[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:46:
Heb voor mijn 37PFL9732 pas de laatste upgrade 000.064.014.014 geinstalleerd hierna is mijn beeld een stuk slechter geworden, wil nu de vorige upgrade 000.064.014.011 terugplaatsen, doch Philips kan mij die niet meer leveren.

Kan iemand deze upgrade ( 000.064.014.011 ) met een link plaatsen svp, dan kan ik die weer downloaden en op de tv terugplaatsen.
Alvast bedankt. Jan
Wat is er dan precies slechter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Jules|IA schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:50:
[...]

Crap, ik heb niets gezegd dan... :X
Theoretisch zou het bij 8 bit schermen idd eerder te zien moeten zijn...
Altijd lastig natuurlijk als je een kritisch oog hebt. Heb jij last van clouding en back light bleeding?
Ik ken verscheidene mensen met een Samsung, maar ik was eigenlijk ook niet zo over te spreken over de beeldkwaliteit daarvan.
Ik ben momenteel in de running voor een nieuw scherm, momenteel neig ik het meest naar de 9632/9732. Het is jammer dat geen een merk/model vrij is van kwaaltjes.
Volgens mij hebben de 37PFL9632 en 9732 zelfs een 14 bits scherm. Dit zou nog meer clouding moeten tegengaan?

Maar ik heb juist het idee dat als het op beeldkwaliteit aankomt de nieuwe philips 9xxx modellen echt top notch zijn als het gaat om beeldkwaliteit en techniek. Veel mensen zijn enorm te spreken over het Digital Natural Motion verhaal en de 100hrz techniek. Die eerste is een techniek die al een tijdje voor loopt op de concurrentie. Pas sinds kort heeft Sony het z.g. "motionflow" wat qua prestaties in de buurt komt. Samsung maakt mooie toestellen maar blijft voor men gevoel toch een beetje B merk. Bij mij zou de keus tussen Sony en Philips gaan. Een vriend van mij heeft onlangs een Sony 40X3500 gekocht (al twee maanden aan het wachten) en ik ben erg benieuwd hoe mijn toekomstige 37PLF9632 het uithoud tegen dit beest.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijfelen nu tussen de 37pfl9732 (surround ambilight) en de 42pfl9632 (2 channel ambilight, maar dan wel wat groter). Ik zit straks in mijn nieuwe appartement ongeveer 3,5 a 4 meter van de tv vandaan... wat denken jullie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik ben sinds 3 weken in het trotse bezit van de 37pfl9732D/10, hij bevalt uitstekend, heb echter 2 vragen:

Een vraag over de firmware upgrades; waar kan ik de betreffende info vinden over het nut/noodzaak van deze upgrades? Ik zou wel willen weten wat ik installeer !

Het ambilight aan de bovenkant schijnt rechts wat roder door dan links, het is niet heel erg maar, zoals al vaker gelezen op dit forum, als je het weet, erger je je eraan. Valt dit eventueel onder de garantie cq doet Philips moeilijk over dit euvel?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:28:
Last van de afstandsbediening?
Dat'ie steeds zoek is ofso?
Nee, ik bedoelde de verbinding vanuit de afstandbediening naar de TV. Is het zo slecht verbonden dat je met de afstandbediening naar de TV moet richten?
En ook dat de afstandbediening niet lekker functioneert?

Is dat bij jullie ook zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jules|IA schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:42:
[...]

Lag = vertraging. Even wat nader toegelicht; als je bijvoorbeeld een dvd'tje afspeeld dat je dan een fractie van een seconde later het beeld pas ziet, terwijl het beeld dus al is verwerkt en verzonden naar je TV door je DVD speler.
Het videosignaal wordt dus later (een fractie van een seconde) weergegeven dan dan het is uitgezonden. Bij een conventionele beeldbuis TV is deze vertraging dusdanig klein dat de vertraging te verwaarlozen is.
Het heeft dus niets te maken met vertraging in de zin van de "klassieke" vertraging die zichtbaar is op je scherm.
Ik hoop dat ik een beetje te volgen ben.
Is me duidelijk! :D
Vast en zeker bedankt!

Hoe kan je de lag voorkomen/de vertraging sneller onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:49:

Is me duidelijk! :D
Vast en zeker bedankt!

Hoe kan je de lag voorkomen/de vertraging sneller onderhouden?
ff de laatste twee pagina's doorlezen en je bent er achter luiwammes!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:07:
Ik zit een beetje te twijfelen nu tussen de 37pfl9732 (surround ambilight) en de 42pfl9632 (2 channel ambilight, maar dan wel wat groter). Ik zit straks in mijn nieuwe appartement ongeveer 3,5 a 4 meter van de tv vandaan... wat denken jullie??
42 inch. trust me. misschien oogt het wat groot in het begin, na een week begrijp je niet dat je ooit naar een kleinere TV hebt kunnen kijken. Ik heb zelf de 47pfl9632 en zit op 3,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben vandaag hun nieuw toestel in hun bezit met name de 37PFL9732D
Mooi toestel leuke ambilight
Wat me wel opviel was de zwart waarde in vergelijk met mijn Samsung Plasma Televisie PS-50C91H leek die toch stukken achter te komen ook zag ik in een beeld van een programma op tv een venster met een verticale luxaflex hangen , toen de camerabeelden bewogen van links naar rechts zag ik toch ook enige vorm van schokeffect
Verder goede klank en mooie kleuren en mooi afgewerkt disign.
Oook vind ik hun toestel mooi geprijsd voor zijn 1500€
Ik heb net voor 1€ minder een prachtige 50 inch en zou hem zeker niet omruilen dat staat vast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

mee007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:21:
[...]

42 inch. trust me. misschien oogt het wat groot in het begin, na een week begrijp je niet dat je ooit naar een kleinere TV hebt kunnen kijken. Ik heb zelf de 47pfl9632 en zit op 3,5 meter.
Hoe is de kwaliteit op zo'n groot scherm op zo'n afstand met gewone coax kabeltelevisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:47:
[...]

Nee, ik bedoelde de verbinding vanuit de afstandbediening naar de TV. Is het zo slecht verbonden dat je met de afstandbediening naar de TV moet richten?
En ook dat de afstandbediening niet lekker functioneert?

Is dat bij jullie ook zo?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft die EISA award niet voor hun beeld kwaliteit of beeldtechniek gekeregen.
De LCD LED Backlight-technologie van Samsung is bekroond met een EISA innovation-award. De technologie zoals die in de Samsung LE40M91 LCD-televisie is toegepast, zorgt voor een betere beeldkwaliteit. Het principe van LCD LED Backlight is dat het beeldscherm is opgebouwd uit LED Array. Dit zijn Rood-Groen-Blauw-bundels van klein formaat die gelijkmatig over het display zijn verdeeld in zowel verticale als horizontale lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 01:02:

Philips heeft die EISA award niet voor hun beeld kwaliteit of beeldtechniek gekeregen.

[....]
The Philips 47PFL9732D delivers breathtaking visual quality in full High Definition. Even the smallest details are clearly visible in 1920x1080p resolution, enhanced by truly outstanding motion compensation processing from Philips’s innovative Perfect Pixel HD Engine. To conjure up such impressive visual magic, the Perfect Pixel HD Engine draws upon ten times more processing power than its Pixel Plus 3 HD predecessor, enabling analysis (and, if necessary, correction) of 249 million pixels per second. This awesome capability holds out the potential to show movies in full 24p (24 frames per second progressive) resolution, for a genuinely cinematic experience. Other video formats, too, receive the highest-quality reproduction. With the 47PFL9732D Philips has raised LCD TV standards to a new level of accomplishment.

Bron: http://www.eisa-awards.eu.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 01:11 . Reden: Link onder de tekst geplaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:40:
Mijn ouders hebben vandaag hun nieuw toestel in hun bezit met name de 37PFL9732D
Mooi toestel leuke ambilight

Oook vind ik hun toestel mooi geprijsd voor zijn 1500€
Ik heb net voor 1€ minder een prachtige 50 inch en zou hem zeker niet omruilen dat staat vast :+
Ik neem aan dat je de 9632 bedoeld, anders wil ik wel weten waar je hem vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
mee007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Wat is er dan precies slechter geworden?
Ik verwacht dat er settings terug zijn naar default. Kan me weinig voorstellen dat het beeld slechter wordt door een firmware upgrade.

Ik zou graag in een firmware upgrade zien dat ik PPHD per ingang aan of uit kan zetten. Daar zou ik echt enorm mee geholpen zijn. Zeer irritant dat dat niet kan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Mee eens. Tuurlijk zou led backlight nog veel gaver zijn geweest, maar goed, dan maar geen led backlight (maar daartegenover staat weer dat deze Philips modellen geen andere minpuntjes van andere merken zoals clouding en banding hebben, het valt me op dat niemand hier daar last van heeft).
Ik heb met betrekking tot het backlight wel een klein probleempje denk ik, of het moet zijn dat dit normaal is. Bij beelden met een lichte achtergrond zoals muren, lucht met wolkjes of gras, waarbij de camera snel een pan doet van links naar rechts zie ik aan de linkerkant een soort van vlek op het scherm waar het beeld íets donkerder lijkt. Alsof er een vlek stof op het scherm zit. Oftewel de helderheid van het scherm is niet overal 100% maar op sommige plekken 99.9%. Het is maar heel moeilijk zichtbaar en ik ben misschien heel erg kritisch, maar ik zie het. Ik ben bang dat ik het probleem niet zichtbaar krijg bij een monteur dus ik laat het maar zo. Het gaat hier trouwens om een 42PFL9632D met produktiedatum week 49 - 2007. Er zal altijd wel iets loos zijn denk ik met elk scherm. Mijn vorige tv, een CRT van Philips 28PW9763 had trouwens in het midden van het beeld een vertikale balk van 10 cm breed die ook alleen bij camera pan's te zien was. Na een poosje raak je er aan gewend, en zie je het niet meer. Ik ga er maar van uit dat ik er ook vanzelf niet meer op let! :>
Ik heb het nu een beetje zichtbaar gemaakt met een foto van het scherm terwijl er een afbeelding via usbstick wordt weergegeven met een grijze oppervlakte. Het gaat hier denk ik om het zogenaamde background-bleeding probleem. Ik denk dat dit binnen de specificaties valt van dit LCD panel. Plaatje is klikbaar voor een grotere versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~arjenjs/picstuff/lcd-bleeding-small.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Bitbull op 15-01-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:33
000.064.014.015 is te downloaden, geen idee wat wijzigingen zijn.

edit: de combing effects die ik steeds in de ondertiteling zag (via scart) lijkt redelijk verdwenen te zijn na de update.

[ Voor 49% gewijzigd door tipex op 15-01-2008 14:33 ]

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:48:
[...]

Ik neem aan dat je de 9632 bedoeld, anders wil ik wel weten waar je hem vandaan hebt.
Ik zat ook al raar te kijken. Anders heb ik anderhalve maand geleden wel heel veel te veel betaald ;)
Maar bij kieskeurig staat die nog gewoon op € 1788,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
tipex schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:10:
000.064.014.015 is te downloaden, geen idee wat wijzigingen zijn.

edit: de combing effects die ik steeds in de ondertiteling zag (via scart) lijkt redelijk verdwenen te zijn na de update.
Ik wacht wel even op de change-log. :)

Ik zit te wachten op een update die mijn digitenne CI module bij een koude boot, initialiseert. Nu gebeurd dat niet met de conax module.
Hij gaat pas aan als ik de TV aanstaat en op standby zet en hem onmiddelijk weer aanzet.

Beetje jammer maar ik heb het even omzeilt met een andere cam die wel goed opstart maar niet geopend kan worden in het menu. Hij decodeerd gelukkig wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iemand het nieuwe plaatje in het menu al opgevallen bij de .15 firmware ?
Oude plaatje was van een oud CRT model xxPW9527 of 32PW9768.

De nieuwe is volgens mij een van de nieuwe modellen die op de CES geintroduceerd zijn.
Plaatje klopt ook nog niet helemaal, lijkt alsof het plaatje groter is dan hij moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb vorige week na veel lezen hier de 37PFL9732D gekocht.
Ben er zeer tevreden over maar heb toch een klein probleempje.

Ik heb me mce aangesloten op de tv met een DVI naar HDMI kabel
en geluid gaat via SP/DIF naar me versterker.
HDMI 3 op de tv staat ingesteld op pc.
Heb er nog een monitor aanhangen maar die gaat als alles goed werkt eraf.
Beeld is gekloond en de tv staat al primary en force tv detection staat aangevinkt.
Als ik de tv aanzet op HDMI 3 en daarna de pc aanzet krijg ik gewoon het buroblad te zien.
Ik kan MCE opstarten en heb alle instellingen in MCE doorlopen.
Ik kan alles doen in MCE,live tv,film kijken,tv gids updaten,foto's kijken gaat allemaal perfect.
Tot zover geen problemen.
Schakel ik nu de tv naar een andere zender (bijv.Ned 1) met de ab van de tv en schakel weer terug naar HDMI 3 waar ik het buroblad of MCE zou moeten zien dan blijft het beeld zwart en komt er in beeld te staan "geen videosignaal". :?
Het geluid blijft wel gewoon werken.
Verander ik de resolutie van de pc dan krijg ik weer beeld op de tv.

Nu zag ik ook dat er een update is voor de tv en daar heb ik ook een vraag over.
Hoe kan ik een backup maken van de oude firmware voordat ik de nieuwe erop zet?
Ik las dat je uit het zip bestand "autorun.upg" moet kopieeren naar je usb stick maar moet je dan ook het zipbestand zelf op de usb stick zetten?
Ik hoop dus eigenlijk dat die firmware update mijn probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard-- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:07:
Ben er zeer tevreden over maar heb toch een klein probleempje.

Ik heb me mce aangesloten op de tv met een DVI naar HDMI kabel
en geluid gaat via SP/DIF naar me versterker.
HDMI 3 op de tv staat ingesteld op pc.
Heb er nog een monitor aanhangen maar die gaat als alles goed werkt eraf.
Beeld is gekloond en de tv staat al primary en force tv detection staat aangevinkt.
Als ik de tv aanzet op HDMI 3 en daarna de pc aanzet krijg ik gewoon het buroblad te zien.
Ik kan MCE opstarten en heb alle instellingen in MCE doorlopen.
Ik kan alles doen in MCE,live tv,film kijken,tv gids updaten,foto's kijken gaat allemaal perfect.
Tot zover geen problemen.
Schakel ik nu de tv naar een andere zender (bijv.Ned 1) met de ab van de tv en schakel weer terug naar HDMI 3 waar ik het buroblad of MCE zou moeten zien dan blijft het beeld zwart en komt er in beeld te staan "geen videosignaal". :?

[.....]
Er moet weer een handshake plaats vinden tussen beide apparaten nadat je de eerder opgezette verbinding hebt verbroken door te veranderen van kanaal. Deze wordt blijkbaar getriggerd door het veranderen van de resolutie van de PC. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een update van de TV hier een oplossing voor biedt. De handshake moet worden getriggered door een source- en niet door een sink-device. Misschien dat mensen die meer verstand hebben van PC's dan ik hiervoor een oplossing kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schakel ik nu de tv naar een andere zender (bijv.Ned 1) met de ab van de tv en schakel weer terug naar HDMI 3 waar ik het buroblad of MCE zou moeten zien dan blijft het beeld zwart en komt er in beeld te staan "geen videosignaal".
Dit probleem had ik ook totdat ik een nieuwe laptop kreeg. Hier stond een frisse vista installatie op met nieuwe drivers. Ik vermoed dat het dus in software/hardware van je pc zit en niet in de TV. Ik hoop dat je hier iets meer mee kan...

Groet,
Dino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Richard-- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:07:
....
Dit heb ik heel af en toe ook wel eens met de PS3, lijkt inderdaad handshake probleem te zijn. Even weer van bron wisselen en het is weer oké...

Een vraag die vanaf nu denk ik bij elke nieuwe firmware gaat terugkomen:
Geeft HDMI3 --> digital-out nog steeds meerkanaals geluid door na installatie van .15? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:48:
[...]

Je hebt gelijk 8)7 ik heb een seriefoutje gemaakt :z
Het is de 32PFL9632D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg veel werk om het hele topic door te spitten. Toch de zoekfunctie geprobeerd en tot mijn grote teleurstelling gaat dit topic voornamelijk alleen over de Ambilight en Aurea TV's.

Leuk en aardig, maar ik ben niet op zoek naar een lichtgevende muur. Ziet er leuk it, in mijn ogen enigszins overbodig.

Ik zoek eigenlijk naar meer info en ervaringen over de 37PFL7662D/12. Ik kan eigenlijk nergens goed vinden wat voor alternatieven er zijn voor de zelfde (m.i. redelijke) prijs.

Nadelen lijken mij voornamelijk: Geen DVB-C tuner (zoals elke Philips), geen 100Hz.
Ik ben van plan de toko aan te sluiten aan een UPC set-top box en heb plannen om een home cinema set aan te schaffen. Weet echter nog niet welke, want ik heb me hier nog niet echt op georienteerd.

Heeft iemand goede / slechte ervaringen met deze TV, of weet iemand goede alternatieven voor dezelfde prijs? Ik kan niet groter in omvang gaan, want voor mijn huiskamertje wordt dat simpelweg te groot. 37" is mijn absolute max (kijkafstand zo'n 3 - 3,50 meter).

Thanks alvast voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:35:
[...]

Dit probleem had ik ook totdat ik een nieuwe laptop kreeg. Hier stond een frisse vista installatie op met nieuwe drivers. Ik vermoed dat het dus in software/hardware van je pc zit en niet in de TV. Ik hoop dat je hier iets meer mee kan...

Groet,
Dino
Ik heb vista er vorige week opgezet met alle update's.
ga nog wel een keer zoeken of er andere drivers zijn voor de video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
bureno schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:17:
[...]

Dit heb ik heel af en toe ook wel eens met de PS3, lijkt inderdaad handshake probleem te zijn. Even weer van bron wisselen en het is weer oké...
Ik heb niks anders aangesloten op de tv.
Ik kan nu, omdat er nog een gewone pc monitor op heb aangesloten,de resolutie veranderen en dan komt het beeld weer terug .
Maar die monitor blijft er niet opaangesloten en dan blijf ik dus met een zwart beeld zitten.
erg lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Richard-- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:59:
[...]

Ik heb niks anders aangesloten op de tv.
Ik kan nu, omdat er nog een gewone pc monitor op heb aangesloten,de resolutie veranderen en dan komt het beeld weer terug .
Maar die monitor blijft er niet opaangesloten en dan blijf ik dus met een zwart beeld zitten.
erg lastig....
je kunt toch even schakelen naar tv (evt analoog) en terug naar hdmi? Of helpt dit niet?
Neemt niet weg dat het niet hoort inderdaad, misschien wordt dit opgelost in een toekomstige firmware update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
eehm, is het soms nationale negeer-migilius dag oid?

Als jij met je TV wegzapt van een bron, kan het zijn dat je idd je beeld niet terugkomt, om de simpele reden dat bij HDMI het de bron is die het contact moet leggen, niet de TV. Als je geen beeld hebt, zal je je bron moeten dwingen om opnieuw de handshake uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
bureno schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:56:
[...]

je kunt toch even schakelen naar tv (evt analoog) en terug naar hdmi? Of helpt dit niet?
Neemt niet weg dat het niet hoort inderdaad, misschien wordt dit opgelost in een toekomstige firmware update...
Nee dit helpt niet dat is juist het probleem.
ik heb alleen maar analoog tv kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:03:

Als jij met je TV wegzapt van een bron, kan het zijn dat je idd je beeld niet terugkomt, om de simpele reden dat bij HDMI het de bron is die het contact moet leggen, niet de TV. Als je geen beeld hebt, zal je je bron moeten dwingen om opnieuw de handshake uit te voeren.
Dus moet ik op één of andere manier de pc(video kaart) dwingen die handshake te doen.
De vraag is dan Hoe doe ik dat?

Kan iemand misschien de vraag hieronder voor me beantwoorden.

- Hoe kan ik een backup maken van de oude firmware voordat ik de nieuwe erop zet?

- Ik las dat je uit het zip bestand "autorun.upg" moet kopieeren naar je usb stick maar moet je dan ook het zipbestand zelf op de usb stick zetten? en zo ja uitgepakt?

Wil toch die firmware update doen ,wie weet lost het wat op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Raymond schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:03:

Vaak staat de hele avond m'n ps3 aan en schakel ik regelmatig tussen ps3 (hdmi3) en samsung digitv (scart, ext2). Nagenoeg altijd gaat dit prima, maar heb een paar keer gehad dat hdmi3 een melding in de trant van "niet ondersteund formaat" gaf. In dat geval was het voldoende om nogmaals naar ext2 te schakelen en weer terug. Dit ter info aan Richard--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
bureno schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:36:
[...]

Vaak staat de hele avond m'n ps3 aan en schakel ik regelmatig tussen ps3 (hdmi3) en samsung digitv (scart, ext2). Nagenoeg altijd gaat dit prima, maar heb een paar keer gehad dat hdmi3 een melding in de trant van "niet ondersteund formaat" gaf. In dat geval was het voldoende om nogmaals naar ext2 te schakelen en weer terug. Dit ter info aan Richard--
Bedankt voor je info maar helaas werkt dat bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Jules|IA schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:52:
[...]

Hoe is de kwaliteit op zo'n groot scherm op zo'n afstand met gewone coax kabeltelevisie?
Ik heb digitale tv van upc, heb nog geen analoge tv kunnen testen.

Met DTV van upc is de kwaliteit echt goed met name op de RTL zenders. Je kan hier rustig zeggen dat het DVD evenaart (zeker bij bepaalde uitzendingen zoals bijv CSI).
SBS6 is de kwaliteit wat minder. Veel ligt dus aan het aangeboden/uitgezonden materiaal. Vooral zenders als club zone en fashion TV zijn minder in kwaliteit..

Als je van films en series houdt en dus regelmatig een dvd bekijkt of bijv csi op rtl 4, is de grootte van het scherm perfect. Kijk je alleen talkshows, dan is de schermgrootte niet zo spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator4real
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 15:59
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:50:

Ik zoek eigenlijk naar meer info en ervaringen over de 37PFL7662D/12. Ik kan eigenlijk nergens goed vinden wat voor alternatieven er zijn voor de zelfde (m.i. redelijke) prijs.

...

Heeft iemand goede / slechte ervaringen met deze TV, of weet iemand goede alternatieven voor dezelfde prijs? Ik kan niet groter in omvang gaan, want voor mijn huiskamertje wordt dat simpelweg te groot. 37" is mijn absolute max (kijkafstand zo'n 3 - 3,50 meter).

Thanks alvast voor de reacties :)
Als je niet persé op zoek bent naar een full hd in die maat zou ik een kijken naar de 37PFL7332 of de 37PFL7562 (zo goed als gelijkwaardig, 7562 heeft DVB-T). Ga waarschijnlijk zelf ook voor een van deze modellen ivm Pixel plus 2 en de mijnsinziens goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Richard-- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24:
[...]

Dus moet ik op één of andere manier de pc(video kaart) dwingen die handshake te doen.
De vraag is dan Hoe doe ik dat?

Kan iemand misschien de vraag hieronder voor me beantwoorden.

- Hoe kan ik een backup maken van de oude firmware voordat ik de nieuwe erop zet?

- Ik las dat je uit het zip bestand "autorun.upg" moet kopieeren naar je usb stick maar moet je dan ook het zipbestand zelf op de usb stick zetten? en zo ja uitgepakt?

Wil toch die firmware update doen ,wie weet lost het wat op :P
Je kan geen backup maken vanaf de TV. Je zal dus zelf oudere versies moeten bewaren.

En op 't moment dat je een update download krijg je ook een mooi pdf erbij. Lees die eens door zou ik zeggen B)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Predator4real schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:20:
[...]

Als je niet persé op zoek bent naar een full hd in die maat zou ik een kijken naar de 37PFL7332 of de 37PFL7562 (zo goed als gelijkwaardig, 7562 heeft DVB-T). Ga waarschijnlijk zelf ook voor een van deze modellen ivm Pixel plus 2 en de mijnsinziens goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zit zelf meer aan een Full-HD te denken, om een beetje op de toekomst te zijn voorbereid. Momenteel heb ik nog niets in huis wat er voor zorgt dat Full-HD goed tot zijn recht komt, maar als over enige tijd de Bluray / HDDVD spelers (samsung?) enigszins betaalbaar worden en meer films te huren / kopen zijn op deze discs zal dit snel veranderen. Ik schaf dit dan aan icm een home-cinema set. Momenteel zijn er echter nog maar weinig die bluray of hddvd aanbieden met een Home Cinema set die Full HD goed tot zijn recht laat komen (upscaling tot 1080p bijvoorbeeld én een HDD/DvD recorder erbij).. Maargoed, deze zaken lopen toch altijd achter de feiten aan wat betreft TV specs.. Misschien koop ik een keer een PS3 als de prijzen wat gaan dalen. Voor deze zaken wil ik alvast een scherm dat FullHD ook kan weergeven (geen downscaling, die zijn ook wel verkrijgbaar heb ik gezien). Mijn oog viel dan ook op de PFL7662D (Sharp heeft ook leuke schermen voor ene leuke prijs met Full HD, alleen de vriendin heeft deze op design afgekeurd :P)

Daarnaast: is Pixel Plus HD vs PP HD 2 nu echt zo'n groot verschil, vooral gezien de buis zelf Full HD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

mee007 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:12:
[...]

Ik heb digitale tv van upc, heb nog geen analoge tv kunnen testen.

Met DTV van upc is de kwaliteit echt goed met name op de RTL zenders. Je kan hier rustig zeggen dat het DVD evenaart (zeker bij bepaalde uitzendingen zoals bijv CSI).
SBS6 is de kwaliteit wat minder. Veel ligt dus aan het aangeboden/uitgezonden materiaal. Vooral zenders als club zone en fashion TV zijn minder in kwaliteit..

Als je van films en series houdt en dus regelmatig een dvd bekijkt of bijv csi op rtl 4, is de grootte van het scherm perfect. Kijk je alleen talkshows, dan is de schermgrootte niet zo spannend ;)
Helemaal top dan, dat wordt dus een 42" >:)
Nu ff kijken waar ik hem het beste kan bestellen....
Ik zat eerst nog te twijfelen tussen de 7962 en de 9632, maar neig wel naar de 9632.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
Jules|IA schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:54:
[...]

Helemaal top dan, dat wordt dus een 42" >:)
Nu ff kijken waar ik hem het beste kan bestellen....
Ik zat eerst nog te twijfelen tussen de 7962 en de 9632, maar neig wel naar de 9632.
Ik heb de 7962 nog niet "live" gezien. Ik ben wel blij met mijn 9632. Het duurt even voor je de ideale instellingen hebt gevonden voor de beste beeldkwaliteit maar dan krijg je echt heel erg mooi beeld. Beeld met veel diepte en mooie kleuren. Ik had hiervoor een sony 46w2000 die was ook erg goed (op de clouding na dan), maar ik vind de diepte van de kleuren beter bij de philips.
Van de 42 inch krijg je echt geen spijt op deze afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door mee007 op 16-01-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen hoe jij je instellingen hebt staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DennisP:
Philips is op dit moment bezig om een kwalificatie methode te maken voor de verkleuring binnen het ambilight.
Simpel gezegd gaan ze een printje maken waarop het van wit naar rood (of groen of blauw) loopt. Dit gaan ze langs het ambilight houden en tot een bepaalde hoeveelheid rood gaan ze als "acceptabel" bestempelen, alles roder / blauwer of groener zal vervangen / gerepareerd worden.

@Ironis2k
Of de tv wel of geen DVB-C heeft maakt voor jou denk ik helaas nog niks uit. UPC werkt in tegen stelling tot oa @Home met een methode waar de smartcard gekoppelt is aan de decoder. Hierdoor ben je echt volledig aangewezen aan de door UPC geleverde decoders.

@Richard--
Het is inderdaad een kwestie van even de handleiding of het pdfje lezen. Nee het zip bestand hoef je niet op de stick te zetten, alleen de inhoud van het zipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
BtM909 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:43:
[...]

Je kan geen backup maken vanaf de TV. Je zal dus zelf oudere versies moeten bewaren.
Ik heb de tv pas gekocht dus heb geen oudere versie :+
En op 't moment dat je een update download krijg je ook een mooi pdf erbij. Lees die eens door zou ik zeggen B)
Die had ik gelezen maar vond het niet echt duidelijk vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:59:

@Richard--
Het is inderdaad een kwestie van even de handleiding of het pdfje lezen. Nee het zip bestand hoef je niet op de stick te zetten, alleen de inhoud van het zipje.
Ik heb ondertussen de update gedaan maar toch bedankt voor je antwoord.
Ik had een stille hoop dat het mijn probleem zou verhelpen maar helaas }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag bij BCC mijn defecte 37pf9731 kunnen omruilen voor de 42pfl9632! En ben er erg blij mee...

Ik wil alleen 5.1 aan de gang krijgen van mijn ps3 in hdmi naar de tv en dan 5.1 van de tv naar de versterker via digital out... Ik heb m op hdmi 3 aangesloten en een coaxial kabel van mijn tv naar receiver... alleen werkt het nu nog steeds niet... kan iemand mij helpen.. Welke instellingen op de tv moet ik hanteren en wat moet ik op de ps3 instellen...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
probeer eens de tv tussendoor uit en weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:50:

Ik zit zelf meer aan een Full-HD te denken, om een beetje op de toekomst te zijn voorbereid. Momenteel heb ik nog niets in huis wat er voor zorgt dat Full-HD goed tot zijn recht komt, maar als over enige tijd de Bluray / HDDVD spelers (samsung?) enigszins betaalbaar worden en meer films te huren / kopen zijn op deze discs zal dit snel veranderen.
Wat vind je een redelijke prijs dan? Op het moment zijn de Blu-Ray spelers te krijgen vanaf 399,- (tijdens de CES heeft Philips een BR speler van 349 dollar aangekondigd.) wachten op HDDVD lijkt me onnodig want HDDVD is inmiddels een uitstervend medium.
verhaal..
Als ik op dit moment iets mag aangeevn waar je naar zou kunnen zoeken bij de nieuwe tv dan is het een 100/120 hrz techniek wat de meeste merken nu hebben doorgevoerd bij LCD modellen. Bij philips wordt daarmee de MS reactietijd teruggedrongen naar 3ms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
swopdark schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:16:
[...]

Wat vind je een redelijke prijs dan? Op het moment zijn de Blu-Ray spelers te krijgen vanaf 399,- (tijdens de CES heeft Philips een BR speler van 349 dollar aangekondigd.) wachten op HDDVD lijkt me onnodig want HDDVD is inmiddels een uitstervend medium.

[...]
Inderdaad. Er zijn al wat filmmaatschappijen aan het terugtrekken, zie ook de CES coverage van CNet. Snel zo'n PS3 aanschaffen dus :P.
Als ik op dit moment iets mag aangeevn waar je naar zou kunnen zoeken bij de nieuwe tv dan is het een 100/120 hrz techniek wat de meeste merken nu hebben doorgevoerd bij LCD modellen. Bij philips wordt daarmee de MS reactietijd teruggedrongen naar 3ms!
Is het zo dat die een relatie met elkaar hebben? Ik dacht dat 100/120Hz simpelweg bereikt wordt door (al dan niet hardwarematig) de frames die binnenkomen op te hogen of te verdubbelen naar 100/120Hz. De responsetime van de display staat daar toch los van? Die wordt toch bepaald door de hardware-limitatie van het paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Maar daarom moet die responstijd nog wel snel genoeg zijn, anders kan je die 120hz helemaal niet halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

De Sony Bravia's hebben volgens opgave responstijden van 8ms, en hebben ook 100Hz techniek aan boord.
Aangezien 1 seconde gelijk staat aan 1000ms is dus een resonstijd van 10ms genoeg voor 100Hz techniek... :+
Is dus niet zo heel boeiend, wat de responstijd is van een paneel, behalve dat bijv. ghosting minder snel voor zal komen bij een snel lcd paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Richard-- schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:07:
[...]
Die had ik gelezen maar vond het niet echt duidelijk vandaar mijn vraag.
Je had de pdf bekeken maar vond het niet echt duidelijk??

download en dubbelklik op het zip-bestand en kopieer het bestand “autorun.upg” naar de hoofddirectory van het draagbare USB-apparaat.

Wat hier niet duidelijk aan is, is mij een raadsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik snap niet dat er zo veel gepost wordt over responstijd en Hz. Het gaat er meer om of ze deze technieken zo kunnen toepassen dat er een natuurlijk beeld ontaat. Veel HDTV hebben wel 120 Hz en 5ms, maar kunnen in deze korte tijd geen perfect plaatje maken, en gaan foutjes maken of zetten de post processing uit. Waardoor het beeld minder natuurlijk over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
berties schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:44:
[...]

Je had de pdf bekeken maar vond het niet echt duidelijk??

download en dubbelklik op het zip-bestand en kopieer het bestand “autorun.upg” naar de hoofddirectory van het draagbare USB-apparaat.

Wat hier niet duidelijk aan is, is mij een raadsel..
Op dat moment was het me niet echt duidelijk maar tis al gelukt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses als het al lang en breed gemeld is, maar bij deze:
In de OT staat dat de 37PFL9642D alleen voor de Franse markt bedoeld is. Wij zijn echter sinds één week de (trotse) eigenaar van dit model. Oorspronkelijk gingen wij voor de voorloper, maar toen alles rond was bleek dat dit model niet meer geleverd werd. Voor de prijs van de voorloper hebben we nu dit nieuwe model gekregen.
Ik dacht, ik meld het maar even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Vandaag de 9632 aangeschaft, mooi app. moet ik zeggen !

Wie weet wat de verbeteringen zijn van de te downloaden firmware, dit kan ik namelijk nergens terug vinden.

Grz.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:17:
Excuses als het al lang en breed gemeld is, maar bij deze:
In de OT staat dat de 37PFL9642D alleen voor de Franse markt bedoeld is. Wij zijn echter sinds één week de (trotse) eigenaar van dit model. Oorspronkelijk gingen wij voor de voorloper, maar toen alles rond was bleek dat dit model niet meer geleverd werd. Voor de prijs van de voorloper hebben we nu dit nieuwe model gekregen.
Ik dacht, ik meld het maar even!
En voor welk type gingen jullie dan oorspronkelijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu een paar weken een 32pfl9632. Maar vind dat het beeld toch vaak schokkerig over komt. En al de camera snel beweegt vind ik het ook niet altijd even vloeiend... En bij snel bewegende beelden vormt er zich rondom het object een soort waas. Lijkt ghosting maar dan er rond om heen ofzo. Meer mensen dit verschijnsel? Of waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:40:
heb nu een paar weken een 32pfl9632. Maar vind dat het beeld toch vaak schokkerig over komt. En al de camera snel beweegt vind ik het ook niet altijd even vloeiend... En bij snel bewegende beelden vormt er zich rondom het object een soort waas. Lijkt ghosting maar dan er rond om heen ofzo. Meer mensen dit verschijnsel? Of waar kan dat aan liggen?
Die waas komt door de natural motion, als je die uitzet is het weg (zit in het menu onder beeldinstellingen). Maar daardoor zou het beeld wel vloeiender moeten worden (de naam zegt het al..). Dus je melding dat het beeld schokkend is, vind ik vreemd en kan ik zelf dan ook niet delen. Bij welke bron is dit (dvd, analoge tv, digitale tv, hd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat is nou net waar ik bij deze range Philipsen zo van gecharmeerd ben, totaal geen schokkerige weergave! DNM staat hier op minimum of zo. Maar dat veroorzaakt inderdaad die aura's af en toe. Binnenkort DNM eens uit zetten, om te kijken of het zo veel verschil maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:27:
[...]

Die waas komt door de natural motion, als je die uitzet is het weg (zit in het menu onder beeldinstellingen). Maar daardoor zou het beeld wel vloeiender moeten worden (de naam zegt het al..). Dus je melding dat het beeld schokkend is, vind ik vreemd en kan ik zelf dan ook niet delen. Bij welke bron is dit (dvd, analoge tv, digitale tv, hd?).
Analoge TV vooral die waas rondom bewegende objecten and DVD via SCART vind ik schokkerig lopen. Maar ik heb niet een super DVD speler, zo'n cyberhome ding... maar of het daar aan ligt ... ook die waas zie ik hier wel. Meest irritantie vind ik als de camera bv over een heel groot gebied gaat van links naar rechts, iets wat heel mooi soepel zou moeten gaan, dat het met stoten gaat. Grr...net alsof de TV het niet snel genoeg kan berekenen..? Om de 1.5 sec even een happering. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik moet zeggen dat ik dat haperende beeld totaal niet herken, en ik denk dus dat het aan je dvdspeler ligt. Misschien andere hier die dit met de zelfde tv herkennen?

[ Voor 3% gewijzigd door berties op 18-01-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik toch eens een andere DVD speler proberen. wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
  • Laatst online: 02-10-2022
Het display van onze 42PFL9732 is vervangen. Op het oude display stond LC420WU04 op het nieuwe LC420WU05. Volgens mij komt dit overeen met respectievelijk 061 LCD LPL WU4 SLB1 DF 42 en 097 LCD LPL WU5 SLB1 DF 42, zoals genoemd op dit forum. Als ik nu ik het Service Menu van de TV kijk, staat daar bij “Screen” nog steeds 061 LCD LPL WU4 SLB1 DF 42". Volgens mij kan ik dat wijzigen. Iemand hier ervaring mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Knal er eens een nieuwe firmware op, mischien dat dat helpt.
Ik kan me niet voorstellen dat het verder iets uitmaakt, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanVliet
  • Laatst online: 16-04-2023
Omdat er op mijn huidige 37pfl9632 een dode pixel te vinden is, kreeg ik vandaag van mijn leverancier te horen dat deze omgewisseld mag worden. Mijn huidige model is heel slecht leverbaar en volgens de leverancier mocht ik hem omruilen voor het 'nieuwere type' de 37pfl9642.
Ik vertrouwde dat vervolgens eigenlijk niet zo omdat dit model niet op de Philips site voorkomt en dat ik via dit forum lees dat dit eigenlijk een Frans model is??
Ik heb dan ook vervolgens met Philips contact opgenomen en zij wisten mij te vertellen dat dit type inderdaad nieuwer is dan de 9632. Dit type wordt pas vanaf september 2007 geproduceerd.
Volgens hen waren er qua specs weinig verschillen behalve dat er 1 HDMI aansluiting minder op zit.
Heeft iemand hier nog aanvullingen op? Ik zit namelijk een beetje te twijfelen wat ik nu moet doen....
Overigens zou het model volgens Philips wel zeer binnenkort ook op de site te vinden zijn..

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hij is voor de franse markt, vanwege het feit dat ze daar dvb-t met mpeg4 hebben. Dat is dan ook het belangrijkste verschil. Hoewel een hdmi aansluiting minder ook wel iets is om rekening mee te houden.

Verder zou er eigenlijk geen verschil tussen mogen zitten. De 9642 is verder voor zover ik weet een 9632 met mpeg4 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanVliet
Bedankt voor je reactie.
Het vreemde is trouwens ook dat het toestel volgens de specs ook minder energie verbruikt?
Ik vind het een beetje tricky om het toestel te swappen maar volgens mijn leverancier is de kans groot dat de 9632 niet meer geleverd wordt door Philips?
Het vervallen van de 3e HDMI vind ik niet zo vervelend maar ik vraag me alleen af wat de reden hiervoor is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin04
LCD_viewer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:45:
[...]

Ik wacht wel even op de change-log. :)

Ik zit te wachten op een update die mijn digitenne CI module bij een koude boot, initialiseert. Nu gebeurd dat niet met de conax module.
Hij gaat pas aan als ik de TV aanstaat en op standby zet en hem onmiddelijk weer aanzet.

Beetje jammer maar ik heb het even omzeilt met een andere cam die wel goed opstart maar niet geopend kan worden in het menu. Hij decodeerd gelukkig wel. :)
IK heb bij Philips nagevraagd wat er allemaal veranderd is met de nieuwe software update en of ze een changelog kunnen plaatsen. Ik kreeg onderstaand antwoord:

U heeft ons gevraagd wat er beter is aan de nieuwere versie software en of er een mogelijkheid is dat we dat erbij zetten.

De software die op onze site word gezet zorgt ervoor dat alles wat er softwarematig in uw tv zit verbetert word dus dat is niet een speciefiek punt wat verbeterd word daarbij vraagt u ons of het mogelijk is dat er op onze site een vermelding komt te staan wat er beter is aan de nieuwere versie in het algemeen verbetert de versie alles wat er dus softwarematig te verbeteren valt.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.

schiet niet echt op dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

Wat een heerlijk standaard helpdesk antwoord, alsof ze ook maar enige vorm van moeite voor je zouden willen doen :r

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvanVliet schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:28:

Het vervallen van de 3e HDMI vind ik niet zo vervelend maar ik vraag me alleen af wat de reden hiervoor is....
De 3e HDMI is de enigste uitgang die DD/DTS doorgeeft bij de 9632.
De 37PFL9632 verbruikt tegenwoordig(ineens) ook 165W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Naast het feit dat het een standaard antwoord is, zitten er naar mijn idee ook nog wel wat te veel spelfouten in. Voor een bedrijf als Philips vind ik het niet representatief als iemand dit soort antwoorden formuleert. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Om het zelfde probleem heb ik een "call" of eigenlijk meer een mailtje naar philips gedaan dmv een support / contact formulier. Krijg meer het idee dat het in een la verdwijnt want philips streeft er naar binnen 5 werkdagen contact op te nemen.... jaja, nog steeds niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:56:
[...]
En voor welk type gingen jullie dan oorspronkelijk voor?
Wij gingen voor de 37 pfl 9732. Volgens de verkoper zou het nieuwe model, dus de pfl9742, een ingebouwde digitale ontvanger hebben. Helaas bleek alleen de DVB-T aanwezig te zijn.

M. van Vliet: bij ons was dus dat 'oude' model niet meer leverbaar en hebben wij ook de pfl9742 gekregen. Ook de verkoper kon geen duidelijk verschil opnoemen met de pfl9732, behalve de mpeg mode. Ik weet trouwens niet of de 9732 een usb-ingang heeft/had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De verschillen tussen de 9632 en de 9732 staan als het goed is in de startpost.In het kort zijn het 3 dingen: Andere AB, kaartlezer en Ambilight surround.

De 9632 en de 9642 zijn dezelfde toestellen, op 2 punten na: de 9642 mist een HDMI aansluiting en doet mpeg4 over DVB-T. De 9632 doet ook DVB-T, maar geen mpeg4, dus ik ben bang dat JostR. verkeerd is voorgelicht hierover. Het missen van mpeg4 is niet echt een probleem, aangezien dat in NL niet wordt gebruikt.

Voor zover ik weet bestaat er geen 9742. En geen enkele philips heeft een DVB-C aan boord, wat ook niet echt een al te grote beperking is (en zeker niet wanneer je in een UPC gebied woont). DVB-C is een paar pagina's terug al uitgebreid besproken, zoek dat nog eens terug, mocht je daar meer over willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domdom, het gaat inderdaad om de 9642. Heb me vergist, zie ook post van gisteren van mij. Ik zal het eens goed gaan doorlezen!
Verkoper kon ons ook nog bar weinig vertellen hierover omdat philips nog geen informatie vrijgegeven had (of hij niet goed genoeg gezocht had..?) Het was gewoon 'leuk' geweest wanneer onze upc-ontvanger kon verdwijnen.
Het zal duidelijk zijn dat ik er niet zoveel verstand van heb, ik wilde dan ook alleen maar even melden dat het niet puur voor de Franse markt bedoeld is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hier kan je alles vinden over de 9642:
http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl9642d_19/

Handleiding, foto's, firmware en brochures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57

f.h

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een 32PFL7862. Ik meen me alleen te herinneren ergens gelezen te hebben dat er een trucje ("tweakje") was om iets sneller van zender te kunnen schakelen. Ik kan het alleen nergens meer vinden. Kan iemand dit bevestigen dan wel ontkennen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanVliet
Als ik het goed begrijp heeft dit model (9642) ten opzicht van de 9632 alleen maar nadelen?!
Dwz 1 HDMI minder en MPEG4 ondersteuning via DVB-T die ik toch niet gebruik?!
Ik kan ook verder geen andere verschillen ontdekken in de manuals (nog dank voor de link).
Alleen vraag ik me af of Philips de 9632 uberhaupt nog wel leverbaar is? Hij is namelijk nergens op voorraad. En volgens de leverancier waar die van mij vandaan komt is deze ook voorlopig niet leverbaar.
Heeft iemand hier andere ervaring mee of informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor de nederlandse markt is idd naar mijn mening de 9632 een logischer keuze. Helemaal wanneer het idd zo is dat juist de HDMI poort met ondersteuning voor meerkanaals geluid is komen te vervallen.

Leverbaarheid weet ik niets vanaf. Je zou op kieskeurig een hele lijst met winkels kunnen bekijken en bij allemaal informeren naar de leverbaarheid. Of je spendeert iets meer en koopt een 9732 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroset
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
berties schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:51:
Naast het feit dat het een standaard antwoord is, zitten er naar mijn idee ook nog wel wat te veel spelfouten in. Voor een bedrijf als Philips vind ik het niet representatief als iemand dit soort antwoorden formuleerd. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Berties, sorry hoor, maar ik kan het niet helpen:
Dit is een beetje een klassiek geval van de pot verwijt de ketel....
Voordat je commentaar op andermans zpelvouten hebt, zorg je natuurlijk eerst zelf voor voutlose zinnen 8)7
Maar goed, verder heb je natuurlijk inhoudelijk 100% gelijk voor wat betreft de helpdesk die zich er weer erg gemakkelijk en snel vanaf maakt (mailtje zeker ontvangen om een uur of 16.30 ? Tijd om ons bureau leeg te ruimen jongens, morgen is er weer een dag !).
Naast een veelal chronisch gebrek aan motivatie om klanten ECHT goed te helpen valt me steeds vaker op bij (vooral grote) bedrijven, dat er slechts een handjevol mensen echt verstand heeft van de produkten die ze verkopen. Deze werknemers krijg je helaas OF nooit te spreken OF pas nadat je eerst 10 andere nitwits dagenlang hebt bijgepraat over de werking van de produkten die ze zelf niet lijken te (willen ?) kennen, terwijl ze nu juist op dat call-center waren neergezet om JOU te informeren en niet andersom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Wij hebben nu een week de 37" Philips LCD TV in bezit, met Ambilight 2. Hij bevalt ons heel goed, eigenlijk is hij scherper dan we hadden gedacht... (Aangesloten op Casema digitale televisie). Wij hebben er ook een HD ontvanger bij besteld, die is echter niet in voorraad en voordat die komt zijn wel al en poosje verder... Mijn vraag is, ga je echt het verschil merken tussen digitale TV aangesloten via SCART en digitale TV aangesloten via HDMI? Lijkt me dat het verschil niet geweldig groot kan zijn, omdat hij nu al zo scherp is. Bijkomend voordeel is wel dat we voor 4 euro / maand Film1 HD kunnen ontvangen :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mroset schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 04:39:
Een beetje misschien, maar van een tweaker mag toch iets minder gewenst worden dat hij/zij correct spelt dan van iemand die voor zijn/haar werk namens een A-merk communiceert met klanten. Bovendien weet de helpdesk kennelijk niet hoe punctuatie gebruikt kan worden om zinnen van elkaar te scheiden - en dat weet berties dan toch weer wel :)

(Van mij nog een keer een 'schopje' of er al mensen rondlopen die het daadwerkelijke energieverbruik hun Philips TV kunnen meten als deze op 'eco' mode is ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb dat niet gedaan en om eerlijk te zijn interesseert het me echt helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]edwin04 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:42:
[...]

U heeft ons gevraagd wat er beter is aan de nieuwere versie software en of er een mogelijkheid is dat we dat erbij zetten.

De software die op onze site word gezet zorgt ervoor dat alles wat er softwarematig in uw tv zit verbetert word dus dat is niet een speciefiek punt wat verbeterd word daarbij vraagt u ons of het mogelijk is dat er op onze site een vermelding komt te staan wat er beter is aan de nieuwere versie in het algemeen verbetert de versie alles wat er dus softwarematig te verbeteren valt.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.

Kreun, dit is echt knudde. Waar halen ze dit soort randdebielen vandaan........ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
mroset schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 04:39:
[...]

Berties, sorry hoor, maar ik kan het niet helpen:
Voordat je commentaar op andermans zpelvouten hebt, zorg je natuurlijk eerst zelf voor voutlose zinnen 8)7
[.....]
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast. Ik ben ook geen spellingswonder, maar belangrijker nog, ik werk niet bij de klantenreactie van Philips. En daar gaat het mij om, een spelfout mag best, maar in die representatieve functie mogen er naar mijn idee niet zoveel spelfouten in een zin zitten.

Edit; wel scherp van je, dat je dat opmerkt om 4:39.... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door berties op 19-01-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:15:
Wij hebben nu een week de 37" Philips LCD TV in bezit, met Ambilight 2. Hij bevalt ons heel goed, eigenlijk is hij scherper dan we hadden gedacht... (Aangesloten op Casema digitale televisie). Wij hebben er ook een HD ontvanger bij besteld, die is echter niet in voorraad en voordat die komt zijn wel al en poosje verder... Mijn vraag is, ga je echt het verschil merken tussen digitale TV aangesloten via SCART en digitale TV aangesloten via HDMI? Lijkt me dat het verschil niet geweldig groot kan zijn, omdat hij nu al zo scherp is. Bijkomend voordeel is wel dat we voor 4 euro / maand Film1 HD kunnen ontvangen :).
Via HDMI kijken is ehct beter als via scart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Is het nu waar dat de 3PFL9632 niet meer gemaakt wordt? Dit heb ik hier nu een paar keer gelezen... Ik heb mijn bestelling nu al twee weken bij Redcoon staan en ze verwachten de TV 22 januari binnen te krijgen. Ben benieuwd of hij idd binnenkomt. Anders zal ik de tv bij een electrozaak moeten kopen met alle meer-kosten van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik stond op punt 37pfl9732 te kopen , nu door de cash-back aktie valt de 42pfl9632 ook in mijn budget ( scheelt amper 20à 30 euries) , graag had ik jullie mening geweten over mijn dilemma:

ik zit op +/- 3m20 van het toestel ----> 37" ideaal dacht ik

Wat zouden jullie doen?

kiezen voor 42" en een amlight inleveren tov 37pfl9732 ? of is 42" echt te groot voor deze kijkafstand?

ik weet de "kleine" verschillen tussen de twee modellen daarom heb ik zoiets waarom niet groter model voor hetzelfde geld!???

mijn tv dient voornamelijk voor ps3 games en ik ga uiteraard voor "digitale" televise (HD-recorder van telenet )

Graag jullie mening of ervaring!
Alvast bedankt!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:33

bladebla

<Piéééép>

Ik vraag me hetzelfde af voor dezelfde tv's :) Bijkomend is dat hij in mijn nieuwe huis komt waar de bank en vloer nog moet komen waardoor het lastiger in te schatten is. Hier zal het ook gaan om 3m - 3m30 tot de tv.

Als ik in de winkel de 37" zie op zo'n 3m denk ik: ik kan het hele beeld in een keer 'bevatten' en hoef het niet teveel af te scannen. Ideaal voor tv-programma zoals het nieuws en talkshows. Als ik de 42" dan pak op 3m denk ik: ja, voor films geeft dat een mooi ruim bioscoop effect. Mijn voorkeur gaat uit naar de 42" maar ik blijf met de vrees zitten dat het overdone wordt en zal schrikken bij het uitpakken in de woonkamer.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:00:
[..]
ik zit op +/- 3m20 van het toestel ----> 37" ideaal dacht ik

Wat zouden jullie doen?

kiezen voor 42" en een amlight inleveren tov 37pfl9732 ? of is 42" echt te groot voor deze kijkafstand?

ik weet de "kleine" verschillen tussen de twee modellen daarom heb ik zoiets waarom niet groter model voor hetzelfde geld!???

[..]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
bladebla schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:57:
Ik vraag me hetzelfde af voor dezelfde tv's :) Bijkomend is dat hij in mijn nieuwe huis komt waar de bank en vloer nog moet komen waardoor het lastiger in te schatten is. Hier zal het ook gaan om 3m - 3m30 tot de tv.

Als ik in de winkel de 37" zie op zo'n 3m denk ik: ik kan het hele beeld in een keer 'bevatten' en hoef het niet teveel af te scannen. Ideaal voor tv-programma zoals het nieuws en talkshows. Als ik de 42" dan pak op 3m denk ik: ja, voor films geeft dat een mooi ruim bioscoop effect. Mijn voorkeur gaat uit naar de 42" maar ik blijf met de vrees zitten dat het overdone wordt en zal schrikken bij het uitpakken in de woonkamer.

[...]
Grootte went snel. Ik heb nu 2 jaar een Samsung LE37R72B gehad, 37" dus. Ik zit op zo'n 2.50 tot 2.75m afstand en dat gaat gewoon goed. Vind het zelfs klein. Vandaar dat ik nu ga kijken naar een 42". Ik heb de 42pfl9632 ook overwogen, maar mijn budget is net als bij de vorige monitor maximaal €1500. (ben een 22 jarige student dus dan gaat het gebruikelijke "budget overschrijden" wat minder makkelijk..)

Ik heb voor mijn vorige TV de IKEA Ambilight oplossing gekocht en dat bevalt me wel. Ik vind één warme tint prettiger / rustiger om naar te kijken. Maar ik heb nog nooit echt een Ambilight TV in gebruik heb gehad en er dus eigenlijk moeilijk over kan oordelen. Als ik het geld had, had ik het denk ik wel gekocht en dan wel gezien of het wat was.

Voor gamen is groter trouwens helemaal lekker. Als ik bijvoorbeeld op mijn X360 bezig ben, dan zit ik soms maar 1m van mijn scherm af, zodat je het extra goed kunt zien. Wel zo handig als je met 300km/u aan het spookrijden bent op een smalle brug bijvoorbeeld :+.

Ik zit zelf te kijken naar de 42pfl7862. Deze heeft geen Ambilight, maar wel 100Hz, HD Natural Motion en 3x HDMI. Nu vraag ik me wel af, kun je meerdere PCs op je TV aansluiten, of is er maar één HDMI poort die PC-input ondersteunt? Mijn HTPC trekt namelijk geen 1080p WMVs :( en mijn desktop staat toch naast mijn HTPC. Ik kijk overigens geen reguliere TV uitzendingen, het enige wat ik doe is series / films downloaden en gamen.

Ik ben afgelopen week in de MM Den Haag en MM Utrecht geweest en moet zeggen dat de 100Hz en met name de HD Natural Motion implementatie van Philips vele malen beter is geslaagd dan bij sommige andere merken. Zo stond in Den Haag een Samsung F8 (topmodel van samsung op dit moment) en daar zag je nog kleine schokjes in het 1080p24 materiaal, terwijl dat op de Philips zeer soepel ging. Iets wat ik niet had verwacht, gezien erg fan ben van Samsung vanwege hun prijs/kwaliteit verhouding. Ook was er weinig last van 100Hz interpolatie-artifacts zoals de eerste 100Hz TV's dat hadden.

Waar jullie ook op moeten letten bij de 42PFL9632 is het volgende:
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030218,49293838,00.htm
The good news is the HDMI sockets are all 1.3 compliant. The bad news is Philips hasn't included a VGA connection for hooking up a computer. Instead you'll have to get a DVI-to-HDMI converter. Additionally, the TV can only accept a PC input of 1,360x768 pixels at 60Hz, so you won't be able to send a 1,920x1,080-pixel picture from a PC.
Lees ik overigens net pas terwijl ik dit aan het typen ben. Deze valt dus af, gezien ik 90% van de tijd de PC-input gebruik. Volgens de handleiding ondersteunt de 42pfl7862 dit wel, maar ik begin nu te twijfelen. Iemand enig idee hoe het nou zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:00:
Beste tweakers,

Ik stond op punt 37pfl9732 te kopen , nu door de cash-back aktie valt de 42pfl9632 ook in mijn budget ( scheelt amper 20à 30 euries)
Die is toch alweer afgelopen?
Roet schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:46:
[...]
Waar jullie ook op moeten letten bij de 42PFL9632 is het volgende:

[...]

Lees ik overigens net pas terwijl ik dit aan het typen ben. Deze valt dus af, gezien ik 90% van de tijd de PC-input gebruik. Volgens de handleiding ondersteunt de 42pfl7862 dit wel, maar ik begin nu te twijfelen. Iemand enig idee hoe het nou zit?
Daar ben ik ook al een paar keer over gevallen tijdens mijn speurtocht. Nalezen van alle handleidingen leerde mij het volgende:

7762: max 1024x768

7862, 9632, 9732: max 1920x1080

[ Voor 19% gewijzigd door MartijnGizmo op 20-01-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
En ik maar denken dat Cnet betrouwbaar was. Bedankt voor de info. Ik ga eind deze maand een TV kopen. Heb de oude nu weggedaan en dacht het wel wat langer uit te kunnen houden, omdat er vanwege de stakende scriptschrijvers niet zoveel uitkwam, maar ik mis het toch wel! Ik zie de 42pfl9632 nog niet snel rond de €1500 beschikbaar komen, dus ik denk dat het (helaas?) de 42pfl7862 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Cashback actie geldt normaal gesproken niet voor webwinkels. En met cashback zijn veel winkels nog steeds duurder dan webwinkels, dus persoonlijk lijkt me dat verder niet zo heel erg interessant :)

Over die opmerkingen van C|net: in mijn ervaring zijn die reviews vaak niet meer dan het opnoemen van de specs uit de folder en handleiding en slechts heel zelden wordt er daadwerkelijk naar de TV zelf gekeken en dan vaak ook alleen nog maar met de TV op de standaardinstellingen.

Philips past de handleidingen die online staan regelmatig aan en verbeterd dan fouten of past dingen aan die aan de TV zijn gewijzigd (het verwijderen van de digi-in bijvoorbeeld).

Het kan dus prima zijn dat C|net meldde dat de maximale pc resolutie 1360x768 was, omdat dat op dat moment in de specs stond en dat philips dat intussen heeft aangepast in de handleiding naar 1920x1080 (en dat de TV altijd al 1920x1080 ondersteunde).

Hoe het zit met de HDMI inputs voor dat specifieke model weet ik niet, maar op de 9732 kan je voor alle hdmi inputs de overscan uitzetten zodat je op alle 3 de inputs een pc via DVI kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
Net een 42pfl7762 gehaald bij BCC voor 1280 euro. Lcd dagen bij BCC tot 20% korting :) (in Breda)
Wat ruim goedkoper is dan de gemiddelde webwinkels.
Mooie fullhd tv voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvanVliet schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:04:
Omdat er op mijn huidige 37pfl9632 een dode pixel te vinden is, kreeg ik vandaag van mijn leverancier te horen dat deze omgewisseld mag worden. Mijn huidige model is heel slecht leverbaar en volgens de leverancier mocht ik hem omruilen voor het 'nieuwere type' de 37pfl9642.
Ik vertrouwde dat vervolgens eigenlijk niet zo omdat dit model niet op de Philips site voorkomt en dat ik via dit forum lees dat dit eigenlijk een Frans model is??
Ik heb dan ook vervolgens met Philips contact opgenomen en zij wisten mij te vertellen dat dit type inderdaad nieuwer is dan de 9632. Dit type wordt pas vanaf september 2007 geproduceerd.
Volgens hen waren er qua specs weinig verschillen behalve dat er 1 HDMI aansluiting minder op zit.
Heeft iemand hier nog aanvullingen op? Ik zit namelijk een beetje te twijfelen wat ik nu moet doen....
Overigens zou het model volgens Philips wel zeer binnenkort ook op de site te vinden zijn..

Alvast bedankt.
Het gebruik van de term "Frans model" verwarrend. Het is een model dat in principe alleen in Frankrijk wordt verkocht. Dit vanwege het MPEG-4 DVB-t gebeuren dat daar wel beschikbaar is en in andere landen niet. Er is geen enkel probleem om dit toestel in Nederland te gebruiken.
MvanVliet schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:28:
Bedankt voor je reactie.
Het vreemde is trouwens ook dat het toestel volgens de specs ook minder energie verbruikt?
Ik vind het een beetje tricky om het toestel te swappen maar volgens mijn leverancier is de kans groot dat de 9632 niet meer geleverd wordt door Philips?
Men is overgestapt op het "Eco-ssb". Dat zal verklaren dat de nieuwere modellen op dit chassis minder energie verbruiken. Een ander eigenschap van dit ssb is dat er geen digitale audio input meer op zit.
[Edit]
De derde HDMI input wordt bij dit model intern gebruikt als input voor de MPEG4 decoder. Kan derhalve niet meer gebruik worden voor een externe aansluiting.
[edit]
edwin04 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:42:
[...]

IK heb bij Philips nagevraagd wat er allemaal veranderd is met de nieuwe software update en of ze een changelog kunnen plaatsen. Ik kreeg onderstaand antwoord:

schiet niet echt op dus
Om geheel eigen redenen kijk ik met veel plezier naar dit antwoord.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 00:44 . Reden: Zie bericht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Kunnen jullie je settings (contrast, helderheid, kleur, etc) van de LCD hier posten?

Zag laatst bij de DVD van Finding Nemo iets wat volgens mij banding heet (geen mooie overgang van licht- naar steeds donkerder blauw, maar steeds stroken met een verschillende kleur blauw)
Ik vraag me af of dit aan de tv of de DVD-speler ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wamelr schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:29:
Kunnen jullie je settings (contrast, helderheid, kleur, etc) van de LCD hier posten?

Zag laatst bij de DVD van Finding Nemo iets wat volgens mij banding heet (geen mooie overgang van licht- naar steeds donkerder blauw, maar steeds stroken met een verschillende kleur blauw)
Ik vraag me af of dit aan de tv of de DVD-speler ligt!
Finding Nemo? das vanzichzelf toch al redelijk blauw :-)
Heb hetzelfde probleem met de achtergronden in Vista MC. Ik vermoed dat het met de TV te maken heeft. Groet RL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje de 32PFL7602D/10. Dat is de witte 32 inch van midden vorig jaar.
Prima TV met nog de digitale in- en uitgang(spdif). Ik vroeg me af of iemand weet of deze gebruikt kunnen worden voor 5.1 lipsyncen. Oftewel: DVD > TV > Versterker.

Via de HDMI gaat niet voor zover ik weet(HDCP). Is er een kans dat dit soort dingen met een firmware-update ooit worden verholpen?

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Banding / Posterization, zoals het effect heet wat Wamelr omschrijft, is LCD eigen. Het komt door een beperking in het kleurenberiek van het panel. Echter zou een LCD met een groter kleurenbereik, zoals de nieuwe 14bit panel van Philips, dit minder moeten hebben dan andere LCD TVs. Ze kunnen het natuurlijk compenseren met dithering, maar ik weet niet in welke mate dat toegepast wordt op LCD TVs.

Wat ik wel kan zeggen, is dat de kans zéér groot is dat dit aan de LCD ligt. Probeer anders eens met een andere bron dezelfde DVD af te spelen, bijvoorbeeld je laptop eraan hangen en dan de DVD vanaf daar afspelen?

Mijn LCD TV heeft het ook, vooral in het HTPC dashboard waar een zeer subtiele gradiënt is toegepast op de achtergrond. Toevallig ook van lichtblauw naar donkerblauw. Maar dat is met een Samsung LE37R82B, die slechts 8 of 10bit is en daardoor een kleiner kleurenbereik heeft. Ik heb al even gekeken hoe de 42pfl7862 dit deed, en het werd me meteen duidelijk waarom iedereen in dit topic zo blij is met zijn TV :9.
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:30:
Ik heb al een tijdje de 32PFL7602D/10. Dat is de witte 32 inch van midden vorig jaar.
Prima TV met nog de digitale in- en uitgang(spdif). Ik vroeg me af of iemand weet of deze gebruikt kunnen worden voor 5.1 lipsyncen. Oftewel: DVD > TV > Versterker.

Via de HDMI gaat niet voor zover ik weet(HDCP). Is er een kans dat dit soort dingen met een firmware-update ooit worden verholpen?

thanx!
Dat het singaal niet doorgegeven word in 5.1 heeft te maken met filmmaatschappijen geloof ik. Technisch is het wel haalbaar, maar of het gaat gebeuren betwijfel ik. Waarom gebruik je niet de delay op je versterker? Naar mijn weten hebben alle surround versterkers deze functionaliteit.

[ Voor 26% gewijzigd door Roet op 20-01-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Roet schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:49:

Dat het singaal niet doorgegeven word in 5.1 heeft te maken met filmmaatschappijen geloof ik. Technisch is het wel haalbaar, maar of het gaat gebeuren betwijfel ik. Waarom gebruik je niet de delay op je versterker? Naar mijn weten hebben alle surround versterkers deze functionaliteit.
Mijn -tig jaar oude Philips (FR996) heeft géén delay functie. Zie momenteel ook nog geen reden om dit apparaat weg te doen omdat hij alles weergeeft wat ik wil. Zoals met mij zullen er velen zijn die het absurd vinden dat je min of meer moet kiezen tussen de volgende mogelijkheden.

A. Nieuwe versterker kopen met delay functie;
B. DD/DTS via je tv laten lopen en dan maar genoegen nemen met PCM 2.0;
C. genoegen nemen met een delay van ca. 120ms;

Alle opties zijn wat mij betreft onbespreekbaar als je het in de context plaats dat het technisch allemaal mogelijk is om gesynced DD of DTS uit je tv te krijgen, maar dat de filmmaat$chappijen dit niet toestaan of het verbieden om een DD/DTS stream weer uit je tv te krijgen...

Vind dat verkopers en de fabrikanten hier wel eens voor mogen waarschuwen vóórdat dat je tegen dit soort dingen aanlopen. Zo zie ik dit soort dingen dus nooit in verkoopblaadjes of brochures staan... Gevalletje van: stilhouden en de consument beduvelen. Als ze gaan mopperen wijzen op de handleiding waar het instaat dat het geluid wel eens gedownscaled kán worden...

Als ik van te voren had geweten dat ik geen DD/DTS uit mijn tv zou krijgen had ik of er een nieuwe receiver proberen bij te lullen of er een moeten kopen. Dan heb je zelf de mogelijkheid om of af te zien van het toesten of genoegen nemen met de (belachelijke) beperkingen. Nu moet je dit zelf maar uit dokteren en er achter komen dat het een niet een technische beperking is, maar moedwillig (of onder dwang) is toegepast.
Gelukkig hebben we dan wel een workaround gevonden via de HDMI-3, maar de overige aansluitingen die hebben dus mooit pech...

Net zoals met dat HDCP blijven de filmmaat$chappijen een veel te dikke vinger in de technische pap houden en beperken ze de consument onnodig met allerlei regels die makkelijk omzeild kunnen en dus ook moeten worden. Lang leve het internet zullen we maar zeggen (FTP, Usenet en torrents enz. enz.) Naar mijn mening vragen ze er zelf om...
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.