[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.351 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wie weet op het volgende raad:

Ik heb mijn pc op de 42pfl9900 aangesloten via een HD2600xt kaart. Beeld is goed en geluid is ook ok.
Echter als ik met PowerDVD een HD- en Bluray DVD wil kijken kan ik in PowerDVD nergens aanvinken dat ik de DTS of DD stream wil luisteren. Het geluid komt netjes via de Digital OUT van de tv bij de receiver aan, maar dat ik enkel in PCM. Met geen enkele mogelijkheid krijg ik DD of DTS door de HDMI kabel.

Even voor de duidelijkheid ik heb dus een HD2600 met verloopplug van DVI naar HDMI die ook audio verstuurt.

Omdat ik niet voor een gat te vangen ben heb ik gebrobeerd om de SPDIF uitgang op mijn moederbord op de Digital IN van de TV aangesloten en de HDMI ingang zo ingesteld dat hij het geluid van de Digital IN moet gebruiken. En dat werkt dus ook niet.
Vreemde is dat als ik bijv. EXT1 of EXT2 (de scart aansluitingen) de Digital IN toebedeel ik wel DD of DTS op de receiver krijg.
Het lijkt dus dat je de HMDI 1, 2 en 3 niet kan koppelen aan de Digital IN op de tv ?

Ook heb ik de audio controller op de HD2600 op disabled gezet om er zeker van te zijn dan de audio op de HDMI niet werkzaam is.

Wie zou dit kunnen testen. Misschien dat het alleen op mijn toestel is ?

Ik heb nog een oude 1900XT liggen die zal ik er staks even in zetten en kijken of ik dan wel Digital IN kan selecteren op de HDMI ingan van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Is dat niet hetzelfde wat in deze reactie wordt beschreven? (Ben niet zo'n aansluitingen koning ;-) )

Chiron in "[LCD TV] Philips de recente modellen (de..."
32PFL9632D/10
Verbinding
Vraag
Ik heb geen digital audio-uitvoer op de S/PDIF als ik de HDMI-aansluiting gebruik.

Antwoord

Als uw apparaat met een HDMI-kabel op uw TV is aangesloten, hebt u mogelijk geen digitaal geluid via de S/PDIF-connector.

Deze cinch-connector draagt meestal het label 'Digital Audio out'.

Dit is het geval als uw mediabron (DVD, Blu-ray, ...) is beveiligd met HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) en aan juridische richtlijnen moet voldoen.

U kunt echter altijd genieten van digitaal geluid en beeld op uw TV door een HDMI-kabel te gebruiken.

In bepaalde gevallen, zet het signaal van de S/PDIF-connector uw digitale signaal automatisch om in een lager gespecificeerde indeling.

De geluidskwaliteit van de analoge uitvoer wordt op geen enkele manier beperkt.

[ Voor 68% gewijzigd door Azqi op 08-10-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
Ik heb een vraag over de 32PFL9632. Momenteel heb ik de volgende setup waarvan ik de TV wil vervangen door de 9632:
  • TV 32pw9615
  • Reveiver FR955
  • Mac Mini (intel)
  • VCR (wordt niet meer gebruikt)
  • DVD speler (wil ik de Mac Mini voor gaan gebruiken)
Momenteel heb ik de Mac aangesloten op de TV via S-video en het geluid gaat digitaal naar mijn receiver. Ik kijk hiermee divx en luister MP3s (en het geluid van films) via de receiver.
Als ik de specs van de 32pfl9632 bekijk zie ik dat deze een digitale audio in en uit heeft. Ik hoop dat dit optisch is. Nu lijkt het geen probleem om films en DVDs op de Mac af te spelen met het beeld via een DVI naa HDMI kabel en het geluid via een digitale optische kabel naar de TV. Nu wil ik ook nog mijn MP3s kunnen luisteren. De 32FPL9632 heeft een digitale uit, zodat dit lijkt te kunnen, maar ik ben bang dat dan wel de TV aan moet staan?! Kan iemand mij vertellen of dit zo is, of wellicht zijn er andere manieren om dit geheel aan elkaar te knopen?
Andere kleine vraag. De TV heeft aan de linkerkant extra aansluitingen (o.a. USB), zit hier ook een klepje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Erwinh schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:19:

Andere kleine vraag. De TV heeft aan de linkerkant extra aansluitingen (o.a. USB), zit hier ook een klepje voor?
Klein antwoord: Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Da's nou jammer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Erwinh schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:19:
Als ik de specs van de 32pfl9632 bekijk zie ik dat deze een digitale audio in en uit heeft. Ik hoop dat dit optisch is.
Nee, is spdif (coax), zowel in als uit.
De 32FPL9632 heeft een digitale uit, zodat dit lijkt te kunnen, maar ik ben bang dat dan wel de TV aan moet staan?!
Ja.
Nee.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:41:
[...]
je schreef eerder dat de MM hengelo 2999 vraagt... en dus toch bij een andere MM voor 2299?...da's dan wel een erg groot verschil tussen de MM's.. had het te maken met de rest wat je kocht? was 2299 de prijs op de sticker? :?

ben zelf wezen kijken bij MM Hengelo..zag de 42inch niet hangen, maar de prijzen van de andere modellen (47inch en 42pfl9632) waren al zo belachelijk dat ik de winkel meteen weer uit ben gelopen. :(
Ik dacht ook lange tijd dat MM het niet zou worden. Vooral na het telefoongesprek met MM in Enschede (2999) dat was gewoon absurd. 2299,- is de normale winkelprijs bij MM in Arnhem. Gezien de garantieverschillen zou ik hem altijd daar halen ipv een webwinkel. Kennelijk is iedere MM gewoon anders met hun eigen beleid. Arnhem is gewoon erg vriendelijk en een goede prijsstelling voor grote schermen, concurerend met internetshops. Als je in Arnhem bent kun je in de Steenstraat ook nog bij Smits gaan kijken, ook een heel aardige winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Chiron schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:22:
[...]

Nee, is spdif (coax), zowel in als uit.

[...]

Ja.
Het zit niet echt mee. Het lijkt er dus op dat ik de nodige splitters en converters nodig ga hebben... Aangezien het digitaal is lijkt mij kwaliteitsverlies niet een heel groot probleem, of wel?

- optisch -> receiver
MacMini -> optisch -> splitter <
                                 - optisch -> converter coax -> coax-> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hasse,

ga jij je 9732 nog ophangen? Hij staat bij mij nu sinds donderdag op een commodekast, maar de tv is daar te groot voor.

Maar ik ben superblij met mn 42pf9732!! Perfect beeld, zo goed dat ik via m'n Samsung 360 bijna geen verschil zie in SD en HD, zelfs analoog via Multikabel is al super! (nou heb ik wel goede coax en aansluitspullen gebruikt (Hirschmann).

Uiteindelijk heb ik een HDMI kabel gekocht van drie tientjes (kon zo snel niet wat goedkopers vinden vandaar.)

Ook naar een piep en brom geluistert, maar op wat ruis bij de voeding na niks kunnen ontdekken!

Al met al zeer tevreden met mijn 42''9732!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:24:
@ hasse,

ga jij je 9732 nog ophangen? Hij staat bij mij nu sinds donderdag op een commodekast, maar de tv is daar te groot voor.
Ja zeker! Ik ga hem ophangen op deze automatische steun. Lekker met de afstandsbediening het scherm in de juiste stand zetten en mooi plat tegen de muur als hij uit staat.
Afbeeldingslocatie: http://vogels.ma.informationstore.net/informationstore/z/z0003872.jpg?expires=20071009124058&secretname=InformationStore&id=&ticket=1e49dd13e69c48de643b345dcf3f10cf&f=d.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooi, maar wel iets aan de prijzige kant!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:08:
Vanmorgen mijn eerste ervaring met een (na later bleek) defecte AUREA.
Gisteren nog zonder problemen een avondje zitten genieten.

Vanmorgen opgestaan en wilde voor de kids wat kinderprogramma's opzoeken.
TV aangezet aan de zijkant en na ongeveer 10 seconden geen beeld, maar wel een klikje zoals bij het aanzetten.
Opnieuw geprobeerd... Nog steeds niets ;(

Leverancier gebeld, de MM in rotterdam centrum en direct mogen omruilen.
Jammer genoeg had ik afgelopen week al 2 eerdere teleurstellingen bij dit toestel.

1. 3 x De ambilight werkte aan een kant niet. Na uit- en aanzetten probleem verholpen
Kan een voorbode geweest zijn van een dode tv...

2. Er zit GEEN lichtsensor in de tv. Heb met een of andere afdeling van philips uit eindhoiven contact gehad en die verteldden me dat de lichtsensor er niet in zit vanwege het feit dat de Ambilight aan de voorkant de sensor zou beinvloeden en het beeld continue zou bijstellen.
Jammer hiervan is dat in de documentatie die ik van philips deze optie er wel op zou zitten.
Latere PDFjes waren aangepast en stond die sensor optie er niet meer op.

Kan een maandag morgenmodelletje zijn, maar ik hoop dat het met de nieuwe wel beter blijft gaan.

Voor de rest ben ik super tevreden ove de beeld kwaliteit. Die van de kabel weet ik niet, omdat ik enkel Digitenne en digitale tv heb aangesloten.
Aaah dat is pech hebben!

Heb hem gisteren ook binnen gehad en gelukkig op een paar instellingen na nog geen problemen.
Hij is nog vetter dan ik ooit had gedacht.
hier een link met wat foto's van mijn aurea
De tv meubel komt pas in de 2e week van 2008 maar goed. Fotokwaliteit is niet super.
Contents meubel: DVD speler Philips/xbox360/Kaon STB/Samsung DigiKabel/tvix4100SH
Tvix staat aangesloten met HDMI op 1080. Verschrikkelijk mooi geluid en beeld!
nu nog effe de xbox vervangen voor een elite met HDMI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Erwinh schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:04:
[...]

Het zit niet echt mee. Het lijkt er dus op dat ik de nodige splitters en converters nodig ga hebben... Aangezien het digitaal is lijkt mij kwaliteitsverlies niet een heel groot probleem, of wel?

- optisch -> receiver
MacMini -> optisch -> splitter <
                                 - optisch -> converter coax -> coax-> TV
Wat voor aansluitingen heb je allemala op je receiver? een optische splitter ben ik zelf nog nooit tegengekomen..

En dan zou ik het logischer vinden als je de mac via een optisch -> coax converter op je tv aansluit, en je tv via coax -> optisch converter op de receiver (mits je receiver echt alleen maar optisch in heeft), of gewoon je mac mini direct op je receiver. (maar dan moet je dus wel altijd je receiver aan als je je mac mini gebruikt).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Chiron schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Wat voor aansluitingen heb je allemala op je receiver? een optische splitter ben ik zelf nog nooit tegengekomen..
Op de receiver zit zowel optisch als coax digitaal in/out. Een optische splitter bestaat: link
En dan zou ik het logischer vinden als je de mac via een optisch -> coax converter op je tv aansluit, en je tv via coax -> optisch converter op de receiver (mits je receiver echt alleen maar optisch in heeft), of gewoon je mac mini direct op je receiver. (maar dan moet je dus wel altijd je receiver aan als je je mac mini gebruikt).
Het moiste zou inderdaad zijn om de Mac direct op de receiver aan te sluiten (zoals hij nu ook zit), maar ik heb gegrepen dat er dan een lipsync probleem hebt tussen het geluid en het beeld?
Als dit niet zo is, of heel minimaal kan het inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Zojuist is er een technicus aan huis geweest omdat mijn Philips 37" 9732 een piepend geluid maakt wanneer hij uitstaat of in standby staat.

Het is een bekend probleem met de nieuwere modellen zoals Philips ook zelf al aangaf. Ik was er zelf niet bij maar volgens mij vriendin is er een weerstandje bijgekomen op/bij de voeding.

De piep schijnt er nog steeds te zijn...

-edit-

Sterker nog, volgens mijn vriendin is het nog erger nu. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ericafterdark op 09-10-2007 13:36 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Erwinh schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:40:
[...]

Op de receiver zit zowel optisch als coax digitaal in/out. Een optische splitter bestaat: link

[...]

Het moiste zou inderdaad zijn om de Mac direct op de receiver aan te sluiten (zoals hij nu ook zit), maar ik heb gegrepen dat er dan een lipsync probleem hebt tussen het geluid en het beeld?
Als dit niet zo is, of heel minimaal kan het inderdaad prima.
Met VLC kan je iig een vertraging instellen. (control-K / control-L)

Je zou ook nog als je per se alles zonder instellen wil doen gewoon een optisch naar coax converter kunnen kopen, de mac daarmee aan de tv hangen, en de coax out van de tv naar een coax in op de receiver, dan heb je er maar 1 nodig. Maar mac direct op de receiver is wel het makkelijkst, hoef je ook niet te prutsen met converters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:43:
[...]

Ja zeker! Ik ga hem ophangen op deze automatische steun. Lekker met de afstandsbediening het scherm in de juiste stand zetten en mooi plat tegen de muur als hij uit staat.
[afbeelding]
Wij hebben ook een vogels steun, niet electrisch. De horizontale balk valt precies voor de scart aansluitingen op de 37" TV, bijzonder irritant! (gelukkig binnenkort alles via HDMI, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Vandaag bij de MM in Breda geweest voor de 42PFL9732... Ze hadden hem wel, maar nog niet in de winkel staan. De prijs was 2999,-
Nadat ik hem geconfronteerd had met de prijs bij de MM in Arhnem werd mij verteld dat dat niet kon. Uiteindelijk ging hij bellen met de MM in Arhnem en het klopte. Blijkbaar hebben ze daar een Pilot waardoor ze met internet prijzen meegaan. Voor deze prijs konden ze hem in Breda niet leveren.
Waar hij hem dan wel voor kon leveren? Hij wilde er 200 euro afdoen... 2799,- dus...

Nou voor 500,- euro wil ik wel ff naar Arhnem rijden... Eerst probeer ik deze week nog een paar andere winkels in Breda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
OMG... Vraag ik me af wat de 47PFL9732 in de MM in Heerlen gaat doen... :X
* UltraSub houdt hart vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gebeld met de MM in L'warden.. daar was de een 42PFL9732 dus ook 2999,- toen ik vroeg naar het prijsverschil, werd me verteld dat elke MM z'n eigen prijzen hanteert.. Morgen bestel ik hem
voor een goeie prijs bij een internetshop! Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet dat mensen tegenwoordig nog in gewone winkels bestellen , als op internet alles zoveel goedkoper is....Het gaat echt om de zelfde producten. Garantie en service gaat negen van de tien keer via webwinkel of anders via de fabrikant. Zelf heb ik inmiddels vele (dure en goedkope) apparaten via internet gekocht en heb nog nooit een probleem ergens mee gehad. Als ik de prijzen van MM hoor dan ben ik erg blij mijn 42pfl9732 voor 'maar' 2199 bij mij thuis in de woonkamer staat te pronken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:13:
Ik begrijp niet dat mensen tegenwoordig nog in gewone winkels bestellen , als op internet alles zoveel goedkoper is....Het gaat echt om de zelfde producten. Garantie en service gaat negen van de tien keer via webwinkel of anders via de fabrikant. Zelf heb ik inmiddels vele (dure en goedkope) apparaten via internet gekocht en heb nog nooit een probleem ergens mee gehad. Als ik de prijzen van MM hoor dan ben ik erg blij mijn 42pfl9732 voor 'maar' 2199 bij mij thuis in de woonkamer staat te pronken!!
Mijn vrienden hebben er namelijk wel mee te maken gehad. Toestellen zijn vaak uit het buitenland
en moeten voor reparatie dan ook naar het buitenland. En van service te spreken ho maar.
Dus je mag je gelukkig prijzen dat je nooit iets hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:13:
Ik heb zojuist het tegenovergestelde bewezen! Ik was goedkoper uit in een normale winkel (MM) dan in de internetshop waar ik hem al tijden in bestelling had. Behalve rente trekken doen die shops niets. Verder zijn de algemene voorwaarden van de meeste shops ronduit slecht en vaak zelfs niet conform de wet. Ik heb in de winkel veel betere voorwaarden gekregen dan het beste wat ik op internet gezien heb. Ik ga in iedergeval nooit meer een TV op internet aanschaffen. Ik heb er op dit moment 2 betaald en maar 1 thuis staan. Progress.nl aub geld terug storten (plus rente zou een goed gebaar zijn voor de gemaakt kilometers toen ik hem voor jan L*L op kwam halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn 1080p supershopdemo.mpg pogingen zijn mislukt heb ik net een 720p filmpje op een SDkaartje gezet. Deze werkt een beetje.... begint goed maar geluid valt weg en beeld gaat hakkelen. Is al wel beter dan de verschillende 1080p filmpjes die ik geprobeerd heb. Maar tot op heden nog geen goede full hd demo..... iemand nog een goede tip hoe ik de mogelijkheden kan demonstreren? Mijn PC heeft alleen VGA (notebook, HPCompaq nc8430). Maw wie heeft een heel mooi filmpje dat via de USB/kaartlezer wil afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hebben de mensen met een (37"?) 9732 ook een piep? Zelfs na de "reparatie" vandaag, hoor ik dus die piep nog. Volgens mij nog irritanter ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

Ik ga binnenkort een 42" bestellen, en twijfel tussen de 9632 en de 9732.

Als ik de vergelijking doe op de philips site, zie ik weinig meerwaarde aan de 9732. Maar in dit forum koopt men vaker de 9732.

De verschillen: Ambilight versie, afstandsbediening en een kaartlezer.

Zie ik iets over het hoofd?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Marc H schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:58:
Ik ga binnenkort een 42" bestellen, en twijfel tussen de 9632 en de 9732.

Als ik de vergelijking doe op de philips site, zie ik weinig meerwaarde aan de 9732. Maar in dit forum koopt men vaker de 9732.

De verschillen: Ambilight versie, afstandsbediening en een kaartlezer.

Zie ik iets over het hoofd?
1 miniscuul estetisch detail; de 9732 heeft een zilveren rand ofzo ipv een zwarte aan de onderkant van de tv. Eigenlijk niet eens de moeite waard om het te benoemen. De rest echt geen verschillen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Na ruim 15 jaar trouwe dienst van mijn oude Philips beeldbuis vond ik het tijd worden voor een nieuwe. Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en besloten de Philips 37PFL9732D/10 te kopen voor 2240 euro in totaal bij de It’s in Helmond. Deze keus was echter niet gemakkelijk. Echt overal liggen oriënteren voor überhaupt welk merk ik moest gaan, laat staan welk type. Op internet, maar ook in gewone winkels zijn er namelijk zoooveel merken, maar dat snappen jullie ook wel. Ik heb besloten om toch voor een Philips te kiezen nadat ik de Philips site had bezocht. Ik vond die namelijk heel duidelijk en overzichtelijk, en met name het zoeken van de juiste type via eisen die jij wenste aan te vinken was heel handig. Daar kwam dit type dus uit.

Toen ik eenmaal de juiste type had gekozen wilde ik hem natuurlijk zo goedkoop mogelijk kopen. Mijn voorkeur ging sterk uit naar een fysieke winkel, dus geen webshop.
Ik besloot gewoon om elke denkbare winkel die ik kon bedenken in de buurt op te zoeken en te vragen naar de prijs van dat type. Mijn conclusies;

(naam/prijs/bezorgkosten) Prijzen op 8 Oktober.
Maxwell Helmond - 2250 - ???
Mediamarkt Eindhoven - 2400 - ???
BCC Ehv./Helmond - 2500 - 15
It’s Ehv./Helmond - 2500 - 30

Gek genoeg heb ik hem dus bij de It’s gekocht terwijl die initieel duurder lijkt. Het zat namelijk zo dat ik bij die winkel als allerlaatst was langsgeweest om te vragen naar de prijs. Meneer zag het blaadje waarop ik de prijzen noteerde en bood direct de laagste prijs (2240) inclusief bezorgkosten en 8 euro verwijderingsbijdrage. 1 nachtje erover geslapen en zo zie je maar; rondneuzen loont!

Overigens; super goede startpost... echt zeeer informatief geweest, dank je! _/-\o_
De reden van deze post hier; ik wilde graag mijn bevindingen delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik heb dezelfde, laat me even weten of die van jou ook piept in standby of wanneer hij uitstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21
Eiríkr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:18:
Hebben de mensen met een (37"?) 9732 ook een piep? Zelfs na de "reparatie" vandaag, hoor ik dus die piep nog. Volgens mij nog irritanter ook!
Wat hebben ze dan gerepareerd?
En wanneer hoor je die piep, ook als de TV aan staat of enkel in standby?
Kun je de TV ook helemaal uitzetten of blijft deze in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42pfl9732 zonder piep hier (althans ik hoor hem niet).

Heb je al de TV op een andere plek gezet? Ander stopcontact op een andere groep?

Kunnen eigenlijk 2 dingen aan de hand zijn:
- ontwerpfoutje in tollerantie op gebruikte componenten
- ontwerpfoutje in omgevingscondities

In dat laatste geval kan het zijn dat iets via het stopcontact of iets via instraling invloed heeft en een piep veroorzaakt. In het eerste geval moet er een nieuw odnerdeeltje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag de 37PFL9732 binnen gekregen. Zat eerst nog te twijfelen tussen 37 inch en 42 inch maar toen hij uit de doos kwam dacht ik; hij moest toch ook niet veel groter zijn! (zit op 3,70 m afstand van de tv.) Precies goed!
Heb er een kleine 1800 eurie voor betaald ;) (webshop). En tot tot nu toe alleen heeeeeel zacht een piepje als hij uitstaat en het muisstil is. Dit piepje is dan na 50 cm vanaf de tv niet eens meer te horen.
Wel heb ik soms een zachte brom (lijkt uit de boxen te komen) waarschijnlijk heeft dit te maken met de scart aansluiting (heb er tijdelijk een zeer goedkope kabel op).

Hieronder even snel wat foto's MET ambilight. Heb er momenteel nog een Samsung 360 op aangesloten doormiddel van SCART. HDMI kabel komt als het goed is morgen binnen, wat de beeld kwaliteit nog meer zal verbeteren.
Mocht iemand er dan ook nog foto's van HD beelden willen (Discovery, Sport1 etc.) dan hoor ik het wel...

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/4139/img4049ax7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/2567/img4050iw9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/2624/img4051af9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/1978/img4052da3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/5364/img4053qk3.jpg

Verder nu al goed scherp beeld (via scart). Vind de zilveren rand niet irriterend en valt s'avonds al helemaal niet meer op. Ambilight surround maakt het net even compleet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:39:
Mocht iemand er dan ook nog foto's van HD beelden willen (Discovery, Sport1 etc.) dan hoor ik het wel...
Wat denk jij dan .... :)

Heb je ook misschien wat foto's van een film nog wat meer donkere/contrastrijke beelden.
Bijv. met een film als Pirates en dan gewoon via HDMI/Scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een klein software bugje. Als ik van WII terug ging naar TV dan kreeg ik geen beeld, pas nadat ik opnieuw de zender koos kreeg ik beeld. Ik heb dit opgelost door de software te upgraden van 0.59.28.0 naar 0.64.14.4.

Dit bracht geen verbetering in de supershopdemo truck.

Ook zie ik soms nog onverwachte ambilight effecten. Als het beeld bijna niet veranderd kan ambilight soms best heftig veranderen. Hebben jullie dat ook gezien? Zowel op TV als op WII heb ik dit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit me toch wel mateloos te irriteren aan het lipsynch/avlag probleem met mn nieuwe 32pf9632. Nu is mn receiver al best wel oud dus denk dat ik deze maar ga vervangen. Is mn oog gevallen op de Denon avr2808, nog (zo goed als) nergens te krijgen. Schijnt bijzonder goede a/v passthrough te hebben, zowel hdmi als comp, met genoeg comp en optische audioingangen. Iemand misschien nog tips voor een evenzogoede machine, voor iets meer of iets minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Waarom niet de Philips 5980 (dacht dat dat het nummer was) dvd speler.
Die heeft ook lipsync en kost maar 90.- euro.

De Denon is natuurlijk ook een goede keuze :-) (zelf heb ik een 3802)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zou goed zijn maar ik heb meerdere apparaten met het probleem, xbox, x360, ps3 volgens mij ook. Plus zo n AV hub staat me wel aan en lees mooie specificaties maar nog maar weinig gebruikerservaringen dus misschien dat iemand hier die wel heeft, of over een ander gelijksoortig apparaat dus, eventueel een nogal wat duurdere Denon 3808.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:39:
Afgelopen maandag de 37PFL9732 binnen gekregen. Zat eerst nog te twijfelen tussen 37 inch en 42 inch maar toen hij uit de doos kwam dacht ik; hij moest toch ook niet veel groter zijn! (zit op 3,70 m afstand van de tv.) Precies goed!
Heb er een kleine 1800 eurie voor betaald ;) (webshop). En tot tot nu toe alleen heeeeeel zacht een piepje als hij uitstaat en het muisstil is. Dit piepje is dan na 50 cm vanaf de tv niet eens meer te horen.
Wel heb ik soms een zachte brom (lijkt uit de boxen te komen) waarschijnlijk heeft dit te maken met de scart aansluiting (heb er tijdelijk een zeer goedkope kabel op).

Hieronder even snel wat foto's MET ambilight. Heb er momenteel nog een Samsung 360 op aangesloten doormiddel van SCART. HDMI kabel komt als het goed is morgen binnen, wat de beeld kwaliteit nog meer zal verbeteren.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verder nu al goed scherp beeld (via scart). Vind de zilveren rand niet irriterend en valt s'avonds al helemaal niet meer op. Ambilight surround maakt het net even compleet! _/-\o_
Ja ik zou graag foto's zien van het toestel en dan met de hd uitzendingen. Ik ga zelf ook de 37pfl9732 aanschaffen. Ik had veel twijfel over de maat 42 maar ik zit op 3 meter dus ik ga toch maar voor de 37. Zelf wil ik ook een samsung hd digitale ontvanger kopen omdat dit volgens mij ook een van de weinige ontvangers is via de kabel.
De 360ra en rsa komen wel beter uit de test volgens mij met hdmi.

Ik houd mij aanbevolen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een 42pfl9732 zonder piep.

Ik vraag me af wat de meerwaarde van foto's posten is die je van je tv maakt? Daarop krijg je nooit de kwaliteit van HD te zien zoals de tv dat afspeelt.

Vraag dan of de verkoper in de winkel een DVD van jezelf wil afspelen...

Na alle recenties hier kun je denk ik wel concluderen dat de de nieuwe serie LCD's van Philips gewoon een ontzettend mooi beeld geven! Zeker in combinatie met een HD kabelreciever (samsung 360 bijv) en HDMI.

Maar de echte liefhebber mag altijd 'live' bij mij komen kijken. (in de buurt van Hoorn.) Dan weet je tenminste zeker wat je koopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:20:
Hier ook een 42pfl9732 zonder piep.

Ik vraag me af wat de meerwaarde van foto's posten is die je van je tv maakt? Daarop krijg je nooit de kwaliteit van HD te zien zoals de tv dat afspeelt.

Vraag dan of de verkoper in de winkel een DVD van jezelf wil afspelen...

Na alle recenties hier kun je denk ik wel concluderen dat de de nieuwe serie LCD's van Philips gewoon een ontzettend mooi beeld geven! Zeker in combinatie met een HD kabelreciever (samsung 360 bijv) en HDMI.

Maar de echte liefhebber mag altijd 'live' bij mij komen kijken. (in de buurt van Hoorn.) Dan weet je tenminste zeker wat je koopt :D
Had mij aanbevolen gehouden maar is een beetje te ver vanaf de randstad haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Chiron schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:35:
[...]

Welke receiver heb je? De wat duurdere modellen met hdmi aansluiting etc. hebben inmiddels wel een lip-sync delay functie.

Zelf heb ik de HK AVR 135, ik heb een coax spdif van mijn tv (Philips 32pfl9632) naar de receiver lopen voor het geluid. DVD speler (HK DVD27) zit met s-video/scart voor het beeld, en coax spdif voor het geluid aan de tv gekoppeld. Verder hangt er nog een Nintendo Wii met component en rood/witte cinch (via een cinch-naar-jackplug blokje) aan de tv.
En als laatste heb ik de computer via een hdmi-dvi kabel aan een hdmi aansluiting hangen aan de tv, en voor het geluid gaat er een TOS-link (optisch) kabeltje naar de receiver.

Zo heb ik het hele lipsync gebeuren omzeild, het enige wat rechtstreeks in de receiver is geplugd qua audio is dus de pc, en de rest komt via de gesynchroniseerde output vanuit de tv.

Op de pc kan ik in vlc media player namelijk de audio delay ook aanpassen. Ik ben er alleen nog niet uit hoeveel 'delay' ik precies nodig heb met mijn tv.

Er zijn trouwens ook dvd spelers met lip-sync delay functie als je die rechtstreeks aan zou willen sluiten op de receiver, maar dat wordt even zoeken (plus je zou je dvd speler moeten willen vervangen).
Hier kom ik dus niet mee weg.
Ben me sinds twee dagen fiks aan het verdiepen in mogelijke workarounds, maar ik kom er niet uit.
Ik kan dus als ik het goed begrijp met coax sp/dif van de tv naar de receiver. Op die manier krijg ik "synchronized" geluid. However... ik heb dan twee problemen.
1. HDCP (lees ik op verschillende plaatsen), wat er voor zorgt dat ik of geen, of gedownsampled geluid krijg.
2. Aansluiten DVD en 360. Voor de DVD kan ik met SCART naar de TV, maar hoe krijg ik het geluid dan digitaal op de tv, zodat die het weer digitaal naar de receiver kan sturen? Zelfde geld voor de 360, die kan ik alleen met optisch sp/dif aansluiten om 5.1 te verkrijgen. Maar de TV (9732) heeft zo te zien geen inputs voor digitaal geluid, anders dan via HDMI, waar ik (nog) geen enkele bron van in huis heb.

* UltraSub getting depressed :(
Damn.. was zo dicht bij de aanschaf van deze tv. Blijkt na een enorme hoop leeswerk lipsync problemen schering en inslag te zijn. Zo erg dat er zelfs al lipsync correctors op de markt zijn:
http://www.audaud.com/article.php?ArticleID=3011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Waarom wil je zo graag het geluid via de TV laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:39:
[...]
Hier kom ik dus niet mee weg.
Ben me sinds twee dagen fiks aan het verdiepen in mogelijke workarounds, maar ik kom er niet uit.
Ik kan dus als ik het goed begrijp met coax sp/dif van de tv naar de receiver. Op die manier krijg ik "synchronized" geluid. However... ik heb dan twee problemen.
1. HDCP (lees ik op verschillende plaatsen), wat er voor zorgt dat ik of geen, of gedownsampled geluid krijg.
2. Aansluiten DVD en 360. Voor de DVD kan ik met SCART naar de TV, maar hoe krijg ik het geluid dan digitaal op de tv, zodat die het weer digitaal naar de receiver kan sturen? Zelfde geld voor de 360, die kan ik alleen met optisch sp/dif aansluiten om 5.1 te verkrijgen. Maar de TV (9732) heeft zo te zien geen inputs voor digitaal geluid, anders dan via HDMI, waar ik (nog) geen enkele bron van in huis heb.

* UltraSub getting depressed :(
Damn.. was zo dicht bij de aanschaf van deze tv. Blijkt na een enorme hoop leeswerk lipsync problemen schering en inslag te zijn. Zo erg dat er zelfs al lipsync correctors op de markt zijn:
http://www.audaud.com/article.php?ArticleID=3011
Er zijn converters rond de 19 euro die optisch omzetten in een coax signaal zodat je die aan de coax in van de tv kunt hangen en dan de coax uit benutten die synchronized is met beeld.

Zo heb ik mijn xbox360, wii, pc en ps3 aangesloten qua geluid op mijn 9632.

Ik heb DHCP uitgeschakeld in mijn dvd speler...enigste bugje die ik kan vinden is dat wanneer je een film start hij stereo geluid geeft...maar dan even op stop drukken en weer start en ik heb 5.1 Dolby digital perfect gesynchronizeerd met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Is het langzamerhand niet tijd voor een apart lipsynch hoofdstuk in de OP?

En destroyer, heb je toevallig een linkje naar de converter welke jij gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ik heb net ook m'n 42PFL9632 ge-update naar firmware versie 64.14.4 en ging prima! De "OK - OK" bug is hier ook meteen opgelost; als ik naar bv coax-4 keek en dan op OK drukte kwam de programma lijst in beeld, als ik dan direct weer op OK drukte (voor "verder kijken naar kanaal 4"), werd het beeld zwart en kon ik alleen door eerst naar 3/5 te zappen pas weer beeld op 4 krijgen. Als ik nu met de nieuwe firmware op OK en direct weer OK druk blijf ik gewoon naar hetzelfde kanaal kijken (zoals de bedoeling is). Verder nog geen veranderingen gemerkt :)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik kon gisteren m'n 26" 5322 ophalen en ben er erg blij mee. Via UPC Digital is het beeld erg goed, het geluid valt wat tegen maar dat is bekend bij deze TV.
Gisteren maar even snel, zonder boekjes te lezen, de 5980 DVD speler via HDMI aangesloten op de TV.
Ik heb geen geluid, maar wel beeld via 720P ook wel raar want HDMI zou toch voor zowel beeld als geluid moeten zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:41:
[...]

Er zijn converters rond de 19 euro die optisch omzetten in een coax signaal zodat je die aan de coax in van de tv kunt hangen en dan de coax uit benutten die synchronized is met beeld.

Zo heb ik mijn xbox360, wii, pc en ps3 aangesloten qua geluid op mijn 9632.

Ik heb DHCP uitgeschakeld in mijn dvd speler...enigste bugje die ik kan vinden is dat wanneer je een film start hij stereo geluid geeft...maar dan even op stop drukken en weer start en ik heb 5.1 Dolby digital perfect gesynchronizeerd met het beeld.
Hmm.. das interessant. Maar ik heb toch maar één digital in op de tv, toch? En 3 apparaten die hun digitale output kwijt willen aan de TV. Hoe heb je dat dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
UltraSub schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:39:
Maar de TV (9732) heeft zo te zien geen inputs voor digitaal geluid, anders dan via HDMI, waar ik (nog) geen enkele bron van in huis heb.
Aaah zo. De 9732 geen digital in? Ik zou dat toch eens goed proberen te controleren. Mijn 32pfl9632 heeft wel coax spdif in (en uit), al ben ik op sommige on-line handleidingen en websites tegengekomen dat er ook versies zijn zonder spdif-in.

Digitale signaal delay kastjes zijn trouwens peperduur, al is het alweer een jaartje geleden dat ik dat voor het laatst gechecked heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een van m'n eerdere posts kon ik heeel zacht een piepje ontdekken.
Ik kom net beneden en ga op de bank zitten (3,70 m van tv) en hoor gewoon de piep. Lijkt aan de rechter bovenkant van de tv te zitten...
Dat er een klein piepje in zit die bijna niet te horen is is geen punt, maar wanneer ik deze vanaf een kleine 4 m nog hoor zit ik toch wel te twijfelen om Philips te bellen. Vond het toch een aardig dure tv, en dan moet dit gewoon goed zijn!

@ tANK; heb je Philips alweer gebeld nadat ze je tv zijn komen repareren?

/Edit/
Piep komt achter bij stroom stekker vandaan. Heb dit alleen wanneer deze in stand-by staat.
Wanneer ik de tv uitzet (echt van stroom af) Zakt de piep van een hoge toon naar een lagere toon. Alsof er iemand in een tekenfilm uit de lucht valt. Hierna hoor ik na ongeveer (3 sec) een soort uhm... pufje. Net of hij wat druk weg moet hebben :X .
Wanneer ik hem weer aan zet, hoor ik eerst heeel zacht (net zoals in het begin) een klein piepje, en na ongeveer 4 seconden een klik en begint hij weer harder te piepen.

Hebben andere mensen ook zo'n "pufje" wanneer je de tv uitzet? (behalve na boerenkool >:) )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Chiron schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:00:
[...]

Aaah zo. De 9732 geen digital in? Ik zou dat toch eens goed proberen te controleren. Mijn 32pfl9632 heeft wel coax spdif in (en uit), al ben ik op sommige on-line handleidingen en websites tegengekomen dat er ook versies zijn zonder spdif-in.

Digitale signaal delay kastjes zijn trouwens peperduur, al is het alweer een jaartje geleden dat ik dat voor het laatst gechecked heb.
Um, bedoel één :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Wel verdorie, wil ik binnenkort de 37PFL9732D gaan bestellen bij pick2pay, blijkt precies dit model niet meer vindbaar te zijn op de pick2pay site. Ook de verwijzing via kieskeurig naar deze shop voor deze tv is weg. Gisteren kon het nog wel... 8)7 Jammer.
Redcoon is momenteel de goedkoopste maar deze shop vertrouw ik niet zoveel als pick2pay en daarnaast zijn de verzend/transportkosten bij Redcoon nogal hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door PaulX op 11-10-2007 15:21 . Reden: correctie ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulX schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:19:
Wel verdorie, wil ik binnenkort de 37PFL9732D gaan bestellen bij pick2pay, blijkt precies dit model niet meer vindbaar te zijn op de pick2pay site. Ook de verwijzing via kieskeurig naar deze shop voor deze tv is weg. Gisteren kon het nog wel... 8)7 Jammer.
Redcoon is momenteel de goedkoopste maar deze shop vertrouw ik niet zoveel als pick2pay en daarnaast zijn de verzend/transportkosten bij Redcoon nogal hoog.
Ik heb hem besteld bij lcddiscount.nl, die krijgen de 15e weer een nieuwe lichting binnen van deze TV, misschien kun je daar nog één van bemachtigen, maar het ging snel zei die kerel!
Goede telefonische dienst, goede garantievoorwaarden & duidelijke leveringsdata!

Ik heb eerst 'geprobeerd' hem te bestellen bij plasmalcd.nl, gebeld om te checken of ze hem op voorraad hadden, half uur later belde ik weer om de bestelling te bevestigen.. werd er niet meer opgenomen.. zelfs na het achterlaten van 3 voicemailberichten werd ik niet meer teruggebeld!
Toen hoefde het voor mij ook al niet meer, beloofd weinig goeds voor de verdere afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Mijn vakantie zit er weer op en daardoor heb ik niet zovaak de mogelijkheid om te posten, maar ik zal het lypsync verhaal, hoewel dit algemeen voor lcd is en niet philips specifiek opnemen in de openingspost.

Zelf heb ik een kleine tegenslag met mijn aurea.

Voorheen sprong mijn samsung hd 360 digitv decoder (met recentste versie software) pas aan als ik het hdmi kanaal op gezet had. Dus ik drukte op de aan knop op de decoder zelf of op de ab maar dan gebeurde er niets tot ik naar het bewuste hdmi kanaal ging. Mijn vorige crt philips met hdmi gaf dit probleem niet.
Nu heb ik de software geupdate naar versie 64. nog wat en sinds dien moet ik diverse malen heen en weer zappen naar het hdmi kanaal voordat de decoder aan wil, dan nog een paar keer heen en weer zappen voordat de tv het signaal als goed detecteerd.
Best een beetje irritant.

Het service nummer voor de aurea van philips wil bij mij ook niet 100% werken. Gister aan het eind van de dag ging de telefoon 1 keer over vervolgens werd de lijn direct verbroken. Van middag 2 a 3 keer over daarna geheel stil.... Zelf maar eens op de 1 gedrukt, vervolgens wacht muziek, 2 minuten later iemand aan de lijn. Die kan mij wat betreft het hdmi probleem niet helpen, moest hij verder navragen en mij terug gaan bellen. Tevens heb ik 1 (sub) pixel defect, hoewel 1 wellicht "acceptabel" genoemd wordt vind ik dat voor een tv uit de topserie (zelfs het top model naar hun eigenzeggen) toch niet echt acceptabel. Maar ook dit moest hij verder navragen.

Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen, wanneer je dit het beste ziet wanneer je een dode pixel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een 9632 of een 9732 te kopen.
Dan wil ik mijn digitale kabel setop box en mijn computer via een SCART kabel aansluiten (beiden hebben geen DVI of HDMI aansluiting)
Krijg ik dan nog wel een mooi beeld of is het niet verstandig om dan deze aankoop te doen?
Is er nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Moos1968
Een defect pixel valt het beste op op het moment dat hij zijn werk niet goed doet.

In mijn geval is er een (sub) pixel die niet uit wil/kan. Op een zwart beeld zie ik deze dus goed, blauw in mijn geval. Als er een pixel kapot is in zijn "uit" stand ziet men een zwart puntje op een gekleurd (of wit) beeld.
Het makkelijkst is het misschien om jpg's p de tv te bekijken. Dus volledig wit, zwart, rood, groen en blauw.

@fgrooten
Je digitale kabel decorder via scart zal prima beeld opleveren, zoveel decorder zijn er overigens nog niet welke via hdmi of component kunnen (1 volgens mij maar). Let er wel op dat je een goede scart kabel gebruikt en de decoder instelt op rgb uit. Zo krijg ste resultaat.
Voor je pc is scart niet de beste optie. Via scart kun je niet erg hoog in resolutie en zul je met je pc teveel moeten inleveren. Vaak kun je een computer toch wel anders aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:08:
@ Moos1968
Een defect pixel valt het beste op op het moment dat hij zijn werk niet goed doet.

In mijn geval is er een (sub) pixel die niet uit wil/kan. Op een zwart beeld zie ik deze dus goed, blauw in mijn geval. Als er een pixel kapot is in zijn "uit" stand ziet men een zwart puntje op een gekleurd (of wit) beeld.
Het makkelijkst is het misschien om jpg's p de tv te bekijken. Dus volledig wit, zwart, rood, groen en blauw.
Ow oke dank je wel. Ik heb even gekeken en ik heb geen dode pixels gelukkig. Ik heb namelijk zelf ook een Aurea. Ik heb totaal geen problemen met de mijne. Ik heb wel al een aantal probleempjes gelezen. Een beetje ongerust wordt ik er wel van.
Ik heb een HDTV van samsung eraan "hangen". Ik vindt het wel een fantastiche TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik zit zelf met het dilemma of ik nu voor een 42" 9732 moet gaan of voor een Aurea..

Ik heb voor mezelf het volgende lijstje gemaakt met voors en tegens:

Aurea

Voor
- Ambilight Spectra
- Afstandsbediening

Tegen
- Hoge prijs
- Widescreen dvd afspelen met Ambilight Spectra :|

9732

Voor
- Prijs
- Feitelijk dezelfde TV

Tegen
- Geen Spectra

Nu wil ik vragen of jullie nog punten hebben om samen met mij een keuze te maken! Mocht je een bepaalde mening hebben dan wil ik ook graag je argumentatie van je horen. Ik vind het namelijk nogal een verschil in euro's (€ 1400) voor alleen de spectra toevoeging..

Misschien zijn er hier wat kopers, van een van de hierboven genoemde modellen, die aan kunnen geven wat bepalend was bij hun aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vind het namelijk nogal een verschil in euro's (€ 1400) voor alleen de spectra toevoeging..
Dan heb je je keuze toch al gemaakt ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook getwijfeld tussen de door jou genoemde modellen.
Ik wilde eerst de aurea zien voordat ik een keuze wilde maken.

Die keuze was na 3 sec gemaakt toe ik hem zag. Ik dacht dat het ambilight zou gaan
irriteren maar dat is niet waar. Het ambilight spectra is echt een toevoeging aan het tv kijken.
Ik zit nu armageddon te kijken in HD, De film beleving is echt mooier, dan bij surround ambilight.
Ook het geluid van de tv zelf is een toegevoegde waarde.
in het begin ( de eerste 2 dagen) worden je ogen naar de rand toe getrokken, maar nu heb je er geen erg meer in. Ik doe het soms wel eens uit om te kijken, maar het is echt een
toegevoegde waarde.

Dit is mijn persoonlijke ervaring en mening. Ik zou voor de Aurea gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval was het verschil tussen de Aurea en de 42PFL9732 precies 1900 euro. Dan is de keus niet meer zo moeilijk, hoewel ik de Aurea een pracht toestel vind.

En de 42PFL9732 was op voorraad en staat sinds gisteren te pronken in de kamer.

Als eerste analoog aangesloten (geeft al een redelijk beeld) en ga nu uitzoeken wat ik verder kan gaan doen richting HD (bv schotel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Zoals Moos1968 al aanhaalde, vergeet niet dat die Aurea ook een beter geluids systeem aan boord heeft! Klonk iig erg mooi in de shop (waarschijnlijk ook door de "bolle kast" waar hij in hing). Schijnen 12 individuele speakertjes en 2 'subwoofers' in te zitten (volgens de verkoper :P)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande uitgezonden in HD (37PFL9732) via de Samsung 360 decoder via hdmi. Denk dat het verschil wel degelijk te zien is in vergelijking met de vorige SD foto's...Alsof de slang nu de woonkamer in glijdt.

Let op! foto's zijn groot...

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/3152/img4071su2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/3562/img4072yu9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/3048/img4073sh8.th.jpg

Verder heb ik vandaag een gloednieuwe hdmi kabel aaangesloten. Af en toe heeft de tv geen signaal. Soms moet je een paar keer!!! van HDMI 1 naar HDMI 2 switchen om beeld te krijgen.
Ligt dit aan decoder of aan de tv? Tv en decoder hebben de nieuwste firmware btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij nog afvroeg, als je een decoder via HDMI aansluit op je LCD TV, kun je dan nog een video gebruiken?! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:45:
Wat ik mij nog afvroeg, als je een decoder via HDMI aansluit op je LCD TV, kun je dan nog een video gebruiken?! :S
Je decoder sluit je aan op je video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Lastig, ben nu aan het kijken voor een Samsung 40F86 of een Philips 42 9632
Zijn er ook mensen met een Philips 96/9732 die geen last hebben van pieptonen/bromtonen enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook Armagedon gekeken op HD (43pf9732) Maar was een relaxte ervaring hoor! Waarschijnlijk is het met de Aurea nog mooier, maar een prijsverschil van 1400 euries vind ik te veel van het goede!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

Je decoder sluit je aan op je video.
Maar het lijkt mij dat je dan behoorlijk kwaliteitsverlies hebt, decoder naar video via HDMI (moet je
wel een manier zien te vinden om dit aan te sluiten) en dan vervolgens weer via Scart naar de TV..
Lijkt me geen goede oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:08:
:)
[...]

Ik heb het gevonden qua geluid dan. Ik heb in het menu de dolby digital uit digital output aan
en dan heb ik geluid op de HD Zenders. :)
Hallo Moos1968,

Kun je mij vertellen waar je die 'dolby digital' en 'digital output' opties aan en uit kan zetten. Ik kan het namelijk niet vinden. Is dat misschien in het service menu?

Weet trouwens iemand hoe je in het service menu kunt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:21:
[...]

Maar het lijkt mij dat je dan behoorlijk kwaliteitsverlies hebt, decoder naar video via HDMI (moet je
wel een manier zien te vinden om dit aan te sluiten) en dan vervolgens weer via Scart naar de TV..
Lijkt me geen goede oplossing :?
Dit is inderdaad waar wat je zegt, daar ben ik mee bezig om er een oplossing voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:52:
[...]

Hallo Moos1968,

Kun je mij vertellen waar je die 'dolby digital' en 'digital output' opties aan en uit kan zetten. Ik kan het namelijk niet vinden. Is dat misschien in het service menu?
Het staat bij menu,systeem, media instellen.
Ik heb een nieuwe HDMI kabel en dan kan ik dolby digital wel aan zetten.
Misschien had ik wel een "foute" kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb de Aurea bij de dealer bekeken en vind hem erg gaaf. Ik overweeg hem te kopen, maar heb wat puntjes waar ik graag duidelijkheid over heb voordat ik een dergelijk bedrag uitgeef. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

Geluid:
- Is het mogelijk de delay op de digitale audio ouput kleiner te maken? (om een grote delay in de digitale vesterker te kunnen compenseren). Of kun je die helemaal uit zetten?
- Kun je de digitale audio output zo zetten dat deze altijd PCM geeft (en dus geen dolby surround of zo). Want mijn digitale versterker kan alleen PCM aan. Misschien dat Moos1968 het antwoord al gegeven had, maar ik kan die menu opties niet vinden.
- klopt het dat door de copieer beveiliging er soms geen digitale audio output is?

Beeld:
- wordt SD beeld materiaal goed weergegeven? (kon de dealer niet laten zien).
- Wordt 1080-24p netjes weergegeven? (e.g. BluRay HD-DVD)
- Bij de demo die bij de dealer draaide haperde het beeld om de paar seconden (stond telkend heel even stil). De dealer weet niet wat het is. Heeft iemand hier ook last van?
- Ook zag ik bij de dealer dat bij sommige stilstaande beelde, het beeld toch elke seconde iets veranderde (alsof er twee versies van het plaatje elke seconde elkaar afwisselde).
- Betekend de 14 bit color verwerking dat de TV op zijn HDMI ook de deep color space feature aan kan?

Algemeen:
- Weet iemand of de TV HDMI-CEC ondersteund? In de manual staat iets over CEC vermeld, maar er staat tussen haakjes achter 'indien aanwezig'.
- Gaat het wisselen van kanaal (ook wel bekend als zappen ;-) en beetje snel?
- Weet iemand hoe in het service menu te komen?

Heel wat vraagjes, maar ik wil dan ook zeker weten dat dit de goede keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:18:
Gisteren ook Armagedon gekeken op HD (43pf9732) Maar was een relaxte ervaring hoor! Waarschijnlijk is het met de Aurea nog mooier, maar een prijsverschil van 1400 euries vind ik te veel van het goede!!
1400 euro is niet alleen het ambilight spectra, ook het geluid speelt een rol, maar dat is
persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Het staat bij menu,systeem, media instellen.
Ik heb een nieuwe HDMI kabel en dan kan ik dolby digital wel aan zetten.
Misschien had ik wel een "foute" kabel.
Ik heb meteen de dealer gebeld en hij vind onder het menu alleen de keuzes:
"TV menu"
"Lijst met zenders"
"Programma gids"

en dus geen 'systeem".

Kun je vertellen welke stappen je precies neem?
Of is het misschien een andere TV? (dit was een 42PFL9900D/10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:30:
[...]

Ik heb meteen de dealer gebeld en hij vind onder het menu alleen de keuzes:
"TV menu"
"Lijst met zenders"
"Programma gids"

en dus geen 'systeem".

Kun je vertellen welke stappen je precies neem?
Of is het misschien een andere TV? (dit was een 42PFL9900D/10)
Ik heb het over mijn digitale decoder, de samsung 360r, sorry miscommunicatie. :'(

Ik zal mijn situatie even uitleggen.
Ik heb een bose lifestyle systeem dit systeem is aangeloten op mijn tv en met
een optische kabel naar mijn digitale decoder. De digitale decoder is met een HDMI aangesloten
op mijn TV. Mijn philips harddisk recorder is aangeloten met een gold scart naar mijn digitale decoder en naar mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:38:
[...]

Ik heb het over mijn digitale decoder, de samsung 360r, sorry miscommunicatie. :'(

Ik zal mijn situatie even uitleggen.
Ik heb een bose lifestyle systeem dit systeem is aangeloten op mijn tv en met
een optische kabel naar mijn digitale decoder. De digitale decoder is met een HDMI aangesloten
op mijn TV. Mijn philips harddisk recorder is aangeloten met een gold scart naar mijn digitale decoder en naar mijn tv.
Oeps, dat had ik dus helemaal verkeerd begrepen!

Ik wil gewoon een digitale versterker die alleen PCM mode kent aan de digitale audio output hangen van de TV.
Misschien weet iemand anders of dat altijd goed gaat. Dus ook bij surround materiaal (via HDMI input bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
Ik heb mijn firmware weer gedowngrade (TV : 32PFL9632D) naar de vorige versie omdat ik wat problemen had met mijn Samsung H360R. Iemand anders ook deze problemen gehad?

HDMI kreeg ik geen beeld meer op, niet auto, en door de in te stellen.

Problemen waren weer weg nadat ik de enerlaatste (Jaja lang leve bakcup op HDD) er weer op had gezet. (Ga het nog wel eens proberen maar toch...).

Vaag maar niet goed...

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wisc2 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:31:
Ik heb mijn firmware weer gedowngrade (TV : 32PFL9632D) naar de vorige versie omdat ik wat problemen had met mijn Samsung H360R. Iemand anders ook deze problemen gehad?

HDMI kreeg ik geen beeld meer op, niet auto, en door de in te stellen.

Problemen waren weer weg nadat ik de enerlaatste (Jaja lang leve bakcup op HDD) er weer op had gezet. (Ga het nog wel eens proberen maar toch...).

Vaag maar niet goed...
Goed nieuws!! Had ook problemen met de HDMI aansluitingen..
- Vaak geen signaal
- Signaal werkte soms alleen op HDMI 3
- wanneer op decoder van resolutie gewijzigd werd, viel het beeld weg en ook geen signaal hierna.
Bovenstaande problemen kwamen voor nadat ik firmware Q581E-0.64.14.4 / 29-09-2007 had geinstalleerd.

Er blijkt een nieuwe firmware te zijn (alweer) namelijk Q581E-0.64.14.6 / 5-10-2007 (wordt op de Philips site als 0.64.14.006 aangeduid, maar is hetzelfde)
Na de nieuwste firmware is het HDMI probleem opgelost _/-\o_

Ook ik heb last van een piep. Heb net Philips gebeld en wass gelijk aan de beurt bij de servicedesk en er wordt begin volgende week een afspraak gemaakt voor een monteur. (goede service tot nu toe!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:08:
[...]

Oeps, dat had ik dus helemaal verkeerd begrepen!

Ik wil gewoon een digitale versterker die alleen PCM mode kent aan de digitale audio output hangen van de TV.
Misschien weet iemand anders of dat altijd goed gaat. Dus ook bij surround materiaal (via HDMI input bijvoorbeeld).
Ik denk dat dat gewoon moet kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

- Vaak geen signaal
- wanneer op decoder van resolutie gewijzigd werd, viel het beeld weg en ook geen signaal hierna.
Bovenstaande problemen kwamen voor nadat ik firmware Q581E-0.64.14.4 / 29-09-2007 had geinstalleerd.

Er blijkt een nieuwe firmware te zijn (alweer) namelijk Q581E-0.64.14.6 / 5-10-2007 (wordt op de Philips site als 0.64.14.006 aangeduid, maar is hetzelfde)

Ook ik heb last van een piep. Heb net Philips gebeld en wass gelijk aan de beurt bij de servicedesk en er wordt begin volgende week een afspraak gemaakt voor een monteur. (goede service tot nu toe!)
Ik had het ook inderdaad en nu is het opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

- Vaak geen signaal

Thanx! Alles lijkt weer normaal te werken ! _/-\o_

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik had dezelfde problemen met de Samsung HD decoder en de aurea in combi met software 14.4 die ik gister installeerde. Net de 14.6 geinstalleerd en nu werkt het zelfs beter dan voor 64.14.4

Voorheen ging de decoder pas aan als ik het bewuste hdmi kanaal op had staan, nu gaat hij aan ongeacht het kanaal dat op staat op tv.

Oa ivm de defecte pixel wordt volgende week een afspraak gemaakt om langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:17:
Hallo allemaal,

Ik heb de Aurea bij de dealer bekeken en vind hem erg gaaf. Ik overweeg hem te kopen, maar heb wat puntjes waar ik graag duidelijkheid over heb voordat ik een dergelijk bedrag uitgeef. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

Geluid:
- Is het mogelijk de delay op de digitale audio ouput kleiner te maken? (om een grote delay in de digitale vesterker te kunnen compenseren). Of kun je die helemaal uit zetten?
- Kun je de digitale audio output zo zetten dat deze altijd PCM geeft (en dus geen dolby surround of zo). Want mijn digitale versterker kan alleen PCM aan. Misschien dat Moos1968 het antwoord al gegeven had, maar ik kan die menu opties niet vinden.
- klopt het dat door de copieer beveiliging er soms geen digitale audio output is?

Beeld:
- wordt SD beeld materiaal goed weergegeven? (kon de dealer niet laten zien).
- Wordt 1080-24p netjes weergegeven? (e.g. BluRay HD-DVD)
- Bij de demo die bij de dealer draaide haperde het beeld om de paar seconden (stond telkend heel even stil). De dealer weet niet wat het is. Heeft iemand hier ook last van?
- Ook zag ik bij de dealer dat bij sommige stilstaande beelde, het beeld toch elke seconde iets veranderde (alsof er twee versies van het plaatje elke seconde elkaar afwisselde).
- Betekend de 14 bit color verwerking dat de TV op zijn HDMI ook de deep color space feature aan kan?

Algemeen:
- Weet iemand of de TV HDMI-CEC ondersteund? In de manual staat iets over CEC vermeld, maar er staat tussen haakjes achter 'indien aanwezig'.
- Gaat het wisselen van kanaal (ook wel bekend als zappen ;-) en beetje snel?
- Weet iemand hoe in het service menu te komen?

Heel wat vraagjes, maar ik wil dan ook zeker weten dat dit de goede keus is.
Geluid
- Delay is volgens mij niet aan te passen.
- Volgens mij niet. Als je er echter PCM instopt, zal dit er ook uitkomen. Dit is volgens mij in iedere bron in te stellen.
- Nee, er is altijd output. Alleen niet altijd 5.1. (Als er audio invoer is die de tv kan verwerken)

Beeld
- Mijn ervaring met tv met dit chassis is dat het ook SD goed is. Echter, de kans dat je SD signaal zwak (niet sterk genoeg) is, is groter dan als je een digitale bron hebt. Mijn ervaring is dat een zwak analoog signaal (m.n. kabel) op een flat tv desastreusere gevolgen heeft dan op een oude CRT.
- geen ervaring mee.
- ?
- ?
- Nee.

Algemeen.
- CEC staat bij deze TV(Aurea) volgens mij aan. De zin "Indien aanwezig" wordt vaak gebruikt en heeft zijn oorsprong in het feit dat grote delen van handleidingen voor meer aparaten worden gebruikt. Bij andere TV520 modellen is het in het service menu aan te zetten.
- Geen ervaring mee.
- Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn 47PFL9732 binnen, maaar:

Ambilight: Kleurverschillen in de LEDs, waardoor stukken rood zijn ipv wit
PC: HDMI aangesloten, tv op PC ingesteld: lijkt erop dat de TV zijn interne processing doet in Interlaced!!! Ik zie duidelijke interlace kammen bij bewegende regels en beelden. In static images is hij gewoonweg SUPER, maarja een TV heb je toch ook voor beweging :)

Iemand dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:42:
[...]

Geluid
- Delay is volgens mij niet aan te passen.
- Volgens mij niet. Als je er echter PCM instopt, zal dit er ook uitkomen. Dit is volgens mij in iedere bron in te stellen.
- Nee, er is altijd output. Alleen niet altijd 5.1. (Als er audio invoer is die de tv kan verwerken)

Beeld
- Mijn ervaring met tv met dit chassis is dat het ook SD goed is. Echter, de kans dat je SD signaal zwak (niet sterk genoeg) is, is groter dan als je een digitale bron hebt. Mijn ervaring is dat een zwak analoog signaal (m.n. kabel) op een flat tv desastreusere gevolgen heeft dan op een oude CRT.
- geen ervaring mee.
- ?
- ?
- Nee.

Algemeen.
- CEC staat bij deze TV(Aurea) volgens mij aan. De zin "Indien aanwezig" wordt vaak gebruikt en heeft zijn oorsprong in het feit dat grote delen van handleidingen voor meer aparaten worden gebruikt. Bij andere TV520 modellen is het in het service menu aan te zetten.
- Geen ervaring mee.
- Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:42:
[...]

Algemeen.
- Geen ervaring mee.
- Ja
De vraag is dan natuurlijk: hoe kom ik dan in het service menu ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:26:
[...]

De vraag is dan natuurlijk: hoe kom ik dan in het service menu ????
062596 i+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die al eens een van deze nieuwe modellen aan een ander CEC-enabled aparaat hebben aangesloten? En zo ja, werkte de CEC features dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:58:
Ik heb inmiddels mijn 47PFL9732 binnen, maaar:

Ambilight: Kleurverschillen in de LEDs, waardoor stukken rood zijn ipv wit
PC: HDMI aangesloten, tv op PC ingesteld: lijkt erop dat de TV zijn interne processing doet in Interlaced!!! Ik zie duidelijke interlace kammen bij bewegende regels en beelden. In static images is hij gewoonweg SUPER, maarja een TV heb je toch ook voor beweging :)

Iemand dit ook ervaren?
Dat is dus een bekend probleem. Dat is een hele simpele instelling. Menu -> Diversen -> Aansluitingen -> HDMI(x, nummer dus) zetten op PC.

En wat bedoel je precies met kleurverschillen in de LEDs, want ik heb nergens last van :?

[ Voor 9% gewijzigd door masser120 op 14-10-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
masser120 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:48:
[...]

En wat bedoel je precies met kleurverschillen in de LEDs, want ik heb nergens last van :?
Precies, dat schreeuwt om een fotootje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosplace
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03-2024
2 vragen; ik wil in december een nieuwe LCD aanschaffen (37” tot 42”) met een budget van 2000-2500 euro. Ik ben al in een hoop winkels gaan kijken en ben vooral gecharmeerd van de nieuwe Philips reeks (PFL9732). Heb bij de Foka de voorganger van deze nieuwe reeks en de 9732 naast elkaar in actie gezien en je ziet duidelijk verschil bij, met name, beelden die langzaam over het beeld schuiven. Één probleem; ik wil geen Ambilight. De TV komt tegen een lange muur te staan waardoor je vanaf de eettafel en vanuit de keuken achter het scherm kijkt waardoor je tegen het ambilight aan kijkt. Ik zoek dus een scherm met de specificaties van de 9732 (Full HD, 100 hz, Perfect Pixel en 3 ms responsetijd) maar dan zonder Ambilight. Weet iemand al iets over nieuwe modellen zonder Ambilight? Via internet kan ik hierover niets vinden. Eventuele alternatieven die in aanmerking zouden komen zijn de Sony (3000 serie) en de Sharp LC42XL2E.
Ik heb zaterdag bij MM in R’dam Centrum voor het eerst de Sharp LC42XL2E gezien in 42 en 46 inch (beide werden net uit de doos gehaald) welke heel dicht in de buurt komt van de 9732-serie. Ook de Sony 3000-serie bekenen. Jullie nog adviezen m.b.t. de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Ambilight uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) ;)

Heel goed...Doe ik ook altijd...zet het alleen aan bij tv-series/films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosplace
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03-2024
Philips heeft nu ook een aanbod in TV's zonder Ambilight dus ik neem aan dat zij deze modellen ook wel zullen vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Heeft iemand ergens een review (geen gebruikers ervaring dus) van de 52PFL9632D/10 gespot ? Ik kan nergens eentje vinden :/

Of eentje van 47PFL9632D/10 want enigste verschil is toch alleen maar contrast en grootte toch ?

[ Voor 42% gewijzigd door Armo op 14-10-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 23:20

erhan12

PMD

heeft er iemand een 32pfl7562?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom sommige de beeldverbeteraars uitzetten die op de nieuwe philips modellen geleverd worden. Zoals 100 hz, digital natural motion, ruisonderdrukking enz.

Dit soort features maakt het beeld toch juist beter of heb ik het fout!!?? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Voorbeeld: ruisonderdrukking...
Stel je hebt materiaal met een superscherpe transfer, zoals HDDVD of Bluray. Daar zit bijna geen ruis in. Je tv probeert de boel toch te verbeteren, vaak is het eindresultaat dan slechter dan zonder..

/edit
btw: heb eens voor de gein van karton even een 47PFL9732 geknipt, en die boven mijn huidige 32" CRT gehangen. Daaamn 47 is toch wel groot hoor! Maar denk toch dat die het gaat worden. Zit op 4.20 meter, dus moet kunnen.

[ Voor 44% gewijzigd door UltraSub op 14-10-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

UltraSub schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:36:
Voorbeeld: ruisonderdrukking...
Stel je hebt materiaal met een superscherpe transfer, zoals HDDVD of Bluray. Daar zit bijna geen ruis in. Je tv probeert de boel toch te verbeteren, vaak is het eindresultaat dan slechter dan zonder..

/edit
btw: heb eens voor de gein van karton even een 47PFL9732 geknipt, en die boven mijn huidige 32" CRT gehangen. Daaamn 47 is toch wel groot hoor! Maar denk toch dat die het gaat worden. Zit op 4.20 meter, dus moet kunnen.
Lol

Ik zat ook te twijfelen over hoe groot mijn scherm moet worden. Toen bedacht ik mij dat de maten van een 47" wel heel erg overeenkwamen met een buroblad wat niet in gebruik was. Dat maar even op de kast gezet. (bij mij komt hij niet aan de muur te hangen). De 47" was mij toch een maatje te groot, voor een kijkafstand van iets meer dan 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosplace schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:16:
2 vragen; ik wil in december een nieuwe LCD aanschaffen (37” tot 42”) met een budget van 2000-2500 euro. Ik ben al in een hoop winkels gaan kijken en ben vooral gecharmeerd van de nieuwe Philips reeks (PFL9732). Heb bij de Foka de voorganger van deze nieuwe reeks en de 9732 naast elkaar in actie gezien en je ziet duidelijk verschil bij, met name, beelden die langzaam over het beeld schuiven. Één probleem; ik wil geen Ambilight. De TV komt tegen een lange muur te staan waardoor je vanaf de eettafel en vanuit de keuken achter het scherm kijkt waardoor je tegen het ambilight aan kijkt. Ik zoek dus een scherm met de specificaties van de 9732 (Full HD, 100 hz, Perfect Pixel en 3 ms responsetijd) maar dan zonder Ambilight. Weet iemand al iets over nieuwe modellen zonder Ambilight? Via internet kan ik hierover niets vinden. Eventuele alternatieven die in aanmerking zouden komen zijn de Sony (3000 serie) en de Sharp LC42XL2E.
Ik heb zaterdag bij MM in R’dam Centrum voor het eerst de Sharp LC42XL2E gezien in 42 en 46 inch (beide werden net uit de doos gehaald) welke heel dicht in de buurt komt van de 9732-serie. Ook de Sony 3000-serie bekenen. Jullie nog adviezen m.b.t. de keuze?
Misschien de 9632 serie, één lamp ambi minder en verder op enkele kleine details na dezelfde specs van de 9732 , maar wel prijsverschil van +/- 300 à 400 euros

hier handige link ter vergelijking alle types van philips

http://fransdesmet.telene...chillen_tussen_lcd-tv.htm
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.