[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 67.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
Hey HaseMike, ik heb m.b.t tot de 5603 wel het volgende gevonden in de specificaties:

Computerformaten 640 x 480, 60, 72, 75, 85 Hz , 800 x 600, 60, 72, 75, 85 Hz , 1024 x 768, 60, 70, 75, 85 Hz , Via HDMI-/DVI-ingang.

Hier staat 1080p, en zelfs 1080i niet bij als ondersteund formaat. Blijkbaar heeft Philips geleerd van de 1080p blunder in de 9632/9732 serie en zetten ze bij de nieuwe modellen met dezelfde chipset(s) geen 1080p of 1080i meer erbij in de specificaties voor computerformaten.

In de specs van de 9632/9732 staat duidelijk wél 1080p en 1080i vermeld bij ondersteunde computerformaten.

Dit zal het voor jou wel wat beperkter (en misschien lastiger) maken het 1080p verhaal hard te maken: er blijft alleen over dat bijvoorbeeld de gui lijnen van de PS3 trillen op Bluray en dus ook andere ongewenste interlacing/trillings effecten op 1080p aanwezig zijn. Al moet dit volgens mij wel genoeg zijn.

EDIT: Hier kwam ik dus waarschijnlijk met dezelfde blunder over de specs als de medewerker(s) van Philips Duitsland. In de handleiding van de 5603 staat dus dat 1080p en 1080i WEL ondersteund worden als computerformaat. Waarschijnlijk halen de medewerker(s) helpdesk de specs dus ook van de website.. wat dus blijkbaar niet altijd gelijk is aan wat in de handleiding staat.. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Ralphfx op 10-05-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Ik ben gisteren naar de winkel (it's) geweest waar ik de televisie (47pfl9632d/10) heb gekocht. Ze gaan volgende week Philips bellen en daarna hoor ik meer. Ik ben benieuwd wat zij te horen krijgen van Philips. Ik hoop alleen dat ze goed het probleem begrijpen, namelijk dat hij wel 1080p signalen accepteert alleen stiekem interlaced weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

In het vorige deel kwam ik een post tegen:

Verder nog even de opmerking dat HDCP alleen voor copyright content is. Dus bij niet copyright content moet je wel DTS en zo via digitral out moeten krijgen lijkt me. Weet ik niet zeker maar lijkt me dat het zo zou moeten werken. getuige ook de uiteenlopende verhalen hier. Misschien kan iemand dit testen voor de mensen die echt de digital audio out willen gebruiken?

Weet iemand of dit zo is? Of geeft de TV ook geen DD / DTS door bij niet copywright DVD's (lees: zelf gebrande DVD's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Van de support site van Philips:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als uw apparaat met een HDMI-kabel op uw TV is aangesloten, hebt u mogelijk geen digitaal geluid via de S/PDIF-connector.

Deze cinch-connector draagt meestal het label 'Digital Audio out'.

Dit is het geval als uw mediabron (DVD, Blu-ray, ...) is beveiligd met HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) en aan juridische richtlijnen moet voldoen.

U kunt echter altijd genieten van digitaal geluid en beeld op uw TV door een HDMI-kabel te gebruiken.

In bepaalde gevallen, zet het signaal van de S/PDIF-connector uw digitale signaal automatisch om in een lager gespecificeerde indeling.

De geluidskwaliteit van de analoge uitvoer wordt op geen enkele manier beperkt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HDCP mag dan wel enkel voor copyright content "bedoeld" zijn, maar als je aangesloten apparaat niet HDCP compliant is, dan krijg je voor zover ik weet gewoonweg geen beeld. Oftewel zit je altijd vast aan de volgens Philips juridische richtlijnen voor HDCP, oftewel je dolby surround aangeboden via HDMI wordt gewoon gedownsampled naar stereo. Ook het dolby signaal van gebrande DVD's wordt dus gedownsampled als je DVD speler is aangesloten via HDMI.

[ Voor 4% gewijzigd door Ralphfx op 11-05-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ralphfx schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:54:
U kunt echter altijd genieten van digitaal geluid en beeld op uw TV door een HDMI-kabel te gebruiken.
Vraag me af hoe je dan DD / DTS krijgt. Spreekt dit elkaar niet een beetje tegen?
Ralphfx schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:54:
In bepaalde gevallen, zet het signaal van de S/PDIF-connector uw digitale signaal automatisch om in een lager gespecificeerde indeling.
En in welke gevallen is dat dan zo? Bij DD en DTS neem ik aan?

Beetje raar dat je op geen enkele manier de nieuwe geluidsformaten (Dolby True HD, DTS HD) uit je receiver kan halen als je het aansluit volgens het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:15
Anoniem: 151018 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:53:
[...]

Vraag me af hoe je dan DD / DTS krijgt. Spreekt dit elkaar niet een beetje tegen?
Nee - als je zowel het beeld op de TV kijkt en het geluid uit de speakers van de TV gebruikt klopt het wat Philips zegt.
(nou ja, dubieus is het wel - zes-kanaals surround die je alleen via de front-speakers van de TV hoort, dat noem ik niet 'genieten')
[...]

Beetje raar dat je op geen enkele manier de nieuwe geluidsformaten (Dolby True HD, DTS HD) uit je receiver kan halen als je het aansluit volgens het boekje.
Yep. Met dank aan de overbeschermende filmindustrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Anoniem: 151018 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:53:
[...]

[...]

Je kunt altijd genieten van digitaal geluid UIT JE TV.
En helaas wordt ALTIJD het dolby signaal omgezet als dolby wordt aangeboden via HDMI.

Meer is er echt niet van te maken. Liever zouden we willen hebben dat het dolby signaal alleen wordt omgezet als de HDCP beveiliging hier specifiek om vraagt, maar jammer genoeg is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:04:
Nee - als je zowel het beeld op de TV kijkt en het geluid uit de speakers van de TV gebruikt klopt het wat Philips zegt.
(nou ja, dubieus is het wel - zes-kanaals surround die je alleen via de front-speakers van de TV hoort, dat noem ik niet 'genieten')
Dan toch maar de dvd aansluiten op de receiver. Maakt dat voor het geluid nog uit of dat via HDMI gaat of digitale coax voor wat betrefd de vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Je geluid zal ongeveer 100-150ms eerder zijn dan het beeld als je de speler direct op de versterker aasluit. Zorg er dus voor dat je voor de beeldvertraging kan compenseren met een delay instelling op je dvd speler of versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ralphfx schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:57:
Je geluid zal ongeveer 100-150ms eerder zijn dan het beeld als je de speler direct op de versterker aasluit. Zorg er dus voor dat je voor de beeldvertraging kan compenseren met een delay instelling op je dvd speler of versterker.
Dat weet ik, maar verschilt het niet of je hem aansluit met HDMI of dig. coax?
M'n receiver heeft wel een delay funktie (on/off) maar ik weet niet of het werkt.
100-150ms is toch niet zo heel veel. Nauwelijks merkbaar volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 151018 op 11-05-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239407

haah 150ms niet merkbaar? Als je kippig bent niet nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Anoniem: 151018 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:54:
[...]

Dat weet ik, maar verschilt het niet of je hem aansluit met HDMI of dig. coax?
M'n receiver heeft wel een delay funktie (on/off) maar ik weet niet of het werkt.
100-150ms is toch niet zo heel veel. Nauwelijks merkbaar volgens mij.
Zoals vorige post: zeker merkbaar die beeldvertraging!!

Het zal afhankelijk van de input die je gebruikt wel wat schommelen denk ik, maar ga zeker uit van een vertraging van 100ms. Dit hebben wij icm de Philips HTS8100 over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beeld vertraging is zeker merkbaar en helaas ook dynamisch maar echt zuiver af te stellen is het ook niet.

Ik heb ook DTS dvd's en die zal ik dus niet via de TV naar mijn receiver kunnen sturen of ik moet terug naar DD maarja, dat doe je niet als je DTS hebt op een schijfje.
Dus dvdspeler rechtstreeks aangesloten en de TV het geluid uit.

Zet ik dat geluid aan van de tv, dan hoor ik een echo, maakt niet uit of ik de delay van de dvdspeler op 120, 130, 140 of 150 ms zet er blijft altijd een vage echo.
Aan het beeld icm het geluid via de set moet ik echt miereneuken en concentreren om het verschil te merken.
Dus zo ernstig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:48:
[...]

Zet je playstation op 1080p en kijk in het hoofdmenu naar de scrollende letters van het nieuws rechtboven in het scherm. Als je van dichtbij een kam-effect ziet (is zeer duidelijk bij de nep 1080p modellen), dan heb je het probleem. Zijn de letters netjes en strak dan is alles ok.

Op mijn 5603 geeft pc mode met 1080p deze interlace artefacten en bij bluray niet, maar ja dan gaan de lijnen weer knipperen. Lachen met philips :(
Als ik er heel dicht op ga zitten zie ik wel dat de letters niet 100% vloeiend bewegen, maar dat komt waarschijnlijk door het gebrek aan HDNM in de gamestand. Een lelijk kam effect zie ik volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
Zit dat probleem bij 1080p (via HDMI zoals een PS3) nu in alle modellen? Dus ook de 42FPL7862? Of alleen in de 9xxx serie (want ik zie alleen die series steeds vermeld worden). Ik wil namelijk van mijn huidige samsung (hd ready met max 720p/1080i) overstappen op de bovenstaande tv, maar als ik dan nog steeds geen goede ondersteuning heb voor FULL HD op mijn PS3 dan schiet ik er nog niet veel mee op :S

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Uhmmie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:49:
Zit dat probleem bij 1080p (via HDMI zoals een PS3) nu in alle modellen? Dus ook de 42FPL7862? Of alleen in de 9xxx serie (want ik zie alleen die series steeds vermeld worden). Ik wil namelijk van mijn huidige samsung (hd ready met max 720p/1080i) overstappen op de bovenstaande tv, maar als ik dan nog steeds geen goede ondersteuning heb voor FULL HD op mijn PS3 dan schiet ik er nog niet veel mee op :S
Goeie vraag ik wil vandaag die tv ook gaan kopen bij de MM voor 999 euri... Ik heb ze gisteren zien staan, maar nergens aangesloten. Toch maar even vragen of ze vandaag BR og PS3 aansluiten en daadwerkelijk laten zien of die de volledige 1080p aan kan.. dan weet ik het ech zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 14:00

f.h

Uhmmie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:49:
Ik heb mijn ps3 via een hdmi kabel aangesloten op mijn 32PFL7862 en de uitvoer van de ps3 staat op 1080p, de tv geeft ook aan dat de invoer 1080p is, geen problemen of (iig mij opvallende) lag. Ook mijn pc heb ik via dvi -> hdmi aangesloten en ook geen problemen. Ik weet niet hoe generaliseerdbaar dit is, maar het lijkt mij dan ook dat je op je 42" 7862 er ook geen last van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 16:08
Frank1973 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 08:28:
[...]

Goeie vraag ik wil vandaag die tv ook gaan kopen bij de MM voor 999 euri... Ik heb ze gisteren zien staan, maar nergens aangesloten. Toch maar even vragen of ze vandaag BR og PS3 aansluiten en daadwerkelijk laten zien of die de volledige 1080p aan kan.. dan weet ik het ech zeker.
Ook ik zag deze MM actie voor de 7862 op deze site. De specs zien er erg goed uit voor deze prijs (100hz, Full HD).

Graag wil ik een tweede LCD tv voor op mn slaapkamer welk aangesloten wordt op een PS3 voor oa. blu-ray gebruik. Ondersteund de 7862 ook 24p playback? Ik lees in de spec sheet op de philips site dat de refresh rate van 24hz wel ondersteund wordt, werkt dit dan ook voor blu-ray? Er staat verder geen logo van 24p zoals bij de Sony modellen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 12:44

Gast1981

room with a moose!

Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met deze lcd tv.

Nav de mediamarkt advertentie ben ik even wezen kijken in Hengelo.
Wat mij opviel was het schokkerige beeld bij snelle bewegingen en acties.
Is anderen dat ook opgevallen?
Of kan dat komen omdat je er vrij dicht op staat (max 1,5 - 2 meter, meer kon daar niet).

Is dat iets wat met de reactietijd van 4 ms te maken heeft?
Het vreemde was, er stond ook een LG 40" met 8 ms, maar daar leek het veel minder te schokken.
Zogeheten 'judder' heb ik mij laten vertellen.. klopt dat?

Helaas niet kunnen checken met een gewone tv zender.
Ben vooral bang dat dat schokkende beeld tijdens sport uitzendingen en actie films erg irriterend is.
Maar hopelijk valt het mee, want verder lijkt het mij een uitstekende aanbieding.
FullHD, 100Hz, 42", ruim voldoende aanluitingen incl usb, en dat voor 999,-
Morgen in Enschede nog maar eens kijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 09-06 16:08
Gast1981 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:30:
Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met deze lcd tv.

Nav de mediamarkt advertentie ben ik even wezen kijken in Hengelo.
Wat mij opviel was het schokkerige beeld bij snelle bewegingen en acties.
Is anderen dat ook opgevallen?
Of kan dat komen omdat je er vrij dicht op staat (max 1,5 - 2 meter, meer kon daar niet).

Is dat iets wat met de reactietijd van 4 ms te maken heeft?
Het vreemde was, er stond ook een LG 40" met 8 ms, maar daar leek het veel minder te schokken.
Zogeheten 'jugger' heb ik mij laten vertellen.. klopt dat?

Helaas niet kunnen checken met een gewone tv zender.
Ben vooral bang dat dat schokkende beeld tijdens sport uitzendingen en actie films erg irriterend is.
Maar hopelijk valt het mee, want verder lijkt het mij een uitstekende aanbieding.
FullHD, 100Hz, 42", ruim voldoende aanluitingen incl usb, en dat voor 999,-
Morgen in Enschede nog maar eens kijken en vergelijken.
Stond deze op een blu-ray film? Want dan zou het idd "judder" kunnen zijn, wat aangeeft dat deze geen 24p ondersteund. Hier zul je geen last van hebben met normaal TV kijken.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk typenummer was het? De vorige philips reeks had idd veel last van judder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

42 PFL 7862 ging het om

of het een Blu Ray film was weet ik niet.. kan ik morgen wel ff vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik denk idd dat ik hetzelfde ervaarde als jou.. iets klopte er gewoon niet aan het beeld (stond een animatie film op).. Ik vond het iig dermate storend dat het voor mij genoeg reden was om de actie te laten lopen..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de 7862 is al een redelijke oude serie... Deze is nog erger dan de 9632serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 14:00

f.h

Anoniem: 239407 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:24:
Dat echt onzin, je lokt alleen maar reacties uit met zo'n post.

@ de geinteresseerden: Zie mijn post hierboven, alleen maar goede ervaringen met mijn 7862.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat jij wilt Frank... Wil je beweren dat de 7862 reeks minder judder heeft dan de 9632? Dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Anoniem: 239407 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:24:
Wat zijn dan de grote problemen van de 7862 serie? En specifiek voor de 42" versie?

Misschien handig, ik wil hem vooral gebruiken voor:
- standaard tv werk, na verhuizing waarschijnlijk ook digitale tv (@home, of ...)
- ouderwetse dvd's voorlopig, nog geen blu-ray / hd dvd
- geen games, heb geen console... heel misschien een xbox360 in de toekomst
- indien mogelijk HD films via externe multimedia schijf bekijken

Ik denk dat ik hetzelfde zag als Uhmmmie.
Was niet gelijk verliefd op het beeld, ondanks dat het hele pakket er wel goed uitzag.
Beeld leek ietwat schokkerig bij snelle bewegingen, maar hebben niet alle lcd schermen daar last van?
Gezien de goeie specs had ik er misschien meer (teveel) van verwacht.
De reacties op bijv kieskeurig.nl waren laaiend enthousiast, niet echt kritisch leek het.
Frank2006 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:35:
[...]
... alleen maar goede ervaringen met mijn 7862.
Wat en waarmee kijk je voornamelijk?
Herken je de dingen die ik noemde dus helemaal niet?
Gewoon vloeiend beeld bij snelle bewegingen?
Ik ben vooral bang voor geschok tijdens bijv voetbal, tennis en een vlotte (actie)film...

En hoe zit het met de beeld vertraging indien je het geluid los via een Dolby set laat lopen?
Heeft deze 7862 een dusdanige vertraging dat het geluid niet meer synchroon loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Anoniem: 239407 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:06:
Wat jij wilt Frank... Wil je beweren dat de 7862 reeks minder judder heeft dan de 9632? Dat is dus niet zo.
7862 en de 9632 zijn toch dezelfde tv alleen zonder ambilight?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank1973 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:30:
[...]

7862 en de 9632 zijn toch dezelfde tv alleen zonder ambilight?? :?
Nee... vergelijk de specs maar eens op de site van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261241

Ben sinds gisteren in het bezit van de 42FPL7862. Ik ben in principe bijzonder tevreden over de prijs / kwaliteit / feature verhouding, maar ik heb 1 issue...

Als ik een PS3 via HDMI aansluit op 1080p krijg ik in de XMB trillende horizontale lijnen daar waar die in het scherm gebruikt worden. Dit is 100% reproduceerbaar. Ga bijvoorbeeld naar "display settings", "hdmi", "custom", en test de 1080p optie. De dunne witte lijnen boven en onder aan het scherm "knipperen" voortdurend (en willekeurig). Of start een spel, druk op de PS toets en navigeer door het menu. Nu is het niet willekeurig, maar treedt de flikkering op als je up of down gaat in het menu. Het is alleen bij deze horizontale lijnen. In game ziet 1080p (bijvoorbeeld GT4: prologue) er prima uit.

Overigens heb ik uitgesloten dat het aan de PS3 ligt. Mijn PS3 op een Philips 7662 heeft het probleem niet. Een andere PS3 op mijn 7862 heeft het probleem ook. Is er iemand die kan verifieren of iedere 7862 dit probleem heeft? Of nog beter, of er een fix (setting) is.

SW versie: Q581E-0.64.14.15 (ik zie inmiddels dat er een 018 update is... die ga ik nog proberen)

Alvast bedankt!

P.S. ik heb ook al tests gedaan met alle features als "Pixel Plus" en "Clear LCD" uit. Geen succes :|

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 261241 op 13-05-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261241 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:05:
Ben sinds gisteren in het bezit van de 42FPL7862. Ik ben in principe bijzonder tevreden over de prijs / kwaliteit / feature verhouding, maar ik heb 1 issue...

Als ik een PS3 via HDMI aansluit op 1080p krijg ik in de XMB trillende horizontale lijnen daar waar die in het scherm gebruikt worden. Dit is 100% reproduceerbaar. Ga bijvoorbeeld naar "display settings", "hdmi", "custom", en test de 1080p optie. De dunne witte lijnen boven en onder aan het scherm "knipperen" voortdurend (en willekeurig). Of start een spel, druk op de PS toets en navigeer door het menu. Nu is het niet willekeurig, maar treedt de flikkering op als je up of down gaat in het menu. Het is alleen bij deze horizontale lijnen. In game ziet 1080p (bijvoorbeeld GT4: prologue) er prima uit.

Overigens heb ik uitgesloten dat het aan de PS3 ligt. Mijn PS3 op een Philips 7662 heeft het probleem niet. Een andere PS3 op mijn 7862 heeft het probleem ook. Is er iemand die kan verifieren of iedere 7862 dit probleem heeft? Of nog beter, of er een fix (setting) is.

SW versie: Q581E-0.64.14.15 (ik zie inmiddels dat er een 018 update is... die ga ik nog proberen)

Alvast bedankt!

P.S. ik heb ook al tests gedaan met alle features als "Pixel Plus" en "Clear LCD" uit. Geen succes :|
Dit is al vaak besproken en het probleem is ook bekend. De 7862 heeft net als de 9632 geen 'echte' 1080p aan boord (ook al staat dit leuk vermeld) De tv maakt van een inkomend 1080p signaal > 1080i en zet dit vervolgens om naar 1080p. Deze interlaced methode uit zich in knipperende lijnen/flinkerende beelden. Het licht dus NIET aan je PS3! Mijn advies: terugbrengen die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261241

Pfff, da's toch je reinste misleiding! In ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord. Morgen gaat ie terug.

Moet ik alleen weer op zoek naar een nieuw model (en dus nog steeds geen GTA IV spelen). Iemand nog advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Anoniem: 261241 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:52:
Pfff, da's toch je reinste misleiding! In ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord. Morgen gaat ie terug.

Moet ik alleen weer op zoek naar een nieuw model (en dus nog steeds geen GTA IV spelen). Iemand nog advies :)
Sony KDL40V3000.. 100 euro goedkoper.. En zeker 1080p icm PS3 zonder twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Is de 42PFL9632 wel goed te gebruiken met een HTPC op 1080P via HDMI (v1.3)?
Of heeft iemand het al thuis in bezit met deze combinatie ?

Ik was van plan om de 9632 te gaan kopen, maar zoals ik hier lees schijnt er toch nog wat problemen te zijn in 1080P formaat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
1080p PC op de 9632/9732 modellen werkt helaas niet naar behoren. Je kunt kiezen tussen interlaced artefacten bij instelling op PC of voor trillende lijnen/beeld bij instelling op Bluray. Advies is dan ook voor de nieuwe serie te gaan, de 9603/9703, die naar verluid wel goed werken met 1080p via een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Anoniem: 239407 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:31:
[...]
De 7862 heeft net als de 9632 geen 'echte' 1080p aan boord (ook al staat dit leuk vermeld) De tv maakt van een inkomend 1080p signaal > 1080i en zet dit vervolgens om naar 1080p. Deze interlaced methode uit zich in knipperende lijnen/flinkerende beelden.
Hmm, kortom het is geen "echte" FullHD...
anders had deze bak 1080p wel progressive af kunnen spelen zonder down- en upscaling, nietwaar?

Als ik iets doms zeg hoor ik het graag.
Ik bevind me nog in de oriënterende fase zeg maar ;)

Dit sterkt mijn gevoel dat het niet erg is dat ik deze op het oog goede aanbieding heb laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
De 9632/9732 serie tv's zijn inderdaad niet echt full hd. Ik ben zelf sinds ik de 9632 heb al bezig deze goed aan de praat te krijgen op 1080p voor mijn PC. Na meerder firmware upgrades geen verbetering. Dit is de hoofdzaak dat ik nu bezig ben met Philips costumer care om een goede oplossing te vinden. Tevens zijn er nog meer problemen met deze serie. Zie hiervoor de site van Vinzzz: http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/

Ik kan alleen maar zeggen dat je er goed aan hebt gedaan de tv te laten lopen. Het zijn mooie toestellen, maar ze maken een aantal duidelijk geadverteerde specificaties niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 16:32

quelake

PSN Quelake

Ralphfx schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:01:
De 9632/9732 serie tv's zijn inderdaad niet echt full hd. Ik ben zelf sinds ik de 9632 heb al bezig deze goed aan de praat te krijgen op 1080p voor mijn PC. Na meerder firmware upgrades geen verbetering. Dit is de hoofdzaak dat ik nu bezig ben met Philips costumer care om een goede oplossing te vinden. Tevens zijn er nog meer problemen met deze serie. Zie hiervoor de site van Vinzzz: http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/

Ik kan alleen maar zeggen dat je er goed aan hebt gedaan de tv te laten lopen. Het zijn mooie toestellen, maar ze maken een aantal duidelijk geadverteerde specificaties niet waar.
Geldt dit dan ook voor de 42 PFL 7862 modellen?

Ik heb gisteren ook dit model bij de Mediamarkt gehaald, maar schrik toch wel van de verhalen hier. De beslissing was redelijk impulsief, omdat een collega me inlichtte. Op papier zag de tv er erg goed uit.

Afgezien van de PS3, zullen artefacts e.d. dus ook zichtbaar zijn als ik andere componenten aansluit op de tv? Bijv mn DVDspeler/versterker combi via HDMI?

Ik ben naarstig op zoek naar meer info over het "bekende" PS3 1080i/1080p probleem, maar kan niets vinden (op t.net en google). Ik zou hier graag meer over lezen. Iemand een link waar ik wel wat meer kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

*leeg*

[ Voor 99% gewijzigd door dCY op 14-05-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quelake schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:36:
[...]

Geldt dit dan ook voor de 42 PFL 7862 modellen?

Ik heb gisteren ook dit model bij de Mediamarkt gehaald, maar schrik toch wel van de verhalen hier. De beslissing was redelijk impulsief, omdat een collega me inlichtte. Op papier zag de tv er erg goed uit.

Afgezien van de PS3, zullen artefacts e.d. dus ook zichtbaar zijn als ik andere componenten aansluit op de tv? Bijv mn DVDspeler/versterker combi via HDMI?

Ik ben naarstig op zoek naar meer info over het "bekende" PS3 1080i/1080p probleem, maar kan niets vinden (op t.net en google). Ik zou hier graag meer over lezen. Iemand een link waar ik wel wat meer kan vinden?
In dit en voorgaande topics is het bekende probleem al vaak aan het licht gekomen. De tv ondersteund gewoonweg geen 1080p. Ik zou de nieuwe modellen even in de gaten houden.

Wat ik zelf ook iritant vond was dat het geluid niet sync te krijgen was via mijn gewone DVD speler. Het geluid loopt voor op het beeld omdat de tv bezig er te lang over doet om het beeld 'mooi' te poetsen. Om dit te verhelpen heb je een lipsync functie nodig op je dvdspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

OK. Ik ga er wel vanuit dat ik met mn Onkyo "whatshisname"-605 versterker geen last zal hebben van lipsync issues. Wel nog even een HDMI kabeltje gaan aanschaffen dus.

Ik zou erg graag videobeelden zien van de problemen die hier besproken worden, om iig een gevoel te hebben bij de verstoringen die optreden. Ik ben zelf nog niet in het bezit van een HD bron, vandaar. Ik wil alleen wel binnen 14 dagen beslissen of ik de tv hou ja of nee. Ziet iemand kans om 1 en ander te tonen? (iemand met een PS3 of blu-ray in de buurt van Maarssen die hem er even aan wil komen hangen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261849

Ik heb zelf ook een 42 pfl 7862 gekocht en mijn vraag is als ik een videokaart met dvi out koop en een dvi-hdmi kabel of ik hem dan kan aansluiten op mijn pc en of hij dan ook 1080p laat zien. en ik heb trouwens ook xbox 360 gespeeld en heb hem op 1080p gezet via component maar hoe kan ik controleren of het echt 1080p is?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 261849 op 14-05-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Anoniem: 261849 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:47:
Ik heb zelf ook een 42 pfl 7862 gekocht en mijn vraag is als ik een videokaart met dvi out koop en een dvi-hdmi kabel of ik hem dan kan aansluiten op mijn pc en of hij dan ook 1080p laat zien. en ik heb trouwens ook xbox 360 gespeeld en heb hem op 1080p gezet via component maar hoe kan ik controleren of het echt 1080p is?
Nog een keer:

Nordin, een paar posts terug staat het antwoord op je vraag al gegeven. De 7862 ondersteunt GEEN full hd 1080p. Stuur je 1080p de TV in, dan krijg je OF interlacing effecten op PC mode, OF trillende lijnen/beeld op een andere modus zoals Bluray.

Edit: Voor de duidelijkheid: Het beeld is pas goed bij 1080i of minder.

[ Voor 5% gewijzigd door Ralphfx op 14-05-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205395

Had gebelt met philips ze zeggen dat monteur contact met mij op neemt.
En dat heeft die gedaan, hij zij zet je ps3 op PC modus en dan zijn de trillende lijnen weg.
Als je op spel modus zet, moet je dan je ps3 via scart aansluiten want dat is spel modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ralphfx schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Nog een keer:

Nordin, een paar posts terug staat het antwoord op je vraag al gegeven. De 7862 ondersteunt GEEN full hd 1080p. Stuur je 1080p de TV in, dan krijg je OF interlacing effecten op PC mode, OF trillende lijnen/beeld op een andere modus zoals Bluray.

Edit: Voor de duidelijkheid: Het beeld is pas goed bij 1080i of minder.
ok maar is 1080i dan veel slechter dan 1080p en kan ik dan beter 720p draaien of 1080i? en ik zie trouwens nergens game of pc mode staan...? en ik had mijn xbox 360 ook op 1080p gespeeld maar zag niks geks aan het beeld ofzo dus hoe kan dat ?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 261849 op 14-05-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205395 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:40:
Had gebelt met philips ze zeggen dat monteur contact met mij op neemt.
En dat heeft die gedaan, hij zij zet je ps3 op PC modus en dan zijn de trillende lijnen weg.
Als je op spel modus zet, moet je dan je ps3 via scart aansluiten want dat is spel modus.
En scart kan geen 1080p doorgeven... tja niet echt een oplossing dus. ECHT NIET een oplossing:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205395

ik ondervind geen problemen meer met mijn tv, ps3 doet het nu goed op 1080p
En de computer ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
Ralphfx schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Stuur je 1080p de TV in, dan krijg je OF interlacing effecten op PC mode, OF trillende lijnen/beeld op een andere modus zoals Bluray.
Ik heb alle 4 de topics zo goed mogelijk doorgelezen. Wat een informatie! En omdat ik een leek ben is de nodige info te technisch voor mij ;(

Wat is mijn vraag. Ik heb een maand of 4 geleden een 47PFL9732D-10 gekocht. Ik ben super tevreden met dit toestel. Echter ik beschik nog niet over een HD bron zodat ik de tv niet op 1080P heb kunnen beoordelen. Ik weet dat ik bijvoorbeeld bij een Blu-ray film trillende lijnen kan verwachten. Maar wat houdt dat nu precies in? Zie ik dit alleen in het menu van de Blu-ray film of is dit merkbaar gedurende de hele film? Wanneer je dit tijdens de gehele film ziet, wat trilt er dan precies? Is dit alleen van (zeer) dichtbij waarneembaar of zie je dit ook wanneer je ongeveer 4 a 5 meter van de tv vandaan zit? En hoe zichtbaar/storend is het wanneer de bron een HD film via de pc is?

Wat ik niet snap is hoe deze tv verleden jaar tot tv van het jaar is uitgeroepen. Ik neem toch aan dat de critici het toestel toch ook op 1080P prestaties beoordeeld hebben. Dit probleem moet toch zijn opgevallen?

Ik ben erg benieuwd naar een gedetailleerdere beschrijving van de "storing" zodat ook een leek kan inschatten of het de moeite waard is om alsnog "oorlog" met de leverancier en/of Philips te gaan voeren.

Alvast bedankt voor jullie aanvullende informatie/uitleg _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door freakie op 15-05-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

freakie schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:49:
[...]

Ik heb alle 4 de topics zo goed mogelijk doorgelezen. Wat een informatie! En omdat ik een leek ben is de nodige info te technisch voor mij ;(

Wat is mijn vraag. Ik heb een maand of 4 geleden een 47PFL9732D-10 gekocht. Ik ben super tevreden met dit toestel. Echter ik beschik nog niet over een HD bron zodat ik de tv niet op 1080P heb kunnen beoordelen. Ik weet dat ik bijvoorbeeld bij een Blu-ray film trillende lijnen kan verwachten. Maar wat houdt dat nu precies in? Zie ik dit alleen in het menu van de Blu-ray film of is dit merkbaar gedurende de hele film? Wanneer je dit tijdens de gehele film ziet, wat trilt er dan precies? Is dit alleen van (zeer) dichtbij waarneembaar of zie je dit ook wanneer je ongeveer 4 a 5 meter van de tv vandaan zit? En hoe zichtbaar/storend is het wanneer de bron een HD film via de pc is?

Wat ik niet snap is hoe deze tv verleden jaar tot tv van het jaar is uitgeroepen. Ik neem toch aan dat de critici het toestel toch ook op 1080P prestaties beoordeeld hebben. Dit probleem moet toch zijn opgevallen?

Ik ben erg benieuwd naar een gedetailleerdere beschrijving van de "storing" zodat ook een leek kan inschatten of het de moeite waard is om alsnog "oorlog" met de leverancier en/of Philips te gaan voeren.

Alvast bedankt voor jullie aanvullende informatie/uitleg _/-\o_
Ik denk niet dat je er hinder van gaat ondervinden.
Je moet een behoorlijk scherp oog hebben om iets op te merken bij een film, en dan moet je ook nog eens weten waar je naar moet zoeken.
Bij een menu is het wat sneller te zien, een veelgehoorde klacht bij PS3 bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb de 37/9632D

Na alles gelezen te hebben mag ik dan tot de volgende conclusie komen:

Wanneer je deze TV alleen gebruikt voor TV kijken (bijv. digitaal via kabel HDMI aangesloten = 1080i) en DVD kijken, zul je geen last hebben want deze beide signalen zijn geen 1080P.

Wanneer je daadwerkelijk 1080p beelden naar de TV gaat sturen komt het interlaced probleem naar voren omdat de TV, anders dan beweerd wordt in de handleiding, GEEN 1080P beelden kan verwerken?
Dus problemen met PC/ PS3 , HD DVD en Blu-Ray??

M.a.w. wij hebben een dure LCD gekocht, in de veronderstelling een full HD te kopen, terwijl dat niet zo is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Hallo friander, bij deze dan het antwoord waar jezelf (en ik als 9632 bezitter ook) niet op zit te wachten:

Ja, je hebt een dure LCD gekocht die niet waarmaakt wat er in de specs staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Ik heb daar nu niet zo'n last van, het beeld is echt prachtig maar als ik binnekort een Blu-Ray speler ga kopen, kan ik dan niet films in 1080p bekijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Het is een kwestie van details...

Daar waar een aantal nog oudere modellen inderdaad geen 1080p konden verwerken, en een dergelij signaal dan ook niet aan de ingang accepteerden, kan de 9632 / 9732 / 9900 dit wel. Wat hij niet kan is het [b]onbewerkt[b] ook als zodanig tonen. Dit laatste zou eigenlijk het criterium voor Full HD moeten zijn, en niet of hij een 1080p aan de ingang accepteerd en kan tonen, dit doet de 9632 / 9732 / 9900 immers wel. Hier tussen in maakt hij er echter altijd 1080i van, en dat willen we juist niet bij een "Full HD LCD".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

friander schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:22:
Ik heb daar nu niet zo'n last van, het beeld is echt prachtig maar als ik binnekort een Blu-Ray speler ga kopen, kan ik dan niet films in 1080p bekijken??
Ik denk dat je er helemaal geen last van hebt, kan helemaal niet want je hebt geen 1080P videobron. En als je wel een 1080p videobron zou hebben, dan zou het je echt niet 1 2 3 opvallen.
Dus, jawel, je kan wel films in 1080p bekijken, maar er is wel een "maar".
Intern is er een 1080p>1080i>1080p verwerkingsproces gaande.
Meer info kun je eventueel hier vinden: http://www.hdtvtest.co.uk/Philips-37PFL9632D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Anoniem: 78656 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:15:
Het is een kwestie van details...

Daar waar een aantal nog oudere modellen inderdaad geen 1080p konden verwerken, en een dergelij signaal dan ook niet aan de ingang accepteerden, kan de 9632 / 9732 / 9900 dit wel. Wat hij niet kan is het [b]onbewerkt[b] ook als zodanig tonen. Dit laatste zou eigenlijk het criterium voor Full HD moeten zijn, en niet of hij een 1080p aan de ingang accepteerd en kan tonen, dit doet de 9632 / 9732 / 9900 immers wel. Hier tussen in maakt hij er echter altijd 1080i van, en dat willen we juist niet bij een "Full HD LCD".
Strikt gezien is een scherm "full hd" als het 1080 fysieke beeldlijnen heeft :X
"Full hd" is nl helemaal geen officiele standaard zoals "hd ready" dat wel is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Jules|IA schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:19:
[...]

Ik denk dat je er helemaal geen last van hebt, kan helemaal niet want je hebt geen 1080P videobron. En als je wel een 1080p videobron zou hebben, dan zou het je echt niet 1 2 3 opvallen.
Dus, jawel, je kan wel films in 1080p bekijken, maar er is wel een "maar".
Intern is er een 1080p>1080i>1080p verwerkingsproces gaande.
Meer info kun je eventueel hier vinden: http://www.hdtvtest.co.uk/Philips-37PFL9632D
Ik heb de review gelezen, bedankt voor de link!
Begrijp ik nu goed dat wanneer ik films ga kijken via Blu-Ray, de LCD van het 1080p signaal eerst 1080i maakt en dan weer 1080p waardoor er storingen in het beeld optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Jules|IA schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:21:
[...]

Strikt gezien is een scherm "full hd" als het 1080 fysieke beeldlijnen heeft :X
"Full hd" is nl helemaal geen officiele standaard zoals "hd ready" dat wel is. :X
Maar als er in de specs van de tv staat dat deze alle 1080p signalen ondersteunt, dan moet de tv deze ook naar behoren weergeven en niet met interlacing en trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 23:00

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb ook een 9632 Ben er opzich erg tevreden mee, een erg mooi beeld.

Ik heb alleen dat als ik een HD film kijk (via een HTPC) dan ik last heb van Judder. Het beeld "schokt" dus een beetje. Dit zie je vooral als de camara langzaam beweegd. Bij de HD film Planet Earth valt dit dus erg op. Ik had gelezen dat dit met Powerstrip verholpen kon worden, maar heb geen idee hoe je dat voor elkaar moet krijgen.

Ik dacht dat het iets te maken had met de 24p van de film, en de 60Hz van het beeld. Waardoor sommige plaatjes 2/60 van een seconde getoond worden en andere plaatjes 3/60 waardoor dus geen strak beeld ontstaat. Iemand die mij kan uitleggen of en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

Al iemand iets over de laatste firmware 000.064.014.018 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

@ FutureCow:

Uit de sticky 'Welke TV moet ik kopen'

"Met de komst van nieuwe technieken komen er weer nieuwe dingen om de hoek kijken, en daarop zul je je eisen moeten aanpassen. Wil je dus in de nabije toekomst gebruik maken van dit soort dingen, zul je hier nu al rekening mee moeten houden. Een van de belangrijkste dingen is waarschijnlijk wel de komst van Blu-Ray. Blu-Ray bevat namelijk video met een framerate van 24 fps, anders dan de 50 fps die wel van de TV kennen, en de 25 fps van DVD (in het geval van een progressive DVD). Aangezien 24 afwijkt van de andere twee is het van belang dat je nieuwe TV hiermee om kan gaan. De best methode hiervoor is om de refreshrate van het scherm aan te passen. i.p.v 50 of 100 Hz wordt er meestal gekozen voor 48 of 72 Hz. Kan je TV dat niet, dan zal de player ervoor moeten zorgen dat deze de 24 fps converteert naar 25 of 50 fps. Dit wordt gedaan door simpelweg iedere seconden 1 beeld dubbel weer te geven. Helaas zorgt dit voor een schokkerig beeld, wat vooral opvalt bij langzaam scrollende beelden."

Dit lijkt dus ook te gelden voor andere HD bronnen zoals jouw HTPC.
Zat het toevallig net te lezen, vandaar dat ik het maar ff ctrl-c ctrl-v ;)

Dat "judder" is ook iets waarvoor ik allergisch ben...
Ben nog zoekende naar een goede lcd/plasma, maar schokkerig beeld moet ik niet :/
Vandaar dat ik de 42PFL7862 aanbieding van MM heb laten lopen eerder deze week...
Mijn zoektocht duurt nog ff voort, ik hoop toch gauw iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

FutureCow schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:37:
Ik dacht dat het iets te maken had met de 24p van de film, en de 60Hz van het beeld. Waardoor sommige plaatjes 2/60 van een seconde getoond worden en andere plaatjes 3/60 waardoor dus geen strak beeld ontstaat. Iemand die mij kan uitleggen of en hoe ik dit kan oplossen?
Je zal een custom resolutie moeten toevoegen die 1920x1080x24Hz is, in plaats van de standaard 60Hz van de PC. Met powerstrip kan dit inderdaad (afhankelijk van het merk videokaart dat je gebruikt), maar als je zoiets nog niet eerder gedaan hebt is het niet triviaal. Online moet genoeg info te vinden zijn over hoe je een resolutie toevoegt.

Je kunt dan nog wel een heel klein beetje judder overhouden omdat normaal via de audio gesynct wordt (gaten in audio hoor je veel sneller dan je gaten in video ziet). Als de audio dus niet precies op de juiste frequentie loopt zal er nog steeds af en toe een beeldje verspringen. Dit moet echter meer in de orde van 1 plaatje per minuut (of nog veel lager) liggen, dan 1 per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorige week heb ik geklaagd bij It's dat mijn gekochte televisie (47PFL9632D/10) een 1080p signaal als 1080i weergeeft. Vandaag hebben ze hem opgehaald en is er een nieuwe (47PFL9603D/10) besteld (tegen bijbetaling). Een goede service omdat ik kan begrijpen dat dit probleem voor de meeste klanten geen probleem is. Ze hebben niet eens gezegd of ze het wel of niet met mij eens waren maar alleen dat ze een tevreden klant willen. En dat is gelukt. Hierbij een warme douche.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 5674 op 16-05-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Anoniem: 5674 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:34:
Vorige week heb ik geklaagd bij It's dat mijn gekochte televisie (47PFL9632D/10) een 1080p signaal als 1080i weergeeft. Vandaag hebben ze hem opgehaald en is er een nieuwe (47PFL9603D/10) besteld (tegen bijbetaling). Een goede service omdat ik kan begrijpen dat dit probleem voor de meeste klanten geen probleem is. Ze hebben niet eens gezegd of ze het wel of niet met mij eens waren maar alleen dat ze een tevreden klant willen. En dat is gelukt. Hierbij een warme douche.
Hoe lang had je hem al in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wamelr schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:01:
[...]

Hoe lang had je hem al in huis?
Nu exact twee weken. Toen ik belde 1 week.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 5674 op 16-05-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Dat vind ik heel netjes van de IT's. Sowieso een winkel waar ik goede ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Nu wil ik de fimware upgraden dus ik download de nieuwste versie en unzip deze. Daarna kopieer ik de file autorun.upg naar mijn lege memorystick en stop deze in de USB poort van mijn LCD.

De LSC zegt dat hij de USB stick detecteerd en springt dan op zwart. Na een sec. of 10 kom ik in het menu Software Upgrade Application Q581E-0.64.14.6

Upgrade Menu

Local Upgrades/Apllications No software found on media

Terwijl de file gewoon op de USB stick staat. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

friander schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:29:
Nu wil ik de fimware upgraden dus ik download de nieuwste versie en unzip deze. Daarna kopieer ik de file autorun.upg naar mijn lege memorystick en stop deze in de USB poort van mijn LCD.

De LSC zegt dat hij de USB stick detecteerd en springt dan op zwart. Na een sec. of 10 kom ik in het menu Software Upgrade Application Q581E-0.64.14.6

Upgrade Menu

Local Upgrades/Apllications No software found on media

Terwijl de file gewoon op de USB stick staat. Wat doe ik fout?
Welk type tv heb je?

Voor de 9632 / 9732 / 9900 zou de .014.018 de nieuwste zijn.
Via de tv kun je je usb stick "voorbereiden" om de recentste versie snel te downloaden.
Je tv kopieert dan het type nummer naar de stick. Je stopt de stick in je pc en dubbel klikt de pagina die op de stick staat. Dan de stappen volgen en je kunt vervolgens de meeste recente update voor jou tv downloaden.

Het lijkt me dat je of de verkeerde firmware hebt gedownload, of de versie op je stick is gelijk aan die van je tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262128

ik ben inmiddels een aantal maanden een niet meer zo blije bezitter van een 32PfL9632D/10

mijn grootste ergenis bij dit toestel is dat bij bewegende beelden tegen een gedetailleerde achtergrond een soort ruis/waas/aura ontstaat: dit stoort dusdanig dat ik alleen hier nog maar op let.

nu begrijp ik dat dit komt door de HD natural motion, wanneer je deze uitschakeld ben is het minder of geheel weg maar ben je ook de 100Hz instelling kwijt. Vreemd, je koopt een toestel met allerlei verbeteraars maar uiteindelijk ben je het 'beste' af wanneer je deze allemaal uitschakeld.

ik heb hierover contact opgenomen met Philips die aangeven het probleem helemaal niet te herkennen terwijl links en rechts anderen aangeven hierover ook al geklaagd te hebben. binnenkort komt een monteur langs om te kijken

daarnaast gaat, vooral als de tv lang aan staat het beeld af en toe op zwart; duurt een paar seconden. herkennen ander dit. op een Duits forum las ik dat dit niet met het signaal (of het doorgeven ervan) te maken heeft maar met het toestel.

vragen:

hoe is het anderen die dit probleem herkennen en geklaagd hebben vergaan? hebben zij het maar geaccepteerd ? reactie Philips?

zijn er combinaties van instellingen die dit probleem wegenemen (behalve natural motion helemaal uitschakelen)?

heeft het nieuwere (?) model 9603 dit probleem ook? ik begrijp dat hier een andere versie natural motion inzit.

dan nog een vraag over de software updates: er staan er voor dit toestel twee op de site van Philips: een firmware en een open source. gaat het hier om hetzelfde of moet ik ze beide installeren? de firmware heb ik inmiddels geinstalleerd (geen idee wat het gedaan heeft overigens).

het hierboven beschreven probleem van weergave 1080p als 1080i heb ik geen ervaring mee omdat ik simpelweg alleen digitale tv kijk. maar de onduidelijkheid hierover lijkt me geen reclame voor Philips.

ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 262128 op 17-05-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen heeft de door jouw vermelde problemen met de oude Philips toestellen. De nieuwe modellen schijnen hier beter mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Ik heb vorige week dinsdag (zoals eerder vermeld) de Philips 7682 LCD tv gekocht bij de MM, n.a.v. de aanbieding voor 999.- euro. Niet tevreden (ik vond het beeld echt erbarmelijk en bleef maar zaken uitzetten om het beeld beter te krijgen; NIET ECHT DE BEDOELING), dus met hangende pootjes terug naar de MM. Na alle verhalen online gelezen te hebben, kneep ik hem best wel; ik had geen zin om met een tegoedbon het bos ingestuurd te worden. De MM is iets te duur voor mijn smaak (afgezien van de bovengenoemde aanbieding, die was wel erg scherp, toegegeven).

Aangekomen bij het Service Centre op de zaterdag-middag in Utrecht, was het heerlijk rustig. Ik heb de balie-medewerkster uitgelegd dat ik zwaar ontevreden was over de beeldkwaliteit en dat ik me bovenal belazerd voelde door Philips vanwege het 1080p-1080i-1080p conversie gebeuren. Omdat de eerste verkoopster me helemaal niet kon volgen :P kwam de "specialist" erbij. Die volgde me ook niet helemaal, en vertelde me dat ik maar iets anders moest gaan zoeken in de winkel. Toen ik hem vertelde dat ik liever gewoon mn geld terug wilde, vond hij dit geen probleem. Ik liep binnen het half-uur weer naar buiten met mn geld op zak.

Na alle spookverhalen omtrent de MM vond ik het wel terecht om dit positieve bericht ook even te plaatsen. Het is dus niet allemaal ellende daar! Prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt idd quelake. Zelf ook een 9632 zonder problemen teruggebracht. Ze adverteren ook terecht met 'niet tevreden? binnen 2 weken geld terug'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Ik heb de nieuwe firmware erop gezet. Het beeld lijkt nog iets beter dan voorheen. Wat me opvalt is dat wanneer je informatie over het signaal opvraagt er nu staat HD1080 terwijl er voorheen HD1080p stond in het informatiebalkje. Wanneer ik een DVD afspeel staat er wel nog gewoon 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262128

over de firmware; wat is nu eigenlijk het verschil tussen die firmware en de opensource; of is dat het zelfde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
De opensource firmware is bedoeld voor mensen die zelf bepaalde features willen ontwikkelen voor de TV. Bijvoorbeeld het menu in een nieuw jasje, een andere indeling voor de menu's. Maar ook zaken hoe de chipsets worden aangestuurd kunnen hierin aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259524

Ik heb vorige week ook de 7862 bij de MM gekocht. De berichten hier schrikken mij echter ook heel erg af...

Kan iemand mij vertellen dat naast een Blue-ray speler en PS3 je ook problemen kan ondervinden met digitale TV (van Casema) via een HDMI aansluiting? Dit vind ik namelijk wel erg belangrijk. Ik kan het helaas niet testen omdat ik geen HD-bronnen nog heb.

En is het via een Blue-ray speler (lees: films) echt vervelend kijken? Of valt het alleen echt bij mensen op die heel veel waarden hechten aan een goed beeld en er echt verstand van hebben? Want ik begreep dat het vooral irritant is als je met een PS2 speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Ik heb filmpjes gemaakt van de 1080p problemen met de PFL9632/9732/9900 series, zoals beschreven op de site van Vinzzz (http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/). De problemen hebben betrekking op tv's uit deze serie aangesloten op een 1080p bron, bijvoorbeeld de PS3, Xbox360 of een HTPC.

In de filmpjes is gebruikt gemaakt van een HTPC laptop met een 8800M GTX videokaart, de laatste forceware drivers en een DVI-HDMI kabel.

Deze filmpjes heb ik hier op Youtube gezet:
http://www.youtube.com/profile_videos?user=ralphfx

Wat je onder meer zult zien:
  • interlacing/tearing van de muisaanwijzer (PC mode)
  • interlacing/tearing aan de randen van vensters en objecten als deze worden versleept/bewogen (PC mode)
  • knipperen van lijnen (BluRay mode)
Let er wel op dat de kwaliteit niet geweldig is op Youtube en dat kleine details dus zijn weg gevallen. Wil je de volledige kwaliteit filmpjes, stuur me dan een PM berichtje.

[ Voor 4% gewijzigd door Ralphfx op 19-05-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk filmpje alleen was iedereen hier toch al van op de hoogte? Bovendien is de 9632 al geen recent model meer. Ik denk dat meer mensen zitten te wachten op een test uit de 9603 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Anoniem: 239407 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:51:
Leuk filmpje alleen was iedereen hier toch al van op de hoogte? Bovendien is de 9632 al geen recent model meer. Ik denk dat meer mensen zitten te wachten op een test uit de 9603 reeks.
Die filmpjes heb ik gisteren zelf gemaakt en op internet gezet ;) Veel mensen die een van deze tv's hebben weten er niets vanaf. Veel hiervan omdat ze geen 1080p input gebruiken. Deze filmpjes heb ik dan ook gemaakt zodat iedereen kan ZIEN wat er mis is.

Voor zover ik weet waren er nog geen filmpjes in de omloop over de 1080p problemen, dus heb ik er zelf maar een paar gemaakt.

Even offtopic: dat de 9632/9732 serie niet meer het nieuwst is, wil niet zeggen dat we er dan niet meer over hoeven te praten.. Er zijn genoeg mensen die deze tv's hebben (of er net als mij vanaf willen..)

[ Voor 12% gewijzigd door Ralphfx op 20-05-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 239407 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:51:
Gezien de vele vragen die nog regelmatig over de 'oude' modellen komen (en ja, nu zo langzamerhand de nieuwe modellen leverbaar worden zijn ze niet echt meer 'recent') maar omdat deze problemen schijnbaar ook bij de recente 3xxx/5xxx/7xxx low/medium-end modellen voorkomen vind ik wel dat de filmpjes dingen erg duidelijk laten zien. Uitleggen aan leken in woorden is vaak veel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:25:
[...]
...omdat deze problemen schijnbaar ook bij de recente 3xxx/5xxx/7xxx low/medium-end modellen voorkomen...
Goed opgemerkt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259524

Inderdaad, to the point. Mij is namelijk bijvoorbeeld nog niet duidelijk of dit ook problemen geeft met digitale TV via een HDMI aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Digitale tv zal de problemen niet hebben. Maximale resolutie wat je kan ontvangen (en wat bijna alle apparaten uitsturen) is 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154922

Ik heb sinds een paar dagen een Philips 7121 DSR HD satelliet ontvanger aan mijn Philips 32" 9632 hangen en het beeld is perfect op de HD kanalen.
Ik had de ontvanger volgens instructie van Philips via HDMI en scart aangesloten en dat gaf dus problemen.
Die scart heb ik nodig om teletekst te kunnen ontvangen, want dat werkt op de een of andere reden niet via HDMI.
Als ik de scart aanstuiting gebruikt heb en ga terug naar HDMI raakt mijn TV helemaal in de stress.
Hij gaat dan schakelen tusen alle drie de HDMI ingangen en dat blijft hij dan doen.
Ik krijg pas weer rust in de tent als ik mijn ontvanger helemaal uitzet en weer aanzet en soms moet ik dat dan een paar keer herhalen.
Dit probleem heb ik ook als ik een andere ontvanger via de andere scart gebruik.
Ik heb van ellende de scart kabel maar losgetrokken om van dat gezeur af te zijn, maar moet nu via een andere bron teletekst kijken.
Heeft dit met de HDCP beveiliging te maken of is er een andere verklaring voor dit probleem?
Hebben meer mensen met andere apparaten daar ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ralphfx schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:23:
[...]

Die filmpjes heb ik gisteren zelf gemaakt en op internet gezet ;) Veel mensen die een van deze tv's hebben weten er niets vanaf. Veel hiervan omdat ze geen 1080p input gebruiken. Deze filmpjes heb ik dan ook gemaakt zodat iedereen kan ZIEN wat er mis is.

Voor zover ik weet waren er nog geen filmpjes in de omloop over de 1080p problemen, dus heb ik er zelf maar een paar gemaakt.

Even offtopic: dat de 9632/9732 serie niet meer het nieuwst is, wil niet zeggen dat we er dan niet meer over hoeven te praten.. Er zijn genoeg mensen die deze tv's hebben (of er net als mij vanaf willen..)
Ik bedoelde niet specifiek jouw filmpje maar het feit dat die problemen er zijn... Verder heb ik niks tegen je visuele uitleg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ralphfx zou je een 1080p filmpje kunnen afspelen via je pc en dan op bijv. youtube zetten ? dan kunnen ik en anderen zien of het tijdens een 1080p film echt opvalt of niet, want ik zou mijn pc ook willen aansluiten op de tv maar als ik dan toch niet 1080p kan zien dan hoef ik die kabel niet te kopen enzo.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 261849 op 21-05-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Het zal je bij een film niet zo snel opvallen, omdat het beeld continu verandert. Maar de artefacten zijn er wél. Ik zal kijken of ik hier binnenkort een filmpje van kan maken, maar heb op het moment geen full hd content om af te spelen (alles 1080i max). Dit voorgaande geldt overigens voor de tv op stand BluRay! Laat je de tv op PC mode staan, dan heb je interlacing/tearing, ook bij het afspelen van een 1080p film, dit zie je vooral aan de randen van bewegende objecten. Dit valt je snel genoeg op.

Conclusie:
Wil je de tv gebruiken met je HTPC op 1080p, dan:
- moet je voor een enigszins leesbare desktop de tv op PC mode zetten
- moet je als je een film gaat afspelen switchen naar BluRay mode

Steeds heen en weer schakelen dus. Maar in principe is dit onacceptabel omdat je ongeacht de stand waarop je de tv zet last hebt van artefacten, ookal valt het je nauwelijks op als je een film afspeelt in BluRay mode. Je desktop van de HTPC is in alle gevallen om te huilen! De tv is gewoon een 1080i tv, ik kan er niets anders van maken, zie ook mijn uitleg op: Ralphfx in "Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 50..."

[ Voor 7% gewijzigd door Ralphfx op 21-05-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt voor je antwoord ikzelf heb een 42PFL7862 gekocht maar ik had gehoord dat die dezelfde problemen heeft en wat audio betreft kan je die mini jack ingang gebruiken dus vanaf je pc gelijk naar de tv want ik had gehoord dat je anders lip sync problemen hebt enz. en is het zo dat via een dvi-hdmi kabel geen audio word verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Download op de website van Philips de brochure en kijk naar de resolutie. Daar zie je staan dat bij sommige modellen 1080p niet bij computer staat, wel bij video. Dit lijkt aan te duiden of er problemen kunnen ontstaan bij PS3/Xbox360/PC.

pfl7406 lijkt het probleem dus niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb de .18 firmware geïnstalleerd en had eigenlijk wel verwacht dat de conax-ci module van KPN nu in 1 keer zou mee opstarten met het aanzetten van de TV.
Helaas dat gebeurd ook niet met de hogere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
RealJoey schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:02:
Download op de website van Philips de brochure en kijk naar de resolutie. Daar zie je staan dat bij sommige modellen 1080p niet bij computer staat, wel bij video. Dit lijkt aan te duiden of er problemen kunnen ontstaan bij PS3/Xbox360/PC.

pfl7406 lijkt het probleem dus niet te hebben.
Je vergeet alleen een ding: op de site staat bij de specs van de "oudere" 9632/9732 serie wel degelijk 1920x1080p bij computerformaten erbij. Ik neem de specs nu in ieder geval met een korreltje zout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

Wow van negatieve reacties over 9632!!
Zo te lezen is er veel positiefs over 9603 gereageerd. Maar ik wed dat 9603 straks met nieuwe problemen zit, dus weer negatieve reacties erover.
Wacht maar af...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Anoniem: 158253 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:18:
Wow van negatieve reacties over 9632!!
Zo te lezen is er veel positiefs over 9603 gereageerd. Maar ik wed dat 9603 straks met nieuwe problemen zit, dus weer negatieve reacties erover.
Wacht maar af...
8)7
Dat valt bij de 9603 wel mee hoor want de problemen van de 9632 zijn bij de 9603 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Dit weekend een HD DVD speler gekocht en aangesloten op mijn 9632. Ik heb nu 3 HDMI kabels erin (geen problemen). 5 speelfilms erbij in 1080p en een concert van Chicago. Ik heb de HDMI ingang op Blu-Ray gezet. Alles wordt zonder problemen afgespeeld. Geen artefacts of andere haperingen. Volgens de info staat alles op 1080p, zowel volgens de HD DVD speler als volgens de LCD. Geen problemen dus gelukkitg. Sterker nog: adembenemende beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm loop je niet achter de feiten aan met een HD DVD Speler?
Bovendien kan de 9632 geen native 1080p versturen... De minder kritische kijker zal dit een worst zijn maar veel kritische kijkers vinden dit niet door de beugel kunnen... Als is het maar om het feit dat Philips over de specs liegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Anoniem: 239407 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:40:
Hmm loop je niet achter de feiten aan met een HD DVD Speler?
Bovendien kan de 9632 geen native 1080p versturen... De minder kritische kijker zal dit een worst zijn maar veel kritische kijkers vinden dit niet door de beugel kunnen... Als is het maar om het feit dat Philips over de specs liegt.
Ik heb de speler vooral gekocht om mijn camcorder (HD) filmpjes zonder kwaliteitsverlies te branden op een DVD als HDDVD. Dat de 9632 van 1080p weer 1080i maakt en vervolhens weer 1080p zie je echt niet tijdens het film kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij ziet dat misschien niet... een ander wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan even iets niet volgen..
Je hebt een High Definition DVD speler gekocht om je eigen HD opnames op een DVD (welke per definitie niet hoger dan 576p aan beeld kan) op te nemen....?

Kun je misschien een merk en type geven van je HD-DVD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Ik heb de 42PFL9603D10 zojuist gekocht. Helaas niet meer op voorraad bij de MediaMarkt, dus verwacht hem binnen 10 werkdagen.

Expliciet gevraagd of ik hem kon terugbrengen mits niet goed, en dat viel sowieso in de policy niet goed binnen 2 weken, dan kun je t terugbrengen...

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vinzzz243 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:13:
Ik heb de 42PFL9603D10 zojuist gekocht. Helaas niet meer op voorraad bij de MediaMarkt, dus verwacht hem binnen 10 werkdagen.

Expliciet gevraagd of ik hem kon terugbrengen mits niet goed, en dat viel sowieso in de policy niet goed binnen 2 weken, dan kun je t terugbrengen...

Ben benieuwd...
Hoop voor je dat deze minder problemen heeft als je vorige :)

Zelf heb ik de 37PFL9603 tot volle tevredenheid tot nog toe. Heel licht waarneembare audio delay zichtbaar overigens met WMV9HD films via mn xbox360. Verder nog niet veel getest. Neem aan dat jij dit ding spreekwoordelijk door midden gaat zagen ? :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Anoniem: 78656 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:32:
Ik kan even iets niet volgen..
Je hebt een High Definition DVD speler gekocht om je eigen HD opnames op een DVD (welke per definitie niet hoger dan 576p aan beeld kan) op te nemen....?

Kun je misschien een merk en type geven van je HD-DVD speler?
Ja, Pinnacle 11 brandt HD materiaal op DVD zodat het 1080i wordt weergegeven en zelfs 1080P geupscaled weergegeven wordt via de HD DVD speler (Toshiba).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.