[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 196.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
brutus26 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:34:
De 9803 is binnen nu nog een AlphaCrypt, of een Humax 5000c, geeft de AlphaCrypt 1080P weer en de humax
1080i ? of kan men het verschil niet zien?, heeft er al iemand nieuwe firmware er opgezet, en wat is het verschil, had een crt pixel plus 2 maar dit beeld is mooi en geeft meer diepte, uit stekende zwart waardes, maar ik heb het idee dat het met een adere decoder nog scherper kan komt er binnenkort ook een nieuwe Humax uit voor Ziggo.
Voor alle duidelijkheid: Een AlphaCrypt CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA vorm. CAM staat voor Conditional Acces Module of op zijn goed Hollands: Een module voor toegang onder voorwaarden. Met andere woorden de CAM bepaalt in combinatie met de smartcard of jij gerechtigd bent om een gekozen digitaal kanaal weer te geven. Dat recht hangt af van het afgesloten abonnement op digitale TV pakketten bij de digitale TV provider. Als je gerechtigd bent dan zal de CAM er voor zorgen dat de encryptie van het kanaal verwijderd wordt zodat je TV het kanaal kan gaan weergeven door de digitale data van het kanaal door een ingebouwde MPEG chip set te halen. De MPEG chipset van de TV bepaalt dus uiteindelijk welke type signalen weergegeven kunnen worden. De CAM heeft daar verder geen rol in.

Verder hangt het van het kanaal zelf af wat voor soort kanaal het is. HDTV kanalen worden in principe in twee resoluties doorgegeven, namelijk 720p en 1080i. Er zijn dus geen digitale TV kanalen in 1080p omdat de benodigde bitrate voor dergelijke kanalen veel te hoog is wat ten koste zou gaan van het aantal digitale TV kanalen dat men via de kabel kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
zit ik hier goed voor de 37PFL9603D/10?
Zijn er meer die deze tv hebben?

ik heb namelijk een paar vragen.

Op de philips site kan software worden gedownload. Ik zie daar nieuwe firmware. Vraag me alleen af of dat ook niet degene is die in mijn tv zit: Q591E-0.83.0.0 en die te downloaden is staat: Version: 000.083.000.000

Ook staat er open source software. Heeft iemand die gebruikt? En wat zijn dan de extra mogelijkheden?

Wat ik een groot gemis vind op deze (en zover ik nu zie ook andere Philips modellen) is PIP. Ik had me daar een beetje op verkeken want dacht dat het er op zat maar bleek alleen Text Dual Screen te zijn.
Verder prima tv maar in een tv in deze prijsklasse moet het er gewoon op! Ik gebruikte dat vaak met veel plezier op mijn oude tv. Is dat niet met een simpele software update (open source bijvoorbeels) toe te voegen?
Andere vreemde constructie is de gecombineerde vga en component aansluiting. toevallig heb ik een laptop met alleen vga. verschil tussen de super vhs en vga is vrij groot. Mijn dvd speler heeft geen HDMI en dan is component de beste aansluiting. Verschil met component en scart is ook vrij goed zichtbaar.
Ik heb nu gekozen voor de dvd speler. Is er een mogelijkheid om vga om te zetten naar HDMI?

Ik ga nog even proberen de netwerk functie te gebruiken. Is me niet gelukt. Staat er ergens een goede uitleg? Ik zag dat je media center nodig hebt? kun je niet gewoon bladeren zoals bijvoorbeeld op een usb stick?
Ik zie dat die open source beschikt over een browser? Kun je dan via de netwerk aansluiting het internet op misschien?

Weet iemand of het mogelijk is de namen voor de externe aansluitingen zelf te kiezen in plaats van ze aan te moeten kiezen in een lijst. Voor mijn schotel tuner staat er nu Digitale STB. Satelite ofzo zou beter zijn toch?

Ik hoop dat er nog wat andere gebruikers zijn om wat ervaringen uit te wisselen..

Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tajvdz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 02:49:
zit ik hier goed voor de 37PFL9603D/10?
Zijn er meer die deze tv hebben?

ik heb namelijk een paar vragen.

Op de philips site kan software worden gedownload. Ik zie daar nieuwe firmware. Vraag me alleen af of dat ook niet degene is die in mijn tv zit: Q591E-0.83.0.0 en die te downloaden is staat: Version: 000.083.000.000

Is dezelfde
Ook staat er open source software. Heeft iemand die gebruikt? En wat zijn dan de extra mogelijkheden?

Onbruikbaar voor "normale"gebruiker.

Wat ik een groot gemis vind op deze (en zover ik nu zie ook andere Philips modellen) is PIP. Ik had me daar een beetje op verkeken want dacht dat het er op zat maar bleek alleen Text Dual Screen te zijn.
Verder prima tv maar in een tv in deze prijsklasse moet het er gewoon op! Ik gebruikte dat vaak met veel plezier op mijn oude tv. Is dat niet met een simpele software update (open source bijvoorbeels) toe te voegen?

Nee
Andere vreemde constructie is de gecombineerde vga en component aansluiting. toevallig heb ik een laptop met alleen vga. verschil tussen de super vhs en vga is vrij groot. Mijn dvd speler heeft geen HDMI en dan is component de beste aansluiting. Verschil met component en scart is ook vrij goed zichtbaar.
Ik heb nu gekozen voor de dvd speler. Is er een mogelijkheid om vga om te zetten naar HDMI?

Ja. Google is your friend. Er zijn apparaten om signaal om te zetten. Hangt wel een fors prijskaartje aan. Component geeft precies dezelfde beeldkwalitieit als HDMI of DVI. Is analoog en andere twee zijn digitaal. Indien beeldkwaliteit verschil inversteren in betere componentkabel. In tegenstelling tot HDMI kaels tot een paar meter is er in component kabels wel een kwaliteitsverschil.
Ik ga nog even proberen de netwerk functie te gebruiken. Is me niet gelukt. Staat er ergens een goede uitleg? Ik zag dat je media center nodig hebt? kun je niet gewoon bladeren zoals bijvoorbeeld op een usb stick?
Ik zie dat die open source beschikt over een browser? Kun je dan via de netwerk aansluiting het internet op misschien?

Weet iemand of het mogelijk is de namen voor de externe aansluitingen zelf te kiezen in plaats van ze aan te moeten kiezen in een lijst. Voor mijn schotel tuner staat er nu Digitale STB. Satelite ofzo zou beter zijn toch?

Nee. Heeft ook geen nut. naam is om tv te vertellen hoe hij het binnenkomende signaal moet behandelen qua digitale opties.

Ik hoop dat er nog wat andere gebruikers zijn om wat ervaringen uit te wisselen..

Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Een update van mijn 42PFL9803H bevindingen...

Ik heb alle beeldverbeter opties uitstaan voor een zo'n neutraal mogelijk beeld.
Alleen Dynamisch Backlight staat aan want die is nodig voor het LED dimming 2.000.000:1 contrast.
  • 1080p @ 24Hz loop nog steeds niet lekker (hoor hier meer mensen over klagen op andere forums), Blu-ray speel ik dus gewoon weer "ouderwets" af @ 25Hz met Reclock als hulpje op mijn Mediacenter.
  • In donkere beelden verliest het beeld soms erg veel detail als Dynamisch Backlight aanstaat. Dit is Vooral te zien aan gezichten die er posterized uit gaan zien.
  • Snelle overgangen van donkere naar lichte beelden leveren het zelfde posterize effect op.
Nu is het posterize effect te verhelpen door Dynamisch Backlight uit te zetten, maar dan verlies je ook de LED dimming, en is zwart weer grijs. En voor de LED dimming heb ik nou juist deze TV gekocht.

De Blu-ray micro stutter @ 24Hz is ook te verhelpen door HD Natural Motion aan te zetten, maar dan ziet de film er uit als goedkoop geschoten video. Kwestie van smaak, maar zeker niet de mijne. De Sony TV die ik hiervoor een tijdje heb gehad speelde Blu-ray @ 24Hz, met alle beeldverbeter opties uit, perfect af.

Ik ga hierover zeker nog contact met Philips opnemen, en hoop echt dat deze problemen met een firmwareupdate op te lossen zijn.

Posterize voobeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/9527/42pfl9803hposterizewf2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Heeft iemand dat probleem met de afwijking van de klok al op kunnen lossen? Dit geldt alleen voor mensen die via DVB-C i.c.m. de Alphacrypt gebruiken. De klok loopt dan een uur achter bij wintertijd. Ik heb mijn 37PFL9603H op Noorwegen ingesteld, in principe dezelfde tijdzone als NL. Zomer of wintertijd aan of uit schakelen helpt niet. In het slechtste geval loopt de klok dan twee uur achter.

Zou dit nu een probleem van de interne software zijn of heeft dit te maken met de tijd die door Ziggo wordt doorgegeven? Ik ben niet helemaal op de hoogte van de technische achtergrond van het fenomeen. De tijden in de EPG kloppen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz

Ja. Google is your friend. Er zijn apparaten om signaal om te zetten. Hangt wel een fors prijskaartje aan. Component geeft precies dezelfde beeldkwalitieit als HDMI of DVI. Is analoog en andere twee zijn digitaal. Indien beeldkwaliteit verschil inversteren in betere componentkabel. In tegenstelling tot HDMI kaels tot een paar meter is er in component kabels wel een kwaliteitsverschil.

Wat ik hier bedoel is dat ik liever beide aansluitingen tegelijk zou willen gebruiken. Ik heb nu geen component kabel gebruikt maar een tulp (rood/wit/geel). Het zal dus nog beter zijn als ik een echte component kabel koop? Ik ben nu dus genoodzaakt de component te gebruiken voor de dvd en dan vind ik het jammer dat de vga onbruikbaar is. Dat is van de beschikbare aansluitingen en mogelijkheden ook de beste om de laptop aan te sluiten. Vandaar mijn vraag of die vga op een of andere manier niet door te verbinden is naar hdmi..

Maar nog een vraag over de open source software. Wat kan je er mee? Kan wel niet voor de normale gebruiker zijn maar dat ben ik ook niet.

Verder nog mensen die het niet snappen dat er geen PIP op deze tv zit? Volgens de verkoper zijn dat dingen waar mensen niet extra voor willen betalen. Ik snap dat niet want ik heb het op mijn oude tv gebruikt en dat is wel super handig als er paar programma;s tegelijk bezig zijn en je onder de reclame even wil zappen...
Ik vind dat Philips hier echt een enorme blunder en inschattingsfout mee heeft gemaakt door dit niet meer toe te passen op tv's. Vooral op een groot breedbeeldscherm zal het nog beter tot z'n recht komen dan op mijn oude 4:3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
menaze schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:37:
Ik heb alle beeldverbeter opties uitstaan voor een zo'n neutraal mogelijk beeld.
Koop dan gewoon een tv uit de 5xxx of 7xxx serie :?

D'r is trouwens niks neutraals aan het beeld waarbij alle processing uit staat, 't is juist precies andersom. De processing probeert een neutraal beeld te genereren, een "kaal" unprocessed beeld is verre van natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54
tajvdz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:27:
Maar nog een vraag over de open source software. Wat kan je er mee? Kan wel niet voor de normale gebruiker zijn maar dat ben ik ook niet.
Je kan er niets mee, het zijn slechts een paar onderdelen die gebruikt worden voor de weergave van afbeeldingen van het netwerk of de usb stick plus het afspelen van mp3. Ook gebruikt Philips bv squashfs.

Wat kan je ermee? zoals iemand al zei: niets. Alle specifieke philips code is niet beschikbaar en je bent dus niet in staat om nieuwe firmwares te bakken, als je al zou weten hoe dat moet.

Opensource wil niet zeggen dat de televisie een soort Dreambox is waar je allerhande geintjes mee kan uithalen... Onmogelijk is het niet, Philips kan het immers ook. Alleen beschikken jij en ik niet over de complete set met tools en sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Raymond schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:41:
[...]

Koop dan gewoon een tv uit de 5xxx of 7xxx serie :?

D'r is trouwens niks neutraals aan het beeld waarbij alle processing uit staat, 't is juist precies andersom. De processing probeert een neutraal beeld te genereren, een "kaal" unprocessed beeld is verre van natuurlijk.
Hebben die een LED backlight? Nee, en daarom heb ik juist voor de 9803 gekozen.

En zoals ik al zei, smaken verschillen. HD Natural Motion is gewoon niet mijn ding.

[ Voor 37% gewijzigd door menaze op 09-12-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
menaze schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:12:
[...]

Hebben die een LED baclight? Nee, en daarom heb ik juist voor de 9803 gekozen.
Had je beter een Samsung ding kunnen kopen. Die heeft geen geavanceerde beeld processing maar wel een een LED scherm. Zonde van het toestel om alles uit te zetten omdat je enkel een LED paneel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sinds vorige week dan eindelijk mijn 47PFL7603 :) Met wat leren welke features aan/uit met verschillende inputs (PS3, dig.TV, PC) heb ik nu toch wel een best mooi beeld :D PC scherm lijkt zelfs 'voller' van kleur dan op mijn PC scherm zelf. Toch blijf ik minimale lag houden vanuit de PC, zeker als ik clone aan heb staan is dit erg goed te merken. (het zal waarschijnlijk om een 50-100ms zijn qua gevoel).

Ik ga nu eerst alles rustig indelen om alles werkbaar te krijgen (draadloos keyboard etc), dan pas ga ik me verdiepen in het finetunen van kleuren etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
pascalbulsing schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:21:
[...]

Had je beter een Samsung ding kunnen kopen. Die heeft geen geavanceerde beeld processing maar wel een een LED scherm. Zonde van het toestel om alles uit te zetten omdat je enkel een LED paneel wil.
Achteraf gezien mischien wel, maar tot die conclusie kom je meestal pas als het te laat is.
Verder heeft de Samsung natuurlijk geen Ambilight, best goed geluid?, en ook niet onbelangrijk...
2 inch meer TV.

Verder schijnt 24p bij de Samsung met LED ook niet geheel probleemloos te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Odiebla schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:28:
[...]

Je kan er niets mee, het zijn slechts een paar onderdelen die gebruikt worden voor de weergave van afbeeldingen van het netwerk of de usb stick plus het afspelen van mp3. Ook gebruikt Philips bv squashfs.

Wat kan je ermee? zoals iemand al zei: niets. Alle specifieke philips code is niet beschikbaar en je bent dus niet in staat om nieuwe firmwares te bakken, als je al zou weten hoe dat moet.

Opensource wil niet zeggen dat de televisie een soort Dreambox is waar je allerhande geintjes mee kan uithalen... Onmogelijk is het niet, Philips kan het immers ook. Alleen beschikken jij en ik niet over de complete set met tools en sources.
maar er zit een browser bij. is het dan niet mogelijk om via de netwerk aansluiting via deze browser te internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
tajvdz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:57:
[...]

maar er zit een browser bij. is het dan niet mogelijk om via de netwerk aansluiting via deze browser te internetten?
Nee.
Er zit geen internet-browser zoals Firefox of Internet Explorer bij. Er zit wel een file-browser bij om door een boom van bestanden te browsen die door een UPNP server aangeboden worden.
Om het nog even duidelijk neer te zetten: je kan met deze TV niet het internet op, de open-source firmware bevat de door Philips aangebrachte wijzigingen in de Linux kernel en niet de TV aansturingsoftware (de applicatie die onder Linux draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Sinds afgelopen zaterdag staat hier die 42PFL9603.

Verder geen problemen met instellen en dergelijke, alleen er is wel iets wat mijn 32PF9641 niet had:
Na het selecteren van een zender zijn de kleuren heel donker.
Het duurt een seconde of vier-vijf voordat de kleuren weer zijn zoals ze horen.

Is dit een instelling in de tv die aan of uit gezet kan worden of is dit gewoon een standaard waar niets aan te doen is. Dacht eerst dat het de "lichtsensor" was, maar als ik die aan of uit zet begint het beeld altijd nog donker.

Het is niet irritant en zeker wel mee te leven, vraag me alleen af waar dit goed voor is...

Edit:
Plus dat als ik mijn 32PF9641 instelde op spel bij HDMI 1 (dus alleen de naam) dan ging de game-modus aan zodra ik HDMI 1 selecteerde als kanaal. Bij de 42PFL9603 moet ik ook nog eens in de SMART-instellingen het beeld op Game-mode zetten.
Kan de 42PFL9603 ook "leren" dat zodra het beeld op HDMI 1 gezet wordt dat de game-mode dan aan gaat?

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 10-12-2008 11:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• tajvdz
maakt het nog wat uit of ik een echte component kabel gebruik of een normale audio / video tulp kabel? Ik wil daar de dvd mee aansluiten. en volgens mij zit er verschil in HDMI kabels of niet? welke kan ik het beste kopen? welke categorie? of is dat afhankelijk waar ik het voor gebruik?

verder ben ik toch nieuwsgierig naar die open source software? wie heeft die gedownload en geprobeerd? is hij ook weer weg te halen als het niets is?

Verwijderd

Topicstarter
De open source software is zodat je zelf een deel van de software zou kunnen programmeren, mits je over de nodig kennis en overige software beschikt, zover ik weet althans. Je kunt de "open source" software dus niet zomaar op je tv zetten, het is slechts een "programma" om op een pc zelf wat software voor je tv te schrijven.

Over "verschil" tussen HDMI kabels onderling bestaan veel discussie met veel meningen. Ik zou niet willen dat die discussie, net als die over nut van andere dure kabels of juist goedkoop niet hier ten volle gaan voeren.

In het kort enkele punten:

HDMI:
Goede kabel-> beeld in alle resoluties tot 1080p (mits de bronnen dit ondersteunen) over langere lengtes. Een goede HDMI zou best over 7 meter of zo dus nog een 1080p kunnen doorvoeren.
Slechte kabel -> eerst / duidelijkst merkbaar aan het niet meer haalbaar zijn van hogere resoluties over langere lengtes. Zo zou het kunnen dat een slechtere HDMI kabel over diezelfde 7 meter misschien wel 576p weergeven maar geen 720p of 1080i/p.

Of er tussen "dure" en "goedkope" HDMI kabels verder nog detail verschillen waarneembaar zijn laat ik hier dus buiten de discussie, en ik hoop anderen ook.

Component:
In tegenstelling tot bij HDMI wordt er over dit type kabel een analoog signaal gestuurd. Analoog is veel gevoeliger voor storing dan digitaal. Bij een slecht afgeschermde kabel zal dus sneller neveneffecten (bijv. ruis) waarneembaar zijn dan bij een goed afgeschermde. Hoe langer de kabel hoe meer "tijd" de straling van buiten af kan in werken het signaal. Als de kabel langs meer kabels loopt, of langs andere potentiële stoor bronnen, neemt de kans op storing uiteraard ook toe. Een lange kabel die vrij ligt van andere storingsbronnen maar die vervolgens wel voor een deel opgerold ligt omdat hij te lang is levert potentieel eigen risico.

Ook hier houd ik mij dus op de vlakte over potentiële andere beeld technische invloeden die "duurdere" of "goedkopere" kabels zouden kunnen hebben. Wederom het verzoek aan andere forummers om dat hier verder ook niet te doen.

Voor meer meningen over dit onderwerp kun je vast via de zoek functie vele andere topics die hier specifiek aan geweid zijn vinden.
Ook een slechte a

• bulsing
  • Niet online
Nieuwe software; Iemand al geprobeerd ?

Firmware Upgrade - Software, Version: 000.089.000.000 Nederlands
Zip-bestand (26.36 MB), 2008-12-10

• vanaalten
tajvdz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:13:
verder ben ik toch nieuwsgierig naar die open source software? wie heeft die gedownload en geprobeerd? is hij ook weer weg te halen als het niets is?
Heb je ZELF al geprobeerd die boel te downloaden, gewoon om te kijken wat er nou eigenlijk in die download zit? Alleen maar downloaden en kijken is compleet risicovrij en beschadigd je TV niet he...

Als je de boel uitpakt en de file 'Copyrights.txt' doorneemt zie je dat die open-source download alleen maar de sources bevat van de open-source bestanden die weer door anderen gemaakt zijn en onder een (L)GPL licentie vallen:
  • Linux Kernel (2.6.18)
  • Flash Eraseall
  • Nandwrite
  • Helper Application
  • Libc, libm, Libpthread, Librt, Librt, Libdl, Ld, Libresolv, Libncurses
  • libgcc
  • libstd++
  • vsnprintf
  • rpc_socket
  • tmDbgInternal
  • GIF reading routines
  • lzma (4.4.3)
  • Busybox (1.2.1)
  • ezxml (0.8.6)
  • DirectFB
  • Libgphoto
  • Opera Web Browser
Daar zit dus niet de TV-applicatie zelf in, eigenlijk alleen het besturingssysteem en wat hulpfuncties. Dat de Opera Web Browser er tussen zit is opmerkelijk, maar het kan best zijn dat ze een deel van de source gebruikt hebben voor het maken van verbindingen via internet of zo.

In theorie zou je misschien zelf die complete TV-applicatie kunnen maken, maar aangezien er geen programmer's guide of zo voor de diverse chips in de TV is kan je dat eigenlijk wel vergeten.

Ik denk dat Philips simpelweg de verplichtingen van de GPL opgevolgd heeft: alles wat ze aan GPL-dingen gebruikt & aangepast hebben weer netjes publiceren. Alle niet-GPL dingen, dus eigen ontwikkelde programma's die onder Linux op die TV draaien, hoef je uiteraard niet vrij te geven.

Overigens is sinds gisteren de 0.89 firmware van de website te downloaden. Heb alleen geen changelog gevonden.

Verwijderd

Ik heb een vraag over de 9803.
Ik krijg het niet voor elkaar dat een 4:3 uitzending gewoon op 4:3 verhouding getoond word terwijl een breedbeeld (16:9) uitzending gewoon op breedbeeld getoond word. Ik gebruik het UPC kastje als input.

Hij blijft een 4:3 uitzending oprekken, en dat vindt ik heeel storend omdat rond ovaal wordt.

Dat moet toch kunnen???

Verwijderd

vanaalten schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:44:
[...]

Heb je ZELF al geprobeerd die boel te downloaden, gewoon om te kijken wat er nou eigenlijk in die download zit? Alleen maar downloaden en kijken is compleet risicovrij en beschadigd je TV niet he...

Als je de boel uitpakt en de file 'Copyrights.txt' doorneemt zie je dat die open-source download alleen maar de sources bevat van de open-source bestanden die weer door anderen gemaakt zijn en onder een (L)GPL licentie vallen:
  • Linux Kernel (2.6.18)
  • Flash Eraseall
  • Nandwrite
  • Helper Application
  • Libc, libm, Libpthread, Librt, Librt, Libdl, Ld, Libresolv, Libncurses
  • libgcc
  • libstd++
  • vsnprintf
  • rpc_socket
  • tmDbgInternal
  • GIF reading routines
  • lzma (4.4.3)
  • Busybox (1.2.1)
  • ezxml (0.8.6)
  • DirectFB
  • Libgphoto
  • Opera Web Browser
Daar zit dus niet de TV-applicatie zelf in, eigenlijk alleen het besturingssysteem en wat hulpfuncties. Dat de Opera Web Browser er tussen zit is opmerkelijk, maar het kan best zijn dat ze een deel van de source gebruikt hebben voor het maken van verbindingen via internet of zo.

In theorie zou je misschien zelf die complete TV-applicatie kunnen maken, maar aangezien er geen programmer's guide of zo voor de diverse chips in de TV is kan je dat eigenlijk wel vergeten.

Ik denk dat Philips simpelweg de verplichtingen van de GPL opgevolgd heeft: alles wat ze aan GPL-dingen gebruikt & aangepast hebben weer netjes publiceren. Alle niet-GPL dingen, dus eigen ontwikkelde programma's die onder Linux op die TV draaien, hoef je uiteraard niet vrij te geven.

Overigens is sinds gisteren de 0.89 firmware van de website te downloaden. Heb alleen geen changelog gevonden.
Zou wel leuk zijn als er XBMC bij zit en je dus films via usb kan afspelen zonder extra hardware :9

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:11:
Ik heb een vraag over de 9803.
Ik krijg het niet voor elkaar dat een 4:3 uitzending gewoon op 4:3 verhouding getoond word terwijl een breedbeeld (16:9) uitzending gewoon op breedbeeld getoond word. Ik gebruik het UPC kastje als input.

Hij blijft een 4:3 uitzending oprekken, en dat vindt ik heeel storend omdat rond ovaal wordt.

Dat moet toch kunnen???
In het menu bij beeld dacht ik. Staat onderaan een tweetal opties bij het kopje formaat. Auto-zoom en auto-fill. Een van de twee die laat het formaat zoals uitgezonden.

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

vanaalten schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:44:
Changelog van http://philips.samipupu.com:

Q591E_0.89.0.0
• TXT distored, half pages.
• Loosing channels overnight.
• Crashes when switching to HDMI.
• Wrong/bad pixels on MPEG4 usecase via ST PR.
• No HDMI picture when switching from analogue channel to HDMI.

• Raymond
• No HDMI picture when switching from analogue channel to HDMI.
Hé, dat probleem ben ik volgens mij in dit topic al een keertje tegengekomen.

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Raymond schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:44:
[• No HDMI picture when switching from analogue channel to HDMI.]

Hé, dat probleem ben ik volgens mij in dit topic al een keertje tegengekomen.
Ik heb daar zelf ook af en toe last van. Steeds toegeschreven aan mijn universele afstandbediening...

[ Voor 10% gewijzigd door etamboer op 11-12-2008 12:01 ]

Verwijderd

pascalbulsing schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:27:
[...]

In het menu bij beeld dacht ik. Staat onderaan een tweetal opties bij het kopje formaat. Auto-zoom en auto-fill. Een van de twee die laat het formaat zoals uitgezonden.
De ene optie rekt het beeld horitontaal uit.
De andere laat welliswaar de 4:3 verhouding intakt, maar snijd boven en onder iets af zodat het beeld horizontaal past.

Ik wil gewoon het 4:3 beeld in zijn geheel zien (met zwarte randen links en rechts) .
Zou toch te gek zijn als dat niet kan :?

Verwijderd

Ik heb de 42PFL9603D scherm hier ook staan. Het beeld is erg mooi zeker icm digitale TV.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik een DVD speler aansluit via SCART of HDMI dan werkt het autoformaat niet. Met andere woorden de zwarte balken blijven nog steeds bestaan. Verder is de optie "Auto Fill" actief maar wordt toch niet beeldvullend weergegeven. Ook is de TV voorzien van de laatste firmware versie 000.083.000.000. Verder kon mijn oude Philips LCD scherm 32PF9541 wel netjes het beeldformaat aanpassen van de DVD speler aangesloten via SCART of HDMI.

Hoe kan ik dit probleem oplossen want ik vind dit bijzonder teleurstellend voor een LCD scherm uit de Cineos serie? |:(

Verwijderd

Topicstarter
@Melomania
Hoe heb je de decoder aangesloten HDMI of SCART, hoe heb je de decoder ingesteld?

HDMI kent eigenlijk alleen maar 1 beeld stand, namelijk breedbeeld, hier zou je dus geen 4:3 of andere setting kunnen kiezen. Soms is er wel iets van keuze mogelijk maar dan beperkt.

Het lijkt mij echter dat je de decoder zelf verkeerd ingesteld hebt. Hoe het bij de UPC box zit weet ik niet maar in een van de menu's van de box kun je waarschijnlijk aangeven wat voor een tv je hebt. Deze moet dan op 16:9 of breedbeeld staan. Naast die optie zal er mogelijk ook nog een optie zijn over wat hij vervolgens met 4:3 of 16:9 materiaal moet doen. Welke opties hier beschikbaar zijn hangt van je "tv-formaat" keuze en van de box af. Mogelijke opties zijn, oprekken / bij snijden / origineel laten. Hier zou dus naar jouw wens (terecht) origineel laten gekozen moeten worden.

@Requim

Deels zijn mijn opmerkingen gelijk aan die voor @Melomania.
Hier komt er wel bij dat diverse films breder dan breedbeeld zijn. Bijv. 2.35:1 zoals veel actie films zijn. De zwarte balken die er dan boven en onder bij zitten maken deel uit van het op de dvd vast gelegde beeld. De tv zal deze dan ook (terecht) niet weg zoomen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

menaze schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:37:
Ik ga hierover zeker nog contact met Philips opnemen, en hoop echt dat deze problemen met een firmwareupdate op te lossen zijn.

Posterize voobeeld:
[afbeelding]
Ik vrees dat deze problemen inherent zijn aan het principe van de dimming backlight displays, en ik had dat eigenlijk al voorspeld voordat de TV te koop was. Het probleem is dat de inhoud van het beeld aangepast moet worden aan de helderheid van elk gebiedje van de backlight. Stukken waar minder helderheid zit, krijgen gedimde backlight, en moeten daar hun kleurwaarden in het beeld voor compenseren.

Wat is nu het probleem? Donkere gebieden hebben lage RGB/YUV waarden, en omdat de backlight gedimd wordt, moeten die waarden opgerekt worden om het beeld kloppend te krijgen. Dat betekent dat je kleurresolutie verliest en er minder nuance in de kleuren zit. Als het tegenzit krijg je zelfs color banding, tenzij er dithering wordt toegepast.

Om exact deze reden heb ik de dynamic backlight op mijn 9703 meestal uit staan, aangezien donkere beelden er altijd flets uitzien. Ik heb liever iets minder pikzwart zwart dan dit soort kleurvervormingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:54:
@Requim

Hier komt er wel bij dat diverse films breder dan breedbeeld zijn. Bijv. 2.35:1 zoals veel actie films zijn. De zwarte balken die er dan boven en onder bij zitten maken deel uit van het op de dvd vast gelegde beeld. De tv zal deze dan ook (terecht) niet weg zoomen.
@ Calvin_Hobbes.

Hoe verklaar je dan dat op mijn 32PF9541 dezelfde DVD film via SCART of HDMI WEL beeldvullend wordt weergegeven als deze is ingesteld op Automatisch Formaat?
Op de 42PFL9603 lijkt dit mechanisme totaal NIET te werken.

• Dr-Fruit
  • Laatst online: 23-01-2024
@Melomania
Hoe heb je de decoder aangesloten HDMI of SCART, hoe heb je de decoder ingesteld?

HDMI kent eigenlijk alleen maar 1 beeld stand, namelijk breedbeeld, hier zou je dus geen 4:3 of andere setting kunnen kiezen. Soms is er wel iets van keuze mogelijk maar dan beperkt.

Het lijkt mij echter dat je de decoder zelf verkeerd ingesteld hebt. Hoe het bij de UPC box zit weet ik niet maar in een van de menu's van de box kun je waarschijnlijk aangeven wat voor een tv je hebt. Deze moet dan op 16:9 of breedbeeld staan. Naast die optie zal er mogelijk ook nog een optie zijn over wat hij vervolgens met 4:3 of 16:9 materiaal moet doen. Welke opties hier beschikbaar zijn hangt van je "tv-formaat" keuze en van de box af. Mogelijke opties zijn, oprekken / bij snijden / origineel laten. Hier zou dus naar jouw wens (terecht) origineel laten gekozen moeten worden.

@Requim

Grappig, hier had ik een vraag aan Philips over gesteld:

Comment / Question]
Beeldformaat bij Breedbeeld films.
De TV is met een HDMI kabel op een HD Sat.ontvanger aangesloten. De Sat ontvanger is ingesteld op 1080i, omdat er een aantal HD uitzendingen via de satelliet wordt uitgezonden.
Sommige uitzendingen-films, op SD (niet HD) kanalen worden vervormd op de TV neergezet: de hoogte is te klein, zodat er zwarte balken boven en onder zijn, hoewel de aspect ratio van de uitzending 16:9 is.
De TV staat op BEELD-AUTOMATISCH. Omdat de TV "denkt" dat het een HD uitzending is (1080i instelling) kan NIET worden geselecteerd BEELD - FILMFORMAAT 16:9. Deze instelling is namelijk gedimd bij HD in het menu. Wanneer de Sat. onvanger op 576p wordt gezet, kan dezelfde uitzending WEL op 16:9 worden ingesteld en is het beeld correct, ook via de HDMI cable. Waarom zijn deze BEELD instellingen in het menu niet beschikbaar voor HD? Misschien een firmware update? Het verzetten op de Sat. ontvanger is lastig, te meer daar de Philips afstandbediening, de code voor deze ontvanger (Homesat) niet in zich heeft.

PHILIPS

Geachte heer,

U heeft ons gevraagd waarom bepaalde beeldinstellingen niet beschikbaar zijn in het menu.

De reden dat u dit niet kunt aanpassen, komt doordat u de TV met HDMI heeft aangesloten aan de HD Satelliet ontvanger. HDMI heeft de eigenschaf beeldformaten niet te kunnen aanpassen. Wanneer u de satellietontvanger met scartkabel zou verbinden, kunt u het beeldformaat wel aanpassen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer: 50-258827993.

Met vriendelijke groet,

Ingrid
Philips Nederland

_____________________________________________________________Toevoeging:
Mijn TV is de 32PFL9613
en Sat ontvanger Homecast HS5101 CI USB

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 17:00 . Reden: toevoeging ]

• tajvdz
die nieuwe firmware is toch al van 12 oktober volgens de Philips site?
http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

• WM1
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-07 20:22

WM1

GenetiX schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:51:
Heeft iemand dat probleem met de afwijking van de klok al op kunnen lossen? Dit geldt alleen voor mensen die via DVB-C i.c.m. de Alphacrypt gebruiken. De klok loopt dan een uur achter bij wintertijd. Ik heb mijn 37PFL9603H op Noorwegen ingesteld, in principe dezelfde tijdzone als NL. Zomer of wintertijd aan of uit schakelen helpt niet. In het slechtste geval loopt de klok dan twee uur achter.

Zou dit nu een probleem van de interne software zijn of heeft dit te maken met de tijd die door Ziggo wordt doorgegeven? Ik ben niet helemaal op de hoogte van de technische achtergrond van het fenomeen. De tijden in de EPG kloppen wel.
Dag allen,

Met betrekking tot het probleem dat sinds de ingang van de wintertijd de tijd van de Electronisch Programmagids (EPG) één uur voorloopt, kan ik inmiddels het volgende zeggen.

Ik heb contact met Philips/Technorep. Zij geven aan dat het probleem zich manifesteert doordat een ander land is gekozen om DVB-C in te schakelen. Ze geven hierbij het volgende aan:

EPG-data kent twee gegevens die bepalen welke tijden worden weergegeven bij een programma. Dit zijn:
1. UTC (Coordinated Universal Time)
2. Landcode in Time offset descriptor

De offset wordt door de TV pas berekend als de landcode in de Time offset descriptor overeenkomt met de landcode van het tijdens de installatie geselecteerde land. Aangezien deze landcodes niet met elkaar in overeenstemming zijn, wordt de UTC de gehanteerd voor de tijden.

Ik begrijp de redenatie van Philips/Technorep, maar deze lijkt niet te kloppen. Immers, een programma dat bijvoorbeeld in werkelijkheid om 20.29 uur is gestart, staat in de EPG om 21.29 uur.

Volgens de redenatie van Philips/Technorep zou je verwachten dat een programma dat bijvoorbeeld in werkelijkheid om 20.29 uur is gestart, in de EPG om 19.29 uur staat.

Het is momenteel nog in onderzoek. Wordt nog vervolgd.

Een en ander geldt overigens met firmware 000.083.000.000. Vanavond ga ik naar 000.089.000.000 updaten en zal ik nagaan of dit mogelijk het probleem verhelpt.

• tajvdz
wat betreft kabels bedoel ik:
component, ik gebruik nu geen component maar een tulp met rood, wit, geel.
is het dan beter om een echte component kabel te nemen?

hdmi, er zijn verschillende standaarden. als ik 1.3 koop is dat dan altijd goed?

kwa lengtes neem ik gewoon een korte van max. 2 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
tajvdz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:01:
die nieuwe firmware is toch al van 12 oktober volgens de Philips site?
http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software
2008-12-10 is 10 december 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja naar mijn idee is een "echte" component verstandiger. De standaard rood / wit / geel kabels zijn vaak wat beperkt in afscherming, maar theoretisch zouden ze ook gewoon gebruikt kunnen worden.

De meeste HDMI kabels zijn 1.3 geschikt. Er is op papier wel een verschil in kabels als ik me niet vergis, maar de meeste kabels die geschikt waren voor 1.1 of 1.2 voldoen toch ook aan de 1.3 standaard.

Wat beeld instellingen betreft blijf ik het lastig vinden om dergelijke zaken te vertellen, vaak is het een kwestie van even zien hoe de instellingen staan op zowel tv als bron apparaat om te achterhalen waar een potentieel foutje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WM1

WM1

WM1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:05:
[...]
Een en ander geldt overigens met firmware 000.083.000.000. Vanavond ga ik naar 000.089.000.000 updaten en zal ik nagaan of dit mogelijk het probleem verhelpt.
Firmware 000.089.000.000 heeft het probleem met de onjuiste tijd in de EPG niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Melomania

Het werkt inmiddels zoals ik wil. Ik vermoed dat inderdaad de UPC box verkeerd stond ingesteld. 8)7

Ik vind de 9803 trouwens een pracht apparaat. Super beeld. Maar dat komt vooral ook door de blu-ray die ik erop aangesloten heb.

Een ding valt me wel op. Als ik alle verbeter opties aan zet, dan gaan de films op goedkope studio opnames lijken. Hoe dit kan weet ik niet precies. Misschien omdat de personen teveel op de voorgrond komen te staan.
Ik ga er nog verder mee experimenteren.
Hebben jullie die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:07
Een ding valt me wel op. Als ik alle verbeter opties aan zet, dan gaan de films op goedkope studio opnames lijken. Hoe dit kan weet ik niet precies. Misschien omdat de personen teveel op de voorgrond komen te staan.

Nee dit valt mij niet op wel bij oude tv films (heb ziggo ) ga nog wel een alphacrypt kopen of humax,
maar ik ben er er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
brutus26 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:57:

Nee dit valt mij niet op wel bij oude tv films (heb ziggo ) ga nog wel een alphacrypt kopen of humax,
Inderdaad! Ik dacht dat ik er alleen last van had.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Dit is dus HDNM. Digital natural motion kun je uitzetten in je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Heb op got gezocht en op google maar kan weinig info vinden over dit model:

http://www.consumer.phili...MER/Flat-TV+32PFL7603D-12

Ik ben meer een Sony gebruiker en ben ook tevreden met sony producten.. nou vind ik ambilight een prettig functie waardoor ik overweeg om een philips product aan te schaffen.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer

Wat bedoelt iedereen hier toch steeds mee? Ik heb laatst in de winkel eens naar een BluRay film staan kijken op een TV zonder HDNM, ik werd helemaal draaierig van het schokkerige beeld (24 fps is veel te weinig voor vloeiende bewegingen). Waarom is een vloeiende beweging "goedkope studio opname"? Het is toch juist veel beter? Wat typeert een "goedkope studio opname" of een "home video" zoals ook wel wordt gezegd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Twijfel enorm tussen 9603 en de 9703. Het verschil tussen het ambilight is bekend, maar geeft het Wide Color Gamut nu zoveel extra?? Het prijsverschil liegt er niet om.
Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:16:
Hallo.

Twijfel enorm tussen 9603 en de 9703. Het verschil tussen het ambilight is bekend, maar geeft het Wide Color Gamut nu zoveel extra?? Het prijsverschil liegt er niet om.
Graag een reactie.
Wide Color Gamut wordt volgens mij door geen enkel apparaat of software ondersteund. Alleen een camcorder maakt gebruik van die extra colourspace. Ook in de definities van Bluray wordt dit niet gebruikt. Wel vind ik het beeld er prima uitzien...Net geupdate met firmware 89..Kijken of die bevalt...Tot nu toe was 58.11 de beste. Vergeleken destijds met de 9803. Die was mij te zwart waardoor teveel detail verloren ging.Correct me if I am wrong. Is volgens mij alleen maar een reclameslogan.

Moet wel zeggen dat ik zelf ook de 42PFL9703 heb en met name bij films en tvseries kijken wil ik mijn 3de Ambilight niet meer missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Om mezelf maar eens te quoten:
FeaR1986 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:18:Plus dat als ik mijn 32PF9641 instelde op spel bij HDMI 1 (dus alleen de naam) dan ging de game-modus aan zodra ik HDMI 1 selecteerde als kanaal. Bij de 42PFL9603 moet ik ook nog eens in de SMART-instellingen het beeld op Game-mode zetten.
Kan de 42PFL9603 ook "leren" dat zodra het beeld op HDMI 1 gezet wordt dat de game-mode dan aan gaat?
Op één of andere manier onthoudt de tv nu wel dat op HDMI 1 en 2 een game-console is aangesloten en dat het beeld dan naar de SMART-instelling "Game" moet.
Alleen bij het kijken van een Blu-ray via de PS3 wordt het dan wel even wisselen van "Game" naar "Film", maar dat is niet zo heel erg.

Maar ik ben nog steeds niet uit het onderste:
FeaR1986 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:18:Verder geen problemen met instellen en dergelijke, alleen er is wel iets wat mijn 32PF9641 niet had:

Is dit een instelling in de tv die aan of uit gezet kan worden of is dit gewoon een standaard waar niets aan te doen is. Dacht eerst dat het de "lichtsensor" was, maar als ik die aan of uit zet begint het beeld altijd nog donker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:03:
Wat bedoelt iedereen hier toch steeds mee? Ik heb laatst in de winkel eens naar een BluRay film staan kijken op een TV zonder HDNM, ik werd helemaal draaierig van het schokkerige beeld (24 fps is veel te weinig voor vloeiende bewegingen). Waarom is een vloeiende beweging "goedkope studio opname"? Het is toch juist veel beter? Wat typeert een "goedkope studio opname" of een "home video" zoals ook wel wordt gezegd dan?
Veel TV effecten zijn een persoonlijke voorkeur. De uitgesproken meningen over HDNM laten zien dat dit nog sterker voor HDNM geldt. Ik ben het zelf helemaal met je eens: toen ik voor een LCD TV ging shoppen was een van de eerste die ik zag een Sony (maar had ook ieder ander kunnen zijn) en dat beeld was door het schokken echt om te huilen (naar mijn smaak). Ik was bijna per direct gestopt met zoeken naar een goede TV. Maar andere mensen vinden zo'n schokkend beeld een 'film effect' geven, en vinden dat juist veel mooier.

Het lijkt in ieder geval een feature met weinig meningen in het midden. Boodschap hier aan iedere 'zoekende' is dus om vooral zelf ergens te gaan kijken. Gelukkig voor de 'film effect' groep kan je het in ieder geval uitzetten. Aanzetten op een TV die het niet heeft lukt natuurlijk niet.

Volgens mij zorgen vooral de zeer lage responstijd van tegenwoordig samen met de techniek dat LCD niet meer knippert zoals CRT ervoor dat je dit schok-effect krijgt. Het zal niet de eerste keer zijn dat nieuwe techniek op een aantal fronten veel slechter is dan oude (mijn mening).
FeaR1986 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:55:
Heb je al eens alle verbeteraars uitgezet? Er zijn best een aantal opties die contrast/helderheid on-the-fly veranderen (niet alleen lichtsensor en dynamisch contrast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog interessant voor medebezitters van een 9x03 serie:

Als je alle beeldverbeteraars uit zet en dan schakelt naar een HDMI ingang waar 720P wordt uitgezonden dan herstart de televisie zich en dat duurt ff. Philips is op de hoogte gebracht van deze bug, er zijn monteurs voor langs geweest maar die zeiden ook direct dat het een software bug is (wat ik ze aan de telefoon al had gezegd maar ze kwamen toch langs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Helaas heeft de 000.089. firmware het probleem van het niet vasthouden van de HDMI feed na opstarten vanuit stand-by niet opgelost op mijn 42PFL9903 :( .

Op HDMI 1 heb ik mijn HD kanalendoos van Samsung (H360RS) ingeplugd. Zet ik na TV kijken de TV uit (standby) via de afstandbediening, schakelt de TV na het weer inschakelen automatisch naar Kanaal 0 en onthoudt dus niet de HDMI 1 stand van daarvoor. Dit euvel had de oude Aurea niet.

Zet ik de TV geheel uit met de knop op het toestel na het kijken via de HDMI 1 aansluiting, start hij na het weer aanzetten wel weer op HMDI 1 op.. :?

Dit lijkt me een bug die toch bij meerdere hier op het forum tot (bijna) echtscheidingen leidt. Mijn ega snapt niet dat ze steeds weer in het menu het juiste HDMI kanaal moet selecteren alvorens ze weer beeld krijgt..
Ongelooflijk dat Philips dit nog niet heeft opgelost..

Overweeg nu toch maar de Harmony One te kopen ter voorkoming van de gang naar de rechter, ;)

Iemand hier misschien toch nog een oplossing voor? Het switchen van HDMI ingang, het opnieuw aansluiten via de assistantfunctie bieden allen geen soelaas. Door de CEC functie van mijn Sony BDP-350 schakelt het toestel wel automatisch naar het juiste HDMI kanaal. Een feature die de Samsung helaas niet heeft.

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemorgen allemaal ,ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb verleden week een philips 42pfl9603 gekocht, schitterrend toestel.
Ik heb ook digitale tv van telenet vlaanderen en dit met een digicorder.
Maar het lukt me niet om mijn digicorder met de universele ab van mijn tv gebruiken.
Heb naar philips gemaild en die zeggen als de fabriekant niet voorkomt in de lijst die je krijgt als je
de ab wilt instellen op je digitale ontvanger dan is dat niet mogelijk met dat toestel.
Telenet is toch een van de grootste van vlaanderen en in die lijst staan er misschien wel honderd,
heeft iemand een tip ,oplossing of een reden waarom telenet daar niet bij staat.
Zelf de fabrikant van de digicorder komt niet voor in die lijst.
Dank u voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy68
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10-2022
Mad-X schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:23:
Helaas heeft de 000.089. firmware het probleem van het niet vasthouden van de HDMI feed na opstarten vanuit stand-by niet opgelost op mijn 42PFL9903 :( .

Op HDMI 1 heb ik mijn HD kanalendoos van Samsung (H360RS) ingeplugd. Zet ik na TV kijken de TV uit (standby) via de afstandbediening, schakelt de TV na het weer inschakelen automatisch naar Kanaal 0 en onthoudt dus niet de HDMI 1 stand van daarvoor. Dit euvel had de oude Aurea niet.

Zet ik de TV geheel uit met de knop op het toestel na het kijken via de HDMI 1 aansluiting, start hij na het weer aanzetten wel weer op HMDI 1 op.. :?

Dit lijkt me een bug die toch bij meerdere hier op het forum tot (bijna) echtscheidingen leidt. Mijn ega snapt niet dat ze steeds weer in het menu het juiste HDMI kanaal moet selecteren alvorens ze weer beeld krijgt..
Ongelooflijk dat Philips dit nog niet heeft opgelost..

Overweeg nu toch maar de Harmony One te kopen ter voorkoming van de gang naar de rechter, ;)

Iemand hier misschien toch nog een oplossing voor? Het switchen van HDMI ingang, het opnieuw aansluiten via de assistantfunctie bieden allen geen soelaas. Door de CEC functie van mijn Sony BDP-350 schakelt het toestel wel automatisch naar het juiste HDMI kanaal. Een feature die de Samsung helaas niet heeft.
Hier het zelfde probleem met een 9703. Heb uiteindelijk een Harmony 895 gekocht, die nu de 42PFL9703, Samsung DCB-H360R, Bose Lifestyle en binnenkort ook de PS3 bediend. Top AB en hele goede service van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De knop op de tv is ook slechts stand-by, met verschil dat het stand-by ledje ook uitgaat. Volledig uit gaan de toestellen tegenwoordig alleen nog door de stekker uit het stopcontact te trekken.

@Bernardje

De ab heeft een soort van zoek functie zodat deze zelf het gehele hem bekende rijtje codes afrent. Je zou kunnen kijken of op die manier toevallig een werkende code wordt gevonden, hoewel ik dit niet verwacht.

Het is verder jammer dat ze in de afstandsbediening geen leer functie hebben gestopt zodat ontbrekende codes toegevoegd zouden kunnen worden. Bij de betreffende ab ontbreekt bij mijn weten ook de code voor de HD decoders van Ziggo. Ook de decoders van UPC zijn niet te bedienen, inclusief een HD decoder gemaakt door Philips zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54
Mad-X schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:23:
Helaas heeft de 000.089. firmware het probleem van het niet vasthouden van de HDMI feed na opstarten vanuit stand-by niet opgelost op mijn 42PFL9903 :( ..
Gemiste kans van Philips (again).

Wat is verder je indruk van de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:05:
Ja naar mijn idee is een "echte" component verstandiger. De standaard rood / wit / geel kabels zijn vaak wat beperkt in afscherming, maar theoretisch zouden ze ook gewoon gebruikt kunnen worden.

De meeste HDMI kabels zijn 1.3 geschikt. Er is op papier wel een verschil in kabels als ik me niet vergis, maar de meeste kabels die geschikt waren voor 1.1 of 1.2 voldoen toch ook aan de 1.3 standaard.
Composiet (rood/wit/geel) is vele male brakker dan component. Over composiet gaat sowieso geen progressief materiaal en al helemaal geen HD. Je gebruikt dan 1 analoog kabeltje voor alle beeldinformatie (die rode en witte zijn immers voor de audio), component gebruikt 3 kabels voor het beeld. HDMI is nog beter, hoewel het verschil met een goede componentkabel klein kan zijn (behalve in prijs dan, een goede componentkabel is een stuk duurder dan een goede HDMI kabel). HDMI is ook een stuk makkelijker aansluiten (2 stekkers ipv 10 inpluggen).

Ik gok ook dat er op electrisch niveau geen wijzigingen in HDMI 1.3a vs 1.1 is, opties als lipsync enzo zitten in je TV/receiver, niet in de kabel. Volgens mij heb ik tussen m'n PS3 en m'n receiver ook geen kabel hangen waar 1.3a op stond, maar alles werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 14-09 12:50
Kan iemand mij wat vertellen over het beeld bij Analoge tv? de MM wil maar niet een analoog kabeltje erin pluggen. Ik ga waarschijnlijk deze donderdag het scherm kopen maar wil tog even weten hoe het beeld met de analoge kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IseT schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:37:
Kan iemand mij wat vertellen over het beeld bij Analoge tv? de MM wil maar niet een analoog kabeltje erin pluggen. Ik ga waarschijnlijk deze donderdag het scherm kopen maar wil tog even weten hoe het beeld met de analoge kabel is.
Als de kwaliteit van je kabel signaal goed is dan is het best te doen. Maar zonde is het wel, een lcd verdient gewoon een digitale kabel decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over de smart instelling. (9803 met laatste firmware)

Ik ik mijn smartinstellingen voor (persoonlijk) heb afgesteld. daarna selecteer ik bijvoorbeeld de smartinstelling(film). Als ik hierin nu iets wijzig van de beeldinstellingen bv even iets lichter maken.
Klopt het dan dat hij de voledige instelling van dat moment automatisch copieerd naar de (persoonlijke instellinggen) of is dit een foutje in de software. Ik vind dit persoonlijk erg onhandig. Misschien heeft er iemand een oplossing. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
WM1 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:01:
Firmware 000.089.000.000 heeft het probleem met de onjuiste tijd in de EPG niet verholpen.
Welk land heb je momenteel ingesteld? Als dat Finland is probeer dan eens een land te kiezen dat in dezelfde tijdzone zit als Nederland. Finland is namelijk GMT+2 uur en Nederland GMT+1 uur. Je zou Zweden kunnen nemen. Als je al een land hebt in dezelfde tijdzone als Nederland dan zou je eens kunnen zoeken in de menu's of je ergens een instelling tegenkomt die iets doet met de automatisch/handmatige Zomertijd/Wintertijd instelling. Misschien helpt het om eens wat te spelen met die automatische/handmatige Zomertijd/Wintertijd instelling. Mogelijk dat de TV nog op Zomertijd loopt en daarom één uur extra bijtelt bij de UTC tijden. Kan je misschien ergens handmatig de juiste tijd instellen i.p.v. dat automatisch door de TV te laten doen? Toont de TV uberhaupt de juiste tijd?

Als de TV de zogenaamde Time Offset Table (TOT) pakketjes negeert omdat die alleen een offset bevatten voor Nederland (NLD) en niet voor het land dat jij gekozen hebt dan lijkt het mij dat het juiste gedrag toch ook te bereiken moet zijn door handmatig met de tijdinstellingen van de TV te experimenteren. Er zullen namelijk best kabel bedrijven in deze wereld zijn die helemaal geen TOT pakketjes versturen en alleen maar Time Date Table (TDT) pakketjes met de UTC tijd versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 14-09 12:50
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:10:
[...]

Als de kwaliteit van je kabel signaal goed is dan is het best te doen. Maar zonde is het wel, een lcd verdient gewoon een digitale kabel decoder.
Als het te doen is dan maakt het niet veel uit. Veel tv kijken via analoog gebeurt er niet. Maar stel dat het echt niet om aan te zien is dan veranderd dat de zaak wel.

Ik ben van plan de 42 inch 7403 te gaan halen. Kijk afstand +/- 2.5 meter. Kun je hier een schatting bij maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
  • Laatst online: 23-01-2024
Willy68 schreef op maandag 15 december 2008 @ 07:17:
[...]

Hier het zelfde probleem met een 9703. Heb uiteindelijk een Harmony 895 gekocht, die nu de 42PFL9703, Samsung DCB-H360R, Bose Lifestyle en binnenkort ook de PS3 bediend. Top AB en hele goede service van Logitech.
Ik heb een 32pfl9613, (nog level 83.000) die op een HD Sat ontvanger is aangesloten op HDMI1. Die komt wél terug op HDMI1 na aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jheroun schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:37:
Composiet (rood/wit/geel) is vele male brakker dan component.
Volgens mij doelde Calvin_Hobbes er op dat je gewoon rood/wit audiokabels met tulp kunt gebruiken om je component aansluiting aan te sluiten. Als je toevallig nog een paar goede rood/wit audio kabels hebt liggen met tulp-stekkers, hoef je in principe geen nieuwe component kabel aan te schaffen. (Moeten het natuurlijk geen brakke audio-kabels zijn, maar proberen kan in ieder geval geen kwaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Jheroun schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:37:
[...]

Composiet (rood/wit/geel) is vele male brakker dan component. Over composiet gaat sowieso geen progressief materiaal en al helemaal geen HD. Je gebruikt dan 1 analoog kabeltje voor alle beeldinformatie (die rode en witte zijn immers voor de audio), component gebruikt 3 kabels voor het beeld. HDMI is nog beter, hoewel het verschil met een goede componentkabel klein kan zijn (behalve in prijs dan, een goede componentkabel is een stuk duurder dan een goede HDMI kabel). HDMI is ook een stuk makkelijker aansluiten (2 stekkers ipv 10 inpluggen).
ik gebruikte een composiet kabel maar gebruikte de component aansluitingen. Ik heb nu een echte component kabel die dikker is maar zie weinig of geen verschil.
andere kabel dus op dezelfde aansluiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kwam dit net tegen als remark bij een review van de 37PFL7603D
Dit komt doordat in de nieuwe TVs van Philips, met uitzondering van de 9x03 serie de oude processing chips gebruikt worden die maar tot 1080i kunnen. Een 1080p beeld wordt dus intern eerst omgezet naar 1080i, bewerkt, en ten slotte weer terugvertaald naar 1080p.
Kan iemand dit bevestigen?

Ik wil namelijk uiteindelijk voor dit model gaan in de 42" uitvoering (42PFL7603D), maar als deze veel problemen levert met 1080p (ik ga vooral via pc/hdmi films kijken), ga ik toch weer twijfelen,

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eeh, lees de startpost eens, zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Raymond schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:15:
Eeh, lees de startpost eens, zou ik zeggen
Gedaan, maar toch nog beetje onduidelijk voor mij, daarom de vraag!

Neem aan dat je doelt op:
Alle modellen kunnen1080p @ 24 Hz aan.
In PC modus wordt itt bij de 9x32 serie 1080p niet terug gezet naar 1080i.
Of 1080p in tact blijft indien Perfect Natural Motion wordt toegepast is onduidelijk.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nee. Het staat er niet helemaal duidelijk in, geef ik toe. Er staat een verwijzing naar een site met bekende problemen uit de vorige reeks, waarin het kort aan de orde komt.

Het is wel zo dat één of twee topics geleden er enorm veel over gediscussieerd is. Mocht je het tot in details willen weten, kan je het beste die discussies er nog even op naslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:21:
[...]
De ab heeft een soort van zoek functie zodat deze zelf het gehele hem bekende rijtje codes afrent. Je zou kunnen kijken of op die manier toevallig een werkende code wordt gevonden, hoewel ik dit niet verwacht.

Het is verder jammer dat ze in de afstandsbediening geen leer functie hebben gestopt zodat ontbrekende codes toegevoegd zouden kunnen worden. Bij de betreffende ab ontbreekt bij mijn weten ook de code voor de HD decoders van Ziggo. Ook de decoders van UPC zijn niet te bedienen, inclusief een HD decoder gemaakt door Philips zelf.
Het universele afstandsbediening verhaal is echt een lachertje. Ik heb de 42PFL9603 in combinatie met een Samsung BD-P1500 Blu-ray speler, een UPC Mediabox HD DVR (product van Philips) en een Philips LX8300SA home theater system. Geen van deze apparaten kan ik bedienen via de universele afstandsbediening. Het zoeken naar codes eindigt met de melding dat het einde van de lijst bereikt is en dat geen code is gevonden. Ik kan alternatief nog alle codes laten doorzoeken, maar heb niet echt zin om de standby-toets anderhalf uur ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Raymond schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:43:
Nee. Het staat er niet helemaal duidelijk in, geef ik toe. Er staat een verwijzing naar een site met bekende problemen uit de vorige reeks, waarin het kort aan de orde komt.

Het is wel zo dat één of twee topics geleden er enorm veel over gediscussieerd is. Mocht je het tot in details willen weten, kan je het beste die discussies er nog even op naslaan.
Heb het nog even nader bekeken op de website van Philips zelf:

640 x 480, 60, 72, 75, 85 Hz, 800 x 600, 60, 72, 75, 85 Hz, 1024 x 768, 60, 70, 75, 85 Hz, 1920 x 1080i, 60 Hz, Via HDMI-/DVI-ingang,

Ik ben van plan vooral 1080p via HDMI te gaan bekijken, wat hij dus niet ondersteunt.. bummer :'(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJMarcel schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:27:
[...]

Het universele afstandsbediening verhaal is echt een lachertje. Ik heb de 42PFL9603 in combinatie met een Samsung BD-P1500 Blu-ray speler, een UPC Mediabox HD DVR (product van Philips) en een Philips LX8300SA home theater system. Geen van deze apparaten kan ik bedienen via de universele afstandsbediening. Het zoeken naar codes eindigt met de melding dat het einde van de lijst bereikt is en dat geen code is gevonden. Ik kan alternatief nog alle codes laten doorzoeken, maar heb niet echt zin om de standby-toets anderhalf uur ingedrukt te houden.
Ik weet uit ervaring dat de UPC Mediabox HD DVR NIET kan worden bestuurd door de TV AB. Is ook bevestigd door philips zelf. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
Ondertussen : 000.091.000.000 (voor de 9703 alleszins)

Het gaat wel snel tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 dagen de 37PFL9603H getest en heb een probleem met het geluid als die op een laag niveau staat bv. rond 8-10. Geluid klinkt dan net als of het uit een doos komt met een resonans, zodra je maar beetje het niveau verhoogt is het probleem weg. Wil dat ding ruilen maar wil wel zeker zijn dat het niet een standaard probleem is voor dat model. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FREAKJAM schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:29:
Gedaan, maar toch nog beetje onduidelijk voor mij, daarom de vraag!

Neem aan dat je doelt op:
Hier wil ik toch even op reageren, gister met een vriend (die aardig bekend is binnen de philips series) wat testen gedaan op mijn 47PFL7603, met de volgende resultaten:

Ingang van mijn HDMI PC en PS3 beide op PC gezet, alle gimmicks uit (Nat.motion, dynamic contract, pixel plus en nog eentje die ik even vergeten ben).

Bij PS3:
-bij indrukken PS knop (controller/systeem afsluiten), de lijnen boven en onder dit menu 'knipperen' als je op en neer beweegt in de opties. Een heel kort moment zie je die lijn de helft dunner worden, na een halve seconde weer terug.
-Bij het scrollen op lange internetpagina's (GoT index) wordt de text 'blurry' en weer normaal als het leesbaar is. Ook zie je soms lichte tearing opspelen.
Zet je de resolutie terug naar 720p (1080p uitschakelen) zijn beide problemen verdwenen.

Bij de PC (default clone, no GPU scaling):
-bij slepen van een venster met veel text wordt de volledige text tijdens slepen erg 'blurry', eenmaal stil na een halve seconde weer volledig leesbaar.
-bij diverse vensters met menu opties (vista) 'knippert' het menu-icoon.
-bij scrollen zelfde verhaal als bij de PS3, soms tearing, text wordt blurry.
Hier nog niet op lagere resolutie getest.

Ook in Ati-console heb je een LCD overdrive optie, waar je een voorbeeld scherm ziet met 3 grijs-tinten en een balkje dat nonstop links/rechts gaat. Op mijn PC scherm gaat dit volledig vloeiend, op de Philips zie je dit 'stotterend' met lichte tearing van die balk.

Dit waren nagenog dezelfde problemen die die vriend had met de 9732, de LCD waar zeker was dat er een 1080i omzetting was.

Mijn vorige TV was de 32/9551, die enkel tot 1080i kon, bij die TV was echter interlaced nog duidelijker zichtbaar (veel knipperende icons en tearing bij gaming).

Nu kan dit nog 1 mogelijke oorzaak hebben, een 7,5 meter HDMI kabel. Maar dat zou niet mijn PS3 problemen veroorzaken, die heeft een 1,5meter HDMI kabel.

Vanavond ga ik nog wel de 1px 2kleur achtergrond testen, hier zo ik mogelijk nog wat meer info uit kunnen trekken. (progressive zou namelijk 1px blijven zien, op interlaced krijg je kleurvlakken).
Alle modellen kunnen1080p @ 24 Hz aan.
In PC modus wordt itt bij de 9x32 serie 1080p niet terug gezet naar 1080i.
Of 1080p in tact blijft indien Perfect Natural Motion wordt toegepast is onduidelijk.
Dit lijkt dus niet het geval, athans volgens bovenstaande testen.

Nu zou dit mogelijk op de 7403 nog minder het geval zijn, die heeft een speciale Game modus en is 100hz, welke de 7603 dus niet heeft. Maar diverse berichten lijken er op te wijzen dat dus enkel de (duurdere) 9xxx serie dit dus helemaal niet heeft en bij de 5/7 series dit 'hopelijk' tot een minimale is gebracht.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
SinergyX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:25:
[...]

Hier wil ik toch even op reageren, gister met een vriend (die aardig bekend is binnen de philips series) wat testen gedaan op mijn 47PFL7603, met de volgende resultaten:
(knipperdeknip)
Ik heb nu een 42PFL9703 waar ik compleet geen problemen mee heb, maar hiervoor een 37PFL9732 die ik i.v.m. interlace-problemen op 1080P door Philips heb laten vervangen.
Een voorbeeld-plaatje waar het effect heel erg duidelijk in naar voren komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJiiQDNl4nb7DAXn2pBDZI5MxwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Iay7eoCK8J2JTD48nVpktuJP.gif?f=user_large
Het plaatje is niets meer dan lijn-om-lijn blauw-leeg-blauw-leeg, 400 pixels, 300 lijnen.
Als je je PC aansluit op je TV in 'PC mode', dan dat plaatje ongeschaald in beeld hebt, doe dan het volgende:
Beweeg met je muispointer. Niets meer dan dat is nodig. Dan knipperde dat plaatje alsof het een stroboscoop was. Die interlace tearing-achtige effecten waren al duidelijk zichtbaar, maar dat plaatje stilstaand maar knipperend in beeld maakte het overduidelijk.

Op mijn 42PFL9703 blijft dat plaatje overigens gewoon keurig strak in beeld staan, enkel de 9x32 serie had dat defect.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 11-06-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zal dat plaatje vanavond eens testen (ik wilde even een quick html pagina in elkaar flansen met zo'n achtergrond), maar het verklaart nog niet de blurry text en de PS-knop menu lijnen probleem tijdens het scrollen. (zeker bij de PS-menu, omdat daar niets in het scherm veranderd).

Ik had nog getracht dat 'flikkeren' van zo'n menu-icon op te nemen, maar mijn camera doet maar 30fps, dus is het dan amper zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Plaatje erbij, dit lijkt mij toch aardig gevalletje 'interlaced':
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Z9GyLBqNBgc1UQFjD1ETtNu/thumb.jpg

edit: plassert, moest een edit zijn, geen nieuwe post :X

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WM1

WM1

ArChie schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:17:
[...]

Welk land heb je momenteel ingesteld? Als dat Finland is probeer dan eens een land te kiezen dat in dezelfde tijdzone zit als Nederland. Finland is namelijk GMT+2 uur en Nederland GMT+1 uur. Je zou Zweden kunnen nemen. Als je al een land hebt in dezelfde tijdzone als Nederland dan zou je eens kunnen zoeken in de menu's of je ergens een instelling tegenkomt die iets doet met de automatisch/handmatige Zomertijd/Wintertijd instelling. Misschien helpt het om eens wat te spelen met die automatische/handmatige Zomertijd/Wintertijd instelling. Mogelijk dat de TV nog op Zomertijd loopt en daarom één uur extra bijtelt bij de UTC tijden. Kan je misschien ergens handmatig de juiste tijd instellen i.p.v. dat automatisch door de TV te laten doen? Toont de TV uberhaupt de juiste tijd?

Als de TV de zogenaamde Time Offset Table (TOT) pakketjes negeert omdat die alleen een offset bevatten voor Nederland (NLD) en niet voor het land dat jij gekozen hebt dan lijkt het mij dat het juiste gedrag toch ook te bereiken moet zijn door handmatig met de tijdinstellingen van de TV te experimenteren. Er zullen namelijk best kabel bedrijven in deze wereld zijn die helemaal geen TOT pakketjes versturen en alleen maar Time Date Table (TDT) pakketjes met de UTC tijd versturen.
Dag ArChie,

Mogelijke relevante gegevens:
- Land ingesteld op Denemarken (Zweden ook reeds geprobeerd) i.v.m. DVB-C (voor zover bekend dezelfde tijdzone als Nederland)
- Firmware van TV: 000.089.000.000 (10-12-2008)
- Firmware van Alphacrypt: 3.16
- Kabelaar: Ziggo (voormalig @Home)
- Auto klok modus op Automatisch

Je voorstel om met zomertijd en wintertijd te spelen, had ik reeds geprobeerd. Kort samengevat:
1. 'Auto klok modus' op 'Automatisch': De EPG loopt één uur voor en de klok loopt goed.
2. 'Auto klok modus' op 'Handmatig' en 'Zomertijd' op 'Zomertijd': De EPG loopt één uur voor en de klok loopt goed.
3. 'Auto klok modus' op 'Handmatig' en 'Zomertijd' op 'Wintertijd': De EPG loopt goed en de klok één uur achter.

In de handleiding op pagina 31 (6.1 Automatische installatie, Stap 5: Klok, tijdzone en zomertijd selecteren) staat dat in de menu-optie 'Klok', de keuzes 'Auto klok modus', 'Tijdzone' en 'Zomertijd' kunnen worden ingesteld. De optie 'Tijdzone' ontbreekt in mijn menu. Wellicht zou de mogelijkheid om de tijdzone in te stellen het probleem kunnen verhelpen.

Ik zie zojuist dat firmware 000.091.000.000 uit is. Ook die ga ik proberen.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
SinergyX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:43:
Plaatje erbij, dit lijkt mij toch aardig gevalletje 'interlaced':
[afbeelding]
Zo op het plaatje afgaand denk ik dat je gelijk hebt.
Vragen:
- Zo te zien heb je een PC als bron gebruikt - heb je 'm ook op een andere 1080P TV getest?
- Als het object stil staat ziet het er goed uit, als het beweegt zie je interlace-tearing?
- Heb je in de TV bij 'configuratie => installatie => apparaten hernoemen' de door jou gebruikte bron als 'PC' gedefinieerd? Dus niet alleen de processing overal uit, maar 'PC' geselecteerd voor die bron?
- Wat voor effect gaf dat plaatje van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
WM1 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:05:
[...]

Dag ArChie,

Mogelijke relevante gegevens:
- Land ingesteld op Denemarken (Zweden ook reeds geprobeerd) i.v.m. DVB-C (voor zover bekend dezelfde tijdzone als Nederland)
- Firmware van TV: 000.089.000.000 (10-12-2008)
- Firmware van Alphacrypt: 3.16
- Kabelaar: Ziggo (voormalig @Home)
- Auto klok modus op Automatisch
Een AlphaCrypt heeft alleen maar de functie om in combinatie met jouw smartcard en de daaraan gekoppelde abonnement te bepalen of jij gerechtigd bent om naar een kanaal te kijken en zoja dan de encryptie van de componenten (video, audio, etc) van het kanaal te verwijderen als de TV daartoe een verzoek indient. Verwerking van tijd data is iets dat de DVB engine van de TV zelf moet doen. Daar heeft de AlphaCrypt verder niets mee van doen
Je voorstel om met zomertijd en wintertijd te spelen, had ik reeds geprobeerd. Kort samengevat:
1. 'Auto klok modus' op 'Automatisch': De EPG loopt één uur voor en de klok loopt goed.
Met wat synchroniseert "Automatisch" vraag ik me dan af. In het digitale signaal worden zoals ik al aangaf Time Date Table (TDT) en Time Offset Table (TOT) pakketjes meegezonden. Dat ziet er momenteel bij Ziggo/Casema als volgt uit en ik denk dat dit bij Ziggo/@Home hetzelfde ingesteld zal zijn:

├─■  TDT  {  Time  Date  Table  }
│  └─■  transport  stream  ID  7
│      └─■  sections:
│          └─■  section
│              └─■  UTC_time  {  6-12-08  21:12:34  GMT  }
│                  ├─■  MJD  =  54806
│                  └─■  UTC  =  0x211234
└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }
    └─■  transport  stream  ID  7
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  6-12-08  21:12:44  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  54806
                │  └─■  UTC  =  0x211244
                └─■  descriptors:
                    └─■  local_time_offset_descriptor
                        └─■  local  time  offsets:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_code  =  NLD
                                ├─■  country_region_id  =  0
                                ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
                                ├─■  local_time_offset  =  01:00
                                ├─■  time_of_change  {  29-3-09  1:00:00  GMT  }
                                │  ├─■  MJD  =  54919
                                │  └─■  UTC  =  0x010000
                                └─■  next_time_offset  =  02:00

In beide soorten pakketjes zit de UTC tijd, maar in de TOT wordt ook nog voor ons land aangegeven wat de huidige afwijking voor onze tijdzone t.o.v. UTC is (UTC+1) en wanneer de volgende overgang komt (29 maart 2009) en wat dan de afwijking wordt (UTC+2). Uiteraard verstuurt Ziggo geen afwijking voor andere landen. Overal waar sprake is van tijden in de DVB Service Informatie (DVB-SI), zoals bijvoorbeeld de EPG informatie, worden de tijden doorgegeven in UTC tijd.

Als de boel automatisch gesynchroniseert wordt en de TV negeert volgens Philips de NLD TOT informatie omdat de TV ingesteld staat op een ander land, dan zou je verwachten dat de klok en de EPG nu beide een uur achter lopen als die getoond worden door de TV. Als de klok toch loopt dan krijg ik het idee dat ze de tijd synchroniseren op het teletekst signaal van het kanaal dat op plek 1 staat, wat in Nederland bij de meesten Nederland 1 zal zijn. Hoe die EPG dan op een uur vooruit komt te staan, dus eigenlijk +2 uur t.o.v. de UTC tijd in de EPG informatie is mij niet duidelijk.
2. 'Auto klok modus' op 'Handmatig' en 'Zomertijd' op 'Zomertijd': De EPG loopt één uur voor en de klok loopt goed.
3. 'Auto klok modus' op 'Handmatig' en 'Zomertijd' op 'Wintertijd': De EPG loopt goed en de klok één uur achter.
Ik ga er even vanuit dat je zelf de tijd moet instellen wanneer de klok modus op handmatig staat en dat je dan eerst de Zomertijd op Wintertijd zet en vervolgens de klok handmatig gelijk stelt aan de huidige tijd. Ik begrijp dan niet waarom met optie 3 de tijd één uur achter loopt. Heb je soms eerst de huidige tijd ingesteld terwijl de Zomertijd nog op de Zomertijd instelling stond en daarna pas de Zomertijd op Wintertijd gezet?
In de handleiding op pagina 31 (6.1 Automatische installatie, Stap 5: Klok, tijdzone en zomertijd selecteren) staat dat in de menu-optie 'Klok', de keuzes 'Auto klok modus', 'Tijdzone' en 'Zomertijd' kunnen worden ingesteld. De optie 'Tijdzone' ontbreekt in mijn menu. Wellicht zou de mogelijkheid om de tijdzone in te stellen het probleem kunnen verhelpen.

Ik zie zojuist dat firmware 000.091.000.000 uit is. Ook die ga ik proberen.

Wordt vervolgd.
Het zal inderdaad een stuk handiger zijn als er bij de handmatige modus een tijdzone optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vanaalten schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:20:
[...]

Zo op het plaatje afgaand denk ik dat je gelijk hebt.
Vragen:
- Zo te zien heb je een PC als bron gebruikt - heb je 'm ook op een andere 1080P TV getest?
- Als het object stil staat ziet het er goed uit, als het beweegt zie je interlace-tearing?
- Heb je in de TV bij 'configuratie => installatie => apparaten hernoemen' de door jou gebruikte bron als 'PC' gedefinieerd? Dus niet alleen de processing overal uit, maar 'PC' geselecteerd voor die bron?
- Wat voor effect gaf dat plaatje van mij?
-Neuh, heb nu niet echt het geld om ook een 2de 1080p TV hier te hebben :+
-Klopt.
-Jep, dat was eerste wat ik had gedaan.
-Muis enkel bewegen -> niets aan de hand. Op en neer scrollen, plaatje gaat soort van flikkeren tussen wit, zwart(achtige) en blauw.

Zoals ik eerder zei, het zal niet zo erg meer zijn als de xx32 series, maar het plaatje lijkt mij duidelijk interlaced. Terwijl als je de info knop gebruikt, geeft hij toch netjes 1080p aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seerdekens
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-04 11:58
Ik heb sinds een paar dagen een Philips 42PFL9603D/10. Heel mooi toestel.
Maar vanavond was het beeld van mijn Telenet HD digicorder, op HDMI1, heel onscherp/korrelig, en 't was alsof de TV maar 256 kleuren aankon, zoals je soms ook op een PC ziet. Noichtans zag ik op het scherm dat HD1080 werd gebruikt.

Ik heb mijn Digicorder dan naar HDMI3 verplaatst, en het beeld was weer perfect.
Terug schakelen naar HDMI 1 --> weer slecht beeld, heel grof en korrelig.

Iemand een idee? Kabels zijn dus niet veranderd, en trouwens van goede kwaliteit.
PS3 op HDMI2 geeft ook prachtig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
SinergyX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:34:
[...]
-Muis enkel bewegen -> niets aan de hand. Op en neer scrollen, plaatje gaat soort van flikkeren tussen wit, zwart(achtige) en blauw.

Zoals ik eerder zei, het zal niet zo erg meer zijn als de xx32 series, maar het plaatje lijkt mij duidelijk interlaced. Terwijl als je de info knop gebruikt, geeft hij toch netjes 1080p aan.
Het is dus inderdaad iets minder dan met de xx32 serie. Probleem is nu eventjes dat je zeker moet weten dat het aan de TV ligt - je kent niemand anders met een 1080P TV? Even de PC uitsluiten als probleemveroorzaker is toch wel handig...

Overigens heb je wel een voordeel met die 7603, als je dit bij de winkel of Philips gaat aankaarten: Jouw TV heeft het "HD-ready 1080P" logo, een kwalificatie waar toch echt harde eisen voor zijn zoals bijvoorbeeld "Accepted video formats are reproduced without distortion". Dit logo is de opvolger van de gewone 'hd-ready': deze is voor 1080P TV's, niet alleen 720P.

De xx32 serie had die kwalificatie nog niet, enkel wat vage bewoordingen over hoe goed 'ie wel niet was, dat hij 1080P was en voorbereid op de toekomst.

Als je dus zeker weet dat het aan de TV ligt, je het hard kan maken en je bereid bent om het door te zetten, dan moet je dit opgelost kunnen krijgen - door de winkel of door Philips.
Als je het via Philips gaat proberen: wees voorbereid op een tactiek van ontkenning, wegwuiven, 'zo erg ziet het er toch niet uit?!?' en afwijzen. 'been there, done that, got the new TV'.

Maar nogmaals, sluit de PC even uit als oorzaak. Er was hier al eerder iemand die beeldproblemen had, zeker wist dat het aan z'n PC lag maar het met een PC firmware-update toch opgelost kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ken niet veel 1080p mensen, of zij hebben geen PC met HDMI aansluiting. Overige hebben HD-ready of zitten/zaten met de oude xx32 serie.

Maargoed, ben verder gaan testen, PC monitor losgekoppeld om zo TV als 'hoofd' aan te sluiten. Ik ga er vanuit dat mijn grafische kaart (4870) toch wel op alle resoluties netjes progressive uitstuurt.

Op 720p is er niets aan de hand, mooi beeld en helemaal niets. Ga ik naar 1920x1080 komt de interlaced opzetten, ik moet nog wat goede foto's schieten bij het bewegen van een venster met wat tekst, maar onderstaand plaatje is dus ook ingame (60hz, 1920x1080), bij het links/rechts scrollen van een lijst. Hetzelfde spel loopt btw op 720 namelijk wel volledig vloeiend.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AoYWAA7TW58GqAgfrIE0nbBF/thumb.jpg

Heb eerder ook de winkel al een mailtje gestuurd hierover, ook even afwachten hoe zij hierop gaan reageren. Nu moet ik de PS3 nog verder testen, ik heb niet veel spellen die ook op 1080 zelf draaien en waar het dan ook goed controleerbaar is. (al waren die PS-menu lijnen al redelijke indicatie).

Ik was die post eerder tegengekomen, als laatste ga ik nu die powerstrip testen, maar ik heb al reeds op 50/59 en 60hz getest.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2008 23:21 ]

• Jheroun
  • Niet online
In de philips topics is regelmatig gesproken over de HDNM vertraging en al dan niet doorlussen van de audio door te TV en het gebruik van HDMI3 om toch meerkanaals audio naar je versterker te krijgen.

Ik heb niet helemaal helder hoe het nou zou moeten werken en mijn apparatuur zit behoorlijk ingebouwd dus uitproberen kost nogal wat tijd. Heeft iemand hier dit toevallig werkend? En kan je dan een HDMI gebruiken om audio weer naar je versterker te krijgen of moet dat over die coaxiale spdif? In het laatste geval heb ik er nml niks aan, over spdif gaat geen HD audio.

Heeft iemand ervaringen?

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:37:
[...]

Volgens mij doelde Calvin_Hobbes er op dat je gewoon rood/wit audiokabels met tulp kunt gebruiken om je component aansluiting aan te sluiten. Als je toevallig nog een paar goede rood/wit audio kabels hebt liggen met tulp-stekkers, hoef je in principe geen nieuwe component kabel aan te schaffen. (Moeten het natuurlijk geen brakke audio-kabels zijn, maar proberen kan in ieder geval geen kwaad).
Ooh. My bad! Ik ben te laat in de discussie gestapt en te vroeg gaan reageren denk ik |:(

De kabels zijn idd in principe niet anders tussen component en composiet, kwaliteitsverschil daartussen zal je pas bij langere lengtes gaan merken, en dan voor de audio nog niet eens denk ik. Standaard tulpjes met wat voor kleuren eraan dan ook kan je gewoon gebruiken voor composiet, component, audio en spdif coaxiaal, het fysieke koppelvlak is voor allen hetzelfde.

• WM1

WM1

ArChie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:20:

Als de boel automatisch gesynchroniseert wordt en de TV negeert volgens Philips de NLD TOT informatie omdat de TV ingesteld staat op een ander land, dan zou je verwachten dat de klok en de EPG nu beide een uur achter lopen als die getoond worden door de TV. Als de klok toch loopt dan krijg ik het idee dat ze de tijd synchroniseren op het teletekst signaal van het kanaal dat op plek 1 staat, wat in Nederland bij de meesten Nederland 1 zal zijn. Hoe die EPG dan op een uur vooruit komt te staan, dus eigenlijk +2 uur t.o.v. de UTC tijd in de EPG informatie is mij niet duidelijk.
Zoals eerder aangegeven was dit ook min of meer mijn conclusie; je zou verwachten dat een programma dat bijvoorbeeld in werkelijkheid om 20.29 uur is gestart, in de EPG om 19.29 uur staat, en niet om 21.29 uur.
Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de tijd uit het teletekst signaal wordt gehaald.
Ik ga er even vanuit dat je zelf de tijd moet instellen wanneer de klok modus op handmatig staat en dat je dan eerst de Zomertijd op Wintertijd zet en vervolgens de klok handmatig gelijk stelt aan de huidige tijd. Ik begrijp dan niet waarom met optie 3 de tijd één uur achter loopt. Heb je soms eerst de huidige tijd ingesteld terwijl de Zomertijd nog op de Zomertijd instelling stond en daarna pas de Zomertijd op Wintertijd gezet?
Het is niet zo dat je de tijd zelf moet/kunt instellen. Was dit maar het geval. 'Handmatig' slaat, voor zover ik dit kan nagaan, (slechts) op de mogelijkheid om 'Zomertijd' of 'Wintertijd' te kunnen kiezen, waar dit bij 'Automatisch' niet kan.

Ik heb vandaag nog een mailbericht van Technorep ontvangen met de mededeling dat het probleem nog steeds in onderzoek is.

Daarnaast heeft ook firmware 000.091.000.000 nog geen verbetering teweeg gebracht.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en het duidelijke overzicht van de informatiepakketjes in het digitale signaal.

• ArChie
  • Niet online
WM1 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:42:
Het is niet zo dat je de tijd zelf moet/kunt instellen. Was dit maar het geval. 'Handmatig' slaat, voor zover ik dit kan nagaan, (slechts) op de mogelijkheid om 'Zomertijd' of 'Wintertijd' te kunnen kiezen, waar dit bij 'Automatisch' niet kan.
Okee, bedankt voor deze toelichting want ik had dus een verkeerd beeld bij de handmatig instelling. In dat geval valt er nog minder een touw vast te knopen aan de werking van de TV die tot de drie genoemde mogelijke tijd en EPG weergaven leidt.
Ik heb vandaag nog een mailbericht van Technorep ontvangen met de mededeling dat het probleem nog steeds in onderzoek is.
Hopelijk is Philips bereidt om uit te leggen wat nu precies het verschil is tussen alle mogelijke instellingen en waar dan precies de tijd mee gesynchroniseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik lees niets meer over de als zeer hinderlijk ervaren flikkeringen die af en toe wel eens optreden bij bepaalde beelden. Ik heb de laatste software op de LCD staan maar ik zie het nog steeds. Heeft iemand inmiddels al een oplossing gevonden of is dit nog steeds hangende bij Philips? Komt er uberhaupt wel een oplossing of ligt het aan de hardware en zal er dus geen oplossing komen? Ben benieuwd naar jullie recente ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
Jheroun schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:49:
In de philips topics is regelmatig gesproken over de HDNM vertraging en al dan niet doorlussen van de audio door te TV en het gebruik van HDMI3 om toch meerkanaals audio naar je versterker te krijgen.
Ik heb dit gisteren even geprobeerd bij mijn TV. Ik heb mijn Samsung BD-P1500 via HDMI aangesloten op de TV (HDMI2 en HDMI3 geprobeerd) en dan de digitale uitgang van de TV naar m'n home cinema setje. In de speler heb ik de digitale audio ingesteld op bitstream (hercodering), wat dus wil zeggen dat de speler DD of DTS uit geeft.

Helaas, ik krijg geen meerkaneels geluid. De home cinema set springt gewoon op Dolby Prologic II, terwijl deze kort Dolby Digital of DTS in het scherm geeft als ik dat aanbied (bijvoorbeeld vanaf m'n Media Center PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Even de tv een keer uit en aan zetten wanneer de dvd aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Nog een toevoeging op het instellen van de tijd. Het instellen van de tijdzone, zoals in de handleiding staat vermeld, vervalt op het moment dat je digitale zenders toevoegd. Ik ga vanavond eens in 'analoge' mode de tijd goed instellen en vervolgens digitaal zenders installeren.

Afgelopen week heb ik een nieuwe smartcard gehad van Ziggo: Nu staat mijn datum op 4 januari en de tijd is helemaal van slag (afwijking 10 uur). Na het inschuiven van de smartcard heb ik de boel niet opnieuw ingesteld. Maar interessant is wel dat de tijd nadien helemaal out-of-line is. Het lijkt erop dat er dus niets met een eventueel signaal van Ziggo wordt gedaan wat tijd betreft. Mijn EPG staat ook op 4 januari en die heb ik al een keer handmatig in z'n geheel ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Aurea 9900D heeft ineens kuren. Ik krijg wel geluid (en ambilight werkt ook), maar geen beeld. Ik kan de kanalen verzetten met de +/- toets, maar dan houdt het op. Ik heb al van alles geprobeerd.

Dus geen beeld, wel geluid en bewegend ambilight. Weet iemand wat dat kan zijn, of hoe dit op te lossen?

Help! Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
DJMarcel schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:04:
[...]

Ik heb dit gisteren even geprobeerd bij mijn TV. Ik heb mijn Samsung BD-P1500 via HDMI aangesloten op de TV (HDMI2 en HDMI3 geprobeerd) en dan de digitale uitgang van de TV naar m'n home cinema setje. In de speler heb ik de digitale audio ingesteld op bitstream (hercodering), wat dus wil zeggen dat de speler DD of DTS uit geeft.

Helaas, ik krijg geen meerkaneels geluid. De home cinema set springt gewoon op Dolby Prologic II, terwijl deze kort Dolby Digital of DTS in het scherm geeft als ik dat aanbied (bijvoorbeeld vanaf m'n Media Center PC).
Dank voor de test. Werkt dus niet, wellicht wel met de TV uit/aanzet tip maar dan is het weer wat omslachtig. En 7.1 komt dan sowieso niet aan bij je versterker want dat gaat niet over S/Pdif. Al met al blijft het ellende, die vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:59:
Mijn Aurea 9900D heeft ineens kuren. Ik krijg wel geluid (en ambilight werkt ook), maar geen beeld. Ik kan de kanalen verzetten met de +/- toets, maar dan houdt het op. Ik heb al van alles geprobeerd.

Dus geen beeld, wel geluid en bewegend ambilight. Weet iemand wat dat kan zijn, of hoe dit op te lossen?

Help! Help!
Heb je toevallig een samsung decoder? Ik heb het ook een keer gehad, maar dat lag niet aan mijn tv,
maar aan de samsung. Je moet de box eventueel rebooten en je hdmi stekker even los halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Workaround voor het tijdprobleem. Ik heb het zo opgelost;
  • Zenders herinstalleren onder NL (je krijgt dan alleen de analoge zenders)
  • Tijd goed instellen, dus klok op automatisch en wintertijd
  • Zenders herinstalleren onder Noorwegen
  • EPG updaten
Zit je tot 29 maart 2009 weer goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
Wat voor bestandformaten worden ondersteund via USB?

Is het ook mogelijk om dvd's via die interface af te spelen?

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Vandaag de Philips 42PES0001 TV gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.cafepc.pl/media/Image/Newsy/Sierpien_2008/panasonic_essence_2.jpg
Wat een mooi scherm zeg.. lekker dun frame en bijna alle electronica in n doos die je in de kast kan stoppen.
In die onderste balk zitten luidpsrekers... die kan er gelukkig af.

[ Voor 12% gewijzigd door FatalError op 20-12-2008 22:02 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaatpaal schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:16:
Wat voor bestandformaten worden ondersteund via USB?
Is het ook mogelijk om dvd's via die interface af te spelen?
(Zie ook de handleiding/specs (beschikbaar via de Philips website) De USB interface (en ook het netwerk als ik het goed heb) ondersteunen maar een paar basis formaten. Voor plaatjes is dat in ieder geval jpeg en dat is normaal genoeg. Voor Video gaan de TVs echter niet verder dan MPEG-2. Dit betekent dat je in principe wel DVDs kunt spelen, maar de TV herkent niet de structuur en ook niet de menu's, dus is het net alsof je de VOB files gewoon handmatig een voor een speelt - voor de meeste DVDs niet echt handig, maar het kan dus wel.

Aangezien hij DVDs dus niet echt goed kan afspelen, het meeste andere niet-HD materiaal geen MPEG-2 is (denk DivX etc.) en HD-materiaal ook niet zijn de videoafspeelmogelijkheden eigenlijk niet echt de moeite waard voor de meeste doeleinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de Sony KDL 40Z4500 en de Philips 42PES0001. Van deze laatste lees ik verschillende ervaringen; het geluid zou niet zo heel goed zijn, en als je audio over de versterker afspeelt loopt het beeld achter op het geluid (ten gevolge van het berekenen van de tussenliggende beelden). Wie kan hier uit ervaring iets over bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 08:23:
[...]

Heb je toevallig een samsung decoder? Ik heb het ook een keer gehad, maar dat lag niet aan mijn tv,
maar aan de samsung. Je moet de box eventueel rebooten en je hdmi stekker even los halen.
Nee geen decoder; ik heb gewoon nog analoog signaal. Wellicht heeft het panel het begeven, en moet dat worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen.

Ik lees regelmatig de topics over het beeld en geluid, waar vertraging inzit, maar heb nu zelf een vraag die er misschien wel zijdelings mee te maken heeft. Ik heb sinds een dag of drie de 46 PFL9703 in huis. Ziet er perfect uit, maar als ik het geluid van de t.v., b.v. bij een concert, over mijn home cinema center ( de JVC QP ES3 ) wil laten spelen, dan krijg ik geen geluid. Wat doe ik verkeerd?? Moet ik op de t.v. in het menu iets uitzetten??
Voorheen werkte alles prima met scart en een andere t.v.
Ik heb ook het geluid geprobeerd door te lussen van de t.v. naar m’n reciever met tulpstekkertjes, maar tot op heden nog steeds zonder succes.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.