Toon posts:

Root toegang tele2/versatel samsung decoder

Pagina: 1
Acties:

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-08-2022
Mede-auteur:
  • Prodigity
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-04-2021

Prodigity

Een tijdje terug hebben een mededeelnemer van hackerspace ACKspace (Prodigity) en ik geprobeerd root toegang te verkrijgen op de SMT-6010E decoder van tele2/versatel. Dit is uiteindelijk ook gelukt.

Het oorspronkelijke plan was om er eerst wat basissoftware en extra functionaliteiten toe te voegen aan de decoder voordat we deze hack/tweak naar buiten zouden brengen. Ondertussen is dit project wat aan de kant komen te liggen en hebben we besloten om hem vrij te geven zoals hij nu is. Zodat mensen zelf nog aan de slag kunnen gaan met deze decoder.

Mocht je zelf met deze decoder willen gaan spelen dan kun je inloggen met de volgende gegevens
Username: root
password: t1days

Deze logingegevens zijn verkregen uit een firmware image die wij hebben kunnen sniffen tijdens het updateproces van de decoder. Het kan dus zijn dat deze bij een nieuwere/oudere firmware versie verschillen.

Mocht je de firmware image willen hebben die wij hebben gebruikt dan moet je even contact opnemen met mij.

Voor de pinout voor de seriële terminal, en meer informatie over deze hack. kun je terecht op de wiki pagina van dit project.

Mocht je nog vragen hebben, of een leuk project met deze decoder hebben gedaan. Laat het dan weten. Het is altijd leuk om te zien wat mensen nog met deze apparaatjes kunnen.

[Voor 38% gewijzigd door Sprite_tm op 15-09-2012 23:38]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:04

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ik sluit dit topic even vanwege ons beleid mbt hacken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022

Sprite_tm

Semi-Chinees

En weer open na wat intern overleg. Hack ze!

[Voor 33% gewijzigd door Sprite_tm op 15-09-2012 23:39]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Da Syntax
Goed om te zien dat het topic weer open is.

Wie heeft allemaal nog zo'n decoder op zolder liggen?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:50
Ik vermoed dat hier heel weinig (ex-)Tele2 klanten voorbij komen met een Samsung decoder op zolder.
Misschien kan je beter een specifiek Tele2 forum gebruiken.

[Voor 11% gewijzigd door cornfed99111 op 19-09-2012 01:16]

• Da Syntax
Ik las een tijd terug wel een topic dat toen vrij actief was over het aftappen van de iptv stream naar de decoder. Om zo tv te kunnen kijken op de computer.

Vandaar dat ik dacht dat hier toch wel de nodige (ex)-tele2 klanten zouden zitten. Daarnaast is er vrij makkelijk aan te komen mocht iemand er mee willen spelen. In de hackerspace hebben we er atm 3 (waarvan er eentje gesloopt is). Je kan ze vaker gratis ophalen via marktplaats.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:50
Het meest interessante lijkt mij ook uit te vinden wat de versleuteling is van de tv stream.
Want dan kan je ook op andere apparatuur tv kijken.

Je bedoelt zeker dit topic: [Tele2] Multimedia-decoder emulator

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

Get!em

Oh die ja!

Ik heb ook nog zo'n ding liggen inderdaad. Koelkast ouwe meuk. Ondertussen allang zo'n nieuwe met recorder. Als ik tijd heb eens kijken wat je kunt uithalen met dat oude ding, maar zal niet echt denderend zijn.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:04
Oude kun je, denk ik, bijna niets meer mee. Die kan alleen mpeg2 streams uitlezen, terwijl de streams op dit moment mpeg4 zijn.

Het heeft meer nut je te focussen op de nieuwe boxen (Amino).

Verder zijn de TV streams zelf niet versleuteld. Dat het niet direct zichtbaar is komt doordat er een error correctie mechanisme overheen zit.

https://wren.co/join/Devian

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

Get!em

Oh die ja!

Devian schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:49:
Oude kun je, denk ik, bijna niets meer mee. Die kan alleen mpeg2 streams uitlezen, terwijl de streams op dit moment mpeg4 zijn.

Verder zijn de TV streams zelf niet versleuteld. Dat het niet direct zichtbaar is komt doordat er een error correctie mechanisme overheen zit.
Jammer inderdaad.

Het zou leuk zijn als Tele2 net als UPC een tablet/pc screen ondersteund via software. Technisch zal het niet onmogelijk zijn omdat je toch al de streams over het netwerk trekt en de interface van de decoder (amino) toch alleen een soort van HTML javascript is.

Ben benieuwd.

• r2bit
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-03 22:29
Ik heb zelf ook een SMT-6010E.
Als ik hem op COM1 aansluit (serial <-> RS232) Dan zie ik in putty alleen maar random tekens.
Als boud rate heb ik 115200 (stond in dit topic)
Op een aantal sites stond dat je een "level shifter" nodig hebt omdat de voltages van rs232 en serieel anders zijn.
Maar op andere sites las ik dat het gewoon samen hoort te werken :?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Da Syntax
Je hebt inderdaad een levelshifter nodig, of een usb naar serieel converter die al op de juiste voltages werkt.

Zelf heb ik bij deze decoder gebruik gemaakt van een Arduino. Daar heb ik het blink programma op geprogrammeerd en vervolgens de decoder verbonden met de tx en rx van de arduino.
De arduino werkt namelijk al op het juiste voltage.

Met een beetje pech heb je de serieele aansluiting op je decoder nu wel al gesloopt omdat je er spanningen tussen de -3 en 15 volt op hebt gezet, in plaats van de benodigde spanningen tussen de 0 en de 5 volt.

Laat maar weten of het gelukt is.
Devian schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:49:

Het lijkt me ook wel interessant om te focussen op de nieuwe boxen. Maar hier heb ik er zelf geen van omdat ik geen tele2 klant ben. Daarnaast is dit project nooit echt gestart om de diensten van tele2 te kunnen gebruiken, maar meer om nog wat te kunnen doen met een apparaat dat lag te verstoffen.

Mocht er een nieuw project gestart worden dan zou ik opzich wel mee willen helpen. Maar dan ook alleen met toegang verkrijgen tot het apparaat, het streamen boeit me niet zo veel. Daar mag iemand anders zijn project van maken ;).

[Voor 46% gewijzigd door Da Syntax op 27-09-2012 21:30]

• r2bit
Da Syntax schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:24:
Je hebt inderdaad een levelshifter nodig, of een usb naar serieel converter die al op de juiste voltages werkt.

Zelf heb ik bij deze decoder gebruik gemaakt van een Arduino. Daar heb ik het blink programma op geprogrammeerd en vervolgens de decoder verbonden met de tx en rx van de arduino.
De arduino werkt namelijk al op het juiste voltage.

Met een beetje pech heb je de serieele aansluiting op je decoder nu wel al gesloopt omdat je er spanningen tussen de -3 en 15 volt op hebt gezet, in plaats van de benodigde spanningen tussen de 0 en de 5 volt.

Laat maar weten of het gelukt is.
Ik krijg nog steeds random tekens in putty dus ik hoop dat de poort nog niet gesloopt is :P
Ik zal in het weekend eens een level shifter maken.

Bedankt voor de info :)

• Da Syntax
Heb je al een schakeling ervoor gevonden? Zo niet http://sodoityourself.com/max232-serial-level-converter/

• r2bit
Zou zo iets werken? (dan hoef ik namelijk geen dingen te bestellen)
http://i388.photobucket.c...nectorandTTLconvertor.jpg

Anders bestel ik deze wel, Dan kan ik die ook nog gebruiken als ik geen pc met een serial port meer in huis heb.

• Da Syntax
Die schakeling zal waarschijnlijk wel werken (heb zelf nog nooit zo geprobeerd), maar het is niet de mooiste oplossing. Die max232 of dat printje van Conrad zijn wel betere oplossingen (al krijg je op ebay dat printje van conrad waarschijnlijk voor 1/3e van de prijs)

• r2bit
Sorry voor mijn late reply maar het bouwen van het circuit duurde iets langer dan ik dacht :P
Gelukkig werken alle pinnen nog.
Jammer genoeg zijn er erg veel features uit de linux distributie die er op draai gesloopt (usb sticks werken niet, sommige standaard programma's zijn niet aanwezig.)
er staat wel fresco op (voor de tele2 user interface?)

• Da Syntax
Ik denk dat de het handigste is om eerst eens uit te zoeken hoe je blijvende opslag voor elkaar krijgt. Nu draait alles volgensmij nog in een ramdisk.

• r2bit
Da Syntax schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:28:
Ik denk dat de het handigste is om eerst eens uit te zoeken hoe je blijvende opslag voor elkaar krijgt. Nu draait alles volgensmij nog in een ramdisk.
Ik ben geen linux pro maar de standaard mount commands werken niet op het flash geheugen en op usb sticks (waarschijnlijk omdat er geen usb driver is/ omdat het interne geheugen verborgen is na het opstarten)
Ik heb wel wat diagnostic pages gevonden van samsung:
Als je /usr/ant/misc/CCIerror/internalerror.htm
vervangt met dit bestand:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
<HTML>

<HEAD>

<TITLE> ... </TITLE>

</HEAD>

<BODY bgcolor="#6699CC" leftmargin="50" topmargin="35">

<font color="white" size=7>###<br>...</font><hr color=blue>

<font color=black size=5> Samsung page's:

<br>

<ul type=square>

<div>
<!--test pages -->
<input class=hi type=button onclick="location.href='../diagnostic.html'" value='Main Diagnostic'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../svc.html'" value=SVC><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../vod.html'" value=VOD><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../misc.html'" value=MISC><br><br>
<!-- End test pages -->

<font color=black size=5> Versatel/Tele2 page's:

<br>

<ul type=square>

<div>
<!--Versatel/Tele2 pages -->
<input class=hi type=button onclick="location.href='internalerror_bkp.htm'" value='Internal Error'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='upgradeimage.htm'" value='Upgrade image'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='passwd.htm'" value=Password><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='newversion.htm'" value='New version'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='connect.htm'" value='Connect'><br><br>
<!-- End Versatel/Tele2 pages -->

<font color=black size=5> Conf page's:

<br>

<ul type=square>

<div>
<!--Samsung settings -->
<input class=hi type=button onclick="location.href='../conf/mainconf.html'" value='Main configuration'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../conf/browserconf.html'" value='Browser Conf'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../conf/infor.html'" value='Info'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../conf/login.html'" value='Login'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../conf/netconf.html'" value='Network Conf'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../conf/process.htm'" value='Process'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../conf/update.htm'" value='Update'><br><br>
<input class=hi type=button onclick="location.href='../conf/updateconf.html'" value='Update conf'><br><br>

<!-- End Samsung settings -->

</div>

</BODY>

</HTML>

En daarna het fresco proces kilt en opnieuw start dan heb je een lijstje van een aantal pagina's die gebruikt worden om te testen etc.
De meeste samsung dingen werken helaas niet (javascript errors)

je kan het bestand vervangen door het via ftp te downloaden, en na een reboot is het oude bestand weer terug ;)

[Voor 0% gewijzigd door r2bit op 12-10-2012 16:59. Reden: Er stond een fout in de html code ;)]

• Da Syntax
Had idd die errorpagina al gevonden. Heb echter nog niet gekeken naar die testpagina's. Reageert ie in die testpagina's ook gewoon op afstandsbediening? Ik meen me te herinneren dat ab gebeuren ook via javascript geregeld werd.

• r2bit
Da Syntax schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:44:
Had idd die errorpagina al gevonden. Heb echter nog niet gekeken naar die testpagina's. Reageert ie in die testpagina's ook gewoon op afstandsbediening? Ik meen me te herinneren dat ab gebeuren ook via javascript geregeld werd.
De meeste pagina's werken wel maar bijvoorbeeld de pagina waar je de dns in kan stellen niet, Waarschijnlijk werken deze alleen op orginele samsung decoders.
Ik had de afstandsbediening niet bij me tijdens het testen maar hij reageert wel op de buttons op het frontpanel.
Het enige irritante is dat als je fresco start blijft hij de pagina herladen en moet je de link waar je heen wil navigeren opnieuw selecteren (na een tijdje stopt dit en kan je gewoon op alle links klikken)

EDIT: Ik heb de html even aangepast, er stond een fout in de comment.
De html code die ik gebruikt heb zit ook in de pagina's die door tele 2 gebruikt worden dus het zou ook gewoon met de afstandbediening moeten werken ;)

[Voor 12% gewijzigd door r2bit op 12-10-2012 17:01]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee