Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:22:
The Zep Man: Prachtige tutorial om goedkoop digitale tv te kunnen kijken.

Ook ik wil graag die tutorial volgen, maar ik zit in kabelnoord gebied. Hier wordt ook gebruik gemaakt van IrDeto 2 (de alphacrypt zou hier ook moeten werken). Is het enige verschil dat ik een andere frequentielijst moet hebben? En waar kan ik deze eventueel vinden?
In mijn handleiding leg ik een methode uit die je kan gebruiken wanneer je geen frequentielijst hebt. Het duurt eenmaal zeer lang (waarschijnlijk meer dan 5 uur), maar daarna heb je ook alle zenders. Misschien is zo'n lijst ook wel op internet te vinden. Volgens een vogeltje op Internet heeft Kabel Noord (NetID 9101) dezelfde parameters voor DVB-C als Ziggo (64QAM frequentieindeling en 6875 symbol rate), dus je kan de handleiding volgen op dit gebied om zelf alle frequenties te vinden. Als je dit gaat doen, post dan ook meteen even het resultaat van je scanopdracht voor je medekijkers. :)
Koop de Phoenix-compatible kaartlezer welke je voor jezelf goed vindt werken. Beide kaartlezers die je noemt zijn te koop in buitenlandse winkels en hebben geen USB aansluiting voor data. Beiden hebben alleen een USB aansluiting voor stroom. Voor data hebben ze nog steeds een ouderwetse RS-232 poort nodig, iets dat niet altijd meer op moderne computers zit. Dit is het tegenovergestelde voor de Smargo Smartreader Plus, welke in Nederlandse webwinkels te koop is en op elke moderne computer bruikbaar is met behulp van één kabel voor zowel stroom als data.

Toch, al werkt een ouderwetse RS-232 smartcard reader voor je (of je hebt misschien nog zo'n model liggen), dan kan je die natuurlijk ook gebruiken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 05-07-2009 18:13 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 07:39
The Zep Man schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:08:
[...]
Koop de Phoenix-compatible kaartlezer welke je voor jezelf goed vindt werken.
Als het goed is werken ze gewoon allemaal.
Beide kaartlezers die je noemt zijn te koop in buitenlandse winkels
Natuurlijk. Nooit in Nederland shoppen voor curiositeiten anders betaal je bijna altijd teveel.
en hebben geen USB aansluiting voor data. Beiden hebben alleen een USB aansluiting voor stroom.
Die smargo zal ook een RS232 aansluiting emuleren. Hetzelfde kan je dus bereiken met een USB>RS232 verloop bij een gewone kaartlezer.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

W3ird_N3rd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:33:
Die smargo zal ook een RS232 aansluiting emuleren. Hetzelfde kan je dus bereiken met een USB>RS232 verloop bij een gewone kaartlezer.
Behalve dat je dan nog steeds twee apparaten moet kopen (de kaartlezer en de converter) en dat de kaartlezer nog steeds twee stekkers nodig heeft (een USB->RS-232 converter vervangt niet de eis van een aparte voeding voor het RS-232 apparaat). Natuurlijk kan je hiervoor zelf gaan knutselen, maar dat is niet iets voor de gemiddelde gebruiker (=de grootste doelgroep, en de doelgroep van mijn handleiding). Bovendien is het in het verleden wel eens voorgekomen dat bepaalde (chipsets in) converters niet goed samenwerken met bepaalde RS-232 apparatuur.

Daarom kies ik een standaard product dat zichzelf al bewezen heeft, gebruiksvriendelijk en kant-en-klaar is, wat sowieso op de computer van de gebruiker zal werken zonder extra's te kopen, waarop de gebruiker Nederlandse webwinkelgarantie (afkoelperiode) kan krijgen, wat redelijk toekomst bestendig is en wat niet te duur is (volgens mij is er geen goedkopere USB Phoenix-compatible smartcard reader).

Als je inderdaad een expert bent op dit gebied, dan heb je natuurlijk je eigen oplossing en dan is mijn handleiding ook niet voor jou gemaakt. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 05-07-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 15:32

t-x-m

.NET Nerd

Mooie blogpost, zou tof zijn er als (natuurlijk niet met vergelijkbare methodiek) zo'n duidelijke howto komt voor tele2 TV... :) Maar daarvoor ben ik hier natuurlijk aan het verkeerde adres...

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
The Zep Man schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:41:
[...]
Behalve dat je dan nog steeds twee apparaten moet kopen (de kaartlezer en de converter) en dat de kaartlezer nog steeds twee stekkers nodig heeft (een USB->RS-232 converter vervangt niet de eis van een aparte voeding voor het RS-232 apparaat).
Dan kost het twee USB-poorten of een hubje, so what?
Natuurlijk kan je hiervoor zelf gaan knutselen,
Knutselen durf ik het niet te noemen eigenlijk. Zelf een Phoenixlezer in elkaar solderen, dat is knutselen (en daar zijn ook instructies voor te vinden).
maar dat is niet iets voor de gemiddelde gebruiker (=de grootste doelgroep, en de doelgroep van mijn handleiding).
De gemiddelde gebruiker gaat niet eens met een cardserver aan de slag maar koopt gewoon een Alphacrypt.

Als je al die software kan installeren ben je ook capabel genoeg om twee extra stekkertjes in te pluggen.
Bovendien is het in het verleden wel eens voorgekomen dat bepaalde (chipsets in) converters niet goed samenwerken met bepaalde RS-232 apparatuur.
Mijn Profilic 2303 heeft wat dat betreft nooit problemen gegeven maar daar heb ik idd ook wel eens over gelezen.
Daarom kies ik een standaard product dat zichzelf al bewezen heeft, gebruiksvriendelijk en kant-en-klaar is, wat sowieso op de computer van de gebruiker zal werken zonder extra's te kopen, waarop de gebruiker Nederlandse webwinkelgarantie (afkoelperiode) kan krijgen,
Of je een RS232 poort hebt moet je gewoon vantevoren checken (header is vaak sowieso aanwezig), en garantie.. Sja, ik ga zulke dingen toch niet terugsturen. Gezien de verzendkosten kan je ze dan vaak beter in V&A gaan slijten.
wat redelijk toekomst bestendig is
Onzin, dat ding is net zo toekomst bestendig als een willekeurige goedkope kaartlezer. De software is de beperking, als Ziggo dingen uit gaat spoken waardoor dit niet meer werkt dan werkt het meteen met geen enkele kaartlezer meer.
en wat niet te duur is (volgens mij is er geen goedkopere USB Phoenix-compatible smartcard reader).

Als je inderdaad een expert bent op dit gebied, dan heb je natuurlijk je eigen oplossing en dan is mijn handleiding ook niet voor jou gemaakt. ;)
Ik heb sowieso al niks aan een handleiding voor Windows. :P
t-x-m schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:05:
Mooie blogpost, zou tof zijn er als (natuurlijk niet met vergelijkbare methodiek) zo'n duidelijke howto komt voor tele2 TV... :) Maar daarvoor ben ik hier natuurlijk aan het verkeerde adres...
IPTV is geen DVB, het gebruikt niet eens een open standaard. Daar valt zo dus niks mee aan te vangen helaas en hoort ook niet in dit topic.

Ik twijfel al een tijd of het wel een goed idee is om dit soort handleidingen te schrijven: als dit meer mainstream zou worden gaan providers mogelijk ook meer doen om het te voorkomen. Nu deze handleiding er toch al is ga ik misschien binnenkort iets vergelijkbaars beschrijven voor Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

W3ird_N3rd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:16:
[...]

Dan kost het twee USB-poorten of een hubje, so what?
Twee blijft meer dan één.
[...]

Knutselen durf ik het niet te noemen eigenlijk. Zelf een Phoenixlezer in elkaar solderen, dat is knutselen (en daar zijn ook instructies voor te vinden).
Met 'knutselen' bedoel ik zelf een methode verzinnen om een converter en een RS-232-compatible apparaat via één USB aansluiting aan te sluiten.
[...]

De gemiddelde gebruiker gaat niet eens met een cardserver aan de slag maar koopt gewoon een Alphacrypt.
Een gemiddelde gebruiker gaat normaals ook niet voor een HTPC welke DVB-C kan decoderen en koopt hoogstens een AlphaCrypt voor zijn appliances (terecht). Als een gemiddelde gebruiker toch besluit om te gaan experimenteren met een PC en DVB-C, dan kan die mijn handleiding gebruiken voor een start of voor een totaaloplossing zonder dure AlphaCrypts te kopen.
Als je al die software kan installeren ben je ook capabel genoeg om twee extra stekkertjes in te pluggen.
Maar je moet wel weten waarvoor die twee extra stekkertjes staan, wat ze doen, wat compatible is... Met 1 enkel product heeft de gebruiker dat niet.
[...]

Mijn Profilic 2303 heeft wat dat betreft nooit problemen gegeven maar daar heb ik idd ook wel eens over gelezen.
Er zijn veel verschillende USB-RS-232 converters. Sommige werken beter dan anderen en aan de buitenkant is vaak (helaas) niet te zien welke chipset in welke converter gebruikt wordt. Ja, je kan dit uit de driverbestanden halen, maar dat is niet echt iets voor een eindgebruiker.
Of je een RS232 poort hebt moet je gewoon vantevoren checken (header is vaak sowieso aanwezig), en garantie.. Sja, ik ga zulke dingen toch niet terugsturen. Gezien de verzendkosten kan je ze dan vaak beter in V&A gaan slijten.
Ik hoop dan wel dat je aangeeft wat er mis is met het product. ;)
[...]

Onzin, dat ding is net zo toekomst bestendig als een willekeurige goedkope kaartlezer. De software is de beperking, als Ziggo dingen uit gaat spoken waardoor dit niet meer werkt dan werkt het meteen met geen enkele kaartlezer meer.
Ik doelde niet op de toekomstige ontwikkelingen op DVB-C vlak. Ik doelde op dat USB altijd backwards compatible zal zijn en dat RS-232 aansluitingen verdwijnen.
[...]

Ik heb sowieso al niks aan een handleiding voor Windows. :P
Kijk, daar heb jij het al. Je bent niet de doelgroep voor mijn handleiding en hebt hier al voldoende tijd aan besteed om voor jezelf tot een werkende oplossing te komen. ;)
[...]

IPTV is geen DVB, het gebruikt niet eens een open standaard. Daar valt zo dus niks mee aan te vangen helaas en hoort ook niet in dit topic.

Ik twijfel al een tijd of het wel een goed idee is om dit soort handleidingen te schrijven: als dit meer mainstream zou worden gaan providers mogelijk ook meer doen om het te voorkomen. Nu deze handleiding er toch al is ga ik misschien binnenkort iets vergelijkbaars beschrijven voor Digitenne.
Dit is een geval van "security through obscurity". Door kennis te onthouden, hou je beveiliging (in dit geval van de informatie over het één of het ander) niet in stand. Kijk maar naar de beveiliging welke Ziggo implementeert in hun manier om via DVB-C digitale televisie aan te bieden. Deze beveiliging was niet standaard en obscuur, maar er is toch omheen gewerkt om meer te bereiken dan dat mogelijk is en ondersteund wordt. Als de programma's (zoals card sharing servers en clients) gebaseerd op deze kennis niet gemaakt en verspreid werden, dan kon niemand hiervan gebruik maken.

Bovendien, alle kennis die gebruikt is in mijn handleiding is al aanwezig op het internet. Ik heb het alleen gestructureerd. Ook weet Ziggo dit allang al. Ze zullen echter hun roadmap hier niet op gaan aanpassen omdat in plaats van 1% van hun klanten plots 3% van hun klanten van deze methode gebruik maken. Al komen er maatregelen tegen het gebruik van digitale televisie op deze manier, dan zullen deze niet eerder komen door mijn handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:35
Zullen we deze zinloze discussie laten rusten?

Ik weet niet wat W3ird_N3rd wil bereiken; als jij graag RS232 poorten wil blijven gebruiken, ga je gang, maar laat ons lekker gebruik maken van USB. Wij geven liever een paar tientjes meer uit voor een simpeler apparaat. Dat jij dat niet doet hoef je niet zo enorm te verkondigen hier.

The Zep Man heeft gewoon een hele fijne handleiding in elkaar gedraaid en hoeft zich helemaal niet te verdedigen of te verantwoorden aan wie dan ook. De één z'n RS232 is de ander z'n USB. Dus zet die discussie liever helemaal niet meer voort, totaal zinloos.

Overigens zou ik voor Ziggo slechts één reden zien om deze manier van DVB-C ontvangen tegen te gaan, en dat is als de content-boeren gebruik gaan maken van opname-restricties. Maar of dat soort restricties uberhaupt wel legaal zijn, is natuurlijk ook een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Met 'knutselen' bedoel ik zelf een methode verzinnen om een converter en een RS-232-compatible apparaat via één USB aansluiting aan te sluiten.
Waarom zou je alles met alle geweld op één USB aansluiting aan willen sluiten? Het gemiddelde moederbord heeft er al 8-10 tegenwoordig.

En dan gaat IceEyz zeggen dat ik iets wil bereiken, als ik niet beter zou weten zou ik eerder denken dat jij de Smargo loopt te verdedigen.

Ik weet niet hoe dit zit, begrijp best dat je tevreden bent over dat ding, begrijp best dat je hem aan zal raden aangezien je hem getest hebt, maar dit soort argumenten (who cares of zo'n ding 1 of 2 USB poorten nodig heeft?) doen me afvragen waarom het apparaat zò de hemel in geprezen moet worden.
IceEyz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:03:
Ik weet niet wat W3ird_N3rd wil bereiken;
Een goedkopere oplossing aanbieden. Ik weet niet wat jullie willen bereiken door de smargo maar te blijven verdedigen? Als je wel een RS232 poort hebt zijn er veel goedkopere oplossingen.
als jij graag RS232 poorten wil blijven gebruiken, ga je gang, maar laat ons lekker gebruik maken van USB. Wij geven liever een paar tientjes meer uit voor een simpeler apparaat. Dat jij dat niet doet hoef je niet zo enorm te verkondigen hier.
Zucht.. Vroeger zaten er nog tweakers op dit forum. Verschillende apparaten vergelijken, mogelijkheden unlocken en als er verschillende apparaten op de markt zijn die eigenlijk precies hetzelfde kunnen, dan zochten we dat uit zodat we de beste keuze konden maken.

Die spirit is blijkbaar vergaan.
The Zep Man heeft gewoon een hele fijne handleiding in elkaar gedraaid en hoeft zich helemaal niet te verdedigen of te verantwoorden aan wie dan ook.
Gewoon "idd, als je nog een RS232 poort hebt is dat een goedkopere oplossing" was OK geweest.
De één z'n RS232 is de ander z'n USB. Dus zet die discussie liever helemaal niet meer voort, totaal zinloos.
Onzin. Ik gebruik ook voor vanalles en nogwat USB. Maar een Phoenixlezer kàn alleen maar via RS232 werken, al dan niet met een converter die in de Smargo dus is ingebouwd. Maar als je RS232-poort toch ongebruikt is ben je een stuk goedkoper af met een lezer zonder die converter.

Maar laat maar rusten verder. Ik wil iedereen aanraden om de Smargo te kopen. De Smargo kan je gewoon in een Nederlandse winkel kopen met garantie, kan met één kabel aangesloten worden en heeft geen RS232 poort nodig die moderne computers vaak niet meer hebben. Dat is de €20 extra meer dan waard.

Ik zou Zep Man dan ook willen vragen de links naar alternatieven uit de quote van mijn post weg te halen, er komen alleen maar problemen van als je zo'n goedkoop ding koopt.
Overigens zou ik voor Ziggo slechts één reden zien om deze manier van DVB-C ontvangen tegen te gaan, en dat is als de content-boeren gebruik gaan maken van opname-restricties. Maar of dat soort restricties uberhaupt wel legaal zijn, is natuurlijk ook een vraag.
Met de Alphacrypt kon je ook al alles opnemen. Er is echter nog een reden, nog belangrijker: met deze techniek kan je naar meer dan één client tegelijk sharen met iets meer moeite. Naar heel veel meer dan één tegelijk zelfs. Bijzonder veel meer.

Mocht op een gegeven moment Marktplaats uitpuilen van de Dreamboxen dan kan je wel raden wat er gaat gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 06-07-2009 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

W3ird_N3rd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 03:48:
Onzin. Ik gebruik ook voor vanalles en nogwat USB. Maar een Phoenixlezer kàn alleen maar via RS232 werken, al dan niet met een converter die in de Smargo dus is ingebouwd. Maar als je RS232-poort toch ongebruikt is ben je een stuk goedkoper af met een lezer zonder die converter.
offtopic:
Dat is geen RS-232 maar TTL, gekeken naar de gebruikte voltages van de componenten. Dat je een COM poort nodig hebt, dat klopt.
Ik zou Zep Man dan ook willen vragen de links naar alternatieven uit de quote van mijn post weg te halen, er komen alleen maar problemen van als je zo'n goedkoop ding koopt.
Nou niet meteen zo negatief doen. Dit topic is voor discussie en vragen over het onderwerp. Alternatieve smartcard readers horen daar ook bij. Ik noem het alleen niet in de handleiding, zodat een tweaker zich hierin meer moet verdiepen en zo de voor- en nadelen voor zichzelf kan afwegen.
Met de Alphacrypt kon je ook al alles opnemen. Er is echter nog een reden, nog belangrijker: met deze techniek kan je naar meer dan één client tegelijk sharen met iets meer moeite. Naar heel veel meer dan één tegelijk zelfs. Bijzonder veel meer.
Nog een subtiel verschil met de AlphaCrypt: die werkt maar met één TV-kaart (met een CI-slot). En dat je met 'bijzonder veel meer clients' kan delen met card sharing... als iemand veel clients in huis hebt, dan mag dit gewoon.

Het wordt een andere zaak al zou iemand zijn smartcard delen tussen huishoudens (bijvoorbeeld via het internet). Dit mag gewoon niet. Je abonnement sluit je per huis(houden) af, dus daarbinnen mag de houder zijn/haar abonnement gebruiken. En wat je in je eigen huis met je abonnement doet, daar mag Ziggo niets van zeggen (behalve dat ze het niet ondersteunen). Pas wanneer het abonnement buiten de deur gedeeld wordt, kan er gesproken worden van een vorm van 'zwartkijken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

The Zep Man schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:27:
En zoals ik had beloofd: de handleiding voor Ziggo digitale TV op de PC met behulp van MediaPortal.

Volgend project met betrekking tot digitale televisie van Ziggo heeft iets met 'NMT' te maken.
Als ik zo'n smartcard reader zou kopen, zou ik die dan ook kunnen gebruiken in combinatie met een Digitenne smartcard (conax)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 206724 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:31:
[...]

Als ik zo'n smartcard reader zou kopen, zou ik die dan ook kunnen gebruiken in combinatie met een Digitenne smartcard (conax)?
Beetje off-topic, niet? ;)

Als je voor Conax een Phoenix-compatible smartcard reader nodig hebt (antwoord: ja), dan zou de genoemde Smargo Smartreader Plus daarvoor kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307302

En zoals ik had beloofd: de handleiding voor Ziggo digitale TV op de PC met behulp van MediaPortal.

Volgend project met betrekking tot digitale televisie van Ziggo heeft iets met 'NMT' te maken.
Mooie handleiding, thanks! Een jaartje geleden probeerde ik deze setup in GBPVR aan te praat te krijgen, maar kreeg het nooit stabiel. Opnames startten soms veel te laat, omdat newcs en acamd minuten bezig waren om de juiste key de smartcard in te sturen. De kaart was namelijk enige tijd niet geupdate, omdat ik niet de hele tijd aan het kijken of opnemen was. Heb jij dit probleem nu niet in Mediaportal?

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 307302 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:35:
[...]

Mooie handleiding, thanks! Een jaartje geleden probeerde ik deze setup in GBPVR aan te praat te krijgen, maar kreeg het nooit stabiel. Opnames startten soms veel te laat, omdat newcs en acamd minuten bezig waren om de juiste key de smartcard in te sturen. De kaart was namelijk enige tijd niet geupdate, omdat ik niet de hele tijd aan het kijken of opnemen was. Heb jij dit probleem nu niet in Mediaportal?

Chris
Met deze configuratie wordt de smartcard up-to-date gehouden via de card sharing client (ACamd) en server (NewCS) omdat EMM (Entitlement Management Message) ondersteund wordt en aan staat. Ook haalt MediaPortal standaard EPG-gegevens op wanneer het niets aan het doen is, dus misschien dat dat ook helpt. Ik heb er in ieder geval nog geen problemen mee gehad. Als ik MediaPortal TV Server herstart, dan duurt het overschakelen naar een gecodeerd kanaal de eerste keer ongeveer 5 seconden. Hierna zappen kost ongeveer 2,5 seconden (maakt niet uit hoe lang de server al aanstaat). Voor elke ACamd plugin die verbind met NewCS wordt er éénmaal door NewCS een onschuldige 'NOT OK" gegeven voordat er meteen een 'OK' gegeven wordt. Hierna blijft het ook stabiel.

Ik heb recentelijk GBPVR geprobeerd, maar ik krijg dat pakket niet stabiel. Ten eerste wordt mijn DVB-C kaart niet ondersteund en moet ik die handmatig toevoegen (wat op zich niet zo erg is), ten tweede krijg ik geen kanalen door tijdens het scannen (waarbij ik de juiste parameters en frequenties gebruik) en wordt ik ook nog eens aan het einde van het scannen soms getrakteerd op een .NET foutmelding. Ik had verwacht dat GBPVR stabieler was dan MediaPortal, maar misschien is dat toch niet zo. In ieder geval: hier ga ik binnenkort verder mee experimenteren. Het kan namelijk nog aan mijn eigen configuratie liggen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 06-07-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de heldere uitleg. Ik ga het eens proberen met Mediaportal. De stabiliteit van Mediaportal's TV server doet niet onder voor GBPVR. Voordeel van GBPVR is de ondersteuning voor de Popcorn Hour en andere NMT's. Ik heb de volledige GUI beschikbaar bij mijn TV, wat helaas met Mediaportal (nog) niet mogelijk is zonder HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 307302 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:35:
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik ga het eens proberen met Mediaportal. De stabiliteit van Mediaportal's TV server doet niet onder voor GBPVR. Voordeel van GBPVR is de ondersteuning voor de Popcorn Hour en andere NMT's. Ik heb de volledige GUI beschikbaar bij mijn TV, wat helaas met Mediaportal (nog) niet mogelijk is zonder HTPC.
Dat is ook de primaire reden waarom ik met GBPVR aan het experimenteren ben. Ik vind alleen dat het pakket op bepaalde gebieden achterloopt (geen universele BDA ondersteuning, geen strikte scheiding tussen TV deel en Media Center deel zoals MediaPortal dat heeft) terwijl het op bepaalde gebieden zoveel potentie heeft (alternatieve clients).

De ontwikkelaars van MediaPortal zijn nogal huiverig voor ondersteuning van third-party clients. En dat is jammer. Zelfs voor MediaPortal 2 schijnt het niet echt een hot-item te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
@Zep Man:

Enorm bedankt voor de handleiding, liep ook tegen de "flarden" aan, maar had te weinig tijd om de puzzelstukjes samen te gaan leggen...

Ik loop echter tegen een issue aan met de installatie van de mdapifilter die ik van je skydrive heb gedownload.
Er zou een folder mdplugins moeten verschijnen in de tvserver map, maar deze krijg ik dus niet. Ik zie in de sourcefile ook de bestanden (bijv mdapifilter.ini) niet staan.

[edit] ik gebruik trouwens de Alphaversie

Heb ik iets gemist?

Alvast dank voor je hulp!

Eric

[ Voor 4% gewijzigd door Likos op 08-07-2009 12:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Likoning schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:56:
Ik loop echter tegen een issue aan met de installatie van de mdapifilter die ik van je skydrive heb gedownload.
Er zou een folder mdplugins moeten verschijnen in de tvserver map, maar deze krijg ik dus niet. Ik zie in de sourcefile ook de bestanden (bijv mdapifilter.ini) niet staan.
Er zaten twee typo's in meegeleverde scripts.

Hier is een verbeterde versie, welke nu in de handleiding is opgenomen. Overschrijf de oude bestanden in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server (of waar je MediaPortal TV Server installatie ook is) met de bestanden uit dit archief en probeer MDAPIfilter-Register.cmd nog eens te starten.

Naast de nu wel werkende scripts bevat deze nu ook de nieuwste versie van MDAPI Filter.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 08-07-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 20:33

2 vragen m.b.t. de handleiding voor ZIGGO digitale TV op de PC m.b.v. mediaportal:
Moet de werkende en geactiveerde ZIGGO-kaart altijd in de cardreader blijven zitten?
Is deze methode meer futureproof t.o.v. de duurdere Alphavrypt-methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likos
  • Laatst online: 03-04-2024
The Zep Man schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:29:
[...]
Er zaten twee typo's in meegeleverde scripts.

Hier is een verbeterde versie, welke nu in de handleiding is opgenomen. Overschrijf de oude bestanden in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server (of waar je MediaPortal TV Server installatie ook is) met de bestanden uit dit archief en probeer MDAPIfilter-Register.cmd nog eens te starten.

Naast de nu wel werkende scripts bevat deze nu ook de nieuwste versie van MDAPI Filter.
Ik had de typo's gevonden, wilde ik hier net gaan posten toen ik jouw antwoord zag staan :)

Ik loop nu tegen een probleempje aan met mijn infinity USB phoenix cardreader, heb deze op virtual com mode draaien, echter, ik krijg een reset failed waar ik de 'caid' waarde zou moeten zien. Best een hoop over te vinden op het net, maar 99% linux gebruikers.
Íemand hier ervaring met deze reader icm Newcs en een ziggokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartjedj
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 21:11
Wow, da's een mooie handleiding :)
However, Ik ben in het bezit van een drietal cardreaders: (allemaal van oude bank-software-pakketten)

Smart Mouse SM1, serieel
Gemplus twin, USB
Cardman 2020, usb
Ik verwacht dat eentje er toch wel zou werken, maar helaas :'(

Maar wat ik ook doe, ik krijg er geen com-poort bij. :(
Iemand enig idee wat ik fout (kan) doen?

Ik heb wel ondertussen alle drivers bij elkaar gescharreld, maar dit maakt niet uit.
(ps, alhoewel dit mijn eerste berichtje is, koekeloer ik al vele jaren elke dag op TK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aartjedj schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:05:
However, Ik ben in het bezit van een drietal cardreaders: (allemaal van oude bank-software-pakketten)

Smart Mouse SM1, serieel
Gemplus twin, USB
Cardman 2020, usb

Ik heb wel ondertussen alle drivers bij elkaar gescharreld, maar dit maakt niet uit.
(ps, alhoewel dit mijn eerste berichtje is, koekeloer ik al vele jaren elke dag op TK ;)
Smartmouse zou wellicht werken, dat lijkt op Phoenix als ik me goed herinner (al is het niet helemaal hetzelfde!). Maar dat is IIRC.

Hij moet dan alleen wel 6Mhz aankunnen voor Ziggo (Irdeto 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CAD-tekenaar schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:29:
[...]

2 vragen m.b.t. de handleiding voor ZIGGO digitale TV op de PC m.b.v. mediaportal:
Moet de werkende en geactiveerde ZIGGO-kaart altijd in de cardreader blijven zitten?
Ja, tenzij je even geen behoefte hebt aan het kijken van gecodeerde TV zenders via DVB-C op de PC. Dan kan je hem er gerust uithalen en ergens anders voor gebruiken.
Is deze methode meer futureproof t.o.v. de duurdere Alphavrypt-methode?
Nee. Zowel de AlphaCrypt als card sharing maken van dezelfde methode gebruik. Enig verschil is dat de AlphaCrypt dit in een aparte hardware-module doet en dat card sharing dit in software doet. Voordelen van software zijn dat het minder kost, dat het flexibeler is en dat je minder zal verliezen wanneer Ziggo ooit zou besluiten om hun coderingsmethodes te veranderen.
Smart Mouse SM1, serieel
Gemplus twin, USB
Cardman 2020, usb

Ik heb geen ervaring met andere smartcard readers en kan hier dus ook geen ondersteuning op geven. Echter, misschien wel een hint: die Smart Mouse is al serieel. Er "komt" geen COM-poort bij als je deze direct aansluit op een RS-232 aansluiting van een PC: die moet er al zijn. Kijk even in Device Manager/Apparaatbeheer of je daar een COM-poort ziet. Zo niet, kijk dan even in je BIOS of deze misschien uit staat.

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 09-07-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

The Zep Man schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:28:
Ja, tenzij je even geen behoefte hebt aan het kijken van gecodeerde TV zenders via DVB-C op de PC. Dan kan je hem er gerust uithalen en ergens anders voor gebruiken.
Verbeter me wanneer ik het verkeerd heb, maar af en toe worden er ook updates naar je smartcard gestuurd (verversen van je abbo bv). Werkt dat ook in de opstelling met een cardreader? Of moet je daarvoor je card af en toe in een normale decoder steken?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Janoz schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:55:
[...]

Verbeter me wanneer ik het verkeerd heb, maar af en toe worden er ook updates naar je smartcard gestuurd (verversen van je abbo bv). Werkt dat ook in de opstelling met een cardreader? Of moet je daarvoor je card af en toe in een normale decoder steken?
Ja, dat werkt ook met een cardreader (Acamd ondersteunt dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Janoz schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:55:
[...]

In een eerdere reactie legde ik dit al uit.
The Zep Man schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:25:
[...]
Met deze configuratie wordt de smartcard up-to-date gehouden via de card sharing client (ACamd) en server (NewCS) omdat EMM (Entitlement Management Message) ondersteund wordt en aan staat.
Het is dus niet nodig om de smartcard van tijd tot tijd in een decoder te stoppen om hem opnieuw te activeren. Toch zou ik een eventuele Ziggo gecertificeerde decoder achter de hand houden voor diagnostische doeleinden. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 09-07-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Edd

Ik heb een vraagje..
Ik heb de blog van The Zep Man gelezen en vond het natuurlijk wel een goed idee om het zelf ook te doen. Dus heb een Cinergy C PCI HD kaart en Smargo Smartcard reader gekocht en aangesloten. Ik heb uiteraard daarna de blog van The Zep Man netjes gevolgd en gedaan zoals beschreven.

Echter heb ik het volgende probleem:
Wanneer ik een kanaal wil bekijken die gecodeerd is (de laatste stap in de blog voor het controleren of alles werkt) komt de Configuration tool van MediaPortal met een UnknownError en de TVService stopt ermee. Vanuit de logs kan ik niets bijzonders zien mbt foutmeldingen, maar wel dat de Acamd plugin wordt aangeroepen. Wat me wel opvalt is dat ik niets voorbij zie komen qua meldingen in newcs.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ter info: Ik draai het geheel op Vista x64 en de Firewall staat al uit.

OK, gevonden! Probleempje met de registratie van de TV-kaart in de MediaPortal bleek het probleem. DB leeggegooid en opnieuw begonnen en nu werkt het!

[ Voor 8% gewijzigd door Edd op 10-07-2009 00:52 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartjedj
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 21:11
The Zep Man schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:28:
[...]
Ik heb geen ervaring met andere smartcard readers en kan hier dus ook geen ondersteuning op geven. Echter, misschien wel een hint: die Smart Mouse is al serieel. Er "komt" geen COM-poort bij als je deze direct aansluit op een RS-232 aansluiting van een PC: die moet er al zijn. Kijk even in Device Manager/Apparaatbeheer of je daar een COM-poort ziet. Zo niet, kijk dan even in je BIOS of deze misschien uit staat.
Dank voor je antwoord, W3ird_N3rd ook .
Inmiddels al weer verder gegoogled en wat blijkt:
Sinds SP2 ondersteunt XP geen non-PnP seriële hardware meer, en ik kan verder niets meer vinden. :'(
Voor de 2 USB-readers kan ik geen software vinden die ook een COM-poort aanmaken. :'(

Dus wordt het toch een nieuwe kopen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309701

Naar aanleiding van de manual Ziggo digitale TV op de PC ben ik aan de slag gegaan. Ik kom helaas niet verder dan newcs. Dit crasht bij het initialiseren van de Smargo cardreader. Misschien kan iemand me verder helpen.

De crash treedt op na de regel logging: [ Phoenix ] Setting baud rate to 16457. Het enige verschil met het voorbeeld in de manual is dat telnet een sessie opent op port 0 ipv 1001.

Ik heb al veel settings etc. geprobeerd. O.a. de frequentie terug van 6 naar 3.57 MHz. De cardreader FW is versie 1.3. Mijn smartcard is een wat oudere (5 jaar?) van @home (in brabant)

Hopelijk weet iemand raad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 309701 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:29:
Naar aanleiding van de manual Ziggo digitale TV op de PC ben ik aan de slag gegaan. Ik kom helaas niet verder dan newcs. Dit crasht bij het initialiseren van de Smargo cardreader. Misschien kan iemand me verder helpen.

De crash treedt op na de regel logging: [ Phoenix ] Setting baud rate to 16457. Het enige verschil met het voorbeeld in de manual is dat telnet een sessie opent op port 0 ipv 1001.
Gebruik je de laatste driver, zoals aangegeven in de handleiding? Ik weet dat met oudere FTDI's drivers vaak instant freezes konden voorkomen, maar met de nieuwste is mij dat nog niet gelukt (zeer stabiel). En welk OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 309701 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:29:

Ik heb al veel settings etc. geprobeerd. O.a. de frequentie terug van 6 naar 3.57 MHz. De cardreader FW is versie 1.3. Mijn smartcard is een wat oudere (5 jaar?) van @home (in brabant)

Hopelijk weet iemand raad!
Even uit mijn hoofd, de Ziggo (en voorheen @home/Casema/Multikabel) smartcards hebben een speciale code (key) nodig. Die krijgen ze van de ontvanger, en de Alphacrypt als uitzondering kan ook in die code voorzien (of weet die te omzeilen.. who knows). Daarom werkt een standaard Irdeto module ook niet.

In de manual van de Zep Man zal ook wel iets staan over het toevoegen van deze key, zo niet, dan zal die tegenwoordig wel standaard in newcs zitten.

Bij mijn weten is deze key niet voor alle series smartcards hetzelfde. Het kan dus best dat een oudere kaart niet met een moderne key werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 10:50:
Bij mijn weten is deze key niet voor alle series smartcards hetzelfde. Het kan dus best dat een oudere kaart niet met een moderne key werkt.
Klopt. Deze keys zijn doorgaans terug te vinden op sat4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gebuik zelf met een 4107 kaartje de irdeto-camkey en irdeto-camkey-data die in deze post van mrphilip in ditzelfde topic staat. Druk op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/admin_open.gif om de post helemaal uit te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 10:50:
[...]

Even uit mijn hoofd, de Ziggo (en voorheen @home/Casema/Multikabel) smartcards hebben een speciale code (key) nodig. Die krijgen ze van de ontvanger, en de Alphacrypt als uitzondering kan ook in die code voorzien (of weet die te omzeilen.. who knows). Daarom werkt een standaard Irdeto module ook niet.

In de manual van de Zep Man zal ook wel iets staan over het toevoegen van deze key, zo niet, dan zal die tegenwoordig wel standaard in newcs zitten.

De benodigde informatie zit in de aangeleverde configuratiebestanden. Ik zag geen reden om de gebruiker op te zadelen met het handmatig toevoegen van statische informatie. Overigens is dit niet de reden waarom een computer zou crashen. NewCS, wat draait in user-space, laat Windows niet crashen. Dat komt door een driver of iets anders wat direct met de kernel kan communiceren.
Nielson schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:25:
Gebuik zelf met een 4107 kaartje de irdeto-camkey en irdeto-camkey-data die in deze post van mrphilip in ditzelfde topic staat. Druk op [afbeelding] om de post helemaal uit te klappen.
In mijn configuratie komen dezelfde sleutels voor (key en key-data) voor een ander CAID. Volgens mij zijn andere sleutels ook niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 11-07-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
The Zep Man schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:35:
[...]
De benodigde informatie zit in de aangeleverde configuratiebestanden. Ik zag geen reden om de gebruiker op te zadelen met het handmatig toevoegen van statische informatie. Overigens is dit niet de reden waarom een computer zou crashen. NewCS, wat draait in user-space, laat Windows niet crashen. Dat komt door een driver of iets anders wat direct met de kernel kan communiceren.
Wat ik van fenschop's post begrijp crasht zijn OS helemaal niet, alleen newcs. En de definitie van "crashen" is daarin niet duidelijk. Als er geen nieuwe berichten meer komen hoeft dat ook niet te zeggen dat het is gecrasht, maar mogelijk ervaart hij dat wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Wat ik van fenschop's post begrijp crasht zijn OS helemaal niet, alleen newcs. En de definitie van "crashen" is daarin niet duidelijk. Als er geen nieuwe berichten meer komen hoeft dat ook niet te zeggen dat het is gecrasht, maar mogelijk ervaart hij dat wel zo.
Dat klopt. Maar dan nog denk ik dat het probleem niet aan de sleutels ligt. De crash vindt daarvoor te vroeg plaats (met het openen van een verbinding naar de smartcard reader. Ook geeft NewCS volgens mij een foutmelding bij het gebruik van verkeerde sleutels in plaats van te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 19:14

gjs

Scoobydoobydoo

Smart Mouse SM1, serieel
Gemplus twin, USB
Cardman 2020, usb

Ik ben ook een hele tijd aan het pielen geweest met andere smartreaders zonder enig succes.
Uiteindelijk heb ik via ebay een Phoenix Violet (serieel) gekocht in de UK voor 15 euro, deze is standaard 3.57Mhz. Hier heb ik een hele tijd mee lopen klooien maar uiteindelijk werkt hij. Standaard werkt hij met NewCS (linux) en dmv een kristal (6Mhz) vervanging werkt hij ook met CCcam (linux). Officieel werkt IRdeto2 op 6MHz.

Die smartmouse sm1 (Fortis bank ?) heb ik volgens mij ook geprobeerd, hiermee kom je een heel eind, de kaart wordt wel gelezen maar niet geschreven volgens mij

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 12-07-2009 10:16 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 06:48
@The Zep Man

Puike handleiding en erg interessant!! Op het moment heb ik een floppyDTV met alpha maar wil eigenlijk een 2e tuner der bij.

Enige nadeel (in dit geval) is dat ik kijk met vista media center, hier wil ik eigenlijk ook gewoon bij blijven aangezien dit gewoon altijd werkt (en die ervaring heb ik met mediaportal niet).

Is dit uberhaupt mogelijk met vmc, of is dat een onbegonnen klus? dan komt er gewoon een extra floppy namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Zou de handleiding ook kunnen werken voor telenet/upc ?
In de readme van newcs staat er dat nagravision2/3 normaal ook zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Door de tweakblogs die ik vandaag gelezen heb over DVB-C is mijn enthousiasme groot en wil ik direct morgen naar de winkel en aan de slag.

Mijn setup gaat worden:

Software
VMC (indien nodig met TV Pack)
DVB Lnk
DVB Viewer Pro
ACAMD
NewCS (theoretisch niet nodig - ACAMD zou Smargo reader direct moeten kunnen lezen)

Hardware
Huidige HTPC met 4x een Cynergy DVB-C PCI HD (zie vraag3)
Smargo cardreader plus

Nu zit ik nog met een drietal vragen.
1. De eerste is wat off-topic. Werken de HD (H264) kanalen van Ziggo ook met VMC + tvpack (al dan niet met aangepaste dll) of werkt dit zonder aanpassingen in Windows 7?
Inmiddels ben ik erachter dat in MC7 natve H264 support zit in de beta, ik kan echter nog geen bron vinden overde RC en final. Immers zat in de tvpack het ook in de beta, maar in de final was h264 eruit gesloopt
2. Kan ik een geactiveerde en werkende smartcard van mijn buurman probleemloos gebruiken tijdens de installatie en setup van de opstelling?
3. Graag zou ik zo goedkoop mogelijk 4 tuners gebruiken. Zijn er dual PCIe tuners. 4x PCI past fysiek denk ik niet eens. In USB tuners heb ik niet veel vertrouwen. (usb wil wel eens hangen, standby trouble, fysiek ook geen sterke verbinding met dikke kabel eraan)

[ Voor 9% gewijzigd door siepeltjuh op 12-07-2009 21:10 ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb hier een HTPC staan met een FloppyDTV + Alphacrypt. Nu werkt dit allemaal perfect, maar ik wil graag Nederland 1, 2, 3 in HD. Dus ik ´Scan for more channels´, maar nee hoor. Hij vind er geen extra kanalen bij. Doe ik nu iets compleet fout, of zie ik iets over het hoofd?

Is er trouwens niet één of andere config-file die ik ergens kan dumpen waar alle channels in staan?

Edit: Ik gebruik WMC trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Emile|IA op 13-07-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-05 18:44
petillan schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:37:
Zou de handleiding ook kunnen werken voor telenet/upc ?
In de readme van newcs staat er dat nagravision2/3 normaal ook zou moeten werken.
UPC gebruikt de boxkey constructie van nagra en tenzij jij die op de een of andere manier uit je box weet te vissen heb je niks aan het feit dat je nagra kan decoderen. Dus dat gaat jammer genoeg niet werken.

Persoonlijk vind ik dat het verboden zou moeten worden om digitale tv te verspreiden wat kunstmatig alleen door settopboxen die je zelf levert ontvangen kan worden. Dat wil zeggen zoiets moet te ontvangen zijn met elke dvb-c compliant ontvanger met ci interface. (En dan ook tegen een redelijke prijs een cam+smartcard verkopen zoals CanalDigitaal en Digitenne doen) En ik zou daarbij nog wel willen zien dat wat men nu in het analoge pakket uitzend ook verplicht ongecodeerd digitaal wordt uitgezonden. Maar de politiek is hier in nederland zo ongelofelijk a-technisch dat de kabelaars alles kunnen maken met een beetje handig lullen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309701

The Zep Man schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:25:
[...]
Dat klopt. Maar dan nog denk ik dat het probleem niet aan de sleutels ligt. De crash vindt daarvoor te vroeg plaats (met het openen van een verbinding naar de smartcard reader. Ook geeft NewCS volgens mij een foutmelding bij het gebruik van verkeerde sleutels in plaats van te crashen.
Ik heb inmiddels wat verder geexperimenteert en dit is waar ik nu sta:
- newcs.exe crasht, houdt op te draaien, termineert ongewenst.
- windows XP (home edition NL) build 2600 (ik denk SP3).
- Ik heb diverse ouder newcs versies geprobeerd. Crashen allemaal.
- De drivers zijn de laatste FTDI drivers.
- Op een ander machine (Vista) werkt newcs met dezelfde kaartlezer en smartcard wel.
- Het verschil in beide installaties is alleen dat ik op de Vista machine Windows Update de driver heb laten vinden.
- Ik kan zo werken, maar ik had liever dat het goed ging met alles op mijn TV-server machine.

Mijn voorlopige conclusie is dat mijn wat oudere Pentium 4 en newcs elkaar gewoon niet mogen. Tja. Die dingen gebeuren.

Verder heb ik alles aan de praat. Ik kon met mijn Cinergy HTC USB XS drie nederlanden tegelijk opnemen, en ook Ned. 1,2 en3 kan ik met een basis abo in HD bekijken! Bedankt Zep Man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinrichnak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 11:30
The Zep Man schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:25:
[...]
Met deze configuratie wordt de smartcard up-to-date gehouden via de card sharing client (ACamd) en server (NewCS) omdat EMM (Entitlement Management Message) ondersteund wordt en aan staat. Ook haalt MediaPortal standaard EPG-gegevens op wanneer het niets aan het doen is, dus misschien dat dat ook helpt. Ik heb er in ieder geval nog geen problemen mee gehad. Als ik MediaPortal TV Server herstart, dan duurt het overschakelen naar een gecodeerd kanaal de eerste keer ongeveer 5 seconden. Hierna zappen kost ongeveer 2,5 seconden (maakt niet uit hoe lang de server al aanstaat). Voor elke ACamd plugin die verbind met NewCS wordt er éénmaal door NewCS een onschuldige 'NOT OK" gegeven voordat er meteen een 'OK' gegeven wordt. Hierna blijft het ook stabiel.
Het lijkt erop dat bij mij de smartcard niet up-to-date wordt gehouden. Mijn setup: NewCS -> DVBViewer met Acamd plugin. Ik heb een Smargo reader en draai Vista. Als ik de Ziggo smartcard eerst in een settop box steek, werkt de cardsharing setup daarna goed. Maar later krijg ik de melding "[ Newcamd ] ECM -> user (NOT OK) 0602 0000 1772" in het NewCS console bij alle gecodeerde kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

heinrichnak schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:44:
[...]

Het lijkt erop dat bij mij de smartcard niet up-to-date wordt gehouden. Mijn setup: NewCS -> DVBViewer met Acamd plugin. Ik heb een Smargo reader en draai Vista. Als ik de Ziggo smartcard eerst in een settop box steek, werkt de cardsharing setup daarna goed. Maar later krijg ik de melding "[ Newcamd ] ECM -> user (NOT OK) 0602 0000 1772" in het NewCS console bij alle gecodeerde kanalen.
Wat is "later" in tijd? En gebruik je de configuraties uit mijn blogpost? Heb je het CAID in cardclient.conf aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinrichnak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 11:30
Zodra NewCS enige tijd afgesloten geweest is, of als de machine in standby geweest is.
En gebruik je de configuraties uit mijn blogpost? Heb je het CAID in cardclient.conf aangepast?
Ja en ja. Dat blijkt volgens mij ook wel uit het feit dat het in eerste instantie wél werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hetzelfde gemerkt, maar dan zonder dat NewCS is afgesloten geweest. Het EPG vullen door Mediaportal helpt hierin wel (dan wordt er ook verbinding gemaakt met NewCS), maar op een gegevens moment is de EPG bijgewerkt en logt Mediaportal uit. De updates van Ziggo werken ook belachelijk kort. Ik heb 23 zenders ingesteld, hoeveel heb jij er, Zep Man? Want jij hebt er geen last van.
Overigens, volgens mij moet in Vista de map waarin Acamd staat volledig toegankelijk zijn, dus alle rechten voor de gebruiker. Anders loopt Mediaportal vast. Misschien iets voor de handleiding? Tevens werd de MDplugin map niet automatisch aangemaakt, maar handmatig aanmaken werkte vervolgens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

heinrichnak schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:08:
[...]

Zodra NewCS enige tijd afgesloten geweest is, of als de machine in standby geweest is.

[...]

Ja en ja. Dat blijkt volgens mij ook wel uit het feit dat het in eerste instantie wél werkt.
Met een foute cardclient.conf is het soms nog steeds mogelijk om (weliswaar onstabiel) beeld te decoderen.
Anoniem: 307302 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:50:
Ik heb hetzelfde gemerkt, maar dan zonder dat NewCS is afgesloten geweest. Het EPG vullen door Mediaportal helpt hierin wel (dan wordt er ook verbinding gemaakt met NewCS), maar op een gegevens moment is de EPG bijgewerkt en logt Mediaportal uit. De updates van Ziggo werken ook belachelijk kort. Ik heb 23 zenders ingesteld, hoeveel heb jij er, Zep Man? Want jij hebt er geen last van.
Welk CAID krijg je in NewCS uit je smartcard? Ik heb in totaal ongeveer 165 TV zenders en 90 radiokanalen.
Overigens, volgens mij moet in Vista de map waarin Acamd staat volledig toegankelijk zijn, dus alle rechten voor de gebruiker. Anders loopt Mediaportal vast. Misschien iets voor de handleiding? Tevens werd de MDplugin map niet automatisch aangemaakt, maar handmatig aanmaken werkte vervolgens prima.
Ik weet niet waarom de map "volledige toegankelijk" zou moeten zijn. Met normale gebruikersrechten zou het mogelijk moeten zijn om te lezen, te schrijven en uit te voeren. Heb je misschien UAC aanstaan en start je het filter installatie-script op zonder adminrechten? Wat het anders kan zijn is dat wanneer je het registreert met adminrechten, dat een gebruiker zonder adminrechten er geen gebruik van mag maken.

Wat iedereen even kan proberen is ACamd af te stellen om direct gebruik te maken van de smartcard reader om te kijken of het dan werkt en blijft werken.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 14-07-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:29:
[...]
Met een foute cardclient.conf is het soms nog steeds mogelijk om (weliswaar onstabiel) beeld te decoderen.

[...]

Welk CAID krijg je in NewCS uit je smartcard? Ik heb in totaal ongeveer 165 TV zenders en 90 radiokanalen.

[...]
Ik weet niet waarom de map "volledige toegankelijk" zou moeten zijn. Met normale gebruikersrechten zou het mogelijk moeten zijn om te lezen, te schrijven en uit te voeren. Heb je misschien UAC aanstaan en start je het filter installatie-script op zonder adminrechten? Wat het anders kan zijn is dat wanneer je het registreert met adminrechten, dat een gebruiker zonder adminrechten er geen gebruik van mag maken.
Voor mij is de oplossing dan meer zenders instellen (ik heb ook 0604), dan staat Mediaportal waarschijnlijk de hele tijd de EPG te updaten, waardoor de kaart ook geupdate wordt.
De map valt onder program files, en daardoor heb je daar volgens mij als normale gebruiker beperkte rechten. Acamd probeert gegevens weg te schrijven en dat lukt vervolgens niet, waardoor Mediaportal hangt. Ik vermoed ten minste dat het zoiets is, maar ik heb het niet uitgebreid getest. Ik heb gewoon de rechten op die map aangepast en hierna werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vergat te melden dat ik het installatiescript met adminrechten heb uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 307302 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:36:
[...]

Voor mij is de oplossing dan meer zenders instellen (ik heb ook 0604), dan staat Mediaportal waarschijnlijk de hele tijd de EPG te updaten, waardoor de kaart ook geupdate wordt.
Als bij mij TV-Service en NewCS een tijd uitstaan (bijvoorbeeld een avond) en ik start ze daarna op, dan werkt de smartcard meteen.

Probeer eens het volgende: de-installeer alles, zet UAC uit en gebruik een gebruiker met Administrator rechten om MP te installeren, de boel af te stellen en om daarna MP te gebruiken (dus alles met adminrechten). Hiermee sluiten we uit of het problemen met permissies zijn. Ik heb het namelijk niet uitgebreid getest onder Vista.

Mijn huidige configuratie (MediaPortal TV Server en card sharing server) draait in een XP-achtige omgeving. Als het blijkt dat Vista in het algemeen inderdaad problemen geeft dan zal ik hier naar kijkenn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:43:
[...]
Als bij mij TV-Service en NewCS een tijd uitstaan (bijvoorbeeld een avond) en ik start ze daarna op, dan werkt de smartcard meteen.

Probeer eens het volgende: de-installeer alles, zet UAC uit en gebruik een gebruiker met Administrator rechten om MP te installeren, de boel af te stellen en om daarna MP te gebruiken (dus alles met adminrechten). Hiermee sluiten we uit of het problemen met permissies zijn. Ik heb het namelijk niet uitgebreid getest onder Vista.

Mijn huidige configuratie (MediaPortal TV Server en card sharing server) draait in een XP-achtige omgeving. Als het blijkt dat Vista in het algemeen inderdaad problemen geeft dan zal ik hier naar kijkenn.
Het kan eigenlijk geen rechtenprobleem zijn, want dan zou het nooit werken. Maar dat het bij jou na een avondje uit staan meteen werkt kan mij alleen maar hoop geven. Ik had wat problemen met de laatste versie van NewCS (kreeg geen verbinding), ik gebruikte voor de laatste test versie 1.62 (gebruikte ik ook in GBPVR) en de kans dat dit het verschil maakt lijkt mij groter (excuses dat ik dit niet meldde). Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Weet iemand een goedkope plek om die Terratec Cinergy C PCI HD te kopen? De pricewatch vermeldt maar 2 (dure) winkels. Goedkoopste wat ik tot nu toe zelf heb kunnen vinden is 82 euro bij PcHut en 83 euro bij Komplett. Iemand een beter adres? Ik wil Zep Mans softcam oplossing proberen, dus ik zoek de versie zonder apart CI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 20:41
Uiteindelijk toch maar begonnen, de Terratec Cinergy was nogal duur. Dus heb ik een Technotrend TT-budget C-1501 gekocht bij cardwriter.nl, die hadden ook de cardreader. Ik zit alleen met het volgende probleem:

Voor iedereen die ook in kabelnoord gebied woont, zijn dit de gegevens die je nodig hebt om de kanelen te vinden:
caid: 0612
netid 9101
64 QAM
Symbol Rate 6875
Frequentie 242000khz

Installatie werkt, ik kan unscrambled kanelen zien zonder problemen. Hier zijn dat het info kanaal en TMF. Toen heb ik MDApi geinstalleerd in mediaportal, weer een kanaal proberen te bekijken, maar hij maakt niet de aangegeven map aan, wel de file. Met de geleverde configuratie de caid aangepast. Daarna geprobeerd te koppelen met newcd, maar ik krijg het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 17:04:28 ] [ Box detect ] Windows XP Build 2600
[ 17:04:28 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 17:04:28 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 17:04:28 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 17:04:28 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 17:04:28 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 17:04:28 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 17:04:28 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 17:04:28 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 17:04:28 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 17:04:28 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 17:04:30 ] [ Loader ] Unknown card
[ 17:04:30 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 17:04:30 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 17:04:30 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 17:04:30 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 17:04:30 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 17:04:30 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 17:04:32 ] [ ATR ] T=14  1etu=104.17us  Guardtime:17etu  WWT:9600etu
[ 17:04:32 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O   A C S   V 5 . 3
[ 17:04:32 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 17:04:32 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM3
[ 17:04:32 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 17:04:32 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
 ...
[ 17:04:33 ] [ Loader ] Card 0612 on port COM3 ready
[ 17:04:33 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 17:04:33 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
[ 17:05:02 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 17:05:02 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0612 0000 0065
[ 17:05:02 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0612 0000 0065
[ 17:07:22 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logout

En uiteraard meld mediaportal dat het kanaal gecodeerd is, wat kan ik proberen om dit op te lossen?

Edit: Dit zou ook wel eens een probleem kunnen opleveren:
2009-07-15 17:26:59.000000 [6]: mdplug: The mdplugin folder for this instance is : MDPlugins\TechnoTrend BDA/DVB Capture0

Een / in de foldernaam zou verklaren waarom die map niet verschijnt...

[ Voor 11% gewijzigd door Deikke op 16-07-2009 14:35 . Reden: Keys eruit gehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Tip: haal de unieke sleutels uit je NewCS log.

Wat je kan doen is MDAPICards.xml bewerken en de naam van de kaart handmatig aanpassen naar een naam zonder speciale tekens erin. Herstart daarna de TV Server en als het goed is moet bij het FTA timeshiften een folder met die naam (en een nummer) aangemaakt worden. Plak hierin Acamd met de juiste cardclient.conf.

Heb je ook het CAID ingevoerd in cardclient.conf? Werkt je kaart in een officiële decoder? Vergeet niet dat je alleen zenders kan kijken die bij je abonnement horen. Probeer Nederland 2 eens.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 15-07-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
OK, het werkt nu, waarom weet ik niet exact, nog steeds zonder die map, waar heb ik die nu precies voor nodig eigenlijk?

HD zenders zijn hier trouwens beetje raar paars/groen en dan loopt de pc na verloop van tijd vast. Timeshiften via manual control levert geen problemen op.

Welke unieke sleutels staan er in mijn NewCS log overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:57:
OK, het werkt nu, waarom weet ik niet exact, nog steeds zonder die map, waar heb ik die nu precies voor nodig eigenlijk?
De MDAPI-mappen zijn nodig als je meerdere zenders wilt opnemen en/of meerdere kaarten wilt gebruiken.
HD zenders zijn hier trouwens beetje raar paars/groen en dan loopt de pc na verloop van tijd vast. Timeshiften via manual control levert geen problemen op.
Dat ligt waarschijnlijk aan je codecs. Om dit te testen: programmeer om iets in HD op te nemen en speel het af met een applicatie die zijn eigen codecs meeleverd (zoals VLC).
Welke unieke sleutels staan er in mijn NewCS log overigens?
Elke waarde na het sleutelwoord "key". Zie de screenshot uit mijn handleiding van NewCS, welke geanonimiseerd is. Via deze sleutels kan (iemand die toegang heeft tot de gegevens van) je kabelprovider in theorie je identiteit achterhalen, doordat het unieke nummers voor je smartcard zijn (welke op je naam geregistreerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
The Zep Man schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:34:
[...]
De MDAPI-mappen zijn nodig als je meerdere zenders wilt opnemen en/of meerdere kaarten wilt gebruiken.

[...]
Dat ligt waarschijnlijk aan je codecs. Om dit te testen: programmeer om iets in HD op te nemen en speel het af met een applicatie die zijn eigen codecs meeleverd (zoals VLC).

[...]
Elke waarde na het sleutelwoord "key". Zie de screenshot uit mijn handleiding van NewCS, welke geanonimiseerd is. Via deze sleutels kan (iemand die toegang heeft tot de gegevens van) je kabelprovider in theorie je identiteit achterhalen, doordat het unieke nummers voor je smartcard zijn (welke op je naam geregistreerd is).
Toch doe ik niet illegaals, ik heb immers een abbonement voor digitale tv. Het feit dat de methode die hier genoemd wordt niet ondersteund wordt doet daar toch niks aan af?

Overigens heb ik een nieuwe smartcard aangeschaft en het blijkt dat deze alle zenders kan ontvangen, ik heb deze nog niet geactiveerd in een gewone decoder. Volgens de brochure die erbij zit is dit max 10 dagen dat dit zo is. Weet iemand hoe dit zit?

Een HD opname lukt inderdaad wel, en deze speelt MPC-HC gewoon ook af, ook met het timeshift bestand is niks mis. Dit terwijl ik met mediaportal dezelfde decoder gebruik. Ik zal eens een andere decoder voor hdtv nemen, mischien helpt dit. Het probleem lijkt wel aan de interne decoder op de videokaart te liggen, aangezien het beeld ook uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Toch doe ik niet illegaals, ik heb immers een abbonement voor digitale tv. Het feit dat de methode die hier genoemd wordt niet ondersteund wordt doet daar toch niks aan af?
Dat klopt. Wettelijk gezien doe jij niets illegaals. Echter, wat je doet komt misschien niet overeen met de gedachtengang/voorwaarden van je kabelprovider. Als je plots technische storingen krijgt onder één of ander slap excuus, moet je hier niet komen klagen. Ze kunnen op afstand smartcards onklaar maken (door niet meer de benodigde sleutels met het signaal mee te sturen).
Overigens heb ik een nieuwe smartcard aangeschaft en het blijkt dat deze alle zenders kan ontvangen, ik heb deze nog niet geactiveerd in een gewone decoder. Volgens de brochure die erbij zit is dit max 10 dagen dat dit zo is. Weet iemand hoe dit zit?
Dat is de demo-periode (doet Ziggo ook). Bij een nieuw 'abonnement' (of nieuwe smartcard) krijg je ongeveer twee weken alle zenders te zien. Hiermee proberen ze je te verleiden om extra pakketten aan te schaffen. Dit werkt ook gewoon twee weken lang op de PC, indien gewenst.
Een HD opname lukt inderdaad wel, en deze speelt MPC-HC gewoon ook af, ook met het timeshift bestand is niks mis. Dit terwijl ik met mediaportal dezelfde decoder gebruik. Ik zal eens een andere decoder voor hdtv nemen, mischien helpt dit. Het probleem lijkt wel aan de interne decoder op de videokaart te liggen, aangezien het beeld ook uitvalt.
Je kijkt bij de instellingen van MediaPortal toch wel onder "Television" en niet onder "Videos" voor de codec-instellingen? Dit zijn namelijk verschillende instellingen voor verschillende onderdelen.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 16-07-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
OK, de keys zijn verwijderd, voor het geval dat.

Wat betreft die decoder, vlc is niet bij de macht om de stream van NL1 HD te decoderen, ook coreavc heeft het hier erg moeilijk mee. De CPU load zit ongeveer 15-20% voor TvService en de rest gaat naar MediaPortal. Deze stream is wat dat betreft een stuk intensiever dan elke hd film die ik tot nog toe heb gezien. Anyway, ik heb het nu werkend, dus je wordt hartelijk bedankt voor je uitleg.

Meerdere kanalen opnemen is nu ook mogelijk, kwaliteit is echt een stuk strakker dan mijn analoge HVR-2200. Zit alleen in mediaportal nog met dubbele kanalen, 1x analoog en 1x digitaal. Heb in de TvServer al aangegeven dat het combinaties zijn, maar in de gids staat het nog steeds dubbel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Hmm, het werkt hier toch niet helemaal, ik kan bijvoorbeeld RTL 4 niet zien. Op de een of andere manier begint de server te timeshiften, maar wordt er niks weggeschreven, de cardserver meld dat er wel steeds sleutels worden gevraagd. Ik vind mediaportal trouwens best wel buggy, het loopt erg vaak vast helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:51:
Hmm, het werkt hier toch niet helemaal, ik kan bijvoorbeeld RTL 4 niet zien. Op de een of andere manier begint de server te timeshiften, maar wordt er niks weggeschreven, de cardserver meld dat er wel steeds sleutels worden gevraagd.
Welke status geeft NewCS hierbij? "OK" of "NOT OK"? Kan je andere zenders uit dezelfde transport stream (bijvoorbeeld RTL 5) wel ontvangen?
Ik vind mediaportal trouwens best wel buggy, het loopt erg vaak vast helaas.
De TV Server loopt vaakt vast door het brakke SetupTV programma. Zodra de gebruiker in dat programma bepaalde wijzigingen maakt, probeert SetupTV de TV Server te stoppen en te starten. Doordat het de TV Server stopt, hangt SetupTV zelf. Stabiel is inderdaad wat anders. Hopelijk dat versie 1.1.0 hier wat aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Nee, ik kan geen enkele zender uit dezelfde transport stream ontvangen. Volgens NewCS is alles goed, er wordt ongeveer elke 15-20s een nieuwe sleutel gevraagd. Alle zenders RTL4,5,7 SBS6, NET5 ed. doen het gewoonweg niet, er wordt gewoon niks opgenomen naar het timeshift bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:30:
Nee, ik kan geen enkele zender uit dezelfde transport stream ontvangen. Volgens NewCS is alles goed, er wordt ongeveer elke 15-20s een nieuwe sleutel gevraagd. Alle zenders RTL4,5,7 SBS6, NET5 ed. doen het gewoonweg niet, er wordt gewoon niks opgenomen naar het timeshift bestand.
Hoe goed is het signaal (blauwe balk in SetupTV wanneer je van timestreaming gebruik maakt) met RTL 4? En wat zijn al je parameters van de zender RTL 4 (Frequency, NetworkId, TransportId, etc. Zie TV Channels -> RTL 4 -> Edit -> DVB-C)?

Onthoud dat frequenties zomaar kunnen veranderen. Het kan zijn dat die TS niet meer op de plek zit waar je PC denkt dat het zit. Je kan het script uit mijn handleiding gebruiken om alle frequenties te scannen. Handleidingen op internet kunnen namelijk verouderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Het signaal is 100%, quality is 100%.

Parameters zijn:
Freq: 258000, ONID: 9101, TSID: 3, SID: 104, PMT: 0x6A0

Het rare is dat alles dus ok lijkt, maar het .tsbuffer bestand gewoon 0kb blijft en er geen timeshift bestand wordt gemaakt zoals voor de andere zenders. Ik heb opnieuw gescand naar zenders, maar dit heeft niks nieuws opgeleverd verder. Moet ik proberen het hele gebied eens af te scannen om te zien of het op een andere transponder zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:20:
Het rare is dat alles dus ok lijkt, maar het .tsbuffer bestand gewoon 0kb blijft en er geen timeshift bestand wordt gemaakt zoals voor de andere zenders. Ik heb opnieuw gescand naar zenders, maar dit heeft niks nieuws opgeleverd verder. Moet ik proberen het hele gebied eens af te scannen om te zien of het op een andere transponder zit?
Ik denk dat dat het beste is dat je op dit moment kan doen. Soms worden er frequenties gewijzigd. Met het script dat genoemd is in mijn handleiding is het mogelijk om voor MediaPortal bestanden te genereren die gebruikt kunnen worden om alle frequenties af te scannen. Dit kan een tijd duren, maar bied wel meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Deikke schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:21:
Voor iedereen die ook in kabelnoord gebied woont, zijn dit de gegevens die je nodig hebt om de kanelen te vinden:
caid: 0612
netid 9101
64 QAM
Symbol Rate 6875
Frequentie 242000khz
Kan je eens een 100 MB Transport Stream (TS) capture file maken van die frequentie? Daarvoor kan je het volgende tooltje van Twinhan gebruiken als de BDA drivers van je DVB-C PC-TV kaart hebt geïnstalleerd: http://www.twinhan.com/fi.../THTSCapture_20070521.zip

Als je dan de TS capture file via bijvoorbeeld www.rapidshare.com aan mij ter beschikking stelt, dan zal ik daaruit met mijn tooltje het volledige Transport Stream frequentie overzicht van Kabel Noord genereren en hier plaatsen. Zie het volgende overzicht van Ziggo/Casema/Multikabel als voorbeeld: ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
The Zep Man/Archie: Zijn er ook alternatieve programma's die ook met acamd/newcs of een andere softcam werken? Mischien is het mediaportal issue.

ArChie: Ik zal vanmiddag even een stukje opnemen en aan je beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:54:
The Zep Man/Archie: Zijn er ook alternatieve programma's die ook met acamd/newcs of een andere softcam werken? Mischien is het mediaportal issue.
Je kan eens kijken naar DVBViewer (www.dvbviewer.com). Kost maar 15 euro en wordt met succes gebruikt met de acamd plugin (en andere plugins) volgens de berichten op www.sat4all.com. Er zijn media center achtige skins voor DVBViewer (bijvoorbeeld: http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=23528) en er wordt actief aan ontwikkeld. Je zou DVBViewer moeten kunnen gebruiken als TV server voor Windows MediaCenter met DVBLink van DVBLogic (www.dvblogic.com).
ArChie: Ik zal vanmiddag even een stukje opnemen en aan je beschikbaar stellen.
Even voor de zekerheid: Wel het tooltje van Twinhan gebruiken voor de capture want dan wordt ook alle benodigde DVB Service Informatie opgeslagen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 18-07-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:08
Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:54:
Zijn er ook alternatieve programma's die ook met acamd/newcs of een andere softcam werken? Mischien is het mediaportal issue.
Alternatieven zijn er zeker wel.
Zelf gebruik ik hier bijvoorbeeld ProgDVB en DVBDream met acamd/newcs.

Hiermee is het sowieso veel eenvoudiger om even te testen of alles goed werkt voordat je met MP aan de slag gaat, :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
ArChie: Het lukt me niet met die tool, hij kan de transponder niet locken. Bij Driver Info meld ie versie 0000 firmware 0000. En wat ik ook invul, het faalt te locken op de transponder.

Edit: OK, thx voor de tip voor ProgDVB, RTL4 kan ik zo bekijken. Het is dus wel een mediaportal probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door Deikke op 18-07-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:56:
ArChie: Het lukt me niet met die tool, hij kan de transponder niet locken. Bij Driver Info meld ie versie 0000 firmware 0000. En wat ik ook invul, het faalt te locken op de transponder.
Dat kan wel kloppen, dat TwinHan tooltje werkt namelijk niet met de TechnoTrend kaart/drivers.
Het zou wel moeten werken met het programma DVBDream.
Hiermee heb ik in ieder geval met mijn TT kaartjes een hele TS kunnen capturen.
ArChie schreef op maandag 02 februari 2009 @ 07:18:
The_Doman dacht dat DVBdream misschien ook een mogelijkheid had om een capture file te maken van de complete Transport Stream waarop is afgestemd. Even zoeken in de menu's of daarvoor een optie aanwezig is.
Je moet dan eerst een zender kiezen uit de gewenste frequentie, daarna kan je met de module "Stream Recorder" de hele transport stream opslaan.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/14vqvck.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:56:
Aha, weer dat bekende TechnoTrend BDA driver probleem. Maak anders maar een TS Capture met DVBDream zoals The_Doman aangeeft. Als je ongeveer 20 seconden lang een capture maakt dan heb je zo'n 100 MB aan data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
ArChie: Hier is de file, ik hoop dat het is gelukt, DVB Dream is niet een perfect programma qua scannen van zenders.

http://rapidshare.com/files/257140161/test.ts.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:40:
ArChie: Hier is de file, ik hoop dat het is gelukt, DVB Dream is niet een perfect programma qua scannen van zenders.
Oke, ik ben hem aan het downloaden (geen supersnelle verbinding). Heb je er wel voor gezorgd dat je op een kanaal stond dat via de 242 MHz frequentie werd doorgegeven op het moment dat je de TS capture maakte? Dat is namelijk bij KabelNoord de hoofdfrequentie voor het instellen van de kabel ontvangers en bij sommige kabelbedrijven wordt er op die frequentie net iets meer Service Information doorgegeven dan op de andere frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Ja, maar ik kreeg acamd niet aan de praat, dus ik had geen beeld. Er zit namelijk geen FTA kanaal in die transponder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:54:
Ja, maar ik kreeg acamd niet aan de praat, dus ik had geen beeld. Er zit namelijk geen FTA kanaal in die transponder.
Dat maakt niet uit aangezien de DVB Service Information in de Transport Stream niet van encryptie is voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:40:
Mja wat is perfect?
Er zijn bij DVBDream voldoende mogenlijkheden om handmatig te scannen of zelf een frequentielijst te maken of aan te passen.
Zie voor DVB-C de /Transponders/5xxx.ini bestanden in de DVBDream map.
Vreemd dat acamd niet werkt met DVBDream?
De plugin structuur is bij DVBDream toch vrijwel hetzelfde als bij PogDVB?
Zou geen probleem moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Het duurde allemaal iets langer dan voorzien omdat KabelNoord in sommige extended EPG informatie kennelijk van een niet gedefinieerde character set gebruik maakt wat een bug in mijn tooltje triggerde. Even snel een fix gemaakt zodat het volgende overzicht gemaakt kon worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
                                               Network ID
                                                     9101
=========================================================
Transport Stream ID                             Frequency
                                                   QAM/SR
---------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID         LCN
1                                                  242,00
                                                 64/6,875
FunX                            2          85         834
Nederland 1                     1         101           1
Nederland 2                     1         102           2
Nederland 3                     1         103           3
Nickelodeon/Comedy Central      1         162         200
National Geographic Channel     1         168         252
2                                                  250,00
                                                 64/6,875
NDR Kultur                      2          62         811
Das Erste                       1         147         110
ZDF                             1         148         111
RTL                             1         151         114
RTL II                          1         152         115
Homecast Colorado / HD        128        9980           0
Humax LGB-32DRC / SD          128        9982           0
Humax LGB-23DC / SD           128        9983           0
Philips DCR2020 / SD          128        9984           0
Samsung DCB-H380 / HD         128        9985           0
Humax iHDR-5050C / HD         128        9986           0
JVC LT-26DC9-LT32DC9 / SD     128        9987           0
Samsung DCB-270R / SD         128        9988           0
Samsung DCB-9401R - L102 /    128        9989           0
Humax iPVR9200C / SD          128        9990           0
Humax IR-Fox-C / SD           128        9991           0
Samsung DCB-H360 / HD         128        9992           0
Samsung DCB-P850R / SD        128        9993           0
Siemens M750C-ir / SD         128        9994           0
Digi1 STB-85ir / SD           128        9995           0
Humax IRHD-5000C / HD         128        9996           0
Panasonic TU-DC40RD / SD      128        9997           0
Samsung DCB-9401R - L6 / SD   128        9998           0
Nokia 119C / SD               128        9999           0
3                                                  258,00
                                                 64/6,875
RTL 4                           1         104           4
RTL 5                           1         105           5
RTL 7                           1         107           7
RTL 8                           1         110          10
Discovery Channel               1         166         250
Animal Planet                   1         167         251
Eurosport                       1         176         300
4                                                  266,00
                                                 64/6,875
Omrop Fryslan                   2          56         805
Radio Drenthe                   2          57         806
Radio Noord                     2          58         807
Slam FM                         2          65         814
VRT Radio 1                     2          82         831
TV Noord                        1         114          22
VRT een                         1         145         100
Ketnet/Canvas                   1         146         101
BBC 1                           1         155         140
BBC 2                           1         156         141
BBC 3 / CBBC                    1         157         142
BBC 4 / CbeeBies                1         158         143
Infokanaal                      1         190         799
5                                                  274,00
                                                256/6,875
Radio 1                         2          51         800
Radio 2                         2          52         801
3FM                             2          53         802
Radio 4                         2          54         803
Radio 5                         2          55         804
Sky Radio                       2          63         812
Radio 10 Gold                   2          66         815
Kink FM                         2          67         816
Radio 6                         2          69         818
Radio 538                       2          72         821
Radio Veronica                  2          73         822
Studio Brussel                  2          81         830
SBS6                            1         106           6
Net5                            1         108           8
Jetix / Veronica                1         109           9
TMF                             1         180         351
TV Oranje                       1         183         360
Mezzo                           1         184         361
XLnt NederPop Gold              2         193         850
XLnt NederPop Nu                2         194         851
XLnt Piratenhits                2         195         852
XLnt Kiddo FM                   2         196         853
XLnt Comedy                     2         197         854
XLnt Lite                       2         198         855
XLnt Radioboek                  2         199         856
XLnt HotPop Gold                2         200         857
XLnt HotPop Nu                  2         201         858
XLnt Hits                       2         202         859
XLnt Arabian Nights             2         203         860
XLnt Nostalgie                  2         204         861
XLnt Country                    2         207         862
Eredivisie Live 1               1         208         310
Eredivisie Live 2               1         209         311
6                                                  282,00
                                                256/6,875
BBC Worldservice                2          76         825
BBC radio 2                     2          78         827
BBC radio 3                     2          79         828
BBC radio 4                     2          80         829
TBN Europe                      1         117          72
JCTV                            1         122          73
Spirit 24                       1         129          70
BBC Prime                       1         159         144
TV5                             1         160         160
TVEi                            1         161         162
Travel channel                  1         173         270
CNN International               1         185         400
BBC World                       1         186         401
Goede Doelen TV                 1         191         273
Family 7                        1         192          71
7                                                  290,00
                                                256/6,875
Tweede Kamer Radio              2          59         808
NDR 1                           2          60         809
NDR 2                           2          61         810
Classic FM                      2          64         813
TMF HitRadio                    2          68         817
Arrow Classic Rock              2          70         819
Radio Noord Oost Friesland      2          71         820
Arrow Jazz FM                   2          74         823
Q-music                         2          75         824
City FM                         2          77         826
Radio227                        2          83         832
Business News Radio             2          84         833
Waterstad FM                    2          86         835
Radio NL                        2          87         836
Lokale Omroep Ameland           2          88         837
FAN TV                          1         111         274
NDR                             1         149         112
WDR                             1         150         113
SAT1                            1         153         116
ProSieben                       1         154         117
Cartoon Network / TCM           1         163         201
Boomerang                       1         164         202
Fashion TV                      1         174         271
8                                                  298,00
                                                256/6,875
Sport1 extra                    1         139          89
Kabelkrant Ameland              1         144          24
Discovery Travel & Living       1         169         253
Discovery Science               1         170         255
Discovery World                 1         171         254
Eurosport 2                     1         177         301
Motors TV                       1         178         302
Eredivisie Live 3               1         210         312
Eredivisie Live 4               1         211         313
9                                                  306,00
                                                256/6,875
Schlager TV                     1         143         359
Nat Geo WILD                    1         172         256
MTV                             1         179         350
VH-1                            1         181         352
VH-1 Classic                    1         182         353
Playboy TV                      1         187         500
Adult Channel                   1         188         501
Private Spice                   1         189         502
Film1 Action                    1         212          84
10                                                 314,00
                                                256/6,875
TV Drenthe                      1         115          23
Humor TV 24                     1         119          53
Sterren 24                      1         120          54
Consumenten 24                  1         123          56
Holland Doc 24                  1         127          59
Sport 1 Mozaiek                 1         136          86
Nederland 1 HD                 25         216         323
11                                                 322,00
                                                256/6,875
Geschiedenis 24                 1         118          52
Familie 24                      1         130          60
Nederland 2 HD                 25         217         324
Nederland 3 HD                 25         218         325
12                                                 330,00
                                                256/6,875
RTV NOF                         1         112          20
Film 1.1                        1         132          80
Film 1.2                        1         133          82
Film 1.3                        1         134          83
Film 1+1                        1         135          81
Car Channel                     1         205         275
Het Gesprek                     1         206          11
13                                                 338,00
                                                 64/6,875
Omrop Fryslan                   1         113          21
101 TV                          1         121          55
Cultura 24                      1         124          57
Best 24                         1         126          58
Sport 1.1                       1         137          87
Sport 1.2                       1         138          88
14                                                 346,00
                                                 64/6,875
Sport1 HD                      25         116          93
Sport 1 Extra                   1         140          90
Sport 1 Extra                   1         141          91
Sport 1 Extra                   1         142          92
15                                                 354,00
                                                 64/6,875
TCM                             1         165         220
Arte                            1         175         272
Journaal 24                     1         304          50
Politiek 24                     1         305          51
16                                                 450,00
                                                256/6,875
Film1 HD                       25         213          85
Brava HD                       25         214         322
NGC HD                         25         215         321

Network ID's:
    9101 - Kabel Noord

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Zoals je misschien wel opvalt in bovenstaand overzicht wordt een deel van de Transport Streams bij KabelNoord met QAM-256 doorgegeven i.p.v. QAM-64. Let daar dus op bij het maken van configuratie bestanden voor DVB programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Je had overigens op een kanaal in Transport Stream 3 op 258 MHz afgestemd toen je de TS capture file maakte i.p.v. een kanaal uit Transport Stream 1 op 242 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
OK, sry, op de een of andere manier gaat dvbdream wat raar om met die zenders. Ik zie dat er ook een radiozender in de 1e transponder zit. Radiozenders zijn volgens mij bijna allemaal FTA. Had daar ook op af kunnen stemmen.

Mooi dat het toch gelukt is. Nu het probleem met mediaportal nog oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:16:
OK, sry, op de een of andere manier gaat dvbdream wat raar om met die zenders. Ik zie dat er ook een radiozender in de 1e transponder zit. Radiozenders zijn volgens mij bijna allemaal FTA. Had daar ook op af kunnen stemmen.

Mooi dat het toch gelukt is. Nu het probleem met mediaportal nog oplossen...
Gebruik dit bestand (met dank aan de informatie van ArChie) om bij Kabel Noord naar de juiste frequenties in MediaPortal te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Met die parameters vind ik precies dezelfde kanalen, maar ik kan ze nog steeds niet bekijken in MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:46:
Met die parameters vind ik precies dezelfde kanalen, maar ik kan ze nog steeds niet bekijken in MediaPortal.
Probeer het volgende eens: Vergeet MediaPortal even en werk alleen met MediaPortal TV Server. Stop de service en ga naar %ALLUSERSPROFILE%\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\log (voor XP, voor Vista is er geen Application Data-folder en kan je direct naar Team MediaPortal). Verwijder alle logbestanden. Start nu de service, start SetupTV en kies een kanaal welke niet werkt om te TimeShiften. Maak screenshots van eventuele foutmeldingen. Maak ook een screenshot van NewCS (tot het moment dat het gebruikersaccount van ACamd uitlogt). Stop hierna de service en gooi je log folder samen met de gevraagde screenshots in een archief en zet ze ergens op het web. Zo kan ik misschien zien wat er aan de hand is.

[ Voor 45% gewijzigd door The Zep Man op 19-07-2009 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
OK, gedaan. Iemand op het mediaportal forum heeft me aangeraden om de laatste SVN (van gisteren) te installeren, dus dat ook nog geprobeerd, maar geen verschil. Zoals je kan zien blijft de timeshift file 0kb.

Er zijn overigens geen foutmeldingen te zien, toch 2 screenshots gemaakt van tijdens en na het timeshiften.

http://rapidshare.com/files/257522958/log.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:58:
OK, gedaan. Iemand op het mediaportal forum heeft me aangeraden om de laatste SVN (van gisteren) te installeren, dus dat ook nog geprobeerd, maar geen verschil. Zoals je kan zien blijft de timeshift file 0kb.

Er zijn overigens geen foutmeldingen te zien, toch 2 screenshots gemaakt van tijdens en na het timeshiften.
Ik heb even je logs doorgenomen. Het is waarschijnlijk geen DVB-C of card sharing specifiek probleem (decoderen lijkt goed te gaan). Ik vermoed dat er iets mis gaat met MediaPortal zelf. Wat je even kan doen is hetzelfde als wat hier is gedaan: verander de locatie van de TimeShifting en Recording voor al je capture kaarten naar (bijvoorbeeld) C:\TimeShift. Dit kan in SetupTV via Recording Settings -> Recording folders. Vergeet dit niet voor al je DVB-C kaarten te doen om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Dat is het probleem niet, waar die timeshift folder ook staat, hij neemt niks op. NL1/2/3 zijn goed (ook HD versie), net als veel andere kanalen. Dus het is geen rechtenprobleem of een verkeerd pad probleem.

Zoals ik al eerder had gemeld, ProgDVB werkt perfect met dezelfde opstelling en kan alle zenders binnen het pakket bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op zondag 19 juli 2009 @ 16:51:
Zoals ik al eerder had gemeld, ProgDVB werkt perfect met dezelfde opstelling en kan alle zenders binnen het pakket bekijken.
Mijn vermoeden is dus correct: het is een MediaPortal-specifiek probleem en niet zozeer card sharing.

Ik weet op dit moment even niets anders. Misschien dat herinstalleren helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Dit is een compleet verse installatie nu, verschillende versies van Mediaportal geprobeerd: 1.0.2, 1.1.0 Alpha en de laatste SVN, allen hetzelfde probleem. Helaas is het niet meer mogelijk om MP 1.0.0 te installeren omdat er een bestand van de server is gehaald. Ik heb mij een beetje ingelezen in dit onderwerp, en het zou willicht aan de tswriter.ax kunnen liggen. Deze is veranderd sinds de 1.0.0 versie, mischien dat ik ergens een gepatchte of oudere versie kan vinden.

Ze zijn op het mediaportal alleen best wel tegen het gebruik van MDapi als ik het goed begrijp, dus het kan best zijn dat ze me niet willen helpen hiermee.

[ Voor 14% gewijzigd door Deikke op 19-07-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:10:
Ze zijn op het mediaportal alleen best wel tegen het gebruik van MDapi als ik het goed begrijp, dus het kan best zijn dat ze me niet willen helpen hiermee.
Wat je zou kunnen doen is de instructies op deze pagina volgen. Ik heb niet het idee dat dit een MDAPI issue is, omdat het decoderen wel goed gaat en ik niks in het MDAPI log zie. Volgens mij kan je het beste dit bij de MP community/developers neerleggen, omdat ik denk dat er een Kabel Noord-gebruiker is die dit probleem al heeft aangekaart (met card sharing of met CAM gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Ik heb nog geen respons op mijn thread op het mediaportal forum gekregen. Ik heb ondertussen versie 1.0.0 van MP TV Server geprobeerd, maar ook daar niks.

Nog geprobeerd om een aantal dll's uit progdvb naar mediaportal te zetten, maar nog steeds geen succes.

Ik weet overigens wel zeker dat het aan de tswriter ligt ondertussen. De oudere versie van Mediaportal ondersteund namelijk nog recorden naar mpg file. En raad eens: Dat werkt. Alleen niet geschikt voor HDTV en niet meer aanwezig in 1.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:45:
Ik weet overigens wel zeker dat het aan de tswriter ligt ondertussen. De oudere versie van Mediaportal ondersteund namelijk nog recorden naar mpg file. En raad eens: Dat werkt. Alleen niet geschikt voor HDTV en niet meer aanwezig in 1.1.0.
Dan moet je dat aangeven in die thread. Er is dan misschien een bug in het opslaan van een aantal zenders van Kabel Noord in het TS formaat. Nog iets dat ik vergeten was: je gebruikt toch wel de laatste driver voor je DVB-C kaart? Dit om even uit te sluiten dat er een bug is welke TSWriter tegen werkt (misschien dat die informatie probeert op te vragen van de stream die de driver niet kan leveren voor dat specifieke kanaal?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Overigens, de cardreader overleeft standby/resume ook niet helemaal, zelfs niet als ik newcs afsluit voordat ik suspend. Ik krijg dan regelmatig de melding als newcs overnieuw start:

Card 0600 on COM4 failed

Na het opnieuw aansluiten can de cardreader en herstarten van newcs werkt ie dan weer.

Is dit ook op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deikke schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:35:
Overigens, de cardreader overleeft standby/resume ook niet helemaal, zelfs niet als ik newcs afsluit voordat ik suspend. Ik krijg dan regelmatig de melding als newcs overnieuw start:

Card 0600 on COM4 failed

Na het opnieuw aansluiten can de cardreader en herstarten van newcs werkt ie dan weer.

Is dit ook op te lossen?
Je gebruikt de nieuwste Virtual COM driver van FTDI? Indien ja, heb je de laatste chipset drivers van je moederbord geïnstalleerd? Indien ja, heb je de laatste updates van Windows geïnstalleerd?

Wat je misschien ook kan proberen is het vinkje van "Allow the computer to turn off this device to save power." uit te zetten onder "Power Management" van het apparaat in Device Manager (of iets soortgelijks indien gebruik wordt gemaakt van Vista).

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Opgelost, er moet een USBBIOSx registry entry aanwezig zijn in XP om usb apparaten de mogelijkheid te geven om de pc wakker te maken (mijn remote kon dat ook niet), vanaf dat moment gaat windows het apparaat niet meer uitschakelen. Newcs moet nog wel telkens afgesloten worden, maar dat is niet echt een probleem.

Nu moet ik alleen de transponders die niet werken, werkend krijgen. Helaas nog geen MP developer te pakken weten te krijgen.

Is het trouwens niet mogelijk om acamd direct met je kaart te laten praten? Ik ben daar ook wat mee aan het prutsen geweest (scheelt weer een stap), maar kreeg dat niet meteen voor elkaar. Of mis je dan de cardsharing mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 16:59
Archie,

Bij deze of toch niet een TS Capture van hoofdfrequentie 402 MHz van Delta Digitale TV. Eindelijk zijn alle zenders beschikbaar bij Delta na de nieuwe zenders en en zenderindeling van 1 juli.
Zou jij een nieuw overzicht willen maken?

[ Voor 15% gewijzigd door Tommert38 op 25-07-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tommert38 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:40:
Bij deze een TS Capture van hoofdfrequentie 402 MHz van Delta Digitale TV. Eindelijk zijn alle zenders beschikbaar bij Delta na de nieuwe zenders en en zenderindeling van 1 juli.
Zou jij een nieuw overzicht willen maken?
Dat wil ik wel voor je doen, maar dan zal je andere tools moeten gebruiken om de capture file te maken. De capture file die je nu gemaakt hebt is een opname van alleen RTL 4 wat niet hetzelfde is als een volledige Transport Stream opnemen inclusief alle bijbehorende Service Information. Gebruik bij voorkeur de Twinhan Capture tool: http://www.twinhan.com/fi.../THTSCapture_20070521.zip

Als je een TechnoTrend DVB-C tuner hebt dan werkt bovenstaande Twinhan tool niet en kun je DVB Dream gebruiken zoals The_Doman dat beschreven heeft, dus door de Stream Recoder module te gebruiken. Maak een capture file van 100 tot 150 MB en zip of rar dat bestand even zodat het downloaden voor mij iets sneller gaat (geen snelle verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Voor een ts dump kun je mediaportal ook gebruiken. http://wiki.team-mediaportal.com/Debugging/TS-dumps verteld je hoe, mocht je mediaportal al draaiende hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 16:59
ArChie schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:27:
[...]

Dat wil ik wel voor je doen, maar dan zal je andere tools moeten gebruiken om de capture file te maken. De capture file die je nu gemaakt hebt is een opname van alleen RTL 4 wat niet hetzelfde is als een volledige Transport Stream opnemen inclusief alle bijbehorende Service Information. Gebruik bij voorkeur de Twinhan Capture tool: http://www.twinhan.com/fi.../THTSCapture_20070521.zip

Als je een TechnoTrend DVB-C tuner hebt dan werkt bovenstaande Twinhan tool niet en kun je DVB Dream gebruiken zoals The_Doman dat beschreven heeft, dus door de Stream Recoder module te gebruiken. Maak een capture file van 100 tot 150 MB en zip of rar dat bestand even zodat het downloaden voor mij iets sneller gaat (geen snelle verbinding).
Wat voel ik me nu stom 8)7

Bij deze dan wel de goede TS Capture. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tommert38 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:48:
Bij deze dan wel de goede TS Capture. Bedankt!
Zie onderstaand het overzicht. Ik zie trouwens bij Delta iedere seconde een Time Date Table (TDT) packet voorbij komen, maar geen Time Offset Table (TOT) packets waarmee de lokale tijd t.o.v. GMT voor Nederland moet worden doorgegeven (nu + 2 uur). Normaal verzend een kabelbedrijf om en om steeds een TDT gevolgd door een TOT met tussenpozen van 10 à 15 seconden. Misschien iets om klanten service van Delta even op te wijzen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
                                               Network ID  Network ID  Network ID  Network ID
                                                     1000        2000        3000        4335
=============================================================================================
Transport Stream ID                             Frequency   Frequency   Frequency   Frequency
                                                   QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR
---------------------------------------------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID         LCN         LCN         LCN         LCN
=============================================================================================
1                                                  362,00      362,00      362,00      362,00
                                                 64/6,875    64/6,875    64/6,875    64/6,875
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nederland 1                     1         101           1           1           1           1
Nederland 2                     1         102           2           2           2           2
Nederland 3                     1         103           3           3           3           3
SBS 6                           1         104           6           6           6           6
NET 5                           1         105           9           9           9           9
Jetix/Veronica                  1         106           8           8           8           8
TMF                             1         107         200         200         200         200
Radio 1                         2        1001         902         902         902         902
Radio 2                         2        1002         903         903         903         903
3FM                             2        1003         904         904         904         904
Radio 4                         2        1004         905         905         905         905
Radio 5 Nostalgia               2        1005         906         906         906         906
Radio 6                         2        1006         907         907         907         907
Wereldomroep Nederland          2        1007         931         931         931         931
Sky Radio                       2        1008         908         908         908         908
Radio Veronica                  2        1010         911         911         911         911
Kink FM                         2        1011         916         916         916         916
Q-Music                         2        1012         913         913         913         913
FunX                            2        1013         917         917         917         917
2                                                  370,00      370,00      370,00      370,00
SLAM!TV                         1         201         213         213         213         213
Het Gesprek                     1         202          25          25          25          25
Weer en Verkeer                 1         203          30          30          30          30
Goed TV                         1         204          50          50          50          50
SUUS                            1         205          55          55          55          55
CNBC/NGC                        1         206         355         355         355         355
Euronews                        1         207         301         301         301         301
CNN                             1         209         300         300         300         300
3                                                  378,00      378,00      378,00      378,00
Eredivisie Live 1               1         301         421         421         421         421
Eredivisie Live 2               1         302         422         422         422         422
Eredivisie Live 3               1         303         423         423         423         423
Eredivisie Live 4               1         304         424         424         424         424
Film 1 Action                   1         305          15          15          15          15
Eurosport                       1         306         150         150         150         150
Eurosport 2                     1         307         151         151         151         151
Extreme Sports                  1         308         152         152         152         152
Yacht & Sail                    1         309         153         153         153         153
4                                                  386,00      386,00      386,00      386,00
Playboy TV                      1         401         750         750         750         750
Adult Channel                   1         402         751         751         751         751
Etalagekanaal 1                 1         404          61          61          61          61
Etalagekanaal 2                 1         405          62          62          62          62
Etalagekanaal 3                 1         406          63          63          63          63
5                                                  394,00      394,00      394,00      394,00
Maximaal TV                     1         501         111           -           -         111
Maximaal TV                     1         502           -           -         112         112
Maximaal TV                     1         503           -         113           -         113
Nick./Comedy Central            1         504         255         255         255         255
TV Rijnmond                     1         505         115         115         115         115
Omroep Zeeland                  1         506         110         110         110         110
Omroep Brabant                  1         507         116         116         116         116
TV Oranje                       1         508         211         211         211         211
TV Walcheren                    1         509           -         114           -         114
Omroep Zeeland                  2        5001         901         901         901         901
6                                                  402,00      402,00      402,00      402,00
RTL 4                           1         601           4           4           4           4
RTL 5                           1         602           5           5           5           5
RTL 7                           1         603           7           7           7           7
RTL 8                           1         604          10          10          10          10
Animal Planet                   1         605         354         354         354         354
VRT Eén                         1         607         100         100         100         100
VRT Ketnet/Canvas               1         608         101         101         101         101
MTV                             1         609         203         203         203         203
IDTV JVC CDL                  128         681         881         881         881         881
HUMAX HD CDL                  128         682         882         882         882         882
PHILIPS CDL                   128         684         884         884         884         884
SAMSUNG H380                  128         685         885         885         885         885
HUMAX HD PVR                  128         686         886         886         886         886
HD Homecast Colorado CDL      128         687         887         887         887         887
NOKIA CDL                     128         691         891         891         891         891
SAMSUNG L001 CDL              128         692         892         892         892         892
PANASONIC CDL                 128         693         893         893         893         893
SAMSUNG PVR CDL               128         694         894         894         894         894
HUMAX PVR CDL                 128         695         895         895         895         895
SAMSUNG HD CDL                128         696         896         896         896         896
HUMAX SD CDL                  128         697         897         897         897         897
SIEMENS PVR CDL               128         698         898         898         898         898
SAMSUNG L100 CDL              128         699         899         899         899         899
VRT MNM                         2        6001         925         925         925         925
VRT Klara                       2        6003         923         923         923         923
VRT Radio 1                     2        6006         921         921         921         921
VRT Radio 2                     2        6007         922         922         922         922
VRT Studio Brussel              2        6008         924         924         924         924
BBC Radio 3                     2        6009         926         926         926         926
7                                                  410,00      410,00      410,00      410,00
Discovery Channel               1         701         350         350         350         350
Disc. Ch. World                 1         702         353         353         353         353
Disc. Ch. Science               1         703         352         352         352         352
Disc. Ch. Travel                1         704         351         351         351         351
8                                                  418,00      418,00      418,00      418,00
ARD                             1         801         450         450         450         450
ZDF                             1         802         451         451         451         451
WDR                             1         803         452         452         452         452
NDR                             1         804         453         453         453         453
SWF                             1         805         454         454         454         454
RTL Television                  1         806         455         455         455         455
Pro7                            1         807         457         457         457         457
Sat1                            1         808         456         456         456         456
9                                                  426,00      426,00      426,00      426,00
BBC 1                           1         901         475         475         475         475
BBC 2                           1         906         476         476         476         476
BBC3/CBBC                       1         907         477         477         477         477
BBC4/Cbeebies                   1         908         478         478         478         478
Arte                            1         909         362         362         362         362
10                                                 434,00      434,00      434,00      434,00
Sterren 24                      1       10001          33          33          33          33
Holland Doc 24                  1       10002          35          35          35          35
Geschiedenis 24                 1       10003          36          36          36          36
Consumenten 24                  1       10004          37          37          37          37
Humor TV 24                     1       10005          38          38          38          38
Journaal 24                     1       10006          31          31          31          31
Politiek24/Sport24              1       10007          32          32          32          32
Best 24                         1       10008          41          41          41          41
Z@pp 24/Familie 24              1       10009          42          42          42          42
Classic FM                      2       10091         918         918         918         918
11                                                 442,00      442,00      442,00      442,00
Cultura 24                      1       11001          40          40          40          40
Spirit 24                       1       11002          34          34          34          34
101 TV                          1       11003          39          39          39          39
NostalgieNet                    1       11004         120         120         120         120
Nick Hits                       1       11005         207         207         207         207
Nick Toons                      1       11006         254         254         254         254
MGM Movie Channel               1       11007         311         311         311         311
Sci Fi Channel                  1       11008         312         312         312         312
13th Street                     1       11009         313         313         313         313
12                                                 450,00      450,00      450,00      450,00
Comedy Centr. Family            1       12001         256         256         256         256
FAN TV                          1       12002         145         145         145         145
Travel Channel                  1       12003         356         356         356         356
Car Channel                     1       12004         363         363         363         363
Fashion TV                      1       12005         357         357         357         357
Rai Uno                         1       12006         525         525         525         525
Zone Club                       1       12007         359         359         359         359
Zone Reality                    1       12008         360         360         360         360
TCM 24 uur                      1       12009         310         310         310         310
13                                                 458,00      458,00      458,00      458,00
National Geographic Channel    25       13001          80          80          80          80
Lite TV                         1       13002         214         214         214         214
Classic TV                      1       13003         212         212         212         212
XLnt Nostalgie                  2       13007         989         989         989         989
XLnt Arabian Nights             2       13008         961         961         961         961
XLnt Hits                       2       13009         955         955         955         955
XLnt HotPop                     2       13010         959         959         959         959
XLnt Super Gold                 2       13011         990         990         990         990
XLnt Lite                       2       13013         968         968         968         968
XLnt Comedy                     2       13014         972         972         972         972
XLnt Kiddo FM                   2       13015         950         950         950         950
XLnt Piratenhits                2       13016         970         970         970         970
XLnt Nederpop NU                2       13017         960         960         960         960
XLnt Nederpop Gold              2       13018         982         982         982         982
XLnt Country                    2       13020         973         973         973         973
XLnt Hip Hop                    2       13021         951         951         951         951
XLnt R&B                        2       13022         952         952         952         952
XLnt HrdHouseTrance             2       13024         953         953         953         953
XLnt Dance                      2       13025         954         954         954         954
XLnt Party                      2       13026         956         956         956         956
XLnt Lounge                     2       13027         957         957         957         957
XLnt Chill Out                  2       13028         958         958         958         958
XLnt Turk                       2       13029         962         962         962         962
XLnt Salsa                      2       13030         963         963         963         963
XLnt Altern. Rock               2       13031         964         964         964         964
XLnt Hard Rock                  2       13032         965         965         965         965
XLnt Rock                       2       13033         966         966         966         966
XLnt New Age                    2       13034         967         967         967         967
XLnt Classic Rock               2       13035         969         969         969         969
XLnt Dance Classics             2       13036         971         971         971         971
XLnt Love Songs                 2       13038         974         974         974         974
XLnt Motown                     2       13039         975         975         975         975
XLnt Reggae                     2       13040         976         976         976         976
XLnt Italia                     2       13041         977         977         977         977
XLnt France                     2       13042         978         978         978         978
XLnt Espagna                    2       13043         979         979         979         979
XLnt Blues                      2       13044         980         980         980         980
XLnt Schlager                   2       13045         983         983         983         983
XLnt Rock 'n Roll               2       13046         984         984         984         984
XLnt Classical                  2       13047         985         985         985         985
XLnt Contemp. Jazz              2       13048         986         986         986         986
XLnt Classic Jazz               2       13049         987         987         987         987
XLnt NL luisterliedjes          2       13050         988         988         988         988
14                                                 466,00      466,00      466,00      466,00
Nick Jr.                        1       14001         253         253         253         253
Film 1.1                        1       14002          11          11          11          11
Film 1.2                        1       14003          12          12          12          12
Film 1.3                        1       14004          13          13          13          13
Film 1+1                        1       14005          14          14          14          14
Baby TV                         1       14007         252         252         252         252
Family 7                        1       14008         361         361         361         361
Garuda TV                       1       14009         815         815         815         815
15                                                 474,00      474,00      474,00      474,00
TRT Int.                        1       15001         527         527         527         527
ATV                             1       15002         800         800         800         800
KANAL D                         1       15003         801         801         801         801
HaberTurk                       1       15004         802         802         802         802
STV                             1       15005         803         803         803         803
TGRT EU                         1       15006         804         804         804         804
STAR TV                         1       15007         805         805         805         805
TVEi                            1       15008         526         526         526         526
ERT Sat                         1       15009         529         529         529         529
16                                                 482,00      482,00      482,00      482,00
Private Spice                   1       16001         752         752         752         752
ESPN Classic Sport              1       16002         154         154         154         154
Motors TV                       1       16003         155         155         155         155
Boomerang                       1       16004         251         251         251         251
MTV HD                         25       16005          81          81          81          81
JimJam                          1       16006         257         257         257         257
Bebe TV                         1       16007         258         258         258         258
Cartoon Netw./TCM               1       16008         250         250         250         250
ESPN America                    1       16009         156         156         156         156
17                                                 218,00      218,00      218,00      218,00
MTV Brand New                   1       17001         204         204         204         204
TMF Dance                       1       17002         201         201         201         201
TMF NL                          1       17003         202         202         202         202
MTV TWO                         1       17004         205         205         205         205
TMF Pure                        1       17005         206         206         206         206
MTV VH 1                        1       17007         208         208         208         208
MTV VH 1 Classic                1       17008         209         209         209         209
Mezzo                           1       17009         210         210         210         210
18                                                 490,00      490,00      490,00      490,00
Sport 1.1                       1        1801          18          18          18          18
Sport 1.2                       1        1802          19          19          19          19
Sport 1 Extra                   1        1803         160         160         160         160
Sport 1 Extra                   1        1804         161         161         161         161
Sport 1 Extra                   1        1805         162         162         162         162
Sport 1 Mozaiek                 1        1806          17          17          17          17
Sport 1 Extra                   1        1807         163         163         163         163
19                                                 178,00      178,00      178,00      178,00
MyZen.TV HD                    25       19001           -           -           -          70
NGC Wild                        1       19003         358         358         358         358
BBC World News                  1       19004         302         302         302         302
France2                         1       19005         501         501         501         501
TV5                             1       19006         500         500         500         500
RTBF Sat                        1       19007         502         502         502         502
Phoenix CNE                     1       19008         528         528         528         528
History Channel                 1       19009         364         364         364         364
20                                                 186,00      186,00      186,00      186,00
Eurosport HD                   25       20001          77          77          77          77
Animal Planet HD               25       20002          79          79          79          79
100% NL                         2       20007         929         929         929         929
21                                                 194,00      194,00      194,00      194,00
Nederland 1 HD                 25       21001          71          71          71          71
DELTA 1                         2       21007         998         998         998         998
DELTA 3                         2       21008         999         999         999         999
23                                                 202,00      202,00      202,00      202,00
TMF HitRadio                    2       23002         914         914         914         914
Radio 227                       2       23003         927         927         927         927
Film 1 HD                      25       23004          16          16          16          16
KX Radio                        2       23005         920         920         920         920
Sport 1 HD                     25       23006          20          20          20          20
538 Juize                       2       23007         915         915         915         915
Radio 10 Gold                   2       23008         912         912         912         912
Radio 538                       2       23009         910         910         910         910
24                                                 210,00      210,00      210,00      210,00
Discovery Channel HD           25       24001          78          78          78          78
History Channel HD             25       24002          82          82          82          82

Network ID's:
    1000 - DELTA Noord
    2000 - DELTA West
    3000 - DELTA Zuid
    4335 - DELTA Main Network

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalekabeltv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02-2023
ArChie schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:55:
[.Ik zie trouwens bij Delta iedere seconde een Time Date Table (TDT) packet voorbij komen, maar geen Time Offset Table (TOT) packets waarmee de lokale tijd t.o.v. GMT voor Nederland moet worden doorgegeven (nu + 2 uur). Normaal verzend een kabelbedrijf om en om steeds een TDT gevolgd door een TOT met tussenpozen van 10 à 15 seconden. Misschien iets om klanten service van Delta even op te wijzen.
De capture is 22 seconden. Volgens "TR 101 211 Guidelines on implementation and usage
of Service Information (SI)
" geldt "the TDT and the TOT shall be transmitted at least every 30 s." Het kan dus zijn dat die TOT net gemist is in dit bestand. In een oude TS van Delta die ik nog heb komt de TOT wel voor, dus het is in ieder geval vroeger wel goed geweest. TDT is wel veel, maar dat zie je wel vaker.

Wat ik vreemder vind is dat er in de NIT loop behalve de gewone logical_channel_descriptor met tag 0x83 ook een descriptor met tag 0x82 is, met exact dezelfde data. Dat zou een Viasat logical_channel_descriptor zijn. Waarom Delta die toevoegt is mij een raadsel, geen enkele goedgekeurde decoder zou die nodig moeten hebben.

@Tommert38; Is het goed als ik die stream ook gebruik om de informatie op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/delta.shtml te updaten?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.