[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

OMG ik heb nu sinds donderdag een 37PLF9632 in huis en ik kan niet anders zeggen dan: wauw!

Ik had hem inn eerste instantei bij redcoon besteld maar na twee mailtje en 8 weken uitstel van levering ben ik toch maar naar de Scheer en Foppen gegaan. Een vriend van mij is daar filiaal manager en kon extra korting regelen door een bepaalde "Bonus" ook gedeeltelijk teruig te rekenen. Uiteindelijk heb ik er 1630,- voor betaald en heb ik nu ook de maand 100% pixel garantie waar ik nogal bang voor was bij online bestellen. Ik heb hem nu staan en de volgende apparaten staan erop aangesloten:

PS3 voor 1080p games en films (HDMI)
XBOX 360 voor 720p games (component)
Samsung (RGB Scart)

De PS3 kan 1080p beelden doorgeven en ik heb al een aantal Blu-Raytjes zitten kijken. 300, Pirates en James Bond. allen zien er belachelijk strak uit en die ambilight is echt zwaar stoer! gamen op 1080p stelt ook niet teleur! COD4, StarDust allen draaien vlekkeloos op 1080p via de HDMI kabel.

Ik heb nog zitten letten op de input-lag waar iedereen zo bang voor is. Hoewel er wel iets lag is (inharent aan nieuwere LCD schermen), is het niet storend en kan ik games als Super Stardust HD geweldig spelen en voor dat spel moet je snel kunnen reageren en vliegen, geen problemen hier....

De 360 draait ook soepel maar de tv accepteerd geen 1080p via de component stekkers.enkel 20p en 1080i. verder hier ook niks aan te merken.

De Samsung DBC P850R digitale decoder levert een erg goed beeld (via casema digitale tv) ik was eerst nog bang dat het beeld veel slechter zou worden door het grotere formaat maar het val mij alles mee. Ookal kon mijn oudere Philips 32PW9551 beter overweg met deze "normale" tv uitzending. Dit oude toestel kom echter nieteens in de buurt van wat dit nieuwe toestel met 720p en hogere resoluties kan.

Ik zal later vandaag wat foto's posten in het topic Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 30

al met al: erg blij met mijjn nieuwe aanwinst!!!! zeker een aanrader en laat je niet van de wijs brengen door mensen die het teveel over input-lag hebben. Ik heb geen (merkbaar) problemen en game mezelf helemaal suf op het toestel.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Voor je Xbox: Ik denk dat je hem beter op 720P kan zetten dan 1080i.

Ik wist trouwens niet dat de tv geen 1080P over component deed, of ik ben het alweer vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Raymond schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:16:
Voor je Xbox: Ik denk dat je hem beter op 720P kan zetten dan 1080i.

Ik wist trouwens niet dat de tv geen 1080P over component deed, of ik ben het alweer vergeten :P
Ik dacht dat de 37PFL9632 1080p via component kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:08:
[...]
Heb nu eindelijk mijn ATI HD2600 kaart werkend gekregen onder Vista x64 om ook via de HDMI DD of DTS te krijgen.
ik ben dus ook van plan om mijn pc middels een ati hd2600 aan te sluiten, maar begrijp niet precies welke sound ik hier over kan sturen... kan ik DD en DTS hier over sturen, en is de TV (42pfl9732) dan instaat dit te decoderen? of pakt 'ie alleen pcm?

ik kijk namelijk vaak simpele programma's waar stereo wat mij betreft in orde is...nu heb ik het geluid via receiver lopen, maar dat mag wat mij betreft via pc.... kan ik dat oplossen met zo'n ati kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:00:
[...]

Ik dacht dat de 37PFL9632 1080p via component kan weergeven.
Ik heb mijn xbox 360 ook via component met 1080P aangesloten op mijn 37PF9632 dus dat werkt prima.

Heb net echter wel de review van de tv zitten lezen: www.hdtvtest.co.uk/Philips-37PFL9632D

en hij scaled dus een 1080P signaal intern terug naar 1080i en dan weer naar 1080P.

Wellicht is het derhalve beter om terug te gaan naar 720P of 1080i voor wat betreft de 360.

Verminderd ietwat de lag die dus 100 ms meer is als een samsung helaas.

Zal binnenkort mijn 360 weer eens aanzetten...is dit jaar nog niet aangeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:06:
[...]

ik ben dus ook van plan om mijn pc middels een ati hd2600 aan te sluiten, maar begrijp niet precies welke sound ik hier over kan sturen... kan ik DD en DTS hier over sturen, en is de TV (42pfl9732) dan instaat dit te decoderen? of pakt 'ie alleen pcm?

ik kijk namelijk vaak simpele programma's waar stereo wat mij betreft in orde is...nu heb ik het geluid via receiver lopen, maar dat mag wat mij betreft via pc.... kan ik dat oplossen met zo'n ati kaartje?
De 2400 is ook al in staat om perfect én vloeiend beeld af te leveren heb ik me laten vertellen.
Heb voor de HD2600XT gekozen om toch nog een beetje te kunnen gamen...

Via de 2400/2600 kan je alle soorten geluid uitsturen die je via een spdif ook kan versturen.
DD en DTS werk dus perfect. De 'true' varianten werken niet. De ATI's zijn HDMI 1.2 en die heeft geen ondersteuning voor de betere audio formaten.

Tip als je Windows Vista (x64) gebruik. Schakel je onboard geluidkaart uit en gebruik de juiste driver voor de ATI HDMI audio. Anders werkt het voor geen meter en krijg je nooit geluid op je tv en al helemaal niet meer vanuit je tv naar de receiver.

Dit is de juiste driver "ATI HDMI Audio Device R1.68" op de volgende pagina :

http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

de realtek site is erg langzaam. Zoek even voor mirrors als het te langzaam gaat.

Gebruik PowerDVD Ultra 7.3 build 3314 (als ik het goed heb) CyberLink PowerDVD Ultra Deluxe v7.3 Build 3319a en je kan vanaf je hardeschijf Blu-ray en HD-DVD films bekijken. Oja zet wel bij de audio opties SPDIF selecteren en je geniet van films zoals het bedoeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vermoed dat die hdtv.co.uk met een oude firmware heeft getest. Toen wij onze 37PFL9732 net hadden, was beweging op 1080P ook heel lelijk. Dat is met een nieuwere firmware opgelost en die problemen zijn nu helemaal weg.

Dat de tester concludeert aan de hand van een paar artefacten dat de tv intern terug rekent naar 1080i vind ik vreemd. Volgens mij doet de nieuwe engine op deze lijn tv's (9632/9732/9900) alles op 1080p, dat is juist het grote verschil tussen deze en de vorige serie tv's.
Ik zal even moeten zoeken naar een bron, maar ik verwacht dat de reviewer de plank daar behoorlijk misslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:34:
Ik vermoed dat die hdtv.co.uk met een oude firmware heeft getest. Toen wij onze 37PFL9732 net hadden, was beweging op 1080P ook heel lelijk. Dat is met een nieuwere firmware opgelost en die problemen zijn nu helemaal weg.

Dat de tester concludeert aan de hand van een paar artefacten dat de tv intern terug rekent naar 1080i vind ik vreemd. Volgens mij doet de nieuwe engine op deze lijn tv's (9632/9732/9900) alles op 1080p, dat is juist het grote verschil tussen deze en de vorige serie tv's.
Ik zal even moeten zoeken naar een bron, maar ik verwacht dat de reviewer de plank daar behoorlijk misslaat.
Zo aan de plaatjes van het menu te zien heeft hij de laatste firmware getest. Dat kan je zien aan het plaatje van het menu. Linksboven in het menu zie je een nieuw plaatje van een LCD tv die het nieuwe ontwerp heeft die onlangs op de CES in Las Vegas geintroduceerd zijn.
Oudere firmware's hebben daar nog een plaatje staan van een ouder type CRT.

Update:

Later in de review geeft hij (of zijn) aan dat hij de .15 firmware gebruikt:

I calibrated the Philips 37PFL9632D, and assessed various benchmarks and eventual image quality after updating the firmware on the television to the latest version available at the time of writing (000.064.014.015).

http://www.hdtvtest.co.uk/Philips-37PFL9632D/Calibration

[ Voor 15% gewijzigd door bulsing op 27-01-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn samsung HDTV decoder in combi met de Aurea.

Is het nou slim om die bij gewone tv zoals rtl 4 enz op een lagere resolutie te zetten als 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:08:
[...]
Via de 2400/2600 kan je alle soorten geluid uitsturen die je via een spdif ook kan versturen.
DD en DTS werk dus perfect. De 'true' varianten werken niet. De ATI's zijn HDMI 1.2 en die heeft geen ondersteuning voor de betere audio formaten.
Superbedankt voor de info Pascal..en de tips om deze kaart draaiend te krijgen onder Vista - gaat zeker lukken. Ben een nieuw pc systeempje aan het samenstellen O+ .. videokaart gaat de 2600 worden! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
pascalbulsing schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:14:
Later in de review geeft hij (of zijn) aan dat hij de .15 firmware gebruikt:

I calibrated the Philips 37PFL9632D, and assessed various benchmarks and eventual image quality after updating the firmware on the television to the latest version available at the time of writing (000.064.014.015).

http://www.hdtvtest.co.uk/Philips-37PFL9632D/Calibration
ah, dat had ik niet gezien. Dan snap ik niet waarom hij die problemen heeft die je typisch bij de oudere firmwares zag.

Of hij is supergoed met testen en ziet alles, dat kan natuurlijk ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke niveau hebben jullie noise reduction staan? ik twijfel een beetje... heb het idee dat het de ruis wel prima weg haalt maar dat de bewegingen er wat minder vloeiend door worden (of in ieder geval de kwaliteit er wat van achter uit gaat..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Staat uit, de bron die wij gebruiken heeft geen ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:34:
Op welke niveau hebben jullie noise reduction staan? ik twijfel een beetje... heb het idee dat het de ruis wel prima weg haalt maar dat de bewegingen er wat minder vloeiend door worden (of in ieder geval de kwaliteit er wat van achter uit gaat..)
Bij alle bronnen m.u.v pc (sat, dig. kabel, digitenne) staat de noisereduction op Minimaal.
Ik ben van mening dat de mpegblokjes en andere digitale foutjes een beetje gladgestreken worden.

Zal ongetwijfeld ten kost van de scherpte gaan, maar SD televisie is toch maar 576i.
Bij PC en Blu-ray en HD-DVD films gaat niet alleen de DNR uit maar ook Perfect Pixel HD.

Zie namelijk geen verschil tussen aan en uit op 1920x1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik heb een korte simpele vraag over Philips HDTV's, zijn deze FULL HD of niet? Volgens de specificaties staat er namelijk dat de schermen 1080p zijn, maar op elke TV zit enkel een HD READY sticker. Hoe zit dat?

Bijvoorbeeld uit de OP: http://www.p4c.philips.co...42pfl9732d_10_pss_nld.pdf
Daar staat bij de specs plaatjes HD Ready, maar ook een FULL HD 1080p stickertje welke volgens mij niet de officiele FULL HD stickers zijn...

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat de website-adres van Kieskeurig. Daarin staan allerlei LCD's wat ze hebben. Zo kan je ook lezen welke LCD wel de Full HD heeft.
Bijv: Die van 9632.
Klikklik:
http://www.kieskeurig.nl/...EBDC3C1257332003FFFE9.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:17:
Ik heb een korte simpele vraag over Philips HDTV's, zijn deze FULL HD of niet? Volgens de specificaties staat er namelijk dat de schermen 1080p zijn, maar op elke TV zit enkel een HD READY sticker. Hoe zit dat?

Bijvoorbeeld uit de OP: http://www.p4c.philips.co...42pfl9732d_10_pss_nld.pdf
Daar staat bij de specs plaatjes HD Ready, maar ook een FULL HD 1080p stickertje welke volgens mij niet de officiele FULL HD stickers zijn...
FULL HD is amper iets officieels. Het is een term die ooit door Sony verzonnen is, wat erop neer komt dat een tv 1080 beeldlijnen aankan.
Dus vanzelfsprekend dat je tv dan HD ready is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 15:08
Terwijl ik bijna zeker was dat het een Samsung tv ging worden en wel de le32r81b, was ik toch maar even in de winkel gaan kijken om te zien hoe het er in het echt uit zag.

Nu zag ik een aantal (lees: heelveel ) tv's naast elkaar en de samsung die ik wilde stond er ook. Allemaal wel een mooi beeld, stonden analoog aangesloten en vond het vooralsnog niet tegenvallen. Maar nu zag ik geheel rechts een tv die er echt tussen uitsprong. Namelijk de PHILIPS 32PFL5322/10.

Maar nu vergeleek ik de specs van de PHILIPS en de Samsung, maar tot mijn verbazing zag ik dat het het contrast van de philips een stuk lager was dan de Samsung.

Iemand die mij uit kan leggen of die het misschien zelf ervaren heeft en mij informatie kan geven waarom dat nou zo is. Is het de Perfect Pixel HD Engine die het verschil hier maakte?

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Opgegeven contrastwaarden kan je wel gebruiken om verschillende modellen van eenzelfde fabrikant met elkaar te vergelijken, maar ze zeggen weinig over verschillen tussen TV's van verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Beste tweakers,

wij zijn in het bezit van de Philips 37PFL9632D en wij proberen net onze nieuwe xbox 360 hierop aantesluiten alleen dit werkt niet echt.
ALs we de rode,en witte stekker aan de zijkant erin doen en de 3 andere middenin dan pakt hij als je aan het einde van de stekker hem op hd tv zet op Ext 3 alleen het beeld en op Side alleen het geluid. Zodra wij die rode en witte stekker in het midden steken horen wij ook geen geluid op Ext 3. Wil hij het wel doen dan moet ik het einde van de stekker op tv zetten en dan zie je hem wel maar niet op de optimale instellingen lijkt mij. Kan iemand mij helpen of zeggen wat ik verkeerd doe???
Alvast erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corniels schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:18:
Terwijl ik bijna zeker was dat het een Samsung tv ging worden en wel de le32r81b, was ik toch maar even in de winkel gaan kijken om te zien hoe het er in het echt uit zag.

Nu zag ik een aantal (lees: heelveel ) tv's naast elkaar en de samsung die ik wilde stond er ook. Allemaal wel een mooi beeld, stonden analoog aangesloten en vond het vooralsnog niet tegenvallen. Maar nu zag ik geheel rechts een tv die er echt tussen uitsprong. Namelijk de PHILIPS 32PFL5322/10.

Maar nu vergeleek ik de specs van de PHILIPS en de Samsung, maar tot mijn verbazing zag ik dat het het contrast van de philips een stuk lager was dan de Samsung.

Iemand die mij uit kan leggen of die het misschien zelf ervaren heeft en mij informatie kan geven waarom dat nou zo is. Is het de Perfect Pixel HD Engine die het verschil hier maakte?
Ik ben het met jou eens! Paar weken geleden zag ik in MM paar LCD's van Samsung, Philips en LG naast elkaar ook staan, om kunnen te vergelijken en het constract van Philips zag idd lager uit.
Ik heb toen aan de verkoper gevraagd hoe het zit. Het constract van ieder LCD in de winkel staat in de standaard. Dan legde hij verder uit dat sommige niet ingesteld kan worden, om mooie constract van te krijgen.
Ik ga as weekend bij andere winkel uitzoeken, of dat daar ook zo is, slik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
davystam schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:59:
Beste tweakers,

wij zijn in het bezit van de Philips 37PFL9632D en wij proberen net onze nieuwe xbox 360 hierop aantesluiten alleen dit werkt niet echt.
ALs we de rode,en witte stekker aan de zijkant erin doen en de 3 andere middenin dan pakt hij als je aan het einde van de stekker hem op hd tv zet op Ext 3 alleen het beeld en op Side alleen het geluid. Zodra wij die rode en witte stekker in het midden steken horen wij ook geen geluid op Ext 3. Wil hij het wel doen dan moet ik het einde van de stekker op tv zetten en dan zie je hem wel maar niet op de optimale instellingen lijkt mij. Kan iemand mij helpen of zeggen wat ik verkeerd doe???
Alvast erg bedankt
In het menu kan je geluidsingangen toewijzen aan beeldingangen. (Doe'es gek: lees eens een handleiding).

Het makkelijkst is om een female-tulp naar 3,5mm jack te halen bij de lokale electro zaak en die achterin de TV te prikken (is mooier dan de zij-ingang gebruiken).

Zie ook het vorige topic:
Raymond in "[LCD TV] Philips de recente modellen (de..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

davystam schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:59:
Beste tweakers,

Alvast erg bedankt
Volgens mij:

Je moet ext3 gebruiken voor je component input van beeld (groen,blauw en rood) het geluid moet je ook bij deze ext 3 doen dmv een mini-jack stekker. (dus de rode en witte converteren naar mini-jack, hier zijn verloopjes voor)

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Philips-37PFL9632D/rear.jpg

Je kunt trouwens het beste de optische uitgang van de 360 gebruiken voor het beste geluid. Mits je een reciever hebt waarop je dit stekkertje kan aansluiten natuurlijk.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:34:

Ik heb mijn xbox 360 ook via component met 1080P aangesloten op mijn 37PF9632 dus dat werkt prima.
mijne geeft geen beeld als ik de 360 opgeef 1080p uit te zenden via component.
Heb net echter wel de review van de tv zitten lezen: www.hdtvtest.co.uk/Philips-37PFL9632D
Dit is de eerste review die ik lees op het internet die zoveel te zeiken heeft op dit toestel van Philips. Op alle andere sites zijn ze allen lovend over het toestel. Ik vind deze kerel ook wel erg ver gaan in het beoordelen van deze tv. De Samsung geeft ie het een stuk minder zwaar. jammer want ik ben toch wel erg gevoelig voor dit soort reviews. Ik heb er nu net 4 dagen 1 en ga dan gelijk twijfelen of wel het juiste toestel heb gekocht. Zijn lovende woorden over het 100hrz clear LCD kan ik wel beamen. SD bronnen zien er erg goed uit op dit toestel. de problemen die hij beschrijft met 1080p signalen kan ik niet beamen terwijl ik dit weekend heel veel Blu-Rays op 1080p/24 heb zitten kijken op mijn PS3. 1 woord: verbluffende kwaliteit!
en hij scaled dus een 1080P signaal intern terug naar 1080i en dan weer naar 1080P.
vreemd verhaal, niet dat ik zeg dat ie liegt.
Verminderd ietwat de lag die dus 100 ms meer is als een samsung helaas.
Die 100 ms is wel veel. Ik heb het echter nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb het probleem met me mediacenter nog steeds niet opgelost :|
Het hele verhaal staat Hier,het verhaal over de update weet ik al 8)

Nu zag ik dat er verschillende DVI-HDMI kabels zijn,ik heb een Dual link DVI-D - HDMI kabel.

Kan het probleem zijn dat ik een verkeerde kabel heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:40:
Ik ben het met jou eens! Paar weken geleden zag ik in MM paar LCD's van Samsung, Philips en LG naast elkaar ook staan, om kunnen te vergelijken en het constract van Philips zag idd lager uit.
Volgens mij zeg je precies het omgekeerde. De poster op wie je reageert zegt dat het contrast er in werkelijkheid beter uitziet op de Philips dan de Samsung, terwijl de specs het omgekeerde doen vermoeden, terwijl jij kennelijk vindt dat het contrast op de Philips inderdaad minder goed is als op de Samsung. (Vergelijk je ook wel dezelfde toestellen?)

Volgens mij is het erg riskant om TVs in een winkel zomaar te vergelijken omdat er wel degelijk af en toe met afstandsbedieningen (of op het toestel zelf als dat kan) aan de instellingen gerommeld wordt, plus het feit dat al die doorluskabels ook niet een constante/representatieve kwaliteit afleveren.

Uiteindelijk is vergelijken in een winkel waarschijnlijk net zo riskant als TVs op spec vergelijken 8)7 (tenzij je bij een goede winkel gaat kijken waar ze je zelf met de instellingen laten spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een philips DCR2022 digitale decoder aangeschaft en aangesloten op mijn 37PFL9732.. en het beeld wordt er idd een stuk strakker van.. één ding vind ik wel wat apart, als ik naar Systeem informatie ga, staat er:

product referentie: DCR2020/03 :S terwijl dit het nieuwe model is..
Software id: 1.13 (28/03/2007)
Hardware id: 1.0

Ik vraag me af of er anderen zijn die ook deze decoder in hun bezit hebben, en welke
waarden in hun Systeem informatie staat.. ook zou ik graag willen weten welke beeld-
verbeteringstechnieken jullie allemaal aan en uit hebben staan voor het beste beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:59:
de problemen die hij beschrijft met 1080p signalen kan ik niet beamen terwijl ik dit weekend heel veel Blu-Rays op 1080p/24 heb zitten kijken op mijn PS3. 1 woord: verbluffende kwaliteit!
Ik begrijp dat je bevestiging zoekt in de reviews. Als deze goed zijn vind je je TV nog beter en als ze minder zijn ga je twijfelen. Maar je geeft het zelf al aan: het beeld is fantastisch en geen 1080p problemen, dus waarom twijfelen? Ik heb zat reviews gezien die het tegenovergestelde beweren en lovend zijn. Wie er gelijk heeft weet ik niet en interesseert me ook niet zo. Wel dat ik zelf erg tevreden ben over deze TV (42pfl9732) en dat is het enige dat eigenlijk telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 15:08
Idd.. de specs van de philips waren minder, maar toch vond ik het beeld beter..

Kan idd flink aan gerommelt zijn, en daarom zeker niet minder riskant.

Denk dat het dan toch de Samsung wordt.

Bedankt iig

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corniels schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:10:
[...]

Idd.. de specs van de philips waren minder, maar toch vond ik het beeld beter..

Kan idd flink aan gerommelt zijn, en daarom zeker niet minder riskant.

Denk dat het dan toch de Samsung wordt.

Bedankt iig
Samsung is erg goed met het overdrijven van specs. zo hebben ze bijvoorbeeld 10.000:1 schermen, wat in realiteit maar 5000:1 is. Maar ze weten altijd net via een vage omleiding hun specs leuk op stickertjes te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef je helemaal gelijk harrie86 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:21:
[...]

Samsung is erg goed met het overdrijven van specs. zo hebben ze bijvoorbeeld 10.000:1 schermen, wat in realiteit maar 5000:1 is. Maar ze weten altijd net via een vage omleiding hun specs leuk op stickertjes te zetten.
Philips kan er ook wat van tegenwoordig,zo is de 327962D van 7500:1 naar 12000:1 gegaan(zowel op hun site als de pdf file) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:02:
Ik begrijp dat je bevestiging zoekt in de reviews. Als deze goed zijn vind je je TV nog beter en als ze minder zijn ga je twijfelen. Maar je geeft het zelf al aan: het beeld is fantastisch en geen 1080p problemen, dus waarom twijfelen? Ik heb zat reviews gezien die het tegenovergestelde beweren en lovend zijn. Wie er gelijk heeft weet ik niet en interesseert me ook niet zo. Wel dat ik zelf erg tevreden ben over deze TV (42pfl9732) en dat is het enige dat eigenlijk telt.
Je hebt gelijk, ik ben zeer tevreden over het toestel. Maar ik vind het gewoon vreemd dat deze review zo negatief getoont is terwijl het gros van reviews het toestel op gelijke hoogte zet als de nieuwste F serie van Samsung. Ook lijkt deze reviewer goed te hebben gelet op opmerkingen in forums want de "geijkte" klachten zoals de hoge piep en de input-lag worden nog even extra onder de loep genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon ook niet aan de gedachte onkomen dat deze reviewer veel "van horen zeggen" heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:48:
[...]

Philips kan er ook wat van tegenwoordig,zo is de 327962D van 7500:1 naar 12000:1 gegaan(zowel op hun site als de pdf file) :?
Kijk hier maar eens.....

http://www.ausmedia.com.au/projector%20contrast%20ratio.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Ik zit met een probleem, ik heb een “37PFL9732D_10_” LCD TV sinds nov vorig jaar. Daar heb ik een Philips 5980 dvd speler en een Xbox360, beide via HDMI en daarmee geeft het ding fantastisch beeld en werkt over het algemeen prima.

Nu heb ik recentelijk een sony BDP-S300 blu-ray speler aangeschaft en dat werkt wat minder prettig samen. Het lijkt alsof er ergens een probleempje zit HDCP handshake tussen de twee apparaten. De situatie is als volgt.

Begin situatie: TV uit, Blu-ray speler uit en ontkoppeld.
1. Blu-ray speler aankoppelen op HDMI poort 2 of 3.
2. Blu-ray speler aan;
3. Tv aan en op Blu-ray kanaal;
Resultaat: Prachtig 1080P beeld.
4. TV uit;
5. TV aan en op blu-ray kanaal;
Resultaat: geen beeld
6. Blu-ray speler uit;
7. Blu-ray speler aan;
Resultaat: Geen beeld
8. Blu-ray speler uit;
9. Tv uit;
10. Blu-ray speler aan;
11. Tv aan en op blu-ray kanaal;
Resultaat: geen beeld
12. Tv uit
13. Blu-ray speler uit
14. HDMI aansluiting omzetten van poort 2 naar poort 3 of visa versa
15. Blu-ray speler aan
16. Tv aan en op blu-ray kanaal.
Resultaat: Prachtig 1080P beeld.

Er zijn nog een aantal stappen die ik wil proberen, maar waar ik gisteren geen tijd voor had.

-Firmware TV updaten. (Changelogs zijn jammer genoeg of niet te vinden of onvolledig, dus geen idee of dit effect zal hebben)
- Enkel de Blu-ray speler aansluiten
- Blu-ray speler in HDMI poort 1 steken en de overige dingen in poort 2 en 3 steken
- HDCP compliant HDMI switch ertussen hangen en kijken wat er gebeurd als DVD + Blu-ray samen op 1 geschakelde poort zitten.

Heeft iemand anders nog suggesties of vergelijkbare problemen (gehad) dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als je de originele formware er nog in hebt zitten, is het wel aan te raden om die te updaten. Het HDMI gedrag van de TV is bij meerdere updates verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Raymond schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:04:
Als je de originele formware er nog in hebt zitten, is het wel aan te raden om die te updaten. Het HDMI gedrag van de TV is bij meerdere updates verbeterd.
Jammer genoeg heeft het geen effect op mijn probleem, ook met de nieuwe firmware blijft het ding problemen geven. Later een verdere update.

Edt: Inmiddels heb ik het probleem opgelost.Blijkbaar toch een instelling over het hoofd gezien. HDMI-control. Dit is een of andere functie die Bravia (Sony) apperatuur aan elkaar verbind, dit gaf blijkbaar problemen bij een Philips tv.

[ Voor 22% gewijzigd door Zarkov op 30-01-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me bij de 37pfl9632d opgevallen dat er in de buurt van de linker bovenhoek een stuk 'backlight bleeding' te zien is. Een licht vlek van ongeveer 15x15cm gloeit vanuit de bovenrand.

Ik ben bekend met het fenomeen backlight bleeding maar dat is normaal langs de gehele rand en niet een klein stukje...Merkwaardig dus dat dit toestel helemaal mooi zwart beeld geeft, behalve in één hoek.

Hebben meer mensen dit opgemerkt? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Vraag. Ik ben van plan een 37" full hd tv te kopen. Budget is zo'n 1500 euro.

Ik vond de 37PFL9632D een goede keus, maar wanneer denken jullie dat er nieuwe modellen uit komen? (Er is namelijk geen haast bij...)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Mooooody schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:19:
Vraag. Ik ben van plan een 37" full hd tv te kopen. Budget is zo'n 1500 euro.

Ik vond de 37PFL9632D een goede keus, maar wanneer denken jullie dat er nieuwe modellen uit komen? (Er is namelijk geen haast bij...)
Als ik jou was zou ik ff wachten. Alle grote merken komen na maart met nieuwe 37 inch modellen wat zal leiden tot een prijsdaling van de 37PLF9632.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De 37PFL9632D is nu al verkrijgbaar voor 1519 euro (was 1900 euro in augustus 2007 dacht ik)
Ik denk niet dat de prijs veel verder gaat zakken, omdat vergelijkbare nieuwere modellen ook weer op 1900 euro zullen beginnen.
Toch zal ik geduldig tot maart wachten.... :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Mooooody schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:30:
De 37PFL9632D is nu al verkrijgbaar voor 1519 euro (was 1900 euro in augustus 2007 dacht ik)
Ik denk niet dat de prijs veel verder gaat zakken, omdat vergelijkbare nieuwere modellen ook weer op 1900 euro zullen beginnen.
Toch zal ik geduldig tot maart wachten.... :)
Ik ga persoonlijkw achten op de nieuwe XBR6 van sony dit is een nieuwe 37 inch tv. Ik wou eerst de 37PFL9632 maar door lag problemen zie ik er van af of philips moet dit probleem oplossen.

Info over de nieuwe xbr6
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=693012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Wat is er zo speciaal aan deze Sony dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn buurman heeft de nieuwste sony en alleen maar lag problemen. Als ik het bekijk ligt het gewoon aan de randapparatuur en aansluitingen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59
Is die 32pfl9632 nu echt uit de handel? Want iedereen die nog zo'n ding heeft staan in de winkel gaat dat natuurlijk niet vertellen? En de online-shops al helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik het beste mijn notebook op mijn 42pfl9732 aansluiten? Het 'beste' betekent wat mij betreft de hoogste mogelijke resolutie. Ik heb een Compaq nc8430 met alleen een VGA en S-VHS uitgang.... Op S-VHS krijg ik lage resolutie op mijn TV welke als een soort van venster scrollt over mijn echte resolutie. Is ook niet scherp en niet handig. Eigenlijk wil ik gewoon de full HD resolutie. Hoe dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:46:
Hoe kan ik het beste mijn notebook op mijn 42pfl9732 aansluiten? Het 'beste' betekent wat mij betreft de hoogste mogelijke resolutie. Ik heb een Compaq nc8430 met alleen een VGA en S-VHS uitgang.... Op S-VHS krijg ik lage resolutie op mijn TV welke als een soort van venster scrollt over mijn echte resolutie. Is ook niet scherp en niet handig. Eigenlijk wil ik gewoon de full HD resolutie. Hoe dat voor elkaar te krijgen?
Niet, ten minste dat gaat niet eenvoudig worden, als je de zoekfunctie gebruikt had, had je hier heel veel info over kunnen vinden; oa deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:07:
[...]

Niet, ten minste dat gaat niet eenvoudig worden, als je de zoekfunctie gebruikt had, had je hier heel veel info over kunnen vinden; oa deze
Is nog al oud topic en niet Philips specifiek. De vraag is wat het beste is wat ik kan realiseren. Ik heb overigens een conversie kassie gevonden voor vga naar hdmi (hier). Maar het is me niet duidelijk of ik daarmee 1080p op mijn TV kan krijgen vanaf de VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De enige manier om een hoge resolutie van je laptop op je tv te krijgen is idd zo'n kastje. Als je heel veel mazzel hebt, kan je laptop mischien wel component uitsturen, maar reken er maar niet op.

't is aan jou om af te wegen of je het geld voor zo'n kastje over hebt, of dat je voor €100-€200 meer een andere laptop met DVI haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:44:
[...]
Is nog al oud topic en niet Philips specifiek.
Heeft totaal niets met Philips specifiek te maken, HDMI is HDMI, voor Philips niet anders. Dat het topic oud is zegt ook totaal niets.
Ik heb hier geen internet verbinding maar die optie zou best een oplossing kunnen zijn, of het echt lekker werkt vraag ik me af. VGA is analoog en HDMI / DVI-D is digitaal. Dat kun je niet zomaar op elkaar aansluiten. Je moet iets hebben dat het signaal "decodeerd" en omzet naar een digitaal signaal. Deze oplossingen zijn of slecht of duur. Echt goed en goedkoop ben ik ze nog niet tegen gekomen maar dat is best begrijpelijk.
Je hebt gewoon een laptop die niet echt compatible is met je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
Dit moet toch werken:

http://www.thuisbioscoop.nl/component-adapter.html

component kabel hierop aansluiten. weet niet of het 1080P aankan , wel 1080i volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
of nog beter:

http://www.clofis.nl/nl/dvdo/vga3rca.html

deze sluit je rechtstreeks tussen je laptop en je tv aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Dat zal niet werken, vga is RGB, en dat is geen YPbPr zoals component.
Die kabel kan je gebruiken als je laptop ook component signaal over je vga zet maar dat lijkt me niet. Deze kabels zijn voor speciale vga aansluitingen en niet de "standaard" vga van je laptop.
Andere optie is dat je tv RGB over component ondersteund. In dat geval hoeft er niets omgezet te worden (van RGB naar YPbPr) en pikt de tv direct RGB op de component. Dan kun je dezekabel mogelijk gebruiken als deze op basis van YPbPr is ipv RGB. 1080p haal je dan waarschijnlijk niet maar 720p en 1080i waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:21:
Dat zal niet werken, vga is RGB, en dat is geen YPbPr zoals component.
Die kabel kan je gebruiken als je laptop ook component signaal over je vga zet maar dat lijkt me niet. Deze kabels zijn voor speciale vga aansluitingen en niet de "standaard" vga van je laptop.
Andere optie is dat je tv RGB over component ondersteund. In dat geval hoeft er niets omgezet te worden (van RGB naar YPbPr) en pikt de tv direct RGB op de component. Dan kun je dezekabel mogelijk gebruiken als deze op basis van YPbPr is ipv RGB. 1080p haal je dan waarschijnlijk niet maar 720p en 1080i waarschijnlijk wel.
Werkt wel hoor!

Maar nog simpeler: VGA --> DVI ---> HDMI
zie ook deze thread: Laptop naar HDTV [VGA naar component]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Waarschijnlijk heb je alleen de eerste paar regels gelezen (no offense) maar vga is analoog, en ja, je kunt dan naar dvi maar de analoge variant. en dat is zelden een ingangssignaal voor een tv. de digitale dvi heb je nodig, vandaar kun je wel naar hdmi.
Maar vga -> dvi -> hdmi gaat niet lukken zonder dat er iets het signaal omvormt van analoog naar digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:06:
[...]

Werkt wel hoor!

Maar nog simpeler: VGA --> DVI ---> HDMI
zie ook deze thread: Laptop naar HDTV [VGA naar component]
Mischien als 2 mensen het zeggen, dat het dan wil doordringen.

Zoals Berties al zegt: VGA is analoog. Je kan dit niet door een verloopstekkertje naar HDMI omzetten. Mischien dat je het voor elkaar krijgt om een kabel met behulp van verloopstukjes fysiek van de laptop naar de TV te krijgen, maar er zal GEEN signaal worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
@Rollie2007; De link die je post zelf doorlezen zodat je weet waar je naar verwijst kan ook handig zijn. Die link bewijst namelijk jouw ongelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door berties op 02-02-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:02:
[...]

Mischien als 2 mensen het zeggen, dat het dan wil doordringen.

Zoals Berties al zegt: VGA is analoog. Je kan dit niet door een verloopstekkertje naar HDMI omzetten. Mischien dat je het voor elkaar krijgt om een kabel met behulp van verloopstukjes fysiek van de laptop naar de TV te krijgen, maar er zal GEEN signaal worden doorgegeven.
/ off topic mode on
Zucht, wat wil dat nu zeggen "als 2 mensen ...."
Dus als 2 mensen iets zeggen, dan geloof jij het al ???
/ off topic mode off

Mijn configuratie:

Hardware:
VGA naar DVI stekkertje. Vervolgens DVI naar HDMI

Software:
ATI Catalyst driver Versie 2007.0928.2231.38404
Microsoft .NET support versie: 2.0.50727.1433
Onder tabblad "Graphics settings" heb ik een item genaamd: Digital Panel (DVI) 3
Als ik dat open klik dan kan ik HDTV support kiezen
Onder deze opite kan ik zowel 720 als 1080i en p kiezen (25 / 30 / 50 en 60 Hz)
Apply (of OK kiezen) en voila: daar is het PC beeld op de TV

Het lukt me niet om even een afbeelding in dit bericht te plaatsen maar hier is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
En dus kan jij blijkbaar een DVI/HDMI signaal uit je vga aansluiting krijgen. Da's mooi, maar dat betekent niet dat je met een simpel verloopstukje een vga signaal bruikbaar kan maken voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:38:
[...]

/ off topic mode on
Zucht, wat wil dat nu zeggen "als 2 mensen ...."
Dus als 2 mensen iets zeggen, dan geloof jij het al ???
/ off topic mode off

Mijn configuratie:

Hardware:
VGA naar DVI stekkertje. Vervolgens DVI naar HDMI

Software:
ATI Catalyst driver Versie 2007.0928.2231.38404
Microsoft .NET support versie: 2.0.50727.1433
Onder tabblad "Graphics settings" heb ik een item genaamd: Digital Panel (DVI) 3
Als ik dat open klik dan kan ik HDTV support kiezen
Onder deze opite kan ik zowel 720 als 1080i en p kiezen (25 / 30 / 50 en 60 Hz)
Apply (of OK kiezen) en voila: daar is het PC beeld op de TV

Het lukt me niet om even een afbeelding in dit bericht te plaatsen maar hier is het wel gelukt.
Dan ben ik heeeeel benieuwd naar je echte configuratie, welke videokaart heb je precies en via welke kabel welke connector heb je deze op je acer lcd aangesloten. Je zegt namelijk nog steeds wat ik zeg, van VGA kun je naar DVI maar niet van DVI-I naar hdmi. Dus voor vga naar HDMI heb ik nog geen bewijs gezien. Maar jij zegt de oplossing te hebben...ik wacht af...

edit; en dan dus precies de hardware die je gebruikt en hoe je deze aansluit. Daar zeg je weinig over, wat voor software je daarbij gebruikt geloof ik wel, vind het niet echt boeiend welke versie van .net je gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door berties op 02-02-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

Adze

CCNP !

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:46:
Zelf heb ik ook een nc8430. Op het werk gebruik ik een dockingstation van HP, welke twee video uitgangen heeft voor dual monitor setup. Op dit dockingstation zit 1x DVI en 1x D-SUB. Ook zit er volgens mij digital-audio out op. Ik kan als je interesse hebt wel het productnummer opzoeken...

Dockingstation is misschien wel zo makkelijk: Als je thuis komt druk je de laptop in je dockingstation en je hebt gelijk je mediacenter volledig aangesloten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Ik heb nu een weekje de 37PLF9632 en ben op een aantal vlakken heel tevreden maar op een aantal vlakken aan het zoeken naar vervanging. Ik zit nog binnen de 30 dagen ruil van de S&F.

Ik ben erg onder de insruk van de weergave van normalen SD signaal (digitaal), DVD en Blu-Ray Weergave. Nu zerg je misschien: dan ben je dus overal tevreden over... nou

Ik ben niet erg onder de indruk van de zwartwaardes van deze tv. Vooral s'avonds als er geen ander (fel) licht in de kamer is dan kun je goed zien dat het scherm gewoon niet helemaal zwart kan worden. Er blijft altijd licht vanachter het scherm vandaan komen waardoor zwart dus meer donkergrijs is. Ik hed eigenlijk van een tv van 1600 euri (3300 gulden) iets meer verwacht. Ik maak me ook een beetje zorgen over de input lag en hoe zich dit zal ontwikkelen daar ik erg veel games speel via PS3 en 360 op deze tv. Nu vind ik de lag niet erg markbaar maar als je er op gaat letten dan zie je het wel. storend...

Ik zit te kijken of er meer tv's zijn die dezelfde fantastische beeldkwaliteit kunnen toveren (incl 100 hrz techniek) voor dezelfde prijs. Nu kwam iemand hierboven als met de nieuwe x4000 serie van Sony of zelf kijk ik naar de F96 serie van Samsung. wellicht dat de Sony veel duurder zal zijn van de 1600 die ik voor de phillips heb betaald maar ik wil me gewoon niet ergeren aan een scherm de komende 3 of 4 jaar omdat ik weet dat er betere tv's te verkijgen waren.

helaas bieden al die andere merken geen ambilight want dat is echt helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:44:
Het is me bij de 37pfl9632d opgevallen dat er in de buurt van de linker bovenhoek een stuk 'backlight bleeding' te zien is. Een licht vlek van ongeveer 15x15cm gloeit vanuit de bovenrand.

Ik ben bekend met het fenomeen backlight bleeding maar dat is normaal langs de gehele rand en niet een klein stukje...Merkwaardig dus dat dit toestel helemaal mooi zwart beeld geeft, behalve in één hoek.

Hebben meer mensen dit opgemerkt? Ik hoor het graag.
Ik heb de PFL7662 en in de rechterbovenhoek zit een lichte vlek van ongeveer 15x15 cm. Deze verdwijnt na een tijdje. Vind het niet storend, heb er geen last van.

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
swopdark schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:18:
Ik zit te kijken of er meer tv's zijn die dezelfde fantastische beeldkwaliteit kunnen toveren (incl 100 hrz techniek) voor dezelfde prijs. Nu kwam iemand hierboven als met de nieuwe x4000 serie van Sony of zelf kijk ik naar de F96 serie van Samsung. wellicht dat de Sony veel duurder zal zijn van de 1600 die ik voor de phillips heb betaald maar ik wil me gewoon niet ergeren aan een scherm de komende 3 of 4 jaar omdat ik weet dat er betere tv's te verkijgen waren.

helaas bieden al die andere merken geen ambilight want dat is echt helemaal top!
Je weet dat de F96 enkel in 52" (3248€) en 70" (34.998€) komt? Kleinere maten heb ik nog niet officieel aangekondigd gezien. De Sony komt rond mei en dat is wellicht interessant. Maar je kan blijven wachten zo :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Aurea is nu alweer een halfjaar op de markt. Verbazingwekkend is hij nog geen stuiver afgeprijsd.

Wel kan je natuurlijk onderhandelen maar weet iemand wanneer hij echt gaat dalen?
Zo ver ik weet ging de 9830 na een half jaartje echt wel kelderen en dus niet omdat er toen al een opvolger was.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ikzelf denk (en hoop) dat de AUREA op hetzelfde prijspijl blijft. Zoals al zoveel besproken is betaal je bij deze tv niet zo zeer voor de (zelfde) interne spulletjes, maar voor het exclusieve.

Even buiten beschouwing gelaten wát er dan exclusief is.

Als ze de prijs zouden laten zakken denk ik dat veel mensen gaan klagen of moeilijk doen omdat de prijs iets was die vaststond. Als ze die nu zouden laten zakken dan is het exclusieve eraf.

Jammer genoeg is er nog niet bekend over de nieuwe 9xx3 lijn die ongetwijfel zal komen. Zit daar na de sh*t die ik met mijn AUREA heb, eigenlijk wel op te wachten...
Heb me laten verstellen door de AUREA servicelijn dat de 3D tv er toch aan zit te komen. Of dit dan in combinatie met Ambilight (wat voor mij een voorwaarde is) wist hij mij niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 6 februari in de Philips Personeelswinkel in Eindhoven de 37pfl9642D/19 in de aanbieding voor 1499 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

bladebla

<Piéééép>

Vrijdag is de 42pfl9732 binnengekomen. In een nieuwe woning een nieuwe tv. Eerst nog even volhouden en enkel kijken naar de doos daar ik voldoende andere klussen had die (ja echt) belangrijker waren. :P Zondag avond was het moment daar: helemaal geweldig en tevreden. Ook met het formaat. Met 3m kijkafstand zat ik in de rats of het niet te groot was maar ik heb beslist geen spijt.

Maar na een korte tijd viel mij een roze band van 2-3cm uit de bovenkant op die geleidelijk overloopt naar een normale weergave. Hij is het beste te zien als de bovenzijde een witte achtergrond heeft, maar met moeite ook met andere kleuren. Overigens niet met alle witte achtergronden. Ook ambilight lijkt hierop te reageren. Dat is wel even balen. Ik gebruik de tv in combi met een Samsung DCB-9401R dvb-c decoder. Na een even verder gedacht te hebben kwam ik erachter dat het niet met analoge weergave gebeurt of als ik de decoder van RGB naar composite omschakel. Iemand die het probleem herkend?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Jah, zie posts van Pascalbuising (als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:08:
Jah, zie posts van Pascalbuising (als ik me niet vergis)
Wat edith1804 meld is niet hetzelfde als wat ik constateer als ik het zo lees.

Ik heb op zich geen vlekken of strepen bij uitzendingen met een scherp beeld. Voorals bij De Gouden Kooi waar je soms slechte (=lees) onscherpe beelden zie van de camera's, zie je dat je tussen de scheiding huid haar een duidelijke groene band zie. Net alsof de tv niet weet wat hij daar moet doen en er maar een groene pixelbrei van maakt.
Ook dat programma dat na DGK komt laat een beeld zien waarin ik veel fouten zie m.b.t. tot de vlekken/strepen/blokjes...

Zoals gezegd zie ik dit enkel op de RGB EXT1 en EXT2. HDMI, Component en zelfs CVBS geven een beeld zoals je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57

f.h

Even een algemeen Philips vraagje, maar zijn er mensen die zichzelf en hun lcd tv geregistreerd hebben bij Philips? Zitten er nog èchte voor- of nadelen aan? In plaats van dat standaardlijstje op de site van Philips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen die de Aurea hebben last van de volgende probleempjes?

1. Bij een volledig wit beeld geeft de Ambilight een rode vlek bovenin
2. Nadat de tv een uurtje aanstaat gaat de Ambilight zoemen. Een geluid of er in de verte een tandarts bezig is met een gemeen boortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:59:

2. Nadat de tv een uurtje aanstaat gaat de Ambilight zoemen. Een geluid of er in de verte een tandarts bezig is met een gemeen boortje
Bekende problemen.

Gewoon de AUREA servicelijn bellen en zeggen dat het bovensegment van de ambilight aan de voorkant een rode/paarse LED heeft. Word kosteloos vervangen. (bij mij ook netjes vervangen)

Zoemen doet hij bij mij ook. Vooral als er stiltes vallen en het beeld is erg fel of wit, dan kleurt de ambilight mee en dan hoor ze idd een soort van gezoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:17:
Qua prijs zijn beide modellen aldus kieskeurig gelijk, dat is dus niet zo zeer een beslissings punt.
Waar je wel rekening mee moet houden is de twijfelachtige eer van de 7762 serie, probleem met 1080p als bron.

De 7862 serie zou wat beter zijn en heeft oa ook 100Hz, maar is gemiddeld € 130,- duurder.

Naar ik aanneem zal de tv aanmoeten staan als je radio van digitenne wil horen, je hebt immers de tuner nodig die in de tv zit, je eigen radio kan niks met het digitenne signaal, je gebruikt alleen het versterker gedeelte van je set. Wellicht als je de handleiding van het betreffende model (7762 of 7862) leest dat je kunt zien of de tv een aparte radio stand heeft waarbij misschien de tv wel aanstaat met het paneel zelf niet. Ik heb er geen ervaring mee daar ik geen digitenne gebruik.
Mijn oog is ook gevallen op het 32PFL7762D model, maar kan iemand bevestigen dat er inderdaad problemen zijn met 1080p als bron??...anders is dit voor mij een No Go

Kheb vandaag ook een 100Hz versie gezien...maar de verkoper gaf gelijk al toe dat dit niet echt veel beter was als de 50Hz...en aan het demo model te zien was dat ook zo...minder scherp als de 50Hz versie van Philips

[ Voor 9% gewijzigd door Michel242186 op 06-02-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:59:

Ik heb geen last van gezoem en bovendien weet ik wel dat het ambilight nieuwe software heeft en dat het een bekend probleem is bij philips. De tv wordt bij je opgehaald en er wordt nieuwe software op gezet. Het is geen kwestie van ambilight vervangen ;), waarschijnlijk is het zoemen dan ook weg ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:29:
[...]

Ik heb geen last van gezoem en bovendien weet ik wel dat het ambilight nieuwe software heeft en dat het een bekend probleem is bij philips. De tv wordt bij je opgehaald en er wordt nieuwe software op gezet. Het is geen kwestie van ambilight vervangen ;), waarschijnlijk is het zoemen dan ook weg ;)
Snap dan niet waarom mijn tv toen bijna 3,5 weggeweest is bij ESK om de ambilight te maken als het enkel de software is die aangepast word... :(

Aan de andere kant, je krijg toch netjes een zelfde model als leentoestel gedurende de 'reparatie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Michel242186 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:03:
[...]
Mijn oog is ook gevallen op het 32PFL7762D model, maar kan iemand bevestigen dat er inderdaad problemen zijn met 1080p als bron??...anders is dit voor mij een No Go
Een groter probleem lijkt me dat het videobeeld via HDMI 150ms achterloopt op het geluid volgens berichten op avsforum. Heeft iemand daar zelf ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
ymmv schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:28:
[...]

Een groter probleem lijkt me dat het videobeeld via HDMI 150ms achterloopt op het geluid volgens berichten op avsforum. Heeft iemand daar zelf ook ervaring mee?
mmm..nog meer problemen dus..ga ik toch maar voor de Philips 32PFL7862D aangezien ik wel HDMI wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:07:
Vanaf 6 februari in de Philips Personeelswinkel in Eindhoven de 37pfl9642D/19 in de aanbieding voor 1499 euro.
Waar vind je de Philpps Personeelswinkel? Google vindt niets.... Is die winkel voor de gewone consument toegankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:01:
[...]
Waar vind je de Philpps Personeelswinkel? Google vindt niets.... Is die winkel voor de gewone consument toegankelijk?
Locatie, bedoel je? In Hilversum, ik geloof ergens op de Larenseweg; in Eindhoven in/bij het Philips-stadion. Toegankelijk voor de gewone consument: ja, je kan er gewoon binnenlopen - maar nee, je kan er niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
ymmv schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:28:
[...]
Het geluid van de TV zelf? Lijkt mij dat die netjes meevertraagd is. Wat dat forum zegt is niets meer dan dat het beeld 150ms delay heeft t.o.v. het binnenkomende beeld op de HDMI ingang. Dus plaatje A komt binnen op de HDMI poort - en 150ms later zie je het pas. Dat soort delay heeft als het goed is elke LCD-TV, maar deze types misschien wat meer omdat er wat meer video-processing in zit.

Als je dan het geluid vanaf de bron (DVD-speler of zo) *direct* naar je surround-versterker stuurt, dan loopt het geluid dus 150ms voor op het beeld. In veel versterkers (in elk geval mijn Denon AVR1906) kan je instellen dat het geluid nog wat vertraagd moet worden.

Wat ook kan: gewoon de digitale audio uitgang van de TV gebruiken en naar je surround installatie voeren. Dat gaat echter alleen goed voor het geluid vanaf HDMI-3: bij de andere inputs wordt het geluid gedowngrade naar twee-kanaals, vanaf HDMI-3 wordt het onbewerkt doorgevoerd.

Maar volgens mij kan je over dit onderwerp zowel hier als op dat avsforum meer dan genoeg terugvinden - over het algemeen zal dit geen probleem zijn. Bij mij in elk geval niet: DVD-speler zit op HDMI-3 en gebruik ik de vertraagde digitale audio-uitgang; m'n harddisk-recorder zit via SCART aangesloten en heb ik een delay in de versterker ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
vanaalten schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:45:
[...]

Locatie, bedoel je? In Hilversum, ik geloof ergens op de Larenseweg; in Eindhoven in/bij het Philips-stadion. Toegankelijk voor de gewone consument: ja, je kan er gewoon binnenlopen - maar nee, je kan er niet kopen.
Offtopic:

Ik kijk vanaf mijn kantoorkamer uit op de ingang van de Philips persoonswinkel (myshop) en je wilt daar nu echt niet naar toe, zelfs als je koopgerechtigd bent. Het is rete druk en je kan heel slecht parkeren omdat de parkeerplekken bij het stadion nu weg zijn.

Ik ben wel koopgerechtigd, maar er zat maar weinig leuks bij als je geen TV nodig hebt (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
vanaalten schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:52:
[...]

Het geluid van de TV zelf? Lijkt mij dat die netjes meevertraagd is. Wat dat forum zegt is niets meer dan dat het beeld 150ms delay heeft t.o.v. het binnenkomende beeld op de HDMI ingang. Dus plaatje A komt binnen op de HDMI poort - en 150ms later zie je het pas. Dat soort delay heeft als het goed is elke LCD-TV, maar deze types misschien wat meer omdat er wat meer video-processing in zit.

Als je dan het geluid vanaf de bron (DVD-speler of zo) *direct* naar je surround-versterker stuurt, dan loopt het geluid dus 150ms voor op het beeld. In veel versterkers (in elk geval mijn Denon AVR1906) kan je instellen dat het geluid nog wat vertraagd moet worden.
Known problems/faults with the 9632/9732/9900 range with .015 firmware upgrade
------------------------------------------------------------------------------

1) Picture Lag is present of about 120-150ms (game input and lipsync).

- There is no way to shorten this dealy even by removing all
picture enhancing features.
- Less than expected gaming experiance.
- If you follow Philips guide lines for removing lipsink
(feeding audio in and out of the LCD) you'll loose DTS/5.1
due to HDCP protection rules (downgraded) unless you
use HDMI 3 (see point 5a).

Ik game graag dus dit is voor mij een reden om geen 9632 te kopen. Ik zou me dood ergeren met timing-gevoelige games. Wel vreemd. Ik heb nu een 9830 en die is prima op dit vlak. (Alleen is die geen full HD, geen 1:1 pixel mapping en geen 24p dus daarom ben ik me aan het orienteren op een nieuwe LCD TV. Ik zit nu te kijken naar een Sony Bravia 40" maar ik heb liever een 42" en die heeft Philips wel in het assortiment.

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 06-02-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:18:
[...]

Snap dan niet waarom mijn tv toen bijna 3,5 weggeweest is bij ESK om de ambilight te maken als het enkel de software is die aangepast word... :(

Aan de andere kant, je krijg toch netjes een zelfde model als leentoestel gedurende de 'reparatie'
Mijn tv is 2 weken weggeweest, en ze zeiden tegen mij dat het een bekend probleem was. Ik heb ook gevraagd of de leds vervangen werden, maar tegen mij zeiden ze dat het software matig was. En inderdaad ik had ook gewoon toen een Aurea als leen toestel, dus ik heb hem niet echt gemist.

Ik ben trouwens super tevreden over het toestel nog steeds. Ik zit alleen te wachten op een grotere, maar er is nog niets bekend over nieuwe modellen. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:55:
Voor gamers is dat inderdaad een nadeel, maar uit de begeleidende tekst blijkt ook dat het voor video ok is als je de TV speakers gebruikt, of als je dus HDMI 3 gebruikt (of geen 5.1 digital nodig hebt omdat bv het source signaal alleen stereo is, of je toch alleen stereo aansluit).

Verder vind ik wel interessant dat er gesteld wordt dat deze delay niet verkort kan worden, ook niet met alle processing uit. Voor mij de eerste keer dat dat expliciet ergens vermeld wordt. Jammer, want ik had toch ook gehoopt (en verwacht) dat de lag een stuk minder zou zijn met de processing uit.

Heb je de tekst trouwens slecht overgetypt of ergens vandaan gekopieerd? Met zoveel spelfouten ga ik toch ook een beetje aan de nauwkeurigheid van de inhoud van het bericht twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:04:
[...]

Heb je de tekst trouwens slecht overgetypt of ergens vandaan gekopieerd? Met zoveel spelfouten ga ik toch ook een beetje aan de nauwkeurigheid van de inhoud van het bericht twijfelen...
Komt van AVS-forums: Is een (deel van de) opsomming van problemen welke gemeld zijn op dat forum. Is dus NIET een officiele verklaring van Philips o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik wil het geluid van de pc/mediacenter op de tv (37pfl9732D) aangesloten hebben zonder
tussenkomst van de versterker
maar krijg het niet voor elkaar 8)7

Ik heb de pc rechtstreeks aangesloten via toslink naar de versterker en dat werkt prima.
De tv is ook aangesloten op de versterker via de rood-witte tulp stekkers,voor tv geluid
zonder de pc over de boxen.
Nou dacht ik het geluid van de pc met een jackplug vanuit de pc aan te sluiten op de
ext 3 jackplug ingang van de tv maar dat werkt niet.
In het menu heb ik ext 3 gekoppelt aan pc.
De jackplug uitgang van de pc werkt wel gewoon,heb er ff een pc speaker aangehangen om het te controleren.
Jackplug vanuit de pc aangesloten met een scartblokje op ext 2 en in het menu gekoppelt aan de pc,werkt ook niet.

Iemand een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen,of gaat het helemaal niet wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss een stomme vraag maar ik kan er zo snel geen antwoord op vinden. Als je op de philips site op je TV-type naar software&drivers gaat kun je een bestand downloaden dat voor zo'n beetje alle typen TV dezelfde naam heeft. Je ziet ook nauwelijks een versienummer. Is er ergens een andere plek om deze firmwares te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:00:
mss een stomme vraag maar ik kan er zo snel geen antwoord op vinden. Als je op de philips site op je TV-type naar software&drivers gaat kun je een bestand downloaden dat voor zo'n beetje alle typen TV dezelfde naam heeft. Je ziet ook nauwelijks een versienummer. Is er ergens een andere plek om deze firmwares te vinden?
Kan je eens uitleggen waar/hoe je op de Philips site naar die software/drivers gaat?
Ik ga altijd naar http://www.p4c.philips.com, vul dan het typenummer in, dan naar software en ik ben er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag even terug komen op oudere posts over de oplossing die ik ook hier weer terug zie voor DTS of 5.1 geluid.
Die werkt bij mijn 9732D nl. gewoon niet. HDMI3 gebruikt, optisch uit verbonden met Denon receiver, maar die ziet echt alleen maar PCM input. De volgorde van inschakelen maakt niet uit; het blijft altijd PCM.
De tv is van januari dit jaar.
Iemand een idee?
ymmv schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:55:
[...]

Known problems/faults with the 9632/9732/9900 range with .015 firmware upgrade
------------------------------------------------------------------------------

- There is no way to shorten this dealy even by removing all
picture enhancing features.
- Less than expected gaming experiance.
- If you follow Philips guide lines for removing lipsink
(feeding audio in and out of the LCD) you'll loose DTS/5.1
due to HDCP protection rules (downgraded) unless you
use HDMI 3 (see point 5a).

Ik game graag dus dit is voor mij een reden om geen 9632 te kopen. Ik zou me dood ergeren met timing-gevoelige games. Wel vreemd. Ik heb nu een 9830 en die is prima op dit vlak. (Alleen is die geen full HD, geen 1:1 pixel mapping en geen 24p dus daarom ben ik me aan het orienteren op een nieuwe LCD TV. Ik zit nu te kijken naar een Sony Bravia 40" maar ik heb liever een 42" en die heeft Philips wel in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je denon zit op een ext uitgang en je moet waarschijnlijk in je menu van je Denon de optische aansluiting toewijzen aan de ingang van je denon op je tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Optische uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:24:
De Aurea is nu alweer een halfjaar op de markt. Verbazingwekkend is hij nog geen stuiver afgeprijsd.

Wel kan je natuurlijk onderhandelen maar weet iemand wanneer hij echt gaat dalen?
Zo ver ik weet ging de 9830 na een half jaartje echt wel kelderen en dus niet omdat er toen al een opvolger was.

;(
nav bericht pascal onderzoek gedaan, over instant houden van prijs, maar vooralsnog weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Wanneer wordt de nieuwste update verwacht? ik baal er wel van dat mijn 37PFL9632 dus niet zonder downscale en daarnaa weer upscale 1080p signalen weergeeft. Bij mijn PS3 op 1080p merk ik bij stilstaande XMB menuopties dat de horizontale lijnen niet goed weten hoe ze zichtzelf moeten weergeven. ze knipperen bij ieder druk op de knop van de controller. Komt dit bekend voor mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie alleen maar berichten met problemen icm een PS3.

Met een 9732 en een laptop kan ik die problemen niet reproduceren. Bovendien vind ik het verder ook erg ongeloofwaardig. Één van de grote verschillen tussen deze generatie en de vorige generatie philipsen is juist dat deze serie full HD (1080p) ondersteunt. De vorige generatie deed ook 1080i, dus als deze tv's intern zouden terugscalen naar 1080i betekent dat, dat er helemaal geen vooruitgang is. Verder is er in het vorige topic ook een link gegeven naar de gebruikte beeldprocessingchips/platform van deze tv en in de specs daarvan stond toch duidelijk dat 1080p volledig werd ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:10:
Ik zie alleen maar berichten met problemen icm een PS3.

Met een 9732 en een laptop kan ik die problemen niet reproduceren. Bovendien vind ik het verder ook erg ongeloofwaardig. Één van de grote verschillen tussen deze generatie en de vorige generatie philipsen is juist dat deze serie full HD (1080p) ondersteunt. De vorige generatie deed ook 1080i, dus als deze tv's intern zouden terugscalen naar 1080i betekent dat, dat er helemaal geen vooruitgang is. Verder is er in het vorige topic ook een link gegeven naar de gebruikte beeldprocessingchips/platform van deze tv en in de specs daarvan stond toch duidelijk dat 1080p volledig werd ondersteund.
Toch is het er wel degelijk en niet alleen met PS3. Ook ik heb het als ik gebruik maak van de pc.... Met het kijken naar 1080p (blu-ray en HD-DVD) zie ik het eigenlijk niet. Dus op dat punt vind ik het geen probleem.

Wanneer ik me wel enorm aan stoor is als je je resolutie van de pc instel op 1920x1080p (50hz) NIET interlinieerd dan nog zie je trillende lijnen en zie je dat als je de muis beweeg het lijkt alsof de muis (of ander voorwerp) uit elkaar getrokken word. Heb er op het engelse AVS forum ergens een plaatje van gezien die dat precies liet zien bij deze tv's.

Ik denk (weet dat niet zeker) dat de tv het signaal 1080p wel accepteerd maar dat er intern toch iets mee gedaan word dat het toch weer terug naar 1080i gaat...
Het signaal accepteren wil niet zeggen dat het 1 op 1 op het display gezet word. Kan Philips dit ons wel wijs maken. Maar dat 14-bits verhaal is ook complete bull-sh*t, dus ik denk dat we het met een korreltje zout moeten nemen die specs van Philips.

A.S dinsdag komt de monteur weer voor mijn tv en dan zal ik het eens vragen of het nou échte 1080p is of dat de tv het alleen als 1080p singaal accepteert...

update:

Opgemerkt dat ik de tv op Blu-ray heb ingesteld. Zet ik de HDMI ingang op PC dan staat er trillingsvrij plaatje, maar werkt de HD Natural Motion en Clear LCD weer niet...
't is dus of of en niet en en...

[ Voor 8% gewijzigd door bulsing op 08-02-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:06:
[...]

Zet ik de HDMI ingang op PC dan staat er trillingsvrij plaatje, maar werkt de HD Natural Motion en Clear LCD weer niet...
't is dus of of en niet en en...
Simplicity :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:36:
Je denon zit op een ext uitgang en je moet waarschijnlijk in je menu van je Denon de optische aansluiting toewijzen aan de ingang van je denon op je tv ;)
Dat heb ik natuurlijk gedaan; de optische (coax) uitgang van de tv toegewezen aan de coax ingang op de receiver. Ik krijg wel gesyncd geluid, maar het blijft dus PCM...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:12:
[...]

Dat heb ik natuurlijk gedaan; de optische (coax) uitgang van de tv toegewezen aan de coax ingang op de receiver. Ik krijg wel gesyncd geluid, maar het blijft dus PCM...
Waarschijnlijk heb je ook een dvd-speler van Denon? In de instellingen van je dvd-speler kun je instellen hoe het geluid over HDMI moet worden doorgegeven (Bitstream of LPCM). Misschien heb je dit niet goed staan??
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.