[Tele2] Multimedia-decoder emulator

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 35.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW2001
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Vergeet die RFCs, je komt er niet om heen de decoder of de modem firmware te reversen. Het is waarschijnlijk een simpele functie die de 128-bits challenge transformeert naar een 128-bits response. Ik wil wedden dat het een paar table lookups en misschien een paar xor/and/shifts zijn. Het kan ook zijn dat ze "128-bit Symmetric Block Cipher (SEED)" gebruiken, dat is een koreaans algo en Samsung gebruikt het ook. Je zult het algo zowel in modem als ook in de decoder vinden, omdat het modem het antwoord van de decoder moet vergelijken met z'n eigen berekening. Heeft iemand al eens de modem of decoder firmware gecaptured?

The Vaporizer: heb je al eens iemand laten pingen naar je wan ip met en zonder de kabel van je pc naar hub?

[ Voor 9% gewijzigd door JW2001 op 14-08-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Anoniem: 24306 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:08:
Ik ontvang altijd volledig message maar dit is het enige wat crusiaal is de rest zijn allemaal 0 waardes, echter wat wil je meer weten|?
O-)
met je testen: doe je daar zelf het dhcp-server gedeelte ? (speel je server voor de decoder)
of het dhcp-client gedeelte ? (speel je client voor de modem)

(of snif je een packet van de decoder, pas je dit aan naar je test-waardes en stuurt het nogmaals door naar modem ?)

als de rest allemaal nullen zijn, dan kan ik zo de berekening ook wel maken.
het enigste dat dan mist is de key zelve.
en daarvoor met ev. de firmware ge-"reverse-engineer"-ed worden.
(of brute-force een poging gedaan worden)
Al is het vermoeden dat ze - mits ze niet werken met smartcards, en (nog) geen andere hardware toelaten, ze de keys in de firmware zelf zetten.

@jw2001: die rfc's zijn standaarden waaraan men zich te houden heeft ;)
dit om compatibiliteit en dergelijken te waarborgen.
ik vermoed niet dat ze de moeite gaan doen om zulk een wiel opnieuw uit te vinden.
Mits de rest van de gegevens zich aan die rfc houd, gaat dit er wrs ook in spelen.
is het ook makkelijker voor hen om een decoder te upgraden naar totaal nieuwe versie's enzo.
(het is een poging waard eh)
ps: ook het door jou genoemde algoritme heeft een rfc ;)
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc4269.html
eens kijken of ik die ook in wat code kan gooien.
(of er code voor vind)

onder het moto: als we verschillende algoritme's hebben, is het makkelijker de juiste keys te vinden.
(alsook de algoritme's te herkennen in die firmware - al is het testen met test-vectoren.)

als er firmware beschikbaar is wil ik gerust er mee mijn hoofd over breken, altijd bereid een uitdaging aan te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door soulrider op 14-08-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW2001
Ja, ze houden zich ook wel aan de DHCP protocol standaard, maar ik ben er behoorlijk zeker van dat het algorithme proprietary is. Waarom? Het is zo dat het protocol en algorithme byte beide 0 zijn. Volgens hoofdstuk 4 van RFC3118 (http://www.ietf.org/rfc/rfc3118.txt) praten we dan over het simpele "configuration token" authenticatie protocol.
The configuration token is an opaque, unencoded value known to both
the sender and receiver. The sender inserts the configuration token
in the DHCP message and the receiver matches the token from the
message to the shared token. If the configuration option is present
and the token from the message does not match the shared token, the
receiver MUST discard the message.
en
The intent here is to pass a constant, non-computed token such as
a plain-text password. Other types of entity authentication using
computed tokens such as Kerberos tickets or one-time passwords
will be defined as separate protocols.
Helaas zien we geen constante, "non-computed configuration token" in het 128-bit authenticatie inf veld. Nee, in plaats daarvan is het een 128-bit random nummer (challenge) die beantwoord wordt met een 128-bit nummer (response).

Samsung heeft dus de vrijheid genomen die de standaard hier klaarblijkelijk biedt, nl. door het algorithme zelf te kiezen. We kunnen er wel naar raden, maar alleen reverse engineering van de firmware brengt het antwoord. En het is zo dat het modem en de settop decoder beide van Samsung zijn en dat geeft ze dus ook de berechtigde mogelijkheid het algo proprieteer te maken. Verder is het nog zo dat HMAC-MD5 en HMAC-SHA alleen gestandardiseerd zijn als het protocol byte gelijk aan 1 is.

No offense, maar spaar je de moeite nu al wat te gaan coden. Het is beter de energie te stoppen in het vinden v/d firmware files en die te reverse engineeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
je hebt gelijk ivm die rfc's - dacht maar op halve kracht :o
(goed nagelezen btw - maar daarmee ook dat ik de full-packets vroeg)

enkel zit ik net als jij in de .be-zone maar dan zonder toegang tot een decoder van Tele2[nl].
Het enige waarmee ik kan helpen is meedenken adhv het materiaal dat jullie verzamelen, scripten/dev'en en lurken.
(daarmee dat dat ik voor mezelf die rfc zou willen omzetten naar code, als uitdaging en om het mogelijk makkelijker te maken die firmware te doorgronden. het is voor me al effe geleden dat ik van code naar algoritme moest gaan denken, dus daarmee doe ik effe wat 'opfris-oefeningen' de andere kant uit - logica omzetten naar pseudo-code lukt me zo wel)
De vorige code is zo ook ontstaan - tijd te veel op't werk, en dus wat aan't lezen in die rfc's - en uiteindelijk effe het hoofd gebroken over mogelijk code.
(die hmac-code is ook maar via google gevonden, na een mislukte eigen poging ;) )

Maar ik hou het nog even in't oog. (je weet dat ik lurk om het te kunnen toepassen op de belgacom-decoder's, en in te springen waar ik denk nodig :+)

* soulrider gaat terug in lurk-modus

[ Voor 3% gewijzigd door soulrider op 14-08-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230678

Ik kwam in het tele2 forum deze thread tegen:

"Meerdere decoders"
http://forum.tele2.nl/vie...091345583ef0272da9f620bc0

Hieruit print ik enkele relevante posts in onze context:

[..]De 2e decoder gaat op de 2e lan poort en vervolgens kun je hiermee een 2e beeld ontvangen.[..]

[..] Heb hierna de klantenservice gebeld en het blijkt dus dat het idd niet mogelijk is om deze decoder te gebruiken ivm het ip-adres. [..]

[..] en toen moest de monteur wel iedere keer bellen naar de TD van Tele2 om het serienummer van de huidige, en nieuwe decoder door te geven. Anders werkt het echt niet hoor. Volgens mij is er een koppeling tussen serienummer, en ip adres. [..]

[..] sinds het begin heb ik een E1030 melding wat betekend dat je maximale aantal decoders op jouw account al bereikt is. [..]

[..] nope, zelfde username/password, het werkt echter net als een kabelmodem, je word op het MAC adres van je decoder geregistreerd, die staan gekoppeld aan je username. Otto probeerde in te loggen op een decoder van welke het MAC adres dus op een andere gebruiker geregistreerd stond [..]

Kunnen jullie hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
omdat het ondertss toch al even geleden is, wou ik nog eens horen hoever het project ondertussen staat...
Ik ben namelijk alsnog van plan om soortgelijke actie te doen voor de Belgische digitale televisie, na het afluisteren van de communicatie tussen smartcard en decoders. vooral nu Belgische (i)DTV-aanbieders stilletjes aan overschakelen naar HDTV en dus hun oudere decoders tegen merkbaar lagere prijzen gaan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 18:40

mace

Sapere Aude

soulrider schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:51:
omdat het ondertss toch al even geleden is, wou ik nog eens horen hoever het project ondertussen staat...
Ik ben namelijk alsnog van plan om soortgelijke actie te doen voor de Belgische digitale televisie, na het afluisteren van de communicatie tussen smartcard en decoders. vooral nu Belgische (i)DTV-aanbieders stilletjes aan overschakelen naar HDTV en dus hun oudere decoders tegen merkbaar lagere prijzen gaan verkopen
Ik weet niet welke codeersystemen daar gebruikt worden, maar als het bijv. Irdeto2, SECA2 of een ander modern systeem is wens ik je veel succes, want de robuustheid van deze systemen hebben zich bewezen op de satelliet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
MaCe1337 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:13:
[...]

Ik weet niet welke codeersystemen daar gebruikt worden, maar als het bijv. Irdeto2, SECA2 of een ander modern systeem is wens ik je veel succes, want de robuustheid van deze systemen hebben zich bewezen op de satelliet. :)
de bedoeling is dan ook niet zo zeer om de decodering te hacken, maar wel het systeem vrij te schakelen van de 'eigen' hardware - zodat er meer keuze van decoders mogelijk is.
De wettelijkheid niet uit het oog vergeten eh ;-)
bv: hoe kan een dvb-s-decoder die het juiste 'taaltje' praat zich gaan voordoen als decoder voor telenet, belgacom of in-di met gebruik van de eigenlijke smartcard, zodat het opnemen/streamen via een computer/mce mogelijk wordt.
maar 't is vooral een uitdaging van langere adem hoor :-)

(telenet gebruikt irdeto(2) voor de gewone kanalen, en voor prime hetzelfde als de moderne sateliet-versie van canal+, voor de andere is het me (nog) onbekend)

(ze geven zelf aan dat het mag, maar met hun gebruikelijke 'we houden zoveel mogelijk informatie intern' en 'het locken aan decoder en smartcard', is er niemand anders die er moeite voor doet om actie te ondernemen voor een alternatief systeem aan te bieden. 'omdat anders de interactiviteit niet werkt' is een fabel die al doorbroken is, omdat ze een standaard systeem gebruiken daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24306

Is alweer een tijdje geleden dat ik heb gepost, erg druk gehad de laatste tijd.

De decoder download zijn firmware van het internet/tele2 server.
Als we dit onderscheppen heb je dus de firmware al.

Ik heb since 3 dagen geen TV meer, ik krijg allemaal strepen door het beeld net alsof je een slechte verbinding hebt echter heb ik dat niet want op de decoder is het beeld wel goed, ik heb ook andere netwerk kaarten geprobeert / pc geformateerd andere pc geprobeert... Zullen ze het nu gescrambled hebben? :'( Heeft iemand het zelfde probleem ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:39
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier.
Tenminste nieuw ik lees al jaren tweakers en het forum maar zag nooit de noodzaak om te posten de afgelopen paar jaar en het account wat ik hiervoor had weet ik de naam niet meer van :p

een maandje geleden vond ik via een vriend deze thread en ben ik gelijk aan de slag gegaan.
Het resultaat was in 1 woord geweldig maar sinds een weekje is het beeld en het geluid niet meer in orde. Groene streperige vlekken door het beeld en hakkelig geluid.
Dit was ook al bij het tele2 promo kanaal maar ja dat is geen ramp dat kijkt toch niemand.
Nu het overal op zit is het wel erg onhandig.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Als er dingen getest moeten worden dan ben ik bereid mee te helpen.

Mijn kennis ligt niet bij programmeren ed.
Ik ben een MCTer en geef voornamelijk cursussen in server 2003 en XP en sinds kort ook sharepoint.
Mocht het routingprobleem van diegene die het hier poste nog een probleem zijn dan zou ik het best willen proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welicht weet ik al waar het probleem van komt ik ondervind het zelfde probleem; groene strepen en dergelijke. Via de decoder is het beeld goed. Ik krijg echter het idee dat dit toch echt een snelheids probleem is. Waarom het dan op de decoder wel goed (redelijk) is is omdat hij denk ik een stukje bandbreedte reserveerd! als ik namelijk de decoder aan heb is het bijna onmogelijk om nog te internetten doe ik het tv kijken via de pc dan kan ik gewoon nog internetten. Heb tele2 gebeld en deze gaan de wijk centrale resetten duurt echter 2 week (WTF?) helaas is het niet anders en wacht ik maar af. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Waarom het dan op de decoder wel goed (redelijk) is is omdat hij denk ik een stukje bandbreedte reserveerd! als ik namelijk de decoder aan heb is het bijna onmogelijk om nog te internetten doe ik het tv kijken via de pc dan kan ik gewoon nog internetten
kwam het topic net tegen, en blijf wel lurken hier. Keep up the good work! Zit zelf met te weinig tijd om zelf aan het hacken te gaan.

Maar het klopt dat de decoder bandbreedte kaapt, of dat de modem die geeft. Anywayz, er gaat standaard 4mbit van je totale verbinding naar je decoder. Dus als je een 4mbit lijn hebt, ben je de sjaak. Heb je een 20mbit (15 in de praktijk) dan zou je dus nog zo'n 10mbit overhouden om te kunnen surfen.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
De groene strepen komen volgens mij niet door de bandbreedte.
Ik kon eerst 2 streams op mijn tvpc openen en dan ook nog eens 2 decoders aan hebben staan.
De blokvorming nam dan wel toe en soms schokte het even maar ik kreeg geen groene strepen.
Hij pakte dan 2x5mbit weg precies hetzelfde effect als je gewoon 2 decoders aan zet. Dus de 4 streams moesten in 1 keer 10mbit delen.

Wat mij betreft is het vrij duidelijk dat het een vorm van encoding is. Dit soort dingen zag je vroeger ook wel eens als je probeerde naar pay kanalen te kijken namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door RagEnigma op 14-11-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW2001
Was gisteren na lange tijd weer bij m'n neefje en moest vaststellen dat het bij hem helemaal niet meer werkt. Ongeveer een maand geleden had ie ook al gemerkt dat het promo kanaal beeld en geluid storingen heeft, maar de andere kanalen werkten nog goed. Wat is de stand van zaken bij jullie?

Ik denk dat we nu bij de volgende phase v/h project zijn geland, nl. firware dumpen en hacken. Speciaal voor dit doel heb ik voor 30 piek een decoder/modem combinatie gekocht. We gaan dus snel op zoek naar jtag of rs232 en eens lekker hardcore h*cken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Laat maar horen als ik ergens mee kan helpen.
Ik wil namelijk weer gewoon beeld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW2001
RagEnigma schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:10:
Laat maar horen als ik ergens mee kan helpen.
Ik wil namelijk weer gewoon beeld hebben :)
Je hebt dus nog wel beeld, maar het is gestoord op alle kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Plaats eens een screenshot van het gestoorde beeld.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Screenshot zal ik eens maken asap zal waarschijnlijk pas donderdag worden.
En ja het is op alle kanalen.
Eerst was het alleen op het promo kanaal en nu is het overal zoals het eerst alleen op het promo kanaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
JW2001 schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:39:
Was gisteren na lange tijd weer bij m'n neefje en moest vaststellen dat het bij hem helemaal niet meer werkt. Ongeveer een maand geleden had ie ook al gemerkt dat het promo kanaal beeld en geluid storingen heeft, maar de andere kanalen werkten nog goed. Wat is de stand van zaken bij jullie?

Ik denk dat we nu bij de volgende phase v/h project zijn geland, nl. firware dumpen en hacken. Speciaal voor dit doel heb ik voor 30 piek een decoder/modem combinatie gekocht. We gaan dus snel op zoek naar jtag of rs232 en eens lekker hardcore h*cken 8)
ik wil altijd helpen met het bekijken/uitzoeken van de code.

btw ivm die jtag: kijk even naar de elektor-edite van november:
http://www.elektor.nl/art...jtag-adapter.272375.lynkx
daarmee heb je een universele JTAG-adapter die het waarschijnlijk wel doet met die decoder en modem.
(ik heb deze elektor thuis liggen - een scan van het artikel kan gemaakt worden voor "educatieve doelen")

edit: ik ga ook even de directe link naar de elektor-site zetten:
http://www.elektor.nl/art...jtag-adapter.272375.lynkx
ook hier is het artikel al vindbaar - na gratis inschrijving, zelfs gratis af te halen
(je krijgt nl. 10 credits bij inschrijving, en het artikel kost er 10)

[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 07-12-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW2001
soulrider schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:35:
[...]

(ik heb deze elektor thuis liggen - een scan van het artikel kan gemaakt worden voor "educatieve doelen")
Dat zou niet verkeerd zijn!

Ah bedankt Soulrider, ik heb de pdf nu voor nop en helemaal legaal :)

[ Voor 12% gewijzigd door JW2001 op 07-12-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
JW2001, ben je met je JTAG al iets verder geraakt ?
en zo ja, kan je een samenvatting geven ?

Ik zou het erg vinden als dit 'project' een stille dood vind.

Ik ben nog niets verder met mijn project op het gebied van digitale televisie.
(dit omdat ik zelf geen box ter beschikking heb op de moment - al wel voldoende theoretische wegen gevonden door wat online informatie bij elkaar te zoeken, binnenkort een investering voor een box, JTAG-materiaal, en voldoende tijd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swamsander
  • Laatst online: 12-08-2021

swamsander

Gaming Comunity Swamcrew.nl

hmmm zeer interessant onderwep hier.

Zeer mooi dat je op je pc tv kunt kijken. Nu is de vraag of het mogelijk is om ook beeld en geluid de andere kant op te sturen dus naar de decoder. Maw dat je films die op je pc staan kunt streamen naar je decoder zodat je deze kunt bekijken op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
lees even het topic nog eens door:
het doel is op de computer te kunnen kijken, maar dit is nog niet volledig gelukt.
(of slechts tijdelijk)

het omgekeerde gaat hoogst waarschijnlijk niet lukken omdat je daarvoor het signaal moet hercoderen en het dan ook nog eens juist moet kunnen doorsturen. Maar wie weet wat de toekomst brengt eenmaal alles wat gevonden is.

(ps: ik heb mezelf ondertss een decoder voor het dvb-c aanbod in belgie geregeld, dus ook dat project gaat van start... stilletjes aan toch eh - de rs323 aansluiting is al gevonden op de pcb, nu de rest nog)

[ Voor 22% gewijzigd door soulrider op 31-01-2008 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even weer een kickje; ik kijk nu weer gewoon via de decoder, het valt mij op dat ik nooit meer blokjes of schokkend beeld heb. Ik denk dat ze de compressie veranderd hebben en dat we daarom ook niet meer zomaar via VLC op de pc naar de streams kunnen kijken.

Even oftopic; zijn er nog wel mensen tevreden met hun tele2 keuze? ik vind het internet wel erg traag de laatste tijd, vooral als de settop box aan staat; internetten is dan onmogelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-10-2024
Een beetje off-topic misschien, maar ik heb een vraagje over het TV-verkeer van tele2. Als de adsl-router ip 192.168.1.1 is en die van de decoder -.-.-.2, is dan het TV-verkeer in principe routeerbaar? Heeft iemand dat eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59

Simkin

Bzzzzz

Snif jij coax of UTP? (vraag me namelijk af hoe je coax kan sniffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Coax sniffen kan wrs met duur materiaal ;)

maar ip-adressen enzo gaan over de utp.
(had je ook geweten als je de rest van het topic had gelezen)

en ja hoogstwaarschijnlijk is dat wel routeerbaar met een router ertss en wat inventief zijn met route-tables. (ik ben toch iets soortgelijks aan het proberen met een Belgische dvb-c-decoder :+ - kijken of ik zo mijn eigen 'interactiviteit' erop krijg, of ev. een invalsvector vind voor ander leuk gespeel)

[ Voor 13% gewijzigd door soulrider op 18-03-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 23:46
Nu zat ik deze thread een beetje te volgen, en ik zie dat er wat mensen dit al voor een klein deel gelukt is. Ik kom er alleen zelf niet uit omdat er vaak nogal met lastige taal gesproken wordt. Kan iemand het iets makkelijker uitleggen? Ik wil niet zeggen dat ik een leek ben, maar hier kan ik zo geen touw aan vast knopen ;)

alvast bedankt!

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Is het niet mogelijk om zelf naar de decoderte streamen???

Ik zie er wel een leuke set-top in .. ow dat is het al ... nou ja ;) jullie snappen wel wat ik bedoel ;)

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

ik heb een 'echte' hub maar deze ondersteund maximaal 10mb ipv 100
edit ; dat werkt ook

iemand een idee om een harddisk te maken voor een decoder van belgacom?

heb gans de dag gezocht en gelogt met wireshark

mijn conclusie is dat de hd geformateerd is in 3partities

1e : raw unformated
2e ext3
3e ext2

heb partition magic 7 gedaan , en die ziet een I:O fout
met partition table doktor , lukt het beter;

iemand een tip naar de beste partition software ?

ps via vlc werkt het redelijk op pc
zelfs tegelijk via de hub op tv

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 51195 op 03-08-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07-2022
is het nu nog mogelijk om tv te zien via decoder van tele2 of is alles te moeilijk?

of wat ik eigenlijk wil .

kan je tv kijken met behulp van een tvkaart?
tele2 vision gold abo hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

mook schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:02:
is het nu nog mogelijk om tv te zien via decoder van tele2 of is alles te moeilijk?

of wat ik eigenlijk wil .

kan je tv kijken met behulp van een tvkaart?
tele2 vision gold abo hier
Je kan wel een beetje lopen hacken denk ik.

Als je een hub tussen je decoder en je modem hangt, kun je het videosignaal dat de decoder ontvangt afsplitsen. Het moet niet moeilijk zijn om dat in VLC af te spelen. Ik denk alleen dat het signaal geencrypt is, dus je zal voornamelijk naar strepen en blokjes kijken...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Anoniem: 51195 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:27:
ik heb een 'echte' hub maar deze ondersteund maximaal 10mb ipv 100
edit ; dat werkt ook

iemand een idee om een harddisk te maken voor een decoder van belgacom?

heb gans de dag gezocht en gelogt met wireshark

mijn conclusie is dat de hd geformateerd is in 3partities

1e : raw unformated
2e ext3
3e ext2

heb partition magic 7 gedaan , en die ziet een I:O fout
met partition table doktor , lukt het beter;

iemand een tip naar de beste partition software ?

ps via vlc werkt het redelijk op pc
zelfs tegelijk via de hub op tv
toon volledige bericht
offtopic: (omdat het belgacom.be is ipv tele2.nl)
als je info hebt over stream adressen/poorten/... enzo laat gerust iets weten.
kan je bv naar een andere stream kijken op je pc dan op je decoder of is het verplicht dezelfde ?
(leuk om te weten wat zoon-/dochterlief bekijkt als je niet in de buurt bent: servertje ergens continu hun stream laten opnemen... of anders als pvr: een zender bekijken, andere opnemen als divx ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279381

Kan iemand de inhoud van een pagina van de webserver van Tele2 hier neerzetten?
Ik heb een Samsung SMT-6010E decoder (= Versatel = Tele2) op de kop getikt waar ik met VLC naar toe wil streamen, maar heb geen abbo op Tele2.

Ik kan wel webpagina's weergeven op mijn decoder, door een webserver op 172.16.113.11 te hangen.
Heb echter van alles geprobeerd om daarvandaan een stream te starten, tot nog toe zonder succes.

Hopelijk helpt een beetje afkijken van de echte pages.

Ik ben op zoek naar de beschikbare Javascript-commando's, en de juiste constructie om een stream te starten.

Tot nog toe heb ik met Google zoiets gevonden...

<embed type="application/x-ant-player" width=300 height=240 src="udp://239.192.0.30:1234" >

...maar dat lijkt niet te werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 279381 op 03-11-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:44
Ik heb dit topic gisteren met veel aandacht doorgelezen, ik was al een tijdje op zoek naar precies dit. Ik had eerst altijd een (anologe) pci tvkaart, maar sinds ik Tele2 heb kan ik die niet meer gebruiken om tv te kijken op de pc... Dus ik was al op zoek hoe ik de IPTV van Tele2 kon kijken op de pc. Ik kon er helemaal niks over vinden, dus ik had het eigenlijk al opgegeven... Nu blijkt er dit "oude" topic te zijn. Helaas is het zo te zien al een beetje uitgestorven. Ik doe toch nog een poging :)

Ik heb m'n 2e NIC aangesloten op poort 2 van de router, waardoor ik, na het instellen van de route, de tele2 stream op mijn pc kan zien. Nouja, zien is misschien niet het goede woord, alle kanalen zien er namelijk zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o144/Micr0mega/th_vlcsnap-410382.jpg

Zoals je ziet, het Tros logo links bovenin. Ik heb nog net kunnen ontcijferen dat dit "Dit was het nieuws" is, zonder het te hebben opgezocht in de tvgids :+
Ohja, het geluid werkt ook niet, eens in de minuut worden er een paar blokken ten gehore gebracht (korte bliep dus).

Dit is een snapshot vanuit VLC. Ik heb nog geen andere player kunnen vinden die überhaupt iets weergeeft (Media Player Classic, GOMPlayer, KMPlayer, BSPlayer, MediaPortal werkt niet onder XP x64...). Behalve XBMC Atlantis die vandaag is uitgekomen, maar ik gok zo dat deze de VLC libraries gebruikt en geeft dan ook precies hetzelfde beeld.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Is het een VLC probleem? Of is het encryptie? Ik hoop dat er wat aan te doen is :)
Aan de stilte te zien neem ik ook aan dat het project een beetje stil ligt? Het klonk zo veelbelovend!

edit: heb ook MPC geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
ik vermoed dat het encryptie is of een compressie waarvoor je pc niet sterk genoeg is.
(of de gebruikte codec niet snel genoeg)

Het topic is inderdaad wat stil gevallen, ik volgde het ook wat uit interesse en ev. hulp.
Maar omdat ik zelf geen tele2-decoder uit nl heb (ben Belg) kan ik zelf niet echt meewerken, maar enkel meedenken of werken met het aangereikte materiaal. ik hoop dat TS of de anderen ondertussen wel verder hebben gedaan en dat ze hier nog eens een update komen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:44
Helaas is het niet zo dat m'n pc niet krachtig genoeg is, het is een Core 2 Duo E8500 met 2GB ram.

Ik zou op zich best een Java programma willen schrijven die de nodige requests doet naar Tele2 met de juiste authenticatie codes enzo, maar als er geen normaal beeld meer te krijgen is, heeft dit helaas niet zo veel zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
die is inderdaad krachtig genoeg, maar de gebruike codecs misschien niet ?
(met dat je een 64-bits XP gebruikt ...: als je al iets in 64-bits vind is het meer voor linux of vista of voor server-varianten, qua codecs is het al helemaal erg en op servers moet slechts zelden een codec draaien voor weergave)

heb je de recenste codecs ?
en heb je eventueel de mogelijkheid om met een 32-bits OS te testen ? ev. met een linux-live-cd ?

(ik speel het even daarop omdat alle vorige posts steeds met 32-bits OS'en waren en dan ook werkten alhoewel de laatste posts ook over mogelijke encryptie spraken)

[ Voor 16% gewijzigd door soulrider op 16-11-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:42
ff een schopje tegen dit onderwerp.

Wat is de status van dit project? kan je nog steeds met vlc de kanalen bekijken? of is dit tegenwoordig niet meer mogelijk?
Mijn ouders hebben ook Tele2 nu, en zit eraan te denken om het zelf ook te nemen, maar wil dan ook een beetje kunnen spelen met dat ding :)

kan iemand me dit vertellen? thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornjoostje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11-2021
Wh4ck0 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:05:

Wat is de status van dit project? kan je nog steeds met vlc de kanalen bekijken? of is dit tegenwoordig niet meer mogelijk?
Mijn ouders hebben ook Tele2 nu, en zit eraan te denken om het zelf ook te nemen, maar wil dan ook een beetje kunnen spelen met dat ding :)

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 13-06 15:31
Als Tele2 het ook maar een beetje aanpakt zoals KPN, dan wordt het dikke pech, ook voor jullie :(.

KPN encrypt namelijk alle video streams. Helaas, maar waar..... Het zou me niets verbazen als Tele2 hier ook op is over gestapt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:53
Dit zal nooit gaan werken op de pc. Niet doordat er een beveiliging op zit, maar door de methode van foutcorrectie die er gebruikt word.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Devian schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:14:
Dit zal nooit gaan werken op de pc. Niet doordat er een beveiliging op zit, maar door de methode van foutcorrectie die er gebruikt word.
Het heeft in ieder geval wel gewerkt. Dus ik snap je opmerking niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:53
ok, ik zal het anders formuleren ;).

Het zal niet meer gaan werken door de methode van foutcorrectie die erop gezet is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
die foutcorrectie die er nu zal opstaan zal op bestaande decoders in software afgehandeld worden, omdat anders de oude decoders niet meer compatible zijn...

Wat doet je denken dat diezelfde software niet kan geschreven worden op de computer?

ze gaan sowieso een (nieuwe) bestaande methode gebruikt hebben die of al in hardware kan afgehandeld worden, of die zoals hierboven gezegd in software wordt afgehandeld.

Het enige voordeel dat ze hebben is dat er maar een beperkt aantal mensen toegang tot hun signaal hebben - enkel de reeds bestaande klanten van Tele2, en slechts een deel ervan echt interesse, maar ook tijd en kennis hebben om te reverse engineeren.

(bij hd-dvd en bluray was het hackers-vs-company-percentage een pak hoger - alhoewel het het begonnen is met maar een paar mensen op het doom9-forum...)

[ Voor 5% gewijzigd door soulrider op 29-06-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 15:32

t-x-m

.NET Nerd

Wh4ck0 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:05:

Nogmaals een schopje, ik ben sinds kort ook overgestapt op tele2 TV Gold, voordat ik een paar uur ga zitten puzzelen of de in dit topic beschreven methoden nog werken (dat gaat me dan wel lukken), kan iemand misschien bevestigen of het überhaupt nog kan?

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik vroeg me af of dit op mijn NMT zou werken. Deze heeft IPTV supoort. Link naar howto: http://dune-hd.com/firmware/iptv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 13-06 15:31
Het zou natuurlijk wel een super service zijn als IPTV aanbieders zoals Tele2, XMSnet, etc. ook gewoon een basic versie van de dienst zouden aanbieden die op IPTV-compliant apparaten werkt. Want volgens mij is er in z'n basisvorm wel een standaard voor discovery van IGMP domains en streams en het joinen daarvan.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vond in de kelder nog 2 digitale decoders. Iemand interesse ten behoeve van het uitpuzzelen van de decodering?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Laatste aanbieding voor twee decoders. Alternatief is dat ze met het grofvuil meegaan. PM me maar bij interesse.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-04 18:00
Ik weet dat ik nu een oud topic bump. Maar ondertussen is er root acces op deze decoders,. Misschien valt op de decoder zelf nog meer te verkrijgen, of kan iemand zijn oude decoder andere leuke dingen laten doen.

Voor de geïnteresseerde: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1516746

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287033

ik vraag me af of dit met de huidige generatie ook zal gaan werken en of er iets is voor kodi/xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Welkom terug na meer dan zeven jaar stilte... :)

Wat wil je precies bereiken?

Dat geëxperimenteer met die oude decoders is voorbij.
Tele2 zit allang op een nieuw TV platform.

*** Oeps, hopelijk weer geen zeven jaar stilte...***

[ Voor 17% gewijzigd door cornfed99111 op 30-07-2016 22:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste