[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.695 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:24:
Na een paar uur zoeken, vergelijken van handleidingen, etc. ben ik tot de conclusie gekomen dat de 42PFL7862D zonder problemen 1080p-beeld zou moeten geven vanaf mijn HTPC (met o.a. een 8600GT Silent die HDCP kan). Bij de 42PFL7662D is het níét vanzelfsprekend dat dit goed werkt. Heb ik het nu bij het juist eind? :?
Ha Martijn,

Ik heb zelf een 8600 GT silent van MSI. Die geeft geen beeld op een 32PFL9732. Ik krijg de melding: "niet ondersteund video formaat". Van alles geprobeert (alle mogelijke resoluties) geen oplossing gevonden. Met mijn 7600 GS Silent lukt het vreemd genoeg wel. Geeft een perfect beeld op 1080p en 720p......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
na wikken en wegen ga ik uiteindelijk toch maar gaan voor de
42pfl9632 Staat erg voordelig bij een winkel in de buurt (1820€)
en komt er overal in de review goed uit.
Beeld ziet er gaaf uit al was het contrast van de samsung F8 reeks die ernaast stond opgesteld
heel wat feller (misschien wat te fel, kleuren leken wel fluo al stonden alle instellingen wel op maximaal).
Soit nu is mijn vraag of ik niet beter wacht tot in januari ? Want ik heb gelezen dat de meeste modellen dan meestalk sterf afgeprijst worden omwille van nieuwe modellen die op de markt verschijnen.
Btw een nog betere optie zou de 9832 zijn maar die wordt uiteindelijk niet uit gebracht als ik het goed begrepen heb...

Iemand ideeën ?

Lol een tv kopen is neit meer fijn met al die opties lol
hopen dat ik voor dit bedrag (hard voor moeten werken)
niet bedot ga zijn....

Groetjes,

Filip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Geen mogelijkheid dus om een bijpassende CAM te kopen om digi tv via de kabel aan de gang te krijgen! Helaas!

Inmiddels heb ik de tv (37 PFL 9732) een aantal dagen in bezit. Erg mooi beeld ook via digi tv van Casema (met Scart). Nu heb ik ook een (high-end 2.5 meter) kabel gekocht (DVI -> HDMI), als ik die aansluit op mijn pc krijg ik bij 1080 x 720p een scherp beeld, maar bij 1280 x 1080p krijg ik wel beeld maar is het erg onscherp en zijn de letters niet leesbaar. Het beeld (zowel tekst als foto's) wordt erg streperig en is daardoor niet bruikbaar. Qua videosettings valt er volgens mij weinig te wijzigen die dat beter maakt (kleurensettings halen niks uit). De aansluiting in de tv heb ik op 'PC' gezet.
Iemand enig idee hoe ik dit scherp krijg?

EDIT: inderdaad een typ / denkfout gemaakt, inderdaad het gaat om 1280 x 720 en 1920 x 1080p

[ Voor 5% gewijzigd door Gepperd op 04-12-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Gepperd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:22:
Geen mogelijkheid dus om een bijpassende CAM te kopen om digi tv via de kabel aan de gang te krijgen! Helaas!
Da's niet echt een verrassing toch? Er staat keurig in de specs dat de TV een DVB-T ontvanger aan boord heeft. Als je rechtsreeks op je TV digitale kabel wilt kijken, moet je naar een Sony op zoek.
Hunterofevil schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:49:
Soit nu is mijn vraag of ik niet beter wacht tot in januari ? Want ik heb gelezen dat de meeste modellen dan meestalk sterf afgeprijst worden omwille van nieuwe modellen die op de markt verschijnen.

Btw een nog betere optie zou de 9832 zijn maar die wordt uiteindelijk niet uit gebracht als ik het goed begrepen heb...
De 9832 is omgedoopt naar 9900 (aurea), die is er dus wel gekomen.

Tjah, electronica wordt altijd goedkoper met de tijd. In januari kan je beter wachten tot maart. In maar kan je beter wachten tot juni. En in juni kan je beter wachten tot september/oktober, want dan verschijnt de nieuwe generatie weer.

Als de 42PFL/9632 biedt wat jij zoekt en de prijs staat je aan, dan kan je hem het beste gewoon halen. En uiteraard zal'ie 2 maand later goedkoper zijn, maar dan heb je al wel 2 maand lang naar je tv kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik ook een (high-end 2.5 meter) kabel gekocht (DVI -> HDMI), als ik die aansluit op mijn pc krijg ik bij 1080 x 720p een scherp beeld, maar bij 1280 x 1080p krijg ik wel beeld maar is het erg onscherp en zijn de letters niet leesbaar.
Denk dat het een typfout aan jou kant is maar resoluties kloppen niet en horen namelijk te zijn:

720 = 1280x720
1080 = 1920x1080

De resoluties die jij nu aangeeft lijken meer op 4:3 resoluties dan op breedbeeld resoluties, misschien dat dat het verklaard dat het niet scherp/streperig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:55:
[...]
Ik heb zelf een 8600 GT silent van MSI. Die geeft geen beeld op een 32PFL9732. Ik krijg de melding: "niet ondersteund video formaat". Van alles geprobeert (alle mogelijke resoluties) geen oplossing gevonden. Met mijn 7600 GS Silent lukt het vreemd genoeg wel. Geeft een perfect beeld op 1080p en 720p......
Hmm, ben benieuwd of mijn idee wel gaat werken. Naja, op dit moment heb ik alleen de videokaart hier liggen ('over' van andere pc), de rest van de HTPC moet nog geleverd worden. De tv duurt ook nog wel even, maar mocht het tzt niet gaan werken kijk ik wel uit naar een andere videokaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deze werkt gegarandeerd ! Deze heb ik namelijk ook werken in mijn Aurea (9900D)

TechniSat
TechniCAM CX

Is rond de € 60 dacht ik. Maar bespaar je het geld. Het is werkelijk te gek voor woorden wat voor belabberd beeld je krijg als je DVB-T gebruikt.
Zie de eerdere postings er maar op na.

'k moet beter lezen; Gaat over de kabel DVB-C

[ Voor 5% gewijzigd door bulsing op 04-12-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-( Vandaag zou m'n tv geleverd worden, deze werd vanmiddag door de bezorgdienst van Mokio afgelevert maar ik merkte direct dat hij het verkeerde model bij zich had ( 9632 ipv 9732 ). Leverancier had dus een fout label erop geplakt. Hij heeft em dus weer meegenomen en ik kan nu nog een week langer wachten ( 5 weken inmiddels ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:41:
:-( Vandaag zou m'n tv geleverd worden, deze werd vanmiddag door de bezorgdienst van Mokio afgelevert maar ik merkte direct dat hij het verkeerde model bij zich had ( 9632 ipv 9732 ). Leverancier had dus een fout label erop geplakt. Hij heeft em dus weer meegenomen en ik kan nu nog een week langer wachten ( 5 weken inmiddels ).
OEPSSSSSSSSSSSSSSSSS----!!!!!! KL*TE zeg. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wel stellen, als het goed is had de leverancier nogwel de goede op voorraad en hoef ik niet weer een maand te wachten maar het is toch wel even balen, helemaal als je al een maand wacht. Ik was er niet zo blij mee maargoed, wat doe je eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:12:
Kan je wel stellen, als het goed is had de leverancier nogwel de goede op voorraad en hoef ik niet weer een maand te wachten maar het is toch wel even balen, helemaal als je al een maand wacht. Ik was er niet zo blij mee maargoed, wat doe je eraan.
Goed zeuren bij de winkel/bezorgdienst: door een fout van hen moet jij een week langer wachten....... Daar staat mestal wel een gratis Blu-Ray schijfje ofzo tegenover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een fout van beide, als ik het goed begreep plakt de leverancier de ordernummers van Mokio al op de dozen zodat zij dat niet meer hoeven uit te zoeken. De leverancier heeft dus het verkeerde label erop geplakt en Mokio heeft het niet meer gecontroleerd. En ik denk niet dat er iets extra's aanvastzit, blu-ray discs hebben ze vast niet en een mooie muurbeugel a 199 euro zullen ze me vast niet kado doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Ik zit net ff in de handleiding van de Aurea te lezen...
Wisten jullie dat... de firmware open-source is!?!
Heeft iemand hier al iets mee gedaan?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:46:
[...]

Als je er zo dicht op zit, zou ik voor een 32" model gaan. En dan zou ik geen philips kiezen, maar bijvoorbeeld de 32" sharp Full-HD TV.
Of, als je toch graag een 37 inch wil op zo'n afstand, een Plasma van Panasonic:
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4108|603|602|601|4|1
Geen mooie voet, aan de muur lijkt ie al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-X schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:52:
heb net de Samsung HD decoder (dcb-h360rsa) aangesloten via HDMI ext 1. Inderdaad een groot verschil met het analoge signaal zeg. Ook hebben de HD kanalen een "wow" effect. Geen brom te horen inde speakers en de Aurea schakelt keurig automatisch naar de HDMI ext.

Ik krijg het alleen niet voorelkaar om de Aurea remote te programmeren om de Samsung te bedienen.
In de Philips handleiding staan codes 101,116 maar beide werken niet. Ook ergens op een forum de code 013 gevonden, maar ook hierbij geen resultaat.. Ook de "auto search" van de remote vind niet het juiste "kanaal".. Heeft iemand anders het wel voor elkaar gekregen? If so, met welke code?

De remote van de Samsung wel kunnen programmeren naar de Philips kanalen, maar wil beide AB's kunnen gebruiken.

Daarnaast heb ik alle apparatuur in een afgesloten dressoir staan. Moet dus nu steeds de kast open laten staan om van kanaal te kunnen switchen.. Heeft iemand ervaring met afstandsbediening extenders? Zo ja, welke?
Ik gebruik ook al geruime tijd (bijna twee jaar) de Harmony 885 en vindt de laatste software (Versie 7.3.0) wel een hele verbetering t.o.v. de eerste versies. Overigens moet je voor een afgesloten dressoir inderdaad de 895 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48

xdc

heb gisteren de philips 32 inch 9632 besteld via funprice.nl
duurt wel een dag of 8 ben ik bang... maar goed ik heb de tijd

maar mijn vraag is de volgende
Wat geeft beter beeld ?!

A - Digitale Kabel (casema) maar maakt dus geen gebruik van de interne decoder (nadeel xtra decoder en afstandsbediening.

B - Dvb-tuner in combinatie met digitenne (zodat je voordeel hebt 1 afstandsbediening)

voor en nadelen op een rijtje:
dvb-t tuner die erin zit gebouwd kan ik aanschaffen voor digitene, in combinatie met een module van pak em beet 65 euro. en daarbij een kpn digitenne abo van 6,95 per maand

of ik neem een casema humax decoder 99 euro + eenmalig kaartje van 29,95 van en geen extra kosten behalve de 15,50 die ik per maand al betaal.

Ik hoor verhalen dat digitenne beter beeld geeft via de interne decoder.. want mijn ervaringen met digitenne is dat het vrij matig beeld geeft.. wat is jullie mening?

en wie gebruiken hier de interne dvb-t tuner ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Je kan het zelf testen: als je een antenne aansluit op de antenne aansluiting, schijn je een paar publieke omroep zenders te kunnen ontvangen.

digitenne maakt van dezelfde antenne aansluiting gebruik als de antenne aansluiting voor de kabel, als je voor digitenne gaat, kan je dus je kabel abbo wel opzeggen.

btw: https://www.goedkopen.nl/...oduct_id=3436&cmd=product
digitenne starterspakket voor LCD/Plasma: inc smartcard, cam antenne en een powerinserter (die heb je nodig, want de tv heeft dat niet). Dat alles voor 90 euro, die je van kpn weer retour krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 18:37

FutureCow

(C) FutureCow

ik zou niet voor de DVB-T oplossing gaan. De kwaliteit is hiervan toch minder, (nog)geen HDTV(volgens mij gaat dit ook niet komen). Er is daar gewoon minder ruimte voor een hogere kwaliteit.

Digitaal via de kabel is dan misschien iets duurder maar biedt zeker meer toekomst en kwaliteit vind ik!

[ Voor 7% gewijzigd door FutureCow op 06-12-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zeggen de meesten(ook hier in het topic) dat het leuk is tot 32" voor slaapkamertv maar niet als serieuze vervanging van digitale kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:58
De 37PFL9632D van Philips lijkt mij zeer geschikt om mijn gewone Breedbeeld TV te gaan vervangen. Alleen zat ik toch nog met de volgende vraag

Op dit moment heb ik nog redelijk wat dvd's op de plank staan die niet in het HD formaat zitten, als ik deze films dan afspeel dmv een DVD speler met HDMI op de 37PFL9632D is het beeld dan beter in verhouding met mijn huidige TV of niet ????

Want als ik dit scherm ga halen zal hij voornamelijk dienen voor het kijken van Films vandaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Dragons op 06-12-2007 14:56 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

KhaZ

Alfa Romeo

Het is wel een voordeel als je DVD speler het DVD formaat kan upscalen naar 1080i..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:58:
Het is wel een voordeel als je DVD speler het DVD formaat kan upscalen naar 1080i..
Nee dat is het niet. Deze LCD is wel wat beter in upscalen dan de meeste dvd spelers. Dus stuur gewoon PAL naar je LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
KhaZ schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:58:
Vervormd het beeld dan niet als je hem upscaled ???

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nee, aspect ratio blijft natuurlijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet zou opscalen krijgje een klein kader van 576x720 op je scherm van 1920x1080 te zien.
Het verschil met upscalen en oprekken (wat standen als "zoom 16:"9" veelal doen) is dat de tussen liggende pixels berekend worden. Dit zorgt ervoor dat het beeld mooi eruit blijft zien.
Of je dit upscalen beter door je tv of door je dvd speler kan laten doen moet je zelf even uit testen.
Soms heeft de tv een betere berekening, soms je dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb hier een 9732, en dat is het toppanel van Philips op dit moment (Aurea heeft hetzelfde panel).
Of input vanaf een HK/DVD22, niet gescaled, of input vanaf Philips DVP5980 wel gescaled.
De DVP5980 levert een beter beeld op. Is een speler van 100 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:12:
Soms heeft de tv een betere berekening, soms je dvd speler.
In veel spelers zit vaak een simpele lineaire scaler. In deze tv zit een geavanceerde niet lineaire scaler met geavanceerde video processing. Dit zal in alle gevallen een veel scherper beeld moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:53:
[...]

In veel spelers zit vaak een simpele lineaire scaler. In deze tv zit een geavanceerde niet lineaire scaler met geavanceerde video processing. Dit zal in alle gevallen een veel scherper beeld moeten geven.
Mijn post direct hier boven zeker niet gelezen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Ik heb hier nog een Xbox360 met HDMI aansluiting staan, die kan ik dan mooi aansluiten op de 37PFL9632D de vraag is dan alleen hoe die het beeld upscaled ???? Maar ik had begrepen dat dit scherm van zichzelf al goed kon upscalen. Als dat upscalen van beide niet echt fantastische is neem ik wel zo'n Philips DVP5980 erbij voor 100 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Dragons op 07-12-2007 11:40 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragons schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:39:
Ik heb hier nog een Xbox360 met HDMI aansluiting staan, die kan ik dan mooi aansluiten op de 37PFL9632D de vraag is dan alleen hoe die het beeld upscaled ???? Maar ik had begrepen dat dit scherm van zichzelf al goed kon upscalen. Als dat upscalen van beide niet echt fantastische is neem ik wel zo'n Philips DVP5980 erbij voor 100 euro.
Ik heb mijn Xbox360 aangesloten via component (wat qua beeldkwaliteit even goed zou moeten zijn als HDMI) en heb daar ook eens een dvd'tje in gedrukt.. en ik moet zeggen, mijn 3 jaar oude sony dvd speler via scart aangesloten geeft mooier beeld dan een de Xbox, dit zou misschien met een paar instellingen te maken kunnen hebben.. maar het verbaasde me wel!
A.s. zondag krijg ik m'n Philips DVP5980, deze sluit ik aan middels een Philips HDMI kabel.. zal mijn bevindingen hiervan posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De 360 schijnt verdomd goed te zijn in upscalen. (Zelf nog niet geprobeerd overigens).
Probeer het eerst eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eigenlijk vrij simpel. Het apparaat wat je aansluit moet eigenlijk de bron resolutie uitgeven, de rest laat de je dan de LCD doen

Als een game bijvoorbeeld 720p of 1080i kan uitgeven, dan geef je deze resolutie aan je LCD. Als je een dvd afspeelt, PAL resolutie, dan geef je deze resolutie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Zo, heb begin deze week mijn nieuwe 37PFL9732D mogen ontvangen en bij deze is de pieptoon bijna niet meer te horen. Hoor hem alleen als ik echt achter de tv kruip om te luisteren of als ik er een paar cm bovenhang in een compleet stille kamer :) :). Mijn vorige 37PFL9732D was echt een storende factor in huis. De toon was duidelijk hoorbaar op een paar meter afstand. Het verschilt dus behoorlijk veel per toestel en blijkbaar moet je geluk hebben. Ben nu 100% tevreden d:)b d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door PirE op 07-12-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornteun
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
Gefascineerd door de tv reclame en de internetdemo was ik vastbesloten mij een Aurea aan te schaffen. Lang gedacht over de aanschafprijs van bijna 10.000 gulden, maar toch besloten het te doen. Vanmiddag naar MM Utrecht gegaan. Verkoper reaageerde niet enthousiast op mijn bestelling, hetgeen mij verbaasde.
Ik vroeg hem of hij mij niet serieus nam en na enige ontkenning kwam de aap uit de mouw.

In de eerste plaats worden ze gek van de mensen die er gratis voor honderden euros apparatuur bij eisen omdat niet onder de door Philps vastgestelde verkoopprijs mag worden verkocht (WAKKER WORDEN NMA). Ze moeten hieraan meedoen omdat de concurrentie het ook doet. Niet dat ze daar echt een probleem mee hebben want de marge is voor hen ca 60% (2500 inkoop dus). Natuurlijk had ik liever een lagere prijs, maar door zijn verspreking begon ik over een KEF speakerset met echt flinke korting. Tot mijn grote verbazing ging hij erop in. (moet zeker zijn eindejaarsbonus veiligstellen).

Hij vroeg me of ik het tv-geluid over mijn audio installatie wilde weergeven. Ja dus, maar hij zei me dat mijn nog geen jaar oude Marantz (zonder hdmi) problemen zou geven ivm lipsync en dat ik beter een nieuwe receiver kon nemen. In de Philips info staat echter dat lip sync opgelost kan worden door de spdif over je tv door te lussen. Ja, jammer dan, zegt ie dat Philips de digital audio in eraf heeft gehaald en dat dit dus niet werkt. schijnt ook zo te zijn bij de 37pfl9732d en de 42pfl9732d en de 42pfl9900d. Hij snapt ook niet waarom ze dit hebben gedaan, maar vermoedt dat ze hierdoor de verkoop van hun eigen dvd spelers willen steunen omdat dit de enige zijn die het echt goed schijnen te doen.

Ik zei hem echt niet mijn huidige receiver te dumpen. Toen wilde hij me naar een ander merk toepraten. Begon over de bewuste vlekken en dode pixels. Ze hebben continu 2 bussen op de weg zitten om problemen op te lossen en om te ruilen. Ook de mij reeds bekende pieptoon kwam ter sprake en hij heeft het me laten horen.

Daar sta je dan, bereid om een klein vermogen uit te geven.
Ben onverrichter zake weer naar huis gegaan en ik denk dat me eens op andere merken ga orienteren.
Misschien hou ik dan genoeg geld over om die KEF's er toch bij te doen;-)

En die ambilight bouw ik zelf wel voor een paar tientjes: DIY Ambilight howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
doornteun schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:26:
de aanschafprijs van bijna 10.000 gulden
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornteun
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
Sorry, ben nog van de oude stempel, maar met goede kabels, muursteun, etc. kom je wel aan dat bedrag.
Het zal niet alleen daardoor, maar ook vanwege de vele tekortkomingen zeker een "exclusief" model blijven. (Behalve in de retouropslag van Philips dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doornteun schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:26:
Gefascineerd door de tv reclame en de internetdemo was ik vastbesloten mij een Aurea aan te schaffen. Lang gedacht over de aanschafprijs van bijna 10.000 gulden, maar toch besloten het te doen. Vanmiddag naar MM Utrecht gegaan. Verkoper reaageerde niet enthousiast op mijn bestelling, hetgeen mij verbaasde.
Ik vroeg hem of hij mij niet serieus nam en na enige ontkenning kwam de aap uit de mouw.

In de eerste plaats worden ze gek van de mensen die er gratis voor honderden euros apparatuur bij eisen omdat niet onder de door Philps vastgestelde verkoopprijs mag worden verkocht (WAKKER WORDEN NMA). Ze moeten hieraan meedoen omdat de concurrentie het ook doet. Niet dat ze daar echt een probleem mee hebben want de marge is voor hen ca 60% (2500 inkoop dus). Natuurlijk had ik liever een lagere prijs, maar door zijn verspreking begon ik over een KEF speakerset met echt flinke korting. Tot mijn grote verbazing ging hij erop in. (moet zeker zijn eindejaarsbonus veiligstellen).

Hij vroeg me of ik het tv-geluid over mijn audio installatie wilde weergeven. Ja dus, maar hij zei me dat mijn nog geen jaar oude Marantz (zonder hdmi) problemen zou geven ivm lipsync en dat ik beter een nieuwe receiver kon nemen. In de Philips info staat echter dat lip sync opgelost kan worden door de spdif over je tv door te lussen. Ja, jammer dan, zegt ie dat Philips de digital audio in eraf heeft gehaald en dat dit dus niet werkt. schijnt ook zo te zijn bij de 37pfl9732d en de 42pfl9732d en de 42pfl9900d. Hij snapt ook niet waarom ze dit hebben gedaan, maar vermoedt dat ze hierdoor de verkoop van hun eigen dvd spelers willen steunen omdat dit de enige zijn die het echt goed schijnen te doen.

Ik zei hem echt niet mijn huidige receiver te dumpen. Toen wilde hij me naar een ander merk toepraten. Begon over de bewuste vlekken en dode pixels. Ze hebben continu 2 bussen op de weg zitten om problemen op te lossen en om te ruilen. Ook de mij reeds bekende pieptoon kwam ter sprake en hij heeft het me laten horen.

Daar sta je dan, bereid om een klein vermogen uit te geven.
Ben onverrichter zake weer naar huis gegaan en ik denk dat me eens op andere merken ga orienteren.
Misschien hou ik dan genoeg geld over om die KEF's er toch bij te doen;-)

En die ambilight bouw ik zelf wel voor een paar tientjes: DIY Ambilight howto?
Ik heb mijn lifestyle system aangesloten op mijn Aurea, zonder HDMI en ik heb totaal geen probleem met het geluid. Bovendien zit er gewoon een goed muurbeugel bij, dus die hoef je helemaal niet te kopen. En over de deskundigheid van de medewerkers over produkten die ze verkopen bij Mediamarkt heb ik zowiezo al twijfels :'( .

Ik ben er twee eken terug nog geweest voor een blue ray speler van sony 1299,- (bij expert 999 dus over goedkoop gesproken en zo zag ik nog twee produkten die bij laatst genoemde goedkoper was), wisten ze al helelmaal niks te vertellen, dus ik ben het niet met bovenstaande eens.

Een Aurea :9~ bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:20
Mijn ouders hebben vandaag gekeken voor de 37PFL9632D tv.

Mijn vraag is alleen of de DVB-T ook werkt met Caiway TV kabel. Er zit namelijk een CI in.

Ik dacht eigenlijk dat DVB-C nodig was voor TVkabel en dat DVB-T voor schotel en zo was..

[ Voor 8% gewijzigd door Wimlem op 08-12-2007 18:11 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Eehm, lees even 35 posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Tonnetje en alle anderen nogmaals:

DVB-T is oa digitenne
Digitale kabel is DVB-C.

DVB-T is niet DVB-C dus NEE dit gaat niet!

Net overigens een dvd-tje (pirates of the...) gekeken op mijn "HD-Prepared" CRT.
De eerste die ik weer op mijn oude vertrouwde tv kijk sinds mijn aurea blijvend de deur uit is.
32" is duidelijk kleiner dan 42", das minder. Maar de kleuren, en vooral ook het zwart in de donkere scens is toch heel wat beter dan op lcd.

Ik heb net ook nog even Film1 HD bekeken op mijn HD-prepared crt, dit zag er op de full hd net wat scherper uit, maar door het betere zwart zag ik nu toch juist wat meer details in de donkere delen dan dat ik op de lcd zag.

Het blijft dus een beetje twee strijdig dat ik niet kan kijken naar de aurea, of het amblight van de andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
PirE schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:20:
Zo, heb begin deze week mijn nieuwe 37PFL9732D mogen ontvangen en bij deze is de pieptoon bijna niet meer te horen. Hoor hem alleen als ik echt achter de tv kruip om te luisteren of als ik er een paar cm bovenhang in een compleet stille kamer :) :). Mijn vorige 37PFL9732D was echt een storende factor in huis. De toon was duidelijk hoorbaar op een paar meter afstand. Het verschilt dus behoorlijk veel per toestel en blijkbaar moet je geluk hebben. Ben nu 100% tevreden d:)b d:)b
Hou het eens ff in de gaten. Die van mij was de eerste week ook doodstil, maar is daarna toch nog iets harder geworden. In een doodstille woonkamer hoor ik hem. Maar ja, wanneer ben ik in de woonkamer, én is het doodstil. Komt zo goed als niet voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:09:
[...]

Ik heb mijn lifestyle system aangesloten op mijn Aurea, zonder HDMI en ik heb totaal geen probleem met het geluid. Bovendien zit er gewoon een goed muurbeugel bij, dus die hoef je helemaal niet te kopen. En over de deskundigheid van de medewerkers over produkten die ze verkopen bij Mediamarkt heb ik zowiezo al twijfels :'( .

Ik ben er twee eken terug nog geweest voor een blue ray speler van sony 1299,- (bij expert 999 dus over goedkoop gesproken en zo zag ik nog twee produkten die bij laatst genoemde goedkoper was), wisten ze al helelmaal niks te vertellen, dus ik ben het niet met bovenstaande eens.

Een Aurea :9~ bezitter
Ik ben het absoluut met Moos1968 eens die lui van de mediamarkt kunnen je erg weinig vertellen.
was er verleden week nog bij de MM in Utrecht om even naar de 37PFL9732D te gaan kijken. Dus ik wilde een gesprek aangaan met een van de medewerkers daar, maar deze was te ongeinteresseerd om iets te vertellen.
Ik dacht Jah Hallo ik ben toch een potentieele koper van een scherm van 2300 euro want zo duur is ie daar. Ben ik maar naar een ander gelopen, deze had wat meer interesse maar echt veel nuttig informatie kwam er niet uit, dus ik zou absoluut mijn beslissing niet laten afhangen van zo;n medewerker.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Toch ben ik het geheel met DOORNTEUN eens.
Philips wil ons doen geloven dat de AUREA momenteel het beste van het beste is wat er te koop is.
Laat mij uit ervaring spreken: DIT IS ABSOLUUT NONSENS. Het is exclusief maar dit is dan puur afgaande op de prijs. Afgezien van de leuke extra 'spectral ambilight' is er niets extra's te bekennen aan de AUREA. Oja een ding: de in verhouding met de kwaliteit, volstrek belachelijke prijs.

Zoals wellicht bekend ben ik inmiddels nu met het 3e toestel bezig en wacht ik nog steeds op een reparatie voor mijn RGB probleem.

Buiten de RGB problemen zijn de volgende zaken bekend:

1: piepen
2: brommen
3: vlekken en/of strepen in het scherm
4: Dode pixel
5: Dolby of DTS scale down to PCM 2.0
6: Missen van een Digital out (icm 4:)
7: Vul zelf maar aan...

en dat en wellicht meer voor ongerekend fl. 10.000 !!!
Laat mij dan ook een ouwe lul zijn maar 10.000 voor een niet perfecte tv in gewoon te schandalig voor woorden.

Laat het ons duidelijk zijn dat de 9900D niet meer dan een 42PFL9732D is met een andere ombouw. Daar betaal je dan zoveel extra voor ? Als het nou een 100% perfect toestel dan zou ik de prijs enigsinds gerechtvaardig vinden maar zoals het er nu voor staat is die met de huidige kwaliteit volledig uit balans.

Zo heb ik mijn problemen (DD en DTS scaledown en RGB probleem) voorgelegd aan de AUREA servicelijn. Na vele telefoontjes van Philips is de aap dan wel uit de mouw en erkennen ze dat er daadwerkelijk een probleem is met de scart-aansluitingen, maar wordt er vooralsnog niets aan gedaan. Ze verwijzen me doodleuk naar de MM voordat ze terug gekomen zijn van de eerdere toezegging om de problemen schriftelijk te erkennen. Dat de MM in dit geval op zijn beurt niet echt staat te trappelen om het toestel terug te nemen kan ik min of meer begrip voor hebben.

Mijn rest enkel te wachten op ESK (reparatie bedrijf) of ze het RGB probleem kunnen oplossen. (wat volgens Philips dus -nog-) niet mogelijk is.
Mocht het inderdaad niet gefixed worden dan gaat de o zo superieure (=NOT) AUREA retour naar de MM en gaat er een mooi verhaal naar de bekende consumentenprogramma's over hoe Philips de klant voorliegt en in het o-tje neemt (10- ipv 14 bits verwerking) en ga zo maar verder.

Ik blijf net als DOORTEUN bij de stelling dat je voor de AUREA die 4000 (of fl. 10.000) kost een perfect toestel mag eisen waar dan ook helemaal niets mee aan de hand kan en mag zijn. Kan Philips dat niet, dan is de prijs niet gerechtvaardig.

Zou ik een tv van 1000 kopen dan kan en mag ik verwachten dat de (beeld en geluids-) kwaliteit minder zou kunnen zijn dan een topmodel, maar hier zie t.o.v. de normale lijn van Philips geen enkele toegevoegde waarde in beeld en geluid.

Jammer maar na de 9x31 lijn weer een geval van slechte ontwikkeling en quality control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ok Pascal jij hebt inderdaad veel problemen en pech. Ik ben naar mijn winkel gegaan en ik heb 10 mensen ontmoet die ook een Aurea hebben en die hebben allemaal geen problemen die hier in het topic genoemd worden. We hebben deze problemen ook besproken die ik hier tegen kom, dus ja ik ken ook mensen die geen problemen hebben.

Ik vindt het voor jou echt super vervelend dat er elke keer iets is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal ik kan je alleen maar zeggen dat je totaal in je gelijk staat als je de koop wil ontbinden zoals dat zo mooi heet. Zover er dingen voorgeschreven zijn in de consumenten koop wet heb je helemaal gelijk. Je hebt meermaals de "verkoper / fabrikant" de mogelijkheid gegeven om het op te lossen maar dit gaat niet. De keuze voor een ander (vergelijkbaar) product of geld retour is dan aan jou.

Een deel van de klachten die ik had, en dan doel ik met name op de verkleuring in het ambilight, zijn bij andere duidelijk minder aanwezig. Ik wil er dus best aan dat anderen minder / geen problemen hebben. Zo was mij de SCART-RGB problematiek niet opgevallen. Simpel weg omdat ik er maar 2 apparaten aan had hangen, 1 op HDMI en 1 op Component. Zo s het denk ik bij velen, het valt niet op omdat het niet getest / gebruikt wordt. Daar lijken fabrikanten soms gebruik van te maken.

Overigens begreep ik dat er eigenlijk een aparte Aurea reparatie team zou zijn ipv de gebruikelijke reparatie diensten als ESK en Technorep. Iets waar sommige winkels nu hun beklag over doen bij Philips omdat zij dus ook foutief zijn voorgelicht. Wat die 2 dagen service betreft, bij mij heeft het elke keer langer geduurd voordat er ook maar iets van een afspraak gemaakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Afgelopen woensdag is TVA voor mijn 3 bright pixels op mijn Aurea langsgekomen. Keurig op het afgesproken tijdstip kwam de techneut.

Na eerst de gordijnen dicht te hebben gedaan kon ik de kleine pixels laten zien (zaten helemaal onder aan bijna tegen de rand). Zonder enige discussie gaf hij aan dat de display gewoon vervangen ging worden door een nieuw exemplaar. Hij had deze bright pixels nog niet meegemaakt bij een Aurea en dat ik gewoon pech had gehad. Verder vertelde hij dat Philips er alles aan doet Aurea klanten tevreden te stellen. Vandaar ook deze snelle actie.

Chirurgisch werd de TV van zijn achterkant ontdaan. Zichtbaar was het moederbord wat inderdaad vrij klein is (er zit wel een grote processor op). Het voedingsbord was iets groter. Verder zag ik de 2 klankkasten van de subwoofers en een beeldverbeteringsunit met passieve koelribben. De leds zagen tot mijn verbazing er heel anders uit dan transparante lampjes. Het zag er eerder uit als een chip op een printplaatje. Verder vertelde hij, nadat hij in de gaten had dat ik meer dan gemiddeld geinteresseerd was, dat de kleine speakers in de Aurea erg kostbaar zijn. 175 euro p/st.

Na het oude panel verwijderd te hebben werd de nieuwe in een robuste schokvrije kist naar binnen gereden (Monteur gaf aan dat het display ong. 3500.-Euro voor hen inkoop kost (?). Geheel in folie verpakt werd nogmaals het typenummer gecheckt (was weer een WU5 en volgens hem zat er echt geen verschil tussen WU4 of 5) en daarna werd hij in het chassis geplaatst. Kabeltjes en stekkertjes weer vast geklikt en de TV weer opgehangen.

Knop aan en voila een nieuwe display zonder 1 verkeerde pixel.

Echt top service en echt top TV. Wat een beeld en wat een beleving is de ambilight spectra. Ik kan gewoon niet meer zonder. Ik mis het echt gewoon als ik bij iemand anders TV kijk.

Ik heb nog nooit een fotos geplaats maar zal proberen de shots van de Aurea op de "operatietafel" straks bij te voegen.

http://img487.imageshack.us/img487/703/afbeelding027an2.jpg

http://img337.imageshack.us/img337/3614/afbeelding026sf3.jpg[/img]

Overdag:

http://img337.imageshack.us/img337/7077/afbeelding004ud2.jpg

At night:

http://img337.imageshack.us/img337/4448/afbeelding015zt7.jpg

http://img471.imageshack.us/img471/9018/afbeelding025sh6.jpg[/img]

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die foto's en het ziet er mooi uit he tv kijken op de Aurea _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:22:
Leuk die foto's en het ziet er mooi uit he tv kijken op de Aurea _/-\o_
Absoluut! Ben nu Assasins Creed op de Xbox aan het spelen! HD gaming is op dit apparaat :9~ heaven on earth!!

De Aurea is het mooiste speelgoed dat ik in tijden heb gekocht!! _/-\o_

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:17:
Nou ok Pascal jij hebt inderdaad veel problemen en pech. Ik ben naar mijn winkel gegaan en ik heb 10 mensen ontmoet die ook een Aurea hebben en die hebben allemaal geen problemen die hier in het topic genoemd worden. We hebben deze problemen ook besproken die ik hier tegen kom, dus ja ik ken ook mensen die geen problemen hebben.

Ik vindt het voor jou echt super vervelend dat er elke keer iets is ;(
Op zich ben ik ook helemaal wild van de tv hoor, dat wel.
Kijkend via de PC op HDMI naar een Blu-ray of HD-DVD is gewoonweg genieten. Alleen is het weer jammer dat je geen DD en/of DTS kan krijgen via de Digital OUT. Maar dat is al uitvoerig besproken.

Of het nou een juridisch iets is of iets anders doet even niet ter zake. Ik wil als ik via HDMI het geluid doorstuur DD/DTS op de TV én Radio hebben zonder trucks te moeten uithalen met om de delay en downscale maar te onzeilen. Je kan het geluid van de tv toch niet gaan vergelijken van een 5.1 setje ? Wat denken ze wel, dat de consument een komplete debiel is en het verschil toch niet kan horen. Gewoon minachting naar de klant of consument.

Maar ik blijf vinden dat Philips gewoon een beroerde quality check heeft voordat de toestellen de deur uit gaan. Lijkt wel of het gewoon doelmatig is en dat ze er op hopen dat er niemand over klaagt.
Dat er wel eens iets kapot kan gaan dat blijf je nou eenmaal houden, maar dode (of onjuiste pixels) horen gewoon niet thuis bij deze tv. (eigenlijk andere tv's ook niet)

Eigenlijk wil ik de tv helemaal niet kwijt en zal ik ook als laatste de koop willen ontbinden, maar ik blijf me enorm storen aan de RGB problematiek. De monteur van ESK die omschreef het eigenlijk heel erg goed: Het is net alsof je door een aquarium heenkijkt of schuin door een dik stuk glas. Je ziet beeld maar je ziet direct dat er iets niet klopt aan het beeld.

Zoals Calvin en jij ook aangeven hebben jullie met de RGB problemen niet te maken omdat jullie (nog) geen scart-apparaten op de tv aangesloten hebben.
Ik ben gebonden aan mijn satelliet ontvanger Dreambox DM7020, die er domweg nog niet is in een HDMI of DVI uitvoering. Waarom dan geen andere HDMI ontvanger zou je zeggen.
De Dreambox heeft veel leuke extra mogelijkheden om C+ kaarten te delen (ja ook via WAN ;-) en daarom wil ik niet af van de Dreambox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

De volgende vraag is volgens mij wel eens gesteld maar het antwoord strookte niet met wat ik in een clip zag.

Het gaat om de Aurea; Ik las dat wanneer een film in de (moviemode) draait op de Aurea de omlijsting boven en onder niet meekleurt. Ik bedoel met moviemode trouwens van die extra dikken breedbeeld balken. Ik had een keer op dit forum gelezen dat de kleuren in het ambilight spectra en active frame boven en onder gewoon mee zouden kleuren, echter zag ik gister een blu-ray promo film op de Aurea, en wanneer er extra zwarte balken waren tijdens sommige films, de kleuren boven en onder donker bleven.

Ik vraag mij af of je dit kan opheffen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vnd het zelf ook nog jammer dat ik de Aurea niet kan verdragen, maar goed daar valt helaas niks aan te doen. Maar ik deel je mening dat Philips toch beter hun producten op werking moet controleren eer ze iets op de markt zetten.
Wat het geluid betreft heb je ook helemaal gelijk. Mijn surround set bestaande uit oa vloerstaanders van KEF klinkt toch heel wat mooier dan de, voor een lcd zeker niet verkeerde, speakers van de aurea.

Aan MAD-X nog de vraag waar het ambilight het erg rode / roze kleurtje vandaan haalt in het midden onder bij de eerste foto by night (ik gok "de gouden kooi" ?). Ik zie een randje wit op het beeld en voor de rest zwart...
Blijkbaar zijn er duidelijk verschillende maatstaven binnen de reparatie diensten. De inkoops prijs van het scherm geloof ik echter niet zo zeer, mede omdat in de 42PFL9732 toch echt hetzelfde paneel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:07:
..., echter zag ik gister een blu-ray promo film op de Aurea, en wanneer er extra zwarte balken waren tijdens sommige films, de kleuren boven en onder donker bleven.

Ik vraag mij af of je dit kan opheffen? ;)
Zover mij bekend, en zover ik het zelf geprobeerd heb, is het antwoord nee. Wel is het zo dat als er iets fels langs de rand zit dit wel doorwerkt naar het ambilight. Normaal is het ambilight boven en onder bij dergelijke 2,35:1 films gedimt, bijna zwart. Bij extra felle momenten zie je dan toch de betreffende kleur iets doorwerken. Het ambilight kijkt echt naar wat er langs de paneel randen gebeurd.

Bij 4:3 uitzendingen worden de balken links en rechts door de tv (indien gewenst) toegevoegd. Omdat deze later toegevoegd zijn weet de tv dat deze genegeerd moeten worden en zal het ambilight aan de zijkanten wel gewoon reageren op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:31:
[...]

Zoals Calvin en jij ook aangeven hebben jullie met de RGB problemen niet te maken omdat jullie (nog) geen scart-apparaten op de tv aangesloten hebben.
Ik ben gebonden aan mijn satelliet ontvanger Dreambox DM7020, die er domweg nog niet is in een HDMI of DVI uitvoering. Waarom dan geen andere HDMI ontvanger zou je zeggen.
De Dreambox heeft veel leuke extra mogelijkheden om C+ kaarten te delen (ja ook via WAN ;-) en daarom wil ik niet af van de Dreambox.
In het begin, en nu nog HDD, heb ik via scart aangesloten. Mijn Samsung 360 heb ik via HDMI en de Pioneer BDP-LX70 ook via HDMI. Allen zijn voor het geluid doorgestuurd naar mijn bose lifestyle 28, dus gewoon altijd DD DTS of True HD. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik het geluid van de Aurea wel goed vindt voor een tv, maar eigenlijk intresseert het geluid van een tv mij toch niet, want ik gebruik het never nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-X schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:12:
(Monteur gaf aan dat het display ong. 3500.-Euro voor hen inkoop kost (?).
Volgens mij is de inkoop van een compleet nieuwe Aurea veel goedkoper dan alleen het display,de monteur had waarschijnlijk een grote neus. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10-2022
Wie kan mij helpen. Wij hebben een Philips 42PFL9732 en een Samsung DCB-H360RS(A). De Samsung is via HDMI aangesloten op de TV. In principe lijkt alles ok.

Soms gebeurt het echter, dat als ik de TV uitzet, de Samsung aan laat staan en vervolgens de TV weer aanzet, ik geen beeld krijg (melding van geen signaal of niet ondersteund formaat ofzo), terwijl dat er voor het uitzetten van de TV wel was. Als ik dan op de TV naar HDMI2 schakel en dan weer terug naar HDMI1, dan heb ik meestal wel weer beeld.

Verder "kraakt" de TV bij het aanzetten en het uitzetten een poosje.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willy68 schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:58:

Soms gebeurt het echter, dat als ik de TV uitzet, de Samsung aan laat staan en vervolgens de TV weer aanzet, ik geen beeld krijg (melding van geen signaal of niet ondersteund formaat ofzo), terwijl dat er voor het uitzetten van de TV wel was. Als ik dan op de TV naar HDMI2 schakel en dan weer terug naar HDMI1, dan heb ik meestal wel weer beeld.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Het KAN te maken hebben dat je kabel van de HDMI niet goed erin zit. Bovendien moet je de decoder de tijd geven om op te starten. Ik vindt het ook wel eens traag. je kan ook even controleren of je de laatste software hebt voor je tv. Laatst was er een update voor een HDMI probleem. Ook kan je even kijken naar de sofware versie van je decoder.

oftopic: Ik vond het schakelen van de afstandbediening voor de samsung erg traag gaan. Ik heb nu een universele afstandsbediening van philips en dat is wel een hele verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het orienteren op een LCD TV met ambilight, en denk eraan de 37PFL9732D aan te schaffen. Omdat ik geen haast heb, en dit type volgens dit forum aardig wat problemen heeft (piepen, brommen etc) kan ik natuurlijk ook wachten tot in 2008 de nieuwe modellen worden geintroduceerd.

Ik heb echter geen flauw idee wanneer in 2008 de nieuwe modellen worden aangekondigd en wanneer deze vervolgens in de winkel liggen. Valt daar iets zinnigs over te zeggen of is daar geen peil op te trekken?

En welke internet sites (naast deze site natuurlijk) kan ik het best in de gaten houden voor nieuws over (Philips) LCD schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:05:
[...]

Het KAN te maken hebben dat je kabel van de HDMI niet goed erin zit. Bovendien moet je de decoder de tijd geven om op te starten. Ik vindt het ook wel eens traag. je kan ook even controleren of je de laatste software hebt voor je tv. Laatst was er een update voor een HDMI probleem. Ook kan je even kijken naar de sofware versie van je decoder.

oftopic: Ik vond het schakelen van de afstandbediening voor de samsung erg traag gaan. Ik heb nu een universele afstandsbediening van philips en dat is wel een hele verbetering
Kabel zit er goed in. De decoder staat aan en is dus opgestart. Alles staat dus aan en ik heb beeld en geluid. Dan zet ik de TV uit en weer aan en ik krijg de melding van geen signaal/niet ondersteund formaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Willy68 op 09-12-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TV-Master: Info over nieuwe modellen van Philips vindt je oa via de p4c.philips.com/files pagina. De kunst is dan echter tussen de oude modellen nieuwe nummers te ontdekken. Tevens worden niet alle modellen voortijdig hier tussen gezet. De 42PFL9900d kwam daar pas relatief kort voor de verkoooprelease. Daar de huidige reeks net op de markt is verwacht ik rchter dat je toch minimaal tot het midden van het komende jaar zal moeten wachten. Of je moet voor een "lagere" range gaan dan de 9x32 serie. Die zijn nu namelijk ook net uit. Deels nieuwe techniek als in de 9x32 serie, deels oude elementen zoals pixel plus 2 hd ipv perfect pixel.

@ Willy: Controleer metname even de software van je tv. Er is inderdaad enige tijd terug een update die oa specifiek met de H360R te maken had gedaan. Met de software zoals de mijne geleverd was ging de decoder alleen aan als de tv ook aan was en op het HDMI kanaal. De update die toen kwam zorgde dat de decoder pas na x maal heen en weer zappen naar het HDMI kanaal aan wou. Met de laatste ging het ten slote wel goed. De decoder ging aan en uit ongeacht de zender die opstond, of de tv aan of uit stond.
Het probleem dat jij hebt weet ik niet of er mee verholpen is, maar houdt wel verband met hetzelfde soort euvel. Nl. de handshake die HDMI apparaten doorgaans uitvoeren. Waar het op lijkt is dat als de decoder al aanstaat en je zet de tv direct op het HDMI kanaal de handshake niet goed gaat. De tv herkent het signaal vervolgens niet en weigert iets weer te geven. Door dan heen en weer te zappen forseer je de handshake opnieuw en dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
@ Willy: Controleer metname even de software van je tv. Er is inderdaad enige tijd terug een update die oa specifiek met de H360R te maken had gedaan. Met de software zoals de mijne geleverd was ging de decoder alleen aan als de tv ook aan was en op het HDMI kanaal. De update die toen kwam zorgde dat de decoder pas na x maal heen en weer zappen naar het HDMI kanaal aan wou. Met de laatste ging het ten slote wel goed. De decoder ging aan en uit ongeacht de zender die opstond, of de tv aan of uit stond.
Het probleem dat jij hebt weet ik niet of er mee verholpen is, maar houdt wel verband met hetzelfde soort euvel. Nl. de handshake die HDMI apparaten doorgaans uitvoeren. Waar het op lijkt is dat als de decoder al aanstaat en je zet de tv direct op het HDMI kanaal de handshake niet goed gaat. De tv herkent het signaal vervolgens niet en weigert iets weer te geven. Door dan heen en weer te zappen forseer je de handshake opnieuw en dan gaat het wel goed.
[/quote]

Laatste software staat op de TV. Zelf heb ik ook het vermoeden dat het met de handshake te maken heeft. Het probleem lijkt op het probleem met mijn Bose VS2 behorend bij mijn Lifestyle48 (momenteel niet aangesloten in afwachting van een bezoek van Bose) en de TV. Ook met de VS2 kreeg ik soms geen beeld. Firmware downgrade naar versie 000.064.014.004 en vervolgens firmware upgrade naan versie 000.064.014.011 van de TV en voila weer beeld. Vervolgens haat het een poosje goed totdat het probleem zich weer voordoet. TVA (servicedienst Philips) is al wezen kijken, maar toen deed het probleem zich niet voor.

Is de handshake iets hardware- of softwarematigs? Maw kan het opgelost worden met een nieuwe firmware?

Herken je ook het "kraken" bij het aan en uitzetten van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handshake wordt grotendeels software matig geregeld en is dus door middel van de firmware aan te passen. Dit was overigens de grootste euvel van de H360R toen die op de markt kwam. (Dit is toen overigens ook gedeeltelijk hardware maitg opgelost door sommige apparaten om te ruilen omdat er toen te veel mis was.).

Het kraken herken ik niet. Mijn Aurea maakt direct bij het aangaan en uit gaan alleen het bekende diepe klik geluid dat de meeste tv's wel maken. Maar dat was een kort eenmalig hoorbaar geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:52:
De handshake wordt grotendeels software matig geregeld en is dus door middel van de firmware aan te passen. Dit was overigens de grootste euvel van de H360R toen die op de markt kwam. (Dit is toen overigens ook gedeeltelijk hardware maitg opgelost door sommige apparaten om te ruilen omdat er toen te veel mis was.).

Het kraken herken ik niet. Mijn Aurea maakt direct bij het aangaan en uit gaan alleen het bekende diepe klik geluid dat de meeste tv's wel maken. Maar dat was een kort eenmalig hoorbaar geluid.
De H360R die ik heb is niet 1 van de eerste serie, maar recent geproduceerd. Aan de decoder kan het dus niet liggen. Morgen nog wel eens met Philips bellen. Jammer van dit probleem. Verder een topTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
Aan Calvin, ik heb inderdaad ook een zeer lichte rose gloed bij het woord Philips in de lijst. Vind het niet echt storend.

Misschien komt het door de metalen beugel die aan de binnen en achterzijde nog zit en normaliter de koppeling tussen de voet verzorgd? Ik zag trouwens ook dat de rode stand-by led ook iets doorschijnt aan de onderzijde van de rand zodra de TV dus in standby staat. Misschien geeft dat ook wel dit lichte effect. Ik vind het absoluut geen rede voor beklag of verzoek tot vervanging.

Verder herken ik het handshake probleem tussen de Aurea en de Samsung H360RSA ook. Ik heb ook een zeer recent model en beide apparaten hebben de laatste firmware. Zodra ik eerst de TV aan doe en daarna de Samsung gaat alles goed. Zodra de Samsung al aanstaat en ik daarna de TV vanuit "uit" of "standby" activeer krijg ik ook de melding t.a.v. het niet goede videosignaal o.i.d. Hopelijk komt hier nog iets voor.

Verder heb ik mijn Philips DVD speler (oudje) via scart aangesloten en moet zeggen dat zelfs mijn eigen downloads met soms brakke compressie er strak uitzien (waarschijnlijk door de upscaler van de TV(?). Zie geen gekke groene randjes o.i.d.

Wat mij opvalt is dat de Aurea alleen maar automatisch naar de DVD extensie (over scart) schakelt zodra ik de DVD speler aanzet. Dit is niet het geval als ik de Xbox360 over component activeer en ook niet bij de Samsung HD receiver over HDMI ext.1.

Bij deze 2 laatste apparaten moet ik dus steeds handmatig via de remote de extensie kiezen.. :?

Niet echt gebruiksvriendelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Is dat niet normaal? Volgens mij stuurt SCART een signaal mee, over een draadje. Ik kan me zo voorstellen dat component dat niet heeft, en sja, van hdmi weet ik het niet, als je speler het niet mee stuurt over hdmi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Bij scart zit dat inderdaad bij de standaard in. (Sterker nog: mijn eigen oude kleine TV krijg ik niet eens van de AV ingang af als het scart apparaat ingeschakeld is :+ )

Bij HDMI zou het ook moeten werken, bij andere aansluitingen weet ik het niet.
Ik weet ook niet hoe de TV er mee omspringt als je bijvoorbeeld naar een scart apparaat zit te kijken en een HDMI apparaat wordt ingeschakeld. Ik kan me ook genoeg situaties voorstellen waarbij je niet wilt dat de TV dan automatisch omschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en ik heb net zo'n 3 kwartier door deze post gelezen. Ik ben aal het heen en weer flippen qua keuze voor de volgende modellen: de 42PFL9632 en de 42PFL9732
Volgens de Philips site en spec bladen is het verschil alleen maar: ambilight aan de bovenkant erbij, een luxere afstandsbediening en een cardreader. Mag ik dus hieruit opmaken dat beide TV's dezelfde LCD panel hebben? Ik lees in dit topic over het pieptoon fenomeen. Heeft de 9632 dit ook? Ik lees alleen maar pieptoon isues bij de 9732. En wat is nu het verschil tussen de volgende types LCD TV:
42PFL9632
42PFL9632D
42PFL9632D/10

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
non-D versie schijnt geen DVB-T te hebben. De /10 versies zijn europese versies. (230V en een netsnoer dat hier past)

Piepen doen ze allemaal, de één wat hoorbaarder dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Nog even een vraagje, misschien een beetje offtopic maar er is hier wel eens over gesproken dacht ik:

Ik heb de 37PFL9632 via coax aangesloten op mijn receiver (Yamaha RX-V461). De receiver heeft echter maar 1 coax ingang en mijn DVD speler heeft slechts coax als digitale uitgang dus die kan ik niet meer aansluiten. Nu heb ik de DVD speler HDMI verbonden met mijn receiver en de receiver HDMI met de LCD.
Het probleem is dat ik alleen maar 2 kanaals geluid krijg, geen DTS. Heeft dat te maken met beveiliging? Maar dan heb je toch niets aan zo'n HDMI verbinding voor audio??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik zou een nieuwe LCD-tv willen kopen, nu was ik aan 't kijken voor de 47PFL9732D maar ik heb toch nog wat vraagjes, namelijk over die HDCP beveiliging. Is het nu zo dat als de TV geen s/pdif (digi-coax) ingang heeft, je dus op geen enkele manier DD/DTS 5.1 naar je versterker toe krijgt(toch niet als je ook die lip sync wil ontwijken)? Want als ik het goed begrijp zet die TV het geluid om naar 2.0 PCM door die beveiliging. En is het enkel philips die deze HDCP heeft of zit er dat bij andere merken ook in? Want als ik geen 5.1 geluid heb dan valt Philips af en zal ik een ander merk/model moeten zoeken.
Ik hoop dat iemand hier een duidelijk antwoord op heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door botech op 10-12-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
friander schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:22:
Nog even een vraagje, misschien een beetje offtopic maar er is hier wel eens over gesproken dacht ik:

Ik heb de 37PFL9632 via coax aangesloten op mijn receiver (Yamaha RX-V461). De receiver heeft echter maar 1 coax ingang en mijn DVD speler heeft slechts coax als digitale uitgang dus die kan ik niet meer aansluiten. Nu heb ik de DVD speler HDMI verbonden met mijn receiver en de receiver HDMI met de LCD.
Het probleem is dat ik alleen maar 2 kanaals geluid krijg, geen DTS. Heeft dat te maken met beveiliging? Maar dan heb je toch niets aan zo'n HDMI verbinding voor audio??
Ik heb nog even gespeurd in de handleiding van mijn receiver maar begrijp ik het goed en moet je apart nog een audio verbinding leggen tussen DVD speler en receiver, naast de HDMI verbinding om 5.1 geluid te verkrijgen? Daar gaat je voordeel..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Friander: De meeste receivers hebben op dit moment alleen HDMI doorvoer. Zo kan men dan van meerdere apparaten die HDMI hebben overnaar 1 HDMI kabel naar de tv. Ziet vaak wat netter uit omdat de afspeel apparaten vaak in dezelfde kast als de receiver staan, maar de tv vaker hangt of etc. waardoor een kabel er naar toe handiger is.
Nieuwere uitgebreidere receivers kunnen langzaam aan ook het audio uit de HDMI stream halen en als 5.1 gebruiken, maar nog lang niet allen.

@Botech: Zover ik weet zijn er zo wie zo niet veel tv's die een audio in en uitvoer hebben, en zeker niet zoveel die dan ook nog lip sync hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt weer een ambilight actie tussen 15 en 31 december voor de 42" en nog grotere ambilight modellen. De Aurea doet helaas niet mee...Op bijv. de 42pfl9632 en de 42pfl9732 krijg je 200 euro retour (achteraf via giro of bank).
Zal ws net als vorig jaar alleen voor "echte" winkels gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Nu online
@Botech: Zover ik weet zijn er zo wie zo niet veel tv's die een audio in en uitvoer hebben,
In de openingspost is toch het volgende te lezen: Diverse toestellen uit deze nieuwe reeks tv's beschikken ook over 1 s/pdif (digi-coax) ingang. De handleidingen en datasheets geven dit helaas niet aan, of als "indien aanwezig" ik kan dus niet hard zeggen welke wel en welke niet
Dus als ik een 9732 wil kopen is er dus een kans dat die spdif in er niet meer op zit. Als ik dan m'n PS3 rechtstreeks naar m'n receiver aansluit heb ik de kans op lipsync problemen. Sluit ik hem aan via de TV dan krijg ik slechts 2.0 door die HDCP. Dan is een nieuwe receiver die hdmi/lipsync heeft ook een optie, maar een nieuwe TV en een nieuwe receiver in 1 keer is te veel in eens. 8)7
Dus m'n vraag was eigenlijk: kun je dit nog op een andere manier oplossen, of koop ik beter een TV van een ander merk, of zit daar ook HDCP op?
en zeker niet zoveel die dan ook nog lip sync hebben.
Ik bedoeld dus het lipsync probleem opzich, niet de functie. Ik had het misschien wat duidelijker moeten aangeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:02:
@ Friander: De meeste receivers hebben op dit moment alleen HDMI doorvoer. Zo kan men dan van meerdere apparaten die HDMI hebben overnaar 1 HDMI kabel naar de tv. Ziet vaak wat netter uit omdat de afspeel apparaten vaak in dezelfde kast als de receiver staan, maar de tv vaker hangt of etc. waardoor een kabel er naar toe handiger is.
Nieuwere uitgebreidere receivers kunnen langzaam aan ook het audio uit de HDMI stream halen en als 5.1 gebruiken, maar nog lang niet allen.

@Botech: Zover ik weet zijn er zo wie zo niet veel tv's die een audio in en uitvoer hebben, en zeker niet zoveel die dan ook nog lip sync hebben.
Je wordt er inderdaad niet goed van, koop je een dure TV, halen ze de digitale ingang er af.
Ik heb het opgelost door een nieuwe Home Cinema receiver/DVD speler te kopen die uit één deel bestaat, want dan ben je in ieder geval af van de verbindings problemen tussen die twee delen.
Bovendien houd je dan tenminste je 5.1 Dolby of DTS geluid.
En ik heb ik er bovendien wel op gelet dat deze set de mogelijkheid heeft om de lip sync in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:15:
Er komt weer een ambilight actie tussen 15 en 31 december voor de 42" en nog grotere ambilight modellen. De Aurea doet helaas niet mee...Op bijv. de 42pfl9632 en de 42pfl9732 krijg je 200 euro retour (achteraf via giro of bank).
Zal ws net als vorig jaar alleen voor "echte" winkels gelden?
Dat komt erg goed uit, ben namelijk van plan om volgende week een Philips te gaan halen.
De keuze is gevallen op de 9632D.
Heeft deze ook last van een piep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:15:
[...]

Dat komt erg goed uit, ben namelijk van plan om volgende week een Philips te gaan halen.
Alle voedingen hebben een piep. Het probleem is echter, dat bij sommige voedingen in de recente Philips modellen, de frequentie van die piep te laag is, dus dat je hem ook echt kunt horen......... 8)7

En dat is echt F*cking irritant. Voor de rest zijn het wel absolute über TV's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: DaBobz was net even sneller.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
botech schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:47:
[...]

Dus m'n vraag was eigenlijk: kun je dit nog op een andere manier oplossen, of koop ik beter een TV van een ander merk, of zit daar ook HDCP op?
1. HDCP is verplicht in het HDMI protocol. Je gaat niet makkelijk een tv vinden die dit niet heeft.
2. Lip sync problematiek is aanwezig op alle betere schermen (how ironic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:15:
[...]

Ik ben de gelukkige bezitter van 9632D zonder piep, maar er zijn helaas wel exemplaren op de markt met piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ik hoop voor je dat er HDCP op zit, anders krijg je helemaal geen geluid (of als je mazzel hebt mischien 2.0 geluid). Zie verder het antwoord van UltraSub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Nu online
UltraSub schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:59:
[...]

1. HDCP is verplicht in het HDMI protocol. Je gaat niet makkelijk een tv vinden die dit niet heeft.
2. Lip sync problematiek is aanwezig op alle betere schermen (how ironic)
Dus als ik geen lipsync problemen wil en 5.1 dan is de enige oplossing een nieuwe receiver kopen?
Of valt het nog mee met die lipsync problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of voor een CRT gaan, op sommige vlakken zijn die toch beter.

Maar ja, helaas is de makkelijkste / beste oplossing voor een receiver gaan die goed lip sync ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:20:
Of voor een CRT gaan, op sommige vlakken zijn die toch beter.

Maar ja, helaas is de makkelijkste / beste oplossing voor een receiver gaan die goed lip sync ondersteund.
Tja, dan toch maar eens uitkijken voor een nieuwe receiver zeker? Is wel geen goedkope oplossing. Daar had ik eigenlijk nog wat mee willen wachten tot die wat in prijs gaan zakken, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In de openingspost is toch het volgende te lezen: Diverse toestellen uit deze nieuwe reeks tv's beschikken ook over 1 s/pdif (digi-coax) ingang. De handleidingen en datasheets geven dit helaas niet aan, of als "indien aanwezig" ik kan dus niet hard zeggen welke wel en welke niet
Dus als ik een 9732 wil kopen is er dus een kans dat die spdif in er niet meer op zit. Als ik dan m'n PS3 rechtstreeks naar m'n receiver aansluit heb ik de kans op lipsync problemen. Sluit ik hem aan via de TV dan krijg ik slechts 2.0 door die HDCP. Dan is een nieuwe receiver die hdmi/lipsync heeft ook een optie, maar een nieuwe TV en een nieuwe receiver in 1 keer is te veel in eens. 8)7

[...]

Ik bedoeld dus het lipsync probleem opzich, niet de functie. Ik had het misschien wat duidelijker moeten aangeven ;)
Ik heb de door jou hierboven genoemde TV en heb een Xbox360 aangesloten via component, en geluid direct naar de receiver via een optische kabel.. ik heb totaal geen last van een lipsync probleem.. ik denk dat dit komt omdat de console (Xbox 360/PS3) al het rekenwerk al verricht en de tv er verder niet veel meer mee doet.. en dus loopt er geen vertraging op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste deel van het rekenwerk overlaten aan het bron apparaat helpt wel, maar niet altijd.
Soms werkt dit voor bijv. 100 films en film nummer 101 heeft des ondanks toch last van lip sync problemen.

De openings post zou wellicht aangepast kunnen worden naar het feit dat bij de nieuw geproduceerde schermen de s/pdif in verdwenen is, als gevolg van een aanpassing aan de hardware.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:14:
[...]

Zover mij bekend, en zover ik het zelf geprobeerd heb, is het antwoord nee. Wel is het zo dat als er iets fels langs de rand zit dit wel doorwerkt naar het ambilight. Normaal is het ambilight boven en onder bij dergelijke 2,35:1 films gedimt, bijna zwart. Bij extra felle momenten zie je dan toch de betreffende kleur iets doorwerken. Het ambilight kijkt echt naar wat er langs de paneel randen gebeurd.

Bij 4:3 uitzendingen worden de balken links en rechts door de tv (indien gewenst) toegevoegd. Omdat deze later toegevoegd zijn weet de tv dat deze genegeerd moeten worden en zal het ambilight aan de zijkanten wel gewoon reageren op het beeld.
Ok, bedankt..ik dacht minder kleur te zien boven en onder bij de aurea bij zwarte horizontale balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:38:
De openings post zou wellicht aangepast kunnen worden naar het feit dat bij de nieuw geproduceerde schermen de s/pdif in verdwenen is, als gevolg van een aanpassing aan de hardware.
digi-in ontbreekt: dat kan kloppen. Ergens rond week 40-45 is er een wijziging aan de TV's doorgevoerd, waarbij de digi-in is gesneuveld en er nog een aantal andere wijzigingen zijn gedaan (in een post aan het eind van het vorige topic staat welke dat allemaal zijn)
Stond er al :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:24:
[...]

Ik heb de door jou hierboven genoemde TV en heb een Xbox360 aangesloten via component, en geluid direct naar de receiver via een optische kabel.. ik heb totaal geen last van een lipsync probleem.. ik denk dat dit komt omdat de console (Xbox 360/PS3) al het rekenwerk al verricht en de tv er verder niet veel meer mee doet.. en dus loopt er geen vertraging op..
Dat is al beter nieuws. En als je games speelt, heb je daar dan ook geen last van vertraging, want daar heb ik hier een paar weken terug ook eens iets over gelezen. Er was toen iemand die een soort lag had tijdens gamen, dat zou natuurlijk wel heel vervelend zijn. Dat was dacht ik een 9732 of 9632.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Dat heb je altijd met high-end LCD's. En itt geluid, kan je daar niks aan doen. Je kan geluid wat vertragen, zodat het weer gelijk loopt en dan is het helemaal in orde. Je merkt er namelijk niks van, dat de DVD speler het 0.2sec eerder heeft verstuurd.
Maar met games is dat anders, wat je ziet op het beeld heb je dan 0,2sec (of hoe groot die vertraging ook mag zijn) ervoor met de controller bestuurd. Het lijkt me dat je daar wel last van hebt, als je een hele goeie gamer bent en het spel er vatbaar voor is. (Niet alle games hebben er in dezelfde mate last van, net als dat bepaalde TV zenders er meer last van hebben dan andere). Het schijnt dat een bepaalde racegame er merkbaar last van heeft (ben titel ff kwijt) en de meeste andere games helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:07:
Dat heb je altijd met high-end LCD's. En itt geluid, kan je daar niks aan doen. Je kan geluid wat vertragen, zodat het weer gelijk loopt en dan is het helemaal in orde. Je merkt er namelijk niks van, dat de DVD speler het 0.2sec eerder heeft verstuurd.
Maar met games is dat anders, wat je ziet op het beeld heb je dan 0,2sec (of hoe groot die vertraging ook mag zijn) ervoor met de controller bestuurd. Het lijkt me dat je daar wel last van hebt, als je een hele goeie gamer bent en het spel er vatbaar voor is. (Niet alle games hebben er in dezelfde mate last van, net als dat bepaalde TV zenders er meer last van hebben dan andere). Het schijnt dat een bepaalde racegame er merkbaar last van heeft (ben titel ff kwijt) en de meeste andere games helemaal niet.
Enige "onspeelbare" game is inderdaad PGR4.

Rerst is allemaal prima speelbaar...heb alle 3 de next-gen consoles dus heb flink kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:18:
[...]

Enige "onspeelbare" game is inderdaad PGR4.

Rerst is allemaal prima speelbaar...heb alle 3 de next-gen consoles dus heb flink kunnen testen.
Bedoel je met speelbaar, dat je er totaal geen last van hebt of dat je er een beetje last van hebt maar dat er mee te leven valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:38:
Het grootste deel van het rekenwerk overlaten aan het bron apparaat helpt wel, maar niet altijd.
Soms werkt dit voor bijv. 100 films en film nummer 101 heeft des ondanks toch last van lip sync problemen.

Dus als ik volgende week de 9632 aanschaf is het niet mogelijk om de versterker via een digitale kabel aan te sluiten op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@escape_nl:
Die kans is erg groot, of de winkel moet toevallig nog een model op voorraad hebben dat geproduceerd is in de begin weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 07:53:
@escape_nl:
Die kans is erg groot, of de winkel moet toevallig nog een model op voorraad hebben dat geproduceerd is in de begin weken.
Dat is erg jammer, mijn voorkeur ging uit naar een Philips.
Het vervelende is dat een Sony alleen een toslink digitale uitgang heeft en geen coxiale.
Nu zal ik een andere versterker moeten kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
beste,

eventjes een vraag naar de kortingen van 15-31 december.
Die 200€ retour geldt deze actie enkel in Nederland of ook in Belgie ?
En iemand een idee over hoe het bedrag zal varieren per type scherm.
(ik las ergens dat er tot 500€ kan terugbetaald worden).
Groetjes,

Filip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin04
  • Laatst online: 08-09 21:40
Hunterofevil schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:42:
beste,

eventjes een vraag naar de kortingen van 15-31 december.
Die 200€ retour geldt deze actie enkel in Nederland of ook in Belgie ?
En iemand een idee over hoe het bedrag zal varieren per type scherm.
(ik las ergens dat er tot 500€ kan terugbetaald worden).
Groetjes,

Filip
actie is alleen geldig voor aankopen in Nederland en voor deelnemende winkels (geen internetwinkels). Helaas begint de actie pas bij 42", ik wilde zelf voor een 37" gaan. Op onderstaande URL staan de actievoorwaarden.

http://www.modern.nl/producten/pdf/ambilight_actie2007.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:15:
[...]

Dat is erg jammer, mijn voorkeur ging uit naar een Philips.
Het vervelende is dat een Sony alleen een toslink digitale uitgang heeft en geen coxiale.
Nu zal ik een andere versterker moeten kopen
De tv heeft wel een uitgang, maar geen ingang (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even lekker constructief: Sony Sucks A$$: Al je het beeld gewoon 1 op 1 vergelijkt met een Philips dan is dat bij de Kampioenen uit Eindhoven gewoon veel mooier: en het kan aan mij liggen, maar ik koop mijn tv's voor het beeld......... :P

Moet wel gezegd worden dat ik het wel beter vind dan die Samsung dingen die gewoon een erg "kunstmatig" beeldje hebben voor mijn gevoel.....

Op het moment is de 47PF9732 gewoon zo'n beetje de über tv (voor de mensen die geen Aurea willen)........

Vorige serie was dat de 9831 & ik kan niet wachten op de volgende serie om te kijken wat dat dan weer oplevert.... :9~

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:00:
[...]

Ok, bedankt..ik dacht minder kleur te zien boven en onder bij de aurea bij zwarte horizontale balken.
Dit bedoel ik dus.

http://gfx.aftonbladet.se...21/rubbe-topp_421867a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 07:48

xdc

Na veel lezen in dit topic , en de tv's in het echt te hebben gezien.

Heb ik gisteren dan ook eindelijk mijn tv mogen ontvangen.
-Philips 32PFL9632D (voorheen Toshiba LCD TV 32 inch 32wl66z)
overigens besteld via funprice , binnen 1 week geleverd , betreft een duits model gezien de boekjes.

de 37 inch was wel fullHD , maar die is moeilijk leverbaar en mij nog wat te duur.

ook heb ik niet gekozen voor de interne DVB-T oplossing, maar een
een nieuwe humax digitale tv decoder van casema gekocht.

overigens tegenstrijdige info : Bij aankoop van een pakket met interne cam module (powerinserter wat is de juiste term?) met nieuwe digitenne abonnement , zegt de man van de mediamarkt dat je maar 30 euro retour krijgt van de 89,95.
Diverse websites zeggen er niks over. andere weer 89,95
Primafoon zegt 89,95 retour. (maar kunnen hem niet leveren!)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/xdc/got/1.jpg
de ambilight staat op relax modus
maar is imho nog wat fel , dichterbij de muur zitten zou evt helpen?
Andere kant is het ook wel weer mooi , moeilijke keuzes >:)

wat betreft de lip sync discussie
ik heb totaal geen last van lip sync... ik heb de tv echt op alle mogelijke manieren aangesloten

wii - component + tulip analoog naar versterker
humax decoder -scart + spdif naar versterker
htpc - hdmi + spdif naar versterker
allen geen last van lipsync.

ja ik heb dan wel een dure pre-amp, maar die heb ik niet apart hoeven in te stellen voor de lipsync wat overigens wel kan!

[ Voor 67% gewijzigd door xdc op 11-12-2007 20:20 ]

slimmehotspot.nl

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.