[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.287 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Zoals op de foto is het inderdaad over het algemeen bij dergelijke films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 11-12-2007 17:04 . Reden: Dubbel post tgv irritante pc / netwerkverbinding... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

Willy68 schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:58:
...

Verder "kraakt" de TV bij het aanzetten en het uitzetten een poosje.
Mijn TV 'kraakt' ook bij het aanzetten :) (42pfl9632)
Waarschijnlijk het opwarmingsproces...
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 23:35
xdc schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:50:
de ambilight staat op relax modus
maar is imho nog wat fel , dichterbij de muur zitten zou evt helpen?
Andere kant is het ook wel weer mooi , moeilijke keuzes >:)
Bij de 37pfl9732 kan je niet alleen uit een aantal presets kiezen, maar kan je ook apart nog de helderheid instellen in het menu. Mischien dat de 32pfl9632 dat ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242652

Raymond schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:44:
[...]

Bij de 37pfl9732 kan je niet alleen uit een aantal presets kiezen, maar kan je ook apart nog de helderheid instellen in het menu. Mischien dat de 32pfl9632 dat ook kan?
Kan ook --> zelfde menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

de ambilight staat op relax modus
maar is imho nog wat fel , dichterbij de muur zitten zou evt helpen?

Menu\TV instellingen\Ambilight\Helderheid staat standaard op 100%....zelf terug gezet naar 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 10:12

xdc

dank voor de tip jongens , dat wist ik nog niet!

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244668

Ik zit ook met het probleem dat mijn geluid niet synchroon loopt met de beelden op tv. Wanneer ik een DVD afspeel met mijn nieuwe Philips MCD908 en deze verbind met een HDMI-kabel met mijn PFL9732 ontstaat dit probleem. Nu ben ik totaal niet audio technisch, wie kan mij uitleggen hoe ik dit kan voorkomen. Ik lees graag jullie reacties. Overigens ben ik zeer tevreden over de tv en het audiosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942

De 32, 37 en 42 inch hebben allemaal een helderheid van 550 cd/m² en Dynamisch schermcontrast 8000:1, zeg maar gerust bijna allemaal dezelfde technische specificaties. Is het nu ook zo dat hoe groter de TV hoe minder scherp het beeld? Ik twijfel juist daarom nog eventueel om een grotere TV te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79183

De MCD908 is toch een 2-kanaals audio? Die kun je gewoon via de lip-sync uitgang van de TV (Coax) terug je set inleiden. Dat signaal is dan geen DTS/DD maar daar heb je toch niks aan op een 2-kanaals systeem (of zie ik dat verkeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

Ik heb nu naar volle tevredenheid een Philips 32PW9551 CRT breedbeeld HDTV met HDMI ingang maar zit er over te twijfelen om nu een 32"of 37" PFL9632 te kopen. Ondanks dat het type nummer aangeeft dat mijn tv 32"zou zijn heb ik "slechts" 76cm diagonaal beeld. Kan iemand even meten hoe groot dit is bij de 32 en 37" PFL9632 tv's? Ik zit op ca 3 -3,5 meter afstand van de tv en neig naar de 37" versie icm de Full HD onderstuning icm met mijn PS3 Blu-ray speler. De 32" versie accepteerd echter ook 1080p beelden las ik op de site.. ziet dit er een beetje uit? Ik ben bang dat 37"een beetje te fors word en de tv de hele kamer overneemt. maarja die Full HD games en films .... :9~ ;)

Kan er iemand voor mij meten? THNX!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

Chiron

Moderator Discord
Als je echt iets meer dan 3 meter van je tv af gaat zitten ga dan voor de 37", toen ik mn 32" binnenkreeg dacht ik ook eerst van mijn god wat een bakbeest, maar het went snel, heeel erg snel :)
zit er zelf 2,5 tot 2 meter vanaf, voor tv is het wel relaxed maar soms zou het voor films net iets groter kunnen. Al word je door de ambilight sowieso een stukje meer het beeld 'ingezogen'.

de 32" accepteert wel 1080p maar bakt er mooi 720p van.

Verschil tussen full hd en hd ready ga je in de praktijk vrij weinig van merken, tenzij je een meter van je tv gaat zitten. Overigens zijn alle games op de ps3 voorzover ik weet ook in max 720p, en upscaled ie het naar 1080p.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor TV beelden lijkt het mij ook niet echt veel uitmaken (zelfs ook HDTV beelden niet, ik heb BBC HD op 720P en 1080i gekeken, daar zit naar mijn mening geen zichtbaar verschil in).

Full HD is vooral erg mooi wanneer je er een PC op aansluit. Een 37" PC monitor is echt zwaar relaxed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224120

Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:01:
[...]

Zoals op de foto is het inderdaad over het algemeen bij dergelijke films.
Is dat dan niet op te heffen, of wordt het beeld dan helemaal uit zijn verband getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238609

swopdark schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:58:
Ik heb nu naar volle tevredenheid een Philips 32PW9551 CRT breedbeeld HDTV met HDMI ingang maar zit er over te twijfelen om nu een 32"of 37" PFL9632 te kopen. Ondanks dat het type nummer aangeeft dat mijn tv 32"zou zijn heb ik "slechts" 76cm diagonaal beeld. Kan iemand even meten hoe groot dit is bij de 32 en 37" PFL9632 tv's? Ik zit op ca 3 -3,5 meter afstand van de tv en neig naar de 37" versie icm de Full HD onderstuning icm met mijn PS3 Blu-ray speler. De 32" versie accepteerd echter ook 1080p beelden las ik op de site.. ziet dit er een beetje uit? Ik ben bang dat 37"een beetje te fors word en de tv de hele kamer overneemt. maarja die Full HD games en films .... :9~ ;)

Kan er iemand voor mij meten? THNX!
Hallo Swopdark, ik heb de 37PFL9632, deze is exact 94 cm en ik zit op 3 meter afstand. Perfecte maat voor die afstand, ik zou zeggen ga ervoor. Zelfs analoog beeld is nog goed te doen, digitaal (UPC) wordt al een stuk beter. Inmiddels ook een Denon DvD-speler (DV-2930) aangesloten op de HDMI-ingang. De Denon upscaled "gewone" DvD's naar 1080p, perfect beeld. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@swopdark:

Een crt tv/monitor wordt van uiterste rand van de buis tot uiterste rand van de overstaande hoek opgemeten. Omdat de buis echter ook nog op zijn plek moet blijven zitten valt een deel hiervan achter het plastic van de behuizing en is niet zichtbaar. Ook al zou dit, achter het plastic zitten, niet het geval zijn is het beeld niet tot de uiterste hoeken te gebruiken. Het vervormt te veel. Hierdoor is een 32"vaak maar 31" of 30" zichtbaar.
Bij een LCD / Plasma wordt de diagonaal berekend van uiterste pixel in de ene hoek tot de uiterste pixel in de overstaande hoek. De diagonaal geeft hier dan ook echt aan hoe groot het zichbare deel is. Overigens zal de 32" lcd van 1080i/p geen 720p maken. Hij zal er "768i/p" van maken. Hij zal elke content up of downscalen naar de native resolutie van 1366 x 768. Of dit zichtbaar is of niet (nut van wel of geen full hd) is iets dat je alleen voor je zelf kan bepalen ben ik bang. De meningen verschillen hierover en wetenschappelijk kan je eigen waarneming niet bepaald worden (het blijft een persoonlijk iets ondanks evt. onderbouwingen).

@kurgan1:
Nee, het beeld van bijv. een 2,35:1 film kan niet zo aangepast worden met de aurea dat het toch schermvullend is zonder de balken welke onderdeel van het beeld zijn. Der halve zal het ambilight spectra dus altijd op basis van de zwarte balken werken bij dit soort films. Persoonlijk vond ik dit niet storend overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het lijkt mij zelfs exact het tegenovergestelde: als de ambilight dan wel volop zou werken, krijg je dat je in het midden de film ziet, dan een zwarte balk en dan nog eens lichtspectakel van de ambilight. Ik denk dat het eerder afbreuk doet dan dat het iets toevoegt.

En 2,35:1 oprekken naar 16:9 is geen porem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88582

Anoniem: 238609 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:47:
[...]

Hallo Swopdark, ik heb de 37PFL9632, deze is exact 94 cm en ik zit op 3 meter afstand. Perfecte maat voor die afstand, ik zou zeggen ga ervoor. Zelfs analoog beeld is nog goed te doen, digitaal (UPC) wordt al een stuk beter. Inmiddels ook een Denon DvD-speler (DV-2930) aangesloten op de HDMI-ingang. De Denon upscaled "gewone" DvD's naar 1080p, perfect beeld. :*)
@HarryPFL

Je kan beter de tv laten upscalen ipv. de denon set. Geeft een veel betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88582 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:27:
[...]

@HarryPFL

Je kan beter de tv laten upscalen ipv. de denon set. Geeft een veel betere kwaliteit.
Snap ik niet. Ik heb zelf een oppo dvd speler die upscaled naar 1080p. Ik kan in de dvd speler het upscalen instellen; 576p - 720p of 1080p. Upscalen kan je toch niet uitzetten. Wat bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:17:
[...]
Snap ik niet. Ik heb zelf een oppo dvd speler die upscaled naar 1080p. Ik kan in de dvd speler het upscalen instellen; 576p - 720p of 1080p. Upscalen kan je toch niet uitzetten. Wat bedoel je dan?
Dan moet je je dvd speler op 576p uit zetten. In principe zet je de upscaling dan uit, want 576 is de bronresolutie. Vervolgens laat je je tv het signaal naar 1080p omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88582 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:34:
[...]

Dan moet je je dvd speler op 576p uit zetten. In principe zet je de upscaling dan uit, want 576 is de bronresolutie. Vervolgens laat je je tv het signaal naar 1080p omzetten.
Ik zal nog eens kijken maar ik kan nog herinneren dat in het begin, toen ik de upscaling knop nog niet gevonden had, ik de dvd speler instelde op 1080p en veel beter beeld kreeg.
Ik krijg ook beter beeld via mijn dvd-speler dan via de xbox360 (hdmi, die niet upscaled)
Het loopt ook minder vloeiend via de xbox.
Maar dat ligt natuurlijk ook aan de speler die in de xbox zit.

Ik het beeldformaat (in het tv menu) trouwens sinds kort op 'niet op schaal' gezet. Ik meende
dat dat ook beter beeld gaf.
Maakt het verder nog uit of de bron in het tv menu op PC, spel of DVD staat? Ik zag weinig verschil.
Mijn X-box hdmi staat op spel en dvd-speler hdmi op DVD

[edit] p.s Ik ben trouwens de laatste tijd wmvhd films aan het kijken via de x-box. Dat verschil is
niet normaal. Super strak!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 12-12-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator4real
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 12:04
Beste allemaal,

Ik overweeg ook om binnenkort een nieuwe Philips LCD tv aan te schaffen. Nu is mijn vraag of er een significant verschil is tussen Pixel plus 2 HD en Perfect Pixel HD met betrekking tot het reguliere (analoge) kabelsignaal. Ik twijfel namelijk tussen de 37PFL9632 en de veel goedkopere 37PFL7332. Ik wilde namelijk eerst voor een Full HD variant gaan maar in het gebied waar ik woon (betuwe) is het nog niet mogelijk om Digitenne of UPC digital te bestellen. Dus is wellicht een Full HD het (nog) niet waard. Belangrijk vind ik om wel redelijk beeld te hebben via de kabel. Pixel plus verbeterd dat een beetje. Dus vroeg me af of hier nu een behoorlijk verschil tussen is gezien de prijs.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Predator4real schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:10:
Beste allemaal,

Ik overweeg ook om binnenkort een nieuwe Philips LCD tv aan te schaffen. Nu is mijn vraag of er een significant verschil is tussen Pixel plus 2 HD en Perfect Pixel HD met betrekking tot het reguliere (analoge) kabelsignaal. Ik twijfel namelijk tussen de 37PFL9632 en de veel goedkopere 37PFL7332. Ik wilde namelijk eerst voor een Full HD variant gaan maar in het gebied waar ik woon (betuwe) is het nog niet mogelijk om Digitenne of UPC digital te bestellen. Dus is wellicht een Full HD het (nog) niet waard. Belangrijk vind ik om wel redelijk beeld te hebben via de kabel. Pixel plus verbeterd dat een beetje. Dus vroeg me af of hier nu een behoorlijk verschil tussen is gezien de prijs.

Het verschil tussen perfect pixel hd en pixel plus schijnt echt groot te zijn. Ik kan alleen
vertellen dat als ik het aan of uitzet, het een zeer groot verschil is.
Ik heb de 42pfl9632 en heb analoog tv. Het kanaal wordt ook nog eens gesplit naar boven.
Het beeld is niet super nee maar ik denk dat als ik een goedkopere versie had, het nog erger zou zijn.
Ik heb bij een kennis (met een goedkope variant) analoog tv gezien maar dat was echt veel slechter. Veel meer geblurred. Perfect pixel maakt alles gewoon scherper.

Als je alleen tv kijkt en verder weinig gebruikt maakt van dvd, x-box of iets anders met hdmi
zal het tv beeld via analoog erg tegenvallen. Ik kijk veel films en heb een x-box 360, dat beeld
is echt gewoon super. Ik heb deze tv nou een maand of 4 en ik vind het nog steeds mijn beste
aankoop ooit. Je moet ook een beetje in de toekomst denken hdmi,hd en digitale tv begint nou echt te komen. Met een full HD zit je dan ook meteen goed...
Even kijken of je het geld ervoor over hebt.

[edit] HD natural motion heb ik alleen aanstaan met de xbox.
Met films is dit namelijk geen gezicht vind ik. Door de snelle frame-rate heeft het een
video-8 camera effect. Niet echt een must-have dus (vind ik)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 12-12-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:55
Hier is (voor geïnteresseerden) nog een test na te lezen van de 52PFL9632D, kijk op: http://www.areadvd.de/hardware/2007/philips_52pfl9632d.shtml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:16:
Hier is (voor geïnteresseerden) nog een test na te lezen van de 52PFL9632D, kijk op: http://www.areadvd.de/hardware/2007/philips_52pfl9632d.shtml.
ik heb de 42" maar dit heb ik nooit gezien zo, met die contrast balken, video equalizer :|

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2007/philips_52_zoll_bildfelder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 44364 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:30:
[...]
ik heb de 42" maar dit heb ik nooit gezien zo, met die contrast balken, video equalizer :|
Dat wordt weer inruilen? :+ :D

Is de 52 inch niet intern ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:47:
[...]
Dat wordt weer inruilen? :+ :D

Is de 52 inch niet intern ook anders?
zal dan wel denk ik. Of dat t een duits model is misschien. Die moeten weer iets aparts hebben :(

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198895

Volges mij is dat van die test dvd, staat daar ook in die review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
Anoniem: 88582 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:27:
[...]

@HarryPFL

Ik heb zelf een 2 jaar oude Sony HD/DVD recorder. Ik krijg volgende week de 42PFL9732D. Doet de tv dit upscalen automatisch of moet ik dat in het menu aangeven? Zo ja, is dit simpel te vinden?

Alvast bedankt voor je hulp,
freakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 198895 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:26:
Volges mij is dat van die test dvd, staat daar ook in die review.
Volgens mij niet, doet de TV dit, hoe weet ik ook niet... :?

"Einstellungsassistent (zeigt 2 Bilder, Anwender entscheidet, welches besser ist, daraufhin stellt der TV alles so wie vom Anwender gewünscht ein, sehr praktisch gerade für wenig versierte bzw. wenig technisch interessierte Käufer, die schnell ein gutes Bild haben möchten)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154922

Predator4real schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:10:
Beste allemaal,

Als het niet mogelijk is om upc of Digitenne te bestellen waarom neem je dan geen schotel
Je kan dan ook een aantal HD zenders kijken en de overige kanalen zien er digitaal ook veel beter uit met Canal Digitaal.
BBC heeft onder andere al een HD kanaal, al moet je daarvoor wel een aparte LNB op de Asrta2 richten.
Ik heb zelf een Philpis 32" 9632D en het beeld van Canal Digitaal is echt veel beter dan de analoge kabel.
Ik heb bovendien ook nog een KPN Digitenne ontvanger met harde schijf staan en dat beeld is aardig, maar duidelijk minder dan de schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 17:33

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 44364 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:30:
[...]

[afbeelding]
Ik vind de kwaliteit van de foto's bij die review nou ook niet echt denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk toch echt dat de "balken" op de achtergrond van een instel dvd komen en dat het op de foto puur om het kleine blokje rechts gaat alwaar je eem keuze uit de verschillende instellingen kan maken.

Anoniem: 233913

Hallo allemaal,

Is er bij iemand ook opgevallen dat de ondertitels soms een wisselende kleur heeft van wit naar grijs.
Alvast bedankt voor alle feedbacks. (47pfl9732D)

freakie schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:31:
[...]

Ik heb zelf een 2 jaar oude Sony HD/DVD recorder. Ik krijg volgende week de 42PFL9732D. Doet de tv dit upscalen automatisch of moet ik dat in het menu aangeven? Zo ja, is dit simpel te vinden?
Alvast bedankt voor je hulp,
freakie
Ligt eraan; als je dvd recorder kan upscalen, kan je deze ook uitzetten in je dvd recorder. Anders komt het vanzelf goed.
Anoniem: 233913 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:07:
Hallo allemaal,

Is er bij iemand ook opgevallen dat de ondertitels soms een wisselende kleur heeft van wit naar grijs.
Alvast bedankt voor alle feedbacks. (47pfl9732D)
Dat is je dynamic contrast. Als er een donkere scene wordt weergeven, wordt het backlight een beetje gedimd om zo het zwart extra zwart te maken. Dit heeft als gevolg dat ook je wit (en dus ondertitels) wat zwarter wordt. Je kan dit effect verminderen door je dynamic contrast bijv. op minimaal of medium te zetten (of helemaal uit natuurlijk).

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
UltraSub schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:19:
Heb hier een 9732, en dat is het toppanel van Philips op dit moment (Aurea heeft hetzelfde panel).
Of input vanaf een HK/DVD22, niet gescaled, of input vanaf Philips DVP5980 wel gescaled.
De DVP5980 levert een beter beeld op. Is een speler van 100 euro. ;)
@Japje_t
Nogmaals... Je tv, hoe goed ook, is tegenwoordig niet meer beter.

@UltraSub

Ik kan je verzekeren deze tv in veel gevallen beter presteert. Maar goed, het moet geen welles nietes spelletje worden; iedereen moet het voor zichzelf maar uitmaken wat hij/zij beter/mooier vindt.

edit : Ik zie trouwens dat die HK speler van jou geen hdmi of dvi output heeft en die philips wel. Dat scheelt behoorlijk veel kan ik je zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 88582 op 13-12-2007 13:18 ]

• Willy68
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10-2022
Heeft onze 42pfl9732 een 1080p/handshake/communicatie probleem? Please help!

Wij hebben dus een 42pfl9732 in combinatie met een bose lifestyle 48. De lifestyle is via een bose vs2 video enhancer (via de vs2 worden o.a videobronnen via HDMI aangepast aan de hoogste resolutie van uw televisie, zelfs tot 1080p, standaard is 1080p). Nu gebeurt het soms, dat via hdmi1 op de tv soms geen beeld te krijgen is (geen videosignaal/niet ondersteund formaat).

Na een firmware downgrade van de tv gevolgd door een firmware upgrade van de tv is er weer beeld, althans zolang het duurt. Waardoor we ook weer beeld krijgen is door de resolutie van de lifestyle te verlagen van 1080p naar 1080i en vervolgens weer omhoog naar 1080p; ook nu weer beeld zolang het duurt.

Gevoelsmatig zeg ik, dat er ergens iets niet goed gaat in de tv. Iemand die dit herkend met een 1080p apparaat, bijvoorbeeld een blueray-speler, in combinatie met de 42pfl9732???

• Raymond
Wij hebben een DVD/HDD recorder, satelliet ontvanger en ook af en toe een pc aangesloten op de 37pfl9732. We hebben niks van dat soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242652

Ga volgende week een EISA Combinatie aanschouwen bij familie: 47PFL9732D i.c.m. HTS 8100

:*)

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 242652 op 14-12-2007 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

Chiron schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:04:
Als je echt iets meer dan 3 meter van je tv af gaat zitten ga dan voor de 37", toen ik mn 32" binnenkreeg dacht ik ook eerst van mijn god wat een bakbeest, maar het went snel, heeel erg snel :)
zit er zelf 2,5 tot 2 meter vanaf, voor tv is het wel relaxed maar soms zou het voor films net iets groter kunnen. Al word je door de ambilight sowieso een stukje meer het beeld 'ingezogen'.

de 32" accepteert wel 1080p maar bakt er mooi 720p van.
Dat de 32 versie het 1080p beeld fisiek niet kan weergeven en het daarom terugschaalt is mij bekend. Ik heb zoals reeds aangegeven een 32PW9551 CRT die ook 720p beelden (geschaald)weergeeft maar de hoeveelheid detail bij een 720p signaal is wel degelijk merkbaar. Ik verwacht eerlijk gezegt eenzelfde situatie met een 1080p naar 720p geschaald beeld.
[quote]

Ik ga dit weekend de 32" LCD van mijn ma ff bij mij neerzetten om te zien hoe het beeld bevalt qua grootte. Lijkt mij de beste proef op de som.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharp komt nu met de eerste 32" full hd zag ik
Sharp-32-Full-HD-LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 88582 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:57:
@UltraSub

Ik kan je verzekeren deze tv in veel gevallen beter presteert. Maar goed, het moet geen welles nietes spelletje worden; iedereen moet het voor zichzelf maar uitmaken wat hij/zij beter/mooier vindt.
Welles nietes is natuurlijk niet de bedoeling.
edit : Ik zie trouwens dat die HK speler van jou geen hdmi of dvi output heeft en die philips wel. Dat scheelt behoorlijk veel kan ik je zeggen.
Mja, daar heb je een punt. Maarrrr... Ik kan natuurlijk gewoon upscaling uitschakelen op de Philips, en toch was het beeld mooier mét upscaling. En dan speelt bekabeling imo geen rol meer, als die het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233913

Erg bedankt voor je feedback !
Anoniem: 88582 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:40:
[...]

Ligt eraan; als je dvd recorder kan upscalen, kan je deze ook uitzetten in je dvd recorder. Anders komt het vanzelf goed.

[...]

Dat is je dynamic contrast. Als er een donkere scene wordt weergeven, wordt het backlight een beetje gedimd om zo het zwart extra zwart te maken. Dit heeft als gevolg dat ook je wit (en dus ondertitels) wat zwarter wordt. Je kan dit effect verminderen door je dynamic contrast bijv. op minimaal of medium te zetten (of helemaal uit natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:40

Licko

ZVDK

ik heb sinds koty de 32PFL5322, maar ik heb een probleempje:

hij is nu nog aangesloten op analoog signaal, en hij vindt alle zenders prima. alleen wanneer ik van NL3 naar RTL4 wil gaan dmv de knop "volgend kanaal" (dus niet door rechtstreeks op "4" te drukken), dan slaat de tv RTL4 en 5 over. hij komt dan meteen uit op SBS

iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? de zenders zijn allemaal goed gesorteerd

en is het aan te raden om er misschien een andere firmware op te zetten? als dit uberhaupt mogelijk is

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk heb je in de voorkeurslijst / favorietenlijst kanalen 4 en 5 niet aangevinkt.
Hierdoor zal hij deze overslaan als je gewoon vooruit zapt.
In de meeste gevallen kun je de favorieten instellen via het menu -> installatie -> favorieten. Maar het kan ook ergens anders zitten.

Als het signaal te zwak was op het moment dat je de tv de zenders automatisch liet zoeken kan het zijn dat de tv deze zenders zelf buiten het favorieten deel liet.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 14-12-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:55:
De 32, 37 en 42 inch hebben allemaal een helderheid van 550 cd/m² en Dynamisch schermcontrast 8000:1, zeg maar gerust bijna allemaal dezelfde technische specificaties. Is het nu ook zo dat hoe groter de TV hoe minder scherp het beeld? Ik twijfel juist daarom nog eventueel om een grotere TV te kopen.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heeft bij 32" helemaal geen zin omdat je bij dit formaat het verschil tussen 720 en 1080 helemaal niet meer kan zien, maar als er vraag naar is is er altijd wel een fabrikant die er brood in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, naarmate het beeld groter word, ga je beter de onvolkomenheden in het signaal zien. Dus ja, hoe groter hoe minder scherp het beeld. Maar ik heb met 47" niks te klagen icm digitale tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel simpel gezegd:

De 37" t/m 52" (en bij sommige fabrikanten nog groter) hebben bij full HD allemaal even veel pixels die gebruikt worden. Naarmate het scherm groter wordt wordt de afstand tussen de pixels (en de omvang van elke pixel op zich) groter. Dit houdt simpel gezegd in dat het beeld uitvergroot wordt. Uitvergroten zonder meer beeldpunten betekend "waziger" / minder scherp. De vraag is of dit echter ook zo ervaren wordt. Bij de HD resolutie 1920x1080 kan men nl. een behoorlijke beeld diagoneel gebruiken zonder dat het als onscherp wordt waargenomen.

Op de zin en onzin van full hd op 32" zal vast een wellis nietes verhaal los barsten. Het enige dat ik kan zeggen is dat op een computer monitor bij kleinere afmetingen dan tv's hogere resoluties gebruikt worden. DIt omdat het een beter beeld etc oplevert. Dus helemaal nuttelos is het niet. Maar het heeft hier natuurlijk wel veel met de kijkafstand en de content (computer gerenderd vs. video) te maken of men daadwerkelijk baat bij heeft.

Nu zal het voor mijn gevoel wel prettiger zijn om blu-ray / hd-dvd te kijken op een full hd 32" ipv hd-ready 32". Niet omdat men dan meer details zou kunnen zien, maar vooral omdat dan het bron signaal niet / minder door de tv bewerkt hoeft te worden wat minder kans op ongewenste neven effecten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Plus dat je natuurlijk je TV als 32" pc monitor kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Citaat: Nu zal het voor mijn gevoel wel prettiger zijn om blu-ray / hd-dvd te kijken op een full hd 32" ipv hd-ready 32". Niet omdat men dan meer details zou kunnen zien, maar vooral omdat dan het bron signaal niet / minder door de tv bewerkt hoeft te worden wat minder kans op ongewenste neven effecten heeft.

Nou dat er minder bewerkingen nodig zijn om niet van 1080 naar 720 terug te hoeven gaan daar heb ik wel mijn bedenkingen over.
Bij snelle videobeelden op een pc heb je ook een super videokaart met minimaal 512MB geheugen en een gekoelde super processor nodig om juist bij die grote resoluties het rekenwerk te doen,
Zodra je niet een super videokaart tot je beschikking hebt in een PC gaat het beeld schokken, dus ook bij full HD hoeft meer pixels niet altijd beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nee, dat heb je fout :)

Wanneer je HD content op een PC bekijkt, zal de video gedecodeerd moeten worden. Dat wordt bij weergave op een TV door de blu-ray/HD-DVD speler gedaan. Het enige wat de TV moet doen is het beeld weergeven. Exact hetzelfde dus als je monitor bij een PC. Je geeft zelf al aan dat al het zware werk door de PC gedaan moet worden en je noemt de monitor niet eens. Dat geldt ook in de andere situatie: Al het zware werk wordt door de bron gedaan, de TV geeft het alleen maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244668

Ik zit met het probleem dat mijn geluid niet synchroon loopt met de beelden op tv. Wanneer ik een DVD afspeel met mijn Philips MCD908 en deze verbind met een HDMI-kabel met mijn PFL9732 ontstaat dit probleem. Kan dit zijn doordat de HDMI-kabel (goedkope versie) niet 1.3 ondersteund en zo geen synchronisatie uitvoerd? Ik heb namelijk geen digitale ingang op mijn audiosysteem om een zgn digi coax kabel aan te sluiten. Ik twijfel nu om de HDMI-kabel eruit te gooien en een component kabel aan te schaffen. Wie heeft een ander idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag de 37pfl9632 gekocht, eerste indrukken zijn zeer goed! Mooi beeld, zeker met DVD. Ook met digitale beeld an UPC tevreden, al kan het natuurlijk altijd scherper. Straks maar eens even de tijd nemen om de instellingen goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 154922 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:48:
Bij snelle videobeelden op een pc heb je ook een super videokaart met minimaal 512MB geheugen en een gekoelde super processor nodig om juist bij die grote resoluties het rekenwerk te doen,
Zodra je niet een super videokaart tot je beschikking hebt in een PC gaat het beeld schokken, dus ook bij full HD hoeft meer pixels niet altijd beter te zijn.
Het absoluut flauwekul om een supersnelle 512mb videokaart te kopen en een gekoelde (duh) super processor om HD-DVD en/of Blu-ray en andere soort HD content hebben om dit te laten decoderen.

Ik heb een relatief goedkope C2D processor (Intel E6600) i.c.m. een ATI HD2600XT kaart die maar 256mb aan boord heeft. Maar als ik kijk naar de CPU belasting als ik een HD-DVD of Blu-ray afspeel dan komt deze niet boven de 25% uit. Tevens kijk ik dan ook nog de film via het netwerk (HD- en Bluray DVD's staan op servertje op zolder) Heb je een schokkend beeld dan is er iets niet goed (ingesteld) op/met je pc. Ik kijk al vanaf 28 september ;) naar HD materiaal en heb nog geen schokkend beeld gehad.

De HD2x00 serie van ATI heeft een UVP aan boord die dit rekenwerk voor zijn rekening neemt en zo de CPU ontlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ De Impel

Het niet synchroon lopen kun je alleen oplossen door de audio uitgang van de tv te koppelen aan een ingang van je receiver (waarbij je zelf aangeeft dat je receiver niet heeft) of door je receiver een vertraging in het geluid te geven (een instelling die je receiver wellicht ergens heeft, zie hiervoor de betreffende handleiding).
Bij gebruik van de audio uitgang van de tv moet er wel bijgemeld worden dat de tv van het 5.1 geluid dat via HDMI binnen komt PCM stereo uit maakt via de coax uitgang.

Door nu ipv HDMI Component te gebruiken los je in principe niks op. Het uit sync lopen van het beeld met geluid zal blijven bestaan. (Dit is een algemeen probleem van LCD en plasma schermen, heeft niets met dit specifieke scherm van doen).

@ iedereen...

Mijn opmerking over wel of geen full hd op 32" is bedoelt bij normaal gebruik van een standalone blu-ray / hd-dvd verhaal.
Waar het mij omgaat is dat een stand-alone de beelden op de schijf vast gelegde resolutie van 1080p kan / zal uitsturen. Als ik nu een hd-ready scherm zou hebben zou het scherm (ook al stuur ik 720p uit) het om moeten zetten naar de afwijkende resolutie van het scherm (meestal 1366 x 768). Terwijl als ik een 1080p scherm heb er niets bijzonders hoeft te gebeuren.
Zou men een computer aan een dergelijk scherm willen hangen is er in beide gevallen niet echt een probleem, voor 1920x1080 video is er tegenwoordig een goedkope uitstekende videokaart (bijv. van ati de 3850).
Maar een computer kan meestal ook de 1366x768 resolutie heel goed aan waardoor je ook hier geen last van over of onderscan hoeft te hebben en ook geen last met HDCP hoeft te krijgen. Maar persoonlijk zou ook in dit geval mijn voorkeur voor de hogere resolutie zijn, maar dat is nog meer persoonlijk dan dat het voor de stand-alone spelers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108505

Ik weet niet of iemand anders het al eerder gemeld heeft, maar bij mij het lip-sync probleem is wat betreft dvd's opgelost :) . De dvd had behoorlijk wat vertraging toen ik hem aangesloten had met een scartkabel i.c.m. de digitale audio-uit naar de receiver. Ik heb hem nu met een hdmi-kabel aangesloten ook i.c.m. de digitale audio-uit naar de receiver en heb totaal geen vertraging meer. Wellicht komt dit doordat de aansluiting op de tv van het type hdmi v1.3(a) is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb in ieder geval wel een hdmi-kabel v1.3(a) via ebay gekocht en dit werkt dus perfect.....
Nu alleen nog een fatsoenlijke upc-kastje met hdmi en wellicht loopt dan alles weer in de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Anoniem: 108505 schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:18:
Ik weet niet of iemand anders het al eerder gemeld heeft, maar bij mij het lip-sync probleem is wat betreft dvd's opgelost :) . De dvd had behoorlijk wat vertraging toen ik hem aangesloten had met een scartkabel i.c.m. de digitale audio-uit naar de receiver. Ik heb hem nu met een hdmi-kabel aangesloten ook i.c.m. de digitale audio-uit naar de receiver en heb totaal geen vertraging meer. Wellicht komt dit doordat de aansluiting op de tv van het type hdmi v1.3(a) is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb in ieder geval wel een hdmi-kabel v1.3(a) via ebay gekocht en dit werkt dus perfect.....
Heb je nu dan nog wel 5.1 DD/DTS :? of is het zoals bij de meeste gewoon stereo PCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Hello,

Ik heb even een vraagje, ik heb nu een nieuwe Philips LCD 42PFL7662D en heb hier best veel problemen mee, dat wil zeggen hij wordt donker en licht bij verschillende scenes.

Nu ga ik kijken naar de 42PFL7962D en wil even aan jullie vragen hoe de ervaring met deze TV is, of je hem ziet donkerder of lichter worden bij het wisselen van de scenes.

Zie dit draadje voor mijn vorig probleem:

[LCD]Philips 42 PFL7662 - (donker - licht - automatisch)

Alvast bedankt voor jullie reacties over de 42PFL7962D

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230910

Dit weekend eindelijk m'n Philips 5980 gekregen en deze via een dure Philips HDMI kabel
aangesloten op mijn 37PFL9732.. beeld is uiteraard erg strak, maar geluid blijft dus PCM2.0
(was te verwachten) Wat eerder een keer in het forum geopperd werd is dat Philips de digital
audio in geschrapt (manier om het out of sync probleem op te lossen en 5.1 geluid te behouden)
heeft om de verkoop van hun eigen apparatuur te bevorderen, dit lijkt mij dus onzin!

Ik zou graag van anderen willen weten die dezelfde DVD speler en vergelijkbaar type tv hebben, welke beeldverbeteringstechnieken ze aan en uit hebben staan om in hun ogen het beste beeld te krijgen
i.c.m. een HDMI kabel..

Hoor graag van jullie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108505

Anoniem: 12019 schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:34:
[...]

Heb je nu dan nog wel 5.1 DD/DTS :? of is het zoals bij de meeste gewoon stereo PCM?
Ja het is dus wel 5.1 geluid.... Het geluid gaat alleen niet via de tv, maar direct uit de dvd-speler. Vanaf de dvd-speler gaat er dus een hdmi kabel naar de tv voor het beeld en een aparte digitale audio kabel van de dvd-speler naar de receiver. Resultaat is dus goed beeld en synchroon 5.1 geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Eindelijk ben ik (lees: mn ouders) overgegaan tot aanschaf van een HD tv, namelijk de Philips 42PFL9632 :D Fantastisch beeld, alleen jmmr dat ik nog geen HDMI kabel heb en dus alleen de pc via S-video aan kan sluiten.

In de TS staat btw dat er ergerns achterin het vorige topic een post is met alle wijzigingen maar ik kan em niet vinden, heeft iemand misschien de link? Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Razor op 17-12-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakie
Eindelijk vandaag mijn 47PFL9732D ontvangen. Mijn eeste reactie is zeer positief. Het beeld is, zonder dat ik de nodige instellingen heb aangepast, al super strak. Genieten!

In verband met de ambilight actie moet ik op het deelnameformulier onder andere het Prod.nr. van de tv opgeven. Tevens wordt hierbij aangegeven dat dit op de achterzijde van de tv staat. De tv meerdere malen aan de achterzijde grondig bekeken. Ik vind er allerlei informatie, behalve het Prod.nr............ :(

Wie kan mij vertellen waar ik dit Prod.nr. kan vinden? Uit hoeveel cijfers/letters bestaat dit Prod.nr.?

Alvast bedankt voor jullie hulp/tips _/-\o_

Grtz,
freakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Ambilight actie? Zie ik hier potentiele winst? :P Of geldt dat niet voor de 9632?

Btw ik heb net geprobeerd de firmware te updaten, geunzipt naar de root dir van een usb stick, werkt niet :( Ik krijg helemaal geen melding, kan wel gewoon de usb stick browsen (staan verder alleen wat files op). Heeft iemand dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
freakie schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:51:

Wie kan mij vertellen waar ik dit Prod.nr. kan vinden? Uit hoeveel cijfers/letters bestaat dit Prod.nr.?
Tik op de AB 123654 rustig achter elkaar in (zenders verspringen ja) en dan zie je een 2-tal test beelden. Daarna komt de CSM. Customer Service Menu.

Daar staat je Prod. code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221966

Vraagje over de Philips Ambilight actie voor Ambilight 42+" modellen:
er zijn verscheidene sites (webwinkels) die zeggen mee te doen aan deze actie, maar Philips zelf sluit internetwinkels duidelijk uit van deelname (dwz je krijgt je 200 euro of meer niet terug van ze).
Waarom zou dit voor de ene webwinkel wel gelden en de andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11-2024
Internetwinkels zijn uitgesloten (net als de Sony aktie) - degenen die zeggen mee te doen stellen meestal dat ze de korting al in de prijs verwerkt hebben...

Na eerst m'n zinnen gezet te hebben op de sony V3000 ga ik nu toch voor de 9632 (42") - vanwege de 100hz en de verbeterde Pixelplus HD engine (en een klein beetje voor de Ambilight)
Heeft iemand hem ergens goedkoper gezien dan 1840 euro bij een Internetwinkel of 2299 bij een audio winkel ? zonder onderhandelen (hier gaat dan nog wel 200 euro van af)

[ Voor 11% gewijzigd door Thommie007 op 17-12-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
-nickx- schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:37:
Hello,

Ik heb even een vraagje, ik heb nu een nieuwe Philips LCD 42PFL7662D en heb hier best veel problemen mee, dat wil zeggen hij wordt donker en licht bij verschillende scenes.

Nu ga ik kijken naar de 42PFL7962D en wil even aan jullie vragen hoe de ervaring met deze TV is, of je hem ziet donkerder of lichter worden bij het wisselen van de scenes.

Zie dit draadje voor mijn vorig probleem:

[LCD]Philips 42 PFL7662 - (donker - licht - automatisch)

Alvast bedankt voor jullie reacties over de 42PFL7962D
Ik ken t toestel niet, maar dit lijkt me een duidelijk geval van dynamisch contrast.
Veel Samsung lcd's hebben een heel hoog contrast (3000:1 of 7000:1 bijvoorbeeld) vermeld, maar dit is niet de echte contrastwaarde van het toestel. (contrast is zoals je weet het aantal stappen/gradaties van zwart naar wit. Hoe hoger t getal, hoe mooier t detail en beeld).

De truc die Samsung doet is om bij donkere scenes in een film, automatisch de backlight (de lichtbron achter het scherm waardoor je uberhaubt iets ziet) te dimmen. Hierdoor wordt kunstmatig een betere zwartweergave geproduceerd.
Helaas zijn dit soort softwarematige beeldverbeteraars zeer zelden een verbetering. Bij een film zoals Sin City, word je knettergek van t beeld wat zich steeds lijkt aan te passen.

Nogmaals, ik heb geen enkel verstand van die Philips tv's, maar je moet even kijken of je het dynamisch contrast of dynamic dimming uit kan schakelen in het menu. Soms moet t in t service-menu maar daar moet je zelf niet in klooien als je niet weet wat je doet.
Mocht t in t service-menu zitten, dan moet je nog maar ff vragen of zo'n monteur bij je langs kan komen om dit uit te zetten.

Hopelijk is dit de oorzaak (en oplossing) van je probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dynamisch contrast zit bij onze philips in het gewone menu en kan in stappen verminderd en uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thommie007 schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:38:
Na eerst m'n zinnen gezet te hebben op de sony V3000 ga ik nu toch voor de 9632 (42") - vanwege de 100hz en de verbeterde Pixelplus HD engine (en een klein beetje voor de Ambilight)
Heeft iemand hem ergens goedkoper gezien dan 1840 euro bij een Internetwinkel of 2299 bij een audio winkel ? zonder onderhandelen (hier gaat dan nog wel 200 euro van af)
kijk eens bij www.shops.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En die pixelplus hd is dus het eerste wat ik heb uitgezet na 2 dagen klooien om beeld perfect te krijgen. Doet meer kwaad dan goed bij 85% van het beeldmateriaal. Ik ga er dan vanuit dat je 85% aan SD hebt, en maar 15% aan HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11-2024
Da's één van de duurste internetwinkel prijzen - 2199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, gisteren stond ie voor 1887 (die prijs staat ook nu nog bij Kieskeurig) plus in rode letters dat ze meededen aan de cashbackactie, maar vandaag..alles wel heel erg anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:32:
En die pixelplus hd is dus het eerste wat ik heb uitgezet na 2 dagen klooien om beeld perfect te krijgen. Doet meer kwaad dan goed bij 85% van het beeldmateriaal. Ik ga er dan vanuit dat je 85% aan SD hebt, en maar 15% aan HD.
??? Beetje vreemd, kan je uitleggen wat jij precies bedoelt met 'meer kwaad dan goed'. Hoe ver zit jij van je tv af vraag ik me af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234784

Hi,

Wij staan op het punt om de Aurea te gaan omarmen. Ondanks sommige negatieve berichtgevingen blijft dit voor ons toch de televisie die het meest aan onze wensen voldoet. Een combinatie van kijkplezier en design die we zowel prive als zakelijk kunnen benutten (wij runnen een buro in verbeelding/fotografie en ontvangen onze klanten aan huis/studio om de resultaten te presenteren of voorbeelden te geven hoe iets kan worden). Ambilight Spectra heeft dus icm Full HD een toegevoegde waarde. De foto's zullen via een Apple Laptop de tv ingestuurd worden.

Nu vraag ik me af welke dvd speler we het best op de Aurea los kunnen laten. Of kunnen we beter meteen voor een Bluray of hd-dvd speler gaan? Ik heb zelfs al een speler gezien die beide formaten afspeelt (LG). De discussie over bluray vs HD zal nog wel even duren. ( of is dat feit al beslecht?) Maar toch wil ik normale dvd's nu al op de beste kwaliteit kunnen weergeven en gebruik kunnen maken van het aanbod in de nieuwe formaten. Als high end audio liefhebber komt er hier geen Hometheater audio set in huis maar willen we alle geluid via onze stereoapparatuur (versterker Musical Fidelity x-a100r met Totem Sttaff speakers en een Piega subwoofer) sturen. CD's beluister ik gewoon via onze huidige CD speler (ook Musical FIdelity). Versterker en cd speler zijn 8 jaar oud maar nog steeds onovertroffen. (in onze beleving)

Ergo, welke speler kunnen we het beste aan de Aurea "hangen"? Of is zo'n Sony spelmachientje met ingebouwde bluray al voldoende? Is er uberhaupt al topkwaliteit in het bluray/hd-dvd segment?

Ik zie door de bomen het bos niet meer maar wil straks wel een lekker werkende combi hebben anders rest er slechts frustratie.

De tv uitzendingen zullen via de schotel en een HD ontvanger de Aurea ingestuurd gaan worden aangezien we die spullen toch nodig hebben als we in de loop van 2008 naar Noorwegen emigreren.

Enfin, een hoop vragen/afwegingen....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 88582 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:26:
[...]

??? Beetje vreemd, kan je uitleggen wat jij precies bedoelt met 'meer kwaad dan goed'. Hoe ver zit jij van je tv af vraag ik me af?
Ik zit op 4,2 meter van mijn 47PFL9732.
Als ik gewoon digitaal beeld van @home heb, en de bitrate is daarvan niet om over naar huis te schrijven, zie ik twinkelingen langs randen, en artefacts. Simpelweg doordat PPHD iets probeert te verscherpen wat niet scherp is. Ziet er uit als teveel unsharp mask in Photoshop. Een uitzending als bijvoorbeeld CSI, of House daarentegen, zijn met PPHD aan zo scherp dat het bijna akelig wordt. Echter 90% van de digitale zenders die ik regelmatig kijk, hebben een dermate lage bitrate, dat het op 47" met PPHD aan gewoon niet mooi is. PPHD uit, en alles wordt iets minder scherp, maar artefacts en twinkelingen verdwijnen als sneeuw voor de zon, en het totaalbeeld wordt VEEL beter.
Ik ben niet de enige met deze waarneming, hier op GoT en op avforums zijn er ook een hoop mensen die het definitief uit hebben staan. Kijk je full hd, dan is de bitrate dermate hoog dat PPHD wel degelijk zin heeft, maar helaas kan PPHD nou net niet per ingang geregeld worden, in tegenstelling tot veel andere settings. En het is behoorlijk door het menu op en neer fietsen om dat uit en aan te zetten. Daarna is het simpelweg een afweging, hoeveel % van je dagelijkse kijken is SD, en hoeveel is HD, én hoe groot is het verschil in HD tussen PPHD aan/uit.
Moraal van het verhaal, hier staat het uit. Serieus een misser van Philips om dit niet per ingang te regelen, of op zijn minst met een druk op de knop aan/uit te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:40:
[...]

Als ik gewoon digitaal beeld van @home heb, en de bitrate is daarvan niet om over naar huis te schrijven, zie ik twinkelingen langs randen, en artefacts. Simpelweg doordat PPHD iets probeert te verscherpen wat niet scherp is. Ziet er uit als teveel unsharp mask in Photoshop. Een uitzending als bijvoorbeeld CSI, of House daarentegen, zijn met PPHD aan zo scherp dat het bijna akelig wordt. Echter 90% van de digitale zenders die ik regelmatig kijk, hebben een dermate lage bitrate, dat het op 47" met PPHD aan gewoon niet mooi is. PPHD uit, en alles wordt iets minder scherp, maar artefacts en twinkelingen verdwijnen als sneeuw voor de zon, en het totaalbeeld wordt VEEL beter.
Ik ben niet de enige met deze waarneming, hier op GoT en op avforums zijn er ook een hoop mensen die het definitief uit hebben staan. Kijk je full hd, dan is de bitrate dermate hoog dat PPHD wel degelijk zin heeft, maar helaas kan PPHD nou net niet per ingang geregeld worden, in tegenstelling tot veel andere settings. En het is behoorlijk door het menu op en neer fietsen om dat uit en aan te zetten. Daarna is het simpelweg een afweging, hoeveel % van je dagelijkse kijken is SD, en hoeveel is HD, én hoe groot is het verschil in HD tussen PPHD aan/uit.
Moraal van het verhaal, hier staat het uit. Serieus een misser van Philips om dit niet per ingang te regelen, of op zijn minst met een druk op de knop aan/uit te kunnen zetten.
Tja daar zeg je me wat, je input signaal is gewoon 'bagger' + 47''. Dat verklaart het inderdaad. Ik heb hier upc analoog en digitaal op 37'', beide zien er super goed uit, PPHD aan. Er wordt wel het 1 en ander automatisch bijregeld a.d.h.v. input kwaliteit, echter als het echt slecht is kan je geen mooi beeld verwachten natuurlijk.

Hoe bedoel je per ingang regelen? Bedoel je daarmee per kanaal, dus ned1 anders dan bijv. ned2? Is een interessante optie. Geef door aan de helpdesk zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Op 37" geloof ik meteen dat je digitale signaal perfect is. Met PPHD uit is het signaal op 47" echter nog zeer goed te kijken. Echt. Ziet er gewoon goed uit.

Met per ingang bedoel ik de ingangen van de tv, dus niet de kanalen. Bijvoorbeeld, op EXT1 wil ik PPHD uit, en op EXT2 moet PPHD aan. Dit is voor diverse dingen, zoals contrast en scherpte te regelen op deze manier, echter de PPHD setting niet. En dat zuigt. Ik denk niet dat het helpt om dit door te geven aan de helpdesk, bedoel, hoeveel mensen heb je hier over dat punt al horen klagen? Precies, zo goed als niemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244512

Hallo iedereen. Ik dacht dat mijn keuze voor een nieuwe TV gevallen was op de 42PFL9632D/10, maar..de laatste 2 weken ben ik bij een aantal TV winkels geweest. Allemaal hebben ze die witte ambilight stand met de Aureal en de 9632 en de 9732. Nu valt me bij een aantal van deze winkels op dat het scherm van de Aureal en de 9732 nét ietjes beter uitzien dan de 9632. Dus niet bij alle winkels. Volgens de specificaties op de Philips site denk ik dat de aureal de 9732 en de 9632 hetzelfde panel hebben, maar geldt dit ook voor de stuurelektronica? Of zou het kunnen dat die extra ambilight aan de bovenkant van de 9732 de oorzaak is van de blijkbaar iets betere schermpresentatie? Alle schermgroottes zijn 107 cm.
Wie weet hier wat meer over? Zijn de lcd panels van deze 3 TV's hetzelfde?
Zou het een instelling (contrast oid) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De panels zijn exact hetzelfde. Ik zeg optisch bedrog, icm instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Anoniem: 244512 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:26:
Hallo iedereen. Ik dacht dat mijn keuze voor een nieuwe TV gevallen was op de 42PFL9632D/10, maar..de laatste 2 weken ben ik bij een aantal TV winkels geweest. Allemaal hebben ze die witte ambilight stand met de Aureal en de 9632 en de 9732. Nu valt me bij een aantal van deze winkels op dat het scherm van de Aureal en de 9732 nét ietjes beter uitzien dan de 9632. Dus niet bij alle winkels. Volgens de specificaties op de Philips site denk ik dat de aureal de 9732 en de 9632 hetzelfde panel hebben, maar geldt dit ook voor de stuurelektronica? Of zou het kunnen dat die extra ambilight aan de bovenkant van de 9732 de oorzaak is van de blijkbaar iets betere schermpresentatie? Alle schermgroottes zijn 107 cm.
Wie weet hier wat meer over? Zijn de lcd panels van deze 3 TV's hetzelfde?
Zou het een instelling (contrast oid) zijn?
Probeer anders eens te vragen of je alle TV's aan en uit mag zetten, dan zou ie terug moeten gaan naar standaard instellingen (mits op Location: Shop ingesteld) heb ik net gelezen op Philips.nl.

Verder zag bij de Mediamarkt waar ik geweest ben de Aureau , de 9732 en de 9632 op 42" er allemaal t zelfde uit , alleen de 9632 op 37" zag er iets slechter uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232768

UltraSub schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:40:
[...]

Ik denk de Philips BDP7100 Blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232768

je hoort weinig van de Philips BDP7100 Blu-ray speler.
iiemand bekend met deze speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235184

Ik kom nog even terug op mijn posting van alweer een flink aantal weken geleden, over ambilight problemen met de 37PFL9732 (surround ambilight).
Probleem was dat de LEDs niet allemaal even wit stralen, maar dat 1 unit duidelijk roder was dan de rest (bovenkant, links). Dat zie je eenvoudig door de TV op standby te zetten en de ambilight vervolgens in mode "wit" te zetten.
Via de webwinkel (Eshop) was ik in contact gekomen met de firma Technorep, die in het zuiden van Nederland de garantiezaken van Philips op zich neemt.
De eerste keer kwamen ze alleen foto's nemen, de tweede keer kwamen ze de LED unit vervangen. Helaas, geen effekt! In overleg hebben we toen een aantal weken gewacht en zowaar werden we gebeld of er nog een keer een monteur langs kon komen? Weer de unit vervangen, en ik moet zeggen: het is ietsje beter, maar nog niet helemaal over. Maar ik wil er verder geen zaak meer van maken, want het is al een stuk beter geworden en Technorep heeft erg zijn best gedaan om ons te helpen.
Wat de monteur me verder wist te melden is dat ze samen met Philips gaan werken aan een objectieve meetmethode. Want hoe beoordeel je of iets binnen de toleranties valt? Philips worstelt daar zelf kennelijk ook mee.

Tot slot nog even dit voor degenen die overwegen deze TV te kopen: het is ondanks de kleine onvolkomenheid echt een super TV! We hebben hem nu een paar maand en genieten nog elke dag! Net als vele andere tweakers in dit forum. Elke merk en type TV heeft zo zijn kleine probleempjes, maar Philips heeft hier echt een mooie serie produkten gemaakt. Dat mag ook gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234095

Anoniem: 234784 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:16:
Hi,

Wij staan op het punt om de Aurea te gaan omarmen. Ondanks sommige negatieve berichtgevingen blijft dit voor ons toch de televisie die het meest aan onze wensen voldoet. Een combinatie van kijkplezier en design die we zowel prive als zakelijk kunnen benutten (wij runnen een buro in verbeelding/fotografie en ontvangen onze klanten aan huis/studio om de resultaten te presenteren of voorbeelden te geven hoe iets kan worden). Ambilight Spectra heeft dus icm Full HD een toegevoegde waarde. De foto's zullen via een Apple Laptop de tv ingestuurd worden.

Nu vraag ik me af welke dvd speler we het best op de Aurea los kunnen laten. Of kunnen we beter meteen voor een Bluray of hd-dvd speler gaan? Ik heb zelfs al een speler gezien die beide formaten afspeelt (LG). De discussie over bluray vs HD zal nog wel even duren. ( of is dat feit al beslecht?) Maar toch wil ik normale dvd's nu al op de beste kwaliteit kunnen weergeven en gebruik kunnen maken van het aanbod in de nieuwe formaten. Als high end audio liefhebber komt er hier geen Hometheater audio set in huis maar willen we alle geluid via onze stereoapparatuur (versterker Musical Fidelity x-a100r met Totem Sttaff speakers en een Piega subwoofer) sturen. CD's beluister ik gewoon via onze huidige CD speler (ook Musical FIdelity). Versterker en cd speler zijn 8 jaar oud maar nog steeds onovertroffen. (in onze beleving)

Ergo, welke speler kunnen we het beste aan de Aurea "hangen"? Of is zo'n Sony spelmachientje met ingebouwde bluray al voldoende? Is er uberhaupt al topkwaliteit in het bluray/hd-dvd segment?

Ik zie door de bomen het bos niet meer maar wil straks wel een lekker werkende combi hebben anders rest er slechts frustratie.

De tv uitzendingen zullen via de schotel en een HD ontvanger de Aurea ingestuurd gaan worden aangezien we die spullen toch nodig hebben als we in de loop van 2008 naar Noorwegen emigreren.

Alvast bedankt!
Ik kan alleen uit ervaring zeggen dat ik uitermate tevreden ben over de Aurea. Ik heb er zelf op aangesloten via HDMI een samsung HDTV decoder en een Pioneer BDP-LX70, deze apparaten zijn weer aangesloten op een bose lifestyle 28 dit wordt straks de bose LIFESTYLE® V30-systeem ivm met de optische en HDMI aansluitingen. De kwaliteit van het scherm is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224568

Anoniem: 235184 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:27:
Ik kom nog even terug op mijn posting van alweer een flink aantal weken geleden, over ambilight problemen met de 37PFL9732 (surround ambilight).
Probleem was dat de LEDs niet allemaal even wit stralen, maar dat 1 unit duidelijk roder was dan de rest (bovenkant, links). Dat zie je eenvoudig door de TV op standby te zetten en de ambilight vervolgens in mode "wit" te zetten.
Via de webwinkel (Eshop) was ik in contact gekomen met de firma Technorep, die in het zuiden van Nederland de garantiezaken van Philips op zich neemt.
De eerste keer kwamen ze alleen foto's nemen, de tweede keer kwamen ze de LED unit vervangen. Helaas, geen effekt! In overleg hebben we toen een aantal weken gewacht en zowaar werden we gebeld of er nog een keer een monteur langs kon komen? Weer de unit vervangen, en ik moet zeggen: het is ietsje beter, maar nog niet helemaal over. Maar ik wil er verder geen zaak meer van maken, want het is al een stuk beter geworden en Technorep heeft erg zijn best gedaan om ons te helpen.
Wat de monteur me verder wist te melden is dat ze samen met Philips gaan werken aan een objectieve meetmethode. Want hoe beoordeel je of iets binnen de toleranties valt? Philips worstelt daar zelf kennelijk ook mee.

Tot slot nog even dit voor degenen die overwegen deze TV te kopen: het is ondanks de kleine onvolkomenheid echt een super TV! We hebben hem nu een paar maand en genieten nog elke dag! Net als vele andere tweakers in dit forum. Elke merk en type TV heeft zo zijn kleine probleempjes, maar Philips heeft hier echt een mooie serie produkten gemaakt. Dat mag ook gezegd worden.
Vreemd, bij mij zeggen ze dat ze contact "met de fabriek" gehad hebben, en dat ze er niets aan willen doen tenzei er een LED kapot is... Grote bullshit ze weten verdomd goed dat de techniek die ze gekozen heb gewoon niet goed is, het zal nooit perfect worden... (LEDs staan in serie, individuele toleranties in de LEDs kunnen dus niet gecompenseerd worden, dit is juist het grote nadeel van LED.... Daarbij gebruiken ze de muur om te mengen wat het nog eens extra irritant maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108505 schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:18:
Nu alleen nog een fatsoenlijke upc-kastje met hdmi en wellicht loopt dan alles weer in de maat.
Bull dat hele kabel gedoe... Wat er gebeurd is dat 1.3a Lip-Sync functie heeft, welke een handshake doet tussen Bron en Source (TV), de TV geeft dus door hoezeer hij het beeld vertraagd door zijn interne processing (beelverbetering/scaling/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willy68 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:33:
Heeft onze 42pfl9732 een 1080p/handshake/communicatie probleem? Please help!

Wij hebben dus een 42pfl9732 in combinatie met een bose lifestyle 48. De lifestyle is via een bose vs2 video enhancer (via de vs2 worden o.a videobronnen via HDMI aangepast aan de hoogste resolutie van uw televisie, zelfs tot 1080p, standaard is 1080p). Nu gebeurt het soms, dat via hdmi1 op de tv soms geen beeld te krijgen is (geen videosignaal/niet ondersteund formaat).

Na een firmware downgrade van de tv gevolgd door een firmware upgrade van de tv is er weer beeld, althans zolang het duurt. Waardoor we ook weer beeld krijgen is door de resolutie van de lifestyle te verlagen van 1080p naar 1080i en vervolgens weer omhoog naar 1080p; ook nu weer beeld zolang het duurt.

Gevoelsmatig zeg ik, dat er ergens iets niet goed gaat in de tv. Iemand die dit herkend met een 1080p apparaat, bijvoorbeeld een blueray-speler, in combinatie met de 42pfl9732???
Gewoon die hele enhancer er tussenuit gooien, scaler van TV is meer dan goed genoeg... Slechte kabel misschien? Lijkt op een HDCP handshake probleem, zelf geen enkel probleem mee, ligt vaak aan de bron(=repeater) (de enhancer in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 224568 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:20:
[...]

Bull dat hele kabel gedoe... Wat er gebeurd is dat 1.3a Lip-Sync functie heeft, welke een handshake doet tussen Bron en Source (TV), de TV geeft dus door hoezeer hij het beeld vertraagd door zijn interne processing (beelverbetering/scaling/etc).
Nee.
1.3a ondersteund de lipsync feature. Maar er zijn op dit moment nog bijna geen apparaten die deze feature gebruiken, laat staan dat je toevallig nét twee apparaten thuis hebt staan die het beide hebben. Omdat de tv HDMI 1.3 heeft, wil dat niet zeggen dat hij de lipsync feature ook gebruikt.
Ik heb hier een DVP5980 staan, met HDMI 1.3 en een 47PFL9732, ook met 1.3. In eerste instantie dacht ik dat ze beide onderhandelden over lipsync, door het ontbreken van lipsync problemen. Tot ik Star Wars op zette. Kleng, lipsync troubles, en niet zo zuinig ook. Dus maar delay ingevoerd. Zo zie je maar, beide apparaten 1.3a, beide Philips, en nog werkt de feature niet.
Dus niet alles geloven (en door vertellen) wat je leest ;)
Anoniem: 224568 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:24:
[...]

Gewoon die hele enhancer er tussenuit gooien, scaler van TV is meer dan goed genoeg... Slechte kabel misschien? Lijkt op een HDCP handshake probleem, zelf geen enkel probleem mee, ligt vaak aan de bron(=repeater) (de enhancer in dit geval).
En wederom niet waar. De scaler van de tv is helemaal niet zo goed als je zegt. Ik heb het hier al eerder vertelt, door gebruik te maken van een upscalende dvd speler, kán je beeld er met sprongen op vooruit gaan. Is de scaler slecht? Nee, helemaal niet. Maar het beeld in 1080p aanleveren, kan het er wel beter op maken.

Ben met je eens dat dit hier lijkt op een handshake probleem, en dat dat zeer waarschijnlijk is te wijten aan de repeater. Ik zou hem ook als eerste eens er tussen uit halen. En sowieos dan ook even testen of het eigenlijk wel helpt, die scaler van Bose. Want zoals ik al zei, je beeld kán er op vooruit gaan, maar het hoeft natuurlijk niet. Als de Bose scaler slechter is dan de Philips scaler, ga je er dus op vooruit als je het ding er uit haalt. En zo goed is Bose nou ook weer niet. Wordt imo fiks overschat dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakie
pascalbulsing schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:00:
[...]

Tik op de AB 123654 rustig achter elkaar in (zenders verspringen ja) en dan zie je een 2-tal test beelden. Daarna komt de CSM. Customer Service Menu.

Daar staat je Prod. code
Bedankt voor je tip! Eerst lukte het niet, maar dat kwam omdat ik de cijfer combinatie te langzaam invoerde. Na enkele pogingen lukte het en kwam ik in het Customer Service Menu terecht.

Nogmaals, bedankt! :)

Grtz,
freakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88582 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:34:
[...]

Twijfelachtig wat het beste beeld opleverd, de scaler in de top van Denon DVD spelers is in principe beter dan de scaler van de TV kwa trucken doos. Overigens niet perse de scaler alleen, ook de-interlacing speelt een grote rol.
Blijft natuurlijk de vraag welke TV je hebt, een 9732 serie heeft uiteraard betere conversie/bewerkings algorithms dan bv de 7??? serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Anoniem: 234784 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:16:
Hi,

Ik ben normaal gesproken niet echt weg van dit soort toestellen omdat ik mezelf niet kan voorstellen voor welke klant deze tv ideaal zou zijn. Maar als ik zo uw verhaal lees denk ik dat het iin uw situatie wel degelijk meerwaarde.

Deze tv verdiend eigenlijk een HD signaal dus ik zou in uw geval een PS3 aanraden als het vooral budgettechnisch een goede oplossing moet zijn. En als u de beste kwaliteit zou willen hebben voor het scherm de Pioneer BDP-LX70A dit is op dit moment de beste speler die er te koop is.

Ik zie door de bomen het bos niet meer maar wil straks wel een lekker werkende combi hebben anders rest er slechts frustratie. Kom anders eens langs bij ons in de winkel we hebben al deze producten op demo staan en ook in een redelijk rustige setting zonder dat je omver wordt geblazen door de homecinema systemen die overal doorheen brullen

Alvast bedankt!
Je kan natuurlijk altijd eventjes contact opnemen via de mail of telefonisch.. Dan weet je ook zeker dat je het scherm ook op een goed signaal kan zien en ook met de signalen die u wenst.

Mvg

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:47

Trebbors

Failure is no option!

Lijkt erop dat met de ambi aktie een 42 inch even duur is als een 37 zonder aktie.
Ik zit een 3 tot 3,5 meter ervanaf en twijfel nu als ik met de aktie voor de 42 moet gaan of zonder voor de 37, (zowiezo 97serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb de 42PFL9732 begin november bij een webshop besteld, er is alleen nog steeds niet geleverd.. ze geven aan dat de levering door Philips is uitgesteld: duurde het bij jullie ook lang als jullie 'm via internet bestelden?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Welke webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37

KhaZ

Alfa Romeo

Plasmavisie, daar besteld omdat de garantievoorwaarden er goed uitzien, en prettig e-mailcontact.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240505

KhaZ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:37:
Ik heb de 42PFL9732 begin november bij een webshop besteld, er is alleen nog steeds niet geleverd.. ze geven aan dat de levering door Philips is uitgesteld: duurde het bij jullie ook lang als jullie 'm via internet bestelden?
Je hebt e-mail.

UltraSub schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:43:
[...]

Nee.
1.3a ondersteund de lipsync feature. Maar er zijn op dit moment nog bijna geen apparaten die deze feature gebruiken, laat staan dat je toevallig nét twee apparaten thuis hebt staan die het beide hebben. Omdat de tv HDMI 1.3 heeft, wil dat niet zeggen dat hij de lipsync feature ook gebruikt.
Ik heb hier een DVP5980 staan, met HDMI 1.3 en een 47PFL9732, ook met 1.3. In eerste instantie dacht ik dat ze beide onderhandelden over lipsync, door het ontbreken van lipsync problemen. Tot ik Star Wars op zette. Kleng, lipsync troubles, en niet zo zuinig ook. Dus maar delay ingevoerd. Zo zie je maar, beide apparaten 1.3a, beide Philips, en nog werkt de feature niet.
Dus niet alles geloven (en door vertellen) wat je leest ;)

[...]

En wederom niet waar. De scaler van de tv is helemaal niet zo goed als je zegt. Ik heb het hier al eerder vertelt, door gebruik te maken van een upscalende dvd speler, kán je beeld er met sprongen op vooruit gaan. Is de scaler slecht? Nee, helemaal niet. Maar het beeld in 1080p aanleveren, kan het er wel beter op maken.

Ben met je eens dat dit hier lijkt op een handshake probleem, en dat dat zeer waarschijnlijk is te wijten aan de repeater. Ik zou hem ook als eerste eens er tussen uit halen. En sowieos dan ook even testen of het eigenlijk wel helpt, die scaler van Bose. Want zoals ik al zei, je beeld kán er op vooruit gaan, maar het hoeft natuurlijk niet. Als de Bose scaler slechter is dan de Philips scaler, ga je er dus op vooruit als je het ding er uit haalt. En zo goed is Bose nou ook weer niet. Wordt imo fiks overschat dat merk.
1. Volgens mij heb ik niet gezegd dat dit altijd werkt, alleen dat 1.3 die functie heeft. Het is inderdaad waar dat dit nog geen garantie is dat het werkt... Dat is hetzelfde als dat 1.3 >8bit colour support, wil nog niet zeggen dat het ook gebruikt wordt/kan worden.
Wat jij zegt klopt ook niet, er zijn best devices die het perfect ondersteunen, meer dan je denkt. Mijn Denon 4308 en 47pfl9732 werken als een zonnetje wat betreft sync.. (Bron=PC) Met andere woorden zorg gewoon dat je een decent AVR koopt :)
2. De scaler van de 4308 "zou goed moeten zijn", echter ik zie geen/amper verschil tussen de scaler van de TV en de Denon... Ik denk dat de de-interlacing die de scaler/processor met zich meeneemt eerder een vooruitgang kan opleveren in beeld kwaliteit(uiteraard alleen als je een interlaced bron hebt).
Daar komt nog bij dat de scaler die in de TV geintegreerd is in de totale video processing stroom KAN ingrijpen, en dus meer correcties KAN uitvoeren dan een externe scaler (overdrive, 100Hz DFI enzo). (Uiteraard is dat ook weer theoretisch).
En uiteraard KAN een externe scaler/de-interlacer inderdaad beter zijn dan die in de TV zelf zit...

Net zoals jij heb ik geen hoge pet op van Bose...

Anoniem: 210534

KhaZ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:06:
[...]

Plasmavisie, daar besteld omdat de garantievoorwaarden er goed uitzien, en prettig e-mailcontact.
Da tis vreemd.. Ik heb hem hier gewoon op voorraad staan.. Voor zover ik weet is deze ook gewoon leverbaar bij de importeur. maar misschien dat die via een ander kanaal komt?
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.