[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.698 views sinds 30-01-2008

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mmmh, ik heb net een 32pfl9632 binnen gekregen, doet het perfect met digitenne en met DVD een nog beter beeld.

Ik heb even met een usb stickje wat testplaatjes bekeken, helemaal blauw, rood, groen, wit en zwart.

Geen oplichtende pixels maar wel 2 pixels die net lekker werken. 1 pixel wordt niet blauw en een andere pixel (andere plek dus) wordt niet groen. :(
En 1 pixel die wat minder goed schakelt, eigenlijk half werkt lijkt het wel.

Maak ik hier kans om een omruiling te krijgen ? Een belletje naar philips wordt afgewimpeld heb ik het idee als ik klaag over 2,5 pixels.

[ Voor 16% gewijzigd door LCD_viewer op 20-12-2007 13:51 ]

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Heb dit 32PFL9632 scherm gezien in de Media markt en deze maakte verreweg de meeste indruk op me, echter was er tijdens de vergelijking die de BluRay Promotion Disc maakte tussen DVD en BluRay een witte verticale lijn en deze had een waas om zich heen als hij zich bewoog, is iemand bekend met dit probleem en is dit een soort van Ghosting of is dit niks om me zorgen over te maken.

Hoe leent dit toestel zich als ik hem vergelijk met de Panasonic th-37pv70 ik weet dat het moeilijk te vergelijken zou zijn gezien bovenstaande een LCD is en de Panasonic een Plasma, maar heb goede dingen gehoort over plasma.

Ook ben ik benieuwd naar het vergelijk met de Samsung 32M86/87 deze heeft ook 100Hz ondersteuning maar kwam op mijn minder over dan de Philips.

Kunnen deze apparaten goed overweg met 24p (24Hz voor gebruik bij BluRay en PS3) of scaled hij dit zelf up naar 50/60Hz. En hoe handelt hij het 1080p signaal van de PS3 over HDMI eigenlijk af, want dit schijnt ook lange na niet altijd geaccepteerd te worden.

Heb inmiddels al 3 complete Topics uitgelezen en het bos wordt alsmaar groter. Ben gewoon opzoek naar een Leuk HD-Ready (1080p, nieuwe standaard) Schermpje voor zowel SDTV en PS3. Maar er is zoveel waar je rekening mee moet houden.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• LCD_viewer
  • Niet online
Net even met philips gebeld en daarna met een service bedrijf, die bellen mij morgen voor een afspraak voor mogelijk een reparatie of een omruiling.

Hoe zijn de ervaringen verder met dode pixels en garantie bij philips ?

[ Voor 7% gewijzigd door LCD_viewer op 20-12-2007 15:29 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 09:33

KhaZ

Alfa Romeo

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:42:
[...]

Da tis vreemd.. Ik heb hem hier gewoon op voorraad staan.. Voor zover ik weet is deze ook gewoon leverbaar bij de importeur. maar misschien dat die via een ander kanaal komt?
Waar is "hier"? Detailhandel/groothandel/bij jou thuis?

Edit: Net bericht gekregen dat ik 'm op kan halen!

[ Voor 6% gewijzigd door KhaZ op 20-12-2007 16:23 . Reden: toevoeging ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Verwijderd

KhaZ schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:01:
[...]

Waar is "hier"? Detailhandel/groothandel/bij jou thuis?

Edit: Net bericht gekregen dat ik 'm op kan halen!
Excuses, de winkel waar ik werkzaam ben inderdaad :)

Maar goed nieuws!! .. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:06:
[...]

Excuses, de winkel waar ik werkzaam ben inderdaad :)

Maar goed nieuws!! .. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Thanks.. pics + settings komen hier in 't topic natuurlijk ;)

Al zal ik 't apparaat in 't begin weinig gebruiken denk ik, wacht nog op een puike versterker + speaker set.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:43:
[...]

1. Volgens mij heb ik niet gezegd dat dit altijd werkt, alleen dat 1.3 die functie heeft. Het is inderdaad waar dat dit nog geen garantie is dat het werkt... Dat is hetzelfde als dat 1.3 >8bit colour support, wil nog niet zeggen dat het ook gebruikt wordt/kan worden.
Wat jij zegt klopt ook niet, er zijn best devices die het perfect ondersteunen, meer dan je denkt. Mijn Denon 4308 en 47pfl9732 werken als een zonnetje wat betreft sync.. (Bron=PC) Met andere woorden zorg gewoon dat je een decent AVR koopt :)
Ook ik heb een Denon AVR op het oog (3808): waarom kan ik nergens terugvinden in de specs van de tv (42PFL9732D) of deze lip-sync ondersteund via HDMI 1.3a?

Enne....als je bron PC is, hoe kun je dan lipsync via HDMI krijgen tussen de tv en receiver? Zit je PC in de receiver en deze vervolgens met HDMI naar de LCD?

[ Voor 66% gewijzigd door wamelr op 20-12-2007 19:42 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Omdat het niet ondersteund wordt.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
LCD_viewer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:47:
Mmmh, ik heb net een 32pfl9632 binnen gekregen, doet het perfect met digitenne en met DVD een nog beter beeld.

Ik heb even met een usb stickje wat testplaatjes bekeken, helemaal blauw, rood, groen, wit en zwart.

Geen oplichtende pixels maar wel 2 pixels die net lekker werken. 1 pixel wordt niet blauw en een andere pixel (andere plek dus) wordt niet groen. :(
En 1 pixel die wat minder goed schakelt, eigenlijk half werkt lijkt het wel.

Maak ik hier kans om een omruiling te krijgen ? Een belletje naar philips wordt afgewimpeld heb ik het idee als ik klaag over 2,5 pixels.
Philips.nl spreekt van 99,9999% pixelgarantie, op 6,2E6 pixels is dit d8 ik 6,9 pixel, dus 2,5 gaat je niet lukken ;)

Ookal zijn ze coulant rkijg je dr strax ene met 6 pixels :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_Razor op 20-12-2007 23:24 ]

• Raymond
Dutch_Razor schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:24:
[...]

Philips.nl spreekt van 99,9999% pixelgarantie, op 6,2E6 pixels is dit d8 ik 6,9 pixel, dus 2,5 gaat je niet lukken ;)

Ookal zijn ze coulant rkijg je dr strax ene met 6 pixels :P
Ik denk dat hij met 2,5 pixel iets anders bedoelt dan jij met je 6,9pixel. Volgens mij komt zijn 2,5 pixel overeen met 7,5 (dus 7 of 8 ) pixels volgens jouw systeem. En dan zou hij wèl in aanmerking komen voor garantie.

• LCD_viewer
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:36:
[...]

Ik denk dat hij met 2,5 pixel iets anders bedoelt dan jij met je 6,9pixel. Volgens mij komt zijn 2,5 pixel overeen met 7,5 (dus 7 of 8 ) pixels volgens jouw systeem. En dan zou hij wèl in aanmerking komen voor garantie.
Ik moet er bij zeggen dat ik het alleen zie met de menu balk (zit links boven een pixel) en precies ergens in het midden.

Als ik me niet vergis is de normering voor dode pixels en garantie iets toleranter als de pixels in het midden zitten itt. pixels die tegen de buitenrand zit.
Anyhow ik heb telefonisch contact gehad met een service bedrijf wat voor philips de lcd-klanten tevreden houd en er werd mij verteld dat dit onderzoek en de mogelijke vervanging geheel kostenloos is.
Even afwachten dus, ik moet erbij zeggen dat ik niet constant op 1 meter afstand van het toestel TV ga kijken. Maar goed, pixels kunnen slijten en in de loop der jaren zullen er heus wel een paar uitvallen maar om meteen al zo te beginnen dan wil ik er even een monteur naar laten kijken.

Eigenlijk verwacht ik dat de monteur zegt dat deze binnen de specificaties valt maar aan de telefoon werd er al aangegeven dat 2 dode pixels wel in aanmerking kan komen voor vervanging van het paneel of omruiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Raymond schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:36:
[...]

Hey das nice :D Ik heb zelf nog niet gecheckt op dode pixels maar eens gauw even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:27:
[...]

@HarryPFL

Je kan beter de tv laten upscalen ipv. de denon set. Geeft een veel betere kwaliteit.
Hoi Japje_t, ik heb nu even de tijd gehad om dit te proberen, maar ik houd het toch bij de Denon. Geeft volgens mij toch een beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:16:
Hi,

Wij staan op het punt om de Aurea te gaan omarmen. Ondanks sommige negatieve berichtgevingen blijft dit voor ons toch de televisie die het meest aan onze wensen voldoet. Een combinatie van kijkplezier en design die we zowel prive als zakelijk kunnen benutten (wij runnen een buro in verbeelding/fotografie en ontvangen onze klanten aan huis/studio om de resultaten te presenteren of voorbeelden te geven hoe iets kan worden). Ambilight Spectra heeft dus icm Full HD een toegevoegde waarde. De foto's zullen via een Apple Laptop de tv ingestuurd worden.

Nu vraag ik me af welke dvd speler we het best op de Aurea los kunnen laten. Of kunnen we beter meteen voor een Bluray of hd-dvd speler gaan? Ik heb zelfs al een speler gezien die beide formaten afspeelt (LG). De discussie over bluray vs HD zal nog wel even duren. ( of is dat feit al beslecht?) Maar toch wil ik normale dvd's nu al op de beste kwaliteit kunnen weergeven en gebruik kunnen maken van het aanbod in de nieuwe formaten. Als high end audio liefhebber komt er hier geen Hometheater audio set in huis maar willen we alle geluid via onze stereoapparatuur (versterker Musical Fidelity x-a100r met Totem Sttaff speakers en een Piega subwoofer) sturen. CD's beluister ik gewoon via onze huidige CD speler (ook Musical FIdelity). Versterker en cd speler zijn 8 jaar oud maar nog steeds onovertroffen. (in onze beleving)

Ergo, welke speler kunnen we het beste aan de Aurea "hangen"? Of is zo'n Sony spelmachientje met ingebouwde bluray al voldoende? Is er uberhaupt al topkwaliteit in het bluray/hd-dvd segment?

Ik zie door de bomen het bos niet meer maar wil straks wel een lekker werkende combi hebben anders rest er slechts frustratie.

De tv uitzendingen zullen via de schotel en een HD ontvanger de Aurea ingestuurd gaan worden aangezien we die spullen toch nodig hebben als we in de loop van 2008 naar Noorwegen emigreren.

Enfin, een hoop vragen/afwegingen....

Alvast bedankt!
Ik heb deze tv niet en ik kan niet uit ervaring spreken met dit toestel.
Wat ik wel weet is dat je geen gewone dvd moet gaan afspelen op een full hd scherm, omdat het beeld dan behoorlijk gescaled moet worden. Een dvd heeft iets van 576 horizontale beeldlijnen en een full hd tv heeft er 1020. De beelden moeten dan behoorlijk gerekt, gestrekt en bijberekend worden.
Bovendien is de kwaliteit op een dvd om te beginnen al lager dan een blu-ray of hd-dvd. De tv kan het niet mooier maken dan de bron.

Ik heb zelf een 50 inch hd-ready plasma van Panasonic, met daaraan een xbox360 met hd-dvd speler en ik kan je uit ervaring vertellen dat het verschil met een gewone dvd schokkend groot is!

De beeldkwaliteit van een hd-dvd (of blu-ray) is zo ongelooflijk veel mooier, dat moet je zelf ervaren.
De kwaliteit van de blu-rayweergave van de ps3 wordt overal op internet geroemd, dus dat zal wel goed zitten. De ps3 is vaak stiller in gebruik (hoewel mijn beide xboxxen ook heel erg stil zijn) en dan is dat de beste optie.
Ik las laatst wel een advertentie van een blu-ray speler die ook maar €400 kost, dus die zijn nu even duur als de ps3.

Dus nogmaals: het zou zonde zijn om zo'n mooi toestel aan te gaan sluiten met een dvdspeler, want dat is weggegooid geld. Je zou de kwaliteiten van het scherm ernstig tekort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
En dus gooi je je verzameling dvd's de deur uit of wat? ;)
Als je (nog) niet mee wil doen aan de nieuwe formaten, en er dus niet in wil investeren, hoeft dat niet. Wat Japje_t al de hele tijd zegt hier, een highend tv kan gewoon goed scalen. De Philipsen waar het hier doorgaans over gaat in dit topic (9x32 en Aurea) zijn er verdomd goed in. Vind je het nog niet goed genoeg, kun je besluiten een goede upscaling dvd speler te kopen, gewoon een normale dus. Hoeft echt geen hddvd of bluray te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferry34
En gewoon tv kijken is volgens jou dan ook zonde op deze tv, want die kwaliteit is nog minder dan een dvd. Beetje raar! Tuurlijk is het verschil groot tussen een HD en SD input bron, maar zoals UltraSub al zegt is dat je natuurlijk nog een hoop legacy video bronnen hebt.
Bovendien kan tv kan het beeld wel degelijk mooier maken dan de bron (alhoewel mooier natuurlijk wel subjectief is).

Er is trouwens weer een nieuwe firmware beschikbaar voor deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie input. De Aurea staat er inmiddels. En we hebben inderdaad voor de optie gekozen om een goede upscalende dvdspeler te kopen. Voor nog geen 200 euro de Denon 1740. Erg mooi resultaat hier met m'n ouwe dvd'tjes. We wachten even af hoe de bluray vs HD DVD strijd gaat verlopen. Maar voorlopig is het smullen met deze combi.

Even over die firmware. Hoe kom ik erachter of ik moet updaten en waar haal ik die firmware dan vandaan. Kan ik nergens in de handleiding vinden.

En dan nog een puntje: de ambilight aan zonder dat de tv aanstaat lukt wel maar niet in een vaste kleur. Overigens is over deze optie niks te vinden in de handleiding.

TV gistrenavond opgehaald bij MM in rotterdam alexander. Meteen leverbaar, 2 gratis Oehlbach hdmi kabels en een dvi naar hdmi verloopje erbij gehad. 40 euro Korting op de dvd speler en alles netjes in de auto gezet door de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is de optie om via m'n apple laptop diashows af te spelen adembenemend mooi. Wat een presentatiescherm is die aurea zeg zeker met ambilight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
In de firmware staan meestal ook changelogs niet altijd maar sommige problemen worden wel eens opgelost met een update. Je kan ook eerst kijken in het CSM welke versie je al draait, dan weet je dat updaten niet nodig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb per ongeluk de firmware van de 37pf9731 op mijn 32 pf9731 gezet. Nou merk ik eigenlijk helemaal niets, ware het niet dat mijn bose 321 systeem icmdigitenne GEEN geluid meer geeft.

Ik heb geprobeerd om de software van de 32 pf9731 op mijn tv te plaatsen via de usb stick, maar deze herkent het niet meer als software !!

Mijn ps3 en de dvd's in de bose 321 doen het prima en het geluid via de tv zelf doet het ook gewoon, maar het geluid via mijn bose is een HARDE RUIS.

Iemand een oplossing voor dit probleen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nieuwe firmware op de site van Philips:

http://www.p4c.philips.co...42pfl9900d_10_fus_nld.zip

versie 000.064.014.014

Zoals gebruikerlijk géén changelog.
Net even snel eropgezet maar wat een grote teleurstelling weer. Wederom geen DD of DTS support via de Digital OUT als je HDMI gebruikt.

Ook het RGB over de scart aansluitingen is niet opgelost.
Jammer weer...

[ Voor 11% gewijzigd door bulsing op 21-12-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken die downloads ook naar een apple? Dat zipbestand wil niet openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand misschien hoe je op de PFL9632/9732D-serie na kunt gaan
op hoeveel Hertz (24, 25, 50, 60Hz) het getoonde beeld wordt weergegeven.
Na indrukken van info knop (i+) staat er bijvoorbeeld alleen 1080p en dus niet het aantal Hz vermeld.

Iemand misschien een idee?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
pascalbulsing schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:14:Ook het RGB over de scart aansluitingen is niet opgelost.
Jammer weer...
Help me even? Was er een probleem daar mee dan? Zo ja, voor welke types, want mijn 9732 doet het volgens mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEmand met een aurea al problemen gehad met usbstick indentificatie? Mijn aurea herkent de usbstick niet. Softwareupdate geprobeerd. Kom er niet echt uit want de tv reageert wel dat er een stick in zit. Vervolgens de procedure volgens de handleiding van de tv gedaan om het id bestand van tv naar stick te schrijven en dan herkent de tv de stick niet meer. Ik kan geen schrijfbeveiliging vinden op de stick overigens.

Download ik het autorunbestand naar de stick vanf de pc dan ziet de tv bestand blijkbaar ook niet want deze reageert niet op de stick zoals in de handleiding omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:09:
[...]
Help me even? Was er een probleem daar mee dan? Zo ja, voor welke types, want mijn 9732 doet het volgens mij gewoon.
Kijk hier even:

pascalbulsing in "[LCD TV] Philips de recente modellen (de..."

Heb met de 9900D problemen dat als ik op scart kijk en dan specifiek RBG ik groene vlekken, waas en randjes bij de contrasten zie.
Is ook min of meer toegegeven door Philips. Het is het beste te omschrijven als kijken naar je tv door een aquarium. Je ziet beeld alleen bij de randen van gezichten of andere voorwerpen zie je dat er iets niet klopt.

Mijn AUREA is gisteren teruggebracht door ESK en heeft een nieuw type SSB. En jahoor ze hebben bij mij dus de Digital IN eraf moeten halen en ik heb op beide scarts ook geen s-video (Y/C) support meer.

Ben dus nu nog verder van huis dan dat ik eerst was.
Enige wat mij kan helpen is een DVB-C HDMI ontvanger (om geen RGB te gebruiken) en een Receiver met HDMI support om de delay in te stellen als ik een DVD o.i.d wil kijken.

Ben dus 'Not amused' met nieuwe SSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:22:
IEmand met een aurea al problemen gehad met usbstick indentificatie? Mijn aurea herkent de usbstick niet. Softwareupdate geprobeerd. Kom er niet echt uit want de tv reageert wel dat er een stick in zit. Vervolgens de procedure volgens de handleiding van de tv gedaan om het id bestand van tv naar stick te schrijven en dan herkent de tv de stick niet meer. Ik kan geen schrijfbeveiliging vinden op de stick overigens.

Download ik het autorunbestand naar de stick vanf de pc dan ziet de tv bestand blijkbaar ook niet want deze reageert niet op de stick zoals in de handleiding omschreven.
Ik heb begrepen dat het ook aan je type usb stick kan liggen. Als het goed is staat dat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:40:
[...]

Kijk hier even:

pascalbulsing in "[LCD TV] Philips de recente modellen (de..."

Heb met de 9900D problemen dat als ik op scart kijk en dan specifiek RBG ik groene vlekken, waas en randjes bij de contrasten zie.
Is ook min of meer toegegeven door Philips. Het is het beste te omschrijven als kijken naar je tv door een aquarium. Je ziet beeld alleen bij de randen van gezichten of andere voorwerpen zie je dat er iets niet klopt.

Mijn AUREA is gisteren teruggebracht door ESK en heeft een nieuw type SSB. En jahoor ze hebben bij mij dus de Digital IN eraf moeten halen en ik heb op beide scarts ook geen s-video (Y/C) support meer.

Ben dus nu nog verder van huis dan dat ik eerst was.
Enige wat mij kan helpen is een DVB-C HDMI ontvanger (om geen RGB te gebruiken) en een Receiver met HDMI support om de delay in te stellen als ik een DVD o.i.d wil kijken.

Ben dus 'Not amused' met nieuwe SSB
Even over DTS en DD, mij is verteld door philips en de winkel dat het doorgeven van DTS en DD ligt aan de rechten van de filmmaatschappij. Niet iedereen wil dat doorgeven. Ik vindt het ook raar en als ik verder vraag krijg ik steeds hetzelfde antwoord, maar ik heb het dus via diverse kanalen nagevraagd en krijg steeds dit zelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:15:
[...]

Even over DTS en DD, mij is verteld door philips en de winkel dat het doorgeven van DTS en DD ligt aan de rechten van de filmmaatschappij. Niet iedereen wil dat doorgeven. Ik vindt het ook raar en als ik verder vraag krijg ik steeds hetzelfde antwoord, maar ik heb het dus via diverse kanalen nagevraagd en krijg steeds dit zelfde antwoord.
Misschien wachten op een gehackte firmware :*)
Het is natuurlijk wel weer ontzettend stug van de filmmaatschappijen om dit te beveiligen,waarom zou je dan nog een DD/DTS dvd kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vroeg ik dus ook, maar dat schijnt altijd zo te zijn geweest. Ik weet het nu ook niet
meer. Ik ben al op internet aan het zoeken geweest maar kon er niet echt iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op DVD's is dit niet het geval, wel met HD materiaal (lees maar eens wat over HDCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:33:
Op DVD's is dit niet het geval, wel met HD materiaal (lees maar eens wat over HDCP).
Ook met een doodgewone DVD (Philips DVP5980) speler die dan wel via HDMI is aangesloten heb ik met de nieuwe firmware geen DD/DTS. Schakelen tussen de HDMI aansluitingen laat je 2 of 3 seconden van DD/DTS genieten en dan weer PCM.

Geluid buiten de HDMI aansluiting aanbieden aan de tv via de DIGITAL IN werkt wel. Waarom is dit dan wel mogelijk... Filmmaatschappijen zou hier óók over moeten vallen dan. Naar mijn mening dus een makkelijk antwoord van Philips.
Blijft het maar een raar en vreemd iets vinden dat je via HDMI geen DD/DTS kan hebben maar wel via de DIGITAL IN die gekoppeld is aan de desbetreffende HDMI ingang.

Maak het óf helemaal niet mogelijk óf helemaal wel, maar niet een klein beetje.

Heb gisteren MM voor het blok gezet om voor de missende DIGITAL IN en/of lipsync en de RGB problemen een passende oplossing aan te bieden, anders gaat de ohzo (kuch) superieure AUREA terug naar MM. Op zich kan MM hier natuurlijk niets aan doen, maar die zijn wel de leverancier en die moeten het dan maar met Philips onderling oplossen.

Heb het eigenlijk helemaal gehad met al die kleine probleemjes en irritaties dat ik het eigenlijk helemaal geen leuke tv meer vind. Heb het echt helemaal gehad met al dat gezeik.
Ik wacht wel tot de volgende modellen komen. Naar horen zeggen zou er in Jan-Feb-Mrt een nieuwe AUREAU telg komen...

Iemand al eens iets geprobeerd om de firmware aan te passen of iets gelezen erover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek naar een LCD van het merk Philips en ben een nieuw type tegengekomen namelijk de 42PFL7782/D12. Weet iemand of dat de opvolger is van 42PFL7762 ?? Of is het een buitenlands model, kom op de site van Philips niet verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pascal,
Ik begrijp je frustratie maar al te goed. Ik vind het werl extreem belachelijk dat ze dus zelfs bij de Aurea de Digital In verwijderd hebben.

Ik geloof trouwens niet zo zeer meer in het HDCP verhaal. De Samsung DCB-H360R decoder voor oa @Home geeft namelijk ook geen DD signaal via HDMI door. Ook de DD 2.0 en DD 5.1 signalen van de zenders worden terug gezet naar PCM 2.0 Dit terwijl zowel @Home als Samsung aangeven hebben dat de HDCP bij dit apparaat vooralsnog uitgeschakeld is.

Pascal ik hoop dat jij en de MM een oplossing vinden die naar jou tevredenheid is, ik ken je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
@Calvin_Hobbes: dan heb je toch echt je Samsung-decoder op een verkeerde instelling staan. Ik heb een Philips 37PF9731D en bij bijvoorbeeld Discovery HD geeft het info-scherm van de TV "Dolby Digital 3/2" aan bij geluid (via HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Mr Magic schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:31:
een Philips 37PF9731D en bij bijvoorbeeld Discovery HD geeft het info-scherm van de TV "Dolby Digital 3/2" aan bij geluid (via HDMI).
Juist ja een Philips 37PF9731D
Vorig model dus.

Nieuwe serie geeft op tv ook wel DD 3/2.1 maar niet via de DIG OUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik snap nog steeds niet waarom jullie niet al het geluid via de versterker laten lopen.. even een paar tientallen ms als delay voor het geluid instellen en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Misschien hebben sommige versterkers deze functies niet? ;)
Hier ook zo, mijn AVR130 heeft het niet. Was van net voor die tijd. Zo ongeveer alles wat of toen heel duur was, of nu een beetje beter als standaard is, heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mischien is de delay wel gewoon niet constant? Dus is het niet een kwestie van eenmalig wat delay instellen, maar blijf je constant bezig met afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Heb ook geen externe versterker maar hier op de Aurea wordt ook op het informatiescherm bij "geluid" op bijv. Discovery HD inderdaad Dolby Digital 3/2 aangegeven.. Is dit ook bij jou het geval Pascal?

Iemand al meer info gevonden m.b.t. de changelog van de nieuwe firmware? Ben altijd een beetje huiverig om te upgraden als alles naar behoren werkt.. (zit nog op de vorige versie..).

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Mad-X schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:09:
Heb ook geen externe versterker maar hier op de Aurea wordt ook op het informatiescherm bij "geluid" op bijv. Discovery HD inderdaad Dolby Digital 3/2 aangegeven.. Is dit ook bij jou het geval Pascal?

Iemand al meer info gevonden m.b.t. de changelog van de nieuwe firmware? Ben altijd een beetje huiverig om te upgraden als alles naar behoren werkt.. (zit nog op de vorige versie..).
Heb idd via de HDMI en (toen ik deze nog had) DIG. IN een DD 3/2.1 bij de info te zien.

Firmware gewoon updaten. Als je de nieuwe niets vind, dan kan je altijd nog terug.
Heb zelf het idee dat ze iets met de beeldkwaliteit van de scart-aansluitingen gedaan hebben.
Misschien suggestie, maar mijn RGB probleem is ietsje minder zo lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je via de conax op de 32 pf 9731/D ook meer kanalen kan ontvangen als je bv de landinstellingen ofzo wijzigt?? Ik woon in regio n-h (zaandam) en heb een conax cam module i.c.m digitenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik was gisteren naar de "normale" winkel en heb daar gevraagd naar de prijs van de 37pfl9732, gewoon omdat ik nieuwsgierig was en om te kijken of er valt af te dingen als ik hem echt hebben wil.
Dat viel dus vies tegen, 2500 euro moet ie kosten.
Daarna vroeg de verkoper waar ik hem eventueel goedkoper zag. Toe ik zei "internet" kwam ie met het volgende ingekorte verhaal;

"Als je op internet koopt dan komt de tv meestal uit duitsland, als er dan wat mee is moet ie terug naar duitsland en ben je hem veel langer kwijt. Wij hebben steekproeven gehouden waaruit blijkt dat 75% uit duitsland komt. Dus kun je beter niet op internet winkelen."

Dit is grotendeels onzin toch?
De winkel was EP/Beerepoot te Bovenkarspel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 07:43:
"Als je op internet koopt dan komt de tv meestal uit duitsland, als er dan wat mee is moet ie terug naar duitsland en ben je hem veel langer kwijt. Wij hebben steekproeven gehouden waaruit blijkt dat 75% uit duitsland komt. Dus kun je beter niet op internet winkelen."
Allemaal bangmakerij. Gewoon zeggen: "Ik kan 'm via Internet bestellen voor 1900 euro, ik begrijp dat je 'm niet voor die prijs kunt leveren, maar voor welke prijs dan wel?" Paar zaken af gaan, en ik durf te wedden dat je 'm ergens voor maximaal 2100 kunt meenemen.

Wat een geld trouwens voor een 37 inch tv, brrrr.

[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 24-12-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Lees op een Duits forum dat na de upgrade van de .14 firmware het i.i.g. nu mogelijk is om bij het STB signaal via HDMI de beeldformaten aan te passen. Voorheen alleen: Automatisch, Breedbeeld en "niet op schaal"..

Weet trouwens niet wat je hier aan zou hebben.. :?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 07:43:
Hallo allemaal,
Ik was gisteren naar de "normale" winkel en heb daar gevraagd naar de prijs van de 37pfl9732, gewoon omdat ik nieuwsgierig was en om te kijken of er valt af te dingen als ik hem echt hebben wil.
Dat viel dus vies tegen, 2500 euro moet ie kosten.
Daarna vroeg de verkoper waar ik hem eventueel goedkoper zag. Toe ik zei "internet" kwam ie met het volgende ingekorte verhaal;

Dit is grotendeels onzin toch?
De winkel was EP/Beerepoot te Bovenkarspel
Zelfde verhaal hier: de 42" variant heb ik gekocht bij Plasmavisie in Lunteren, via internet voor €2200.

Bij de lokale Expert hangt-ie voor €3000, grappenmakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Alsof duitsland zover weg is en het servicecentrum daar zo beroerd in vergelijking met nederland :?

"TV komt uit Duitsland en dus issie slecht", beetje kromme redenering, niet? Mischien moet een verkoper daar eens mee om de oren slaan, als ze weer met zo'n non-argument aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:21

Adze

CCNP !

Misschien spuit 11 in de bocht hier, maar wou jullie toch even laten weten dat ik met mn 37pfl9632d/10 geen problemen heb om vanaf een DTS bron (PC) vanuit HDMI door te sturen naar digi-out. Ik krijg keurig het DTS logo op mn reciever en geluid is geweldig. Dit heb ik voor elkaar gekregen door in ac3filter voor padded DTS (ipv wrapped) te kiezen.

Het info menutje van de TV geeft nu "PCM stereo" als bron aan en er komt harde ruis uit de boxen van de tv. Echter de output is perfect lip-sync DTS en daar kan mijn reciever dan wel weer wat mee. :D

Nu alleen nog het DD5.1 output probleem tackelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
Hi,
Heb sinds enkele dagen de 47pfl9632. Had hiervoor de 46w2000 van sony, maar die had erg veel last van clouding, dus na 2 vervangende toestellen uiteindelijk deze genomen.
Ik moet zeggen, ben er erg blij mee! Lipsync heb ik, bij sommige dvd's, ook erge last van, bij sommige dan weer helemaal niet...

Een vraagje: ik zat het scherm schoon te maken met een zacht doekje en toen merkte ik dat wanneer ik lichtjes in het midden van de zijkanten van het scherm zelf duw, hier een beetje speling in zit.(dus zeg maar, in het midden van de verticale randen van het beeldscherm zelf)
Is dit normaal, heeft iedereen dit? Dat zou ik erg graag weten.
Dank alvast voor jullie antoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat voor beugels gebruiken jullie om je 47'er 9x32 op te hangen?
Wil een beugel gaan bestellen, strak (dus wil niks zien als ik van de zijkant kijk), maar eventueel wel nog iets verstelbaar van de muur af. Iemand met tips over waar te bestellen, en wat dat kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De vogels EFW6345

Er is nu ook een EFW-6445 voor nog grotere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
UltraSub schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:57:
Wat voor beugels gebruiken jullie om je 47'er 9x32 op te hangen?
Wil een beugel gaan bestellen, strak (dus wil niks zien als ik van de zijkant kijk), maar eventueel wel nog iets verstelbaar van de muur af. Iemand met tips over waar te bestellen, en wat dat kost?
Ik gebruik voor mijn 47pfl9632 de VFW065 van Vogels.

Prima beugel. Hangt, ivm ambilight, op een prima afstand van de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Raymond schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:04:
De vogels EFW6345

Er is nu ook een EFW-6445 voor nog grotere schermen.
Nah, die is me net wat te verstelbaar :)
Moet wel plat tegen de wand.
mee007 schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:41:
[...]

Dit lijkt inderdaad op wat ik zoek. Dus de ambi functioneert nog goed met deze beugel?
Heb hem nu nog op de standaard op een cm of 20 van de muur, was bang dat het zware ambi effect verloren gaat als hij te kort op de muur hangt, maar aan de andere kant wil je het ding natuurlijk zo dicht mogelijk op de muur hebben. Keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
UltraSub schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:46:
[...]

Nah, die is me net wat te verstelbaar :)
Moet wel plat tegen de wand.

[...]

Dit lijkt inderdaad op wat ik zoek. Dus de ambi functioneert nog goed met deze beugel?
Heb hem nu nog op de standaard op een cm of 20 van de muur, was bang dat het zware ambi effect verloren gaat als hij te kort op de muur hangt, maar aan de andere kant wil je het ding natuurlijk zo dicht mogelijk op de muur hebben. Keuzes keuzes :)
met de 065 hangt hij ca 4 cm van de muur, dichterbij gaat denk ik het ambilight effect verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:55:
weet iemand of je via de conax op de 32 pf 9731/D ook meer kanalen kan ontvangen als je bv de landinstellingen ofzo wijzigt?? Ik woon in regio n-h (zaandam) en heb een conax cam module i.c.m digitenne
Hoe bedoel je ?

Ik had met die mist afgelopen week ook een paar duitse zenders, dus de CAM of je TV gooit geen zenders eruit, je kan niet meer ontvangen dus.

Ik vaak last van een CAM die niet opstart bij het uit stand-by stand aanzetten van de TV. Zet ik hem uit en meteen weer aan dan doet de cam het wel....
Iemand met meer of soortgelijke ervaringen betreft een conax cam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand ook of digitale tv van @home te gebruiken is met de philips 42PFL7962D/12 icm DVB-C, Ik zie op de site van Philips niet terug dat deze DVB-C ondersteunt, maar ik wil graag een nieuwe televisie kopen waar ik dan geen digitale decoder meer voor nodig heb en dat dit al zit geïntregeerd in de nieuwe tv. dit icm een alphacrypt kaar en de smartcard van @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:29:
weet iemand ook of digitale tv van @home te gebruiken is met de philips 42PFL7962D/12 icm DVB-C, Ik zie op de site van Philips niet terug dat deze DVB-C ondersteunt, maar ik wil graag een nieuwe televisie kopen waar ik dan geen digitale decoder meer voor nodig heb en dat dit al zit geïntregeerd in de nieuwe tv. dit icm een alphacrypt kaar en de smartcard van @home
DVB-C != DVB-T

Je moet dus wachten tot de kabelaars (monopolisten) het toestaan dat klanten een cam in hun TV gaan gebruiken en daar ook support op geven, zoals kpn dit doet bij Cam modules (mocht dit nodig zijn).

De ranzige kabelboeren kunnen elk gewenst moment hun "kastjes" van een nieuwe software versie voorzien en iedereen nieuwe smartcards sturen waarmee een andere codering gebruikt wordt.

Aangezien we sinds de jaren '70 alleen maar met ingebouwde tuners hebben gewerkt vind ik het absurd dat dit wel opeens moet omdat een kabelaar iets digitaal wil aanbieden.
Voordat de fabrikanten en kabelaars eruit zijn, zijn we wel een aantal jaar (weer) verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-C = DVB-T?? overal wordt vermeld dat dit wel apart is dus nu raak ik ook de weg een beetje kwijt, anders zouden zij dit toch niet apart benoemen lijkt mij, maar dan vermelden dat dit soort ontvangst voor beide singalen gelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Misschien is dit duidelijker: DVB-C ≠ DVB-T ;)
Dus als er niet expliciet bij een tv vermeldt staat dat deze DVB-C ondersteunt, zal deze niet werken i.c.m. @home...

[ Voor 52% gewijzigd door bureno op 24-12-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@JPCDW
De nieuwe Sony's hebben ingebouwde DVB-C support. Maar goed, zonder alphacrypt kom je daar ook niet ver mee, anders dan de FTA kanalen. Maar das voor een ander topic. Niet voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Les 1:
LEES OPENINGS POST.

Hier staat in dat de tv's niet werken met digitale kabel tv, dus ook niet met alphacrypt cams, LCD_Viewer svp ook beter opletten voordat er verwarring ontstaat en mensen onnodig dure CAM kaarten aanschaffen (of zelfs de tv).

Dan het helaas maar verhaal over de Sony tv's.
Deze ondersteunen in sommige landen digitale kabel tv (dvb-c) maar in nederland niet.
Mbv de genoemde alphacrypt werkt het wel, maar slechts gedeeltelijk.
De nieuwe sony's ondersteunen nl. geen transport stream op 397 MHz (of iets in die buurt). Dit houdt in dat men in diverse verzorgings gebieden toch enkele zenders (die dus op die frequentie in een transport stream zitten) niet kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Oh nou krijg ik de schuld. :z :+

Blij toe dat ik de monoplistische positie van de kabelaars zoals upc, caseme en @home niet op de korrel heb genomen want die zijn wat mij betreft niet veel beter dan een harige doucheputje van een dameshockey team. Maar goed dat zijn altijd maar persoonlijke meningen.
Mijn feit / mening blijft is dat de kabelaars de thuisgebruikes achter stellen in techniek. Pas toen ik adsl kon krijgen begonnen ze pas met het leuren van internet via de kabel en NU nog zou ik nog steeds met een knaken kastje plus ditto afstandbediening digitale TV moeten kijken. :r ( of ik moet een sony aanschaffen, word je ook niet vrolijk van.... :| )

Smerige kabelaars, ik zou liever schotel kijken als ik mogelijkheid had (ivm een appartement) maar dan nog boy-cot ik elke kabelaar omdat de geleverde dienst versus prijs een ogenkende lage prijs/kwalitieit verhouding heeft die ik nergens nog tegen ben gekomen.

Okay ik kijk op mijn tv digitenne en het is misschien minder versus de kwaliteit van de kabel maar de prijs is wel beter naar de geleverde ratio.

Met de kabelaar van je regio hoef je perse niet beter uit te zijn qua beeldkwaliteit en gebruiksgemak.

[ Voor 8% gewijzigd door LCD_viewer op 26-12-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
LCD_viewer schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:11:
Smerige kabelaars, ik zou liever schotel kijken als ik mogelijkheid had (ivm een appartement) maar dan nog boy-cot ik elke kabelaar omdat de geleverde dienst versus prijs een ogenkende lage prijs/kwalitieit verhouding heeft die ik nergens nog tegen ben gekomen.

Okay ik kijk op mijn tv digitenne en het is misschien minder versus de kwaliteit van de kabel maar de prijs is wel beter naar de geleverde ratio.

Met de kabelaar van je regio hoef je perse niet beter uit te zijn qua beeldkwaliteit en gebruiksgemak.
Spreek voor jezelf.

WIj hebben hier de 3 soorten in huis, tw: SAT, Kabel (zowel dig. als analoog) en Digitenne.
Hier in het boerengehucht Hendrik Ido Ambacht heb je al een CAI abonnement voor iets meer dan 9 euro per maand. Wil je hier digitaal kijken kan koop je enkel eenmalig een smartcard voor € 13 en je heb een redelijk groot aanbod aan zenders zonder extra kosten. Komt natuurlijk wel een DVB-C decoder bij maar die zijn niet duurder dan een DVB-T ontvanger.

Tot 2 of 3 jaar geleden was ik ook helemaal into satelliet maar nu ik de kwaliteit van de digitale kabel zelf heb mogen ervaren dan is zowel digitenne als CanalDigitaal dan wel goedkoper, maar qua kwaliteit zijn ze vele malen slechter.
De reden dat ik nog steeds sat kijk is dat ik bij de CS clubje zit met leuke extra zenders, maar zou ik dat niet hebben dan zou C+ (die ik dus als back-up heb) er per direct uitgaan. Dat zijn pas een stel uitzuigers...

Nou is het bij Digitenne puur een technische aangelegenheid, maar C+ propt zoveel mogelijk zenders in een transponder zodat ze zo weining mogelijk ruimte hoeven te huren op de satelliet. Gevolg daarvan is dat de 10 tot 12 zender de bandbreedte moeten delen zodat je (zeker bij NGC en Discovery) naar een complete blokjesbrei zit te kijken...

Als je slim bent dan zet je je hetze tegen de kabelboeren opzij en geniet je van betere kwaliteit voor een acceptabele prijs. Kijk eens naar onze buurlanden en verder in Europa wat je voor CAI o.i.d. televisie kwijt zijn. Mogen we hier echt niet mopperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb digitale kabel van UPC mogen aanschouwen (aangesloten via zo'n externe decoder). Dat is toch maar een stuk slechter dan de kwaliteit die sateliet geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:18:
[...]

Spreek voor jezelf.

WIj hebben hier de 3 soorten in huis, tw: SAT, Kabel (zowel dig. als analoog) en Digitenne.
Hier in het boerengehucht Hendrik Ido Ambacht heb je al een CAI abonnement voor iets meer dan 9 euro per maand. Wil je hier digitaal kijken kan koop je enkel eenmalig een smartcard voor € 13 en je heb een redelijk groot aanbod aan zenders zonder extra kosten. Komt natuurlijk wel een DVB-C decoder bij maar die zijn niet duurder dan een DVB-T ontvanger.

Tot 2 of 3 jaar geleden was ik ook helemaal into satelliet maar nu ik de kwaliteit van de digitale kabel zelf heb mogen ervaren dan is zowel digitenne als CanalDigitaal dan wel goedkoper, maar qua kwaliteit zijn ze vele malen slechter.
De reden dat ik nog steeds sat kijk is dat ik bij de CS clubje zit met leuke extra zenders, maar zou ik dat niet hebben dan zou C+ (die ik dus als back-up heb) er per direct uitgaan. Dat zijn pas een stel uitzuigers...

Nou is het bij Digitenne puur een technische aangelegenheid, maar C+ propt zoveel mogelijk zenders in een transponder zodat ze zo weining mogelijk ruimte hoeven te huren op de satelliet. Gevolg daarvan is dat de 10 tot 12 zender de bandbreedte moeten delen zodat je (zeker bij NGC en Discovery) naar een complete blokjesbrei zit te kijken...

Als je slim bent dan zet je je hetze tegen de kabelboeren opzij en geniet je van betere kwaliteit voor een acceptabele prijs. Kijk eens naar onze buurlanden en verder in Europa wat je voor CAI o.i.d. televisie kwijt zijn. Mogen we hier echt niet mopperen.
In jouw gebied niet. ;)

Tot dusver zit ik met casema opgescheept, godzijdank voor de vele keuze mogelijkheden. :+

Maar 9 euro per maand is wel een redelijk acceptabel maandbedrag voor SD-tv en mogelijk HD-tv maar dan had ik me niet bevonden in het philips topic maar in het sony topic. :z Bij casema is dat hier al gauw 16 euro in de maand. :(
De philips had altijd al een pré vanwege de ambilight, erg grappig effect en ofzo effectief bij dvd en hd-dvd. :9

Voor het standaard pulp SD-tv (dgk, gtst en andere shit-series of ellende uit de wereld :r) wat digitenne biedt daarvoor vind ik digitenne voldoende, vind ik iets echt het scherper bekijken waard dan download ik dat desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Zijn er ondertussen mensen die bij de 37PFL9732 de digital-in + digital-out coax gebruiken in combinatie met een PS3? Komt er in dit geval DD5.1 geluid tot bij de receiver?
Dit om het lipsync probleem te omzeilen zonder hdmi te gebruiken voor geluid, aangezien dan DD5.1 downscaled wordt tot PCM2.0...

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende vraag al eerder op dit forum tegengekomen, maar bij mijn weten nog geen antwoord, dus is ook mijn vraag of iemand wat meer weet van de Philips 42PFL7782. Slechts twee online winkels bieden deze aan als je zoekt via kieskeurig of andere prijsvergelijkers. is dit model net geïntroduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:31:
Ik heb de volgende vraag al eerder op dit forum tegengekomen, maar bij mijn weten nog geen antwoord, dus is ook mijn vraag of iemand wat meer weet van de Philips 42PFL7782. Slechts twee online winkels bieden deze aan als je zoekt via kieskeurig of andere prijsvergelijkers. is dit model net geïntroduceerd?
Duits en/of frans model waarschijnlijk en de grijs-import toestellen worden door een beperkt aantal winkels gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05-2021
Ik heb de 42 pfl9632 hier in Almere bij Apollo (geen internet winkel!) gezien voor 1799 Euro. Ze vertelden er wel bij dat het Duitse modellen zijn, maar dat ze gewoon onder de Nederlandese garantie vallen.

Is er iets mis met die Duitse modellen of gewoon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb die van mij in een duitse MM gehaald, is maar even rijden voor mij.
Garantie is gewoon nederlands, en het duitse menu zet je gewoon op nederlands. Klaar. Ik heb overigens wel een digital out, en naar ik lees zijn er een hoop modellen die dat niet (meer) hebben hier. Misschien is het in duitsland nooit weg gehaald? Maar goed, ik heb die van mij nu een week of 8, dus wellicht is eea veranderd. In ieder geval zie ik het probleem van een duits "model" niet. Er is geen bal anders aan, ook niet je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Digital out hebben ze allemaal wel, het gaat om de digital-in :)

En volgens mij voeren ze in duitsland exact dezelfde modellen als in NL, dus over technische verschillen hoef je je ook niet druk te maken. En al zou je TV terug moeten naar duitsland voor service, lijkt me dat ook niet een probleem: Ik zou niet weten waarom de duitse serviceorganisatie minder goed zou zijn dan de nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij(42PFL7782D) is gewoon te vinden op de nederlandse Philips site:

http://www.p4c.philips.co...FL7782D/12&scy=nl&slg=NLD

Dynamisch contrast van deze lcd is 12000:1,zo hoog heb ik het bij Philips nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05-2021
Misschien en beetje off-topic, maar ik zit te puzzelen met de volgende opgave.

Ik heb nu een CRT TV met een UPC Mediabox met digitale kanalen, een Pioneer Home Cinema met DVD player, een Philips Satelietontvanger en een VHS recorder.

Als ik straks mijn HDTV heb, wil ik natuurlijk zoveel mogelijk van HDTV genieten. Dat betekent denk ik :
  1. HDTV van UPC aanschaffen (HDMI/4 HDTV kanalen)
  2. een Blu-Ray of HDDVD player aanschaffen
  3. een DVD/HD recorder aanschaffen ipv de VHS recorder
Wat ik mij afvraag is of er apparaten zijn die deze funkties combineren.

Hoe sluit ik dat spul trouwens allemaal aan zonder ingewikkeld te moeten doen met selecteren van de juiste bron?

Graag julie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 weken maak ik gebruik van digitale TV van @Home. Dit in combinatie met de Philips DCR2022 via SCART aangesloten. Ik heb nu veel last van doorlopende kleuren. Met name bij sterke kleurverschillen. Bijvoorbeeld Rood-wit. Het rood loopt dan door in het wit. Hierdoor is bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd niet om aan te zien.

XBOX360 games en DVD's via Component zijn perfect. De TV zelf sluit ik uit.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen. Zal een betere SCART kabel de oplossing worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Gister achtergekomen dat mijn 47PFL9732D eerst aan moet zetten en op juiste ingang moet zetten voordat ik mijn HTPC die via DVI-HDMI aangesloten is aanzet anders krijg ik geen beeld. Dus als ik eerst mijn HTPC aanzet en daarna TV aanzet en HDMI 2 zet dan krijg ik geen beeld.

Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus is ook mijn vraag of iemand wat meer weet van de Philips 42PFL7782.
Zoals gezegd (inmiddels) te vinden op de Philips website. De brochure is publicatiedatum 28 december, dus het lijkt een vrij nieuw model te zijn. Aan het stroomverbruik te zien lijkt dat ook, want 170W voor een 42 inch scherm heb ik nog niet eerder gezien. (edit) Op de voorpagina van de brochure staat contrast tot 1:7500, maar daarna staat bij de specs inderdaad 1:12000. Vreemd. (/edit)

Overigens heb ik laatst bij een vriend een 32" Philips LCD (32PF9966) 'doorgemeten' qua verbruik. Deze is gespec'd op 145W en verbruikte bij hem (op zijn instellingen) ongeveer 110Watt (afhankelijk van wat op beeld te zien was). Na wat spelen met de instellingen, heb ik zonder merkbaar kwaliteitsverlies, het verbruik naar zo'n 65 Watt weten te krijgen _/-\o_ . Het loont dus zeker om even de instellingen af te gaan en alles goed af te stellen!

Interessant vond ik vooral dat niet de 'helderheid' maar het 'contrast' juist veel uitmaakte qua verbruik. Bij mijn computerscherm (Dell FPW2405) is juist wel de helderheid de bepalende factor.

In ieder geval stond het contrast van de LCD TV op 75, en de Ambilight helderheid op 100. Deze zijn teruggezet naar respectievelijk 40 en 50. Door het opschroeven van de helderheid (stond geloof ik op ongeveer 38) is het beeld ongeveer gelijk qua kijkplezier, maar verbruikt de TV dus nog maar iets meer dan de helft!

Overigens blijkt de TV ook in een van de menu's met instellingen een 'eco' mode te hebben, die ongeveer vergelijkbaar is met de settings die we zelf hadden uitgezocht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:12:
[...]

Zoals gezegd (inmiddels) te vinden op de Philips website. De brochure is publicatiedatum 28 december, dus het lijkt een vrij nieuw model te zijn. Aan het stroomverbruik te zien lijkt dat ook, want 170W voor een 42 inch scherm heb ik nog niet eerder gezien. (edit) Op de voorpagina van de brochure staat contrast tot 1:7500, maar daarna staat bij de specs inderdaad 1:12000. Vreemd. (/edit)
Philips maakt wel vaker foutjes bij de specs en deze LCD lijkt mij hetzelfde als de 42PFL7962D maar dan zonder Ambilight en een extra HDMI aansluiting maar die heeft ook een dynamisch contrast van 7500:1.
De nieuwe modellen lijken inderdaad wel iets zuiniger te zijn want de 32PFL7962 zit ook maar op 110W en de 37PFL9642(voor de franse markt) zit op 168W terwijl de 37PFL9632 op 208W zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:20:
[...]

Philips maakt wel vaker foutjes bij de specs en deze LCD lijkt mij hetzelfde als de 42PFL7962D maar dan zonder Ambilight en een extra HDMI aansluiting maar die heeft ook een dynamisch contrast van 7500:1.
De nieuwe modellen lijken inderdaad wel iets zuiniger te zijn want de 32PFL7962 zit ook maar op 110W en de 37PFL9642(voor de franse markt) zit op 168W terwijl de 37PFL9632 op 208W zit.
dat klopt inderdaad. en wat ik nog een voordeel vindt is dat de behuizing zwart is inplaats van het zilver. en die extra hdmi aansluiting.

@_ep
bedankt voor de info. had zelf niet gezien dat dit een nieuw model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar reacties, ik weet even niet meer wie wat poste dus even in het algemeen:

- Het lijkt me dat Philips of welke fabrikant da ook niet echt moeilijk kan doen over een in het "buitenland" gekocht product. De bedoeling bij oa Philips is en blijft dat men bij voorkeur contact opneemt met Philips. En als ik nu als Duitser naar Nederland verhuis, of als Nederlander naar Duitsland, en mijn spullen meeneem ben kan ik dan fluiten naar mijn garantie? Nee tuurlijk niet.
Overigens Sub, ik gok dat je de tv in Herzogenrath gekocht hebt, in Heerlen zijn alle spullen even duur, die MM ligt namelijk binnen de prijsgarantie afstand. Ik heb ze er al een paar keer opgewezen.

- De niewe serie tv's, althans de 9x32 serie, schijnt problemen te hebben met een RGB signaal over scart. Als je de dc2022 decor nu instelt op CVBS of in ieder geval NIET op RGB is het beeld misschien beter, geen doorgelopen kleuren meer. Optimaler zou natuurlijk de Samsung H360R via HDMI zijn.

- Een kennis heeft sinds kort de 42PFL7762 op zich is het een aardig toestel, analoog signaalkomt er helemaal niet verkeerd uit. Wat dit toestel echter mist, net als de 7782 (en vandaar dit bericht) is de digital out. Als je nu biujv een dvd kijkt moet je nu dus werken met vertragingen op de eventuele HT receiver. Om toch het geluid van de tv naar een versterker te krijgen heb ik bij de kennis een jack to cinch (koptelefoon naar rood/wit) aangesloten, ik had echter nogwel het idee dat het ook zo niet altijd even synchroon loopt.
De contrast verhouding kan ik niet met mijn ogen meten, dus hard kan ik hier niets overzeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat Dynamische contrast verhoudingen vaak erg onrealistisch zijn. Veel mensen zetten het dynamische deel uit (zeker bij zwart / wit films stort het als het backlight continu dimt en weer oplicht). Darbij komt nog dat het meestal niet van wit tot zwart gemeten wordt maar ook nog eens van bijna wit tot bijna zwart, net als de response tijd.
Dit geldt overigens voor alle fabrikanten dus de waardes onderling geven wel een indicatie, maar bepaal op basis van het opgegeven getal niet je eind keuze svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:20:
- Een kennis heeft sinds kort de 42PFL7762 op zich is het een aardig toestel, analoog signaalkomt er helemaal niet verkeerd uit. Wat dit toestel echter mist, net als de 7782 (en vandaar dit bericht) is de digital out. Als je nu biujv een dvd kijkt moet je nu dus werken met vertragingen op de eventuele HT receiver. Om toch het geluid van de tv naar een versterker te krijgen heb ik bij de kennis een jack to cinch (koptelefoon naar rood/wit) aangesloten, ik had echter nogwel het idee dat het ook zo niet altijd even synchroon loopt.
Je kan natuurlijk ook gewoon een scartadapter nemen en deze instellen op out zodat je gewoon een stereo out hebt.
Ook mensen met een dig out en een dvd kijken hebben last van vertraging :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide scarts waar de 7762 over beschikt zijn bezet. En een scart verdeel blok lijkt me nou niet echt een oplossing.
Zelf had ik geen last van vertraging bij gebruik van de digi-out op de aurea en ook van anderen heb ik hier nog geen melding van gezien. Zou wel erg zijn als ze het bij de digi-out dus toch nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:20:
Overigens Sub, ik gok dat je de tv in Herzogenrath gekocht hebt, in Heerlen zijn alle spullen even duur, die MM ligt namelijk binnen de prijsgarantie afstand. Ik heb ze er al een paar keer opgewezen.
Inderdaad, Herzogenrath.
Maar ik heb liggen zeuren in Heerlen, en daar ging niks meer van de prijs af. In Herzogenrath mooi verhaaltje opgehangen, en dat scheelde me nog eens bijna 250 euro of zo! En daar rij ik wel even een kwartiertje extra voor :)
Maar prijsgarantie? Daar doet de MM toch niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij zijn ze daar in de praktijk afgestapt, idd: In Zwolle kan je ook onderhandelen wat je wilt, korting krijg je niet.

Toch wel indrukwekkend eigenlijk: blijkbaar zijn er dus genoeg mensen die €2400 (oid) voor de 37PFL9732 overhebben, terwijl hij 2 km verderop bij coolsound voor €1850 staat. Terwijl ik niet verwacht dat de MM zoveel betere service levert. En ook de mediamarkt heeft hem lang niet altijd op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij, of beter gezegd mijn ouders, is de vestiging van Herzogenrath zelfs dichterbij dan de vestiging in Heerlen, terwijl ze er wel wonen.
Op de site van MM staat nog altijd dat ze de laagste prijs beloven, tot zelfs 14 dagen na aankoop binnen een straal van 15 Km. Heerlen - Herzogenrath is (net) minder. Voorheen is de toelaatbare afstand groter gewwest. Hierdoor kon ik enkele openings aanbiedingen van Maastricht gewoon in Heerlen halen zonder problemen met parkeren etc ivm de drukte in Maastricht. Ja er staat niet in de voorwaarden van de prijsgarantie dat openings aanbiedingen van collega vestigingen uitgezonderd zijn. Ook al staat er in de openings advertentie dat het uitsluitend om de vestiging M'tricht gaat, ik ben toch niet gek. Dat hun prijzen niet met alles de laagste zijn is mij al lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waar vinden jullie die informatie van die 7782? Volgens:
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:12:
Zoals gezegd (inmiddels) te vinden op de Philips website.
zou het op de philips site staan maar ofwel krijg ik een andere site voorgeschoteld ofwel heb ik teveel alcohol in mijn systeem zitten dat ik er tig keer overheen heb gekeken :) De prijs van die 7782 is voor mij geschikt, ambilight heb ik niet nodig (heb toch altijd een lamp aan in de kamer want anders val ik over iemand zijn lange poten :+ ) maar de prijs van rond de 1300 euro (bij pick2pay) maakt dat een 42" zo in mijn budget valt :)

En dan te weten dat ik die TV straks cadeau doe aan mijn pa :|

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe erg is het met de vertraging van het geluid. Indien de 7782 geen digital out heeft, is het noodzakelijk om het geluid te vertragen. De responsetijd is 5msec. dus moet volgens mij niet veel problemen geven met de synchronisatie van het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op maandag 31 december 2007 @ 23:37:
Waar vinden jullie die informatie van die 7782?
....zou het op de philips site staan maar ofwel krijg ik een andere site voorgeschoteld ofwel heb ik teveel alcohol in mijn systeem zitten dat ik er tig keer overheen heb gekeken :)
Aan de linkerkant zie je in het lichtblauw product infomatie staan,als je daar op klikt kun je een pdf file openen/opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 02:08:
Hoe erg is het met de vertraging van het geluid. Indien de 7782 geen digital out heeft, is het noodzakelijk om het geluid te vertragen. De responsetijd is 5msec. dus moet volgens mij niet veel problemen geven met de synchronisatie van het geluid
De vertraging is veel meer dan 5ms(wat je inderdaad niet zal merken) en ook niet constant zoals ik begrepen heb,las op AVforums dat iemand het zelfs over 200ms had.
Misschien als je alle beeldverbeteraars uit zet dat je dan aan de response tijd van je tv komt maar je koopt natuurlijk geen tv met alle foefjes om ze uit te zetten.
Maar door alle problemen waar ik over lees wacht ik voorlopig ff met mijn aankoop,ik wil zelf de 32 of 37PFL9632 maar heb de laatste van de week ergens gezien waar de mensen zelf zeer tevreden over waren maar ik vond het beeld afschuwelijk,je zag gewoon vertraging in gedeeltes van het beeld(ik weet niet als hier een naam voor is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De enige waar je echt vertraging ziet en ook verdomd vaak, is SBS6. Geen idee wat ze daar doen, maar tis horrible. Maar 200 ms wordt echt never nooit niet gehaald, geloof me. Er is ook maar een persoon op AVforums, die dat ook maar 1x heeft gezegd volgens mij. Daarnaast is het niet constant zijn van de delay niet zo van belang. Er zijn onderzoeksresultaten (weet niet meer waar gelezen), die aantonen dat mensen sync problemen pas gaan waarnemen vanaf 60ms. Dus als jij bij een film 60ms delayed, zit je weer opnieuw in die marge. Ik delay op mijn dvd speler standaard 40 ms, en het ziet er gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:10:
De enige waar je echt vertraging ziet en ook verdomd vaak, is SBS6. Geen idee wat ze daar doen, maar tis horrible. Maar 200 ms wordt echt never nooit niet gehaald, geloof me. Er is ook maar een persoon op AVforums, die dat ook maar 1x heeft gezegd volgens mij. Daarnaast is het niet constant zijn van de delay niet zo van belang. Er zijn onderzoeksresultaten (weet niet meer waar gelezen), die aantonen dat mensen sync problemen pas gaan waarnemen vanaf 60ms. Dus als jij bij een film 60ms delayed, zit je weer opnieuw in die marge. Ik delay op mijn dvd speler standaard 40 ms, en het ziet er gewoon goed uit.
Toevallig was het inderdaad SBS6 :*)
Helaas kan ik met mijn Pioneer RCS-606H en Pioneer DVR-550HX-S geen delay instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister hebben we een philips 32pfl9632d beneden staan en tot nu toe zeer tevreden:). Ik heb mijn xbox360 erop aangesloten via component (op een 1 of andere manier pakt de tv gewoon 1080p :))alleen krijg ik geen geluid kan iemand mij hierbij helpen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Component geeft geen geluid door. Je moet dus wel nog even een geluidskabel trekken van je xbox naar je receiver, of naar je tv. Al dan niet digitaal.. Hier gaat component naar de tv, en optisch digitaal rechtstreeks naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de Philips 32PFL9632 te kopen.

Welke is het geschikt voor 3,5 meter te nemen... 32 of 37 Inch.... Ik neem aan dat de 32 Inch genoeg geschikt is voor zo'n afstandmeter, toch?

Is 9632 met of zonder DVD te leverbaar, of begrijp ik het verkeerd?

Vast en zeker bednakt van de antwoord(en)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De 9632 is een tv, geen DVD speler.

Voor 3,5 meter lijkt mij de 37" een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:02:
De 9632 is een tv, geen DVD speler.

Voor 3,5 meter lijkt mij de 37" een betere keuze.
Ik zit ook op 3,5 meter en heb een 37 inch 9632.

TV beeld is dan ook schitterend..sommige zenders hebben zelfs haast dvd-kwaliteit en dat is gewoon met analoge kabel van onze UPC "vrienden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de Philips site dat de 37PFL9632 nu ineens 165W verbruikt(was 208W),nieuwe revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

NielsNL schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:38:
Ik zit net ff in de handleiding van de Aurea te lezen...
Wisten jullie dat... de firmware open-source is!?!
Heeft iemand hier al iets mee gedaan?
Ik vraag me af of je iets wilt doen met de firmware voor zo'n dure TV :o

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
mee007 schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:41:
[...]

Eergisteren tv met deze beugel tegen de muur gehangen. Ziet er goed uit. Voelt wel "akelig" als je met een vriend dat ding tegen de muur in die beugel hangt. Toch altijd zo'n idee van, als hij maar niet van de muur komt. :P

Paar puntjes:
- Die 4,3 cm afstand tot de muur, is echt maar net genoeg voor goede ambi. Toen de tv op 15 cm voor de muur stond, was ambi absoluut mooier/beter! Maar goed, het werkt nog steeds goed, licht is alleen veel harder geworden, en de scheidingen tussen de ambi aan de zijkant en boven is "harder" geworden.
- Ik begrijp Vogel's redenatie niet helemaal. Het is een Vesa beugel, voor een Vesa tv. Mooi. Ik wil de beugels achterop de tv monteren, zoek matchende gaatjes, blijkt dat ikhet bovenste gaatje niet kan gebruiken, omdat er dan onder geen gaatje is net op die plek. Moet ik dus een gaatje omhoog. Blijkt dat de bovenkant van de muurplaat vervolgens bijna gelijk ligt met de bovenkant van de tv. Dat ziet er natuurlijk niet uit, want die muurplaat willen we natuurlijk niet zien. Dus om de muurplaat zo ver mogelijk naar beneden te krijgen, heb ik maar zelf gaten bij geboord, om zo toch het bovenste gaatje van de beugels te kunnen benutten. However, naar mijn idee had de muurplaat nog verder naar beneden gekunt, en op dit punt begrijp ik vogels niet. Waarom hebben ze die schuine inkepingen niet een cm of 5-20 lager gemaakt?

Maar goed, hij hangt, ziet er strak uit, en functioneert goed. Alle bevestigingsmaterialen netjes bijgeleverd.
Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas bij de kennis de 42PFL7762 opgehangen met de EFW 6345 van vogels. Het is maar goed dat Philips zelf nog extra grote afstands bussen meeleverde bij dit toestel anders had ik de beugel niet kunnen gebruiken. Ook handig trouwens dat vogels en philips in hun handleidingen hier niks over zeggen.
Eerst alles volgens tekening gemonteerd achterop, ook met strips die totaal niet mooi op de gaten vallen en daardoor oversteken. Blijkt het geheel niet in de beugel te passen door de subwoofer die achter uitsteekt. Afstandbusjes geplaatst die zijdelings op de tekening afgebeeld zijn bij vogels, nog niet goed. Toevallig de lange bussen in een zakje bij de tv gevonden (samen met langere schroeven) en ja dan past het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens bij mijn TV gekeken. Op voet kan ik hem op 3 cm van de muur plaatsen. Dit zou dus voor Philips genoeg moeten zijn voor Ambilight. Op deze afstand ga ik hem ook ophangen. Overigens staat hij nu op 9,5 cm en ben ik nog niet enthousiast over de Ambilight functie. Maar tja het scheeld mij maar € 100 in de aanschaf inclusief een 3ms panel.

Heeft overigens al iemand een idee op mijn vraag? Ik heb net een test gedaan met de Xbox op 3 aansluitingen (Component [met laagste resolutie XBox], Scart en S-video [zijkant]). Bij alle 3 kreeg ik niet de indruk dat de uitlijning van de kleuren slecht is. Overigens ontvangt de TV dan geen RGB maar CVBS.

Maar met mijn STB op CVBS heb ik wel de indruk dat de uitlijning slecht is. Dit tevens als ik op MediaCenter TV kijk (ook via de XBox). Lijkt er dus op de dat er iets met het kabel signaal is.

Dat het beter kan heb ik de ervaring bij familie en kennissen.
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:24:
Sinds 2 weken maak ik gebruik van digitale TV van @Home. Dit in combinatie met de Philips DCR2022 via SCART aangesloten. Ik heb nu veel last van doorlopende kleuren. Met name bij sterke kleurverschillen. Bijvoorbeeld Rood-wit. Het rood loopt dan door in het wit. Hierdoor is bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd niet om aan te zien.

XBOX360 games en DVD's via Component zijn perfect. De TV zelf sluit ik uit.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen. Zal een betere SCART kabel de oplossing worden?
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.