In de handleiding staan aansluitschema's, heb je die al eens gevolgd?
GenetiX, geweldig het werkt! Bedankt voor de tip.GenetiX schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:07:
Workaround voor het tijdprobleem. Ik heb het zo opgelost;Zit je tot 29 maart 2009 weer goed!
- Zenders herinstalleren onder NL (je krijgt dan alleen de analoge zenders)
- Tijd goed instellen, dus klok op automatisch en wintertijd
- Zenders herinstalleren onder Noorwegen
- EPG updaten
Ik had mijn televisie gekocht en ingesteld vlak voor de wintertijd inging. Vermoedelijk heeft het probleem dus helemaal niets met UTC (Coordinated Universal Time) en Landcode in Time offset descriptor (zoals door Philips/Technorep wordt aangegeven) te maken. Het lijkt er op dat Archie gelijk heeft.
Het lijkt er inderdaad op dat de klok en de tijden van de EPG uit het teletekst-signaal worden afgeleid.ArChie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:20:
[...]
Als de boel automatisch gesynchroniseert wordt en de TV negeert volgens Philips de NLD TOT informatie omdat de TV ingesteld staat op een ander land, dan zou je verwachten dat de klok en de EPG nu beide een uur achter lopen als die getoond worden door de TV. Als de klok toch loopt dan krijg ik het idee dat ze de tijd synchroniseren op het teletekst signaal van het kanaal dat op plek 1 staat, wat in Nederland bij de meesten Nederland 1 zal zijn. Hoe die EPG dan op een uur vooruit komt te staan, dus eigenlijk +2 uur t.o.v. de UTC tijd in de EPG informatie is mij niet duidelijk.
[...]
Nu maar hopen dat je niet bij elke overgang van zomer naar wintertijd en vice versa de boel opnieuw moet instellen. Het zou toch een stuk handiger zijn als Philips gewoon de DVB-C functionaliteit ook voor het land Nederland activeert zodat er gewoon van de TOT en TDT pakketjes gebruik kan worden gemaakt.WM1 schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:20:
Het lijkt er inderdaad op dat de klok en de tijden van de EPG uit het teletekst-signaal worden afgeleid.
Verwijderd
Die heb ik gevolgd. Ik krijg alleen stereo, maar geen surround. Bij m'n vorige tv ging alles via scart, maar dit werkt nu niet. Het zou toch wel moeten werken of..........?Raymond schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:41:
In de handleiding staan aansluitschema's, heb je die al eens gevolgd?
Aantal series zouden de uitgang alleen 2.0 uitzenden, staat stukje over diverse plekken in dit topic. Wel begreep ik dat dit bij aantal opgelost kan worden dmv HDMI 3 ingang te gebruiken (deze zou wel correct via de coax digi uitgang 5.1 sturen)Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:25:
Die heb ik gevolgd. Ik krijg alleen stereo, maar geen surround. Bij m'n vorige tv ging alles via scart, maar dit werkt nu niet. Het zou toch wel moeten werken of..........?
Mocht je reciever ook een HDMI in hebben (met evt passthrough), doe dan apparaat -> reciever -> TV.
Hier kan je ook nooit surround mee halen, als je enkel die rood en witte bedoeldnaar m’n reciever met tulpstekkertjes
Nog even update van de 'interlaced' issue van de 7603, wat ik doe, hoe ik het doe, stel de aansluiting op PC in en je krijgt interlaced. Of er nu een PS3 of PC op die ingang zit, PC = interlaced mode. Ik heb nu maar soort van gulden-middenweg gevonden, door HDMI ingang van mijn PC op Spel te zetten hou ik wel 'zichtbare' flikkeringen maar het is 'speelbaar'. Alleen nog geen reactie op mijn mailtje hierover
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 22-12-2008 16:44 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Hier kan je ook nooit surround mee halen, als je enkel die rood en witte bedoeld
Dat snap ik, maar waarom werkt de scartkabel niet, of heeft dat met deze tv te maken. 47pfl 9703
Dat snap ik, maar waarom werkt de scartkabel niet, of heeft dat met deze tv te maken. 47pfl 9703
Als je enkel DVD -> Scart -> TV doet, heb je dan wel geluid vanuit je TV? (mijn decoder gaat via scart, krijg ook gewoon netjes geluid).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
De dvd werkt prima, Geluid komt via tv, maar ook via de home cinema set de kamer in.
Het probleem is dat wanneer er op tv bv een concert wordt uitgezonden ik dat niet via m'n surround set kan krijgen.
Het probleem is dat wanneer er op tv bv een concert wordt uitgezonden ik dat niet via m'n surround set kan krijgen.
Verwijderd
Ik maak gebruik van digitale TV van Ziggo. Soms heb ik bij films en reclames e.d. het gevoel dat ik naar de "making of" zit te kijken, alsof het gefilmd is met een huis tuin en keuken camera (ook als ik bij smart instellingen "Films" kies). Ik krijg dit niet beter na met vele instellingen te hebben gespeeld. Het is allemaal te licht lijkt het wel. Daarom heb ik de contrastinstellingen volgens mij vrij laag staan. Setup:
Contrast 61
Helderheid 50
Kleur 40
Scherpte 4
Ruisreductie Medium
Tint Warm
HD Natural Motion Minimum
100 Hz clear LCD aan
Geavanceerde scherpte uit
Dynamisch contrast uit
Dynamische achtergrondverlichting uit
MPEG artefact-reductie uit
Kleurverbetering uit
Active control uit
Lichtsensor uit
Kunnen jullie mij hierin adviseren?
Contrast 61
Helderheid 50
Kleur 40
Scherpte 4
Ruisreductie Medium
Tint Warm
HD Natural Motion Minimum
100 Hz clear LCD aan
Geavanceerde scherpte uit
Dynamisch contrast uit
Dynamische achtergrondverlichting uit
MPEG artefact-reductie uit
Kleurverbetering uit
Active control uit
Lichtsensor uit
Kunnen jullie mij hierin adviseren?
Schijnt een bij-effect van hd natural motion te zijn, ik zie het ook wel eens en ik kan het ook niet goed uitleggen hoe het eruit ziet. Ik omschrijf het dan ook hetzelfde als jij: alsof het met een handycam ipv een een echte filmcamera is gefilmd. Maar wat dan precies het verschil is, dat kan ik niet benoemen.
Zal geen natural motion zijn dan....de poster geeft aan dat bij smart-instelling 'Film' het ook optreedt, dan staan NM immers uit.Raymond schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:31:
Schijnt een bij-effect van hd natural motion te zijn, ik zie het ook wel eens en ik kan het ook niet goed uitleggen hoe het eruit ziet. Ik omschrijf het dan ook hetzelfde als jij: alsof het met een handycam ipv een een echte filmcamera is gefilmd. Maar wat dan precies het verschil is, dat kan ik niet benoemen.
Verwijderd
Dat heb ik dan weer handmatig aangezet, anders heb je geen 100Hz en ik vind het beeld met camerabewegingen duidelijk rustiger met dit aan...
HE1 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:12:
[...]
Zal geen natural motion zijn dan....de poster geeft aan dat bij smart-instelling 'Film' het ook optreedt, dan staan NM immers uit.
Ook ik heb een probleem met aansluiten en dan met name het geluid.
Ik heb mijn pc die over een HDMI aansluiting beschikt aangesloten. Als eerste heb ik dan de HDMI aan de zijkant gebruikt (side). Volgens het aansluitschema zou je bij DVI naar HDMI een DVI kabel met verloop naar HDMI ook aan de zijkant moeten aansluiten en dan ook de audio aansluitingen aan de zijkant (tulp, rood/wit)moeten gebruiken. Omdat ik dus aan 2 kanten HDMI heb had ik dat ook zo geprobeerd maar krijg geen geluid. Wat wel is dat ik op HDMI side het beeld heb en op side alleen het geluid.
Tweede wat ik heb geprobeerd is een HDMI aansluiting aan de achterkant en dan ook de bijbehorende audio aansluiting. HDMI kabel in HDMI 1 gestopt en in het menu de audio poort toegewezen aan HDMI 1. Ook nu geen geluid.
Het zou kunnen dat ik het geluid naar de receiver stuur maar ook daar had ik problemen mee dat die het geluid vertraagd. Dat moet ik ook nog uitzoeken. Iemand een oplossing om het geluid via de tv te laten lopen?
Ik heb mijn pc die over een HDMI aansluiting beschikt aangesloten. Als eerste heb ik dan de HDMI aan de zijkant gebruikt (side). Volgens het aansluitschema zou je bij DVI naar HDMI een DVI kabel met verloop naar HDMI ook aan de zijkant moeten aansluiten en dan ook de audio aansluitingen aan de zijkant (tulp, rood/wit)moeten gebruiken. Omdat ik dus aan 2 kanten HDMI heb had ik dat ook zo geprobeerd maar krijg geen geluid. Wat wel is dat ik op HDMI side het beeld heb en op side alleen het geluid.
Tweede wat ik heb geprobeerd is een HDMI aansluiting aan de achterkant en dan ook de bijbehorende audio aansluiting. HDMI kabel in HDMI 1 gestopt en in het menu de audio poort toegewezen aan HDMI 1. Ook nu geen geluid.
Het zou kunnen dat ik het geluid naar de receiver stuur maar ook daar had ik problemen mee dat die het geluid vertraagd. Dat moet ik ook nog uitzoeken. Iemand een oplossing om het geluid via de tv te laten lopen?
Dit is een probleem dat ik al een paar keer voorbij heb zien komen.
De tv gaat er standaard vanuit dat het geluid bij beeld via HDMI ook via HDMI komt. Je dient dan in de software van de tv aan te geven dat het geluid bij de betreffende ingang HDMI1 of HDMI3 via cinch komt. Ook kan het noodzakelijk zijn om in de computer duidelijk aan te geven dat er via HDMI geen geluid uit gevoerd dient te worden, maar daar je een DVI verbinden origineel hebt zou deze optie niet nodig / mogelijk horen te zijn. DVI kent namelijk geen audio doorvoer itt HDMI.
De tv gaat er standaard vanuit dat het geluid bij beeld via HDMI ook via HDMI komt. Je dient dan in de software van de tv aan te geven dat het geluid bij de betreffende ingang HDMI1 of HDMI3 via cinch komt. Ook kan het noodzakelijk zijn om in de computer duidelijk aan te geven dat er via HDMI geen geluid uit gevoerd dient te worden, maar daar je een DVI verbinden origineel hebt zou deze optie niet nodig / mogelijk horen te zijn. DVI kent namelijk geen audio doorvoer itt HDMI.
ik gebruik geen dvi kabel maar een HDMI kabel. ik maakte de vergelijking met DVI omdat die aansluitoptie vermeld staat in de handleiding. dan wordt er een dvi kabel gebruikt die met verloop op de HDMI aansluiting wordt aangesloten (HDMI side). Geluid zit dan in Side. Het werkt dan alleen als ik source overschakel naar Side, maar ja dan heb ik weer geen beeld.Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:57:
maar daar je een DVI verbinden origineel hebt zou deze optie niet nodig / mogelijk horen te zijn. DVI kent namelijk geen audio doorvoer itt HDMI.
Ik denk ook dat de tv er van uit gaat dat er standaard geluid in de HDMI kabel zit maar waarom dan toch de audio aansluiting aan de achterkant die kan worden toegewezen aan HDMI 1, 2 of 3?
Blijft een vreemd probleem en jammer dat er niemand een concrete oplossing heeft.
Ander probleem wat ik al aangaf is de vertraging die er optreedt als ik geluid via een surround versterker laat lopen.
satelliet ontvanger stuurt beeld naar de tv en geluid naar de receiver maar loopt vervolgens niet synchroon. Met vorige tv was dit probleem niet.
Ik had iets te snel gelezen.
Waarschijnlijk geeft jou pc dus wel een audio signaal via hdmi uit. Dit kan ook een "stil" signaal zijn. Het is dan noodzakelijk om in de driver aan te geven dat er daadwerkelijk geen audio via hdmi doorgegeven hoort te worden. Hoe dit precies zit kan ik je helaas niet mede delen daar ik niet over een pc met direct hdmi aansluiting beschik. Ook beschik ik dus niet meer over een huidig model Philips tv met hdmi waardoor ook niet de precieze menu optie kan vertellen.
Omdat via HDMI niet perse audio binnen hoeft te komen, zoals van dvi uit op bijv vga kaart naar hdmi, beschikt de tv over diverse alternatieve combinatie om bij de betreffende hdmi bron toch audio te krijgen, zoals dus de tulpjes. Vandaar dat deze dus aanwezig zijn. Alleen als de bron wel hdmi heeft maar hier geen audio over stuurt kun je dus met jou probleem te maken krijgen. Soms wil een driver update voor je pc ook helpen.
De vertraging in beeld tov geluid via reciever komt voornamelijk door de beeldverwerking. Zie voor meer info de openingspost.
Waarschijnlijk geeft jou pc dus wel een audio signaal via hdmi uit. Dit kan ook een "stil" signaal zijn. Het is dan noodzakelijk om in de driver aan te geven dat er daadwerkelijk geen audio via hdmi doorgegeven hoort te worden. Hoe dit precies zit kan ik je helaas niet mede delen daar ik niet over een pc met direct hdmi aansluiting beschik. Ook beschik ik dus niet meer over een huidig model Philips tv met hdmi waardoor ook niet de precieze menu optie kan vertellen.
Omdat via HDMI niet perse audio binnen hoeft te komen, zoals van dvi uit op bijv vga kaart naar hdmi, beschikt de tv over diverse alternatieve combinatie om bij de betreffende hdmi bron toch audio te krijgen, zoals dus de tulpjes. Vandaar dat deze dus aanwezig zijn. Alleen als de bron wel hdmi heeft maar hier geen audio over stuurt kun je dus met jou probleem te maken krijgen. Soms wil een driver update voor je pc ook helpen.
De vertraging in beeld tov geluid via reciever komt voornamelijk door de beeldverwerking. Zie voor meer info de openingspost.
Nou ik heb nog even verder gekeken en het blijkt dat de tulp audio aansluiting die is toe te wijzen aan HDMI 1, 2 of 3 bedoeld is voor DVI naar HDMI. Nou heb ik wel een DVI kabel maar niet zo'n DVI naar HDMI verloop. En daarbij is HDMI kwalitatief beter en zit die aansluiting op mijn pc.
Weet iemand nog of het mogelijk is om HDMI dus in combinatie met een tulp audio kabel aan te sluiten?
Ik raak eigenlijk steeds meer gefrustreerd door de aansluit onmogelijkheden op deze tv.
Zoals gezegd werkt het doorsturen van het geluid naar een receiver wel maar dat is weer vertraagd!
Ik zal toch niet de enige zijn die een pc met HDMI wil aansluiten? En op een pc zit de audio niet in de HDMI uitgang omdat beeld via de grafische kaart loopt en geluid via de geluidskaart!
Weet iemand nog of het mogelijk is om HDMI dus in combinatie met een tulp audio kabel aan te sluiten?
Ik raak eigenlijk steeds meer gefrustreerd door de aansluit onmogelijkheden op deze tv.
Zoals gezegd werkt het doorsturen van het geluid naar een receiver wel maar dat is weer vertraagd!
Ik zal toch niet de enige zijn die een pc met HDMI wil aansluiten? En op een pc zit de audio niet in de HDMI uitgang omdat beeld via de grafische kaart loopt en geluid via de geluidskaart!
Wat dat laatste betreft: mijn laptop heeft een HDMI uitgang waar ook het geluid bij in zit. Dus dat kan op zich dus wel.tajvdz schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:55:
Nou ik heb nog even verder gekeken en het blijkt dat de tulp audio aansluiting die is toe te wijzen aan HDMI 1, 2 of 3 bedoeld is voor DVI naar HDMI. Nou heb ik wel een DVI kabel maar niet zo'n DVI naar HDMI verloop. En daarbij is HDMI kwalitatief beter en zit die aansluiting op mijn pc.
Heeft je PC een losse digitale audio uitgang (coax en/of optisch)? Heeft je receiver geen vertraag-mogelijkheid, een behoorlijk aantal dolby-digital receivers kunnen digitaal audio vertragen - dat is zoals het bij mij is opgelost.
Overigens: is HDMI inderdaad kwalitatief beter dan DVI? Ik dacht dat daar dezelfde kwaliteit video overheen ging, zelfs op eenzelfde manier gecodeerd. Zo'n DVI-HDMI verloopplug kost denk ik niet zo veel en zou het dus wel oplossen.
Als je die tulp-pluggen aan HDMI3 toewijst, en dan je PC via HDMI aansluit op HDMI3 - dat werkt dus niet, begrijp ik uit je verhaal?
ja of HDMI 1 of 2. Maar staat dus ook bij die audio aansluiting die erbij hoort dat het is voor DVI naar HDMI.vanaalten schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:09:
[...]
Als je die tulp-pluggen aan HDMI3 toewijst, en dan je PC via HDMI aansluit op HDMI3 - dat werkt dus niet, begrijp ik uit je verhaal?
Dus ik denk als ik de pc via DVI naar HDMI aansluit dat het dan wel werkt. Moet ik dus zo'n verloop stekker kopen. Maar ja nou heb ik net een HDMI kabel er voor gekocht. Maar maakt het kwalitatief niets uit of ik op de pc DVI of HDMI gebruik? Of iemand toch een mogelijkheid?
ik zit nu even in de instellingen van de videokaart te kijken. Ik kan daar het signaalformaat van de tv instellen.
ik kan kiezen uit 1080p HDTV en 1080i HDTV. welke kan ik het beste nemen? Ik heb hem nu op 1080p staan omdat de rest van de formaten afloopt van groot naar klein.
ik kan kiezen uit 1080p HDTV en 1080i HDTV. welke kan ik het beste nemen? Ik heb hem nu op 1080p staan omdat de rest van de formaten afloopt van groot naar klein.
ja 9603. ik begin een vermoeden te krijgen dat het aan de kabel ligt. Volgens wat ik kan zien wordt de audio toegewezen aan de hdmi kabel. Als ik goed naar de stekker van de HDMI kabel kijk dan zie ik 19 kleine gaatjes aan de onderkant. 10 onder en 9 boven. op de rij van 10 zit er binnen in een aansluiting lijkt het alleen op de bovenste rij maar 8. als je de kabel zou houdt dat de smallere kant boven zit dan lijkt de linkse leeg. zal het dan zijn dat die niet aangesloten is en dat die voor de audio is?
HDMI=DVI+geluid. Er zit absoluut geen verschil in beeldkwaliteit/mogelijkheden tussen hdmi en dvi.
Er zijn idd zat mensen die een pc met hdmi op de tv willen aansluiten en die lezen gewoon braaf de handleiding en krijgen het op die manier voor elkaar.
Bovendien staat er in één van de vorige topics een heel verhaal van iemand die hiermee aan het stoeien is geweest. Als er een geluidssignaal op de hdmi kabel staat, zal de tv dat willen pakken, ongeacht de instelling in het menu. Je zal dus goed moeten zorgen dat er geen signaal aanwezig is, desnoods door er een hmdi->DVI>hdmi verloop tussen te zetten.
Er zijn idd zat mensen die een pc met hdmi op de tv willen aansluiten en die lezen gewoon braaf de handleiding en krijgen het op die manier voor elkaar.
Bovendien staat er in één van de vorige topics een heel verhaal van iemand die hiermee aan het stoeien is geweest. Als er een geluidssignaal op de hdmi kabel staat, zal de tv dat willen pakken, ongeacht de instelling in het menu. Je zal dus goed moeten zorgen dat er geen signaal aanwezig is, desnoods door er een hmdi->DVI>hdmi verloop tussen te zetten.
Nou Raymond denk je echt dat ik de handleidingen niet heb gelezen?
Zowel die van de tv als pc geven hierover geen uitleg!
Maar ik heb nog wat op de pc zitten prutsen en opeens kwam er geluid via de HDMI kabel en het werkt nu niet meer via de andere audio uitgang. Op de versterker nu dus geen geluid meer. Het was dus mogelijk om bij de instellingen van de geluidskaart van de pc het geluid via de HDMI kabel te sturen. Ik weet niet precies hoe ik het gedaan heb maar daar kom ik wel weer achter. Heb nu eerst weer alle overbodige kabels weggehaald.
Maar heeft iemand een verklaring voor het ontbreken van het pinnetje in de kabel? waar is die voor?
Zowel die van de tv als pc geven hierover geen uitleg!
Maar ik heb nog wat op de pc zitten prutsen en opeens kwam er geluid via de HDMI kabel en het werkt nu niet meer via de andere audio uitgang. Op de versterker nu dus geen geluid meer. Het was dus mogelijk om bij de instellingen van de geluidskaart van de pc het geluid via de HDMI kabel te sturen. Ik weet niet precies hoe ik het gedaan heb maar daar kom ik wel weer achter. Heb nu eerst weer alle overbodige kabels weggehaald.
Maar heeft iemand een verklaring voor het ontbreken van het pinnetje in de kabel? waar is die voor?
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
Rechts aan het begin staat de precieze pinlayout van de HDMI aansluiting.
Als ik jou verhaal begrijp, is dat Pin 1 TMDS Data2+
Vraag me niet wat het doet/is
Heb je trouwens al eens geprobeerd enkel audio aan te sluiten? Via die manier kwam ik erachter dat mijn geluidskaart dus de boosdoener was op de tulpaansluitingen (Vista en 3 geluidskaarten, ergens wil dat nooit goed werken
).
Heb je trouwens al eens geprobeerd enkel audio aan te sluiten? Via die manier kwam ik erachter dat mijn geluidskaart dus de boosdoener was op de tulpaansluitingen (Vista en 3 geluidskaarten, ergens wil dat nooit goed werken
Nee, niet waarschijnlijk. HDMI is, zoals door Raymond al genoemd, DVI + audio. Maar audio zit hierbij niet op een apart kanaal, maar zit in het DVI signaal verweven. Je kan dus niet door simpelweg een pinnetje door te knippen het audio verwijderen.tajvdz schreef op donderdag 25 december 2008 @ 22:15:
ja 9603. ik begin een vermoeden te krijgen dat het aan de kabel ligt. Volgens wat ik kan zien wordt de audio toegewezen aan de hdmi kabel. Als ik goed naar de stekker van de HDMI kabel kijk dan zie ik 19 kleine gaatjes aan de onderkant. 10 onder en 9 boven. op de rij van 10 zit er binnen in een aansluiting lijkt het alleen op de bovenste rij maar 8. als je de kabel zou houdt dat de smallere kant boven zit dan lijkt de linkse leeg. zal het dan zijn dat die niet aangesloten is en dat die voor de audio is?
Als je audio uit het HDMI signaal zou willen verwijderen kan dat sowieso niet met een simpel passief converter-stekkertje, maar heb je een actieve splitter nodig (150...200 euro of zo!).
Ik denk eerlijk gezegd dat een HDMI->DVI->HDMI conversie, zoals Raymond suggereert, ook niet zal werken: het signaal blijft uiteindelijk hetzelfde. Die converters zijn denk ik alleen maar mechanische omzettingen, dus omzetten van HDMI-plug naar DVI-plug.
Wat dat ontbrekende pennetje betreft: kijk eens naar de pin-out van de HDMI connector op de wikipedia-pagina. Als ik je verhaal zo lees lijkt het mij dat bij jou pin 18 ontbreekt - een 5V signaallijn. Deze zal niet nodig zijn voor correcte signaaldoorgifte (de enen en nullen worden gedetecteerd door de bijpassende '+' en '-' signaallijnen met elkaar te vergelijken), enkel voor randapparatuur die graag 5V supply wil via de kabel.
Edit: laatste alinea niet correct, zie de edit in de volgende post...
Mwah, als die pin er niet is, dan is dat een redelijke spelbederver - storingen en ruis hou je dan over, in het meest optimistische geval... ;-)SinergyX schreef op donderdag 25 december 2008 @ 22:52:
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
Maar tajvdz heeft het over een pin aan de smalle kant die ontbreekt - dat zou pin 2 kunnen zijn (TMDS data2 shield), iets dat niet per se kwaad hoeft te doen, maar als je een beetje meer spiegelbeelderig denkt zou het ook pin 18 kunnen zijn - een 5V aansluiting die volgens mij niet per se nodig is voor correcte signaaloverdracht.
Edit:
Mmmm... even wat research gedaan, en ik zit er naast. Pin 18, 5V, is wel degelijk nodig om bij displays de EDID data van bijvoorbeeld een LCD-TV door een HDMI-zender uit te kunnen lezen. De enige pin die bij een 19-pins kabel optioneel is is de CEC-pin. Echter, die pin zit in het brede 10-pins gedeelte ergens middenin.
Ben dus wel benieuwd welke pin bij tajvdz precies ontbreekt...
[ Voor 18% gewijzigd door vanaalten op 25-12-2008 23:13 ]
hmm, ik zou toch zweren dat in een vorig topic iemand juist door zo'n hdmi>dvi>hdmi omzetting zijn problemen had opgelost.
Ik wist niet dat het signaal over dezelfde pennen liep, ik dacht voor geluid en beeld aparte pennen/aders werden gebruikt, zodat je door het tussenschakelen van die adapters je het geluid eruit kon vissen. Dat zou eigenlijk betekenen dat je dus via DVI ook geluid zou moeten kunnen laten lopen?
Ik wist niet dat het signaal over dezelfde pennen liep, ik dacht voor geluid en beeld aparte pennen/aders werden gebruikt, zodat je door het tussenschakelen van die adapters je het geluid eruit kon vissen. Dat zou eigenlijk betekenen dat je dus via DVI ook geluid zou moeten kunnen laten lopen?
Die persoon die daamee heel veel uren heeft zitten pielen ben (o.a) ik.
Om even een aantal misverstanden uit de wereld te helpen. Er zit wel degelijk verschil tussen HDMI en DVI. Niet qua data stream van de video, maar wel qua pin lay-out. Logisch ander zou er natuurlijk geen reden zijn voor een tweetal pluggen. HDMI is niets meer dan de DVI data + de audio data pinnen.
De reden dat de tv het niet deed om via de HDMI het beeld aan te bieden en het geluid via de DIG. IN of andere ingang is in het vorige topic uitvoerig besproken en ook door mij uitgelegd in dat topic. Zoek maar even op de trefwoorden 'dig. in' & 9900 of aurea. Dan komen er vanzelf wat topics boven drijven waar ik het uitgebreid heb beschreven. Jammer genoeg heeft de nieuwe serie geen Dig. In meer dus, maar werkt de dd/dts passtrough via HDMI naar de Dig. OUT weer gewoon zoals het zou moeten. Jammer genoeg is dat bij de laatste firmware (091) weer niet het geval. Dus even een puntje om mee rekening te houden. Bij de 089 software werkte bij de dd/dts passtrough weer als vanouds.
Om even heel kort terug te gaan naar het werkelijke verhaal is dat als de tv op de HDMI aansluiting een audio signaal ziet, of dit nou een leeg of stil signaal is, dan zal hij de HDMI in z'n geheel oppakken met dus het lege audio signaal en de gekoppelde ingang negeren.
Ik heb dit toen ondervangen om op mij ATI kaart met DVI uitgang MET audio, niet de orginele DVI>HDMI verloop te gebruiken maar een el-cheapo die wat pinnen mist in het midden. Gevolg was is dat daar dus blijkbaar de audiopinnen missen en de tv (was toen de Aurea 1 / 9900) netjes het geluid van de Dig. IN gebruikte. Nadeel van deze converter was dat ik geen beeld meer had bij het opstarten van de PC (booten, bios e.d.) maar pas beeld en geluid kreeg na een volledige opstart van Windows Vista.
In de nieuwe serie gebruik is dus nu de ATI met originele converter en heb netjes gesynced dd/dts geluid op de receiver via de dig. out. Zoals hierboven al gemeld heb ik met de 091 software geen dd/dts passstrough.
Hou daar rekening mee.
Om even een aantal misverstanden uit de wereld te helpen. Er zit wel degelijk verschil tussen HDMI en DVI. Niet qua data stream van de video, maar wel qua pin lay-out. Logisch ander zou er natuurlijk geen reden zijn voor een tweetal pluggen. HDMI is niets meer dan de DVI data + de audio data pinnen.
De reden dat de tv het niet deed om via de HDMI het beeld aan te bieden en het geluid via de DIG. IN of andere ingang is in het vorige topic uitvoerig besproken en ook door mij uitgelegd in dat topic. Zoek maar even op de trefwoorden 'dig. in' & 9900 of aurea. Dan komen er vanzelf wat topics boven drijven waar ik het uitgebreid heb beschreven. Jammer genoeg heeft de nieuwe serie geen Dig. In meer dus, maar werkt de dd/dts passtrough via HDMI naar de Dig. OUT weer gewoon zoals het zou moeten. Jammer genoeg is dat bij de laatste firmware (091) weer niet het geval. Dus even een puntje om mee rekening te houden. Bij de 089 software werkte bij de dd/dts passtrough weer als vanouds.
Om even heel kort terug te gaan naar het werkelijke verhaal is dat als de tv op de HDMI aansluiting een audio signaal ziet, of dit nou een leeg of stil signaal is, dan zal hij de HDMI in z'n geheel oppakken met dus het lege audio signaal en de gekoppelde ingang negeren.
Ik heb dit toen ondervangen om op mij ATI kaart met DVI uitgang MET audio, niet de orginele DVI>HDMI verloop te gebruiken maar een el-cheapo die wat pinnen mist in het midden. Gevolg was is dat daar dus blijkbaar de audiopinnen missen en de tv (was toen de Aurea 1 / 9900) netjes het geluid van de Dig. IN gebruikte. Nadeel van deze converter was dat ik geen beeld meer had bij het opstarten van de PC (booten, bios e.d.) maar pas beeld en geluid kreeg na een volledige opstart van Windows Vista.
In de nieuwe serie gebruik is dus nu de ATI met originele converter en heb netjes gesynced dd/dts geluid op de receiver via de dig. out. Zoals hierboven al gemeld heb ik met de 091 software geen dd/dts passstrough.
Hou daar rekening mee.
[ Voor 6% gewijzigd door bulsing op 26-12-2008 01:25 ]
het is pin 2 die er niet in lijkt te zitten. maar goed probleem opgelost. wat het nou was op de pc was dat ik aan het testen was met een video bestand. Ik zag wel een vinkje komen te staan bij audio via hdmi maar het geluid bleef via de normale audio uitgang naar de versterker lopen.
Ik kwam er later achter dat als je het video bestand afsloot en opnieuw opstartte dat het dan wel via HDMI ging. met terugzetten hetzelfde. Het bleef via HDMI lopen ondanks dat ik hem had verzet.
Ik kwam er later achter dat als je het video bestand afsloot en opnieuw opstartte dat het dan wel via HDMI ging. met terugzetten hetzelfde. Het bleef via HDMI lopen ondanks dat ik hem had verzet.
Nope - HDMI is niets meer dan de digitale DVI pinnen plus een optionele CEC-pin. HDMI heeft geen aparte audio pinnen!pascalbulsing schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 01:16:
Die persoon die daamee heel veel uren heeft zitten pielen ben (o.a) ik.
De truc van ATI is dat ze ATI videokaart door die connector ziet dat er een HDMI receiver aan de andere kant hangt en dan besluit om een HDMI-stroom via de DVI-pinnen te sturen - dus pas als die speciale connector er aan hangt wordt het audio in de digitale DVI stroom gemixt.Ik heb dit toen ondervangen om op mij ATI kaart met DVI uitgang MET audio, niet de orginele DVI>HDMI verloop te gebruiken maar een el-cheapo die wat pinnen mist in het midden. Gevolg was is dat daar dus blijkbaar de audiopinnen missen en de tv (was toen de Aurea 1 / 9900) netjes het geluid van de Dig. IN gebruikte.
Als je dus een ATI videokaart hebt en je gebruikt een normale el-cheapo converter, dan ziet die videokaart niet dat er een HDMI receiver aan de andere kant is en stuurt gewoon een normale DVI stroom zonder audio naar buiten.
Maar: als je een volwaardige non-ATI videokaart hebt met een HDMI uitgang of een willekeurige andere volwaardige HDMI zender, dan zal een el-cheapo converter niets uitmaken! De HDMI transmitter heeft niet de intelligentie om iets speciaals te herkennen zoals ATI dat doet en kan dus niet besluiten om audio wel of niet te versturen.
Dus:
Je kan met een geschikte ATI videokaart audio er uit krijgen met een ATI DVI-HDMI converter, of video-zonder-audio door een el-cheapo converter te gebruiken;
Bij elke andere HDMI bron maakt het niet uit wat voor converter je gebruikt: je krijgt er audio bij in je signaal (of je moet het ergens anders kunnen disablen, natuurlijk)
hier een post van iemand die verteld hoe volgens hem die ATI converter werkt.
ik ben laatst bij mijn oom geweest, die heeft een philips 7603 gekocht, begon ineens de scherm belichting te flikkeren, echt raar, hebben we de sat receiver uitgezet omdat we dachten dat dat het was, nee.
dus ik gelijk in het menu gaan zitten, de belichting bleef maar flikkeren, toen heb ik de tv uitgezet echter hielp dit niets, na het aanzetten bleeft de belichting flikkeren.
Toen dacht ik, misschien is het slim om alle stekkers uit de tv te halen.
Nadat we de component cable van de xbox360 eruit haalden hield het flikkeren op.
Nu hoop ik dat het daaraan gelegen heeft, anders is het balen want de tv is nog geen 2 maanden oud.
Omdat de 7603 een van mijn keuzes was ben ik vandaag naar de It's geweest en kwam ik erachter dat die tv geen 100hz heeft, best stom van me maar ik was er blindelings van uitgegaan dat de 7603 100hz was omdat de 7403 die wel is.
De verkoper adviseerde mij de 7403 omdat deze en 100hz is en omdat het scherm sneller is, iets van 2ms meen ik, ik kan het ook verkeerd hebben.
Echter kwam ik daar ook de samsung le40a656 die mij erg aanspreekt.
Ik wil mijn nieuwe tv veel gaan gebruiken met de xbox360 en ps3, hebben mensen hier problemen met de 7403 en de ps3 en xbox360? beide uiteraard via hdmi.
dus ik gelijk in het menu gaan zitten, de belichting bleef maar flikkeren, toen heb ik de tv uitgezet echter hielp dit niets, na het aanzetten bleeft de belichting flikkeren.
Nadat we de component cable van de xbox360 eruit haalden hield het flikkeren op.
Nu hoop ik dat het daaraan gelegen heeft, anders is het balen want de tv is nog geen 2 maanden oud.
Omdat de 7603 een van mijn keuzes was ben ik vandaag naar de It's geweest en kwam ik erachter dat die tv geen 100hz heeft, best stom van me maar ik was er blindelings van uitgegaan dat de 7603 100hz was omdat de 7403 die wel is.
De verkoper adviseerde mij de 7403 omdat deze en 100hz is en omdat het scherm sneller is, iets van 2ms meen ik, ik kan het ook verkeerd hebben.
Ik wil mijn nieuwe tv veel gaan gebruiken met de xbox360 en ps3, hebben mensen hier problemen met de 7403 en de ps3 en xbox360? beide uiteraard via hdmi.
Verwijderd
Ik zou dat ook graag willen weten... bij mij is de keuze of de 37PFL5603D, of de 37PFL7403D.GranCanaria schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:39:
Bij de Mediamarkt waar ik ze heb gezien stonden ze naast elkaar. Er zat een DVD in de speler, en er was bijna geen verschil te zien in de film (Wall-E). Hoewel ik bij andere TV's in de MM wel het verschil van 100Hz en geen 100Hz kon zien in de demo's, vraag ik me dus af in hoeverre dit te zien is met andere sources (helaas zag ik geen verkoper rondlopen die me even kon helpen).
Ik zal de TV voornamelijk voor films en gaming (PS3) gebruiken, en vraag me dus af of de 220 euro meer voor de 7403 het geld waard is. Qua specs zijn ze op 100Hz nagenoeg hetzelfde (las wel dat de 7403 een andere pixel engine heeft, maar ook dat viel nu niet echt te zien in de weergave imo).
Verwijderd
Hallo,
Ik wil ook de Philips 37PFL7403D gaan halen, dat 100hz verschil tov 50hz is gewoon groot.
Heb diverse modellen van Philips naast elkaar gezien, prijsverschil is er zeker maar zover ik kan lezen heeft deze tv ook weinig problemen en het ziet er echt veel beter uit.
Er zijn namelijk ook modellen met zoem / brom geluiden etc.
Ik ga hem gebruiken icm digi tv van ziggo en ps3.
Wil hem zelf gaan halen bij Expert of MM.
Ik wil ook de Philips 37PFL7403D gaan halen, dat 100hz verschil tov 50hz is gewoon groot.
Heb diverse modellen van Philips naast elkaar gezien, prijsverschil is er zeker maar zover ik kan lezen heeft deze tv ook weinig problemen en het ziet er echt veel beter uit.
Er zijn namelijk ook modellen met zoem / brom geluiden etc.
Ik ga hem gebruiken icm digi tv van ziggo en ps3.
Wil hem zelf gaan halen bij Expert of MM.
ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat de 7403 problemen heeft icm de ps3 en xbox360 op 1080p, ik weet niet of dat nog het geval is etc.
hebben mensen hier ervaring met de philips 7403 icm de ps3 en xbox360?
hebben mensen hier ervaring met de philips 7403 icm de ps3 en xbox360?
Ik heb zelf de 32pfl7603.GranCanaria schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:39:
ik ben laatst bij mijn oom geweest, die heeft een philips 7603 gekocht, begon ineens de scherm belichting te flikkeren, echt raar, hebben we de sat receiver uitgezet omdat we dachten dat dat het was, nee.
Heb in de winkel de 7603 (incl ambilight) en 7403 (100hz excl ambilight) naast elkaar zien staan. We hebben met z'n drieen staan te kijken op een normale kijkafstand 2m. Niemand kon verschil het verschil zien van die 100hz. Heb dus uiteindelijk gekozen voor de 7603 met ambilight want uiteindelijk gaat het om hetgene wat je ziet en niet om de specificaties.
De 3000/5000 series worden door Philips in de markt gezet als low end. De 7000 als best-value en 9000 als high end (oude match line). De 7000 en 9000 series worden in europa gemaakt (hongarije).Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:38:
[...]
Ik zou dat ook graag willen weten... bij mij is de keuze of de 37PFL5603D, of de 37PFL7403D.
Bij de Mediamarkt waar ik ze heb gezien stonden ze naast elkaar. Er zat een DVD in de speler, en er was bijna geen verschil te zien in de film (Wall-E). Hoewel ik bij andere TV's in de MM wel het verschil van 100Hz en geen 100Hz kon zien in de demo's, vraag ik me dus af in hoeverre dit te zien is met andere sources (helaas zag ik geen verkoper rondlopen die me even kon helpen).
Ik zal de TV voornamelijk voor films en gaming (PS3) gebruiken, en vraag me dus af of de 220 euro meer voor de 7403 het geld waard is. Qua specs zijn ze op 100Hz nagenoeg hetzelfde (las wel dat de 7403 een andere pixel engine heeft, maar ook dat viel nu niet echt te zien in de weergave imo).
De 7000 is best value omdat daar meestal de techniek inzit van de 9000 van modeljaar ervoor.
Mijn advies, ga dus voor die 37PFL7403D want het verschil is groot.
Je hebt idd gelijk, het gaat erom wat je ziet en niet om de specs, echter ga ik in dit geval toch liever voor de specs omdat het paneel in de 7403 sneller is, 2ms.Mad_Manic schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:37:
[...]
Ik heb zelf de 32pfl7603.
Heb in de winkel de 7603 (incl ambilight) en 7403 (100hz excl ambilight) naast elkaar zien staan. We hebben met z'n drieen staan te kijken op een normale kijkafstand 2m. Niemand kon verschil het verschil zien van die 100hz. Heb dus uiteindelijk gekozen voor de 7603 met ambilight want uiteindelijk gaat het om hetgene wat je ziet en niet om de specificaties.
Ik zit te twijfelen tussen de 7403 en de samsung le40a656, ik ga deze 2 toestellen nog een keer goed bekijken
Heb een maandje rondzitten speuren op internet en vind uiteindelijk de Philips 42PFL9703D een van de beste tvs van philips je hebt ook de iets nieuwere 42PFL9803H maar die is bijna 1000 euro duurder en heeft een silvere rand en maar ambilight 2.
Voor aan de muur met is de 42PFL9703D een prachtige tv, sony is qua beeld qualiteit op zomige vlakken net iets beter, maar het design en ambilight gaf mij de voorkeur te gaan voor philips. Het enige naadeel is dat er veel instelling op de tv zitten en dat je die nogal eens moet verandere per bron...maar goed.
Wil deze aan gaan sliuten op een HMDI HD box van UPC en een Philips HMDI DVD speeler, heb zitten twijfelen over een blu-ray speeler maar wil toch wachten tot de volgende generatie blu-ray speelers en tot blu-ray echt is doorgebroken in europa.
Als iemand me nog een advies wil geven of deze tv thius heb hangen en er veel ervaaring mee heeft hoor ik het graag.
Het moet er ongeveer zo uitkomen te zien:
Voor aan de muur met is de 42PFL9703D een prachtige tv, sony is qua beeld qualiteit op zomige vlakken net iets beter, maar het design en ambilight gaf mij de voorkeur te gaan voor philips. Het enige naadeel is dat er veel instelling op de tv zitten en dat je die nogal eens moet verandere per bron...maar goed.
Wil deze aan gaan sliuten op een HMDI HD box van UPC en een Philips HMDI DVD speeler, heb zitten twijfelen over een blu-ray speeler maar wil toch wachten tot de volgende generatie blu-ray speelers en tot blu-ray echt is doorgebroken in europa.
Als iemand me nog een advies wil geven of deze tv thius heb hangen en er veel ervaaring mee heeft hoor ik het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door Ackbar op 28-12-2008 20:59 ]
Hi Ackbar, ik heb deze tv (42PFL9703D/10) en ben er uitermate tevreden over. Fantastisch beeld en het geluid is zo goed dat ik alleen bij films en DVD de a/v receiver bijschakel; die combinatie (5x110 watt + 250w subwoofer) is overigens subliem bij dit beeld. Ik wacht ook nog even met BluRay (mijn DVD speler stuurt 1080p uit) en heb een gewone UPC box (geen HD). AmbiLight Spectra 3 is geweldig, ik begrijp niet waarom de 9803 dat niet heeft. Ambilight aan de onderkant (a la Aurea) mis ik niet want daar staat de center speaker.
Wat mij betreft zeker een aanrader.
Ik heb de 47" 9703 nu sinds juli hangen en ben er nogsteeds perfect tevreden mee. Bluray via de PS3 en Apple TV ziet er schitterend uit en ik ben eigenlijk nog geen problemen tegengekomen, al ben ik toch echt wel een mierenneuker.Ackbar schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:49:
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bedankt voor je reactie etamboer, ik ben van plan om er helemaal geen geluid set erbij te koopen en gewoon puur het geliud van de tv zelf te gaan gebruiken, 5.1 ben ik ook geen enorme fan van, maar zover ik op het internet heb gelezen schijnt het standaard geliud op de philips tv's subliem te zijn, en ongevenaard met andere merken.etamboer schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:29:
Hi Ackbar, ik heb deze tv (42PFL9703D/10) en ben er uitermate tevreden over. Fantastisch beeld en het geluid is zo goed dat ik alleen bij films en DVD de a/v receiver bijschakel; die combinatie (5x110 watt + 250w subwoofer) is overigens subliem bij dit beeld. Ik wacht ook nog even met BluRay (mijn DVD speler stuurt 1080p uit) en heb een gewone UPC box (geen HD). AmbiLight Spectra 3 is geweldig, ik begrijp niet waarom de 9803 dat niet heeft. Ambilight aan de onderkant (a la Aurea) mis ik niet want daar staat de center speaker.
Het mag dan beter zijn dan bij andere merken, maar het blijft crap geluid. Natuurlijk, voor normaal TV kijken is het prima, maar je wilt er geen concert of film mee kijken. Die TV verdient een goeie set, en bij mij is ie via z'n digitale uitgang op een audioset aangesloten.Ackbar schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:24:
maar zover ik op het internet heb gelezen schijnt het standaard geliud op de philips tv's subliem te zijn, en ongevenaard met andere merken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wat is de defenitie van crap geluid? als ik het goed vind maakt het toch niks uit , er zitten 2 ijzersterken open bassen in de philips tv die eruitgeleid worden door de doorzichtige rand, zo een geluids set die door heel je huis klinkt vind ik gewoon niet nodig en overbodig bij deze tv, als ik gewoon normaal goed geluid heb vind ik het prima ook bij een film.Exirion schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:37:
[...]
Het mag dan beter zijn dan bij andere merken, maar het blijft crap geluid. Natuurlijk, voor normaal TV kijken is het prima, maar je wilt er geen concert of film mee kijken. Die TV verdient een goeie set, en bij mij is ie via z'n digitale uitgang op een audioset aangesloten.
Verwijderd
Zojuist de Philips 37" 7403 besteld bij bestekeus.nl scheelt bijna € 225,- ten op zichte van de MediaMarkt.
Verwijderd
Je kunt het natuurlijk gewoon proberen en als je tevreden bent, gewoon zo laten. Persoonlijk hoef ik ook niet zo'n hoog wattage en geen surround en gaat de TV nooit erg hard, maar ik heb er toch een los (PC) speakersetje van Logitech bij staan (een Z4), op de hoofdtelefoon uitgang. Daar komt toch een stuk mooier geluid uit (zowel hoog als laag beter naar mijn smaak - helderdere stemmen/muziek, en wat meer bas voor bij de actiefilm). Bij films/series zet ik altijd die extra speakers aan en dat geeft toch meer kijk en luisterplezier. Voor een TV van 2000 euro is zo'n speakerset van 70 euro toch geen slechte investering volgens mij - en hij past ook nog best mooi bij de TVAckbar schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:24:
Wat is de defenitie van crap geluid? als ik het goed vind maakt het toch niks uit.
Verwijderd
Vraagje, ik heb achter mijn 9703 tv een luidsprekerbox (tweeweg +/- 30cm) die verder niet magnetisch is afgeschermd als Centerluidspreker.
Kan dit kwaad voor de LCD (dus de elektronica)? ik zie geen verkleuringen of rare dingen in het beeld, maar wilde toch voor de zekerheid weten of ik het zo kan laten?
Kan dit kwaad voor de LCD (dus de elektronica)? ik zie geen verkleuringen of rare dingen in het beeld, maar wilde toch voor de zekerheid weten of ik het zo kan laten?
Verwijderd
Dat is op zich vreemd. Ik zag hem bij mijn lokale media markt (Alexandrium) voor 869 als ik me goed herinner. Bij beste keus is hij 879, dus bij jouw media markt is hij rond de 1000e? Dat is wel een erg fors verschil.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:58:
Zojuist de Philips 37" 7403 besteld bij bestekeus.nl scheelt bijna € 225,- ten op zichte van de MediaMarkt.
Na de reactie van GranCanaria nog maar even een dag door de topics gespit en gegoogeld... kom ik toch ook wat verontrustende dingen tegen, dat de Philips chip niet echt met 1080p overweg kan, maar eigenlijk het 1080p beeld uitrafelt, bewerkt en dan weer bij elkaar raapt, waardoor je eigenlijk meer in de richting van 1080i beeld komt.
Het is me nog niet helemaal duidelijk, maar schrik ik toch wel even van... Alleen de nieuwe 9000 serie zou het 1080p beeld wel goed aankunnen, maar ja, die is weer net iets te duur voor mijn budget.
Ik moet nu toch maar even goed nadenken wat ik ga doen. Hoewel ik voor de rest erg gecharmeerd ben van de Philips TV's ga ik misschien dan toch uitwijken naar een ander merk als dit nog echt problematisch is. Dus nogmaals graag ervaringen gevraagd van mensen met een 5603 of een 7403 en een PS3...
Ik heb ook de 37" 7403 op het oog,vooral om de 100Hz en 2ms ( en om deze te nemen met ambilight is m'n portemonnee toch iets te dun gevuld voor
)
Maar ten opzichte van andere modellen heeft deze een dynamische contrastverhouding van 30.000:1. Is dit echt merkbaar verschillend t.o.v. de 44.000:1 van andere modellen? Net als de 4 Trillion Colors tegenover de 2250 Trillion Colors van de nieuwere modellen. Mij lijkt er weinig verschil in zitten, maar misschien zijn er mensen met situaties waarin dit verschil werkelijk tot zijn recht komt.
Ook de Picture-in-Text functie snap ik niet helemaal. Kan ik alleen maar teletekst naast het beeld laten draaien, of ook een andere zender of Computer-input? Ik wou dit scherm namelijk als computermonitor en TV gaan gebruiken, en als deze naast elkaar zouden passen, zou dit geweldig zijn! Alleen de beschrijving geeft niet aan ofdat de televisie alléén PiT kan of náást gewoon PiP ook PiT.
Verder ben ik ook benieuwd naar dat Pixel Plus 3 HD, scheelt dit veel van Perfect Pixel uit de nieuwere modellen? Ik ben namelijk in de winkel wezen kijken, en toen ze daar naast elkaar stonden zag ik wel iets, maar om er nou zoveel voor neer te leggen... Dat toestel was volgens mij nog met Pixel Plus 2 zelfs..
Zijn er toevallig meer mensen die deze TV gebruiken in combinatie met een HDMI-invoer van een computer? Ik wil mijn computer namelijk als mediacenter gaan gebruiken, met DVDs en Blu-Ray, maar daarnaast ook een beetje TV kunnen kijken. Is dit goed te doen of raden jullie dan al een TV-kaart voor in de PC aan?
Maar ten opzichte van andere modellen heeft deze een dynamische contrastverhouding van 30.000:1. Is dit echt merkbaar verschillend t.o.v. de 44.000:1 van andere modellen? Net als de 4 Trillion Colors tegenover de 2250 Trillion Colors van de nieuwere modellen. Mij lijkt er weinig verschil in zitten, maar misschien zijn er mensen met situaties waarin dit verschil werkelijk tot zijn recht komt.
Ook de Picture-in-Text functie snap ik niet helemaal. Kan ik alleen maar teletekst naast het beeld laten draaien, of ook een andere zender of Computer-input? Ik wou dit scherm namelijk als computermonitor en TV gaan gebruiken, en als deze naast elkaar zouden passen, zou dit geweldig zijn! Alleen de beschrijving geeft niet aan ofdat de televisie alléén PiT kan of náást gewoon PiP ook PiT.
Verder ben ik ook benieuwd naar dat Pixel Plus 3 HD, scheelt dit veel van Perfect Pixel uit de nieuwere modellen? Ik ben namelijk in de winkel wezen kijken, en toen ze daar naast elkaar stonden zag ik wel iets, maar om er nou zoveel voor neer te leggen... Dat toestel was volgens mij nog met Pixel Plus 2 zelfs..
Zijn er toevallig meer mensen die deze TV gebruiken in combinatie met een HDMI-invoer van een computer? Ik wil mijn computer namelijk als mediacenter gaan gebruiken, met DVDs en Blu-Ray, maar daarnaast ook een beetje TV kunnen kijken. Is dit goed te doen of raden jullie dan al een TV-kaart voor in de PC aan?
[ Voor 11% gewijzigd door Gydeon op 30-12-2008 15:33 ]
Wanneer je een pc aan een philips wilt hangen, zit je naar mijn mening toch wel aan een 9xxx vast.
en mag ik vragen op welke punten je je mening baseert? Zijn het extra filters die het 'em doen?
Mijn budget is namelijk rond de 900 euro, met eigenlijk als uiterlijke uitloop 1000 euro. Sowieso heb ik niet echt een grote kamer, dus is een 37" eigenlijk wel het grootste wat ik in mijn kamer wil hebben. Anders passen de kijkafstanden echt niet meer bij de grootte van het scherm. Zit namelijk een kleine 2 meter van het scherm af als ik achter de computer zit, en 3 meter als ik een film kijk ( wat ongeveer ideaal is voor dit scherm ).
[EDIT]
Ik heb de 37pfl7403 eens vergeleken met de 37pfl9603, allebei 37" schermen, eentje uit de 9 serie ( ook de enige die nog een béétje in de buurt van het budget zou komen ).
Ik zie geen verschillen in de getallen, behalve de prijs dan
. Daarnaast zit er alleen maar verschil in de volgende dingen:
7403:
Pixel Plus 3 HD
HD Natural Motion
Dynamische Contrastverbetering
9603:
Perfect Pixel
Perfect Natural Motion
Perfect Contrast
Onderdrukking van gekartelde lijnen ( ok, kan me voorstellen dat dit scheelt met games ).
Maar in mijn ogen zijn deze verschillen slechts naampjes die een televisie 500 euro duurder maken zonder grandioos verschil. Over een half jaar is er weer Perfect+1 Pixel, en zo gaan we door. Op dit moment lijkt een 9*** mij dus niet echt nodig, maar het kan aan mij liggen
Mijn budget is namelijk rond de 900 euro, met eigenlijk als uiterlijke uitloop 1000 euro. Sowieso heb ik niet echt een grote kamer, dus is een 37" eigenlijk wel het grootste wat ik in mijn kamer wil hebben. Anders passen de kijkafstanden echt niet meer bij de grootte van het scherm. Zit namelijk een kleine 2 meter van het scherm af als ik achter de computer zit, en 3 meter als ik een film kijk ( wat ongeveer ideaal is voor dit scherm ).
[EDIT]
Ik heb de 37pfl7403 eens vergeleken met de 37pfl9603, allebei 37" schermen, eentje uit de 9 serie ( ook de enige die nog een béétje in de buurt van het budget zou komen ).
Ik zie geen verschillen in de getallen, behalve de prijs dan
7403:
Pixel Plus 3 HD
HD Natural Motion
Dynamische Contrastverbetering
9603:
Perfect Pixel
Perfect Natural Motion
Perfect Contrast
Onderdrukking van gekartelde lijnen ( ok, kan me voorstellen dat dit scheelt met games ).
Maar in mijn ogen zijn deze verschillen slechts naampjes die een televisie 500 euro duurder maken zonder grandioos verschil. Over een half jaar is er weer Perfect+1 Pixel, en zo gaan we door. Op dit moment lijkt een 9*** mij dus niet echt nodig, maar het kan aan mij liggen
[ Voor 43% gewijzigd door Gydeon op 30-12-2008 15:52 ]
Omdat je bij de 5xxx en 7xxx de tv in de PC stand moet zetten om een non-interlaced beeld te krijgen bij 1080p en daarbij worden alle beeldverbeteraars uitgeschakeld. Dit is niet zo erg als je de tv als monitor gebruikt, maar is natuurlijk wel vervelend als je een mooie film vanaf je pc wilt kijken.
Dan kan je beter naar een ander merk uitkijken dat dat wat beter heeft geregeld. Als je graag een philips wilt (heel begrijpelijk), dan zit je aan de 9xxx serie, die een betere processor aan boord heeft en geen last heeft van het probleem wat de 5xxx en 7xxx wel hebben.
Dan kan je beter naar een ander merk uitkijken dat dat wat beter heeft geregeld. Als je graag een philips wilt (heel begrijpelijk), dan zit je aan de 9xxx serie, die een betere processor aan boord heeft en geen last heeft van het probleem wat de 5xxx en 7xxx wel hebben.
Integendeel, bij de 7603 ga je _juist_ op interlaced op het moment je de input op PC zet. Alle andere settings op ingangen resulteren wel in progressive beeld, maar met hier en daar flikkeringen of een 'vertraagd' beeld.
Dus is dit bij de 7403 ook het geval? Deze televisie viel me namelijk nogal op het oog, omdat het 1. een Philips is ( toch een vertrouwd merk geweest altijd al ), 2. Geen ambilight ( beetje onnodig als er altijd wel wat licht is, en scheelt flink in de prijs ), en 3. 100 Hz en Full HD is.
Ik wil inderdaad films gaan kijken, zowel DVD als Blu-Ray vanaf de PC, maar komt dit dan niet als 1920x1080p door, maar als 1080i? De Computeringangen woirden namelijk bij de 7403 zowel 1920x1080p als 1920x1080i ondersteund. Het afspelen van die films levert dus ( als ik jullie goed begrijp ) wel 1080p op, maar hier en daar flikkeringen of vertraagd beeld? Als dit niet als storend ervaren wordt, dan zie ik het probleem niet om deze te kopen namelijk
.
Ik wil inderdaad films gaan kijken, zowel DVD als Blu-Ray vanaf de PC, maar komt dit dan niet als 1920x1080p door, maar als 1080i? De Computeringangen woirden namelijk bij de 7403 zowel 1920x1080p als 1920x1080i ondersteund. Het afspelen van die films levert dus ( als ik jullie goed begrijp ) wel 1080p op, maar hier en daar flikkeringen of vertraagd beeld? Als dit niet als storend ervaren wordt, dan zie ik het probleem niet om deze te kopen namelijk
[ Voor 6% gewijzigd door Gydeon op 30-12-2008 16:21 ]
Als je het signaal als 1080i naar je tv stuurt is er niks aan het handje (dan ziet het er juist erg goed uit, imho). Maar je tv als 1920*1080 monitor gebruiken is er niet echt bij.
De 7403 weet ik zelf niet zeker, ik begreep dat daar wel een iets 'nieuwere' chip inzat dan de 7603.
Een inkomend progressive signaal wordt dus omgezet naar interlaced, beeldgimmicks eroverheen en terugnaar progressive, dat komt uiteindelijk op je scherm. Op PC stand lijkt dus die laatste stap bij mij ook uitgeschakeld en wordt het interlaced beeld.
De flikkeringen zie ik in fullscreen films (ingang op Spel gezet) niet, enkel in bv een explorer zie je kleine randjes en/of bewegende plaatjes licht knipperen. Het lukt me niet echt om dit op te nemen, als voorbeeld te laten zien, maar door ingang op de Spel te zetten behoud je wel progressive beeld. Ook interlaced valt niet echt op (PC mode) zolang je onder de 30fps blijft (film dus bv), maar mogelijk met de 100hz scherm van de 7403 dit zelfs 'goed' blijft tot 50fps.
Ook als ik alle gimmicks uitzet (Motioning, sharpness, anyway, alle opties in menu beeld), geeft Spel een 'snellere' reactietijd dan de ingang op bv Blueray te zetten. Mijn PC scherm en TV zijn te ver uit elkaar om die stopwatch test te doen, dan had ik precies kunnen kijken wat de extra vertraging is tov mijn PC scherm (het 'voelt' richting de 50-100ms, erg merkbare vertraging tov mijn PC scherm).
Nu zou de 7403 een 2ms scherm hebben, ipv de 5ms scherm van de 7603. In theorie zou die dus beter zijn dan de 7603, maar ik heb nog niemand gevonden met een 7403 om daar te testen. (naja, op ons werk staat er eentje, maar wel hebben geen PC met HMDI uitgang).
Een inkomend progressive signaal wordt dus omgezet naar interlaced, beeldgimmicks eroverheen en terugnaar progressive, dat komt uiteindelijk op je scherm. Op PC stand lijkt dus die laatste stap bij mij ook uitgeschakeld en wordt het interlaced beeld.
De flikkeringen zie ik in fullscreen films (ingang op Spel gezet) niet, enkel in bv een explorer zie je kleine randjes en/of bewegende plaatjes licht knipperen. Het lukt me niet echt om dit op te nemen, als voorbeeld te laten zien, maar door ingang op de Spel te zetten behoud je wel progressive beeld. Ook interlaced valt niet echt op (PC mode) zolang je onder de 30fps blijft (film dus bv), maar mogelijk met de 100hz scherm van de 7403 dit zelfs 'goed' blijft tot 50fps.
Ook als ik alle gimmicks uitzet (Motioning, sharpness, anyway, alle opties in menu beeld), geeft Spel een 'snellere' reactietijd dan de ingang op bv Blueray te zetten. Mijn PC scherm en TV zijn te ver uit elkaar om die stopwatch test te doen, dan had ik precies kunnen kijken wat de extra vertraging is tov mijn PC scherm (het 'voelt' richting de 50-100ms, erg merkbare vertraging tov mijn PC scherm).
Nu zou de 7403 een 2ms scherm hebben, ipv de 5ms scherm van de 7603. In theorie zou die dus beter zijn dan de 7603, maar ik heb nog niemand gevonden met een 7403 om daar te testen. (naja, op ons werk staat er eentje, maar wel hebben geen PC met HMDI uitgang).
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 30-12-2008 16:26 ]
Volgens mij staat het hier ook nog wel een keertje besproken:
SinergyX in "[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen..."
nou, ik ben niet van plan om de televisie fulltime als 1920*1080 monitor te gebruiken. Het is meer het volgende geval:
Ik zal de TV gebruiken met een analoog signaal ( wordt later misschien digitaal, moet ik nog even bekijken ), maar daarnaast ook als computermonitor op een andere ingang ( dus 1 scherm voor TV en Computer ). Daarnaast zal ik op de PC geen andere monitor aansluiten, alleen de TV.
Het scherm zal voornamelijk gebruikt worden op de computer voor films en spellen. Hier en daar wat internetwerk en tekstverwerking zal ook moeten gebeuren, maar dat ben ik bereid te doen op een groot scherm met hoge resolutie. Ik heb een keer bij iemand anders gezien dat het wel wat groter was, maar er was ook duidelijk meer werkruimte beschikbaar, wat mij best goed van pas komt.
Ik heb een Radeon HD4870 in mijn systeem, die ik met behulp van HDMI een resolutie van 1920 x 1080 wou laten uitzenden. Met progressive wordt het beeld in 1 geheel uitgezonden, en interlaced als 2 helften, die in 1/60 van een seconde elkaar opvolgen ( naar wat ik gelezen heb ). Ik zie zelf niet echt wat hier het grote verschil tussen is, behalve dat de beeldprocessor met het een meer moeite kan hebben dan het ander.
Zit er echt zulk groot verschil dan als ik m'n signaal van de computer uitstuur als 1920x1080p of 1920x1080i? Hoe gaat dit verschil dan uitkomen als beeld op m'n TV? Ik begin nou namelijk te twijfelen ofdat mijn kennis over progressive of interlaced wel goed is
.
Ik zal de TV gebruiken met een analoog signaal ( wordt later misschien digitaal, moet ik nog even bekijken ), maar daarnaast ook als computermonitor op een andere ingang ( dus 1 scherm voor TV en Computer ). Daarnaast zal ik op de PC geen andere monitor aansluiten, alleen de TV.
Het scherm zal voornamelijk gebruikt worden op de computer voor films en spellen. Hier en daar wat internetwerk en tekstverwerking zal ook moeten gebeuren, maar dat ben ik bereid te doen op een groot scherm met hoge resolutie. Ik heb een keer bij iemand anders gezien dat het wel wat groter was, maar er was ook duidelijk meer werkruimte beschikbaar, wat mij best goed van pas komt.
Ik heb een Radeon HD4870 in mijn systeem, die ik met behulp van HDMI een resolutie van 1920 x 1080 wou laten uitzenden. Met progressive wordt het beeld in 1 geheel uitgezonden, en interlaced als 2 helften, die in 1/60 van een seconde elkaar opvolgen ( naar wat ik gelezen heb ). Ik zie zelf niet echt wat hier het grote verschil tussen is, behalve dat de beeldprocessor met het een meer moeite kan hebben dan het ander.
Zit er echt zulk groot verschil dan als ik m'n signaal van de computer uitstuur als 1920x1080p of 1920x1080i? Hoe gaat dit verschil dan uitkomen als beeld op m'n TV? Ik begin nou namelijk te twijfelen ofdat mijn kennis over progressive of interlaced wel goed is
[ Voor 10% gewijzigd door Gydeon op 30-12-2008 16:44 ]
Verwijderd
Bij bestekeus.nl hebben ze de prijs voor de 7403 verhoogd naar €990,- ipv de €880,-
Heb hem nog voor de goede prijs besteld gelukkig.
Heb hem nog voor de goede prijs besteld gelukkig.
Da's behoorlijk geluk hebben dan
. Ben blij dat een winkel hier in de buurt hem standaard voor een lage prijs aanbiedt..
Maar ik had nog gelezen over progressive en interlaced, dat interlaced een flikkering effect oplevert. Maar met een lage reactiesnelheid van 2 ms en 100hz denk ik dat dat weinig tot niet te merken is, of zie ik dit verkeerd? Anders bestel ik hem binnenkort en ben ik hopelijk snel eigenaar van deze nieuwe TV
Maar ik had nog gelezen over progressive en interlaced, dat interlaced een flikkering effect oplevert. Maar met een lage reactiesnelheid van 2 ms en 100hz denk ik dat dat weinig tot niet te merken is, of zie ik dit verkeerd? Anders bestel ik hem binnenkort en ben ik hopelijk snel eigenaar van deze nieuwe TV
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een 9703 die ik voor een zeer mooie prijs kon kopen 
Anyway, ik heb nu een vraag over het 'tweaken' van de firmware. Hier heeft iemand namelijk een mooi overzichtje gemaakt met alle recente firmware releases die Philips beschikbaar heeft gesteld. Het zijn echter allemaal Engelstalige versies.
Echter, omdat Philips zelf alleen de meest recente versies aanbied, af en toe nieuwe firmware versies met bugs uitgeeft en er vrij sporadisch een changelog wordt gepubliceerd zou ik wel graag van zijn archiefje gebruik willen maken. (Op dit moment vindt ik bijvoorbeeld een upgrade naar build 089 vrij interessant)
Maken meer mensen gebruik van deze pagina en kan het kwaad om hiermee de firmware van je televisie bij te werken?
Anyway, ik heb nu een vraag over het 'tweaken' van de firmware. Hier heeft iemand namelijk een mooi overzichtje gemaakt met alle recente firmware releases die Philips beschikbaar heeft gesteld. Het zijn echter allemaal Engelstalige versies.
Echter, omdat Philips zelf alleen de meest recente versies aanbied, af en toe nieuwe firmware versies met bugs uitgeeft en er vrij sporadisch een changelog wordt gepubliceerd zou ik wel graag van zijn archiefje gebruik willen maken. (Op dit moment vindt ik bijvoorbeeld een upgrade naar build 089 vrij interessant)
Maken meer mensen gebruik van deze pagina en kan het kwaad om hiermee de firmware van je televisie bij te werken?
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Bedankt man, dat is voor mij een reden om de 7403 juist niet te nemen, een hele goede reden zelfs, ik moet dat echt niet hebben.Raymond schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:28:
Volgens mij staat het hier ook nog wel een keertje besproken:
Ik wil op 1920x1080 superstrak beeld hebben een geen geknipper of vage stukken. Hiervoor ga ik geen 9 serie kopen daar deze veel duurder zijn, waarschijnlijk heeft de samsung le40a656 hier geen last van, dat zal dus mijn keuze worden.
Ik heb van een sales gast gehoord bij de aanschaf van mijn nieuwe TV dat Philips voor de reeksen < 97xx (groten)deels gebruik maakt van Samsung LCD panelen omdat ze daarmee de prijs wat naar beneden kunnen drukken (ze schijnen een stuk goedkoper te zijn dan de panelen die Philips zelf maakt). Kan ook zomaar zijn dat hij een beetje uit z'n nek liep te lullen, maar wellicht is dit wel interessant om mee te nemen bij je aankoopGranCanaria schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:04:
[...]
Bedankt man, dat is voor mij een reden om de 7403 juist niet te nemen, een hele goede reden zelfs, ik moet dat echt niet hebben.
Ik wil op 1920x1080 superstrak beeld hebben een geen geknipper of vage stukken. Hiervoor ga ik geen 9 serie kopen daar deze veel duurder zijn, waarschijnlijk heeft de samsung le40a656 hier geen last van, dat zal dus mijn keuze worden.
[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 01-01-2009 16:39 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Volgens mij ligt dit niet alleen aan het paneel maar meer aan wat er allemaal achter zit. ik ga natuurlijk wel ff in het samsung topic vragen of dit ook het geval is bij de le40a656 tvmindcrash schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:08:
[...]
Ik heb van een sales gast gehoord bij de aanschaf van mijn nieuwe TV dat Philips voor de reeksen < 9xxx (groten)deels gebruik maakt van Samsung LCD panelen omdat ze daarmee de prijs wat naar beneden kunnen drukken (ze schijnen een stuk goedkoper te zijn dan de panelen die Philips zelf maakt). Kan ook zomaar zijn dat hij een beetje uit z'n nek liep te lullen, maar wellicht is dit wel interessant om mee te nemen bij je aankoop
Ik heb een keer een binary compare gedaan van een 'engelstalige' en 'nederlandstalige' firmware: exact gelijk. Dus volgens mij zijn die firmwares taal-onafhankelijk of bevatten alle talen.mindcrash schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:02:
Overigens krijg ik de indruk dat de laatste release, 0.91, door de meeste mensen als 'de beste' gezien wordt. Ik ben er in elk geval tevreden mee.
Komen er voor de 9732/9632 versies ook nog steeds nieuwe firmwares uit, eigenlijk? Ik heb dat al een hele tijd niet meer gechecked
Drie weken geleden nog, meen ik. Maar in de tijd dat je je reply had getikt had je dat ook zelf even kunnen checken, natuurlijk...Raymond schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:30:
Komen er voor de 9732/9632 versies ook nog steeds nieuwe firmwares uit, eigenlijk? Ik heb dat al een hele tijd niet meer gechecked
Maar vooruit, ben ik een goede bui... linkje
Firmware versie 0.20 - geen changelog gezien.
Op dit moment maakt philips helemaal geen panelen zelf en kopen ze alles zelf in. Zelfs van de grootste concurrent Samsung. Daarnaast is sharp ook een grote producent. Voor de totale kostprijs maakt het per televisie maar een paar tientjes uit. Dit aldus mijn bron bijmindcrash schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:08:
[...]
Ik heb van een sales gast gehoord bij de aanschaf van mijn nieuwe TV dat Philips voor de reeksen < 9xxx (groten)deels gebruik maakt van Samsung LCD panelen omdat ze daarmee de prijs wat naar beneden kunnen drukken (ze schijnen een stuk goedkoper te zijn dan de panelen die Philips zelf maakt). Kan ook zomaar zijn dat hij een beetje uit z'n nek liep te lullen, maar wellicht is dit wel interessant om mee te nemen bij je aankoop
Consumer Lifestyle.
Weet iemand hoe goed de 42PFL9703D preformed met een playstation 3?
Is dat goed? of gewoon degelijk, of slecht?
Ik heb gelezen dat er lichte vertraaging optreert met games bij de input, valt hier iets van te merken of is dit zo minimaal dat het amper is waar te neemen?
Ik heb gelezen dat er lichte vertraaging optreert met games bij de input, valt hier iets van te merken of is dit zo minimaal dat het amper is waar te neemen?
[ Voor 41% gewijzigd door Ackbar op 31-12-2008 17:40 ]
Dat komt door alle beeldverbeteraars die het beeld verwerken (HD Natural Motion en friends) - dit kost tijd en dit levert wat vertraging op. Schakel deze uit op de ingang waar je PS3 aan hangt en je hebt daar geen last meer van.Ackbar schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:34:
Verwijderd
ik wil de 9603 aanschaffen. ik zag dat deze een netwerkverbinding heeft. is het mogelijk om via deze verbinding van je eigen netwerk dvd's en hd-films af te spelen?
Je kunt alles afspelen wat afgespeeld kan worden door een DLNA compatbile server zoals Twonky of TVersity. De televisie wordt nl. via de netwerkaansluiting slechts een DLNA client.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:44:
ik wil de 9603 aanschaffen. ik zag dat deze een netwerkverbinding heeft. is het mogelijk om via deze verbinding van je eigen netwerk dvd's en hd-films af te spelen?
Meer info over DLNA
Kan iemand bevestigen of het probleem met 1080p naar 1080i naar 1080p ook bestaat op de 7403?
Ik wil mijn ps3 via hdmi, xbox360 via hdmi en pc via vga aansluiten. allemaal op 1080p en dit moet zonder waas en trillingen gaan bij het scrollen etc.
Wie heeft hier zijn pc op een 7403 aangesloten? zou diegene aub zijn ervaringen willen delen?
Ik wil mijn ps3 via hdmi, xbox360 via hdmi en pc via vga aansluiten. allemaal op 1080p en dit moet zonder waas en trillingen gaan bij het scrollen etc.
Wie heeft hier zijn pc op een 7403 aangesloten? zou diegene aub zijn ervaringen willen delen?
Verwijderd
Is de netwerkverbinding dan ook snel genoeg voor HD films in 1080p? Ik neem in elk geval aan dat je pc dat ook aanmoet kunnen, voor op gesteld.mindcrash schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:50:
[...]
Je kunt alles afspelen wat afgespeeld kan worden door een DLNA compatbile server zoals Twonky of TVersity. De televisie wordt nl. via de netwerkaansluiting slechts een DLNA client.
Meer info over DLNA
Eh, nee, niet helemaal correct. De DLNA server zoals Twonkymedia zorgt voor een indexering, mooie structuur voor het terugvinden en levert het bronmateriaal aan aan de TV (of een willekeurige andere client). Daarna hangt het af van de TV of die dat aankan.mindcrash schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:50:
[...]
Je kunt alles afspelen wat afgespeeld kan worden door een DLNA compatbile server zoals Twonky of TVersity. De televisie wordt nl. via de netwerkaansluiting slechts een DLNA client.
De 9603/9703 kunnen mp3 bestanden, JPG, MPEG1/2 video aan - en daar houdt het zo'n beetje bij op. De server kan dan misschien wel MKV bestanden serveren, maar de TV zal die echt niet afspelen. Net zogoed als dat de server FLAC, Ogg Vorbis, WMV en zo kan aanleveren, maar de TV snapt die formaten echt niet.
Zo heb ik geprobeerd wat afleveringen van House, die ik gedownload had, via de netwerkverbinding af te spelen - maar XVID snapt die TV dus ook niet.
DVD's afspelen gaat dus ook niet zo goed. Weliswaar snapt de TV de kale VOB bestanden (ziet 'ie gewoon als MPEG2 filmps), maar de DVD menustructuur ben je kwijt, net als ondertitel en audio selectie. Daarbij loopt een film niet automatisch van de ene VOB naar de volgende VOB.
HD materiaal is denk ik ook wel behoorlijk uitgesloten - mogelijk dat een MPEG2 HD film wel kan, heb ik geen ervaring mee. De netwerkverbinding is er in elk geval snel genoeg voor, dat is het probleem niet.
Wat dat soort dingen betreft kan ik je eerder een apparaat zoals de Conceptronic CFULLHDMA of zo aanraden - die kunnen dat een stuk beter.
Een andere oplossing - waar ik geen ervaring mee heb - is de boel aan de server kant real-time re-encoden. Mogelijk dat je dus een MKV, als je server genoeg processorkracht heeft, real-time tijdens het streamen kan laten re-encoden naar een MPEG2 stroom. Servers zoals TVersity en Twonkymedia zouden dat moeten kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door vanaalten op 01-01-2009 18:37 ]
Met de game mode aan heb ik nergens last van. Met game mode uit is er ook nog goed online te gamen vind ikAckbar schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:34:
Weet iemand hoe goed de 42PFL9703D preformed met een playstation 3?
Yo.
Weet iemand of de Philips toestellen op de antenne uitgang 5v leveren??
Wanneer je Digitenne wilt kijken via de ingebouwde DVB-T tuner, een Conax module en een actieve antenne moet de antenne uitgang 5v leveren. Anders is blijkbaar een "power inserter" nodig. Ik ben van plan een 37PFL7043D aan te schaffen, zou wel fijn zijn als deze 5v doorgeeft.
Wanneer je Digitenne wilt kijken via de ingebouwde DVB-T tuner, een Conax module en een actieve antenne moet de antenne uitgang 5v leveren. Anders is blijkbaar een "power inserter" nodig. Ik ben van plan een 37PFL7043D aan te schaffen, zou wel fijn zijn als deze 5v doorgeeft.
Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....
Verwijderd
Ik heb een vraagje ,
Ik kijk digitaal ,
wat zijn dan de beste instellingen ?
Ruisreductie ?
Dynamisch contrast ?
Active control aan is wel beter als uit , heeft iemand hier andere ervaringen mee ?
& verdere instellingen ?
Alvast bedankt !
Met vriendelijke groeten ,
Tony
Ik kijk digitaal ,
wat zijn dan de beste instellingen ?
Ruisreductie ?
Dynamisch contrast ?
Active control aan is wel beter als uit , heeft iemand hier andere ervaringen mee ?
& verdere instellingen ?
Alvast bedankt !
Met vriendelijke groeten ,
Tony
Verwijderd
heb de philips 9803 sinds vandaag in gebruik. met alphacrypt module en ziggo smartcard. Finland als locatie gekozen en frequentie 372.00 volgens ziggo boekje.
De TV "reset" de 372.00 frequentie overigens na insalleren zelf naar 388.00.
Een aantal zenders wordt niet doorgegeven met als melding "gecodeerd kanaal"...
Wat is de juiste instelling??
vriendelijk dank
De TV "reset" de 372.00 frequentie overigens na insalleren zelf naar 388.00.
Een aantal zenders wordt niet doorgegeven met als melding "gecodeerd kanaal"...
Wat is de juiste instelling??
vriendelijk dank
Ik heb sinds gister de 42PES0001D. Geweldig ding, maar 1 probleempje: De coax geluid output geeft geen geluid door. Herkent iemand dit probleem? Ik heb het vermoeden dat het opgelost kan worden door de speakers van de tv te verwijderen, maar dat wil ik pas proberen/overwegen als ik zeker weet dat dit de reden is. Want alles staat net zo lekker op zijn plaats. 
Edit: probleem is opgelost. Blijkbaar kon ik op mijn receiver nog kiezen voor TV: Analogue/DIgital --> Instellen op digital en GAAN!
Edit: probleem is opgelost. Blijkbaar kon ik op mijn receiver nog kiezen voor TV: Analogue/DIgital --> Instellen op digital en GAAN!
[ Voor 16% gewijzigd door Helsie op 04-01-2009 01:30 ]
Welke zenders worden er niet doorgegeven?
Als dat zenders zijn die niet bij jou in je ziggo pakket zitten, heb je je antwoord al te pakken.
Als dat zenders zijn die niet bij jou in je ziggo pakket zitten, heb je je antwoord al te pakken.
Heeft iemand informatie over de speakers van de 9703? Volgens mij is het een WOOX systeem (2 van de speakers achterop zijn dus geen speakers maar "passieve radiatoren") en voor in de rand lijken kleine tweetertjes te zitten, maar ik kan nergens details hierover vinden.
Ik heb hier al veel gelezen over dat de klok van de Philips tv's een uur achter/voor lopen in verband met de zomer/wintertijd.
De mijne (42PFL9603) loopt redelijk goed op een paar minuten na.
De klok loopt namelijk 7 minuten voor...
Nu zijn een minuut of 1-2 voor of achter lopen wel redelijk, maar ik vind 7 toch wel wat te veel.
Helemaal omdat ik het idee heb dat er een minuut bij komt met de dagen die verstrijken.
Ik heb heel het menu doorlopen en de gebruiksaanwijzing gelezen, maar de klok is dus niet handmatig instelbaar.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dit is dus niet het probleem met digitale tv en dan de winter/zomertijd-bug, want ik kijk (nog) analoog...
De mijne (42PFL9603) loopt redelijk goed op een paar minuten na.
De klok loopt namelijk 7 minuten voor...
Nu zijn een minuut of 1-2 voor of achter lopen wel redelijk, maar ik vind 7 toch wel wat te veel.
Helemaal omdat ik het idee heb dat er een minuut bij komt met de dagen die verstrijken.
Ik heb heel het menu doorlopen en de gebruiksaanwijzing gelezen, maar de klok is dus niet handmatig instelbaar.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dit is dus niet het probleem met digitale tv en dan de winter/zomertijd-bug, want ik kijk (nog) analoog...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Antwoord op de vraag van Tweaker2008.
Ik heb zelf ook de 9803 en in het begin dezelfde klacht dat een aantal zenders als gecodeerd werden weergegeven. De fout ligt niet aan je TV. Ik had zelf 4 zenders die ik mistte, maar er werden wel 266 zenders doorgegeven(ook Ziggo gebied). Ik heb toen contact gezocht met de leverancier van de alphacrypt module en ditzelfde probleem deed zich ook veelvuldig voor met Sony tv's. De oplossing die hij me aanbood was de alphacrypt module te ruilen voor een exemplaar wat wel alle zenders doorgeeft. Het wil niet zeggen dat jouw module stuk is want in een andere tv of decoder kan hij mogelijk wel goed werken, maar in combinatie met jouw toestel mogelijk niet voor de volle 100 %. Dus module wisselen en probleem is opgelost.
Veel kijkplezier op dit fantastisch toestel.
Avdhorst
Ik heb zelf ook de 9803 en in het begin dezelfde klacht dat een aantal zenders als gecodeerd werden weergegeven. De fout ligt niet aan je TV. Ik had zelf 4 zenders die ik mistte, maar er werden wel 266 zenders doorgegeven(ook Ziggo gebied). Ik heb toen contact gezocht met de leverancier van de alphacrypt module en ditzelfde probleem deed zich ook veelvuldig voor met Sony tv's. De oplossing die hij me aanbood was de alphacrypt module te ruilen voor een exemplaar wat wel alle zenders doorgeeft. Het wil niet zeggen dat jouw module stuk is want in een andere tv of decoder kan hij mogelijk wel goed werken, maar in combinatie met jouw toestel mogelijk niet voor de volle 100 %. Dus module wisselen en probleem is opgelost.
Veel kijkplezier op dit fantastisch toestel.
Avdhorst
Verwijderd
Begrijp ik het goed dat je zelf een 37PFL9703 hebt?Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:55:
[...]
Volgens mij klopt je uitleg niet. In het menu (9703) kan ik alleen Clear LCD kiezen wanneer NM aan staat. Wat ik uit de PDF begrijp is het volgende:
* NM zorgt voor frame interpolatie. en dus vloeiendere bewegingen
* Clear LCD zorgt bij die interpolatie voor extra scherpte (wat verklaart waarom je het alleen kunt kiezen als NM aan staat)
Dit is ook hoe ik het in de praktijk ervaar: NM werkt zowel op 24Hz als op 50Hz, en laat het beeld vloeiend lopen. Of bij 24Hz input er dan ~ 100Hz of ~ 50 Hz van gemaakt wordt weet ik niet. Clear LCD maakt het beeld bij beweging net ietsje scherper, maar wat mij betreft is dit effect (in tegenstelling tot NM) erg moeilijk waar te nemen.
Kan je vertellen hoe je hier aan bent gekomen?
Weet iemand of er binnenkort ook 37" modellen met LED Lux technologie uitkomen?
Een 42"is voor mijn kijkafstand (3 meter) namelijk te groot.
Verwijderd
Nee, ik heb een 42". De 37" variant van de 9703 bestaat namelijk niet en heeft ook nooit bestaan, hij is alleen ooit aangekondigd voordat de TVs uitgekomen zijn. (Dit kun je zo vinden via google). Overigens went een grote TV, net zoals een grote monitor, snel hoor, maar als je weinig of geen HD materiaal hebt dan heeft het inderdaad geen zin.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 10:51:
Begrijp ik het goed dat je zelf een 37PFL9703 hebt?
Kan je vertellen hoe je hier aan bent gekomen?
Verwijderd
Een aantal zenders komt niet door via Ziggo. Probeer daarom alphacrypt module 3.15 te upgraden via philips 9803. "No applications found" is de melding. iemand een idee?
Verwijderd
Ik kan niet uit dit topic opmaken of elk model 42pfl9703H zowel een ingebouwde DVB-T en C tuner heeft of alleen een DVB-T tuner.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:52:
• H betekent nu meestal DVB-T en DVB-C tuner ingebouwd. Deze zijn beide vervolgens naast MPEG2 ook voor MPEG4 uitzendingen geschikt. HDTV wordt hierdoor mogelijk.
Voorheen was een H type alleen van een DVB-T tuner voorzien die naast MPEG2 ook MPEG4 geschikt was, bij ouder modellen moet men dus opletten als men opzoek is naar een met DVB-C tuner.
De Nederlandse kabelaars werken niet zomaar met de H versies, Philips adverteert hier dan ook niet mee in Nederland. Onderaan deze openingspost kan men hier meer info vinden.
De meeste winkels in Nederland leveren geen H modellen als er ook een D model is met verder gelijk type model omdat Philips dan de H niet voor Nederland bedoelt heeft, via enkele winkels is deze indien gewenst dan toch te bemachtigen.
Als ik de folder van philips http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9703h_10/42pfl9703h_10_pss_aen.pdf bekijk, zie ik in het blok onder 42" LCD DVB-T/C mpeg4* staan.
Bij de specificaties wordt echter niet meer gesproken over een DVB-T/C tuner, maar alleen over een DVB-T mpeg4*.
Wat is nu juist? Bevat het model 9703H nu wel of niet een DVB-C tuner?

Updaten via de Philips TV is niet mogelijk. Net als bij een goedgekeurde kabel ontvanger moet er voor deze firmware update functionaliteit door het kabelbedrijf een nieuwe firmware versie via het digitale TV signaal ter beschikking worden gesteld. Aangezien Ziggo tegen het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM is hoef je uiteraard niet te verwachten dat zij voor de AlphaCrypt Classic CAM een nieuwe firmware versie gaan verspreiden. Je zal dus moeten updaten via een laptop of een satelliet ontvanger. Zie www.alphacrypt.de voor meer informatie.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:55:
Een aantal zenders komt niet door via Ziggo. Probeer daarom alphacrypt module 3.15 te upgraden via philips 9803. "No applications found" is de melding. iemand een idee?
P.S. Als je een beetje dit topic hebt doorgenomen voordat je met de AlphaCrypt aan de slag ging zou je moeten weten dat het niet verstandig is om Finland als land te kiezen omdat Finland niet in dezelfde tijdzone zit als Nederland. Ook heeft iemand al de vraag gesteld welke kanalen je dan mist en of die kanalen tot je abonnement behoren waar je nog niet op gereageerd hebt. Staan de instellingen van de AlphaCrypt Classic CAM wel goed?
[ Voor 20% gewijzigd door ArChie op 04-01-2009 14:03 ]
Nee, dat doet ie helaas niet. Je zult dus een inserter moeten gebruiken.PimpDiddy schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:16:
Weet iemand of de Philips toestellen op de antenne uitgang 5v leveren??
(uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor fouten / vergissingen etc...)Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:42:
[...]
Ik kan niet uit dit topic opmaken of elk model 42pfl9703H zowel een ingebouwde DVB-T en C tuner heeft of alleen een DVB-T tuner.
Binnen de 9x03 serie beschikken alle H modellen zover mij bekend over zowel een DVB-T als DVB-C tuner welk in staat is om naast MPEG2 ook MPEG4 signalen te verwerken. Zo dus ook de 42" 9703H.
Verwijderd
SInds twee weken in het bezit van een schitterende 42PFL9903H (Aurea) met bijbehorende soundbar. Geweldig apparaat, enige grote probleem waar ik tegenaan loop is vertraging tussen het beeld & geluid bij het afspelen van een DVD via de soundbar. Er staat een stuk in de openingspost hierover, echter daar staat niet echt heel duidelijk hoe dit nu in te stellen op de apparaten. Heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om een optie te vinden waar ik dit (handmatisch of automatisch) kan instellen.
Iemand een idee? Apparaat is via bijgeleverde HDMI-bekabeling aangesloten.
Iemand een idee? Apparaat is via bijgeleverde HDMI-bekabeling aangesloten.
Uiteraard is het voor mij niet mogelijk om van elke versterker te vertellen hoe de geluidsvertraging ingesteld moet worden. Doorgaans is dit echter wel te vinden in de handleiding van het betreffende apparaat.
Zoals op pagina 219 van de handleiding van de HTS8150 (de witte soundbar) onder het passende kopje "Audio-uitvoer synchroniseren met het beeld".
Bij deze doe je het dus dmv het indrukken van de knop "Audio Sync" op de afstandsbediening, rechts onder aan, totdat de functie in beeld verschijnt. Vervolgens drukt men op de knop vol + of - (ongeveer in het midden van de afstandsbediening) om meer of minder vertraging in te stellen. Klaarblijkelijk heeft Philips geen auto lipsync toegevoegd aan de functionaliteit, een beetje een gemiste kans.
Hopelijk kom je hier verder mee. Anders is er nog de optie om de beeld verbeteraars uit te schakelen.
ps er zijn een paar hele kleine aanpassingen aan de openingspost gemaakt, zie de 2de post voor wat. Als er nog suggesties zijn voor aanpassingen hoor ik die graag.
Zoals op pagina 219 van de handleiding van de HTS8150 (de witte soundbar) onder het passende kopje "Audio-uitvoer synchroniseren met het beeld".
Bij deze doe je het dus dmv het indrukken van de knop "Audio Sync" op de afstandsbediening, rechts onder aan, totdat de functie in beeld verschijnt. Vervolgens drukt men op de knop vol + of - (ongeveer in het midden van de afstandsbediening) om meer of minder vertraging in te stellen. Klaarblijkelijk heeft Philips geen auto lipsync toegevoegd aan de functionaliteit, een beetje een gemiste kans.
Hopelijk kom je hier verder mee. Anders is er nog de optie om de beeld verbeteraars uit te schakelen.
ps er zijn een paar hele kleine aanpassingen aan de openingspost gemaakt, zie de 2de post voor wat. Als er nog suggesties zijn voor aanpassingen hoor ik die graag.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 13:47 ]
Verwijderd
Bedankt voor je spoedige reactie.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:56:
[...]
(uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor fouten / vergissingen etc...)
Binnen de 9x03 serie beschikken alle H modellen zover mij bekend over zowel een DVB-T als DVB-C tuner welk in staat is om naast MPEG2 ook MPEG4 signalen te verwerken. Zo dus ook de 42" 9703H.
Indien dit een import betreft, zou je dan later de DVB-C tuner dienen te activeren? En indien dat zo is, zou dat dan dienen te gebeuren door een firmware-update of door een cam met smartcard in de CI te steken, zodat de DVB-C zichzelf activeert (ik heb het hier niet over de smartcard, maar over de DVB-C tuner.
Tijdens de installatie van de tv moet je aangeven in welke taal je de tv wil hebben, Nederlands uiteraard, maar ook in welk land de tv gebruikt wordt.
Daar vul je dan Noorwegen of zweden in. Finland kan ook maar die hebben een andere tijdzone.
Door nu niet voor Nederland te kiezen maar voor een van de genoemde landen wordt de dvb-c tuner geactiveerd. Dit kun je overigens achteraf ook nog altijd veranderen.
Daar vul je dan Noorwegen of zweden in. Finland kan ook maar die hebben een andere tijdzone.
Door nu niet voor Nederland te kiezen maar voor een van de genoemde landen wordt de dvb-c tuner geactiveerd. Dit kun je overigens achteraf ook nog altijd veranderen.
Hopelijk bedoel je hiermee dat de Soundbar geen auto lipsync ondersteunt.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:46:
Uiteraard is het voor mij niet mogelijk om van elke versterker te vertellen hoe de geluidsvertraging ingesteld moet worden. Doorgaans is dit echter wel te vinden in de handleiding van het betreffende apparaat.
... Klaarblijkelijk heeft Philips geen auto lipsync toegevoegd aan de functionaliteit, een beetje een gemiste kans...
Maar ondersteunt een 9x03 auto lipsync ?
Bijvoorbeeld de A/V versterker Yamaha RX-V663 heeft auto lipsync, werkt dit dan i.c.m. deze Philips schermen
(eventueel met een "AUTO DELAY", een bijkomende fijnregeling op de auto lipsync)
Een functionaliteit die bij HDMI 1.3a/b gebruikt kan worden, en bij mijn weten bij de 9x03 serie ook gedaan wordt, is de lipsync functie.
Een receiver welke via HDMI 1.3a/b op een 9x03 serie tv aangesloten is en zelf ook beschikt over de lipsync functie zou automatisch de lipsync moeten regelen. Ik heb hier echter zelf geen praktische ervaring mee en ook nog niet echt bevestigd gezien hier op het forum, dus mocht iemand dit zeker weten uit eigen ervaring meldt het even.
Helaas geeft de handleiding echter geen duidelijk aanwijzing richting het beschikken over deze functie...
Een receiver welke via HDMI 1.3a/b op een 9x03 serie tv aangesloten is en zelf ook beschikt over de lipsync functie zou automatisch de lipsync moeten regelen. Ik heb hier echter zelf geen praktische ervaring mee en ook nog niet echt bevestigd gezien hier op het forum, dus mocht iemand dit zeker weten uit eigen ervaring meldt het even.
Helaas geeft de handleiding echter geen duidelijk aanwijzing richting het beschikken over deze functie...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 16:08 ]
Ik heb die vraag al eens eerder gesteld maar hier nooit een antwoord op gezien: hoe verander ik het land naar een ander land??Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:27:
Tijdens de installatie van de tv moet je aangeven in welke taal je de tv wil hebben, Nederlands uiteraard, maar ook in welk land de tv gebruikt wordt.
Verwijderd
Dank je wel. Ik heb er blijkbaar overheen gelezen. Geluid nu handmatig op +40ms gezet en het loopt perfect synchroonVerwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:46:
Door de installatie opnieuw uit te voeren, je ontkomt er geloof ik niet aan om alles opnieuw te laten zoeken.Odiebla schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:54:
[...]
Ik heb die vraag al eens eerder gesteld maar hier nooit een antwoord op gezien: hoe verander ik het land naar een ander land??
In het menu kies je dan dus voor de optie installatie en dan installatie zenders. De eerste vraag is dan meen ik in welk land je je begeeft.
Dit topic is gesloten.