[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1 week ben ik eigenaar van de 37pfl9632d. Hier heb ik analoge tv + normale dvd speler op aangesloten.
Misschien ben ik iets te kritisch, maar het volgende viel mij op:

-Bij snel bewegende (actie) scenes, lijkt het alsof het scherm niet langer dan een paar seconden 'vloeiende' bewegingen kan weergeven, dus dat het beeld om de paar seconden een soort fps drops heeft.
-Ik hoor bij 'ghosting' problemen vaak de tip voorbij komen om 'Natural modus' uit te zetten. Maar hierbij schakel je toch ook direct de 100hz functie uit (deze wordt gedisabled in het menu)?
Terwijl je deze tv juist koop vanwege 100hz lijkt mij.
-Ook heb ik bij dvd films regelmatig last van blokkerige gloeden (glows) om personages heen. Met name wanneer er iemand voor een drukke achtergrond loopt.
-En de bekende 'hoge piep' is ook aanwezig in de standby-modus, maar dit is verder niet hinderlijk.

Herkennen meer gebruikers van dit toestel dezelfde problemen?
Als dit niet gebruikelijk is ga ik liever snel het toestel nog binnen de 14 dagen omruilen.
Ik hoor graag een reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
pascalbulsing schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:28:
[...]

C. genoegen nemen met een delay van ca. 120ms;
Mijns inziens sla je nu een beetje door Pascal.
120 ms zal best wel eens gehaald worden, maar dat is dan toch zéér uitzonderlijk. Ik denk eerder dat je het tegen de 40-50 ms moet zoeken.
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:28:
-Bij snel bewegende (actie) scenes, lijkt het alsof het scherm niet langer dan een paar seconden 'vloeiende' bewegingen kan weergeven, dus dat het beeld om de paar seconden een soort fps drops heeft.
Ligt zeer waarschijnlijk aan je dvd speler.
-Ik hoor bij 'ghosting' problemen vaak de tip voorbij komen om 'Natural modus' uit te zetten. Maar hierbij schakel je toch ook direct de 100hz functie uit (deze wordt gedisabled in het menu)?
Terwijl je deze tv juist koop vanwege 100hz lijkt mij.
Ghosting?? Dan ben je volgens mij toch de eerste in deze reeks topics, die er last van zou hebben met dit scherm. Het is een verdomd snel scherm, en ik heb nog geen ghosting gezien, ook niet met snelle shooters, waar dit als eerste bij naar voren zou komen.
-Ook heb ik bij dvd films regelmatig last van blokkerige gloeden (glows) om personages heen. Met name wanneer er iemand voor een drukke achtergrond loopt.
De glows of aura's worden idd veroorzaakt door DNM (digital natural motion). Kun je uitzetten, maar dan zou je beeld wel iets schokkeriger kunnen worden (staat los van het probleem wat je hier boven noemt, want dat ligt volgens mij aan je dvd speler).
-En de bekende 'hoge piep' is ook aanwezig in de standby-modus, maar dit is verder niet hinderlijk.
Hier ook aanwezig, maar niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Roet schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:49:
Banding / Posterization, zoals het effect heet wat Wamelr omschrijft, is LCD eigen. Het komt door een beperking in het kleurenberiek van het panel. Echter zou een LCD met een groter kleurenbereik, zoals de nieuwe 14bit panel van Philips, dit minder moeten hebben dan andere LCD TVs. Ze kunnen het natuurlijk compenseren met dithering, maar ik weet niet in welke mate dat toegepast wordt op LCD TVs.
....
Ik heb al even gekeken hoe de 42pfl7862 dit deed, en het werd me meteen duidelijk waarom iedereen in dit topic zo blij is met zijn TV.
...
Ik moet ook inderdaad zeggen dat ik het maar heel af en toe zie. In een film welke inderdaad grotendeels blauw is (thanx RL) heb ik het misschien drie keer gezien. Ik ben dan ook nog steeds erg tevreden over mijn 42PFL9732D! Ik wilde even uitsluiten dat het aan mijn instellingen lag!

Voor wat betreft DD/DTS over HDMI-3: Heeft iemand al eens bij Philips geklaagd dat dit alleen bij HDMI-3 goed gaat? Even 'kop in het zand' en klagen dat de TV stuk is?
Zou men bij Philips dan toe durven geven dat het eigenlijk ook bij HDMI-3 niet zou mogen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
wamelr schreef op maandag 21 januari 2008 @ 07:51:
[...]
Voor wat betreft DD/DTS over HDMI-3: Heeft iemand al eens bij Philips geklaagd dat dit alleen bij HDMI-3 goed gaat? Even 'kop in het zand' en klagen dat de TV stuk is?
Zou men bij Philips dan toe durven geven dat het eigenlijk ook bij HDMI-3 niet zou mogen werken?
... en dat het bij een volgende firmware update bij HDMI-3 'gerepareerd' wordt? Slapende honden wakker maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 21 januari 2008 @ 07:43:
[...]
Mijns inziens sla je nu een beetje door Pascal.
120 ms zal best wel eens gehaald worden, maar dat is dan toch zéér uitzonderlijk. Ik denk eerder dat je het tegen de 40-50 ms moet zoeken.
Die 120ms is niet uit de lucht gegrepen. Op het engelse AVForum http://www.avforums.com/f...read.php?t=613872&page=64 heeft iemand een PC aan de HDMI van de tv gehangen en via dezelfde videokaart op een ouderwetse CRT monitor.
Door een programmatje te draaien wat een tijd laat lopen dat tot 3 cijfer achter de comma telt was er op met moment van een foto maken een verschil van exact 120ms te zien tussen de beelden. De Philips LCD lag 120ms achter op de CRT monitor.

Een paar pagina's verder heeft iemand dat truckje nog een keer uitgehaald met een soortgelijke opstelling en die kwam tot de dezelfde conclusie. Er was sprake van 120ms vertraging.

Blader even door het forum heen, want ik weet niet precies welke pagina het was waar de foto stond.

[ Voor 3% gewijzigd door bulsing op 21-01-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@UltraSub [...]
Ligt zeer waarschijnlijk aan je dvd speler.

Het tragere beeld komt ook voor bij actie series op tv. Het lijkt alsof het scherm het rekenwerk om de beeldlijnen vloeiend te maken niet helemaal aan kan. Heb jij hier totaal geen last van? Ook niet met DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
pascalbulsing schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:16:
[...]

Die 120ms is niet uit de lucht gegrepen. Op het engelse AVForum http://www.avforums.com/f...read.php?t=613872&page=64 heeft iemand een PC aan de HDMI van de tv gehangen en via dezelfde videokaart op een ouderwetse CRT monitor.
Door een programmatje te draaien wat een tijd laat lopen dat tot 3 cijfer achter de comma telt was er op met moment van een foto maken een verschil van exact 120ms te zien tussen de beelden. De Philips LCD lag 120ms achter op de CRT monitor.

Een paar pagina's verder heeft iemand dat truckje nog een keer uitgehaald met een soortgelijke opstelling en die kwam tot de dezelfde conclusie. Er was sprake van 120ms vertraging.

Blader even door het forum heen, want ik weet niet precies welke pagina het was waar de foto stond.
Ik stond op het punt om deze maand de 9732 te kopen, 42 of 47 " , maar na al deze berichten over lag gelezen te hebben begin ik toch weer te twijfelen omdat het toch de bedoeling is om er veel games op te spelen (PS3). Ik heb hier al eens iets over gepost, een maandje geleden, en toen was er nog iemand die zei dat hij geen problemen had om games te spelen maar nu ik dat allemaal lees op AVforums moet er toch wel een lag probleem zijn met de 9632/9732/aurea modellen.
Zou dit lag probleem eventueel opgelost kunnen zijn op de nieuwe modellen die rond april/mei uitkomen of is dit iets dat er altijd zal zijn op LCD's? Er is helaas momenteel nog weinig te vinden over de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Volgens mij is er al heel vaak gemeld dat dit niet een typisch probleem van de philips modellen is, maar gewoon een eigenschap van LCD schermen in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Raymond schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:51:
Volgens mij is er al heel vaak gemeld dat dit niet een typisch probleem van de philips modellen is, maar gewoon een eigenschap van LCD schermen in het algemeen.
Het is inderdaad een veelvoorkomend probleem bij lcd tv's.
De Philips modellen uit de 9632/9732/Aurea range spannen met 120ms echter de kroon wat betreft input lag.
Het is gewoon ietss wat verstandig is om te weten voordat je zo'n scherm koopt, helemaal als je vaak games speelt.
Als je geen gamer bent, dan denk ik dat je met deze TV's een prima keuze maakt.
Zoals eerder gezegd in dit topic, het is jammer dat er geen "raw" game mode is die de beelden zo onbewerkt mogelijk met zo min mogelijk lag weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
't is ook één van de weinige series met een goed werkende motion-compensation. Als je dat uitzet, daalt de lag aanzienlijk, volgens posts in dit topic.

Zijn er ook vergelijkingen gedaan tussen TV's met alle processing uitgeschakeld? Hoe presteren de philipsen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jules|IA schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:16:
[...]

Het is inderdaad een veelvoorkomend probleem bij lcd tv's.
De Philips modellen uit de 9632/9732/Aurea range spannen met 120ms echter de kroon wat betreft input lag.
Het is gewoon ietss wat verstandig is om te weten voordat je zo'n scherm koopt, helemaal als je vaak games speelt.
Als je geen gamer bent, dan denk ik dat je met deze TV's een prima keuze maakt.
Zoals eerder gezegd in dit topic, het is jammer dat er geen "raw" game mode is die de beelden zo onbewerkt mogelijk met zo min mogelijk lag weergeeft.
Komaan overdrijf niet hé, mijn kameraad is in bezit van 9732 en speelt dagelijks call of duty 4 op ps3 en die hoor ik elke dag genieten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Raymond schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:31:
't is ook één van de weinige series met een goed werkende motion-compensation. Als je dat uitzet, daalt de lag aanzienlijk, volgens posts in dit topic.

Zijn er ook vergelijkingen gedaan tussen TV's met alle processing uitgeschakeld? Hoe presteren de philipsen dan?
Ja, maar de lag blijft een redelijk constante waarde van +/- 120 ms.
Hier bijv. iets meer daarover.
http://www.avforums.com/f...hp?t=612503&highlight=lag
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:32:
[...]

Komaan overdrijf niet hé, mijn kameraad is in bezit van 9732 en speelt dagelijks call of duty 4 op ps3 en die hoor ik elke dag genieten !!!
Ik zeg ook niet dat er niet te genieten valt. Ook mét lag kan je genieten van games, het ervaren van zo een soort vertraging en de mate waarin je er last van ondervind is natuurlijk persoonlijk.
Waar ik op doel is dat het een factor is waarbij het verstandig is dat je die mee zou moeten laten wegen voordat je tot de aanschaf van zo een scherm over gaat.
M.a.w. weet wat je koopt, dan hoef je achteraf ook niet voor onaangename verrassingen komen te staan.

Dat er een lag is van 120 ms is, is natuurlijk gewoon een keiharde feit.
Volgens mij is er niemand in dit topic die PGR3 kan spelen zoals het bedoeld is, om over een game zoals Guitar Hero maar te zwijgen.
Relatief is 120ms voor een lcd TV veel, ware het niet dat de andere eigenschappen van deze schermen -naar mijn inzien- de tekortkoming op het punt van input lag behoorlijk goed maken.
Het is dus een afweging die je van te voren het beste kan maken, ipv achteraf daarmee te moeten leren leven.
Voor mij is die lag niet zo'n probleem, voor anderen kan het weer wel een behoorlijke dealbreaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die lag van 120 ms ook merkbaar in snel bewegende beelden, denk aan dvd-films, tv series? Of alleen bij games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Bedankt voor de reacties op mijn vragen op pagina 26!
--
Om weer even antwoord terug te geven:
- Een redelijke prijs ligt voor mij voor een 37" rond de 1200 euro, liever minder dan meer.
- 100Hz lijkt mij niet zo zeer nodig, althans, niet als een TV daardoor veel duurder wordt. Ik kijk echter wel naar heet aantal ms reactietijd, wat naar mijn idee meer impact heeft.

Ik weet niet of de grote fabrikanten op korte termijn nog nieuwe schermen op de markt willen brengen, zoals Philips een 37" zonder ambilight (maar met 100Hz), want ik vind die ambilight voor de meerprijs een onnodige luxe, althans, voor mijn budget / kijkervaring. Ik heb (nog) geen console en kijke nu en dan films, maar nog niet erg vaak. Voor gewoon TV kijken lijkt het me wat duur (valt mij op dat het al gauw € 600,- duurder is dan een vergelijkbare TV zonder ambilight).

Om deze reden mis ik wat info en ervaringen over de niet-ambilight toestellen van Philips, zoals, waar ik nu mijn oog op heb laten vallen, de 37PFL7662D/12. Iemand hier meer info over? Of vergelijkbare schermen van andere fabrikanten die geheel zwart zijn (de lijst, vriendin houdt niet van grijs / chroomdetails).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:41:
Is die lag van 120 ms ook merkbaar in snel bewegende beelden, denk aan dvd-films, tv series? Of alleen bij games?
Je hebt door die lag wel last met het geluid.
Als je geen reciever met lipsync hebt, dan loopt je geluid dus 120ms voor.. Dat lijkt best irri eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een technisch probleem (ik kon een oplossing niet zo snel in vorige forums vinden):
Sinds kort hebben wij een 42pfl9632 en met wat gesleutel en een antenne hebben we ook de FTA zenders Ned 1,2 en 3 via de ingebouwde DVB-tuner aan de praat gekregen. Het beeld is duidelijk beter dan het analoge signaal van OnsNet dat we standaard ontvangen. Digitenne komt niet in aanmerking want we kijken vaak naar BBC en ARD en OnsNet heeft nog geen digitale TV.
Is er nu een mogelijkheid om de signalen te mengen, dwz dat we zonder omprikken over kunnen schakelen van analoog naar DVB-T voor de Nederlandse zenders? Welke stekkertjes, versterkers(?) moeten dan waarin? Als het zou lukken zouden we dan via de input knop op de RC kunnen wisselen.
Iemand een idee of kan dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn -tig jaar oude Philips (FR996) heeft géén delay functie. Zie momenteel ook nog geen reden om dit apparaat weg te doen omdat hij alles weergeeft wat ik wil. Zoals met mij zullen er velen zijn die het absurd vinden dat je min of meer moet kiezen tussen de volgende mogelijkheden.

A. Nieuwe versterker kopen met delay functie;
B. DD/DTS via je tv laten lopen en dan maar genoegen nemen met PCM 2.0;

Alle opties zijn wat mij betreft onbespreekbaar als je het in de context plaats dat het technisch allemaal mogelijk is om gesynced DD of DTS uit je tv te krijgen, maar dat de filmmaat$chappijen dit niet toestaan of het verbieden om een DD/DTS stream weer uit je tv te krijgen...

Vind dat verkopers en de fabrikanten hier wel eens voor mogen waarschuwen vóórdat dat je tegen dit soort dingen aanlopen. Zo zie ik dit soort dingen dus nooit in verkoopblaadjes of brochures staan... Gevalletje van: stilhouden en de consument beduvelen. Als ze gaan mopperen wijzen op de handleiding waar het instaat dat het geluid wel eens gedownscaled kán worden...

Als ik van te voren had geweten dat ik geen DD/DTS uit mijn tv zou krijgen had ik of er een nieuwe receiver proberen bij te lullen of er een moeten kopen. Dan heb je zelf de mogelijkheid om of af te zien van het toesten of genoegen nemen met de (belachelijke) beperkingen. Nu moet je dit zelf maar uit dokteren en er achter komen dat het een niet een technische beperking is, maar moedwillig (of onder dwang) is toegepast.
Gelukkig hebben we dan wel een workaround gevonden via de HDMI-3, maar de overige aansluitingen die hebben dus mooit pech...

Net zoals met dat HDCP blijven de filmmaat$chappijen een veel te dikke vinger in de technische pap houden en beperken ze de consument onnodig met allerlei regels die makkelijk omzeild kunnen en dus ook moeten worden. Lang leve het internet zullen we maar zeggen (FTP, Usenet en torrents enz. enz.) Naar mijn mening vragen ze er zelf om...
Ben het wel redelijk met je eens ja! Ik heb zelf de Harman Kardon AVR8500, een absolute TOP surroundversterker. Helaas is ie van de vorige generatie en bestond er toen nog niet zoiets als HDMI en vertraging door LCD's. Hij kan wel component-video schakelen, maar doet er niks mee. Mijn DVD-speler hangt via component aan de TV en Optisch aan de versterker.

De versterker kan wel iets met vertragingen doen, echter wordt dat erg lastig rekenen. Wat je doet in het OSD van de versterker is namelijk jou afstand instellen ten opzichte van alle 5 de speakers. De versterker berekend aan de hand daarvan de nodige offsets. Ik zou moeten uitzoeken wat voor afstand ik moet nemen om dus de vertraging te compenseren.

Ik meende in de topicstart te hebben gelezen dat de philips TV met digitale geluidsingang (dus niet via HDMI) dit wel als 5.1 doorgeven. Ik vroeg me af of iemand dit kon bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:56:
Een technisch probleem (ik kon een oplossing niet zo snel in vorige forums vinden):
Sinds kort hebben wij een 42pfl9632 en met wat gesleutel en een antenne hebben we ook de FTA zenders Ned 1,2 en 3 via de ingebouwde DVB-tuner aan de praat gekregen. Het beeld is duidelijk beter dan het analoge signaal van OnsNet dat we standaard ontvangen. Digitenne komt niet in aanmerking want we kijken vaak naar BBC en ARD en OnsNet heeft nog geen digitale TV.
Is er nu een mogelijkheid om de signalen te mengen, dwz dat we zonder omprikken over kunnen schakelen van analoog naar DVB-T voor de Nederlandse zenders? Welke stekkertjes, versterkers(?) moeten dan waarin? Als het zou lukken zouden we dan via de input knop op de RC kunnen wisselen.
Iemand een idee of kan dit gewoon niet?
Dat staat in de handleiding: volgens mij kan je die zenders gewoon door elkaar programmeren in de zenderlijst.
Hoe het dan technisch zit met de antenneaansluiting weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn -tig jaar oude Philips (FR996) heeft géén delay functie. Zie momenteel ook nog geen reden om dit apparaat weg te doen omdat hij alles weergeeft wat ik wil. Zoals met mij zullen er velen zijn die het absurd vinden dat je min of meer moet kiezen tussen de volgende mogelijkheden.

A. Nieuwe versterker kopen met delay functie;
B. DD/DTS via je tv laten lopen en dan maar genoegen nemen met PCM 2.0;
Je kan ook de DVP5980 dvd speler van Philips kopen,met deze speler kun je het geluid ook vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:41:
De lag heeft niets te maken met snel bewegende beelden. Het staat daar volledig los van. Wat jij denk ik bedoelt is het verschijnsel "ghosting" of wel "smearing". Dus vegen door je beeld omdat het beeld te snel gaat. De Philips TV's zijn erg goed in het weergeven van snel bewegende beelden.

Lag is dat het beeld later wordt weergegeven door de TV dan dat het was uitgezonden vanuit de videobron, in dit geval is die vertraging dus 120ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Laten we het input lag probleem nou niet veel groter maken dan dat het is.

Voor het kijken van films is het geen enkel probleem mits je de SPDIF aansluiting van je tv gebruikt om het geluid naar je reciever te sturen. Doe je dit niet dan moet je in je reciever de vertraging even instellen.

Voor het gamen kan het wel een probleem zijn. Mits de 120ms argumenten waar zijn. 120ms is een vertraging die wel merkbaar gaat zijn bij bijvoorbeeld racegames en snelle buttonbashers. Ik moet diw 120 ms eerst zelf nog maar even zien. Als het goed is komt mijn tv (37PLF9632) deze week binnen en zal ik hem testen met mijn reciever en PS3.

Mocht het echt een probleem worden dan ga ik hem toch nog ruilen voor een samsung 37m86 serie. scheelt ook in de kosten. Maar toch blijft de reactietijd van het philips scherm met 3ms onovertroffen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Je kan ook de DVP5980 dvd speler van Philips kopen,met deze speler kun je het geluid ook vertragen.
Das ook wel een goede optie. Nou wil ik van de zomer toch een HTPC bouwen dus is een nieuwe DVD-speler een beetje overkill. Hopenlijk kan ffmpeg of ac3filter ook een beetje delayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jules|IA schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:13:
[...]

De lag heeft niets te maken met snel bewegende beelden. Het staat daar volledig los van. Wat jij denk ik bedoelt is het verschijnsel "ghosting" of wel "smearing". Dus vegen door je beeld omdat het beeld te snel gaat. De Philips TV's zijn erg goed in het weergeven van snel bewegende beelden.

Lag is dat het beeld later wordt weergegeven door de TV dan dat het was uitgezonden vanuit de videobron, in dit geval is die vertraging dus 120ms.
Waar slaat die 3ms latency dan op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
die 3ms is de gtg (gray to gray) waarde van het LCD paneel. Dat is een maat voor hoe snel een pixel van kleur van veranderen.
Die genoemde 120ms is de latency van de hele tv, dat geeft aan hoe lang het duurt voordat een signaal wat de TV inkomt ook daadwerkelijk te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jules|IA schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:13:
[...]

Nee, ik bedoel niet vegen maar haperingen. Het gebeurd vooral bij snel bewegende beelden, bijv lopende mensen en rijdende auto's die voorbij het camerazicht passeren.
Het lijkt alsof er maar een paar sec vloeiend kan worden weergegeven (100hz, 3ms) en wanneer de rekenkracht op is doet het scherm het verder op 50/60hz.
Kijk maar eens goed, het is me ook opgevallen bij schermen in winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

swopdark schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:19:
Laten we het input lag probleem nou niet veel groter maken dan dat het is.

Voor het kijken van films is het geen enkel probleem mits je de SPDIF aansluiting van je tv gebruikt om het geluid naar je reciever te sturen. Doe je dit niet dan moet je in je reciever de vertraging even instellen.

Voor het gamen kan het wel een probleem zijn. Mits de 120ms argumenten waar zijn. 120ms is een vertraging die wel merkbaar gaat zijn bij bijvoorbeeld racegames en snelle buttonbashers. Ik moet diw 120 ms eerst zelf nog maar even zien. Als het goed is komt mijn tv (37PLF9632) deze week binnen en zal ik hem testen met mijn reciever en PS3.

Mocht het echt een probleem worden dan ga ik hem toch nog ruilen voor een samsung 37m86 serie. scheelt ook in de kosten. Maar toch blijft de reactietijd van het philips scherm met 3ms onovertroffen.
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om voor de Philips te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Jules|IA schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:39:
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om voor de Philips te kiezen :)
Welk scherm heb jij? Waar gebruik je hem het meest voor? speel je ook (HD) games?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop. Omdat de filmbonzen iets vinden, moet ik maar andere apparatuur kopen terwijl het zonder enige moeite is te verhelpen. Sterker nog er is blijkbaar juist veel moeite gedaan om het tegen te gaan... Juist dat stuit me tegen de borst. Ze verplichten je min of meer andere hardware te kopen terwijl je oude hardware het ook kan maar enkel door een $$$ reden wordt tegengehouden.

Detail is dat ik de DVP5980 al vrij snel na de aanschaf van de AUREA gekocht heb en ik op deze manier erachter kwam dat je wel DD/DTS je tv in kan krijgen, maar er nooit meer uit. (uitgezonders HDMI-3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanVliet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04-2023
[quote]Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:06:
[...]

Het gebruik van de term "Frans model" verwarrend. Het is een model dat in principe alleen in Frankrijk wordt verkocht. Dit vanwege het MPEG-4 DVB-t gebeuren dat daar wel beschikbaar is en in andere landen niet. Er is geen enkel probleem om dit toestel in Nederland te gebruiken.

[...]

Men is overgestapt op het "Eco-ssb". Dat zal verklaren dat de nieuwere modellen op dit chassis minder energie verbruiken. Een ander eigenschap van dit ssb is dat er geen digitale audio input meer op zit.
[Edit]
De derde HDMI input wordt bij dit model intern gebruikt als input voor de MPEG4 decoder. Kan derhalve niet meer gebruik worden voor een externe aansluiting.
[edit]

Weet je toevallig of de MPEG4 decoder ook nog voor andere doeleinden gebruikt (kan) worden in de TV? Of is deze uitsluitend bedoelt voor de DVB-T ontvanger?
Overigens heeft Philips mij vandaag laten weten dat de 37pfl9632 nog zeker tot en met 13-8-2008 leverbaar zal zijn. Alleen door de enorme vraag naar het toestel zijn de levertijden erg opgelopen.
Daarna heb ik van mijn leverancier te horen gekregen dat zij inderdaad nog wel de 37pfl9632 kunnen leveren maar dat dit ongeveer 4 weken zal gaan duren.
Ik denk dat ik toch nog maar 4 weken wacht dan i.p.v. nu mijn 9632 om te ruilen voor een 37pfl9642. Volgens mij heb ik meer aan een extra HDMI als aan een MPEG4 Decoder?? Of hij moet nog voor andere toepassingen bruikbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen swopdark. Ik ben namelijk na het lezen van het lag-gebeuren toch wel aan het twijfelen geslagen. De enige 2 inputs die ik gebruik zijn mijn PC (divx/hd matieraal) en mijn X360. En guitar hero wil ik toch wel graag kunnen spelen!

Vraag me trouwens af of dit lag-gebeuren ook van toepassing is op de 7862 bijvoorbeeld? Of is het enkel de 9632 serie die er last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57

f.h

Ik kwam in het menu van mijn 32PFL7862 een optie tegen die ik niet terug kon vinden in de handleiding.
De (Engelse) beschrijving (rest van de menu's is Nederlands) werd me ook niet veel duidelijker.

Als ik naar TV Menu - Installatie - Voorkeuren ga dan staat daar een optie "HDMI control". De beschrijving die erbij staat luidt: "HDMI control offers easy operation of your devices". De keuze opties zijn Aan of Uit.

Iemand enig idee wat deze optie precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop. Omdat de filmbonzen iets vinden, moet ik maar andere apparatuur kopen terwijl het zonder enige moeite is te verhelpen. Sterker nog er is blijkbaar juist veel moeite gedaan om het tegen te gaan... Juist dat stuit me tegen de borst. Ze verplichten je min of meer andere hardware te kopen terwijl je oude hardware het ook kan maar enkel door een $$$ reden wordt tegengehouden.
Ik ben het helemaal met je eens en vind het ook belachelijk,wat heeft het dan nog voor nut om een DD/DTS dvd te kopen als dit toch niet mag worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Ik heb op deze site twee goede reviews gevonden van de 32PFL9632 en de 47PFL9632. van beide tv's zijn ze zodanig onder de indrk dat ze geen andere tv hebben gezien die (mits de instellingen juist worden ingesteld) zulke mooi plaatje weergeeft en ook bij bewegende beelden scherpe vormen weet te behouden. Ze prijzen de HD DNM techniek en de 100hrz clear LCD techniek voor hun toevoegingen als algeheel beeldkwaliteit. Ook de 14 bits kleurverwerking wordt geprezen.

Hier vind ik veel mensen die last hebben van een soort halo rond bewegende beelden. Bij trustedreviews zeggen ze dit erover:
Next to impress is the TV's handling of motion. As Deckard chases the first Replicant down a crowded street, the processing makes every element of the image, from the camera pans to the reams of motion within the frame, pass by without a trace of judder or lost resolution. Admittedly there's the occasional gentle shimmering halo' around the edges of some of the people, but for me this artefact is a small price to pay for the pleasure of not seeing the kind of motion blur you find on practically every other large LCD TV. In any case, you can minimise the halo effect by making sure you keep the screen's various processing elements set to a pretty low intensity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvanVliet schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:55:

Weet je toevallig of de MPEG4 decoder ook nog voor andere doeleinden gebruikt (kan) worden in de TV? Of is deze uitsluitend bedoelt voor de DVB-T ontvanger?
Overigens heeft Philips mij vandaag laten weten dat de 37pfl9632 nog zeker tot en met 13-8-2008 leverbaar zal zijn. Alleen door de enorme vraag naar het toestel zijn de levertijden erg opgelopen.
Daarna heb ik van mijn leverancier te horen gekregen dat zij inderdaad nog wel de 37pfl9632 kunnen leveren maar dat dit ongeveer 4 weken zal gaan duren.
Ik denk dat ik toch nog maar 4 weken wacht dan i.p.v. nu mijn 9632 om te ruilen voor een 37pfl9642. Volgens mij heb ik meer aan een extra HDMI als aan een MPEG4 Decoder?? Of hij moet nog voor andere toepassingen bruikbaar zijn....
Voor zover ik weet wordt deze alleen gebruikt om MPEG4 data van de DVB-t tuner te decoderen.
Frank2006 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:46:
Ik kwam in het menu van mijn 32PFL7862 een optie tegen die ik niet terug kon vinden in de handleiding.
De (Engelse) beschrijving (rest van de menu's is Nederlands) werd me ook niet veel duidelijker.

Als ik naar TV Menu - Installatie - Voorkeuren ga dan staat daar een optie "HDMI control". De beschrijving die erbij staat luidt: "HDMI control offers easy operation of your devices". De keuze opties zijn Aan of Uit.

Iemand enig idee wat deze optie precies inhoudt?
Dit is een optie om HDMI-cec aan of uit te schakelen. Voor zover ik weet zijn dit alleen "System stand-by" en "one touch play".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
"In any case, you can minimise the halo effect by making sure you keep the screen's various processing elements set to a pretty low intensity."

Ik neem aan dat ze dan zaken bedoelen als noise reduction, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:03:

Detail is dat ik de DVP5980 al vrij snel na de aanschaf van de AUREA gekocht heb en ik op deze manier erachter kwam dat je wel DD/DTS je tv in kan krijgen, maar er nooit meer uit. (uitgezonders HDMI-3)
Wat is dat HDMI3 gebeuren? Mijn TV heeft 2 HDMI ingangen maar wel een coax-spdif in en uitgang.
Heeft dat met de interne DVB-T tuner te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nee, is gewoon een 3de hdmi poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Naja, sorry hoor.. Maar 120 ms is wel degelijk overdreven. Zoals ik al zei, het zal best wel eens voorkomen, maar het is echt niet constant zo. Met constant 120 ms aan lag kun je simpelweg geen racegame of shooter meer spelen. En dat doe ik toch zeer regelmatig (en met racegames ben ik nog goed ook, al zeg ik het zelf).
Ja, er zijn beelden dat dit gehaald is, idd de vergelijking tussen lcd en crt. Ga maar eens kijken wat veel pc monitoren daar doen. Zijn dezelfde filmpjes van. Zou je nog wel eens van kunnen schrikken. Daar noemen ze het input lag. Zitten gemiddeld op 50 ms. Ik denk dat de Philipsen daar gemiddeld ook zitten.
Nee, ik denk dat het steeds verder overdreven wordt, en dat het op het moment zelfs mensen tegen gaat houden om dit super scherm te kopen. Geloof me, ik ben een zeikerd eerste klas, en je zult me zeker niet horen ontkennen dat er lag is. Maar geen constante 120 ms. Echt niet. Kan niet want dan was er echt niet mee te gamen. Gewoon onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer er een 32 inch Full HD TV komt van Philips? Is er uberhaupt naast die van Sharp een 32 inch Full HD TV in Nederland te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
UltraSub schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:04:
Naja, sorry hoor.. Maar 120 ms is wel degelijk overdreven. Zoals ik al zei, het zal best wel eens voorkomen, maar het is echt niet constant zo. Met constant 120 ms aan lag kun je simpelweg geen racegame of shooter meer spelen. En dat doe ik toch zeer regelmatig (en met racegames ben ik nog goed ook, al zeg ik het zelf).
Ja, er zijn beelden dat dit gehaald is, idd de vergelijking tussen lcd en crt. Ga maar eens kijken wat veel pc monitoren daar doen. Zijn dezelfde filmpjes van. Zou je nog wel eens van kunnen schrikken. Daar noemen ze het input lag. Zitten gemiddeld op 50 ms. Ik denk dat de Philipsen daar gemiddeld ook zitten.
Nee, ik denk dat het steeds verder overdreven wordt, en dat het op het moment zelfs mensen tegen gaat houden om dit super scherm te kopen. Geloof me, ik ben een zeikerd eerste klas, en je zult me zeker niet horen ontkennen dat er lag is. Maar geen constante 120 ms. Echt niet. Kan niet want dan was er echt niet mee te gamen. Gewoon onspeelbaar.
Ik vind het toch onacceptabel voor een tv van 1600 euro (37inch 9632) vergeleken met concurrenten waarbij dit lag probleem minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond DIEHARD 4.0 gekeken via de boxen van de 37pfl9632d. Zelfs hier had ik soms lag met het geluid. Dit komt dus kennelijk door het activeren van HD Natural Motion. Uitzetten lijkt me geen optie omdat dit juist gemaakt is voor films + de 100hz is er van afhankelijk.
Ik zit zwaar te twijfelen om opzoek te gaan naar een andere tv. Ook vanavond had ik namelijk weer last van regelmatig haperingen bij bewegende beelden. Bijv, je ziet vanaf het cameraperspectief een brug voorbij komen. Driekwart zie je de brug 'vloeiend' voorbij komen, en een kwart voor de bewegingen gaan haperend ( duidelijk onder de 100hz). Ik snap niet hoe dit komt, zou het toestel de berekeningen niet aan kunnen? Buffer vol? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat loop je nou te blaten man? Haperen onder de 100hz (wth is dat eigenlijk?), geluid van de ingebouwde boxen niet gesynced? Dat zijn dingen die niet eens bestaan.

Als je zo graag problemen ziet, ga je met geen enkele tv tevreden zijn. Telkens als je dan een post van iemand ziet met vage meldingen op het internet zal jij datzelfde in je tv gaan zien, ongeacht welke tv het is.

Volgens mij is dit een nieuw fenomeen, TV-hypochondrie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niks met blaten te maken Raymond, beetje dimmen graag.
Ik post alleen wat ik waarneem met deze tv. Misschien ben ik TE kritisch maar dat mag ook wel voor 1700EURO.

Voor het geval je me niet begreep.
100hz=vloeiend rustig beeld, daaronder is drukker voor je ogen.
Boxen gesynced? Ik bedoel dat het stemgeluid niet synchroon loopt met de monden.

En een tv-syndroom zou niet eens zou gek zijn :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 18:37

FutureCow

(C) FutureCow

Als het geluid via de boxen niet sychroom loopt dat ligt dit zeker aan je DVD of DVD-speler en niet aan de televisie. Ik zou dit dus eerst maar eens onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
100hz=vloeiend rustig beeld, daaronder is drukker voor je ogen
Zeg je daar nou echt dat je denkt dat de refresh van je tv omlaag gaat omdat het beeld wat sneller beweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Nee, ik denk dat het steeds verder overdreven wordt, en dat het op het moment zelfs mensen tegen gaat houden om dit super scherm te kopen.
Het weerhoudt me inderdaad. Wilde eigenlijk deze week de 7862 bestellen, maar heb nu toch wel mijn twijfels gekregen. Als ik game wil ik gewoon een normale reactietijd.

Nu kun je natuurlijk zeggen dat het te corrigeren valt door de versterker het geluid te laten vertragen, maar je console loopt dan alsnog altijd voor, dus als ik dan op m'n controller een knop indruk, komen geluid en beeld een stuk later. Nu heeft iedere LCD TV hier last van overigens, maar ik denk dat het geen toeval is dat net deze TV gemeten wordt.

Wat ik me dan weer wel afvraag is hoe andere schermen presteren. Want als mijn oude Samsung R7 hetzelfde doet, kan ik er denk ik wel mee leven. Daarnaast betwijfel ik of het ook effect heeft op de 7862 serie, die weer een heel ander binnenwerk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:24:
[...]

Zeg je daar nou echt dat je denkt dat de refresh van je tv omlaag gaat omdat het beeld wat sneller beweegt?
Ja zoals ik al aangaf is het beeld niet continu vloeiend en even soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Da's prima, maar wat heeft dat dan te maken met de 100hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat 100hz trillingen uit het beeld zou moeten corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dan ben ik bang dat je toch een aantal dingen door elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet...

100 Hz Clear LCD voor een zeer scherpe beeldweergave (3 ms)

100 Hz Clear LCD zorgt voor een zeer scherpe weergave van heldere, levendige beelden, zelfs bij snelle bewegingen op het scherm. De dubbele framesnelheid heeft een hoge herhalingsfrequentie van 100 Hz. Hierdoor worden snelle bewegingen meer dan twee keer zo scherp weergegeven als bij conventionele LCD-displays, wat resulteert in een responstijd van 3 milliseconden (gemeten in BEW, Perceived Blur-Edge-Width). Deze unieke technologie van Philips brengt de bewegingsscherpte van LCD-displays op een ongeëvenaard niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Onderbouw je mening eens dat 120ms echt overdreven is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:02:
Volgens mij niet...

100 Hz Clear LCD voor een zeer scherpe beeldweergave (3 ms)

100 Hz Clear LCD zorgt voor een zeer scherpe weergave van heldere, levendige beelden, zelfs bij snelle bewegingen op het scherm. De dubbele framesnelheid heeft een hoge herhalingsfrequentie van 100 Hz. Hierdoor worden snelle bewegingen meer dan twee keer zo scherp weergegeven als bij conventionele LCD-displays, wat resulteert in een responstijd van 3 milliseconden (gemeten in BEW, Perceived Blur-Edge-Width). Deze unieke technologie van Philips brengt de bewegingsscherpte van LCD-displays op een ongeëvenaard niveau.
Het kan prima zijn dat je schokkerige beelden ziet, maar dat wordt dan eventueel door ander stuk processing gedaan dan die 100hz techniek. Dat 100hz is simpelweg 100x een plaatje op het scherm toveren. Daarvoor wordt verder (vrijwel) niks meer aan het beeld doorgerekend.
Stel dat de perfect pixel engine een schokkerig beeld aflevert (om wat voor reden dan ook), dan wordt dat schokkerige beeld 100x per seconde weergegeven.
't is niet zo dat wanneer er veel detail of beweging in het beeld zit, dit beeld opeens maar 83x per seconde op het scherm wordt gezet, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57

f.h

Roet schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:27:

Het weerhoudt me inderdaad. Wilde eigenlijk deze week de 7862 bestellen

[...]
Ik heb zelf een aantal dagen een 32pfl7862. De dvd speler (harman kardon) via component aangesloten op de tv en in eerste instantie het geluid rechtstreeks naar de versterker (ook harman kardon) en daar had ik geen last van haperingen tussen beeld en geluid.

Nu game ik (nog?) niet op de tv, maar wat betreft de eventuele lag tussen beeld en geluid met de 7862 en de dvd speler heb ik er geen last van. Maar zoals gezegd ik weet niet of dit (en zoja hoeveel) invloed heeft bij het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me toch opeens af wat iedereen zich druk maakt over een lag e.d. met gamen. Ik heb zelf een Xbox360 (1080P) via component aangesloten op mijn 37PFL9732 en geluid via optisch digitaal kabeltje direct op de receiver.. en alles werkt bij mij perfect, geen (merkbaar) last van audiodelay.. en geen vertraging in de controles, met andere woorden, één groot genot vooral met de ambilight ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Frank2006 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:15:
[...]

Ik heb zelf een aantal dagen een 32pfl7862. De dvd speler (harman kardon) via component aangesloten op de tv en in eerste instantie het geluid rechtstreeks naar de versterker (ook harman kardon) en daar had ik geen last van haperingen tussen beeld en geluid.

Nu game ik (nog?) niet op de tv, maar wat betreft de eventuele lag tussen beeld en geluid met de 7862 en de dvd speler heb ik er geen last van. Maar zoals gezegd ik weet niet of dit (en zoja hoeveel) invloed heeft bij het gamen.
Hmm, bedankt voor je informatie Frank. Ga hem denk ik toch maar gewoon bestellen. Ben het gezoek alweer beu. Vorige TV heb ik ook een maand of 2 á 3 lopen zoeken, en uiteindelijk toch mijn eerste keuze gekocht. Dus ik ga ervoor! En als het niet te houden is kan hij altijd nog retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 32PFL7862 ziet er goed uit. De TV zonder Ambilight is voor mij genoeg zo
Maarruh, ik kies de 37"...
Ik merk dat er geen 37PFL7862 gemaakt wordt? Enig idee, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

ivm de enorme levertijd van het toestel (37PFL9632) bij redcoon heb ik tot mijn grote spijt de bestelling afgezegt. Inmiddels had ik mijn oude tv al verkocht en zit ik nu op een oude 55cm CRT te kijken. Een vriend van me werkt bij de S&F en gaat voor me proberen het toestel voor 1600,- aan me te leveren. mét 100pct pixel garantie waar ik dan ook wel weer blij mee ben.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb in het installatie menu de ondersteuning voor HDMI randapparatuur aangezet, zodat ze beter kunnen communiceren, althans dat denk ik maar dan.....

Op mijn 32pfl9632 heb ik een digitenne pvr dmv scart aangesloten, zodra deze aangaat, springt de TV op de scart aansluiting, helemaal perfect soms lastig maar goed.
Nu heb ik ook een dvp5980 met hdmi aansluiting zodat deze dvd's wat kan upscalen, divx spelen etc. harstikke leuk maar never nooit dat de speler de TV doet omschakelen naar de bron hdmi1... :(

Weet iemand waar dat aan ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een van de vele scart pinnetjes zal wel een signaal geven "luister naar mij!".

Wordt blijkbaar niet dor HDMI niet ondersteund. Was mij idd ook al opgevallen. Volgens mij onthoud hij wel welke ingang je gebruikte voor uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
LCD_viewer schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:47:
Ik heb in het installatie menu de ondersteuning voor HDMI randapparatuur aangezet, zodat ze beter kunnen communiceren, althans dat denk ik maar dan.....
OK, je hebt op de TV dus de HDMI "CEC" (Consumer Electronics Control) ondersteuning aangezet...
Nu heb ik ook een dvp5980 met hdmi aansluiting zodat deze dvd's wat kan upscalen, divx spelen etc. harstikke leuk maar never nooit dat de speler de TV doet omschakelen naar de bron hdmi1... :(

Weet iemand waar dat aan ligt ?
Zeer waarschijnlijk (aangezien het in de DVP5980 product sheet en manual niet genoemd staat): je DVD-speler heeft geen CEC ondersteuning.

CEC is een 1-draads communicatieprotocol voor A/V spelers, geintegreerd in de HDMI kabel, en zorgt er voor dat apparaten automatisch wakker worden, omschakelen, spelen en zo. Het is volgens mij een techniek die nog in opkomst is, dus je zal het niet in elk HDMI apparaat vinden. Mijn DVD-speler met HDMI (Denon DVD1920) heeft het volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze automatische schakel functie werkt inderdaad niet bij HDMI, het is simpel weg geen onderdeel van het HDMI "protocol", alleen bij Scart is dit het geval, je zult dus ongeacht welk merk en type tv dat je neemt bij HDMI altijd zelf naar het kanaal moeten overschakelen.

JE kunt er wel voor kiezen om een programeerbare afstandsbediening te nemen en deze de macro funtie: "apparaat x aan zetten en tv naar kanaal schakelen" aanleren bij het drukken op een specifieke knop. Ik dacht dat dit ook werkt via de HDMI-CEC ondersteuning die nu sommige apparaten hebben. Nadeel hierbij is wel dat tv en speler vaak van het zelfde merk dienen te zijn en tevens beide over de HDMI-CEC ondersteuning dienen te beschikken, het fijne weet ik er echter niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
Heeft iemand zijn 97/9632 al af proberen te stellen met de THX-optimizer (o.a. te vinden op Disney/Pixar en Star Wars dvd's)?

Wat zijn jullie settings vwb helderheid/contrast/kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:52:
Ik zit zwaar te twijfelen om opzoek te gaan naar een andere tv. Ook vanavond had ik namelijk weer last van regelmatig haperingen bij bewegende beelden.
Dit kan ook gewoon met het bronmateriaal te maken hebben. Als het oorspronkelijk in 60Hz is opgenomen (Amerika) en vervolgens hier uitgezonden wordt op 50Hz, dan is er dus al een conversie geweest. En daar kan die TV dan vervolgens niet zo veel meer aan doen.

Heb je ook geprobeerd om bij je geluid-problemen bijvoorbeeld inderdaad DNM uit te zetten (ik neem aan dat dat kan?) en te kijken of het dan beter is? En het beeld af te spelen op een ander toestel/monitor om te zien hoe dat gaat?

Hoe speel je de film af? Computer-encodings kunnen bijvoorbeeld last hebben van twee dingen: een slechte encoding of afspeel-alforitme waardoor beeld en geluid niet netjes synchroon lopen. Je zult dan inderdaad kunnen zien dat het soms goed is, en soms niet. Dit zelfde effect kan optreden als de speler (normaal bijvoorbeeld een PC) net niet snel genoeg is voor snelle actiescenes. In dat geval zal het beeld iets gaan achterlopen terwijl het geluid wel doorloopt, en de sync dus misgaan. Omdat die tijd bij een rustig stukje weer ingehaald wordt blijft dit ook hier niet constant.

Zolang je de TV met bepaalde settings gebruikt en je bronmateriaal en speler in orde zijn zou je toch echt een constante lag moeten ervaren (als je lag opmerkt), tenzij je wellicht een heel speciaal ontworpen source-video gebruikt die alle zwakke punten van de processing van de TV weet te 'vinden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:41:
Deze automatische schakel functie werkt inderdaad niet bij HDMI, het is simpel weg geen onderdeel van het HDMI "protocol", alleen bij Scart is dit het geval, je zult dus ongeacht welk merk en type tv dat je neemt bij HDMI altijd zelf naar het kanaal moeten overschakelen.

JE kunt er wel voor kiezen om een programeerbare afstandsbediening te nemen en deze de macro funtie: "apparaat x aan zetten en tv naar kanaal schakelen" aanleren bij het drukken op een specifieke knop. Ik dacht dat dit ook werkt via de HDMI-CEC ondersteuning die nu sommige apparaten hebben. Nadeel hierbij is wel dat tv en speler vaak van het zelfde merk dienen te zijn en tevens beide over de HDMI-CEC ondersteuning dienen te beschikken, het fijne weet ik er echter niet van.
Ik ben zelf eigenlijk wel blij dat ik (op m'n HD-recorder via SCART) van dat automatisch omschakelen af ben. M'n universele remote (Logitech Harmony 885) kan dat allemaal veel netter doen door bij het overschakelen naar een activiteit de TV op de juiste input te zetten. Veel beter dan apparatuur die dat zelf beslist.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat HDMI-CEC ondersteuning twee gelijke merk apparaten nodig heeft: het CEC gedoe is vastgelegd in de HDMI specificatie, dus dat zou in principe merk-onafhankelijk moeten zijn. Uiteraard heb je wel twee HDMI-apparaten nodig die beide CEC ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Na veel vergelijken toch maar de Philips 37PFL9632D aangeschaft. Het was wel 3 weken wachten bij Redcoon en de verzending ging ook zeker niet soepel maar nu is ie er dan eindelijk! :)

Model productie Dec. 2007. Firmware 000.064.014.014, waarschijnlijk import uit Duitsland.

Eerste impressie:
+ Wow.. analoog is ook een stuk beter dan verwacht :*)
+ Ambilight is gaaf
+ Nauwelijks hoorbare piep, ook niet op 10 cm afstand.
+ 37" op 3 meter afstand is perfect.
+ Geluid is best ok, zeker i.v.g met mijn vorige 45 cm CRT.
+ Verbuik ca. 140 watt in aan modus. (ipv 165W op website)
+ Prijs bij redcoon is ca. 70 euro omhoog gegaan....

- Afstandbediening is echt plastic
- Verpakking heeft te leiden gehad onder het transport

Ik moet mijn sateliet nog even aansluiten en daarna met HDMI/1080p experimenteren.

BTW: link naar mijn redcoon ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PIEP PROBLEEM !

Als je net de TV nieuw hebt gekocht hoor je de bekende piep alleen zachtjes "achter" de TV.
Dit is voor de Tv dan al niet meer hoorbaar !

Ik heb de TV nu ruim een week in bezit en de piep is nu veel duidelijker hoorbaar geworden.
Niet dat ik er nu meer op ga letten, maar het onderdeel is gewoon meer geluid gaan maken.
Helemaal als de de woonkamer "muisstil" is.
Rustig even een krant lezen gaat dan niet meer.

Het hele internet staat er al vol mee (ook kieskeurig.nl)

Je kunt de piep vergelijken met een piep van de hoogspanningstrafo van een "oude" CRT TV
(een hoge frequentie toon)

Iedere TV heeft hier last van !!!!!
Alleen is de vraag... hoor jij die frequentie ??????????

Opsturen of een monteur langs laten komen heeft geen enkele zin, volgen Philips zijn ze bezig dit bekende probleem op te lossen. (komen veel te veel klachten binnen, tevens worden er Tv's retour gestuurd naar de winkel en kopen mensen een Tv van de concurent.

Ik wacht wel op een modificatie tzt.

groet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
eehmm, jah? Wat wil je nou zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de philips Aurea en ik heb in een muisstille kamer mijn oor er tegen aan gelegd, maar
ik hoor helemaal niks. Mijn buurman heeft ook een philips en die hoort ook niks, dus
niet elke tv heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Almering schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:47:
Na veel vergelijken toch maar de Philips 37PFL9632D aangeschaft. Het was wel 3 weken wachten bij Redcoon en de verzending ging ook zeker niet soepel maar nu is ie er dan eindelijk! :)
Wanneer had jij hem besteld bij redcoon en wanneer heb je hem geleverd gekregen? ik 3 januari en heb gisteren de bestelling afgezegd omdat de levering ff naar 19 februari was geschoven. Heb je last dooie pixels? ik heb gehoord dat zo'n probleem bij redcoon bijvoorbeeld onoplosbaar is. Nu jij je tv hebt gekregen bekruipt me het gevoel van spijt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Dit kan ook gewoon met het bronmateriaal te maken hebben. Als het oorspronkelijk in 60Hz is opgenomen (Amerika) en vervolgens hier uitgezonden wordt op 50Hz, dan is er dus al een conversie geweest. En daar kan die TV dan vervolgens niet zo veel meer aan doen.

Ok, helder.

Heb je ook geprobeerd om bij je geluid-problemen bijvoorbeeld inderdaad DNM uit te zetten (ik neem aan dat dat kan?) en te kijken of het dan beter is? En het beeld af te spelen op een ander toestel/monitor om te zien hoe dat gaat?

Ja, de vertraging lijkt dan wel minder. Ik gebruik een standaard (3jaar oude) DVD-speler met daarbij een reciever zonder lipsync etc.

Hoe speel je de film af? Computer-encodings kunnen bijvoorbeeld last hebben van twee dingen: een slechte encoding of afspeel-alforitme waardoor beeld en geluid niet netjes synchroon lopen. Je zult dan inderdaad kunnen zien dat het soms goed is, en soms niet. Dit zelfde effect kan optreden als de speler (normaal bijvoorbeeld een PC) net niet snel genoeg is voor snelle actiescenes. In dat geval zal het beeld iets gaan achterlopen terwijl het geluid wel doorloopt, en de sync dus misgaan. Omdat die tijd bij een rustig stukje weer ingehaald wordt blijft dit ook hier niet constant.

Ik speel gewoon orginele DVD films af via de DVD speler.

Zolang je de TV met bepaalde settings gebruikt en je bronmateriaal en speler in orde zijn zou je toch echt een constante lag moeten ervaren (als je lag opmerkt), tenzij je wellicht een heel speciaal ontworpen source-video gebruikt die alle zwakke punten van de processing van de TV weet te 'vinden'.

Tot nu toe alleen DVD-speler en analoge verbinding als input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 37" 9632 en 9732 zijn uit de produktie gehaald bij philips en worden ook niet meer gemaakt vanwege die brom/piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:46:
De 37" 9632 en 9732 zijn uit de produktie gehaald bij philips en worden ook niet meer gemaakt vanwege die brom/piep.
Waar heb je deze info vandaan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken iemand die er werkt en zelf de 37pfl9632 aan wilde schaffen nadat ie mijn 42" 9632 had gezien. (edit: Hij gaat nou voor de 42")

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 42'' versie zou dan ook dezelfde problemen moeten vertonen lijkt mij?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, idd. Ik heb nergens last van (gelukkig)
maar dat is dan waarschijnlijk dat ze een bepaald onderdeeltje tijdens de productie ergens goedkoper aan hebben kunnen komen of iets dergelijks en blijkt dan te brommen.
Ik denk ook niet dat dit softwarematig op te lossen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee lijkt mij ook niet softwarematig op te lossen. Net nog even geluisterd, en je hoort de piep vanaf een afstand van +-30cm duidelijk. Hopelijk gaat het niet harder piepen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:56:
maar dat is dan waarschijnlijk dat ze een bepaald onderdeeltje tijdens de productie ergens goedkoper aan hebben kunnen komen of iets dergelijks en blijkt dan te brommen.
Zo'n probleem is bekend van voedingscircuits. Daarin zitten vaak spoeltjes. Als over die circuits teveel ruis/storing gaat, dan gaan die spoeltjes op een bepaalde frequentie resoneren en dat veroorzaakt een piep. Een alternatief circuit kan ontworpen worden om dit te voorkomen door (effectief) de resonantiefrequentie veel hoger te maken (orde van 100kHz) zodat je hem niet meer kan horen. Overigens hangt de intensiteit van het piepen af van de belasting van het circuit, zodat het kan voorkomen dat je de piep hoort in standby, of juist als de TV aan staat. Soms betekent dat dat je door het stroomverbruik te beinvloeden het probleem kunt 'verschuiven' naar een gebied waar je het apparaat niet gebruikt - bijvoorbeeld door meer of juist minder dingen aan te sluiten, of te spelen met contrast en helderheid. Helaas heb je als het tijdens standby voorkomt (meest voorkomend en meest irritant?) natuurlijk weinig mogelijkheden om de load aan te passen...

Disclaimer: Ik ben geen electronicus maar vooral software engineer, dus misschien klopt de uitleg niet precies, maar het heeft wel vaak met de voeding te maken. In mijn eigen ervaring komen dit soort piepen ook bij sommige LCD monitoren en bijvoorbeeld Ethernet-hubs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:05:
PIEP PROBLEEM !

Iedere TV heeft hier last van !!!!!
Alleen is de vraag... hoor jij die frequentie ??????????
Ik heb de 37pfl9732D/10 nu ongeveer 4 weken en ik heb nergens last van !!! Dus ik zou zeggen; praat alleen over je eigen toestel.
Hij bevalt mij uitstekend!!! Ik heb de juiste keuze gemaakt.

Het enige dat ik mij afvraag en al eerder in dit topic heb gevraagd; weet iemand waar de laatste upgrade goed voor is en kan, zoals Philips zelf aangeeft, het gezien worden als een upgrade voor de gehele software ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ben vanmiddag bij MM geweest en ik vond de 66 cm iets aan de kleine kant, daarom heb ik voor een 83 cm gekozen. Niet bij MM maar bij MyShop van Philips, via via flink wat korting kunnen regelen want deze Philips 83 CM HD-LCD kost mij 540 en krijg nog 20% via btw terug dus 450 totaal, dus koopje al zeg ik het zelf. Stuk beter dan die ik eerst via internet op het oog had...Samsung's kwa specs en beeld, grootte, etc...eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Krijg nu betere lcd voor minder euro's. Ga dit topic zeker volgen & hij staat morgen op me kamer :)

Iemand zo'n ding aan de muur hangen ? Wil namelijk geen beugel kopen maar mijn broertje laten maken, lijkt me niet super moeilijk. Als het lukt krijg ik een draaiende anders een vaste, welke schroeven/bouten of van die dingen weet je wel moeten erin ? ( Ja, ben a nti-bouwvakker )

[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 23-01-2008 21:00 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 dagen de 42pfl9732 in combinatie met de samsung 360 RA (2,5 maand op gewacht, zijn nergens meer te krijgen momenteel). Even snel installeren met analoog (aardig beeld maar niet heel bijzonder), daarna met HDMI op digitaal: perfect, kraakhelder beeld (zelfs op 2 meter nog perfect, zit zelf op 3-4 meter). Ik worstel alleen nog met de resolutie output van de decoder. Die kan ik instellen op 576p, 720p of 1080i. Vraag is welke ik nou het beste kan kiezen. Als ik 576p kies, schaalt de TV het dan automatisch op naar 1080? Moet ik de decoder laten opschalen (dus op 1080i instellen) of moet ik dat de tv laten doen (en de decoder op 576p)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:34:
[...]

Nee, ik bedoel niet vegen maar haperingen. Het gebeurd vooral bij snel bewegende beelden, bijv lopende mensen en rijdende auto's die voorbij het camerazicht passeren.
Het lijkt alsof er maar een paar sec vloeiend kan worden weergegeven (100hz, 3ms) en wanneer de rekenkracht op is doet het scherm het verder op 50/60hz.
Kijk maar eens goed, het is me ook opgevallen bij schermen in winkels.
Ja dat heb ik ook bij de Aurea gezien in de winkel. Volgens de verkoper lag dat aan de (blu-ray?) speler. Maar die hele demo opstelling is daar door Philips mensen neer gezet. Lijkt me sterk dat die de demo uitvoeren met een slechte speler. En nu anderen dat ook lijken te zien ga ik toch echt twijfelen of er inderdaad iets niet lekker gaat bij de 100Hz motion berekeningen. Ik zal eens kijken als ik er weer ben of het verdwijnt als ik de 100Hz uit zet.

Heeft verder niemand hier last van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezien dat de Aurea een "Service UART" ingang heeft.
Is er bij iemand bekend of je hiermee de TV kunt bedienen?

Ik zou namelijk graag deze TV willen bedienen met een Nevo afstandsbediening, die via een
adapter RS232 signalen kan genereren. Het zou mooi zijn als ik hiermee de TV kan bedienen.
Weet iemand hoe ik kan komen aan de specificaties voor deze ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:04:
[...]

Ja dat heb ik ook bij de Aurea gezien in de winkel. Volgens de verkoper lag dat aan de (blu-ray?) speler. Maar die hele demo opstelling is daar door Philips mensen neer gezet. Lijkt me sterk dat die de demo uitvoeren met een slechte speler. En nu anderen dat ook lijken te zien ga ik toch echt twijfelen of er inderdaad iets niet lekker gaat bij de 100Hz motion berekeningen. Ik zal eens kijken als ik er weer ben of het verdwijnt als ik de 100Hz uit zet.

Heeft verder niemand hier last van???
Ik heb er geen last van, maar af en toe wel bij een blu ray film die al wat "ouder" is
maar bv Die Hard 4.0 totaal niet, dus ik denk dat het toch aan de kwaliteit van de film ligt.
Ik heb ook wel berichten gelezen over slechte Blu Ray films (kwaliteit bedoel ik dan). Want bij
betere blu ray's heb ik het niet.
Als ik gewoon digitaal kijk via de samsung HDTV decoder heb ik er geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

swopdark schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:41:
[...]

Wanneer had jij hem besteld bij redcoon en wanneer heb je hem geleverd gekregen? ik 3 januari en heb gisteren de bestelling afgezegd omdat de levering ff naar 19 februari was geschoven. Heb je last dooie pixels? ik heb gehoord dat zo'n probleem bij redcoon bijvoorbeeld onoplosbaar is. Nu jij je tv hebt gekregen bekruipt me het gevoel van spijt... O-)
Ik heb hem op 29 dec 2007 bestelt en 17 Januari kon ie geleverd worden. Echter was ik toen nog in de USA en heb 'm dus de 22e binnen gehaald. Op moment van bestelling stonden er 12 bestellingen uit voor deze TV, maar de medewerker via de live chat vermelde dat er meestal 15~20 binnen kwamen. Daarnaast kan je bij redcoon binnen 7 dagen terug sturen+geld terug, handig i.g.v. pixel defecten. Ik heb er nog geen gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Eerder in dit topic heb ik het al eens gehad over mijn 42pfl9632d. Is het normaal dat tijdens het weergeven van een volledig wit, blauw of grijs scherm er lichte nuances in helderheid te zien zijn?
Ik zie dus (je moet echt heel goed kijken) delen op het scherm die iets donkerder zijn.
Hebben andere bezitters dit ook? Is dit een normaal LCD probleem of moet ik hier iets aan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dit is normaal en bij de philips juist erg weinig aanwezig (als je zou overstappen op een andere tv, is de kans groot dat je erop achteruit gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:46:
Sorry ik had het over de 9632 in 32" uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:17:
Ik heb gezien dat de Aurea een "Service UART" ingang heeft.
Is er bij iemand bekend of je hiermee de TV kunt bedienen?
Dit zal een speciale interface zijn waarmee Philips support op het toestel kan uitvoeren. Bijvoorbeeld voor interne firmware upgrades, of debug informatie. Deze interface is dan ook waarschijnlijk niet bedoeld voor de consument, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij gebruikt kan worden als 'afstandsbediening'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:13:
[...]

En de 9732?
ook 32"?

Edit: Ik zie nu dat er geen 9732 is in 32" 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:13:
[...]

Weet je ook waarom de 9632 in 32" uit productie is gehaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
DennisP schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:56:
[...]

Ik heb de 37pfl9732D/10 nu ongeveer 4 weken en ik heb nergens last van !!! Dus ik zou zeggen; praat alleen over je eigen toestel.
Hij bevalt mij uitstekend!!! Ik heb de juiste keuze gemaakt.

Het enige dat ik mij afvraag en al eerder in dit topic heb gevraagd; weet iemand waar de laatste upgrade goed voor is en kan, zoals Philips zelf aangeeft, het gezien worden als een upgrade voor de gehele software ??
Blijft toch een vreemd verschijnsel. Ik heb de 37" 9632D en had in het begin geen piep. Toen opeens wel maar nadat ik een andere HDMI kabel en andere ingangen voor mijn DVD en h360 decoder heb gebruikt is de piep weer weg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Zoals we gewend zijn hebben we er even op moeten wachten maarrr hier alsnog het changelog van de de .15 firmware:

Q581E_1.64.14.15

* Picture quality improvement due to modified noise algorithm.
* Improved start-up behavior.
* Text correction of menu items when Slovenian language is selected.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je de changelog vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Deze 3 regels -zijn- de changelog...

te vinden op www.p4c.philips.com/files/4
Even zoeken bij de verschillede modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
Werkt Dolby Digital via HDMI-3 nog na deze laatste update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
Wij hebben zinds gister ook een 32PFL9632D in de woonkamer staan. Mooi dingetje hoor. Nu nog een keer een Blueray speler er onder en dan is het weer compleet.
Maakt het eigenlijk nog veel uit als er een Full HD film wordt gedownscaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
Ik heb zelf mee gedaan aan de phlips ambilight weken waardoor ik 300 euro retour krijg. Ik heb echter nog niets gezien, bij phlips weten ze ook niet hoe lang het duurt.

Heeft iemand dat geld al terug gestort gekregen die hier ook gebruik van heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
Ook ik heb meegedaan aan Ambi-kortingsweken: In januari ingestuurd. Zou zes weken duren.

Nog even geduld dus.......(ook ik heb dus nog geen geld gezien!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
wamelr schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:37:
Werkt Dolby Digital via HDMI-3 nog na deze laatste update??
Nog steeds even omschakelen of tv uit- en weer aanzetten does the trick.
Officieel werkt het dus nog steeds niet (zal ook wel niet komen) maar als ik zo het probleem kan omzeilen, dan heb ik er vrede mee.

Zou het misschien niet een ongedocumenteerde oplossing zijn die bewust is ingebouwd om de " (c) " van de filmmaat$chappijen te omzeilen ?

Heb nu eindelijk mijn ATI HD2600 kaart werkend gekregen onder Vista x64 om ook via de HDMI DD of DTS te krijgen.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.