De pure-direct ingeschakeld klinken de cd's stukken mooier (mits een cdspeler analoog aangesloten is), zodat bijna alle digitale (incl. video) schakelingen uitgezet wordt.
Echter.... Koop je voor hetzelfde bedrag een stereo-amp erbij, dan wordt het helemaal smullen
AVP-A1HD + POA-A1HD: voor zo'n bedrag zou ik toch verder kijken naar andere merken. Denon maakt mooi spul, echter tot €3500,- voor een av-amp is het nog veel bang 4 your bucks. Daarboven neig ik toch naar andere merken in een ander segment. Ik bedoel: wat heb ik aan 10 speaker aansluitingen? Liever een goede 5.1 set-up dan een brakke 7.1 (laat staan 10.2) systeem. En ja: ik heb een 7.1 amp (AVC-A11SR).
Verder is het jammer dat de knopjes op de nieuwe Denon versterkers/receivers van die Sony budget kwaliteit gemaakt is. De 'oude' series hadden tenminste metalen knoppen.
Vwb diverse opmerkingen over vermogens: ach ja... de mijne zou ook 120 watt per kanaal en dan 7 maal. En als je kijkt naar het stroomverbruik, dan lach je alleen maar. De Bow ZZ-One heeft 'slechts' 2x75 watt (pure klasse-A) en heeft continue stroomverbruik van 150 watt. Dat zie je ook: voor cd afspelen hoef ik de volumeknop op maar 7 uur te zetten. Kijk ik naar de Denon: dan moet ik zowat op -18 dB zetten (bijna op vol vermogen). En kwa natuurgetrouwheid: Bow
PS: ik heb nu de Bow dus geintegreerd met de Denon.