Bedoel je dan die instellingen over de PS3 of die over uitzetten van dingen op de TV, of beide? Als dat echt werkt komt deze TV weer bovenaan mijn lijstje te staan, zogauw ik een foto gezien heb om te bewijzen dat het niet om een placebo effect gaatVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:15:
[...]
Acht maanden ben ik met keuze toestel bezig geweest en aangezien kameraad 9732 gekocht had en alles perfect leek, heb ik hem ook gekocht ( 42") en dit trouwens via personeelswinkel philips te dendermonde (belgie) , geleverd 31 januari na een wachttijd van 10 dagen , dus ook recent model.
Kameraad heeft COD 4 gekocht toen hij zijn nieuw toestel al had, hij heeft nooit anders geweten, ik heb het eerst op mijne oude dan op mijn nieuwe tv gespeeld en dat was echt "wennen" . Je denkt eerst dat je aan je grotere scherm en kleuren moet wennen maar na enkele directe confrontaties online wist ik dat het niet meer aan mij lag en dat ik niet altijd "te laat" reageerde en zo afgeknald werd . Ik had voor aankoop over die 120ms vertraging gelezen en tijdens het gamen zat het steeds in mijn achterhoofd, nu dankzij bovenvermelde instellingen (vorige posts) is het alleszins veel verbeterd en blijft het echt een toptoestel voor mij!
Verwijderd
deze:Jheroun schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:34:
[...]
Bedoel je dan die instellingen over de PS3 of die over uitzetten van dingen op de TV, of beide? Als dat echt werkt komt deze TV weer bovenaan mijn lijstje te staan, zogauw ik een foto gezien heb om te bewijzen dat het niet om een placebo effect gaat
De enigste aanpassingen die ik op mijn PS3 gedaan heb zijn:
---> instellingen
---> BD/DVD instellingen
---> BD 1080p 24 output (hdmi) op "AAN" gezet ipv automatisch !!!
---> beeldscherminstellingen : Y pb/CB Pr / Cr Super wit ( hdmi) op "AAN"
tv instellingen 42pfl9732 : hdmi 3 uitgang---> op "SPEL" gezet ipv op "blu ray"
de graphics zijn amper verschillend , het gaat over de gameplay zelf, het spel reageert beter dan bij mijn vorige standaard instellingen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 19:22 ]
Ik heb vandaag een ATI DVI-HDMI adapter besteld,als ik em binnen heb laat ik wel of het werkt of niet.
Ik heb nu een maand een 37PFL9732.
Ben er erg tevreden over, enige waar ik mij aan stoor: aan de bovenkant, rechts van het midden, zit een ambilight-led die duidelijk roder is dan de andere. Meest opvallend uiteraard als de ambilight op wit staat ingesteld. Dit lijkt, als ik dit topic teruglees, bij meer mensen voor te komen.
Nou stoort het mij niet genoeg dat ik de TV naar de winkel (Mediamarkt) terugbreng en weken wil missen - maar als Philips dat soort dingen thuis vervangt heb ik daar wel interesse in.
Is het gewoon een kwestie van een Philips servicelijn bellen? Hoe moeilijk wordt er over gedaan?
Ben er erg tevreden over, enige waar ik mij aan stoor: aan de bovenkant, rechts van het midden, zit een ambilight-led die duidelijk roder is dan de andere. Meest opvallend uiteraard als de ambilight op wit staat ingesteld. Dit lijkt, als ik dit topic teruglees, bij meer mensen voor te komen.
Nou stoort het mij niet genoeg dat ik de TV naar de winkel (Mediamarkt) terugbreng en weken wil missen - maar als Philips dat soort dingen thuis vervangt heb ik daar wel interesse in.
Is het gewoon een kwestie van een Philips servicelijn bellen? Hoe moeilijk wordt er over gedaan?
Als je binnen de 2 weken na aankoop zit mag je 'm omruilen bij MM. Had ik ook met mijn eerste AUREA. Die wilde na 1 week niet meer aan. Zonder problemen mogen omruilen.vanaalten schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:30:
Ik heb nu een maand een 37PFL9732.
Andere optie is de consumentenlijn van Philips bellen en vragen om het te laten fixen. Heb begrepen dat het iets softwarematigs is... Mijn ambilight module voor-midden bleef ook een beetje rood/roze is verholpen. Moest de tv wel 3 weken missen
Ha, nee, heb 'm een maand.pascalbulsing schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:11:
Als je binnen de 2 weken na aankoop zit mag je 'm omruilen bij MM. Had ik ook met mijn eerste AUREA. Die wilde na 1 week niet meer aan. Zonder problemen mogen omruilen.
Mmmm... zal ze eens bellen. Drie weken missen heb ik niet zo'n zin in, maar misschien dat het tegenwoordig minder is. Ik had eigenlijk gehoopt dan een monteur dat soort dingen op locatie zou kunnen doen.Andere optie is de consumentenlijn van Philips bellen en vragen om het te laten fixen. Heb begrepen dat het iets softwarematigs is... Mijn ambilight module voor-midden bleef ook een beetje rood/roze is verholpen. Moest de tv wel 3 weken missen
Verwijderd
In eerste instantie wordt het een homeservice. Is het een defect die niet thuis verholpen kan worden, dan nemen ze de TV mee naar de werkplaats en krijg je een leentoestel. Even voor de duidelijkheid:vanaalten schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:19:
[...]
Ha, nee, heb 'm een maand.
[...]
Mmmm... zal ze eens bellen. Drie weken missen heb ik niet zo'n zin in, maar misschien dat het tegenwoordig minder is. Ik had eigenlijk gehoopt dan een monteur dat soort dingen op locatie zou kunnen doen.
Er wordt echter alleen voor bepaalde modellen (upmarket) een homeservice/leentoestel aangemaakt. Bel voor meer info de Philips klantenservice 0800-8407
Ik heb mijn 37PFL9632 nu drie weken en met de instellingen op "spel" via HDMI 1 heb ik geen last van inputlag. Wat veel mensen vergeten is dat ieder toestel, van iedere farikant last heeft van inputlag en dat dit dus niet alleen bij Philips te vinden is. Bij normaal tv kijken of DVD is de inputlag trouwen helemaal een non issue want daar heb je geen interactie. De inputlag is een offer dat gebracht is om de best mogelijke beeldkwaliteit te bieden en dat is ze gelukt. Vooral met SD signaal (digitale tv van casema) is het beeld absoluut onovertroffen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Bij mij hadden ze de eerste keer de modules in mijn bijzijn omgewisseld (Aurea dus helemaal uit elkaar en weer in elkaar geschroeft zien worden).pascalbulsing schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:11:
[...]Mijn ambilight module voor-midden bleef ook een beetje rood/roze is verholpen. Moest de tv wel 3 weken missen
Toen bleek het op een plek iets minder te zijn geworden maar in het midden onder on veranderd. Bij een tweede keer bellen werd mij medegedeeld dat ze er niks aan konden doen. In combi met meer problemen etc had ik toen besloten afscheid te nemen van het toestel, maar nu hebben ze op dit probleem dus wel iets...? Als het iets software matigs is zou het toch in een firmware update moeten kunnen of moeten ze bij elke tv elk LEDje afzonderlijk gaan afregelen?
Verder zag ik vandaag Radio Donna op één. Daar hing nu een aurea op de achter grond.
Verwijderd
Hierbij ook geen verschil tussen internet en "normale" winkels wat betreft de afkomst van de tv?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:20:
In eerste instantie wordt het een homeservice. Is het een defect die niet thuis verholpen kan worden, dan nemen ze de TV mee naar de werkplaats en krijg je een leentoestel. Even voor de duidelijkheid:
Er wordt echter alleen voor bepaalde modellen (upmarket) een homeservice/leentoestel aangemaakt. Bel voor meer info de Philips klantenservice 0800-8407
Verwijderd
Ik heb dit nagevraagd maar het kan niet via een software update. Ze hebben de mijne meegenomen en het was dus softwarematig 285 euro koste de software overigensVerwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:52:
[...]
Bij mij hadden ze de eerste keer de modules in mijn bijzijn omgewisseld (Aurea dus helemaal uit elkaar en weer in elkaar geschroeft zien worden).
Toen bleek het op een plek iets minder te zijn geworden maar in het midden onder on veranderd. Bij een tweede keer bellen werd mij medegedeeld dat ze er niks aan konden doen. In combi met meer problemen etc had ik toen besloten afscheid te nemen van het toestel, maar nu hebben ze op dit probleem dus wel iets...? Als het iets software matigs is zou het toch in een firmware update moeten kunnen of moeten ze bij elke tv elk LEDje afzonderlijk gaan afregelen?
Verder zag ik vandaag Radio Donna op één. Daar hing nu een aurea op de achter grond.
Verwijderd
Heb je bij de spelinstelling ook geen last van achterlopend geluid bij het kijken van dvd?swopdark schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:59:
Ik heb mijn 37PFL9632 nu drie weken en met de instellingen op "spel" via HDMI 1 heb ik geen last van inputlag. Wat veel mensen vergeten is dat ieder toestel, van iedere farikant last heeft van inputlag en dat dit dus niet alleen bij Philips te vinden is. Bij normaal tv kijken of DVD is de inputlag trouwen helemaal een non issue want daar heb je geen interactie. De inputlag is een offer dat gebracht is om de best mogelijke beeldkwaliteit te bieden en dat is ze gelukt. Vooral met SD signaal (digitale tv van casema) is het beeld absoluut onovertroffen.
In het forum van de buren al wat meer info over de nieuwe modellen reeks
99,97 en 96
hier: Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series
99,97 en 96
hier: Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series
ah, ik zie dat op de 9903 de UTP-aansluiting is teruggekeerd, evenals een vga aansluiting.
De kaartlezer ontbreekt nu wel weer. Toch wel vreemd dat we nog steeds niet op het niveau van de 9731 zitten (die gewoon alles had qua aansluitingen)
De kaartlezer ontbreekt nu wel weer. Toch wel vreemd dat we nog steeds niet op het niveau van de 9731 zitten (die gewoon alles had qua aansluitingen)
Verwijderd
Heel scherp...Raymond schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:10:
Het geluid loopt nooit achter, hooguit voor.
Huidige TV staat op instorten - gisteren samen met mijn vriendin wezen kijken - wordt zeker een 37"
Zat zelf te kijken naar de 9732 - erg mooi scherm.
Verder kan ik weinig verschil zien tussen de 9632 en 9732, behalve dan de Surround ambilight.
Zijn er nog andere grote verschillen ?
Zat zelf te kijken naar de 9732 - erg mooi scherm.
Verder kan ik weinig verschil zien tussen de 9632 en 9732, behalve dan de Surround ambilight.
Zijn er nog andere grote verschillen ?
Ik ben voornemens de Philips 37pfl9732d te kopen, echter ik lees nu her en der berichten dat deze TV niet goed werkt met de Xbox360 vanwege lag (op het scherm) tot wel 130ms. Is er iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Ik kan het haast niet geloven dat dit het geval zou zijn.
Join the club, ik was ook enthousiast over die 9632 serie tot ik die lag ontdekteSvennos1 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:20:
Ik ben voornemens de Philips 37pfl9732d te kopen, echter ik lees nu her en der berichten dat deze TV niet goed werkt met de Xbox360 vanwege lag (op het scherm) tot wel 130ms. Is er iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Ik kan het haast niet geloven dat dit het geval zou zijn.

Ik ben erin gedoken (zuiver theoretische research, ik heb niet zo'n TV) en kan vooralsnog bevestigen dat die lag erin zit en dat je er niets aan doet. Ik heb Philips gemailed maar nog niets teruggehoord. Over een paar maanden komen de nieuwe modellen, hopelijk hebben die er geen last meer van.
Mmmm, het komt dus zowel in de 97xx als de 96xx serie voor? Ik vindt het zo'n raar verhaal.Jheroun schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:25:
[...]
Join the club, ik was ook enthousiast over die 9632 serie tot ik die lag ontdekte![]()
Ik ben erin gedoken (zuiver theoretische research, ik heb niet zo'n TV) en kan vooralsnog bevestigen dat die lag erin zit en dat je er niets aan doet. Ik heb Philips gemailed maar nog niets teruggehoord. Over een paar maanden komen de nieuwe modellen, hopelijk hebben die er geen last meer van.
Verwijderd
Raar is het niet echt. Om beter beeld te geven wordt veel aan processing gedaan wat de weergave vertraagt. Bij normaal beeld kijken (passief) maakt zo'n lag helemaal niets uit, pas als de lag nog veel hoger is ga je merken dat je DVD speler bijvoorbeeld traag lijkt te reageren op de afstandsbediening.Svennos1 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:30:
Mmmm, het komt dus zowel in de 97xx als de 96xx serie voor? Ik vindt het zo'n raar verhaal.
Deze TVs zijn niet echt gemaakt om fanatiek spellen op te spelen, maar om TV te kijken, vandaar dat er (kennelijk) niet geoptimaliseerd is op lag. Voor een 'casual gamer' is de lag meestal niet zo'n probleem.
Er zijn wel wisselende berichten of je dit nu wel of niet kan verbeteren (zie deze thread, kort geleden is nog informatie gepost over hoe je wel lag zou kunnen verminderen). De conclusie is eigenlijk op dit moment dat je het zelf moet ervaren om te beslissen of het acceptabel is of niet - het effect van lag is sowieso persoonlijk, en hangt ook af van het soort spellen dat je speelt.
Het geluid loopt wèl gelijk, het geluid wordt evenveel vertraagd als het beeld, waardoor je niks van de eventuele lag merkt.
Verwijderd
Een paar posts geleden geef je nog aan dat het geluid WEL voor kan lopen... Dit is hier ook duidelijk te merken. Bovendien is dit al vele malen besproken. Zie ook http://www.hdtvtest.co.uk .
Edit: Voor de duidelijkheid... Ik heb het over het geluid dat loopt via een home-cinema set.
Edit: Voor de duidelijkheid... Ik heb het over het geluid dat loopt via een home-cinema set.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 21:30 ]
Dat is alleen het geval wanneer je beeld en geluid gescheiden laat lopen.
Een TV is volslagen onverkoopbaar als het beeld en geluid op die tv niet gelijk zou lopen.
Maar wanneer je het geluid vanaf bijvoorbeeld een DVD speler direct naar een versterker stuurt en dat afspeelt via aparte boxen, dan zal je inderdaad merken dat het geluid iets voorloopt op het beeld.
Wanneer je de ingebouwde speakers van de TV gebruikt, of de versterker op de TV aansluit ipv rechtstreeks op de DVD speler, dan lopen beeld en geluid perfect gelijk.
Een TV is volslagen onverkoopbaar als het beeld en geluid op die tv niet gelijk zou lopen.
Maar wanneer je het geluid vanaf bijvoorbeeld een DVD speler direct naar een versterker stuurt en dat afspeelt via aparte boxen, dan zal je inderdaad merken dat het geluid iets voorloopt op het beeld.
Wanneer je de ingebouwde speakers van de TV gebruikt, of de versterker op de TV aansluit ipv rechtstreeks op de DVD speler, dan lopen beeld en geluid perfect gelijk.
Dat is alleen als je externe boxen gebruikt zonder de Digi out van de tv, daar kan Philips wienig aan doen dat hebben (bijna) alle TV's die na-processing doen.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:50:
En nog storender vind ik het feit dat het geluid niet synchroon loopt bij films.
Als het beeld digitaal is dan loopt het wel gelijk, ik merk geen vertraging bij bijvoorbeeld xbox360 en blu-ray speler. Het beeld gaat direct naar tv via hdmi (xbox->component). het geluid meteen naar versterker, geen vertraging!Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:50:
En nog storender vind ik het feit dat het geluid niet synchroon loopt bij films.
Dat is wel apart eigenlijk. Als je vanaf een machine HDMI doet naar je TV en optisch naar een versterker verwacht je dat het geluid voor gaat lopen (hoewel je ook dat pas gaat horen als het boven een bepaald aantal ms komt). Misschien vertraagd de speler dan het geluid zelf omdat hij via HDMI van de TV heeft gehoord dat die eea zal gaan vertragen, ofzo.GGdiArgos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 01:04:
[...]
Als het beeld digitaal is dan loopt het wel gelijk, ik merk geen vertraging bij bijvoorbeeld xbox360 en blu-ray speler. Het beeld gaat direct naar tv via hdmi (xbox->component). het geluid meteen naar versterker, geen vertraging!
Ja ik had wel vertraging als ik van een dvd speler beeld via scart naar lcd en geluid rechtstreeks. Dat kun je dan mooi horen via je geluid op je tv en geluid van je versterker. loopt dan niet gelijk. Loopt wel gelijk als je via hdmi afspeeltJheroun schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:56:
[...]
Dat is wel apart eigenlijk. Als je vanaf een machine HDMI doet naar je TV en optisch naar een versterker verwacht je dat het geluid voor gaat lopen (hoewel je ook dat pas gaat horen als het boven een bepaald aantal ms komt). Misschien vertraagd de speler dan het geluid zelf omdat hij via HDMI van de TV heeft gehoord dat die eea zal gaan vertragen, ofzo.
Verwijderd
Je hebt gewoon 1 jaar fabrieks garantie.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:57:
[...]
Hierbij ook geen verschil tussen internet en "normale" winkels wat betreft de afkomst van de tv?
Niet mega verschil dusRaymond schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:20:
AB en kaartlezer
zit momenteel sterk te twijfelen tussen de Philips, 37" 9732 of een Samsung M87..
De Philips heeft 'last' van het lipsynch probleem (tenzij die fix wordt gedaan, eerder gemeld in het topic), maar het ziet ernaar uit dat de Samsung totaal geen last van heeft..
Moeilijke keuze - Samsung is ook bijna de helft goedkoper
Edit - zijn er ook lipsynch problemen over Component ? of geldt dat alleen voor HDMI
[ Voor 8% gewijzigd door SileX op 18-02-2008 15:19 ]
'k heb gisteren het servicemanual voor het huidige chassis ontvangen en daar staan een aantal dingen in die sommige onduidelijkheden wegnemen:
9.1.1 Economising
In all Q528.1E sets, economising actions are ongoing.
Therefore, in some sets a new “Eco” power supply is
introduced and in all sets an “Eco” SSB is introduced.
The power supplies are fully compatible with the actual used
ones.
The Eco-SSB lacks two “not commercial exploited” functions,
being the YC-input on the SCART connector and the SPDIFinput
connector. They are further fully compatible with the
actual used ones.
Some delta’s with respect to the “Eco” SSB compared with the
“normal” SSB are:
• No LED’s for “board is started” and “image on LVDS
output”.
• Changeover from PNX8537 to PNX8541 for better picture
quality.
• Two SAW filters are now combined in one housing.
• USB current limiter (item 7N30) is replaced by a current
dependent resistor (item 3N35).
• Headphone amplifier (item 7HV0) replaced for better plop
performance.
• LVDS coils 5G00 to 5G11 are removed.
• Current interface switch (item 7P01) is replaced by a
current dependent resistor (item 3P35).
• R/C arrays are used instead of discrete components.
• Some decoupling capacitors are removed.
• The different protection circuits are replaced by one
protection circuit which is sensing all the voltages:
- item 7H20-1 detects +3V3
- item 7H19-2 detects +2V5..."
The “ECO” SSB includes Consumer Electronics Control (CEC).
The new software excludes the use of the input SPIF connector
and the Y/C input signal on the SCART connector.
The new ECO-SSB is introduced as a running change in
production. Sets are traceable by the “Service change code” in
the serial number on the backcover (see next table). The new
and old parts will be mixed in production. Estimated starting
date of implementation is around week 732.
The explanation why the newer models with the ECO-ssb having an other serial ID
"...2.3.5 Alternative BOM identification
The third digit in the serial number (example:
AG2B0335000001) indicates the number of the alternative
B.O.M. (Bill Of Materials) that has been used for producing the
specific TV set. In general, it is possible that the same TV
model on the market is produced with e.g. two different types
of displays, coming from two different suppliers. This will then
result in sets which have the same CTN (Commercial Type
Number; e.g. 28PW9515/12) but which have a different B.O.M.
number.
By looking at the third digit of the serial number, one can
identify which B.O.M. is used for the TV set he is working with.
If the third digit of the serial number contains the number “1”
(example: AG1B033500001), then the TV set has been
manufactured according to B.O.M. number 1. If the third digit is
a “2” (example: AG2B0335000001), then the set has been
produced according to B.O.M. no. 2. This is important for
ordering the correct spare parts!
For the third digit, the numbers 1...9 and the characters A...Z
can be used, so in total: 9 plus 26= 35 different B.O.M.s can be
indicated by the third digit of the serial number.
Identification: The bottom line of a type plate gives a 14-digit
serial number. Digits 1 and 2 refer to the production centre (e.g.
AG is Bruges), digit 3 refers to the B.O.M. code, digit 4 refers
to the Service version change code, digits 5 and 6 refer to the
production year, and digits 7 and 8 refer to production week (in example below it is 2006 week 17). The 6 last digits contain the
serial number.
9.1.1 Economising
In all Q528.1E sets, economising actions are ongoing.
Therefore, in some sets a new “Eco” power supply is
introduced and in all sets an “Eco” SSB is introduced.
The power supplies are fully compatible with the actual used
ones.
The Eco-SSB lacks two “not commercial exploited” functions,
being the YC-input on the SCART connector and the SPDIFinput
connector. They are further fully compatible with the
actual used ones.
Some delta’s with respect to the “Eco” SSB compared with the
“normal” SSB are:
• No LED’s for “board is started” and “image on LVDS
output”.
• Changeover from PNX8537 to PNX8541 for better picture
quality.
• Two SAW filters are now combined in one housing.
• USB current limiter (item 7N30) is replaced by a current
dependent resistor (item 3N35).
• Headphone amplifier (item 7HV0) replaced for better plop
performance.
• LVDS coils 5G00 to 5G11 are removed.
• Current interface switch (item 7P01) is replaced by a
current dependent resistor (item 3P35).
• R/C arrays are used instead of discrete components.
• Some decoupling capacitors are removed.
• The different protection circuits are replaced by one
protection circuit which is sensing all the voltages:
- item 7H20-1 detects +3V3
- item 7H19-2 detects +2V5..."
The “ECO” SSB includes Consumer Electronics Control (CEC).
The new software excludes the use of the input SPIF connector
and the Y/C input signal on the SCART connector.
The new ECO-SSB is introduced as a running change in
production. Sets are traceable by the “Service change code” in
the serial number on the backcover (see next table). The new
and old parts will be mixed in production. Estimated starting
date of implementation is around week 732.
The explanation why the newer models with the ECO-ssb having an other serial ID
"...2.3.5 Alternative BOM identification
The third digit in the serial number (example:
AG2B0335000001) indicates the number of the alternative
B.O.M. (Bill Of Materials) that has been used for producing the
specific TV set. In general, it is possible that the same TV
model on the market is produced with e.g. two different types
of displays, coming from two different suppliers. This will then
result in sets which have the same CTN (Commercial Type
Number; e.g. 28PW9515/12) but which have a different B.O.M.
number.
By looking at the third digit of the serial number, one can
identify which B.O.M. is used for the TV set he is working with.
If the third digit of the serial number contains the number “1”
(example: AG1B033500001), then the TV set has been
manufactured according to B.O.M. number 1. If the third digit is
a “2” (example: AG2B0335000001), then the set has been
produced according to B.O.M. no. 2. This is important for
ordering the correct spare parts!
For the third digit, the numbers 1...9 and the characters A...Z
can be used, so in total: 9 plus 26= 35 different B.O.M.s can be
indicated by the third digit of the serial number.
Identification: The bottom line of a type plate gives a 14-digit
serial number. Digits 1 and 2 refer to the production centre (e.g.
AG is Bruges), digit 3 refers to the B.O.M. code, digit 4 refers
to the Service version change code, digits 5 and 6 refer to the
production year, and digits 7 and 8 refer to production week (in example below it is 2006 week 17). The 6 last digits contain the
serial number.
Als je op de Philips support website kijkt zie je dat de firmware open-source is. Nou ben ik geen software man, maar ik krijg als ik die firmware spullen bekijk sterk de indruk dat ze alleen de patches op de kernel openbaar gemaakt hebben - en dus niet het eigenlijke programma zelf.
Dat zou natuurlijk wel jammer zijn. Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat t.z.t slimme softwaremensen op basis van de open-source spullen een gepatchte versie zouden uitbrengen met lipsync-vertraagde audio vanaf elke HDMI input, in plaats van alleen HDMI3.
Heb ik het goed gezien, dat wat er door Philips aan software openbaar gemaakt is, niet de vrijheid geeft om de TV van nieuwe software-features te voorzien?
Dat zou natuurlijk wel jammer zijn. Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat t.z.t slimme softwaremensen op basis van de open-source spullen een gepatchte versie zouden uitbrengen met lipsync-vertraagde audio vanaf elke HDMI input, in plaats van alleen HDMI3.
Heb ik het goed gezien, dat wat er door Philips aan software openbaar gemaakt is, niet de vrijheid geeft om de TV van nieuwe software-features te voorzien?
Kan de AB van de 9732 ook de UPC box aansturen ? Of moet er gewoon weer gewerkt worden met de AB van de UPC box..SileX schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:24:
[...]
Niet mega verschil dus
zit momenteel sterk te twijfelen tussen de Philips, 37" 9732 of een Samsung M87..
De Philips heeft 'last' van het lipsynch probleem (tenzij die fix wordt gedaan, eerder gemeld in het topic), maar het ziet ernaar uit dat de Samsung totaal geen last van heeft..
Moeilijke keuze - Samsung is ook bijna de helft goedkoper
Edit - zijn er ook lipsynch problemen over Component ? of geldt dat alleen voor HDMI
Ik heb een van die handleidingen eens doorgelezen en volgens mij kwam ik daarin tegen dat je de source van de software aan kan vragen. Waarschijnlijk staat alleen de source van die patches online en is de rest op aanvraag.vanaalten schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:20:
Als je op de Philips support website kijkt zie je dat de firmware open-source is. Nou ben ik geen software man, maar ik krijg als ik die firmware spullen bekijk sterk de indruk dat ze alleen de patches op de kernel openbaar gemaakt hebben - en dus niet het eigenlijke programma zelf.
Verwijderd
Hebben al die mensen die problemen met het synchroon lopen van het geluid niet de mogelijkheid om de vertraging op de Home Cinema in te stellen?
Vreemd, ik heb een eenvoudige Samsumg, maar kan dat in het audio menu gewoon instellen.
Met game boxen heb ik geen ervaring, maar volgens mij hebben haast alle merken Home Cinema sets die mogelijkheid.
Vreemd, ik heb een eenvoudige Samsumg, maar kan dat in het audio menu gewoon instellen.
Met game boxen heb ik geen ervaring, maar volgens mij hebben haast alle merken Home Cinema sets die mogelijkheid.
Verwijderd
Nee, niet iedereen kan vertraging instellen bij zijn versterker.
Ik heb geen lcd / plasma meer dus opzich is het voor mij (voorlopig) niet van belang maar goed.
De enige vertraging die ik kan instellen is de afstand van de speakers tot de luister positie. Op die manier heb ik iets van speelruimte, maar veel is dit niet.
Daarnaast is de vertraging niet constant evenveel. Het mooiste is het dus als de tv via een input het geluid binnen haalt en net zoveel vertraagt als het beeld en dit vervolgens dan weer via een output uitstuurt. Maar dit is nu net het gene wat ze nu niet meer doen (in is weg), en vor hdmi in moet je dus de hdmi 3 truck toepassen omdat jeanders slechts 2.0 overhoud.
Ik heb geen lcd / plasma meer dus opzich is het voor mij (voorlopig) niet van belang maar goed.
De enige vertraging die ik kan instellen is de afstand van de speakers tot de luister positie. Op die manier heb ik iets van speelruimte, maar veel is dit niet.
Daarnaast is de vertraging niet constant evenveel. Het mooiste is het dus als de tv via een input het geluid binnen haalt en net zoveel vertraagt als het beeld en dit vervolgens dan weer via een output uitstuurt. Maar dit is nu net het gene wat ze nu niet meer doen (in is weg), en vor hdmi in moet je dus de hdmi 3 truck toepassen omdat jeanders slechts 2.0 overhoud.
Vertelde niet iemand dat er een nieuwe update zou komen half februari???
Sindskort in het bezit van de 37pfl9642 en helemaal niet ontevreden over de beeldkwaliteit maar mijn god wat zit er een gedrocht van een afstandsbediening bij.
Ik heb sinds een paar dagen een Aurea staan. Op zich een hele spectaculaire machine, maar na een paar dagen beginnen een paar dingen toch de aandacht te trekken. De bekende piep heb ik nog niet kunnen waarnemen, de rood/paarse gloed in het Active Frame aan de bovenkant (bij 100% wit beeld) wel. Ik lees dat dit gewoon via de servicelijn aangekaart kan worden en dat het vervangen zal worden dus dat lijkt me niet zo'n groot probleem.
Links onderin heb ik een dode rode subpixel. Normaal is hij niet te zien, alleen als er een zeer groot rood vlak in dat gebied is en je weet waar hij zit dan kan je hem zien. Aan de ene kant vind ik het een non-issue (hoewel de verkoper 100% pixelfout vrij beloofde en zelfs aangaf bereid te zijn om hem binnen 2 weken na levering om te ruilen als er toch pixel defecten in zouden zitten) maar aan de andere kant heb ik zoiets van : in deze prijsklasse moet het gewoon perfect zijn. Ik ben alleen als de dood dat ik een paneel met meer defecte pixels terug krijg, afgezien van het feit dat ik nu een scherm heb met een digital-in en de kans dus groot is dat het andere scherm het niet meer heeft.
Wat me wel erg stoort is de color-banding. Dit is echt heel duidelijk te zien, ook via HDMI bronnen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen, maar wat ik lees is dit een beperking van het scherm. Klagen lijkt dus geen zin te hebben? Mn enige optie is dan : koop ontbinen en een ander merk zoeken. Helaas vind ik Ambilight Spectra fan-tas-tisch dus erg veel keuze heb ik dan niet vrees ik?
Links onderin heb ik een dode rode subpixel. Normaal is hij niet te zien, alleen als er een zeer groot rood vlak in dat gebied is en je weet waar hij zit dan kan je hem zien. Aan de ene kant vind ik het een non-issue (hoewel de verkoper 100% pixelfout vrij beloofde en zelfs aangaf bereid te zijn om hem binnen 2 weken na levering om te ruilen als er toch pixel defecten in zouden zitten) maar aan de andere kant heb ik zoiets van : in deze prijsklasse moet het gewoon perfect zijn. Ik ben alleen als de dood dat ik een paneel met meer defecte pixels terug krijg, afgezien van het feit dat ik nu een scherm heb met een digital-in en de kans dus groot is dat het andere scherm het niet meer heeft.
Wat me wel erg stoort is de color-banding. Dit is echt heel duidelijk te zien, ook via HDMI bronnen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen, maar wat ik lees is dit een beperking van het scherm. Klagen lijkt dus geen zin te hebben? Mn enige optie is dan : koop ontbinen en een ander merk zoeken. Helaas vind ik Ambilight Spectra fan-tas-tisch dus erg veel keuze heb ik dan niet vrees ik?
Verwijderd
Bij mij was het betreft het ambilight opgelost door nieuwe software en voor de dode pixel
gewoon inruilen met een digi in
Ik heb de laatste software er meteen opgezet en ik blijf linksonder en middenboven een overduidelijk rood/paars vlak houden. Inruilen kan ik waarschijnlijk wel doen, maar niemand kan mij garanderen dat ik een model met de oude SSB krijg en dus ook de digi-in poort blijf houden. Maar goed, ik moet maar eens goed nadenken of ik de digi-in wel nodig heb, want ik heb de tv ook niet op die specs gekocht en gebruik hem op dit moment niet. Ik hou er alleen niet van als ik een model met specs x in mn bezig heb en vanwege een defect dan ineens een model zonder specs x, ook al heb ik hem daar niet op uitgezochtVerwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:46:
Bij mij was het betreft het ambilight opgelost door nieuwe software en voor de dode pixel
Morgen eerst maar eens bellen met de winkel en het probleem van de dode pixel uitleggen en kijken wat ze gaan organiseren.
Verwijderd
Gewoon inruilen. Voor 4000euro mag je toch wel een gaaf scherm verwachten? Als daar weer dode pixels inzitten retour je hem gewoon weer.
Inderdaad, ik heb bijv. een medion gehaald voor 10 euro, werkt prima en past er perfect bij qua design:Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:23:
tip: koop een mooiere universele afstandsbediening

Verwijderd
Je gaat me toch niet vertellen dat je die AB mooier vindt dan die van Philips he? Over het algemeen vind ik dat Philips best wel mooie ABs heeft i.v.m. bijv. Sony, Samsung. Philips stopt er tenminste niet al te veel knoppen op.
Tering wat een AB zeg die staat zeker beter.

Nou dan is de philips een minder kleurfeest maar je weet in ieder geval zeker dat je geen AB van de kermis hebt.
Die 9642 (buitenlands model!) die heeft toch dezelfde AB als de 9632 ? Niks mis mee imho.

Nou dan is de philips een minder kleurfeest maar je weet in ieder geval zeker dat je geen AB van de kermis hebt.
Die 9642 (buitenlands model!) die heeft toch dezelfde AB als de 9632 ? Niks mis mee imho.
Verwijderd
Ik heb mijn Aurea sinds eind oktober. Ben er redelijk tevreden over. De kijkervaring met het active frame en het design van het toestel zijn super!
Ik heb ook een aantal klachten. Een continue oplichtende subpixel, deze stoort me niet echt.
Het toestel had ook een zeer hinderlijke bromtoon die na een minuut of 20 begon en uiteindelijk wel verdween, dit is onder garantie verholpen.
Ik heb ook de rood en groene verkleuring in het active frame bij een volledig wit beeld. Heb hier bij de vorige reparatie melding van gemaakt, maar er is toen helemaal niets aan veranderd, er werd me ook niet duidelijk gemaakt of ze er iets aan hadden proberen te doen.
Nu lees ik hier over een software update die de reparateur kan doen die het probleem zou oplossen. Kunnen meerdere mensen hier dit bevestigen? En zo ja, lost dit het probleem volledig op of wordt de verkleuring dan alleen iets minder?
Ik heb ook een aantal klachten. Een continue oplichtende subpixel, deze stoort me niet echt.
Het toestel had ook een zeer hinderlijke bromtoon die na een minuut of 20 begon en uiteindelijk wel verdween, dit is onder garantie verholpen.
Ik heb ook de rood en groene verkleuring in het active frame bij een volledig wit beeld. Heb hier bij de vorige reparatie melding van gemaakt, maar er is toen helemaal niets aan veranderd, er werd me ook niet duidelijk gemaakt of ze er iets aan hadden proberen te doen.
Nu lees ik hier over een software update die de reparateur kan doen die het probleem zou oplossen. Kunnen meerdere mensen hier dit bevestigen? En zo ja, lost dit het probleem volledig op of wordt de verkleuring dan alleen iets minder?
Alleen al omdat er Medion op staat zou ik 'm niet willen hebben, helaas is dit de invloed van reclame sinds mijn geboorte
De AB die ik bij m'n 9732 heb gekregen is juist hartstikke mooi, ik kan me niet voorstellen dat je die "Medion" mooier vind qua "design", dan de Philips. De kleuren matchen niet met de TV, hij is breder, je ziet duidelijk vingerafdrukken.
De AB die ik bij m'n 9732 heb gekregen is juist hartstikke mooi, ik kan me niet voorstellen dat je die "Medion" mooier vind qua "design", dan de Philips. De kleuren matchen niet met de TV, hij is breder, je ziet duidelijk vingerafdrukken.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Verwijderd
Dat vindt ik ook. Ik denk dat ze daar niet moeilijk over doen.Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:17:
Gewoon inruilen. Voor 4000euro mag je toch wel een gaaf scherm verwachten? Als daar weer dode pixels inzitten retour je hem gewoon weer.
Verwijderd
Ik heb nooit van verkleuringen last gehad. Bij mij viel een keer een gedeelte uit en ging na aan en uit zetten weer gewoon aan. Ze zijn gekomen en zeiden dat er bekende problemen waren, die bij philips bekend zijn. Niet alleen het uitvallen dus maar ook verkleuring. Ik heb toen gevraagd of ze de leds gingen vervangen. En hij zie toen nee. Ze kwamen hem terugbrengen en toen stond er op de bon dat de software wass vervangen.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:21:
Ik heb mijn Aurea sinds eind oktober. Ben er redelijk tevreden over. De kijkervaring met het active frame en het design van het toestel zijn super!
Verwijderd
Ja je hoort overal dat het LED-probleem met software te maken heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 18:47 ]
Verwijderd
En Philips mag wel op de AB staan? De AB van de 9732 is naar mijn mening veel te langwerpig en de knoppen kunnen een stuk dichterbij elkaar.KhaZ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:23:
Alleen al omdat er Medion op staat zou ik 'm niet willen hebben, helaas is dit de invloed van reclame sinds mijn geboorte![]()
Aan de nieuwe AB is gelukkig wat meer aandacht besteed:

wat een cheap lelijk japans ding.
De AB die bij de 9732 zit is cool.
De AB die bij de 9732 zit is cool.
Inderdaad, als dit de nieuwe AB wordt.. 
Zo'n ding verwacht je bij een 30cm Akai in een cheap-ass hotelkamer.
Zo'n ding verwacht je bij een 30cm Akai in een cheap-ass hotelkamer.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Inderdaad, dat ga ik je zeker niet vertellen. Wel vind ik het een stuk praktischer om 1 ab op de tafel te hebben liggen dan 4... Vandaar deze cheap medion die het verder oké doet qua bediening.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:17:
Je gaat me toch niet vertellen dat je die AB mooier vindt dan die van Philips he? Over het algemeen vind ik dat Philips best wel mooie ABs heeft i.v.m. bijv. Sony, Samsung. Philips stopt er tenminste niet al te veel knoppen op.
Verwijderd
Wil je nou je Macbook showen?Da.Rock schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:46:
[afbeelding]
Zo lelijk dus, gelukkig heb ik ook nog de rsu9600. Die past een stuk beter bij de tv.
Waarom kan ik de [STB] toets niet vast laten staan op de originele AB bij de 9732?
Heb een Philips digi-tuner en kan dus alle functies hiervan met de AB van de tv bedienen.
Alleen moet ik steeds weer de [STB] knop indrukken.....deze blijft maar 30 sec op [STB] staan met een knipperend lampje....
Heb een Philips digi-tuner en kan dus alle functies hiervan met de AB van de tv bedienen.
Alleen moet ik steeds weer de [STB] knop indrukken.....deze blijft maar 30 sec op [STB] staan met een knipperend lampje....
Bij de AB van de 9900 werk het volgende wel...weet niet of dat voor de 9732 AB ook werkt:wamelr schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:33:
Waarom kan ik de [STB] toets niet vast laten staan op de originele AB bij de 9732?
Op pagina 17 van de online handleiding staat uitgelegd hoe je dat kan instellen
http://www.p4c.philips.co...42pfl9900d_10_dfu_nld.pdf
Zoals gezegd pagina 17. Hoofdstuk 5.1.5
Loewe heeft de mooiste AB's
Wij hebben nu een 37" Phillips LCD TV 1,5 maand in bezit en hij bevalt erg goed. Ik kan zeker aanraden om een HD-ontvanger (DCB-H360RS) aan te schaffen als je het geld ervoor over hebt. Het beeld wordt niet alleen stukken mooier op 'normale' zenders maar je kan ook voor slechts 4 euro per maand enkele HD-zenders ontvangen als Discovery HD, NGC HD, etc.. Let alleen wel op, de Casema site geeft aan dat je voor 4 euro per maand ook Film1 HD krijgt. Dit wordt in totaal wel misschien 10x bevestigd, wij waren daar helemaal enthousiast over. Toen we eenmaal onze ontvanger kregen zagen we slechts 'Preview periode verlopen' op ons scherm
. Blijkt dus dat je alleen Film 1 HD krijgt als je ook een Film 1 abo. hebt...
Wij hebben nu een 37" Phillips LCD TV 1,5 maand in bezit en hij bevalt erg goed. Ik kan zeker aanraden om een HD-ontvanger (DCB-H360RS) aan te schaffen als je het geld ervoor over hebt. Het beeld wordt niet alleen stukken mooier op 'normale' zenders maar je kan ook voor slechts 4 euro per maand enkele HD-zenders ontvangen als Discovery HD, NGC HD, etc.. Let alleen wel op, de Casema site geeft aan dat je voor 4 euro per maand ook Film1 HD krijgt. Dit wordt in totaal wel misschien 10x bevestigd, wij waren daar helemaal enthousiast over. Toen we eenmaal onze ontvanger kregen zagen we slechts 'Preview periode verlopen' op ons scherm

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik heb na 2 maanden eindelijk ook mijn 37PFL9632 en het is echt een prachtig toestel.
Het beeld ziet er bij Digitale TV heel erg mooi eruit, haast nog mooier dan een DVD! Ik heb de TV aangesloten op mijn HTPC en dat werkt allemaal perfect. Ook HD Films spelen goed en mooi af. Ik ben helemaal tevreden.
Ik heb het geluid direct vanaf HTPC naar de Reciever lopen(S/PDIF) maar totaal geen last van Lag. Niet bij digitale TV/DVD of HD films allemaal perfect sync.
Het beeld ziet er bij Digitale TV heel erg mooi eruit, haast nog mooier dan een DVD! Ik heb de TV aangesloten op mijn HTPC en dat werkt allemaal perfect. Ook HD Films spelen goed en mooi af. Ik ben helemaal tevreden.
Ik heb het geluid direct vanaf HTPC naar de Reciever lopen(S/PDIF) maar totaal geen last van Lag. Niet bij digitale TV/DVD of HD films allemaal perfect sync.
Mag ik even onbeleefd vragen wat voor HTPC config jij hebt ?FutureCow schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:40:
Ik heb na 2 maanden eindelijk ook mijn 37PFL9632 en het is echt een prachtig toestel.
Ik las hier en daar wat problemen over de HDCP issues met videokaarten. Gaat met name om welke videokaart je hebt en welk resolutie je naar de TV stuurt.
Ik ga binnenkort ook een HTPC in mekaar draaien, zodoende.

Dit is gewoon de budget versie van de AB van de huidige 9632.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:51:
[...]
En Philips mag wel op de AB staan? De AB van de 9732 is naar mijn mening veel te langwerpig en de knoppen kunnen een stuk dichterbij elkaar.
Aan de nieuwe AB is gelukkig wat meer aandacht besteed:
[afbeelding]
Engineering
Het ziet er anders wel budget uitVerwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:32:
Waar baseer je dat op? Philips heeft geen low budget afstandsbedieningen...
Bij de goedkope tv's zitten gewoon goedkope AB's hoor. En idd, die AB ziet eruit als een plastic uitvoering van de AB's die bij de 9632/9732 tv's zitten.
Verwijderd
Raymond, je bent wel goed in afzeiken. Onderbouw je 'kritiek' eens...
De AB van de 9632/9732 is anders ook van plastic. Zelf zie ik liever een compacte donkere afstandbediening dan een kitsch zilver langwerpig geval.
De AB van de 9632/9732 is anders ook van plastic. Zelf zie ik liever een compacte donkere afstandbediening dan een kitsch zilver langwerpig geval.
Thanx for the tip....pascalbulsing schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:33:
[...]
Bij de AB van de 9900 werk het volgende wel...weet niet of dat voor de 9732 AB ook werkt:
Op pagina 17 van de online handleiding staat uitgelegd hoe je dat kan instellen
[url]http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9900d_10/42pfl9900d_10_dfu_nld.pdf[/url
Zoals gezegd pagina 17. Hoofdstuk 5.1.5
...helaas staat dit niet in mijn handleiding en het trucje werkt ook niet op mijn AB. Maakt Philips dan echt allemaal andere software voor AB's?? Voor TV's is de firmware wel allemaal gelijk....

Dat mag je zeker vragenLCD_viewer schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:48:
[...]
Mag ik even onbeleefd vragen wat voor HTPC config jij hebt ?
Ik las hier en daar wat problemen over de HDCP issues met videokaarten. Gaat met name om welke videokaart je hebt en welk resolutie je naar de TV stuurt.
Ik ga binnenkort ook een HTPC in mekaar draaien, zodoende.
MSI K9AGM3
AMD Athlon X2 5000+
2 GB Dual Channel
2x DVB-C Kaart
als Videokaart gebruikte ik eerst de onboard ATI 1250 Kaart (via HDMI en ondersteuning voor HDCP)
Heb nu weer even mijn "oude" HTPC kaart erin: Geforce 7600GS Passief (DVI -> HDMI)
Ik vond de instellingen van de ATI redelijk beperkt, en was zelf altijd nVidia gewent. Maar zie niet echt verschil tussen beide kaarten zo op het eerste gezicht.
Had de ATI ingesteld op 1920x1080 (de TV gaf toen ook aan 1080P)
de nVidia via nVidia control center ingesteld op 1080P (en dit geeft de TV ook aan)
Ja natuurlijk heeft Philips die wel. Er heeft ook altijd technisch en uiterlijk verschil tussen de diverse AB's gezeten (inkoopprijs in de vakhandel varieert van 9 euro tot iets ver in de duizenden, ga me nou niet vertellen dat die van 9 euro niet low budget is) en eens in de zoveel modeljaar gooien ze ook het design om.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:32:
Waar baseer je dat op? Philips heeft geen low budget afstandsbedieningen...
Voor degene die het over Japans design had, de overgrote meerderheid van Philips AB's zoals die tegenwoordig in gebruik zijn komt uit China, Maleisie en Portugal
Waar de bijbehorende uiterlijke en ergonomische ontwerpen vandaan komen weet ik niet helemaal zeker, maar ik gok op centrale styling in Nederland danwel op styling door de ontwerpgroep van het bijbehorende toestel (voor TV's is dat iets als Belgie, Frankrijk, Taiwan, VS, Brazilie).
Ja. Als het al om dezelfde printplaat en chip gaat waar de AB op gebaseerd is (hoeft ook helemaal niet zo te zijn), kan het best zijn dat er achteraf een feature wordt toegevoegd die niet op oudere AB modellen voorkomt. Andersom kan het zijn dat er een feature moet worden weggelaten omdat er een andere bijkomt en het geheugen van de controller anders niet past.wamelr schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:50:
[...]
Thanx for the tip....![]()
...helaas staat dit niet in mijn handleiding en het trucje werkt ook niet op mijn AB. Maakt Philips dan echt allemaal andere software voor AB's?? Voor TV's is de firmware wel allemaal gelijk....
In tegenstelling tot in de TV's zelf, zit er in een AB doorgaans een simpele microncontroller met maskergeprogrammeerde firmware, niet flashbaar. Het is dus kapitaalvernietiging om een oudere versie van een chip niet eerst op te gebruiken, eventueel door deze bij 'lagere modellen' televisies mee te leveren. Ook is het niet altijd economisch om een controller met meer geheugen in te zetten als dat bijvoorbeeld een redesign van de printlayout tot gevolg zou hebben, of als de serie te klein is om te maskerprogrammeren.
[ Voor 37% gewijzigd door mae-t.net op 27-02-2008 02:39 ]
Aah okay. TnxFutureCow schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 01:52:
[...]
Dat mag je zeker vragen
MSI K9AGM3
AMD Athlon X2 5000+
2 GB Dual Channel
2x DVB-C Kaart
als Videokaart gebruikte ik eerst de onboard ATI 1250 Kaart (via HDMI en ondersteuning voor HDCP)
Heb nu weer even mijn "oude" HTPC kaart erin: Geforce 7600GS Passief (DVI -> HDMI)
Ik vond de instellingen van de ATI redelijk beperkt, en was zelf altijd nVidia gewent. Maar zie niet echt verschil tussen beide kaarten zo op het eerste gezicht.
Had de ATI ingesteld op 1920x1080 (de TV gaf toen ook aan 1080P)
de nVidia via nVidia control center ingesteld op 1080P (en dit geeft de TV ook aan)
Mijn voorkeur gaat uit naar een Ati 2600Xt waarmee je ook het geluid via de HDMI kabel naar de TV kan krijgen. Liefst neem ik een passive is hij wat stiller.
Ik heb alleen de 32 pfl9632 dus ik vraag me af wat voor tweaks ik allemaal moet uitvoeren op die resolutie instellingen om het goed te krijgen.
Als dvdspeler heb ik de dvp5980 en deze bevalt uitstekend, eerst liet ik hem upscalen naar 1080p maar dat is gewoon overdreven aangezien mijn tv het downscaled naar 720p.
De videokaart die ik moet hebben moet ik op 1366 bij 720 oid instellen, wordt wel wat spelen heb ik begrepen uit topics links en rechts.
Verwijderd
Ik wil je helemaal niks wijs maken. Het punt was dat er bij de nieuwe Philips lijn deze AB zit en dat er geen goedkopere voor zullen komen.mae-t.net schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 02:30:
[...]
Ja natuurlijk heeft Philips die wel. Er heeft ook altijd technisch en uiterlijk verschil tussen de diverse AB's gezeten (inkoopprijs in de vakhandel varieert van 9 euro tot iets ver in de duizenden, ga me nou niet vertellen dat die van 9 euro niet low budget is) en eens in de zoveel modeljaar gooien ze ook het design om.
[...]
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 14:16 ]
Verwijderd
Ik ben van plan binnenkort een 37PFL9732D te kopen... Ik ben van plan er een 360 en een media center allebei via HDMI aan te hangen (media center stuurt audio over de HDMI aansluiting), en m'n audiosetje op de digital audio out van de TV aan te sluiten... Nu vraag ik me af of ik dan inderdaad van allebei die apparaten 5.1 geluid kan krijgen. Ik heb dit topic net door zitten zoeken, maar ik zag een aantal topics van mensen die dan weer geen, dan weer wel 5.1 geluid uit die digital out konden krijgen, en zelfs een workaround waarbij een van de HDMI poorten vrijgelaten moest worden..
Ik zie door de bomen het bos niet echt meer, dus mijn vraag is, als ik allebei de apparaten via HDMI op de TV aansluit, kan ik dan voor allebei 5.1 geluid uit de digitale output van de TV krijgen?
Ik zie door de bomen het bos niet echt meer, dus mijn vraag is, als ik allebei de apparaten via HDMI op de TV aansluit, kan ik dan voor allebei 5.1 geluid uit de digitale output van de TV krijgen?
Staat uitgelegd in de startpost.
Via HDMI3 kan je 5.1 geluid krijgen, via 1 en 2 niet.
Verwijderd
Verdraaid, helemaal over dat laatste stuk heengelezen, bedankt.Raymond schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:59:
Staat uitgelegd in de startpost.
Verwijderd
In het kort.
Ik heb een plasma gezien, en die was nu niet echt goed met aan de andere muurzijde een raam.
Bij mij zou ook een raam zitten tegenover de tv, moet ik dan toch naar een LCD ?
Ik wil er wel een van 42', en daaronder mijn al aangekochte Philips omecinema 8000, (die lange bak)
Lees ook hier dat er nieuwe aankomen, maar dat moet niet echt, ik zou graag vlug een nieuw tv hebben.
En daar ik niet uit al die getallen na de komma begrijp, zoals 42...., wat neem ik dan? , en is die dan ook beter bij invallend licht dan een plasma?
(PS, dat van de nummering heb ik zojuist gevonden in de openingspost, merci)
Ik heb een plasma gezien, en die was nu niet echt goed met aan de andere muurzijde een raam.
Bij mij zou ook een raam zitten tegenover de tv, moet ik dan toch naar een LCD ?
Ik wil er wel een van 42', en daaronder mijn al aangekochte Philips omecinema 8000, (die lange bak)
Lees ook hier dat er nieuwe aankomen, maar dat moet niet echt, ik zou graag vlug een nieuw tv hebben.
En daar ik niet uit al die getallen na de komma begrijp, zoals 42...., wat neem ik dan? , en is die dan ook beter bij invallend licht dan een plasma?
(PS, dat van de nummering heb ik zojuist gevonden in de openingspost, merci)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 09:37 . Reden: lezen openingspost ]
Ook ik heb een nieuwe philips LCD gekocht met het doel deze te kunnen combineren met mijn nieuw in elkaar gezette htpc:
- 8800 GTS 512 die via een DVI -> HDMI kabel aangesloten wordt op mijn 42PFL9632/10
- aansluiting van HDMI in TV menu op "PC" gezet
- nieuwe firmware erop gezet (014.015 als laatste cijfers)
- beeld op "niet op schaal" gezet
- 720P perfect beeld, zowel stil als bewegend
- 1080P scherp beeld, maar wanneer ik bv met de muis een venster van boven naar beneden sleep krijg ik 'interlace' fouten, totdat het venster weer stil staat.
Heb via een mail van iemand op het forum te horen gekregen "Heeft te maken met het feit
dat de huidige range dus geen echte 1080P toestellen zijn maar het min of meer emuleren o.i.d. "
Heeft iemand nog een tip voor me?
Ik ga vanmiddag naar de MediaMarkt een dure DVI -> HDMI kabel kopen, misschien dat het daaraan ligt?
- 8800 GTS 512 die via een DVI -> HDMI kabel aangesloten wordt op mijn 42PFL9632/10
- aansluiting van HDMI in TV menu op "PC" gezet
- nieuwe firmware erop gezet (014.015 als laatste cijfers)
- beeld op "niet op schaal" gezet
- 720P perfect beeld, zowel stil als bewegend
- 1080P scherp beeld, maar wanneer ik bv met de muis een venster van boven naar beneden sleep krijg ik 'interlace' fouten, totdat het venster weer stil staat.
Heb via een mail van iemand op het forum te horen gekregen "Heeft te maken met het feit
dat de huidige range dus geen echte 1080P toestellen zijn maar het min of meer emuleren o.i.d. "
Heeft iemand nog een tip voor me?
Ik ga vanmiddag naar de MediaMarkt een dure DVI -> HDMI kabel kopen, misschien dat het daaraan ligt?
[ Voor 15% gewijzigd door Vinzzz243 op 28-02-2008 14:19 . Reden: firmware melding in post gezet ]
De philips is gewoon volledig 1080P, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Die problemen met het verslepen van venstertjes komen voor bij oude firmwares en zijn verholpen in nieuwere versies. Een nieuwe firmware erop zetten is de eerste stap die je kan nemen.
Bij de 37" die hier staat, is het probleem daarmee verholpen.
Die problemen met het verslepen van venstertjes komen voor bij oude firmwares en zijn verholpen in nieuwere versies. Een nieuwe firmware erop zetten is de eerste stap die je kan nemen.
Dat was ik vergeten te melden, nieuwste firmware had ik al erop gezet. Zal t editten in mn post.
[ Voor 3% gewijzigd door Vinzzz243 op 28-02-2008 10:50 ]
Een duurdere HDMI kabel kopen heeft geen zin (of je huidige moet stuk zijn, maar dat lijkt me niet).
Ik weet niet wat je kan doen om van dat "flikkeren" af te komen, op de tv hier hebben we er nl. geen last van. Je zou nog een keertje kunnen dubbelchecken of je wel "niet op schaal" hebt ingesteld bij het beeldformaat op de TV.
Ik heb net nog even een tijdje lopen googlen. Er is niet al te veel informatie beschikbaar over het TV520/82 platform waar de 9632/9732 series op zijn gebaseerd. Ik kan wel verschillen vinden tussen de tv520/30 (midstream tv's) en de tv520/82 (high-end). Het grote verschil is dat er bij de /82 serie een extra processor is toegevoegd zodat die serie volledig (alle processing) op 1080p/60 kan werken. De /30 serie doet dat alleen op de lagere 1366*7nogwattes resolutie. In het blokdiagram kan je dat ook zien.
Ik blijf er dus vrolijk bij dat de 9632/9732 tv's gewoon volledig 1080P zijn. Dit lijkt me verder ook logisch, aangezien dit hèt verschil zou moeten zijn tussen deze series en de voorganger (de 37PF9731, die geen 1080P input ondersteunde).
Ik weet niet wat je kan doen om van dat "flikkeren" af te komen, op de tv hier hebben we er nl. geen last van. Je zou nog een keertje kunnen dubbelchecken of je wel "niet op schaal" hebt ingesteld bij het beeldformaat op de TV.
Ik heb net nog even een tijdje lopen googlen. Er is niet al te veel informatie beschikbaar over het TV520/82 platform waar de 9632/9732 series op zijn gebaseerd. Ik kan wel verschillen vinden tussen de tv520/30 (midstream tv's) en de tv520/82 (high-end). Het grote verschil is dat er bij de /82 serie een extra processor is toegevoegd zodat die serie volledig (alle processing) op 1080p/60 kan werken. De /30 serie doet dat alleen op de lagere 1366*7nogwattes resolutie. In het blokdiagram kan je dat ook zien.
Ik blijf er dus vrolijk bij dat de 9632/9732 tv's gewoon volledig 1080P zijn. Dit lijkt me verder ook logisch, aangezien dit hèt verschil zou moeten zijn tussen deze series en de voorganger (de 37PF9731, die geen 1080P input ondersteunde).
Had "niet op schaal" inderdaad ook ingesteld (ge-edit in post).
Heb net bij Mediamarkt gevraagd, en het enige wat de medewerker kon vertellen is dat als het op 720P perfect werkt, dit ook op 1080P zou moeten zijn. "Waarschijnlijk dat de goedkopere HDMI kabel het niet trekt, probeert u deze van 60 euro eens". Naja, gekocht en vanavond proberen, en anders terug brengen
Kreeg zojuist ook nog tip van iemand: "I have also read that the only way to avoid judder in this set from a pc is configuring the resolution of course to 1920x1080@24 and setting the input (DVI/HDMI) to bluray!!!"
Heb net bij Mediamarkt gevraagd, en het enige wat de medewerker kon vertellen is dat als het op 720P perfect werkt, dit ook op 1080P zou moeten zijn. "Waarschijnlijk dat de goedkopere HDMI kabel het niet trekt, probeert u deze van 60 euro eens". Naja, gekocht en vanavond proberen, en anders terug brengen
Kreeg zojuist ook nog tip van iemand: "I have also read that the only way to avoid judder in this set from a pc is configuring the resolution of course to 1920x1080@24 and setting the input (DVI/HDMI) to bluray!!!"
Verwijderd
Hallo ik heb een philips 32PFL9632D toestel ik ben er heel tevreden over maar heb een probleem bij het aansluiten naar pc.
ik heb een nvidia kaart 8600 GT in mijn pc die ik via hdmi verbonden heb naar mijn lcd tv.
ik heb bij instellingen mijn pc scherm kunnen klonen naar mijn lcd tv maar de reslutie kan ik niet veranderen van mijn lcd tv en blijft 1280 x 1024.
En ik heb wel beeld op mijn tv maar het valt altijd uit !!!!!! ligt het dan aan mijn instellingen van mijn tv of mijn pc.
mijn bedoeling is eigenlijk voor avi filmpjes te kunnen bekijken via pc op mijn lcd.
ps : mijn aansluiting is via hdmi
ik heb een nvidia kaart 8600 GT in mijn pc die ik via hdmi verbonden heb naar mijn lcd tv.
ik heb bij instellingen mijn pc scherm kunnen klonen naar mijn lcd tv maar de reslutie kan ik niet veranderen van mijn lcd tv en blijft 1280 x 1024.
En ik heb wel beeld op mijn tv maar het valt altijd uit !!!!!! ligt het dan aan mijn instellingen van mijn tv of mijn pc.
mijn bedoeling is eigenlijk voor avi filmpjes te kunnen bekijken via pc op mijn lcd.
ps : mijn aansluiting is via hdmi
ik zit er aan te denken om de Philips 32PFL7962D aan te schaffen, maar ik zit te twijfelen:
A: nu een 32 inch LCD TV nemen, maar dan met HD Ready (1366x768 pixels)
B: wachten tot de 32 inch LCD TV's allemaal full HD zijn geworden (enkel Sharp heeft er nu 1)
wat moet ik doen? Full HD is de toekomst dacht ik, maar de chip in de Philips 32PFL7962D kan toch full HD materiaal (1080P) ook downscalen naar 720P? Of ziet dat er niet uit?
A: nu een 32 inch LCD TV nemen, maar dan met HD Ready (1366x768 pixels)
B: wachten tot de 32 inch LCD TV's allemaal full HD zijn geworden (enkel Sharp heeft er nu 1)
wat moet ik doen? Full HD is de toekomst dacht ik, maar de chip in de Philips 32PFL7962D kan toch full HD materiaal (1080P) ook downscalen naar 720P? Of ziet dat er niet uit?
Net getest met nieuwe kabel, geen verschil
Net getest met 1920 op 24Hz en Blu-ray, geen verschil
Zit dus nog altijd met handen in het haar...
Zit dus nog altijd met handen in het haar...
Verwijderd
't Is niet toevallig je videokaart die alleen 'ziet' dat de TV 1080i ondersteunt, en dus interlaced staat uit te zenden? Probeer anders eens alle opties zoals pixel plus, natural motion, etc. uit te zetten...Vinzzz243 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:41:
Net getest met nieuwe kabel, geen verschil
@roy11:
Voor invallend licht is de helderheid van het scherm belangrijk, en of de coating glossy of mat is. Volgens mij zijn de meeste TVs mat, maar dat is misschien wel iets om op te letten. Het beste is om gewoon in een winkel te gaan kijken naar de modellen die je overweegt. Specs zeggen vaak helemaal niet zo veel als je misschien zou denken...
ik heb (had t al eerder geprobeerd) alles nu uit staan qua instellingen bij tv, geen verandering
Heb nu ook voorbeeldje, als ik naar http://www.hotrodpage.nl ga op de LCD tv, dan scrollt er bij "recente items" een lijst omhoog...dat omhoogschuiven is niet om aan te zien.....op 720P gaat dit scrollen wel goed...
ik denk zelf ook dat het een nvidia driver probleem is...
Morgen bij paradigit een ATI kaart kopen en zaterdag weer terugbrengen, kijken of dit het ook heeft...
Heb nu ook voorbeeldje, als ik naar http://www.hotrodpage.nl ga op de LCD tv, dan scrollt er bij "recente items" een lijst omhoog...dat omhoogschuiven is niet om aan te zien.....op 720P gaat dit scrollen wel goed...
ik denk zelf ook dat het een nvidia driver probleem is...
Morgen bij paradigit een ATI kaart kopen en zaterdag weer terugbrengen, kijken of dit het ook heeft...
Echt niet dat ze dus ECHT 1080P zijn. Hoe verklaar je anders de trillende lijntjes op 1080p...Raymond schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:47:
De philips is gewoon volledig 1080P, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ook de nieuwste firmware los dit niet op. Voor films is het geen probleem, maar als je wat andere dingen op de pc wil doen, dan zet je 'm van narigheid maar op 720P.
Zolang het plaatje stilstaat is het echt 1080P maar zodra er iets beweegt in het beeld, dan is het weer trillen geblazen.
De SONY (weet type niet) van een maat van mij, ik denk 1 of generaties oud, die zet op zijn tv een perfect 1080P plaatje neer, zonder trillende lijntjes of mousepointers die uit elkaar getrokken worden.
[ Voor 6% gewijzigd door bulsing op 28-02-2008 22:21 ]
Verwijderd
Ik heb nu de 42PFL5603 thuis en dit is 1 van de issues die ik direct wilde testen. Het is een plaatje. Moet ik je wel zeggen dat ik het aan de eene kant jammer vindt dat de max pc resolutie 1024x768 is. Daarin tegen moet ik jullie wel zeggen dat het amper leesbaar is als je 1920x1080 als resolutie instelt dus zo'n ramp vindt ik het niet.pascalbulsing schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:18:
[...]
Echt niet dat ze dus ECHT 1080P zijn. Hoe verklaar je anders de trillende lijntjes op 1080p...
Ook de nieuwste firmware los dit niet op. Voor films is het geen probleem, maar als je wat andere dingen op de pc wil doen, dan zet je 'm van narigheid maar op 720P.
Zolang het plaatje stilstaat is het echt 1080P maar zodra er iets beweegt in het beeld, dan is het weer trillen geblazen.
De SONY (weet type niet) van een maat van mij, ik denk 1 of generaties oud, die zet op zijn tv een perfect 1080P plaatje neer, zonder trillende lijntjes of mousepointers die uit elkaar getrokken worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 18:01 ]
Ik heb een e-mail adres van iemand bij philips gevonden en heb die persoon een mailtje gestuurd met een vraag over dit onderwerp.
Ikzelf begin ook een beetje te twijfelen. Ik heb de informatie op de NXP website goed bekeken en ik zie dat de PNX5055 geen MJC (movie judder compensation) kan toepassen op 1080p signalen. Maar dan is natuurlijk de vraag: wat doet die chip als je dat uitschakelt (ik vermoed dat dat de HD natural motion is)? Je zou dan kunnen verwachten dat dan het beeld zonder problemen doorgegeven zou kunnen worden.
Ik hoop dat die persoon er een goed antwoord op kan geven.
Ikzelf begin ook een beetje te twijfelen. Ik heb de informatie op de NXP website goed bekeken en ik zie dat de PNX5055 geen MJC (movie judder compensation) kan toepassen op 1080p signalen. Maar dan is natuurlijk de vraag: wat doet die chip als je dat uitschakelt (ik vermoed dat dat de HD natural motion is)? Je zou dan kunnen verwachten dat dan het beeld zonder problemen doorgegeven zou kunnen worden.
Ik hoop dat die persoon er een goed antwoord op kan geven.
Verwijderd
Waar heb je die vandaanVerwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:36:
[...]
Ik heb nu de 42PFL5603 thuis en dit is 1 van de issues die ik direct wilde testen. Het is een plaatje.
Een korte review is welkom in Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series
Verwijderd
Ik heb een 37PFL9632 in combinatie met Phillips MCP9350i MCE via DVI -> HDMI en heb de volgende problemen:
1. Bij 1920*1080@60hz geen beeld, TV geeft aan wordt niet ondersteunt. Echter werkt wel bij 50Hz.
2. Op het moment dat de ik de TV uitzet of omschakel naar ander kanaal en terug heb ik geen beeld. Ik heb dit wel eerder in de post gezien maar geen antwoord volgens mij. Volgens Phillips komt dit door HDCP (hand shake) en zou ik mijn PC telkens opnieuw moeten opstarten om weer beeld te krijgen. Niet echt een oplossing!
Weet iemand hier een oplossing voor?
1. Bij 1920*1080@60hz geen beeld, TV geeft aan wordt niet ondersteunt. Echter werkt wel bij 50Hz.
2. Op het moment dat de ik de TV uitzet of omschakel naar ander kanaal en terug heb ik geen beeld. Ik heb dit wel eerder in de post gezien maar geen antwoord volgens mij. Volgens Phillips komt dit door HDCP (hand shake) en zou ik mijn PC telkens opnieuw moeten opstarten om weer beeld te krijgen. Niet echt een oplossing!
Verwijderd
EP, dank je voor de toelichting, zal ook even een sterke zaklamp meenemen naar de winkel, denk dat dit mogelijk ook zal te zien zijn als reflectie, bij de een meer dan de andere.
@Koeitje, nou ja ?? ;-)
@Koeitje, nou ja ?? ;-)
Je kan ook de TV uit en aan zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:40:
Ik heb een 37PFL9632 in combinatie met Phillips MCP9350i MCE via DVI -> HDMI en heb de volgende problemen:
't zit'em idd in die handshake (of iets wat er op lijkt). Ik weet zo snel niet een andere manier om die handshake af te dwingen dan deze. 't zou handig zijn als die functionaliteit op de TV of in de driver van een videokaart zou zitten. Scheelt toch een hoop gezeur.
Nog makkelijker zou zijn dat de TV die handshake altijd deed bij het kiezen van een HDMI input.
Ik heb ook antwoord ontvangen op mijn mailtje. Ook bij het uitschakelen van HDNM ed blijft de TV intern het signaal terugbrengen naar 1080i. Ik zat er dus naast met mijn aanname dat het 1080P signaal intact zou blijven wanneer je ervoor kiest om alle processing uit te schakelen. Dat is wel jammer, want dit maakt de TV toch heel wat minder geschikt om als PC monitor in te zetten. (hoewel er blijkbaar met firmware wel een hele hoop aan valt te fixen, gezien die enorme verbetering die er is tov. de oudere firmwares).
Het is idd zo dat de nieuwe high-end TV's die uitgerust gaan worden met de nieuwe PNX5100 hier geen last mee hebben. Die chip ondersteunt 1080p beeldverwerking en ook nog eens 100/120hz (Zie specsheet van dat ding bij NXP op de website).
Blijkbaar is het dus nog steeds zo dat je een nieuwe generatie TV's nodig hebt die de dingen kunnen die je eigenlijk verwachtte in de generatie ervoor. De 9731 ondersteunde tot 1080i input, maar kon stiekem er geen processing op doen. De huidige series ondersteunen wel een 1080p input, maar doen alleen processing tot 1080i (wat je eigenlijk verwachtte in de 9731). En dan later dit jaar de 9x03 series, die dus kunnen wat je eigenlijk in de huidige series verwachtte: 1080P ondersteuning.
Ben benieuwd wat de marketing blurb voor die dingen gaat worden, zodat je kan inschatten wat je op de generatie erna werkend mag verwachten
Het is idd zo dat de nieuwe high-end TV's die uitgerust gaan worden met de nieuwe PNX5100 hier geen last mee hebben. Die chip ondersteunt 1080p beeldverwerking en ook nog eens 100/120hz (Zie specsheet van dat ding bij NXP op de website).
Blijkbaar is het dus nog steeds zo dat je een nieuwe generatie TV's nodig hebt die de dingen kunnen die je eigenlijk verwachtte in de generatie ervoor. De 9731 ondersteunde tot 1080i input, maar kon stiekem er geen processing op doen. De huidige series ondersteunen wel een 1080p input, maar doen alleen processing tot 1080i (wat je eigenlijk verwachtte in de 9731). En dan later dit jaar de 9x03 series, die dus kunnen wat je eigenlijk in de huidige series verwachtte: 1080P ondersteuning.
Ben benieuwd wat de marketing blurb voor die dingen gaat worden, zodat je kan inschatten wat je op de generatie erna werkend mag verwachten
Dit topic is gesloten.