Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:39
ArChie schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:55:
[...]

Zie onderstaand het overzicht. Ik zie trouwens bij Delta iedere seconde een Time Date Table (TDT) packet voorbij komen, maar geen Time Offset Table (TOT) packets waarmee de lokale tijd t.o.v. GMT voor Nederland moet worden doorgegeven (nu + 2 uur). Normaal verzend een kabelbedrijf om en om steeds een TDT gevolgd door een TOT met tussenpozen van 10 à 15 seconden. Misschien iets om klanten service van Delta even op te wijzen.
Dus de EPG van de Britse zenders zou dan 2 uur achter moeten lopen momenteel? Ik kan sowieso niet kijken bij de BBC want geen van de zenders hebben EPG, op BBC World News na.. Die lijkt aardig te kloppen overigens, ook volgens verschillende TV Guides op internet. Verder weet ik niet wat Britse zenders zijn.

@ digitalekabeltv; uiteraard vind ik dit goed, ik moedig dit alleen maar aan! Zeker omdat ik het idee heb dat er hier niet veel mensen met Delta als provider komen..
Moet ik overigens anders eens een grotere/langere TS Capture posten?

[ Voor 12% gewijzigd door Tommert38 op 25-07-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 05:21
Ik heb trouwens nog een @home smartcardpakket te koop voor €15. Nooit geregistreerd. Ik gok/hoop dat iemand in dit topic daar wellicht wat aan heeft. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
digitalekabeltv schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:35:
Wat ik vreemder vind is dat er in de NIT loop behalve de gewone logical_channel_descriptor met tag 0x83 ook een descriptor met tag 0x82 is, met exact dezelfde data. Dat zou een Viasat logical_channel_descriptor zijn. Waarom Delta die toevoegt is mij een raadsel, geen enkele goedgekeurde decoder zou die nodig moeten hebben.
Die kom ik wel meer tegen bij sommige kabelbedrijven. Misschien maken ze toevallig gebruik van hetzelfde merk multiplexers of een administratief systeem dat meerdere soorten logical channel descriptors kan genereren en vergeten ze mogelijk om de niet van toepassing zijnde logical channel descriptors voor de door Ziggo goedgekeurde ontvangers uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tommert38 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:42:
Dus de EPG van de Britse zenders zou dan 2 uur achter moeten lopen momenteel? Ik kan sowieso niet kijken bij de BBC want geen van de zenders hebben EPG, op BBC World News na.. Die lijkt aardig te kloppen overigens, ook volgens verschillende TV Guides op internet. Verder weet ik niet wat Britse zenders zijn.
Als de tijden kloppen dan zal er ook wel een TOT verzonden worden, want anders kan de ontvanger gewoon niet de juiste tijd aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 20:53

Swerfer

Hmm...

Ik heb zelf sinds kort de Anysee E30TCPlus in combinatie met digitenne, en dit werkt zeer naar tevredenheid in mediacenter. Eind dit jaar ga ik verhuizen naar een regio met Ziggo, en ik verwacht dat de resultaten met de USB ontvanger net zo goed zullen zijn.

Het grote voordeel van de Anysee E30TCPlus is dat je met één USB ontvanger zowel DVB-T als DVB-C kan ontvangen, en je hoeft er alleen maar je smartcard in te stoppen... Anysee levert zelf al een driver voor Mediacenter...

Enige nadeel is misschien de prijs (~ € 170,-)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 11:25

gjs

Scoobydoobydoo

Welke codec gebruiken jullie voor ned1-3hd (ziggo) ?
Ik gebruik een Technotrend 1501 met acamd en dvb-viewer en core-avc op windows7 rtm
Alle HD kanalen spelen prima behalve ned1-2. ned3hd doet het vreemd genoeg wel goed, maar begint heel even met een half groen beeld. Ned1-2hd geven de bovenste 1/2 a 1/3 goed beeld de rest eronder is groenig/blokjes.
Ik heb dit op 2 verschillende systemen de 1 heeft een onboard ATI hd3200 en de andere een geforce 7600.
De ati avivo drivers lijken ook geen oplossing te geven op het ati systeem.

[edit] laat maar het ligt aan m'n ontvangst kwaliteit, de verstreker 2db meer laten versterken en het gaat weer prima.

[ Voor 11% gewijzigd door gjs op 26-07-2009 12:36 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:55
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de HD zenders te bekijken. Met de MPC decoder loopt het systeem steeds vast. CoreAVC is niet snel genoeg en ffdshow heeft video en audio niet synchroon. Opzich wel jammer. Door de decryptie van het kabelsignaal wordt er ook veel cpu kracht weggekaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:39

Sherlock

No Shit

Ik kom het volgende tegen op de site van Delta:
V: Kan ik gecodeerde uitzendingen op de PC bekijken?
A: Alle vrije TV kanalen en alle radio kanalen kunnen door een PC tv kaart ontvangen worden. Ze worden gecodeerd met Irdeto 2 met regio code. Hiervoor is (en komt) geen CAM beschikbaar die in het PCI slot van de PC kaarten past. Met andere woorden: gecodeerde uitzendingen kunnen niet zichtbaar gemaakt worden op de PC.
Het klopt toch dat dit haaks staat op wat er in dit topic besproken wordt? Ik denk er namelijk over om over te stappen naar digitale tv, in plaats van de analoge kabel, maar ik wil wel graag mijn htpc van tv voorzien (voornamelijk om als recorder te gebruiken).

edit:
Deikke schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:23:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de HD zenders te bekijken. Met de MPC decoder loopt het systeem steeds vast. CoreAVC is niet snel genoeg en ffdshow heeft video en audio niet synchroon. Opzich wel jammer. Door de decryptie van het kabelsignaal wordt er ook veel cpu kracht weggekaapt.
Je zou de PowerDVD9 codec kunnen installeren uit het HDpack 2.2 wat er in het MediaPortal topic veel gebruikt wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Sherlock op 28-07-2009 11:42 . Reden: ook nog behulpzaam proberen te zijn ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sherlock schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:41:
Het klopt toch dat dit haaks staat op wat er in dit topic besproken wordt? Ik denk er namelijk over om over te stappen naar digitale tv, in plaats van de analoge kabel, maar ik wil wel graag mijn htpc van tv voorzien (voornamelijk om als recorder te gebruiken).
Delta past dezelfde specificaties toe voor hun DVB systeem als Ziggo zodat hun klanten gebruik kunnen maken van de door Ziggo "gekeurde" kabel ontvangers. Dat doen meerdere kleinere kabelbedrijven in Nederland, dus ook Caiway, Kabel Noord, KabelTex etc. Van Ziggo mogen die kabelbedrijven geen eigen Irdeto CAM uitbrengen omdat die Irdeto CAM dan ook bij Ziggo te gebruiken zou zijn en dat wil Ziggo koste wat het kost voorkomen. Dus proberen al die kabelbedrijven net als Ziggo te doen alsof het niet mogelijk zou zijn om bij hun DVB systeem een CAM te gebruiken. De AlphaCrypt Classic CAM of een geschikte Irdeto softCAM zijn echter in tegenstelling tot hetgeen de kabelbedrijven beweren wel te gebruiken, maar met als voorbehoud dat Ziggo fel tegen het gebruik van dergelijke mogelijkheden is en dat de kans bestaat dat ze op termijn met een actie gaan komen om in samenwerking met Irdeto dit soort oplossingen te blokkeren. Dan is de kans dus ook groot dat deze oplossingen ook niet meer werken bij de andere kabelbedrijven die van het Irdeto Conditional Access System gebruik maken. Dat is dus een risico dat je zal moeten afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:39

Sherlock

No Shit

ArChie schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:25:
[...]
Delta past dezelfde specificaties toe voor hun DVB systeem als Ziggo zodat hun klanten gebruik kunnen maken van de door Ziggo "gekeurde" kabel ontvangers. Dat doen meerdere kleinere kabelbedrijven in Nederland, dus ook Caiway, Kabel Noord, KabelTex etc. Van Ziggo mogen die kabelbedrijven geen eigen Irdeto CAM uitbrengen omdat die Irdeto CAM dan ook bij Ziggo te gebruiken zou zijn en dat wil Ziggo koste wat het kost voorkomen. Dus proberen al die kabelbedrijven net als Ziggo te doen alsof het niet mogelijk zou zijn om bij hun DVB systeem een CAM te gebruiken. De AlphaCrypt Classic CAM of een geschikte Irdeto softCAM zijn echter in tegenstelling tot hetgeen de kabelbedrijven beweren wel te gebruiken, maar met als voorbehoud dat Ziggo fel tegen het gebruik van dergelijke mogelijkheden is en dat de kans bestaat dat ze op termijn met een actie gaan komen om in samenwerking met Irdeto dit soort oplossingen te blokkeren. Dan is de kans dus ook groot dat deze oplossingen ook niet meer werken bij de andere kabelbedrijven die van het Irdeto Conditional Access System gebruik maken. Dat is dus een risico dat je zal moeten afwegen.
Thanks! Als ik het goed begrijp heb ik wel twee cards nodig als ik digitale tv op de tv wil kijken en daarnaast nog op de htpc toch?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sherlock schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:01:
Thanks! Als ik het goed begrijp heb ik wel twee cards nodig als ik digitale tv op de tv wil kijken en daarnaast nog op de htpc toch?
Ja, je het een smartcard nodig voor ieder apparaat waarin een smartcard reader zit: ontvanger, CAM en/of losse smartcard reader voor softCAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 23:56
Iemand enig idee hoe het volgende kan :

Mijn smargo + usb cardreader werkt met newcs op mijn laptop perfect maar doe ik hem in een oudere pc en start ik Newcs dan krijg ik een windows foutmelding over het programma newcs.

Hoe kan dit (zou het liggen aan de usb poorten op het mainbord, is een ouder moederbord maar toch ook usb2.0)

Wordt er gek van want krijg het ook niet voor elkaar om newcs server op mijn laptop te draaien en dan vanaf de pc verbinding te maken (de server draait wel maar mediaportal lijkt geen verbinding met newcs te maken)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Wat raar dat newcs niet wil starten, ik heb het hier onder verscheidende os'en gedraait (Vista, XP, linux) en ze werken allemaal. Overigens zou newcs ook niet moeten crashen als de cardreader niet is aangesloten, probeer dat eens.

Overigens kan op je laptop mischien de firewall tegenwerken. Check de gegevens en zet in de acamd config het ip adres ipv de hostname. Soms kan de naam niet meteen worden gevonden en levert dat problemen op. Ook moet je newcs instellen dat ie niet alleen naar localhost luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Deikke schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:30:
Wat raar dat newcs niet wil starten, ik heb het hier onder verscheidende os'en gedraait (Vista, XP, linux) en ze werken allemaal. Overigens zou newcs ook niet moeten crashen als de cardreader niet is aangesloten, probeer dat eens.

Overigens kan op je laptop mischien de firewall tegenwerken. Check de gegevens en zet in de acamd config het ip adres ipv de hostname. Soms kan de naam niet meteen worden gevonden en levert dat problemen op. Ook moet je newcs instellen dat ie niet alleen naar localhost luistert.
Zonder smartcard crashed hij niet met smartcard wel. (hij start even op en crashed in het proces van de hele boel opstarten zeg maar)

Hoe stel je dat dan in dat hij niet alleen naar de localhost luistert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Bovenaan in de config:

<globals>
<listening-ip>127.0.0.1</listening-ip>
</globals>

Je IP adres invullen of 0.0.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Deikke schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:49:
Bovenaan in de config:

<globals>
<listening-ip>127.0.0.1</listening-ip>
</globals>

Je IP adres invullen of 0.0.0.0
Had ik ook al gedaan staat bij mij op 192.168.0.104 dus dat is dan goed maar verder.....
pfff windows doet nu ook al raar met betrekking tot visual C++ allemaal error meldingen
gaat lekker met dat mediaportal, is mythtv niet stabieler dus beter?

Heb zelf een terratec cinergy c pci hd en die wordt niet echt ondersteund door gbpvr dus dat gaat
ook niet lukken, zijn er nog andere goede pvr software alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Helaas is het nogal dunbezaaid met PVR software die tv met softcam ondersteund. Imho zit je (net zoals ik helaas) vast aan MediaPortal of MythTv. De eerste werkt bij mij niet met bepaalde kanalen en de tweede ondersteund weinig in de vorm van hardware acceleratie ed (wat eigenlijk überhaupt alleen door MP en GBPVR wordt ondersteund).

Als betaald alternatief is er dan nog SageTV, wat ik persoonlijk nog niet geprobeerd heb, maar er wel veelbelovend uit ziet.

Edit: Sherlock, vele decoders geprobeerd, maar alle DXVA ondersteunde decoders (PDVD, MPC, Arcsoft), hebben allemaal een raar effect dat de video heen en weer afspeeld (soms vooruit, soms achteruit). Echt een rare situatie. Voorlopig is CoreAVC alleen te gebruiken, blijkt dat een recording afspelen voor CoreAVC een stuk minder intensief is als live tv kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Deikke op 02-08-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-07 23:12
Kan iemand mij iets vertellen over de 2 aansluitingen van de Terratec Cinergy C PCI HD ?
Is dit een 1 TV-in en 1 TV-out aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:35
CAD-tekenaar schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:58:
Kan iemand mij iets vertellen over de 2 aansluitingen van de Terratec Cinergy C PCI HD ?
Is dit een 1 TV-in en 1 TV-out aansluiting?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Ik heb een Humax IRHD5000C en ik wil later een htpc met 2 tuners (en 1 USB-cardreader) kopen. (Ziggo gebied)
Hoe moet ik deze koppelen?

Optie 1:
1 kabel voor radio+TV naar Terratec Cinergy C PCI HD #1 -- doorlussen -- Terratec Cinergy C PCI HD #2 -- doorlussen -- Humax IRHD5000C

Optie 2:
1 kabel voor radio+TV naar Hirschmann multitap (= antennesplitter) met daaraan gekoppelt 2x Terratec Cinergy C PCI HD + 1 Humax IRHD5000C

Is er ook nog een antenneversterker nodig?
En hoe gaat het met signaalsterkteverlies bij de Humax?

Voorwaarde is wel dat de Humax ten alle tijde moet signaal moet ontvangen. Dus ook als de htpc uit of standby staat.

Wat raden jullie me aan?

P.S.: Uiteindelijk wil dus TV-kijken via de htpc! Met de handleiding van The Zep Man zou dit mogelijk zijn, maar ik wil ook nog de mogelijkheid behouden om met de Humax TV te kunnen kijken. (zonder signaal-/kwaliteitsverlies)

[ Voor 15% gewijzigd door CAD-tekenaar op 03-08-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Al heeft iemand problemen met meerdere Terratec Cinergy C kaarten en BSOD's welke betrekking hebben op "MtsBda.sys": ik heb zelf een driverpakket in elkaar gezet (voor NT5.1 of NT5.2 gebaseerde Windows-systemen, x86 en x64) welke actueler is dan de originele driver van Terratec. Deze driver lijkt dit probleem op te lossen. Tot zover ik weet en gehoord heb is dat dit een probleem is dat onder Windows Server 2003 x64 + MediaPortal TV Server configuraties kan voorkomen. Of het op andere besturingssystemen of architecturen (XP? x86?) voorkomt weet ik niet.

Al heeft iemand last van het genoemde probleem en interesse in deze driver, laat het dan even weten in dit topic. Dan zet ik hem wel online. Geef ook aan onder welk OS je dit probleem hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 03-08-2009 18:53 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 15:57
De Mantis-drivers zuigen. Al heel heel erg lang. Als ze geen BSOD's veroorzaken, dan is het wel een berg DPC-latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41
Deikke schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:22:
Helaas is het nogal dunbezaaid met PVR software die tv met softcam ondersteund. Imho zit je (net zoals ik helaas) vast aan MediaPortal of MythTv. De eerste werkt bij mij niet met bepaalde kanalen en de tweede ondersteund weinig in de vorm van hardware acceleratie ed (wat eigenlijk überhaupt alleen door MP en GBPVR wordt ondersteund).
Bij het opnemen ondersteunen MP en GBPVR toch ook geen hardware acceleratie of wel? Zo ja, wat versnellen ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
martdj: Idd, bij het opnemen idd niet, maar bij het afspelen biedt dit uiteraard wel voordelen. Ik neem aan dat je uiteindelijk je opgenomen programma's toch terug gaat kijken. Ook gedownloade videos komen uiteraard hiervoor in aanmerking, iets wat het idee achter een HTPC is. In mijn geval is mijn processor helaas niet in staat om 1080i/1080p software matig te decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41
Deikke schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:15:
martdj: Idd, bij het opnemen idd niet, maar bij het afspelen biedt dit uiteraard wel voordelen. Ik neem aan dat je uiteindelijk je opgenomen programma's toch terug gaat kijken. Ook gedownloade videos komen uiteraard hiervoor in aanmerking, iets wat het idee achter een HTPC is. In mijn geval is mijn processor helaas niet in staat om 1080i/1080p software matig te decoderen.
Ok, maar het idee bij MythTV volgens mij is dat het als backend wordt gebruikt. Als frontend kun je bijvoorbeeld XBMC gebruiken wat, als je een nVidia kaart hebt, wel hardware versnelling heeft voor het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-04 13:54
Ben geinterresseerd geraakt in het opnemen en kijken van digitale tv op de pc via de guide van 'the zep man'. Maar voordat ik naar de winkel ren wil ik nog wat vraagjes stellen omdat het snelste wat ik bezit een PB laptop is met intel T2080 dual core processor @ 1.73GHz

De Terratec Cinergy HTC USB XS HD leek me hiervoor wel interressant om te gebruiken, voor de rest denk ik rechtstreeks de guide te volgen. (alles draaien op de laptop)

Wie doet deze combinatie ook, en hoe bevalt dat met betrekking tot processor-kracht? Ik neem aan dat de opnames rechtstreeks van de stream afkomen (.mpg en .ts) en niet geheel opnieuw in MPEG2 / H264 moeten worden gecodeert (of niet?)

Deikke, als jouw processor het er zwaar mee heeft voor HD, wat voor één heb je eigenlijk (hoop een slechtere dan die van mij gezien ik toch graag HD zou willen kunnen gebruiken)

Ik heb geen problemen met het afspelen van gedownloade .ts bestanden dus neem aan dat het mij ook wel moet kunnen lukken met opnames hiervan. (hoewel ik begrijp dat het ene ts bestand het andere niet is)

iedereen alsvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Ik heb een AMD Athlon X2 BE-2350, ik kan het zo niet gokken, maar ik denk dat de processors aan elkaar gewaagd zijn, verwacht dus niet al te veel. Opnames worden inderdaad direct uit de binnenkomende stream gefilterd en opgeslagen op je harde schijf zonder aanpassing. Let wel, voor veel zenders wordt dit met 8mbit uit Hilversum gestreamed, wat als gevolg heeft dat je bijna 1 MB/s aan data wegschrijft, dat komt neer op zo'n 3,6GB per uur. Zoals al eerder in dit topic opgemerkt, is 4mbit ook genoeg voor goede opname kwaliteit. Veel mensen kiezen dan ook als ze het bewaren om het te transcoderen naar xvid, maar dit gebeurt vaak na de opname als het systeem idle is. Voor HD is de gemiddelde bandbreedte (voor wat ik heb kunnen zien) ongeveer 12-15mbit.

Overigens heb ik gisteren een mythbuntu installatie gedaan, compleet met sasc-ng + newcs. Het tunen, descramblen en opnemen ed. werkt perfect (snel en stabiel). Alleen zit ik weer met ATI videokaart, welke ondersteuning voor linux echt bagger is. Momenteel heb ik ipv 1 beeld 2 beelden boven en onder elkaar. Ook heb ik XBMC gekoppeld aan mythTV, deze doet het wel goed, alleen heeft geen deinterlacing en kan geen opnames plannen.

Mocht het lukken om mythtv perfect draaiende te krijgen, dan wil ik een master backend zonder tuners op mijn server installeren, deze is dan altijd bereikbaar voor clients en maakt de htpc (slave backend) wakker op het moment dat er tv gekeken/opgenomen zou moeten worden. Ware het niet dat je een X-server moet draaien om instellingen van de backend aan te kunnen passen, wat niet op deze headless server geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Ik neem aan dat de opnames rechtstreeks van de stream afkomen (.mpg en .ts) en niet geheel opnieuw in MPEG2 / H264 moeten worden gecodeert (of niet?)
.ts en .mpg zijn een soort van container waarin audio en video zit, waarin deze audio en video gecodeerd zijn kan eender wat zijn. Bij digitale televisie is video altijd gecodeerd in mpeg-2 of H264, de tuner biedt de transportstream (een bitstroom) aan de pc (via usb, firewire, pci, ...) deze ontleedt de stroom en decodeert dan de video -en audiostromen.
Ik heb geen problemen met het afspelen van gedownloade .ts bestanden dus neem aan dat het mij ook wel moet kunnen lukken met opnames hiervan. (hoewel ik begrijp dat het ene ts bestand het andere niet is)
Idd elk H264 gecodeerd videobestand is het andere niet, hoe hoger de bitrate, reference frames, AVC profiel hoe zwaarder het wordt om deze te decoderen.

Om een idee te vormen, mijn laptop heeft een T5500 @ 1.66Ghz en doet het volgende bij deze H264 stream:
PowerDVD9 codec => 50 tot 70% CPU-belasting, vloeiend maar hier en daar toch nog een schokje (storend imo).
CoreAVC => 70 tot 80% CPU, vloeiend en aangenaam om te kijken.

"aangenaam" is wel vloeiend maar door die hoge cpu belasting zit mijn cpu koeler nogal te tieren dat het best wel stoort.
Maar altijd bij het minste dat ik doe buiten tv kijken => schokjes
General
ID : 4
Complete name : F:\TV recordings\BBC HD Preview\BBC HD Preview - BBC HD - 2009-08-03 - 13_00.ts
Format : MPEG-TS
File size : 109 MiB
Duration : 52s 131ms
Overall bit rate : 17.5 Mbps

Video
ID : 48 (0x30)
Menu ID : 137 (0x89)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.0
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 2 frames
Duration : 52s 131ms
Maximum bit rate : 31.7 Mbps
Width : 1 440 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 25.000 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : MBAFF

Audio #1
ID : 64 (0x40)
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 2
Duration : 52s 80ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 256 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 16 bits
Video delay : -715ms
Stream size : 1.59 MiB (1%)
Language : nar

Audio #2
ID : 65 (0x41)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Duration : 52s 128ms
Video delay : -710ms
Language : English

[ Voor 4% gewijzigd door petillan op 05-08-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
heeft iemand van jullie een sample van een HD zender (nederland 1 2 of 3) waarmee ik zou kunnen testen?
Rapidshare werkt trouwens bij mij kennelijk niet meer (geblokt door ISP :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
bitsimman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:24:
heeft iemand van jullie een sample van een HD zender (nederland 1 2 of 3) waarmee ik zou kunnen testen?
Welke ISP? Censuur, dat is nieuws voor de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
Om exacter te zijn is het de ISP zelf niet maar voormalig ISP 'filternet' van de EO die nu nog wel als service een filter over Solcon-abonnees heeft (de filterservice kun je ook opzeggen). Sinds rapidshare geblokt wordt ga ik maar weer eens een deblokkering opvragen want dit heeft op zich niks te maken met 'fout' materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:11
bitsimman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:24:
Misschien kan je hier wat mee?
Dit was van een test om eens te vergelijken tussen NL1-HD en Eurosport-HD.

Ziggo, TDF 19-07-2009, Eurosport HD, 135MB, 1m:33s
Mediafire: TDF_ESHD_190709.ts
Ziggo, TDF 19-07-2009, NL1-HD, 143MB, 1m:32s
Mediafire: TDF_NL1HD_190709.ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
bitsimman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:26:
Om exacter te zijn is het de ISP zelf niet maar voormalig ISP 'filternet' van de EO die nu nog wel als service een filter over Solcon-abonnees heeft (de filterservice kun je ook opzeggen). Sinds rapidshare geblokt wordt ga ik maar weer eens een deblokkering opvragen want dit heeft op zich niks te maken met 'fout' materiaal.
Die filters zijn sowieso zinloos.. Als je geen "fout" materiaal wil zien moet je het gewoon niet opzoeken. ;)

En als het echt moet kan ik ook via zo'n verbinding zat pr0n tevoorschijn toveren.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
hartelijk dank The_Doman, de stream van Ned 1 kon ik zo afspelen in Media Palyer Classic. Het is idd een zware stream, met CoreAVC moest ik de deblocking en deinterlacing uitzetten om het zonder schokken en stoten af te spelen. Dan alsnog was de CPU tussen de 90~100%. Die van Eurosport werd de videostream geeneens herkent in MPC, in VLC werd alleen het eerste frame weergegeven. GSpot liet zien d.m.v 'MainConcept AVC/H.264 Video Decoder' dat Eurosport het wel deed. Echter met schokken en stoten.

Het ziet ernaar uit dat als ik wat van de HD zenders zal willen opnemen en terugbekijken dat ik met Mainconcept Reference of elecart converter het moet laten omzetten naar een minder zware stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
bitsimman schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:44:
hartelijk dank The_Doman, de stream van Ned 1 kon ik zo afspelen in Media Palyer Classic. Het is idd een zware stream, met CoreAVC moest ik de deblocking en deinterlacing uitzetten om het zonder schokken en stoten af te spelen. Dan alsnog was de CPU tussen de 90~100%. Die van Eurosport werd de videostream geeneens herkent in MPC, in VLC werd alleen het eerste frame weergegeven. GSpot liet zien d.m.v 'MainConcept AVC/H.264 Video Decoder' dat Eurosport het wel deed. Echter met schokken en stoten.
Ik weet zo niet wat voor videokaart je daar tot je beschikking hebt maar de beste resultaten krijg ik zelf met de Cyberlink/PowerDVD Ultra decoder in combinatie met hardware decoding (DXVA) en de Haali Media Splitter.

Zie ook deze link/guide voor veel goede info:
Watching h.264 videos using DirectX Video Acceleration (DXVA).

Zelfs met een P4 en relatief eenvoudige videokaart (alleen DXVA scaling en deinterlacing) kon ik opnames van Eurosport HD/NL1-HD vloeiend afspelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Hoi allemaal,

ik heb sinds deze week ook een technotrend 1501 . Ik probeer de handleiding te volgen (waarvoor dank) maar ik heb al het probleem dat de kaart niet herkend wordt in mediaportal. Er komt bij tv server geen kaart bij. Als ik het programma van tt media center gebruik geeft hij geen foutmelding ofzo. Ik heb de drivers van de cd gebruikt maar dat levert op het oog geen problemen op.

Ik heb rond zitten kijken en heb iets gezien of MCE tools maar dat is voor in VMC toch?
in die dvb-c -> dvb-t tool herkend hij de kaart wel.

Iemand enig idee wat ik mis doe in mediaportal?

daarnaast is de site van technotrend niet bereikbaar.

Ik heb vista 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13:08
In dit pdf-bestand staan links naar de laatste TT drivers, maar weet niet of dat wat uitmaakt tov de drivers op cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Jeronimusius schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:44:
Ik heb rond zitten kijken en heb iets gezien of MCE tools maar dat is voor in VMC toch?
in die dvb-c -> dvb-t tool herkend hij de kaart wel.

daarnaast is de site van technotrend niet bereikbaar.

Ik heb vista 64bit
De TechnoTrend MCE tools zijn inderdaad alleen van belang voor Microsoft Mediacenter.

De nieuwe site van TechnoTrend Duitsland is momenteel online:
TechnoTrend/CityCom homepage: http://tt-pc.de/
Drivers: http://tt-pc.de/2899/PC-Produkte.html
Check ook het Nederlandse TechnoTrend Forum

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 07-08-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jeronimusius schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:44:
Je doet niets mis in MediaPortal: je installeert niet de juiste driver voor je TT Budget C-1501. Installeer de BDA driver (onder andere beschikbaar op de genoemde nieuwe site van Technotrend) en MediaPortal zou de kaart moeten herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
EDIT

iets te voorbarig. ik zie nu de radiowebstreamcard alleen....zucht

[ Voor 78% gewijzigd door Jeronimusius op 07-08-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Probeer eerst eens met DVBDream (is gratis).
Plugins zet je in de directory \dvbdream\Plugins\pip00
Wil je ook kijken in een tweede venster zet er dan ook één in pip01, enz ...

Maar zal wel aan de drivers liggen, heb je deze wel al geïnstalleerd? http://www.tt-download.co....4.4.2_WEB_2009-01-16.zip

In de manual van mediaportal:
supported dvb-c card: Technotrend (driver >=1.073)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man, bedankt voor je uitvoerige complete instructies. Precies wat ik al een tijdje zocht. Ik zat al in de goede richting na zoeken, maar nog niet alle puzzelstukjes waren op de goede plaats gevallen.
Ik wil gewoon Ziggo digitale TV op mijn PC kunnen kijken en eventueel streamen naar mijn laptop/andere PC's. Dit kan ik doen door alles te kopen en te volgen wat in jouw uitleg staat. Toch?

Twee vraagjes:
nieuws: Introductie CI+-modules bij Ziggo zet Alphacrypt deels op zwart
Veranderd dit nieuwsbericht iets aan de situatie van jou? Voor zover ik weet niet, jouw situatie heeft helemaal geen CI+. Dus dit lijkt me helemaal los te staan en het zal gewoon voorlopig blijven werken.

Zou jij dan nu er nog niks gekocht is iets anders aanraden? Bv een andere DVB-C kaart? (Misschien dat jij die van jou al in je bezit had maar dat als je een nieuwe zou kopen dat je een ander model zou kopen).
En anders doe ik gewoon precies hetzelfde als jij. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Kev0: Alhoewel ik het antwoord niet exact weet, is het alleen dat de Alphacrypt niet meer werkt in een CI+ slot. Alle PC TV Kaarten met CI zijn geen CI+ en er zal dus niks veranderen.

Mocht dit toch stoppen met werken, doordat Ziggo het tegenwerkt, dan zou het kunnen dat ook deze softcam methode niet meer werkt. Ik ben er ook een beetje bang voor dat dit op termijn zou kunnen gebeuren, daarom heb ik besloten om een softcam oplossing te gebruiken, aan de ene kant omdat dit veel geld scheelt (bij 2 tuners geen extra kosten), aan de andere kant omdat de cardreader ook voor andere toepassingen (satelliet) kan worden gebruikt, de complete waarde is dan niet verdwenen mocht het onmogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Iemand mischien een idee hoe ik mijn terratec cinergy c pci hd in een pci-e 16x slot ga krijgen?
Zijn er hier mischien adapters voor of wordt het een kwestie van verkopen die kaart en opzoek gaan naar een usb dvb-c hd kaart??? (of zijn er pci-e 16x dvb-c kaarten?)

Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Kan ik trouwens met deze usb kaart gewoon digitale tv ontvangen (kabel):

http://www.dvbshop.net/pr...ct-USB-C1200-USB-1-1.html

Hij is nm echt te belachelijk goedkoop, hoeft geen hd te zijn voor mij zolang ik maar dvb-c heb aangezien ik digitale tv heb bij Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:16:
The Zep Man, bedankt voor je uitvoerige complete instructies. Precies wat ik al een tijdje zocht. Ik zat al in de goede richting na zoeken, maar nog niet alle puzzelstukjes waren op de goede plaats gevallen.
Ik wil gewoon Ziggo digitale TV op mijn PC kunnen kijken en eventueel streamen naar mijn laptop/andere PC's. Dit kan ik doen door alles te kopen en te volgen wat in jouw uitleg staat. Toch?
Yup. :)
Twee vraagjes:
nieuws: Introductie CI+-modules bij Ziggo zet Alphacrypt deels op zwart
Veranderd dit nieuwsbericht iets aan de situatie van jou? Voor zover ik weet niet, jouw situatie heeft helemaal geen CI+. Dus dit lijkt me helemaal los te staan en het zal gewoon voorlopig blijven werken.
Zoals eerder is aangehaald: dit heeft alleen betrekking op bestaande apparatuur met een CI+ slot: een AlphaCrypt CAM (en waarschijnlijk elke andere niet Ziggo-CAM) zal hier niet meer in werken. De card sharing oplossing die ik gebruik zal op technisch vlak net zo lang blijven werken als de AlphaCrypt CAM dat doet in apparatuur zonder CI+ slot. Card sharing heeft op dit moment ook geen last hier van: er is geen sprake van CI sloten of CAM's op de apparatuur waarbij card sharing wordt gebruikt.
Zou jij dan nu er nog niks gekocht is iets anders aanraden? Bv een andere DVB-C kaart? (Misschien dat jij die van jou al in je bezit had maar dat als je een nieuwe zou kopen dat je een ander model zou kopen).
En anders doe ik gewoon precies hetzelfde als jij. Bedankt.
Koop een DVB-C welke conform is aan je aansluiting (PCI, USB of FireWire) en budget. Zolang er BDA drivers voor beschikbaar zijn, zou het allemaal gewoon moeten werken. Let bij het aankopen erop dat je geen CI slot nodig hebt.

Van het huidige kaarttype die ik gebruik (Terratec Cinergy C PCI HD) heb ik geen spijt. Echter, van anderen had ik wel eens gehoord dat er een BSOD op kon springen binnen niet standaard omgevingen (meerdere kaarten in Windows Server 2003). Hierom had ik een gemodificeerde driver gemaakt die dit probleem oplost (na installatie traden er geen BSOD's meer op). Ik zal deze binnenkort beschikbaar stellen.
jayless82 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:42:
Iemand mischien een idee hoe ik mijn terratec cinergy c pci hd in een pci-e 16x slot ga krijgen?
Zijn er hier mischien adapters voor of wordt het een kwestie van verkopen die kaart en opzoek gaan naar een usb dvb-c hd kaart??? (of zijn er pci-e 16x dvb-c kaarten?)
Er zijn nog geen PCI-E DVB-C kaarten. Wanneer die er komen, worden die waarschijnlijk PCI-E 1x (welke je ook in een 16x slot kan plaatsen). Anders kan je een USB kaart overwegen.
jayless82 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:17:
Kan ik trouwens met deze usb kaart gewoon digitale tv ontvangen (kabel):

http://www.dvbshop.net/pr...ct-USB-C1200-USB-1-1.html

Hij is nm echt te belachelijk goedkoop, hoeft geen hd te zijn voor mij zolang ik maar dvb-c heb aangezien ik digitale tv heb bij Delta
Even onderzocht, want ik wist ook niet wat voor apparaat dit was. Dit is een oudere DVB-C kaart met USB 1.1 welke alleen maar WDM drivers heeft. Op internet lees ik dat met de huidige DVB-C streams artifacts voorkomen met deze ontvanger, wat waarschijnlijk te wijten is aan de trage verbinding met de PC. Ook wordt de C-1200 niet ondersteund door MediaPortal. Het merk Technotrend staat er weliswaar tussen, maar dat gaat alleen over de nieuwe kaarten met BDA drivers.
-any DVB/ATSC card which has BDA drivers
-any analog card with h/w encoding onboard
-some analog cards which use s/w encoding
-the SkyStar-2/Airstar-2/!?CableStar-2 cards when using WDM drivers
USB 1.1 ondersteunt maximaal 11 Mbps. Met overhead erbij zou dit niet eens voldoende zijn om een enkel DVB-C kanaal fatsoenlijk door te sturen naar een computer. Radio zou nog in theorie kunnen werken, maar waarschijnlijk niet met MediaPortal. Wat het dan ook gecompliceerd zou maken is dat je dan een programma nodig hebt die van deze oudere kaart gebruik kan maken en die ook nog eens een card sharing client kant gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
The Zep Man schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:02:
[...]

[...]
Er zijn nog geen PCI-E DVB-C kaarten. Wanneer die er komen, worden die waarschijnlijk PCI-E 1x (welke je ook in een 16x slot kan plaatsen). Anders kan je een USB kaart overwegen.

[...]
Even onderzocht, want ik wist ook niet wat voor apparaat dit was. Dit is een oudere DVB-C kaart met USB 1.1 welke alleen maar WDM drivers heeft. Op internet lees ik dat met de huidige DVB-C streams artifacts voorkomen met deze ontvanger, wat waarschijnlijk te wijten is aan de trage verbinding met de PC. Ook wordt de C-1200 niet ondersteund door MediaPortal. Het merk Technotrend staat er weliswaar tussen, maar dat gaat alleen over de nieuwe kaarten met BDA drivers.

[...]
USB 1.1 ondersteunt maximaal 11 Mbps. Met overhead erbij zou dit niet eens voldoende zijn om een enkel DVB-C kanaal fatsoenlijk door te sturen naar een computer. Radio zou nog in theorie kunnen werken, maar waarschijnlijk niet met MediaPortal. Wat het dan ook gecompliceerd zou maken is dat je dan een programma nodig hebt die van deze oudere kaart gebruik kan maken en die ook nog eens een card sharing client kant gebruiken.
Merci voor de reactie, nog aanbevelingen mbt usb kaarten die wel de moeite waar zijn voor dvb-c?

(eventueel de : Hauppauge WinTV-HVR-930C of de : Terratec Cinergy HTC USB XS HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

jayless82 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:26:
[...]

Merci voor de reactie, nog aanbevelingen mbt usb kaarten die wel de moeite waar zijn voor dvb-c?

(eventueel de : Hauppauge WinTV-HVR-930C of de : Terratec Cinergy HTC USB XS HD)
Op de site van Hauppauge is niet gemakkelijk te zien of er BDA drivers beschikbaar zijn (alleen één groot pakket op de Duitse website beschikbaar). Dit, in combinatie met mijn ervaring met hun producten uit het verleden, doet mij neigen naar de Terratec Cinergy HTC USB XS HD. Van deze laatste zijn de BDA drivers direct beschikbaar op de site.

Let wel dat misschien Hauppauge zijn zaakjes helemaal in orde heeft met betrekking tot de HVR-930C. Ik wil dan ook geen modder gooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik ga hier ook maar eens aan beginnen. Bedankt voor de manual, Zep Man! Volgende week heb ik tijd zat en zal laten weten hoe het ging.

De hardware heb ik van de week al gekocht, gewoon dezelfde Terratec kaart die ook in de manual staat. Bij mijn computer zitten de usb aansluitingen voor de Smargo trouwens op de kop, dus kan ik niet zien of de ledjes branden. Nou ja, dan leg ik er wel een spiegeltje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

grun93 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:33:
Ik ga hier ook maar eens aan beginnen. Bedankt voor de manual, Zep Man! Volgende week heb ik tijd zat en zal laten weten hoe het ging.

De hardware heb ik van de week al gekocht, gewoon dezelfde Terratec kaart die ook in de manual staat. Bij mijn computer zitten de usb aansluitingen voor de Smargo trouwens op de kop, dus kan ik niet zien of de ledjes branden. Nou ja, dan leg ik er wel een spiegeltje onder.
Je kan eventueel een standaard USB verlengkabeltje gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevelden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo,

Ben met de mooie handleiding aan de slag gegaan.
Maak gebruik van de kaarten HD-PCI terratec beschreven in de artikel maar gaat iets mis met de decoderen gebruik een vrij oude smartkaart van Casema die werkt een gecertificeerde decoder.

communiceren met de cardsserver zie ik gebeuren allen geeft "not ok" aan.

Dit gebeurt er in ACAMD
19:02:56.796: connecting to 127.0.0.1:15050/tcp (127.0.0.1)
19:02:56.796: Newcamd 0: CaID=0602 admin=1 srvUA=000000001BAE263A provider 000003/0000000003FFFFFF 000002/0000000002FFFFFF 000001/0000000001000600 000000/000000000004D296
19:02:56.796: Newcamd 0: ECM [1388][0602/00000000] Pro, CHID=0003 (0.000)
19:02:56.796: Newcamd 0: ECM [1388][0602/00000000] not able to decode
19:02:56.796: Newcamd 0: ECM [1388][0602/00000000] Pro, CHID=00D3 (0.000)
19:02:56.796: Newcamd 0: ECM [1388][0602/00000000] Pro, CHID=270F (0.000)
19:02:56.828:

In mediaprotal geeft hij aan dat het kanaal natuurlijk gescrambled is.
De FTA kanalen zoals nederland1 en ziggokanaal werken gewoon goed.

Heb al lopen googlen kan er helaas niets over vinden.

pevelden

[ Voor 7% gewijzigd door pevelden op 09-08-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:02:
[...]
Koop een DVB-C welke conform is aan je aansluiting (PCI, USB of FireWire) en budget. Zolang er BDA drivers voor beschikbaar zijn, zou het allemaal gewoon moeten werken. Let bij het aankopen erop dat je geen CI slot nodig hebt.
Ok bedankt (ook Deikke). Dat is duidelijk. Dan ben ik nu een beetje aan het twijfelen geslagen tussen die van jou en de USB variant (TerraTec Cinergy HTC USB XS HD). Deze leek mij misschien handiger omdat die makkelijker aan te sluiten is op andere PC's zoals bijvoorbeeld een laptop of kleine PC zoals een Nvidia Ion waar geen normale PCI kaart inpast.
Ik denk dat ik dan gewoon voor een USB variant ga. Als USB geen nadelen heeft tov de PCI variant lijkt me die het voordeligst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pevelden schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:15:
Hallo,

Ben met de mooie handleiding aan de slag gegaan.
Maak gebruik van de kaarten HD-PCI terratec beschreven in de artikel maar gaat iets mis met de decoderen gebruik een vrij oude smartkaart van Casema die werkt een gecertificeerde decoder.

communiceren met de cardsserver zie ik gebeuren allen geeft "not ok" aan.
Post eens de laaste lijn van je cardclient.conf van ACamd.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat ik dan gewoon voor een USB variant ga. Als USB geen nadelen heeft tov de PCI variant lijkt me die het voordeligst :)
Let erop dat USB waarschijnlijk iets meer rekenkracht vereist. Met behulp van mijn handleiding is het mogelijk om TV-Service te installeren op een centrale computer. Je kan dan op andere computers MediaPortal installeren om zo daarmee TV te kijken via een netwerk.

Natuurlijk blijft USB een voordeel op het gebied van mobiliteit.

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
pevelden: Laat je niet uit het veld slaan door de eerste NOT OK, ik maak dit ook nog regelmatig mee als de spanning van de kaart is geweest. Het duurt soms ongeveer een halve tot 3 minuten voor de kaart gaat werken, heb dit ook wel meegemaakt in de decoder. Laat het systeem even draaien als het kan. Mocht je na 10 minuten nog geen OK hebben gekregen, dan is er wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevelden
Deikke bedankt voor de bemoedigen worden zal zeker even verder gaan knutselen :-)

Hierbij mijn laatste regel van cardclient.conf
newcamd:127.0.0.1:15050:1/0602/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Omdat hij bij newCS geen 0604 heb ik hem veranderd in 0602.verder heb deze file van de site afgehaald.

Na 10 min werkte het bij mij nog niet zou het mischien toch met mij smartcard te maken kunnen hebben?
woon in veenendaal heb transponderlijst 5555 gebruikt.

met vriendelijk groet,.
Pevelden

[ Voor 25% gewijzigd door pevelden op 09-08-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pevelden schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:10:
Deikke bedankt voor de bemoedigen worden zal zeker even verder gaan knutselen :-)

Hierbij mijn laatste regel van cardclient.conf
newcamd:127.0.0.1:15050:1/0602/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Omdat hij bij newCS geen 0604 heb ik hem veranderd in 0602.verder heb deze file van de site afgehaald.

Na 10 min werkte het bij mij nog niet zou het mischien toch met mij smartcard te maken kunnen hebben?
woon in veenendaal heb transponderlijst 5555 gebruikt.
Wat rapporteert NewCS allemaal? Kan je een kopie/schermafdruk maken?

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 09-08-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de juiste instellingen zijn voor een VP-30 cardreader/progger? Die heb ik nog liggen uit mijn 'satelliet'-tijd ;) en ik heb begrepen dat deze ook geschikt is om als kaartlezer te fungeren.

Ik weet inmiddels dat: a)de schakelaar op 6MHz moet staan voor Ziggo, b)de schakelaar op Phoenix mode (eeprom mode) moet staan...

Alleen: wat is de stand voor de derde schakelaar? Deze staat voor Atmel/PIC-kaart.

Wat voor kaart is de smartcard van Ziggo? Heeft deze een Atmel processor?

Google bood helaas geen uitkomst, dus misschien een oldskool-tweaker die raad weet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:46:
Weet iemand wat de juiste instellingen zijn voor een VP-30 cardreader/progger? Die heb ik nog liggen uit mijn 'satelliet'-tijd ;) en ik heb begrepen dat deze ook geschikt is om als kaartlezer te fungeren.

Ik weet inmiddels dat: a)de schakelaar op 6MHz moet staan voor Ziggo, b)de schakelaar op Phoenix mode (eeprom mode) moet staan...

Alleen: wat is de stand voor de derde schakelaar? Deze staat voor Atmel/PIC-kaart.
Van deze site:
Verschillende CPU kaarten gebruiken een zogenaamde PIC (processor - Peripheral Interface Controller) en een EEPROM (memory). Eenvoudige kaarten, zoals de Goldwafer kaarten ,gebruiken de MicroChip 16F84 PIC (zie MicroChip website voor details), geavanceerdere kaarten zoals de FunCard kaarten, gebruiken AVR's van Atmel (ook een soort PIC, zie de Atmel Website voor details). Voor de eerder genoemde satelliet toepassing voldoen beide kaarttypen, als je er maar de fies voor hebt.
Volgens mij is het encryptiesysteem dat Ziggo gebruikt (Irdeto2) redelijk recent en is het een 'geavanceerde kaart' (omdat hij ook niet zomaar te kopiëren is).

Ik vermoed dat de derde schakelaar op Atmel moet staan. Test het daar even op. Volgens mij heeft het alleen betrekking op de methode van uitlezen en zou het je smartcard niet moeten beschadigen. Als het niet werkt, kan je hem altijd nog terugzetten op PIC en het nog eens proberen. Natuurlijk blijft alles op eigen risico. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevelden
Hierbij

De link waar het schermafdrukje staat.
http://www.conbravura.nl/newCS_afdruk.jpg

Zepman als je nog meer nodig hoor ik het wel.

alvast dank!!

pevelden

[ Voor 61% gewijzigd door pevelden op 09-08-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pevelden schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:22:
Hierbij

De link waar het schermafdrukje staat.
Je configuraties lijken er goed uit te zien.

Sommige van je symptomen kan ik simuleren (zoals de "(0.00)" uit je ACamd log, dat aangeeft dat hij meteen weet dat hij iets niet kan decoderen) wanneer ik NewCS uitschakel terwijl ACamd bezig is. Draait er misschien een firewall op je machine? Zo ja, zet deze dan eens tijdelijk uit (als dit mogelijk is).

Wat je ook kan proberen is je ACamd-configuratielijn tijdelijk veranderen zodat er geen gebruik wordt gemaakt van EMM.

Verander in cardclient.conf dit:

Naar dit:
newcamd:127.0.0.1:15050:0/0602/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Ten slotte kan je ook proberen NewCS even helemaal uit te schakelen en met ACamd direct je card reader aan te spreken. Stop NewCS en TV Server en open smartcard.conf in de folder waar ACamd staat. Al heb je dit bestand niet (meer), maak dan een leeg bestand aan met dezelfde naam in de genoemde folder. Voeg onderaan het bestand de volgende regel toe:

code:
1
irdeto: camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a

Start nu TV Server en TV Server Configuration op. Probeer Nederland 2 te Timeshiften. Het ACamd icoon verschijnt nu in de taakbalk. Dubbelklik hierop. Kies in het menu van ACamd Cardreader -> Cardreader Com3 de opties "6Mhz" en "Enable" (in die volgorde). Kijk dan of het signaal nog scrambled is (begin eventueel opnieuw met Timeshiften terwijl het scherm van ACamd open staat). Al is het signaal niet meer scrambled, dan is er iets mis met de communicatie/configuratie met/tussen NewCS en ACamd. Al is het nog wel scrambled, kan je dan je ACamd-log posten?

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 09-08-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevelden
Hey Zep Man,
De Firewall in windows XP had ik al uitgeschakeld

Bedankt voor alle nuttige tips, ga ik proberen
hierbij de log van ACAMD moet ik wel zeggen dat het mij complete LOG is natuurlijk wat instellingen veranderd en teruggezet om te proberen.

http://www.conbravura.nl/ACamd_log.txt

nogmaals bedankt !! helemaal top.

[ Voor 36% gewijzigd door pevelden op 09-08-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevelden
Zep Man,

Heb het probleem gevonden hij werkt nu met de smartcard reekstreeks op ACAMD.met jouw config.
vond nog wat aanvullende informatie in sat4all forum: instelling in Acamd.
Hier stond "Vink je [Multi ECM mode] uit, dan pakt de EMM die bij de gevonden ECM hoort.
Ziggo/Casema gebruikers kunnen het beste [Multi ECM mode] uit zetten, omdat dan juist de EMM direct moet worden gekoppeld"

denk een leuke aanvulling op je toch al zeer uitgebreide handleiding ;-)

Weet alleen niet of hij bij de eerste installatie "aangevinkt" staat of dat ik hemzelf per ongeluk heb aangezet.

Dus ik heb Multi ECM mode uitgeschakeld en het werkt ! ga straks weer met de NewCS sever aan de slag.

met vriendelijk groet,
pevelden

[ Voor 16% gewijzigd door pevelden op 09-08-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pevelden schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:12:
Zep Man,

Heb het probleem gevonden hij werkt nu met de smartcard reekstreeks op ACAMD.met jouw config.
vond nog wat aanvullende informatie in sat4all forum: instelling in Acamd.
Hier stond "Vink je [Multi ECM mode] uit, dan pakt de EMM die bij de gevonden ECM hoort.
Ziggo/Casema gebruikers kunnen het beste [Multi ECM mode] uit zetten, omdat dan juist de EMM direct moet worden gekoppeld"

denk een leuke aanvulling op je toch al zeer uitgebreide handleiding ;-)

Weet alleen niet of hij bij de eerste installatie "aangevinkt" staat of dat ik hemzelf per ongeluk heb aangezet.

Dus ik heb Multi ECM mode uitgeschakeld en het werkt ! ga straks weer met de NewCS sever aan de slag.
Als deze optie conflicteert voor Ziggo/Casema klanten, dan zal ik dit zeker vermelden. Ik denk dat ik een standaardconfiguratie voor ACamd in elkaar zet en deze verwerk, zodat deze optie bij nieuwe installaties standaard uit staat. Hiervoor ga ik het eerst testen op een Ziggo/Multikabel verbinding. Ik verwacht geen problemen hiermee, omdat de optie volgens mij overbodig is om aan te hebben.

Bedankt voor het oplossen van het probleem en het geduld. Wil je ook even testen of ACamd in combinatie met NewCS werkt als Multi ECM uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevelden
Hey Zepman,
Alles weer terug gedraait.

ACamd in combinatie met NewCS moet de optie Multi ECM "niet aangevinkt" in ACamd werkt NEWCS niet.
Nu is hij wel weer aangevinkt het decoderen gaat nu wel goed op de kanalen zelf ben ik nu even de logica kwijt ;-) maar het werkt dat is de hoofdzaak. ga aankomende dagen weer even verder bouwen met jouw handleiding eerst deze configuratie even ghosten.

bedankt ook voor jouw geduld.

groetjes Pevelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:23:
Let erop dat USB waarschijnlijk iets meer rekenkracht vereist. Met behulp van mijn handleiding is het mogelijk om TV-Service te installeren op een centrale computer. Je kan dan op andere computers MediaPortal installeren om zo daarmee TV te kijken via een netwerk.

Natuurlijk blijft USB een voordeel op het gebied van mobiliteit.
Ok bedankt, zeer mooi.

Nou ik heb de knoop doorgehakt denk ik. Ik ga voor de USB variant (Terratec Cinergy HTC USB XS HD).
Daarbij koop ik dan ook de Smargo Smartreader PLUS.
En bij Ziggo bestel ik dan een smartcard. (Starterspakket noemen ze dat daar, twv 29,95). Deze kan ik dan ook gewoon registreren en activeren neem ik aan? (Heb geen decoder of iets anders wat met digitale tv te maken heeft). En met deze 3 aanschaffingen + software + instellen kan ik uiteindelijk digitale TV kijken, right?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pevelden schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:26:
Hey Zepman,
Alles weer terug gedraait.

ACamd in combinatie met NewCS moet de optie Multi ECM "niet aangevinkt" in ACamd werkt NEWCS niet.
Nu is hij wel weer aangevinkt het decoderen gaat nu wel goed op de kanalen zelf ben ik nu even de logica kwijt ;-) maar het werkt dat is de hoofdzaak. ga aankomende dagen weer even verder bouwen met jouw handleiding eerst deze configuratie even ghosten.
Succes. Laat je bevindingen even weten. :)
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:07:
[...]

Ok bedankt, zeer mooi.

Nou ik heb de knoop doorgehakt denk ik. Ik ga voor de USB variant (Terratec Cinergy HTC USB XS HD).
Daarbij koop ik dan ook de Smargo Smartreader PLUS.
En bij Ziggo bestel ik dan een smartcard. (Starterspakket noemen ze dat daar, twv 29,95). Deze kan ik dan ook gewoon registreren en activeren neem ik aan? (Heb geen decoder of iets anders wat met digitale tv te maken heeft).
Dat klopt. Je zou namelijk ook een losse Ziggo-certified decoder in de winkel kunnen kopen (iets wat je nu dus niet doet), om daarna bij Ziggo een losse smartcard te bestellen. Je krijgt volgens mij ook een week (of zoiets) proefperiode op alle zenders: perfect om te testen. Vergeet niet je kaart te registreren/activeren met het meegeleverde formulier.
En met deze 3 aanschaffingen + software + instellen kan ik uiteindelijk digitale TV kijken, right?
Kijken en opnemen.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 10-08-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevelden
Hey Zepman,

Even nog een korte bevinding de server uit gehad en vandaag aangezet weer het zelfde "not OK" en could not decode meldingen. Dus ik heb Multi ECM mode uitgeschakeld en weer werken ook samen met NewCs. heb gelijk even met mediaportal client op een MS Mediacenter beneden bekeken bijna alle kanalen werken goed behalve RTL4 haperend beeld waarschijnlijk te weinig signaal op de eerste verdieping of kan dat ook aan mijn transponderlijstje liggen?

Laat mijn bevindingen verder weten.

Groetjes, Pevelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Ik heb nu alles draaien tot het laatste moment als ik bijv ned 2 wil timeshiften. Het lijkt alsof hij geen verbinding kan maken met de newcs1.65. Mediaportal blijft maar hangen zonder te crashen.
ik heb alles goed kunnen installeren vlgens de handleiding.
hij geeft namelijk geen nieuwe regels in het command schermm van newcs

ik heb ook de wijziging met cardclient.conf newcamd:127.0.0.1:15050:0/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E
zie dikgedrukt.
geprobeerd.
pevelden schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:15:

Dit gebeurt er in ACAMD
19:02:56.796: connecting to 127.0.0.1:15050/tcp (127.0.0.1)
19:02:56.796: Newcamd 0: CaID=0602 admin=1 srvUA=000000001BAE263A provider 000003/0000000003FFFFFF 000002/0000000002FFFFFF 000001/0000000001000600

bla bla
pevelden
hoe doe je bekijken wat er gebeurt in ACAMD? want als ik die wijziging cardclient.conf uitvoer krijg ik geen ACAMD in de taakbalk zoals in eerdere bericht wordt gezegd.

ik heb het gevoel dat ik er bijna ben. nl 1 doet het perfect. iemand een idee wat ik nog kan proberen.

ik heb de technotrend 1501

alvast bedankt

[ Voor 32% gewijzigd door Jeronimusius op 10-08-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pevelden schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:09:
Even nog een korte bevinding de server uit gehad en vandaag aangezet weer het zelfde "not OK" en could not decode meldingen. Dus ik heb Multi ECM mode uitgeschakeld en weer werken ook samen met NewCs. heb gelijk even met mediaportal client op een MS Mediacenter beneden bekeken bijna alle kanalen werken goed behalve RTL4 haperend beeld waarschijnlijk te weinig signaal op de eerste verdieping of kan dat ook aan mijn transponderlijstje liggen?
RTL4 is volgens mij meer afhankelijk van een goed signaal. Toen ik zat te experimenteren, was RTL4 de eerste zender die last had van minder signaal. Het zou hier aan kunnen liggen. Om te testen: sluit je PC tijdelijk zo dicht mogelijk aan bij het punt waar de kabel de woning binnenkomt (natuurlijk na een eventuele versterker).
Jeronimusius schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:10:
Ik heb nu alles draaien tot het laatste moment als ik bijv ned 2 wil timeshiften. Het lijkt alsof hij geen verbinding kan maken met de newcs1.65. Mediaportal blijft maar hangen zonder te crashen.

ik heb alles goed kunnen installeren vlgens de handleiding.
hij geeft namelijk geen nieuwe regels in het command schermm van newcs

ik heb ook de wijziging met cardclient.conf newcamd:127.0.0.1:15050:0/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E
zie dikgedrukt.
geprobeerd.

[...]

hoe doe je bekijken wat er gebeurt in ACAMD? want als ik die wijziging cardclient.conf uitvoer krijg ik geen ACAMD in de taakbalk zoals in eerdere bericht wordt gezegd.
Die wijziging is alleen om EMM uit te zetten. Je kan dit beter aan laten staan.
ik heb het gevoel dat ik er bijna ben. nl 1 doet het perfect. iemand een idee wat ik nog kan proberen.

ik heb de technotrend 1501
Je meldt helaas niet op welk OS de TV Server draait. Dit is belangrijk al heeft het betrekking op het helpen met ACamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Mijn excuus.

ik draai op vista 64bit. sp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Ik ben nu trouwens helemaal van de Tv-Server afgestapt, op de een of andere manier is er echt iets mis met hun implementatie van tswriter/tsreader. Ik heb nu dvbviewer gekocht en deze kan alle zenders (binnen het pakket) bekijken en ook hdtv ism met elke willekeurige codec (behalve ffdshow dan) is geen enkel probleem. Zelfs DXVA werkt met PDVD8, PDVD9 of MPC perfect. Ook mdapi is direct beschikbaar, waardoor die configuratie ook niks meer voorsteld.

Helaas heeft DVBviewer een lelijke OSD, graag zou ik MediaPortal nog voor films/tv series ed. gebruiken en DVBViewer puur voor TV, weet iemand ook of je dvbviewer kan starten vanuit mediaportal? Of is er mischien een ander programma dat beter werkt? Ik dacht zelf aan XBMC, maar deze kan niet gebruik maken van DXVA als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Deikke schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:30:
Helaas heeft DVBviewer een lelijke OSD, graag zou ik MediaPortal nog voor films/tv series ed. gebruiken en DVBViewer puur voor TV, weet iemand ook of je dvbviewer kan starten vanuit mediaportal? Of is er mischien een ander programma dat beter werkt? Ik dacht zelf aan XBMC, maar deze kan niet gebruik maken van DXVA als ik het goed heb.
Er zijn ook andere skins te downloaden via het DVBViewer forum. Zie bijvoorbeeld de volgende:
http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=23528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Deikke schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:30:
Ik ben nu trouwens helemaal van de Tv-Server afgestapt, op de een of andere manier is er echt iets mis met hun implementatie van tswriter/tsreader. Ik heb nu dvbviewer gekocht en deze kan alle zenders (binnen het pakket) bekijken en ook hdtv ism met elke willekeurige codec (behalve ffdshow dan) is geen enkel probleem. Zelfs DXVA werkt met PDVD8, PDVD9 of MPC perfect. Ook mdapi is direct beschikbaar, waardoor die configuratie ook niks meer voorsteld.

is er ergens een handleiding om dit te configureren. ik ben namelijk bang dat het bij mij ook niet gaat werken ook al ben ik er bijna denk ik.zie bericht hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Ik ben van plan om een htpc met 2 tuners (Terratec Cinergy C PCI HD) te bouwen.
Verder heb ik al een Humax HD-decoder thuis die ik ook wil gebruiken.
Kan iemand mij uitleggen hoe de TV-kabel(s) verbonden moeten zijn als ik htpc en humax onafhankelijk wil gebruiken?
Moet/kan ik alles doorlussen (pci--pci--humax) of moet ik de kabel eerst opdelen met Hirschmann multitap en dan elke kabel naar 1 apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
The Zep Man schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:43:
Al heeft iemand problemen met meerdere Terratec Cinergy C kaarten en BSOD's welke betrekking hebben op "MtsBda.sys": ik heb zelf een driverpakket in elkaar gezet (voor NT5.1 of NT5.2 gebaseerde Windows-systemen, x86 en x64) welke actueler is dan de originele driver van Terratec. Deze driver lijkt dit probleem op te lossen. Tot zover ik weet en gehoord heb is dat dit een probleem is dat onder Windows Server 2003 x64 + MediaPortal TV Server configuraties kan voorkomen. Of het op andere besturingssystemen of architecturen (XP? x86?) voorkomt weet ik niet.

Al heeft iemand last van het genoemde probleem en interesse in deze driver, laat het dan even weten in dit topic. Dan zet ik hem wel online. Geef ook aan onder welk OS je dit probleem hebt.
Ik krijg ook deze BSOD onder Vista.. Ben dus wel benieuwd naar die betere drivers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
Jeronimusius: Waar zou je een tutorial over willen hebben? DVBViewer wijst zich voor een groot deel vanzelf wel. Met vragen kun je hier of op het dvbviewer forum terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
CAD-tekenaar schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:32:
Ik ben van plan om een htpc met 2 tuners (Terratec Cinergy C PCI HD) te bouwen.
Verder heb ik al een Humax HD-decoder thuis die ik ook wil gebruiken.
Kan iemand mij uitleggen hoe de TV-kabel(s) verbonden moeten zijn als ik htpc en humax onafhankelijk wil gebruiken?
Moet/kan ik alles doorlussen (pci--pci--humax) of moet ik de kabel eerst opdelen met Hirschmann multitap en dan elke kabel naar 1 apparaat?
Ik meen me te herinneren dat je dit al eens eerder gevraagd hebt? Tja, als daar geen antwoord op kwam heeft iedereen er overheen gelezen, of niemand weet het juiste antwoord.

Ik weet het ook niet precies, al heb ik wel een technische opleiding. Ergens heb ik het idee dat de tweede methode technisch beter is, maar de eerste manier lijkt me goedkoper om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jeronimusius schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:35:
Mijn excuus.

ik draai op vista 64bit. sp1
Vista heeft standaard geen ondersteuning om het icoon van ACamd te tonen met TV Server. Om dit wel voor elkaar te krijgen stop je de TV Server als service en start je "TvService.exe" als gebruiker.
CAD-tekenaar schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:32:
Als dat het enige is dat is aangesloten op de kabel, moet het gewoon achter elkaar kunnen in serie.

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
The Zep Man schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:57:
Als dat het enige is dat is aangesloten op de kabel, moet het gewoon achter elkaar kunnen in serie.
Werkt dat dan ook als de pc uit staat? Maw, zijn de in/out van de tv-kaarten hard-wired?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

grun93 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:09:
[...]

Werkt dat dan ook als de pc uit staat? Maw, zijn de in/out van de tv-kaarten hard-wired?
Bij mij zit de kaart in een computer die niet zomaar uit kan. Het zou me echter verbazen als het niet zou kunnen. En als je daar bang voor bent, gebruik je toch een passieve splitter?

code:
1
2
Kabel -> splitter -> TV-kaart -> TV-kaart
                  -> DVB-C decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313860

Ik weet niet of het hier al gepost is, maar ik heb met behulp van de handleiding Digitenne op mijn computer aan de gang gekregen. De gehele handleiding gevolgd, inclusief wat rommelen voor Vista. Het enige echt verschillende is de code die je krijgt van de cardserver, maar in de handleiding staat omschreven wat je dan moet veranderen.

Ik ben nu in staat om via een FTA Cinergy T-stick en een Smartreader Plus met Digitenne kaart naar alle kanalen te kijken waar ik een abo voor heb.

Hulde dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Jippie de pippie,

Met een terratec cinergy htc usb hd stick en een smargo smartreader + de boel aan de gang gekregen.
Alleen wel een probleem, kan in de tv server nm gewoon een gecodeerde zender (bv rtl4) timeshiften, maar in mediaportal zelf als ik dan bv rtl 4 wil zien dan gebeurt er niks en loopt hij eigenlijk een beetje vast hoe kan dit dan????

please help, dan ben ik er eindelijk uit na 3 weken aan klloien.

alvast bedankt

Jeroen

(ps, kan de ongecodeerde zenders wel gewoon kijken)

en de decodering zou goed moeten gaan ook wat ik zie in newcs dusja erg vreemd allemaal (kan het aan codecs liggen dat de gedecodeerde het niet doen?)

[ Voor 18% gewijzigd door jayless82 op 12-08-2009 23:13 ]

• Deikke
jayless82: Heb je mischien last van hetzelfde probleem als ik? Kijk eens in de timeshift folder of er daadwerkelijk data weggeschreven wordt.

• Jeronimusius
ik kom nog steeds niet verder.
Als ik elke keer geen nieuwe regels zie in NEWCS als ik timeshift volgens de handleiding waar kan het dan allemaal aan liggen? Ik wil nu eindelijk dat het werkt maar ik moet dingen uitsluiten om te zien waar het aan ligt.
NEWCS Com poort?

• jayless82
Deikke schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:44:
jayless82: Heb je mischien last van hetzelfde probleem als ik? Kijk eens in de timeshift folder of er daadwerkelijk data weggeschreven wordt.
Wat heb jij dan voor probleem?

• Deikke
Ik heb het probleem dat de TvServer geen data wegschrijft naar het timeshift betand bij een groot aantal zenders. In Mediaportal zelf levert dit errors op. Je kan dit zien aan een lege timeshift folder (er verschijnt dan 1 file die 0kb is)

Lees dit maar eens: http://forum.team-mediapo...-some-transponders-68218/

Al heb je aan de mensen van mediaportal ook niks, maar 5 views voor mijn logs en geen enkele reactie.

• Nielson
  • Laatst online: 13:08
Ik gebruik DVBviewer ipv MP, en heb hierbij ook vaak dat bij de eerste keer tunen er geen beeld komt. Programma afsluiten en nogmaals starten en het werkt oké. Zelfde bij de Recording Service van DVBviewer (aanradertje trouwens), deze maakt bij opnames ook regelmatig 0KB bestanden aan. Gelukkig heeft deze een optie om indien er binnen 60sec geen data binnenkomt opnieuw te starten met de opname, en vaak gaat het dan of de keer erop wel goed. Weet niet of het in DVBviewer, Acamd of Newcs zit, maar heb geen zin om alle mogelijke logbestanden uit te gaan pluizen.

• jayless82
Toch heel vreemd.

Nederland 1-2-3- werkt perfect (zijn ook ongecodeerd) maar de gedecodeerde werken allemaal niet terwijl ik ze in de server kan timeshiften (en niet met een 0kb bestand maar een echt bestand) ,
in tv client zie ik bij kanalen dan ook gewoon een groen vinkje erachter maar als ik die dan selecteer
dan krijg ik mijn tv scherm weer alleen dan met een vastgevroren beeld van bijvoorbeeld nl1 erin als ik daar net naar heb zitten kijken, hoe kan dit?????

wordt er gek van moet nu echt eens gaan werken zeg.

Iemand een werkend idee?

merci alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevelden
Zet er even bij welk OS je draait.kaarten en kabel provider en alles wat relevant kan zijn erbij. In vista had ik namelijk ook problemen en ben overgeschakeld naar windows XP. vooral met rechten (administrator) kan het fout gaan. bij mij draait het redelijk stabiel in windows XP prof. kan ook een CODEC probleem zijn verstandig om niet teveel door elkaar te gooien, anders krijg je allerlei vastlopers en conflicten.

worden er fouten gegeven in NEWCS en ACAMD bijv. ? zie de logs.

[ Voor 50% gewijzigd door pevelden op 14-08-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
pevelden schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:51:
Zet er even bij welk OS je draait.kaarten en kabel provider en alles wat relevant kan zijn erbij. In vista had ik namelijk ook problemen en ben overgeschakeld naar windows XP. vooral met rechten (administrator) kan het fout gaan. bij mij draait het redelijk stabiel in windows XP prof. kan ook een CODEC probleem zijn verstandig om niet teveel door elkaar te gooien, anders krijg je allerlei vastlopers en conflicten.

worden er fouten gegeven in NEWCS en ACAMD bijv. ? zie de logs.
Draai op XP Pro
Digitale tv van Delta
werk met een cinergy usb xd kaart
en een smargo cardreader

Acamd en newcs gegeven geen foutmeldingen, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Zit erover te denken om gbpvr maar eens te proberen want wordt hier gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Laatst online: 24-07 20:49

RgR

Elimination schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 03:17[/message]:
[...]

Ik krijg ook deze BSOD onder Vista.. Ben dus wel benieuwd naar die betere drivers ;-)
Ik krijg de BSOD ook soms onder Windows 7 RTM 64bit. Ik heb 2 Cinergy 1200 dvb-c kaartjes (dus niet de HD versie).

Zep Man, is jouw driverpack alleen voor de HD-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn spullen (Terratec Cinergy HTC USB XS HD, + Ziggo smartcard + smargo reader) ontvangen. Ben de hele dag bezig geweest en heb alles rustig geinstalleerd en geconfigureerd volgens The Zep's tutorial.
Alleen 1 probleem: de gescramblede zenders functioneren niet, ook niet met timeshift. MediaPortal probeert even maar zegt na een paar seconden 'Channel is scrambled'.
(De unscramblede zenders zoals zenderoverzicht of Nickelodeon werken wel! Zowel timeshift als kijken met de client.)

Dit is mijn NewCS log. Lijkt in orde. Vaak komt er wel te staan 'gebruiker1 (NOT OK)', maar niet altijd. Ik weet niet of het er mee te maken heeft.
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 18:10:40 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 18:10:40 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 18:10:40 ] [ Config ] COM6 ECM priority: round
[ 18:10:40 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 18:10:40 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 18:10:40 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 18:10:40 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM6
[ 18:10:40 ] [ Phoenix ] Opening device COM6
[ 18:10:40 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM6
[ 18:10:40 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM6
[ 18:10:40 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 18:10:41 ] [ Loader ] Unknown card
[ 18:10:41 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 18:10:41 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM6
[ 18:10:42 ] [ Phoenix ] Opening device COM6
[ 18:10:42 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM6
[ 18:10:42 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM6
[ 18:10:42 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 18:10:43 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu
[ 18:10:43 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O A C S V 5 . 3
[ 18:10:43 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 18:10:43 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM6
[ 18:10:43 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM6
[ 18:10:43 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 18:10:44 ] [ KeymaN ] Adding key **WEG** type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 18:10:44 ] [ KeymaN ] Adding key *WEG* type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 18:10:44 ] [ KeymaN ] Adding key *WEG* type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 18:10:44 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 18:10:44 ] [ KeymaN ] Adding key *WEG* type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 18:10:44 ] [ KeymaN ] Adding key *WEG* type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 18:10:44 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM6 ready
[ 18:10:44 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 18:10:44 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
[ 18:35:45 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 18:35:45 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 2712
[ 18:35:46 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 2712
[ 18:37:46 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logout
[ 18:39:30 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
Wat eventueel ook het probleem kan zijn: mijn smartcard is (misschien) nog niet geactiveerd. Ik kan het helaas niet in een normale decoder testen hier. Ik heb de smartcard bij Cardwriter besteld. Na de bestelling werd ik gebeld en wilde men mijn bankrekening + geboortedatum weten voor Ziggo. Ze zouden de kaart meteen registreren en activeren voor me zeiden ze. En nu ik de smartcard ontvangen heb zit er ook een formulier bij van Ziggo met smartcardnummer+ bevestiging. Dus het lijkt erop dat dat gebeurt is. Misschien is de activatie bij ziggo nog niet helemaal geactiveerd o.i.d..

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Laatst online: 24-07 20:49

RgR

Dat "NOT OK" krijg ik ook als mijn Ziggo-smartcard een tijdje niet gebruikt is. Als ik hem dan weer een kwartiertje in de officiële decoder stop op een gecodeerd kanaal dan krijg ik weer beeld. Daarna kan de Smargo er ook weer mee overweg en komt er dus weer "OK" in de log te staan.

Ik ga er van uit dat dat zoiets bij jou ook het probleem is. Kan je er voor zorgen dat je software toch blijft proberen te tunen op een gecodeerd kanaal? Op een gegeven moment ontvangt hij dan hopelijk een update en krijg je weer beeld. Of even een buurman vragen die wel een losse decoder heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Zep Man & Pevelden (en de rest natuurlijk!);

Omtrent het voorgaande "NOT OK" probleem:

Het probleem met (NOT OK) in NewsCS had ik ook na mijn installatie net, de remedie --> onderin in Acamd links het vinkje aanzetten waar ECM staat (verder niks), Acamd begint gelijk te decoderen en NewCS springt ook gelijk op "gebruiker1 (OK) 0602 000 1774".

Dat is dus het euvel denk ik? Nu nog maar kijken of we echt beeld kunnen krijgen...(fingers crossed) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:52:
Ik heb vandaag mijn spullen (Terratec Cinergy HTC USB XS HD, + Ziggo smartcard + smargo reader) ontvangen. Ben de hele dag bezig geweest en heb alles rustig geinstalleerd en geconfigureerd volgens The Zep's tutorial.
Alleen 1 probleem: de gescramblede zenders functioneren niet, ook niet met timeshift. MediaPortal probeert even maar zegt na een paar seconden 'Channel is scrambled'.
(De unscramblede zenders zoals zenderoverzicht of Nickelodeon werken wel! Zowel timeshift als kijken met de client.)

Dit is mijn NewCS log. Lijkt in orde. Vaak komt er wel te staan 'gebruiker1 (NOT OK)', maar niet altijd. Ik weet niet of het er mee te maken heeft.

[...]

Wat eventueel ook het probleem kan zijn: mijn smartcard is (misschien) nog niet geactiveerd. Ik kan het helaas niet in een normale decoder testen hier. Ik heb de smartcard bij Cardwriter besteld. Na de bestelling werd ik gebeld en wilde men mijn bankrekening + geboortedatum weten voor Ziggo. Ze zouden de kaart meteen registreren en activeren voor me zeiden ze. En nu ik de smartcard ontvangen heb zit er ook een formulier bij van Ziggo met smartcardnummer etc. Dus het lijkt erop dat dat gebeurt is. Misschien is de activatie bij ziggo nog niet helemaal geactiveerd o.i.d..

Iemand enig idee?
Heb dezelfde setup, alleen Delta digtale tv ipv ziggo.

Je zou in newscs xml file het volgende aan moeten passen dan is dat "user not ok" zo weg :

<user>
<name>gebruiker1</name>
<password>wachtwoord1</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>no</spider>
</user>
</newcamdserver>

Moet worden :

<user>
<name>gebruiker1</name>
<password>wachtwoord1</password>
<au>on</au>
<allow>reader1_on_ComX</allow>
<spider>no</spider>
</user>
</newcamdserver>

X=poort nummer bij jou, oftewel 1 of 3 etccc.

dan zou het moeten werken, heb allen zelf in de client geen beeld, mischien jij wel straks hou mij hierover even op de hoogte als je wilt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Nog even iets raars, met digitenne werkt het perfect, ook rtl4 etcc maar met de kabel (delta) ho maar. vreeeeeeeeeemmmmmmddddddd.........................................

iemand ideen hierover???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabel sucks? ;)

BTW je kaartje werkt prima hoor, alleen HD loopt bij mij nog niet 100% (Alleen discovery HD, bij de rest loopt MediaPortal vast)

@The Zep Man; bedankt voor je goede "guide" omtrent de setup van DVB-C op je PC!
Weet je nog meer goede media-software die je in combinatie met de rest van je setup kunt gebruiken?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
dit is trouwens mijn melding van Acamd met een gedecodeerde zender, is er hier iets fout aan :

1
11:52:06.234:
11:52:06.234: Ch: 1410 - Nick Jr.
11:52:06.234: Programm crc: 8242E869
11:52:06.234: PMT: chcache.ini, 0582,36B1,0604,00000000,044F,0032,Nick Jr.
11:52:06.234: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0582 (AND SID=36B1)
11:52:06.234: 0x0582 0x36B1 0x0604 0x00000000 0x044F 0x0032 11111010
11:52:06.390: Newcamd 0: ECM [044F][0604/00000000] Pro, CHID=0002 (0.000)
11:52:06.406: [00] SendDCW Odd: :22D0504298FBDD70
11:52:06.406: [00] SendDCW Even: A0BED634DD605592:
11:52:10.796: Newcamd 0: ECM [044F][0604/00000000] Pro, CHID=0002 (0.235)
11:52:16.437: Newcamd 0: EMM [0032][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
11:52:16.906: Newcamd 0: EMM [0032][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
11:52:17.390: Newcamd 0: EMM [0032][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
11:52:22.796: Newcamd 0: ECM [044F][0604/00000000] Pro, CHID=0002 (0.235)
11:52:24.703: Newcamd 0: EMM [0032][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
11:52:31.109: Newcamd 0: EMM [0032][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
11:52:32.640: Newcamd 0: EMM [0032][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
11:52:34.796: Newcamd 0: ECM [044F][0604/00000000] Pro, CHID=0002 (0.219)
11:52:35.218: Newcamd 0: EMM [0032][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
11:52:37.953: Newcamd 0: EMM [0032][0604/00000000] Pro, [C8] (0.000)

ik hoor het graag

Ps. als ik trouwens in de tv server preview doe van bijvoorbeeld sbs6 dan krijg ik ook een zwart preview schermpje. (alleen nl 1 tm 3 etc werkt dan weer wel)

[ Voor 5% gewijzigd door jayless82 op 15-08-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 03:07:
@The Zep Man & Pevelden (en de rest natuurlijk!);

Omtrent het voorgaande "NOT OK" probleem:

Het probleem met (NOT OK) in NewsCS had ik ook na mijn installatie net, de remedie --> onderin in Acamd links het vinkje aanzetten waar ECM staat (verder niks), Acamd begint gelijk te decoderen en NewCS springt ook gelijk op "gebruiker1 (OK) 0602 000 1774".

Dat is dus het euvel denk ik? Nu nog maar kijken of we echt beeld kunnen krijgen...(fingers crossed) ;)
Dat ECM heb ik inderdaad nog nooit aangehad denk ik. Maar waar vind je 'onderin in Acamd'? Mijn Acamd heeft voor zover ik zie geen gui. (ik heb de the zep guide gebruikt). Alleen NewCS en mediaportal etc hebben een gui bij mij. Ik kan helaas dus niet dat vinkje waar ECM bij staat vinden. Hoe krijg ik dat goede scherm te zien?

@RGR, heb geprobeerd de timeouts omhoog te zetten en vaak te proberen achter elkaar, helaas geen succes. Binnenkort buurman eens proberen.
@jayless82, ook jouw regeltje heb ik aangepast, helaas nog geen succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je klikt op het icoontje in je taakbalk rechts (er zit een wit rond icoontje met iets erin wat op een "A" lijkt), dan opent Acamd zichzelf, onderin zie je een aantal open hokjes, vink de meeste linkse aan en done!

Terwijl ik het net controleer, zie ik dat vandaag het vinkje weer uit staat en ik heb toch echt net TV gekeken via MP :? Nu weet ik het ook even niet meer... 8)7

Wel waren een aantal gecodeerde kanalen niet beschikbaar zei MP, maar andere gecodeerde kanalen weer wel.

Probeer het eens uit, misschien helpt het, gisteren toen ik dit aanvinkte, zag ik direct verandering in NewCS en Acamd, ze sprongen gelijk op "gebruiker1 (OK)".
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.