Je systeem staat dan wel aan, maar wordt de smartcard ook continu aangesproken/geupdate?mjmos schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:47:
Ik heb het systeem 24/7 aan staan.
Het gaat niet om het bijwerken van de EPG, maar om de constante verwerking van de EMM berichten. Ik heb geen idee, geen ervaringsdeskundige, hoe de EMM berichten bij card server terechtkomen, maar ik kan mij voorstellen dat MP die doorstuurt via ACAMD en dat MP dat dus niet doet als je geen kanaal aan het bekijken bent. Ik neem aan dat je in de logging van de card server moet kunnen waarnemen als de EMM stroom niet meer binnenkomt en weer opgestart wordt als je een kanaal gaat bekijken.mjmos schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:47:
Ik heb het systeem 24/7 aan staan.
De epg update loopt om de 240 min met dezelfde log, eerst een boel NOT OK's daarna OK.
Het vreemde is (vind ik dan) dat wanneer de epg update heeft gedraaid en ik daarna met mp voor het eerst op de dag een kanaal wil bekijken dit nog steeds a 40 sec duurt ?
Je ziet in de log van newcs dat de acamd na een bepaalde tijd (2 min) uitlogd.
Is er een workaround om ten alle tijden snel een kanaal te kunnen openen.
Bijv. elke dag een opname van 5 min die automatische ook weer verwijderd word.
Iemand anders nog goede ideeen ?
Is er een workaround om ten alle tijden snel een kanaal te kunnen openen.
Iemand anders nog goede ideeen ?
De exacte geldigheidsduur van de EMM sleutels ken ik niet, maar die duur is tegenwoordig bij Ziggo nogal kort. Je moet denken aan een uur of 4 à 6 bij Ziggo/Multikabel en ik neem aan dat het bij Ziggo/Casema en/of Ziggo/@Home niet anders zal zijn. Je zal dus zo'n 6 keer per dag zo'n korte opname moeten maken. Handiger is het natuurlijk als MP zelf even kortstondig ingeschakeld kan worden, indien mogelijk zonder beeld en geluid, zodat er helemaal niets opgenomen wordt en je dus ook niets te verwijderen hebt.mjmos schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:44:
Is dit een algemeen geaccepteerd 'minpunt' waar iedereen mee te maken heeft?
Heeft een digitale kijker met een officiele decoder hier ook last van of update die wel elke 4/6 uur de emm.
Ik zelf geen officiele decoder dus weet ik dit niet.
Verbaasd me dat ik er niet meer over gelezen heb.
Ik kan me voorstellen dat meer mensen dit als niet gewenst zien.
Wanneer acamd niet uitlogd zal de emm 'stroom' dan gewoon doorgaan?
Heeft een digitale kijker met een officiele decoder hier ook last van of update die wel elke 4/6 uur de emm.
Wanneer acamd niet uitlogd zal de emm 'stroom' dan gewoon doorgaan?
Ja, zoals ik al aangaf is dit hetzelfde bij sommige door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers die dan direct na het aanzetten in afwachting van de smartcard bijwerking een "E19" melding laten zien. Ook levert dit gedrag soms problemen op bij sommige door Ziggo aanbevolen kabel PVR's, maar Ziggo vindt het belangrijker dat niet door hen aanbevolen apparatuur met PVR functie niet te gebruiken is in combinatie met het achteraf decrypten van opnames, dus zetten ze de geldigheid van de EMM sleutels zo kort mogelijk.mjmos schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:03:
Is dit een algemeen geaccepteerd 'minpunt' waar iedereen mee te maken heeft?
Bestaat er een commando om timeshift aan te zetten voor 5 min ?
Even aan het kijken naar tvserverstresstest.exe hiervoor moet er een gorpe Test aangemaakt worden.
Hierin 2 kanalen geplaatst, Ned3 en rtl4
Aanroepen vanaf de prompt :
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server>TVServerStressTest.exe 2
Running Timeshift test 2
Shifting Nederland 3
Timeshift finshed in 00:00:01.6406250
Shifting RTL 4
Timeshift finshed in 00:00:00.8437500
Timeshift Average 1242,1875mills
Dit zal ik in een taak zetten en even testen of dit werkt.
Even aan het kijken naar tvserverstresstest.exe hiervoor moet er een gorpe Test aangemaakt worden.
Hierin 2 kanalen geplaatst, Ned3 en rtl4
Aanroepen vanaf de prompt :
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server>TVServerStressTest.exe 2
Running Timeshift test 2
Shifting Nederland 3
Timeshift finshed in 00:00:01.6406250
Shifting RTL 4
Timeshift finshed in 00:00:00.8437500
Timeshift Average 1242,1875mills
Dit zal ik in een taak zetten en even testen of dit werkt.
Heeft MP niet net als de aanbevolen kabel ontvangers ook een kijk timer i.p.v. alleen een opname timer? Zoja, dan kan je misschien die kijk timer met een repeterend interval gebruiken.mjmos schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:01:
Bestaat er een commando om timeshift aan te zetten voor 5 min ?
Dit lijkt te werken, alleen wordt live tv beeindigd wanneer ik de taak start, dus de taak laten uitvoeren om 6:00 zit ik niet zo heel vaak te kijken en de recordings hebben voorrang dus daar geen last van.
Morgen eens kijken of ik snel beeld heb.
Mocht er iemand zijn met een veel betere oplossing dan hoor ik dat graag.
Morgen eens kijken of ik snel beeld heb.
Mocht er iemand zijn met een veel betere oplossing dan hoor ik dat graag.
Na avonden proberen is het mij niet gelukt, ik heb een twinhamkaartje gekocht bij satshop(€49) en de smargo.
Hiermee had ik bijna geen signaal.
Uiteindelijk divers gevonden die iets beter deden.
Ik heb de handleiding van zepman gevolgd, maar helaas geen beeld op de gecodeerde kanalen.
Ik had een oud kaartje van @home (40250 en een kaartje van ziggo(4106).
Heeft iemand ook zo’n kaartje van satshop waar het niet mee lukken wil?
Hiermee had ik bijna geen signaal.
Uiteindelijk divers gevonden die iets beter deden.
Ik heb de handleiding van zepman gevolgd, maar helaas geen beeld op de gecodeerde kanalen.
Ik had een oud kaartje van @home (40250 en een kaartje van ziggo(4106).
Heeft iemand ook zo’n kaartje van satshop waar het niet mee lukken wil?
Anoniem: 132566
Volgens mij worden de sleutels om de 21 sec ververst, ik heb soms ook het probleem dat Media Portal geen beeld geeft en de melding van "no card available- scrambled" o.i.d.
Na een paar keer herstarten van NewCS en MP geeft NewCS ineens "gebruiker1 (OK)" en dan kan ik normaal zappen, best wel irritant dat dit dus niet altijd de eerste keer lukt.
Is dit een algemene manco van het digitale kijken ofzo?
Na een paar keer herstarten van NewCS en MP geeft NewCS ineens "gebruiker1 (OK)" en dan kan ik normaal zappen, best wel irritant dat dit dus niet altijd de eerste keer lukt.
Is dit een algemene manco van het digitale kijken ofzo?
Volgens mij heeft het herstarten helemaal geen zin. Ik lees dit ook regelmatig van klanten met een aanbevolen kabel ontvanger die dan gaan zappen naar bijvoorbeeld Nederland 1 omdat ze dan denken dat die handeling ervoor zorgt dat die E19 melding verdwijnt. Als ze echter gewoon even wachten totdat de EMM sleutel update voor de smartcard langskomt dan krijgen ze vanzelf beeld en geluid.Anoniem: 132566 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:21:
Volgens mij worden de sleutels om de 21 sec ververst, ik heb soms ook het probleem dat Media Portal geen beeld geeft en de melding van "no card available- scrambled" o.i.d.
Er wordt gewerkt met een broadcast mechanisme waarbij met vaste intervallen opnieuw sleutels worden verzonden ongeacht of je ontvanger of PC DVB-C tuner nu aan staat of niet. Er moet dus maximaal dat vaste tijdsinterval gewacht worden als je de boel aanzet net nadat er een update was langsgekomen, of korter als het al iets langer geleden was dat de laatste update was langsgekomen. Met het opstarten van DVBviewer dat ik gebruik heb ik precies hetzelfde, de ene keer moet ik wat langer wachten en de andere keer heb ik nagenoeg direct beeld en geluid. Ik ga in ieder geval niet zitten zappen of de boel weer opnieuw opstarten want mijn ervaring is dat het niets uithaalt.
Ik heb de Smargo cardreader inmiddels binnen en de Cinergy C PCI HD in bestelling (had er al moeten zijn, maar helaas is het distributiecentrum van UPS afgebrand).
Nu blijkt echter dat Ziggo binnenkort overgaat op CI+ en over niet al te lange tijd stopt met CI. Is deze combinatie dan nog wel te gebruiken?
Ik kan bij de tunerkaart weinig vinden over het gebruik van CI+ en zoeken in dit topic op 'CI+' gaat niet echt goed, dan krijg ik alle resultaten van 'ci' en dat zijn er nogal wat.
Hopelijk kan iemand hier wat meer duidelijkheid in verschaffen.
Nu blijkt echter dat Ziggo binnenkort overgaat op CI+ en over niet al te lange tijd stopt met CI. Is deze combinatie dan nog wel te gebruiken?
Ik kan bij de tunerkaart weinig vinden over het gebruik van CI+ en zoeken in dit topic op 'CI+' gaat niet echt goed, dan krijg ik alle resultaten van 'ci' en dat zijn er nogal wat.
Hopelijk kan iemand hier wat meer duidelijkheid in verschaffen.
Zie het eerdere bericht van The Zep Man, moet geen probleem zijn (m.b.t. CI+):
The Zep Man schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:02:
Zoals eerder is aangehaald: dit heeft alleen betrekking op bestaande apparatuur met een CI+ slot: een AlphaCrypt CAM (en waarschijnlijk elke andere niet Ziggo-CAM) zal hier niet meer in werken. De card sharing oplossing die ik gebruik zal op technisch vlak net zo lang blijven werken als de AlphaCrypt CAM dat doet in apparatuur zonder CI+ slot. Card sharing heeft op dit moment ook geen last hier van: er is geen sprake van CI sloten of CAM's op de apparatuur waarbij card sharing wordt gebruikt.
Het stukjeMakster schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:46:
Zie het eerdere bericht van The Zep Man, moet geen probleem zijn (m.b.t. CI+):
[...]
is mij helaas nog niet helemaal duidelijk. Wellicht omdat ik niet precies weet wat CI / CI+ inhoudt. De CI / CI+ is de Common Interface. Dus eigenlijk alleen de verbinding tussen de cardreader en de settop-box / tunerkaart (wat bij de software-methode dus niet bestaat).De card sharing oplossing die ik gebruik zal op technisch vlak net zo lang blijven werken als de AlphaCrypt CAM dat doet in apparatuur zonder CI+ slot.
Maar wat houdt het dan in als 'Ziggo overgaat op CI+'? Dat lijkt te duiden op iets in het signaal wat gaat wijzigen, maar dat lijkt mij weer los te staan van de interface tussen cardreader en settop-box.
Je kunt een CI slot niet zomaar ombouwen of upgraden naar een CI+ slot. Dit houdt dus in dat als Ziggo 'alleen nog maar CI+' gaat ondersteunen, of het signaal dusdanig gaat aanpassen dat alleen Smartcards in CI+ sloten toegang krijgen tot het netwerk' ze alle Humax / Samsung gebruikers ook afsluiten. Dit gaat dus niet gebeuren of iig niet de eerst komende jaren.maikel schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:10:
[...]
Het stukje
[...]
is mij helaas nog niet helemaal duidelijk. Wellicht omdat ik niet precies weet wat CI / CI+ inhoudt. De CI / CI+ is de Common Interface. Dus eigenlijk alleen de verbinding tussen de cardreader en de settop-box / tunerkaart (wat bij de software-methode dus niet bestaat).
Maar wat houdt het dan in als 'Ziggo overgaat op CI+'? Dat lijkt te duiden op iets in het signaal wat gaat wijzigen, maar dat lijkt mij weer los te staan van de interface tussen cardreader en settop-box.
Ik heb ook last van het feit dat de kaart telkens moet heractiveren, dit duurt hier max 10 seconden ongeveer. Een EPG update kan dit probleem een beetje verhelpen, regelmatig de epg bijwerken heeft als gevolg dat de kaart vaker actueel wordt gehouden.
Ik heb alleen het probleem dat newcs een standby cycle niet overleeft. De enige oplossing is newcs afsluiten voor standby gaan en opnieuw starten naderhand. In de meeste gevallen gaat dit goed, maar krijg toch regelmatig na het uit standby gaan een melding dat card 0600 niet ready is. Dit is erg irritant en heeft vaak tot gevolg dat ik opnamen mis. Weet iemand een betere oplossing voor dit probleem? Als het misgaat moet ik namelijk newcs opnieuw starten en acamd opnieuw laden (omdat deze ook niet opnieuw verbind). Het zou mooi zijn dat acamd zelf met de kaart kon praten, maar ik weet niet hoe ik dit in moet stellen.
Ik heb alleen het probleem dat newcs een standby cycle niet overleeft. De enige oplossing is newcs afsluiten voor standby gaan en opnieuw starten naderhand. In de meeste gevallen gaat dit goed, maar krijg toch regelmatig na het uit standby gaan een melding dat card 0600 niet ready is. Dit is erg irritant en heeft vaak tot gevolg dat ik opnamen mis. Weet iemand een betere oplossing voor dit probleem? Als het misgaat moet ik namelijk newcs opnieuw starten en acamd opnieuw laden (omdat deze ook niet opnieuw verbind). Het zou mooi zijn dat acamd zelf met de kaart kon praten, maar ik weet niet hoe ik dit in moet stellen.
Ik lees regelmatig dat "Ziggo zou overgaan op CI+", waarmee als het ware geïmpliceerd wordt dat Ziggo iets gaat vervangen door CI+. Alsof CI+ een soort wijziging zou zijn van het huidige Irdeto Conditional Access System (CAS). Ziggo gaat echter straks een CI+ CAM introduceren die geschikt is voor het Irdeto CAS en het mogelijk maakt om apparatuur met een CI+ slot te gebruiken in combinatie met die voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM. In principe verandert er met die introductie van die voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM niets aan het Irdeto CAS dat Ziggo nu al gebruikt net als een CAM voor een standaard DVB CI slot in apparatuur niets verandert aan het Irdeto CAS en de daarbij behorende smartcards. CI staat immers voor Common Interface.maikel schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:10:
Er is echter één probleem. Ziggo wil eigenlijk helemaal niet hebben dat klanten gebruik maken van softCAM's en/of AlphaCrypt CAM's omdat klanten daarmee andere apparatuur kunnen gebruiken dan de door Ziggo aanbevolen apparatuur. De kans is daarom zeer groot dat Ziggo in de toekomst in samenwerking met Irdeto een update gaat uitvoeren aan het Irdeto protocol waardoor de huidige Irdeto softCAM's en/of AlphaCrypt Classic CAM's niet meer werken. Met een dergelijke Irdeto update actie worden ook de door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers geraakt omdat die immers ook gebruik maken van een Irdeto softCAM in combinatie met een smartcard reader. Dat is echter voor die apparatuur geen probleem omdat Ziggo de mogelijkheden heeft om de Irdeto softCAM te vervangen via het firmware update protocol voordat men overgaat tot de aanpassing van het Irdeto protocol. In tegenstelling tot wat sommigen denken zal een dergelijke softCAM en AlphaCrypt CAM uitsluit actie dus niet leiden tot het verplicht vervangen van alle door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers.
Zie voor meer informatie ook het volgende topic: AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)
De Irdeto softCAM, SoftCell genaamd, op de aanbevolen kabel ontvangers is apart te vervangen via het firmware update protocol. Er worden dus geen aanbevolen kabel ontvangers afgesloten bij mogelijke Irdeto update acties.Sa1 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:15:
Je kunt een CI slot niet zomaar ombouwen of upgraden naar een CI+ slot. Dit houdt dus in dat als Ziggo 'alleen nog maar CI+' gaat ondersteunen, of het signaal dusdanig gaat aanpassen dat alleen Smartcards in CI+ sloten toegang krijgen tot het netwerk' ze alle Humax / Samsung gebruikers ook afsluiten.
Hier had ik ook last van. Heb je niet toevallig een server draaien ergens in huis? Dan kan je de Smargo daarop aansluiten en NewCS daarop draaien en heb je geen last meer van standbyproblemen. Maar ja, je moet dan maar net een server hebben staan natuurlijk. Zelf heb ik gelukkig een router met USB-poort waar ik de Smargo op heb aangesloten (een FritzBox met aangepaste Freetz-firmware waar NewCS op kan draaien - ideaal!), zodat de kaartlezer 24/7 te benaderen is via het netwerk.Deikke schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:32:
(...)
Acamd zou inderdaad ook zelf met de kaartlezer moeten kunnen praten (via het acamd-systemtray-icoontje de configuratie openen en de juiste com-poort instellen e.d.) maar ik kreeg het niet goed aan de praat...
Mijn drivers zijn alleen voor Windows NT 5.1 of NT 5.2 varianten. Vista is NT 6.0. Tenzij je last hebt van de genoemde bug (welke volgens mij onder NT 6.0 of hoger niet voorkomt), zou het ook geen nut hebben om nieuwere drivers te installeren.Elimination schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:19:
[...]
Ik wil niet aandringen, maar ik ben heel erg geïnteresseerd in je gevonden drivers.Mijn HTPC draait op Vista.
"Zeer groot" is overdreven. Je gaat als bedrijf voor elke aanbevolen decoder van verschillende merken nieuwe firmwares verspreiden? Dan moet je ondertussen aardig wat firmwares (laten) herschrijven en op afstand laten flashen. Ook zou je dan meteen nieuwe smartcards uit moeten delen.ArChie schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:39:
De kans is daarom zeer groot dat Ziggo in de toekomst in samenwerking met Irdeto een update gaat uitvoeren aan het Irdeto protocol waardoor de huidige Irdeto softCAM's en/of AlphaCrypt Classic CAM's niet meer werken. Met een dergelijke Irdeto update actie worden ook de door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers geraakt omdat die immers ook gebruik maken van een Irdeto softCAM in combinatie met een smartcard reader. Dat is echter voor die apparatuur geen probleem omdat Ziggo de mogelijkheden heeft om de Irdeto softCAM te vervangen via het firmware update protocol voordat men overgaat tot de aanpassing van het Irdeto protocol. In tegenstelling tot wat sommigen denken zal een dergelijke softCAM en AlphaCrypt CAM uitsluit actie dus niet leiden tot het verplicht vervangen van alle door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers.
Zie voor meer informatie ook het volgende topic: AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)
Ik zeg niet dat het niet kan. Alleen heb ik mijn twijfels dat het een "zeer grote kans" is. Het kost veel geld en levert Ziggo eigenlijk niets op (zelfs geen goodwill van de klanten). Vergeet niet dat iedere abonnee die een smartcard gebruikt in een AlphaCrypt nog steeds een abonnement moet betalen, ondanks dat de methode waarmee hij TV kijkt 'niet ondersteund' is. En zolang het percentage zwartkijkers (mensen die card sharing gebruiken voor illegale praktijken) verwaarloosbaar blijft, zal het Ziggo eigenlijk niet veel uitmaken. Voor card sharing binnen een woning (waar mijn guide vanuit gaat) gaat hetzelfde verhaal op als bij de AlphaCrypt: er wordt hier wel voor betaald.
En tot slot: de mensen achter de AlphaCrypt en achter NewCS zitten ook niet stil. Als het signaal op bestaande officiële apparatuur met bestaande smartcards ontvangen en gedecodeerd kan worden, dan blijft dit uiteindelijk ook mogelijk via de AlphaCrypt of via NewCS. Je moet alleen wachten op een update.
[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 21-08-2009 07:40 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dit heb ik geprobeerd, maar de cpu load van newcs is gigantisch, het programma doet alleen maar nanosleeps (> 1000/s) zodat de cpu nooit in slaap kan vallen tijdens idle gebruik, wat helaas het verbruik van mijn server behoorlijk omhoog stuurd. Het is wel de meest stabiele oplossing daarentegen.RgR schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:27:
[...]
Hier had ik ook last van. Heb je niet toevallig een server draaien ergens in huis? Dan kan je de Smargo daarop aansluiten en NewCS daarop draaien en heb je geen last meer van standbyproblemen. Maar ja, je moet dan maar net een server hebben staan natuurlijk. Zelf heb ik gelukkig een router met USB-poort waar ik de Smargo op heb aangesloten (een FritzBox met aangepaste Freetz-firmware waar NewCS op kan draaien - ideaal!), zodat de kaartlezer 24/7 te benaderen is via het netwerk.
Acamd zou inderdaad ook zelf met de kaartlezer moeten kunnen praten (via het acamd-systemtray-icoontje de configuratie openen en de juiste com-poort instellen e.d.) maar ik kreeg het niet goed aan de praat...
Tja, dan wachten we op een handige programmeur, die de Acam ook aanpast lijkt me?ArChie schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:39:
[...]
Er is echter één probleem. Ziggo wil eigenlijk helemaal niet hebben dat klanten gebruik maken van softCAM's en/of AlphaCrypt CAM's omdat klanten daarmee andere apparatuur kunnen gebruiken dan de door Ziggo aanbevolen apparatuur. De kans is daarom zeer groot dat Ziggo in de toekomst in samenwerking met Irdeto een update gaat uitvoeren aan het Irdeto protocol waardoor de huidige Irdeto softCAM's en/of AlphaCrypt Classic CAM's niet meer werken. Met een dergelijke Irdeto update actie worden ook de door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers geraakt omdat die immers ook gebruik maken van een Irdeto softCAM in combinatie met een smartcard reader. Dat is echter voor die apparatuur geen probleem omdat Ziggo de mogelijkheden heeft om de Irdeto softCAM te vervangen via het firmware update protocol voordat men overgaat tot de aanpassing van het Irdeto protocol. In tegenstelling tot wat sommigen denken zal een dergelijke softCAM en AlphaCrypt CAM uitsluit actie dus niet leiden tot het verplicht vervangen van alle door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers.
SoftCam Irdeto intern in de ontvanger of draaiend op je PC, what's the difference?
Als Ziggo een dergelijke update uitvoert, hebben de mensen met een oudere TV (met AlphaCrypt-slot) een probleem en zouden ze dat willen, ontevreden klanten?
Het zal zo'n vaart niet lopen en zullen ze echt een probleem hebben met die anderhalve tweaker die een DVB-C kaart en Acam draait? Uiteindelijk heb je toch voor je abbo betaald? En thuis sharen mag.
Weet iemand misschien een goede guide voor DVB Dream?
Ik ben nu al zolang bezig dit programma aan de praat te krijgen, helaas zonder resultaat en zit echt verlegen om een goede guide.
BVD
Ik ben nu al zolang bezig dit programma aan de praat te krijgen, helaas zonder resultaat en zit echt verlegen om een goede guide.
BVD
Ik heb het volledig geïnstalleerd, alles aanwijzingen gevolgd op de betreffende site's m.b.t. deze software, alleen:
-Krijg de juiste decoders niet in het pull-down menu;
-Ik kan geen zenders zoeken, hij vindt er nul en loopt aan het einde vast;
-Hoe moet ik hem laten communiceren met Acamd en NewCS, hij moet toch ergens sleutels vandaan halen?
Ik dacht in DVB Dream een ideaal programma te zien, om DVB-C en binnenkort een DVB-S2 HD kaart te kunnen combineren en via beiden PCI-kaarten HDTV op te kunnen nemen (ook BBC in HD).
De stap-voor-stap guide's die ik vond (waarbij je iedere keer op "next" moet klikken) zijn meer voor DVB-S denk ik.
Concreet: ik krijg het programma echt voor geen meter aan de praat en daar baal ik goed van.
Ik moet zeggen dat Media Portal opzich redelijk functioneert, maar het valt wel tegen dat hij niet altijd gelijk beeld geeft en zegt dat er geen kaart beschikbaar is/de zender scrambled is, terwijl NewCS etc. gewoon draaien. Daarnaast is het behoorlijk irritant, dat je gelijk je scherm volledig kwijt bent. Ik wil ook andere functionaliteiten kunnen benutten, tijdens het kijken.
Tot slot vind ik de optie's in de Media-interface erg basaal/rudimentair- jammer dat je voor iedere aanpassing eerst alles moet stoppen, terug naar je config, dan weer opstarten (hopen dat je gelijk beeld krijgt, zonder herstarten) en dan weer kijken
De kwaliteit van DVB-C (HD) rocks absoluut, maar het is een kriem dat het niet out-of-the-box gewoon lekker werkt. Normaal houd ik wel van uitpluizen, maar soms wil je gewoon snel kunnen genieten en geen gehannes.
Zijn er ook programma's die gewoon "off the shelve" goed draaien, zonder dat het je een maand kost om het werkend te krijgen??
(.msi aanklikken, doorvinken en draaien maar...)
-Hoe moet ik hem laten communiceren met Acamd en NewCS, hij moet toch ergens sleutels vandaan halen?
Ik dacht in DVB Dream een ideaal programma te zien, om DVB-C en binnenkort een DVB-S2 HD kaart te kunnen combineren en via beiden PCI-kaarten HDTV op te kunnen nemen (ook BBC in HD).
De stap-voor-stap guide's die ik vond (waarbij je iedere keer op "next" moet klikken) zijn meer voor DVB-S denk ik.
Concreet: ik krijg het programma echt voor geen meter aan de praat en daar baal ik goed van.
Ik moet zeggen dat Media Portal opzich redelijk functioneert, maar het valt wel tegen dat hij niet altijd gelijk beeld geeft en zegt dat er geen kaart beschikbaar is/de zender scrambled is, terwijl NewCS etc. gewoon draaien. Daarnaast is het behoorlijk irritant, dat je gelijk je scherm volledig kwijt bent. Ik wil ook andere functionaliteiten kunnen benutten, tijdens het kijken.
Tot slot vind ik de optie's in de Media-interface erg basaal/rudimentair- jammer dat je voor iedere aanpassing eerst alles moet stoppen, terug naar je config, dan weer opstarten (hopen dat je gelijk beeld krijgt, zonder herstarten) en dan weer kijken
De kwaliteit van DVB-C (HD) rocks absoluut, maar het is een kriem dat het niet out-of-the-box gewoon lekker werkt. Normaal houd ik wel van uitpluizen, maar soms wil je gewoon snel kunnen genieten en geen gehannes.
Zijn er ook programma's die gewoon "off the shelve" goed draaien, zonder dat het je een maand kost om het werkend te krijgen??
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 23-08-2009 23:36 ]
Ik weet dat je in DVBDream in Plugins\pip00 de ACamd plugin met configuratie kan plaatsen. Echter, tunen is mij nog nooit gelukt met dat pakket en hierom heb ik het ook maar aan de kant gezet. GB-PVR had ik ook bekeken, maar dat pakket is niet stabiel te krijgen.Anoniem: 132566 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:18:
Ik heb het volledig geïnstalleerd, alles aanwijzingen gevolgd op de betreffende site's m.b.t. deze software, alleen:
Voor het eerste probleem zou ik adviseren dat je je configuratie nog eens goed doorneemt en stap-voor-stap diagnosticeert. Voor je tweede probleem: wel eens MediaPortal windowed gedraaid?Ik moet zeggen dat Media Portal opzich redelijk functioneert, maar het valt wel tegen dat hij niet altijd gelijk beeld geeft en zegt dat er geen kaart beschikbaar is/de zender scrambled is, terwijl NewCS etc. gewoon draaien. Daarnaast is het behoorlijk irritant, dat je gelijk je scherm volledig kwijt bent. Ik wil ook andere functionaliteiten kunnen benutten, tijdens het kijken.
Als je problemen gaat opsporen, dan werkt de Timeshift-functie in het configuratiescherm van de TV Server heel goed om erachter te komen of iets gaat werken of niet. Hiervoor hoef je niet constant MediaPortal op te starten.Tot slot vind ik de optie's in de Media-interface erg basaal/rudimentair- jammer dat je voor iedere aanpassing eerst alles moet stoppen, terug naar je config, dan weer opstarten (hopen dat je gelijk beeld krijgt, zonder herstarten) en dan weer kijken
Geen programma's, wel decoders in de winkel.De kwaliteit van DVB-C (HD) rocks absoluut, maar het is een kriem dat het niet out-of-the-box gewoon lekker werkt. Normaal houd ik wel van uitpluizen, maar soms wil je gewoon snel kunnen genieten en geen gehannes.
Zijn er ook programma's die gewoon "off the shelve" goed draaien, zonder dat het je een maand kost om het werkend te krijgen??(.msi aanklikken, doorvinken en draaien maar...)
Met behulp van card sharing DVB-C kijken/opnemen wordt niet ondersteund door Ziggo, MediaPortal (heeft officieel geen ondersteuning voor MDAPI), de maker van je DVB-C kaart of de makers van NewCS/ACamd/MDAPI. Er is geen kant-en-klaar pakket beschikbaar, anders zouden we dat wel met zijn allen gebruiken.
Als je iets redelijk kant-en-klaar wilt (maar wel prijzig), dan kan je altijd nog zoiets kopen als een FloppyDTV in combinatie met een AlphaCrypt CAM en Windows Media Center.
OK, dat is alvast 1 tip...thnxThe Zep Man schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:55:
[...]
Ik weet dat je in DVBDream in Plugins\pip00 de ACamd plugin met configuratie kan plaatsen. Echter, tunen is mij nog nooit gelukt met dat pakket en hierom heb ik het ook maar aan de kant gezet. GB-PVR had ik ook bekeken, maar dat pakket is niet stabiel te krijgen.
Windowed? Hoe krijg ik dat, daar zocht ik naar!Voor het eerste probleem zou ik adviseren dat je je configuratie nog eens goed doorneemt en stap-voor-stap diagnosticeert. Voor je tweede probleem: wel eens MediaPortal windowed gedraaid?
Ja, I know, maar dat is halfbakken natuurlijk, dat je eerst moet gaan kijken of je wel TV kan kijken, alsof je de toestemming nodig hebt van MP om te mogen kijken -> het moet gewoon gelijk werken, uiteindelijk moet ik deze oplossing met 1 knop op de bank aan kunnen zetten. Leuk voor mijzelf als tweaker, maar echt sexy komt het niet over als je bezoek hebt en je wilt iets laten zien, waarbij je eerst een half uur moet pielen voor het werkt.Als je problemen gaat opsporen, dan werkt de Timeshift-functie in het configuratiescherm van de TV Server heel goed om erachter te komen of iets gaat werken of niet. Hiervoor hoef je niet constant MediaPortal op te starten.

Nee, geen optie. Het moet wel cheap-ass. Schijnbaar zijn cheap-ass en gemak nog steeds een contradictie...Geen programma's, wel decoders in de winkel.
Met behulp van card sharing DVB-C kijken/opnemen wordt niet ondersteund door Ziggo, MediaPortal (heeft officieel geen ondersteuning voor MDAPI), de maker van je DVB-C kaart of de makers van NewCS/ACamd/MDAPI. Er is geen kant-en-klaar pakket beschikbaar, anders zouden we dat wel met zijn allen gebruiken.
Als je iets redelijk kant-en-klaar wilt (maar wel prijzig), dan kan je altijd nog zoiets kopen als een FloppyDTV in combinatie met een AlphaCrypt CAM en Windows Media Center.
Heb je misschien een korte guide voor DVB Dream en DVB Viewer (die heb ik net gedownload, om even te testen)? Hoeft niet zo uitgebreid, gewoon een kort stappenplan over hoe- en wat waar neer te plempen in welke folder etc. Bij voorbaat thnx!
Het punt is namelijk ook dat ik ernaar smacht om windows xp 64-bit te draaien en daar werkt MP niet voor, DVB Dream en Viewer wel, dacht ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 24-08-2009 00:15 ]
OK. DVB Viewer aan de praat gekregen, alleen bevat de zenderlijst maar 13-14 zenders.
Ik heb bij het scannen de gegevens gebruikt, zoals die ook in MP stonden, QAM 64 en 6875 MS/s o.i.d.
Iemand enig idee hoe je meer zenders (lees: alle zenders v.w.b. Ziggo-Casema) toe kunt voegen en je NewCS+Acamd hierin kunt implementeren?
(Heeft iemand dit draaiend gekregen?
)
Ik heb bij het scannen de gegevens gebruikt, zoals die ook in MP stonden, QAM 64 en 6875 MS/s o.i.d.
Iemand enig idee hoe je meer zenders (lees: alle zenders v.w.b. Ziggo-Casema) toe kunt voegen en je NewCS+Acamd hierin kunt implementeren?
(Heeft iemand dit draaiend gekregen?
Gewoon een kwestie van een correcte transponders ini maken, en let er even op dat die bji Vista en Win7 in de C:\ProgramData\... map gaat ipv C:\ProgramFiles\... Heb hier zelf Ziggo @home en 't is regio gebonden dus aan mijn ini file heb je denk ik niks, maar wil 'm eventueel wel als voorbeeld plaatsen.
Probeer eens om dit topic een beetje door te lezen door te zoeken naar DVBviewer. Je vindt dan wat informatie over hoe te scannen met DVBViewer en het aanmaken van een scan bestand met alle bij Ziggo/Casema gebruikte frequenties. Die frequenties kan je weer vinden in het volgende topic:Anoniem: 132566 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:47:
OK. DVB Viewer aan de praat gekregen, alleen bevat de zenderlijst maar 13-14 zenders.
(Heeft iemand dit draaiend gekregen?)
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."
Daarmee valt dan het volgende Ziggo_Casema.ini bestand aan te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| [SATTYPE] 1=4000 2=Ziggo/Casema [DVB] 0=29 1=300000,3,6875 2=340000,3,6875 3=348000,3,6875 4=356000,3,6875 5=364000,3,6875 6=380000,3,6875 7=372000,3,6875 8=388000,3,6875 9=396000,3,6875 10=404000,3,6875 11=412000,3,6875 12=420000,3,6875 13=428000,3,6875 14=436000,3,6875 15=444000,3,6875 16=324000,3,6875 17=332000,3,6875 18=308000,3,6875 19=316000,3,6875 20=292000,3,6875 21=586000,3,6875 22=770000,3,6875 23=276000,3,6875 24=284000,3,6875 25=162000,3,6875 26=170000,3,6875 27=826000,3,6875 28=834000,3,6875 29=474000,3,6875 |
Ja graag een voorbeeld, bedankt!
Wat houdt die transponderlijst precies in? Als ik mij niet vergis, is dat de lijst met alle transport-streams?
Is er een mogelijkheid om die .ini file te creëren uit een config-file van Media Portal, die nu ingesteld staat volgens de guide van Zep Man (met de Ziggo-5555 file)?
En hoe laat je DVB Viewer communiceren met NewCS en Acamd, of gebruik je daar andere software voor?
(ik voel me echt een n00b op dit gebied
)
@Archie; je was me net voor. Bedankt voor de lijst en ik heb het hele forum doorgespit op DVB Dream en DVB Viewer, alleen het is zo fragmentarisch, dat er soms geen touw aan vast te knopen valt...
Iemand trouwens een idee waarom in MP de HD-zenders het niet doen? Ik heb de codecs gewisseld en alleen DiscoveryHD doet het in HD (met geluid), maar bij de overige HD-zenders krijg ik alleen geluid en geen beeld, MP loopt daarna ook half vast- met zappen veranderd alleen het geluid (na zo'n foute HD-zender te hebben bezocht), maar beeld krijg je niet meer, ook niet op de normale, goedwerkende zenders.
Wat houdt die transponderlijst precies in? Als ik mij niet vergis, is dat de lijst met alle transport-streams?
Is er een mogelijkheid om die .ini file te creëren uit een config-file van Media Portal, die nu ingesteld staat volgens de guide van Zep Man (met de Ziggo-5555 file)?
En hoe laat je DVB Viewer communiceren met NewCS en Acamd, of gebruik je daar andere software voor?
(ik voel me echt een n00b op dit gebied

@Archie; je was me net voor. Bedankt voor de lijst en ik heb het hele forum doorgespit op DVB Dream en DVB Viewer, alleen het is zo fragmentarisch, dat er soms geen touw aan vast te knopen valt...
Iemand trouwens een idee waarom in MP de HD-zenders het niet doen? Ik heb de codecs gewisseld en alleen DiscoveryHD doet het in HD (met geluid), maar bij de overige HD-zenders krijg ik alleen geluid en geen beeld, MP loopt daarna ook half vast- met zappen veranderd alleen het geluid (na zo'n foute HD-zender te hebben bezocht), maar beeld krijg je niet meer, ook niet op de normale, goedwerkende zenders.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 24-08-2009 09:39 ]
Je kunt de Acamd bestanden gewoon in de Plugins directory plaatsen, deze wordt dan automatisch gestart bij het starten van DVBViewer. In de Plugins directory kun je eventueel subdirectories Plugins1, 2 enz aanmaken met daarin ook weer Acamd bestanden, deze worden gebruikt bij het maken van opnames. Maak voor deze wel unieke Newcs gebruikers aan.Anoniem: 132566 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:24:
Zoeken op "DVBviewer" (één woord) en je krijgt vier pagina's met hits waaronder een reactie over het gebruik van acamd. Probeer ook om te begrijpen hoe die lijst in elkaar zit, want in de toekomst zal je die moeten blijven onderhouden aangezien Ziggo af en toe wel eens wat frequentie wijzigingen doorvoert die niet automatisch worden opgepikt door de gebruikte software. De hier besproken software mogelijkheden vragen nu eenmaal wat meer zelf redzaamheid van de gebruiker dan een recht toe recht aan door Ziggo aanbevolen kabel ontvanger.Anoniem: 132566 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:24:
Bedankt voor de lijst en ik heb het hele forum doorgespit op DVB Dream en DVB Viewer, alleen het is zo fragmentarisch, dat er soms geen touw aan vast te knopen valt...
Daar ben jij toch expert in? Ik houd jou wel in de gatenArChie schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:35:
[...]
Probeer ook om te begrijpen hoe die lijst in elkaar zit, want in de toekomst zal je die moeten blijven onderhouden aangezien Ziggo af en toe wel eens wat frequentie wijzigingen doorvoert die niet automatisch worden opgepikt door de gebruikte software.
Anoniem: 315344
@ The Zep man en iedereen anders die een Terratec Cinergy C of CI heeft ingebouwd:
In de handleiding wordt gebruik gemaakt van bovengenoemde kaart. Maar met geen mogelijkheid krijg ik mediaportal (1.0.2) zover dat hij mijn tv-kaart herkent, telkens zie ik alleen de "radio web stream" en in de nieuwste mediaportal (1.1) ook de "mediaportal IPTV". De kaart werkt wel gewoon met de bijgeleverde software, en ik heb de nieuwste BDA drivers geinstalleerd. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Ben inmiddels al vertwijfeld weken aan het puzzelen....
Ik heb de Cinergy CI.
In de handleiding wordt gebruik gemaakt van bovengenoemde kaart. Maar met geen mogelijkheid krijg ik mediaportal (1.0.2) zover dat hij mijn tv-kaart herkent, telkens zie ik alleen de "radio web stream" en in de nieuwste mediaportal (1.1) ook de "mediaportal IPTV". De kaart werkt wel gewoon met de bijgeleverde software, en ik heb de nieuwste BDA drivers geinstalleerd. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Ben inmiddels al vertwijfeld weken aan het puzzelen....
Ik heb de Cinergy CI.
ALT+ENTER of in MP Configuration zoeken naar de optie dat hij standaard niet fullscreen moet draaien.Anoniem: 132566 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:13:
[...]
Windowed? Hoe krijg ik dat, daar zocht ik naar!
Welk OS draai je?Anoniem: 315344 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:00:
@ Zapman en iedereen anders die een Terratec Cinergy C of CI heeft ingebouwd:
Ik heb de Cinergy CI.
Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit gebruik gemaakt van de meegeleverde software. Hierom weet ik ook niet of deze de kaart in gebruik kan houden waardoor MediaPortal hem niet ziet. Gooi die software er eens af en installeer alleen de BDA drivers.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 24-08-2009 11:02 ]
Anoniem: 315451
hallo het draait bij mij goed maar nu wil ik een 2de tv kaart instaleren op 1 tv kaart maar hij maakt geen tv kaart map aan dus ook geen 2de tunner help iemand?
http://pju8xq.blu.livefil...ins%20Nieuwe%20folder.png ps plaatje is een voorbeeld

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 315451 op 24-08-2009 21:49 ]
Als het goed is staat in de MDAPIcards.xml een regel met je 2e tuner, je zult de naam moeten veranderen voordat je nieuwe mappen krijgt.
Anoniem: 315344
Ik draai Vista. Heb bovenstaande geprobeerd, maar helaas zonder succes. Heb overigens ook alle updates van Vista geïnstalleerd...[...]
Welk OS draai je?
Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit gebruik gemaakt van de meegeleverde software. Hierom weet ik ook niet of deze de kaart in gebruik kan houden waardoor MediaPortal hem niet ziet. Gooi die software er eens af en installeer alleen de BDA drivers.
Anoniem: 315451
heb ik gedaan maar krijg ook geen map capture 0 krijg hele maal geen tv kaart map te zien hij maak hem niet aan opeen of andere manierDeikke schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:28:
Als het goed is staat in de MDAPIcards.xml een regel met je 2e tuner, je zult de naam moeten veranderen voordat je nieuwe mappen krijgt.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 315451 op 25-08-2009 22:02 ]
Kan het zijn dat hij nooit de 2e kaart gebruikt voor timeshiften? Je kan de mappen ook zelf aanmaken en dan wat zenders gaan opnemen, of de eerste kaart uitschakelen/lagere prioriteit geven.
Hallo, nou draait mijn MediaPortal met newcs perfect.
Heb alleen nog 1 klein probleem, als ik probeer een hd kanaal te bekijken dan blijft heet beeld zwart maar wel geluid.
Ik weet dat mijn CT 3650 CI wel degelijk HD aan kan, zelfs mpeg4.
Ik draai op windows 7.
Iemand een idee?
Heb alleen nog 1 klein probleem, als ik probeer een hd kanaal te bekijken dan blijft heet beeld zwart maar wel geluid.
Ik weet dat mijn CT 3650 CI wel degelijk HD aan kan, zelfs mpeg4.
Ik draai op windows 7.
Iemand een idee?
MediaPortal is niet goed met HD, lees oa. deze bug: http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2069 en het forum topic wat daar wordt aangehaald. Je kan een eventueel andere decoder proberen.
Heb al verschillende codecs geprobeerd, fddshow, diegene die bij de thechnotrend kwamen, zelfde probleem.
Zal even die link bestuderen
Zal even die link bestuderen
Anoniem: 307302
Voor de liefhebbers: in de komende release (vermoedelijk 1.4.7, vandaag of morgen) van GBPVR werkt de newcs / acamd / Ziggo oplossing ook perfect. In het verleden waren er wat problemen met enkele zenders, maar deze lijken allemaal opgelost. Helaas kan GBPVR met slechts één kaart tegelijk verbinding maken met newcs en is er geen ondersteuning voor verschillende opnames van gecodeerde kanalen op dezelfde transponder, maar verder zie ik geen nadelen. Dus als je problemen hebt met Mediaportal en slechts eén DVB-C kaart bezit, probeer dit dan eens.The Zep Man schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:27:
En zoals ik had beloofd: de handleiding voor Ziggo digitale TV op de PC met behulp van MediaPortal.
Beste mensen,
Misschien beetje off-topic, maar sinds ik niet eerder dan 4 september een dvb-c ontvanger (en het andere benodigde) kan kopen, mijn dvd-recorder stuk is (
) , ik morgen (zondag 30 augustus) verhindert ben
terwijl de Vuelta dwars door drenthe gaat en hier de meeste mensen rechtstreeks op de computer de streams vanaf de tv kunnen opnemen, zou ik willen vragen of iemand het alsjeblieft zou willen opnemen (liefst in HD
, hoewel dat wel meer ruimte kost).
Please??
(misschien zijn er nog wel meer mensen die het willen kunnen (terug)zien, torrent van maken? )
of weet iemand ergens een plaats op internet waar ik zeker zal slagen met deze vraag.
Misschien beetje off-topic, maar sinds ik niet eerder dan 4 september een dvb-c ontvanger (en het andere benodigde) kan kopen, mijn dvd-recorder stuk is (
Please??
of weet iemand ergens een plaats op internet waar ik zeker zal slagen met deze vraag.
Hmz heb nu hd aan de gang, nu alleen het probleem dat audio uit sync is >.<
bitsimman, ik heb je verzoek niet meer gelezen, anders had ik het even voor je opgenomen. Ik heb overigens wel enkele etappe's op internet gezien. Waar, dat mag je zelf even uitzoeken.
Gelieve in dit topic niet te vragen om auteursrechtelijk beschermd materiaal. Dit ter voorkoming dat het een gewoonte wordt, met sluiting tot gevolg.bitsimman schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:48:
Beste mensen,
Misschien beetje off-topic, maar sinds ik niet eerder dan 4 september een dvb-c ontvanger (en het andere benodigde) kan kopen, mijn dvd-recorder stuk is () , ik morgen (zondag 30 augustus) verhindert ben
terwijl de Vuelta dwars door drenthe gaat en hier de meeste mensen rechtstreeks op de computer de streams vanaf de tv kunnen opnemen, zou ik willen vragen of iemand het alsjeblieft zou willen opnemen (liefst in HD
, hoewel dat wel meer ruimte kost).
Please??(misschien zijn er nog wel meer mensen die het willen kunnen (terug)zien, torrent van maken? )
*knip* Reclame maken voor je V&A doe je maar elders.
[ Voor 93% gewijzigd door Edmin op 02-09-2009 11:14 ]
Ter info, zag dat Acamd onlangs geüpdate is van v6.0.3 naar v6.1.0 Mocht je soms vage klachten hebben loont het misschien om te updaten. Newcs zit alweer een poosje op v1.67, zag dat sommigen hier nog v1.65 gebruiken.
Dat is v1.67 RC1.Nielson schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:37:
Ter info, zag dat Acamd onlangs geüpdate is van v6.0.3 naar v6.1.0 Mocht je soms vage klachten hebben loont het misschien om te updaten. Newcs zit alweer een poosje op v1.67, zag dat sommigen hier nog v1.65 gebruiken.
Voor degenen die mijn handleiding gevolgd hadden: nee, er is geen Windows-versie van 1.67 beschikbaar. 1.65 is de laatste versie voor Windows. De kans is ook klein dat er nog nieuwe versies voor Windows komen.
Ik heb een vraagje:
http://www.hardware.info/...inergy_C_PCI_HD_CI_10559/
Kun je met deze kaart ook gewoon analoge tv kijken? Dus gewoon de kabel die normaal in je tv zit in die kaart steken en dan tv kijken of heb je ook echt een Cam en een smartcard nodig. (Ziggo)
Nu heb ik net die aflevering gekeken van hardware.info en daar zeggen ze dat de normale zenders gecodeerd zijn maar in mijn tv (analoog beeld) heb ik ook niet zon decoder en ontvang ik alle zenders.
Deze kaart ondersteund geen Ci+, kan dat problemen opleveren in de toekomst? Vooral omdat ziggo alleen tv's ondersteund met een ingebouwde Ci+ module vraag ik me dat af.
alvast bedankt.: )
Kun je met deze kaart ook gewoon analoge tv kijken? Dus gewoon de kabel die normaal in je tv zit in die kaart steken en dan tv kijken of heb je ook echt een Cam en een smartcard nodig. (Ziggo)
Nu heb ik net die aflevering gekeken van hardware.info en daar zeggen ze dat de normale zenders gecodeerd zijn maar in mijn tv (analoog beeld) heb ik ook niet zon decoder en ontvang ik alle zenders.
Deze kaart ondersteund geen Ci+, kan dat problemen opleveren in de toekomst? Vooral omdat ziggo alleen tv's ondersteund met een ingebouwde Ci+ module vraag ik me dat af.
alvast bedankt.: )
Nee.2fastTG schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:12:
Ik heb een vraagje:
Kun je met deze kaart ook gewoon analoge tv kijken?
Je hebt een smartcard nodig, niet perse een CAM (of het CI-slot).Dus gewoon de kabel die normaal in je tv zit in die kaart steken en dan tv kijken of heb je ook echt een Cam en een smartcard nodig. (Ziggo)
Je TV ontvangt analoog. Dit is niet gecodeerd. Een DVB-C kaart ontvangt digitale TV. Dit is vaak wel gecodeerd.Nu heb ik net die aflevering gekeken van hardware.info en daar zeggen ze dat de normale zenders gecodeerd zijn maar in mijn tv (analoog beeld) heb ik ook niet zon decoder en ontvang ik alle zenders.
Heeft je TV uberhaupt ondersteuning voor digitale televisie? Zo niet, kan je altijd een decoder aansluiten.Deze kaart ondersteund geen Ci+, kan dat problemen opleveren in de toekomst? Vooral omdat ziggo alleen tv's ondersteund met een ingebouwde Ci+ module vraag ik me dat af.
Beetje krom aangezien het om een htpc gaat en elders in ditzelfde forum biedt iemand een kaartje (dacht voor ziggo) aan en die blijft wel staan (vriendjes politiek? of onoplettenheid?)jayless82 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:28:
[mbr]*knip* Reclame maken voor je V&A doe je maar elders.[/mbr]
Komt erg krom over en erg onconsequent!
En dan kun je dat ook nog op een normale nette manier brengen ipv zo kort door de bocht te zijn.
Een beetje jammer dit.
[ Voor 13% gewijzigd door jayless82 op 02-09-2009 15:23 ]
Wat is er nog meer dan ? Hoe kan je zo'n smartcard dan in de pc-kaart krijgen.The Zep Man schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:47:
[...]
Je hebt een smartcard nodig, niet perse een CAM (of het CI-slot).
[...]
Heeft je TV uberhaupt ondersteuning voor digitale televisie? Zo niet, kan je altijd een decoder aansluiten.
Ik doelde hier meer op de ci module van de pc kaart, deze ondersteund geen Ci+ of heeft dat te maken met het ding wat je in het CI-slot stopt (Cam of iets dergelijks ??????).
Via een card reader, zoals de Smargo Smartreader+. Dit is wat The Zep Man in http://zepman.tweakblogs....ale-tv-op-de-pc.html#more heeft beschreven. Lees dit eerst maar eens door, het werkt erg verhelderend.2fastTG schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:24:
[...]
Wat is er nog meer dan ? Hoe kan je zo'n smartcard dan in de pc-kaart krijgen.
Ik doelde hier meer op de ci module van de pc kaart, deze ondersteund geen Ci+ of heeft dat te maken met het ding wat je in het CI-slot stopt (Cam of iets dergelijks ??????).
CI+ is er voorlopig alleen voor TV's en het is erg onwaarschijnlijk dat dit er voor PC's gaat komen, omdat men nu juist niet wil dat de kijker met PC's content kan opnemen (en verspreiden). Maar een Alphacrypt in het CI slot van je PC-kaart werkt op dit moment ook nog prima, hoor. Een cardreader is echter een goedkopere oplossing.
Slecht nieuws van FireDTV / FloppyDTV:
http://forum.digital-ever...m/viewtopic.php?f=9&t=548
Anoniem: 116031
Ik heb de handleiding helemaal gevolg van The Zep man (/respect), maar krijg nog steeds de melding dat de zenders scrambled zijn.
Inmiddels ben ik zelf een beetje de weg kwijt geraakt met welke stappen ik inmiddels al heb doornomen. Dus misschien dat jullie me verder kunnen helpen.
Onderstaand mijn ACamd log:
En in het bestandje Cardclient.Conf staat dit:
En dit geeft NewsCS aan
Ziet iemand waar dit fout gaat?
Inmiddels ben ik zelf een beetje de weg kwijt geraakt met welke stappen ik inmiddels al heb doornomen. Dus misschien dat jullie me verder kunnen helpen.
Onderstaand mijn ACamd log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
| 12:20:37.937: structloaders: registering loader keys 12:20:37.937: cardclients: registering cardclient Camd35 12:20:37.937: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000 12:20:37.937: structloaders: registering loader cardclient config 12:20:37.937: cardclients: registering cardclient CCcamN 12:20:37.937: cardclients: registering cardclient EmuBox03 12:20:37.937: cardclients: registering cardclient Gbox 12:20:37.937: cardclients: registering cardclient GboxN 12:20:37.937: cardclients: registering cardclient MboxN 12:20:37.937: cardclients: registering cardclient Newcamd 12:20:37.937: cardclients: registering cardclient Radegast 12:20:37.937: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001 12:20:37.937: feature: using feature SMARTCARD 12:20:37.937: registering Irdeto smartcard (id 49726474) 12:20:37.937: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002 12:20:37.937: registering Seca smartcard (id 53656361) 12:20:37.937: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003 12:20:37.937: registering Viaccess smartcard (id 56696173) 12:20:37.937: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004 12:20:37.937: registering Conax smartcard (id 436f6e78) 12:20:37.937: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005 12:20:37.937: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f) 12:20:37.937: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006 12:20:37.937: registering Nagra smartcard (id 4e616772) 12:20:37.937: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007 12:20:37.937: registering NDS smartcard (id 56694732) 12:20:37.937: ACamd v0.6.1.0 12:20:37.937: structloaders: registering loader smartcard data 12:20:38.031: Betatunnel:CAID:1833 Provider:00000000 to CAID:1702 Provider:00000000 12:20:38.031: Engine MD-API 12:20:38.031: loading smartcard data from C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC0\smartcard.conf 12:20:38.031: loaded 10 smartcard data from C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC0\smartcard.conf 12:20:38.031: loading cardclient config from C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC0\cardclient.conf 12:20:38.031: now using protocol version 525 (cdLen=8) 12:20:38.031: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0602/ffff 12:20:38.046: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none 12:20:38.046: client 'Newcamd' ready 12:20:38.046: ** registered systems: 12:20:38.046: ** SC-NDS (pri -10) 12:20:38.046: ** SC-Nagra (pri -10) 12:20:38.046: ** SC-Cryptoworks (pri -10) 12:20:38.046: ** SC-Conax (pri -10) 12:20:38.046: ** SC-Viaccess (pri -10) 12:20:38.046: ** SC-Seca (pri -10) 12:20:38.046: ** SC-Irdeto (pri -10) 12:20:38.046: ** Cardclient (pri -15) 12:20:38.046: COM3: open serial port 12:20:38.062: COM3: open failed: No error 12:20:38.062: failed to open serial port COM3 12:20:38.062: COM3: shutting down 12:20:38.062: COM3: shutdown done 12:20:38.062: no smartcard interface defined! 12:20:38.062: 12:21:22.703: 12:21:22.703: Ch: 240 - Nederland 3 12:21:22.703: Programm crc: 8FDE91D5 12:21:22.734: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=00F0 (AND SID=1F43) 12:21:22.750: Incomming PackageSize [184] 12:21:22.890: Auto search..., not found... 12:21:22.890: 0x00F0 0x1F43 0x0604 0x00000000 0x0FA1 0x0035 1111110 12:21:22.953: Login attemp (1) 12:21:22.953: netwatch up 12:21:22.953: Netwatcher thread started (tid=155122848) 12:21:22.968: connecting to 127.0.0.1:15050/tcp (127.0.0.1) E410380106020000000018CB5C1804000000000000000004 85E000000100000000010001000000020000000002ABF125 0000030000000003486027 12:21:23.281: Newcamd 0: CaID=0602 admin=1 srvUA=0000000018CB5C18 provider 000003/0000000003486027 000002/0000000002ABF125 000001/0000000001000100 000000/00000000000485E0 12:21:23.468: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] Pro, CHID=0003 (0.188) 12:21:23.468: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] not able to decode 12:21:23.656: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] Pro, CHID=00D3 (0.172) 12:21:23.656: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] not able to decode 12:21:23.843: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] Pro, CHID=270F (0.188) 12:21:23.843: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] not able to decode |
En in het bestandje Cardclient.Conf staat dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #radegast:192.168.7.54:10001:0/0000/0000 #gbox:0.0.0.0:0:0/0000/0000 #camd35:192.168.7.54:24110:1/0000/0000:username:password #newcamd:192.168.7.54:34000:1/0000/0000:username:password:0102030405060708091011121314 #newcamd:192.168.7.54:34001:1/0100/ff00:username:password:0102030405060708091011121314:0000006A #emubox03:192.168.7.54:10000:0/0000/0000 #gboxn:192.168.7.54:6600:0/0000/0000:AA34BB78:192.168.7.53:6601:AA34BB71:Server 1 #cccamn:192.168.7.54:12000:0/0000/0000:username:password newcamd:127.0.0.1:15050:1/0602/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E |
En dit geeft NewsCS aan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team.. Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08 Reading Config file from newcs.xml NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1 TCP-log password is enabled, set to: DebugPass TCP-log set to simple mode level: normal type: init output: console logger config: level 1 type 3 output 1 Console log options: level 1 type 3 [ 12:18:58 ] [ Box detect ] Windows XP Build 2600 [ 12:18:58 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1 [ 12:18:58 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round [ 12:18:58 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache [ 12:18:58 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache [ 12:18:58 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0 [ 12:18:58 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3 [ 12:18:58 ] [ Phoenix ] Opening device COM3 [ 12:18:58 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3 [ 12:18:58 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3 [ 12:18:58 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457 [ 12:19:00 ] [ Loader ] Unknown card [ 12:19:00 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14) [ 12:19:00 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3 [ 12:19:00 ] [ Phoenix ] Opening device COM3 [ 12:19:00 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3 [ 12:19:00 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3 [ 12:19:00 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600 [ 12:19:02 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu [ 12:19:02 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O A C S V 4 . 1 [ 12:19:02 ] [ Loader ] Init Irdeto card [ 12:19:02 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM3 [ 12:19:02 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3 [ 12:19:02 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600 [ 12:19:02 ] [ KeymaN ] Adding key CB5C18 type 0 on Provider 000000 for caid 0602 ID=0 [ 12:19:02 ] [ KeymaN ] Adding key 485E0 type 1 on Provider 000000 for caid 0602 ID=0 [ 12:19:02 ] [ KeymaN ] Adding key 100 type 1 on Provider 000001 for caid 0602 ID=1 [ 12:19:02 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto [ 12:19:02 ] [ KeymaN ] Adding key ABF125 type 1 on Provider 000002 for caid 0602 ID=2 [ 12:19:02 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto [ 12:19:02 ] [ KeymaN ] Adding key 486027 type 1 on Provider 000003 for caid 0602 ID=3 [ 12:19:02 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto [ 12:19:03 ] [ Loader ] Card 0602 on port COM3 ready [ 12:19:03 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050 [ 12:19:03 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050 newcamd: main loop [ 12:21:23 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic [ 12:21:23 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0602 0000 1F43 [ 12:21:23 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0602 0000 1F43 [ 12:21:23 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0602 0000 1F43 [ 12:23:23 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logout |
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 116031 op 04-09-2009 12:41 . Reden: News CS toegevoegd ]
Anoniem: 84021
Sinds wanneer heb je die smartcard in huis/besteld? Ik had de eerste 3 dagen na bestelling ook dit probleem. Op de 3e dag werkte het van het ene moment op het andere moment zonder dat ik iets veranderde. Het enige wat ik had gedaan is de hele dag mijn programma (Dvbviewer had ik op dat moment even) aangelaten. Ik denk ook wel dat dat gaat als jij Media Portal aan laat.Anoniem: 116031 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:37:
Ik vermoed dat OF mijn smartcard toen pas geactiveerd was, OF dat het signaal voor activatie/unscrambling met code toen pas 'langskwam'.
De smart Card heb ik al ruim een jaar in huis, en in de decoder werkt die gewoon goed. Dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.Anoniem: 84021 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:18:
[...]
Sinds wanneer heb je die smartcard in huis/besteld? Ik had de eerste 3 dagen na bestelling ook dit probleem. Op de 3e dag werkte het van het ene moment op het andere moment zonder dat ik iets veranderde. Het enige wat ik had gedaan is de hele dag mijn programma (Dvbviewer had ik op dat moment even) aangelaten. Ik denk ook wel dat dat gaat als jij Media Portal aan laat.
Ik vermoed dat OF mijn smartcard toen pas geactiveerd was, OF dat het signaal voor activatie/unscrambling met code toen pas 'langskwam'.
Tja, als je kaarten prijzig in verhouding met de concurrentie en je bedient al een kleine markt, dan kan je ook verwachten dat dit eens fout gaat.jurjen_g schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:35:
Slecht nieuws van FireDTV / FloppyDTV:
Als je zeker weet dat je een werkende smartcard hebt (test hem in een officiele decoder), dan zou het nog aan de Multi-ECM optie in de opties van ACamd kunnen liggen. Schakel deze eens om (zet hem aan als het uit staat, zet hem uit als het aan staat). Dit schijnt wel eens een verschil te kunnen maken.Anoniem: 116031 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:37:
Ik heb de handleiding helemaal gevolg van The Zep man (/respect), maar krijg nog steeds de melding dat de zenders scrambled zijn.
(...)
Anoniem: 84021
Hehe, dan is het dat al niet. Maar ik weet niet 100% hoe het werkt, maar misschien dat het even kan duren voordat het 'code signaal' langs komt en word verwerkt door Acamd/NewCS?Anoniem: 116031 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:19:
[...]
De smart Card heb ik al ruim een jaar in huis, en in de decoder werkt die gewoon goed. Dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Als ik bijvoorbeeld een paar dagen geen TV op de PC heb gekeken moet ik soms even een paar minuten wachten voordat er weer zenders gedecodeerd worden.
Multi-ECM uitgezet en getest, computer opnieuw opgestart weer getest.... en zie daar! het werkt!! Thanks voor de tip!!The Zep Man schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:22:
Als je zeker weet dat je een werkende smartcard hebt (test hem in een officiele decoder), dan zou het nog aan de Multi-ECM optie in de opties van ACamd kunnen liggen. Schakel deze eens om (zet hem aan als het uit staat, zet hem uit als het aan staat). Dit schijnt wel eens een verschil te kunnen maken.
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
Zie dit nu pas lol, maar werkt denk ik niet met Windows media center ?
Niet echt easy to do, maar wel een goedkope oplossing.
Ik heb nu een FloppyDTV C/CI, denk erover nog één snel te kopen, maar erg duur natuurlijk.
nieuws: Digital Everywhere staakt productie van Fire- en FloppyDTV
Ik heb nu een FloppyDTV C/CI, denk erover nog één snel te kopen, maar erg duur natuurlijk.

Als de Fire- en FloppyDTV niet meer te vinden zijn, dan adviseer ik Anysee...
Ik heb zelf de E30TCplus voor zowel Terrestial als Cable gebruik. Daarmee ontvang ik tevens Digitenne.
Onder Windows 7 werkt het in ieder geval perfect met MCE.
Tevens is Anysee zelf ook te vinden op het speciale Windows Media Center forum De Groene Knop.
Op dat forum zie je ook regelmatig postings van Anysee medewerkers, waardoor ik het idee heb gekregen dat ze in ieder geval proberen op vragen/problemen in te spelen.
Er worden ook regelmatig nieuwe drivers op hun website geplaatst met bugfixes, waarbij ik denk dat de input op De Groene Knop daar deels van invloed op is...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
De spullen van Digital Everywhere zijn/waren altijd duurder dan die van de concurrentie, terwijl ze eigenlijk niet zo heel erg veel meerwaarde lever(d)en. Zo waren er een aantal goedkopere kaarten van concurrenten welke ook een CI-slot en DVB-T emulatie (voor Windows Media Center) meegeleverd kregen. En in een gespecialiseerde markt hou je het dan ook niet vol met je producten. Het spul werd ook niet OEM verkocht.nFo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:01:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
Enige voordeel dat ik altijd zag in hun spullen was dat er iets makkelijker aan te komen was dan bij de concurrent. Maar dat maakt geen prijsverschil van 50 euro goed.
Oke bedankt voor de info, zal is even kijken hoe dat werkt.Swerfer schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:50:
[...]
Ik heb zelf de E30TCplus voor zowel Terrestial als Cable gebruik. Daarmee ontvang ik tevens Digitenne.
Tevens is Anysee zelf ook te vinden op het speciale Windows Media Center forum De Groene Knop.
Op dat forum zie je ook regelmatig postings van Anysee medewerkers, waardoor ik het idee heb gekregen dat ze in ieder geval proberen op vragen/problemen in te spelen.
Er worden ook regelmatig nieuwe drivers op hun website geplaatst met bugfixes, waarbij ik denk dat de input op De Groene Knop daar deels van invloed op is...
Anders verkoop ik de floppy dtv, een product zonder support zit ik ook niet op te wachten.
Anoniem: 209607
Het lijkt er op dat mijn floppyDTV zijn beste tijd heeft gehad. Na het verplaatsen van mijn PC vandaag krijg ik de welbekende knipperende rode lichtjes, en windows heeft 'm al niet eens in de device manager meer staan. Ben het ding eigenlijk wel een beetje zat want het gebeurt wel vaker -- de interne firewire aansluiting werkt ook al een aantal maanden niet meer, en de kabel aansluiting is ook kaduuk waardoor ik nu een dikke coax in mijn PC heb 
Ik zie een aantal alternatieven staan in de TS, maar welke zijn er het beste om ook gezond in HD op Windows 7 MCE te kijken? Ik zie een aantal USB oplossingen staan maar ik vraag me af in hoeverre dit ook HD content gaat trekken... en USB heeft volgens mij een vrij grote CPU load (ik heb een Phenom X4 op 3,4 ghz, maargoed). Vraagje is dus wat buiten Fire/FloppyDTV de ervaringen zijn met de kaarten en welke ook op HD in MCE goed presteren.
Ik zie een aantal alternatieven staan in de TS, maar welke zijn er het beste om ook gezond in HD op Windows 7 MCE te kijken? Ik zie een aantal USB oplossingen staan maar ik vraag me af in hoeverre dit ook HD content gaat trekken... en USB heeft volgens mij een vrij grote CPU load (ik heb een Phenom X4 op 3,4 ghz, maargoed). Vraagje is dus wat buiten Fire/FloppyDTV de ervaringen zijn met de kaarten en welke ook op HD in MCE goed presteren.
Volgens mij heeft mijn kabelmaatschappij hier wat wijzigingen doorgevoerd, er zijn nu een aantal zenders wel encrypted die dat voorheen niet waren. Tevens kan ik SBS6, NET5 en Veronica niks meer zien, geeft alleen maar een zwart beeld, maar volgens newcs is alles prima, weet iemand ook wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Even opnieuw de zenders scannen wil nog wel eens werken.Deikke schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:40:
Volgens mij heeft mijn kabelmaatschappij hier wat wijzigingen doorgevoerd, er zijn nu een aantal zenders wel encrypted die dat voorheen niet waren. Tevens kan ik SBS6, NET5 en Veronica niks meer zien, geeft alleen maar een zwart beeld, maar volgens newcs is alles prima, weet iemand ook wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Is er ook iemand die ervaring heeft met de E30TC in combinatie met MediaPortal? Ik heb nog niet echt informatie kunnen vinden over die combinatie. Ik zie wel dat er een hoop problemen geweest zijn met MCE, maar dat dat nu wel redelijk lijkt te werken.Swerfer schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:50:
[...]
Het enige wat ik er van kan vinden is dit: http://forum.team-mediapo...cramble-25232/index5.html
Maar daar is nog niemand die het aan de praat heeft, maar misschien dat het met de DVB-T emulatie wel in MediaPortal werkt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nog even over de Anysee E30TCPlus, die is inmiddels ook terug te vinden in de Pricewatch, en met een beetje zoeken kwam ik tot deze webwinkels die hem ook te koop aanbieden:
- € 142,00 Acer-Onderdelen
- € 149,00 Multi Media PC
- € 149,00 MultiMediaMachines
- € 149,00 Helpdesk Twente
- € 149,95 CD-Rom-Land
- € 154,95 Satellitecity
- € 169,00 Satshop
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
balen.... heb mn prima werkende Vista MCE Configuratie vervangen door Windows 7 OEM.... wat een drama, de TechnoTrend C1501 wil echt niet functioneren met de TTMceTools.. de DVB-T emulatie werkt niet en dus vindt Windows 7 geen enkel kanaal....
Weet iemand of er al gewerkt wordt aan een oplossing door CityCom (overname Technotrend) of is er wellicht al een oplossing ?
Anders maar gauw weer Vista MCE erop ...
Weet iemand of er al gewerkt wordt aan een oplossing door CityCom (overname Technotrend) of is er wellicht al een oplossing ?
Anders maar gauw weer Vista MCE erop ...
Hai,
Heb een extreem raar probleem, was gewoon tv aan het kijken via mijn HTPC tje met mijn smargo en newcs en mediaportal en ineens, beeld weg!
Nou zag ik in newcs ineens :"not ok" staan bij mijn decoderingen erg vreemd het was nm altijd "ok"
Hoe kan dit zo ineens, lijkt wel of de kaart ineens gedeactiveerd is ofziets, maar dat kan niet.
Hier mijn newcs instellingen :
<newCSconfig>
-
<globals>
<listening-ip>127.0.0.1</listening-ip>
</globals>
-
<readers name="Standard Phoenix on PC">
<device>
<name>Phoenix on Com3</name>
<type>phoenix</type>
<mhz>600</mhz>
<node>Com3</node>
<parity>odd</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<blockC0>Yes</blockC0>
<irdetomode>0</irdetomode>
<irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>
<irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>
<carddetect>yes</carddetect>
<newcamd_port>15050</newcamd_port>
<autosid>Yes</autosid>
<pincode>0000</pincode>
<priority>round</priority>
</device>
</readers>-
<cache>
<emm>20</emm>
<ecm>-1</ecm>
</cache>
-
<debug>
<level>normal</level>
<type>init</type>
<output>console</output>
<console_options>normal, init</console_options>
<tcp_port>1001</tcp_port>
<password>DebugPass</password>
<tcp_options>normal, init</tcp_options>
</debug>
-
<newcamdserver>
<enabled>yes</enabled>
<deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E</deskey>
<name>newcs</name>
-
<user>
<name>gebruiker1</name>
<password>wachtwoord1</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>yes</spider>
</user>
</newcamdserver>
-
<httpd>
-
<server>
<enabled>yes</enabled>
<user>
<name>12345</name>
<password>12345</password>
</user>
</server>
</httpd>
-
<radegastserver>
<enabled>no</enabled>
</radegastserver>
</newCSconfig>
wat gaat hier fout, hij heeft het altijd gedaan (althans sinds ik hem vanmiddag draaiende heb en hij draaide zoder problemen 4 uur zo door)
alvast bedankt.
Jeroen
Heb een extreem raar probleem, was gewoon tv aan het kijken via mijn HTPC tje met mijn smargo en newcs en mediaportal en ineens, beeld weg!
Nou zag ik in newcs ineens :"not ok" staan bij mijn decoderingen erg vreemd het was nm altijd "ok"
Hoe kan dit zo ineens, lijkt wel of de kaart ineens gedeactiveerd is ofziets, maar dat kan niet.
Hier mijn newcs instellingen :
<newCSconfig>
-
<globals>
<listening-ip>127.0.0.1</listening-ip>
</globals>
-
<readers name="Standard Phoenix on PC">
<device>
<name>Phoenix on Com3</name>
<type>phoenix</type>
<mhz>600</mhz>
<node>Com3</node>
<parity>odd</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<blockC0>Yes</blockC0>
<irdetomode>0</irdetomode>
<irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>
<irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>
<carddetect>yes</carddetect>
<newcamd_port>15050</newcamd_port>
<autosid>Yes</autosid>
<pincode>0000</pincode>
<priority>round</priority>
</device>
</readers>-
<cache>
<emm>20</emm>
<ecm>-1</ecm>
</cache>
-
<debug>
<level>normal</level>
<type>init</type>
<output>console</output>
<console_options>normal, init</console_options>
<tcp_port>1001</tcp_port>
<password>DebugPass</password>
<tcp_options>normal, init</tcp_options>
</debug>
-
<newcamdserver>
<enabled>yes</enabled>
<deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E</deskey>
<name>newcs</name>
-
<user>
<name>gebruiker1</name>
<password>wachtwoord1</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>yes</spider>
</user>
</newcamdserver>
-
<httpd>
-
<server>
<enabled>yes</enabled>
<user>
<name>12345</name>
<password>12345</password>
</user>
</server>
</httpd>
-
<radegastserver>
<enabled>no</enabled>
</radegastserver>
</newCSconfig>
wat gaat hier fout, hij heeft het altijd gedaan (althans sinds ik hem vanmiddag draaiende heb en hij draaide zoder problemen 4 uur zo door)
alvast bedankt.
Jeroen
Daar deed hij het wel gewoon in, nu weet ik dat even niet omdat ik problemen heb met de bekabeling naar de decoder toe.Nielson schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:37:
Wat doet de kaart in een normale decoder?
Maar hoe kan de kaart ineens onder de uitzending van NCIS uitvallen??
groeten,
Jeroen
Net getest (even een nieuwe kabel getrokken en dat zo laat, in de decoder werkt hij prima.Nielson schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:37:
Wat doet de kaart in een normale decoder?
dus de kaart moet goed zijn, lijkt mij.
Heb je de kaart ook weer in je HTPC geprobeerd nadat je hem in je decoder gehad hebt? Het kan misschien zo zijn dat je sleutels verlopen waren, en dat de nieuwe sleutels ( of informatie om die te berekenen ) binnen je HTPC niet goed naar je smartcard doorgegeven worden.jayless82 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:27:
[...]
Net getest (even een nieuwe kabel getrokken en dat zo laat, in de decoder werkt hij prima.
dus de kaart moet goed zijn, lijkt mij.
Het kan dan inderdaad zo zijn dat je halverwege een uitzending op eens geen beeld meer hebt.
Kijk anders eens in je HTPC of je NL 1 nog wel gewoon kunt ontvangen. Die is FTA dus dan kun je het DVB-C stuk uitsluiten. Als die het ook niet doet, is niet je smart-card het probleem.
Weet je ook zeker dat je op je gewone decoder een encrypted kanaal gekeken hebt ( SBS ofzo )? Als dat wel werkt is je smartcard idd niet het probleem.
[ Voor 21% gewijzigd door Woy op 15-09-2009 23:41 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Zal vanmiddag de kaart weer in mijn htpc stoppen, op de decoder werken alle gecodeerde zenders zoals het hoort, wat valt er trouwens aan te doen als hij via de htpc de sleutels niet goed verwerkt? (vermoed dat je dat nm goed gaat hebben)Woy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:39:
[...]
Heb je de kaart ook weer in je HTPC geprobeerd nadat je hem in je decoder gehad hebt? Het kan misschien zo zijn dat je sleutels verlopen waren, en dat de nieuwe sleutels ( of informatie om die te berekenen ) binnen je HTPC niet goed naar je smartcard doorgegeven worden.
Het kan dan inderdaad zo zijn dat je halverwege een uitzending op eens geen beeld meer hebt.
Kijk anders eens in je HTPC of je NL 1 nog wel gewoon kunt ontvangen. Die is FTA dus dan kun je het DVB-C stuk uitsluiten. Als die het ook niet doet, is niet je smart-card het probleem.
Weet je ook zeker dat je op je gewone decoder een encrypted kanaal gekeken hebt ( SBS ofzo )? Als dat wel werkt is je smartcard idd niet het probleem.
Groeten,
Jeroen
Contact opnemen met de leverancier van je DVB-C decoder/software denk ik.
Maar werkt het dan wel als je hem in je decoder stopt, wacht tot je beeld hebt ( Dan weet je zeker dat je smart-card de juiste sleutels heeft ) en dan weer in je HTPC stopt. Als het alleen aan de sleutels ligt zou je dan wel tijdelijk beeld moeten krijgen ( Ik weet niet precies wat de expiration date is, maar volgens mij is dat enkele uren. )
Maar werkt het dan wel als je hem in je decoder stopt, wacht tot je beeld hebt ( Dan weet je zeker dat je smart-card de juiste sleutels heeft ) en dan weer in je HTPC stopt. Als het alleen aan de sleutels ligt zou je dan wel tijdelijk beeld moeten krijgen ( Ik weet niet precies wat de expiration date is, maar volgens mij is dat enkele uren. )
Ik heb een smargo+ cardreader en werk met newcs en mediaportal, waar zou dit dan aan moeten liggen?Woy schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:11:
Contact opnemen met de leverancier van je DVB-C decoder/software denk ik.
In principe de hardware/software die het de DVB gegevens aanbied aan je smartcard. Ik ken de hardware/software die jij gebruik niet.
In jouw geval lijkt me dat newcs verandwoordelijk is voor het decoderen van je DVB signaal, en dus ook de communicatie met je cardreader voor zijn rekening neemt? Dan zou ik in eerste instantie daar naar kijken.
In jouw geval lijkt me dat newcs verandwoordelijk is voor het decoderen van je DVB signaal, en dus ook de communicatie met je cardreader voor zijn rekening neemt? Dan zou ik in eerste instantie daar naar kijken.
Heb net de kaart weer in de smargo gestopt en inderdaad nu doet hij het weer wel, ben benieuwd hoelang het nu dan goed gaat.
Waarschijnlijk ben ik hier weer terug over een uur of 4?
groeten,
Jeroen
Waarschijnlijk ben ik hier weer terug over een uur of 4?
groeten,
Jeroen
Ja hoor, hij doet het weer niet,
Nadat de machine uit de slaapstand is gekomen wiegert hij nog kanallen te decoderen, kaart weer in de kabelbox gedaan en weer terug in de htpc en hij deed het weer, lijkt wel of het ook iets met die slaapstand te maken heeft?
groeten,
Jeroen
(ps, heeft niemand anders dit probleem mbt de slaapstand en de usb smargo+ ?)
Nadat de machine uit de slaapstand is gekomen wiegert hij nog kanallen te decoderen, kaart weer in de kabelbox gedaan en weer terug in de htpc en hij deed het weer, lijkt wel of het ook iets met die slaapstand te maken heeft?
groeten,
Jeroen
(ps, heeft niemand anders dit probleem mbt de slaapstand en de usb smargo+ ?)
Geef eens je exacte specs, hardware/software en provider. Wat gebruik je voor het decrypten, Acamd? Probeer dan eens de cardreader rechstreeks door Acamd aan te laten sturen. Heb je ook de nieuwste FTDI drivers geinstalleerd?
Hai,Nielson schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:41:
Geef eens je exacte specs, hardware/software en provider. Wat gebruik je voor het decrypten, Acamd? Probeer dan eens de cardreader rechstreeks door Acamd aan te laten sturen. Heb je ook de nieuwste FTDI drivers geinstalleerd?
Mijn Specs zijn :
HTPC Windows XP Pro SP3 (Zotac GF9300-D-E Mitx - CPU E1500 - 3GB DDr2 - 250GB HD - DVD Brander)
Smargo Smartreader USB
Terratec Cinergy HTC USB XD HD
Mediaportal 1.1.0 Beta (Tv server + Client)
Newcs 1.65
Acamd
Heb de nieuwste ftdi drivers geinstalleerd dus ook dat zit goed.
Alleen nou vroeg ik mijzelf een heel erg groot probleem af nm:
bij het in slaap zetten van het systeem dan schakelt ook de usb uit dus OOK de smargo, bij het uit sleep halen start natuurlijk alles op en dus ook de smargo met de kaart erin, alleen dan gaat het zowiezo fout aangezien de kaart erin zit dan doet hij dus niets want dan wil hij blijven resetten, oftewel geen decodering van de zenders.....
Hoe los je zoiets nou op?
Groeten,
Jeroen
Stukje terug in dit topic zijn er in elk geval een paar met hetzelfde probleem. Gebruik zelf een klein Linux servertje (NSLU2) om newcs op te draaien, dus kan je niet echt helpen met je probleem. Had je nog geprobeerd om alleen Acamd te gebruiken?
Ok, is een idee.Edmin schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:32:
[modbreak]Heren, dit topic is bedoeld om te discussieren over de (on)mogelijkheden van DVB-C op de htpc. Dit is niet het troubleshootertopic! Gelieve problemen te bespreken in eigen goed onderbouwde topics.[/modbreak]
Alleen vraag ik mijzelf dan wel af waarom er al meer dan 30 paginas zijn met alleen maar troubleshooting?
oftewel is dit dan stiekem toch wel het troubleshootertopic?
Niet lullig bedoel hoor, maar ik wil alleen maar aangeven dat dit hele topic van voor tot achter bestaat uit problemen en eventuele oplossingen oftewel troubleshooting.
@ Nielson,
Nee had hem nog niet via alleen acamd geprobeerd, had ik eerder al een keer gedaan toen de kaart via newcs de hele tijd "not ok" aangaf wat toen via acamd ook niks uitmaakte.
Zit nu net voetbal te kijken dus uurtje op 3 gestaan wil ik hem op 4 zetten (rtl) en weer niks meer ineens, ergggg vreemd. heeft lijkt mij inderdaad iets met op halen van sleutels te maken enzo. eens effe uitvogelen.
cheers,
Jeroen
Dan is dit een mooi moment om er mee op te houden, vind je nietjayless82 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:43:
[...]
Ok, is een idee.
Alleen vraag ik mijzelf dan wel af waarom er al meer dan 30 paginas zijn met alleen maar troubleshooting?
oftewel is dit dan stiekem toch wel het troubleshootertopic?
Niet lullig bedoel hoor, maar ik wil alleen maar aangeven dat dit hele topic van voor tot achter bestaat uit problemen en eventuele oplossingen oftewel troubleshooting.
Ok dan, ondanks dat dit wel degelijk een instellingen verhaal is mbt newcs.
Mocht ik het uit hebben gevogeld dan zal ik nog wel even de resultaten hier posten voor eventueel andere mensen die met hetzelfde probleem te maken kunnen krijgen, moet nog net kunnen toch?
cheers
Mocht ik het uit hebben gevogeld dan zal ik nog wel even de resultaten hier posten voor eventueel andere mensen die met hetzelfde probleem te maken kunnen krijgen, moet nog net kunnen toch?
cheers
Nieuwe ontdekking mbt Terratec Cinergy HTC USB HD XD.
nm als je analoog wilt laten zoeken dan crasht heel MP erg handig dus dat je geneens analoge kanallen kan kijken want hij kan ze niet vinden erg vreemd dit ook weer.
nm als je analoog wilt laten zoeken dan crasht heel MP erg handig dus dat je geneens analoge kanallen kan kijken want hij kan ze niet vinden erg vreemd dit ook weer.
Schakel eerst eens de andere type tuners uit. Hybrid tuners kunnen maar van één soort tuner (analoog, DVB-T, DVB-C) op hetzelfde moment gebruik maken.jayless82 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:57:
Nieuwe ontdekking mbt Terratec Cinergy HTC USB HD XD.
Na overleg met Klaus_1250 hebben we besloten dat ik een Deel 4 ga creëren gezien het feit hij er weinig tijd voor heeft.
Er gaat een Deel 4 komen met nieuwe informatie over o.a.:
- De mogelijkheden uitgesplitst per aanbieder.
- Huidige status FloppyDTV kaarten en de opvolger ervan.
- CI+ wat heeft het voor invloed en wat doen we ermee.
Mochten er nog meer zaken zijn dan hoor ik het graag en zal deze dan ook verwerken in de TS.
Zodra de TS klaar is zal ik een link plaatsen.
Update: TS is geplaatst (gebaseerd op de huidige maar dan ben ik alles aan het bijwerken en bijpoetsen)
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
Er gaat een Deel 4 komen met nieuwe informatie over o.a.:
- De mogelijkheden uitgesplitst per aanbieder.
- Huidige status FloppyDTV kaarten en de opvolger ervan.
- CI+ wat heeft het voor invloed en wat doen we ermee.
Mochten er nog meer zaken zijn dan hoor ik het graag en zal deze dan ook verwerken in de TS.
Zodra de TS klaar is zal ik een link plaatsen.
Update: TS is geplaatst (gebaseerd op de huidige maar dan ben ik alles aan het bijwerken en bijpoetsen)
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
[ Voor 15% gewijzigd door eXisTa op 18-09-2009 12:21 ]
Dit topic is gesloten.