[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 140.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10-2022
pascalbulsing schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:41:
[...]

E-mailadres: Niet openbaar

Mail mij maar dan heb ik je adres. Stuur ik jouw het stukje tekst wel.
Ik heb ook wel belang bij de tekst.

[ Voor 7% gewijzigd door Willy68 op 15-03-2008 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55071

Wat een teleurstelling allemaal. Ik heb zelf de 42pfl9732 vorige week aangeschaft, met inderdaad de intentie een tv gekocht te hebben die volledig 1080 progressive aan zou moeten kunnen.

Vraag is eigenlijk wat we nu moeten doen als consument. Hebben we voldoende "bewijs" en is het gegrond om bij philips een vergoeding/omruiling te eisen. Misschien moeten iemand de startpost deze perikelen erbij zetten zodat iedereen die dit topic leest op de hoogte is van de schofterige misleiding.

Heeft iemand Philps misschien al gebeld hierover?Ik heb een nummer gevonden. 0900 8407
€ 0.10 per minuut.. Moet je nog betalen ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 22:22
pascalbulsing schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:41:
[...]
E-mailadres: Niet openbaar

Mail mij maar dan heb ik je adres. Stuur ik jouw het stukje tekst wel.
Check je mailbox, ik had je al gemailt, wij hadden eerder contact over de service manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Anoniem: 55071 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:58:
Wat een teleurstelling allemaal. Ik heb zelf de 42pfl9732 vorige week aangeschaft, met inderdaad de intentie een tv gekocht te hebben die volledig 1080 progressive aan zou moeten kunnen.

Vraag is eigenlijk wat we nu moeten doen als consument. Hebben we voldoende "bewijs" en is het gegrond om bij philips een vergoeding/omruiling te eisen. Misschien moeten iemand de startpost deze perikelen erbij zetten zodat iedereen die dit topic leest op de hoogte is van de schofterige misleiding.

Heeft iemand Philps misschien al gebeld hierover?Ik heb een nummer gevonden. 0900 8407
€ 0.10 per minuut.. Moet je nog betalen ook :(
Om te beginnen heb je niets met Philips te maken, je hebt een koopovereenkomst gesloten met je dealer. Ik heb hen vrijdag ook telefonisch en schriftelijk (per mail) op de hoogte gebracht van m'n bevindingen en heb aangegeven (met duidelijke referenties aan de testen die ik heb gedaan, de informatie van de NXP website en de info die op het internet zwerft) dat de TV niet voldoet aan de specificaties waaronder hij verkocht is, dat er derhalve sprake is van een misleidende handeling en dat ik aanstuur op een ontbinding van de verkoop. Ze zouden contact met Philips opnemen om een en ander te controleren. Ze belden me nog dezelfde dag terug dat Philips het mondeling had toegegeven en dat ze inderdaad niet anders konden dan het toestel terug te nemen. Ze wilden gisteren eigenlijk al een afspraak maken om de TV op te komen halen. Ik heb eerst gevraagd om het hele verhaal zwart op wit te bevestigen, te kijken of het verhaal van de x9905 die in mei zou komen ook echt klopt qua specs en dan te kijken of ze me een aanbod kunnen doen om over 2 maanden een omruiling aan te bieden. Dat gaan ze nu bekijken en als dat niet lukt laat ik volgende week de 9900 gewoon ophalen. Wel kut, want dan moet ik weer 2 maanden lang terug naar mijn 28" CRT Sony WEGA (die ik gelukkig nog niet had weggedaan) maar goed. En ik hoop dat ik tzt weer een goeie prijs kan bedingen voor de 9903: ik had een deal gemaakt voor de 9900 voor 3400 euro en daar heb ik best even voor moeten knokken...

Maar goed, de dealer lijkt zich tot nu toe heel correct op te stellen in deze kwestie en komt steeds zn beloftes na. Ik had bij aankoop ook aangegeven dat ik absoluut de garantie op een pixelfout-vrij scherm wilden. Ze gaven toen aan dat als er een defecte pixel in zat dat ze hem zouden omruilen. Ik had inderdaad een defecte rode subpixel en binnen een week had ik een nieuwe. Wat dat betreft blijf ik dus gewoon wel klant van dit bedrijf. Zij kunnen er niets aan doen dat Philips liegt over de specs, hoewel ik me wel afvraag of ze nu hun klanten gaan informeren. Wat dat betreft vraag ik me af of we naar de pers zouden moeten stappen om potentiele klanten te waarschuwen over deze belachelijke misleidende praktijken van Philips.

Het is ook dat ik een fan ben van Ambilight, want anders had ik geen Philips meer willen hebben :( Zodra ik een en ander zwart op wit heb en de terugname een feit is lijkt me dit een absoluut precedent voor andere kopers hier. Ik begrijp dat Pascal ook al bezig is met een dergelijke actie en ik vermoed dat het hem ook wel zal lukken. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net philips gebeld en de medewerker heeft de klacht genoteerd wat betreft het verhaal met 1080 progressive en ik zal worden terug gebeld hierover. Ik ben benieuwd.

Even over jouw dealer. Ik ben vorige week vrijdag bij Alternate geweest in Ridderkerk voor deze tv. Dat zou betekenen dat ik het scherm nu 8 dagen in huis heb. Zit ik nu niet over een termijn heen vraag ik mij af :? :?

Ik wacht even de reactie af van Philips. Ben benieuwd, ze zullen het wel discreet houden :X
Odiebla schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:21:
[...]

Om te beginnen heb je niets met Philips te maken, je hebt een koopovereenkomst gesloten met je dealer. Ik heb hen vrijdag ook telefonisch en schriftelijk (per mail) op de hoogte gebracht van m'n bevindingen en heb aangegeven (met duidelijke referenties aan de testen die ik heb gedaan, de informatie van de NXP website en de info die op het internet zwerft) dat de TV niet voldoet aan de specificaties waaronder hij verkocht is, dat er derhalve sprake is van een misleidende handeling en dat ik aanstuur op een ontbinding van de verkoop. Ze zouden contact met Philips opnemen om een en ander te controleren. Ze belden me nog dezelfde dag terug dat Philips het mondeling had toegegeven en dat ze inderdaad niet anders konden dan het toestel terug te nemen. Ze wilden gisteren eigenlijk al een afspraak maken om de TV op te komen halen. Ik heb eerst gevraagd om het hele verhaal zwart op wit te bevestigen, te kijken of het verhaal van de x9905 die in mei zou komen ook echt klopt qua specs en dan te kijken of ze me een aanbod kunnen doen om over 2 maanden een omruiling aan te bieden. Dat gaan ze nu bekijken en als dat niet lukt laat ik volgende week de 9900 gewoon ophalen. Wel kut, want dan moet ik weer 2 maanden lang terug naar mijn 28" CRT Sony WEGA (die ik gelukkig nog niet had weggedaan) maar goed. En ik hoop dat ik tzt weer een goeie prijs kan bedingen voor de 9903: ik had een deal gemaakt voor de 9900 voor 3400 euro en daar heb ik best even voor moeten knokken...

Maar goed, de dealer lijkt zich tot nu toe heel correct op te stellen in deze kwestie en komt steeds zn beloftes na. Ik had bij aankoop ook aangegeven dat ik absoluut de garantie op een pixelfout-vrij scherm wilden. Ze gaven toen aan dat als er een defecte pixel in zat dat ze hem zouden omruilen. Ik had inderdaad een defecte rode subpixel en binnen een week had ik een nieuwe. Wat dat betreft blijf ik dus gewoon wel klant van dit bedrijf. Zij kunnen er niets aan doen dat Philips liegt over de specs, hoewel ik me wel afvraag of ze nu hun klanten gaan informeren. Wat dat betreft vraag ik me af of we naar de pers zouden moeten stappen om potentiele klanten te waarschuwen over deze belachelijke misleidende praktijken van Philips.

Het is ook dat ik een fan ben van Ambilight, want anders had ik geen Philips meer willen hebben :( Zodra ik een en ander zwart op wit heb en de terugname een feit is lijkt me dit een absoluut precedent voor andere kopers hier. Ik begrijp dat Pascal ook al bezig is met een dergelijke actie en ik vermoed dat het hem ook wel zal lukken. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik mij eigenlijk ook afvraag is of samsung, sony, pioneer, sharp etc ook de klanten misleiden met 1080 progressive, of zijn we nu bij philips alleen de pineut. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:09
Je mag er rustig vanuit gaan dat andere merken niets braver zijn dan Philips.

Je moet ook niet vergeten dat de reden dat de TV niet echt 1080P is, is dat er een beeldbewerkingsprocessor inzit die vooruit loopt op andere merken. De motion compensation in deze TV's ligt echt voor op de rest van deze generatie. Motion compensation op 1080i is een hele prestatie. Het is dus niet helemaal kommer en kwel. Als je bron 1080i is (satelliet, of digitale kabel meen ik ook nog), af je vindt het niet erg om beeld van je bluray speler (ongemerkt) om te laten schalen, dan heb je dus een beeld waar andere tv's nauwelijks met mee kunnen komen. Dit zie je ook veel testen bevestigd. (natuurlijk deze TV wel vergelijken met TV's uit dezelfde generatie, namelijk Q3-2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Raymond schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:11:
Je mag er rustig vanuit gaan dat andere merken niets braver zijn dan Philips.

Je moet ook niet vergeten dat de reden dat de TV niet echt 1080P is, is dat er een beeldbewerkingsprocessor inzit die vooruit loopt op andere merken. De motion compensation in deze TV's ligt echt voor op de rest van deze generatie. Motion compensation op 1080i is een hele prestatie. Het is dus niet helemaal kommer en kwel. Als je bron 1080i is (satelliet, of digitale kabel meen ik ook nog), af je vindt het niet erg om beeld van je bluray speler (ongemerkt) om te laten schalen, dan heb je dus een beeld waar andere tv's nauwelijks met mee kunnen komen. Dit zie je ook veel testen bevestigd. (natuurlijk deze TV wel vergelijken met TV's uit dezelfde generatie, namelijk Q3-2007)
Da's ook bij mij precies de reden dat ik niet naar een ander merk wil en toch ook weer bang ben om de 9900d retour te sturen. Wie weet komt de 9903 pas veel later (zoals bij de 9832=9900D ook gebeurde...) en zit ik wéér maanden naar mij oude scherm te kijken.

Snap wel dat Philips mee wil doen met de 1080P hype, maar dan moeten ze wel de specs leveren die ze beloven. Duidelijk is dat dat gewoon niet zo is. Als ik van te voreren weet wat een toestel wel of niet kan dan kan je daar je besluit op nemen, nu is het moedwillig een consument flessen.

Hoe meer ik er over lees, en des te meer bevestiging krijg ik in mijn constateringen hoe bozer ik word. Ik hoop echt van harte dat iedere eigenaar van een 95,96, 97 en 9900 retour brengt omwille van misleiding. Laat Philips maar op de blaren zitten....
(Is utopie, weet ik ook wel; maar 't is even een uiting van woede/frustratie >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Anoniem: 55071 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:41:
Net philips gebeld en de medewerker heeft de klacht genoteerd wat betreft het verhaal met 1080 progressive en ik zal worden terug gebeld hierover. Ik ben benieuwd.

Even over jouw dealer. Ik ben vorige week vrijdag bij Alternate geweest in Ridderkerk voor deze tv. Dat zou betekenen dat ik het scherm nu 8 dagen in huis heb. Zit ik nu niet over een termijn heen vraag ik mij af :? :?
Je bent over je afkoelperiode heen ja, maar dat heeft niets met dit akkefietje te maken. De TV is je verkocht als 1080p machine en hij voldoet niet aan de specs. Je mag van je dealer verlangen dat ze je een tv leveren die aan de opgegeven specificaties doet. Neem contact op met Alternate (het liefst schriftelijk per mail of brief) en stel dat je verwacht dat ze een full 1080p Aurea leveren. Als ze dat niet kunnen (omdat de 9903 nog niet op de markt is) rest hen 2 dingen: je een kosteloze omruiling voor een 9903 beloven zodra deze leverbaar is of de koop ontbinden. Er is hier gewoon sprake van misleiding, al dan niet opzettelijk. De dealers kunnen zich verschuilen achter de smoes dat ze het niet wisten, maar dat ontslaat hun niet van hun wettelijke verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
pascalbulsing schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:04:
Da's ook bij mij precies de reden dat ik niet naar een ander merk wil en toch ook weer bang ben om de 9900d retour te sturen. Wie weet komt de 9903 pas veel later (zoals bij de 9832=9900D ook gebeurde...) en zit ik wéér maanden naar mij oude scherm te kijken.
Yep, da's ook mijn angst. Gelukkig hebben we het WK als stok achter de deur, Philips zal de boot niet willen missen in de grote hausse die de komende maanden op gang zal komen. In elke andere periode zou ik banger zijn voor uitstel, maar nu minder.
Snap wel dat Philips mee wil doen met de 1080P hype, maar dan moeten ze wel de specs leveren die ze beloven. Duidelijk is dat dat gewoon niet zo is. Als ik van te voreren weet wat een toestel wel of niet kan dan kan je daar je besluit op nemen, nu is het moedwillig een consument flessen.
Helemaal mijn idee. De TV is superieur aan anderen wellicht en het beeld is gewoon mooi en misschien wel stukken mooier dan een vergelijkbare Sony of Samsung oid. Echter, je koopt het toestel als 1080p en niet als semi-1080p. Had ik het van te voren geweten dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht omdat hij dan gewoon echt zn geld niet waard was. Was hij nou 1500 euro goedkoper geweest dan had ik hem waarschijnlijk wel gekocht omdat ie dan zn geld wel waard was geweest.
Hoe meer ik er over lees, en des te meer bevestiging krijg ik in mijn constateringen hoe bozer ik word. Ik hoop echt van harte dat iedere eigenaar van een 95,96, 97 en 9900 retour brengt omwille van misleiding. Laat Philips maar op de blaren zitten....
(Is utopie, weet ik ook wel; maar 't is even een uiting van woede/frustratie >:) )
Ook helemaal mee eens en als het aan mij ligt zal iedere Aurea klant dit te weten komen. En als er dan een 9903 op de markt is dan zullen heel veel mensen een omruiling eisen. Ik speel ook met de gedachte om deze bewuste oplichterij te melden aan de pers. Niet alleen maar omdat ik aandacht wil, maar gewoon om mensen via een massa-medium te wijzen op het feit dat ze opgelicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234095

Odiebla schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:40:

Ook helemaal mee eens en als het aan mij ligt zal iedere Aurea klant dit te weten komen. En als er dan een 9903 op de markt is dan zullen heel veel mensen een omruiling eisen. Ik speel ook met de gedachte om deze bewuste oplichterij te melden aan de pers. Niet alleen maar omdat ik aandacht wil, maar gewoon om mensen via een massa-medium te wijzen op het feit dat ze opgelicht zijn.
Ik denk dat dit inderdaad een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255440

Ik weet niet hoe erg het is als je geen 1080p hebt (of dat dit echt zoveel scheelt) maar ik geniet nog iedere dag van mijn Aurea. Ik heb nog helemaal geen klachten. Ongelofelijk wat een extra beleving dat Spectra Ambilight geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Anoniem: 255440 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:24:
[...]

Ik weet niet hoe erg het is als je geen 1080p hebt (of dat dit echt zoveel scheelt) maar ik geniet nog iedere dag van mijn Aurea. Ik heb nog helemaal geen klachten. Ongelofelijk wat een extra beleving dat Spectra Ambilight geeft.
Hoe erg het is: sluit eens een PC of gameconsole in 1080p aan op je Aurea. Je hebt dan de keuze: of een flikkerende desktop die er niet uitziet maar wel alle filters die filmbeelden mooier maken, of een strakke en scherpe desktop maar GEEN ENKEL filter die nou juist het filmbeeld mooier maken en deze TV zn geld waard maken. En ja, een 1080i en 1080p beeld scheelt 50% van je kijkbeleving, in mijn optiek. Of je dit een probleem vindt of niet is een persoonlijke afweging. De Spectra rand is zeker een extra dimensie, maar dat neemt niet weg dat jij en ik gewoon opgelicht worden. De TV is _niet_ Full-HD 1080p. Als dat voor jou persoonlijk geen probleem is: fine. Enjoy je TV zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244512

Als je een blue ray disk afspeelt is deze dan 1080p of 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik volg het ook niet meer helemaal:

Als ik input op PC zet heb ik dan wel 1080p maar dan zonder filter effecten en input op bijv. blu ray is 1080i???

Kan iemand met verstand van zaken dit bevestigen?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mee007 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:06:
Ik volg het ook niet meer helemaal:

Als ik input op PC zet heb ik dan wel 1080p maar dan zonder filter effecten en input op bijv. blu ray is 1080i???

Kan iemand met verstand van zaken dit bevestigen?

Thx.
De hele thread lezen helpt ;)

Maar waar het (als ik het goed heb begrepen) ongeveer op neerkomt is dat die tv 1080p input accepteert, een 1080p scherm heeft maar slechts 1080i beeldbewerkingen kan doen. Als je al die fancy dingen aanzet (en dat wil je, daar wordt je beeld mooier van) zal de TV een 1080p signaal downscalen naar 1080i, de beeldbewerkingen doen en de hele handel dan weer upscalen naar 1080p, met als resultaat eea aan wazige deinterlacing issues etc.

Over de PC setting weet ik niet zoveel maar dan heb je waarschijnlijk een omgekeerd probleem, wellicht wel 1080p maar zonder alle beeldverbeteringen (dus lelijke vegen bij snel bewegende dingen enzo), en dan kan je beter een veel goedkopere TV kopen.

En Bluray is op de disk 1080p, hoe die uit de player komt hangt van de player af maar volgens mij moeten die 1080p/24 doen om zichzelf Bluray te mogen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Jheroun schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:16:
En Bluray is op de disk 1080p, hoe die uit de player komt hangt van de player af maar volgens mij moeten die 1080p/24 doen om zichzelf Bluray te mogen noemen.
Wat ik nog niet snap is waarom beeldbewerking bij 'p' zoveel moeilijker zou zijn dan bij 'i' - en volgens mij is dat ook niet zo. Voor televisie (en film, etc.) heb ik altijd begrepen dat dit bij 'i' als 50 fields (halve frames) per seconde wordt uitgezonden, terwijl 'p' 25 frames per seconde doet. Dit levert precies evenveel beeldinformatie (pixels) op, en je zou dus verwachten dat bewerking ongeveer evenveel rekenkracht vereist. Omdat bij 'i' signalen bovendien nog deinterlacing moet plaatsvinden zou dat eerder zwaarder zijn.

Zijn de problemen met 1080p nu te wijten aan het feit dat een (computer) signaal over het algemeen 1080p60 is en niet 1080p30 (of 25)? In dat geval is de beeldinformatie namelijk wel dubbel zo groot...

Zou het een oplossing kunnen zijn om de computer op 25 of 30 Hertz te laten draaien (afhankelijk van de mogelijkheden van de grafische kaart natuurlijk)? Als een Blu-ray 1080p24 is en wel geprocessed kan worden, dan zou ik verwachten dat het op die manier wel zou moeten werken... Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Om mijn afhandeling ook nog even te vermelden:

Via PascalBulsing een mailtje gekregen (niet om gevraagd, wel gekregen, bedankt nog daarvoor :) ) met allerlei problemen van de Philips lijn. Dat mailtje heb ik uiteindelijk niet hoeven te gebruiken.

Ik had al voor Pascals mailtje telefonisch contact gehad met komplett.nl en uitgelegd dat de tv niet het 1080p signaal kan waarmaken icm de pc, en daarvoor had ik hem juist aangeschaft en dat zelfs gevraagd aan medewerker komplett.nl voor mijn aankoop.
Ze zouden het intern bespreken (donderdagmorgen) en vrijdag had ik mail dat ik de tv kan terugsturen en aankoopbedrag terug krijg.
Nette zaak dus, en ook ik blijf wachten op de nieuwe chasis modellen, de 9603 komt geloof ik in week 18 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Ik heb een filmpje van mijn 42pfl9732d op youtube gezet. Extra leuk is de automatische wandsteun van Vogel's, echt iets voor tweakers.

http://www.youtube.com/watch?v=h7lmo626rKY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 57381 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:01:
Ik heb een filmpje van mijn 42pfl9732d op youtube gezet. Extra leuk is de automatische wandsteun van Vogel's, echt iets voor tweakers.

http://www.youtube.com/watch?v=h7lmo626rKY
geinig :) Maar als de TV zo staat heb je weinig aan Ambilight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SileX schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:21:
[...]
geinig :) Maar als de TV zo staat heb je weinig aan Ambilight?
Ja dat dacht ik dus ook maar dat valt reuze mee! Er komt een enorme bak licht vanaf en door de ambilight aan de bovenkant wordt gewoon ook het plafond mee verlicht. Bovendien kijk ik meestal TV met een kleinere openingshoek, voor de video heb ik hem naar 45 graden laten draaien. Bovendien heb ik er vlak naast ook nog mijn ambilight openhaard staan (videotje ook op youtube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Mijn ouders hadden een TV nodig. Heb ik na jaren (met slechte ervaringen) op hun verzoek toch een Philips gekocht, kom ik uiteraard weer wat tegen.

Kun je bij Philips TV's nu nog steeds niet direct een externe ingang (HDMI1 / HDMI2) kiezen? Dat geëmmer had ik jaren geleden al en ik hoopte dat dit nu wel een keer zou zijn opgelost. Maar nee hoor.

De TV wordt aangestuurd middels een Logitech Harmony AB, en deze moet nu met 3x het commando Channel Down naar de HDMI1 schakelen. Niet echt handig, want als je je AB te vroeg teruglegt en de TV een signaal mist is je complete instelling naar de kloten.

Het gaat in dit geval overigens om de 32PFL5322/10. Weet iemand wellicht of er een commando bestaat waarmee je direct naar HDMI kunt gaan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alexbl69 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:04:
Mijn ouders hadden een TV nodig. Heb ik na jaren (met slechte ervaringen) op hun verzoek toch een Philips gekocht, kom ik uiteraard weer wat tegen.

Kun je bij Philips TV's nu nog steeds niet direct een externe ingang (HDMI1 / HDMI2) kiezen? Dat geëmmer had ik jaren geleden al en ik hoopte dat dit nu wel een keer zou zijn opgelost. Maar nee hoor.

De TV wordt aangestuurd middels een Logitech Harmony AB, en deze moet nu met 3x het commando Channel Down naar de HDMI1 schakelen. Niet echt handig, want als je je AB te vroeg teruglegt en de TV een signaal mist is je complete instelling naar de kloten.

Het gaat in dit geval overigens om de 32PFL5322/10. Weet iemand wellicht of er een commando bestaat waarmee je direct naar HDMI kunt gaan?
Zit in de HDMI spec. via de CEC (consumer Electronics Control) functie. M.a.w. Als je een blueray gaat afspelen moet de TV vanzelf snappen dat hij op HDMI-n moet. Life is simple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Anoniem: 57381 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:08:
[...]

Zit in de HDMI spec. via de CEC (consumer Electronics Control) functie. M.a.w. Als je een blueray gaat afspelen moet de TV vanzelf snappen dat hij op HDMI-n moet. Life is simple!
Dus als ik eerst de TV aanzet, en een tijdje later (3 sec?) de inputsource, schakelt hij automatisch naar HDMI? Dat zou een oplossing zijn. Schakelt hij na het uitschakelen van de source ook weer terug?

In ieder geval alvast bedankt voor je snelle antwoord.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Met de 37PFL9732 hier is het wel mogelijk om met een logitech harmony rechtstreeks een input te kiezen (elke input is direct kiesbaar).

Ook leuk: het blijkt zelfs mogelijk te zijn om niet alleen een powertoggle commando te geven (dus uit wanneer de tv aanstaat en andersom), maar ook om een uit en aan commando te geven. Best wel een uitkomst wanneer je een universele AB gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alexbl69 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:14:
[...]
Dus als ik eerst de TV aanzet, en een tijdje later (3 sec?) de inputsource, schakelt hij automatisch naar HDMI? Dat zou een oplossing zijn. Schakelt hij na het uitschakelen van de source ook weer terug?
Praktische ervaring heb ik daar nog niet mee. Ik heb voor mezelf al wel een top BR-speler op het oog maar HDMI gebruik ik op dit moment dus nog niet. Je moet wel apparatuur hebben dat de CEC functie van HDMI ondersteunt. Of hij dan ook weer terug gaat weet ik dus niet. Wel een enorm interesante vraag. Mocht iemand dat eens uitproberen, ben ik ook nieuwsgierig naar het antwoord.

Overigens heeft ook SCART een functie om automatisch naar de source te schakelen. Mijn Philips ziet het aanzetten van de DVD en schakelt naar de scart toe (ext2). De Wii (ext1) ziet hij niet inschakelen overigens. Terugschakelen heb ik net ff getest en na uitschakelen van de DVD gaat hij terug naar de TV zender die er daarvoor op stond.

Zo ver ik weet heeft mijn Philips TV daar dus de voorzieningen voor maar moet ook het aangesloten apparaat er voorzieningen voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 06:29

Nik

Wellicht is het al genoemd, maar voor mensen die 1080P op de Aurea instellen en last hebben van trillingen... Schakel HD Natural Motion uit in het menu. Dan heb je gewoon een strak beeld (niet de beste oplossing, maar wel een tijdelijke oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Nik schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:39:
Wellicht is het al genoemd, maar voor mensen die 1080P op de Aurea instellen en last hebben van trillingen... Schakel HD Natural Motion uit in het menu. Dan heb je gewoon een strak beeld (niet de beste oplossing, maar wel een tijdelijke oplossing).
'
Ja doei, het is geen 'tijdelijke oplossing'. Iets uitzetten om iets werkend te krijgen is geen oplossing maar een workaround. Probleem blijft alsnog bestaan. Het heeft trouwens niet alleen betrekking op de AUREA maar op ALLE modellen uit de huidge 95, 96, 97 en 99 serie.

Als ik in mijn auto de radio uit moet zetten om de climate control (of andersom) te kunnen gebruiken is dat ook niet logisch en ga je ook terug naar de dealer.

de desbetreffende HDMI ingang op "PC" zetten in het menu heeft trouwens dezelfde werking.

[ Voor 6% gewijzigd door bulsing op 17-03-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 20-05 06:29

Nik

Eeehm, oplossing, workaround. Het is beiden iets wat tijdelijk is, en er in ieder geval voor zorgt dat de irritante trillingen er niet zijn. Dat is voor mij (en een hoop andere mensen) voorlopig genoeg. Dat Philips het op moet lossen staat vast. Je hoeft er niet zo dom / fel op te reageren hoor. Als je goed leest, heb ik het over de het probleem met de TRILLINGEN welke opgelost kan worden door deze instelling aan te passen.

[ Voor 18% gewijzigd door Nik op 17-03-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nik schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:36:
Eeehm, oplossing, workaround. Het is beiden iets wat tijdelijk is, en er in ieder geval voor zorgt dat de irritante trillingen er niet zijn. Dat is voor mij (en een hoop andere mensen) voorlopig genoeg. Dat Philips het op moet lossen staat vast. Je hoeft er niet zo dom / fel op te reageren hoor. Als je goed leest, heb ik het over de het probleem met de TRILLINGEN welke opgelost kan worden door deze instelling aan te passen.
Ach, als je realiseert hoeveel TV's Pascal inmiddels heeft gehad, dan snap je waarom hij zo fel reageert. Ik snap juist niet dat jij zo laconiek reageert, want HD Natural Motion zit er natuurlijk niet voor niets op ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Nog een bepaalde reden dat er niets boven je open haard hangt? Perfecte plek voor je tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik weet niet hoe het zit met de gashaard (gok ik) van Hasse, maar de houtkachel hier verhit de schoorsteen tot onaangenaam hoge temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Nik schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:36:
Voel je niet aangevallen, 't is alleen al iets wat we al lang wisten. Dat ik fel of dom reageer heeft niet zozeer met jouw tekst te maken. 't is meer zoiets van; mosterds na de maaltijd zeg maar.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de ene oplossing (DNM uit) een ander probleem introduceert (schokken). Alles omvatten lost het dus 'niets' op.

Voel je niet aangevallen; commentaar, ook negatieve, is altijd welkom ;)

@ BtM909: thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154922

Is er iemand die mij kan helpen aan de voorlaatste software van de 32PFL9632D/10?
Ik heb er de laatste versie ......15 opstaan, maar vond het beeld eigenlijk mooier met de ....11 versie.
De oude had ik natuurlijk nooit moeten wegdoen, maar dat was gebeurd voor ik er erg in had. 8)7 8)7
Als er iemand is die hem nog op z'n PC heeft staan en hem kan plaatsen??
Ik zou hem of haar zeer dankbaar zijn. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Laatst online: 22-05 21:06
Anoniem: 154922 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:22:
Is er iemand die mij kan helpen aan de voorlaatste software van de 32PFL9632D/10?
Ik heb er de laatste versie ......15 opstaan, maar vond het beeld eigenlijk mooier met de ....11 versie.
De oude had ik natuurlijk nooit moeten wegdoen, maar dat was gebeurd voor ik er erg in had. 8)7 8)7
Als er iemand is die hem nog op z'n PC heeft staan en hem kan plaatsen??
Ik zou hem of haar zeer dankbaar zijn. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb er nog wat staan.... welke datum was deze uitgekomen ? (Moet ze sorteren op datum....)
Contact me maar.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Philips van de week gebeld en de vraag neergelegd wat het paneel nu precies doet met een 1080p signaal. Tevens de vraag wat de pnx5050 chip nu precies doet.

Zojuist heeft philps mij terug gebeld. Het paneel moet zowel 1080p content ontvangen als weergeven op het scherm. Het moet dus volledig full hd paneel zijn, zonder kwaliteits verlies. Kreeg geen antwoord op het pnx5050 verhaal.

Gaf ook nog aan dat de generatie hiervoor ook geen 1080p ondersteund, maar dat wist de helpdeskmedewerker niet.

Nu weet ik het ook niet meer :? :? . Laat ik nu maar gewoon proberen te genieten van het scherm. Heb nu alleen een samsung 360r set top box (1080i) erop gezet en moet zeggen dat ik erg tevreden ben hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Om een en ander helder te krijgen heb ik een mail (na mijn telefoontje richting Philips) gestuurd met daarin een link naar een pagina die ik online heb gezet.

@Pascalbulsing: als je niet wenst dat ik deze informatie op internet zet, of als je wil dat ik je naam oid vermeld, hoor ik het wel.

Dit is het mailtje:
===========================================================

Hallo, enkele dagen geleden heb ik gebeld met een aantal problemen voor de 9632 LCD TV. Deze vragen zouden worden doorgezet naar de technische dienst en ik zou worden teruggebeld, dat is tot op heden nog niet gebeurd.

Ik heb de TV inmiddels terug kunnen brengen en mijn aankoopbedrag teruggekregen, echter wens ik wel graag een reactie van u te krijgen.
Dit met het oog op de nieuwe lijn TV's die zullen uitkomen. Volgens mij is de 9603 de opvolger van de 9632, klopt dat? En zoja, zijn de problemen die ik voor u heb opgesomd op http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10 daar opgelost? Ik had graag een antwoord op ieder punt, daar sommige punten belangrijk zijn voor mijn nieuwe aankoop, en ik hoop dat dat de 9603 kan zijn.

Ik hoop snel van u te vernemen.
===========================================================

Wanneer ik antwoord heb zal ik het hier posten. Het is voor mijn 9632 niet meer van belang (die is al terug), maar wil wel graag weten of dit opgelost is bij de nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik had Philips ook al eens een dergelijke vraag gesteld per mail, nooit reactie op gehad. Ik had dan ook geen TV gekocht dus wellicht antwoorden ze alleen op vragen van kopers? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Anoniem: 55071 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:59:
Ik heb Philips van de week gebeld en de vraag neergelegd wat het paneel nu precies doet met een 1080p signaal. Tevens de vraag wat de pnx5050 chip nu precies doet.

Zojuist heeft philps mij terug gebeld. Het paneel moet zowel 1080p content ontvangen als weergeven op het scherm. Het moet dus volledig full hd paneel zijn, zonder kwaliteits verlies. Kreeg geen antwoord op het pnx5050 verhaal.
Wat die helpdesk zegt klopt, hij kan 1080p ontvangen en 1080p weergeven. Daartussenin schaalt hij het echter terug naar 1080i om al die processoren hun werk te laten doen waarna hij weer opschaalt naar 1080p. Dus niet zonder kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Vinzzz243 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:52:
@Pascalbulsing: als je niet wenst dat ik deze informatie op internet zet, of als je wil dat ik je naam oid vermeld, hoor ik het wel.
Gebruik wat je wil; vind het geen probleem. Ben toch al de enfant terrible >:) bij Philips (Aurea Servicelijn).
Heb ze (philips consumtenlijn o.i.d) gewaarschuwd dat als ze niet afdoende zouden oplossen, toegeven of erkennen ik het aan de grote klok zou gaan hangen. Net zoals ik, hebben velen dezelfde problemen, dus voel ik mij gesterkt in dit feit.

m.a.w. van mij mag je mijn naam noemen

btw: mooi stukje op http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

@Vinzzz243,

Mooi stukje heb je ervan gemaakt.
Wellicht dat je de opmerking over DTS/5.1 over HDMI iets kunt aanpassen, het is immers DTS / DD waar het probleem zit. Om eventuele verwarring omtrent 5.1 (waar jij dus waarschijnlijk DD mee bedoelt) te voorkomen.

Persoonlijk, maar daar ben ik echt een van de weinigen / dan wel enige hier, zou ik graag ook over de ambilight contructie willen weten of ze aan het "DLP / regenboog" effect iets gaan doen, of hebben gedaan. Dit was voor mij zodanig storend dat ik de Aurea al een ruime tijd geleden retour verkoper heb gedaan. De "oude" op ccfl gebaseerde ambilight wordt door meerdere mensen waargenomen als afwisselend rood / blaua / groen kleurend, met name bij snelle bewegingen van hoofd / ogen. Bij de nieuwe generatie, op basis van rgb leds, heb ik hier echter nog steeds veel last (tot niet aflatende hoofdpijn aan toe) van. Ook bij het indirect waargenomen licht, dus als de ambilight alleen via de muur terug kaatst.
Een simpele oplossing zou bijv. het nie gebruik maken van rgb ledjes zijn maar van per positie 3 losse ledjes die continu aangestuurd worden.

Overigens is het ook intressant om te vragen of de hier enigzins los van staande problemen met de onderling afwijkende kleur van de ambilight leds nu direct vanaf de winkel opgelost is. Naar ik begrijp kan het nu, mits de afwijking groot genoeg geacht wordt, door een service monteur opgelost worden. Dit was ten tijde dat ik mijn tv retour stuurde nog niet zo.

Hoe dan ook ben ik zeer benieuwd naar de antwoorden van Philips op de nu reeds gestelde vragen (mits ze die gaan beantwoorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Jheroun schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:08:
[...]

Wat die helpdesk zegt klopt, hij kan 1080p ontvangen en 1080p weergeven. Daartussenin schaalt hij het echter terug naar 1080i om al die processoren hun werk te laten doen waarna hij weer opschaalt naar 1080p. Dus niet zonder kwaliteitsverlies.
Technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn om een 1080p 25Hz beeld te converteren naar een 1080i 50Hz beeld en het vervolgens weer naar een 1080p 25Hz signaal om te zetten zonder kwaliteitsverlies. Of dit in de praktijk zin heeft: denk het niet. Je verwerkt dezelfde hoeveelheid informatie (namelijk de helft, maar twee keer zo snel). Echter, bij Philips het het duidelijk zichtbaar te maken dat de opschaling niet goed gedaan wordt OF dat er wel degelijk sprake is van verlies van data. Het feit dat Philips deze issue (die al LANG bekend is bij de product managers) niet keihard tegenspreekt met feiten zegt op zich natuurlijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Odiebla schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:45:
[...]

Technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn om een 1080p 25Hz beeld te converteren naar een 1080i 50Hz beeld en het vervolgens weer naar een 1080p 25Hz signaal om te zetten zonder kwaliteitsverlies. Of dit in de praktijk zin heeft: denk het niet. Je verwerkt dezelfde hoeveelheid informatie (namelijk de helft, maar twee keer zo snel). Echter, bij Philips het het duidelijk zichtbaar te maken dat de opschaling niet goed gedaan wordt OF dat er wel degelijk sprake is van verlies van data. Het feit dat Philips deze issue (die al LANG bekend is bij de product managers) niet keihard tegenspreekt met feiten zegt op zich natuurlijk genoeg.
Dat zou in theorie misschien opgaan voor 25Hz content als alles op een grote hoop komt in die chip (hoewel mensen het dus ook met Bluray zien, en dat is 1080p/24). 1080p content is echter niet per definitie 25hz, 1080p is in principe hier in PAL land 1080p/50, en je TV zal waarschijnlijk ook 60, 30, 25 en 24 ondersteunen.

Daarnaast zal voor een chip die 1080i kan, onafhankelijk van het aantal frames per seconde, waarschijnlijk gelden dat er in de bewerkingsbuffer maar de helft van de beeldlijnen past. Dat er maar 25 ipv 50 frames per seconde komen gaat die buffer niet groter maken en dus zal hij het altijd moeten downscalen. Maar dit is een logische deductie van mij en hoeft dus in het geheel niet te gelden voor de gebruikte chips :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Anoniem: 78656 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:07:
Wellicht dat je de opmerking over DTS/5.1 over HDMI iets kunt aanpassen, het is immers DTS / DD waar het probleem zit. Om eventuele verwarring omtrent 5.1 (waar jij dus waarschijnlijk DD mee bedoelt) te voorkomen.
Heb het aangepast, op 2 plaatsen 5.1 vervangen door DD. Zo goed?
Persoonlijk, maar daar ben ik echt een van de weinigen / dan wel enige hier, zou ik graag ook over de ambilight contructie willen weten of ze aan het "DLP / regenboog" effect iets gaan doen, of hebben gedaan.
Als ik het goed begrijp is dit dus ook een 'fout' in de constructie? Kun je dit in 2 regels omschrijven en mij emailen, dan zet ik het erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Persoonlijk, maar daar ben ik echt een van de weinigen / dan wel enige hier, zou ik graag ook over de ambilight contructie willen weten of ze aan het "DLP / regenboog" effect iets gaan doen, of hebben gedaan. Dit was voor mij zodanig storend dat ik de Aurea al een ruime tijd geleden retour verkoper heb gedaan. De "oude" op ccfl gebaseerde ambilight wordt door meerdere mensen waargenomen als afwisselend rood / blaua / groen kleurend, met name bij snelle bewegingen van hoofd / ogen. Bij de nieuwe generatie, op basis van rgb leds, heb ik hier echter nog steeds veel last (tot niet aflatende hoofdpijn aan toe) van. Ook bij het indirect waargenomen licht, dus als de ambilight alleen via de muur terug kaatst.
De kleuren die je ziet als je je hoofd snel van het toestel (weg)draai zie ik ook, ook bij de oudere tl-buisjes ambilight 42pfl9831d had ik het ook. Daar was het nog erger. Voor mij persoonlijk vind ik het niet storend, maar kan me best voorstellen dat anderen het wel enorm storend vinden.
Het zal wel iets natuurkundig zijn, want je ziet het niet altijd. Alleen als je op een bepaalde manier naar of van de tv afkijk... Raar eigenlijk.

Het regenboogeffect bij de led van de AUREA is idd niet opgenomen in het lijstje. Eigenlijk raar want het is toch duidelijk zichtbaar. Maar gelukkig is dit wel oplosbaar. Niettemin zou bij de quality check dit soort dingen voorkomen moeten worden voordat de tv de fabriek verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
pascalbulsing schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:30:
[...]

De kleuren die je ziet als je je hoofd snel van het toestel (weg)draai zie ik ook, ook bij de oudere tl-buisjes ambilight 42pfl9831d had ik het ook. Daar was het nog erger. Voor mij persoonlijk vind ik het niet storend, maar kan me best voorstellen dat anderen het wel enorm storend vinden.
Het zal wel iets natuurkundig zijn, want je ziet het niet altijd. Alleen als je op een bepaalde manier naar of van de tv afkijk... Raar eigenlijk.

Het regenboogeffect bij de led van de AUREA is idd niet opgenomen in het lijstje. Eigenlijk raar want het is toch duidelijk zichtbaar. Maar gelukkig is dit wel oplosbaar. Niettemin zou bij de quality check dit soort dingen voorkomen moeten worden voordat de tv de fabriek verlaat.
Het is eerder iets biologisch dat met je ogen te maken heeft. Ik zat laatst op een cursus en daar werd ik helemaal gek van een beamer, iedere keer dat ik met mijn ogen knipperde zag ik RGB balken. Bepaalde dingen neem je beter waar als je je ogen niet gefocussed hebt ofzo, het is erg lang geleden dat ik in de biologieles zat dus goed uitleggen kan ik het niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met het regenboog effect bedoel ik het eerste door jou omschreve pascal, zie ook wiki.
Dit is vooral iets dat samen hangt met je ogen en je hersenen. De een ziet het, de ander niet. Door de wisselfrequentie te verhogen wordt het voor meer mensen moeilijk om het te zien. In dat opzich was de overstap naar LED heel goed. Ik ken overigens genoeg mensen die het bij de oude zelfs nooit zien, ook niet bij het snel bewegen met het hoofd etc.
Ik zelf zie het bij de oude variant dus onafgebroken, ook als ik recht naar het scherm kijk en mijn ogen stil houdt. Bij de nieuwe neem ik het dan slechts soms kort waar. Maar mijn ogen / hersenen registreren het bij dit nieuwe type toch weer als erg onrustig wat dus tot hoofdpijn leidt.
(Een projectie met een DLP projector is voor mij ook echt niet om naar te kijken).

Wat jij met het regenboog effect waarschijnlijk bedoelt is het kleur verschil tussen de leds in "wit stand". Dit hoort inderdaad eigenlijk al niet door een quality check te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jheroun schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:24:
Daarnaast zal voor een chip die 1080i kan, onafhankelijk van het aantal frames per seconde, waarschijnlijk gelden dat er in de bewerkingsbuffer maar de helft van de beeldlijnen past.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar geheugencapaciteit kan inderdaad ook een belangrijke begrenzing zijn. Overigens kan veel processing per lijn of per aantal lijnen gedaan worden, zodat het voor veel filters mogelijk is om met maar (processings-)geheugenruimte voor een paar lijnen te hebben, toch stoere trucs uit te halen.

Ik wacht in ieder geval nog even tot mei en dan zien we wel weer verder wat er op de markt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje over mijn Aurea. Als ik mijn dvdrecorder aanzet (via scart) schakelt de tv automatich over naar ext1. Maar als ik de dvdrecorder dan weer uit zet, schakelt de tv wel weer terug naar tv, maar komt er geen zender in beeld. Het beeld blijft zwart. Alleen als ik dan handmatig de zender intoets krijg ik uiteindelijk weer beeld. Is dit een bug? Je zou toch verwachten dat je weer automatisch beeld krijgt.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234784

Onze Aurea is na een weekje reparatie weer terug. We hadden last van een zoemgeluid bij witte beelden. Zoem kwam van de voeding. Tevens een permanente rode vlek in de ambilight.
Beide problemen zijn opgelost en nu ineens doet de ambilight boven en onder WEL mee als er een filmwordt afgespeeld waar de zwarte balken onder en boven te zien zijn. Dat was voor de reparatie niet. Dus blijkbaar zijn er toch meteen een paar extra zaken meeveranderd. Op de bon was zichtbaar dat er voor zo'n 1300 euro aan modificaties waren doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234784 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:11:
Onze Aurea is na een weekje reparatie weer terug. We hadden last van een zoemgeluid bij witte beelden. Zoem kwam van de voeding. Tevens een permanente rode vlek in de ambilight.
Beide problemen zijn opgelost en nu ineens doet de ambilight boven en onder WEL mee als er een filmwordt afgespeeld waar de zwarte balken onder en boven te zien zijn. Dat was voor de reparatie niet. Dus blijkbaar zijn er toch meteen een paar extra zaken meeveranderd. Op de bon was zichtbaar dat er voor zo'n 1300 euro aan modificaties waren doorgevoerd.
Hoe ziet dat er nu uit, zo'n ambilight boven en onder bij een speelfilm met zwarte balken. Is dit beter dan voorheen? Het lijkt mij nogal een raar gezicht.

Ikzelf heb mijn Aurea op automatische beeldaanpassing ingesteld, waardoor het scherm altijd geheel gevuld wordt. Niet gek op zich, en de ambilight kleurt dan ook mee.

Waar zit die permanente rode vlek trouwens? Toevallig boven of onder in het midden van de lijst?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255440 op 25-03-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 12:19

Indoubt

Always be indoubt until sure

@pascalbulsing

Ik overweeg juist dat type aan te schaffen waar jij problemen van meldt. Bij het NIET doorsturen van DTS/DD signaal via de SPDIF out van de TV bij een via een HDMI aansluiting aangeboden signaal, weet je of dit beperkt is tot beschermde (DRM) software of doet de TV dit gewoon niet?

Ik was in de, schijnbaar onjuiste, veronderstelling dat dit alleen bij beschermd materiaal het geval was en niet bij DRM vrij materiaal.

Een beetje jammer is het wel dat dit soort problemen nog optreden bij een toestel van de zoveelste generatie. Ik had verwacht dat de kinderziektes er nu wel een beetje uit waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234784

Anoniem: 255440 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:17:
[...]

Hoe ziet dat er nu uit, zo'n ambilight boven en onder bij een speelfilm met zwarte balken. Is dit beter dan voorheen? Het lijkt mij nogal een raar gezicht.

Ikzelf heb mijn Aurea op automatische beeldaanpassing ingesteld, waardoor het scherm altijd geheel gevuld wordt. Niet gek op zich, en de ambilight kleurt dan ook mee.

Waar zit die permanente rode vlek trouwens? Toevallig boven of onder in het midden van de lijst?
Ik vind de ambilight bij zwarte balken prettiger als die ook onder en boven te zien is. Voorheen stoorde ik me aan het feit dat ambilight dan slechts rechts en links zichtbaar was en in verhouding tot boven en onder te fel. Dit is stukken rustiger en in mijn beleving zie je zelfs na enige tijd niet eens meer dat er zwarte balken in het beeld zitten. De rode vlek zat rechtsboven. Iets uit het midden. Is nu weg.
Het zoemen bij fel ambilight is nog wel enigszins te horen maar stukken minder.

Wat mij meer zorgen baart is dat 1080p verhaal. Ik koop verdorie een tv van 4000 euro!!! En dan blijkt dat ding niet te kunnen wat wordt beloofd. Ik presenteer foto's met hoge resolutie op dit scherm vanuit een apple pc via dvi --->hdmi kabel.. Dat zou dus nog beter moeten kunnen dan wat ik nu zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Anoniem: 234784 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:42:
[...]

Ik vind de ambilight bij zwarte balken prettiger als die ook onder en boven te zien is. Voorheen stoorde ik me aan het feit dat ambilight dan slechts rechts en links zichtbaar was en in verhouding tot boven en onder te fel. Dit is stukken rustiger en in mijn beleving zie je zelfs na enige tijd niet eens meer dat er zwarte balken in het beeld zitten. De rode vlek zat rechtsboven. Iets uit het midden. Is nu weg.
Het zoemen bij fel ambilight is nog wel enigszins te horen maar stukken minder.

Wat mij meer zorgen baart is dat 1080p verhaal. Ik koop verdorie een tv van 4000 euro!!! En dan blijkt dat ding niet te kunnen wat wordt beloofd. Ik presenteer foto's met hoge resolutie op dit scherm vanuit een apple pc via dvi --->hdmi kabel.. Dat zou dus nog beter moeten kunnen dan wat ik nu zie?
Die foto's zullen er niet beter op worden denk ik. Het hele 1080p verhaal slaat vooral op bewegende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240231

Zijn er nog mensen die problemen hebben met de 37PFL9632? Zoals oa de hoog frequente pieptoon als het toestel volledig uitstaat? En het ambilight dat al eens is uitgevallen?

Ik weet nl niet wat ik nu moet doen. Ik heb nl al mijn 3e toestel in huis staan maar deze heeft nog steeds dat gepiep. En een software update lijkt me ook niet een oplossing als ik de verhalen zo lees hier. :/

Mochten er mensen zijn die bekend zijn met dit probleem dan hoor ik het graag.

Buiten dat is het een fantastisch toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239407

Terugbrengen en geld terugvragen en wachten op het nieuwe model? Komt over 1,5 maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Tja, ook ik begon mij toch steeds meer te ergeren aan de licht roze vlekken in de spectralijst van mijn Aurea. Niet alleen bij witte achtergrondbeelden maar ook bij andere kleuren reageren deze leds anders qua intensiteit.

Aangezien ik al eerder de hele display moest laten vervangen i.v.m. 3 oplichtende pixels bij donker beeld en dit een hele operatie was (tv van de muur en geheel uit elkaar) hield ik mijzelf voor de gek door te denken dat de roze leds wel meevielen.

Toch vielen zij mij steeds meer op en zat ik tijdens het kijken van TV en film regelmatig te kijken of ik de verschillen in kleur nog zag. Mede door het volgen van dit forum toch weer de Aureaservicelijn gebeld.

Kan niet anders zeggen dan dat je echt een top service krijgt! Even kort het probleem geschetst en zonder discussie zou men een afspraak regelen voor reparatie. Bij navraag mijnerzijds kon men inderdaad ook meteen de DVI module vernieuwen zodat de lijst straks ook bij breedbeeld met zwarte balken volledig zal meekleuren.

TVA (de technische dienst van Philips) belde binnnen 1 uur terug en gaf aan zowel de bovenste als onderste ledbalk volledig te gaan vervangen. Dit kon zelfs aan huis als men maar genoeg ruimte zou hebben om de operatie uit te voeren. De DVI module zou men ook softwarematig kunnen opwaarderen maar men koos ervoor een geheel nieuwe te plaatsen en de oude te "refurbishen".

Men kon al binnen 2 dagen langskomen maar gezien mijn agenda komen zij nu a.s. maandag.

Alles moet dus weer in orde zijn voor het Aurea Interview wat een onderzoeksbureau namens Philips (met cameraploeg) woensdag bij mij thuis komt afnemen.. Het initiatief voor dit interview was overigens al veel eerder door Philips genomen naar aanleiding van een online enquete en voordat ik de beslissing t.a.v. het vervangen van de roze leds had genomen..

To be continued..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255440 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:37:
Vraagje over mijn Aurea. Als ik mijn dvdrecorder aanzet (via scart) schakelt de tv automatich over naar ext1. Maar als ik de dvdrecorder dan weer uit zet, schakelt de tv wel weer terug naar tv, maar komt er geen zender in beeld. Het beeld blijft zwart. Alleen als ik dan handmatig de zender intoets krijg ik uiteindelijk weer beeld. Is dit een bug? Je zou toch verwachten dat je weer automatisch beeld krijgt.

Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen probleem hiero. Hoe kijk je reguliere TV zenders?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:52:
Geen probleem hiero. Hoe kijk je reguliere TV zenders?
Gewoon via de Philips afstandsdiening. Heb geen digitale TV, en kijk ook niet via de tuner van de DVD (harddisk)recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik kijk via Digitenne, smartcard met een CI module en powerinserter. Werkt perfect op de 32pfl9632.

Enige jammer was de dvd speler met HDMI de TV schakelt niet automatisch naar de HDMI poort zoals scart dat wel doet. Maar goed, dan bleef mijn digitenne PVR wel steeds klooien met de TV via de scart aansluiting.
Als er een geplande opnames opgenomen worden en ik kijk bijvoorbeeld tv of een DVD dan schakelt hij weer om. Dit heb ik nu omzeilt door de s-video aansluiting te gebruiken met een goeie scart adapter. Zodoende heeft pin 8 geen signaal. :)

Nu moet ik ff zappen met de ab om de PVR of DVD speler te gebruiken, geen gekaap door de scart aansluiting meer. :)

[ Voor 6% gewijzigd door LCD_viewer op 28-03-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je op de ok knop klikt, welke zender is dan geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
-verkeerde forum-

[ Voor 88% gewijzigd door bulsing op 28-03-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Vandaag TVA weer op bezoek gehad.

De monteur zag de roze vlekken in de Spectralijst ook en controleerde dit met behulp van de 100% witwaarde jpgs die hij op een USB stick bij zich had.

Daarna werd eerst de DVI module vervangen en weer gekeken of de leds nu goed kleurde. Dit was niet het geval. Hierna werden de bovenste en onderste ledbalken vervangen. Hiervoor moest de gehele printplaat eruit worden gehaald. Na vervanging van de balken werd de boel weer dichtgeschroeft en.....

de roze vlekken zaten er nog steeds en op dezelfde plek! :(

Toen werd de "LeenAurea" uit de bus gehaald. Deze had hij voor de zekerheid toch meegenomen i.h.g.d. de nieuwe hardware het probleem niet zou oplossen (slim).

Deze snel aangesloten en wat bleek.. ook deze heeft roze vlekken all-over in het spectra frame 8)7

Er werd contact opgenomen met de TVA achterban. Deze vertelde dat er net nieuwe software bij hen was binnen gekomen die "dieper" de waardes kon aanpassen. :?

Mijn Aurea moest nu toch wel meegenomen worden naar de werkplaats in Almelo. Men hoopt nu binnen 10 werkdagen het apparaat weer op orde te hebben..

Woendag heb ik dus thuis het Philips Aurea eigenaren interview (met cameraploeg) met een toestel aan de muur met oranje stickers "leentoestel". |:(

Kan mij nu al verheugen op de eerste vraag: "En meneer, hoe bevalt UW Aurea..?"..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me een leuk interview...

In ieder geval wordt het een juist interview, de Aurea's gaan (zo lijkt het althans) massaal terug naar Philips om gerepareerd / bijgesteld te worden. Dat is iets dat dus zeker in het interview moet komen.

Philips laat in elk interview weten dat zo intensief getest hebben met ambilight etc. Hoe kan het dan dat er nu al zoveel klachten zijn over de niet juiste kleur van ledjes onderling.
(Om mijn klacht van Amblight in het algemeen maar even buiten beschouwing te houden).

Het lijkt mij dat er totaal verkeerd, dan wel onvolledig, getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Vinzzz243 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:52:
http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10
Wanneer ik antwoord heb zal ik het hier posten. Het is voor mijn 9632 niet meer van belang (die is al terug), maar wil wel graag weten of dit opgelost is bij de nieuwe serie.
Zojuist maar eens gebeld met Consumer Care.
1e keer 6 minuten aan de lijn gehouden, terwijl er een "momentje" beloofd was, dus weer teruggebeld :) Blijkbaar is er een vertraging met de behandeling van e-mails, vertelde de medewerker me. Ik had nog mijn oude vraag open staan met een referentienummer ("lag" op de 9632 TV) en de medewerker wist me te vertellen dat dit in de 9603 serie opgelost was.

Ik heb hem daarna mijn internet-adres (zie quote) doorgegeven en gezegd dat ik op alle 12 punten een antwoord wil hebben (of deze dus zijn opgelost in de nieuwe serie). Hij zou dit doorsturen naar de technische dienst en zij zouden dat uitzoeken. "Het kan wel zijn dat we niet op alles een antwoord hebben omdat de nieuwe lijn nog niet uit is". Naja, ik had mijn bullshit filter in mijn oren, dus heb dat niet gehoord :D

Conclusie:
- mails via website worden niet binnen 5 werkdagen beantwoord, maar 13+ dagen
- ik word teruggebeld met hopenlijk nieuwe info

Edit: UPDATE!
Zojuist meteen teruggebeld geworden. De technische dienst had naar mijn lijst op vinzzz.nl gekeken, en ALLE punten muv punt 8 zijn opgelost in de nieuwe modellen.
Over punt 8 zei de medewerker: "het geluid via de 1e 2 hdmi ingangen is normaal niet mogelijk. Dit is geen eigenschap van de tv".

[ Voor 14% gewijzigd door Vinzzz243 op 31-03-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Hi Vinzzz,

Dat is grotendeels een goed bericht, ik ben erg blij om dat te horen.

Wel jammer (erg zwak uitgedrukt) dat er geen oplossing is voor het doorsturen van DTS signalen via de SPDIF OUT als HDMI 1 of 2 gebruikt. Ik ben nog steeds van mening dat dit een schandalige tekortkoming is.

Ik overweeg een HD videocamera te kopen die 5.1 geluid kan opnemen en met HDMI aangesloten kan worden op de TV. Daar heb ik dus niets aan vanwege dat er een stel paranoide filmmaatschappijen beslist dat er crippleware in mijn nieuwe HDTV moet komen. (Sorry, ik maak me hier erg boos over)

Ik was toevallig bij de MMarkt afgelopen vrijdag. Daar hadden ze net de vertegenwoordige op bezoek gehad. Ze verwachten daar levering in de 2e helft van mei. Waarschijnlijk moet eerst de oude voorraad xxPFLxx32 op.

Inmiddels hebben 4 bedrijven de xxPFL7603 op de site en maar eentje de xxPFL9603, slechts een geeft een levertijd op en wel van 2 a 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus Philips geeft nu eigenlijk toe dat deze gehele serie niet voldoet aan de specificatie. Dan zouden ze iedereen een nieuw scherm moeten geven, zou je zeggen. 8) 8)

Juridisch zal dit wel weer anders werken. :?

Ik twijfel nog steeds om mijn 3 weken oude 42pfl9732D terug te brengen naar mijn leverancier. Je koopt een tv die niet voldoet aan de eisen zou je zeggen.
Vinzzz243 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Zojuist meteen teruggebeld geworden. De technische dienst had naar mijn lijst op vinzzz.nl gekeken, en ALLE punten muv punt 8 zijn opgelost in de nieuwe modellen.
Over punt 8 zei de medewerker: "het geluid via de 1e 2 hdmi ingangen is normaal niet mogelijk. Dit is geen eigenschap van de tv".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb een Philips 32PFL3312 en wil deze graag aan de muur bevestigen. Heb alleen geen zin in een kantelbare steun van 100 euro. Ik zoek zoiets als dit, lekker goedkoop en simpel.. Alleen deze is tot 30 inch en 15 kilo. Ik heb 32 inch en als het goed is rond de 17 kilo. Dus weet niet of dat verstandig is...wil niet dat als ik thuiskom me lcd op de grond is gepleurt...iemand misschien ander goedkoop alternatief ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
[...]
Dank voor je moeite! Nu is ook mijn nieuwe TV een stuk dichterbij :) Nou alleen hopen dat het ook echt zo is en dat die medewerker echt over correcte informatie beschikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals je al zegt, iets beweren wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. Ik zou niet te vroeg juichen :)
Ik wacht eerst de reviews maar eens af.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 239407 op 01-04-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221966

Vraagje: hoe verander ik de klokinstelling van de TV (42pfl9632); hij blijft steeds op wintertijd staan.
Via het snelmenu kan ik alleen kiezen voor klok verbergen/tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb dezelfde vragen gesteld, ben benieuwd wanneer ik een reactie krijg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 18:58

scorpie

Supra Addict

In het Engels zorgt daar de daylight saving optie voor, dus hebben jullie daar in de Nederlandse (brrrr hoe kunnen jullie daar toch mee leven?) instellingen niet een of andere rare vertaling van?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb een 37pfl9632. Het beeld is prima en ik heb geen last van de piep. Echter... momenteel heb ik nog geen blue-ray speler (of ander HD compatible apparaat) dus kan ik ook niets afspelen op 1080p. Als ik die aan schaf kan ik dan op basis van de 1080p belofte aanspraak maken op omruil van het toestel voor eentje die wel 'echt' 1080p ondersteund, of ga ik nu te kort door de bocht?

P.S. Toestel is gewoon in de winkel bij It's gekocht.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108505

peterh schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:32:
Ik heb een 37pfl9632. Het beeld is prima en ik heb geen last van de piep. Echter... momenteel heb ik nog geen blue-ray speler (of ander HD compatible apparaat) dus kan ik ook niets afspelen op 1080p. Als ik die aan schaf kan ik dan op basis van de 1080p belofte aanspraak maken op omruil van het toestel voor eentje die wel 'echt' 1080p ondersteund, of ga ik nu te kort door de bocht?

P.S. Toestel is gewoon in de winkel bij It's gekocht.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk... Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje.
Maar als ik alles goed gelezen heb lijkt dat wel zo dat je op basis van dit 'gebrek' het toestel zou mogen omruilen of in ieder geval terug laten nemen door de leverancier. Maar ja, er is nog geen nieuw toestel en ik heb geen zin om weer een tijd zonder LCD te zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257621

Vandaag in een tv-speciaalzaak geinformeerd naar de nieuwe Aurea 9903, de vertegenwoordiger van Philips meldde aan de winkelier dat de nieuwe modellen Aurea pas in september komen. En wel in 3 maten: 37" 42" 47", de prijs van de 42" blijft gelijk aan de huidige: € 3999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peterh schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:32:
[...] Als ik die aan schaf kan ik dan op basis van de 1080p belofte aanspraak maken op omruil van het toestel voor eentje die wel 'echt' 1080p ondersteund, of ga ik nu te kort door de bocht?
De nette manier is dat je nu weet dat er een gebrek is, en de TV terug zou mogen brengen. Als je wacht tot later, dan heb je in feite het gebrek geaccepteerd en is het niet eerlijk dit op de winkel af te wenden. Bovendien moet je je afvragen wat je zou moeten betalen voor de periode dat je het toestel (naar tevredenheid) gebruikt hebt. Na een paar weken is dat misschien nog niet zo'n issue, maar als je bijvoorbeeld na een half jaar gaat klagen denk ik dat je weinig kans meer maakt.

Je kunt ook open kaart spelen met de winkel, en proberen af te spreken dat je hem later mag omruilen als er een probleem blijkt te zijn (moet je het wel op papier laten zetten).

In de praktijk hangt het natuurlijk ook af hoe de winkel(ier) reageert op je verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
NeoMe schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:10:
Ik heb een Philips 32PFL3312 en wil deze graag aan de muur bevestigen. Heb alleen geen zin in een kantelbare steun van 100 euro. Ik zoek zoiets als dit, lekker goedkoop en simpel.. Alleen deze is tot 30 inch en 15 kilo. Ik heb 32 inch en als het goed is rond de 17 kilo. Dus weet niet of dat verstandig is...wil niet dat als ik thuiskom me lcd op de grond is gepleurt...iemand misschien ander goedkoop alternatief ?
Is dit iets?
http://www.priceattack.nl/winkel/muurbeugel-lcd-p-494.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Anoniem: 82384 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:51:
[...]

De nette manier is dat je nu weet dat er een gebrek is, en de TV terug zou mogen brengen. Als je wacht tot later, dan heb je in feite het gebrek geaccepteerd en is het niet eerlijk dit op de winkel af te wenden. Bovendien moet je je afvragen wat je zou moeten betalen voor de periode dat je het toestel (naar tevredenheid) gebruikt hebt. Na een paar weken is dat misschien nog niet zo'n issue, maar als je bijvoorbeeld na een half jaar gaat klagen denk ik dat je weinig kans meer maakt.

Je kunt ook open kaart spelen met de winkel, en proberen af te spreken dat je hem later mag omruilen als er een probleem blijkt te zijn (moet je het wel op papier laten zetten).

In de praktijk hangt het natuurlijk ook af hoe de winkel(ier) reageert op je verzoek.
Inderdaad, ben het helemaal met je eens. Ik zal eens bij It's binnen lopen en melden wat ik nu weet en dan even kijken hoe ze reageren.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Na een maand de 37" 9732 in huis te hebben wil ik wat ervaringen delen. Ook omdat er de laatste tijd aardig wat berichten zijn van mensen die niet tevreden zijn en willen omruilen.

Voor mij voldoet de TV prima - Ik gebruik de UPC digital box die via Scart RBG is aangesloten op EXT1 - Het beeld is heel er goed en geen last van groene vlekken oid.
DVD speler zit op HDMI3 en de coax loopt ook via de TV - dit werkt ook goed, alleen jammer dat er geen DTS signaal wordt doorgegeven.
Ook maak ik gebruik van een Popcornhour - deze is aangesloten via Component en de digitale coax direct op de receiver. Soms heb ik wel wat last van lipsynch maar helaas kan ik dit niet instellen op mijn receiver. Gelukkig werkt DTS wel :)
De PCH staat op 1080p 60hz - prima beeld en speelt alles perfect af. Ik heb een 'kopie' van Top Gun in 1080p en ziet er werkelijk zeer goed.

Misschien ben ik wel een leek en 'zie' ik de problemen niet echt...

tot nu toe ben ik zeer tevreden met de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Zit er geen delay functie op die popcorn hour ? Zo'n dingetje is natuurlijk wel interessant maar een aantal features mis ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
LCD_viewer schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:38:
Zit er geen delay functie op die popcorn hour ? Zo'n dingetje is natuurlijk wel interessant maar een aantal features mis ik nog.
Er zit helaas geen audio delay functie op.
Goed idee, ik zal het aanvragen op hun forum, wellicht voor een nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
SileX schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:03:
[...]

Er zit helaas geen audio delay functie op.
Goed idee, ik zal het aanvragen op hun forum, wellicht voor een nieuwe firmware
Hele lompe vraag, is immers off topic.

Zo'n popcorn kan met een HD uitgebreid worden, is dat altijd nodig ? Ik heb liever een aparte NAS / media server en pluk dan wel al streamend de film van het netwerk.
Of is dat onwerkbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
LCD_viewer schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:21:
[...]

Hele lompe vraag, is immers off topic.

Zo'n popcorn kan met een HD uitgebreid worden, is dat altijd nodig ? Ik heb liever een aparte NAS / media server en pluk dan wel al streamend de film van het netwerk.
Of is dat onwerkbaar ?
Geen lompe vraag :)
Kan met HD, hoeft niet :)
Ik gebruik alleen een HD als ik 'm meeneem naar een maat ofzo.. Anders draai ik alles via mijn server, streamend.

De HD is nodig voor de applicaties die je ook kan draaien - die heb je echt niet nodig hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
SileX schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:36:
[...]

Geen lompe vraag :)
Kan met HD, hoeft niet :)
Ik gebruik alleen een HD als ik 'm meeneem naar een maat ofzo.. Anders draai ik alles via mijn server, streamend.

De HD is nodig voor de applicaties die je ook kan draaien - die heb je echt niet nodig hoor ;)
Aah okay, duidelijk staat niet echt duidelijk in al die fora en het gros koopt zo'n ding met een HD erin.

Ik wacht nog een even de bugs af en zie of er een opvolger komt, de ellende met de kiss-spelers kennende zit je dan nog op een firmware te wachten. :X :+

Tot nu toe is de dvp5980 echt een top apparaatje, nu nog eens keer opnieuw aansluiten zodat ik ook DTS heb maar beeld is en blijft super. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

mss is ie al gepost maar hier nog een goed overzicht van de verschillende Philips modellen en wat de features allemaal zijn:Overzicht

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
Er is volgens mij een nieuwe firmware voor de 37PFL9732D - versie 000.064.014.017:
Link naar pww.p4c.philips.com

Geen changelog gevonden, nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Interesting maar altijd jammer dat er geen changelogs zijn. Misschien de opensource downloaden en een file compare op doen ?

Ik wacht wel even af wat er allemaal gebeurd met de updates, hopelijk herkent de DVB-T tuner met deze firmware mijn conax CI module beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
NRGetic schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:40:
mss is ie al gepost maar hier nog een goed overzicht van de verschillende Philips modellen en wat de features allemaal zijn:Overzicht
Leuke site! Vraag me wel af of die specs allemaal kloppen die daar op staan. Wel een dure gast!

Ben echt zeer benieuwd naar die nieuwe modellen, vooral die 9703D lijkt me echt heel erg mooi. Alhoewel ik nou weer niet de verschillen weet tussen Ambilight en Ambilight Spectra. Maargoed, niet bij te houden met die dingen!

Tnx voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228921

koffieboontje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:24:
[...]

Leuke site! Vraag me wel af of die specs allemaal kloppen die daar op staan. Wel een dure gast!

Ben echt zeer benieuwd naar die nieuwe modellen, vooral die 9703D lijkt me echt heel erg mooi. Alhoewel ik nou weer niet de verschillen weet tussen Ambilight en Ambilight Spectra. Maargoed, niet bij te houden met die dingen!

Tnx voor de link
Wacht de 9803 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:15

Kettrick

Rantmeister!

Ik sta nu op het punt om een 47PFL9732D aan te schaffen, maar zijn de problemen die ik hier en daar lees zodanig dat ik beter nog een maand kan wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als je niet echt verlegen zit om een nieuwe tv, is het geen gek idee om de nieuwe generatie af te wachten. Als ze echt in mei op de markt komen, lijkt het mij het afwachten wel waard. Een nieuwere generatie is altijd leuker om te hebben. Vooral ook voor jezelf. Je hebt zo'n ding een aantal jaren en als er binnen een maand na aanschaf een verbeterde versie op de markt komt, is dat erg zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228921

[...]

Zojuist maar eens gebeld met Consumer Care.
1e keer 6 minuten aan de lijn gehouden, terwijl er een "momentje" beloofd was, dus weer teruggebeld :) Blijkbaar is er een vertraging met de behandeling van e-mails, vertelde de medewerker me. Ik had nog mijn oude vraag open staan met een referentienummer ("lag" op de 9632 TV) en de medewerker wist me te vertellen dat dit in de 9603 serie opgelost was.

Ik heb hem daarna mijn internet-adres (zie quote) doorgegeven en gezegd dat ik op alle 12 punten een antwoord wil hebben (of deze dus zijn opgelost in de nieuwe serie). Hij zou dit doorsturen naar de technische dienst en zij zouden dat uitzoeken. "Het kan wel zijn dat we niet op alles een antwoord hebben omdat de nieuwe lijn nog niet uit is". Naja, ik had mijn bullshit filter in mijn oren, dus heb dat niet gehoord :D

Conclusie:
- mails via website worden niet binnen 5 werkdagen beantwoord, maar 13+ dagen
- ik word teruggebeld met hopenlijk nieuwe info

De HDMI poort 3 v/d TV die downscaled het DTS geluid naar Dolby pro logic 2. Het is namelijk zo dat de TV gewoon simpel weg geen DTS Dolby surround door geeft ivm HDCP.
Ik hoop dat het nou eindelijk een keertje duidelijk wordt :S

Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:15

Kettrick

Rantmeister!

Dat het een oude of nieuwe serie is maakt mij niet echt veel uit, als het beeld maar goed is :)
De vervanger voor de 9732D is volgens mij de 9703D, deze komt ongeveer op 3500 als ik het goed bekijk. Dat is 1000 euro verschil :).

Ik kan dan dus liever naar 47" op het oude model, dan 40" nieuw model, tenzij de problemen van de 9732D echt erg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
LCD_viewer schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:07:
Interesting maar altijd jammer dat er geen changelogs zijn. Misschien de opensource downloaden en een file compare op doen ?
Ik heb die sources een keer gedownload. Kreeg sterk de indruk dat het alleen maar een verzameling patches zijn die Philips op de kernel hebben uitgevoerd, en niet de TV control-software zelf.

(en volgens mij mag dat ook: ze gebruiken de Linux kernel, modificeren hem en geven de modificaties vrij. Ze zullen niet verplicht zijn de programma's die die kernel draait vrij te geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 228921 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:54:
Het is namelijk zo dat de TV gewoon simpel weg geen DTS Dolby surround door geeft ivm HDCP.
Dat maakt het er niet echt duidelijker op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Porno:
Wacht de 9803 af.

Komt deze reeks na de 9603, dus betekend dat automatisch nog langer wachten? juni/juli? :(
Zijn er in de 9803 meer verbeteringen naast de ambilight die waarschijnlijk 3d is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Raymond schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:51:
[...]

Dat maakt het er niet echt duidelijker op :)
Voor mij wel.

HDCP is opgedrongen door de film en muziek industrie aan de electronicaindustrie. Het is een soort automatische downgrade van je muzieksignaal in het geval dat je de HDMI ingang benut en de automatische time delay van de tv wil gebruiken om je audiosignaal naar je surround versterker te synchroniseren met het beeld op je TV.

Hoe de electronica industrie heeft kunnen zwichten om hun apparatuur bewust kreupel te maken is me onduidelijk maar consumenten hebben er last van en dan in hoofdzaak die consumenten die kwaliteit belangrijk vinden.

Sjonnie van 3 hoog die alles download in mp3 128kb of een divx-je heeft sowieso geen last. Maar als je high quality content koopt ben je de @#$%$#@ tenzij je met je nieuwe TV ook weer gelijk een nieuwe surround versterker koopt met een time delay functie.

"Philips kan er niks aan doen" is natuurlijk b@lshit: ze hadden dat soort afspraken nooit moeten maken.

Ik wacht op de nieuwe 9603 en hoop dat de lag zo gering is dat ik niet al te veel lipsync problemen heb maar als een of andere chinees met een redelijk toestel zonder HDCP komt koop ik die misschien nog wel totdat philips en anderen tot bezinning zijn gekomen.

edit: linkje Wikipedia: High-Bandwidth Digital Content Protection
http://www.hd-tv.nl/artikel/419/
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/wat/hdtv.shtml

[ Voor 5% gewijzigd door Indoubt op 04-04-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
We zijn hier flink over de 1000 posts heen, ik stel voor dat iemand een Deel 4 maakt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.