Nieuwe Denon receivers modeljaar 2008

Pagina: 1
Acties:
  • 13.521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denon brengt eerdaags zijn nieuwe high-end AV-receiver op de markt, de AVR-2808. Deze receiver heeft HDMI 1.3a inputs/outputs.

Hij levert 7x110W & heeft de nieuwste DSP met Audyssey's Mult EQ XT auto calibration (via 'n microfoon)

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 27-08-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Meer specs:
DENON AVR2808
Available in Black & Silver
Video conversion to HDMI v1.3a and 1080p upscaling
High quality I/P conversion for HDMI
Dolby TrueHD and DTS-HD decoding
DDSC-Digital featuring Analogue Devices HammerHead SHARC 32 bit floating point DSP processor
Audyssey MultEQ XT Auto-Setup and Room EQ function with microphone supplied
7 Channels equal power amplifier section
110 watts per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, <.05%THD)
ALPHA 24 Processing (AL24) on all channels
Adjustable High and Low Pass Crossover (40/60/80/100/120/150/200/250Hz)
12bit/216MHz Video DAC
"Compressed Audio Restorer" for higher quality playback of MP3/AAC via the optional iPod dock
Assignable Component Video inputs (100MHz Bandwidth), with On-Screen Display
7.1 external wide bandwidth (100 kHz) inputs for multi-channel formats, such as DVD-Audio and Super Audio CD
Digitally regulated volume control with .5dB increment adjustments and step range of -80 to +18dB
Audio Delay adjustment to match audio signals with video signals (0-200ms)
Built-in RDS AM/FM tuner
2 Multizone functionality with Discrete Power, Source Select and Volume control for each zone
Power Amplifier Assign function, lets you assign 2 of the 7 amp channels to drive Zone 2 speakers directly
2 12V Trigger
IR in/out terminals
Learning remote
Optional ASD-1R iPod dock available
Full System Setup/Parameter control on front panel, with feedback on front panel display (Monitor is not needed for setup)
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr2808/avr2808.jpg

Ook te vinden op de site van Denon zelf :)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 12-08-2007 12:18 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had ook al op de site van Denon gezocht, maar had nog niet op de Amerikaanse site gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04
Mooie receiver, maar Denon ziet zelf de producten met een Realta HQV als 'high end' (de AVR-5308CI en de blu-ray speler DVD-3800BDCI). De 2808 gebruikt Faroudja DCDi (Directional Correlation Deinterlacing).

Al met al een zeer interessante betaalbare receiver, en ik ben ervan overtuigd dat het een mooie opvolger van de 2807 zal worden (die qua prijs/prestatie ook al erg goed zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua uiterlijk in elk geval een verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik niet zo twijfel aan de decoders en dergelijke zul je voor zo'n prijs toch ergens op bezuinigd hebben. Meestal de eindtrap, waardoor ik niet zozeer weet of deze receiver wel zo high end is. Alhoewel het mogelijk qua prijs <-> kwaliteit een goed apparaat is.

Gekleurde mening, ik weet het, maar toch...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Misschien dan meteen vermelden dat de 3808 en 4308 er ook aankomen.

http://www.areadvd.de/hardware/2007/denon_avr_new.shtml

En de 2808 is geen high-end, in geen enkele definitie van het woord ;) Het is een midprice receiver.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-08-2007 06:40 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk aan de onderkant vd. high-end range, als ik Denon moet geloven. Iig vind ik 't 'n hele mooie receiver & zou zo wel 's van m'n "Onkyo geloof" kunnen afstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet die "Compressed Audio Restorer" eigenlijk? Is het een soort cristalizer/loudness functie, of doet het echt iets positiefs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:45:
Het is eigenlijk aan de onderkant vd. high-end range, als ik Denon moet geloven. Iig vind ik 't 'n hele mooie receiver & zou zo wel 's van m'n "Onkyo geloof" kunnen afstappen ;)
Dan zou Denon's high end range lopen van onder de 1000 tot 6000 euro.

Het is maar wat voor naam je eraan geeft, maar ik beschouw mijn 3806 niet als high end in elk geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, de term High-end is natuurlijk heel relatief. Sony heeft bijvoorbeeld ook zgn. high-end in de vorm vd. ES serie, imho. mag dat niet echt high-end genoemd worden. Wat dat betreft heeft Denon gewoon 'n betere kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ook dat is niet waar; in dezelfde prijsklasse doet Sony gewoon goed mee, zowel met de ES serie als de 'gewone' amps. De DA1200 is op dit moment de een van de beste receivers in de prijsklasse tot 500 euro.

Als je naar de echte high-end spullen gaat kijken (>€2500) dan heeft een bedrijf als Sony het moeilijker vanwege het image, maar ook in die prijsklasse leveren ze kwaliteit.

Dat Denon een betere naam heeft dan Sony stamt vooral uit het verleden, toen de Sony's, Philipsen en Akais (net als nu) veel budgetproducten maakte en Denon die markt volledige meed. Sinds de overgang naar AV (weinig mensen interesseren zich nog voor puur stereo) is Denon ook die markt sterk gaan betreden en maken ze net zo goed budgetproducten; hun 1507, 1707 en de DVD spelers 1730 en 1930 zijn zeker niet slecht maar er is ook beter te vinden voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het probleem met Sony's ES serie is dat ze tegenwoodig dat labeltje al op een receiver van nog geen 450 euro plakken. Uitstekende receiver voor dat geld, maar het is niet high end. Voorheen kocht je voor dat geld een receiver uit de QS range, een naam die zo'n receiver wat meer eer aan zou doen. Wil je nu een receiver uit Sony's high end moet je niet naar het ES labeltje kijken, maar naar de adviesprijs. ;)

Als de geruchten kloppen, zal Denon's 2808 iets duurder worden dan de DA5200ES. Deze twee receivers zullen waarschijnlijk dan ook met elkaar vergeleken worden in reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:50:
Wat doet die "Compressed Audio Restorer" eigenlijk? Is het een soort cristalizer/loudness functie, of doet het echt iets positiefs?
Meestal is het zo alles wat "knoeid" met de bron is gewoon negatieve zooi... Tot de bron zelf ook vernaggelt is kan er evt best nog iets "leuks" uitkomen.
Althans dat is mijn nuchter visie daarom. Maar jah wat weet ik er van :P :D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Ik heb het woord 'high-end' uit de titel gehaald. Nu past de volledige naam van de receiver ook in de titel (titel was te lang).
En de 2808 is natuurlijk ook geen hi-end. Daarboven komen nog de receivers 3808 en 4308:
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/mi/1_mi_av_AVR3808_Silver.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/mi/1_mi_av_AVR4308_Silver.gif

En daar weer boven de AV versterker AVC-A1HD:
Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/company/release/images/newavamp/avca1hd.jpg

En dáár weer boven de over the top combi AVP-A1HD + POA-A1HD:
Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/company/release/images/newavamp/avpa1hd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/company/release/images/newavamp/poaa1hd.jpg

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de 3808 en 4308 zich gaan houden tegenover Onkyo's nieuwe SR875 en NR905. Op papier zien de Onkyo's er beter uit (zwaarder, Realta HQV en een toroidal transformer voor de 905), maar papier zegt niet altijd alles.

[edit]
En de term hi-end is inderdaad vrij relatief. Mijn 3805 zie ik ook niet als hi-end. Maar vrij veel mensen in mijn omgeving hebben complete surround sets die in totaal minder kosten dan mijn receiver (wat ik er destijd voor betaald heb that is), zij vinden m'n receiver absoluut hi-end.

[ Voor 13% gewijzigd door Abbadon op 13-08-2007 20:09 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Beetje offtopic, maar nu we het toch over de a1hd's hebben, hier is de (geile ;)) achterkant van de laatste 2:

Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/products2/photolibrary/images/avpa1hd_r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/products2/photolibrary/images/poaa1hd_r.jpg

Maar goed, vrees dat het bij dromen zal blijven. Ben wel benieuwd naar de shout-outs tussen betaalbare denons (t/m 3808 voor mij) en de onkyo's en marantzen enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy mother of *PEEEEEEEEEEEEP* :| :X :9

Zie er verdomdt lekker uit. Denk dat dit richting de 9000euro gaat. En waarneer komt Denon nou eens met een HD-dvd BR-dvd player uit. Ik wacht nog steeds geduldig alleen het begint nu wel beetje moeilijk te worden.
Trouwens ik blijf lekker bij mijn Denon AVC-10se met externe dubble mono versterker voor de fronts. Gaat nog jaren prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denon heeft onlangs 'n Blu-Ray speler aangekondigd, de DVD-3800BDCI

Denon introduces high-end Blu-ray Player

Deze speler heeft ook BD-ROM 1.1 support & HDMI 1.3 connectors.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:05

Offtrack

Ondertitel

Ik vind het gaaf dat ze het design nu hebben aangepast aan de stereo apparatuur. Of misschien hebben ze dit nieuwe design gewoon geleidelijk ingevoerd.
Nu zal het voor de shops nog makkelijker worden om deze apparaten met een dvd én een cd speler te verkopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind het nieuwe design geen vooruitgang; voor de 3808 en de 4308 is het wel mooi, maar voor de zwaardere modellen is dat bolle design een beetje te dik vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, dat lompe heeft op zich wel wat. Doet me denken aan Audi's lomp, maar toch mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Iemand enig idee wanneer deze 2808 leverbaar zal zijn in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Geen idee, maar de xx06 serie werd ook rond de zomer aangekondigd, en die verschenen pas eind november, begin december in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
De 2808 staat bovenaan mijn verlanglijst! Denon schijnt een killer combo te zijn met mijn nieuwe B&W 603S3 speakers.
Waar ik ook benieuwd naar ben is de remote. Wordt het de oude onoverzichtelijke remote, of de mooie met grafische display?
Prijs is ook nog niet precies bekend, maar een winkel in de buurt rekend op zo'n 1199,- adviesprijs. Even via Mediacheckpoint.de of idealo.de zoeken voor de beste prijs straks.

Ik verwacht een retailprijs van zo'n €899,-. En dat heb ik zeker wel over voor een versterker met deze specs. De 2807 zal wel sterk in prijs gaan dalen als deze er is, maar omdat ik er toch wel weer een jaartje of tien mee wil doen is TrueHD en DTS HD toch wel een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:21
Van de week nog gebabbeld met een vertegenwoordiger van Denon. Hij was ook enthousiast over de nieuwe reeks, en vertelde dat een grote troef van de nieuwe serie streaming audio vanaf de PC gaat worden, dan wel bedraad bij de lagere modellen, dan wel via WiFi bij de hogere modellen.
Ook de S-101 en de S-301 worden vervangen (S-102 / S-302). Ook hier weer WiFi bij de S-302 variant.
Qua DVD spelers worden de 1730 en de 1930 vervangen door de 1740 en de 1940, de 2930 en 3930 lopen nog even door en worden op den duur vervangen door Blu-Ray machines.

Ohja, en over die Faroudja scalers: ik heb ergens een op het AVS forum een stukje gelezen van een member die de nieuwe Faroudje van de Denon vergeleek met de HQV, en geen noemenswaardig verschil kon ontdekken... ben de link even kwijt, maar even om aan te geven dat de Faroudje chip die Denon in de nieuwe modellen gebruikt niet dezelfde is als de meesten kennen (met macro-blocking issues e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ja, toch wel bizar dat de nieuwe receivers een netwerkaansluiting hebben. Je kan dus net zo inloggen als op je router om alle instellingen aan te passen en zelfs firmware updates uit te voeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Laatst online: 21:21
XeNoBiTe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:40:
Ja, toch wel bizar dat de nieuwe receivers een netwerkaansluiting hebben. Je kan dus net zo inloggen als op je router om alle instellingen aan te passen en zelfs firmware updates uit te voeren!
Wel ideaal voor die wat geavanceerde machines. Een Denon 4308 zit zo barstensvol features dat het makkelijk is dat je 'm kan instellen via je muis en tobo achter je PC, ipv zitten hannesen met je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 21:22
BoXie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:17:
Iemand enig idee wanneer deze 2808 leverbaar zal zijn in NL ?
Ik heb vorige week de 4308 in duitsland besteld omdat nederland pas in de loop van volgende maand gaan leveren in kleine oplagen, waarschijnlijk beginnen ze hier ook bij de 4308 en 3808 zoals in de USA en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
XeNoBiTe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:40:
Het is niet bizar omdat diezelfde aansluiting ook gebruikt kan worden om MP3, WAV, AAC, FLAC, WMA en JPEG (deze laatste alleen bij de 4308) bestanden te streamen vanaf een server of NAS. Dat zal ook de primaire functie zijn waarvoor je hem zult gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door esberk op 22-08-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ok, het is nodig om te kunnen streamen. Maar het begint nu pas echt mainstream te worden om uberhaupt iets naar je receiver te streamen. Momenteel gaat dat streamen bij mij gewoon nog via een optische kabel vanaf de pc op m'n oude Pioneer VSX-D510.
Zodra de 2808 in de winkel staat ga ik ook zeker luisteren naar de receiver op een setje B&W's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:45:
Je moet wel rekeing houde met een ander geluid. De denon's zijn veel warmer van toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat testjes van uit Duitsland over de g e w e l d i g e DENON 4308.
De bladen hoef je niet te kopen, want wat hier staat, vind je ook in de 2 bladen.
"STEREOPLAY & VIDEO"
http://www.denon.de/site/...er=&p=test&jump=&check=1#

Verwijderd

Topicstarter
esberk schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:37:
[...]

Je moet wel rekeing houde met een ander geluid. De denon's zijn veel warmer van toon.
Mmm, niet "mijn ding" dus, ik hou van 'n neutraal geluid, zonder vervormingen...

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga maar eerst zelf luisteren. Mensen roepen de meest wazige dingen als het om geluid aankomt. Koud warm, kil, open, echt, direct, blaat. De verschillen zijn vergeleken met speakers onderling sowieso minimaal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:07:
[...]

Mmm, niet "mijn ding" dus, ik hou van 'n neutraal geluid, zonder vervormingen...
Warm klinken betekend niet meteen vervormen. De denon's hebben pure direct en daarmee worden alle niet noodzakelijke componenten uitgeschakeld. Dus wat er in gaat komt er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
JvS schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:59:
Ga maar eerst zelf luisteren. Mensen roepen de meest wazige dingen als het om geluid aankomt. Koud warm, kil, open, echt, direct, blaat. De verschillen zijn vergeleken met speakers onderling sowieso minimaal.
Wat bedoel je met die laatste zin ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:05

Offtrack

Ondertitel

esberk schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:51:
[...]

Wat bedoel je met die laatste zin ??
Waarschijnlijk dat het klankverschil tussen speakers veel groter is dan tussen versterkers, en daar heeft hij ook gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik 't niet helemaal mee eens bepaalde merken receivers moeten wel matchen met de speakers. Maar goed er is niks zo subjektief als audio. Gewoon in een speciaalzaak gaan luisteren, of nog beter de speakers & receiver 'n week thuis uitproberen, als de winkelier 't toelaat. Ook de akoestiek van je kamer kan 'n grote rol spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:21:
Ben ik 't niet helemaal mee eens bepaalde merken receivers moeten wel matchen met de speakers. Maar goed er is niks zo subjektief als audio. Gewoon in een speciaalzaak gaan luisteren, of nog beter de speakers & receiver 'n week thuis uitproberen, als de winkelier 't toelaat. Ook de akoestiek van je kamer kan 'n grote rol spelen...
Ja maar een versterker/receiver kan nooit het basiskarakter van een speaker veranderen. Als een speaker heel warm klinkt kan hij nooit door een receiver/versterker ineens heel helder gaan klinken.
Je speaker bepaalt denk ik voor zeker 80 a 90% procent je geluid, met een versterker kan je mijns inziens hoogstens finetunen.

Als ik speaker x heel mooi vind klinken op versterker y van een kwaliteitsmerk, heb ik bevonden dat ik hem op versterker z van een kwaliteitsmerk in ongeveer dezelfde prijsklasse nog steeds mooi vind klinken. Alleen op versterker y klonk het dan net iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:21:
Ben het met DaMan helemaal eems de verschillen in sound van speakers is veel groter dan de verschillen bij hifi componenten. Heb zelf net 2 front speakers aangeschaft en hou persoonlijk van speakers die een behoorlijke bas hebben zonder de hoge tonen achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dan kom je denk ik in de meeste gevallen uit bij JBL, vind ik persoonlijk.

Deze Denon receiver ziet er wat specs betreft ook zeer goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_av_AVCA1XVA_PSilver.jpg

AVC-A1XVA

THX Ultra2 , THX Post-processing, THX Surround EX, Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Headphone, HDCD Decoder, DTS, DTS-ES Discrete/Matrix6.1, DTS 96/24, DTS Neo:6

Alle denkbare soundprocessings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Op al die nutteloze THX crap na zit dat ook op de meeste goedkopere modellen. Hoe meer je processed --> hoe meer je vernaggeld.

Ik wordt gek van al die logo's op mijn 3806. Het enige wat je gebruikt is DD, DTS, DPLIIx en good old stereo (pure direct is onzin op de meeste speakers).
Tja, dan kom je denk ik in de meeste gevallen uit bij JBL, vind ik persoonlijk.
Net alsof alles van JBL hetzelfde klinkt. Verschillende speaker ranges van een merk klinken heel anders. De 600 serie van B&W is warm en wollig terwijl de 700 serie ontzettend helder is. Zelfs binnen de series zijn enorme verschillen, de klankkleur van de oude (s3) 602 was totaal anders dan die van de 604. Merken zeggen niks, je moet gewoon een budget hebben en zoveel mogelijk daarbinnen gaan luisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-08-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
vanaf de 3808 zie ik al een lan aansluiting zitten :p

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.jp/products2/photolibrary/images/avc3808_r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Waarschijnlijk voor internet radio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of, wat geniaal zou zijn, voor een NAS externe HD.

Daar zit ik in elk geval op te wachten. Een receiver die gewoon MP3 vanaf een schijf kan afspelen met een beetje een fatsoenlijke interface :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Dat kan ie dus ook, oa mp3, wav, wma en flac. Ook kun je er direct een usb-stick of harddisk (fat16/32) aan koppelen met muziek erop.

En je kan ook internetradio luisteren (die je kan beheren met een persoonlijk profiel op www.radiodenon.com).

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 27-08-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hmm das helemaal te gek natuurlijk, zeker als je nagaat dat een beetje goede externe streamer als die van slim devices (Transporter of de Squeezebox) ook niet goedkoop is (vanaf 300 euro). Als de kwaliteit ook niet veel onderdoet dan is het super natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
esberk schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

Het is niet bizar omdat diezelfde aansluiting ook gebruikt kan worden om MP3, WAV, AAC, FLAC, WMA en JPEG (deze laatste alleen bij de 4308) bestanden te streamen vanaf een server of NAS. Dat zal ook de primaire functie zijn waarvoor je hem zult gebruiken.
Maakt dit niet een Squeezebox / Sonos / etc overbodig?

Een squeezebox staat hoog op mijn to-buy-list, maar als de Denon dat allemaal kan overnemen lijkt een upgrade van mijn receiver aantrekkelijker, tenzij het kwalitatief minder gaat klinken. Een externe HD met flac bestanden erop aan kunnen sluiten vind ik helemaal ideaal, hoef ik meteen niet zo'n dure Synology NAS te kopen.

Compleet overzicht:

http://reviews.cnet.com/a...9.html?ar=o&tag=pdtl-list

Omlaag scrollen!
esberk schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:12:
[...]

Ben het met DaMan helemaal eems de verschillen in sound van speakers is veel groter dan de verschillen bij hifi componenten. Heb zelf net 2 front speakers aangeschaft en hou persoonlijk van speakers die een behoorlijke bas hebben zonder de hoge tonen achterwege te laten.
Toen ik receivers ging luisteren hoorde ik toch een fors verschil tussen Denon, Marantz en Onkyo. Wellicht als je eraan went klinkt het allemaal prima, maar naast elkaar is een Denon veel helderder van klank dan een Onkyo.

[ Voor 59% gewijzigd door PHiXioN op 28-08-2007 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als ik de Denon website mag geloven wordt de 3808/4308 naast de 3806/4306 verkocht; de beide nieuwe modellen zijn ook fors duurder dan hun 'voorgangers'. Ik zou zelf nu nooit meer een 3806 ipv een 3808 kopen (je krijgt voor die paar honderd euro veel mooie features terug), maar feit is dat ze niet op hetzelfde prijspeil zitten. De 3806 is voor onder de 950 te krijgen nu, daar zal je de 3808 nooit voor krijgen.

Wel interessant voor kopers is dat de MSRP van Denon producten alleen bij officiële dealers geldt; als je genoegen neemt met winkelgarantie dan gaat daar makkelijk 30% vanaf. De 3806 was vrijwel meteen na release voor 1050 te koop, terwijl de MSRP 1500 was. Ook interessant is dat die prijs van 1050 euro slechts 100 euro gedaald is in krap twee jaar tijd (evenveel als de MSRP die nu 1400 is). M.a.w. wachten op een goedkopere deal is vrij zinloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de 2808 gaat kosten! De 2807 staat voor €839,- op KK. Zal de 2808 ook wel ongeveer daarop uitkomen w.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Dat zou wel mooi zijn. Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe installatie aan te schaffen. Ben al hier en daar gaan luisteren en had eigenlijk mijn zinnen gezet op de 2807 i.c.m. 4x KEF iQ3, 1x iQ6C en de PWS2500.

De 2808 heeft toch wel weet wat features die interessant zijn. Dus als het prijsverschil niet té groot is wordt dat hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Iemand ervaring met Denon receivers i.c.m. de Focal Sib & Cub ? Ik ben van plan deze combi aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Dat zijn ook wel chique speakers, die Sib XL bijvoorbeeld. Ik ben (helaas) ook gebonden aan speakers die kleiner zijn dan vloerstaanders (vriendin he ;) ). Misschien ook eens gaan luisteren of dit een beetje klinkt. de KEF serie vond ik wel mooi klinken, maar staat natuurlijk nog niet vast.

[ Voor 4% gewijzigd door Goochelaar op 28-08-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ik heb Focal in de wagen. Nog nooit zo'n lekker geluid gehad. Echt uitstekende sound. Voor rock, dance ..etc .. heerlijk. Alleen ben ik dus benieuwd of iemand ze ooit op Denon spul heeft gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit soort vragen heeft geen enkele zin. Er is niet een "focal-klank" in combinatie met de "denon klank". Dit kan per model verschillen (en de kamerinvloed is nog eens een factor groter). Als ik je een tip mag geven: Ga het gewoon beluisteren. Technisch gaat het sowieso wel werken.

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 29-08-2007 10:49 ]

• BoXie
Ja daar heb je ook wel gelijk in natuurlijk .. maar ach .. ik was benieuwd ;)
Ik ga inderdaad keer luisteren !

Verwijderd

Tja, ik heb deze ook gevolgd; Maar toch heb ik mijn oog laten vallen op de Onkyo TX-SR875.

Specs

ADVANCED FEATURES
• THX Ultra2 Certified (with THX Processing)
• DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
• VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry) for All Channels
• HQV Reon-VX Video Processing
• HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing (4 Inputs and 1 Output)
• HDTV-Capable HDMI Switching
• HDTV-Capable (100 MHz) Component Video Switching (3 Inputs and 1 Output)
• HDMI Upscaling and Upconversion
• Component Video Upconversion
• Burr-Brown 192 kHz/24-Bit Audio DACs (PCM1796) for All Channels
• Three TI AureusTM 32-Bit DSP Chips for Advanced Processing
• Bi-Amping and BTL (Bridged Transless) Capability for Music and Movie Sound Effects
• Audyssey MultEQ XT to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
• Powered Zone 2 (Audio and Video); Zone 2 and Zone 3 Pre Outs; Independent Control for Volume, Balance (Zone 2 and Zone 3) and Bass/Treble (Zone 2 Only)
• Neural-THX® Surround Technology for Gaming, Movies and Broadcasting
• Onkyo RIHD (Remote Interactive Over HDMI) for System Control (Works with Certain Key Functions of Panasonic's VIERA Link)
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod

AUDIO FEATURES
• 200 W/Ch Minimum into 6Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
• DTS®-ESTM Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EXTM, Dolby® Pro Logic IIx
• H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
• WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
• 6 Digital Inputs (3 Optical/3 Coaxial) and 1 Optical Output
• A-Form Listening Mode Memory
• Linear Optimum Gain Volume Circuitry
• Non-Scaling Configuration
• Tone Control (Bass/Treble) for All Channels
• Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs and Pre Outs
• Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz)
• Double Bass Function

VIDEO FEATURES
• 6 S-Video Inputs and 2 Outputs
• 6 Composite Video Inputs and 2 Outputs
• Front Panel Auxiliary Input (for Camcorders, Game
Consoles, etc.)

Deze keuze voornamelijk wegens 2 dingen: De betere video-sectie, met een HQV Reon video processor. En daarnaast een licht betere audio-sectie, maar met een veel krachtigere einversterker die ongeveer 60 Apms high instantaneous current kan leveren (~36 voor de Denon). En natuurlijk de THX Ultra2 specificatie. En ik heb 'em besteld voor 1350,-- :*)

De netwerkfunctionaliteit heb ik niet nodig, aangezien ik mijn HTPC erop aansluit. En die is uiteraand veel beter in streamen van audio,- en video :)

PS: Ik ben uitgegaan met vergelijken vanuit de 3808/4308. Maar ook de 2808 heeft een mooie concurrent bij Onkyo, waarschijnlijk de TX-SR805 die ongeveer evenveel zal kosten als de 2808.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
esberk schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

Voor wie, net als ik, een iPod heeft en op zoek is naar een netwerkreceiver, bieden de nieuwe iPod docks van Denon uitkomst. De ASD-3N en ASD-3W kunnen (al dan niet draadloos) in het netwerk worden gehangen om van NAS of PC te streamen. Scheelt iig een hoop geld icm de 2808 ipv de 3808.

Moet wel zeggen dat de specificaties van de niewe Denon lijn er goed uit zien, maar die van de Onkyo's zijn ook erg indrukwekkend. Wel jammer dat alleen op het topmodel van 2000 euro een netwerkaansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

De Denon AVR-2808 en de Onkyo TX-SR875... (imho inderdaad goed vergelijkbaar)
maar weet iemand misschien of deze beide receivers een 1080/24p (1920x1080@24Hz progressive) signaal onbewerkt kunnen doorgeven via de HDMI 1.3 uitgang?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulX schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:49:
De Denon AVR-2808 en de Onkyo TX-SR875... (imho inderdaad goed vergelijkbaar)
maar weet iemand misschien of deze beide receivers een 1080/24p (1920x1080@24Hz progressive) signaal onbewerkt kunnen doorgeven via de HDMI 1.3 uitgang?
Uit berichten op AVSForum weet ik van de Onkyo dat ie inderdaad een 1080p/24 passtrough kan doen.

Overigens qua vergelijking zou ik de 2808 vergelijken met de TX-SR805, de 3808 de TX-SR875 en de 4308 met de TX-SR905.

Maar als je echt meer vergelijken wilt; Dan kan je wellicht over een maand ofzo ook gaan vergelijken met de nieuwe Marantz serie. Voorts las ik ook dat H/K weer met een nieuwere serie op de proppen ging komen. Maar die beide merken zijn momneteel nog niet op de markt, dat laat idd de Onkyo en de Denon als meest directe concurrenten momenteel.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dachten jullie van de combinatie 4308 samen met de nieuwe afstandsbediening
Denon RC-7000CI
GEWELDIG juist ook voor o.a. ipod gebruikers, alle informatie te zien op je afstandsbediening !!
Zie ook:
http://brieden-hsid-verla...dGVyPTEmbmlkPTQxNzQ_.html
(met usb-aansluiting en PC-software, codes en typenr's invoeren eventueel backup'n)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De budgetmodellen zijn nu ook geupgrade:

http://www.areadvd.de/hardware/2007/denon_avr_new_2.shtml

Misschien topic title aanpassen naar 'Nieuwe Denon receivers modeljaar 2008" o.i.d., aangezien het allang niet meer over de 2808 alleen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:16:
Wat dachten jullie van de combinatie 4308 samen met de nieuwe afstandsbediening
Denon RC-7000CI
GEWELDIG juist ook voor o.a. ipod gebruikers, alle informatie te zien op je afstandsbediening !!
Zie ook:
http://brieden-hsid-verla...dGVyPTEmbmlkPTQxNzQ_.html
(met usb-aansluiting en PC-software, codes en typenr's invoeren eventueel backup'n)
Alleen voor die AB zou ik hem al kopen, ik heb nu een 2807 en die afstandsbediening die erbij zit is zowat de meest lompe en overzichtelijke dat ik al ooit gezien heb. Ik hoop dat ze bij de nieuwe serie 2808 hier wat aan gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:04:
[...]

Alleen voor die AB zou ik hem al kopen, ik heb nu een 2807 en die afstandsbediening die erbij zit is zowat de meest lompe en overzichtelijke dat ik al ooit gezien heb. Ik hoop dat ze bij de nieuwe serie 2808 hier wat aan gedaan hebben.
Je kan altijd hier nog naar kijken: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

Misschien staat er iets tussen wat je huidige remote kan vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Hebben jullie de menu's van de 4308 al gezien ?

Afbeeldingslocatie: http://www.phileweb.com/news/photo/200705/yama-7041_big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2007/highend/denon_4308_gui_hdmi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2007/highend/denon_4308_gui_lssetup.jpg

Komt hier en hier vandaan, staan ook nog wat pics van die uberdikke AVP-A1HD + POA-A1HD combi...

Ik ben benieuwd of die nieuwe remote ook werkt met de oudere Denon's... heb nu net een paar maandjes een 4306 + iPod. De menu's op de afstandsbediening zou echt geweldig zijn, hoef je de TV niet aan te zetten... Wel prijzig, 500 euro voor een ab !

Hier staat nog een interview met Jeff Talmadge van Denon, staat wat leuke info over de nieuwe lijnen.

[ Voor 44% gewijzigd door FreeRider op 02-09-2007 01:28 ]

Concrete Loop Watercooling

• XeNoBiTe
  • Niet online
Hier staat een duits verhaaltje over de 2808. Als de plaatjes correct zijn, dan zit er bij de 2808 dus een hele mooie remote!

http://www.dvd-sucht.de/news.php?artikel=537&NOffset=0

Verwijderd

Weet je zeker dat dit klopt, want deze afbeelding laat wel heel rare opties zien:

Aspect: Heeft niets te maken met 1080i. Zou iets als "16:9 wide" of "4:3 letterboxed" oid moeten zijn
Color space:Heeft niets te maken met 720p, zou iets van "YCbCr" of "RGB"
RBG range: Heeft niets te maken met 1080p, maar eerder met bit-diepte (24, 36 of 48 bits) of luma range"("PC 0-255" of "TV 16-235").

Ik vond het een beetje rara opties, vandaar mijn reactie ;)

• XeNoBiTe
  • Niet online
Denk dat op het screenshot de opties te zien zijn voor Resolution. Dus dan klopt het wel zeker..

Kijk ook maar naar de omschrijving die onderaan het scherm wordt gegeven.

[ Voor 28% gewijzigd door XeNoBiTe op 06-09-2007 11:33 ]

Verwijderd

esberk schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:50:
[...]
Warm klinken betekend niet meteen vervormen. De denon's hebben pure direct en daarmee worden alle niet noodzakelijke componenten uitgeschakeld. Dus wat er in gaat komt er ook uit.
De pure-direct ingeschakeld klinken de cd's stukken mooier (mits een cdspeler analoog aangesloten is), zodat bijna alle digitale (incl. video) schakelingen uitgezet wordt.
Echter.... Koop je voor hetzelfde bedrag een stereo-amp erbij, dan wordt het helemaal smullen ;)

AVP-A1HD + POA-A1HD: voor zo'n bedrag zou ik toch verder kijken naar andere merken. Denon maakt mooi spul, echter tot €3500,- voor een av-amp is het nog veel bang 4 your bucks. Daarboven neig ik toch naar andere merken in een ander segment. Ik bedoel: wat heb ik aan 10 speaker aansluitingen? Liever een goede 5.1 set-up dan een brakke 7.1 (laat staan 10.2) systeem. En ja: ik heb een 7.1 amp (AVC-A11SR).
Verder is het jammer dat de knopjes op de nieuwe Denon versterkers/receivers van die Sony budget kwaliteit gemaakt is. De 'oude' series hadden tenminste metalen knoppen.

Vwb diverse opmerkingen over vermogens: ach ja... de mijne zou ook 120 watt per kanaal en dan 7 maal. En als je kijkt naar het stroomverbruik, dan lach je alleen maar. De Bow ZZ-One heeft 'slechts' 2x75 watt (pure klasse-A) en heeft continue stroomverbruik van 150 watt. Dat zie je ook: voor cd afspelen hoef ik de volumeknop op maar 7 uur te zetten. Kijk ik naar de Denon: dan moet ik zowat op -18 dB zetten (bijna op vol vermogen). En kwa natuurgetrouwheid: Bow _/-\o_

PS: ik heb nu de Bow dus geintegreerd met de Denon.

• esberk
Dindag 4 september een 4308 geleverd gekregen vanuit duitsland.
Hij is vooral groot, zeker vergeleken met mijn vorig stereo versterker. Installeren duurt zeker een dag. Heb er zelf drie dagen mee aan het stoeien geweest om alles uit te proberen en goed te zetten, alleen het afspelen van plaatjes vanaf mijn computer lukt nog niet en het instellen van het draadloos netwerk loopt bij mij niet goed. Kwam er vanmiddag achter dat ik misschien wpa2 ipv wpa heb gekozen.
Op zich maakt het voor mij niet uit want ik gebruik toch een bedraad netwerk.
Heb ook nog problemen gehad met mijn 1910 dvd speler. Die hing iedere keer als het via een dvi-hdmi kabel via de receiver afspeelde. Heb dit opgelost door er een nieuwe firmware in te laden.

De geluidskwaliteit is nog beter als mijn PMA1500 die ik hiervoor had. Heb nog niet echt kunnen luisteren naar DVD's met 5.1 geluid. Ga dat morgen doen.

De mogelijkheden van deze receiver zijn legio en kan de meeste wel gebruiken.
DAB alleen nog niet omdat het ontvangst bij mij niet goed is.

Ik vind hem het geld wel waard, mocht je het toch te veel vinden is de 3808 een waardige vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
esberk schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:41:
Dindag 4 september een 4308 geleverd gekregen vanuit duitsland.
Hij is vooral groot, zeker vergeleken met mijn vorig stereo versterker. Installeren duurt zeker een dag. Heb er zelf drie dagen mee aan het stoeien geweest om alles uit te proberen en goed te zetten, alleen het afspelen van plaatjes vanaf mijn computer lukt nog niet en het instellen van het draadloos netwerk loopt bij mij niet goed. Kwam er vanmiddag achter dat ik misschien wpa2 ipv wpa heb gekozen.
Op zich maakt het voor mij niet uit want ik gebruik toch een bedraad netwerk.
Heb ook nog problemen gehad met mijn 1910 dvd speler. Die hing iedere keer als het via een dvi-hdmi kabel via de receiver afspeelde. Heb dit opgelost door er een nieuwe firmware in te laden.

De geluidskwaliteit is nog beter als mijn PMA1500 die ik hiervoor had. Heb nog niet echt kunnen luisteren naar DVD's met 5.1 geluid. Ga dat morgen doen.

De mogelijkheden van deze receiver zijn legio en kan de meeste wel gebruiken.
DAB alleen nog niet omdat het ontvangst bij mij niet goed is.

Ik vind hem het geld wel waard, mocht je het toch te veel vinden is de 3808 een waardige vervanger.
Hoe bevalt de receiver je nu je hem wat langer hebt? Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Motor-forum.nl

Verwijderd

Esberk leest blijkbaar dit forum niet meer.
Zijn er al andere lieden, die wat kunnen vertellen over hun 4308 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:27:
Esberk leest blijkbaar dit forum niet meer.
Zijn er al andere lieden, die wat kunnen vertellen over hun 4308 ?
Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe receiver (eigenlijk compleet nieuw alles, dus ook speakers en DVD speler), en de Denon 4308 heeft goede specs. De Onkyo TX-NR905 ook, misschien zelfs wel beter. Hier vind je wat eerste ervaringen met cq indrukken van beide receivers en worden ze met elkaar vergeleken: *klik*. De 4308 komt er overigens niet als winnaar uit.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananeman schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:07:
[...]
Hier vind je wat eerste ervaringen met cq indrukken van beide receivers en worden ze met elkaar vergeleken: *klik*. De 4308 komt er overigens niet als winnaar uit.
Ik zou zeggen: heel leuk en aardig om de reviews te bekijken, maar imho is het allemaal toch smaakgebonden (kwa sound) en de receiver moet nou eenmaal matchen met je speakers. Verder moet je niet vergeten dat de Amerikanen nogal van wollige bassen houden (aangezien hun kartonnen muurtjes de bassen compleet vernaggelen) ;) De west-europeanen hebben nou eenmaal betere smaak 8).
Nu even serieus: we moeten niet vergeten dat het een RECEIVER is, geen een-of-andere videomanagement apparaat (imho heb ik liever betere audio componenten ingebouwd dan al dat video-upscalen/porting etc gedoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:44:
[...]

Ik zou zeggen: heel leuk en aardig om de reviews te bekijken, maar imho is het allemaal toch smaakgebonden (kwa sound) en de receiver moet nou eenmaal matchen met je speakers. Verder moet je niet vergeten dat de Amerikanen nogal van wollige bassen houden (aangezien hun kartonnen muurtjes de bassen compleet vernaggelen) ;) De west-europeanen hebben nou eenmaal betere smaak 8).
Nu even serieus: we moeten niet vergeten dat het een RECEIVER is, geen een-of-andere videomanagement apparaat (imho heb ik liever betere audio componenten ingebouwd dan al dat video-upscalen/porting etc gedoe).
Uit jouw post lees ik dat je vanwege de "niet video-upscalen-gedoe" eerder naar de Denon kijkt dan naar bv. de Onkyo. Maar ik denk dat je je best eens kan vergissen: Want de Onkyo is erg goed in geluid maar ook in beeld; Dus wellicht heb je met de Onkyo meer waar voor hetzelfde geld.

Maar ga eens rondlezen zou ik zeggen, en staar je niet blind op dat video-gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben nu net de 905 binnengekregen en de 4308 is nog onderweg.. maar ben erg nieuwsgierig hoe deze nu presteren.. heb eeen demo gehoord van de 4308 en die was toch wel aardig indrukwekkend .. zeker wat betreft mogelijkheden (wifi e.d.)

Grtz

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:52:
[...]
Uit jouw post lees ik dat je vanwege de "niet video-upscalen-gedoe" eerder naar de Denon kijkt dan naar bv. de Onkyo. Maar ik denk dat je je best eens kan vergissen: Want de Onkyo is erg goed in geluid maar ook in beeld; Dus wellicht heb je met de Onkyo meer waar voor hetzelfde geld.

Maar ga eens rondlezen zou ik zeggen, en staar je niet blind op dat video-gedoe.
Dat station ben ik al gepasseerd ;) Denon is een mooi apparaat (heb al de AVC-A11SR), maar voor nog beter geluid kon ik kiezen:
1. Een separate stereobak.
2. Voor een (veel meer) smak geld een processor, pre en eindbak (Classe Delta SSP-600+CA-5200 oid).

Ik heb voor optie 1 gekozen (Bow ZZ-One als tussenstap voor losse vv/ev).
Enne... lezen zegt niets: de sound moet je liggen. De Onkyo is niet mijn smaak, dat heb ik proefondervindelijk gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ben het 100% met jullie eens dat het smaakgebonden is. Ik ga geen audio-apparatuur bestellen op basis van de mening van anderen. Internet en boekjes zijn goed om de specs te vergelijken; de klank moet toch echt IRL gebeuren (in combinatie met de speakers die je overweegt). Van sommige mensen hoor ik dat ze het geluid van Onkyo mooi vinden; van anderen weer niet. Wat ik er van vind ga ik binnenkort uitvinden wanneer ik uitgebreid ga luisteren.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de vergelijking tussen de 2 gianten 4308 en de 905 toch anders.
Uiteindelijk is voor mij ook belangrijk wie van de 2 met de Ipod het beste kan omgaan en dan
wint de 4308 op zijn sloffen. Ook vind ik het draadloos gebeuren belangrijk, dus WiFi !
En als laatste heeft Denon mooier randspullen om zijn 4308 staan, zoals daar is
de afstandsbediening RC-7000CI (ook voor de Ipod) en de Wifi-docking-station voor de Ipod
Zie: http://brieden-hsid-verla...dGVyPTEmbmlkPTQxNzQ_.html
en http://www.slipperybrick....on-asd-3w-wifi-ipod-dock/
Mijn keus is dan snel gemaakt.
Lees als je de tijd er voor hebt ook eens dit verslag:
http://www.qualityhifi.nl...AVR_4308_en_AVR_3808.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 23:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:43:
Tja, ik heb deze ook gevolgd; Maar toch heb ik mijn oog laten vallen op de Onkyo TX-SR875.

Specs

ADVANCED FEATURES
• THX Ultra2 Certified (with THX Processing)
• DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
• VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry) for All Channels
• HQV Reon-VX Video Processing
• HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing (4 Inputs and 1 Output)
• HDTV-Capable HDMI Switching
• HDTV-Capable (100 MHz) Component Video Switching (3 Inputs and 1 Output)
• HDMI Upscaling and Upconversion
• Component Video Upconversion
• Burr-Brown 192 kHz/24-Bit Audio DACs (PCM1796) for All Channels
• Three TI AureusTM 32-Bit DSP Chips for Advanced Processing
• Bi-Amping and BTL (Bridged Transless) Capability for Music and Movie Sound Effects
• Audyssey MultEQ XT to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
• Powered Zone 2 (Audio and Video); Zone 2 and Zone 3 Pre Outs; Independent Control for Volume, Balance (Zone 2 and Zone 3) and Bass/Treble (Zone 2 Only)
• Neural-THX® Surround Technology for Gaming, Movies and Broadcasting
• Onkyo RIHD (Remote Interactive Over HDMI) for System Control (Works with Certain Key Functions of Panasonic's VIERA Link)
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod

AUDIO FEATURES
• 200 W/Ch Minimum into 6Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
• DTS®-ESTM Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EXTM, Dolby® Pro Logic IIx
• H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
• WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
• 6 Digital Inputs (3 Optical/3 Coaxial) and 1 Optical Output
• A-Form Listening Mode Memory
• Linear Optimum Gain Volume Circuitry
• Non-Scaling Configuration
• Tone Control (Bass/Treble) for All Channels
• Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs and Pre Outs
• Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz)
• Double Bass Function

VIDEO FEATURES
• 6 S-Video Inputs and 2 Outputs
• 6 Composite Video Inputs and 2 Outputs
• Front Panel Auxiliary Input (for Camcorders, Game
Consoles, etc.)

Deze keuze voornamelijk wegens 2 dingen: De betere video-sectie, met een HQV Reon video processor. En daarnaast een licht betere audio-sectie, maar met een veel krachtigere einversterker die ongeveer 60 Apms high instantaneous current kan leveren (~36 voor de Denon). En natuurlijk de THX Ultra2 specificatie. En ik heb 'em besteld voor 1350,-- :*)

De netwerkfunctionaliteit heb ik niet nodig, aangezien ik mijn HTPC erop aansluit. En die is uiteraand veel beter in streamen van audio,- en video :)

PS: Ik ben uitgegaan met vergelijken vanuit de 3808/4308. Maar ook de 2808 heeft een mooie concurrent bij Onkyo, waarschijnlijk de TX-SR805 die ongeveer evenveel zal kosten als de 2808.
DAT ZIET ER MOOI UIT ZEG _/-\o_

Verwijderd

Ik heb hem inmmiddels bij een geauthoriseerde dealer besteld, maar de levertijd is ca. 4 weken. Da's misschien een nadeel van de Okyo tov de Denon ... maar ja, ik zit er niet mee om een paar weektjes te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:50:
[...]

Ik heb hem inmmiddels bij een geauthoriseerde dealer besteld, maar de levertijd is ca. 4 weken. Da's misschien een nadeel van de Okyo tov de Denon ... maar ja, ik zit er niet mee om een paar weektjes te wachten.
Levertijd van 4 weken... Hmm minder leuk inderdaad :(

Ik ben zelf nog erg aan het twijfelen tussen de Onkyo's 705 - 805 en de Denon's 2308 - 2808.
Ze zijn alle vier voor mij eigenlijk meer dan voldoende maar wil eigenlijk in een keer een goede aankoop doen die ik de komende tien jaar met plezier kan gaan gebruiken. Wie kan mij hiermee helpen? Wat is wijsheid? :?

Ik ga het denk ik koppelen aan KEF IQ9 of B&W 604S3 speakers. Ik vind ze beide warm klinken en dreunen heerlijk weg op een metal nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wie kan mij hiermee helpen? Wat is wijsheid? :?
Wijsheid is nadenken over wat jouw eisen zijn. Wijsheid is naar de winkel gaan en kijken of je veel verschil hoort. Hoor je dat niet, dan moet je nadenken over aansluitmogelijkheden, videoschakelmogelijkheden? instelmogelijkheden, bedieiningsgemak, maar je moet zelf natuurlijk zeggen wat je het belangrijkst vindt.

Wijsheid is trouwens nog meer eerst luidsprekers kopen / kiezen. Die bepalen voor 80% het geluid van je set.

Aan geen van allen zal je en miskoop en doen en met allemaal zal je de komende 10 jaar plezier hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 09-01-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas geleden een 3808 gekocht met Monitor Audio RS6 speakers. Briljant geluid. Goed geholpen bij Raf in Utrecht (voorheen staffhorst), zij heben ook de B&Ws staan maar ik vond dit beter klinken. Als je nog wat geld over hebt kun je ook nog kijken naar de Monitor Audio Gold serie (Platinum is FLINK wat duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Laatst online: 26-05 23:09
Als ik het goed begrijp kan je video, S-video, component en HDMI als videobron aansluiten. Een "gewoon" RGB-signaal gaat dus niet op de AVR 3808?

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:43:
De Onkyo TX-SR875 en 805 zijn bijna het zelfde alleen de video processor van de 875 is beter. Het audio gedeelte is exact het zelfde. Ze hebben allebij de BB 1796 DAC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14-09 13:33
De nieuwe AVC-A1HD is nu officieel aangekondigd. In DL (en vast niet veel later in NL) is hij in februari te krijgen met een adviesprijs van een schrikbarende €5.499 :X Maar het is wel een vreselijk monster :P

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/avc_a1hd_open.jpg
Enorme ringkernvoeding en 66.000 µF aan elko capaciteit. Zeven maal 150W eindversterking. Totaal 29 kilo.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/avc_a1hd_hdmi.jpg
Realta T2 processor en acht (8!) HDMI 1.3 poorten, waarvan zes in en twee out.

Verder natuurlijk nog ethernet en Wi-Fi. Maar ook grappig is dat hij 9.3 voorversterking heeft ondanks dat het een 7 kanaals eindversterker is. Dus je kunt er extra versterkers op aansluiten. Alleen jammer dat dit soort spul zo absurd duur is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
Heeft iemand zijn TV/monitor via component aangesloten op de Denon AVR 3808 met een doorkomend PALplus-signaal? Bij mij komt het PALplus-signaal niet door op mijn TV via component aangesloten, maar wel via video en S-video. Het zou ook kunnen zijn dat de Loewe Xelos 5381ZW geen PALplus-signaal accepteert via component, maar daar ben ik nog niet achter.

Dit betekent nu dat ik een stapje terug moet naar S-video, terwijl mijn DVD-speler via component op de 3808 is aangesloten, of accepteren dat ik de beeldgrootte steeds handmatig in moet stellen.

Verder jammer dat ik met mijn Samsung DCB9401-R kabeltuner terug moet naar composiet-video. Deze tuner stuurt wel RGB uit, maar dat accepteert de Denon niet.

Groet,
Martin

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Palplus :?

Dat komt alleen binnen via de kabel lijkt me zo. Verder zijn het gewoon beeldlijnen. Ik denk eerder dat je Loewe niet een 4:3 signaal met extra info via een component accepteert (of wel accepteert, maar het niet als palplus herkent).

Maareh, waar haal jij palplus vandaan? Dat wordt helemaal niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
JvS schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:34:
Maareh, waar haal jij palplus vandaan? Dat wordt helemaal niet meer gebruikt.
Het is natuurlijk niet palplus zoals oorspronkelijk bedoeld. Het is slechts een signaal dat wordt meegestuurd om het TV-toestel automatisch op 16:9 te zetten. Zonder dat signaal zijn de 4:3 uitzendingen OK, maar de 16:9 uitzendingen zijn in elkaar gedrukt (te smal) tenzij ik zelf naar 16:9 omschakel. Het palplus-signaal maakt het wat comfortabeler.

A77II

Pagina: 1