[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo,

Ik ben een gebruiker van de 52pfl9632D/10. Heb nog nergens een review gelezen. Wel wordt de 47" versie in de recente duitse "videomagazin" getest (http://www.video-magazin.de/), die zou je in de winkel moeten halen. Misschien heb je daar wat aan.
Als je vragen hebt over de 52", laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende vraag over de 52pfl963, maar ben ervan overtuigd dat dit hetzelfde werkt voor de 47, 42 en 37" modellen.
De "contrast, helderheid, kleur(verzadiging)" instellingen kunnen per input apart ingesteld worden, dus voor hdmi1 andere waarden dan voor hdmi2. DIt is mooi. Echter de "tint" instellingen, dus de aparte waarden voor rood-wit punt, groen-wit punt, etc lijken weer 1 instellingen set te zijn voor alle inputs.
Kan iemand dit bevestigen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een dure oplossing gevonden voor mn lipsynch probleem. Heb een Denon avr2808 gekocht. Via HDMI en ypbr aangesloten op de 9632. Alle apparaten worden via de HDMI out op de tv grbracht. De xbox, 360 en wii via ypbr naar de receiver en de TIVX en ps3 via hdmi. Geluid loopt voor de xbox en 360 optisch, wii cinch en de andere twee apparaten via de hdmi. Fantastische oplossing helaas wel een aanslag op mn portomonee. Bij de Mediamarkt gehaald, afgelopen zaterdag, het apparaat had een dag in de schappen gestaan. Nu waarschijnlijk nieuwe boxen en kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 37" à 40" LCD. Oorspronkelijk ging ik volledig voor Sony, maar door de lange levertermijnen ben ik even bij Philips gaan zien. Momenteel ben ik eerder geneigd om een Philips te nemen... Ik hoor namelijk veel positieve verhalen over de nieuwe 9732... (enige negatieve dat ik gehoord heb is het gebrom bij standby)

Nu vroeg ik me wel af of de 9732 de meerprijs tov de 9632 waard is.
Maw: is het de moeite om bij te betalen voor de extra lamp bij Ambilight en de kaartlezer?

En ik vraag me ook af hoe ambilight het doet op een niet witte achtergrond. Heeft het dan wel toegevoegde waarde? En hoeveel plaats moet je links & rechts van de tv hebben om ambilight tot zijn recht te laten komen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:36:
Voorbeeld: ruisonderdrukking...
Stel je hebt materiaal met een superscherpe transfer, zoals HDDVD of Bluray. Daar zit bijna geen ruis in. Je tv probeert de boel toch te verbeteren, vaak is het eindresultaat dan slechter dan zonder..
[...]
Dan heb je het nog niet eens gehad over de gevallen waarin de beeldruis opzettelijk zo bedoeld is. HDDVD of BR geeft een heel erg gedetailleerd beeld (niet persé scherp !) Bij een goede transfer zie je ook de korrel van de film, zoals bijvoorbeeld bij "Der Untergang" absoluut de bedoeling is.

Beeldruisfilters zijn met moderne digitale media in feite helemaal niet noodzakelijk, je zou ze alleen moeten gebruiken op analoge media; Zoals de TV-ontvangst per (analoge !) kabel, of van de video-band.

En waarom in een onderscheid maakte tussen gedetailleerd en scherp: Gedetailleerd is een betere benaming, scherp slaat meer het versterken van contrasten ("sharpening"). Daardoor vallen details wellicht meer op, maar verpruts je eigenlijk ook weer de detaillerering. Dat lijkt tegenstrijdig, maar denk bv. eraan dat je met "sharpening" oof de beeldruis (als aanwezig) of de korreling versterkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:39:
[...]

Dan heb je het nog niet eens gehad over de gevallen waarin de beeldruis [i]opzettelijk zo bedoeld is[/b]. HDDVD of BR geeft een heel erg gedetailleerd beeld (niet persé scherp !) Bij een goede transfer zie je ook de korrel van de film, zoals bijvoorbeeld bij "Der Untergang" absoluut de bedoeling is.

Beeldruisfilters zijn met moderne digitale media in feite helemaal niet noodzakelijk, je zou ze alleen moeten gebruiken op analoge media; Zoals de TV-ontvangst per (analoge !) kabel, of van de video-band.

En waarom in een onderscheid maakte tussen gedetailleerd en scherp: Gedetailleerd is een betere benaming, scherp slaat meer het versterken van contrasten ("sharpening"). Daardoor vallen details wellicht meer op, maar verpruts je eigenlijk ook weer de detaillerering. Dat lijkt tegenstrijdig, maar denk bv. eraan dat je met "sharpening" oof de beeldruis (als aanwezig) of de korreling versterkt ...
Ruis wegfilteren dat er niet is is niet zinvol. Echter, een techniek als Natural Motion is juist gebaat bij scherpe beelden. Deze zou ik zeker niet uitzetten bij een goede digitale bron. Mijn persoonlijke ervaring is dat de bewegingen veel vloeiender zijn, ook toen ik een met Scart aangesloten UPC mediabox had aangesloten.
Daarnaast is het denk ik goed om op te merken dat iets dat door de ene persoon als goed wordt ervaren, door een ander weer anders beoordeeld kan worden.
Rest nog te zeggen dat Natural Motion en Perfect Pixel zorgen dat de opgegeven response tijd en dynamisch contrast bereikt worden. Uitzetten heeft dus veel gevolgen. Dit is overigens merkonafhankelijk, andere merken zullen vergelijkbare technieken hebben om de genoemde waarden op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:28

kevinos

Tweakpedia

Gaaf om te horen dat het nu wel redelijk goed als computer monitor werkt!
Met mijn XP laptop werkte het altijd perfect, nu sluit ik via DVI -> HDMI een nieuwe Vista pc aan met een nvidia 8500GT.

Na het Vista logo (opstarten) krijg ik een zwart scherm en doet de pc verder niets meer. In veilige modus overigens gewoon beeld maar natuurlijk niet de bedoeling.

Komt dit doordat Vista automatisch het aantal hertz vasthoud van de "gewone" 19" monitor die ik daarvoor heb gebruikt om het een en ander te testen op de Vista pc? Resolutie staat gewoon op 1280x1024 maar volgens de handleiding moet hij voor de TV echt op 60 hertz staan. Iemand die dit kan bevestigen? Is namelijk niet om de hoek en anders rij ik voor niks die kant op als dit het probleem niet oplost bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door kevinos op 15-10-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:24:
[...]

Ruis wegfilteren dat er niet is is niet zinvol. Echter, een techniek als Natural Motion is juist gebaat bij scherpe beelden. Deze zou ik zeker niet uitzetten bij een goede digitale bron. Mijn persoonlijke ervaring is dat de bewegingen veel vloeiender zijn, ook toen ik een met Scart aangesloten UPC mediabox had aangesloten.
Daarnaast is het denk ik goed om op te merken dat iets dat door de ene persoon als goed wordt ervaren, door een ander weer anders beoordeeld kan worden.
Rest nog te zeggen dat Natural Motion en Perfect Pixel zorgen dat de opgegeven response tijd en dynamisch contrast bereikt worden. Uitzetten heeft dus veel gevolgen. Dit is overigens merkonafhankelijk, andere merken zullen vergelijkbare technieken hebben om de genoemde waarden op te krikken.
Daarom heb ik nog geen keuze gemaakt voor enig merk/type LCD-TV. Ik wil graag het inputsignaal zo onbewerkt mopgelijk weergeven; De-interliniering, ruisonderdrukking en scherpte,- en contrastbewerkingen laat ik door mijn HTPC en/of mijn video-processor doen. Ik hoop dus nimmer gebruik te hoeven maken van dingen als "digital natural movement", "pixel plus" of wat voor fratsen dan ook.

Mijn belangrijkste eisen zijn wat dat betreft anders:
1) Hij moet een zo groot mogelijke kleurruimte hebben, liefst volledige ondersteuning van de xvYCC/Deep color specificaties, en die moet ie van de HDMI weergeven zonder dat ik allerlei zaken in het setupmenu moet aan,- of uitzetten (zoals bv. Dynamic Contrast).
2) Hij moet zonder meer, zonder "ongelijke pull-up" 24 fps beeld kunnen weergeven **
3) Hij moet goede black,- en white levels hebben.
4) Hij moet zonder overscan exact 1:1 pixel-mapping op 1920x1080 doen.

Geluid, ruisonderdrukking, natural motion, scaling etc. etc. is totaal niet van belang.

En eigenlijk, als je er eens rustig over zou gaan nadenken: Iedereen die een moderne BluRay speler of een HDDVD heeft, zou in feite ook helemaal niets hebben aan al die fratsen; Want in bijna alle huidige spelers zit een Reon video-processor, en die is véél beter in scalen, deinterlinieren etc.etc. etc. dan de (Philips) TV zelf.

** (ongelijke pull-up is bv. de veel gebruikte 3:2, om van 24 naar 60 Hz te gaan. Gelijke pull-up werkt bv. met 2:2, of de beste: 1:1 frame-doubling. Het verschil is dat je met ongelijke pull-up snel last hebt van judder).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zeg, Duitsland is voor mij echt dichtbij. Zou het problemen op kunnen leveren met garantie als ik in Duitsland koop? Of maakt het geen moer uit? Scheelt toch weer 150 euro, en per direct leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

Daarom heb ik nog geen keuze gemaakt voor enig merk/type LCD-TV. Ik wil graag het inputsignaal zo onbewerkt mopgelijk weergeven; De-interliniering, ruisonderdrukking en scherpte,- en contrastbewerkingen laat ik door mijn HTPC en/of mijn video-processor doen. Ik hoop dus nimmer gebruik te hoeven maken van dingen als "digital natural movement", "pixel plus" of wat voor fratsen dan ook.
Voor Natural Motion heb je specifieke processoren nodig die die mogelijkheid hebben. Zonder uit te sluiten dat ze bestaan, ik heb het nog nooit gezien bij een speler/ recorder. Dit na pak 'm beet 30 Sevice Manuals van Spelers en recorders te hebben bekeken. Als alleen de 24 uitgezonden beelden worden weergegeven op een TV die 100Hz aan kan, houdt dit simpelweg in dat hetzelfde beeld meerdere malen moet worden weergegeven. De kunst van Natural Motion (En Clear LCD) is juist dat de tussenliggende beelden anders zijn doordat deze worden berekend. Of je daar gelukkig van wordt is persoonlijk maar 24 beelden per seconde op een LCD is mijns inziens niet om erg blij van te worden.

Mijn belangrijkste eisen zijn wat dat betreft anders:
1) Hij moet een zo groot mogelijke kleurruimte hebben, liefst volledige ondersteuning van de xvYCC/Deep color specificaties, en die moet ie van de HDMI weergeven zonder dat ik allerlei zaken in het setupmenu moet aan,- of uitzetten (zoals bv. Dynamic Contrast).
2) Hij moet zonder meer, zonder "ongelijke pull-up" 24 fps beeld kunnen weergeven **
3) Hij moet goede black,- en white levels hebben.
4) Hij moet zonder overscan exact 1:1 pixel-mapping op 1920x1080 doen.
1) Volgens mij zijn er nog geen Panels in productie (op grote schaal) die dit kunnen, ergo, ook geen TV's.

En eigenlijk, als je er eens rustig over zou gaan nadenken: Iedereen die een moderne BluRay speler of een HDDVD heeft, zou in feite ook helemaal niets hebben aan al die fratsen; Want in bijna alle huidige spelers zit een Reon video-processor, en die is vbeter in scalen, deinterlinieren etc.etc. etc. dan de (Philips) TV zelf.
Er zijn vele mogelijkheden betreffende de processoren in spelers. Ik heb de specs van de Reon niet gezien en zal dan ook niet twijfelen aan de capaciteiten van die processor. Ik kan echter wel met zekerheid stellen dat het woord "véél" niet terecht is. De TV520 sets van Philips hebben meerdere processoren voor specifieke taken, waarvan de kern wordt gevormd door één of twee TriMedia cores. Een gemiddelde Blu-Ray speler kan betreft processorkracht in de verste verte niet op tegen de top TV's (Ook andere merken) van dit moment.

Rest nogmaals te benadrukken dat dat wat iemand als goed of prettig beoordeeld persoonlijk is. (En ik vraag mij af waarom iedereen zo wegloopt met de 24 fps, dat is pas het begin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:13:
Zeg, Duitsland is voor mij echt dichtbij. Zou het problemen op kunnen leveren met garantie als ik in Duitsland koop? Of maakt het geen moer uit? Scheelt toch weer 150 euro, en per direct leverbaar..
Dat is geen probleem. Je kan alleen geen Extra Philips garantie bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Extra garantie bijkopen zie ik sowieso nooit zo zitten.
Maar ik kan dus gewoon met Philips Nederland bellen mocht ik een probleem hebben, toch? En last but zeker not least... dat duits in de menus, ik ga er toch gewoon vanuit dat het geen probleem is om engels|nederlands in te stellen, toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:14:
[...]
Ik heb de specs van de Reon niet gezien en zal dan ook niet twijfelen aan de capaciteiten van die processor.
[...]
Zie hier voor de specs:

http://www.siliconoptix.com/products/ReonVX/Features.cfm
[...]
Ik kan echter wel met zekerheid stellen dat het woord "véél" niet terecht is.
[...]
Ik schat de helft van de aangeboden HDDVD / BluRay spelers, maar veel van de bovengemiddelde,- en de topmodellen. De anderen hebben een Faroudja image processor / scaler.
[...]
Een gemiddelde Blu-Ray speler kan betreft processorkracht in de verste verte niet op tegen de top TV's (Ook andere merken) van dit moment.
[...]
Dat weet ik zo net nog niet, maar de Reon heeft in ieder geval meer power dan die processors. En de faroudja is ook nog niet zo slecht. Gewoon progressive 1080p @24 fps of @30 fps materiaal aan de TV leveren, en die moet gewoon weergeven.
Rest nogmaals te benadrukken dat dat wat iemand als goed of prettig beoordeeld persoonlijk is. (En ik vraag mij af waarom iedereen zo wegloopt met de 24 fps, dat is pas het begin)
24 fps is de originele framerate van films (motion pictures). Elke verandering daaraan is dus een verandering aan het origineel, in sommige omstandigheden zelfs flinke omstandigheden. En daarom wil ik, en velen met mij, de 24 fps optie, om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijfen.

En 24 fps door framedoubling (elk beeldje gewoon 2x weergeven) is prima acceptabel (en bijna 50 Hz).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:00:
Extra garantie bijkopen zie ik sowieso nooit zo zitten.
Maar ik kan dus gewoon met Philips Nederland bellen mocht ik een probleem hebben, toch? En last but zeker not least... dat duits in de menus, ik ga er toch gewoon vanuit dat het geen probleem is om engels|nederlands in te stellen, toch? :+
Dat is allemaal geen probleem. Er bestaan geen Philips Tv's specifiek voor de Duitse markt, Nederlands is dus gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
UltraSub schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:13:
Mag ik vragen welke scherm je gaat kopen en waar ? Zou voor mij evt ook interessant kunnen zijn aangezien ik 2 km van Duitsland zit...

Als ik online kijk dan zijn ze in Nederland toch stuk goedkoper namelijk...

52PFL9632D in Nederland en in Duitsland.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:27:
Nu vroeg ik me wel af of de 9732 de meerprijs tov de 9632 waard is.
Maw: is het de moeite om bij te betalen voor de extra lamp bij Ambilight en de kaartlezer?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Voor mij is het of 52PFL9632D of 47" 9732 / 9632. En zoals het nu naar uitzit wordt het denk ik 47" omdat 52 beetje buiten budget valt.

[ Voor 46% gewijzigd door Armo op 15-10-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:41:
En 24 fps door framedoubling (elk beeldje gewoon 2x weergeven) is prima acceptabel (en bijna 50 Hz).
Als jij dat via een HTPC aan de tv levert, hoe stel jij je pc dan in? Veelal wordt de TV door windows ingesteld als een 60hz monitor. Als jij beeldmateriaal hebt van 24hz, dan heb je een probleem, lijkt me? (ongeacht de processing in pc/tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

Zie hier voor de specs:

http://www.siliconoptix.com/products/ReonVX/Features.cfm

[...]

Ik schat de helft van de aangeboden HDDVD / BluRay spelers, maar veel van de bovengemiddelde,- en de topmodellen. De anderen hebben een Faroudja image processor / scaler.

[...]

Dat weet ik zo net nog niet, maar de Reon heeft in ieder geval meer power dan die processors. En de faroudja is ook nog niet zo slecht. Gewoon progressive 1080p @24 fps of @30 fps materiaal aan de TV leveren, en die moet gewoon weergeven.
Dank je voor de link. Blijft leuk dergelijke dingen te bekijken. Er zijn overigens nog veel meer fabrikanten die dergelijke (lees: voor het zelfde doel gemaakte) processoren maken. Als ik de Specs zo zie lijkt mij de niet de de Reon meer power heeft, eerder minder. Gelukkig zegt processorkracht alleen niet zo veel, maar gaat het in grote mate om de kwaliteit van de software die door de fabrikanten wordt geschreven.

Voor de liefhebber, o.a de PNX8541 en PNX5050 worden voor de TV520 tv's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>???????????????????

de philips 37pfl9632 was bij vergelijk.nl het goedkoopst voor 1299,- Euro. Net nu ik hem wil kopen is hij weer 1599,- !!!!!!!!!!!!!!!!!

Scheelt 300 Euro AHHHH!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Na de laatste update had ik op de 32pfl9632 geen geluid meer. Tenmnste niet op analoog. Het geluid van de aangesloten decoder werkte wel gewoon. Instellingen e.d. nagelopen.

Na het terugzetten van de ener laatste firmware was het geluid bij analoog kijken weer terug. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Trebbors op 15-10-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
bij kieskeurig is de laagste prijs ook in de 1500 euro voor de 37pfl9632, dus dat zal wel kloppen. Ik denk dat die 1299 een fout is geweest, of dat je bij de verkeerde tv hebt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:42:
bij kieskeurig is de laagste prijs ook in de 1500 euro voor de 37pfl9632, dus dat zal wel kloppen. Ik denk dat die 1299 een fout is geweest, of dat je bij de verkeerde tv hebt gekeken.
Nee was de goede tv. Ben net nog even gaan kijken omdat in eerste scherm eerst nog de oude prijs stond maar die is ook weg.

Hij is ongeveer een week die prijs geweest, de aanbieder is helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:57:
[...]

Nee was de goede tv. Ben net nog even gaan kijken omdat in eerste scherm eerst nog de oude prijs stond maar die is ook weg.

Wat je ook vaak ziet is dat winkels op kieskeurig valse prijzen invoeren. Een maal op hun website gekomen zie je dat die prijs van kieskeurig niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:57:
[...]

Als je weet welke aanbieder het is, kan je nog naar die website gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:06:
Lastig, ben nu aan het kijken voor een Samsung 40F86 of een Philips 42 9632
Zijn er ook mensen met een Philips 96/9732 die geen last hebben van pieptonen/bromtonen enz.?
Ik hoor niets! (42pfl9732) En ik denk dat er heeeeel erg veel mensen zijn zonder piep. Je hoort alleen de piepers piepen, das logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor niemand piepen over m'n 42pf9732, ik hoor alleen zeer positieve geluiden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:20:
[...]

Dank je voor de link. Blijft leuk dergelijke dingen te bekijken. Er zijn overigens nog veel meer fabrikanten die dergelijke (lees: voor het zelfde doel gemaakte) processoren maken. Als ik de Specs zo zie lijkt mij de niet de de Reon meer power heeft, eerder minder. Gelukkig zegt processorkracht alleen niet zo veel, maar gaat het in grote mate om de kwaliteit van de software die door de fabrikanten wordt geschreven.

Voor de liefhebber, o.a de PNX8541 en PNX5050 worden voor de TV520 tv's gebruikt.
Bedankt voor de background info.

Ik heb zitten lezen over dat tv520 chassis.

Lijkt mij toch dat die niet in de 9632 range zit, of anders daar weer een gemodificeerde versie van??

Kan slechts tot 1080i dat chassis, terwijl ik toch net een film in 1080P 24 hertz heb zitten kijken....ben er trouwens niet kapot van (dat schokkerige bioscoopbeeld) en weer terug gezet op 1080P 60 hertz....Geef mij maar dat mooie soepele HD natural motion effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
TV520 zit iig wel in de 9732, wanneer je in het menu gaat van de software update, zie je dat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:16:
ik hoor niemand piepen over m'n 42pf9732, ik hoor alleen zeer positieve geluiden 8)
Ik hoor een zachte hoge pieptoon aan de zijkant mijn tv (37PF9632) als ik daar mijn oor hou, op een meter afstand hoor ik niks meer, dus ik maak er geen punt van.

Gisteren voor het eerst een dvd gekeken...beeld is haast te mooi/te goed zo scherp, detail en kleurrijk.

Ook 1080P via DVI vanaf mijn PC is kotserig mooi.

Moet wel zeggen dat ik mijn dvd en daarbij geen gebruik makend van upscaling dus normaal 480P er ook schitterend uitziet dus...Ik heb voorlopig geen behoefte aan HD-DVD en/of Blueray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:15:
[...]

Bedankt voor de background info.

Ik heb zitten lezen over dat tv520 chassis.

Lijkt mij toch dat die niet in de 9632 range zit, of anders daar weer een gemodificeerde versie van??

Kan slechts tot 1080i dat chassis, terwijl ik toch net een film in 1080P 24 hertz heb zitten kijken....ben er trouwens niet kapot van (dat schokkerige bioscoopbeeld) en weer terug gezet op 1080P 60 hertz....Geef mij maar dat mooie soepele HD natural motion effect.
Kan het chassis gewoon aan hoor. Let er op dat er meerdere versies zijn. De /82 versie heeft alle faceliteiten voor 1080p@ 100 Hz aan boord.
(waar heb jij de info trouwens gevonden? Ik heb nog nooit een fabrikant gezien die zo weinig info geeft als NXP doet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:07:
Heb een dure oplossing gevonden voor mn lipsynch probleem. Heb een Denon avr2808 gekocht. Via HDMI en ypbr aangesloten op de 9632. Alle apparaten worden via de HDMI out op de tv grbracht. De xbox, 360 en wii via ypbr naar de receiver en de TIVX en ps3 via hdmi. Geluid loopt voor de xbox en 360 optisch, wii cinch en de andere twee apparaten via de hdmi. Fantastische oplossing helaas wel een aanslag op mn portomonee. Bij de Mediamarkt gehaald, afgelopen zaterdag, het apparaat had een dag in de schappen gestaan. Nu waarschijnlijk nieuwe boxen en kabels.
Ik zit ook al een tijdje te kijken naar deze receiver. Mijn 42PFL9732 komt als het goed is deze week. En dat moet dan natuurlijk aangevuld worden met een leuke audioset. Hoe bevalt de receiver? En wat voor speakers heb je er nu dan op zitten? Heb je ook een bijpassende dvd-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goochelaar schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:21:
[...]
Ik zit ook al een tijdje te kijken naar deze receiver. Mijn 42PFL9732 komt als het goed is deze week. En dat moet dan natuurlijk aangevuld worden met een leuke audioset. Hoe bevalt de receiver? En wat voor speakers heb je er nu dan op zitten? Heb je ook een bijpassende dvd-speler?
Een receiver als centraal punt is ook de oplossing waar ik aan werk. Alleen heb ik gekozen voor een Onkyo TX-SR875 (met die Reon waar ik het eerder over had) ipv een Denon 2808.

Maar het gaat er bij dit idee om dat de receiver de beeldafhandeling voor zijn rekening neemt, en dat je de scalers ed. van de TV ongebruikt kunt laten. Zeker als je een hele goed video-processor in je receiver heb. Je kan dan alles via HDMI regelen, en tot aan 1080p rechtstreeks naar de TV sturen. Geluid laat je dan lekker bij de receiver.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sinds gisteren in bezit van een 47PFL9732.
Ge-wel-dig!

Ik schrok in eerste instantie van analoge kabel, maar het beeld van mijn Humax iPVR9200c icm @home digitaal is zeker goed te noemen gezien de grootte van de TV. Zeer tevreden. Eindelijk de 360 op full HD, fenomenaal! Ik wist niet wat ik zag, en ook de grootte van het scherm helpt enorm bij de game experience :P

Voor de rest nog niet veel getest, geen tijd voor gehad. Straks nog wat kabels halen, en dan eens kijken of ik lipsync problemen heb met DVD's. Vooralsnog probeer ik het zo lang mogelijk op te lossen zonder de aanschaf van een nieuwe receiver. Maar het zal er toch wel op uit komen dat ik vanaf volgende week in de running ben voor een nieuwe... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook een gelukkige bezitter van een 37PFL9732 en inderdaad het beeld is in een woord geweldig !! en dan kijk ik nog analoog ( wel met hirschman versterker er tussen )
Maar als ik mijn laptop via DVI naar HDMI aan mijn TV hang zie ik streepjes in de cursor als ik bijvoorbeeld mijn muis beweeg... en ik heb mijn HDMI ingang al op PC gezet !! iemand nog een suggestie voor dit probleem ??
Verder ook nog wat HD-WMV's zitten kijken !!! jesus wat een lekker scherp beeld is dat !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:37:
Ik ben nu ook een gelukkige bezitter van een 37PFL9732 en inderdaad het beeld is in een woord geweldig !! en dan kijk ik nog analoog ( wel met hirschman versterker er tussen )
Maar als ik mijn laptop via DVI naar HDMI aan mijn TV hang zie ik streepjes in de cursor als ik bijvoorbeeld mijn muis beweeg... en ik heb mijn HDMI ingang al op PC gezet !! iemand nog een suggestie voor dit probleem ??
Verder ook nog wat HD-WMV's zitten kijken !!! jesus wat een lekker scherp beeld is dat !!!!
Staat je PC stiekum op 1080i ipv 1080p ? Want jouw beschrijving lijkt op dit combingeffect:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e881007c9c35dcafb5d75e0cf0e55523/full.jpg

Als je je TV op je PC aansluit is het vaak het handigste om allerlei dingen als "natural motion" enzo uit te zetten. Want als het goed is doet je grafische kaart al het voorwerk al, en stuurt gewoon een goed 1080p signaal naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
UltraSub schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:13:
Sinds gisteren in bezit van een 47PFL9732.
Ge-wel-dig!

Ik schrok in eerste instantie van analoge kabel, maar het beeld van mijn Humax iPVR9200c icm @home digitaal is zeker goed te noemen gezien de grootte van de TV. Zeer tevreden. Eindelijk de 360 op full HD, fenomenaal! Ik wist niet wat ik zag, en ook de grootte van het scherm helpt enorm bij de game experience :P
En waar heb je hem gehaald en voor hoeveel ?

Zeker je eerste HD scherm ? Omdat je zo enthousiast over bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MM in Herzogenrath (Duitsland). 3100 euro.

Ja, mijn eerste HD scherm. Maar ik weet wel waar ik enthousiast over ben. Ben extreem kritisch, en heb dan ook 3 jaar lang gezocht, en iedere keer maar weer potentiele schermen afgekeurd. Familie en vrienden werden er knettergek van, en meenden al serieus dat ik nooit een scherm zou kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij nog niet geheel duidelijk wat het probleem met de lipsync precies is! Als je alle randapparatuur zoals dvd speler, decoder, pc enz enz via hdmi of scart direct op de tv aansluit, en het geluid via een coax kabel naar de receiver doorvoert, zou er toch geen probleem moeten zijn met DTS of 5.1 geluid o.i.d.
Ik lees een aantal reacties van mensen die zelfs een nieuwe receiver willen kopen :S, dit lijkt mij toch niet nodig..

a.s. donderdag komt mijn 37PFL9732 en wil alles meteen goed aansluiten, kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:30:
Het is mij nog niet geheel duidelijk wat het probleem met de lipsync precies is! Als je alle randapparatuur zoals dvd speler, decoder, pc enz enz via hdmi of scart direct op de tv aansluit, en het geluid via een coax kabel naar de receiver doorvoert, zou er toch geen probleem moeten zijn met DTS of 5.1 geluid o.i.d.
Ik lees een aantal reacties van mensen die zelfs een nieuwe receiver willen kopen :S, dit lijkt mij toch niet nodig..

a.s. donderdag komt mijn 37PFL9732 en wil alles meteen goed aansluiten, kan niet wachten :)
Dat is juist het probleem. Je receiver stuurt geluid namelijk direct naar je speakers maar beeld moet eerst 9 van de 10 keer aangepast worden door TV voordat het vertoond wordt. Er zijn (dure) receivers die geluid kunnen vertragen waardoor je geen last van lipsync krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
UltraSub schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:46:
MM in Herzogenrath (Duitsland). 3100 euro.

Ja, mijn eerste HD scherm. Maar ik weet wel waar ik enthousiast over ben. Ben extreem kritisch, en heb dan ook 3 jaar lang gezocht, en iedere keer maar weer potentiele schermen afgekeurd. Familie en vrienden werden er knettergek van, en meenden al serieus dat ik nooit een scherm zou kopen. :P
Heb hem zelf hier in Nederland besteld voor 2700 euro en komt deze week binnen. Ben beniewd hoe hij zal bevallen na 2 brakke Samsung TV's. Voor mij is het wel overstap van 52" naar 47" dus hoop dat ie niet te klein is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:35:
[...]

Dat is juist het probleem. Je receiver stuurt geluid namelijk direct naar je speakers maar beeld moet eerst 9 van de 10 keer aangepast worden door TV voordat het vertoond wordt. Er zijn (dure) receivers die geluid kunnen vertragen waardoor je geen last van lipsync krijgt.
Deze lipsync functie zit toch ook in de tv zelf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit effect (maar niet zo overdreven als op deze afbeelding) zie ook af en toe bij snelle bewegingen als ik een dvd afspeel (ik heb de 9632 en een oppo dv-981hd met 1080p upscaling) heeft iemand anders dit ook toevallig of ligt dit aan de dvdspeler?
Ook heb ik, vooral met nacht scenes, hele blokkige kleurschakeringen. Maar dat zal wel liggen aan dat het paneel niet zoveel kleuren ondersteund.
Met het lipsynch probleem heb ik ook zitten pielen. Het ligt echt aan de film. De ene is goed en de andere veel erger. Ik heb audio vertraging op mijn versterker en op mijn dvd speler zitten maar ik kreeg het niet voor elkaar om dit te fixen. Audio via de tv loopt wel goed.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:42:
[...]

Deze lipsync functie zit toch ook in de tv zelf?!
Ja, maar ik kan nou eenmaal maar 1x een digitaal signaal naar de tv sturen, om het daar te laten aanpassen door de tv. Dus of je gaat stekkers omsteken, of je gaat een splitter kopen, of je koopt een receiver, welke dat ook voor je split, alleen veel makkelijker. Lees anders ff de openingspost.

Iemand die een goede normaal geprijsde (lees: zo goedkoop mogelijk maar wel goed) muurbeugel voor mijn 47PFL9732 weet? Bedoeling is dat de tv zo strak mogelijk tegen de muur komt. Zou fijn zijn als ik na het bevestigen van de beugel nog wat mogelijkheden heb om eventueel nog beetje bij te stellen adhv een waterpas. Maar verder hoeven er geen draaimogelijkheden en zo op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:35:
[...]

Er zijn twee mogelijkheden om de LipSync problemen tegen te gaan.

1. Je hebt een receiver/ HTS die de mogelijkheid heeft het geluid een x aantal ms te vertragen.

Dit is een optie die veel voorkomt, ook bij goedkopere bron apparatuur. Het nadeel is dat de instellingen eventueel veranderd moeten worden bij vershillende media die je afspeeld. Bijvoorbeeld doordat de compressie van DTS en Dolby5.1 sterk verschilt, waardoor de tijd die nodig is om de audio te decoderen en af te spelen sterk verschilt. Daarnaast is het ook afhankelijk van de methode van aansluiting op de TV. Beelden van de ene methode zullen sneller of langzamer door de TV worden verwerkt dan de andere. Overigens wordt het verschil tussen beeld en geluid door de gemiddelde mens pas opgemerkt/ als vervelend ondervonden als het verschil groter is de 0.5s.

2. De LipSync correctie van HDMI 1.3 is geïmplementeerd.

Het voordeel is dat je niets hoeft in te stellen. Het nadeel is dat alle betrokken apparaten in het HDMI netwerk over deze functie moeten beschikken. Alleen een receiver die dit ondersteunt is niet genoeg. Ook de TV waar het beeld naartoe gaat en de speler die er op is aangesloten moeten die ondersteunen om het te laten werken. Dit wordt een redelijk kostbare ingreep. Daarnaast is het een nieuwe techniek die zich nog moet gaan bewijzen. Het is mi de vraag of alle vanaf het begin af aan soepel zal gaan verlopen.

Tip!
Kijk ook 's hier als je meer wilt weten over HDMI: http://hdmi.org/learningcenter/installer_training.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Trebbors schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:20:
Na de laatste update had ik op de 32pfl9632 geen geluid meer. Tenmnste niet op analoog. Het geluid van de aangesloten decoder werkte wel gewoon. Instellingen e.d. nagelopen.

Na het terugzetten van de ener laatste firmware was het geluid bij analoog kijken weer terug. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heeft iemand dit probleem ook ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goochelaar schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:21:
[...]

Ik ben GEEN audiofiel, ik wil dat alles goed werkt. Dat het een dure oplossing is is zeker. De receiver bevalt me erg goed, het is een redelijk ingewikkeld apparaat maar na een paar uur is alles wel aangesloten en ingesteld. Er hangt een Sony speakerset aan. Dat wordt het volgende voor mij, een nieuw 5.1 set en een nieuw stel speakers, zodat ik 7.1 heb. Maar als geld een niet al te groot issue is dan is de Denon in mijn ogen een mooie oplossing! De DVDspeler heb ik nog niet, denk niet dat die er ook gaat komen. Ik kijk niet vaak dvd's en als ik er dan toch een kijk heb ik een aantal apparaten die dvds afdraaien, waaronder de PS3.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dammit, ik wil graag een 1080p demo via usb afspelen volgens de "SuperShopDemo.mpg", maar krijg het niet aan de gang. Is er eigenlijk al iemand in dit topic die het uberhaupt aan de gang heeft gekregen? Heeft het soms te maken met het renamen van de demo's van wmv naar mpg?
TV ziet de stick, en zegt dat demoprogramma wordt gestart. Kort daarna gewoon weer terug naar het normale programma, en blijft het opnieuw proberen.

Balen, wil wel eens HD zien, heb nog geen HDDVD of Bluray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik gelezen dat die strepen bij pc beeld te verhelpen is door de hdmi aansluiting 'PC' toe te wijzen in het menu.
Ik heb nou een dvdspeler met 1080p upscaler hdmi aangesloten op hdmi1. Met de naam DVD. Kan ik dit dan beter HDD/DVDR of zo toewijzen ipv DVD? (omdat ik met een dvd die streepjes ook zie af en toe met snelle bewegingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:37:
Okey, laatste keer!
Menu: Installatie -> aansluitingen -> HDMI -> PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
UltraSub schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:50:
Dammit, ik wil graag een 1080p demo via usb afspelen volgens de "SuperShopDemo.mpg", maar krijg het niet aan de gang. Is er eigenlijk al iemand in dit topic die het uberhaupt aan de gang heeft gekregen? Heeft het soms te maken met het renamen van de demo's van wmv naar mpg?
TV ziet de stick, en zegt dat demoprogramma wordt gestart. Kort daarna gewoon weer terug naar het normale programma, en blijft het opnieuw proberen.

Hier hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me logisch dat wmv renamen naar mpg niet gaat werken, dat is een totaal ander formaat. Daarnaast lijkt het ( heb zelf de tv hier niet staan maar ) alsof alleen lagere resoluties via die demo werken aan de hand van wat ik in dit topic heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
masser120 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:09:
[...]

Okey, laatste keer!
Menu: Installatie -> aansluitingen -> HDMI -> PC
En zoals ik anderhalve week geleden schreef: In nieuwste firmware zijn er ook verbeteringen voor de HDMI ingang verwerkt. Zeker de moeite waard om die op de TV te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 17:52
Trebbors schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:31:
[...]

Heeft iemand dit probleem ook ondervonden?
|Yup hier hetzelfde probleem... Ff zappen en je prbleem is weer weg.. Wachten op de volgende update :-)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Het is toch eigenlijk van de zotte dat je steeds moet updaten voordat basis functies goed werken, het begint een trend te worden.. Vroeger testte de fabrikant nog producten voordat ze de deur uitgingen :/

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:27:
Lijkt me logisch dat wmv renamen naar mpg niet gaat werken, dat is een totaal ander formaat. Daarnaast lijkt het ( heb zelf de tv hier niet staan maar ) alsof alleen lagere resoluties via die demo werken aan de hand van wat ik in dit topic heb gelezen.
Mja, maar er zijn werkelijk nergens mpeg 1080p's te vinden op het net :(

Wat me trouwens opviel, vandaag best veel overdag gekeken. Beeld stuk slechter (meer gepixeled, en artifacts), dan nu. Ben ik nou gek? Het was met periodes zo slecht dat ik dacht dat ik de boel verkeerd had ingesteld. Nu zijn diezelfde zenders weer scherp zat. Zal toch niks te maken hebben met die lichtsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:58:
Ik heb inmiddels mijn 47PFL9732 binnen, maaar:

Ambilight: Kleurverschillen in de LEDs, waardoor stukken rood zijn ipv wit

Iemand dit ook ervaren?
Ja, dat is toevallig. Heb hetzelfde probleem met mijn twee weken oude 37PFL9732. Het is het duidelijkst te zien door de TV op standby te zetten en vervolgens de ambilight in de witte mode aan te zetten. In ons geval zit er dan een duidelijk waarneembare rode vlek in!

Heb via de internetwinkel een monteur van Technorep over de vloer gehad (een bedrijf dat Philips in dienst neemt t.b.v. garantieclaims). De jongen heeft een foto gemaakt en is er meteen weer vandoor gegaan met de mededeling dat hij er op terug zou komen, maar eerst met Philips moest overleggen wat wel en niet acceptabel gevonden wordt. Vooralsnog niets meer van vernomen, maar uiteraard willen we dit wel opgelost hebben. Wordt vervolgd...

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trebbors schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:20:

In het vorige deeltje was er iemand die ook zo iets had. na herinstallatie was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem. hier. 1080p materiaal op usb wil niet, 1080i loopt hakkelig en daaronder werkt het prima. Wel gewoon .mpg bestanden natuurlijk. 1080p mpegs genoeg te vinden op internet, maar hoef je niet te proberen hoor ik heb er al 10 uitgetest en allemaal null komma null.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar komt die demo vandaan? Voor zover ik weet kan een 9732D geen fimpjes afspelen via USB. (Als het wel zou moeten kunnen dan is die functie in de afgelopen twee maanden toegevoegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

Ja, maar ik kan nou eenmaal maar 1x een digitaal signaal naar de tv sturen, om het daar te laten aanpassen door de tv. Dus of je gaat stekkers omsteken, of je gaat een splitter kopen, of je koopt een receiver, welke dat ook voor je split, alleen veel makkelijker. Lees anders ff de openingspost.

Iemand die een goede normaal geprijsde (lees: zo goedkoop mogelijk maar wel goed) muurbeugel voor mijn 47PFL9732 weet? Bedoeling is dat de tv zo strak mogelijk tegen de muur komt. Zou fijn zijn als ik na het bevestigen van de beugel nog wat mogelijkheden heb om eventueel nog beetje bij te stellen adhv een waterpas. Maar verder hoeven er geen draaimogelijkheden en zo op te zitten.
Niet doen! 10 .. 20 cm is minimale afstand tot de muur, dichterbij en je hebt brakke Ambi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:48:
[...]

Dat is dus een bekend probleem. Dat is een hele simpele instelling. Menu -> Diversen -> Aansluitingen -> HDMI(x, nummer dus) zetten op PC.

En wat bedoel je precies met kleurverschillen in de LEDs, want ik heb nergens last van :?
LEZEN, ik heb hem al op PC staan...
LED's hebben een te grote spreiding waardoor er enkele zijn die te rood zijn (tov de rest), daardoor rode vlekken op de muur in een wit vlak. Erg genoeg kunnen ze hier waarschijnlijk niks aan doen (ontwerpfout/besluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:27:
[...]
Precies, dat schreeuwt om een fotootje :P
Komt eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhier thuus de 47 9632 staan. Zeer mooie TV, anologe TV en PC geen probleem.
Ik heb de volgende vraag. Heeft iemand ook defecte pixels?? Ik tel er na 2 weken gebruik op een zwart actief scherm 5 (anders zie ik ze niet). Ik heb een pixel garantie afgesloten.

Is dit normaal??? Ppfff ik vrees terugbrengen.....

Verder heb ik me suf gegoogled voor een soort audio delay plugin voor windows media player.
Iemand een idee??? (Dit ivm lipsync probleem, hoef ik geen andere versterker te kopen. Trouwens de nieuwe pioneer VSX LX 70 ziet er wel veel belovend uit!!).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:48:
Ik heb de volgende vraag. Heeft iemand ook defecte pixels?? Ik tel er na 2 weken gebruik op een zwart actief scherm 5 (anders zie ik ze niet). Ik heb een pixel garantie afgesloten.

Verder heb ik me suf gegoogled voor een soort audio delay plugin voor windows media player.
Iemand een idee??? (Dit ivm lipsync probleem, hoef ik geen andere versterker te kopen. Trouwens de nieuwe pioneer VSX LX 70 ziet er wel veel belovend uit!!).
Je zou Windows Media Player Classic kunnen gebruiken, daar zit dit standaard ingebakken!
Volgens mij kan je dan met CTRL + +/- het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:28:
[...]

Niet doen! 10 .. 20 cm is minimale afstand tot de muur, dichterbij en je hebt brakke Ambi
Hmpff.. zo erg? Koop je een flat, kan hij nog niet tegen de muur :)
Mensen met ervaring icm Ambi en montage tegen de muur? Je houdt immers toch altijd nog wel wat ruimte over (cm of 5-10 denk ik toch altijd wel, ivm montagebeugel).
Bedankt voor de tip Philipsser..
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:43:
[...]

Waar komt die demo vandaan? Voor zover ik weet kan een 9732D geen fimpjes afspelen via USB. (Als het wel zou moeten kunnen dan is die functie in de afgelopen twee maanden toegevoegd)
Zoek eens in dit topic op "SuperShopDemo.mpg".

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 17-10-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben ook op zoek naar een High Difinition MPEG-2 file, voor de SuperShopDemo.mpg. Nou kwam ik net deze tegen: http://www.mediacollege.com/downloads/video/hd/
Nog niet getest, maar zouden moeten werken.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik citeer uit de philips gebruikershandleiding voor de 37PFL9732:

7.2.7 Met beeld gesynchroniseerde audiouitvoer
Sluit een Home Theatre-systeem aan op de Audio
Out L/R- of Digital Audio-uitgangen voor een zo
gelijk mogelijke uitvoer van beeld en geluid.
Zie figuur 7.3.4 en 7.3.8.
Sluit het audiosignaal van een DVD-speler, digitale
ontvanger of ander audio/video-apparaat niet
rechtstreeks aan op het Home Theatre-systeem.

Hier gister ook nog naar gevraagd bij de Philips helpdesk, maar
die waren niet bekend met het lipsync probleem en hadden er ook
nog nooit klachten over gehoord!

Dit zal door jullie ongetwijfeld al uitgeprobeerd zijn in de praktijk..
ik ben erg benieuwd hoe dit straks bij mijn TV uit zal gaan pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:17:
[...]

In het vorige deeltje was er iemand die ook zo iets had. na herinstallatie was het opgelost.
Bedankt voor het antwoord! Bedoel je herinstallatie van de oude firmware of de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:48:

Bij Pixel defecten is het lastig om na te gaan of iets binnen of buiten de specs valt. Er zit m.i. niets anders op dan proberen de TV in te ruilen op basis van omruil garantie of contact op te nemen met Philips. Of een aantal defecte pixels binnen de specificaties valt hangt van veel factoren af, niet in de laatste plaats de garantie policy van de leverancier van het panel. Daarnaast uiteraard de mate van defectheid, eventuele clustering en eventueel de plaats op het scherm. Over het algemeen wordt aan oplichtende pixels zwaarder getild dan donkere.

Is het normaal? Defecte pixels zijn een eigenschap van LCD panels, ongeacht welk merk of type. Als je 5 oplichtende pixels hebt gok ik er op dat je binnen de fabrieksgarantie recht hebt op herstel of omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:39:
[...]

LEZEN, ik heb hem al op PC staan...
Okey, ik snap inmiddels welk probleem je bedoelt... (denk ik). Ik heb namelijk hetzelfde. Hij staat op PC, maar toch zie ik die strepen. Ik denk dat ik ook weet waarom, maar ik zou geen idee hebben hoe ik dat moet oplossen.
Het lijkt alsof de bron, hoewel deze 1080p is, toch geïnterlinieerd is. Alleen dan op de manier dat het ene veld nog bij het vorige plaatje hoort. Dat één beeldje dus verspreid zit over twee velden, die alletwee in een andere frame zitten.
Dit is wel op te lossen door de TV weer op 'spel' te zetten als je aan het gamen bent, maar dan lijkt de bron weer geïnterlinieerd en verlies je dus 50% beeldscherpte. Dat is dus verre van ideaal.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

Chiron

Moderator Discord
robeeert schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:54:
[...]

Je zou Windows Media Player Classic kunnen gebruiken, daar zit dit standaard ingebakken!
Volgens mij kan je dan met CTRL + +/- het aanpassen.
In VLC ook. (ctrl-K/ctrl-L) Je kan dan in stappen van 50ms de audio delay instellen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
masser120 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:00:
Dit is wel op te lossen door de TV weer op 'spel' te zetten als je aan het gamen bent, maar dan lijkt de bron weer geïnterlinieerd en verlies je dus 50% beeldscherpte. Dat is dus verre van ideaal.
Iemand enig idee?
Nieuwste firmware er al opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

comvidnet schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:12:
Ik ben ook op zoek naar een High Difinition MPEG-2 file, voor de SuperShopDemo.mpg. Nou kwam ik net deze tegen: http://www.mediacollege.com/downloads/video/hd/
Nog niet getest, maar zouden moeten werken.
Gedownload en via Philips PMM connectedplanet afgespeeld, krijg de melding bestand niet ondersteund. Wordt tijd dat Philips de software update zodat wel HD content afgespeeld kan worden.
Heb je een Full HD tv (37pf9731) kan je met hun eigen programma geen HDcontent afspelen. Zal mooi zijn als je ook WMVHD kan afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(mijn strepen plobleem opgelost.Was een instelling op mijn dvdspeler. PAL/NTSC op 'auto'gezet en het probleem was weg :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:13:
[...]

Gedownload en via Philips PMM connectedplanet afgespeeld, krijg de melding bestand niet ondersteund. Wordt tijd dat Philips de software update zodat wel HD content afgespeeld kan worden.
Heb je een Full HD tv (37pf9731) kan je met hun eigen programma geen HDcontent afspelen. Zal mooi zijn als je ook WMVHD kan afspelen...
Bij gebruik van de media manager en ethernet aansluiting zal de max. resolutie worden bepaald door de PC- resoluties zoals opgegeven. Ik kan met zekerheid stellen dat er geen upgrade komt, in welke vorm dan ook, om dat of andere gelijksoortige bestand(en) op deze wijze af te spelen. Je maakt op deze manier gebruik van de interne mpg-decoder van de TV, de media manager speelt niets af, maar managed de bestanden alleen maar.
Met minder zekerheid het volgende: een mpg bestand dat op deze manier naar de TV wordt gezonden wordt hardwarematig gedecodeerd, een software upgrade is in dat geval dus niet mogelijk.
Dat is een groot verschil met het afspelen van een bestand op je PC en dit via een DVI/HDMI kabel op je TV weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine update:

Helaas moet ik constateren dat ik enkele defecte pixels in mijn aurea heb. Een groene die gedeeltelijk, elke pixel is opgesplits in 2, altijd aan blijft. Daarnaast heb ik een hele rode pixel die juist altijd uit blijft. Dit valt in het geheel in het toegestane spec. hoewel ik daar natuurlijk niet blij van wordt bij een tv van € 4000,- die als top model door moet gaan.
Zie je het op 3 m kijk afstand? Nee, maar als je eenmaal weet dat ze er zijn stoor je je er wel aan.

Daarnaast heb ik ook last van de rode vlekken in ambilight.
Met name in het midden onder en boven is dit het geval. Meest storend is het bij een overwegend wit beeld en bij donkere beelden (of bij 2.35:1 beelden) dan valt de rode gloed het meest op.
Natuurlijk komt dit doordat ledjes nu eenmaal nooit onderling de gelijke kleur hebben. Het probleem is echter dat de kleur duidelijker opvalt dan groen of blauw (het zijn nl. rgb leds). Leds met een teveel aan rood vallen dus sneller op.

De monteur die me het treurige nieuws over de pixels melde heeft de ledjes in het midden boven en onder nog vervangen (hele printje met elke 5 leds). Boven is het nu een fractie minder, zo lijkt het, maar onder is er niks veranderd. Hij gaat dit in ieder geval nog verder aan kaarten bij Philips.

Wel heb ik de wens / het verzoek van de Philips helpdesk medewerker die ik er nog over aan de lijn heb gehad dat zoveel mogelijk mensen hun "klacht" hierover melden.
Dus heb je een rode gloed (of juist een duidelijke andere afwijking) in je ambilight bel Philips.

Tevens als je defecte pixels in je tv hebt, niet perse maar wel liefst Aurea, ook al is het maar 1 of 2 bel ze.
Hoe meer klachten hoe eerder ze iets willen / zullen ondernemen.

Het grappige was wel dat de helpdesk medewerker aan gaf dat de kwaliteit van de aurea hoger geacht mocht worden dan de 96 en 97 modellen, maar er worden wel dezelfde eisen / specs gehanteerd. Dus maakt gebruikt dezelfde onderdelen met de zelfde productie kwaliteit maar de eind kwaliteit is hoger :?

Ondanks de genoemde "klachten" geniet ik elke dag steeds meer van mijn scherm. En tweakers.net op 42" is toch best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist meteen ook even een 1080i mpg bestand van de pagina hierboven ergens genoemd geprobeerd. De tv probeert hem wel af te spelen maar komt helaas niet erg vlot er mee weg.

Op zich niet erg daar ze om te beginnen niet eens melden dat hij het zou kunnen.

Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat de mpgeg decoder die gebruikt wordt voor DVB-T de mpg bestanden voor zijn kiezen krijgt. Daar op dit moment in Nederland en de meeste andere landen uitsluitend MPEG2 SD via DVB-T gaat zijn we snel klaar.
De 9642 modellen kunnen wel MPEG4 DVB-T aan, mogelijk kunnen die ook wat beter met hogere resolutie mpg bestanden overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Beetje sneu dat je dat deze problemen hebt met de TV. Ik zou me er ook niet lekker bij voelen. Op zich stellen de problemen afzonderlijk niet echt veel voor, maar het ontneemt wel een hoop plezier aan de TV. Defecte pixels zou ik ook niet pikken (ik heb meteen in het begin goed gechecked, als ik ze had gevonden, had ik de TV meteen laten omruilen). Bij een rode gloed in de Ambilight kan ik me niet zoveel voorstellen. Bij de TV die we hier hebben staan, lijkt wit gewoon wit te zijn.
Weet je zeker dat het aan de TV ligt? Als het nog steeds hetzelfde is na het vervangen van de leds, zou het dan niet door iets anders komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trebbors schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:58:
[...]
Bedankt voor het antwoord! Bedoel je herinstallatie van de oude firmware of de nieuwe?
Geen idee, zoek die post eens terug. Uit mijn hoofd zou ik zeggen de zender installatie. Als dat niet helpt zou ik zeggen even fabriekinstellingen terug zetten. Dus niets met firmware maar gewoon de nieuwste gebruiken en dan zenders opnieuw en/of fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sjeez... zo blij als ik eerst was met SD weergave op mijn 47PFL9732, zo triest is het nu (met @home digitaal). Kan het aan mijn settings liggen? Op sommige momenten is het zo scherp dat het bijna 3D is, en soms zelfs té, bijna onwerkelijk. Maar op andere momenten kun je gewoon artifacts gaan tellen, en barst het van compressie. Signaal van @home is goed. BER=0.
Iemand met een zetje in de goede richting? Had wel verwacht dat ik wat meer compressie zou zien met dit formaat scherm, maar ik heb niet voor niks een scherm van 3100 euro gekocht. Na alle reacties hier (en op andere fora), had ik betere SD verwacht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
mpeg artefact onderdrukking ed. zou je allemaal uit kunnen zetten. Dat heb ik ook gedaan (satelliet ontvanger). Dat scheelt een stuk.

Maar ook ik heb soms dat het lijkt alsof series met een handycam zijn opgenomen. 't is lastig uit te leggen, maar het is hetzelfde effect als dat je soms ziet in films, wanneer ze in die film iets laten zien dat zogenaamd is opgenomen met een handycam. Een heel "direct" beeld. Ik ben er nog niet achter met welke instelling dat valt weg te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vrij snel na levering de pixels gezien en vervolgens Philips gebeld. Door het elkaar mislopen aan de telefoon heeft het vervolgens echter even geduurd voordat de monteur kon komen kijken en dan ben je dus door de omruil tijd heen..., maar het eind is er nog niet.

Wat de rode gloed / vlek in ambilight betreft: dit ligt echt aan de ambilight / ledjes.Bij een volledig wit beeld zie je dat elk ledje een eigen tint heeft. Dit is een bekende eigenschap van leds. Ze zijn niet 100% allemaal identiek in kleur. Het nadeel is vervolgens dat de mens overgevoelig is voor rood. Leds die dus naar rood neigen vallen daardoor eerder op. Deze overgevoeligheid voor rood wordt overigens ook express gebruikt door tv fabrikanten. De meeste tv's bevatten vanuit fabrieksinstellingen (vaak alleen via service menu te corrigeren) te veel rood in het beeld. Hierdoor lijkt het mooier / warmer. Als men dit door bijv. een ISF calibratie laat aanpassen is het beeld eerst onwennig, maar op den duur nog mooier.

Dan nog even over @Home digitaal.
Ik heb de Samsung H360R decoder (HD)via HDMI aangesloten, alle beeld opties uit en de decoder scaled alles naar 1080i. Ik kan niet anders zeggen dan dat het beeld erg mooi is, ook de SD kanalen.
Op zommige zenders zie ik wat meer blokken maar dit zijn doorgaans ook de zenders die een lagere bitrate hebben. Op de slappkamer heb ik de Panasonic decoder op een crt en kan niet zeggen dat dit beter / minder blokken vertoont.

Overigens is bijv. een film als Armagedon in HD op film1 echt super om te zien op het scherm. Af en toe schakelen naar film 1.1 (SD dus) wijst je dan op de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:05:
Een kleine update:

Helaas moet ik constateren dat ik enkele defecte pixels in mijn aurea heb. Een groene die gedeeltelijk, elke pixel is opgesplits in 2, altijd aan blijft. Daarnaast heb ik een hele rode pixel die juist altijd uit blijft. Dit valt in het geheel in het toegestane spec. hoewel ik daar natuurlijk niet blij van wordt bij een tv van € 4000,- die als top model door moet gaan.
Zie je het op 3 m kijk afstand? Nee, maar als je eenmaal weet dat ze er zijn stoor je je er wel aan.

Daarnaast heb ik ook last van de rode vlekken in ambilight.
Met name in het midden onder en boven is dit het geval. Meest storend is het bij een overwegend wit beeld en bij donkere beelden (of bij 2.35:1 beelden) dan valt de rode gloed het meest op.
Natuurlijk komt dit doordat ledjes nu eenmaal nooit onderling de gelijke kleur hebben. Het probleem is echter dat de kleur duidelijker opvalt dan groen of blauw (het zijn nl. rgb leds). Leds met een teveel aan rood vallen dus sneller op.

De monteur die me het treurige nieuws over de pixels melde heeft de ledjes in het midden boven en onder nog vervangen (hele printje met elke 5 leds). Boven is het nu een fractie minder, zo lijkt het, maar onder is er niks veranderd. Hij gaat dit in ieder geval nog verder aan kaarten bij Philips.

Wel heb ik de wens / het verzoek van de Philips helpdesk medewerker die ik er nog over aan de lijn heb gehad dat zoveel mogelijk mensen hun "klacht" hierover melden.
Dus heb je een rode gloed (of juist een duidelijke andere afwijking) in je ambilight bel Philips.

Tevens als je defecte pixels in je tv hebt, niet perse maar wel liefst Aurea, ook al is het maar 1 of 2 bel ze.
Hoe meer klachten hoe eerder ze iets willen / zullen ondernemen.

Het grappige was wel dat de helpdesk medewerker aan gaf dat de kwaliteit van de aurea hoger geacht mocht worden dan de 96 en 97 modellen, maar er worden wel dezelfde eisen / specs gehanteerd. Dus maakt gebruikt dezelfde onderdelen met de zelfde productie kwaliteit maar de eind kwaliteit is hoger :?

Ondanks de genoemde "klachten" geniet ik elke dag steeds meer van mijn scherm. En tweakers.net op 42" is toch best leuk.
Ik heb zelf ook de Aurea, zou je misschien een foto kunnen maken met wat je bedoeld
met de leds dan kan ik zien waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ook wij zijn inmiddels met onze 3e Aurea bezig. We hebben nu een 3e staan als leen toestel. Dat is namelijk onderdeel van de speciale Aurea service.

Maar met ons eerste toestel problemen met dat het toestel na 1 week in standby ging en daarna niet meer aan ging.
2e toestel had zwarte vertikale banen in het scherm, 1 pixel met 1 rode subpixel die aan bleef, maar de rest uit en als klap op de vuurpijn weer het standby probleem. Gelukkig werd de tv de volgende morgen al opgehaald en werd het leentoestel opgehangen.

Ik denk dat ik weet wat er bedoel word met verschil van ambilight kleuren. Ik denk dat wij daar ook last van hebben. Als je bijv. zwart beeld heb dan zijn de led niet allemaal drezelfde kleur. Sommige hebben een licht rode- dan wel groene gloed over zich.

Wat mij ook opgevallen is is dat de ambilight aan de voorkant en dan zowel de boven als onderkant maar bestaat uit 3 aktive delen. Probeer maar eens een pc aan je tv te hangen en dan met je muis een schermpje lang de rand van het scherm horizonstaal te slepen. Dan zie je dat het in blokken oplicht. Valt me dan weer tegen dat het niet per LED appart aangestuurd word.
Zelfde is aan de zijkant, maar die bestaat uit 4 of 5 delen...

Zit er steeds meer aan te denken om de AUREA om te ruilen voor de 47PFL9732.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een super tv om naar te kijken maar ik vind de verschillen tussen te toestellen steeds kleiner worden door alle ontdekkingen die ik doe.
Daar komt nog bij dat ik de 9732 serie ook meerdere kleuren aan een kant zag doen qua ambilight...

ZO blijf ik de afwezigheid van de lichtsenor een groot manco vinden. Dat het er niet inzit vanwege de Ambilight begrijp ik best maar om 2x per dag je contrast aan te passen begint me nu al te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op foto is het lastiger te zien dan dat je het met het blote oog zelf ziet.

Maar hier toch een poging.

Afbeeldingslocatie: http://www.rikrozeboom.nl/fotodvdnl/tweakers1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rikrozeboom.nl/fotodvdnl/tweakers2.jpg

Hopelijk kun je in de aurea balk de kleur verschillen zien die er in het beeld dus niet zijn (foto 2 is met een volledig wit beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
pascalbulsing schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:05:
Daar komt nog bij dat ik de 9732 serie ook meerdere kleuren aan een kant zag doen qua ambilight...
Dan zie je meer dan ik, ik zie maar één kleur per kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het toestel is in mijn bij zijn geopend geworden, en dus de print in het midden boven en onder vervangen.
Aan de zijkant zitten elk 2 printjes met elk 4 ledjes, deze worden per 2 gestuurd. Per zijkant zijn er dus 8 ledjes die elk drie kleuren kunnen weergeven (RGB). Boven en onder zitten telkens 3 printjes. De printjes links en rechts lijken identiek aan die van de zijkant,met telkens 4 ledjes. Deze lijken inderdaad echter alle 4 samen gestuurd te worden. De printjes in het midden bevatten elk 5 ledjes die ook als 1 geheel gestuurd lijkt te worden. Nu de optel som: Zijkant: 2x 4x ledjes = 8 ledjes.
Boven / onderkant: 2x 4x ledjes + 1x 5x ledjs = 13 ledjes.
2x zijkant 2x boven / onder = 16 + 26 = 42 ledjes.
RGB = 42 x 3 = 126.

De beiden subwoofers zijn overigens links en rechts onder aan de achterkant van het paneel bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het inderdaad op de foto, maar ik heb er geem last van en ik heb toch nog even
naar dode pixels gekeken en ik zie helemaal niks. Gelukkig maar.
Ik weet wel dat mijn toestel eerst bedoeld was voor een winkel en dat hij per ongeluk
naar een andere winkel ging die er dus per ongeluk 2 had. Misschien is de mijne wel
goed nagekeken voordat hij naar de winkel ging, want daar kan natuurlijk geen "kneus" hangen.

Ik vindt het erg sneu voor diegene die ook een Aurea hebben, want het is echt een super tv,
maar als je zulke problemen hebt kan ik mij voorstellen dat je het zat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het trouwens ook als bijvoorbeeld bij een reklame of iets dergelijks
het beeld helemaal wit is of helemaal groen. Zie je dan dus ook kleurverschillen
in de leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP AMBILIGHT VRAAG

Hallo,
heb de philips Aurea (nu nog op een standaard/later op een meubel die wit is)
"Moet" ik de achtergrond wit houden of werkt ambilight ook gewoon goed op een donkere achtergrond?
Enige mensen met ervaring??; ik zou graag hun meningen willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik begin langzamerhand toch wat twijfelachtig te worden om een Philips aan te schaffen. Ik vind het beeld prachtig en ambilight is een leuke toevoeging. Maar als ik de Philips topics volg is er overal wel wat aan de hand, bij de 37pfl9731 waren er problemen bij het scherm, bij de Aurea met de leds, piepende voedingen bij de nieuwe 9732, software problemen op alle modellen haast enz enz. Is dit nou alleen een Philips kwaaltje of hebben andere merken zoals bijv. Sony/Samsung hier ook last van in deze mate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:52:
Hmm, ik begin langzamerhand toch wat twijfelachtig te worden om een Philips aan te schaffen. Ik vind het beeld prachtig en ambilight is een leuke toevoeging. Maar als ik de Philips topics volg is er overal wel wat aan de hand, bij de 37pfl9731 waren er problemen bij het scherm, bij de Aurea met de leds, piepende voedingen bij de nieuwe 9732, software problemen op alle modellen haast enz enz. Is dit nou alleen een Philips kwaaltje of hebben andere merken zoals bijv. Sony/Samsung hier ook last van in deze mate?
Het blijft lastig om aan de hand van een topic als dit na te gaan of er daadwerkelijk veel problemen zijn met een specifiek model of bij een specifiek merk. Simpelweg vanwege het feit dat het lastig is om na te wat het percentage producten is met problemen. Je zal dus altijd rekening moeten houden met het markaandeel van een merk om te kunnen bepalen of de betreffende fabrikant goed of slecht presteerd. Daarnaast zijn mensen eerder geneigd problemen te delen met anderen dan hun euforie.
Ik kan weinig zeggen over de kwaliteit van andere merken, maar je kan er vanuit gaan dat daar ook problemen voorkomen. Of deze merken procentueel beter of slechter presteren dan Philips? Dat weet ik niet.
Ik zou rustig een Philips TV kopen zonder me ergens druk over te maken, dat heb ik enkele maanden geleden dan ook gedaan. (En door mijn werk weet ik erg goed wat ik heb gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:52:
en de 9632? Ik ben een jaar bezig geweest met zoeken en heb nou sinds 3 maanden de 42"9632. Echt super. Nog geen seconde spijt van, alles is nog beter dan ik verwacht had. Het enig probleem wat ik heb is dat ik bij sommige films (en dat zijn er misschien 5 van een collectie van 700 dvds) waar de audio een milliseconde achter loopt (via de versterker). Geen pieptoon of andere problemen hier. Gisteren nog een xbox 360 hdmi erop aangesloten, niet normaal strak. Het enige wat ik nog niet getest heb is pc. In ieder geval kick ik er nog elke dag op en ik ben toch een kieskeurige, qua beeld betreft.

edit:
En de 9731 is trouwens de lcd die ik in eerste instantie wilde aanschaffen vorig jaar. Vanwege die problemen heb ik gewacht op deze. Daar ben ik écht blij mee, dat ik dat gedaan heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Raymond schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:14:
mpeg artefact onderdrukking ed. zou je allemaal uit kunnen zetten. Dat heb ik ook gedaan (satelliet ontvanger). Dat scheelt een stuk.

Maar ook ik heb soms dat het lijkt alsof series met een handycam zijn opgenomen. 't is lastig uit te leggen, maar het is hetzelfde effect als dat je soms ziet in films, wanneer ze in die film iets laten zien dat zogenaamd is opgenomen met een handycam. Een heel "direct" beeld. Ik ben er nog niet achter met welke instelling dat valt weg te poetsen.
Kan dat per ingang geregeld worden? Want die "hulp" van de tv werkt eigenlijk overal wel lekker, behalve als er zeg maar te weinig signaal binnen komt. Dus voor mijn decoder heb ik eigenlijk andere settings nodig blijkbaar, dan voor mijn dvd-speler.

Nog iets raars, als ik bij mijn Harman Kardon DVD22 de output op scart zet, kies voor progressive output, én daarna voor rgb output kies (dus over scart), dan krijg ik een rood beeld. Heel raar, net of er een slechte kabel connectie is. Een progressive beeld aanleveren zou toch beter moeten zijn? Maar RGB moet ik toch ook aan kunnen zetten? Immers beide scarts op de tv zijn RGB. Of er moet iets mis zijn met mijn dvd-speler, kan natuurlijk net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:50:
HELP AMBILIGHT VRAAG

Hallo,
heb de philips Aurea (nu nog op een standaard/later op een meubel die wit is)
"Moet" ik de achtergrond wit houden of werkt ambilight ook gewoon goed op een donkere achtergrond?
Enige mensen met ervaring??; ik zou graag hun meningen willen weten.
Mij is verteld dat je beter een lichtere achtergrond kan hebben dan een donkere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:11:
[...]

Dan zie je meer dan ik, ik zie maar één kleur per kant.
Afgelopen donderdag was ik op weg naar huis even snel bij de MM in Breda binnengelopen voor een goede scartkabel, en daar zag ik tot mijn schrik dat er een demo draaide waarbij op de 47pfl9732 er 2 led van de linker kant een andere kleur hadden die min of meer overeen kwamen met wat op het beeld te zien was. Ik liep er lang en heb niet echt goed gekeken of het continue zo is. Kan puur toeval zijn. Mischien dat die twee led niet goed aangestuurd werden...

Als het zo is dat er meerdere kleuren per kant komen of zijn, dan neem ik zeker in overweging om de Aureau in te ruilen voor de 47pfl9732. Hoe mooi het toestel ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
UltraSub schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:19:
Kan dat per ingang geregeld worden? Want die "hulp" van de tv werkt eigenlijk overal wel lekker, behalve als er zeg maar te weinig signaal binnen komt. Dus voor mijn decoder heb ik eigenlijk andere settings nodig blijkbaar, dan voor mijn dvd-speler.
Jah, dat kan je per ingang regelen. Maar dan moet je wel die active control uitzetten, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:35:
Heb je het trouwens ook als bijvoorbeeld bij een reklame of iets dergelijks
het beeld helemaal wit is of helemaal groen. Zie je dan dus ook kleurverschillen
in de leds?
Op diverse momenten valt het goed op.

Bij momenten dat het wit hoort te zijn, bij zwart wit films, ook bij 2:35-1 blijft er een rode gloed in het gedimde licht (maar is minder storend dan bij voorgenoemde 2. Ook op andere momenten valt het op dat het midden rood is, maar dat zijn van die moment die lastig te omschrijven zijn. Bijvoorbeeld als er rechts of links van het midden iets van huidskleur is en in het midden juist iets donkers. Dan neigt het midden dus meer naar het rood dan dat de zijde met de "huidskleur" doet.
Bij overwegend groene en blauwe beelden valt het minder tot niet op, omdat dan de andere leds de gloed overheersen. Als ik kieskeurig wil zijn zou ik wel kunnen zeggen dat er verschil is, maar storend is het op die momenten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm vreemd en kon hij er geen verklaring voor geven?
Als je er nog iets over hoort, kun je mij dan op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:50:
[...]

Afgelopen donderdag was ik op weg naar huis even snel bij de MM in Breda binnengelopen voor een goede scartkabel, en daar zag ik tot mijn schrik dat er een demo draaide waarbij op de 47pfl9732 er 2 led van de linker kant een andere kleur hadden die min of meer overeen kwamen met wat op het beeld te zien was. Ik liep er lang en heb niet echt goed gekeken of het continue zo is. Kan puur toeval zijn. Mischien dat die twee led niet goed aangestuurd werden...

Als het zo is dat er meerdere kleuren per kant komen of zijn, dan neem ik zeker in overweging om de Aureau in te ruilen voor de 47pfl9732. Hoe mooi het toestel ook is.
42pfl9732 in ieder geval niet! Die is volgens mij gelijk de 47" behalve de afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens bij deze aan iedereen de tip om vooral niet bij progress.nl te bestellen. Deze hebben de toestellen niet, je moet 100% aanbetalen en je krijgt je geld niet terug hoewel ze dat wel beloven! Ik heb 2 weken geleden het toestel elders gehaald omdat progress.nl de levertijd steeds opschoof. Ik heb de bestelling direct geanuleerd en wacht nu al ruim 2 weken op mijn geld. Ik denk dat ik morgen naar Hengelo ga om het op te halen. Doe je voordeel met deze informatie.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.