[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 140.709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet helemaal uit met de aansluitingen: ik heb een 9732 (zonder optische in), een Philips 5890 DVD speler en een Onkyo TX-SR605 receiver/amplifier en een Samsung 360 RA decoder. Ondanks de mogelijkheid tot het instellen van een delay in de Onkyo wil ik de gelyp-syncde digitale audio van de TV gebruiken om het geluid te synchroniseren. Hoe knoop ik nu alles aan elkaar?

360->HDMI->Onkyo->HDMI3->TV->dig coax uit->Onkyo? DVD speler ook op de Onkyo of rechtstreeks aan de TV (keuze hangt af van welke het het beste upscaled?)?

Of moet het op een andere manier?

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereeen.

Ik heb een probleem en dat wil ik graag voorleggen voor een oplossing.

Voor 3 wkn. terug heb ik een 9632 in 32" gekocht.
Na 1 week kreeg ik last van de "bekende pieptoon" in de voeding.(in de standby)
Deze was behoorlijk luid, zodat je er hoofdpijn van kreeg.

Buiten de winkel om rechtstreeks Philips gebeld, 2 dgn. later stond er een monteur op de stoep om het ter plekke te verhelpen. (nette snelle service)

Het is nu alleen gedeeltelijk opgelost.

Als de TV in de standby stand gezet word met de afstandsbediening, zodat het rode lampje gaat branden op de TV, dan is de pieptoon geheel weg (gelukkig)

Zet ik de TV nu uit met het aan/uit knopje aan de zijkant dan krijg ik de pieptoon terug.

Hebben daar meer mensen last van ?

Mijn vraag is nu ook, kan daar nog iets aan gedaan worden ? Oom Philips wil na deze voedingsmodificatie NIETS meer voor mij doen en moet er mee leren leven.

Hier ga ik niet mee accoord, omdat je een TV koopt uit het topsegment van 1500,- dan mag je toch verwachten dat er geen problemen in zitten.

Wat zijn nu nog de mogelijkheden ?

groet, Zerotec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 04:25:

Zet ik de TV nu uit met het aan/uit knopje aan de zijkant dan krijg ik de pieptoon terug.
Raar,dat betekent dat de TV dus eigelijk nog steeds stroom verbruikt als je hem op de aan/uit schakelaar uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Uitzetten blijven zetten met de AB ?

Er zit volgens mij niet veel verschil meer tussen de standby-stand en uitzetten met de knop op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom uit de verzekeringswereld en ik snap niet mensen hun tv op standby zetten. Het is gewoon
brandgevaarlijk. Ik heb er genoeg van gezien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:28:
Ik kom uit de verzekeringswereld en ik snap niet mensen hun tv op standby zetten. Het is gewoon
Kan je de xxPFL9x32 serie uberhaupt echt uitzetten of blijft hij altijd op standby? Met echt uitzetten bedoel ik dan niet de stekker uit het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:56:
[...]

Kan je de xxPFL9x32 serie uberhaupt echt uitzetten of blijft hij altijd op standby? Met echt uitzetten bedoel ik dan niet de stekker uit het stopcontact?
Standby of niet - mijn toestel 37p9732 blijft stroom vreten :( .
Maar ik doe toch altijd de stroom uit met schakelaar.
Blijft vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Als ik moet gokken:
in standby-mode wordt veel uitgezet, maar is 'ie nog steeds gevoelig voor input op de IR-sensor (je moet hem nou eenmaal via de afstandbediening aan kunnen zetten).

In de 'echte' uit-mode wordt er nog meer uitgezet, maar is er nog steeds iets aan spanning nodig om het indrukken van de aan/uit knop te detecteren. Dat zal denk ik op laagspanning gaan, en dan zal het spanningconversie 220-> laagspanning ook wel actief zijn - en daar zit dan het stroomverbruik.

Mogelijk dat andere circuits ook nog semi-actief zijn - de DVB-T module misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:28:
Ik weet dat dat speelde in de tijd van de CRT's - daar moest de hoogspanningsmodule flinke spanningen voor het electronenkanon maken.
Is dit echter nog steeds een punt bij LCD's? Heb je statistieken gezien dat LCD's brandgevaarlijk zijn in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is bij Lcd's nog steeds hetzelfde. Ik zet alle apparatuur echt uit. Als hij in standby staat is er gewoon
een stroomconnectie. Via de openingen in de tv komt er gewoon veel stof binnen en dat is de oorzaak van de brand in combinatie met het standby staan van een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Het lijkt me aannemelijker dat dit probleem bij CTR tv's optreedt. De hoogspanning van een CRT zit als ik me niet vergis tussen de 15 en 25kV. Stof heeft een relalief hoge weerstand maar kan doorslaan als de spanning hoog oploopt.
Op een laagspanningsciruit (of 230v circuit) is de kans op doorslag en daarna kortsluiting en brandgevaar in mijn optiek toch een stuk kleiner dan bij een hogespanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:07:
[...]

Standby of niet - mijn toestel 37p9732 blijft stroom vreten :( .
Maar ik doe toch altijd de stroom uit met schakelaar.
Blijft vreemd
Nou ik zou me ook zorgen maken over die 0,8w per uur. Moet je eens uitrekenen wat dat op jaarbasis is...

Even uitgerekend:

1w (gemakkelijker dan 0,8) x 24 uur = 24 watt per dag. Áls hij al 24uur op standby zou staan.

24watt x 365 = 8760watt 8,7kw.
Per kw kost mijn 'vuile stroom' incl belastingen e.d. ruim genomen 0,20 ct per kwh (bron: Eneco)

Voor het gemak even 9 kw x 0,20 = 1,80 per jaar...
Maar ik ga dus echt niet druk maken of hij nou wel of niet helemaal uit gaat en of hij dan wel of geen stroom verbruikt. € 1,80 waar hebben we het in godsnaam over ?

Ook al zou je deze tv 24/7 aan hebben voor een jaar dan ben je nog 'maar' € 370 kwijt.

208x24=4992w, 4992w x 365 dgn = 1822kw, 1822kw x 0,20ct = ca € 365

Correct if I'm wrong..

Bron: 37pfl9732d_10_pss_nld.pdf

Voeding
• Omgevingstemperatuur: 5 °C tot 35 °C
• Netstroom: AC 220 - 240 V +/- 10%
• Energieverbruik: 208 W
• Stroomverbruik in stand-bystand: 0,8 W

[ Voor 40% gewijzigd door bulsing op 10-02-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 18:37

FutureCow

(C) FutureCow

pascalbulsing schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:26:
[...]

Nou ik zou me ook zorgen maken over die 0,8w per uur. Moet je eens uitrekenen wat dat op jaarbasis is...

Even uitgerekend:

1w (gemakkelijker dan 0,8) x 24 uur = 24 watt per dag. Áls hij al 24uur op standby zou staan.

24watt x 365 = 8760watt 8,7kw.
Per kw kost mijn 'vuile stroom' incl belastingen e.d. ruim genomen 0,20 ct per kwh (bron: Eneco)

Voor het gemak even 9 kw x 0,20 = 1,80 per jaar...
Maar ik ga dus echt niet druk maken of hij nou wel of niet helemaal uit gaat en of hij dan wel of geen stroom verbruikt. € 1,80 waar hebben we het in godsnaam over ?

Ook al zou je deze tv 24/7 aan hebben voor een jaar dan ben je nog 'maar' € 370 kwijt.

208x24=4992w, 4992w x 365 dgn = 1822kw, 1822kw x 0,20ct = ca € 365

Correct if I'm wrong..

Bron: 37pfl9732d_10_pss_nld.pdf

Voeding
• Omgevingstemperatuur: 5 °C tot 35 °C
• Netstroom: AC 220 - 240 V +/- 10%
• Energieverbruik: 208 W
• Stroomverbruik in stand-bystand: 0,8 W
Je berekening zijn ongeveer wel goed, maar je gebruikt niet overal de juiste eenheden:

0,8 Watt betekend 0,8 J per s dus niet per uur

Goede berekening:
0,8 Watt = 0,0008 kW
1 jaar is 365 dagen x 24 uur = 8760 uur
E = P*t
E = 0,0008 * 8760 = 7,008 kWh

7,008 x 0,20 = 1,40 Euro

Met de tv het hele jaar aan:
208 Watt = 0,208 kW
E = 0,208 * 8760 = 1822.08 kWh

1822,08 x 0,20 = 364,41 Euro
Dus ongeveer 1 euro per dag .Dat is dus 4 cent per uur.
Elk uur dat je TV kijk kost dus 4 cent

[ Voor 4% gewijzigd door FutureCow op 10-02-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
thanx, mooi aangevuld/gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder moet het voor zich weten. Ik zal het uit ervaring nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik dat nu goed op de Philips site?

Volgens de Philips website is de Aurea NIET HD-Ready, wel Full HD??
Ga naar: http://www.consumer.phili...goryid_TV_CA_NL_CONSUMER/ en klik dan links in de kolom met opties, op HD ready en voila, de Aurea verdwijnt?!?

En wetende dat de Aurea, de 42PFL9632 en 42PFL9732 dezelfde LCD-panelen hebben, hoe zit dat dan met deze laatste 2 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:55:
Zie ik dat nu goed op de Philips site?

Volgens de Philips website is de Aurea NIET HD-Ready, wel Full HD??
Ga naar: http://www.consumer.phili...goryid_TV_CA_NL_CONSUMER/ en klik dan links in de kolom met opties, op HD ready en voila, de Aurea verdwijnt?!?

En wetende dat de Aurea, de 42PFL9632 en 42PFL9732 dezelfde LCD-panelen hebben, hoe zit dat dan met deze laatste 2 modellen?
Dat zou dan nieuw zijn volgens mij, aangezien deze tv dacht ik nooit een full hd paneel heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
eehhm, de 9632, 9732 en 9900 van 37" en groter hebben allemaal een full-hd paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel een foutje op de site zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:27
Ik kan de aurea tv van philips voor 2900 euro kopen maar veel mensen hebben slechte ervaring ermee.Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
weebeast schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:53:
Ik kan de aurea tv van philips voor 2900 euro kopen maar veel mensen hebben slechte ervaring ermee.Wat vinden jullie ervan?
Zolang je de originele aankoopbon (ivm garantie) kan overleggen bij problemen en je enkel HDMI apparatuur aansluit (tenminste dat is mijn ervaring) dan lijkt het mij wel een goede koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Op hifi-forum.de een lijstje gevonden met nieuwe modellen:

42PFL7603 - 25. Februar 2008 - FullHD/100 Hz/Ambilight (s. CES 2008)

42PFL5603 - Februar 2008

42PFL9603 - April2008

42PFL7403 - 25. Mai 2008 - FullHD/100 Hz (s. CES 2008)

42PFL9703 - Mai 2008

42PFL9903 - Mai 2008

42PFL3403 - Juni 2008

42PFL5403 - Juli 2008

42FL7432D - ? - "Eco TV" mit verminderter Leistungsaufnahme

Geen idee of dit een officieel lijstje is. Bied ons wel enige houwvast...

Op de volgende site ook nog een lijst gevonden; geen touw aan vast te knopen maar geeft enige extra info...

http://www.computer.lt/pr...t=product&vendor=&search=

Zie wel dat de 9903 serie ook een 37" en een 47" variant genoemd worden. Nu maar hopen dat ze voor de europesche markt én leverbaar worden...

[ Voor 28% gewijzigd door bulsing op 10-02-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weebeast schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:53:
Het is gewoon een goed toestel niks mis mee. Ik ken zoveel andere gebruikers die er niks mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Heb eindelijk betere pics kunnen maken van de slechte beeldkwaliteit van mijn AUREA.
Zijn er meer mensen die dit hebben of opmerken ?

Heb het met alle apparatuur die ik heb aangesloten op meerdere AUREA's
Apparatuur is:

Dreambox DM7000
Dreambox DM7020
Samsung DVB-T decoder
Humax IR-FOX C

Andere tv waarop ik bovenstaande apparaten heb aangesloten gaven wel een normaal beeld:

32PW9525 en een 28PW9528

Alle ingesteld om RGB te gebruiken. Als ik de Samsung en Humax instel als svideo (Y/C) dan zijn de kleuren veel minder doorgelopen en zie je de groene randjes en/of waas niet.
De kn*ppels van ESK zeggen dat ze dit niet zien en de foto's en beeld toch wel acceptabel vinden... 8)7

Ik heb de foto's genomen op NED1, 2 of 3 waar de meest mooie kwaliteit te zien is.

Foto's :

Afbeeldingslocatie: http://www.bul-it.nl/IMG_4452.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bul-it.nl/IMG_4454.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bul-it.nl/IMG_4455.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bul-it.nl/IMG_4456.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bul-it.nl/IMG_4458.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:20:
Als ik moet gokken:
in standby-mode wordt veel uitgezet, maar is 'ie nog steeds gevoelig voor input op de IR-sensor (je moet hem nou eenmaal via de afstandbediening aan kunnen zetten).

In de 'echte' uit-mode wordt er nog meer uitgezet, maar is er nog steeds iets aan spanning nodig om het indrukken van de aan/uit knop te detecteren. Dat zal denk ik op laagspanning gaan, en dan zal het spanningconversie 220-> laagspanning ook wel actief zijn - en daar zit dan het stroomverbruik.

Mogelijk dat andere circuits ook nog semi-actief zijn - de DVB-T module misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:11:
Dit is bij Lcd's nog steeds hetzelfde. Ik zet alle apparatuur echt uit. Als hij in standby staat is er gewoon
een stroomconnectie. Via de openingen in de tv komt er gewoon veel stof binnen en dat is de oorzaak van de brand in combinatie met het standby staan van een tv.
Maar met die redenatie moet je alle apparatuur in huis uitschakelen, want in dat opzicht verschilt een LCD-TV niet van een videorecorder, ADSL-modem, koelkast, wekkerradio en ga zo maar door. M'n elektrische fornuis heeft een LCD-display dat altijd de tijd aangeeft - ook daar is dus een stroomverbinding, ook dat ding heeft ventilatiegaten waar stof binnen kan komen.

Ik vind de redenatie van berties wel zinnig klinken - maar ben dus erg benieuwd of er daadwerkelijk statistisch bewijs is dat LCD-TV's in standby net zo brandgevaarlijk zijn als destijds CRT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet helemaal eerlijk om apparatuur te vergelijken op een 28 en 32 inch als de aurea een 42 inch is. Ik denk dat je het moet vergelijken met een toestel van 42inch. Het beeld is idd niet goed nee, maar ligt het niet aan je bekabeling oid.

Hieronder even een paar pics van mijn Aurea.

Persoonlijk vindt ik de foto's niet zo mooi als dat in werkelijkheid de tv is. Ik vindt dat de foto's erg vertekenen. Ik heb geen dure camera om het goed vast te leggen. De foto's zijn gemaakt met een Nokia N95
Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f173/freddy57/11022008269.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f173/freddy57/11022008270.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f173/freddy57/11022008271.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f173/freddy57/11022008275.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f173/freddy57/11022008276.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f173/freddy57/11022008277.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
pascalbulsing schreef op maandag 11 februari 2008 @ 00:17:
Heb eindelijk betere pics kunnen maken van de slechte beeldkwaliteit van mijn AUREA.
Zijn er meer mensen die dit hebben of opmerken ?
Ik heb het gisteravond nog even gechecked. Dit is niet te zien op de 37PFL9732 hier beneden.
Bron=clarke-tech HD5000 sat ontvanger, via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
De foto's zijn doelbewust een beetje overbelicht om duidelijk het probleem te laten zien.
In werkelijkheid zijn de logo's echt rood van kleur. Logischerwijs is de kleurdoorloop dan ook donkerder. Ik heb ik bewust de rand van de tv mee gefotografeerd om zo te laten zien dat de camera wel degelijk is scherp gesteld.

De reden dat ik ouderwetse tv gebruikte om te kijken of het daar ook gebeurde is puur om het feit dat ik uit wil sluiten dat het aan de gebruikte apparaten en kabels lag. Je heb idd gelijk dat je ze qua scherpte niet met elkaar mag vergelijken. Heb ook de 37PF9830 die mijn ouders hebben, getest met mijn apparatuur én oude kabels en daar staat een plaatje als een huis waar eerlijk gezegd de AUREA niet aan kan tippen. Maarja dan heb ik geen full-ambilight en HD Natural Motion die ook op 1080p materiaal z'n werk doet. En daar heb ik mijn 42pf9831d die een 1366scherm had voor weggedaan omdat deze dan ook nog niet kon.

't rare is dat de kleurdoorloop en groene vlekken en randjes alleen te zien zijn bij bepaalde overgangen. Vooral bij de logo's is het goed te zien. 't is een combinatie van bepaalde kleuren wanneer het zit pas openbaard. Het meest opvallend is het al ik naar iets zit te kijken dat vanuit de studio van zichzelf al wat waziger of wollig is. Lijkt net of de tv dan niet weet hoe hij dat moet oplossen en er maar een groene prut van maakt en de kleuren z'n vrije loop laat gaan.

't is dus niet altijd aanwezig en als het idd afwezig is dat is het beeld ook fantastisch, maar als je weet dat er iets niet lekker zit dan ga je er ook altijd naar zoeken of je het kan vinden. Toen ik mijn vrouw had uitgelegd wat ik mij stoor aan de AUREA had ze zoiets van: ja nu je het zeg zie ik het ook. Als je niets had gezegd dan was het me gewoonweg wel opgevallen maar niet storend geweest. Nu ze het weet zit ze er ook continue naar te zoeken of het er is...

Wat mij verder opvalt is het altijd de linkerkant van een voorwerp waarbij de kleurverloop te zien.
Sinds de .15 firmware is het al een stuk minder, wat vooral bij de ondertiteling opvalt, maar het is nog steeds aanwezig.
Ik heb werkelijk alle kabels vervangen en heb van de MM, om het probleem te tackelen, zo'n hele dure Oelbach scartkabel van 149,-- en samsung dig. kabel ontvanger mogen lenen. Via HDMI een superstrak beeld met perfect scheiding van kleuren. Ga ik weer naar de scartkabel met RBG en het is er weer. Neemt niet weg dat het gewoon in de tv moet zitten omdat ik z'n voorganger, de 42PF9831D wel op RBG een perfect plaatje gaf.

Advies van Philips was dat ik dan maar HDMI ontvangers (voor zowel kabel als SAT) moest aanschaffen. Dan was het probleem verholpen. Kwam op mij een beetje over zo van JIJ koop maar iets nieuws om iets goed te krijgen op wat wij niet goed kunnen krijgen. Wereld op zijn kop.

Morgen komt ESK weer voor een kijkje te nemen en eventueel een reparatie uit voeren. Mocht dat niet helpen dan heb ik met MM besproken dat ik een beroep ga doen op de ontbindingsregeling omdat het toestel dan voor de 4e keer 'gerepareerd' is en er op dit moment geen directe vervanger voorhanden is die vergelijkbaar is met de AUREA en zal ik moeten wachten op een model wat wel goed overweg kan met RGB via scart.

Zou het wel jammer vinden als het toestel retour zou gaan. Buiten de beeldproblemen met RGB ben ik nog steeds helemaal wild van het toestel. Vooral HD-DVD en Blu-ray kijken is domweg genieten, maar ik weiger ook principieel om nieuwe appratuur te kopen om een acceptabel beeld te krijgen. Philips komt dan maar mer HDMI spul om aan te sluiten. Zoniet (wat ik best kan begrijpen) dan word het een retourtje MM/Philips voor mijn AUREA. Jammer maar helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door bulsing op 11-02-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik begrijp je standpunt. Ik ben daarin tegen anders. Ik vindt (mijn mening dus) geen enkele
lCD mooi via scart of rgb aansluiting, dan zie ik inderdaad dingen die ik niet wil zien en ga mij irriteren.Ik heb al bedacht dat als ik een LCD zou kopen ik ook mijn digitale ontvanger zou vervangen door een HDTV ontvanger met een HDMI aansluiting zo ook mijn Blu ray speler, al denk ik dat die zonder HDMI niet bestaan. Mijn video zit via een scart gold en dat neem ik dus op de koop toe dat het beeld slechter is als ik een programma opneem. Dat opnemen doe ik ook nog eens analoog en dat beeld is natuurlijk slechter maar ik vindt het zelf nog wel meevallen ook. Als ik een digi ontvanger met scart aansluit zie ik ook duidelijk verschil dat het beeld slechter is vandaar toch de aansluiting via HDMI.
Als ik zo'n duur apparaat koop wil ik eruit halen wat er in zit en dat is toch apparaten die aanlsuiten via HDMI. Via andere aansluitingen haal je toch niet eruit wat er in het vermogen van de tv zit.

Dit is mijn mening en verder niet. Ik kan niet in de portemonnee van een ander kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wamelr schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:20:
[...]

Waarschijnlijk heb je ook een dvd-speler van Denon? In de instellingen van je dvd-speler kun je instellen hoe het geluid over HDMI moet worden doorgegeven (Bitstream of LPCM). Misschien heb je dit niet goed staan??
Dank je! Dat was het euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers, ik heb op dit moment een 37PFL9632. Bevalt goed, maar wil eigenlijk toch wel een formaat groter. Is de 42PFL9632 een aanrader als je op circa 2.80 - 3.00 meter van de TV zit?
Ik kijk gemixed, dus TV (wel digitaal) en films.

Graag een reactie van de ervaren 42 inch-kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Richard-- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:57:
Ik wil het geluid van de pc/mediacenter op de tv (37pfl9732D) aangesloten hebben zonder
tussenkomst van de versterker
maar krijg het niet voor elkaar 8)7

Ik heb de pc rechtstreeks aangesloten via toslink naar de versterker en dat werkt prima.
De tv is ook aangesloten op de versterker via de rood-witte tulp stekkers,voor tv geluid
zonder de pc over de boxen.
Nou dacht ik het geluid van de pc met een jackplug vanuit de pc aan te sluiten op de
ext 3 jackplug ingang van de tv maar dat werkt niet.
In het menu heb ik ext 3 gekoppelt aan pc.
De jackplug uitgang van de pc werkt wel gewoon,heb er ff een pc speaker aangehangen om het te controleren.
Jackplug vanuit de pc aangesloten met een scartblokje op ext 2 en in het menu gekoppelt aan de pc,werkt ook niet.

Iemand een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen,of gaat het helemaal niet wat ik wil?
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op welke aansluiting heb je het beeld van de pc aangesloten?

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond op 12-02-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:33:
Op hifi-forum.de een lijstje gevonden met nieuwe modellen:

42PFL7603 - 25. Februar 2008 - FullHD/100 Hz/Ambilight (s. CES 2008)

42PFL5603 - Februar 2008

42PFL9603 - April2008

42PFL7403 - 25. Mai 2008 - FullHD/100 Hz (s. CES 2008)

42PFL9703 - Mai 2008

42PFL9903 - Mai 2008

42PFL3403 - Juni 2008

42PFL5403 - Juli 2008

42FL7432D - ? - "Eco TV" mit verminderter Leistungsaufnahme

Geen idee of dit een officieel lijstje is. Bied ons wel enige houwvast...

Op de volgende site ook nog een lijst gevonden; geen touw aan vast te knopen maar geeft enige extra info...

Zie wel dat de 9903 serie ook een 37" en een 47" variant genoemd worden. Nu maar hopen dat ze voor de europesche markt én leverbaar worden...
Dat is altijd leuk om te horen. De nieuwe modellen...

Eindelijk iemand die lekker on-topic blijft. Weet je er al meer van, spec of spy foto hehehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:50:
Op welke aansluiting heb je het beeld van de pc aangesloten?
Het beeld is aangesloten via een dvi-hdmi kabel op hdmi 3 op de tv en in het menu
hdmi 3 op pc gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ah: Het is heel lastig om de tv een andere geluidsinput dan HDMI te laten gebruiken, ook al kan je het instellen in het menu. één van de andere posters hier is het wel gelukt, door een ander DVI->HDMI blokje te gebruiken (hij heeft een videokaart met ingebouwde geluidskaart). Ik weet zo ff niet meer wie het was, maar het is wel één van de "regulars" in dit topic. Als je ff zoekt, kan je het wel vinden in dit of het vorige topic.
Het is dus wel mogelijk om te doen wat jij aangeeft, maar het gaat niet zo makkelijk als je zou willen. Ik ben er ook tegenaan gelopen: als je HDMI gebruikt, gaat de voorkeur van de TV ernaar uit om toch het geluid van HDMI te gebruiken, ook al is dat geluidssignaal niet aanwezig en ook al heb je in het menu aangegeven dat je een andere geluidsingang wilt koppelen aan die HDMI input. Vooral dat laatste zit mij ook dwars: als je expliciet aangeeft dat je een bepaalde geluidsingang aan die HDMI input koppelt, dan zou je verwachten dat de tv die dan ook gebruikt. Maar dat is dus standaard niet zo.
Maar zoals ik zei: Het is iemand wel gelukt door een ander verloopstukje te gebruiken, dus je zou zijn ervaringen op kunnen zoeken.

Verder schreef je in je post dat je EXT 3 hebt gekoppeld aan pc. Ik neem aan dat je wel gewoon de audio in l/r aan HDMI3 hebt gekoppeld, zoals beschreven staat in hoofdstuk 7.4 van de handleiding?
EXT3 het naampje PC even, doet namelijk niet meer dan dat: een naam koppelen aan een ingang, als geheugensteuntje voor jezelf, zodat je niet hoeft te onthouden welk apparaat aan welke ingang hangt. (in jouw geval zou je dus eerder HDMI3 de naam PC moeten geven).

Volgens sommigen doet die koppeling ook iets met de beeldbewerking, maar volgens mij is het puur een naam geven aan een input, niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:12:
[...]

Dat is altijd leuk om te horen. De nieuwe modellen...

Eindelijk iemand die lekker on-topic blijft. Weet je er al meer van, spec of spy foto hehehe...
'k hou het idd scherp in de gaten. Zoals wellicht gelezen heb ik het min of meer gehad met de combinatie AUREA <-> RGB apparatuur en kan ik niet wachten dat er een verbeterd model beschikbaar is. Zit dus met smacht (of is het nou smagt) te wachten op de 'vernieuwde' AUREA. Als ik uitga van de modelnummer zou de 9903 serie een nieuwe moeten zijn.

Buurman 2 huizen verder op heeft de 47PFL9732 en dat maatje vind ik toch wel erg prettig als deze ook in de AUREA uitvoering leverbaar wordt.

Op het moment kan ik nog nergens extra info erover vinden. Misschien dat er mensen hier aktief zijn die meer inside informatie hebben zoals plaatjes en natuurlijk de specs.
Design van de nieuwe 7xx3 en 5xx3 serie vind wel beeldschoon om te zien. Ook al heeft deze geen ambilight zoals de AUREA dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:48:
ah: Het is heel lastig om de tv een andere geluidsinput dan HDMI te laten gebruiken, ook al kan je het instellen in het menu. één van de andere posters hier is het wel gelukt, door een ander DVI->HDMI blokje te gebruiken (hij heeft een videokaart met ingebouwde geluidskaart). Ik weet zo ff niet meer wie het was, maar het is wel één van de "regulars" in dit topic. Als je ff zoekt, kan je het wel vinden in dit of het vorige topic. Maar zoals ik zei: Het is iemand wel gelukt door een ander verloopstukje te gebruiken, dus je zou zijn ervaringen op kunnen zoeken.

Verder schreef je in je post dat je EXT 3 hebt gekoppeld aan pc. Ik neem aan dat je wel gewoon de audio in l/r aan HDMI3 hebt gekoppeld, zoals beschreven staat in hoofdstuk 7.4 van de handleiding?
EXT3 het naampje PC even, doet namelijk niet meer dan dat: een naam koppelen aan een ingang, als geheugensteuntje voor jezelf, zodat je niet hoeft te onthouden welk apparaat aan welke ingang hangt. (in jouw geval zou je dus eerder HDMI3 de naam PC moeten geven).

Volgens sommigen doet die koppeling ook iets met de beeldbewerking, maar volgens mij is het puur een naam geven aan een input, niet meer dan dat.
Die persoon ben ik (ook). Zodra de tv 'ziet' dat er audio, of dit nou echt geluid is of een 'leeg' signaal, via de HDMI binnenkomt dan is het niet meer mogelijk om de DIG. IN aan die HDMI te koppelen. Je kan 'm wel koppelen maar het heeft geen effect.
Oplossing is heel simpel: Koop een verloopje van HDMI naar DVI (en desnoods daarna weer naar HDMI als je dezelfde kabel wilt gebruiken) of een kort HDMI <-> DVI kabeltje die je ertussen zet en je heb het signaal zónder audio. Daarna zou de DIG. wel moeten werken aan de gekoppelde HDMI ingang.

De benoeming van de EXT, HDMI e.d. doet wel degelijk iets en is zeker niet alleen de naam.
Sluit je pc maar eens aan op de tv en stel deze in op 1920x1080p. Als je deze ingang op bijv. DVD zet dan krijg je trillende lijntjes en flikkeringen, maar doet HD NM en Clear LCD het wèl. Zet je diezelfde ingang op PC dan krijg je een perfect beeld zonder trillingen, maar is de HD NM en Clear LCD uitgeschakeld (ook al kan je in het menu dat wel in- en uitschakelen)

[ Voor 5% gewijzigd door bulsing op 12-02-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als die nummering een beetje consequent is, dan vallen die modellen toch onder de 9xxx serie wat nu de topmodellen van philips zijn (behalve natuurlijk dan die 9903). Dat vermoedde ik ook al toen dat overzicht van de modellen op de CES geplaatst was: die specs waren toch beduidend lager. Ik verwacht persoonlijk dat de opvolgers van de huidige 9xxx reeks pas in september/oktober op de markt komen. Net als de afgelopen jaren (toen de 9731/9830 opgevolgd werden door de huidige serie, in sept/okt 2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
pascalbulsing schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:02:
De benoeming van de EXT, HDMI e.d. doet wel degelijk iets en is zeker niet alleen de naam.
Sluit je pc maar eens aan op de tv en stel deze in op 1920x1080p. Als je deze ingang op bijv. DVD zet dan krijg je trillende lijntjes en flikkeringen, maar doet HD NM en Clear LCD het wèl. Zet je diezelfde ingang op PC dan krijg je een perfect beeld zonder trillingen, maar is de HD NM en Clear LCD uitgeschakeld (ook al kan je in het menu dat wel in- en uitschakelen)
Heeft dat niet meer te maken met de "niet op schaal" optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:05:
[...]

Heeft dat niet meer te maken met de "niet op schaal" optie?
Nou was dat maar zou. Elke stand trilt hij tenzij ik hem op 'PC' zet.
"Niet op schaal" is enkel om een 1:1 pixel mapping te krijgen denk ik. Al doet de naam anders vermoeden.
Zet je 'm op Automatisch dan krijg je een klein beetje overscan en vallen je menubalk e.d. gedeeltelijk weg Voor mij persoonlijk is dat trillen niet zo erg omdat je bij het kijken naar Blu-ray en HD-DVD materiaal er weining to niets van ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:04:
Als die nummering een beetje consequent is, dan vallen die modellen toch onder de 9xxx serie wat nu de topmodellen van philips zijn (behalve natuurlijk dan die 9903). Dat vermoedde ik ook al toen dat overzicht van de modellen op de CES geplaatst was: die specs waren toch beduidend lager. Ik verwacht persoonlijk dat de opvolgers van de huidige 9xxx reeks pas in september/oktober op de markt komen. Net als de afgelopen jaren (toen de 9731/9830 opgevolgd werden door de huidige serie, in sept/okt 2007)
Ik vermoed ook dat de 9703, 9603 ook pas 3e kwartaal leverbaar worden.
Deze eerder gemelde site meld ook dat ze pas 31-8-2008 komen (als ik het lijstje juist begrijp)

Weet iemand trouwens wat de H achter de modelnaam betekend ? Ik hoop dat het DVB-C decoder zou kunnen betekenen.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bulsing op 12-02-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:48:
ah: Het is heel lastig om de tv een andere geluidsinput dan HDMI te laten gebruiken, ook al kan je het instellen in het menu. één van de andere posters hier is het wel gelukt, door een ander DVI->HDMI blokje te gebruiken (hij heeft een videokaart met ingebouwde geluidskaart). Ik weet zo ff niet meer wie het was, maar het is wel één van de "regulars" in dit topic. Als je ff zoekt, kan je het wel vinden in dit of het vorige topic.
Het is dus wel mogelijk om te doen wat jij aangeeft, maar het gaat niet zo makkelijk als je zou willen. Ik ben er ook tegenaan gelopen: als je HDMI gebruikt, gaat de voorkeur van de TV ernaar uit om toch het geluid van HDMI te gebruiken, ook al is dat geluidssignaal niet aanwezig en ook al heb je in het menu aangegeven dat je een andere geluidsingang wilt koppelen aan die HDMI input. Vooral dat laatste zit mij ook dwars: als je expliciet aangeeft dat je een bepaalde geluidsingang aan die HDMI input koppelt, dan zou je verwachten dat de tv die dan ook gebruikt. Maar dat is dus standaard niet zo.
Maar zoals ik zei: Het is iemand wel gelukt door een ander verloopstukje te gebruiken, dus je zou zijn ervaringen op kunnen zoeken.

Ik dacht dat ik alles geprobeerd had maar audio l/r aan HDMI 3 koppelen is de oplossing :*) :*)
Heb nu dus geluid vanuit de pc(Jackplug) op de tv EXT 3 (jackplug) aangesloten en audio l/r op HDMI 3 in het menu aansluitingen gezet.
Sommige dingen zijn zo simpel maar je moet er maar net ff opkomen :+ :Y

Kan nu kiezen tussen:
1 - geluid vanuit de TV
2 - geluid TV via de versterker
3 - Geluid MCE via de versterker
4 - Geluid MCE vanuit de tv

Nu nog het beeld van MCE goed krijgen want dat ziet er niet uit en ik ben helemaal tevreden.

Raymond bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Ik dacht dat ik alles geprobeerd had maar audio l/r aan HDMI 3 koppelen is de oplossing :*) :*)
Heb nu dus geluid vanuit de pc(Jackplug) op de tv EXT 3 (jackplug) aangesloten en audio l/r op HDMI 3 in het menu aansluitingen gezet.
Sommige dingen zijn zo simpel maar je moet er maar net ff opkomen :+ :Y

Kan nu kiezen tussen:
1 - geluid vanuit de TV
2 - geluid TV via de versterker
3 - Geluid MCE via de versterker
4 - Geluid MCE vanuit de tv

Nu nog het beeld van MCE goed krijgen want dat ziet er niet uit en ik ben helemaal tevreden.

Raymond bedankt
waarom gebruik je geen digitale aansluiting in plaats van de nu gebruikte analoge stereo aansluiting ?

[ Voor 22% gewijzigd door bulsing op 12-02-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mischien heeft hij het nieuwere model, zonder digi-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
pascalbulsing schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:02:
[...]

waarom gebruik je geen digitale aansluiting in plaats van de nu gebruikte analoge stereo aansluiting ?
Raymond schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:06:
Mischien heeft hij het nieuwere model, zonder digi-in?
klopt ja er zit helaas geen digi-in op ;(

[ Voor 35% gewijzigd door Richard-- op 12-02-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:11:
[...]

[...]

klopt ja er zit helaas geen digi-in op ;(
HDMI is toch video én audio.
Bedenk me net dat je pc geen SPDIF of videokaart met audiomogelijkheid zou kunnen hebben. Dan kan natuurlijk ook.
Dan ben je idd gebonden aan de analoge aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
pascalbulsing schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:23:
[...]

HDMI is toch video én audio.
Bedenk me net dat je pc geen SPDIF of videokaart zou kunnen hebben. Dan kan natuurlijk ook.
Dan ben je idd gebonden aan de analoge aansluitingen.
Zover ik weet is DVI naar HDMI alleen beeld en geen audio.
Pc is ook met SPDIF aangesloten op versterker.
Ik wou ook geluid van MCE hebben zonder dat de versterker aanstaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Richard-- op 12-02-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:27:
[...]
Zover ik weet is DVI naar HDMI alleen beeld en geen audio.
Pc is ook met SPDIF aangesloten op versterker.
Ik wou ook geluid van MCE hebben zonder dat de versterker aanstaat.
Ok hij is duidelijk ;)

Weet niet of je er interesse in hebt of dat het mogelijk is qua pc, maar kijk eens naar de ATI HD2400 of 2600 kaart. Is nu spotgoedkoop, zeker de 2400 en die kan audio via de HDMI uitsturen én Blu-ray en HD-DVD materiaal moeiteloos decoderen en afspelen.

Daarna sluit je je tv d.m.v. de DIG. OUT op je radio aan en je het een gehele digitale aansluiting incl. DD5.1/DTS als je HDMI3 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
pascalbulsing schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:34:
[...]

Ok hij is duidelijk ;)

Weet niet of je er interesse in hebt of dat het mogelijk is qua pc, maar kijk eens naar de ATI HD2400 of 2600 kaart. Is nu spotgoedkoop, zeker de 2400 en die kan audio via de HDMI uitsturen én Blu-ray en HD-DVD materiaal moeiteloos decoderen en afspelen.

Daarna sluit je je tv d.m.v. de DIG. OUT op je radio aan en je het een gehele digitale aansluiting incl. DD5.1/DTS als je HDMI3 gebruikt.
Ik heb pas een ATI HD2600 XT AGP gekocht maar daar zit alleen DVI,VGA en S-VIDEO op.
Gaat denk ik niet lukken dan.

In mij pc zit het volgende,

Asus P4P800 SE
Intel P4 3000 Mhz
2G Geheugen
2x Hauppauge pvr 150 MCE
SoundMAX Integrated Digital Audio onboard
Maxtor Diamondmax10 200GB Sata
Vista Ultimate 32 bit.
Catalyst Control Center.
K-Lite codec pack.
Powerdvd 7.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:22:
[...]

[...]

Weet iemand trouwens wat de H achter de modelnaam betekend ? Ik hoop dat het DVB-C decoder zou kunnen betekenen.... ;)
De H staat voor DVB-t Mpeg 4. Er schijnen ook DVB-c modellen te komen. Waar die aan te herkennen zijn heb ik nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:02:
[...]

De H staat voor DVB-t Mpeg 4. Er schijnen ook DVB-c modellen te komen. Waar die aan te herkennen zijn heb ik nog nergens kunnen vinden.
Yes.... eindelijk van die vervelende kasjes af...
Nu maar hopen dat het wél werkt en niet zoals bij SONY allerlei problemen zijn met missende zenders en cams die zenders weer blokkeren....

Nog meer info toevallig ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:51:
[...]

Ik heb pas een ATI HD2600 XT AGP gekocht maar daar zit alleen DVI,VGA en S-VIDEO op.
Gaat denk ik niet lukken dan.
De AGP versie heeft toch ook de Realtek Audio aan boord... Juist de audio en UVD waren bij de PCI-Express en AGP versie de sterke troeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat is toch de "schuld" van de kabelmaatschappijen, of is sony zelf ook aan het prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:16:
Dat is toch de "schuld" van de kabelmaatschappijen, of is sony zelf ook aan het prutsen?
Off-topic: Ze wijzen van alles aan. SONY, de kabelmaatschappijen en zelfs de makers van de CAMS waar de smartcards ingaan zijn onderwerp van discussie.

Wat is er van begrijp is dat er een bepaald frequentie gebied is op de kabel waar de SONY's geen of niet alle kanalen ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:16:
[...]

De AGP versie heeft toch ook de Realtek Audio aan boord... Juist de audio en UVD waren bij de PCI-Express en AGP versie de sterke troeven ?
Ik heb niet zoveel verstand van al die benamingen en aansluitingen maar weet wel dat er achterop de videokaart geen aansluiting zit voor audio.
Of bedoel jij iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:25:
[...]

Ik heb niet zoveel verstand van al die benamingen en aansluitingen maar weet wel dat er achterop de videokaart geen aansluiting zit voor audio.
Of bedoel jij iets anders?
Das het mooie van de ATI's; vanuit je kaart komt DVI die beeld én geluid uitstuurd. Je moet dan wel het verloopje gebruiken wat je bij je kaart kreeg. Hier dan een DVI kabel op aansluiten en die weer naar je tv en voila je hebt geluid...

Wel ff onboard soundcard uitzetten in de bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:36:
[...]

Das het mooie van de ATI's; vanuit je kaart komt DVI die beeld én geluid uitstuurd. Je moet dan wel het verloopje gebruiken wat je bij je kaart kreeg. Hier dan een DVI kabel op aansluiten en die weer naar je tv en voila je hebt geluid...

Wel ff onboard soundcard uitzetten in de bios...
heb het verloopstukje er ff bijgepakt maar dat is DVI naar VGA
Moet ik dan een kabel kopen van VGA naar HDMI?

Deze dus klikkerdeklik

[ Voor 8% gewijzigd door Richard-- op 13-02-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:46:
[...]

Deze dus klikkerdeklik
Nee, er moet (als ik het goed heb) een verloopje van ATI bijzitten die je op de DVI uitgang zet. Op het verloopje slut je weer de HDMI kabel aan.

Kan zijn dat hij niet bij je kaart geleverd is. Probeer dan eentje te bemachtigen. Hij MOET echt van ATI zijn anders werkt de audio niet.

PIC 1

Afbeeldingslocatie: http://www.keuren.eu/images/47.%20VC-004G_FRONT.JPG.jpg

Voor de duidelijkheid, dit is niet de ATI variant.

PIC 2

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/7788/a6fd5538ae18449d88d8e64lr5.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door bulsing op 13-02-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:07:
[...]

Nee, er moet (als ik het goed heb) een verloopje van ATI bijzitten die je op de DVI uitgang zet. Op het verloopje slut je weer de HDMI kabel aan.

Kan zijn dat hij niet bij je kaart geleverd is. Probeer dan eentje te bemachtigen. Hij MOET echt van ATI zijn anders werkt de audio niet.

PIC 1

[afbeelding]

PIC 2

[afbeelding]
Die zit er dus niet bij helaas.
Om aan een orginele ATI adapter te komen zal niet makkelijk zijn denk ik :S maar ik ga op zoek.

De DVI aansluiting moet dan wel een male aansluiting zijn en niet zoals op de foto een female aansluiting.

[ Voor 6% gewijzigd door Richard-- op 13-02-2008 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Klopt, dat plaatje is "verkeerdom" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:16:
[...]

Die zit er dus niet bij helaas.
Om aan een orginele ATI adapter te komen zal niet makkelijk zijn denk ik :S maar ik ga op zoek.

De DVI aansluiting moet dan wel een male aansluiting zijn en niet zoals op de foto een female aansluiting.
Ik heb ze beide. De orginele ATI en de el-cheapo. Enige verschil is dat de ATI wel geluid doorlaat via de adapter, de el-cheapo niet.
De ATI adapter is bij de betere pc-shop wel te koop. Durf niet te zeggen wat hij kost, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de zo rond de € 20 zijn. Dat is nog wel te doen.

Ten tijde dat ik nog niet wist dat HDMI3 DD en DTS kon hebben gebruikte ik de niet-ATI adapter om zo via de SPDIF toch geluid in mijn TV te krijgen. Na de 'reparatie' hebben ze die eraf gehaald en was ik verplicht om via de originele ATI adapter te werken. Werkt eigenlijk perfect.

De niet-ATI lijkt verkeerdom, maar is toch juist. Je schuift de HDMI in dit metaal. In eerste instantie dach ik ook dat ik een verkeerde had, maar bleek toch een vrouwtje te zijn.
Bij de ATI zit er alleen wat plastic omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Hmm om nog even terug te komen op dat DRM/PCM verhaal als je je geluid via digi in/out van de tv doet om een dvd'tje synchroon te laten lopen, afgelopen dagen een star wars dvd gekeken, en ik kreeg er alleen maar dolby pro logic 2 kanaals geluid uit, geen dolby digital. Dvd speler hangt via scart en spdif kabel aan de tv, toch maar eens nader onderzoek verrichten waarom er geen DD uit de digi out van de tv komt (32pfl9632), want het is me volgens mij in het verleden wel ooit gelukt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Richard-- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:46:
[...]

Deze dus klikkerdeklik
Nee, je moet van de DVI-D naar de HDMI.
Als jij er een verloopstekker bij hebt die van DVI naar VGA gaat is je DVI vermoedelijk een analoge DVI (DVI-I), daarvan kun je naar VGA maar niet naar HDMI zoals jij zou willen.
Alhoewel er iemand is op dit forum die anders beweert (Rollie2007), maar die laat het na uit te leggen hoe hij dat doet..... ;)

Als ik kijk naar een overzicht link van productreviews binnen tweakers heeft alleen de HD2400 Pro een DVI-D en de rest een DVI-I, dan gaat het niet werken. Kijk dit even goed na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
pascalbulsing schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:26:
De niet-ATI lijkt verkeerdom, maar is toch juist. Je schuift de HDMI in dit metaal. In eerste instantie dach ik ook dat ik een verkeerde had, maar bleek toch een vrouwtje te zijn.
Bij de ATI zit er alleen wat plastic omheen.
Volgens mij krijg je die connector nooit in je videokaart gedouwd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:37:
Hmm om nog even terug te komen op dat DRM/PCM verhaal als je je geluid via digi in/out van de tv doet om een dvd'tje synchroon te laten lopen, afgelopen dagen een star wars dvd gekeken, en ik kreeg er alleen maar dolby pro logic 2 kanaals geluid uit, geen dolby digital. Dvd speler hangt via scart en spdif kabel aan de tv, toch maar eens nader onderzoek verrichten waarom er geen DD uit de digi out van de tv komt (32pfl9632), want het is me volgens mij in het verleden wel ooit gelukt.
Wat krijg je te zien op je tv als je op de afstandsbediening i+ drukt ? Zit naast de 0
Bij audio zou dan Dolby 3/2.1 o.i.d moeten staan als hij juist is aangesloten en de DIG. IN aan de juiste EXT is gekoppeld.

Ik vermoed dat het geluid van je DVD via de SCART naar je tv gaat en die stuurt het dan, welliswaar digitaal als PCM, door naar je radio. Ik zou dat ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:52:
[...]
Volgens mij krijg je die connector nooit in je videokaart gedouwd, toch?
PIC 1 is idd verkeerd aan de brede kant die je op de kaart zet. Ik dacht dat je over de kant van de HDMI aansluiting had.

Moet deze zijn dan wel van ATI anders gaat het geluid NIET werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.keuren.eu/images/47.%20VC-004G_FRONT.JPG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
pascalbulsing schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:55:
[...]

Wat krijg je te zien op je tv als je op de afstandsbediening i+ drukt ? Zit naast de 0
Bij audio zou dan Dolby 3/2.1 o.i.d moeten staan als hij juist is aangesloten en de DIG. IN aan de juiste EXT is gekoppeld.

Ik vermoed dat het geluid van je DVD via de SCART naar je tv gaat en die stuurt het dan, welliswaar digitaal als PCM, door naar je radio. Ik zou dat ff checken.
hm, goeie :) ik heb volgens mij in de tv wel de juiste audio in aan de ext gekoppeld, vanavond maar eens kijken :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
berties schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:50:
[...]

Als jij er een verloopstekker bij hebt die van DVI naar VGA gaat is je DVI vermoedelijk een analoge DVI (DVI-I), daarvan kun je naar VGA maar niet naar HDMI zoals jij zou willen.
Alhoewel er iemand is op dit forum die anders beweert (Rollie2007), maar die laat het na uit te leggen hoe hij dat doet..... ;)

Als ik kijk naar een overzicht link van productreviews binnen tweakers heeft alleen de HD2400 Pro een DVI-D en de rest een DVI-I, dan gaat het niet werken. Kijk dit even goed na!
Op een sticker op de doos staat,HD2600 XT 256M GDDR3 AGP VGA/TVO/DVI-I
Dus gaat het helaas niet werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Daarom zal die converter waar je naar zoekt er ook niet bij hebben gezeten. Daar heb jij in jouw geval namelijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:02:
[...]

hm, goeie :) ik heb volgens mij in de tv wel de juiste audio in aan de ext gekoppeld, vanavond maar eens kijken :)
ik heb geloof ik begrepen dat die dig in/out stom genoeg niet in staat is om 5.1 geluid te vertragen en door te geven. alles komt er als 2.1 of 2.0 uit. had met rechten te maken. Maar is idd ueberstom, vervelend, onhandig en slaat nergens op.

Jammer genoeg is die TV-hardware niet zo makkelijk te modden als een gemiddelde voltmod. Of niemand zoekt het uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:16:
[...]

ik heb geloof ik begrepen dat die dig in/out stom genoeg niet in staat is om 5.1 geluid te vertragen en door te geven. alles komt er als 2.1 of 2.0 uit. had met rechten te maken. Maar is idd ueberstom, vervelend, onhandig en slaat nergens op.

Jammer genoeg is die TV-hardware niet zo makkelijk te modden als een gemiddelde voltmod. Of niemand zoekt het uit...
Dit klopt inderdaad. Ik los het op door de tv uit en weer aan te zetten en dan heb je opeens wel DD of DTS... Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Het is inderdaad zeer krom dat dit beveiligd is op een tv.
De enige mogelijkheid is om de firmware te modden maar dat is inderdaad ff iets anders als een voltmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:21:
[...]

Op een sticker op de doos staat,HD2600 XT 256M GDDR3 AGP VGA/TVO/DVI-I
Dus gaat het helaas niet werken bij mij.
Weet ff niet wat het verschil tussen DVD-I en D nou procies inhoud, maar heeft dat dan te maken of een HD 2400 of 2600 geluid kan uitsturen ook al is dit een AGP versie ?

Alle info die ik ff snel heb bekeken laten zien dat ook de AGP versie over de audio eigenschap beschikt... Misschien dat er ook varianten zijn waar echt geen audio op zit, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
pascalbulsing schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:30:
[...]

Weet ff niet wat het verschil tussen DVD-I en D nou procies inhoud, maar heeft dat dan te maken of een HD 2400 of 2600 geluid kan uitsturen ook al is dit een AGP versie ?

Alle info die ik ff snel heb bekeken laten zien dat ook de AGP versie over de audio eigenschap beschikt... Misschien dat er ook varianten zijn waar echt geen audio op zit, maar dat weet ik niet.
DVI-I is de analoge variant. Deze stuurt dus een analoog video signaal over de kabel. De DVI-D is de digitale variant. Deze stuurt het signaal digitaal over de kabel.
Van DVI-D naar HMDI is een kwestie van de kabeltjes anders bedraden. Daar zijn dan ook vele converters voor te kopen (of zelfs kabel met aan de ene kant DVI-D en aan de andere kant HMDI). Maar van een analoog signaal (DVI-I) naar een digitaal signaal (HDMI of DVI-D) gaat niet zonder een d/a converter die het signaal van analoog naar digitaal omzet.

Als er op de doos al staat dat het een DVI-I aansluiting is, dan kun je doen wat je wil maar deze kun je niet zomaar met een convertertje naar HDMI krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:50:
Bijna goed :)
DVI-D is alleen digitaal signaal, DVI-A is alleen analoog, en DVI-I is beide. Op videokaarten zitten over het algemeen DVI-I poorten, zodat je die zowel digitaal als analoog kunt gebruiken. Zonder verloop met DVI-kabel, of met verloop als VGA (analoog) of HDMI (digitaal).

(Of er bij HDMI dan geluid zit hangt van de kaart en verloopplugjes af, omdat DVI officieel geen geluid transporteert en je dus afhankelijk bent van een niet-standaard aansluitingsmethode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:45:
[...]

DVI-D is alleen digitaal signaal, DVI-A is alleen analoog, en DVI-I is beide. Op videokaarten zitten over het algemeen DVI-I poorten, zodat je die zowel digitaal als analoog kunt gebruiken. Zonder verloop met DVI-kabel, of met verloop als VGA (analoog) of HDMI (digitaal).

(Of er bij HDMI dan geluid zit hangt van de kaart en verloopplugjes af, omdat DVI officieel geen geluid transporteert en je dus afhankelijk bent van een niet-standaard aansluitingsmethode)
Ik dat geval heeft Richard-- misschien nog geluk! Dan wordt het gewoon proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:45:
[...]

Ik dacht ook hetzelfde. Het moet dus ook bij jouw combinatie mogelijk zijn... Ik zou zeggen probeer het gewoon met zo'n adapter...

Er zit buiten het geluid ook een ander verschil in de adapters.
Nu heb ik met de orginele ATi adapter beeld vanaf dat de pc aangaat. Dus bios scherm, bootlogo Vista en dan het bureaublad.

Met andere krijg ik pas beeld als Vista geheel is opgestart en op het bureaublad staat.

[ Voor 16% gewijzigd door bulsing op 13-02-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de "trotse" bezitter van een 42pfl9732 toestel. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit ( met digitale televisie) . Lang getwijfeld of ik 37 of 42" zou kiezen omdat ik op "slechts" 3.2 m van toestel zit, maar de cash back aktie heeft me overtuigd om 42" te nemen en die kijkafstand is echt wel perfect, zou geen kleinere niet meer willen ;-)

Maar mijn grootste teleurstelling is echt wel het fel besproken "picture delay" probleem.
Ik had erover gelezen en het leek mij allemaal overdreven en verwaarloosbaar , maar ik baal er echt van.
Ik speel dagelijks call of duty 4 op ps 3 , voorheen op een goedkoper sharp aquos breedbeeldtoestel. Ik kon mij echt goed verdedigen en was vaak één van de betere bij online gaming , maar nu heb ik het gevoel dat ik overal te traag ben , schiet ik er meer naast dan erop bij manier van spreken en zeker met "het mes" afmaken lukt amper nog...

Mijn internet verbinding is nog steeds dezelfde als bij oude toestel dus dat mag het probleem niet zijn, ik heb ps3 aangesloten met een gold plated hdmi kabel ( koopje via het net 8€) in de winkel betaal je voor dit type 30 €) op hdmi 3 uitgang en "blu ray " op tv ingesteld op deze uitgang.

Ik las op forum hier dat SPEL ook een optie was , zou dit veel uitmaken, zou het aan hdmi kabel kunnen liggen , zou... pff ik vind het echt jammer, tv is verder echt top maar gaming is my 2nd life...

Trouwens niet online pes 2008 spelen met vrienden geeft zelfs af en toe een vertraging , komaan zeg voor een toestel van +/- 2000 € !!!!!

Iemand dezelfde ervaring of enig advies ????

Alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:56:
Maar mijn grootste teleurstelling is echt wel het fel besproken "picture delay" probleem.
Ik had erover gelezen en het leek mij allemaal overdreven en verwaarloosbaar , maar ik baal er echt van.
Ik speel dagelijks call of duty 4 op ps 3 , voorheen op een goedkoper sharp aquos breedbeeldtoestel. Ik kon mij echt goed verdedigen en was vaak één van de betere bij online gaming , maar nu heb ik het gevoel dat ik overal te traag ben , schiet ik er meer naast dan erop bij manier van spreken en zeker met "het mes" afmaken lukt amper nog...

Ik las op forum hier dat SPEL ook een optie was , zou dit veel uitmaken, zou het aan hdmi kabel kunnen liggen , zou... pff ik vind het echt jammer, tv is verder echt top maar gaming is my 2de life...

Trouwens niet online pes 2008 spelen met vrienden geeft zelfs af en toe een vertraging , komaan zeg voor een toestel van +/- 2000 € !!!!!

Iemand dezelfde ervaring of enig advies ????

Alvast bedankt !!
Geen advies maar wel een opsomming van de bekende problemen met deze 99,97 en 96 serie.
Van het engels AVS forum : http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=613872

Stukje van de tekst van iemand die alles netjes gerubriceerd heeft.

Known problems/faults with the 9632/9732/9900 range with .015 firmware upgrade
------------------------------------------------------------------------------

1) Picture Lag is present of about 120-150ms (game input and lipsync).

- There is no way to shorten this dealy even by removing all
picture enhancing features.
- Less than expected gaming experiance.
- If you follow Philips guide lines for removing lipsink
(feeding audio in and out of the LCD) you'll loose DTS/5.1
due to HDCP protection rules (downgraded) unless you
use HDMI 3 (see point 5a).

2a) DNM (digitial natural motion) and Perfect Pixel HD do not work if you
have the LCD's source input set to 'PC'.

- Even though the options are available in the menues (not greyed out)
the enhancement is missing in the displayed picture.
- Removing 'PC' input results in poor 1080p quality for PC connections
(picture flicker on mouse pointer movements) but DNM will work.

2b) Playstation 3 GUI glitching, noticeable in PS3 store when in 1080p.

- A solution is to set the input as 'PC', however doing this disables
DNM which is not acceptable when waching Bluray (see point 2a).

2c) Interlacing can be seen in moving objects at 1080p.

- It seems the LCD converts 1080p signals back to 1080i and then
incorrectly back to 1080p.
- It is suggest that this is the reason for point 2b.

3) Even though the LCD is suppost to be 14bit color processing it seems
to suffer from bad color banding.

- Displying a Color gradient chart shows the problem perfectly.

4a) Sources using EXT1 / EXT2 (RGB) suffer poor picture quality (blured).

- Greens edges appears on screen (esp between grey graidents).

4b) Sources using EXT1 / EXT2 (RGB) suffer Sudden drops in contrast.

- Contrast drops happen frequently when using a Wii console.

5a) HDMI 1 and 2 cannot pass DTS/5.1 audio to the LCD's digital output,
instead it is downsampled to stereo.

- HDMI 3 seems to allow this (apart from on HDCP protected content)
but it can be tricky to get working and its possible it does not
work on all SSB types.

5b) If you have three HDMI sockets plugged in at the same time some can
stop working. You have to unplug one for the others to work again.

- This is solved by an upgraded SSB board inside the LCD, it can be
determined if you have the new SSB by your serial number, if it has
an 'A' its the old board, a 'E' is the new board.

6) Problems with the EPG if a card is present in the common port with no
active subscriptions in progress.

- The EGP can lock up (but you can still exit).
- Exiting the EPG can cause an unsupported format message for a few seconds.
- Problem can be solved by removing the CI adapter.

7) A high pitched whine can be heard when the screen is in standby.

- Some screens suffer this problem more than others.
- It is said the PSU causes this problem.
- This is not fixable via a firmware upgrade.
- Only solution is to unplug the LCD totally.

------------------------------------------------------------------------

According the the specs the new SSB does not support 14 bit picture
processing although philips clearly advertise this screen does.

- Old board model number is PNX8537.
- New board model number is PNX8541.
- http://www.nxp.com/#/aip/aip=[aip=200435]|pp=[v=d,t=aip,i=200435,fi=,ps=0]|[0][0]

The Eco-SSB lacks two “not commercial exploited” functions, being the YC-input
on the SCART connector and the SPDIFinput connector. They are further fully
compatible with the actual used ones.

Some delta’s with respect to the “Eco” SSB compared with the “normal” SSB are:

- No LED’s for “board is started” and “image on LVDS output”.
- Changeover from PNX8537 to PNX8541 for better picture quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indd belachelijk dat het spelen haast niet te doen is op een tv van bijna 2000euro.
Welke LCD tv vandaag de dag heeft de minste input lag en kan wel goed omgaan met een console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mischien dat je daar een apart topic voor kan openen, of in een topic kan posten? Dit topic gaat over het huidige assortiment van philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:39:
[...]

Ik dacht ook hetzelfde. Het moet dus ook bij jouw combinatie mogelijk zijn... Ik zou zeggen probeer het gewoon met zo'n adapter...

Er zit buiten het geluid ook een ander verschil in de adapters.
Nu heb ik met de orginele ATi adapter beeld vanaf dat de pc aangaat. Dus bios scherm, bootlogo Vista en dan het bureaublad.

Met andere krijg ik pas beeld als Vista geheel is opgestart en op het bureaublad staat.
Ik gebruik nu een DVI-D - HDMI kabel Klik
Ik heb wel gewoon vanaf het moment dat ik de pc opstart beeld,bootlogo,bios enz enz
Begin nu te twijfelen of ik zo'n adapter moet kopen :S
Om € 20,- of meer uit te geven voor iets dat straks niet werkt zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.

Edit:
Ik vraag me eigenlijk of waarom ATI dan niet de DVI-HDMI adapter erbij heeft gedaan als het zou werken?
Ze doen het dus wel bij andere kaarten erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Richard-- op 13-02-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mooi topic dit, veel informatie. Alleen jammer dat ik nu tot de conclusie ben gekomen dat wij toch maar geen 42pfl9632 gaan kopen, teveel input lag |:( en geen true 1080p (intern 1080i en slechte eind de-interlacer waardoor de-interlacing artefacts ontstaan 8)7).

Opnieuw op zoek dan maar weer. Jammer, ik wilde an sich graag een Philips, ambilight lijkt me erg cool.

In mijn ogen is dit in de huidige markt eigenlijk ineens een behoorlijk kansloze TV. Massas mensen willen gamen, dan is 120ms echt te veel lag. En een 1080p TV kijk je toch echt om 1080p content te kijken, niet om brak ge-re-interlacete de-interlacete dingen te kijken. DOH! -O-

update: vind net deze info http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=6105639&postcount=1073 Je schijnt die lag dus kwijt te zijn als je pixel plus 3 uitzet, kan iemand die zo'n nieuwe Philips heeft en gamed dat wellicht testen?

[ Voor 19% gewijzigd door Jheroun op 13-02-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:15:
[...]

Ik gebruik nu een DVI-D - HDMI kabel Klik
Ik heb wel gewoon vanaf het moment dat ik de pc opstart beeld,bootlogo,bios enz enz
Begin nu te twijfelen of ik zo'n adapter moet kopen :S
Om € 20,- of meer uit te geven voor iets dat straks niet werkt zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.
Heb toch even zitten uitzoeken waar nou het verschil in zit dat ik met de ene adapter meer zie als met de andere. De ATI is van het type Dual Link DVI-D. De andere adapter is van het type Single Link DVI-D. Hij mist dus een paar pennetjes. Zal ongetwijfeld iets met de extra beeldmodi te maken hebben die bij de ATI wel ter beschikking heb. Plus niet te vergeten de audio waar het eigenlijk allemaal om begonnen is :)

Waarom bestel je 'm niet ergens online. Dan heb je het wettelijk recht op 7-dagen bedenktijd om van de koop af te zien. Ook zou je een afspraak kunnen maken met een winkel dat je 'm retour mag bregen in het geval het niet werkt (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen)
Aan de andere kant zou ik er € 20 tegenaan willen gooien om te kijken of het werkt. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

't zou natuurlijk wel een geheel digitale keten zijn PC > TV > Receiver...

Laat het ons allen weten indien het gelukt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:41:
[...]

Heb toch even zitten uitzoeken waar nou het verschil in zit dat ik met de ene adapter meer zie als met de andere. De ATI is van het type Dual Link DVI-D. De andere adapter is van het type Single Link DVI-D. Hij mist dus een paar pennetjes. Zal ongetwijfeld iets met de extra beeldmodi te maken hebben die bij de ATI wel ter beschikking heb. Plus niet te vergeten de audio waar het eigenlijk allemaal om begonnen is :)

Waarom bestel je 'm niet ergens online. Dan heb je het wettelijk recht op 7-dagen bedenktijd om van de koop af te zien. Ook zou je een afspraak kunnen maken met een winkel dat je 'm retour mag bregen in het geval het niet werkt (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen)
Aan de andere kant zou ik er € 20 tegenaan willen gooien om te kijken of het werkt. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

't zou natuurlijk wel een geheel digitale keten zijn PC > TV > Receiver...

Laat het ons allen weten indien het gelukt is...
Via internet bestellen heb je 7 dagen bedenktijd ja daar heb je gelijk in.
Heb al gezocht waar ik em kan bestellen maar kan em nergens vinden,weet jij toevallig
wie em verkoopt??

De kabel die ik nu heb is ook een Dual link DVI-D

• Raymond
Jheroun schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:35:
p=6105639&postcount=1073[/url] Je schijnt die lag dus kwijt te zijn als je pixel plus 3 uitzet, kan iemand die zo'n nieuwe Philips heeft en gamed dat wellicht testen?
Valt niet te testen, de 9xxx serie heeft geen pixel plus 3, maar perfect pixel HD.
Prima info daar, op avsforums 8)7

• Jheroun
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:00:
[...]

Valt niet te testen, de 9xxx serie heeft geen pixel plus 3, maar perfect pixel HD.
Prima info daar, op avsforums 8)7
Ik dacht dat dat hetzelfde was, ik ben geen expert (pas een paar weken naar een TV aan het zoeken). Maar volgens mij heet het hier perfect pixel HD en bv in de USA pixel plus 3. Correct me if Im wrong, leer ik ook weer wat ;)

Ik heb inmiddels een mailtje naar Philips gestuurd, ben benieuwd wat zij erop te zeggen hebben. Elders vond ik verschillende antwoorden van Philips, de één zei dat de lag weggaat als je dat natural motion gedoe uitzet, een andere (Philips australie) vermeldde dat het inderdaad 100ms is en dat daar niets aan te doen is.

• Raymond
Ik kan mij natuurlijk ook vergissen. Ik heb dat forum weleens bekeken (vooral de topics die hier gelinkd worden) en ik zie vooral users daar posten met prijzen in engelse ponden, dus ik ging ervanuit dat het een engels forum is :)

Op de NL website van philips zie ik idd helemaal geen Pixel Plus 3 staan, maar als ik de amerikaanse philips site bezoek en ik klik op televisions, dan kan ik als filter zowel perfect pixel HD als pixel plus 3 kiezen, dus eigenlijk reken ik erop dat het wel twee verschillende dingen zijn :)

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:45:
Ik kan mij natuurlijk ook vergissen. Ik heb dat forum weleens bekeken (vooral de topics die hier gelinkd worden) en ik zie vooral users daar posten met prijzen in engelse ponden, dus ik ging ervanuit dat het een engels forum is :)

Op de NL website van philips zie ik idd helemaal geen Pixel Plus 3 staan, maar als ik de amerikaanse philips site bezoek en ik klik op televisions, dan kan ik als filter zowel perfect pixel HD als pixel plus 3 kiezen, dus eigenlijk reken ik erop dat het wel twee verschillende dingen zijn :)
Pixel Plus 3 HD zat in de vorige series 9731 e.d. Ik heb voor de AUREA de 42PF9831 gehad en die had ook Pixel Plus 3 HD.
De reden dat ik toen naar de AUREA ben overgestapt was dat A. de resolutie maar 1366x768 was en B. de Natural Motion op materiaal > 576i al uitgeschakeld werd omdat de PP3HD engine hier niet sterk genoeg voor was.

Op de diverse fora die ik lees of in de gaten hou, houden ze het erop dat de lag altijd aanwezig is. Heb het zelf niet getest, maar je zou het kunnen testen om bijv. een digitale kabel receiver én via de scart aan te sluiten op je tv en digitaal op je receiver. Als je met alle opties uitgeschakeld geen verschil in timing hoort tussen het geluid van je tv en je receiver dan heb je idd geen lag meer.

• bulsing
  • Niet online
Richard-- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:51:
[...]

Via internet bestellen heb je 7 dagen bedenktijd ja daar heb je gelijk in.
Heb al gezocht waar ik em kan bestellen maar kan em nergens vinden,weet jij toevallig
wie em verkoopt??

De kabel die ik nu heb is ook een Dual link DVI-D
Heb hier wel iets:

http://www.diamondmm.com/store/product.php?productid=16277

http://cgi.benl.ebay.be/A...egoryZ93227QQcmdZViewItem

Verder is er idd niet veel over te vinden...

Verwijderd

Zoals ik gisteren gepost heb baalde ik over " LAG" probleem van de 42"pfl9732 bij PS3 ( vooral bij COD 4 )
Dankzij PASCALBULSING ' s post kwam ik op onderstaande link terecht:

De enigste aanpassingen die ik op mijn PS3 gedaan heb zijn:
---> instellingen
---> BD/DVD instellingen
---> BD 1080p 24 output (hdmi) op "AAN" gezet ipv automatisch !!!
---> beeldscherminstellingen : Y pb/CB Pr / Cr Super wit ( hdmi) op "AAN"

tv instellingen 42pfl9732 : hdmi 3 uitgang---> op "SPEL" gezet ipv op "blu ray"

En wat nu... Het gaat veel beter dan voorheen , er lijkt minder "dieptezicht" te zijn en ik kan terug gamen zoals op vorig toestel ( zie mijn laatste post) , schoten kom veel directer toe en reactiesnelheid is veel beter!!!

Er zal dus wel nog steeds een "lag" bestaan zoals die studies beweren maar deze instelling is echt wel een ferme verbetering!!!!!!!

ik weet eigenlijk "technisch" gezien niet wat ik nu eigenlijk aangepast heb maar het loont de moeite!

---http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=6105639&postcount=1073

I have now identified all the really detrimental LAG is caused by Pixel Plus 3 HD.

If you set the Xbox360 via component to Game, make sure everything you want is on or off apart from pixel plus 3 then you will be fine. i have a ever growing ranking on COD4 and before when my bro noticed the delay compared to his 37" x3030D toshiba it is now completley and enjoyably playable.
also its crisper in 1080i from xbox dash settings than either 720p or 1080p

sadly PP3 is now off and it did add a nice crispnees like upscaling and some extra colour depth but having kept it off for a few hours all it did was take the PP3 on setting + sharpness from 4 and now with pixel plus off i moved my sharpness to 6 to compensate. its smooth now and id still like it on not slowing gaming down but its not the end of the world.

so with games iam happy !

im sure i had HDMN working on games when i first got the set but it only seems to work on HDMI and freeview now

settings for PS3:

((blueray on PS3 via HDMI
HDMI 24fp 1080p set to: ON (note not automatic !)
HDMI colour set to: Auto
HDMI perfect white set to: ON

TV

conection name blueray
Unscaled in format menu of TV
pixelplus3 activated
medium HDNM turned on
dynamic contrast on minimum or off (off for video on for CGI content)
active control: on
(this is actually a great way to remove the natural motion artifacts and keep the image fluid without everything being speeded up too much)
85 contrast
57 brightness (lower is more 3d and higher brings some naturalness)
colour 58 (ok so 50 is perfect but removing to greyscale then adding i got to my prefered level of colour add presance)
sharpness: 5-6 (6 is incredible)

all mpeg and noise reduction off + any colour enhancement off

tweaked 1 stage of green from picture, removed some red a touch and lost some blue to leave a more neutral colour balance.

watching BBC Planets blueray is JAW DROPPING, like everyone watching had never seen anything so clear and there were some envious looks
watched IceAge 2 was Perfect like a digital painting !

even though im sure there is probably tearing and line flicker with HD, the image is just perfect, black is great also ! but im just imagining how much of an effect will it have if i definatley know the firmware will fix it ???

if the update cures tearing and line flicker it will make Blueray and HD displayed beyond perfect (( in guessing its already imense !)) HDMN is a must and for all those who may find a sony slightly better and yes the best sony is a good rival, below this nothing can touch this philips when correctly setup
only thing i have to say in defence of this quirky philips is that 24fps HD is way to slow and jerky im very glad to have Natural motion

so really

dont activate pixel plus on component video it does induce lag.

and fingers crossed philips will sort these minor but extremley irratating issues in feburary with a firmware update then we will have the perfect set.

(and i still think the more that email the better or there may be no update !)

btw.. graduation and shadow details ? i can vouch that it is miles better than some of the other 1080p screens ive viewed and owned.. like i originally said i couldnt even play quake4 on my old screen, now dim areas have lots of visible detail.

very good under £1500 for 47" with this build i have no transformer buzz on standby at first i did but now it is gone and of course the styling and ambilight are the cherry on the cake.

hope some of this post helps.

its an awesome set, the best tv ive ever owned......... nearly

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Ik volg de discussie over de 'lag' niet helemaal. Zijn er mensen die daadwerkelijk problemen ondervinden van deze 'lag'? Of zit het alleen maar tussen de oortjes van de potentiele kopers?

Ik ben reeds 3 maanden in het bezit van een 37 PFL9732 en heb daarop een PS3 aangesloten. Met Uncharted, Moterstorm of COD4 heb ik nog nooit IETS gemerkt van een vertraging of iets dergelijks!? In mijn ogen een non-issue die hier gediscusseerd wordt.

Verwijderd

Gepperd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:51:
Ik volg de discussie over de 'lag' niet helemaal. Zijn er mensen die daadwerkelijk problemen ondervinden van deze 'lag'? Of zit het alleen maar tussen de oortjes van de potentiele kopers?

Ik ben reeds 3 maanden in het bezit van een 37 PFL9732 en heb daarop een PS3 aangesloten. Met Uncharted, Moterstorm of COD4 heb ik nog nooit IETS gemerkt van een vertraging of iets dergelijks!? In mijn ogen een non-issue die hier gediscusseerd wordt.
heb je ervoor COD 4 gespeeld op ander tv toestel? " kan je dus werkelijk vergelijken wat het verschil is ? ik wel en plots ging was het bijna een ander spel , ik schoot er meer naast dan op, was altijd stap te laat met mijn mes enz... het was geen "lag" zoals bij online gaming wel eens voorvalt , nee want ik had perfecte verbinding, het leek alsof tv alles trager verwerkte dan voorheen , zonder schokkende beelden ofzo maar ik was precies een NOOB, ben ondertussen al een lv 5 prestige mode bezig , heb er al enkele dagen opzitten dus ;-) , en plots was ik bij de laatste ipv bij eerste bij online gaming, probeer mijn instellingen die ik gepost heb eens even , misschien geeft het voor jou ook een verbetering!? Het eerste wat me opviel was dat mijn "radar" bij COD 4 ook veel groter en gedetailleerder leek dan bij vorige instellingen !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 11:09 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

Hmm, ik heb een 42PFL9732 en een PS3 en ik heb tot nu toe totaal geen last gehad van lag. Ik ben hier erg gevoelig voor dus als er lag zou zijn zou ik dit 100% zeker merken.

Mijn model is uit december 2007, hij kwam direct uit de Philips fabriek toen, dus een van de laatste modellen.

[ Voor 24% gewijzigd door KhaZ op 14-02-2008 11:45 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Jheroun
  • Niet online

Of je er last van hebt of niet is vrij persoonlijk maar die input lag zit niet tussen de oren. Er hebben genoeg mensen fotos laten zien van een 9632 serie panel naast een monitor of crt tv met op beide een door een computer gegenereerde klok. Op al die foto's loopt de Philips zo'n 120ms achter.

Ik ben erg zeikerig over dat soort dingen dus ik weet vrij zeker dat ik daar last van zou krijgen. Op de PC werd ik bijvoorbeeld ook helemaal gek van de hellgate london demo, daar zit, in het spel, een input delay op de muis, ook van ongeveer 100ms ofzo. Een vriend van mij heeft daar geen last van en vindt het spel geweldig, voor mij is het daarom onspeelbaar en ik heb hem dan ook niet gekocht.

Het hangt ook sterk van het spel af. In een adventure ofzo merk je het vast niet maar een shooter wordt wat lastig hiermee. Wii sports tennis lijkt me ook een ramp met zo´n vertraging.

Wat ik van al die fora niet snap is dat er niet iemand echt uitvoerig getest en foto´s gemaakt heeft. Zo is er nog steeds de vraag of HDMI minder vertraagd dan component en of uitzetten van HDNM, Pixel perfect, etc, etc. Helpt. Als de delay daarmee onder de 70ms komt is het probleem waarschijnlijk vrijwel onmerkbaar. Mocht iemand een thread weten waar het wel allemaal instaat of zelf fotos kunnen maken dan hoor ik het graag :)

• bulsing
  • Niet online

100% zeker dat het niet tussen de oren zit. Er is wel degelijk een mate van lag. Verschillende fora spreken dan over lag die verschillend is.
Als jij er geen last van hebt dan is dat natuurlijk hardstikke goed, net zoals ik het wel constateer maar er geen last van heb daar ik geen hardcore gamer ben. Al zou er 4 seconden lag zijn dan vind ik het nog best, als het geluid maar gelijk loop met het beeld.
Maar als gamer is dit gewoon onacceptabel daar is geen discussie voor nodig.

Dat jij het kwalificeer als een non-issue zegt meer over jouw reactie vermogen om het uberhaupt te constateren óf anders heeft jouw persoonlijke tv inderdaad geen lag in tegenstelling tot de (potentiele) kopers die dat wel hebben. Tevens stel je dan gelijk dat mensen die het uitvoerig getest hebben en er een aantoonbare foto van hebben gemaakt, zoals op het engelse AV te vinden is, maar even voor gek neer omdat het toch 'tussen de oren zit'.

Sluit je SPDIF van je PS3 (neem aan dat dat apparaat dat wel heeft) maar eens direct aan op je receiver. Zet het geluid van de receiver en de tv even hard en je zal horen dat het geluid hol word of zelfs bij de tv vertraagd is. Er is dus ALTIJD sprake van lag hoe je ook wend of keert.

Verwijderd

KhaZ schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:44:
Hmm, ik heb een 42PFL9732 en een PS3 en ik heb tot nu toe totaal geen last gehad van lag. Ik ben hier erg gevoelig voor dus als er lag zou zijn zou ik dit 100% zeker merken.

Mijn model is uit december 2007, hij kwam direct uit de Philips fabriek toen, dus een van de laatste modellen.
Acht maanden ben ik met keuze toestel bezig geweest en aangezien kameraad 9732 gekocht had en alles perfect leek, heb ik hem ook gekocht ( 42") en dit trouwens via personeelswinkel philips te dendermonde (belgie) , geleverd 31 januari na een wachttijd van 10 dagen , dus ook recent model.

Kameraad heeft COD 4 gekocht toen hij zijn nieuw toestel al had, hij heeft nooit anders geweten, ik heb het eerst op mijne oude dan op mijn nieuwe tv gespeeld en dat was echt "wennen" . Je denkt eerst dat je aan je grotere scherm en kleuren moet wennen maar na enkele directe confrontaties online wist ik dat het niet meer aan mij lag en dat ik niet altijd "te laat" reageerde en zo afgeknald werd . Ik had voor aankoop over die 120ms vertraging gelezen en tijdens het gamen zat het steeds in mijn achterhoofd, nu dankzij bovenvermelde instellingen (vorige posts) is het alleszins veel verbeterd en blijft het echt een toptoestel voor mij!
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.