[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 67.747 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263407

@Raymond: geef je aan de ene kant wel gelijk, ben normaal altijd van het nieuwste van het nieuwste. Maar prijs kwaliteit verhouding ? en ik vind de nieuwe echt niet om aan te zien qua vormgeving, het oog wil ook wat (smaken verschillen) Voor het geld waar je deze nu voor kan halen, kan je iig niet de nieuwste halen. Vraag me op een gegeven moment ook af of ik al die technologie er allemaal af kan zien (als leek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Die nieuwe beeldverwerkingschip die erin zit is wel degelijk een slag beter dan de vorige.
Je kijkt nu naar de topmodellen van de vorige lijn, als je niet de topmodellen van de huidige lijn wilt betalen, kan je misschien beter naar een modelletje lager kijken en niet zozeer naar "oude" modellen.

Buiten dat nog: De eerste prijsdaling bij LCD schermen is meestal na een maand of 3-4 (dat zal september/oktober zijn, rond die grote duitse beurs), misschien kan je daar nog op wachten.

Ik verwacht dat je meer spijt gaat krijgen van de aanschaf van een 9632/9732 dan van een model uit de huidige lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
ff een vraagje over mijn 47pfl9732 icm mijn ps3.
Aangesloten via HDMI, maar ik zie als er horizontale lijnen in beeld zijn (bijvoorbeeld xmb) die lijnen flikkeren. Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:49:
ff een vraagje over mijn 47pfl9732 icm mijn ps3.
Aangesloten via HDMI, maar ik zie als er horizontale lijnen in beeld zijn (bijvoorbeeld xmb) die lijnen flikkeren. Is daar een oplossing voor?
Zie de lijst van problemen voor de 9732 bij vinzzz : http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10/

Het beste compromis is om de ps3 op 1080i te zetten, want bij pc mode heb je interlacing artefacten waar je ook niet blij van wordt. Mocht je de tv gaan ruilen voor de nieuwe serie, pas dan op want alleen de 9603 en de 9703 hebben deze fouten niet. In de 5603/7403/7603 zit hetzelde bordje als in de oude serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
Raymond schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:23:

Ik verwacht dat je meer spijt gaat krijgen van de aanschaf van een 9632/9732 dan van een model uit de huidige lijn.
Dat weet ik wel zeker, ik heb mijn 9632 inmiddels verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10-2022
Willy68 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:04:
[...]

Was even druk met andere zaken. SSB (Small Signal Board) zou dus vervangen worden. Een technicus heeft echter nog in de historie van de TV gekeken. In het verleden is het display al eens vervangen ivm "kraken" van de TV; dit scheen toe bij een bepaalde productieserie voor te komen. Met het nieuwe display was het "kraken" inderdaad opgelost. Kennelijk blijkt levering van een nieuw SSB hierdoor nu lastig/niet mogelijk. Inmiddels is een remplace voorstel gedaan voor een 42PFL9703 en ben ik in afwachting van het nieuwe toestel.
Heeft even geduurd, maar de 42PFL9703 is binnen. Eerste indruk is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
HaseMike schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:25:
[...]
Zie de lijst van problemen voor de 9732 bij vinzzz : http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10/

Het beste compromis is om de ps3 op 1080i te zetten, want bij pc mode heb je interlacing artefacten waar je ook niet blij van wordt. Mocht je de tv gaan ruilen voor de nieuwe serie, pas dan op want alleen de 9603 en de 9703 hebben deze fouten niet. In de 5603/7403/7603 zit hetzelde bordje als in de oude serie.
Thanks!

Wat anders, waar vind ik het serienummer van mijn tv, zonder hem van de muur te halen (hell of a job)... is dat softwarematig te vinden, want ik zie het iig niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942

UltraSub schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:12:
[...]

Thanks!

Wat anders, waar vind ik het serienummer van mijn tv, zonder hem van de muur te halen (hell of a job)... is dat softwarematig te vinden, want ik zie het iig niet..
Kan je volgens mij zien als je achter elkaar op je afstandsbediening 123654 intoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nope, werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942

Ik heb een 37pfl9632 en met mijn philips afstandsbediening werkt het wel, toch vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 243942 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:14:
Ik heb een 37pfl9632 en met mijn philips afstandsbediening werkt het wel, toch vreemd...
Misschien moet je hiervoor het serienummer van je TV op de afstandsbediening intoetsen :P

(edit: zou natuurlijk wel van de firmware versie af kunnen hangen, misschien eerst upgraden of downgraden naar dezelfde versie?)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 04-07-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

Ik heb net eens een keer mijn nieuwe pc via hdmi op mijn 42pfl9632 aangesloten.
Gewoon superstrak! Ik las allemaal over problemen daarmee maar ik zie helemaal niks.
Mijn pc op 1920x1080 gezet, geluid hdmi uit, TV aansluiting op 'pc' gezet. Geluid via de versterker.
Niks geen trillende lijnen, dubbele letters of weet ik het.
Perfect eigenlijk.
Ideaal eigenlijk... dvd,hd of wmvhd kijken via de pc (dus dvd speler zou weg kunnen) tv kijken/opnemen via pc (dus de video/dvd recorder kan ook weg) en mp3's via de pc (dus stereo kan ook weg) Spellen zou je ook nog vanaf de pc kunnen spelen, dan kan de xbox ook nog weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 08-07-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Anoniem: 44364 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:41:
Gewoon superstrak! Ik las allemaal over problemen daarmee maar ik zie helemaal niks.
Mijn pc op 1920x1080 gezet, geluid hdmi uit, TV aansluiting op 'pc' gezet. Geluid via de versterker.
Perfect eigenlijk.
Ideaal eigenlijk... dvd,hd of wmvhd kijken via de pc (dus dvd speler zou weg kunnen) tv kijken/opnemen via pc (dus de video/dvd recorder kan ook weg) en mp3's via de pc (dus stereo kan ook weg) Spellen zou je ook nog vanaf de pc kunnen spelen, dan kan de xbox ook nog weg.
Ik had de 47pfl 9732 d/10 (zelfde serie) echter ik had allemaal problemen ermee uiteindelijk. Met afspelen van films via mijn pc een dikke vertraging met audio t.o.v. het beeld. Spelen van games was nagenoeg onmogenlijk omdat er dan een vertaging van de muis ontstond. Echt bijna alle problemen op die site van Vinzzzzzz had ik. Heb de mijne daarom ook ingeruild voor een 50" full HD plasma van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:30
Anoniem: 44364 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:41:
Perfect eigenlijk.
Dream on! Er is echt niets anders aan jouw TV dan al die andere 9x32 TV's...
Zet gewoon de desktop eens in beeld en beweeg met de muis van links naar rechts en terug. Als je de pointer dan goed bekijkt, ziet het er dan niet zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR0URYStTP_td4DX5GF40vyrD3M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wy5mz8rR2QKtTcyI0MhYoyDv.jpg?f=user_large
... en als je dan een explorer-venster horizontaal over het beeld verschuift en je de randen goed bekijkt tijdens het bewegen, ziet het er dan niet zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8qQwQ-kGC0SdPQyh5FmhL45zg4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hv45vjNbrh4ZoWUTgYFwNovl.jpg?f=user_large]
(beide plaatjes geknipt uit filmpjes die door ene RalphFX gemaakt en op internet geplaatst zijn)

En om het extreem te maken: als je het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJiiQDNl4nb7DAXn2pBDZI5MxwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Iay7eoCK8J2JTD48nVpktuJP.gif?f=user_large
op beeld hebt en beweegt, knippert het dan niet alle kanten op?

Edit: OK, ik kom misschien wat bot over. Prima als jij tevreden bent over het beeld, ik wil je ook zeker niet aanzetten tot het zoeken van problemen als je er blij mee bent zoals het is. Maar ga niet vertellen dat jouw TV *geen* problemen heeft, daar kan ik vrij slecht tegen...

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 11-06-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

vanaalten schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:22:
[...]

Dream on! Er is echt niets anders aan jouw TV dan al die andere 9x32 TV's...
........ga niet vertellen dat jouw TV *geen* problemen heeft, daar kan ik vrij slecht tegen...[/i]
Relax! ik heb nooit verteld dat mijn tv anders is dan iemand anders zn tv, allicht niet. Daar zou ik zelf ook slecht tegen kunnen zoiets :)
Ik heb em nu aangesloten op mn tv en zit er nu met mn neus bovenop. Je hebt gelijk.
Kon ik gisteren niet zien van een afstand. Door al die posts over problemen had ik een blurry schijtbeeld verwacht en dat was niet zo, vandaar dat mijn reactie misschien iets te enthousiast was
(want op die strepen met beweging na vind ik het beeld superstrak.)
Maar goed, met die streepjes kan ik wel leven, al zal het met een spel inderdaad zwaar irritant zijn, ik heb er geen spellen meer opstaan dus dat kan ik niet testen.
sorry voor de enthousiaste post :X

Edit: Ik heb hetzelfde nog even op de 32PFL7403D getest en daar is dat inderdaad niet zo.
Geen strepen tijdens het bewegen...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 09-07-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 44364 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:51:
[...]
Relax! ik heb nooit verteld dat mijn tv anders is dan iemand anders zn tv, allicht niet. Daar zou ik zelf ook slecht tegen kunnen zoiets :)
OK! :)
Edit: Ik heb hetzelfde nog even op de 32PFL7403D getest en daar is dat inderdaad niet zo.
Geen strepen tijdens het bewegen...
Hee, verrassend! Op diverse plaatsen las ik dat de 7403 serie dezelfde problemen hadden - en pas de 9x03 serie een verbeterde chipset zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat zou kunnen is dat ze gewoon de processing bypassen wanneer 1080p als resolutie wordt gebruikt. Dat zou ikzelf een prima oplossing vinden (waarvan ikzelf zou willen dat die ook op de 9632/9732 was gebruikt). 1080p is toch voornamelijk een computerresolutie en misschien gedeeltelijk een bluray resolutie. En die groep gebruikers heeft meer voordeel bij minder processing en verder een correcte weergave dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 14:09
Heeft iemand de nieuwste firmware van de 42PFL9603D al geprobeerd (Version: 000.058.005.000)?

Zie ook:
http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

Het is mij (nog) niet duidelijk wat de verbeteringen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Puma
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik ga morgen ook de nieuwe versie installren (37PFL9603)

Staat erop, maar ik zie geen verschillen
Weet iemand wat ernu gewijzigd is?

[ Voor 41% gewijzigd door The Puma op 11-07-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
De afgelopen weken ben ik druk met Philips in gesprek geweest over die 1080P problemen van de PFL9x32D LCD-TV's.

Helaas, helaas - ik ben met voorbeelden en argumenten gekomen, maar ze weigeren in discussie te gaan. De laatste paar berichten van Philips kwamen van de commercieele afdeling na overleg met afdeling handelsbelangen: ze geven aan dat er niets aan gedaan kan worden en er geen omruilactie of iets dergelijks wordt gedaan.

Ofwel:
  • Philips verkoopt een product dat niet voldoet aan de specificaties van Philips;
  • Philips weigert om de fout te erkennen;
  • Philips weigert daarna de verantwoordelijkheid te nemen om deze fout te corrigeren;
  • Philips weigert om op een goede manier hierover te communiceren en houdt het bij "wij doen niets voor u";
Ik ga nog een aangetekende papieren brief sturen naar de klachtenafdeling, maar ik verwacht er eigenlijk niets meer van. Teleurstellend. Wat mij betreft komt er dan ook geen Philips-product meer in, ik zoek dan liever een eerlijke fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 08:36
Heeft iemand hier ervaring met de 32PFL5403? Volgens mij is deze pas net verschenen. Ik kan er nog weinig over vinden. Een soort instapmodel van deze nieuwe serie. Maar aangezien het voor de slaapkamer bedoeld is, waar we bijna alleen DVD's kijken, leek me deze goed genoeg.

Of maken de toevoegingen op de 32PFL7403 (Pixel Plus HD3, HD Natural Motion en 100Hz) het prijsverschil echt de moeite waard?

We willen geen losse home cinema in de slaapkamer dus ik hoopte dat de ingebouwde (onzichtbare) speakers goed genoeg zijn (goed genoeg is voor ons gelijk of beter dan een goede Philips stereo tv van 10 jaar oud).

Verder willen we het combineren met een nog aan te schaffen DVP5980 of DVP5990 DVD speler. Heeft iemand ervaring met deze DVD spelers in combinatie met een tv van deze nieuwe serie? Wordt het DVD beeld goed genoeg verbeterd dat je ook echt wat heb aan deze mooie nieuwe tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Puma
De klokinstelling van mijn TV 37FLP9603 blijven grijs (dus gedeactiveerd)
en dus krijg ik bij het zichtbaar maken van de tijd alleen maar het volgende te zien
--.--

Weet iemand hoe dat verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Jah, zorgen dat je een signaal aanbiedt waar de tijd in verwerkt zit (via kabel naar een zender met teletekst kijken oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Puma
Dus gewoon bv op NED 1
Dus geen klok

PS: Er zit een Humax 5000C HD cabeldecoder via HDMI aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Jah, dat zeg ik dus: zorg dat je een signaal aanbiedt waar de tijd in verwerkt zit.

HDMI is geen signaal waar tijd in zit.

Als je via de tv naar de kabel kijkt, zou je wel tijd moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Puma
Aa... dan is het dat dus

Ik had eerst een Panasonic decoder, die was aangesloten via een scartkabel
Toen deed de tijd het wel.. voert de scartkabel dan wel de tijd door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KarlMarX schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:49:
Of maken de toevoegingen op de 32PFL7403 (Pixel Plus HD3, HD Natural Motion en 100Hz) het prijsverschil echt de moeite waard?
Dit zijn echt heel persoonlijke vragen, waar niemand je hier een goed objectief (of voor jou passend) antwoord op kan geven. De een merkt dit soort dingen wel, de ander niet, en van degenen die het merken vind een deel dat het erg goede features zijn, en een ander deel zet ze juist liever uit. Gaan kijken, en zelf een mening vormen is het devies. Algemene opmerkingen zijn hier al veel langsgekomen over bovenstaande features...

Wat voor jou op de slaapkamer niet acceptabel is, kan voor iemand anders prima beeld en geluid opleveren als 'hoofd TV' in de woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Puma
Tevens zie ik ook dat geen teletext en EPG informatie wordt doorgegeven.

Is dat normaal als een cabel decoder met een HDMI kabel aansluit op de TV?
Geeft een HMDI kabel deze informatie allemaal niet door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
The Puma schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:02:
Aa... dan is het dat dus

Ik had eerst een Panasonic decoder, die was aangesloten via een scartkabel
Toen deed de tijd het wel.. voert de scartkabel dan wel de tijd door?
Je kan het testen met teletekst, want volgens mij haalt de tv daar de tijd vandaan. Als je teletekst kan kijken op de tv (dus de teletekst functie van de tv gebruiken en niet die van de ontvanger), dan zou de tijd ook moeten werken.

Ik heb dat hier ook een keertje gevraagd en toen kreeg ik ook als antwoord dat dat soort info niet via HDMI wordt doorgegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond op 17-07-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Anoniem: 82384 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:
[...]

Dit zijn echt heel persoonlijke vragen, waar niemand je hier een goed objectief (of voor jou passend) antwoord op kan geven. De een merkt dit soort dingen wel, de ander niet, en van degenen die het merken vind een deel dat het erg goede features zijn, en een ander deel zet ze juist liever uit. Gaan kijken, en zelf een mening vormen is het devies. Algemene opmerkingen zijn hier al veel langsgekomen over bovenstaande features...

Wat voor jou op de slaapkamer niet acceptabel is, kan voor iemand anders prima beeld en geluid opleveren als 'hoofd TV' in de woonkamer...
Ja ik begrijp dat het persoonlijk is. Maar ook in de winkel is het niet goed te bekijken. Meestal staan de tv's daar zeer slecht afgesteld of hebben ze een waardeloze demo draaien. Of nog erger analoge slechte kwaliteit tv signaal. Dat maakt de keuze niet makkelijker.

Eén ding viel wel heel erg op in de winkels, dat Philips het enige merk was waarop huid kleuren goed werden weer gegeven.

Dat het voor de slaapkamer bedoeld is zegt niet zo heel veel inderdaad, aangezien ik meer tv op de slaapkamer kijk dan in de huiskamer ;)

Ik ben overigens wel bang dat groter dan 32" op de slaapkamer te groot wordt, aangezien de kijkafstand slechts 230 cm is...
Alhoewel het feit dat alle nieuwe 37" modellen voorzien zijn van Full HD. En dat vond ik in de winkel toch wel scherper overkomen...
Of is Full HD totaal nutteloos als je alleen DVD's kijkt (wel met een upscalende DVD speler (5980/5990)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Puma
Raymond schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:53:
[...]

Je kan het testen met teletekst, want volgens mij haalt de tv daar de tijd vandaan. Als je teletekst kan kijken op de tv (dus de teletekst functie van de tv gebruiken en niet die van de ontvanger), dan zou de tijd ook moeten werken.

Ik heb dat hier ook een keertje gevraagd en toen kreeg ik ook als antwoord dat dat soort info niet via HDMI wordt doorgegeven.
Is wel vreemd dat een oude aansluiting "scart" het wel kan en een nieuwe "HDMI" niet
Is dus geen verbetering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Scart is een analoog signaal, net als teletekst.

HDMI is een digitaal signaal en kan daardoor het analoge signaal niet bevatten.

Door de kabelaar wordt telekst aan het digitale beeld toegevoegd op digitale wijze. Sommige decoders kunnen dit vervolgens weer uit het digitale signaal filteren en weer analoog aan het beeld toevoegen. Sommige decoders kunnen beide, teletekst via een aparte functie van de decoder (die dan de digitale versie uit het signaal neemt) en de analoge versie meesturen via scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Wat is het verschil tussen /10 en /12 versies? Ik zie van bijna alle nieuwe Philips tv modellen steeds twee soorten, ook op de Philips site en ook bij de winkels. Maar ik heb geen verschil kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook al elders beantwoordt....

/xx is een soort regio code om aan te geven voor welke regio het product bedoelt is. Dit kan betekenen dat er grote verschillen zijn, bijv. type ontvanger of voeding, maar ook miniscule bijv. het type stroomkabel, wel of geen antenne kabel of batterijen in de verpakking ja of nee.

Soms is nederland /10 soms /12 soms /03 en er zijn vast nog meer nummers waar Nl soms ondervalt.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 21-07-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268748

HaseMike schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:25:
[...]

Zijn al de problemen van de lijst (12 punten) opgelost bij de 37pfl9703D?of heb je het enkel over de 1080p ?

Stond op het punt de 9732D te kopen, maar na het lezen hier ....mss beter het nieuwe type 9703D kopen dan, hoewel de doorschijnende rand minder mooi is. Maar deze heeft evenzeer ambilight surround ? er staat Ambilight Spectra 2 , Modus voor woonkamerlicht. Mag ik dit als gelijk aanschouwen of is spectra nog iets anders?

grtz shweppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik twijfel nu tussen de 32PFL7762D en de 32PFL5403D. Deze zijn ongeveer even duur nu. Kan iemand zeggen wat volgens hem/haar een betere keus is?

De 5603 is nieuwer, maar volgens mij niet beter. Wat ik kan vinden over de modellen is dat de 7762 zeer goed geluid heeft voor een LCD en de 5603 juist behoorlijk slecht geluid.

Het is maar voor de slaapkamer (met licht paarse muren, dus ambilight leek me niet zo functioneel). Geluid is wel van belang, aangezien ik geen losse home cinema op de slaapkamer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Ik heb zelf al een tijdje een 47PFL9732D.
Maar als ik HD Natural motion aanzet met 100hz clear lcd dan zie ik geen enkel verschil met gewoon 50hz interlaced beeld als ze allebei uitstaan. Ook als ik de 100hz demo aanklik met HD Natural motion, dan zie ik geen enkel verschil tussen links en rechts.
Heeft iemand anders ook dit probleem? Firmware updaten helpt niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masser120 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:00:
Ik heb zelf al een tijdje een 47PFL9732D.
Maar als ik HD Natural motion aanzet met 100hz clear lcd dan zie ik geen enkel verschil met gewoon 50hz interlaced beeld als ze allebei uitstaan. Ook als ik de 100hz demo aanklik met HD Natural motion, dan zie ik geen enkel verschil tussen links en rechts.
Heeft iemand anders ook dit probleem? Firmware updaten helpt niks...
Op de (nieuwere, kleinere) 42PFL9703 werkt ook de demo mode niet altijd goed. Met SD beeld en een goede panning scene zou je wel verschil moeten kunnen zien met NM aan of uit aangenomen dat het effect op jouw model in de buurt komt van de nieuwere. Het kan ook zijn dat je persoonlijk het effect niet (zo) opvalt. Ik hoor van meer mensen dat die niet echt verschil zien tussen aan/uit, terwijl ik dat wel zie.

Om te testen kan je bijvoorbeeld het beste een DVD afspelen en een geschikte scene zoeken. Je kunt het dan steeds aan/uit zetten en opnieuw spelen om te beoordelen. Dan ben je ook niet afhankelijk van een eventueel slecht werkende demo-mode. (alhoewel het met een werkende demo mode wel makkelijker te zien is natuurlijk)

Overigens is het effect van de Clear LCD op de nieuwe wat mij betreft ook minimaal. Een keer verschil gezien dat een horizontale ticker net ietsje scherper was, verder merk ik er nooit wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195080

Hoi,

Vraagje over de scherpte van mijn 42pfl9732. In het menu kan je de scherpte instellen van 0-10. Bij mij staat-ie meestal ingesteldop 7 en da's best scherp. Maar wat betekent het nou bijv. als je 'm op 10 zet: is dat de scherpte zoals het eigenlijk moet zijn, of is het dan kunstmatig opgeschroefd en zie je dingen die eigenlijk niet in beeld horen zoals vertekeningen e.d? Hoewel het natuurlijk persoonlijk is: bij welke stand zie je de optimale scherpte zonder kunstmatige toevoegingen e.d.?

bedankt voor een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
verscherpen op de tv is hetzelfde als verscherpen met foto's in photoshop: het contrast van randen wordt verhoogd. Volgens mij is 0 het beeld zoals het binnenkomt en elke stap hoger betekent iets meer verscherpt. Je kan het zetten op de stand die je het mooist vindt. Hoe beter het binnenkomende signaal, hoe minder problemen je krijgt met verscherpen (slecht signaal geeft ruis en als dat ook verscherpt wordt, is dat heel lelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195080

thnx! Dan denk ik dat ik met mijn standje 7 keurig in het gemiddelde zit. Op '0' is het net alsof ik op de camping zit met een sprietantenne qua ontvangst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Gisteren de 32PFL9603D gehaald bij BCC. Dit voor slechts 999 euro. Dit model is bijna overal nog 1499. Alleen zag ik het afgelopen week bij de Mediamarkt opeens voor 1099. Gisteren dus naar de plaatselijke BCC gegaan en daar krijg je de laagste prijs + 25% van het prijs verschil. Het was daar 1499, dus 400 euro duurder, plus 25% daarvan is 100 dus zo kwam ik op slechts 999 voor deze geweldige tv. Dus misschien kunnen anderen hier ook nog van deze truc/tip gebruik maken.

Zelfs analoog signaal is met deze tv nog heel aardig. Ook Ambilight is geweldig. Op zich wilde we eerst geen Ambilight, maar nu ben ik zeer blij dat ik toch ambilight heb!
Verder is het geluid ook erg goed. Net een DVD geprobeerd en het geluid evenaarde bijna mijn home cinema. Niet helemaal natuurlijk, maar de ingebouwde subwoofers werken redelijk en dat Virtual Dolby is ook best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232147

quote:
donpateto schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:13:
Mooie uitleg. Het bizarre is dat wanneer ik mijn dvd in mijn playstation steek ik mijn beeld niet meer kan kiezen ,enkel "automatisch formaat of breedbeeld" , de andere functies zoals 16:9 etc zijn niet meer opgelicht om te selecteren. Is dit voor iemand herkenbaar?

Dat klopt en is normaal. Omdat je PS het op HD uitstuurt zal de TV een aantal formaten schrappen omdat die 'geen zin' hebben in dat geval (of in ieder geval daar niet voor bedoeld zijn).
quote:
ik vermoed echter dat het toch aan de blu-ray dvd zelf ligt, want na verbluffende commentaar te lezen over de full-hd kwaliteit van de docu "EARTH" op blu-ray , heb ik deze afgelopen week gehuurd en kreeg ik deze wél op mijn volledig scherm te zien zonder zwarte band !

Dat kan, Niet alle films/dvds/etc. zijn op hetzelfde formaat. Als het 16:9 is past het precies, anders wordt het meestal breder en krijg je boven/onder balken (behalve bij traditioneel 4:3 tv natuurlijk, dan zitten de balken links/rechts). Vaak staat het echte formaat erg klein achterop de DVD-doos. Bijvoorbeeld 2.35:1 komt vaak voor, omgerekend is dat 16:6.8, oftewel minder hoog dan je '16:9' en dus krijg je dan zwarte balken.

Merci voor de info makker , nu ben ik gerust dat het niet aan mijn instellingen ligt ! greetzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraagje : sinds mijn aankoop van mijn 42pfl9732 toestel in februari heb ik tv nog steeds niet voorzien van een UPDATE aan de hand van de beschikbare firmware.

Hij werkt van in het begin tot vandaag super .

Is het dan aangeraden deze te voorzien van de nieuwe firmware ? En zo ja welke firmware bestand dien ik dan te downloaden ? Of als je laatste versie download heb je dan alle aanpassingen of dien je ze allemaal te downloaden?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

DonPotato pateto :+ Als je de laatste firmware downloadt bij Philips, dan zitten daar alle voorgaande firmwares in zeg maar. Op kieskeurig lees ik weleens dat mensen die daar nix van snappen gewoon een USB stick met die firmware toegestuurd krijgen _/-\o_

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232147 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:48:
[...] Hij werkt van in het begin tot vandaag super. Is het dan aangeraden deze te voorzien van de nieuwe firmware?
Als je geen problemen hebt kun je vaak het beste niet upgraden, er wil namelijk ook wel eens wat mis gaan, en dan wordt het alleen maar slechter. Ik heb toevallig laatst wel geupgrade, omdat specifiek wat teletekst issues verholpen waren die ik had. Helaas is Philips niet echt scheutig met changelogs waardoor het vaak lastig is te zien wat er nu veranderd/opgelost is in een nieuwere versie...

Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:24:
[...]

Als je geen problemen hebt kun je vaak het beste niet upgraden, er wil namelijk ook wel eens wat mis gaan, en dan wordt het alleen maar slechter. Ik heb toevallig laatst wel geupgrade, omdat specifiek wat teletekst issues verholpen waren die ik had. Helaas is Philips niet echt scheutig met changelogs waardoor het vaak lastig is te zien wat er nu veranderd/opgelost is in een nieuwere versie...
Dan denk ik dat ik er gewoon ga afblijven... Bedankt voor jullie advies !

• TheGarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 00:42
Ik heb een vraagje, ik heb zojuist de 42PFL9603D/10 afgeleverd gekregen. Na het aansluiten van de TV heb ik de automatische installatie gestart. Tijdens het zoeken van de zenders viel de TV echter plotseling uit en bleef de rode power LED rechtsonder in beeld knipperen.

Ok, ik de handleiding er op nageslagen en het advies was om de TV een minuutje uit het stopcontact te halen en weer aan te zetten. Dit had echter geen effect. Het knipper patroon van de power LED was echter wel veranderd. Drie korte pulsjes gevolgd door een pauze van een paar seconden waarna deze cyclus zich weer herhaalde. Ik heb meerdere malen de TV proberen te resetten door de stekker een tijdje uit het stopcontact te laten en weer aan te zetten maar dit heeft niet geholpen.

Mijn vraag is, weet iemand wat deze sequentie betekent (misschien heeft iemand een service manual) en zo ja, is er een remedie tegen? Is het eventueel ook mogelijk om de TV een hard-reset te geven? Of is het defect dat alleen door een monteur te verhelpen?

• Raymond
Je kan ff met philips bellen en kijken hoe snel een monteur langs kan komen. Daarna bel je met je leverancier en check je hoe snel zij je tv kunnen omruilen. Dan kies je de snelste oplossing.

• TheGarf
Raymond schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:21:
Je kan ff met philips bellen en kijken hoe snel een monteur langs kan komen. Daarna bel je met je leverancier en check je hoe snel zij je tv kunnen omruilen. Dan kies je de snelste oplossing.
Initieel ging dat natuurlijk een beetje tegen m'n tweaker principes in, stel dat hij alleen maar een harde reset nodig heeft etc. Dan komt de monteur voor bijna niets. Ik heb n.l. in het verleden zelf ook nog wel Philips TV's gerepareerd etc.
Maar ik ben nu toch wel blij dat ik heb gebeld; de monteur komt meteen morgenochtend al, dat noem ik nog eens service, Philips!

Mocht iemand toch nog weten wat die knipper sequentie van de power led betekend, laat het me weten, ik ben toch we nieuwsgierig en wellicht komt het nog van pas.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:24:
[...]

Als je geen problemen hebt kun je vaak het beste niet upgraden,
Dit is tweakers he ;)

Yo.

• TheGarf
Raymond schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:21:
Het was een defecte voedings-print, de monteur had een nieuwe print mee en die zat er binnen 15 minuten in. Daarna hebben ze ook nog de nieuwste firmware erop gezet. Al met al top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274040

Hallo Tweakers,

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Heb vorige week een nieuwe 42PFL5603/12 aangeschaft en ik moet zeggen, erg mooi beeld. Zelfs met SD digitale tv en DVD speler via scart....echter ....

Ik heb een vervelende storing waarbij het beeld steeds (elke minuut ongeveer) merkbaar de helderheid schakelt (helder - donker - helder, etc...). Je ziet het pas als je een kwartiertje naar een film zit te kijken.
Ik heb al kabels gewisseld. EXT1 en EXT2 gewisseld (DVD en decoder). Alle "beeldverbeteraars" als ruisfilter en active control, lichtsensor uitgezet maar geen verschil. Het "schakelen" in helderheid zie je ook als het tv menu op het scherm staat....

Ik had direct na installatie de nieuwste firmware erop gezet...Misschien had ik dat achteraf niet moeten doen..(kun je "downgraden" ??)...

Ik hebt Q522E-0.64.30.5 draaien (27/5/2008)...

Hoop dat jullie nog tips hebben, anders ga ik Philips maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat het andere topic gesloten is post ik het maar hier, alleen ammer dat de start post totaal niet meer up to date is.....

De info over de 42PES0001 is online.

Voor info over het D model kijk je in deze map.
En voor de info over de H versie in deze map. (Uiteraard "niet voor de Nederlandse kabelaars geschikt").
Een kleine afbeelding van het model:

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pes0001h_10/42pes0001h_10__fg_.jpg

De beschrijving in de PSS file vertelt gelukkig al dat de luidspreker balk ook gedemonteerd kan worden, toch wel zo mooi om een goede surround set bij deze tv te gebruiken ipv de balk.

Overigens is ook de info over de 37PFL9903H online, en wel te vinden in deze map.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 12-09-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben momenteel bezig om een nieuwe start post te maken voor een eventueel nieuw topic.
Hierin wil ik me in hoofdlijnen in het start topic beperken tot de PFL9x03 serie en de PES0001, en de andere lijnen kort aanhalen.
Als al iemand bezig is, of iemand zich meer geroepen voelt, ga je gang.
Ik verwacht mijn versie morgen rond 20:00 online te hebben....

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 274040 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:53:
Hallo Tweakers,

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Heb vorige week een nieuwe 42PFL5603/12 aangeschaft en ik moet zeggen, erg mooi beeld. Zelfs met SD digitale tv en DVD speler via scart....echter ....

Ik heb een vervelende storing waarbij het beeld steeds (elke minuut ongeveer) merkbaar de helderheid schakelt (helder - donker - helder, etc...). Je ziet het pas als je een kwartiertje naar een film zit te kijken.
Ik heb al kabels gewisseld. EXT1 en EXT2 gewisseld (DVD en decoder). Alle "beeldverbeteraars" als ruisfilter en active control, lichtsensor uitgezet maar geen verschil. Het "schakelen" in helderheid zie je ook als het tv menu op het scherm staat....

Ik had direct na installatie de nieuwste firmware erop gezet...Misschien had ik dat achteraf niet moeten doen..(kun je "downgraden" ??)...

Ik hebt Q522E-0.64.30.5 draaien (27/5/2008)...

Hoop dat jullie nog tips hebben, anders ga ik Philips maar eens bellen...
Al eens geprobeerd om dynamisch contrast uit te schakelen om te zien wat dat voor effect heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 07:54:
[...]

Al eens geprobeerd om dynamisch contrast uit te schakelen om te zien wat dat voor effect heeft?
yep, dat is een van de opties die ik uit heb gezet....

Helaas blijft het probleem...bestaan...

Ellende is dat het probleem af en toe best "subtiel" is - zeg maar. Het begint pas storend te worden na een kwartiertje kijken...Als ik het iemand wil laten zien, dan valt het ze vaak niet eens op..

Ik heb het inmiddels maar bij Philips via de website aangemeld....

Weet iemand of je de firmware kunt downgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de oude firmware nog als bestand hebt kun je hem downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:58:
Als je de oude firmware nog als bestand hebt kun je hem downgraden.
Hoi Calvin,

dat is net het punt. Dat bestand heb ik niet...De TV is gloednieuw en ik heb gewoon de firmware via de procedure ge-update. Volgens mij kun je ook geen backup maken van de firmware die al op je TV draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat gaat inderdaad niet.

Sommige mensen hier op internet hebben wel nog voorgaande versies van de firmware, misschien dat een eerdere versie je dus kan helpen. Ik kan je er helaas niet aan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist heb ik een nieuw topic gestart:
[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5)

Dit omdat dit topic, vooral de startpost, nogal gedateerd is.

In de nieuwe startpost wordt met name de 9x03 serie en de nieuwe PES0001 besproken.
Heel wat zaken zijn echter ook van toepassing op de "lagere" en "oudere" modellen en die kunnen wat mij betreft daar ook gerust besproken worden.
Onder al die model specifieke zaken zijn ook basis zaken opgesomd die zeker ook voor de andere modellen nuttig is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.