[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.700 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
peterh schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 07:31:
[...]

En heb je dan geen extra antenne nodig voor de ontvangst van digitenne, of zit dat allemaal in dat pakketje?
Is dat ook online te bestellen? Hier (Venray) zit namelijk geen primafoon meer in de buurt.
https://www.goedkopen.nl/...oduct_id=3436&cmd=product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator4real
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 15:59
deltananie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:34:
De CES beurs in LA is geopend en philips heeft weer nieuwe lcd modellen. Dit is ook op de website van philips te zien.

http://www.ces.philips.com/pr_flat_tv_ambilight.html
http://www.designcollecti...ilipsDesign_Overview.html

Damn...ik beslis eind februari over de aanschaf van een nieuwe TV. Maar als ik dit zo zie....iemand enig idee wanneer ze bij ons in de winkel staan?

Verder nog een vraag, ik bekijk dit topic vrij vaak en vind het super om zoveel te weten te komen over de diverse toestellen. Ik heb me in het begin wat platgestaard op de 37pfl9632, gewoon een mooi ding met zo'n beetje er alles erop en eraan. Maar begin nu wat anders te denken (gezien de prijsverschillen). Ik woon nl. in de betuwe en voorlopig geen HD-TV via kabel of wat dan ook (wil geen schotel). Ik moet het dus doen met gewoon kabel signaal. Voor welke TV kan ik dan beter gaan:

37PFL7332 - HD ready & Pixelplus 2
37PFL7562- HD ready & Pixelplus 2
37PFL7662- Full HD & Pixelplus 1

Vraag 1: Aangezien er normaal kabel signaal op komt denk ik dat HD ready wat beter beeld geeft in vergelijking met Full HD (ivm resolutie/upscaling), klopt dat?
Vraag 2: pixelplus 2 lijkt me voor kabelsignaal beter als pixel plus 1, right?
Vraag 3: wat is in vredesnaam het verschil tussen de 7332 en 7562?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als je er alleen TV/DVD op kijkt, boeit het idd niet zoveel. Het wordt anders als je er ook gameconsoles of een pc op aan gaat sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje aan aurea bezitters
Ik ben al twee maanden in de slag over het volgende:
Mijn aurea tv geeft een irritante piep via de speakers als de ambilight van kleur veranderd.
Het vervelende is dat niet iedereen dit kan horen maar ik wordt er stapel van. Als ik het geluid mute is het weg. Het volume en de hoogte veranderd met de intensiteit van het licht.
Is dit een bekend probleem? Heb inmiddels mijn tweede tijdelijke tv die dit ook heeft, de eerste vervanger had het niet dus het kan ook zonder die piep.
Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het geluid van mijn tv nooit, maar ik heb het even getest voor je en ik hoor helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator4real
Raymond schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:12:
Als je er alleen TV/DVD op kijkt, boeit het idd niet zoveel. Het wordt anders als je er ook gameconsoles of een pc op aan gaat sluiten.
Ik ben wel in bezit van een PS3 maar 720p v.s. 1080p en een paar meter afstand maakt volgens mij ook niet veel uit. Vandaar dat ik inderdaad mijn keuze wil maken op basis van TV kijken via de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:00:
wij hebben een LCD televisie van Philips gekocht [42PFL5322) waar geen audio-uitgang inzit :(

Echter we willen er een setje dikke boxen op aansluiten. Zijn er boxsets die we kunnen aansluiten op HDMI? Of boxen via Scart?

Ik wil geen nieuwe DVD speler o.i.d. halen, alleen puur een goed geluid uit die TV halen
Luidsprekers kunnen niet direct worden aangesloten op een scart-ingang. Wel beschikken de scart aansluitingen op deze TV over audio uit. Met de juiste verloopstekker kan je de TV aansluiten op een versterker. Daar moet je dan de luidsprekers op aansluiten.
Predator4real schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:00:
[...]

Voor welke TV kan ik dan beter gaan:

37PFL7332 - HD ready & Pixelplus 2
37PFL7562- HD ready & Pixelplus 2
37PFL7662- Full HD & Pixelplus 1

Vraag 1: Aangezien er normaal kabel signaal op komt denk ik dat HD ready wat beter beeld geeft in vergelijking met Full HD (ivm resolutie/upscaling), klopt dat?
Vraag 2: pixelplus 2 lijkt me voor kabelsignaal beter als pixel plus 1, right?
Vraag 3: wat is in vredesnaam het verschil tussen de 7332 en 7562?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
1. Ga voor de 7332 of 7562.
2. PixelPlus 2 is beter dan 1. Of je daar verder gelukkig van wordt...
3. Verschil tussen beide is dat bij de 7562 de DVB-t tuner af-fabriek aanstaat. Verder geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het heel jammer dat de aurea zoveel moet kosten, niemand koopt dat, en samsung verkoop lekker door met hun ledbacklight/TFT TV's. LedBacklight, waardoor je meer waar hebt voor je led techniek, dan die gloed er omheen. Philps moet nu al Aurea 42 uitlever met led\backlight, voor 2000 euro, dat is het waard. Anders kan Philips het wel vergeten, net als shell en fokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:24:
Ik vind het heel jammer dat de aurea zoveel moet kosten, niemand koopt dat, en samsung verkoop lekker door met hun ledbacklight/TFT TV's. LedBacklight, waardoor je meer waar hebt voor je led techniek, dan die gloed er omheen. Philps moet nu al Aurea 42 uitlever met led\backlight, voor 2000 euro, dat is het waard. Anders kan Philips het wel vergeten, net als shell en fokker.
Tsja. Iets is waard wat men er voor wil betalen. Als jij geen €4000 over hebt voor een product, moet je iets ander kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Inderdaad. Ik heb ook het idee dat de Aurea vooral een Design statement is van Philips.
Het ontwerp van de TV (en de andere Philips modellen) vind ik persoonlijk er zeer gelikt uitzien. Ik vind de vormgeving van andere merken vaak wat minder geslaagd, of te gewoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gelul om de prijsstelling van de Aurea te koppelen aan de ondergang van Philips en dan ook nog even een vergelijking 8)7 te maken met Fokker (failliet) en Shell (kerngezond bedrijf).

De Aurea wordt als een niche product weggezet voor de echte liefhebbers die best bereid zijn om meer neer te leggen voor exclusiviteit. Daarmee wordt ook de aandacht getrokken naar de andere goedkopere producten van Philips en hoopt men die daardoor meer te verkopen. Het gaat om de beeldvorming (leuke beeldspraak bij een TV) rondom een merk en Philips wil zich graag presenteren als een vernieuwend merk dat zich technologisch onderscheid van de meer op commodity gerichte merken (en dus ook qua prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje over Ambilight. 'Vroeger' had je alleen tweekanaals Ambilight, waarbij de twee zijkanten ieder in 1 enkele kleur konden meedraaien. Tegenwoordig op de Aurea kan het helemaal rondom, maar ook nog eens met verschillende kleuren aan 1 kant.

Nu is de vraag wat er bij Ambilight surround gebeurt. Is dit 1 kleur per kant, maar aan alle vier de kanten; of is dat ook met verschillende kleuren aan 1 kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator4real
1. Ga voor de 7332 of 7562.
2. PixelPlus 2 is beter dan 1. Of je daar verder gelukkig van wordt...
3. Verschil tussen beide is dat bij de 7562 de DVB-t tuner af-fabriek aanstaat. Verder geen verschil.
Thnx voor je advies!

Ik zat zelf ook tussen deze twee te dubben gezien het analoge kabel signaal. Scheelt toch weer zo'n 500 euro met een 37pfl9632, ook al zou ik die liever hebben is het prijsverschil me iets te groot.

PS. -> "bij de 7562 de DVB-t tuner af-fabriek aanstaat". Houdt dit in dat je daarmee Ned1, Ned2 en Ned3 gratis kan ontvangen?

[ Voor 12% gewijzigd door Predator4real op 08-01-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:39:
Even een vraagje aan aurea bezitters
Ik ben al twee maanden in de slag over het volgende:
Mijn aurea tv geeft een irritante piep via de speakers als de ambilight van kleur veranderd.
Het vervelende is dat niet iedereen dit kan horen maar ik wordt er stapel van. Als ik het geluid mute is het weg. Het volume en de hoogte veranderd met de intensiteit van het licht.
Is dit een bekend probleem? Heb inmiddels mijn tweede tijdelijke tv die dit ook heeft, de eerste vervanger had het niet dus het kan ook zonder die piep.
Help?
Wij hebben de AUREA ook. Inmiddels het 3de eigen model en 2 leentoestellen en ze hebben/hadden het allemaal.
Ikzelf hoor er helemaal niets van, maar mijn vrouw en een kennis die wel een bij ons komt die hoort het ook.

Niet dat het er iets mee te maken heeft maar het geluid van de tv zelf gebruiken wij niet. Alles loopt via de receiver. Alleen in stille momenten hoort ze 'm dan piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Jules|IA schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:16:
Inderdaad. Ik heb ook het idee dat de Aurea vooral een Design statement is van Philips.
Het ontwerp van de TV (en de andere Philips modellen) vind ik persoonlijk er zeer gelikt uitzien. Ik vind de vormgeving van andere merken vaak wat minder geslaagd, of te gewoontjes.
Vind wel naadje dat Philips de nieuwe modellen die op de CES geintroduceerd zijn het uiterlijk van de AUREA meegeven. Had begrepen dat het uiterlijk tezamen met de ambilight een exclusief iets was voor de AUREA... Enige wat de AUREA nog exclusief maakt is de prijs....

Alhoewel: hij gaat zakken, en flink ook :(

http://img101.imageshack.us/img101/6590/rechnungmmgz7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits de signaal ontvangst bij jou in orde is etc dan kun je inderdaad met de 7563d Ned 1, 2 en 3 zonder verdere kosten (mits je over een antenne beschikt) kijken.

Zover ik op de site / folder kan zien beschikt de (37") 7332 verder in het geheel niet over een DVB-T tuner (hoewel er wel een CI slot (nodig voor een evt. kaart voor abonement op DVB-T) aanwezig lijkt.

Verder lijkt het design licht tussen beide modellen te verschillen.

7332
7562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Jules|IA schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:16:
Ik vind de Aurea echt overdreven duur. Op de Aurea verdient philips dubbel en dwars, het personeel van philips kan die dingen voor maar 2500 euro ofzo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:18:
Ik heb ook nog een vraagje over Ambilight. 'Vroeger' had je alleen tweekanaals Ambilight, waarbij de twee zijkanten ieder in 1 enkele kleur konden meedraaien. Tegenwoordig op de Aurea kan het helemaal rondom, maar ook nog eens met verschillende kleuren aan 1 kant.

Nu is de vraag wat er bij Ambilight surround gebeurt. Is dit 1 kleur per kant, maar aan alle vier de kanten; of is dat ook met verschillende kleuren aan 1 kant?
De aurea heeft anbilight spectra, dus verschillende kleuren aan een kant en de overige
modellen hebben ambilight surround met een kleur aan aan 1 kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:04:
[...]

Ik vind de Aurea echt overdreven duur. Op de Aurea verdient philips dubbel en dwars, het personeel van philips kan die dingen voor maar 2500 euro ofzo kopen.
Ja zo blijft het ik kan Nike's kopen voor 50 euro en jij betaald 190 euro. En zo zijn er meer producten
op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:36:
[...]

Vind wel naadje dat Philips de nieuwe modellen die op de CES geintroduceerd zijn het uiterlijk van de AUREA meegeven. Had begrepen dat het uiterlijk tezamen met de ambilight een exclusief iets was voor de AUREA... Enige wat de AUREA nog exclusief maakt is de prijs....

Alhoewel: hij gaat zakken, en flink ook :(

http://img101.imageshack.us/img101/6590/rechnungmmgz7.jpg
Bij mediamarkt kan het ook een tweedehands zijn, daar staan ze bij MM bekend om om gebruikte
spullen weer te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:18:

Aurea heeft 126 led lampjes die er dus voor kunnen zorgen dat je verschillende segmenten (dus kleuren) hebt per kant

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:21:
[...]
Bij mediamarkt kan het ook een tweedehands zijn, daar staan ze bij MM bekend om om gebruikte
spullen weer te verkopen
Of een manier van korting geven... Of dachten jullie dat de TV altijd voor 3999 de deur uitgaat? ;)

[...]
Weet jij de kostenopbouw dan? Wie zegt dat het apparaat niet kostprijs 2500 kost en dat de R&D overhead niet werd doorberekend aan de klant. Wie zegt dat het apparaat niet inkoop 2500 voor de winkels kost en de winkels dus lekkere marge eroverheen draaien?

Heel veel aannames, alleen omdat jij de TV overdreven duur vind ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:44:
[...]

Aurea heeft 126 led lampjes die er dus voor kunnen zorgen dat je verschillende segmenten (dus kleuren) hebt per kant

[...]

Of een manier van korting geven... Of dachten jullie dat de TV altijd voor 3999 de deur uitgaat? ;)

[...]

Weet jij de kostenopbouw dan? Wie zegt dat het apparaat niet kostprijs 2500 kost en dat de R&D overhead niet werd doorberekend aan de klant. Wie zegt dat het apparaat niet inkoop 2500 voor de winkels kost en de winkels dus lekkere marge eroverheen draaien?

Heel veel aannames, alleen omdat jij de TV overdreven duur vind ;)
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk moet je de Aurea thuis eens zien, dan is hij eigenlijk nog mooier. Het beeld is wel 42
inch maar lijkt toch groter door de de lichtgevende rand, en ik denk dat mensen die de Aurea hebben
er over kunne oordelen, dat het best eeb super model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maakte alleen 1 klein foutje... Doelde dat de R&D overhead niet werd doorberekend aan hun eigen medewerkers :)

edit:

Moos1968, een klein tipje: als je als laatste reageert en je wilt weer reageren binnen 24 uur, gebruik dan even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop ;) Leest wat prettiger :)

[ Voor 52% gewijzigd door BtM909 op 08-01-2008 22:07 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

€3599 bij de (online) personeelswinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:09:
[...]
€3599 bij de (online) personeelswinkel.
Tijdens de introductie was er een zeer korte tijdelijke inschrijfactie om de TV voor 2500 euro aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ben het in de essentie toch wel met deltananie eens.

Noem buiten het (inmiddels niet meer exclusieve) design, Ambilight Spectral en de luxer uitgevoerde ab eens de meerwaarde van de tv op ten opzichte van z'n broertjes uit de xxPFL9732D/10 serie ?

Is de AUREA zo beperkt leverbaar ? Nee, je kan 'm bij de grotere winkel direct meenemen of laten bezorgen
Is het beeld zoveel beter dan z'n broertjes ? Nee, net zo goed/beroerd (streep door wat van toepassing is)
Is het Ambilight zoveel spectaculairder ? Ja, zonder meer; Alleen die meerprijs

Ik spreek uit ervaring dat ik steeds weer en meer achter mijn oren krab als ik zie dat mijn buurman met zijn recent gekochte 47PFL9732D een niet alleen groter beeld heeft maar ook dezelfde opties... en dan ook nog eens een stuk goedkoper.

AUREA - 47PFL9732D = € 3999,-- - € 2559,00 = € 1440 *
AUREA - 47PFL9732D = € 3999,-- - € 2043,67 = € 1955 !!! *

* bron: kieskeurig

Voor het zelfde geld wat 1 AUREA kost heb je een 42- en 37PFL9732

Zijn de verschillen die hierboven genoemd dan het exhorbitante prijs verschil gerechtvaardigd...
Ik denk steeds meer van niet. De prijs is het enige wat exclusief is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nee, de prijs maakt hem exclusief.

Knap gedaan van philips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

• Betere speakers
• Meer ambilight
• Luxere afstandbediening

Daarnaast is de prijs idd iets hoger vastgesteld om een luxere / exclusievere* markt te benaderen. Waarom denk je dat zo perse iedere winkel willen verplichten om die listprijs van 3999 in rekening te laten brengen.

Ik blijf bij het feit dat een device / gadget / dienst nooit te duur kan zijn. Als mensen het willen kopen, so be it, kan of wil je het niet betalen: even goede vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:35:
• Betere speakers
• Meer ambilight reeds genoemd
• Luxere afstandbediening reeds genoemd
Alleen de boxjes had ik idd niet genoemd omdat die ook zoveel beter zijn dan die uit de 9732...
Best wel duur boxensetje dan 2x12 watt voor € 2000,--

LOL :-)

Even serieus,

Je heb idd gelijk dat je stelt dat er toch wel mensen zijn die dit soort dingen kopen. Ik ben zelf ook zo'n early adopter met een hoop dingen. Zeker met TV's ben ik van het type om om het modeljaar te gaan denken over een nieuw model. 9 van de 10x is dit dan een topmodel.
Zo was mijn vorige de 42PF9831D die als ik heel eerlijk ben een beter beeld had dan de AUREA die ik nu heb en ook nog een meer opties. LAN, PIP... (gebruik je het, nee maar het zit er wel op)

Begrijp me niet verkeerd ik ben op zich wel trevreden met het concept van de tv, maar heb bij deze tv nu echt het gevoel dat ik flink (40-dgn zonder) ben qua prijs. Zoals Raymond al aangeeft

Nee, de prijs maakt hem exclusief.

Knap gedaan van philips

Als ik zie dat een 9732 modellen steeds goedkoper worden die dezelfde specs hebben. Je weet van te voren wel dat er een stevig prijskaartje aan hangt, maar ik had er meer voor verwacht wat een 9732 serie bijvoorbeeld zou missen.

Ik blijf een haat-liefde verhouding met mijn AUREA houden. Hoop dat die snel naar een climax toegaat als Philips nu eindelijk eens een uitsluitsel geeft m.b.t het RBG/Scart vlekken probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het ontbreken van videoafspeelmogelijkheden en een lan-aansluiting vind ik idd ook wel heel jammer op de huidige series. Vooral dat je er niet simpelweg een USB-stick in kan drukken om een aflevering van een serie te kijken is wel heel jammer.
Ik zag in het servicemenu wel de optie "video" staan, die staat nu op off, maar de optie is "greyed-out", dus valt ook niet aan te zetten.

Mischien hebben ze het wel gedaan, omdat het toch geld kost om ze te implementeren en te supporten terwijl er maar heel weinig mensen profijt van hebben.

Maar als ik dan zie dat zo'n sharp gewoon 3 decoders (DVB-C DVB-S en DVB-T) aan boord heeft en ook nog eens op harde schijf kan opnemen, dan vind ik dat Philips toch ook wel TV's zou moeten kunnen uitbrengen met een hoop extra snufjes. Voor mijn part brengen ze naast de 9632 en 9732 een 9832 serie uit met allemaal technische extra's voor de geek. En dan de Aurea lijn voor de stijlbewuste consument die toch een top-spec TV wil.
Want dat is de Aurea toch wel en dat zie je bij andere merken niet: een TV waarbij design en stijl een grote rol hebben gespeeld. Daarmee trek je toch mensen bij bijvoorbeeld B&O weg, die een kwalitatief goed apparaat willen, dat niet lelijk in het interieur staat. Die betalen daar graag een premie voor. Kijk maar eens wat een B&O LCD tv moet kosten en wat je daar nou precies aan specs voor krijgt :) Dan valt zo'n Aurea best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:17:
Het ontbreken van videoafspeelmogelijkheden en een lan-aansluiting vind ik idd ook wel heel jammer op de huidige series. Vooral dat je er niet simpelweg een USB-stick in kan drukken om een aflevering van een serie te kijken is wel heel jammer.

Maar als ik dan zie dat zo'n sharp gewoon 3 decoders (DVB-C DVB-S en DVB-T) aan boord heeft en ook nog eens op harde schijf kan opnemen, dan vind ik dat Philips toch ook wel TV's zou moeten kunnen uitbrengen met een hoop extra snufjes.

Kijk maar eens wat een B&O LCD tv moet kosten en wat je daar nou precies aan specs voor krijgt :) Dan valt zo'n Aurea best mee :)
De laatste alinea is precies wat ik bedoel. Je weet dat als je een B&O ding koop dat je een berg geld kwijt bent voor iets wat niet meer is dan een stuk kunst dat mooi danwel afschuwelijk design is. Daar komen ze dan ook openlijk voor uit. Daarbij komt nog dat ik een B&O niet zo snel bij een MM, It's of Modern zie hangen. Dat is juist iets exclusievers denk ik. Als Philips ons wil voorhouden dat de AUREA superieur is en de prijs gerechtvaardig is, dan hadden ze toch een wat betere value for money moeten gevens óf het toestel echt exclusief maken en het alleen bij de betere speciaalzaken te koop moeten zetten en niet bij de eerste de beste winkelketen. Daar is niets exclusiefs aan.
Als ze nou een DVB-C en/of HDD ingebouwd hadden dan was verschil nog bespreekbaar...

Wist je dat de ingebouwde HDD ook in het programma van Philips zat. Was als het goed is de 32PW9768 met 20 of 40 Gb HDD. Die heb ik ook gehad. Het heette toen FleXTV. Was volgens mij de eerste met pixel plus... Als ze nou een DVB-C en/of HDD ingebouwd hadden dan was verschil nog te bespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds kort ook een Aurea thuis staan, echt genieten.
Wat ik wel erg jammer vind is dat ik de afstandsbediening van Philips niet kan leren om onze UPC mediabox te besturen. De afstandsbediening van de mediabox heeft dan weer geen problemen om de aurea te besturen, maar dan mis je toch behoorlijk wat opties...

De 'zoem' heb ik trouwens ook al gehoord, vooral als de aurealijst grotendeels gedimd is heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pascalbulsing

Hoe vaak wil je nog herhalen dat jij de Aurea te duur vindt? Bij iedere post van je wordt dit weer aangehaald. Heel simpel de Aurea is bedoeld voor de niche market; dus niet voor consumers die gaan zeuren dat ze dat ding te duur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:39:
@pascalbulsing

Hoe vaak wil je nog herhalen dat jij de Aurea te duur vindt? Bij iedere post van je wordt dit weer aangehaald. Heel simpel de Aurea is bedoeld voor de niche market; dus niet voor consumers die gaan zeuren dat ze dat ding te duur vinden.
Vergeet even niet dat pascalbulsing als een van de eerste zo'n apparaat had staan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Denk dat je of een nieuw brilletje moet gaan halen of beter moet lezen.
Ik zeg niet dat de ik de AUREA te duur vind, maar de value for money (steeds) minder vind (worden).
Das toch iets anders.

Maar goed ieder zo zijn mening zullen we maar zeggen.

Japje_t is type drammertje. Wil graag het laatste woord hebben.
Nou Japje_t van mij mag je.

[ Voor 48% gewijzigd door bulsing op 09-01-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:54:
Wij hebben sinds kort ook een Aurea thuis staan, echt genieten.
Wat ik wel erg jammer vind is dat ik de afstandsbediening van Philips niet kan leren om onze UPC mediabox te besturen. De afstandsbediening van de mediabox heeft dan weer geen problemen om de aurea te besturen, maar dan mis je toch behoorlijk wat opties...
Of je haalt een Logitech Harmony en je kan daarmee ook nog je Home Cinema surround setje/receiver mee aansturen en zo ongeveer alles waar een infrarood oogje op zit :)

Werkt hier iig perfect, en je bent meteen verlost van de berg afstandsbedieningen voor elk apparaat.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:49:
[...]

Denk dat je of een nieuw brilletje moet gaan halen of beter moet lezen.
Ik zeg niet dat de ik de AUREA te duur vind, maar de value for money (steeds) minder vind (worden).
Das toch iets anders.

Maar goed ieder zo zijn mening zullen we maar zeggen.
En dus vind je de Aurea te duur.

Maar goed even los daarvan, we weten het ondertussen wel wat jij ervan vindt :).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Tijdens de introductie was er een zeer korte tijdelijke inschrijfactie om de TV voor 2500 euro aan te schaffen :)
Het zal tijd worden dat hij via internetwinkels verkocht mag gaan worden voor normalere prijzen, maar dat zal wel gebeuren wanneer de nieuwe modellen uitkomen en dat zal nog wel een half jaar duren ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:28:
[...]

En dus vind je de Aurea te duur.

Maar goed even los daarvan, we weten het ondertussen wel wat jij ervan vindt :).
En toch het laatste woord >:)
Mensen al meer info gevonden over de nieuwe serie op de CES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mabarto schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:35:
[...]

En toch het laatste woord >:)
Mensen al meer info gevonden over de nieuwe serie op de CES?
Ja. Dat de genoemde modellen voor de Amerikaanse markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:27:
[...]

Ja. Dat de genoemde modellen voor de Amerikaanse markt zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat er niets soortgelijks komt voor de Europese markt later dit jaar.
"Onze" 9632 bijvoorbeeld is bijna gelijk aan de Amerikaanse 9732.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jules|IA schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:39:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er niets soortgelijks komt voor de Europese markt later dit jaar.
"Onze" 9632 bijvoorbeeld is bijna gelijk aan de Amerikaanse 9732.
Ik heb ook niet gezegd dat er niet iets soortgelijks naar Europa komt, wel dat de modellen op het CES-lijstje Amerikaanse modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm met het storende letterboxfilm Aurea probleem waar ik mij enorm aan stoor, zoals jullie al vaker hebben kunnen lezen, kwam ik volgend bericht tegen. Hierin staat dat Philips bezig is met een Firmware update zodat de zwarte balken onder en boven niet geprojecteerd worden in het Ambilight Spectra frame.

Eindelijk zien ze in hoe irritant het is. Ik denk dat meerdere mensen zich er enorm aan storen.

By the time we had to let the 42PFL9900D go, our only serious gripe with the Light Frame system was its performance with letterboxed programmes, such as films shown with an aspect ratio wider than the TV's native 16:9. Unfortunately the TV's Ambilight processors read the edge of the image to see how the lighting sources should react, so if there's a black bar there, the lights on the bezel next to those bars are left continually dull and thus distractingly at odds with the frenetic colour action taking place on the sides of the TV where the picture goes right to the edge.

Thankfully, though, Philips agrees that this is a problem, and has issued a firmware fix that reads colour information deeper into the picture when you're watching letterboxed material. This firmware update is now being applied on the 42PFL9900D production lines, so you shouldn't have to worry about it. But if you do happen to get your hands on a sample that came out before the firmware update was introduced, call 0800 7445477 to find out what you should do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vraag me af of het wel zo'n verbetering zal zijn: als je die firmware update installeert, krijg je dus -van binnen naar buiten gerekend- eerst het bewegende beeld, dan een zwarte balk en dan knipperend ambilight. Ik verwacht dat het minder storend zal zijn als het ambilight zich gewoon koest houdt, als het beeld niet helemaal tot aan de randen van het scherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Hoe zijn de zwartwaardes van jullie 37pfl9732 of 9632?? Mijn moeder heeft een 32pfl5322 en de zwartwaardes zijn niet om over naar huis te schrijven.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
32pfl5322 dynamic contrast uitzetten in servicemenu??

Hallo forum,

Ik heb een 32pfl5322 (chassis LC7.1E), en die bevalt op 1 punt na best wel goed.
Het enige nadeeltje is dat het dynamic contrast niet in het menu is uit te schakelen.
En dat is hinderlijk want het automatisch bijregelen van dat contrast valt op vooral als je bijv. een goed belichte cabaretier tegen een donkere achtergrond ziet.
Kortom; ik wil dat uit zetten ;-)

In het servicemenu van dit chassis kun je een optie genaamd BACKLIGHT_DIMMING aan of uitzetten. Die staat bij mij aan. Dat gaat via een options byte (byte 2), waarin 8 bits zitten die aangeven of een optie aan of uit staat. Bit 4 (decimale waarde 16 dus) is BACKLIGHT_DIMMING.
Byte 2 heeft de waarde 23; zet ik die op 7 (23-16), dan zet ik vlgs. mij dus bit 4 "uit".

Mijn vraag is of iemend via het uitzetten van BACKLIGHT_DIMMING er in geslaagd is dit dynamisch contrast uit te zetten.

(op usenet heb ik geen duidelijk antwoord op deze vraag gekregen, en ben ietwat terughoudend om "zomaar wat" in het servicemenu te rommelen...)

Veel dank!

Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
In het servicemenu van onze 37pfl9732 zit een aparte optie voor dynamic contrast èn voor backlight dimming. Ik heb dan ook het vermoeden dat dit 2 verschillende zaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:52:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat er niet iets soortgelijks naar Europa komt, wel dat de modellen op het CES-lijstje Amerikaanse modellen zijn.
Mijn fout ;)
Maar het is nogal vanzelfsprekend dat de modellen op de CES Amerikaanse modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fastfolkert schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:34:
32pfl5322 dynamic contrast uitzetten in servicemenu??

Hallo forum,

Ik heb een 32pfl5322 (chassis LC7.1E), en die bevalt op 1 punt na best wel goed.
Het enige nadeeltje is dat het dynamic contrast niet in het menu is uit te schakelen.
En dat is hinderlijk want het automatisch bijregelen van dat contrast valt op vooral als je bijv. een goed belichte cabaretier tegen een donkere achtergrond ziet.
Kortom; ik wil dat uit zetten ;-)

In het servicemenu van dit chassis kun je een optie genaamd BACKLIGHT_DIMMING aan of uitzetten. Die staat bij mij aan. Dat gaat via een options byte (byte 2), waarin 8 bits zitten die aangeven of een optie aan of uit staat. Bit 4 (decimale waarde 16 dus) is BACKLIGHT_DIMMING.
Byte 2 heeft de waarde 23; zet ik die op 7 (23-16), dan zet ik vlgs. mij dus bit 4 "uit".

Mijn vraag is of iemend via het uitzetten van BACKLIGHT_DIMMING er in geslaagd is dit dynamisch contrast uit te zetten.

(op usenet heb ik geen duidelijk antwoord op deze vraag gekregen, en ben ietwat terughoudend om "zomaar wat" in het servicemenu te rommelen...)

Veel dank!

Folkert
Er bestaat geen verband tussen het uitzetten van BACKLIGHT_DIMMING en het door jou omschreven probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
En ja hoor eindelijk de releasenotes of changelog van de laatste firmware:

Q581E_1.64.14.14

- Lipsync problems with AC3 streams and TF1(France).
- In case MPEG audio is present,it shall be choosen above AC3.
- User still has the possibility to choose between the 2 audio formats via audio menu.

Snap nou nooit waaron dat altijd zo lang moet duren...
Ze weten toch wat ze hebben aangepast, dan kunnen ze dat toch gewoon vermelden ?!

[ Voor 18% gewijzigd door bulsing op 11-01-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot het aansluiten van m'n laptop op m'n 9732.. Ik heb op mijn laptop alleen een VGA en een S-video aansluiting, hoe kan ik deze dan het beste aan m'n tv hangen :S Ik heb helaas geen DVI aansluiting :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Aangezien er geen VGA ingang op de tv zit, blijft er maar 1 over; S-video, echt sprake van keuze is er dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 11:04

tomtommie

Alaaf!

of een verloop stekkertje kopen, s-video is echt bar slechte kwaliteit op een hd tv...

trouwens, iemand een idee hoe een 9732 is in vergelijking met een sony bravia w3000 bijvoorbeeld?
echte tests van de philips full hd tv's kan ik niet vinden...

[ Voor 48% gewijzigd door tomtommie op 11-01-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
tomtommie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:37:
of een verloop stekkertje kopen, s-video is echt bar slechte kwaliteit op een hd tv...
Je kan VGA niet met een verloopstekkertje omtoveren naar een signaal dat die TV aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De modellen die op de CES in Las Vegas getoond worden zullen ook gewoon in europa komen. Sterker nog, via de site waar Philips de handleidingen en productspecs plaatst (p4c....) is reeds de leaflet voor de 42PFL5603D te vinden. En dan wel die van de /10 (europese editie).

42pfl5603D/10

De bedoeling is dat dit model rond maart in de winkels zou moeten zijn. Het spec blad laat niks los over 100Hz Crystal clear LCD of ook de mogelijkheid van 120 Hz. Voor Europa is 100 Hz het meest nuttige (pal is 50Hz) en voor oa USA is 120 Hz het meest nuttig (NTSC is 60 Hz).

Nu zo 120 Hz wellicht ook nuttig kunnen zijn voor HD-DVD / Blu-ray daar dit 24 Hz is, 5 x 24 Hz = 120 Hz maar of 5 maal hetzelfde tonen of 4 extra tussen liggende beelden, nuttig is durf ik zo niet te zeggen. Ik neig, zonder enige ervaring, naar een persoonlijke voorkeur voor gewoon 24 Hz laten.

De datsheet spreekt over een dynamisch contrast van 30.000:1, wat mede door 5 verschillende dim standen van het backlight gerealiseerd schijnt te worden.
Op papier is dit wellicht een aardige contrast verhouding, maar de meesten hier vinden het dimmen van de backlight toch niet in alle gevallen even wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:09:
De modellen die op de CES in Las Vegas getoond worden zullen ook gewoon in europa komen. Sterker nog, via de site waar Philips de handleidingen en productspecs plaatst (p4c....) is reeds de leaflet voor de 42PFL5603D te vinden. En dan wel die van de /10 (europese editie).

42pfl5603D/10

De bedoeling is dat dit model rond maart in de winkels zou moeten zijn. Het spec blad laat niks los over 100Hz Crystal clear LCD of ook de mogelijkheid van 120 Hz. Voor Europa is 100 Hz het meest nuttige (pal is 50Hz) en voor oa USA is 120 Hz het meest nuttig (NTSC is 60 Hz).

Nu zo 120 Hz wellicht ook nuttig kunnen zijn voor HD-DVD / Blu-ray daar dit 24 Hz is, 5 x 24 Hz = 120 Hz maar of 5 maal hetzelfde tonen of 4 extra tussen liggende beelden, nuttig is durf ik zo niet te zeggen. Ik neig, zonder enige ervaring, naar een persoonlijke voorkeur voor gewoon 24 Hz laten.

De datsheet spreekt over een dynamisch contrast van 30.000:1, wat mede door 5 verschillende dim standen van het backlight gerealiseerd schijnt te worden.
Op papier is dit wellicht een aardige contrast verhouding, maar de meesten hier vinden het dimmen van de backlight toch niet in alle gevallen even wenselijk.
Jemig. Had niet verwacht dat ze die al in het openbare deel van de site zouden zetten.
Er komt overigens ook een H variant. Deze zal zoals het er nu naar uit ziet MPEG4 decoding hebben voor HD DVB-t ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:09:
[...] is reeds de leaflet voor de 42PFL5603D te vinden [...]
Stroomverbruik is gespec'd op 200W. Had gehoopt dat het inmiddels wel wat minder zou zijn, maar misschien weten ze het nog niet precies. Er waren al 2 (of meer) 42" modellen die op 170Watt zitten: de 7782 en 7962. De meeste 42" zitten trouwens op 230-250 (bv 9632, 9732, 7662, 7682, 9900) dus slecht is het nou ook weer niet :)

Ik ben toch wel benieuwd of je ook bij die nieuwere/grotere onder de helft van het spec'd vermogen uit kunt komen met wat eenvoudig tunen van de instellingen...

Is er misschien iemand die een 37 of 42 pfl9732 heeft en een indicatie kan geven van het werkelijke stroomverbruik (dus met een stroommeter)? Als het kan graag op de 'eco' stand die ergens in het menu te vinden is, of anders met het contrast op 40 of 50 (en eventueel de ambilight sterkte op 50). Afhankelijk van de beeldinhoud (licht of donker) zal het verbruik wel fluctueren, dus let wel op dat je niet alleen op een zwart scherm meet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:16:
[...]

Stroomverbruik is gespec'd op 200W. Had gehoopt dat het inmiddels wel wat minder zou zijn, maar misschien weten ze het nog niet precies. Er waren al 2 (of meer) 42" modellen die op 170Watt zitten: de 7782 en 7962. De meeste 42" zitten trouwens op 230-250 (bv 9632, 9732, 7662, 7682, 9900) dus slecht is het nou ook weer niet :)
Was ook het eerste waar ik naar keek en dacht ook gelijk aan de 42PFL7962D maar als je het filmpje had gezien van de CES dan zag je er een watt meter bij die schomelde tussen 80W en 150W.
Ik denk dat Philips af en toe ook een beetje rommelt met hun specificaties want een tv met of zonder Ambilight zit op hetzelfde verbruik(7782 vs 7962) :? en ook de 37PFL9632 die van 208W naar 165W is gegaan.
Verder staat er in de manual dat de digitale uitgang gesynchroniseerd wordt met het beeld dus dat zal me benieuwen.
Jammer dat er geen Ambilight op zit dus nog ff wachten op de 76.. serie en ik vind de voet iets minder mooi(niet meer draaibaar) en vraag me af of het glas alleen op de rand zit of over het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

tomtommie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:37:

trouwens, iemand een idee hoe een 9732 is in vergelijking met een sony bravia w3000 bijvoorbeeld?
echte tests van de philips full hd tv's kan ik niet vinden...
www.areadvd.de

Daar is een review van de 52PFL9632 en een vergelijkingstest tussen de Philips 37PFL9732D, Samsung LE40F86BD en Toshiba 47Z3030D te vinden, wel in het duits maar met een vertaler kom je er wel uit. ;)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de standby-modus van 37pfl9732.
vraag 1:
TV staat in standby -rood lampje rechtsonderaan.
Via powerknop zet ik dit uit en later weer aan.
Dan gaat meteen een blauw lampje rechtsonderaan aan i.pv. roodmet de laatst bekeken zender.
Is dit normaal? Volgens mij moet dit gewoon weer met rood lampje aan ipv blauw.
vraag 2:
Meting stroom standby: volgens folder 37pfl9732 0.8W.
Ik ga nu in weekend meting doen en kom hierop terug.
Hoeveel stroom bij jullie?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat is raar, mijn 9632 blijft altijd met rood lampje branden, er staat in de handleiding dat dat ook niet uit te zetten is zonder de stekker eruit te halen, maar bij jou gaat dus het rode lampje ook uit?

Of is dit een van de 96/97 verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Met de knop aan de zijkant van de TV kan je ook dat rooie lampje uitkrijgen. Heeft verder geen invloed op stroomverbruik oid, dus waarom het kan is mij niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:59:
Met de knop aan de zijkant van de TV kan je ook dat rooie lampje uitkrijgen. Heeft verder geen invloed op stroomverbruik oid, dus waarom het kan is mij niet helemaal duidelijk
Voor een zwarter 'zwart'? Kan de gespecificeerde constrastwaarde weer een beetje opgerekt worden :P
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:17:
Was ook het eerste waar ik naar keek en dacht ook gelijk aan de 42PFL7962D maar als je het filmpje had gezien van de CES dan zag je er een watt meter bij die schomelde tussen 80W en 150W.
Zag het filmpje op Cnet (neem aan dat je die bedoelde). Jammer dat de TV continu tussen modes staat te springen en dan ook nog licht en donkere beelden afwisselt. Zo is nog geen goed beeld te krijgen - alhoewel iets natuurlijk altijd beter is dan niets :). Cnet zegt ook dat hij 30 Watt minder verbruikt dan andere (42" Philips) TVs.

Nog maar even afwachten op meer meetresultaten dus. Kijk ik voorlopig nog wel op mijn wat dichterbij staande 24" monitor :|

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
Ik heb nu sinds enige tijd de 47pfl9632 en blijf toch ontevreden over 1 ding:

Wanneer de natural motion control actief is(staat op minimum), zie je dat er soms bij bewegende objecten een soort waas/ blur verschijnt langs de randen van dat bewegende object. Het is redelijk lastig te bewoorden. Het valt met name op wanneer bijv. iemand aan het rennen is of een snelle beweging maakt.
Wanneer ik natural motion uit zet, is het effect verdwenen, alleen vind ik dat erg jammer, natural motion heeft nl. wel een paar andere grote voordelen...

Wie weet de oplossing?

Dank alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb ik inderdaad ook. Treedt bijna 100% zeker op als iemand parallel aan het scherm loopt. Zeg maar precies van links naar rechts. Dan zie je vaak zo'n halo achtige waas om hoofden e.d.
Jammer. Wordt inderdaad veroorzaakt door NM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Is eigenlijk te gek, Natural motion zou bewegingen juist mooier moeten maken...ik ga dit zeker melden bij Philips in de hoop dat ze dit met een firmware update kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee007 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:49:
Is eigenlijk te gek, Natural motion zou bewegingen juist mooier moeten maken...ik ga dit zeker melden bij Philips in de hoop dat ze dit met een firmware update kunnen oplossen.
Als DNM aanstaat krijg je vloeiendere bewegingingen. Je krijgt er wel een klein beetje Halo voor terug. Daar komt zeker geen update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee007 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:49:
Vroeger op m'n oude 28PW9617 had ik al die digitale foefjes al heel gauw uitgezet omdat het beeld bij snelle bewegingen er gewoon niet uitzag,een voetbal werd bv een komeet.
Ondanks dat deze techniken zijn verbetert is het dus nog steeds niet perfect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begreep vandaag dat de 37pfl9632 is vervangen door de 'nieuwere' 37pfl9642... Klopt dit??

De 9642 zou 1 hdmi minder hebben en een DVB-T HD tuner waar we in nederland niks aan hebben volgens mij... Maar betekent die ene hdmi minder dan dat je geen lipsync hebt? aangezien dit bij de andere modellen enkel op de derde hdmi zit??

En tenslotte lees ik t een en ander over lag met gamen... daar zit ik namelijk niet op te wachten.... Iemand ervaring mee>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9642 is bedoeld voor Frankrijk, daar wordt wel (al) MPEG4 versleuteling toegepast op DVB-T.

Voor de rest van Europa is gewoon de 9632 het bedoelde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:52:
En tenslotte lees ik t een en ander over lag met gamen... daar zit ik namelijk niet op te wachten.... Iemand ervaring mee>
Ik heb een wii aan m'n 32pfl9632 en er is inderdaad sprake van een lag, dat komt omdat de tv tijd nodig heeft om een en ander om te zetten en nog wat trucs toe te passen op het beeld. In principe is het zo dat ieder lcd scherm (plasma volgens mij ook) lag heeft. De lag wordt wel minder als je alle digitale geintjes uitzet zoals de natural motion, mpeg artifact filter etc. De grootste lag wordt veroorzaakt door de ambilight. Zelf allemaal getest nadat de muziekspelletjes van Raving Rabbids steeds de mist in gingen vanwege de brakke timing ;) Na alles uitgezet te hebben was de lag een stuk minder en het spel prima te doen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Chiron schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:03:
[...]

Ik heb een wii aan m'n 32pfl9632 en er is inderdaad sprake van een lag, dat komt omdat de tv tijd nodig heeft om een en ander om te zetten en nog wat trucs toe te passen op het beeld. In principe is het zo dat ieder lcd scherm (plasma volgens mij ook) lag heeft. De lag wordt wel minder als je alle digitale geintjes uitzet zoals de natural motion, mpeg artifact filter etc. De grootste lag wordt veroorzaakt door de ambilight. Zelf allemaal getest nadat de muziekspelletjes van Raving Rabbids steeds de mist in gingen vanwege de brakke timing ;) Na alles uitgezet te hebben was de lag een stuk minder en het spel prima te doen.
Het lag probleem schijnt best vervelend te zijn bij First person shooters. Op avforums.com staat er ook veel geschreven over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Chiron schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:03:
[...]

Ambi? You gotta be kidding me!
Ok dan, gaan we eens proberen. Niet dat ik er zoveel last van heb, maar zeker het proberen waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lag is toch wel iets wat mij een beetje van deze tv's weerhoudt... Maar het ziet er echt geweldig uit verder.... lastig lastig.. Andere optie zou geen philips zijn, maar ja dan heb je ook geen ambilight :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Da's onzin: ELKE flatscreen heeft last van lag, ongeacht het merk. Dus om daarom nou niet voor een philips te kiezen is onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft ie het erger dan de modellen van vorig jaar? de 37pf9631 en de 37pf9731??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:55:
Maar heeft ie het erger dan de modellen van vorig jaar? de 37pf9631 en de 37pf9731??
Als je leest dat je de lag kunt verminderen door 'trucs' uit te zetten, dan kan je in het algemeen met een nieuwe TV meer trucs doen als je wilt, maar ook dezelfde lag halen door al die trucs uit te zetten. Lag is dus geen reden om een ouder model te kopen tenzij niet alle trucs via de menu's uit te zetten zijn natuurlijk, maar gezien de reacties hier zal dat wel meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Kunnen mensen niet ff wat foto's plaatsen van hun aanwinst in actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Als je leest dat je de lag kunt verminderen door 'trucs' uit te zetten, dan kan je in het algemeen met een nieuwe TV meer trucs doen als je wilt, maar ook dezelfde lag halen door al die trucs uit te zetten. Lag is dus geen reden om een ouder model te kopen tenzij niet alle trucs via de menu's uit te zetten zijn natuurlijk, maar gezien de reacties hier zal dat wel meevallen
Lag is wel een rede om deze tv niet te kopen als je veel games speelt. Mensen hebben wel degelijk last van storende lag.

Een artikel dat het lag probleem aan de orde brengt:
http://www.tech.co.uk/dig...d-at-gaming-blame-your-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

deltananie schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:44:
[...]

Lag is wel een rede om deze tv niet te kopen als je veel games speelt. Mensen hebben wel degelijk last van storende lag.

Zijn er veel mensen hier die echt last hebben van deze inputlag? Wellich is het hierom dat Samsung een speciale "gaming" mode heeft?? Zit er ook niet zoiets op de 9632?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Gaming mode is gewoon een bepaalde kleurstelling, normaal gesproken.

Nogmaals: elke flatscreen heeft lag, dat is bij deze philipsen niets anders dan bij andere merken. Dat die kerel in dat linkje toevallig alleen philipsen heeft getest, betekent niet dat alleen philips er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:42:
Zijn er veel mensen hier die echt last hebben van deze inputlag? Wellich is het hierom dat Samsung een speciale "gaming" mode heeft?? Zit er ook niet zoiets op de 9632?
Ik denk dat er altijd wel mensen zijn die last hebben, maar het zijn dan wel veelal de high-end-gamers (alhoewel natuurlijk geldt: hoe meer lag, hoe meer mensen er last van gaan hebben). Ik weet dat ook bij een 'eenvoudig' PC-scherm ook al sprake kan zijn van input-lag, en dat mensen daar echt last van hebben bij spellen spelen.

Had overigens nooit bij stil gestaan dat een 'gaming' mode ook invloed op de lag zou kunnen hebben in plaats van alleen op kleur e.d., maar dat is eigenlijk wel voor de hand liggend...

Mij ging het er in ieder geval om dat het niet zo'n probleem is, zolang je de lag-veroorzakende processing maar uit kunt zetten. Het artikel waar deltananie heen verwijst spreekt ook helemaal niet over (wijzigen van) instellingen, dus ik denk dat die persoon niets heeft geprobeerd, en 'out-of-the-box' zal al die processing wel aan staan ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor mijn 37PFL9732 pas de laatste upgrade 000.064.014.014 geinstalleerd hierna is mijn beeld een stuk slechter geworden, wil nu de vorige upgrade 000.064.014.011 terugplaatsen, doch Philips kan mij die niet meer leveren.

Kan iemand deze upgrade ( 000.064.014.011 ) met een link plaatsen svp, dan kan ik die weer downloaden en op de tv terugplaatsen.
Alvast bedankt. Jan

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

deltananie schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:44:
[...]

Inderdaad, tuurlijk hebben alle LCD's een input lag, maar de 9632/9732 en Aurea's hebben er meer last van.
Het schijnt dat iemand van een ander forum heeft gemeten hoe groot de lag is op de Philips, door zijn pc te verbinden met een CRT en gelijktijdig zijn Philips lcd. Door een simpel stopwatch applicatie te draaien en een foto te nemen van kon hij de lag bepalen. Het verschil tussen de crt en de Philips LCD bedroeg op de foto opname 120ms. Das toch nog behoorlijk wat.
Ik vraag me af waarom er geen modus op zit om echt alle beeldbewerking in een klap uit te zetten, dus gewoon "raw" mode voor de die-hard gamers. Misschien iets voor een toekomstige firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lag? input lag?
Huh, wat houdt dit woord "lag" in?

En ik las dat de meesten van 9632 last van de afstandbediening hebben.
Hebben jullie dat ook...zo ja, wat dan wel?

Uw Uitleg, alstublieft
Vast en zeker bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Last van de afstandsbediening?
Dat'ie steeds zoek is ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:17:
lag? input lag?
Huh, wat houdt dit woord "lag" in?

En ik las dat de meesten van 9632 last van de afstandbediening hebben.
Hebben jullie dat ook...zo ja, wat dan wel?

Uw Uitleg, alstublieft
Vast en zeker bedankt!
Lag = vertraging. Even wat nader toegelicht; als je bijvoorbeeld een dvd'tje afspeeld dat je dan een fractie van een seconde later het beeld pas ziet, terwijl het beeld dus al is verwerkt en verzonden naar je TV door je DVD speler.
Het videosignaal wordt dus later (een fractie van een seconde) weergegeven dan dan het is uitgezonden. Bij een conventionele beeldbuis TV is deze vertraging dusdanig klein dat de vertraging te verwaarlozen is.
Het heeft dus niets te maken met vertraging in de zin van de "klassieke" vertraging die zichtbaar is op je scherm.
Ik hoop dat ik een beetje te volgen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede doordat de Aurea zo duur is, (veel geld voor een oude techniek) verkoopt Philips wel heel weinig tv's afgelopen jaar, merken als Sony en Samsung bieden veel betere techniek (led\backlight) voor veel minder dan de AUREA. Philips moet beter leren op de markt in te spelen.

Aurea was een mooi product voor 2007, waar ze veel van hadden kunnen verkopen afgelopen jaar. De tijd om producten voor de nice market uit te brengen is meer iets voor de jaren 80. Nu moet Philips zien direct aan de vraag te kunnen voldoen, voor een prijs die mensen daar voor willen betalen. Dat was 2000 euro in 2007 voor de Aurea.

Laten we hopen dat Philips nu met een 42 oled scherm komt dit jaar, dat ze met de kerst goed kunnen verkopen. Dat is misschien wel 3999 euro waard dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 01:28:
Mede doordat de Aurea zo duur is, (veel geld voor een oude techniek) verkoopt Philips wel heel weinig tv's afgelopen jaar, merken als Sony en Samsung bieden veel betere techniek (led\backlight) voor veel minder dan de AUREA. Philips moet beter leren op de markt in te spelen.

Aurea was een mooi product voor 2007, waar ze veel van hadden kunnen verkopen afgelopen jaar. De tijd om producten voor de nice market uit te brengen is meer iets voor de jaren 80. Nu moet Philips zien direct aan de vraag te kunnen voldoen, voor een prijs die mensen daar voor willen betalen. Dat was 2000 euro in 2007 voor de Aurea.

Laten we hopen dat Philips nu met een 42 oled scherm komt dit jaar, dat ze met de kerst goed kunnen verkopen. Dat is misschien wel 3999 euro waard dit jaar.
Philips is markleider in Europa op het gebied van flat-TV's. Zonder LED-backlight heeft de 47PFL9732D de EISA-award voor European Full-hd LCD tv gewonnen. Lijkt me veilig om te constateren dat ze in ieder geval ergens iets goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 01:28:

Een 42" oled scherm? :?
Kdenk niet dat dat gaat gebeuren hoor, ook niet met de andere merken dit jaar, en als dat wel gaat gebeuren kost dat een klein fortuin.
Of bedoel je een 42" scherm met led backlight?
Er is altijd een markt voor niche producten, anders zou iedereen een TV hebben uit dezelfde prijsklasse. Het is natuurlijk ook een kraker van een design statement geweest.
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:35:
[...]

Philips is markleider in Europa op het gebied van flat-TV's. Zonder LED-backlight heeft de 47PFL9732D de EISA-award voor European Full-hd LCD tv gewonnen. Lijkt me veilig om te constateren dat ze in ieder geval ergens iets goed doen.
Mee eens. Tuurlijk zou led backlight nog veel gaver zijn geweest, maar goed, dan maar geen led backlight (maar daartegenover staat weer dat deze Philips modellen geen andere minpuntjes van andere merken zoals clouding en banding hebben, het valt me op dat niemand hier daar last van heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung heeft op dit moment al een tv met een dynamische Led Backlight op de markt: LE52F96Db

Dit 52 inch scherm heeft ook weer andere problemen veroorzaakt door de led's, maar het contrastniveau is wel heel erg hoog...Zie http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE52F96BD/
maar zoals je kunt lezen heeft deze lcd weer andere issue's met betrekking tot de beeldkwaliteit. In ieder geval heeft dit scherm niet de EIsa award gewonnen - voor wat dat waard is dan.

Wel is het zo dat je deze state-of-the-art LCD, in vergelijking met de Aurea, voor een gunstiger prijsje kan krijgen terwijl hij 10" inch groter is.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Jules|IA schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:11:
Mee eens. Tuurlijk zou led backlight nog veel gaver zijn geweest, maar goed, dan maar geen led backlight (maar daartegenover staat weer dat deze Philips modellen geen andere minpuntjes van andere merken zoals clouding en banding hebben, het valt me op dat niemand hier daar last van heeft).
Ik heb net zoals ze velen wel degelijk last van banding. Vooral bij muren, deuren en nog meer van dat soort egale opervlaktes die een verloop van kleur hof contrast ebben zie je het wel degelijk.

Komt dit door de 10-bit displays die gebruikt worden ? Bij 8-bit schermen zou het nog ergens zijn... Of dit zo is, weet ik niet. Kan ook aan het slechte signaal liggen van de digitale kabel of satelliet maar het feit is dat het er is.

Weet wel dat ik het iedere keer weer zie maar dat er niets aan te doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

pascalbulsing schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:08:
[...]

Ik heb net zoals ze velen wel degelijk last van banding. Vooral bij muren, deuren en nog meer van dat soort egale opervlaktes die een verloop van kleur hof contrast ebben zie je het wel degelijk.

Komt dit door de 10-bit displays die gebruikt worden ? Bij 8-bit schermen zou het nog ergens zijn... Of dit zo is, weet ik niet. Kan ook aan het slechte signaal liggen van de digitale kabel of satelliet maar het feit is dat het er is.

Crap, ik heb niets gezegd dan... :X
Theoretisch zou het bij 8 bit schermen idd eerder te zien moeten zijn...
Altijd lastig natuurlijk als je een kritisch oog hebt. Heb jij last van clouding en back light bleeding?
Ik ken verscheidene mensen met een Samsung, maar ik was eigenlijk ook niet zo over te spreken over de beeldkwaliteit daarvan.
Ik ben momenteel in de running voor een nieuw scherm, momenteel neig ik het meest naar de 9632/9732. Het is jammer dat geen een merk/model vrij is van kwaaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Nieuwe software beschikbaar op de philips site: Version: 000.064.014.015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:07:
Nieuwe software beschikbaar op de philips site: Version: 000.064.014.015
Voor welk model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij gelden de meeste updates voor meerdere modellen. 't Zal me niet verbazen als alle nieuwe modellen dezelfde update krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
pascalbulsing schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:08:
[...]

Dat is door de compressie. Hoe groter je scherm, hoe erger het wordt. Met een test DVD is het beeld hier banding free (naja, miniem dan..) ;)
Heb nog geen bluray mogen zien, maar ik ga er van uit dat het daar ook niet aanwezig is met de hogere bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:46:
Heb voor mijn 37PFL9732 pas de laatste upgrade 000.064.014.014 geinstalleerd hierna is mijn beeld een stuk slechter geworden, wil nu de vorige upgrade 000.064.014.011 terugplaatsen, doch Philips kan mij die niet meer leveren.

Kan iemand deze upgrade ( 000.064.014.011 ) met een link plaatsen svp, dan kan ik die weer downloaden en op de tv terugplaatsen.
Alvast bedankt. Jan
Mail me maar even op ...
Krijg je een temp user voor mijn ftp. Staan ze allemaal nog op.

Naja, ff online gezet... Laat ik er een weekje op staan of zo, ik zie wel.
http://ultrasub.sytes.net/temp/47PFL9732/

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 14-01-2008 20:17 . Reden: geen ftp, maar http van gemaakt.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Jules|IA schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:50:
[...]

Crap, ik heb niets gezegd dan... :X
Theoretisch zou het bij 8 bit schermen idd eerder te zien moeten zijn...
Altijd lastig natuurlijk als je een kritisch oog hebt. Heb jij last van clouding en back light bleeding?
Ik ken verscheidene mensen met een Samsung, maar ik was eigenlijk ook niet zo over te spreken over de beeldkwaliteit daarvan.
Ik ben momenteel in de running voor een nieuw scherm, momenteel neig ik het meest naar de 9632/9732. Het is jammer dat geen een merk/model vrij is van kwaaltjes.
Clouding en bleeding heb ik niet veel of eigenlijk geen last van. LCD heeft sowiezo een beetje last van bleeding en clouding, maar met de huidige schermen is het wat mij betreft acceptabel bij mijn huidige toestel. Het blijf immers licht wat je af ga dekken. Of dit bij een ander merk beter of slechter is dat weet ik niet. Ik enkel ervaring met Philips

De 2e Aurea die ik heb gehad was helemaal niet in orde en had idd veel last van clouding en bleeding. Deze werd dan ook netjes omgeruild door de MM.
Mijn huidige is qua display in orde...

Mijn ervaring met de 9900 (en als ik Philips of ESK mag geloven) is dat de beeldkwaliteit van de HDMI én component aansluiting uitmuntend is, maar via de scart (= lees RBG) en kabel dramatisch is.
Hier wel de opmerking dat ik idd een pietje precies ben qua beeld kwaliteit, maar je gezien de bedragen die er voor een dergelijke toestel neer leg mag je wel het e.e.a. verwachten.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.