Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burdy1971
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 15:44
bbusstra schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:55:
Na behoorlijk wat uurtjes googlen kom ik er niet meer uit.Als laatste redmiddel richt ik me even tot dit forum.
Ik hoop dat er hier CAIW gebruikers meeluisteren. Wat is het geval?

Ik heb hier een KNC1 DVB-C kaartje met Cineviewer met Alphacrypt en CAIW smartcard op Debian/GNU Linux (Lenny)
Ik kan de channelconfig van zowel REKAM als CAIW binnenhalen. De onversleutelde DVB kanalen van REKAM kan ik gewoon bekijken. Tune ik op de CAIW kanalen dan lijkt krijg ik maar geen beeld.
Douw ik die CAIW smartcard in mijn humax decoder dan werkt het gewoon.
Insert van de Alphacrypt wordt door OS (linux herkend) dus dat is het niet:

[94325.752062] budget-av: cam inserted A
[94326.012163] dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialised successfully

Misschien een domme vraag, maar moet ik mijn alphacrypt updaten? Ik geen idee wat de firmwareversie is. (Hoe kan ik dat zien btw?
Ik zal zelf even antwoorden, want het is inmiddels opgelost. Nadat ik een channels.conf had gegenereerd en deze in mythtv had geimporteerd had ik beeld. In mythtv dan, maar dat was dan ook de bedoeling.
Het hele verhaal, voor als ik er hier iemand mee kan helpen: http://blog.busstra.net/?p=171

[ Voor 3% gewijzigd door burdy1971 op 23-03-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Volgens mij hebben die een tijdje (enkele zenders uit?) het basispakket ongecodeerd doorgegeven. Ik weet niet of dat (nog) zo is, zit zelf niet in een UPC-gebied, maar ik kan me herinneren iets dergelijks te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarske
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 07:08
ArChie schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:05:
[...]

Je verwijst naar een pagina waar staat dat de frequenties 268 MHz en 260 MHz zullen wijzigen in 586.75 MHz en 578.75 MHz en toch staan in de freqentielijst die je post de oude frequenties i.p.v. de nieuwe. Dan is het natuurlijk niet zo vreemd dat je die zenders niet meer vindt omdat 268 MHz en 260 MHz niet meer gebruikt worden.
Hoi ArChie, heb jij die zenders al kunnen vinden (RTL5, SBS6 enz)? Die op die twee frequenties zitten.
Mij is het namelijk nog niet gelukt om de zenders te vinden nadat ik de transponderlijst heb aangepast.
De laatste scan leverde me 234 zenders op.

Ik ga vanavond nog eens verder stoeien, hopelijk heb ik dan meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Is het waar dat Ziggo binnenkort meerdere smartcards per woning gaat geven?
Onder hebben wij een decoder aan de tv met smartcard voor digitale tv enkel wil ik boven ook graag tv kijken op mijn pc, hoe kan ik dit het beste aanpakken voor toch een goede kwaliteit in mce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:17
Ja, zo ongeveer.

Ik heb het hier gevraagd: ThinkPadd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

En het is bevestigd door Laguna in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

Maar Ziggo gaat geen smartcards weggeven, je zult zelf een smartcard en decoder (decoder is in dit geval niet nodig, aangezien dit topic over een DVB-C tv kaart gaat voor in de PC :P ) moeten kopen (nieuw of 2e hands)

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 05-04-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Dus die 2e en 3e kaart zijn zeg maar gratis en werken allemaal op 1 abbonoment, een decoder heb ik onder nog liggen van mijn tante :).
En hoe bestel ik die andere 2 smartcards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dw1-nl schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:15:
Dus die 2e en 3e kaart zijn zeg maar gratis en werken allemaal op 1 abbonoment, een decoder heb ik onder nog liggen van mijn tante :).
En hoe bestel ik die andere 2 smartcards?
Je betaalt voor 1 smartcard gewoon het normale tarief, en het tarief voor de extra abbonementen die je wil hebben (Film1, Sport etc).

Die andere kaarten liften daar gewoon op mee dan zeg maar.

Meer info vind je hier:
http://www.ziggo.nl/klantenservice/meerderesmartcards

Je kunt hier de extra smartcard(s) bestellen:

https://mijn.ziggo.nl/Zig...nternet/PostcodeCheck.jsp

Kies dan voor: Digitale Televisie (inclusief HD en Interactieve Televisie).

Maar wat volgens mij ook kan, is dat je op Marktplaats, of ergens anders, een 2e hands kaartje koopt, en dan gewoon naar Ziggo belt, zodat ze hem activeren. Dat is een stuk goedkoper (2e hands betaal je ~€20 voor een Smartcard). Bij Ziggo zelf betaal je €40 voor een smartcard.

Moet je wel even kijken wanneer je die extra smartcards aanschaft / registreert, want die actie is pas vanaf 1 mei geloof ik (misschien dat het nog weer word uitgesteld, want volgens mij zou het eerst per 1-1-09 zijn)

Als je ze nu koopt, en ze zijn nog niet op de hoogte van de actie, dan kun je dubbel gaan betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 05-04-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net dus even de 3 delen globaal doorgelezen en besef eigenlijk dat ik gisteren bij het installeren van een Vista MC icm een floppyTV best veel geluk heb gehad.
het ging hier om een kant en klaar Hush systeem wat aangesloten was op 2 panasonic plasma's (1x HDMI en 1x component)

het kanalen zoeken nam wel een tijd in beslag maar uiteindelijk 243 zenders gevonden, beeldkwaliteit was ook meer dan voldoende.
Nu komt er bij mij thuis ook een hush alleen een oudere versie zonder floppyTV. zit wel een een tv kaart in al weet ik nog niet welke (staat nog op mijn werk).

Ondanks dat ik 'alles' heb gelezen vraag ik me nu nog steeds of hoe het zit met die CAM modules, gaat ziggo die nu wel of niet op korte termijn blokkeren (maanden jaren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maandag 6 April blijkt ineens een groot aantal van de zenders niet meer te werken. Nederland1 en de niet scrambled kanalen zijn de enige (voor zover ik zo snel kan zien) die het nog wel doen.

Ik zit bij Ziggo regio Woerden. Blokkeert Ziggo sinds die datum HTPC? Iemand een idee waarom dit plots niet meer werkt. Dit is in zowel MediaPortal als GlobeTV het geval. Hardware lijkt het ook niet te zijn aangezien Nederland1 het wel doet en die moet ook gedecodeerd?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij hebben ze onlangs ook wat zenders toegevoegd/weggehaald dus probeer eens opnieuw te scannen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou alle zenders weggehaald en opnieuw gescant. Ook http://www.technotrend.tv/tt_forum/index.php?topic=45.0 uitgevoerd. Levert weer netjes de zenders op, maar bekijken wil niet. Nederland 1 is niet scrambled, dus misschien toch iets met de hardware, maar die deed het voorheen gewoon.

Er schijnt wel een conversie van het oude klanten bestand te zijn, dus misschien hebben ze een foutje gemaakt. Ook kon ik gewoon alle zenders bekijken terwijl ik een standaard pakket heb, zou eigenlijk na 5 dagen moeten ophouden, maar heb veel langer kunnen kijken. Kunnen ze niet detecteren dat je digitaal kijkt als je via HTPC kijkt?

Verder zijn ze ook bezig met CI+ maar zou je geen last van mogen hebben.

Ik denk dat ik ze maar eens ga bellen of ze misschien een foutje hebben gemaakt, want er spontaan mee ophouden geloof ik niet zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:00:
Er schijnt wel een conversie van het oude klanten bestand te zijn, dus misschien hebben ze een foutje gemaakt. Ook kon ik gewoon alle zenders bekijken terwijl ik een standaard pakket heb, zou eigenlijk na 5 dagen moeten ophouden, maar heb veel langer kunnen kijken. Kunnen ze niet detecteren dat je digitaal kijkt als je via HTPC kijkt?
Waarschijnlijk zat je dan in de preview periode en is de smartcard niet goed geregistreerd in het systeem.
Dit probleem komt nog steeds regelmatig voor bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
The_Doman schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:32:
[...]

Waarschijnlijk zat je dan in de preview periode en is de smartcard niet goed geregistreerd in het systeem.
Dit probleem komt nog steeds regelmatig voor bij Ziggo.
inderdaad, mijn preview duurde ook ruim 2 maanden ipv 5 dagen. En ik ken hier ook iemand anders die z'n smartcard wel had geregistreerd maar opeens geen kanalen meer kon zien na een aantal weken; bleek ook de smartcard niet te zijn geregistreerd. Heb je een schriftelijke bevestiging gehad van de registratie van je smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, bevestigingsbrief bekeken. Het leek heel even dat er een cijfer teveel was als ik in de software het kaartnummer opzocht, maar even de smartcard er zelf uitgehaald en ze hebben bij Ziggo toch het goede nummer. Ik begin nu toch te denken dat er iets mis is met mijn DVB-C kaart of CI module (mijn videokaart produceert namelijk wel een ongekende warmte, omdat die geen fan heeft).

Om Ziggo uit te sluiten maar even iemand met een officeel ondersteunt kastje vragen of ik daar even mee mag testen of de boel echt wel werkt.

Het rare is wel dat de DVB-C kaart wel de informatie zoals kaartnummer kan ophalen uit de CI module, dus het lijkt wel te werken. Is er iets van testsoftware om enkel de decoding te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:27:
Nou, bevestigingsbrief bekeken. Het leek heel even dat er een cijfer teveel was als ik in de software het kaartnummer opzocht, maar even de smartcard er zelf uitgehaald en ze hebben bij Ziggo toch het goede nummer. Ik begin nu toch te denken dat er iets mis is met mijn DVB-C kaart of CI module (mijn videokaart produceert namelijk wel een ongekende warmte, omdat die geen fan heeft).
Toch kan het nog fout gegaan zijn bij Ziggo.
Zie:
Ziggo-Gebruikers Forum: Alle zenders weg -- card is geregistreerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het overkwam mij kortgeleden dat de bijgekochte tweede smartcard, na telefonische registratie, ca. 3 mnd lang álle kanalen doorgaf. En toen ineens niets meer. Na herregistratie van de kaart, met deze keer een schriftelijke bevestiging van Ziggo, doet hij het weer, helaas met alleen het basispakket waarvoor ik betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Is een KONIG (30DB) kabelversterker vergelijkbaar met die van Hirshmann (29DB)?
Ik heb sinds ik een slechte multitap heb gehad van KONIG geen vertrouwen meer in het merk, Hirshmann werkt bij mij altijd perfect, maar het prijsverschil is best aanzienlijk. Een hirshmann is 2x zo duur.
Probleem wat ik had met een KONIG multitab is dat ik zelf schokkend beeld had over de digitale ontvanger. en ik hoge BER waardes had en geen SIG waardes had op mijn DBox (wel SNR).
Kan ook een verkeerd advies zijn geweest van de electroboer hier, want er stond op sateliet multitab!

De reden dat ik een kabelversterker zoek omdat ik momenteel een 2 weg multitap heb en ik er eigenlijk nog 1 aansluiting bij wil hebben. die ik via een dbox wil doorlussen naar mijn dvb-c kaart (dus eigenlijk 4 aansluitingen totaal) Nu kan ik dat wel doen met alleen een 3 tabs multitap maar ben bang dat ik dan teveel signaal ga verliezen.

Iemand ervaring met de gele 30db versterkers van KONIG?

[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-04-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
duncanvdlinden schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:26:
Kan ook een verkeerd advies zijn geweest van de electroboer hier, want er stond op sateliet multitab!
Da's een heel ander ding. Ik zou m'n spullen voortaan online kopen als ik jou was.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05-2021
Hallo beste mensen,

ik ben bezig met het bouwen van een mediacenter. Ik heb de meeste onderdelen al binnen, alleen heb nu nog een anoloog pinnacle pci kartje liggen. Echter wil graag een DVB-C kaart in de pc. Ik heb al een lijstje gemaakt van onderdelen die ik bij Alternate kan bestellen. Dit is het lijstje:

CAM: Diversen CA-Module CRYPTOworks €55,-
CI, common interface: TechniSat Common Interface SkyStar HD2 €29,-
DVD-C pci tv kaart: KNC ONE TV-Station DVB-C €79,-

Verder heb ik een smartcard van Ziggo.

De rest van de configuratie:

Thermaltake DH101
Asus P5B premium Vista
Intel Q6600
Ati HD 4850, 512MB
Samsung F1 spinpoint 750GB
LG blu-ray speler
OCZ 500 watt voeding
2X 2GB kingston hyperX gheugen DDR2
Vista ultimate 64-bit

Zouden jullie me kunnen vertellen of ik met de onderdelen voor het DVB-C gedeelte goed digitaal TV kan kijken/opnemen op mijn samsung 32" LCD TV?

Alvast bedankt!

Fijn weekend...

[ Voor 3% gewijzigd door marcdelvisser op 18-04-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
marcdelvisser schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:29:
ik ben bezig met het bouwen van een mediacenter. Ik heb de meeste onderdelen al binnen, alleen heb nu nog een anoloog pinnacle pci kartje liggen. Echter wil graag een DVB-C kaart in de pc. Ik heb al een lijstje gemaakt van onderdelen die ik bij Alternate kan bestellen. Dit is het lijstje:

CAM: Diversen CA-Module CRYPTOworks €55,-
CI, common interface: TechniSat Common Interface SkyStar HD2 €29,-
DVD-C pci tv kaart: KNC ONE TV-Station DVB-C €79,-

Verder heb ik een smartcard van Ziggo.
Als je met digitale TV van Ziggo aan de slag wilt heb je niets aan die CRYPTOworks CAM. Gebruik de AlphaCrypt Classic CAM zoals in dit topic toch duidelijk is uitgelegd. Verder wil ik je adviseren om ook de Common Interface van KNC ONE te gebruiken die CineView wordt genoemd. Dan weet je zeker dat de drivers van de KNC ONE DVB-C PC-TV kaart overweg kunnen met het Common Interface slot en dat ook de hardware compatible is. Common Interface sloten voor de PC zijn namelijk geen gestandaardiseerde insteek kaarten. Ieder fabrikant heeft zijn eigen Common Interface slot oplossing en de bijbehorende drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ziggo gebruikt een Irdeto2 codering, dus heb je een daar bijbehorende CAM nodig. Er zijn er maar enkele die goed werken icm Ziggo, meest gebruikte is de Alphacrypt Classic (~ €100,-). Aangezien dvb-c standaard niet door Windows Media Center wordt ondersteund ben je afhankelijk van drivers en tooltjes van de kaartfabrikant die een wel ondersteunde dvb-t kaart emuleren. De FloppyDTV kaarten zijn daar erg ver in, maar ook Technotrend heeft een aantal tooltjes voor z'n dvb-c kaarten. Kijk dus even of je KNC kaart ook zoiets heeft. Over het kijken via een Alphacrypt zijn de laatste tijd veel berichten geweest, let daar dus even op voor je investeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
Oke, bedankt voor de reacties..

Ik begrijp dus dat niet alles met alles in combinatie te gebruiken is. Het is een beetje jammer dat je per se zo'n dure cam moet aanschaffen. En dat één van 55,- niet zou gaan werken. Dit heeft ermee te maken dat ik Ziggo heb dus...?

Een floppyDTV + een Alphacrypt Classic zou dus de beste keuze zijn.. Dat zou dan samen ongeveer 250/260 ,- gaan kosten..

Waar kan ik de kwaliteit overgins mee vergelijken.. Met het afspelen van een DVD? aangesloten via HDMI? Ik heb een HD4850 videokaart die via DVI --> HDMI aangesloten wordt mijn HDTV. Op dit moment heb ik mijn externe videodecoder van samsung middels scart --> s-video aangesloten op mijn pinnacle tv-kaart. Ik verwacht wel een hele verbetering voor dit geld.. Is het de moeite waard?

Groeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
marcdelvisser schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:45:
Dit heeft ermee te maken dat ik Ziggo heb dus...?
Ziggo gebruikt de Irdeto codering, dus je moet sowieso een Irdeto CAM hebben. Nu zijn er ook wel Irdeto CAMs van €50, maar Ziggo gebruikt dus een truckje waardoor die goedkope CAMs niet werken.

Bij UPC kan je helemaal geen CAM gebruiken. Bij Digitenne en CanalDigitaal kan je dan weer wel goedkope CAMs gebruiken.
Een floppyDTV + een Alphacrypt Classic zou dus de beste keuze zijn.. Dat zou dan samen ongeveer 250/260 ,- gaan kosten..
Ik heb ook nog een setje in de aanbieding voor iets minder. Er kan eventueel nog wel een beetje van de prijs af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
Oke, mooie set! Ik heb je even wat gepost op je advertentie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
Kan een Technisat Cablestar ook i.p.v. een floppyDTV? of zijn de floppyDTV's beter.. Weet ook iemand of evt. de Technisat Cablestar compatible is met vista media center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
marcdelvisser schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:57:
Kan een Technisat Cablestar ook i.p.v. een floppyDTV? of zijn de floppyDTV's beter.. Weet ook iemand of evt. de Technisat Cablestar compatible is met vista media center?
Voor zover mij bekend heeft de Cablestar geen speciale drivers zodat Vista Mediacenter denkt dat het om een FTA DVB-T kaart gaat. FloppyDTV en TechnoTrend leveren wel dergelijke drivers voor hun DVB-C kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
ArChie schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:07:
[...]

Voor zover mij bekend heeft de Cablestar geen speciale drivers zodat Vista Mediacenter denkt dat het om een FTA DVB-T kaart gaat. FloppyDTV en TechnoTrend leveren wel dergelijke drivers voor hun DVB-C kaarten.
Heeft MS het nu nog steeds niet voor elkaar om DVB-C/S te ondersteunen?

Misschien moet je overwegen om gewoon andere software te gebruiken dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
Is een floppyDTV veel beter dan een technotrend kaart? Deze laatste is toch een stuk goedkoper..

Edit: Of is een TerraTec Cinergy C PCI HD ook de moeite waard..

[ Voor 25% gewijzigd door marcdelvisser op 19-04-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:16:
Heeft MS het nu nog steeds niet voor elkaar om DVB-C/S te ondersteunen?
DVB-S (gedeeltelijke) onderteuning is er nu wel sinds TV-Pack 2008.
Ondersteuning voor CAM en DVB-C willen ze gewoon niet onderteunen vanwege te veel conflicterende belangen tussen Microsoft en de aanbieders van de programma's.
marcdelvisser schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:11:
Is een floppyDTV veel beter dan een technotrend kaart? Deze laatste is toch een stuk goedkoper..

Edit: Of is een TerraTec Cinergy C PCI HD ook de moeite waard..
De kwaliteit tussen tusssen de diverse DVB-C kaartjes zal niet zoveel uitmaken.
Je moet echter eerst voor jezelf nagaan of je gebruik wil gaan maken van Microsoft Mediacenter, de enige DVB kaarten met echt goede support hiervoor zijn nog steeds de fire/floppyDTV kaarten.

De technotrend kaartjes zijn ook onder Microsoft Mediacenter te gebruiken, echter zoals te lezen valt is dat allemaal veel lastiger om dit goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
Ik kan de TerraTec Cinergy C PCI HD incl. een Alphacrypt Classic krijgen voor € 150,-. Dus dat is opzich wel de moeite waard. In de topicstart staat wel dat deze compatible is met speciale BDA driver.. Heeft iemand hier ervaring mee? Als het daarmee wil dan ga ik daar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
marcdelvisser schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:16:
Ik kan de TerraTec Cinergy C PCI HD incl. een Alphacrypt Classic krijgen voor € 150,-. Dus dat is opzich wel de moeite waard. In de topicstart staat wel dat deze compatible is met speciale BDA driver..
Vrijwel alle actuele DVB kaarten gebruiken nu wel BDA drivers, echter dat betekent niet automatisch dat deze dan ook correct zal functioneren met MediaCenter.

Als deze functie niet speciaal aangegeven wordt zal het dus niet zomaar gaan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
Oke,

ik heb wel een tutorial gevonden hoe je de terratec kunt gebruiken in mediaportal. En dit is volgens mij ook wel een mooi mediacenter programma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
Klopt het dat je bij een FloppyDTV helemal geen teletekst kunt gebruiken? Dat heb ik ergens gelezen: http://www.mceforum.nl/index.php?topic=117.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:12
marcdelvisser schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:37:
Klopt het dat je bij een FloppyDTV helemal geen teletekst kunt gebruiken? Dat heb ik ergens gelezen: http://www.mceforum.nl/index.php?topic=117.0
Kan wel...alleen binnen MCE kon het niet, maar intussen met tv pack 2008 kan het wel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdelvisser
oke.. weet iemand misschien het goedkoopste adresje om zo'n floppyDTV op de kop te tikken incl een goede CAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcdelvisser schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:10:
oke.. weet iemand misschien het goedkoopste adresje om zo'n floppyDTV op de kop te tikken incl een goede CAM?
Je verandert wel snel van gedachte ^^
Ik gebruik zelf de Terratec Cinergy HD met Cam, superkaartje en werkt ook onder MCE en zelfs al goed op Win7, echter gebruik ik zelf toch liever mediaportal, meer te tweaken naar eigen wens (mbt codecs/plugins e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:13
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:18:
[...]

Ik gebruik zelf de Terratec Cinergy HD met Cam, superkaartje en werkt ook onder MCE en zelfs al goed op Win7, echter gebruik ik zelf toch liever mediaportal, meer te tweaken naar eigen wens (mbt codecs/plugins e.d.)
Please! Leg me uit hoe je die werkend hebt gekregen in MCE. Heb zelf Vista(x64), maar hij ziet de kaart niet in Mediacenter. En anders zou ik evt. nog Windows 7 kunnen testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Oke, mischien kan iemand hier me helpen. Ik heb een Technisat Cable star HD2 met een alphacrypt erin. Afgezien van dit: [XP] probleem na instalatie drivers Technisat CableStar HD 2 probleem. Doet de hele boel niets. DVB viewer TE vind niets als ik alles afscan. En lijkt de cam ook niet te zien. Ik ben er vrij zeker van dat de cam er goed inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:18:
[...]

Toen ik dit laatst met Windows 7 wilde proberen lukte het mij helaas niet, hij vond geen enkele zender. Ik moet zeker de frequentie-lijst van Media Center aanpassen aan die van Ziggo? Hier heb ik namelijk nog niet naar gekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je als anologe VMC kijkert is het overstappen naar digitaal nog niet zo transparant als ik had gehoopt.

Veel topics hebben het erover dat de tuner zich als DVB-T moet voordoen om DVB-C aan de praat te krijgen. Ik lees verder dat tv pack 2008 voor VMC native DVB-S en C ondersteuning heeft. (net las 7MC)

Mijn vraag is dan ook, wat is de goedkoopste manier om 2 of 3 tuners in VMC met tv pack (en straks 7MC) aan de praat te krijgen.

Floppy DTV werkt erg goed lees ik overal, maar is erg duur. 250 euro per tuner (incl alphacrypt) dan nog een smartwi erbij a 130 euro.

Totaal kost me dat dan vor 3 tuners 880 euro. Mooi beeld graag, maar niet voor dit bedrag.

Zijn er nu VMC+tvpack en 7MC betere ondersteuning bieden voor DVB-C ook goedkopere alternatieven?

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
siepeltjuh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:03:
Als je als anologe VMC kijkert is het overstappen naar digitaal nog niet zo transparant als ik had gehoopt.

Veel topics hebben het erover dat de tuner zich als DVB-T moet voordoen om DVB-C aan de praat te krijgen. Ik lees verder dat tv pack 2008 voor VMC native DVB-S en C ondersteuning heeft. (net las 7MC)
Dan wel opletten dat je een CAM kan gebruiken. Met MS weet je nooit wat voor beperkingen erin zitten.
Mijn vraag is dan ook, wat is de goedkoopste manier om 2 of 3 tuners in VMC met tv pack (en straks 7MC) aan de praat te krijgen.

Floppy DTV werkt erg goed lees ik overal, maar is erg duur. 250 euro per tuner (incl alphacrypt) dan nog een smartwi erbij a 130 euro.

Totaal kost me dat dan vor 3 tuners 880 euro. Mooi beeld graag, maar niet voor dit bedrag.

Zijn er nu VMC+tvpack en 7MC betere ondersteuning bieden voor DVB-C ook goedkopere alternatieven?
Goedkoopste is om 3 goedkope DVB-C kaarten te kopen al dan niet zonder CI, en een Phoenix kaartlezer. Dan een lokale cardserver draaien, dan kan je ook 3 gecodeerde programma's tegelijk opnemen als je dat wilt.

Ik wou trouwens nog even spammen dat ik V&A aangeboden: Technisat Cablestar HD2 + CI + Alphacrypt net tot €110 heb verlaagd. Als nu nog niemand die meuk wil hebben dan geef ik het op. Wel vreemd, ik zag een tijdje terug nog een vergelijkbare set van Terratec voor €200 en marcdelvisser een paar posts hierboven geeft aan de Terratec voor €150 een redelijke deal te vinden. Toch raar. De lucht is zeker nog niet helemaal uit de economie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
siepeltjuh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:03:Ik lees verder dat tv pack 2008 voor VMC native DVB-S en C ondersteuning heeft. (net las 7MC)
De (beperkte) ondersteuning voor digitale kabel betreft alleen de amerikaanse QAM standaard.
Voor de de DVB-C ontvangst zoals wij deze hier gebruiken is er geen ondersteuning.
Alleen door middel van DVB-T emulatie of speciale plugins zoals bijvoorbeeld DVBSBridge is DVB-C werkend te krijgen onder Windows MediaCenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:40:
Goedkoopste is om 3 goedkope DVB-C kaarten te kopen al dan niet zonder CI, en een Phoenix kaartlezer. Dan een lokale cardserver draaien, dan kan je ook 3 gecodeerde programma's tegelijk opnemen als je dat wilt.
Dat gaat toch nooit werken onder VMC of 7MC ?
Ik ben in ieder geval erg geinterreseerd in deze opstelling, heb je nog interresante links die je wilt delen?
The_Doman schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:54:
[...]

De (beperkte) ondersteuning voor digitale kabel betreft alleen de amerikaanse QAM standaard.
Voor de de DVB-C ontvangst zoals wij deze hier gebruiken is er geen ondersteuning.
Alleen door middel van DVB-T emulatie of speciale plugins zoals bijvoorbeeld DVBSBridge is DVB-C werkend te krijgen onder Windows MediaCenter
Ik heb helaas geen dvb- tuner om dit te testen, maar ik lees overal dat het nu gewoon native werkt en er geen workaround via dvb-t meer nodig is.
Iemand die dit heeft draaien en/of evt wil testen?

En ook al wordt het via de DVB-T workaround gedaan, dat maakt ook niet uit, als er maar beeld uitkomt, dat stabiel werkt.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
siepeltjuh schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:03:
Dat gaat toch nooit werken onder VMC of 7MC ?
Ik ben in ieder geval erg geinterreseerd in deze opstelling, heb je nog interresante links die je wilt delen?
Theoretisch zou het als volgt moeten werken: Je installeert ProgDVB of DVBViewer, deze kunnen overweg met softcams. Die laat je verbinden met een Phoenix-reader. Om de zaak vervolgens in MCE te kunnen bedienen, maak je gebruik van het reeds door The_Doman genoemde DVBSBridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:40:
[...]

Weet je een goede plek om die Phoenix kaartlezer te kopen? In de pricewatch kom ik 'm niet tegen een een simpele google search geeft me ook geen goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Ik heb een maand of 2 geleden deze gekocht:
http://www.sateuropa.co.u...id=2044&catid=1&subcat=65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Er staan er wel op eBay, weet niet zeker of deze link meteen werkt: http://desc.shop.ebay.de/...dkw=&_osacat=15067&_rdc=1

Anders op ebay.de naar # Startseite > Kaufen > TV, Video & Elektronik > Empfangstechnik > CI-Module (Common Interface) > Sonstige en zoeken naar "phönix".

Met wat andere zoekwoorden en andere internationale eBay-sites is er nog wel meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week 2 TechnoTrend C-1501's aan de praat in XP MediaCenter, eindelijk tevreden (ik kreeg een tweetal C-1500's niet werkend). Een dingetje nog: van een aantal zenders heb ik wel beeld maar geen geluid. Deze zenders zitten allemaal op dezelfde frequentie, het signaal is sterk genoeg, daar kan het niet aan liggen. Ik kan ook geen foutmeldingen vinden die hiermee te maken kunnen hebben.

Iemand een idee? Het gaat voornamelijk om Animal Planet en Cartoon Network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
martdj schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:53:
[...]

Weet je een goede plek om die Phoenix kaartlezer te kopen? In de pricewatch kom ik 'm niet tegen een een simpele google search geeft me ook geen goede plek.
Even over de grens kijken in Duitsland, hebben ze ook veel van dat spul. Heb een poosje geleden deze (en 2 x C-1501) gekocht, zij hebben ook normale verzendkosten naar NL itt enkele andere Duitse bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Windows 7 geprobeerd i.c.m. Technotrend C-1501 (met de DVB-T emulator). Zonder succes, het lukte me niet enige zenders te vinden, de scanner springt meteen van 0 naar 100% zonder enige zichtbare moeite te doen iets te vinden. Onder XP werkt het op dezelfde manier als een zonnetje, dus maar snel teruggegaan naar de oude situatie.

XP heeft hier maar 1 nadeel: geen geluid bij sommige zenders (zie eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

Da_Teach schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:17:
[...] maar DVBSBridge werkt alleen met een enkele DVB-C tuner, dual tuner wordt (nog) niet ondersteund [...]
Sinds vorige week is een beta beschikbaar van DVBLink; de opvolger van DVBSBridge die meerdere tuners ondersteunt!

http://www.dvblogic.com/pressroom.php

Je kan nu dus in combinatie met DVBLink, DVBViewer, NewCS en een smargo kaartlezer meerdere goedkope digitale DVB-C tuners aan de praat krijgen in Vista Media Center. Één enkele tuner had ik al werkend met DVBSBridge, dus ik ga binnenkort eens testen hoe DVBLink werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Heb 't idee dat als de makers van DVBViewer zouden willen zelf vrij makkelijk een MediaCenter plugin zouden kunnen maken. De (beta) Recording Service draait helemaal standalone (en ondersteunt meedere kaarten), is bedienbaar via een webinterface en kan opnemen of rechtstreeks streamen naar b.v. MediaPlayer (en dus ook MC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Ik heb hier een Technotrend Budget C1501, en ik kan hiermee tegelijk iets opnemen van Veronica en kijken naar SBS en andersom. Dit werkt niet bij andere zenders. De C1501 is een zover ik weet een single-tuner kaart, hoe is het dan te verklaren dat ik tegelijk kan opnemen en kijken naar Veronica en SBS door middel van DVBviewer?

Als ik tijdens het opnemen van Veronica wil zappen naar SBS; geen probleem, wil ik zappen naar RTL dan krijg ik de melding No hardware found...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
P!m schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:22:
Ik heb hier een Technotrend Budget C1501, en ik kan hiermee tegelijk iets opnemen van Veronica en kijken naar SBS en andersom. Dit werkt niet bij andere zenders. De C1501 is een zover ik weet een single-tuner kaart, hoe is het dan te verklaren dat ik tegelijk kan opnemen en kijken naar Veronica en SBS door middel van DVBviewer?

Als ik tijdens het opnemen van Veronica wil zappen naar SBS; geen probleem, wil ik zappen naar RTL dan krijg ik de melding No hardware found...
Dan zullen Veronica en SBS wel in dezelfde Transport Stream zitten. Een DVB-C tuner stemt af op een Transport Stream die wordt doorgegeven op een bepaalde frequentie, dus niet op één bepaald TV kanaal. De DVB software filtert vervolgens het betreffende kanaal of de betreffende kanalen uit de Transport Stream. Als jij tijdens het opnemen naar RTL wilt zappen dan zal dat kanaal in een andere Transport Stream zitten en daarvoor is dus een volgende DVB-C tuner nodig omdat anders de opname afgebroken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Dat verklaart een hoop. Bedankt!
Misschien zitten er nog wel meer zenders welke ik vaak bekijk op een zelfde stream. Ik zal eens wat gaat prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand de frequenties van Telenet digital TV (desnoods enkel die paar die nu openstaan) ?
Ik zoek naar een manier om de NIT in te lezen, omdat ik merk dat Telenet graag verstoppertje speelt en zenders andere PID's geeft en zo, en ik dacht daarvoor op DVBGuide te kunnen rekenen.

Ik gebruikte volgende parameters :

DVBGUIDE -aC -u4 -c322000 -s6875 -m64-QAM

Dan krijg ik volgende output :

DVBGuide
========
(c) Copyright 2006-2008 Conquest Consultants
Version 0.90 (Dec 7 2008)

DVB tuner discovery...
Tuner 1: <TechnoTrend BDA/DVB-S Tuner>, DVB-S
Tuner 2: <TechnoTrend BDA/DVB-S Tuner>, DVB-S
Tuner 3: <Cinergy HTC USB XS DVB-T Tuner>, DVB-T
Tuner 4: <Cinergy HTC USB XS DVB-C Tuner>, DVB-C

Selecting tuner 4...
Tuner: <Cinergy HTC USB XS DVB-C Tuner>

Tuning receiver...
Carrier: 322000 kHz
Modulation: 64-QAM
Symbol rate: 6875 symbols/second

Acquiring signal...
Present: TRUE
Strength: +35.7 dB
Locked: TRUE
Quality: 100%

Getting Program Association Table...

Getting Network Information Table...
ERROR - NIT not found

Ik vraag mij af, weet iemand de juiste parameters om de NIT uit te lezen ?
Kent iemand de juiste parameters om de EPG in te lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb een vraag over het volgende : Ik heb Ziggo HDTV en een Sony 46W5500. Nu wil ik ergens over een paar maanden een HTPC aanschaffen maar in de tussentijd de interne CI+ slot van de TV gebruiken voor decoderen. Echter blijft Ziggo maar uit met een CAM voor de sony (word nu getest) en dus zit ik te denken een alphacrypt kaartje te kopen.

Mijn concrete vragen :
  • Welke DTV kaart zou ik moeten kopen voor de HTPC ? Moet ik bijvoorbeeld voor een FloppyDTV gaan + Alphacrypt en hopen dat Ziggo de CI niet uitzet (misschien zeg ik nu iets heel doms ?
  • Zo nee voor bovenstaande punt : wacht ik dan op de certificering en koop een CI+ CAM van bijv. SmarDTV SMiT of Neotion. In geval van het laatste wat voor insteek kaart moet ik dan kopen voor de HTPC ?
  • Is het bij een andere provider beter geregeld ? Ik woon in Den Bosch.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik zie net op de website van FloppyDTV, dat er een aanbieding is. De FloppyDTV C/CI + Alphacrypt CAM voor € 219,-.
Nu heb ik het topic niet helemaal doorgelezen, maar een hele tijd terug was de FloppyDTV volgens mij de beste optie voor DVB-C op de PC. Nu zie ik inmiddels veel meer namen voorbij komen, maar is de FloppyDTV nog steeds (een van de) beste optie(s)? En als ik het goed begrijp, zou ik met deze aanbieding in een keer klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
maikel schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:08:
Ik zie net op de website van FloppyDTV, dat er een aanbieding is. De FloppyDTV C/CI + Alphacrypt CAM voor € 219,-.
Nu heb ik het topic niet helemaal doorgelezen, maar een hele tijd terug was de FloppyDTV volgens mij de beste optie voor DVB-C op de PC. Nu zie ik inmiddels veel meer namen voorbij komen, maar is de FloppyDTV nog steeds (een van de) beste optie(s)? En als ik het goed begrijp, zou ik met deze aanbieding in een keer klaar zijn.
Eigenlijk in het verlengde van mijn vraag : gaat alphacrypt zodadelijk met CI+ nog wel met ziggo werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spam schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:31:
[...]

Eigenlijk in het verlengde van mijn vraag : gaat alphacrypt zodadelijk met CI+ nog wel met ziggo werken ?
"zo dadelijk" zal eerder "straks" zijn en of de Alphacrypt zijn werking blijft doen na de overgang naar CI+ blijft voor nu koffiedik kijken. Als de Alphacrypt niet meer zal werken dan zal dit wellicht ook voor diverse DVB-C ontvangers gaan gelden? En als de laatste groep met een firmware_update toch bruikbaar kan blijven dan verwacht ik dat het met de Alphacrypt ook mogelijk zou kunnen zijn.

Ik zie tamelijk veel reacties het afgelopen jaar of het nog wel verstandig is om nu nog een Alphacrypt te kopen want op een later moment is deze misschien niet meer bruikbaar "en dan heb ik de ± 100 euro voor niets uitgegeven". 100 euro weggooien doet natuurlijk niemand graag, maar dat er na aankoop van een moderne TV of PC na enkele maanden al flink meer is afgeschreven dan die 100 euro daar doet niemand moeilijk over?

Wil je graag digitale (Ziggo) DVB-C beeldkwaliteit op je PC of geschikte TV? Dan is de Alphacrypt op dit moment de enige, redelijk betaalbare, oplossing. Een HD ontvanger met opname mogelijkheid is beslist ook niet goedkoop te noemen, wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
hardware-lover schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:08:
[...]

"zo dadelijk" zal eerder "straks" zijn en of de Alphacrypt zijn werking blijft doen na de overgang naar CI+ blijft voor nu koffiedik kijken. Als de Alphacrypt niet meer zal werken dan zal dit wellicht ook voor diverse DVB-C ontvangers gaan gelden? En als de laatste groep met een firmware_update toch bruikbaar kan blijven dan verwacht ik dat het met de Alphacrypt ook mogelijk zou kunnen zijn.

Ik zie tamelijk veel reacties het afgelopen jaar of het nog wel verstandig is om nu nog een Alphacrypt te kopen want op een later moment is deze misschien niet meer bruikbaar "en dan heb ik de ± 100 euro voor niets uitgegeven". 100 euro weggooien doet natuurlijk niemand graag, maar dat er na aankoop van een moderne TV of PC na enkele maanden al flink meer is afgeschreven dan die 100 euro daar doet niemand moeilijk over?

Wil je graag digitale (Ziggo) DVB-C beeldkwaliteit op je PC of geschikte TV? Dan is de Alphacrypt op dit moment de enige, redelijk betaalbare, oplossing. Een HD ontvanger met opname mogelijkheid is beslist ook niet goedkoop te noemen, wel?
Bedankt voor je input. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een alphacrypt kaartje besteld en ga NU al genieten van HD TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:19:
[...]

Bedankt voor je input. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een alphacrypt kaartje besteld en ga NU al genieten van HD TV ;)
hehe, volgens mij heb ik geluk : nieuws: Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colfax
  • Laatst online: 24-02 13:59
[...]

Ben het niet met je eens. Er is wel zeker een goed/beter alternatief: Anysee DVB tuner.

Colfax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Colfax schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:18:
[...]

Ben het niet met je eens. Er is wel zeker een goed/beter alternatief: Anysee DVB tuner.

Colfax
En hoe krijg je deze oplossing werkend in een TV met DVB-C slot?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
hardware-lover schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:
[...]

En hoe krijg je deze oplossing werkend in een TV met DVB-C slot?
Flink proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 22:48
Weet iemand waar ik de juiste transponderlijsten voor CAIWAY Maassluis kan vinden?
De lijst die ik nu heb vind wel een hele berg zenders, maar niet de zender die ik zoek (gewoon Ned1,2,3, RTL4, RT5 etc etc..)

Vanaf de CAIWAY site heb ik de volgende gegevens;
Frequentie: 554.00 MHZ
Netwerk ID: 6227
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Met de NIT Scan Tool (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4945.0.html) heb ik een regfile gemaakt, maar die vindt dus niet alles.

[ Voor 220% gewijzigd door enveekaa op 19-06-2009 09:55 . Reden: werkt nu wel, kan alleen niet alle zenders vinden.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat een AlphaCrypt verkooppraatje.

Wat is betaalbaar met een PC? Cardsharing. DVB-C tuner zonder CI vindt je snel voor zo'n 80 euro. Compatible card reader (USB) van 40 euro en je bent op weg. Dat is 120 euro: goedkoper dan de over-rated FloppyDTV C/CI. Zelfs met 2 tuners (in totaal 200 euro met card reader) ben je nog steeds goedkoper uit dan met één FloppyDTV met AlphaCrypt en daarmee kan je al veel meer. Bonus: je hebt maar één smartcard nodig voor al je PC aangesloten tuners.

AlphaCrypt zijn primaire rol is toch in de embedded/appliance sector. Daarbuiten is het ingehaald door goedkopere oplossingen.
enveekaa schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:54:
Weet iemand waar ik de juiste transponderlijsten voor CAIWAY Maassluis kan vinden?
De lijst die ik nu heb vind wel een hele berg zenders, maar niet de zender die ik zoek (gewoon Ned1,2,3, RTL4, RT5 etc etc..)

Vanaf de CAIWAY site heb ik de volgende gegevens;
Frequentie: 554.00 MHZ
Netwerk ID: 6227
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Met de NIT Scan Tool (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4945.0.html) heb ik een regfile gemaakt, maar die vindt dus niet alles.
Installeer Media Portal TV Server en download deze bestanden. Plaats de bestanden in de TuningParameters-folder van TV Server. Bewerk ze met bijvoorbeeld Notepad en vervang elke "ChangeMeTo#######" naar "6900000".

Je kan nu deze bestanden gebruiken om in Media Portal TV Server te scannen. Dit kan enkele uren duren, maar vindt wel alle transponderfrequenties/zenders.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 29-06-2009 18:42 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The Zep Man schreef op maandag 29 juni 2009 @ 07:40:
[...]

Wat is betaalbaar is met een PC? Cardsharing. DVB-C tuner zonder CI vindt je snel voor zo'n 80 euro. Compatible card reader (USB) van 40 euro en je bent op weg. Dat is 120 euro: goedkoper dan de over-rated FloppyDTV C/CI. Zelfs met 2 tuners (in totaal 200 euro met card reader) ben je nog steeds goedkoper uit dan met één FloppyDTV met AlphaCrypt en daarmee kan je al veel meer. Bonus: je hebt maar één smartcard nodig voor al je PC aangesloten tuners.

AlphaCrypt zijn primaire rol is toch in de embedded/appliance sector. Daarbuiten is het ingehaald door goedkopere oplossingen.
En hoe gaat dit werken i.c.m. een TV met DVB-C slot?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:25:
[...]

En hoe gaat dit werken i.c.m. een TV met DVB-C slot?
Niet, vandaar dat hij het ook heeft over wat betaalbaar is voor de PC.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Janoz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:58:
[...]

Niet, vandaar dat hij het ook heeft over wat betaalbaar is voor de PC.
Je hebt ook helemaal gelijk, alle reacties, incluus de mijne, m.b.t. DVB-C in TV, zijn offtopic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The Zep Man schreef op maandag 29 juni 2009 @ 07:40:
[...]

Wat is betaalbaar is met een PC? Cardsharing. DVB-C tuner zonder CI vindt je snel voor zo'n 80 euro. Compatible card reader (USB) van 40 euro en je bent op weg. Dat is 120 euro: goedkoper dan de over-rated FloppyDTV C/CI. Zelfs met 2 tuners (in totaal 200 euro met card reader) ben je nog steeds goedkoper uit dan met één FloppyDTV met AlphaCrypt en daarmee kan je al veel meer. Bonus: je hebt maar één smartcard nodig voor al je PC aangesloten tuners.

Dit is overigens erg interessante info en is hier al meerdere keren ter sprake gekomen maar helaas heeft tot nu toe niemand duidelijk kunnen omschrijven hoe het precies in zijn werk gaat dus heb jij misschien die info HOE het e.e.a. werkend te krijgen is op het Ziggo netwerk? Ik heb het dus over een stap- voor stap handleiding met de benodigde hard- en software en installatie hiervan. Ik denk dat menig lezer van dit topic je dankbaar zal zijn. Een linkje mag natuurlijk ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:11:
[...]

Dit is overigens erg interessante info en is hier al meerdere keren ter sprake gekomen maar helaas heeft tot nu toe niemand duidelijk kunnen omschrijven hoe het precies in zijn werk gaat dus heb jij misschien die info HOE het e.e.a. werkend te krijgen is op het Ziggo netwerk? Ik heb het dus over een stap- voor stap handleiding met de benodigde hard- en software en installatie hiervan. Ik denk dat menig lezer van dit topic je dankbaar zal zijn. Een linkje mag natuurlijk ook.
Het viel mij op dat hier inderdaad geen duidelijke handleiding voor beschikbaar is (buiten losse flarden op GoT en op de rest van het internet). Als jullie je goed gedragen, en als ik voldoende voorbereidingen heb getroffen, zal ik een complete handleiding in elkaar zetten en posten, samen met links naar de juiste bestanden en configuraties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:11:
[...]
Het verschilt ook nogal per platform. Voor Linux met open-sasc-ng zijn er nog wel wat howto's te vinden die toch redelijk duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Onder Linux kun je met VDR gebruik maken van dezelfde softcams als een Dreambox, wat in feite ook een Linux-computer is. Daar is, met name op satellietfora, redelijk wat over te vinden. Via de kabel werkt op dezelfde manier, maar vergt invoeren van wat andere parameters. Daarover is bijvoorbeeld op sat4all informatie te vinden.
Voor Windows zijn ook in dit topic al tips gegeven. Zowel onder Windows als onder Linux wordt dikwijls gebruik gemaakt van NewCS. Dit programma is oorspronkelijk dan ook ontwikkeld om je abonnee-kaart middels een Phoenix-reader uit te lezen, en vervolgens te laten samenwerken met een softcam.
Zie bijvoorbeeld mphilipp in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3]" en mphilipp in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3]"

Een echt gedetailleerd stappenplan is voor iedere situatie vaak net weer even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Beuzelarij schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:11:
Een echt gedetailleerd stappenplan is voor iedere situatie vaak net weer even anders.
Daarom ga ik uit van het OS dat het meeste gebruikt wordt en waar mensen over het algemeen het meeste bekend mee zijn. Ik ben iemand die veel met "off the shelf" componenten werkt (fysieke producten of programmatuur van het internet) en weinig tijd besteed aan het volledig tot op het bot configureren van alle benodigde onderdelen. Configuratie moet natuurlijk wel plaatsvinden, maar alleen op de plekken waar het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Voor de goede orde: Ik juich het van harte toe als je een (gedetailleerd) stappenplan gaat opstellen, ook al geldt dat eventueel enkel voor een bepaalde configuratie. :)
Een flowchart met meerdere configuraties (Alphacrypt-Phoenix; Windows-Linux) wordt wellicht ook te complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kunnen we het in eerste instantie misschien beperken tot Windows XP / Vista?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

hardware-lover schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 01:00:
Kunnen we het in eerste instantie misschien beperken tot Windows XP / Vista?
The Zep Man schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:27:
[...]
Daarom ga ik uit van het OS dat het meeste gebruikt wordt en waar mensen over het algemeen het meeste bekend mee zijn.
Mijn primaire doel ligt op Windows (XP en Vista). De handleiding (waar overigens hard aan gewerkt wordt) is gemaakt om redelijk vlot, zonder extra zoekwerk voor de gebruiker, digitale televisie vanaf de kabel op de PC aan de praat te helpen. Linux valt hier gewoon niet echt onder, omdat Tweakers die met Linux werken het vaak zelf al aan de praat hebben. De handleiding wordt geschreven voor een redelijk bekwame computergebruiker die nog nooit iets met digitale kabeltelevisie op de PC heeft gedaan en die ook geen zin heeft in veel zoek- en naslagwerk. Eigenlijk was ik dat toen ik begon aan DVB-C op de PC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Gaat dit ook werken met andere software dan MediaPortal, i.e. MediaCenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

.Johnny schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:24:
Gaat dit ook werken met andere software dan MediaPortal, i.e. MediaCenter?
Niet met mijn handleiding. Media Center 2005/Vista/7 is te gelimiteerd voor mijn dagelijks gebruik. Zo is er standaard geen mogelijkheid om van DVB-C gebruik te maken. Betaalde third-party oplossingen zijn hiervoor (niet ondersteund door Microsoft) en deze zouden kunnen werken met card sharing. Ik heb hier geen ervaring mee, want ik ga niet betalen om een product waarvoor ik al betaald had ondersteuning te geven voor een dienst waarvoor ik ook al betaal. Ook zal je dan een aantal voordelen missen, zoals meerdere zenders opnemen met één tuner. Andere (gratis) software zal wel vernoemd worden waarmee ook digitale TV gekeken kan worden (compleet los van Media Portal).

FloppyDTV en anderen gebruiken een driver-truc om Media Center te laten denken dat de DVB-C kaart een DVB-T kaart is. Als je echt verslaafd bent aan Media Center en je bent bereid om alle tekortkomingen daarvan te accepteren, dan gaat mijn handleiding je niet helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 30-06-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Hmm da's jammer. Ik vind de interactie en interface van al de alternatieven niet huiskamer waardig, maar dan hou ik het voorlopig wel bij m'n FloppyDTV inderdaad. Ik wacht met smart tot MP het hobby project niveau ontstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

Ik heb hier een Vista Media Center setup werkend met 2 goedkope DVB-C kaarten. Ik heb het als volgt aan de praat gekregen:

Hardware:

- HTPC met 2x DVB-C Terratec Cinergy C1200

- Smargo USB kaartlezer

- Ziggo smartcard

Software:

- Vista

- NewCS 1.65 installeren en starten met de config van mphilip. Controleer via http://localhost:8080 of bij readers -> status een groen vinkje staat. NewCS kan dan communiceren met de aangesloten Smargo-reader en kan zo je Ziggo-smartcard lezen.

- DVBViewer installeren en zorgen dat deze de juiste kanalen voor je regio vindt. DVBViewer heeft (had?) geen transponderlijst voor Nederland; ik weet helaas niet meer precies hoe ik het hier voor elkaar heb gekregen (volgens iemand anders in dit topic kan je het beste TransEdit gebruiken daarvoor, volgens mij heb ik dat ook gedaan), maar uiteindelijk moet je zorgen dat je in DVBViewer alle beschikbare kanalen in een lijst hebt staan EN dat je een niet-gecodeerd kanaal probleemloos kan bekijken (Nederland 1 bijvoorbeeld). Ga NIET verder voordat je dit voorelkaar hebt, want als je al geen ongecodeerd kanaal kan bekijken dan gaat de rest natuurlijk al helemaal niet lukken!

- Installeer nu ACAMD in de "plugins"-folder van DVBViewer, zie weer de post van mphilip
voor de configuratie van ACAMD. Bij het starten van DVBViewer wordt vanaf nu de ACAMD plugin geladen en deze kan met je NewCS-server praten. Controleer of je nu ook de gecodeerde kanalen kan bekijken in DVBViewer.

- Installeer nu DVBLink (€27,81, gratis 30-dagen demo). Dit programma legt een link tussen DVBViewer en Vista Media Center. Sinds begin juli ondersteunt het programma ook meerdere tuners. Volg de installatieinstructies van het programma.

Je hebt nu twee digitale tuners in je HTPC die door Vista Media Center te gebruiken zijn!

Nog een paar tips:

- NewCS moet je draaien op de PC waar ook de kaartlezer op is aangesloten. Dit kan je op je HTPC doen, maar ik liep daarmee tegen een hoop standby-problemen aan (NewCS kon de kaart na de standby vaak niet meer benaderen). Beter is het om de kaartlezer en NewCS op een losse server (of op een Fritzbox+Freetz-router als je die net als ik hebt; dat werkt ook perfect!) te draaien. Je HTPC maakt dan via je lokale netwerk verbinding naar je NewCS-server, die dmv de smartcard de decodeer-sleutels teruggeeft zodat je HTPC het signaal kan decoderen. Maar goed, voor een eerste poging het aan de praat te krijgen kan je het misschien wel beter op dezelfde PC installeren.

- ACAMD zou ook zelf rechtstreeks met je Smargo moeten kunnen praten, maar mij is dat nog niet gelukt. Vandaar dat ik het hierboven de combinatie met NewCS heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
Ondanks de verhalen over CI+ e.d. toch maar een KNC one kaart met alphacrypt besteld.
Ik ben de slechte ontvangst hier met mijn analoge kaart flink beu. (PVR150 in de polder :()

De boel mag gaan draaien op mijn mythtv backend, maar aangezien ik alles overnieuw wil installeren, zal het wel een weekje duren voordat alles (backend, twee frontends) weer soepel draait.

Ik heb er hoge verwachtingen van, hopelijk worden die waargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 10:37
Ik krijg op mijn sony tv(alphacrypt) prima NL 1, 2, 3 in HD. Maar op mijn media center niet.
Hier ontvang ik alleen NL3 HD. Iemand een idee welke freqenties deze zenders hebben?

Firedtv kaart Win 7 Ziggo Brabbang ID 1111

Ik moet dus een nieuwe transponderlijst hebben, of mijn bestaande aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Iedereen heeft het maar over Alphacrypt....

Wie heeft er hier ervaring met Anysee E30 C Plus, op degroeneknop lees ik sinds kort na een driver update daar alleen maar positive geluiden over.
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,5243.0.html

Hier het product:
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30CPlus.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Animal schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:52:
Ik krijg op mijn sony tv(alphacrypt) prima NL 1, 2, 3 in HD. Maar op mijn media center niet.
Hier ontvang ik alleen NL3 HD. Iemand een idee welke freqenties deze zenders hebben?

Firedtv kaart Win 7 Ziggo Brabbang ID 1111

Ik moet dus een nieuwe transponderlijst hebben, of mijn bestaande aanpassen
Ik zit in regio Utrecht en krijg onder Win7 met Ziggo geen 1 NED HD kanaal te zien (Eurosport HD wel trouwens). Verschillende transponder lijsten geprobeerd (ook de volledige van digital everywhere en eentje waarmee een collega wel alle drie te zien krijgt, weliswaar in Vista MC en niet 7MC...)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Animal schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:52:
Zie het volgende overzicht:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Willem2 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 09:33:
Ik zit in regio Utrecht en krijg onder Win7 met Ziggo geen 1 NED HD kanaal te zien (Eurosport HD wel trouwens). Verschillende transponder lijsten geprobeerd (ook de volledige van digital everywhere en eentje waarmee een collega wel alle drie te zien krijgt, weliswaar in Vista MC en niet 7MC...)
Zie het volgende overzicht voor de frequenties:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Ah, voor Ziggo in gebied 5555 dus

"674000"="826000, 6875"
"690000"="834000, 6875"

toevoegen als ik het goed lees? Gaan we ff proberen...

En we hebben beeld op alle drie de HD kanalen! Thanks voor de pointer!

[ Voor 8% gewijzigd door Willem2 op 05-07-2009 11:13 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

En zoals ik had beloofd: de handleiding voor Ziggo digitale TV op de PC met behulp van MediaPortal.

Volgend project met betrekking tot digitale televisie van Ziggo heeft iets met 'NMT' te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 05-07-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Top man, daar heb je aardig wat werk ingestoken zo te zien, lekker uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

The Zep Man schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:27:
En zoals ik had beloofd: de handleiding voor Ziggo digitale TV op de PC met behulp van MediaPortal.

Volgend project met betrekking tot digitale televisie van Ziggo heeft iets met 'NMT' te maken.
Blog gelezen en gebookmarked! Staat op de agenda voor over een tijdje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24
Geweldige Handleiding!

Samen met het verhaal van RgR heb ik er zin in om m'n HTPC uit elkaar te schroeven en er werk van te gaan maken. Heerlijke oplossing voor het dure AlphaCrypt-probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 14-09 19:43
Erg nette uitleg, nooit geweten dat je ook zonder alphacrypt kon. ^^

Heb echter 2 vraagjes.
Kunnen de servers ook gecombineerd worden? dus cardsharing en tv-server in 1, of allemaal op 1 pc?
Gaat het zappen merkbaar slomer omdat het signaal over het netwerk moet? Of misschien wel sneller omdat de alphacrypt niet meer nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sillymidget schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:41:
Erg nette uitleg, nooit geweten dat je ook zonder alphacrypt kon. ^^

Heb echter 2 vraagjes.
Kunnen de servers ook gecombineerd worden? dus cardsharing en tv-server in 1, of allemaal op 1 pc?
Uit de handleiding:
De drie genoemde apparaten (MediaPortal Media Center, TV Server en card sharing server) kunnen natuurlijk ook op één computer gecombineerd worden. Hier gaat deze handleiding dan ook vanuit.
Gaat het zappen merkbaar slomer omdat het signaal over het netwerk moet? Of misschien wel sneller omdat de alphacrypt niet meer nodig is?
De handleiding noemt een zaptijd voor gecodeerde zenders van: zaptijd voor ongecodeerde zenders + 1 seconde. Bij mij duurt lokaal zappen naar een gecodeerde zender zo'n 2,5 seconden. Via een netwerk zou hier de latency ervan bijkomen. Voor een LAN is dit verwaarloosbaar (minder dan een paar ms erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Sillymidget schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:41:
Sinds kort gebruik ik hier nu ook een softcam/cardserver (NewCS/CCCam op een DM500c en Acamd) in combinatie met een PCI en USB TechnoTrend DVB-C ontvanger. :)

Bij gebruik van de applicaties ProgDVB en DVBDream (ik gebruik geen MediaPortal/MediaCenter) met de Acamd plugin merk ik juist dat het het wisselen van zenders nu sneller gaat dan bij gebruik van de Alphacrypt module!.

Ook de mogenlijkheid om nu probleemloos met één tuner meerdere zenders uit dezelfde TS te kunnen bekijken/opnemen is een enorm voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16
The Zep Man: Prachtige tutorial om goedkoop digitale tv te kunnen kijken.

Ook ik wil graag die tutorial volgen, maar ik zit in kabelnoord gebied. Hier wordt ook gebruik gemaakt van IrDeto 2 (de alphacrypt zou hier ook moeten werken). Is het enige verschil dat ik een andere frequentielijst moet hebben? En waar kan ik deze eventueel vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
De Smargo is idd de beste kaartlezer voor dit soort toepassingen.

[ Voor 79% gewijzigd door Mentalist op 06-07-2009 03:52 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.