem in Arnhem gehaald, daar staat hij ook in de winkel (de huidige voorraad weet ik niet, was nog 2 stuks toen ik hem kocht). De normale verkoopprijs is daar 2299,-.
je schreef eerder dat de MM hengelo 2999 vraagt... en dus toch bij een andere MM voor 2299?...da's dan wel een erg groot verschil tussen de MM's.. had het te maken met de rest wat je kocht? was 2299 de prijs op de sticker? :?

ben zelf wezen kijken bij MM Hengelo..zag de 42inch niet hangen, maar de prijzen van de andere modellen (47inch en 42pfl9632) waren al zo belachelijk dat ik de winkel meteen weer uit ben gelopen. :(
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.