[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 67.764 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Oke dan is het me weer duidelijk. Uit je oorspronkelijke bericht leek het alsof je met je HD-DVD speler de filmpjes opname, vandaar mijn verwarring.
Wel heb ik er nog even een off topic persoonlijk vraagje over, hoeveel minuten krijg je zo op een dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:12
Sooww, ik moet ook maar weer eens posten, ben het topic uit het oog verloren nadat het vorige is gesloten :o

In het vorige topic waren een aantal mensen bezig om een tv die ze al langer hadden om te ruilen voor een model uit de nieuwe (9603/9703) reeks. Hoe staat het daarmee? Ging Philips/de winkel daarmee accoord of ging dat feestje niet door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
@ Raymond: Nog steeds mee bezig, gaat niet zo snel als gehoopt. Mijn klacht is onderhand wel door naar de "desbetreffende verantwoordelijke afdeling". Tevens is er gelukkig nog geen monteur hoeven komen, die kan namelijk toch niets uitrichten aan de 9632 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10-2022
Ralphfx schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:51:
@ Raymond: Nog steeds mee bezig, gaat niet zo snel als gehoopt. Mijn klacht is onderhand wel door naar de "desbetreffende verantwoordelijke afdeling". Tevens is er gelukkig nog geen monteur hoeven komen, die kan namelijk toch niets uitrichten aan de 9632 problemen.
Ben daar ook mee bezigt. Ik heb oa. onderstaande via de dealer gemaild. Weet nog niet of ik nog andere acties ga ondernemen.....

De 42PFL9732 is verkocht als top Full HD TV (1080p), met een aantal beeldverbeterings/verwerkingstechnieken die zouden moeten zorgen voor een perfect beeld.

Volgens Philips: “Het Full HD-scherm heeft een breedbeeldresolutie van 1920 x 1080p. Dit is de hoogste resolutie van HD-bronnen voor de best mogelijke beeldkwaliteit. Het scherm is volledig toekomstbestendig omdat het 1080p-signalen van alle bronnen ondersteunt, waaronder de recentste bronnen zoals Blu-ray en geavanceerde HD-gameconsoles. De signaalverwerking is uitgebreid bijgewerkt om deze veel hogere signaalkwaliteit en resolutie te ondersteunen. Het scherm geeft heldere, trillingsvrije Progressive Scan-beelden met verbluffende kleuren.”

Een aantal van de eerder geschetste problemen (http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/) heeft betrekking op beeldweergave.

Deze problemen worden veroorzaakt, doordat de processor die zorgt voor de beeldverbeterings/verwerkingstechnieken, slechts een capaciteit heeft van 1080i ipv 1080p. Het is dus eigenlijk geen Full HD TV (1080p)! Hierdoor voel ik mij belazerd en komt Philips zijn beloftes niet na.

De problemen beginnen dan ook van een beeldweergave van 1080p. Tot en met 1080i doen deze problemen zich niet voor. Tot en met 1080i is het ook een schitterend beeld. Op 1080p komen de geschetste problemen om de hoek kijken. Uit tests is inmiddels gebleken, dat het nieuwe model de problemen niet kent op 1080p, doordat deze wel een echte Full HD TV is (met een beeldverbeterings/verwerkingsprocessor die WEL werkt op 1080p).

Je mag toch aannemen, dat als in de handleiding staat dat bepaalde schermresoluties worden ondersteund, dat de weergave ook goed is. T/m 1080i klopt dat ook, maar op 1080p dus niet, als gevolg van het hiervoor genoemde.

Volgens Philips: “HD Natural Motion verwijdert trillingen uit SD- en HD-beelden, inclusief beelden van 1080p”. Dus niet. 1080p beelden worden eerst gedownscaled naar 1080, dan doet HD Natural Motion zijn werk, om vervolgens de beelden weer te upscalen naar 1080p.

Volgens Philips: “Dankzij de 3 HDMI-ingangen kunt u meerdere HD-bronnen aansluiten”. Ja 2, want bij 3 weken ze alle 3 niet meer (lostrekken van de kabel help, dit moet dus per aangesloten apparaat gebeuren om weer beeld te krijgen.).

Als antwoord (van Philips) terug gekregen:

De 42PLF9732D/10 komt niet in aanmerking om te worden geremplaceerd (zou niet voldoen aan de specificaties) en wel om de volgende redenen:
- de 42PFL9732D/10, geïntroduceerd in 2007, en destijds de top in z'n klasse en zo ook Europees bekroond met de EISA prijs als beste LCD-TV van het jaar 2007/2008.
- In de 42PFL9732D/10 zijn er op moment van introductie de meest geavanceerde IC's gebruikt, die er commercieel beschikbaar waren.
- de gebruikte techniek in het toestel om full HD 1080p te processen was een gegeven, omdat de IC's nog niet krachtig genoeg waren om het anders te doen.
- de 42PFL9732D/10 kan een Full HD 1080p signaal, met alle bekende rasterfrequenties, op zijn ingangen aan, verwerken en in full HD 1080p weergeven op zijn scherm. Tijdens de introductie in 2007 was dat een hele stap voorwaarts ten opzichte van onze modellen uit 2006 en ten opzichte van andere merken één van de beste zo niet de beste in zijn klasse.
- de techniek staat niet stil en de commercieel verkrijgbare IC's gebruikt in de 2008 modellen, krachtiger zijn en meer kunnen is ook een gegeven en kan mijn inziens niet als argument gebruikt worden om de beschikbare techniek gebruikt in de 2007 modellen ter discussie te stellen.
- de vooruitgang in de LCD-TV's, maar ook in de PC-wereld en autobranche gaat snel en als men op moment van aankoop, de gebruikte techniek onderzoekt en uitzoekt, zal men er achterkomen dat de opvolger al op stapel staat met betere specificaties.
Resumé: op moment van introductie was de 42PFL9732D/10 één van de beste toestellen verkrijgbaar in de markt en helaas is het zo dat de techniek van gisteren "oud" is, die van vandaag "voldoet" en die van morgen "beter" zal zijn. Dat houdt het spannend en innoverend.
Philips Customer Care kan in deze verder niets meer betekenen voor de klant.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

en

Voor het vervormde beeld en de 3 HDMI poorten wordt er op korte termijn contact opgenomen door Philips Consumer Care (Philips Thuis Reparatie) Zij handelen deze klacht met je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Dat antwoord van Philips vind ik eerlijk gezegd heel erg grof en kort door de bocht. Ik weet niet welke afdeling dit antwoord gestuurd heeft, maar duidelijk is dat dit geschreven is door iemand die totaal niet op de hoogte is van de daadwerkelijke problemen.

Het is en blijft een kwestie van valse specificaties. Daar kan Philips moeilijk over doen, maar hier zijn zij uiteindelijk natuurlijk wel verantwoordelijk voor. Wie zet de specs anders zwart op wit?

Toch geeft dit antwoord een indicatie dat Philips zich wel bewust is dat het toestel beperkingen heeft, m.a.w. dat het onder andere dus geen 1080p kan processen, maar dit zo goed mogelijk wil verdoezelen. Toch maakt dit maakt het antwoord naar mijn mening nog vreemder: het toestel doet inderdaad niet wat het zou moeten, maar we doen er lekker niets aan..

Erg grof dus en ik zou het er zeker niet bij laten. Ik weet niet of je mijn filmpjes al hebt gezien (zie paar posts terug), maar 1080p op zo'n manier "weergeven", dat mag écht niet in zo'n duur toestel. En al helemaal niet als zogenaamd "alle 1080p signalen worden ondersteund én weergegeven".

Nogmaals ik weet niet wie jou deze mail heeft gestuurd, maar hij/zij spreekt zichzelf tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ralphfx op 28-05-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261849

ik heb nu mijn tv aangesloten op mijn pc met een sapphire hd 2400 pro videokaart en via hdmi heb ik hem aangesloten alles werkt goed enz. maar waar staan die modes die steeds genoemd worden (blu ray mode bijv.)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Te vinden bij "aansluitingen" in het menu "instellingen" van je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
Ralphfx schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:46:
Dat antwoord van Philips vind ik eerlijk gezegd heel erg grof en kort door de bocht. Ik weet niet welke afdeling dit antwoord gestuurd heeft, maar duidelijk is dat dit geschreven is door iemand die totaal niet op de hoogte is van de daadwerkelijke problemen.

Het is en blijft een kwestie van valse specificaties. Daar kan Philips moeilijk over doen, maar hier zijn zij uiteindelijk natuurlijk wel verantwoordelijk voor. Wie zet de specs anders zwart op wit?

Toch geeft dit antwoord een indicatie dat Philips zich wel bewust is dat het toestel beperkingen heeft, m.a.w. dat het onder andere dus geen 1080p kan processen, maar dit zo goed mogelijk wil verdoezelen. Toch maakt dit maakt het antwoord naar mijn mening nog vreemder: het toestel doet inderdaad niet wat het zou moeten, maar we doen er lekker niets aan..

Erg grof dus en ik zou het er zeker niet bij laten. Ik weet niet of je mijn filmpjes al hebt gezien (zie paar posts terug), maar 1080p op zo'n manier "weergeven", dat mag écht niet in zo'n duur toestel. En al helemaal niet als zogenaamd "alle 1080p signalen worden ondersteund én weergegeven".

Nogmaals ik weet niet wie jou deze mail heeft gestuurd, maar hij/zij spreekt zichzelf tegen.
Ik heb het antwoord via de dealer gekregen. Volgens mij is het "handelsbelangen" die met dit antwoord komt. Bij "customer support" loopt de zaak nog. Afhankelijk van wat daar het antwoord is, ga ik kijken of ik nog een volgende stap ga doen. Het antwoord is inderdaad niet sterk.

Ralphfx, jij hebt ook toch nog een zaak lopen? Wat is de status daarvan?

Update. Vandaag gebeld door Philips. Ze komen binnenkort voor een thuisbezoek/reparatie, waarbij de problemen met de beeldweergave op 1080p opgelost moeten gaan worden, net als het aansluiten van drie apparaten via HDMI. Ben benieuwd naar het resultaat. Als het resultaat niet goed is, kijk ik wel weer verder....

[ Voor 8% gewijzigd door Willy68 op 28-05-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55071

Heb zelf een 42pfl9732 in maart gekocht. Kom er nu te laat achter dat het toestel het eea mankeerd zoals hier al veel is beschreven. Als ik dan vervolgens Philips nu voor de 2e maal bel en het verhaal met 1080 progressive vertel, dan word mij verteld dat het toestel dit zonder meer aan kan. 8)7

Tevens heb ik de andere klachten ook telefonisch doorgegeven, maar ze doen er niets mee. Ik kreeg het advies om een klacht in te dienen bij Philips. Nou, daar zullen ze wel van onder de indruk raken....NOT!

Is het geen idee om de consumentenbond hiervoor in te schakelen. Je kan nu zo onderhand wel stellen dat er mogelijk duizenden gedupeerden zijn, die een High-End toestel verwachten, maar niet krijgen feitelijk.

Wat ik ook vreemd vind is dat het argument van dat er nog geen chips waren die 1080p ondersteunden in 2007. Dat vind ik Bull****, want andere merken hadden dit ook al. Ik kan mij tevens herinneren dat het oudere model ambilight, zeg maar de eerste generatie ook al geen 1080p kon weergeven maar 1080i. We werden toen ook misleid met het verhaal 1080p, maar "p" stond toen voor pixels... Ja zo kan ik het ook :(

Probleem is nu dat mijn leverancier na 2 maanden mijn toestel niet meer terugneemt en tevens doet Philips er ook niets mee. Verkopen heeft ook geen zin, want niemand gaat mijn toestel voor 1800 euro kopen ofzo. Er zijn nu stuntprijzen bij de meeste leveranciers. Ik kan dus nu geen kant op.

Ik zal dan als een boer met kiespijn moeten "genieten" van het Full HD in de toekomst...

Jammer, voor zo'n prachtig product... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216931

Ik wil toch nog reageren in dit topic ondanks dat het geen recente toestellen meer zijn,
Afgelopen weekend heb ik mij (zonder dat ik dit topic nog gelezen had) over laten halen een 47pfl9732D te kopen... de prijs was zeer netjes en je zou denken er inderdaad geen breuk aan te kunnen kopen met de specs waar philips mee adverteerd (en nog steeds doet)

Afijn. na deze berichtgeving gelezen te hebben heb ik met veel pijn en moeite de koop ongedaan laten maken bij een nu niet nader te noemen winkel (toestel moest nog geleverd worden). De verkopers daar waren overigens ook totaal niet op de hoogte van het euvel en beweerden dan ook dat het uit de lucht gegrepen was.
De medewerkers hadden voor mij een PS3 uit het rek gehaald en aangesloten om te laten zien dat het probleem toch echt niet aanwezig was.
Nou moet ik zeggen dat ik het ook niet echt kon zien in het menu om terug te gaan (vanuit een game of een film) maar in het hoofdmenu was toch zeer duidelijk het interlaced effect zichtbaar. in eerste instantie gaf de medewerker aan dat dit op elke tv (LCD) zichtbaar zou zijn. Even vriendelijk gevraagd of hij de PS3 aan wou sluiten op een (toevallig) Sony LCD toestel naast de philips 47PFL9732D en waarempel een superscherp beeld wat niet flikkert.

Ik ben uiteindelijk denk ik mede gezien de berichtgeving hier zeer blij dat ik het toestel direct heb geannuleerd. Ik was overigens wel gecharmeerd door de ambilight en 100Hz functie die dit toestel had. Zeker voor de prijs die ik betaald had kan ik geen toestel kopen met alle functies die de philips beweerde te kunnen
Ik denk er nu over een Sony 46W4000 aan te schaffen. Deze in de praktijk gezien en leek me een mooi toestel (alleen geen 100Hz)
Ik hoop voor de mensen die niet meer terug kunnen naar de winkel dat philips toch nog met een geschikte oplossing komt. want ook nu worden de laatste vooraadjes van deze tv via diverse kanalen nog gewoon verkocht met de tekst FULL HD1080P (wat deze in mijn ogen zeker niet waarmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb rechts en links een kleine zwarte balk als ik mijn tv op 1920x1080 zet (42pfl7862)en soms ook om het hele scherm heen weet iemand hoe ik dit weg kan halen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 261849 op 28-05-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Willy68 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:55:
[...]

Ik heb het antwoord via de dealer gekregen. Volgens mij is het "handelsbelangen" die met dit antwoord komt. Bij "customer support" loopt de zaak nog. Afhankelijk van wat daar het antwoord is, ga ik kijken of ik nog een volgende stap ga doen. Het antwoord is inderdaad niet sterk.

Ralphfx, jij hebt ook toch nog een zaak lopen? Wat is de status daarvan?
Mijn status is, en hierbij citeer ik de medewerkster Costumer Care:

"Ik zal ervoor zorgdragen dat uw informatie bij de desbetreffende afdeling terecht komt"

Nu maar afwachten. Ik ben in ieder geval wel van plan deze week zelf te bellen hoe het precies zit nu.

Edit: ik heb overigens van mede-tweakers vernomen dat er toch écht daadwerkelijk toestellen door Philips zijn omgeruild/terugbetaald. Ik verwacht dan ook dat er alles aan wordt gedaan om ervoor te zorgen dat jij als consument afhaakt. Gewoon vastbijten is mijn tip dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Ralphfx op 28-05-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
Ralphfx schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:36:
[...]

Mijn status is, en hierbij citeer ik de medewerkster Costumer Care:

"Ik zal ervoor zorgdragen dat uw informatie bij de desbetreffende afdeling terecht komt"

Nu maar afwachten. Ik ben in ieder geval wel van plan deze week zelf te bellen hoe het precies zit nu.

Edit: ik heb overigens van mede-tweakers vernomen dat er toch écht daadwerkelijk toestellen door Philips zijn omgeruild/terugbetaald. Ik verwacht dan ook dat er alles aan wordt gedaan om ervoor te zorgen dat jij als consument afhaakt. Gewoon vastbijten is mijn tip dus.
Update. Vandaag gebeld door Philips. Ze komen binnenkort voor een thuisbezoek/reparatie, waarbij de problemen met de beeldweergave op 1080p opgelost moeten gaan worden, net als het aansluiten van drie apparaten via HDMI. Ben benieuwd naar het resultaat. Als het resultaat niet goed is, kijk ik wel weer verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Zal ik je alvast vertellen dat ze het niet gaan oplossen? Of er moet een HELE goede monteur komen die je een ander chassis gaat inbouwen, knap staaltje werk dan, zeg ik je.

Ik ben weliswaar van mijn 9632 af, maar als iemand zich de moeite neemt om bij consumentenbond of kassa iets op te zetten, doe ik mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
Vinzzz243 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:59:
Zal ik je alvast vertellen dat ze het niet gaan oplossen? Of er moet een HELE goede monteur komen die je een ander chassis gaat inbouwen, knap staaltje werk dan, zeg ik je.

Ik ben weliswaar van mijn 9632 af, maar als iemand zich de moeite neemt om bij consumentenbond of kassa iets op te zetten, doe ik mee!
Hoe ben jij dan van je 9632 afgekomen? Via Philips of de dealer en met welke argumentatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Willy68 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:18:
[...]

Hoe ben jij dan van je 9632 afgekomen? Via Philips of de dealer en met welke argumentatie?
Dat vind je terug in dit topic, maar opgesomd: via dealer teruggekregen (was wel in t begin van de koop) dmv meerdere malen bellen met Philips, heb t niet zwart op wit, maar via de telefoon wel toegegeven dat deze problemen er zijn, en ook opgelost in de 9603 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Alle problemen te hebben gelezen vraag ik mij het volgende af:

Hoe zie je dat het 1080p interlaced is als je geen PS3 hebt en geen PC op 1080p hebt aangesloten?
Als ik met de klacht naar Philips zou gaan en ze zouden een monteur sturen dan zou ik wel iets moeten kunnen laten zien....
Bij mij werken 3 HDMI kabels tegelijk namelijk wel prima en als ik een HDDVD film bekijk op 1080p is het enige dat mij opvalt af en toe een soort aura om een persoon bijv. Verder schitterend beeld en ik heb alle beeldverbeteraars aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

bladebla

<Piéééép>

Misschien moet je het probleem niet zoeken als jij geen hinder van de genoemde punten ondervindt.

Ik heb een 42PFL9732 en ben best tevreden met het toestel. Ik heb er via HDMI een HTPC aan hangen waarbij ik weinig last heb van een trillende desktop. De banding van het toestel valt wel op van tijd tot tijd.

Maar begrijp me niet verkeerd, uiteindelijk vind ik het wel jammerlijk dat beloofde specificaties niet waargemaakt worden èn hiermee adverteert. Gezien het niet om 'een mut aardappelen' van een paar euro gaat en de tv mijn interesse heeft, volg ik de discussie hier en op avforums met interesse. Misschien ga ik de problemen nog wel ondervinden met het aansluiten van andere apparatuur..

Het verhaal wat Willy86 van Philips kreeg vind ik weglopen voor de feiten en het probleem overgieten met mogelijke redenen waarom je de geadverteerde specificatie eigenlijk serieus mag nemen in het tijdsbeeld waarin de toestellen zijn geproduceerd.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
bladebla schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:02:
Misschien moet je het probleem niet zoeken als jij geen hinder van de genoemde punten ondervindt.

Ik heb een 42PFL9732 en ben best tevreden met het toestel. Ik heb er via HDMI een HTPC aan hangen waarbij ik weinig last heb van een trillende desktop. De banding van het toestel valt wel op van tijd tot tijd.

Maar begrijp me niet verkeerd, uiteindelijk vind ik het wel jammerlijk dat beloofde specificaties niet waargemaakt worden èn hiermee adverteert. Gezien het niet om 'een mut aardappelen' van een paar euro gaat en de tv mijn interesse heeft, volg ik de discussie hier en op avforums met interesse. Misschien ga ik de problemen nog wel ondervinden met het aansluiten van andere apparatuur..

Het verhaal wat Willy86 van Philips kreeg vind ik weglopen voor de feiten en het probleem overgieten met mogelijke redenen waarom je de geadverteerde specificatie eigenlijk serieus mag nemen in het tijdsbeeld waarin de toestellen zijn geproduceerd.
Ja maar ik heb het toestel gekocht met de verwachting klaar te zijn voor de toekomst. Misschien wil ik wel een PS3 kopen of een computersysteem die ik wil aansluiten op de LCD. Als ik dit van te voren had geweten had ik een Sony gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216931

Deze wou ik jullie overigens niet onthouden (blijft zeer apart maar toch)
Ik heb voordat ik de televisie geannuleerd heb nog wel een reactie gevraagd aan philips over de interne omzetting van het toestel... het antwoord verbaast mij echter, zeker gezien de andere reacties die philps ook gegeven heeft.
=======================================================================

U heeft ons aangegeven te hebben gehoord dat de televisie 47PFL9732D geen echte Full HD televisie is.

De televisie 47PFL9732D is wel degelijk een Full HD televisie. Deze televsisie moet aan een aantal eisen voldoen om zich Full HD te mogen noemen en daar is de schermresolutie er één van.
Het Full HD-scherm heeft een breedbeeldresolutie van 1920 x 1080p. Dit is de hoogste resolutie van HD-bronnen voor de best mogelijke beeldkwaliteit. Het scherm is volledig toekomstbestendig omdat het 1080p-signalen van alle bronnen ondersteunt, waaronder de recentste bronnen zoals Blu-ray en geavanceerde HD-gameconsoles.

Wanneer u bijvoorbeeld een Blu-ray aansluit op deze televisie en het beeld kan iets flikkeren heeft het er waarschijnlijk mee te maken dat de 24HZ nog ingeschakeld staat.

De beeldschermresolutie wordt dus niet omgezet naar 1080i en dan weer ge-upscaled naar 1080p.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (? 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer:50-185518305.

Met vriendelijke groet,

Ingrid Broers
Philips Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Grappig .... volgens mijn address book werkt er helemaal geen Ingrid Broers bij Philips ... in ieder geval heeft ze GEEN eigen email adres of account :P

Het hele verhaal dat het signaal niet word omgezet is ook flauwekul. Het is zelfs al meerdere malen bewezen.

Waarschijnlijk een marketing figuur die dit verhaaltje heeft geschreven want het slaat nergens op. De TV accepteert het signaal wel maar VERWERKT het niet als zodanig.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
Vinzzz243 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:59:

As maandag komt TVA voor de reparatie. Volgens TVA wordt een deel van het chasis vervangen waar de aansturig in zit. Hiermee wordt als het goed is ook de beeldverwerkingsprocessor vervangen, aldus TVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

redfoxert schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:52:
Grappig .... volgens mijn address book werkt er helemaal geen Ingrid Broers bij Philips ... in ieder geval heeft ze GEEN eigen email adres of account :P
Ach, net alsof de adresboeken bij Philips zo goed up to date gehouden worden... Daar zit soms jaren vertraging in...

Het 1080p/i verhaal blijft een randgeval van marketing-speak. Het is een feit dat het apparaat 1080p input accepteert, en 1080p op het scherm weergeeft. Ze hebben dus gelijk als ze zeggen dat het scherm 1080p ondersteunt. Dat de kwaliteit van de processing daartussen beter kan is een gegeven, en dit zal ook altijd zo blijven. Dit is hetzelfde als ieder ander reclamespotje waarin feiten verdraaid weergegeven worden. Het blijft vast binnen de wet, maar blij worden we er niet van...
Willy68 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:03:
As maandag komt TVA voor de reparatie. Volgens TVA wordt een deel van het chasis vervangen waar de aansturig in zit. Hiermee wordt als het goed is ook de beeldverwerkingsprocessor vervangen, aldus TVA.
De processor wordt waarschijnlijk dus vervangen door een ander exemplaar van precies dezelfde serie, dus als die niet echt 'kapot' is, zal dat niets uithalen. Lijkt me sterk dat ze een nieuwere processor zomaar in een oude TV kunnen stoppen, maar je weet nooit. Laat in ieder geval even weten wat het resultaat is geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand een oplossing op mijn probleem? ik heb mijn pc scherm via dvi-vga aangesloten en mijn hdtv via hdmi ik heb bij allebei een zwarte rande om het beeld heen en ik kan het niet weghalen dus als iemand de oplossing weet.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 82384 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:51:
[...]

Ach, net alsof de adresboeken bij Philips zo goed up to date gehouden worden... Daar zit soms jaren vertraging in...
Ze lijkt ook niet in Active Directory voor te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
Vinzzz243 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:56:
[...]

Dat vind je terug in dit topic, maar opgesomd: via dealer teruggekregen (was wel in t begin van de koop) dmv meerdere malen bellen met Philips, heb t niet zwart op wit, maar via de telefoon wel toegegeven dat deze problemen er zijn, en ook opgelost in de 9603 serie...
Hoe bevalt de 9603 in vergelijking met de 9632?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942

Ik heb de 37pfl9632 en heb sinds het begin van de aankoop (december 2007) last van een hoge pieptoon. Daarvoor is al een monteur langs geweest, die de pieptoon heeft 'verminderd'. Ik hoor geen verschil en heb uiteindelijk een op afstandsbedienbaar stopcontact gekocht, zodat ik elke avond de TV van de stroom haal.

Ik heb dus nog steeds last van de pieptoon. De laatste tijd komt er ook een erg vervelende brom bij als de TV aanstaat. Zeker als het rustig is in de woonkamer is dat erg storend.

Morgen maar weer eens bellen met de Philips, mogen ze weer een monteur langssturen. Nu weet ik dat veel mensen een nieuwe TV hiervoor hebben gekregen (hetzelfde type), ik vraag me alleen af tot welke termijn Philips dit blijft doen? daarbij wel meegenomen dat ik vrij recent na de aankoop deze melding al heb doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

bladebla

<Piéééép>

[...]
En, hoe is het afgelopen?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Willy68 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:20:
[...]

Hoe bevalt de 9603 in vergelijking met de 9632?
nog niet binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:32:
Ik heb de 37pfl9632 en heb sinds het begin van de aankoop (december 2007) last van een hoge pieptoon. Daarvoor is al een monteur langs geweest, die de pieptoon heeft 'verminderd'. Ik hoor geen verschil en heb uiteindelijk een op afstandsbedienbaar stopcontact gekocht, zodat ik elke avond de TV van de stroom haal.

Ik heb dus nog steeds last van de pieptoon. De laatste tijd komt er ook een erg vervelende brom bij als de TV aanstaat. Zeker als het rustig is in de woonkamer is dat erg storend.

Morgen maar weer eens bellen met de Philips, mogen ze weer een monteur langssturen. Nu weet ik dat veel mensen een nieuwe TV hiervoor hebben gekregen (hetzelfde type), ik vraag me alleen af tot welke termijn Philips dit blijft doen? daarbij wel meegenomen dat ik vrij recent na de aankoop deze melding al heb doorgegeven.
Als je wilt kun je er werk van maken in de vorm van geld retour.
Je dient de leverancier normaal ruim de kans te geven om een klacht te verhelpen. Dit betekend 3 reparaties. Lukt het de leverancier dan nog niet om de klacht te verhelpen kun je, ook al is het toestel bijv. 1/2 jaar oud, de koop ontbinden op grond van de klacht.
Omdat het het toestel nu ongeveer 6 maanden oud is zou de leverancier eventueel een gereduceerd bedrag retour kunnen geven ipv het volledige bedrag. Je kunt echter wel een kleine rekensom maken.

Een tv heeft een levensduur die gestelt mag worden op 10 jaar, 10 x 12 = 120 maanden = 100% aankoopsom. Mag zou hij dus realistisch 5% mogen achterhouden. Maar gezien je directe klacht melding zou 0% netter zijn, mede omdat het toestel nog binnen de fabrieksgarantie is ook, wat overigens niet wil zeggen dat ze 0% verplicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:04:
[...]

Als je wilt kun je er werk van maken in de vorm van geld retour.
Je dient de leverancier normaal ruim de kans te geven om een klacht te verhelpen. Dit betekend 3 reparaties. Lukt het de leverancier dan nog niet om de klacht te verhelpen kun je, ook al is het toestel bijv. 1/2 jaar oud, de koop ontbinden op grond van de klacht.
Omdat het het toestel nu ongeveer 6 maanden oud is zou de leverancier eventueel een gereduceerd bedrag retour kunnen geven ipv het volledige bedrag. Je kunt echter wel een kleine rekensom maken.

Een tv heeft een levensduur die gestelt mag worden op 10 jaar, 10 x 12 = 120 maanden = 100% aankoopsom. Mag zou hij dus realistisch 5% mogen achterhouden. Maar gezien je directe klacht melding zou 0% netter zijn, mede omdat het toestel nog binnen de fabrieksgarantie is ook, wat overigens niet wil zeggen dat ze 0% verplicht zijn.
OK, zou wellicht nog een optie zijn. Ik heb inmiddels weer een afspraak gemaakt met een monteur, die komen dus voor de tweede keer langs.

Enige probleem is dat ik het een erg storende piep vind, maar dat Philips bepaalde toleranties heeft gesteld. Als ze daar binnen vallen, kan ik helemaal niks....!? Mocht dat gebeuren, anders maar weer terug naar de winkel waar ik de TV gekocht heb, met het verhaal dat Philips er niks aan wilt doen. Wellicht hebben zij dan nog een oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt een koop overeenkomst met de winkel niet met Philips.
Op het moment dat jij dus niet tevreden bent over de piep kan Philips toleranties hebben wat ze willen. Als de winkel het vervolgens hierop gooit kun jij zeggen dat dit nergens vermeldt is en dat jij dit dus niet accepteerd.

Na de derde reparatie kun je "het vertrouwen" in het product opgeven.

ik verwacht er geen al te grote problemen mee, er zijn genoeg van dit soort gevallen te vinden op internet, met uitspraken van consumenten organisaties en zelfs rechtspraken (vandaar het gedeelte over de +/- 5% van het aankoop bedrag dat het je zou kunnen "kosten").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Anoniem: 78656 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:07:
Op het moment dat jij dus niet tevreden bent over de piep kan Philips toleranties hebben wat ze willen. Als de winkel het vervolgens hierop gooit kun jij zeggen dat dit nergens vermeldt is en dat jij dit dus niet accepteerd.

ik verwacht er geen al te grote problemen mee, er zijn genoeg van dit soort gevallen te vinden op internet, met uitspraken van consumenten organisaties en zelfs rechtspraken (vandaar het gedeelte over de +/- 5% van het aankoop bedrag dat het je zou kunnen "kosten").
Ja en dat bedoel ik, das het leukste van alles. Weet zeker dat sommige winkels zo'n tv retour nemen en vervolgens de tv weer als zijnde "nieuw" doorverkopen naar een ander. Vandaar ook dat er heel vaak apparatuur is wat nieuw in de doos zit terwijl de doos vaak al wat beschadigd is en dat de tape er ook regelmatig al af is geweest en weer opnieuw handmatig is dichtgeplakt.

Wordt een ander dus weer de dupe van.

Hoop dat ik het niet hoef mee te maken met mijn toekomstige 9603 of 9703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is bij sommige winkels inderdaad helaas het geval. Daar kun je de "vorig eigenaar" natuurlijk niet voor aankijken maar is puur aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74145

Ik heb sinds afgelopen zondag de 42PFL7403 en ik heb geen interlace problemen.

Als ik HD Motion op de hoogste stand inschakel dan blijft mijn muiscursor strak en er zijn geen interlace streepjes zichtbaar rond de cursor.

Wel heb ik een ander probleem als ik HD Motion inschakel en dat is dat na elke 5 a 10 seconden het beeld een halve seconde hapert bij het kijken van een film.

Dus 5a10 seconden soepele bewegingen (door de HD Motion) gevolgd door een halve seconde gestotter, alsof HD Motion uit staat. Dit herhaald zich elke keer.

Mijn PC is verbonden met mijn TV dmv een 1.3 HDMI kabel.

Met mijn DVD speler heb ik hier geen last van, deze is met 'n scart kabel aangesloten.

Kan het zijn dan de frequentie van mijn PC<->TV niet optimaal is ingesteld? Ik heb mijn Vista Media Center ingesteld op 1920x1080p op 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965

1 .Heeft er iemand ervaring met de 37PFL5603D? http://www.consumer.phili...MER/Flat-TV+37PFL5603D-10

2. Sony kent een cachback actie die niet geldt voor webshops. Hoe zit dat met de actie van Philips?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 141965 op 04-06-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:31
Anoniem: 141965 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:58:
1 .Heeft er iemand ervaring met de 37PFL5603D? http://www.consumer.phili...MER/Flat-TV+37PFL5603D-10

2. Sony kent een cachback actie die niet geldt voor webshops. Hoe zit dat met de actie van Philips?
Geld ook voor online shops: Die doen niet mee met de philips actie! Mits ze het EK actie logo vermelden.

[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 04-06-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben op zoek naar een 37 inch tv. Ik wil geen ambilight omdat ik dit geen meerwaarde vind hebben. Wel vind ik het design van deze tv's heel mooi. Is de 37PFL7603D dan de beste keus?

Vergeten te vermelden dat ik een Full hd tv zoek.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 141965 op 04-06-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:07:

Vandaag alvast voor de zekerheid bij MediaMarkt langsgeweest. Maar die geven aan dat er 3 keer een monteur moet zijn langsgeweest voor hetzelfde probleem. Daarna gaan ze kijken wat ze verder kunnen doen.

Voor zover ik weet is de piep niet op te lossen en ga ik niet akkoord met de 'tolerantie' van Philips. Of is het euvel bij iemand al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Omdat ik liever geen apart topic aanmaak voor mijn vraag post ik hem hier maar even, is wel geen nieuw model maar het gaat om de 32PFL3312. Ik weet dat er standaard geluidsinstellingen opzitten voor bijvoorbeeld een film of voor muziek. Nu staat mijn persoonlijk allemaal op 0, dit wil ik graag aanpassen zodat het eventueel beter klinkt. Iemand bekend met de juiste of verbeterde instellingen van de equalizer ?

Wil graag mooier geluid voor Films / XBOX 360.
  1. [table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr] [td]
  2. 120 hz
  3. [/td] [/tr] [tr] [td]
  4. 200 hz
  5. [/td] [/tr] [tr] [td]
  6. 500 hz
  7. [/td] [/tr] [tr] [td]
  8. 1200 hz
  9. [/td] [/tr] [tr] [td]
  10. 3 khz
  11. [/td] [/tr] [tr] [td]
  12. 7500 hz
  13. [/td] [/tr] [tr] [td]
  14. 12 khz
  15. [/td] [/tr] [/table]
Die kunnen van + 50 tot en met - 50.

[ Voor 3% gewijzigd door NeoMe op 04-06-2008 19:28 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sjefke,

Je moet je niet laten afschrikken door het gedeelte "wat ze verder kunnen doen". En er moet inderdaad 3x voor hetazelfde iemand langs geweest zijn. Op zich is dat niet zo erg. Ze komen nu voor de tweede keer en als je het goed aanpakt ook direkt voor de derde keer.
Op het moment dat de monteur klaar is en het probleem nog niet verholpen is bel je direct weer, of nog beter laat je hem direct bellen. Het is dan zeer waarschijnlijk dat ze direct de derde aantekening maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:26:
@Sjefke,

Je moet je niet laten afschrikken door het gedeelte "wat ze verder kunnen doen". En er moet inderdaad 3x voor hetazelfde iemand langs geweest zijn. Op zich is dat niet zo erg. Ze komen nu voor de tweede keer en als je het goed aanpakt ook direkt voor de derde keer.
Op het moment dat de monteur klaar is en het probleem nog niet verholpen is bel je direct weer, of nog beter laat je hem direct bellen. Het is dan zeer waarschijnlijk dat ze direct de derde aantekening maken.
Inderdaad, ik verwacht namelijk dat er niks meer aan gedaan kan worden. Ze hebben er de vorige keer al iets ingesoldeerd en het geluid is helemaal niks verminderd. Hij gaf toen al aan, dat het alles is wat ze kunnen doen. Nou dat mag hij dan nog een keer doen, zal gelijk melden dat ik niet tevreden ben. Waarschijnlijk zal hij dan direct aangeven dat nog een keer langskomen geen zin heeft. Als dat aantekening 3 is, kan ik direct naar de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:13:
Ik ben op zoek naar een 37 inch tv. Ik wil geen ambilight omdat ik dit geen meerwaarde vind hebben. Wel vind ik het design van deze tv's heel mooi. Is de 37PFL7603D dan de beste keus?

Vergeten te vermelden dat ik een Full hd tv zoek.
Ik kom er achter dat het door mij genoemde model wel Ambilight heeft maar dat de nagenoeg gelijke 37PFL5603D dit niet heeft, morgen eens kijken in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 141965 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:26:
[...]

Ik kom er achter dat het door mij genoemde model wel Ambilight heeft maar dat de nagenoeg gelijke 37PFL5603D dit niet heeft, morgen eens kijken in de winkel.
Dan is er ook nog de PFL7403 serie, die heeft geen Ambilight maar WEL 100Hz technologie. Echter waarschijnlijk ook weer met de PNX5050 chip met de welbekende 1080i beeldverwerking als max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74145

redfoxert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:36:
[...]

Dan is er ook nog de PFL7403 serie, die heeft geen Ambilight maar WEL 100Hz technologie. Echter waarschijnlijk ook weer met de PNX5050 chip met de welbekende 1080i beeldverwerking als max.
Ik heb deze TV, ik heb na het lezen van dit topic wat testen gedaan zoals in de Youtube filmpjes die eerder in dit topic gepost zijn.

Ik heb het volgende getest:
Ik heb mijn TV via HDMI op mijn PC aangesloten @ 1920x1080 op 60Hz
Ik heb alle pixelplus opties ingeschageld dus ook de HD Natural Motion.

Als ik mijn muiscursor beweeg zoals dat ook in het Youtube filmpje gedaan werd dan zie ik geen interlace strepen, mijn muis cursor blijft strak. Zelfde geldt voor een venster die ik versleep.

Ik heb geen idee welke Chip ik in mijn TV heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
[...]

En? Kun je ons al iets meer vertellen?

Ook ik heb het 1080P probleem bij Philips neergelegd. Ik heb een reactie terug ontvangen dat ik met mijn ruim 5 maanden oude 47pfl9732 naar een Philips geautoriseerde werkplaats moet en dat daar mijn klacht zal worden beoordeeld.

Ik vind het sowieso obegrijpelijk dat ik zelf, met een nog geen half jaar oude tv, naar een geautoriseerde werkplaats moet. Hoe doe ik dat met zo'n grote en loodzware tv 8)7? De kans op transportschade is m.i. erg groot. Kortom, :(

Ik ben heel erg benieuwd of andere "lotgenoten" al iets meer hebben bereikt. Dus alle reacties, tips en/of aanvullingen zijn welkom.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbierste
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:20
Ik heb nu ruim een week de 42'' versie van dit scherm hangen. Ben er niet tevreden mee. Ik stoor me enorm aan de "backlight dimming". Morgen komt er een philips monteur naar kijken. Hopelijk kan hij het uitzetten in het service menu. (de optie is wel aanwezig in het servicemenu, maar de enige optie is "aan")

Misschien wel uit te zetten via de Option Groups. (daarover loopt ook een ander topic hier, maar die gaat over de PFL7662, en die heeft een ander service menu). Maar hier ga ik niet in lopen rommelen. Op de backlight dimming na is het overigens wel een erg mooi scherm. Hier geen problemen met trillende lijnen icm. een PS3 (1080P). Ook de Xbox 360 is erg strak (via Component) PC heb ik nog niet geprobeerd. Digitale TV (UPC) ook erg mooi.

Maar als de monteur het morgen niet kan oplossen, gaat hij retour naar de It's en ga ik voor de Sony Bravia 40V3000 of de Samsung 40F86. Hangt er een beetje vanaf wat ze met de prijzen kunnen doen. (deze kon ik meenemen voor 1150 euro) (al heb ik wel al de doos weggegooid |:( maar volgens de verkoper "kwamen we daar wel uit". (heb het probleem eerst natuurlijk bij de It's gemeld, meteen een nieuw scherm meegekregen, maar dat hielp natuurlijk niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
freakie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:53:
[...]

En? Kun je ons al iets meer vertellen?

Ook ik heb het 1080P probleem bij Philips neergelegd. Ik heb een reactie terug ontvangen dat ik met mijn ruim 5 maanden oude 47pfl9732 naar een Philips geautoriseerde werkplaats moet en dat daar mijn klacht zal worden beoordeeld.

Ik vind het sowieso obegrijpelijk dat ik zelf, met een nog geen half jaar oude tv, naar een geautoriseerde werkplaats moet. Hoe doe ik dat met zo'n grote en loodzware tv 8)7? De kans op transportschade is m.i. erg groot. Kortom, :(

Ik ben heel erg benieuwd of andere "lotgenoten" al iets meer hebben bereikt. Dus alle reacties, tips en/of aanvullingen zijn welkom.................
Was even druk met andere zaken. SSB (Small Signal Board) zou dus vervangen worden. Een technicus heeft echter nog in de historie van de TV gekeken. In het verleden is het display al eens vervangen ivm "kraken" van de TV; dit scheen toe bij een bepaalde productieserie voor te komen. Met het nieuwe display was het "kraken" inderdaad opgelost. Kennelijk blijkt levering van een nieuw SSB hierdoor nu lastig/niet mogelijk. Inmiddels is een remplace voorstel gedaan voor een 42PFL9703 en ben ik in afwachting van het nieuwe toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mijn klacht is inmiddels in behandeling bij zowel de dealer als Philips. Ben reuze benieuwd waarmee ze gaan komen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
BtM909 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:27:
Mijn klacht is inmiddels in behandeling bij zowel de dealer als Philips. Ben reuze benieuwd waarmee ze gaan komen :)
Hier nog steeds geen problemen met full HD (via HDDVD) en gisteren genoten van het ongelooflijk mooie beeld van het HD signaal van Nederland 1.(Nederland-Italie :))

Iedereen die bij mij komt kijken staat altijd versteld van de mooie beeldkwaliteit, ook degenen die zelf een Full HD LCD/Plasma hebben.

Kortom: ik heb nergens last van en ga niet klagen want ik heb waarschijnlijk mazzel met mijn exemplaar en het beeld is fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke TV heb je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik ben sinds 2 uur de trotse bezitter van een Philips 26PFL5322. Ik heb echter een klein probleempje..

Ik kijk TV via digitenne van KPN. Maar als ik het geluid zacht zet (doe ik best vaak, om me ergens anders op te concentreren), of in een stille scene, hoor ik een bromtoon. Als ik het geluid van de decoder mute, hoor ik de brom nog steeds. Als ik echter het geluid van de TV mute, is de brom weg. Op mijn oude tv had ik hier geen last van. Ligt dit aan de TV of de decoder?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hoe is de decoder op de tv aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Raymond schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:55:
Hoe is de decoder op de tv aangesloten?
Via SCART. Ik ben er trouwens vergeten bij te vermelden dat het geluid op de tv op '40' staat, en die van de decoder op ongeveer 1/5e

[ Voor 0% gewijzigd door tdw op 10-06-2008 20:19 . Reden: woops, breukje verkeerd. ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tdw schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:56:
Via SCART. Ik ben er trouwens vergeten bij te vermelden dat het geluid op de tv op '40' staat, en die van de decoder op ongeveer 1/5e
Klinkt als een probleem met de kabel of de connectoren. Haal hem eens los, en zet hem opnieuw vast, rammel wat met de kabel, probeer een andere (als je die hebt) en verzeker jezelf dat de scart plug aan beide kanten goed ingeplugd is (die willen nog wel eens scheef of ondiep zitten)...

Als de brom meeschaalt met het volume van de TV wijst dat erop dat het al bij binnenkomst in de TV fout zit (of in een vroeg stadium in de TV stoort). Het zit dan in ieder geval niet in het output circuit want dan zou de brom constant blijven (even afgezien van mute waarbij de brom misschien wegvalt als het circuit dan helemaal uitgeschakeld zou worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Of haal de kabel eens los en luister of het dan nog steeds bromt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:37:
[...]

Klinkt als een probleem met de kabel of de connectoren. Haal hem eens los, en zet hem opnieuw vast, rammel wat met de kabel, probeer een andere (als je die hebt) en verzeker jezelf dat de scart plug aan beide kanten goed ingeplugd is (die willen nog wel eens scheef of ondiep zitten)...

Als de brom meeschaalt met het volume van de TV wijst dat erop dat het al bij binnenkomst in de TV fout zit (of in een vroeg stadium in de TV stoort). Het zit dan in ieder geval niet in het output circuit want dan zou de brom constant blijven (even afgezien van mute waarbij de brom misschien wegvalt als het circuit dan helemaal uitgeschakeld zou worden).
Beide kanten opnieuw vastgezet, brom is er nog steeds. Hij schaalt inderdaad mee met het volume van de TV.

@Raymond: Als ik de kabel loshaal hoor ik niks meer :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als de brom weg is als je de kabel loshaalt en de brom luider wordt wanneer je de tv harder zet dan wordt de brom niet veroorzaakt door je tv. Maar in de ontvanger, door een aardlus of je hebt een slechte kabel.

Als tijdelijke oplossing kan je de ontvanger voluit zetten en het volume op de tv omlaag. En dan eens kijken wat er gebeurd als je de ontvanger met een andere kabel aansluit. Als je ontvanger ook een S-video uitgang heeft, dan heb je ook tulp uitgangen voor geluid. Sluit eens het geluid op die manier aan en check of je dan nog steeds een brom hebt. Je zou ook eens een andere scart kabel kunnen proberen. Via electronica-online.nl en dat soort webwinkels kan je voor een prikkie goeie kabels kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Raymond schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:55:
Als de brom weg is als je de kabel loshaalt en de brom luider wordt wanneer je de tv harder zet dan wordt de brom niet veroorzaakt door je tv. Maar in de ontvanger, door een aardlus of je hebt een slechte kabel.

Als tijdelijke oplossing kan je de ontvanger voluit zetten en het volume op de tv omlaag. En dan eens kijken wat er gebeurd als je de ontvanger met een andere kabel aansluit. Als je ontvanger ook een S-video uitgang heeft, dan heb je ook tulp uitgangen voor geluid. Sluit eens het geluid op die manier aan en check of je dan nog steeds een brom hebt. Je zou ook eens een andere scart kabel kunnen proberen. Via electronica-online.nl en dat soort webwinkels kan je voor een prikkie goeie kabels kopen.
Dit probleem had mijn moeder ook. oplossing: geluid van de decoder bijna voluit zetten en verder geluid aanpassen met de AB van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
friander schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:37:
[...]

Hier nog steeds geen problemen met full HD (via HDDVD) en gisteren genoten van het ongelooflijk mooie beeld van het HD signaal van Nederland 1.(Nederland-Italie :))

Iedereen die bij mij komt kijken staat altijd versteld van de mooie beeldkwaliteit, ook degenen die zelf een Full HD LCD/Plasma hebben.

Kortom: ik heb nergens last van en ga niet klagen want ik heb waarschijnlijk mazzel met mijn exemplaar en het beeld is fantastisch!
Laat de mensen dan maar geen 1080p HD film zien op je htpc (die je misschien niet eens hebt :D ).
Het TV signaal dat binnenkomt is volgens mij sowieso 'maar' 720P. Maar dit weet ik niet zeker.
Neemt niet weg dat ik blij voor je ben, dat jij blij bent met je 9632 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Vinzzz243 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:59:
[...]

Laat de mensen dan maar geen 1080p HD film zien op je htpc (die je misschien niet eens hebt :D ).
Het TV signaal dat binnenkomt is volgens mij sowieso 'maar' 720P. Maar dit weet ik niet zeker.
Thx :)

Het signaal dat binnen komt is 1080i.

Ik heb inderdaad niet de intentie om een PC 1080p aan te sluiten op de LCD. Ik laat de mensen een 1080p HD film zien via mij n HDDVD speler en dat is haarscherp zonder artefacten, storingen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

friander schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:17:
[...]

Dit probleem had mijn moeder ook. oplossing: geluid van de decoder bijna voluit zetten en verder geluid aanpassen met de AB van je TV.
Bedankt! Dat heeft geholpen. Toch vreemd dat het zo moet, want het werkte anders prima.. (met de oude tv dus)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

friander schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:17:
[...]

Bij mij heeft dit niet geholpen, de zoem/brom wordt ook alleen maar duidelijker hoorbaar. Het klinkt soms bijna als een soort kortsluiting. Vrijdag komt er een monteur voor langs. Die komt tevens voor de tweede keer langs voor de piep in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakie
Vinzzz243 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:59:
[...]

Kan iemand me nu eens duidelijk uitleggen wat ik te zien krijg wanneer ik een 1080p Full HD film bekijk via een htpc?

In het begin heb ik de pc weergave getest op mijn 47pfl9732d met een geleende full HD laptop met HDMI aansluiting. Ik was niet tevreden (moest wel kritisch kijken) met de pc weergave en ik ben zo dom geweest (laptop moest snel terug naar de rechtmatige eigenaar) om een 1080P film te bekijken. Door dit forum weet ik inmiddels dat bijvoorbeeld bij pc weergave de lijnen kunnen flikkeren, een streepjespatroon "versmelt" tot min of meer één vlak en tot slot dat de afbeelding van een bewegende muis niet strak wordt weergegeven.

Maar wat zie ik nou bij de film zelf? Toch een superstrak 1080P beeld? Helaas is me dat - ondanks heel veel leeswerk - nog steeds niet duidelijk. Omdat ik, zoals ik al schreef, helaas niet meer de beschikking heb over een apparaat dat Full 1080P kan weergeven, ben ik afhankelijk van jou/jullie antwoord.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Bij een film op 1080p zijn de artefacten ook aanwezig. Enkel omdat het beeld (snel) beweegt zal je dit minder opvallen, maar als je goed kijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freakie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:15:
Kan iemand me nu eens duidelijk uitleggen wat ik te zien krijg wanneer ik een 1080p Full HD film bekijk via een htpc?
Punt is dat een desktop pixelnauwkeurig komt omdat het veel rechte lijnen bevat van 1 pixel breed. Films doen dat over het algemeen niet, waardoor je zoiets in een film waarschijnlijk helemaal niet in de gaten hebt behalve misschien incidenteel of bij hele specifieke soorten materiaal.

Eigenlijk is het heel simpel: heb je er zelf geen last van, maak je er dan vooral niet te druk over.

Als je een 1080p full hd film bekijkt via je htpc, zie je dus vooral gewoon de film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Anoniem: 82384 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:13:
[...]

Punt is dat een desktop pixelnauwkeurig komt omdat het veel rechte lijnen bevat van 1 pixel breed. Films doen dat over het algemeen niet, waardoor je zoiets in een film waarschijnlijk helemaal niet in de gaten hebt behalve misschien incidenteel of bij hele specifieke soorten materiaal.

Eigenlijk is het heel simpel: heb je er zelf geen last van, maak je er dan vooral niet te druk over.

Als je een 1080p full hd film bekijkt via je htpc, zie je dus vooral gewoon de film :)
Redelijk relatief dit natuurlijk :)
Ik zag het gelijk als ik een film 1080p keek, bij een ingezoomd shot van een hoofd zie je bij de minste geringste beweging strepen IN het hoofd. Kon ik gewoon niet mee leven :)

BTW: Kheb van gister mn 42pfl9603d10 binnen (niet veel kunnen testen nog) maar dat er een ander chassis in zit is duidelijk :P geen interlacing meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakie
Willy68 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:04:
[...]

Was even druk met andere zaken. SSB (Small Signal Board) zou dus vervangen worden. Een technicus heeft echter nog in de historie van de TV gekeken. In het verleden is het display al eens vervangen ivm "kraken" van de TV; dit scheen toe bij een bepaalde productieserie voor te komen. Met het nieuwe display was het "kraken" inderdaad opgelost. Kennelijk blijkt levering van een nieuw SSB hierdoor nu lastig/niet mogelijk. Inmiddels is een remplace voorstel gedaan voor een 42PFL9703 en ben ik in afwachting van het nieuwe toestel.
Bedankt voor je reactie. Zoals je misschien gelezen hebt, ben ik ook met Philips bezig mijn 47PFL9732D omgeruild te krijgen i.v.m. de problemen 1080P weergave. Het wil helaas niet zo erg (en dan zeg ik het nog heel netjes.....) vlotten.

Mag ik misschien het referentienummer waaronder jouw klacht bij Philips in behandeling is genomen? Dan kan ik naar dit nummer verwijzen en dat maakt mijn zaak er alleen maar sterker op.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb een Asus F3-Ka laptop en wil graag mijn Philips 32'' 3212 controleren op kleur/dode pixels.
Het dode pixels programma heb ik al gevonden via tweakers.net maar nog niks om de kleuren enzo mee te controleren/instellingen. Kan iemand mij verder helpen...heb het idee dat ik het handmatig niet zo krijg zoals het moet zijn.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Willy68 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:04:
[...]

Een referentie nummer is inderdaad zeer welkom. Je kunt me hiervoor een direct message sturen als je wilt.

Philips is mij nu al 3 weken op antwoord aan het laten wachten. Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen om er zelf weer achteraan te gaan..

Ik vind het trouwens wel een slap verhaal, dat de SSB vervangen zou moeten worden.. En dat is dan opeens niet mogelijk (proberen ze nog altijd te verbergen wat we al lang weten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
friander schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:37:
[...]

Thx :)

Het signaal dat binnen komt is 1080i.
Das jammer want het NL1 HD signaal word toch echt uitgezonden in 720P. Zet je decoder daar maar eens op. Waarschijnlijk staat die nu namelijk op 1080i, het formaat waar bijvoorbeeld Discovery HD enzo op word uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
redfoxert schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:40:
[...]

Das jammer want het NL1 HD signaal word toch echt uitgezonden in 720P. Zet je decoder daar maar eens op. Waarschijnlijk staat die nu namelijk op 1080i, het formaat waar bijvoorbeeld Discovery HD enzo op word uitgezonden.
Klopt, maar waarom zou ik mijn decoder dan op 720p zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Heeft er iemand al resultaat geboekt met de laatste firmware .018 MBT punt 6 van http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/?

Heb de update zelf uitgevoerd en het gaf een beter resultaat maar het blur effect is er nog steeds (in mindere mate wel te verstaan)

Ben benieuwd

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
RoyPieters schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:15:
Heeft er iemand al resultaat geboekt met de laatste firmware .018 MBT punt 6 van http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/?

Heb de update zelf uitgevoerd en het gaf een beter resultaat maar het blur effect is er nog steeds (in mindere mate wel te verstaan)

Ben benieuwd
Nooit last van gehad. Toen ik nog Digitenne had gaf de DVB-T ontvanger een beter beeld dan de ontvanger van Digitenne zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees dat de 37PFL9603D/10 een een DBV-C tuner heeft. Betekent dit automatisch dat ik een Alphacrypt kaart kan gebruiken? Wij hebben thuis Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 141965 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:16:
Ik lees dat de 37PFL9603D/10 een een DBV-C tuner heeft. Betekent dit automatisch dat ik een Alphacrypt kaart kan gebruiken? Wij hebben thuis Ziggo.
Dan heb je denk ik niet goed gelezen aangezien de 37PFL9603D/10 slechts een DVB-T tuner heeft.

Dat betekent dat je alleen Digitenne kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De D heeft uitsluitend een DVB-T tuner, De H, welke nog niet gesignaleerd is geworden tot nog toe (althans ik heb er nog niemand over het bezit ervan gehoord) zou wel een DVB-C tuner hebben.
Bij die H versie komt vervolgens dus het hele verhaal dat het misschien, verlopig, werkt in combi met een Alphacrypt kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
friander schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:11:
[...]

Klopt, maar waarom zou ik mijn decoder dan op 720p zetten?
Is het niet zo dat de decoder in 1080i mode dan het beeld "upscaled" naar 1080i?

Dan kan je beter 720p gebruiken vanwege het kwaliteitsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:44:
[...]

Bij mij heeft dit niet geholpen, de zoem/brom wordt ook alleen maar duidelijker hoorbaar. Het klinkt soms bijna als een soort kortsluiting. Vrijdag komt er een monteur voor langs. Die komt tevens voor de tweede keer langs voor de piep in standby.
Zojuist voor de tweede keer een monteur langsgeweest. Toestel kan niet meer gerepareerd worden, zowel de brom als piep in standby kunnen niet verholpen worden. Toestel wordt aangeboden om om te ruilen. Maandag opnieuw een afspraak maken om het toestel om te ruilen, pas als het toestel op locatie van het servicebedrijf van Philips staat, kan er een nieuw toestel worden aangeboden. Dat betekend dus dat ik voor onbepaalde tijd geen TV heb....

Toestel wordt dus opgehaald en ik krijg een toestel aangeboden. De medewerker van Philips gaf aan dat er dan vaak een minder toestel wordt aangeboden, die je dan niet moet accepteren (vrij apart, maar goed). Hij raadde mij aan om zelf in de winkel te bekijken wel toestel ik zelf zou accepteren. Dat voorstel wordt dan vervolgens beoordeeld. Goed, dat zal in mijn geval de 37pfl9603D zijn. Bij mijn huidige type kunnen ze tenslotte niet de garantie geven dat die piep er niet meer is.

Iemand bekend met deze werkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Huiberts
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06-2020
Hallo allemaal,

Vandaag een Philips 32PFL9632 aangeschaft onder andere voor de wedstrijd van vanavond. Omdat ze bij ons momenteel bezig zijn met het kabelnet is het op het moment niet mogelijk om digitale televisie via de kabel te ontvangen. Nou heeft deze tv een DVB-T tuner, maar ik krijg deze niet aan de praat. Ik ben al heel de middag bezig fora af te speuren maar kan niets vinden en in de handleiding staat ook niets. Er zit iets van een zoekfunctie in de tv, maar die vindt geen digitale zenders. Als er gezocht wordt naar frequenties begint deze bij 170MHz en blijft deze hangen op 170,50MHz. De tv vindt iets op deze frequentie, geeft niet aan wat maar wel dat het signaal zwak is. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik Nederland 1, 2 en 3 kan ontvangen of op welke frequenties deze zitten? En als deze worden ontvangen, worden dan de analoge varianten van deze zender overschreven of moet ik de digitale varianten op een hele andere zender gaan zoeken? Alvast bedankt...

PS: woon in de omgeving van Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dennis Huiberts schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:19:
Hallo allemaal,

Vandaag een Philips 32PFL9632 aangeschaft onder andere voor de wedstrijd van vanavond. Omdat ze bij ons momenteel bezig zijn met het kabelnet is het op het moment niet mogelijk om digitale televisie via de kabel te ontvangen. Nou heeft deze tv een DVB-T tuner, maar ik krijg deze niet aan de praat. Ik ben al heel de middag bezig fora af te speuren maar kan niets vinden en in de handleiding staat ook niets. Er zit iets van een zoekfunctie in de tv, maar die vindt geen digitale zenders. Als er gezocht wordt naar frequenties begint deze bij 170MHz en blijft deze hangen op 170,50MHz. De tv vindt iets op deze frequentie, geeft niet aan wat maar wel dat het signaal zwak is. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik Nederland 1, 2 en 3 kan ontvangen of op welke frequenties deze zitten? En als deze worden ontvangen, worden dan de analoge varianten van deze zender overschreven of moet ik de digitale varianten op een hele andere zender gaan zoeken? Alvast bedankt...

PS: woon in de omgeving van Eindhoven
Je moet een actieve antenne hebben of een versterkertje er tussen. Kijk anders even in het digitenne topic, ned1 is Free-to-Air dus je kan zo maar kijken.
Met een scannen moet hij ned1,2, 3 en een regio zender vinden mits je antenne voldoende signaal geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
psies, er moet wel een antennetje op.
Dus nog snel ff naar de lokale tv-boer fietsen om er eentje te scoren :P

Dat hadden ze je er trouwens best bij kunnen vertellen, vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinzzz243 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Redelijk relatief dit natuurlijk :)
Ik zag het gelijk als ik een film 1080p keek, bij een ingezoomd shot van een hoofd zie je bij de minste geringste beweging strepen IN het hoofd. Kon ik gewoon niet mee leven :)

BTW: Kheb van gister mn 42pfl9603d10 binnen (niet veel kunnen testen nog) maar dat er een ander chassis in zit is duidelijk :P geen interlacing meer...
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de eerste indrukken, zeker met betrekking tot jouw punten van de 9632. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Heb zelf de actie van de MM de 42 inch 9632 gekocht voor 1500 euri :):)
Ik moet zeggen geen brom en geen bluring op me dvd speler (ext1 ingang)

Bij me schoonouders waar hij wel last had van bluring op de schotel aansluiting was opgelost met de firmware update in samenwerking met een gold plated scart kabel

Ik zal net een nieuwe dvd speler moeten aanschaffen want het beeld is van pisspoor quality

Zou het beste een philips nemen maar de vraag is welke leverd het mooiste beeld op deze schermen
iemand sugestie's ervaring's?

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:45:
[...]

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de eerste indrukken, zeker met betrekking tot jouw punten van de 9632. :)
Vinzzz243, heb je de TV al beter kunnen testen? Ben benieuwd naar de resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
RoyPieters schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:50:
Heb zelf de actie van de MM de 42 inch 9632 gekocht voor 1500 euri :):)
Ik moet zeggen geen brom en geen bluring op me dvd speler (ext1 ingang)

Bij me schoonouders waar hij wel last had van bluring op de schotel aansluiting was opgelost met de firmware update in samenwerking met een gold plated scart kabel

Ik zal net een nieuwe dvd speler moeten aanschaffen want het beeld is van pisspoor quality

Zou het beste een philips nemen maar de vraag is welke leverd het mooiste beeld op deze schermen
iemand sugestie's ervaring's?
Ik heb zelf de 5980 welke binnenkort word opgevolgd door de 5990. Goeie kwaliteit, HDMI en een goeie upscaler naar 1080P. Vind de DVDs bij mij in ieder geval erg mooi geworden, zeker als ik bijvoorbeeld de Planet Earth DVD's er in gooi en die vergelijk met de Planet Earth 1080P WMVHD's via mijn XBOX360 over Component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Correct heeft de 42PFL9900D Aurea in de aanbieding (weet niet of andere dat ook hebben), 1000 euro korting!

http://www.correct.nl/aanbieding.php?ACTIE=ADV19_20-06-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:03:
[...]

Vinzzz243, heb je de TV al beter kunnen testen? Ben benieuwd naar de resultaten!
Vinzzz243, nog kunnen testen? Is er iemand anders die eerst een 9632/9732 had en nu een 9603/9703 en de verschillen kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Heb zelf ook een 47PFL9732D sinds een aantal weken. Echter ik heb/zie totaal geen interlacing en dergelijke bij 1080P weergave (getest met meerdere blu-ray spelers) Ook audio verloopt perfect, dus geen lipsync problemen etc. Menu's van mijn PS3 zien er ook gewoon goed uit zonder enige trillingen bij lijnen. Het enige probleem is een vertraging in het beeld als ik hem op mijn pc aansluit, maar dat is enkel als ik op het bureaublad ben, niet als ik HD content afspeel. Wellicht heeft Philips de modellen die later van de band kwamen wel voorzien van de juiste hardware?

[ Voor 9% gewijzigd door David_TTT op 28-06-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239407

Zal wel niet hoor :) Kijk nog maar eens goed.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 239407 op 28-06-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263407

Weet iemand het grote verschil tussen de 47PFL9632D en de nieuwe 47PFL9732D, behalve dat de rand zilver is en de 47PFL9732D volgens mij Ambilight Surround heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263407 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:55:
Weet iemand het grote verschil tussen de 47PFL9632D en de nieuwe 47PFL9732D, behalve dat de rand zilver is en de 47PFL9732D volgens mij Ambilight Surround heeft.
Dat is niet een oude en een nieuwe, maar zijn twee high-end modellen van de vorige generatie. De 9603 en 9703 zijn van die twee de opvolgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aah, juist, bedankt. Is er nog een groot verschil dan tussen bovengenoemde modellen, behalve wat ik al opsomde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266401

als je wil weten of er verschillen zijn moet je naar het chassi kijken wat er in zit en niet naar het type bij een zelfde chassi kan wel een ander lcd panel gebruikt worden of een andere kast mainboard wordt vaak in div app gebruikt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 263407 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:32:
Aah, juist, bedankt. Is er nog een groot verschil dan tussen bovengenoemde modellen, behalve wat ik al opsomde.
Uit m'n hoofd is het kleur, AB, kaartlezer en Amblilight.

Je zou voor de gein ook de startpost kunnen lezen, daar staat het volgens mij ook in opgesomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

Afgelopen vrijdag naar een lcd voor mijn vader gaan kijken. Ik heb zelf de 42pfl9632. Vrij irritant als je dan de nieuwe versie ervan (de 9603) erlangs ziet staan voor 2000 euro. Vorig jaar 2250,- voor mijn 9632 uitgegeven en nu staat de nieuwe er met o.a 2250 triljoen kleuren enz erlangs voor hetzelfde geld. Maar ja, blijf je toch houden. Ik moet zeggen, ik zag de plaatjes van de nieuwe series op internet en vond ze maar lelijk. In het echt zijn ze toch echt helemaal anders. Ik vind de modellen echt super.
Mijn vader heeft nu de 32PFL7403D gekocht. Het beeld is echt goed. Vooral de xbox 360. Mooie volle kleuren enz. Ik kan niet zeggen dat ik mijn 9632 nou strakker vind.
Alleen met DVD kon ik zien dat mijn tv toch wat beter was. Gewoon analoog tv is ook zeker goed te kijken. Het geluid viel me alleen gruwelijk tegen. Ik heb het bij proberen te stellen met de equalizer maar dat is niet echt gelukt. Er zit vrijwel geen bas in en het is nogal een "blikkerig" geluid. Erg jammer want voor de rest is het echt een super tv voor 900 eurie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super, onwijs bedankt, had de begin post al gelezen, maar misschien over heen gelezen. Dat van die kaart lezer zie ik nu iig staan. Ik zal het eens gaan opzoeken over de panellen die ze gebruiken.

Ik ga nog een keer kijken bij de mediamarkt oid, even naast elkaar vergelijken. En dan vanavond de kogel door de kerk, probleem is dat de 47 inch 10 euro goedkoper te krijgen is als de 42 inch.. Altijd moeilijk die keuzes.

Nogmaals bedankt voor alle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als ik nu in de markt was voor een scherm, zou ik er eentje van de nieuwe serie halen en niet eentje van de 9632/9732 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Hey, ik heb een vraag over mijn Philips 7762D (/12). Ik kan geen topic vinden over deze serie, en aangezien de 7862D hier wel besproken wordt, denk ik dat ik de vraag hier ook kan stellen.

Ik heb mijn TV analoog aangesloten, en ondervind vaak rastervormige vlekken, voornamelijk bij huidtinten, gradienten (kleurverlopen), en tijdens cartoons (grote kleurvlakken). Ik heb de beeldverbeterende opties onder Beeld - Extra opties allemaal aan- en uitgezet om te testen of het daar aan ligt, maar zonder resultaat. Heeft dit te maken met het aantal kleuren dat de TV kan weergeven? Of komt dit omdat er in analoog beeld net even andere kleuren zitten dan in digitaal beeld, waardoor dit soort gamut-problemen optreden? Of is dit een uniek probleem van mijn TV?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.