[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.699 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:53:
Eens bij mijn TV gekeken. Op voet kan ik hem op 3 cm van de muur plaatsen. Dit zou dus voor Philips genoeg moeten zijn voor Ambilight. Op deze afstand ga ik hem ook ophangen.
Dat is echt te weinig! Niet ophangen op deze afstand, als je dat uberhaupt al gaat lukken, daar de Vogels die ik gebruikt heb volgens mij een van de platste is, en die 4,3 cm doet.
Ik vraag me af hoe je er bij komt dat meneer Philips 3 cm goed vind, want in de handleiding staat toch echt dat de optimale afstand 10-20 cm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:07:
[...]

Dat is echt te weinig! Niet ophangen op deze afstand, als je dat uberhaupt al gaat lukken, daar de Vogels die ik gebruikt heb volgens mij een van de platste is, en die 4,3 cm doet.
Ik vraag me af hoe je er bij komt dat meneer Philips 3 cm goed vind, want in de handleiding staat toch echt dat de optimale afstand 10-20 cm is.
B-tech heeft beugels voor 32 Inch vanaf 19 mm. Dit lukt je echter niet met de scart kabels e.d. ze hebben ook een 30 mm variant. En Ambilight ga ik niet missen. Ik wordt nu al onrustig van het geflikker en kijk meer naar het licht dan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:20:
- Een kennis heeft sinds kort de 42PFL7762 op zich is het een aardig toestel, analoog signaalkomt er helemaal niet verkeerd uit.
Hoe bevalt dat ding? :) Hij is voor mijn vader die bijna elke dag 4 a 5 uur TV kijkt als ontspanning dus het beeld moet wel goed zijn :) Die digitale uitgang en ambilight heb ik niet nodig, heb een onkyo met lipsync correctie voor hem besteld dus dat mag geen probleem opleveren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 02-01-2008 12:14 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst mijn PS3 via HDMI aan mijn Philips 32pfl9632 verbonden en mijn tv dmv coax aan mijn logitech z5500. Hier kreeg ik geen DTS. Nu heb ik mijn PS3 optisch aan mijn logitech speakerset verbonden en ik krijg nu wel DTS. Ik heb totaal geen last van lip sync problemen. Wellicht dat dit komt omdat zowel de PS3 als de LCD HDMI 1.3 aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
UltraSub schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 08:03:
[...]
Eergisteren tv met deze beugel tegen de muur gehangen. Ziet er goed uit. Voelt wel "akelig" als je met een vriend dat ding tegen de muur in die beugel hangt. Toch altijd zo'n idee van, als hij maar niet van de muur komt. :P

Paar puntjes:
- Die 4,3 cm afstand tot de muur, is echt maar net genoeg voor goede ambi. Toen de tv op 15 cm voor de muur stond, was ambi absoluut mooier/beter! Maar goed, het werkt nog steeds goed, licht is alleen veel harder geworden, en de scheidingen tussen de ambi aan de zijkant en boven is "harder" geworden.
- Ik begrijp Vogel's redenatie niet helemaal. Het is een Vesa beugel, voor een Vesa tv. Mooi. Ik wil de beugels achterop de tv monteren, zoek matchende gaatjes, blijkt dat ikhet bovenste gaatje niet kan gebruiken, omdat er dan onder geen gaatje is net op die plek. Moet ik dus een gaatje omhoog. Blijkt dat de bovenkant van de muurplaat vervolgens bijna gelijk ligt met de bovenkant van de tv. Dat ziet er natuurlijk niet uit, want die muurplaat willen we natuurlijk niet zien. Dus om de muurplaat zo ver mogelijk naar beneden te krijgen, heb ik maar zelf gaten bij geboord, om zo toch het bovenste gaatje van de beugels te kunnen benutten. However, naar mijn idee had de muurplaat nog verder naar beneden gekunt, en op dit punt begrijp ik vogels niet. Waarom hebben ze die schuine inkepingen niet een cm of 5-20 lager gemaakt?

Maar goed, hij hangt, ziet er strak uit, en functioneert goed. Alle bevestigingsmaterialen netjes bijgeleverd.
Bedankt voor je tip!
Ben het wel met je eens dat je die plaat ziet. Er staat wel dat de garantie vervalt als je zelf boort. Ik ga toch even Vogels mailen om te vragen wat ze hier van vinden...

20 cm vind ik persoonlijk te veel, ik kijk er ook van de zijkant tegenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:10:
Pas bij de kennis de 42PFL7762 opgehangen met de EFW 6345 van vogels. Het is maar goed dat Philips zelf nog extra grote afstands bussen meeleverde bij dit toestel anders had ik de beugel niet kunnen gebruiken. Ook handig trouwens dat vogels en philips in hun handleidingen hier niks over zeggen.
Dan is die 7762 anders van opbouw dan de 9732, want de vogels 6345 werkt hier prima met een 37PFL9732 (hooguit dat een balk van het frame van de steun precies voor de scart aansluitingen langsloopt, wat het aansluiten van scart apparaten wat lastiger maakt. Maar het frame kan nog 1 stap verplaatst worden en dan heb je er minder last van. Wij hebben geen scart apparatuur meer, dus voor ons boeit het al helemaal niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:06:
Ik zie op de Philips site dat de 37PFL9632 nu ineens 165W verbruikt(was 208W),nieuwe revisie?
Verwar je hem niet met de 37PFL9732? Die verbruikt 208W volgens zijn specsheet. In principe kan het wel dat ze hem bij release eerst over (of onder)specificeren, en daarna beter uitmeten en de specs dan bijstellen. Dit gebeurt ook wel met andere electronica.

In vergelijking is de 42PFL7782 ten opzichte van de 37PFL9632 5 inch groter met vrijwel hetzelfde verbruik (165 naar 170 Watt, alleen zonder ambilight, en misschien wat andere kleine features?). Aangezien de meeste 42" modellen 230-240Watt gespecificeerd hebben kan ik me niet voorstellen dat alleen die ambilight 60 Watt op de spec zou zetten, hooguit 20Watt.

Ik hoop dat ze snel met (meer) zuinige modellen komen, want een 42" met (surround) ambilight en een spec-verbruik van (minder dan) 190W is toch wel :9~. Anders is de 37PFL9632 wel aardig, maar die heeft weer net geen surround ambilight.

(edit: Die 7782 heeft Pixel Plus 2 HD, wat volgens mij inmiddels redelijk oud is. Zou het dan toch om een oud model gaan? Nieuwere modellen hebben Pixel Plus 3 HD, of Perfect Pixel HD wat de meest recente benaming lijkt te zijn. Bij kieskeurig staat de 7782 wel gewoon als 'nieuw' in de lijst...)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:02:
De 9632 is een tv, geen DVD speler.

Voor 3,5 meter lijkt mij de 37" een betere keuze.
Ok, is me duidelijk. Ik denk ook dat de 37" meer geschikter is. Nu heb ik nog vraagjes over.

- Zijn er de 37PFL9632-gebruikers genoeg tevreden met de 37" op zo'n afstand 3,5 a 4 meter?

- Ik kijk graag naar voetbal en films. Om een scherpe en mooie beeld van te houden... Wat raden jullie me aan, om een scherpe en mooie beeld van te instellen?

- Zijn er meer onderdelen , dat ik moet weten, welke ik bij de 37PFL9632 erbij moet kopen...zoals welke wandbeugel en welke DVD-recorder (of moet dat HDD?) , etc...?

Vast en zeker bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:39:
[...]

Verwar je hem niet met de 37PFL9732? Die verbruikt 208W volgens zijn specsheet. In principe kan het wel dat ze hem bij release eerst over (of onder)specificeren, en daarna beter uitmeten en de specs dan bijstellen. Dit gebeurt ook wel met andere electronica.

In vergelijking is de 42PFL7782 ten opzichte van de 37PFL9632 5 inch groter met vrijwel hetzelfde verbruik (165 naar 170 Watt, alleen zonder ambilight, en misschien wat andere kleine features?). Aangezien de meeste 42" modellen 230-240Watt gespecificeerd hebben kan ik me niet voorstellen dat alleen die ambilight 60 Watt op de spec zou zetten, hooguit 20Watt.

Ik hoop dat ze snel met (meer) zuinige modellen komen, want een 42" met (surround) ambilight en een spec-verbruik van (minder dan) 190W is toch wel :9~. Anders is de 37PFL9632 wel aardig, maar die heeft weer net geen surround ambilight.

(edit: Die 7782 heeft Pixel Plus 2 HD, wat volgens mij inmiddels redelijk oud is. Zou het dan toch om een oud model gaan? Nieuwere modellen hebben Pixel Plus 3 HD, of Perfect Pixel HD wat de meest recente benaming lijkt te zijn. Bij kieskeurig staat de 7782 wel gewoon als 'nieuw' in de lijst...)
Ik weet zeker dat de 37PFL9632 op 208W zat omdat dat één van de eigenschappen is waar ik op let bij aankoop en 165W vs 132W maakt de keuze tussen een 32"of een 37"een stuk makkelijker(komt omdat ik zonnecellen op m'n dak heb dus is een beetje een sport geworden).
Pixel Plus 2 zit op veel nieuwe modellen,ook op de 32/42PFL7962.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem niet zelf, maar een kennis. Ik vond het analoge kabel signaal er best ok uitzien op terwijl hun "huis-installatie" toch echt te wensen overlaat.
En ja, Pixel Plus 2 HD is oud, maar als je het toch niet aanzet is het geen gemis tov Pixel Perfect.

Hoe de tv verder, langere tijd, bevalt kan ik niet zeggen. Alleen dat ze er gister retour winkel mee zijn gegaan omdat hij het niet meer zou doen. Ik was toen ze hem kochten toevallig bij ze in de buurt dus vroegen ze me om hem te installeren en op te hangen. Nu ben ik zelf weer thuis, en dus niet meer bij hun in de buurt en weet dan ook totaal niet wat er mis was. Ze zijn al wat ouder en niet erg technisch dus het hoeft niet perse te zijn dat er ook echt iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 09:33

KhaZ

Alfa Romeo

Ik lees veel op avforums.co.uk net als anderen hier, en het valt mij op dat zo goed als iedereen daar problemen met de "PC" mode heeft, in combinatie met een, jawel, PC. Zijn er hier mensen die de 9x32 wel als een volledig functionele pc-monitor kunnen gebruiken, zonder bugs als tearing en smerige interlacing?

Ik ga er toch wel vanuit dat er wel mensen zijn waar het wel goed werkt.. > zouden jullie je setup + instellingen kunnen posten? Graag gebruikte videokaart, type DVI -> HDMI kabel (al dan niet met of zonder geluid), en evt. instellingen m.b.t. de PC mode.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Ok, is me duidelijk. Ik denk ook dat de 37" meer geschikter is. Nu heb ik nog vraagjes over.

- Zijn er de 37PFL9632-gebruikers genoeg tevreden met de 37" op zo'n afstand 3,5 a 4 meter?

- Ik kijk graag naar voetbal en films. Om een scherpe en mooie beeld van te houden... Wat raden jullie me aan, om een scherpe en mooie beeld van te instellen?

- Zijn er meer onderdelen , dat ik moet weten, welke ik bij de 37PFL9632 erbij moet kopen...zoals welke wandbeugel en welke DVD-recorder (of moet dat HDD?) , etc...?

Vast en zeker bedankt!!
Ik heb zelf de 47 inch vesie en zit op ca 3,5 meter. Echt je krijgt daar geen spijt van. Je zal hoogstens even een weekje moeten wennen aan de grootte. En echt, daarna wil je niets anders meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Krijg je geen spijt van, ik heb inmiddels de 37 9732 een maand in bezit. Ik zit er ongeveer 3 meter vanaf, zeker niet te groot! Maar ik zou wel voor digitale tv gaan, analoog vind ik er persoonlijk niet (mooi genoeg) uitzien. Met digi tv van Casema is het echter subliem!

Echter heb ik als enige minpunt de ruis en gekraak dat ik hoor als ik de PS3 gebruik. Is d.m.v. HDMI aangesloten dus had een kraakhelder geluid verwacht. Dat is echter niet het geval, alleen als er geluid op de lijn is lijkt er geen bijgeluid te zijn (of in ieder geval niet hoorbaar). Meerdere mensen waarbij er bijgeluiden zijn vooral als er geen geluid op de lijn is?
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Vast en zeker bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
KhaZ schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:24:
Ik lees veel op avforums.co.uk net als anderen hier, en het valt mij op dat zo goed als iedereen daar problemen met de "PC" mode heeft, in combinatie met een, jawel, PC. Zijn er hier mensen die de 9x32 wel als een volledig functionele pc-monitor kunnen gebruiken, zonder bugs als tearing en smerige interlacing?

Ik ga er toch wel vanuit dat er wel mensen zijn waar het wel goed werkt.. > zouden jullie je setup + instellingen kunnen posten? Graag gebruikte videokaart, type DVI -> HDMI kabel (al dan niet met of zonder geluid), en evt. instellingen m.b.t. de PC mode.
Mischien dat je de startpost en het vorige topic kunt doornemen: daar staat precies uitgelegd wat de problemen waren en hoe die opgelost zijn.
De 9x32 serie is prima te gebruiken als 1920*1080 monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een afstand van 3.5 - 4 meter zou ik zelf eerder naar de 42 inch neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zou zeker voor 42" gaan. Niet naar neigen, zeker weten :)
* UltraSub zit op 4,20 van 47", en vond hem al "klein" worden na 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen er binnenkort nog LCD's van Philips met ingebouwde HDTV receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat wil je dan HDTV gaan receiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:22:
Wat wil je dan HDTV gaan receiven?
Ik bedoelde een digitale hdtv receiver.
Waarmee je nu al met je casema kaart digitaal tv kan kijken.en in de toekomst al klaar is voor hd tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Philips doet geen DVB-C en de kabelmaatschappijen gebruiken niet echt open standaarden voor hun uitzendingen. Sony heeft een aantal modellen met DVB-C, maar daarmee kan je ook niet in elke regio digitale kabel kijken en soms ook niet alle zenders ontvangen. En de verwachting is dat deze situatie alleen maar slechter, ipv beter gaat worden. Op dit moment zoeken kabelmaatschappijen eerder naar mogelijkheden om het gebruik van in TV's ingebouwde decoders te beperken dan naar mogelijkheden om dit uit te breiden. Dit itt tot bijvoorbeeld digitenne (DVB-T), waarbij er zelfs pakketten speciaal voor TV's met ingebouwde ontvangers door KPN worden verkocht. Beetje jammer. Hopelijk dat dit gedrag van kabelmaatschappijen in de toekomst door een toezichthouder wordt aangepakt, maar ik heb daar nog niks over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou idd das jammer
Qua mogelijkheden(100hz, full HD resolutie, geïntegreerde HDTV tuner en een 160 GB harde schijf) vindt ik de Sharp LC-46HD1E erg leuk maar ik wil een philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
meen ik het nu maar of zitten de meeste mensen met hun 37"+ tv's ver van hun tv of ligt het gewoon aan mij? Bij ons stond de 32" sony CRT tv op euhm, pak em beet... 1.5 a 2m max? :o

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Tsjah, maar wij zitten dan ook niet in de gevangenis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:32:
Tsjah, maar wij zitten dan ook niet in de gevangenis >:)
Goed antwoord :D Het lijkt hier wel op een gevangenis met de verbouwing van ons 2 verdiepingen 10x15m huis ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:09:
Ik weet zeker dat de 37PFL9632 op 208W zat omdat dat één van de eigenschappen is waar ik op let bij aankoop en 165W vs 132W maakt de keuze tussen een 32"of een 37"een stuk makkelijker(komt omdat ik zonnecellen op m'n dak heb dus is een beetje een sport geworden).
Pixel Plus 2 zit op veel nieuwe modellen,ook op de 32/42PFL7962.
Voor mij is het ook een beetje sport. Ik wil met een nieuwe TV eigenlijk niet of nauwelijks meer gaan verbruiken dan mijn huidige (CRT). Als ze echter blijven stoeien met de specs is het moeilijk in te schatten wat het werkelijk verbruik gaat worden. Misschien toch eens naar een behulpzame winkel met mijn verbruiksmetertje...

Interessant dat PP2. Misschien bleek PP3 toch wat problemen te veroorzaken zodat ze het niet meer gebruiken? Ik verwacht ook niet dat ik dat aan wil hebben, dus zoals gezegd maakt het dan eigenlijk niet uit.

Aardig dat die 42pfl7962 ook 170 watt specificeert (incl 2 channel ambilight). Dit laat zien dat zelfs een (modern) 42" scherm op een 170W spec kan zitten. Met de juiste constrast/helderheid/ambilight instellingen moet dat toch (ruim) onder de 100W 'echt' verbruik uit kunnen komen. Het begint in ieder geval ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik heb gisteren een 37PLF9632 besteld bij redcoon voor €1479,- excl verzendkosten. Zodra ik hem heb zal ik wat fijne foto's posten van de tv icm met mijn PS3 en een paar Blu-Ray-tjes en spellen zoals COD4. Er worden hier trouwens weinig foto's van de tv in actie gepost.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd me aangeraden, dat ik voor de afstandmeter 4meter een 42" zou nemen.
Bij allerlei winkels bekeek ik verschillende inch's welke het beste is.
Ik merkte dat de 37" genoeg voldoende is. Bovendien past de 42" niet in mijn tv-hoek, maar de 37" wel... 8)7

Enne... weten jullie missch toevallig welke goedkoopste DVD/HDD recorder en HDMI-kabel ik kan kopen. Bij welke winkel wel?

Vast en zeker bedankt van jullie tip(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee007 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:53:
[...]

Ik heb zelf de 47 inch vesie en zit op ca 3,5 meter. Echt je krijgt daar geen spijt van. Je zal hoogstens even een weekje moeten wennen aan de grootte. En echt, daarna wil je niets anders meer... ;)
Ik heb de 47" bekeken.... wat een grootte, dat ik heen en weer rondkeek...
En de ondertiteling ging vlak voor je ogen staan, terwijl de afstand 3,5 meter is... Niks voor mij.
37" is voldoende...

Toch bedankt voor de tip! Dat geldt het ook voor de andere gebruikers... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Je mag me beschuldigen van niet alle topics door te lezen maar wat ik me afvraag is of de piep al uit de voeding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
nee, dat issie niet voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
EgoPro schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:40:
Je mag me beschuldigen van niet alle topics door te lezen maar wat ik me afvraag is of de piep al uit de voeding is?
Ik weet het niet hoor, ik denk dat het een reeks slechte voedingen zijn geweest.
Als ik de TV op stand-by zet (dus met afstandbediening) hoor ik werkelijk helemaal niets (ook niet op 10 cm afstand van de TV)
Als ik de TV aan de zijkant van het toestel zelf uitzet, hoor ik alleen als ik op 10 cm met mijn oor boven de TV hang een heel erg licht piepje. Echt als ik verder dan 10 cm weg ben, hoor ik helemaal niets.
Bij mij speelt dit dus helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 09:33

KhaZ

Alfa Romeo

Ik hoor altijd zeer goed wanneer dimmers, koelkasten etc. geluid maken, maar bij m'n recent aangeschafte 42PFL9732 heb ik nergens last van!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hier wel hoor, en gezien het aantal mensen met dit probleem denk ik dat het wel meer is als een slechte batch. Daar komt nog bij dat er hier gevallen zijn geweest waarbij een monteur langs is geweest, het ding open heeft gehad, en het probleem niet verholpen heeft. Als het een slechte batch voedingen was, zou Philips hier wel vanaf weten, en die wel door een monteur laten vervangen als die er toch is. Mijn gevoel zegt dat 80% van de toestellen het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTS / DD over HDMI op Digital Out 42PFL9632 (nieuw model; zonder Digital In)

Het is gelukt om consistent gesynchroniseerd meerkanaals digitaal geluid over de digital out van de tv te krijgen.
Mijn oplossing:
HDMI-1: Geen apparaat aangesloten (instelling DVD)
HDMI-3: DVD aangesloten (instelling Spel)

Ik ga nog een avondje spelen en laat meer weten wanneer ik meer gevonden heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat gebruik je dan als bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DVD speler aangesloten op HDMI-3

Op dit moment staat HDMI-1 op "Geen" en dat maakt geen verschil.
Ik moet nog de DVD speler op HDMI-1 aansluiten en instelling "Spel"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Adze

CCNP !

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:53:
DTS / DD over HDMI op Digital Out 42PFL9632 (nieuw model; zonder Digital In)

Het is gelukt om consistent gesynchroniseerd meerkanaals digitaal geluid over de digital out van de tv te krijgen.
Mijn oplossing:
HDMI-1: Geen apparaat aangesloten (instelling DVD)
HDMI-3: DVD aangesloten (instelling Spel)

Ik ga nog een avondje spelen en laat meer weten wanneer ik meer gevonden heb!
@The Marcello; Jij bent de held van de dag!!! Ik heb het net geprobeerd en het werkt!!! DD5.1 via TV naar reciever. _/-\o_ Eeuwig dank !!!

Ter info: Ik heb hier een 9632 en mn PC via HDMI nu aangesloten op ingang HDMI3...

[ Voor 3% gewijzigd door Adze op 05-01-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
OMG, het kan toch niet zo simpel zijn dat je apparaat op HDMI-3 aangesloten moet zijn. Ongelooflijk dat het nog nooit eerder iemand is opgevallen :o

Ik heb het ook getest: zowel met de vorige als de huidige firmware krijg ik meerkanaals geluid uit een bron die aangesloten is op HDMI-3 :D

TV is een 37PFL9732

Ik heb wel de indruk dat het niet simpelweg werkt als je naar de input toeschakelt, ik moet de tv uit en inschakelen om meerkanaals geluid te krijgen (ik heb alleen nog DD getest). Op HDMI-2 werkt dit truukje niet. HDMI-1 is al bezet door iets anders bij ons, daar ga ik niet mee testen.

Ik zal de startpost morgen ook aanpassen, om dit te vermelden.

Danku TheMarcello :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Ik ga m'n ps3 gelijk aan hdmi-3 hangen en testen..... Het zal toch niet zo simpel zijn...? :9~

Edit: en jawel ook hier werkt het perfect, eindelijk display synced DD5.1 geluid via de digital-out!
Dit is toch wel erg goed nieuws... _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door bureno op 05-01-2008 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk blijkt dat de instelling "spel" of "pc" er niets toe deed. Wel is het zo dat een specifieke instelling je meer of minder mogelijkheden geeft in de keuze voor het beeldformaat. Zo hadden mijn kinderen vanmorgen een film waar is de instelling op "pc" moest zetten om ervoor te zorgen dat de 16:9 instelling beschikbaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:29:
Er werd me aangeraden, dat ik voor de afstandmeter 4meter een 42" zou nemen.
Bij allerlei winkels bekeek ik verschillende inch's welke het beste is.
Ik merkte dat de 37" genoeg voldoende is. Bovendien past de 42" niet in mijn tv-hoek, maar de 37" wel... 8)7

Enne... weten jullie missch toevallig welke goedkoopste DVD/HDD recorder en HDMI-kabel ik kan kopen. Bij welke winkel wel?

Vast en zeker bedankt van jullie tip(s)
MD81777 met HDMI bij Aldi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Beste Tweakers,

wij hebben zojuist de Philips 37PFL9632D ontvangen en onze eerste indruk is best wel twijfelachtig. In de winkel was alles perfect ook al was het op een normale dvd speler aangesloten maar bij ons is er toch wat ruis op het scherm en het beeld is nou niet wat je zegt van Wow.

Wij hebben digitale tv via UPC Media Box. Een normale DVD speler erop aangesloten en een Home Cinema Set alleen deze pakt op het moment alleen nog het surround geluid van de normale kanalen en niet van de digitale kanalen.

Weet iemand hoe dit komt of hoe dit opgelost kan worden want 2000 euro voor een toestel waarvan de kwaliteit op dit moment nog niet heel geweldig is is ook een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook aan de kwaliteit van je kabels liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:39:
Het kan ook aan de kwaliteit van je kabels liggen
We hebben een andere coax kabel tussen de antenne en de mediabox gelegd en de kwaliteit is wel al iets beter. Alleen de amerikaanse zenders is nog niet heel denderend. Wij hebben een normale dvd speler...Niet zo heel bijzonder ofzo, maar als je nu normale dvdtjes gaat kijken is de kwaliteit dan hele stukke beter of gebeurd dat pas bij een HD DVD?

(wat ik ook zag dat was dat bij de standaardinstellingen sommige niet op maximum stonden zoals HD picture en iets met ruis nog eentje volgens mij....moet ik deze op maximum zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davystam schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:27:
(wat ik ook zag dat was dat bij de standaardinstellingen sommige niet op maximum stonden zoals HD picture en iets met ruis nog eentje volgens mij....moet ik deze op maximum zetten?)
In het algemeen wordt ruis versterkt door veel beeldbewerking. In ieder geval alles om het beeld scherper te maken zal ook ruis versterken. Dan gaat het dus op specifieke scherpte-instellingen, maar waarschijnlijk ook Pixel Plus/Perfect Pixel.

Of je iets op minimaal of maximaal moet zetten hangt af van wat het precies is: ruisonderdrukking natuurlijk maximaal, maar scherpte minimaal (of in ieder geval laag). Wat uiteindelijk de beste instellinge/combinatie is hangt van je persoonlijke voorkeur af.

Ik heb ook wel eens gehoord dat de kwaliteit van de analoge TV zenders via UPC behoorlijk kan afnemen als de digitale TV doos ertussen zit. (edit): Als je de coax tussen antenneaansluiting en mediabox vervangt en het helpt, dan zit je dus analoog te kijken, want bij digitaal heb je of beeld met de kwaliteit waarin het verzonden is, of beeld met artifacten (of helemaal geen beeld). Probeer eens die mediabox er tussenuit te halen...(/edit)

De kwaliteit van de kabel is bij analoge signalen echt belangrijk. Je moet niet zo'n dun witmerk kabeltje gebruiken, maar bv een Hirschmann dubbel afgeschermd. Deze zijn wat minder handelbaar (iets dikker) maar houden wel veel beter storingsbronnen buiten. Je kunt ze vinden voor 10-20 euro afhankelijk van de lengte.

Als je ruis hebt op een aantal specifieke kanalen, dan kan het zijn dat je last hebt van een zend-bron in de omgeving. Bij ons was er bijvoorbeeld storing op de zenders die rond 550MHz en 700MHz zaten - kennelijk precies wat een nieuwe zendmast vlakbij verstuurt. Sommige zenders kon je niets meer zien van het beeld, alleen nog geluid horen. Met de nieuwe coax-kabel is het beeld weer gewoon goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Ik lees op kieskeurig dat een firmware update de "brom" zou vorkomen ook een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:56:
[...]

In het algemeen wordt ruis versterkt door veel beeldbewerking. In ieder geval alles om het beeld scherper te maken zal ook ruis versterken. Dan gaat het dus op specifieke scherpte-instellingen, maar waarschijnlijk ook Pixel Plus/Perfect Pixel.

Of je iets op minimaal of maximaal moet zetten hangt af van wat het precies is: ruisonderdrukking natuurlijk maximaal, maar scherpte minimaal (of in ieder geval laag). Wat uiteindelijk de beste instellinge/combinatie is hangt van je persoonlijke voorkeur af.

Ik heb ook wel eens gehoord dat de kwaliteit van de analoge TV zenders via UPC behoorlijk kan afnemen als de digitale TV doos ertussen zit. (edit): Als je de coax tussen antenneaansluiting en mediabox vervangt en het helpt, dan zit je dus analoog te kijken, want bij digitaal heb je of beeld met de kwaliteit waarin het verzonden is, of beeld met artifacten (of helemaal geen beeld). Probeer eens die mediabox er tussenuit te halen...(/edit)

De kwaliteit van de kabel is bij analoge signalen echt belangrijk. Je moet niet zo'n dun witmerk kabeltje gebruiken, maar bv een Hirschmann dubbel afgeschermd. Deze zijn wat minder handelbaar (iets dikker) maar houden wel veel beter storingsbronnen buiten. Je kunt ze vinden voor 10-20 euro afhankelijk van de lengte.

Als je ruis hebt op een aantal specifieke kanalen, dan kan het zijn dat je last hebt van een zend-bron in de omgeving. Bij ons was er bijvoorbeeld storing op de zenders die rond 550MHz en 700MHz zaten - kennelijk precies wat een nieuwe zendmast vlakbij verstuurt. Sommige zenders kon je niets meer zien van het beeld, alleen nog geluid horen. Met de nieuwe coax-kabel is het beeld weer gewoon goed.
Erg bedankt voor de hulp. Nou ja Nederland 1,2,3 etc ziet er erg goed uit. Af en toe zijn de gezichten beetje raar gekleurd maar bij andere personen in hetzelfde shot weer niet. We hebben op het moment een nieuwe scart kabel gelegd tussen de tv en de mediabox...en een witte coax kabel tussen de antenne en de mediabox. Misschien voor die witte coax kabel een ander halen dan???
Daarentegen valt eurosport wel weer goed mee en is nasn en discovery weer stukje minder. Misschien omdat het amerikaanse kanalen zijn? We hebben op het moment niet echt ruis meer maar bedoelde meer af en toe wat sneeuwvlokjes, door het zwarte heen enzo.
Iets dat je niet helemaal goed ziet maar wel als je er op let.

Maar op het moment kijken we alleen nog maar digitaal via upc dus dat analoge beeld maakt niet zo heel veel meer uit. Als het digitale en de dvd kwaliteit maar goed is.

Kort samengevat zal dus een goede coax kabel tussen de antenne en mediabox wel helpen???En hoe zit dat met een scartkabel tussen de dvdspeler en de tv???Moet daarvoor ook een goede in de plaats komen of heeft dat niet gek veel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 08:52:
Uiteindelijk blijkt dat de instelling "spel" of "pc" er niets toe deed.
Als ik je posts combineer, mag ik dan de conclusie trekken dat zolang je HDMI ingang 3 gebruikt dat je dan wel gesynchroniseerde audio-uit met DD of DTS kunt krijgen? Alle overige instellingen maken dus niets uit?

Dit heb je ook geprobeerd met DVD's waar je voorheen wel problemen mee had?

If so....... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat is bij mij wel zo, behalve dan dat ik de TV een keer uit en aan moet zetten om 5.1 te krijgen als ik switch van satelliet (hdmi1) naar DVD (hdmi3). Dit hoeft natuurlijk niet als ik de TV aanzet om een DVD te kijken.

Ik heb nog niet genoeg ermee gespeeld om uit te vinden of er andere methoden zijn om in mijn situatie direct 5.1 te krijgen. Wanneer ik iets vind, laat ik dat wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davystam schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:15:
Maar op het moment kijken we alleen nog maar digitaal via upc dus dat analoge beeld maakt niet zo heel veel meer uit. Als het digitale en de dvd kwaliteit maar goed is.

Kort samengevat zal dus een goede coax kabel tussen de antenne en mediabox wel helpen???En hoe zit dat met een scartkabel tussen de dvdspeler en de tv???Moet daarvoor ook een goede in de plaats komen of heeft dat niet gek veel zin?
Weet je zeker dat je digitaal kijkt? Je kiest een zender via de mediabox en niet via de TV zelf? Volgens mij zou het vervangen van de kabel tussen antenneaansluiting en mediabox *niets* moeten uitmaken voor het digitale signaal tenzij je artifacts (blokjes met storing, groene of zwarte vlakken, e.d.) ziet in plaats van ruis. Een digitaal signaal kan door storing geen ruis oppikken.

Het zien van blokjes waar wel 'gewoon' beeld in zit is overigens geen digitale storing. Dit is vaak te zien in drukke scenes (bv een school vissen of zwerm vogels) doordat het beeld te veel gecomprimeerd wordt. Dit is niet op te lossen want zo wordt dit signaal uitgezonden.

De kabel tussen DVD speler en TV vervoert een analoog signaal. De kabelkwaliteit is daarbij dus van belang. Bij Scart is ook vaak winst te behalen door gebruik van goede kabels en connectoren. Dit moet je echter uitproberen want zonder de situatie precies te kennen is het moeilijk voorspellen wat er gaat gebeuren na vervanging. Je kunt ook kijken of je de DVD speler op een andere manier kunt aansluiten (hangt van de speler af), bv 'component' of zelfs digitaal (DVI of HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:05:
[...]

Weet je zeker dat je digitaal kijkt? Je kiest een zender via de mediabox en niet via de TV zelf? Volgens mij zou het vervangen van de kabel tussen antenneaansluiting en mediabox *niets* moeten uitmaken voor het digitale signaal tenzij je artifacts (blokjes met storing, groene of zwarte vlakken, e.d.) ziet in plaats van ruis. Een digitaal signaal kan door storing geen ruis oppikken.

Het zien van blokjes waar wel 'gewoon' beeld in zit is overigens geen digitale storing. Dit is vaak te zien in drukke scenes (bv een school vissen of zwerm vogels) doordat het beeld te veel gecomprimeerd wordt. Dit is niet op te lossen want zo wordt dit signaal uitgezonden.

De kabel tussen DVD speler en TV vervoert een analoog signaal. De kabelkwaliteit is daarbij dus van belang. Bij Scart is ook vaak winst te behalen door gebruik van goede kabels en connectoren. Dit moet je echter uitproberen want zonder de situatie precies te kennen is het moeilijk voorspellen wat er gaat gebeuren na vervanging. Je kunt ook kijken of je de DVD speler op een andere manier kunt aansluiten (hangt van de speler af), bv 'component' of zelfs digitaal (DVI of HDMI).
Ja wij kijken via de UPC mediabox. Het irritante wel is dat we het niet voor elkaar krijgen dat je de afstandsbediening van de Philips kan gebruiken met de mediabox want die pakt alleen de hele tijd de analoge tv. Als we via de afstandsbediening van UPC dan naar de mediabox gaan zien sommige zenders er keurg uit ja maar ja de sportzenders zijn toch best beetje schokkerig en wat onduidelijker. Wij kijken nou eenmaal veel sport dus wel erg zonde want wat als dit dan ook bij voetbal zo is.

De dvd speler zit met een kabel naar de tv die aan de ene kant een scart aansluiting heeft en aan de andere kant is dit open gemaakt en zijn er 4 aparte uitgangen zoals een spelcomputer ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:47:
Dat is bij mij wel zo, behalve dan dat ik de TV een keer uit en aan moet zetten om 5.1 te krijgen als ik switch van satelliet (hdmi1) naar DVD (hdmi3). Dit hoeft natuurlijk niet als ik de TV aanzet om een DVD te kijken.

Ik heb nog niet genoeg ermee gespeeld om uit te vinden of er andere methoden zijn om in mijn situatie direct 5.1 te krijgen. Wanneer ik iets vind, laat ik dat wel weten.
En jah hoor.. hoe simpel kan het zijn, hdmi kabel op HDMI3 aangesloten.. en perfect 5.1 geluid door de coax naar de receiver.. (het mooie blauwe balkje ligt op) Dit bevestigd toch mijn eerder vermeldde vermoeden dat het iets software matigs is.. deze 'instelling' zou toch ook gewoon op de eerste 2 hdmi poorten van toepassing moeten zijn! Ben blij dat het nu werkt!
_/-\o_ aan degene die het uitgevogeld heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Is het trouwens niet mogelijk om geluid vanuit de side ingang icm beeld via de HMDI ingang te gebruiken?

Ik was namelijk uitgegaan van 2 tulp pluggen, en heb dus een 10m 3.5mm jack to tulp kabel gekocht :( Omvormkabeltje kost 90 eurocent maar is wel 20km rijden...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat valt wel in het menu in te stellen, maar ik weet niet of de TV dat wel pakt: Er mag dan geen geluid op de HDMI ingang staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Dat HDMI 3 truukje werkt!!! Thanks!!!!!! Moest wel eerst de TV en dvd speler uit en weer aan zetten alvorens het werkte. Top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Alleen merk ik nu dat dat niet geldt voor een DTS signaal. Uberhaubt krijg ik geen geluid op mijn TV met een DTS signaal via HDMI. :'(
Wat zijn de bevindingen van anderen? Krijgen jullie wel geluid uit de TV wanneer je DTS geluid kiest in een DVD en de DVD speler met HDMI hebt verbonden naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mee007 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:46:
Alleen merk ik nu dat dat niet geldt voor een DTS signaal. Uberhaubt krijg ik geen geluid op mijn TV met een DTS signaal via HDMI. :'(
Wat zijn de bevindingen van anderen? Krijgen jullie wel geluid uit de TV wanneer je DTS geluid kiest in een DVD en de DVD speler met HDMI hebt verbonden naar de TV?
Same here... Via HDMI wel netjes DD (soms ff schakelen tussen HDMI kanalen om werkend te krijgen) maar DTS is nog steeds een no-go.
Wel is het me opgevallen dat er soms wat hick-ups in het geluid zitten. Net alsof de tv weer terug wil schakelen naar PCM maar het dan toch net niet afmaakt en weer terug naar DD gaat.

Synced DD/DTS Is wel werkend te krijgen dmv de DIG. IN te gebruiken en op je DVD-speler de audio uit te schakelen op de HDMI. Dit werkte altijd al bij mij...

Maar we zijn op de goede weg. Nog even en we hebben een bruikbare Philips TV
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
pascalbulsing schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:23:
[...]

Same here... Via HDMI wel netjes DD (soms ff schakelen tussen HDMI kanalen om werkend te krijgen) maar DTS is nog steeds een no-go.
Wel is het me opgevallen dat er soms wat hick-ups in het geluid zitten. Net alsof de tv weer terug wil schakelen naar PCM maar het dan toch net niet afmaakt en weer terug naar DD gaat.

Synced DD/DTS Is wel werkend te krijgen dmv de DIG. IN te gebruiken en op je DVD-speler de audio uit te schakelen op de HDMI. Dit werkte altijd al bij mij...

Maar we zijn op de goede weg. Nog even en we hebben een bruikbare Philips TV
8)7
Helaas mijn 47pfl9632 heeft geen dig. in...
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Adze

CCNP !

Ook DTS is bij mij via ingang HDMI-3 goed. DTS was bij mij trouwens nooit een probleem, ook niet via HDMI-1 ingang. Ik heb echter geen losse DVD speler met HDMI om het te testen, maar heb het getest vanaf m'n PC.

Sommige spreken over het moeten uit-en-aan zetten van de tv om het goed te krijgen, nadat gewisseld is van bron. Ook dit probleem herken ik niet op mijn 37pfl9632. De TV doet na weken gepruts nu eindelijk wat hij moet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wamelr schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:23:
[...]

Als ik je posts combineer, mag ik dan de conclusie trekken dat zolang je HDMI ingang 3 gebruikt dat je dan wel gesynchroniseerde audio-uit met DD of DTS kunt krijgen? Alle overige instellingen maken dus niets uit?

Dit heb je ook geprobeerd met DVD's waar je voorheen wel problemen mee had?

If so....... _/-\o_
Je hebt helemaal gelijk...
En ja, ik heb DVD's gebruikt waar ik voorheen wel problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je TV kan naar alle waarschijnlijkeheid (de mijne in elk geval niet) geen DTS geluid weergeven. Gebruik dan gewooon DD/AC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 07:12:
[...]

Je TV kan naar alle waarschijnlijkeheid (de mijne in elk geval niet) geen DTS geluid weergeven. Gebruik dan gewooon DD/AC3.
Bedankt voor de tip! Zal vanavond mijn ps3 ook eens aan ingang 3 hangen. (off-topic: Ga eerst 20 km door de Ardennen trekken....)

Dat de TV geen DTS kan weergeven kan ik inkomen, clou van het verhaal is of TV dan wel DTS doorgeeft via de Digital OUT zodat we dat ook gesynced bij de versterker krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mensen hebben er nu eigenlijk nog last van geluid wat niet synchroon loopt met het beeld indien geluid rechtstreeks vanaf de dvd speler naar de receiver wordt verbonden.
Televisie die ik nl op het oog heb heeft geen digitale audio uitgang.
Wat ik van andere gebruikers heb vernomen is dat dit vooral een probleem is bij de oudere toestellen en niet meer bij de nieuwere, gezien deze de beelden veel sneller verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lees anders even het topic. Hoe nieuwer je toestel, hoe meer kans je hebt, want des te meer processing vind er plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het blijft dus lastig als je DTS wil afspelen, want dan zal de tv deze signalen dus niet doorgeven.
Ik ben echt benieuwd naar mensen die ook een televisie zonder de digitale uitgang hebben en of het ook storend is met betrekking tot het geluid. Of is dit weer een verhaal dat een paar personen hebben meegemaakt en dat de meeste mensen hier geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:52:
maar het blijft dus lastig als je DTS wil afspelen, want dan zal de tv deze signalen dus niet doorgeven.
Ik ben echt benieuwd naar mensen die ook een televisie zonder de digitale uitgang hebben en of het ook storend is met betrekking tot het geluid. Of is dit weer een verhaal dat een paar personen hebben meegemaakt en dat de meeste mensen hier geen last van hebben?
Ik heb er persoonlijk alleen last van bij een paar films. Ik kan rustig zeggen dat 85% van de films die ik kijk gewoon goed zijn. Ik weet niet waarom juist die films er erge last van hebben. Als je het geluid via de digital out van de tv laat lopen (ipv rechtstreeks naar je versterker) is het beeld idd goed synchroon, maar dan kan je dus geen DTS gebruiken.

Ik heb een DVD hier (digital video essentials) die je helpt je TV te calibreren. Daar staat ook een sync feature op, wanneer ik die afspeel, merk je dat het geluid via de versterker een fractie van een seconde later is dan het geluid van de TV zelf. Maar dat is echt miniem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik kan begrijpen dat mensen met de lipsync problemen hebben als ze geen lipsync correctie op de receiver hebben. Maar hoe zit het met mensen die wel een receiver met lipsync hebben. Als ik hier lees dan lijkt het alsof de vertraging niet consistent en vraag ik me af wat dan het nut van lipsync correctie op een receiver is?

Ik heb namelijk een onkyo 505 aangeschaft voor mijn vader (een flinke vooruitgang :Y ) en die heeft dus ook lipsync correctie maar ik vraag me af of ik de DVD-speler rechtstreeks dan wel eerst via de TV aan de receiver moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je kan een waarde van vertraging zoeken die bij de meeste DVD's/zenders effectief werkt. Het geluid hoeft niet op de milliseconde gelijk te lopen met het beeld, wat ik in dit topic heb gelezen is dat vertraging hoorbaar wordt bij ongeveer 65ms.
als je dan bijvoorbeeld 80ms instelt op je receiver, dan heb je het hele gebied van 15-145ms afgedekt. Je moet dan wel een hele vervelende zender of DVD zitten te kijken, wil je merkbaar last van lipsync problemen krijgen.

Die 80ms is een voorbeeldje ter illustratie. Wat je zou kunnen doen is een DVD of zender (SBS shownieuws is om één of andere vage reden bijzonder vertraagd :+ ) met de grootste merkbare problemen zoeken en een vertraging instellen waarbij je er net geen last meer mee hebt. En dan checken bij een DVD/zender zonder problemen of die dan ook nog steeds goed is. Als je zo'n compromis hebt gevonden zal je waarschijnlijk (hopelijk) nooit meer met die instelling hoeven te klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in de startpost veel, om kunnen te begrijpen en zo.
Maar er is me nog niet echt duidelijk van paar dingetjes....

1) wat is er verschil tussen 60Hz en 100Hz? Bij 100Hz een scherpere beeld?
2) DTS... wat houdt het in?
3) 9632 is een analoge tv, maar hoe krijg je het digitaal instellen... via TV-provider te aanvragen?
4) Cineos...?

Vast en zeker bedankt van de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben zojuist de Philips 37PFL9632D ontvangen en onze eerste indruk is best wel twijfelachtig. In de winkel was alles perfect ook al was het op een normale dvd speler aangesloten maar bij ons is er toch wat ruis op het scherm en het beeld is nou niet wat je zegt van Wow.

Wij hebben digitale tv via UPC Media Box. Een normale DVD speler erop aangesloten en een Home Cinema Set alleen deze pakt op het moment alleen nog het surround geluid van de normale kanalen en niet van de digitale kanalen.

Weet iemand hoe dit komt of hoe dit opgelost kan worden want 2000 euro voor een toestel waarvan de kwaliteit op dit moment nog niet heel geweldig is is ook een beetje duur.
[/quote]

Ik heb me lang blind gestaard op de 37PFL9732D, grotendeels dezelfde LCD die jij hebt. Tot ik het topic 'LCD of Plasma?' ging lezen. Nadat ik me in deze materie had verdiept, en met eigen ogen ben gaan vergelijken in winkel, ben ik een beetje teruggekomen op LCD.

Jouw TV, en eigenlijk elke LCD, is zeer gevoelig voor heb binnenkomede signaal. Veel gevoeliger dan plasma, dat meer 'vergevingsgezinder' is. In de winkel met een HD-demo of met HD TV, ziet het beeld van jouw TV er erg gelikt uit. Echter, met gewoon SD materiaal, (analoge TV, digitale TV of DVD) valt LCD vaak tegen, ook op een Full HD LCD. (Met SD materiaal heb je overigens niets aan Full HD. Zolang er nog niet of nauwelijks HD TV is, er Blu Ray spelers nog geen gemeen goed zijn, zie je geen verschil met HD Ready, en al helemaal niet op een 94 cm scherm en van een paar meter afstand).
Plasma heeft op alle facetten een beter beeld. Natuurlijkere kleuren, scherper met bewegend beeld (en TV beelden bewegen nu eenmaal altijd), geen ghosting (hoewel je dat op jouw LCD dat ook nauwelijks meer zal hebben), een zwart is ook echt zwart, en niet grijs. Hoofdregel: plasma is beter voor (digitaal) TV kijken en films op DVD. LCD wordt interessant als je op je scherm ook je computer wilt aanscluiten. Bij stilstaandbeeld is LCD vaak scherper. Sommige gamers hebben ook liever LCD. Nadelen van plasma, is dat je minimaal voor 94 cm moet gaan. Het 'inbranden', ooit een nadeel bij plasma, is inmiddels achterhaald.

Kortom, heb je wel de juiste TV gekocht? Nu je hem nog maar net hebt, en je waarschijnlijk nog in de zogenoemde wettelijke afkoelingsperiode zit, zou je kunnen overwegen hem in te ruilen tegen een (veel goedkopere) panasonic 37PV70 (plasma, HD ready). Die geeft bij gewoon TV kijken en DVD een veel mooier beeld dan jouw veel duurdere Philips. Je mist dan wel ambilight. Maar goed, de beeldkaliteit is het belangrijkst, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:45:
Ik las in de startpost veel, om kunnen te begrijpen en zo.
Maar er is me nog niet echt duidelijk van paar dingetjes....

1) wat is er verschil tussen 60Hz en 100Hz? Bij 100Hz een scherpere beeld?
2) DTS... wat houdt het in?
3) 9632 is een analoge tv, maar hoe krijg je het digitaal instellen... via TV-provider te aanvragen?
4) Cineos...?

Vast en zeker bedankt van de uitleg!
1) Europese uitzendingen zijn in het Pal(50) type. Dit houdt in dat de beelden 50Hz zijn.
Nu kun je met deze tv de beelden verdubbelen om zo iets in scherpte en rust te winnen. Nadeel is wel dat als letterlijk verdubbeld (elk plaatje 2 weergeven) wordt snel bewegende schaken erg schokkerig lijken. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de tekst regels bij goede morgen nederland en bij rtl.z die kunnen er lastig worden.
Amerikaanse zenders, maar voor europe vooral belangrijk, amerikaanse zenders zijn in ntsc opgenomen. Deze hebben de beelden op 60Hz. Veel oudere tv's deden deze beelden terug rekenen naar 50 Hz of op rekenen naar 100Hz. Dit leverde eigenlijk altijd trillingen / haperingen in het beeld. Deze generatie kan ze gewoon op 60 Hz laten.
Voor blu-ray en hd-dvd geldt hetzelfde deze zijn 24 beelden per seconde en kun je door de tv laten oprekken naar 100 maar gelukkig ook gewoon op 24 laten.

2) DTS is nat als DD een methode om geluid te comprimeren en zo meerkanaals bijv. 5.1 of 7.1, op een dvd op te slaan. DTS heeft een lagere (en andere) compressie dan dd, dit leidt ertoe dat een DTS soundtrack doorgaans meer ruimte in neemt op de schijf. Hoewel de compressie lager is vergt een DTS doorgaans toch meer rekenkracht doordat het aantal Mb/s hoger is. Tevens vraagt DTS weer een extra chip / licentie overeenkomst. Vaak wordt er door tv en dvd fabrikanten daarom ervoor gekozen om uitsluitend DD te encoderen (uit te pakken). DTS kan vaak wel onbewerk doorgevoerd worden naar bijv. een receiver die het dan wel kan uitpakken.
Het is overigens iets te kort door de bocht om te zeggen dat een DTS soundtrack beter is dan DD. Dit ligt vooral ook aan de zorg die de uitgever aan de soundtrack besteed.

3) Ik denk dat je heel wat door elkaar haalt.
De tv beschikt over een paneel dat digitaal aanestuurd wordt. Maar de bron hoeft niet digitaal te zijn.
De tv zelf heeft zowel een analoge tuner, voor bijv. standaard analoog kabel signaal, ingebouwd en tevens beschikt de tv over een DVB-T tuner welk UITSLUITEND voor digitale tv via de ETHER geschikt is, in nederland is dat Ned 1,2,3 en digitenne (plus iets van tele 2 geloof ik.
Wil je digitale tv via de kabel ben je toch overgeleverd bij deze tv aan een extrene decoder die je (op de hd-tv decoder van samsung na) lekker ironisch analoog (scart) dient aan te sluiten.

4) Cineos is niks anders dan een verzamel naam voor een reeks producten die Philips bij elkaar vindt passen kwa design en mogelijkheden. Doorgaans is dit tevens de "luxere" product lijn.
Elke fabrikant heeft zo wel hun kreet om een bepaalde groep producten aan te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Chevy454 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:03:
Ik kan begrijpen dat mensen met de lipsync problemen hebben als ze geen lipsync correctie op de receiver hebben. Maar hoe zit het met mensen die wel een receiver met lipsync hebben. Als ik hier lees dan lijkt het alsof de vertraging niet consistent en vraag ik me af wat dan het nut van lipsync correctie op een receiver is?

Ik heb namelijk een onkyo 505 aangeschaft voor mijn vader (een flinke vooruitgang :Y ) en die heeft dus ook lipsync correctie maar ik vraag me af of ik de DVD-speler rechtstreeks dan wel eerst via de TV aan de receiver moet hangen.
Raymond schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:22:
Je kan een waarde van vertraging zoeken die bij de meeste DVD's/zenders effectief werkt. Het geluid hoeft niet op de milliseconde gelijk te lopen met het beeld, wat ik in dit topic heb gelezen is dat vertraging hoorbaar wordt bij ongeveer 65ms.
als je dan bijvoorbeeld 80ms instelt op je receiver, dan heb je het hele gebied van 15-145ms afgedekt. Je moet dan wel een hele vervelende zender of DVD zitten te kijken, wil je merkbaar last van lipsync problemen krijgen.

Die 80ms is een voorbeeldje ter illustratie. Wat je zou kunnen doen is een DVD of zender (SBS shownieuws is om één of andere vage reden bijzonder vertraagd :+ ) met de grootste merkbare problemen zoeken en een vertraging instellen waarbij je er net geen last meer mee hebt. En dan checken bij een DVD/zender zonder problemen of die dan ook nog steeds goed is. Als je zo'n compromis hebt gevonden zal je waarschijnlijk (hopelijk) nooit meer met die instelling hoeven te klooien :)
Precies :*)
UltraSub schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:10:
De enige waar je echt vertraging ziet en ook verdomd vaak, is SBS6. Geen idee wat ze daar doen, maar tis horrible. Maar 200 ms wordt echt never nooit niet gehaald, geloof me. Er is ook maar een persoon op AVforums, die dat ook maar 1x heeft gezegd volgens mij. Daarnaast is het niet constant zijn van de delay niet zo van belang. Er zijn onderzoeksresultaten (weet niet meer waar gelezen), die aantonen dat mensen sync problemen pas gaan waarnemen vanaf 60ms. Dus als jij bij een film 60ms delayed, zit je weer opnieuw in die marge. Ik delay op mijn dvd speler standaard 40 ms, en het ziet er gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

davystam schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:39:
Beste Tweakers,

hmm ik heb mijn vers bestelde exemplaar nog niet binnen (wel bijna € 500 minder voor betaald dan jij, bij welke boer heb je dat ding in godsnaam gekocht?)

Ben nu wel erg benieuwd naar de kwaliteit van het scherm op mijn digitale casema beeld. Wat ik alleen niet van je snap is waarom je een Full HD (1080p) tv hebt gekocht terwijl je geen appartuur in huis hebt die ook maar gebruik kan maken van "slechts" HD ready (720p en 1080i) resoluties. Ik hoop voor jou en je tv dat je van plan bent om binnenkort een BluRay speler oid aan te schaffen.

Zijn er mensen met ervaringen met casema digitale TV icm de 37PFL96332?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Voor de liefhebbers van de AUREA Ambilight icm een Bluray promotie filmpje (youtube) VETTE SJIT!!! nu al spijt van mijn 37PFL9632. echt te gek!

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht voor UltraSub:

Ik las in een voorgaande reply in dit topic dat je je TV bij MM Herzogenrath gekocht hebt. Ikzelf woon ca een half uurtje van MM Herzogenrath af en ben aan het twijfelen tussen de 42PFL9632 of de 42PFL9732. Ik wil je een aantal vragen stellen. Kan ik je (privé) mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:40:
Voor de liefhebbers van de AUREA Ambilight icm een Bluray promotie filmpje (youtube) VETTE SJIT!!! nu al spijt van mijn 37PFL9632. echt te gek!

link
Je kunt voor de prijs van de aurea echter wel bijna 3x de 9632 kopen... maar is erg vet ja met dat blu-ray promofilmpje!

Het verschil tussen de 9632 en 9732 is dat enkele het 2 channel ambilight versus surround en wat memory slots of ook nog kwaliteit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:53:
[...]

1) Europese uitzendingen zijn in het Pal(50) type. Dit houdt in dat de beelden 50Hz zijn.
Nu kun je met deze tv de beelden verdubbelen om zo iets in scherpte en rust te winnen. Nadeel is wel dat als letterlijk verdubbeld (elk plaatje 2 weergeven) wordt snel bewegende schaken erg schokkerig lijken. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de tekst regels bij goede morgen nederland en bij rtl.z die kunnen er lastig worden.
Amerikaanse zenders, maar voor europe vooral belangrijk, amerikaanse zenders zijn in ntsc opgenomen. Deze hebben de beelden op 60Hz. Veel oudere tv's deden deze beelden terug rekenen naar 50 Hz of op rekenen naar 100Hz. Dit leverde eigenlijk altijd trillingen / haperingen in het beeld. Deze generatie kan ze gewoon op 60 Hz laten.
Voor blu-ray en hd-dvd geldt hetzelfde deze zijn 24 beelden per seconde en kun je door de tv laten oprekken naar 100 maar gelukkig ook gewoon op 24 laten.

2) DTS is nat als DD een methode om geluid te comprimeren en zo meerkanaals bijv. 5.1 of 7.1, op een dvd op te slaan. DTS heeft een lagere (en andere) compressie dan dd, dit leidt ertoe dat een DTS soundtrack doorgaans meer ruimte in neemt op de schijf. Hoewel de compressie lager is vergt een DTS doorgaans toch meer rekenkracht doordat het aantal Mb/s hoger is. Tevens vraagt DTS weer een extra chip / licentie overeenkomst. Vaak wordt er door tv en dvd fabrikanten daarom ervoor gekozen om uitsluitend DD te encoderen (uit te pakken). DTS kan vaak wel onbewerk doorgevoerd worden naar bijv. een receiver die het dan wel kan uitpakken.
Het is overigens iets te kort door de bocht om te zeggen dat een DTS soundtrack beter is dan DD. Dit ligt vooral ook aan de zorg die de uitgever aan de soundtrack besteed.

3) Ik denk dat je heel wat door elkaar haalt.
De tv beschikt over een paneel dat digitaal aanestuurd wordt. Maar de bron hoeft niet digitaal te zijn.
De tv zelf heeft zowel een analoge tuner, voor bijv. standaard analoog kabel signaal, ingebouwd en tevens beschikt de tv over een DVB-T tuner welk UITSLUITEND voor digitale tv via de ETHER geschikt is, in nederland is dat Ned 1,2,3 en digitenne (plus iets van tele 2 geloof ik.
Wil je digitale tv via de kabel ben je toch overgeleverd bij deze tv aan een extrene decoder die je (op de hd-tv decoder van samsung na) lekker ironisch analoog (scart) dient aan te sluiten.

4) Cineos is niks anders dan een verzamel naam voor een reeks producten die Philips bij elkaar vindt passen kwa design en mogelijkheden. Doorgaans is dit tevens de "luxere" product lijn.
Elke fabrikant heeft zo wel hun kreet om een bepaalde groep producten aan te duiden.
Thanx!
Ik begrijp 3 vragen, alleen die van vraagje (3) beetje nog niet. Dat ik viavia digitale tv kan instellen...
Wat houdt "extrene decoder"en "ether" in?

Tsstss, ik ben niet zo goed in technische taal. Daarom zoek ik de juiste info/uitleg op, voor ik de uitgekozen LCD koop...

Vast en zeker bedankt van je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat word dus de 47PFL7603D wanneer worden er meer specificaties bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:47:
Bericht voor UltraSub:

Ik las in een voorgaande reply in dit topic dat je je TV bij MM Herzogenrath gekocht hebt. Ikzelf woon ca een half uurtje van MM Herzogenrath af en ben aan het twijfelen tussen de 42PFL9632 of de 42PFL9732. Ik wil je een aantal vragen stellen. Kan ik je (privé) mailen?
Geen probleem, DM me maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:51:
[...]

Ok dat word dus de 47PFL7603D wanneer worden er meer specificaties bekend
Zo, ik meld me ook in dit topic! Mooi spul hoor, die nieuwe modellen met dat ambilight frame.
Het zijn natuurlijk wel Amerikaanse modellen en Amerikaanse type nummers. Wat me opvalt is dat er bij de specs PixelPlus3 staat, en niet perfect pixel.
Ik vraag me af of Europa (en wij in Nederland) soortgelijke modellen eerder krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben een LCD televisie van Philips gekocht [42PFL5322) waar geen audio-uitgang inzit :(

Echter we willen er een setje dikke boxen op aansluiten. Zijn er boxsets die we kunnen aansluiten op HDMI? Of boxen via Scart?

Ik wil geen nieuwe DVD speler o.i.d. halen, alleen puur een goed geluid uit die TV halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als er geen audiouitgang op zit, in welke vorm dan ook, heb je toch een probleem denk ik.
Misschien open schroeven, en de ingebouwde speakers "aftappen"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:00:
wij hebben een LCD televisie van Philips gekocht [42PFL5322) waar geen audio-uitgang inzit :(

Echter we willen er een setje dikke boxen op aansluiten. Zijn er boxsets die we kunnen aansluiten op HDMI? Of boxen via Scart?
Je kan helemaal geen boxen op een TV aansluiten, dus ik begrijp niet goed wat je nou wilt.
Gezien de specs en de prijzen lijken me dit nieuwe midrange modellen. Vorig jaar werden er ook rond deze tijd nieuwe middenklassers uitgebracht. Philips brengt al een paar jaar in de periode september-novermber nieuwe topmodellen uit.

Neemt niet weg dat op die kleine plaatjes de nieuwe styling er wel gelikt uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
UltraSub schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:11:
Als er geen audiouitgang op zit, in welke vorm dan ook, heb je toch een probleem denk ik.
Misschien open schroeven, en de ingebouwde speakers "aftappen"? :P
Als je alleen een lijn-signaal nodig hebt, zou je altijd nog de hoofdtelefoonuitgang kunnen proberen voordat je de tv sloopt openschroeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:00:

Ik wil geen nieuwe DVD speler o.i.d. halen, alleen puur een goed geluid uit die TV halen
Je gelooft het misschien niet, maar we hebben idd een televisietoestel via scart aangelsoten op onze versterker waar ook een scart aansluiting op zit. Het is dan wel van belang om te weten dat de TV dus audio kan outputten over de scart in/uitgang, dus dat de scart aansluiting op de TV niet alleen een ingang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jules|IA schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:52:

Ik vraag me af of Europa (en wij in Nederland) soortgelijke modellen eerder krijgen?
Ik zie inderdaad dat de huidige lijn in Amerika heel andere modellen heeft dan in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Raymond schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:13:
Dat valt wel in het menu in te stellen, maar ik weet niet of de TV dat wel pakt: Er mag dan geen geluid op de HDMI ingang staan.
Thx, er staat bij mij geen geluid op de HDMI ingang (komt uit de DVI van de videokaart), maar toch pakt ie t niet. Ik kan bij Audio L/R wel instellen welk kanaal ie geluid moet geven, HDMI 1 t/m 3 en EXT, maar Audio L/R is geloof ik de poort achtering (3.5mm jack?) en niet de side poort. Weet je toevallig ik de side zou kunnen instellen? In dat zelfde menu bij side kan je alleen selecteren of t een camera etc. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:30:
[...]

Thx, er staat bij mij geen geluid op de HDMI ingang (komt uit de DVI van de videokaart), maar toch pakt ie t niet. Ik kan bij Audio L/R wel instellen welk kanaal ie geluid moet geven, HDMI 1 t/m 3 en EXT, maar Audio L/R is geloof ik de poort achtering (3.5mm jack?) en niet de side poort. Weet je toevallig ik de side zou kunnen instellen? In dat zelfde menu bij side kan je alleen selecteren of t een camera etc. is.
Welke videokaart gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Een Sapphire Radeon X1900XT, zou die trouwens CEC ondersteunen? Hmz zal wel niet (dat kan ik eigenlijk ook opzoeken, meteen even doen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:39:
Een Sapphire Radeon X1900XT, zou die trouwens CEC ondersteunen? Hmz zal wel niet (dat kan ik eigenlijk ook opzoeken, meteen even doen :P)
hmmm dan weet ik het ook ff niet. Heb hetzelfde gehad met een ATI HD2600 maar die gaf via DVI wel audio op de kabel via de speciale (en bijgeleverde) DVI -> HDMI.
Dagen mee lopen stoeien met verschillende windows versie's, audio drivers enz. enz. totdat ik opeens een briljante ingeving kreeg en de bijgeleverde ATI DVI-HDMI adapter te vervangen voor eentje van de handyman.
Bleek dus dat ook al zet je de sound op de kaart uit (in jouw geval niet van toepassing) dan blijft de TV zien dat er een soort van signaal is. Het verloopje mist deze en kan je netjes de DIG. IN van je tv gebruiken in combinatie met een van de HDMI aansluitingen.

Mijn tip is om (als je met een DVI-DVI kabel werkt) het verloopje van DVI naar HDMI deze eens te vervangen voor een el-cheapo dingetje. Werkte bij mij...

CEC: Je kan het in het service menu wel aanzetten, maar ik heb het nog niet werkend gezien. Weet ook niet wat ik zou moeten verwachten van CEC... AUREA i.c.m. DVP5980 heb ik geen CEC mogelijkheden gezien. Of juist over het hoofd gezien.

Succes

[ Voor 10% gewijzigd door bulsing op 07-01-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:52:
[...]

Thanx!
Ik begrijp 3 vragen, alleen die van vraagje (3) beetje nog niet. Dat ik viavia digitale tv kan instellen...
Wat houdt "extrene decoder"en "ether" in?

Tsstss, ik ben niet zo goed in technische taal. Daarom zoek ik de juiste info/uitleg op, voor ik de uitgekozen LCD koop...

Vast en zeker bedankt van je uitleg!
Nou, dat is wel erg basic wat je vraagt volgens mij.
Als je kabel TV hebt moet je een 'externe decoder' aanschaffen (kastje) om te zorgen dat het digitale kabelsignaal vertaald wordt naar een signaal dat je TV snapt.

Digitale TV via de ether (via de lucht) kan je met een antenne gewoon ontvangen, echter alleen ongecodeerde kanalen (versleutelde 'free to air' kanalen). Als je meer kanalen wilt moet je toch iets van een decoder aan schaffen. En om het nu moeilijk te maken kan je een CAM module aan schaffen en een smartcard die je weer rechtstreeks in je TV kan stoppen.
Dit kan je ook op lossen door een externe decoder (voor het gemak).

Dus:
Digitale TV via de ether = via de lucht = Digitenne = DVB-T = Digital Video Broadcasting - Terrestrial.

Digitale TV via de kabel = via je kabel aanbieder (@Home/UPC) = DVB-C = Digital Video Broadcasting - Cable.

Voor alle gecodeerde programma's heb je een decoder nodig. Via de kabel *moet* het een externe zijn, via de ether kan je het intern met de TV oplossen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijkheid heb kunnen scheppen.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Alleen is een externe decoder nou niet echt makkelijker dan de interne DVB-T ontvanger gebruiken: Je kan bij de KPN gewoon een setje halen voor LCD TV's waar alle accessoires bijzitten. En dan kan je op je TV zowel kabelstations als DVB-T stations door elkaar in de lijst zetten (dus bijvoorbeeld op voorkeuze1 zet je dan Nederland1 via de kabel en op voorkeuze2 zet je nederland2 via digitenne en op voorkeuze3 zet je dan NL3 via digitenne). Da's handig als je bijvoorbeeld het digitenne beeld beter vind dan je analoge kabel beeld en je zoveel mogelijk stations via digitenne wilt kijken, maar dan pak je de BBC via de kabel, want die zit niet op digitenne.

btw voor rainai: digitenne=DVB-T
pascalbulsing schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:00:
CEC: Je kan het in het service menu wel aanzetten, maar ik heb het nog niet werkend gezien. Weet ook niet wat ik zou moeten verwachten van CEC... AUREA i.c.m. DVP5980 heb ik geen CEC mogelijkheden gezien. Of juist over het hoofd gezien.
Dit staat er in de handleiding:
Afspelen met één druk op de knop
Zodra u een DVD plaatst, wordt de TV automatisch ingeschakeld vanuit stand-by en wordt het DVDprogramma weergegeven.

Stand-bymodus
U kunt alle apparaten uitschakelen met de afstandsbediening van de TV.
Het uitschakelen werkt met onze TV en DVD-recorder, het inschakelen van de TV bij afspelen van een DVD heb ik niet zien werken. Is verder ook niet zo boeiend, bij ons zit alles zo ingewikkeld aangesloten dat het helemaal geen voordeel is als apparaten iets uit zichzelf gaan lopen doen, bovendien wordt het bediend met een universele AB en die regelt dat allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik heb mijn Apple TV aangesloten aan de 37PFL9732D via HDMI en de video files op die Apple TV zijn in 720p met 24fps. Moet ik nog ergens in de tv aangeven dat hij het 720p en 24fps moet houden zonder aan te passen naar 60 bijvoorbeeld?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Heeft iemand zijn nieuwe Philips LCD al laten ISF-calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eiríkr schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:36:
Ik heb mijn Apple TV aangesloten aan de 37PFL9732D via HDMI en de video files op die Apple TV zijn in 720p met 24fps. Moet ik nog ergens in de tv aangeven dat hij het 720p en 24fps moet houden zonder aan te passen naar 60 bijvoorbeeld?
Hij zal het iig upscalen naar 1920*1080, anders wordt het niet fullscreen :)

Voor zover ik weet zit er nergens een optie om een bepaalde verversingsnelheid in te stellen. Je moet erop vertrouwen dat wanneer je het met 24hz aanbiedt, het ook op die manier wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:40:

link
Inderdaad super mooi, alleen jammer dat wanneer er breedbeeld met extrabalken/moviemode je de bovenste en onderste lijst niet mee kleurt, maar ja daar heb ik het al eerder over gehad, is trouwens wel te zien in dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
De CES beurs in LA is geopend en philips heeft weer nieuwe lcd modellen. Dit is ook op de website van philips te zien.

http://www.ces.philips.com/pr_flat_tv_ambilight.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Raymond schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:33:
Je kan bij de KPN gewoon een setje halen voor LCD TV's waar alle accessoires bijzitten. En dan kan je op je TV zowel kabelstations als DVB-T stations door elkaar in de lijst zetten (dus bijvoorbeeld op voorkeuze1 zet je dan Nederland1 via de kabel en op voorkeuze2 zet je nederland2 via digitenne en op voorkeuze3 zet je dan NL3 via digitenne).
En heb je dan geen extra antenne nodig voor de ontvangst van digitenne, of zit dat allemaal in dat pakketje?
Is dat ook online te bestellen? Hier (Venray) zit namelijk geen primafoon meer in de buurt.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:34:
De CES beurs in LA is geopend en philips heeft weer nieuwe lcd modellen. Dit is ook op de website van philips te zien.

http://www.ces.philips.com/pr_flat_tv_ambilight.html
Dat wordt denk ik toch inruilen voor een slag groter :*)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.