Laptop naar HDTV [VGA naar component]

Pagina: 1
Acties:
  • 11.366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 08:20
Ik ben n de gehele dag bezig opzoek naar alternatieven, maar ik heb helaas hulp nodig ik kan het zelf niet af. :| Ik kan geen duidelijke informatie vinden omtrent mijn probleem.

Ik heb een laptop welke een VGA (ATI X700 mobility) uitgang heeft, en een LCD-TV (Sony 'Bravia' V26A10) welke zowel HDMI als componen ingang heeft.

Nu baal ik eerlijkgezegd een beetje had mijn Laptop nu maar een DVI uitgang of mijn TV een VGA ingang dan was er nix aan de hand, helaas het mag niet zo zijn. Nu ben ik dan ook op zoek naar een alternatief.

Het doel is namelijk om .ts HD film bestanden o.a. trailers op mijn TV te bekijken in 720p formaat. ( waarom koop je anders een HDTV :/)
De mogenlijkheden om dit met een xbox360 te streamen zijn helaas beperkt.

Dus mijn vraag is nu is het aan te raden een VGA -> Component kabel aan te schaffen en werkt deze dan ook naar behoren, dus hoge resolutie zoals ik ook bij VGA -> VGA zou verwachten?

[ Voor 12% gewijzigd door BlowFish op 26-11-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Simpel: VGA -> DVI blokje, powerstrip, en klaar :)

Heb ik toevallig ook even getest op onze nieuwe HD ready Philips LCD TV. Super beeld op native panel resolutie, ook al staat er in de manual dat dat officieel helemaal niet ondersteund is ;)

[ Voor 70% gewijzigd door voodooless op 26-11-2005 20:07 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
deepspace schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:06:
Simpel: VGA -> DVI blokje, powerstrip, en klaar :)

Heb ik toevallig ook even getest op onze nieuwe HD ready Philips LCD TV. Super beeld op native panel resolutie, ook al staat er in de manual dat dat officieel helemaal niet ondersteund is ;)
Dus je bedoelt VGA-> DVI -> HDMI ?

Als jij zegt uit ervaring dat dit goed werkt geloof ik je graag. Maar het leek mij dat het omzetten van analoog naar digitaal niet zonder veel kwaliteits verlies mogenlijk is/ laat staan uberhaupt mogenlijk is.

Welk blokje heb jij gekocht en waar als ik zo vrij mag zijn :) ?

[ Voor 12% gewijzigd door BlowFish op 26-11-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ik gebruik VGA -> DVI. Of de conversie naar HDMI ook gaat werken week ik niet. Zou best eens goed kunnen gaan. VGA -> DVI-I blokje is gewoon standaard brokje dat bij de grafische kaart zat ;)

Bovendien is dat DVI-I, dus de analoge variant. Kan ook niet anders via normale SUB-D VGA. Digitaal is het Philips scherm alleen via HDMI bruikbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door voodooless op 26-11-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
deepspace schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:55:
ik gebruik VGA -> DVI. Of de conversie naar HDMI ook gaat werken week ik niet. Zou best eens goed kunnen gaan. VGA -> DVI-I blokje is gewoon standaard brokje dat bij de grafische kaart zat ;)

Bovendien is dat DVI-I, dus de analoge variant. Kan ook niet anders via normale SUB-D VGA. Digitaal is het Philips scherm alleen via HDMI bruikbaar.
Bedoel je niet dat op jouw PC een DVI uitgang zit waar jij een VGA connector opzet dus jouw DVI-I wordt VGA ?

Dat kan ik me namelijk beter voorstellen,

begin een beetje confused te raken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
HDMI heeft geen mogelijkheid voor VGA zoals DVI dat wel heeft, gaat dus niet werken.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
FatalError schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:29:
HDMI heeft geen mogelijkheid voor VGA zoals DVI dat wel heeft, gaat dus niet werken.
Ok duidelijk. VGA -> Component dan zoals de vraag in essentie bedoeld is ?

[ Voor 3% gewijzigd door BlowFish op 26-11-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Vraagje: heeft je laptop niet 'gewoon' een TV-out (S-video achtige poort met meer dan 4 pinnen)?:?

Volgens mij kan je toch via die poort (in combinatie met bepaalde ATI-videokaarten) component-out (3x cinchplug) krijgen of kan dit niet met de X700?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

deepspace schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:55:

Nou komop zeg Deepspace, je haalt nu alles door elkaar. Je gebruikt een DVI-I naar VGA verloopje, dat gaat hier natuurlijk niet werken grappenmaker :P. Bij zo'n videokaart waar jij het over hebt, zit er zowel een VGA (analoog) als DVI (dus digitaal!) signaal op de connector. Er zijn extra pinnentjes gereserveerd voor het analoge VGA signaal. Je kan natuurlijk niet een VGA signaal naar een tv sturen en dan met een verloopje er een DVI signaal van maken :+.
Voor HDMI wordt trouwens een DVI signaal gebruikt, maar er kan ook geluid bij en de connector is anders, dat is het verschil.

En voor de TS: een VGA naar component kabel is alleen maar een kabel, die gaat dus geen video signalen converteren. VGA wordt als synoniem gebruikt voor RGBHV (Rood, Groen, Blauw, Horizontale en Verticale sync) wat een totaal ander signaal is dan component video (waar Y, Cb, Cr mee bedoeld wordt). Je kan wel het één in het ander converteren, maar daar heb je echt een prijzig kastje voor nodig die dat kan. Ik zou zoiets nooit kopen, zonde van je geld.
Jammer dat je er niet op gelet hebt toen je je tv kocht, want dit is een lastige situatie. Misschien is het een oplossing om zo'n standalone speler te kopen met DVI uitgang. Volgens mij zijn er ook wel die .ts files spelen, maar weet niet zeker. Heb je geen normale pc met DVI uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:10:
Nou komop zeg Deepspace, je haalt nu alles door elkaar. Je gebruikt een DVI-I naar VGA verloopje, dat gaat hier natuurlijk niet werken grappenmaker :P. Bij zo'n videokaart waar jij het over hebt, zit er zowel een VGA (analoog) als DVI (dus digitaal!) signaal op de connector. Er zijn extra pinnentjes gereserveerd voor het analoge VGA signaal. Je kan natuurlijk niet een VGA signaal naar een tv sturen en dan met een verloopje er een DVI signaal van maken :+.
Heb ik ook nooit gezegt... Ik heb gewoon een VGA -> DVI-I blokje. En ik zei dus dat die alleen analoog doorgeeft, en ik zei dat je daar geen HDMI van kunt maken. Ik had gewoon verwacht dat die TV ook gewoon een DVI input had, want dat was niet helemaal duidelijk gezegt.
Voor HDMI wordt trouwens een DVI signaal gebruikt, maar er kan ook geluid bij en de connector is anders, dat is het verschil.
Duh :+ DVI-D met geluid + andere stekker = HDMI (al dan niet met eventueel nog een versleuteling op het signaal)
Jammer dat je er niet op gelet hebt toen je je tv kocht, want dit is een lastige situatie. Misschien is het een oplossing om zo'n standalone speler te kopen met DVI uitgang. Volgens mij zijn er ook wel die .ts files spelen, maar weet niet zeker. Heb je geen normale pc met DVI uitgang?
Je zou verwachten dat een beetje HD ready dvd speler zo'n file wel aanzou kunnen, maar ik zou er maar niet vanuit gaan.

Misschien is het nog een optie om de RGB scart ingang te gebruiken. Dan moet je VGA naar scart converteren. Daar is hier en daar wel wat info over te vinden (ook wat Got topics). Of dat ook het HD content werkt weet ik niet. Denk dat dat sterk afhankelijk is van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Jag schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:10:
[...]

En voor de TS: een VGA naar component kabel is alleen maar een kabel, die gaat dus geen video signalen converteren. VGA wordt als synoniem gebruikt voor RGBHV (Rood, Groen, Blauw, Horizontale en Verticale sync) wat een totaal ander signaal is dan component video (waar Y, Cb, Cr mee bedoeld wordt). Je kan wel het één in het ander converteren, maar daar heb je echt een prijzig kastje voor nodig die dat kan. Ik zou zoiets nooit kopen, zonde van je geld.
Bedankt voor de nuttige info, ik begin het licht weder te zien ;)

En uiteraard heb je gelijk wat betreft de compatibiliteit, Maar hier is nooit bij stil gestaan toen ik de laptop kocht het speelde namelijk gen rol. Nu heb ik de TV heb gekocht puur voor Xbox 360 gaming en SD televisie. Dus reken mij daar niet op af.

Maar zo ben ik de afgelopen weken zeer geintresseerd geraakt in HD films op de laptop ziet het er al schitterend uit laat staan op deze tv :) Misschien dat er nog hoop is en dat het streamen van HD films mogenlijk wordt als ik Windows MCE 2005 op mijn laptop installeer. Het is een workaround maar het zou een oplossing kunnen zijn.
The Zep Man schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:59:
Vraagje: heeft je laptop niet 'gewoon' een TV-out (S-video achtige poort met meer dan 4 pinnen)?:?

Volgens mij kan je toch via die poort (in combinatie met bepaalde ATI-videokaarten) component-out (3x cinchplug) krijgen of kan dit niet met de X700?
Ja de S-video heeft 7 pins... bovenste 3pins component? Heb er iets over gelezen op de ATI website maar lees ook dat er geen mogenlijk heid is voor het afspelen van 720p beeldmateriaal. Misschien dat jij hier meer van weet?

ps. bedankt voor de feedback jongens dit helpt een hoop duidelijk te maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door BlowFish op 26-11-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:37:
[...]

Bedankt voor de nuttige info, ik begin het licht weder te zien ;)

En uiteraard heb je gelijk wat betreft de compatibiliteit, Maar hier is nooit bij stil gestaan toen ik de laptop kocht het speelde namelijk gen rol. Nu heb ik de TV heb gekocht puur voor Xbox 360 gaming en SD televisie. Dus reken mij daar niet op af.

Maar zo ben ik de afgelopen weken zeer geintresseerd geraakt in HD films op de laptop ziet het er al schitterend uit laat staan op deze tv :) Misschien dat er nog hoop is en dat het streamen van HD films mogenlijk wordt als ik Windows MCE 2005 op mijn laptop installeer. Het is een workaround maar het zou een oplossing kunnen zijn.

[...]

Ja de S-video heeft 7 pins... bovenste 3pins component? Heb er iets over gelezen op de ATI website maar lees ook dat er geen mogenlijk heid is voor het afspelen van 720p beeldmateriaal. Misschien dat jij hier meer van weet?

ps. bedankt voor de feedback jongens dit helpt een hoop duidelijk te maken :)
wellicht nuttige kick alsook een vraag aan ts:
een vga signaal (dus gewoon rgb in feite) kan je mbv een transcoder omzetten naar component (ypp)

http://www.hometheaterworld.com/keydikd.html

das de ENIGE manier om naar component over te zetten vanaf rgb

Nu de vraag aan ts: waar heb jij dat gezien van die 7pins aansluitingen? ik heb nl een ati 9800aiw en ik kan dus een component signaal uit mijn av-out halen. WAAR kan ik daar iets over vinden? schema's misschien, ik ga geen 20 euro/dollar betalen voor zo'n simpel kabeltje natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Ondersteund je TV geen RGB over component? Kan me bijna niet voorstellen dat dat niet zo is.
In dat geval pak je gewoon een VGA -> 5x Component kabeltje en sluit je de RGB aansluitingen aan. Stel dan powerstrip zo in dat je 'negative sync' hebt en 'sync on green' en die je TV in.

Zo doe ik het ook bij mijn Barco projector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:20:
Ondersteund je TV geen RGB over component? Kan me bijna niet voorstellen dat dat niet zo is.
In dat geval pak je gewoon een VGA -> 5x Component kabeltje en sluit je de RGB aansluitingen aan. Stel dan powerstrip zo in dat je 'negative sync' hebt en 'sync on green' en die je TV in.

Zo doe ik het ook bij mijn Barco projector.
tv heeft alleen component (als in: YbPbPr)
dat is ook logisch, want volgens mij processed die tv het signaal niet zoals in je barco (dus rgb), maar YbPrPb

rgb = component, YbPbPr = component
rgb != YbPbPr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:00:
[...]

wellicht nuttige kick alsook een vraag aan ts:
een vga signaal (dus gewoon rgb in feite) kan je mbv een transcoder omzetten naar component (ypp)

http://www.hometheaterworld.com/keydikd.html

das de ENIGE manier om naar component over te zetten vanaf rgb

Nu de vraag aan ts: waar heb jij dat gezien van die 7pins aansluitingen? ik heb nl een ati 9800aiw en ik kan dus een component signaal uit mijn av-out halen. WAAR kan ik daar iets over vinden? schema's misschien, ik ga geen 20 euro/dollar betalen voor zo'n simpel kabeltje natuurlijk...
Kijk in dit topic [rml][ YPbPr kabel]GF6600 non-GT APG + component uit[/rml] voor de 7 pins naar component kabel. Tenminste, ik dacht dat je dat bedoelde ;)

• jebuske
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04-2023
Sorry van de up maar ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als de topicstarter.

Heb ook een laptop met VGA en een tv met 3x HDMI en 1x YPbPr. Wat zou de beste manier zijn om mijn pc op mijn tv aan te sluiten? Ik had op internet een VGA->YPbPr kabel gekocht maar blijkbaar werkt dit niet omdat het signaal dat doorgestuurd wordt niet correct is. Moet ik met zo'n converter werken en zoja welke is een goede optie want er zijn zoveel verschillende converters dat ik niet graag een foute zou kopen en op die manier 130€ ofzo zou weggooien..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
jebuske schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:10:
Sorry van de up maar ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als de topicstarter.

Heb ook een laptop met VGA en een tv met 3x HDMI en 1x YPbPr. Wat zou de beste manier zijn om mijn pc op mijn tv aan te sluiten? Ik had op internet een VGA->YPbPr kabel gekocht maar blijkbaar werkt dit niet omdat het signaal dat doorgestuurd wordt niet correct is. Moet ik met zo'n converter werken en zoja welke is een goede optie want er zijn zoveel verschillende converters dat ik niet graag een foute zou kopen en op die manier 130€ ofzo zou weggooien..

Alvast bedankt!
En nog iemand meld zich aan hier. Mijn vriendin zit met hetzelfde probleem en ik ben een beetje pagus om een definitief advies te geven, omdat ik me nog nooit op deze markt heb begeven.

Ik weet dat VGA -> Component|YPbPr mogelijk is ... en dat je met deze manier ook 1080p kan pimpen. (althans, de standaard kan het aan, of nVidia mee wil werken is een ander)

Tegelijkertijd weet ik dat de philips die zij heeft standaard adviseerd DVI -> HDMI, maar daar zit dan ook weer een leuke schakeling in waar ik echt niets van begrijp: VGA -> DVI-A (analoog) -> HDMI (digitaal)

Ik heb er niet zo'n vertrouwen in, simpelweg omdat ik geen conversie zie plaatsvinden tussen Analoog signaal OVER DVI naar digitaal, terwijl HDMI ... tot zover ik begrijp, digitaal is en blijft. Gaat dat dan uberhaubt nog werken?

Ik zou eigenlijk willen weten van iemand OF die oplossing KAN werken (uit ervaring ... VGA -> -> HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjehoel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-08 01:01
Ik zit met weer een ander verglijkbaar probleem.

Mijn laptop heeft alleen een vga uitgang
Mijn tv (philips 32PFL7562) heeft scart hdmi, en een YPbPr gecombineerd met RGB HV ingang. Volgens mijn handleiding kan ik mijn pc rechtstreeks op de RGBHV ingang aansluiten met een VGA->RGBHV kabel. Ik kan deze kabel echter nergens te koop vinden. Zijn deze kabels los te koop, of moet ik zelf gaan klussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
fjehoel schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:29:

Mijn tv (philips 32PFL7562) heeft scart hdmi, en een YPbPr gecombineerd met RGB HV ingang. Volgens mijn handleiding kan ik mijn pc rechtstreeks op de RGBHV ingang aansluiten met een VGA->RGBHV kabel. Ik kan deze kabel echter nergens te koop vinden. Zijn deze kabels los te koop, of moet ik zelf gaan klussen?
Sorry voor de kick, maar als je jezelf dit nog steeds afvraagt, ik zag ze liggen bij de mediamarkt ja ;) (VGA -> Component)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is volgens mij maar met 3 draadjes. Oftewel niet de goede.
Er lag er geloof ik wel een met BNC-pluggen en geen tulpjes. Daar zijn wel omzetstukjes voor te koop.

Een andere (dure) oplossing is met die Belkin EXpressCard dock. Gaat wel tot 720p maar niet full HD.

Die dock is mij te duur, ik hoop dat er snel een kaartje of usb2 dockje komt die gewoon Full HD via HDMI kan maken.

Ik heb een achterlijk dure Lenovo T61 van de zaak gekregen, zit er niet eens een DVI en multichannel audio in...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:36:
Een andere (dure) oplossing is met die Belkin EXpressCard dock. Gaat wel tot 720p maar niet full HD.
Die dock is mij te duur, ik hoop dat er snel een kaartje of usb2 dockje komt die gewoon Full HD via HDMI kan maken.
Daar is USB niet snel genoeg voor.
Ik zal het even voorrekenen:

Lengte * Breedte * Bits per pixel * Frames per seconde
1920*1080*24*24= 1.194.393.600 bits per seconde

Dat is 1.166.400 KiB per seconde of ruwweg 1.140 MiB per seconde. (meer dan 1 gigabyte per seconde dus, ongecomprimeerd)
En dan heb ik het ook nog niet eens over 30fps content en heb ik het geluid ook niet meegerekend.

Aangezien usb2 hooguit 30 MiB haalt zie je dat je never nooit niet 1080p over USB kan laten lopen.

Misschien als je het comprimeert, maar dan moet je USB gevalletje wel een dikke H.264 decoder hebben om het een beetje leuk te laten werken, en dan wordt het dus duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de berekening. Maar ik dacht dat een Expresscard wel voldoende snelheid moet hebben.

Ik dacht dat een beetje HD-film max iets van 50-60 MBits was. Compressie is er toch wel altijd. De BDP-300 van Sony trekt toch ook maar max 40Mbps?

Maar de decoding moet helaas sowieso dus extern. Jammer van die snelle dure processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:08:
bedankt voor de berekening. Maar ik dacht dat een Expresscard wel voldoende snelheid moet hebben.
Expresscard lijkt me ook wel ja, alhoewel, het is maar PCI-e x1, dus misschien niet.
Ik dacht dat een beetje HD-film max iets van 50-60 MBits was. Compressie is er toch wel altijd. De BDP-300 van Sony trekt toch ook maar max 40Mbps?
Een bluray speler hoeft dus ook niet zoveel GBp/s van de schijf te halen, dat gebeurt dus pas nà de h.264/MPEG2 decoder.
Maar de decoding moet helaas sowieso dus extern. Jammer van die snelle dure processor.
Yup, en andersom ook, als je zo'n HDTV-usb ontvanger hebt, dan gebeurt de decoding dus altijd door de PC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door debeer op 06-02-2008 21:30 ]

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik zou dit ook wel willen weten. Ik vond ook nog iets soortgelijks op ebay: http://cgi.ebay.com/PC-VG...temQQ_trksidZp1638Q2em124

Ik zou graag willen weten wat de kwaliteit van het beeld is, vooral ten opzichte van een verbinding tussen pc (notebook) en full hd tv via s-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zelfde hier. Laptop met dSUB, maar wil wel HD stuff op (toekomstige) HDtv kunnen afspelen.

Nou vond ik deze: http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=ACP60EU , is alleen beetje duur.
Maar is er niet zo'n ExpressCard met (alleen) HDMI ?

Edit: Even een helder moment gehad, gebeurt niet vaak :P :
http://www.magma.com/prod...ss/expressbox1/index.html

Nu eens kijken of dat ding in NL te krijgen is....

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 14-04-2008 22:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, is er geen goedkopere oplossing?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Klippy

Still Game

Ik schop deze ook nog even.

Er staat best veel over op GoT, maar ik kom er niet uit.

Naar aanleiding van:
fjehoel schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:29:

Is inderdaad apart, ik zie daar ook een gecombineerde aansluiting in, YPbPr met RGBHV?
Philips zegt doodleuk een VGA -> RGBHV kabel kopen, maar ook ik heb na lang zoeken maar 1 shop gevonden die die ook echt verkoopt en die zit in de USA. Vind ik een beetje te gek.
Voor de geïnteresserden:
http://www.p4c.philips.co...0/26pf9531_10_dfu_nld.pdf pagina 41.
Staat wel een fout in bij de 2e kop, dat moet natuurlijk VGA zijn.

Werkt dat ook met een VGA BNC kabel en dan 5 verloopjes of is dat te optimistisch?
Vind het behoorlijk vremd dat veel TV's deze setup aanraden en ik nergens zo'n kabel kan kopen :/

Is ook nog niet voor mezelf, dus ik heb geen zin en tijd om daar veel mee te gaan kloten.
Ben al 1x voor niks naar de MM gereden en een lokale handel binnengelopen.

Of wat is het alternatief?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit wat?

VGA naar Component video YUV in PRO X-1 kwaliteit Euro28,00

VGA naar component video of andersom lengte 1,5 m male male Professionele kabel in PRO X-1 kwaliteit

Let op deze kabel alleen gebruiken als de aangesloten apparatuur geschikt is voor component video/YUV, anders heeft u een van onze converters nodig.Veel gebruikt bij beamers

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
Is dit het ei van Columbus, als oplossing voor genoemd probleem, wat ik overigens ook herken?

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00013798.jpg

"Externe multimedia adapter dat elke USB stick/harde schijf in seconden omtovert in een film, muziek, foto machine! Koppel het USB apparaat aan de XS en sluit deze aan uw TV of HiFi set en geniet direct van al uw
downloads"

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
jouw bericht eerder per toeval gevonden....

En heb voor dit connectieprobleem heel wat opgezocht in handleidingen en technische teksten, om alle mogelijkheden en beperkingen te doorgronden....

Ik heb namelijk zelf zo'n "mobility X700"-videokaart in mijn laptop steken (was trouwens in 2005 - start van dit topic -een topkaart)
MET EEN S-VIDEO-uitgang, ook wel eens TV-OUT genoemd!!!! (ronde kleine 7-pins-stekker)
Bij mijn laptop was er zelfs een TV-decoderkaart bijgeleverd en heel wat multimedia-kabels.
Zonder signaalverlies IS STANDAARD CONNECTIE MOGELIJK VAN S-VIDEO NAAR SCART-FICHE en die laatste is toch standaard bij alle TV's zelfs digitale, bij videorecorders, DVD-recorders...
Het resultaat is DVD-kwaliteit ofte PAL-kwaliteit ofte 720x576

Naar HDMI is niet zomaar mogelijk omdat HDMI een puur-digitaal signaal is, wat de meeste forumgebruikers hier terecht opmerkten. En inderdaad bestaan er wel degelijk (dure) signaalconvertor-aansluitboxen, maar die gaan je signaal in digitale vorm aanleveren aan DVI of HDMI van je TV, maar zullen je signaal niet opwaarderen in kwaliteit, tenzij er UPSCALING op de kenmerken/features vermeld is. Je zal dus normaal ( dus zonder upscaling) niet boven de 720x576 van je oorspronkelijk signaal uitkomen, alleen zal het van analoog naar digitaal omgezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mischien is dit wat? linkje naar ebay
Kwam die net tegen...

Oscar Wilde

Pagina: 1