precies hetzelfde hier, hoe makkelijker, hoe beter ... en dom is ze niet, maar idd, het interesseert d'r nietIn het kort gezegd komt het er bij ons thuis bijvoorbeeld op neer dat een mediacenter altijd, goed en gemakkelijk moet werken (toetsenbord en muis zijn bv. uit den boze voor een "videorecorder").
huh? Jij snapt niet wat ik probeer te zeggen, en dan moet ik maar niet meer reageren? Sorry, maar als jij niet snapt wat beeldspraak is en letterlijk op een voorbeeld in gaat (wat helemaal niet terzake doet), moet je niet de boel gaan omdraaien natuurlijk.hardware-lover schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:05:
[...]
Als het niet mogelijk voor je is om fatsoenlijk te reageren doe het dan niet!
Maar goed, ijdele hoop dat het goed komt, want ik zie het dagelijks hier op twiekers. Laat maar verder...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Hier nog steeds no go. Heb een restore gemaakt naar de laatst werkende situatie, de nieuwste driver + MCE tools geinstalleerd en de CAIW-frequenties in de mapper geladen. Dit functioneert in DVBProg uitstekend.
Helaas krijgt MCE geen zenders gevonden, hij doorloopt de scan netjes (duurt wel opvallend lang trouwens) maar levert uiteindelijk 0 services op.
Dat wordt weer nachtwerk
Edit: klopt toch niet helemaal. Zonder mapper werkt het prima in DVBProg, en dat programma herkent de tuner als DVB-C tuner. MCE geeft de welbekende melding "geen tuner geinstalleerd", dus dat klopt allemaal.
Maar met mapper (na reboot) werkt het in DVBProg ook niet, en dat programma herkent de tuner nog steeds als DVB-C tuner. Volgens mij stond daar gisteren (toen het wel werkte) iets van "(fake) DVB-T tuner". Verder puzzelen dus.
Helaas krijgt MCE geen zenders gevonden, hij doorloopt de scan netjes (duurt wel opvallend lang trouwens) maar levert uiteindelijk 0 services op.
Dat wordt weer nachtwerk
Edit: klopt toch niet helemaal. Zonder mapper werkt het prima in DVBProg, en dat programma herkent de tuner als DVB-C tuner. MCE geeft de welbekende melding "geen tuner geinstalleerd", dus dat klopt allemaal.
Maar met mapper (na reboot) werkt het in DVBProg ook niet, en dat programma herkent de tuner nog steeds als DVB-C tuner. Volgens mij stond daar gisteren (toen het wel werkte) iets van "(fake) DVB-T tuner". Verder puzzelen dus.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 19:54 ]
Verwijderd
Inmiddels op m'n desktop (draait ook mediacenter op) vind ie alle (?) zenders. Dit is een machine MET rollup 2. Dus vooralsnog gok ik dat dat het probleem is. Bovendien werkt de engelstalige mce-tools voor geen meter. De duitstalige (echt een andere) doet het een stuk beter.
Op het engelse deel van de TechnoTrend site staan inderdaad nog veel oudere drivers en tools.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:37:
Bovendien werkt de engelstalige mce-tools voor geen meter. De duitstalige (echt een andere) doet het een stuk beter.
Voor actuele drivers en tools moet je dus op duitse TechnoTrend site kijken.
Hier heb ik DVBviewer > DVBSBridge > MCE draaiend (win7) met softcam 
Aangezien dit geen huiskamer oplossing is denk ik er aan om gewoon met dvbviewer te gaan werken. Ik vind die zenderlijst op mijn 1e beeldscherm gewoon heel handig, plus dat ik altijd zit te klooien met fullscreen mce op mijn LCD. Als je dus verder wilt werken op scherm 1 dan levert dit problemen op. Het kost je gewoon minimaal 5 seconden om te switchen tussen mce en bureaublad.
Aangezien dit geen huiskamer oplossing is denk ik er aan om gewoon met dvbviewer te gaan werken. Ik vind die zenderlijst op mijn 1e beeldscherm gewoon heel handig, plus dat ik altijd zit te klooien met fullscreen mce op mijn LCD. Als je dus verder wilt werken op scherm 1 dan levert dit problemen op. Het kost je gewoon minimaal 5 seconden om te switchen tussen mce en bureaublad.
Wat voor een cardreader gebruiken jullie? Wilde eigenlijk net 2 x technotrend c-1501 + tevii reader bestellen bij dvbshop, maar daar hebben ze de c-1501 helaas niet meer. Cabix-C2 is misschien een alternatief, maar deze heeft minder driver updates, geen mce-tools en de ci-interfaces zijn duurder mocht ik die later toch willen aanschaffen.
Van oudsher was een Infinity Phoenix dé cardreader. Als ik het goed heb was NewCS daar ook op ontwikkeld. Tegenwoordig hoor ik echter veel goede berichten over Smargo Smartreader Plus. Die bevat een geïntegreerde USB naar Seriële schakeling, waardoor hij functioneert in alle Phoenix-compatibele Linux en Windows applicaties. Daarnaast heeft ie geen externe voeding.
Ik heb eventueel nog een CI module liggen voor een Technotrend C-1501 (die zat er bij, maar heb ik niet nodig)...
heeft iemand de Technotrend C-1501-CI werkende onder Windows 2003?
ik zit er namelijk over te denken deze te hallen i.c.m. een alphacrypt kaart om zo uitzendingen op te nemen, echter is mijn HTPC voorzien van Windows 2003 enterprise.
en vind 90 euro (bij cardwriter.nl) over de balk gooien wel zonde als blijkt dat het niet werkt..
ik zit er namelijk over te denken deze te hallen i.c.m. een alphacrypt kaart om zo uitzendingen op te nemen, echter is mijn HTPC voorzien van Windows 2003 enterprise.
en vind 90 euro (bij cardwriter.nl) over de balk gooien wel zonde als blijkt dat het niet werkt..
Verwijderd
Hehe, hier "werkt" het. Na een aantal re-installs en een defect image (heel fijn) heb ik een minimale MCEXP-2005 geinstalleerd, waarin ik alle zenders kan vinden met beide tuners. Ik denk zelf dat ik de kabel nog wel een keer kan splitsen (en da's precies wat ik wil), zonder versterker.
Alleen is de playback vooralsnog erg schokkerig, zo gaat het niet werken. Gezien de CPU-load tijdens afspelen niet boven de 30% uitkomt verdenkt ik m'n grafische kaart nog even.
EDIT: wellicht toch een te zwak signaal. Als ik een van de stekkers eruit haal loopt het aardig (nog steeds wel schokkerig).
Alleen is de playback vooralsnog erg schokkerig, zo gaat het niet werken. Gezien de CPU-load tijdens afspelen niet boven de 30% uitkomt verdenkt ik m'n grafische kaart nog even.
EDIT: wellicht toch een te zwak signaal. Als ik een van de stekkers eruit haal loopt het aardig (nog steeds wel schokkerig).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 00:03 ]
Ik heb al een tijd een MCE2005 setup aangesloten op onze nieuwe LCD tv. De PVR150 werkt, maar het is niet heel scherp (zeg maar gerust niet). Ik wil nu dus over op Digitaal op de HTPC, zodat de PC lekker kan upscalen enz. Dat werkt al erg goed met DVD's. Ik wil ook kunnen opnemen en timeshiften. Het enige HD alternatief in een kant en klaar doosje is de Humax iHDR-5050c, maar die is nog niet uit en gaat ong. 360 euro kosten. Ik heb geen zin in een extra doos en zapper, en mijn HTPC gebruiken we toch al veel. Het enige wat je mist is de 2e tuner, maar die kan ik nog bijkopen later als het bevalt.
Vandaag heb ik dus de Anysee E30TC Plus besteld, met een Ziggo smartcard. Voorlopig lijken ze alleen Vista Media Center te ondersteunen, en ProgDVB, dus ik zal over moeten schakelen naar VMC. Ze zijn nog bezig met drivers voor MCE2005. Ik heb bewust gekozen voor de TC editie, zodat ik eventueel ook nog naar digitenne kan switchen als dat interessant wordt. Zodra hij binnen komt zal ik mijn ervaring delen.
Vandaag heb ik dus de Anysee E30TC Plus besteld, met een Ziggo smartcard. Voorlopig lijken ze alleen Vista Media Center te ondersteunen, en ProgDVB, dus ik zal over moeten schakelen naar VMC. Ze zijn nog bezig met drivers voor MCE2005. Ik heb bewust gekozen voor de TC editie, zodat ik eventueel ook nog naar digitenne kan switchen als dat interessant wordt. Zodra hij binnen komt zal ik mijn ervaring delen.
Sinds de installaties van de laatste drivers (5.3N) valt bij mij de FloppyDTV af en toe gewoon uit. Soms weigert hij zelfs te starten en is het net alsof hij helemaal niet geinstalleerd is. Maar hij valt dus ook wel eens uit tijdens tv kijken. Meer mensen last van?
[ Voor 34% gewijzigd door psy op 09-02-2009 14:07 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik nu moet kopen.
Als ik dit koop en deze Alphacrypt
Heb ik dan alles wat ik nodig heb om digitale tv te kunnen ontvangen(naast een ziggo kaartje)?
Ik draai vista 64 bits kan dit problemen geven?
Is er misschien een goedkopere manier om digitale tv te kunnen ontvangen?
Heb ik dan alles wat ik nodig heb om digitale tv te kunnen ontvangen(naast een ziggo kaartje)?
heb je al de startpost bekeken? antwoord is overigens nee, je hebt ook nog een kast, mobo, cpu, geheugen, hdd, Tv enz. nodig.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:06:
Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik nu moet kopen.
Verwijderd
Ja dat had ik al bekeken. lijkt me vrij logisch he snuggereSa1 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:06:
[...]
heb je al de startpost bekeken? antwoord is overigens nee, je hebt ook nog een kast, mobo, cpu, geheugen, hdd, Tv enz. nodig.
Mijn plan word overigens anders, Ik heb een 26inch samsung monitor met HDMI aansluiting,
Als ik gewoon een hd coder koop van ziggo deze en dan met een hdmi kabel aan mijn monitor hang gaat dit dan werken?
Of moet er door de monitor normaal gesproken tv toch het een en ander gedecodeerd worden?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 22:23 ]
Dan zit je met je nieuwe oplossing in het verkeerde topic, dit gaat over DVB-C, digitale kabel op de PC.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:14:
[...]
Ja dat had ik al bekeken. lijkt me vrij logisch he snuggere
Mijn plan word overigens anders, Ik heb een 26inch samsung monitor met HDMI aansluiting,
Als ik gewoon een hd coder koop van ziggo deze en dan met een hdmi kabel aan mijn monitor hang gaat dit dan werken?
Of moet er door de monitor normaal gesproken tv toch het een en ander gedecodeerd worden?
Overigens denk ik dat je met je keurige manier van reageren beslist een hoop positieve reacties op zult roepen.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ja daar heb je een punt, sorry hiervoor.hardware-lover schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:30:
[...]
Dan zit je met je nieuwe oplossing in het verkeerde topic, dit gaat over DVB-C, digitale kabel op de PC.
Overigens denk ik dat je met je keurige manier van reageren beslist een hoop positieve reacties op zult roepen.
Als mensen zo bijdehand gaan doen vragen ze er gewoon om..
Je komt zelf nou niet bepaald snugger over.... alleen al met je vraag over HDMI. Zowiezo is het nogal not done om zo te reageren zeker als blijkt dat je maar wat zit te roepen.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:39:
[...]
Ja daar heb je een punt, sorry hiervoor.
Als mensen zo bijdehand gaan doen vragen ze er gewoon om..
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Oh vertel is dan gaat dat werken met HDMI of niet?psy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:05:
[...]
Je komt zelf nou niet bepaald snugger over.... alleen al met je vraag over HDMI. Zowiezo is het nogal not done om zo te reageren zeker als blijkt dat je maar wat zit te roepen.
Bovendien wat is er mis met die vraag?
Zoals al werd aangegeven gaat dit topic over DVB-C via de PC. Begin dus een eigen topic voor dit soort vragen waarbij geen PC betrokken is.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:45:
Bovendien wat is er mis met die vraag?
Verwijderd
Heb jij dit probleem echt pas vanaf de installatie van de 5.3N driver?psy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:31:
Sinds de installaties van de laatste drivers (5.3N) valt bij mij de FloppyDTV af en toe gewoon uit. Soms weigert hij zelfs te starten en is het net alsof hij helemaal niet geinstalleerd is. Maar hij valt dus ook wel eens uit tijdens tv kijken. Meer mensen last van?
Ik zag dit op een ander forum van iemand die hetzelfde probleem had. Misschien heb je er iets aan. Deze persoon is verlost van dit probleem:
..... Ik kwam daarbij op het idee de firedtv kaart op een andere rail van de voeding te hangen. En wat blijkt nu? Geen enkel probleem meer gehad!!! Ik had al het idee dat het wellicht wat met voeding te maken had. De kaart viel immers weg uit het systeem en herstarte nadat ik de firewire er uit haalde en weer terug deed.
Het blijkt dat een PC voeding over meerdere uitgangen beschikt. Die kunnen ieder een bepaalde belasting aan. Zit er veel op een bepaalde uitgang dan kan de voeding instabiel worden en valt er iets weg, in mijn geval de firedtv kaart.
Ik heb hier ook last van gehad tenminste bij eentje...ik heb er twee.psy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:31:
Kaart verdween na standby opeens uit het apparaat beheer en kwam pas weer terug na een reboot en soms moest ik zelfs de stroom stekker van de kaart even loshalen en dan weer booten.
Ik heb deze FloppyDTV na overleg teruggestuurd naar VHT waar ik hem gekocht heb en nu is het afwachten of ze iets kunnen vinden en misschien kunnen repareren.
Ook las ik op hun forum dat je firewire kabel soms brak kan zijn.
Verwijderd
Mijn eerste vraag gaat wel degelijk over dvb-c via pc maar daar krijg ik niet echt een zinnig antwoord op mijn vraag.ArChie schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:05:
[...]
Zoals al werd aangegeven gaat dit topic over DVB-C via de PC. Begin dus een eigen topic voor dit soort vragen waarbij geen PC betrokken is.
Ik twijfel nu over het driver verhaal. Volgens mij heb ik die pas geinstalleerd nadat de problemen begonnen. Vergeet dat maar dus.Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:24:
[...]
Heb jij dit probleem echt pas vanaf de installatie van de 5.3N driver?
Ik zag dit op een ander forum van iemand die hetzelfde probleem had. Misschien heb je er iets aan. Deze persoon is verlost van dit probleem:
[...]
Over de voeding, ik heb een jaar lang geen probleem gehad, en die 330 W Seasonic voeding hoeft vrijwel niets te doen, er zit alleen een mobo + harde schijf in eigenlijk. Dus dat sluit ik eigenlijk uit.
Van VHT Solutions (de leverancier) kreeg ik te horen dat de Firewire kabel misschien niet goed is, of ik dat eerst wilde controleren. Zij reageren gelukkig heel snel
Hmm ja dat klinkt exact hetzelfde.Michel242186 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:37:
[...]
Ik heb hier ook last van gehad tenminste bij eentje...ik heb er twee.
Kaart verdween na standby opeens uit het apparaat beheer en kwam pas weer terug na een reboot en soms moest ik zelfs de stroom stekker van de kaart even loshalen en dan weer booten.
Ik heb deze FloppyDTV na overleg teruggestuurd naar VHT waar ik hem gekocht heb en nu is het afwachten of ze iets kunnen vinden en misschien kunnen repareren.
Ook las ik op hun forum dat je firewire kabel soms brak kan zijn.
Het antwoord op al je vragen is JA.Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:01:
[...]
Mijn eerste vraag gaat wel degelijk over dvb-c via pc maar daar krijg ik niet echt een zinnig antwoord op mijn vraag.
FloppyDTV DVB-C en een Alphacrypt moet je idd hebben, plus natuurlijk een smartcard van je kabelmaatschappij.
Decoder via HDMI op je 26 inch monitor, natuurlijk gaat dat werken.
[ Voor 40% gewijzigd door psy op 10-02-2009 10:39 ]
PieterPan schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:03:
Ik heb al een tijd een MCE2005 setup aangesloten op onze nieuwe LCD tv. De PVR150 werkt, maar het is niet heel scherp (zeg maar gerust niet). Ik wil nu dus over op Digitaal op de HTPC, zodat de PC lekker kan upscalen enz. Dat werkt al erg goed met DVD's. Ik wil ook kunnen opnemen en timeshiften. Het enige HD alternatief in een kant en klaar doosje is de Humax iHDR-5050c, maar die is nog niet uit en gaat ong. 360 euro kosten. Ik heb geen zin in een extra doos en zapper, en mijn HTPC gebruiken we toch al veel. Het enige wat je mist is de 2e tuner, maar die kan ik nog bijkopen later als het bevalt.
[ Voor 12% gewijzigd door Willem2 op 11-02-2009 07:29 . Reden: ik verkondigde onwaarheden die verwarrend voor het topic zouden zijn ]
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Ik had precies hetzelfde probleem zowel onder vista als onder windows7; beide floppydtv's verdwenen uit de device manager totdat ik de firewire kabel eruit haalde en weer aansloot. Probleem bleek na veel haren trekken en nieuwe firewirekaart in de firewire drivers van windows zelf te zitten; rollback naar een oudere versie (handmatige selecteert) lostte het probleem voorgoed op hier...psy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:20:
[...]
Ik twijfel nu over het driver verhaal. Volgens mij heb ik die pas geinstalleerd nadat de problemen begonnen. Vergeet dat maar dus.
Over de voeding, ik heb een jaar lang geen probleem gehad, en die 330 W Seasonic voeding hoeft vrijwel niets te doen, er zit alleen een mobo + harde schijf in eigenlijk. Dus dat sluit ik eigenlijk uit.
Van VHT Solutions (de leverancier) kreeg ik te horen dat de Firewire kabel misschien niet goed is, of ik dat eerst wilde controleren. Zij reageren gelukkig heel snel
[ Voor 12% gewijzigd door Willem2 op 10-02-2009 14:18 ]
Ik stel deze vraag maar hier, aangezien ik niet weet waar ik hem anders zou moeten stellen.
Ik heb een mooi HTPCtje samengesteld met FloppyDTV en AlphaCrypt, ik hoef nu eigenlijk alleen nog maar een abbo af te sluiten ergens. Ik woon nu in de regio Enschede, dus Ziggo is eigenlijk de enige optie.
Nou heb ik me door een verkoper laten wijsmaken dat ik gewoon een Ziggo smartcard kan kopen voor een euro of 30 en de basiskanalen (ik weet niet precies welke dit zijn helaas) kan kijken (voorlopig hoef ik ook niet meer). Ik vraag me alleen af wat hier van waar is, omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat je gewoon gratis kabel kan tappen (welliswaar na een eenmalige betaling), zeker niet in digitaal formaat. Weet iemand hier meer van?
Ik heb een mooi HTPCtje samengesteld met FloppyDTV en AlphaCrypt, ik hoef nu eigenlijk alleen nog maar een abbo af te sluiten ergens. Ik woon nu in de regio Enschede, dus Ziggo is eigenlijk de enige optie.
Nou heb ik me door een verkoper laten wijsmaken dat ik gewoon een Ziggo smartcard kan kopen voor een euro of 30 en de basiskanalen (ik weet niet precies welke dit zijn helaas) kan kijken (voorlopig hoef ik ook niet meer). Ik vraag me alleen af wat hier van waar is, omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat je gewoon gratis kabel kan tappen (welliswaar na een eenmalige betaling), zeker niet in digitaal formaat. Weet iemand hier meer van?
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Heb je al analoge tv van Ziggo? Zo ja, dan kan je gewoon een smartcard halen, deze activeren en lekker gaan kijken. Heb je nog niks van Ziggo dan weet ik zo even niet wat de mogelijkheden en kosten zijn.Shapeshifter schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:09:
Ik stel deze vraag maar hier, aangezien ik niet weet waar ik hem anders zou moeten stellen.
Dit pakket van Ziggo bied die mogelijkheden maar kost je wel € 16.25 pm. Mocht je al analoge TV via Ziggo ontvangen dan kost het standaard digitale pakket verder niets. Je moet dan inderdaad een Smartcard aankopen en registreren.Shapeshifter schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:09:
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 11-02-2009 00:34 ]
Testing, one, two ...
Em, ik was onder de indruk dat mpeg2 veelal SD was, en mpeg4 HD was (dus h264), maar dit was idd een aanname. Zie ook deze link op wikipedia.Willem2 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:13:
[...]
Nou, over HD, Ziggo en Anysee kan ik kort zijn: jij gaat maar 1 zender ontvangen en dat is Discovery HD. Die is in Mpeg4 nl. terwijl alle andere Ziggo HD kanalen in h264 zijn en die worden zo te zien niet ondersteund door de Anysee... FloppyDTV is de oplossing als je h264 HD tv wilt kijken op je PC en misschien dat de 1501 die hierboven besproken wordt het ook kan?
Tevens, deze oudere link lijkt ook te wijzen naar discovery HD als zijnde mpeg2 (high bitrate) en de rest H.264 (mpeg4).
Ik durf het niet stellig te beweren, dus als je recentere informatie hebt hoor ik het graag.
Update: gelukkig is mpeg4 idd avc, oftewel H.264, en zou dit moeten werken.
Hoe dan ook, ik heb hem al binnen. Had hem gisteren ochtend besteld (satellite city), samen met ziggo smartcard, en is nu aangesloten. Heb de smartcard geactiveerd, maar ik weet nog niet of dat al werkt. Ik ontvang wel via DVB-T de FTA channels, dus dat werkt. Als ik hem in DVB-C modus zet, krijg ik geen channels (ook al heb ik de smart card er in zitten). Optie 1: MCE2005 werkt nog niet met die drivers (goed mogelijk, aangezien ze alleen vista noemen. je bent koppig of je bent het niet...). Optie 2: Mijn smartcard is nog niet geactiveerd. Optie 3: Ik heb nog wat instellingen niet goed gedaan in de driver. We'll see, work in progress. Met ProgDVB moet het wel werken geloof ik dus dat wordt een goede test
[ Voor 4% gewijzigd door PieterPan op 11-02-2009 11:09 . Reden: spelfout+ProgDVB ]
Je hebt helemaal gelijk; weet niet wat ik gisteren dacht. Had koorts, heeft er wellicht iets mee te maken!PieterPan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:42:
[...]
Em, ik was onder de indruk dat mpeg2 veelal SD was, en mpeg4 HD was (dus h264), maar dit was idd een aanname. Zie ook deze link op wikipedia.
Tevens, deze oudere link lijkt ook te wijzen naar discovery HD als zijnde mpeg2 (high bitrate) en de rest H.264 (mpeg4).
Ik durf het niet stellig te beweren, dus als je recentere informatie hebt hoor ik het graag.
Hoe dan ook, ik heb hem al binnen. Had hem gisteren ochtend besteld (satellite city), samen met ziggo smartcard, en is nu aangesloten. Heb de smartcard geactiveerd, maar ik weet nog niet of dat al werkt. Ik ontvang wel via DVB-T de FTA channels, dus dat werkt. Als ik hem in DVB-C modus zet, krijg ik geen channels (ook al heb ik de smart card er in zitten). Optie 1: MCE2005 werkt nog niet met die drivers (goed mogelijk, aangezien ze alleen vista noemen. je bent koppig of je bent het niet...). Optie 2: Mijn smartcard is nog niet geactiveerd. Optie 3: Ik heb nog wat instellingen niet goed gedaan in de driver. We'll see, work in progress. Met ProgDVB moet het wel werken geloof ik dus dat wordt een goede test
Maarre, bestaat er dan HDTV support voor MCE 2005? Voor Vista + TV pack 2008 + gehackte dll en Windows 7 beta 1 kan het wel, of wil je HDTV dat later pas gaan gebruiken onder een andere mediacenter?PieterPan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:42:
[...]
Em, ik was onder de indruk dat mpeg2 veelal SD was, en mpeg4 HD was (dus h264), maar dit was idd een aanname. Zie ook deze link op wikipedia.
@PieterPan:
Als je Mediacenter wil gebruiken kan je beter voor Vista gaan, het is een van de weinige zaken die echt beter zijn in Vista t.o.v. XP.
Toch zou je ook in XP meteen de gecodeerde kanalen moeten kunnen ontvangen. Een nieuwe smartcard geeft alle kanalen door, inclusief alle betaalkanalen als Film1 enzo. Dit feestje duurt precies twee weken, daarna zal hij alles blokkeren tenzij je je kaart geregistreerd hebt. Zo ja, zal hij die kanalen laten zien van het abo wat je gekozen hebt,
Ik weet van Mediacenter in Vista dat je wel handmatig alle gecodeerde kanalen moet DEblokkeren, deze worden wel gevonden, maar moet je echt handmatig deblokkeren.
Als je Mediacenter wil gebruiken kan je beter voor Vista gaan, het is een van de weinige zaken die echt beter zijn in Vista t.o.v. XP.
Toch zou je ook in XP meteen de gecodeerde kanalen moeten kunnen ontvangen. Een nieuwe smartcard geeft alle kanalen door, inclusief alle betaalkanalen als Film1 enzo. Dit feestje duurt precies twee weken, daarna zal hij alles blokkeren tenzij je je kaart geregistreerd hebt. Zo ja, zal hij die kanalen laten zien van het abo wat je gekozen hebt,
Ik weet van Mediacenter in Vista dat je wel handmatig alle gecodeerde kanalen moet DEblokkeren, deze worden wel gevonden, maar moet je echt handmatig deblokkeren.
[ Voor 14% gewijzigd door psy op 11-02-2009 07:55 ]
hardware-lover schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:31:
[...]
Dit pakket van Ziggo bied die mogelijkheden maar kost je wel € 16.25 pm. Mocht je al analoge TV via Ziggo ontvangen dan kost het standaard digitale pakket verder niets. Je moet dan inderdaad een Smartcard aankopen en registreren.
Dank jullie wel, de verkoper deed het overkomen alsof er geen enkele vorm van abonnement nodig was, maar je hebt dus wel gewoon het analoge abonnement nodig. Dan ga ik die maar eens aanvragen en een smarcard halen.Tjoekie schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:20:
[...]
Heb je al analoge tv van Ziggo? Zo ja, dan kan je gewoon een smartcard halen, deze activeren en lekker gaan kijken. Heb je nog niks van Ziggo dan weet ik zo even niet wat de mogelijkheden en kosten zijn.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Geen idee, ik vermoed dat het niet zal werken in MCE2005. Voorlopig heeft HD toch nog geen prioriteit. Alleen al het verschil tussen mijn analoge tuner kaart (PVR150) en een digitaal signaal (SD) zal al de moeite waard zijn. De FTA kanalen van digitenne zagen er al best aardig uit, ik vermoed dat het digitaal via Ziggo nog beter is. Ik ga wel een keertje over naar Vista Media Center, vooral omdat die nu verder doorgroeit, en MCE2005 nu wat ouder begint te worden.Willem2 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:34:
[...]
Maarre, bestaat er dan HDTV support voor MCE 2005? Voor Vista + TV pack 2008 + gehackte dll en Windows 7 beta 1 kan het wel, of wil je HDTV dat later pas gaan gebruiken onder een andere mediacenter?
P.S. heb je post boven doorgestreept, bedankt.
Ja, eens wat VMC betreft. Ik zal eerst kijken of de smartcard werkt met ProgDVB, en dan testen of de Anysee uberhaupt met MCE2005 werkt (vooral met decoderen van kanalen). Anysee heeft nog niet een MCE2005 driver uitgebracht, ik misbruik nu de vista driverpsy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:53:
Weet verder iemand waar ik de frequenties en andere waarden voor regio Delft Ziggo kan vinden? Die moet ik instellen in de DVB-C naar DVB-T emulatie.
niemand die weet of dit werkt?mschol schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:47:
heeft iemand de Technotrend C-1501-CI werkende onder Windows 2003?
of kan ik beter een euro of 50 meer uitgeven voor de floppydtv?
ik weet niet of de reactie van AdOnis78 specifiek op mij was gericht
Verwijderd
Minimale systeemeisen zijn volgens TT Windows XP32. Dus of dit gaat werken betwijfel ik, lijkt me typisch iets dat je bij TT zou kunnen wegleggen. Mijn opmerkingen waren niet voor jou bedoeld, ik heb een andere kaart (zij het marginaal) en een ander OS..
Ik heb inmiddels een 2e besteld en ingebouwd. Nu kan ik eens controleren of deze correct blijft werken. In dat geval ligt het niet aan de firewire driver. Ik zag dat deze van 2006 was, dus ik kon me al moeilijk voorstellen dat hier het probleem ligt. Maar ik wil eerst uitsluiten dat het probleem aan mijn htpc ligt.Willem2 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:17:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem zowel onder vista als onder windows7; beide floppydtv's verdwenen uit de device manager totdat ik de firewire kabel eruit haalde en weer aansloot. Probleem bleek na veel haren trekken en nieuwe firewirekaart in de firewire drivers van windows zelf te zitten; rollback naar een oudere versie (handmatige selecteert) lostte het probleem voorgoed op hier...
Hierna wil ik de kabels gaan wisselen. Dan zou ik ook snel moeten merken of daar misschien het probleem ligt. Zo niet, dan gaat de 1e FloppyDTV retour.
Nee, die zijn er (helaas) niet.GUZA schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:42:
zijn er ook dvb-c kaarten met dual tuner? dus met 2x een CI met 2x een smartcard?
Kleine moeite om een oudere firewire driver te installeren die vista toch al aan boord heeft, niet? Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik sinds 3 weken geen enkele verdwijnende tuner meer heb gehad en daarvoor gebeurde het dagelijks (dus ook tijdens live tv kijken of tijdens opnames)... Maar goed, experimenteren staat vrij :-)psy schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:09:
[...]
Ik heb inmiddels een 2e besteld en ingebouwd. Nu kan ik eens controleren of deze correct blijft werken. In dat geval ligt het niet aan de firewire driver. Ik zag dat deze van 2006 was, dus ik kon me al moeilijk voorstellen dat hier het probleem ligt. Maar ik wil eerst uitsluiten dat het probleem aan mijn htpc ligt.
Hierna wil ik de kabels gaan wisselen. Dan zou ik ook snel moeten merken of daar misschien het probleem ligt. Zo niet, dan gaat de 1e FloppyDTV retour.
Jij hebt wel een andere firewire kaart gehaald. Dus het is niet helemaal vergelijkbaar. Of gebruik je weer gewoon de onboard Firewire?Willem2 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:30:
[...]
Kleine moeite om een oudere firewire driver te installeren die vista toch al aan boord heeft, niet? Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik sinds 3 weken geen enkele verdwijnende tuner meer heb gehad en daarvoor gebeurde het dagelijks (dus ook tijdens live tv kijken of tijdens opnames)... Maar goed, experimenteren staat vrij :-)
Kan ik zomaar de originele '2006' driver terugdraaien door een andere driver? Ik dacht dat dat alleen maar kon als je zelf al een driver-update door had gevoerd.
Ik gebruik nog steeds de onboard firewire; de nieuwe kaart zit nog gesealed en wel in de verpakking.psy schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:03:
[...]
Jij hebt wel een andere firewire kaart gehaald. Dus het is niet helemaal vergelijkbaar. Of gebruik je weer gewoon de onboard Firewire?
Kan ik zomaar de originele '2006' driver terugdraaien door een andere driver? Ik dacht dat dat alleen maar kon als je zelf al een driver-update door had gevoerd.
Ten eerste wordt niet duidelijk vermeld waarom deze beter zou zijn dan de AlphaCrypt (wij van WC-eend...). Ten tweede is deze duurder dan een AlphaCrypt en ten derde heeft deze kaart zich nog niet bewezen in tegenstelling tot de AlphaCrypt.
Dus, hoe is dit een goed alternatief?
Als deze werkt dan is het een alternatief voor de AlphaCrypt Classic CAM, wat handig kan zijn voor DVB-C apparatuur met Common Interface (CI) slot dat door incompabiliteitsproblemen niet lekker wil functioneren met de AlphaCrypt Classic CAM. Zo is er bijvoorbeeld de Sony 3000 series Full-HD TV's waarvan bekend is dat ze niet lekker willen samenwerken met de AlphaCrypt Classic CAM en mogelijk werkt die Aston Irdeto CAM wel in die TV's, maar dat zal eerst proefondervindelijk moeten worden vastgesteld. Qua functionaliteit voegt deze Aston Irdeto CAM verder niets toe t.o.v. de AlphaCrypt Classic CAM, het is immers maar een kaart om de encryptie te verwijderen van digitale TV kanalen die tot je abonnement behoren.Shapeshifter schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 05:52:
Ten eerste wordt niet duidelijk vermeld waarom deze beter zou zijn dan de AlphaCrypt (wij van WC-eend...). Ten tweede is deze duurder dan een AlphaCrypt en ten derde heeft deze kaart zich nog niet bewezen in tegenstelling tot de AlphaCrypt.
Jammer is dat deze Aston Irdeto CAM als alternatief in feite duurder is de AlphaCrypt Classic CAM terwijl die Aston Irdeto CAM alleen geschikt is voor Irdeto en de AlphaCrypt Classic CAM o.a. ook gebruikt kan worden voor Conax. Als er dan alternatieven komen dan had ik eigenlijk gehoopt dat en wat fabrikanten van regeliere Irdeto CAM's hun Irdeto CAM geschikt zouden maken voor de CAM key van Ziggo. Dergelijke reguliere Irdeto CAM gaan over de toonbank vanaf 60 euro.
Tja, je zult toch een verkooppraatje bij een artikel moeten vermelden nietwaar? Dezelfde tekst kom ik ook bij andere verkoop locaties tegen. Of het een goed alternatief is kan ik op dit moment ook niet bevestigen maar dat beweer ikzelf dan ook niet.Shapeshifter schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 05:52:
Een CI prijs wordt vaak bepaald door de populariteit en door zijn mogelijkheden. Misschien werkt deze CI probleemlozer in TV's met DVB-C slot want dat gaat nog wel eens mis met de Alphacrypt en is de uitspraak van "beter alternatief" en de hogere verkoopprijs wel daarop gebaseerd?
Testing, one, two ...
Hoe is deze duurder? Je krijgt er toch ook direct een ziggo card bij (normaal iets van 30 euro)?hardware-lover schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:25:
[...]
Tja, je zult toch een verkooppraatje bij een artikel moeten vermelden nietwaar? Dezelfde tekst kom ik ook bij andere verkoop locaties tegen. Of het een goed alternatief is kan ik op dit moment ook niet bevestigen maar dat beweer ikzelf dan ook niet.
Een CI prijs wordt vaak bepaald door de populariteit en door zijn mogelijkheden. Misschien werkt deze CI probleemlozer in TV's met DVB-C slot want dat gaat nog wel eens mis met de Alphacrypt en is de uitspraak van "beter alternatief" en de hogere verkoopprijs wel daarop gebaseerd?
Ik ben ook wel erg benieuwd of dit een goed alternatief is. Misschien toch eens uitproberen.
Inmiddels is de prijs verlaagd naar het niveau van de Alphacrypt Classic (€ 109,-), hij stond er eerst voor € 139,- als ik me goed herinner. Ik zie nergens dat hij geleverd wordt met Ziggo kaart voor die € 109,-?jobbo schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:25:
[...]
Hoe is deze duurder? Je krijgt er toch ook direct een ziggo card bij (normaal iets van 30 euro)?
Ik ben ook wel erg benieuwd of dit een goed alternatief is. Misschien toch eens uitproberen.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik ben vandaag weer bezig geweest om m'n duo TechnoTrend C1500 in XP MediaCenter aan de praat te krijgen. Allereerst heb ik alle coax-kabel in huis vervangen door betere kwaliteit en alle stekkers door f-connectoren. Niet zonder succes, vanmiddag had ik zonder versterker in MediaCenter beeld met 1 tuner, terwijl het kabelsignaal ook nog naar de gewone decoder was gesplitst. Dat zag er allemaal redelijk goed uit, zover ik het kon inschatten.
Nu hangt ook de tweede tuner eraan, en een signaalversterker. Heb dus 3 apparaten aan de kabel hangen, en in ProgDVB blijkt de signaalsterkte rond de 70%, meer dan hoog genoeg lijkt me. Niettemin is het me nog niet gelukt om alle zenders te vinden, de transponder waarop onder meer RTL4 leeft slaat ie steevast over.
Nu hangt ook de tweede tuner eraan, en een signaalversterker. Heb dus 3 apparaten aan de kabel hangen, en in ProgDVB blijkt de signaalsterkte rond de 70%, meer dan hoog genoeg lijkt me. Niettemin is het me nog niet gelukt om alle zenders te vinden, de transponder waarop onder meer RTL4 leeft slaat ie steevast over.
Ik zit trouwens heb trouwens Ziggo in voormalig Casema gebied en heb sinds driver 5.3N van de FloppyDTV het probleem dat Belgie 1 wel gevonden wordt, maar als ik ernaar wil kijken krijg ik "no TV signal" voor deze zender. Probleem doet zich voor in Vista en Windows 7. Meer mensen die hier last van hebben en misschien wel een oplossing hebben gevonden?
Opgelost: 4.5N driver geïnstalleerd (doet het prima onder W7).
Opgelost: 4.5N driver geïnstalleerd (doet het prima onder W7).
[ Voor 9% gewijzigd door Willem2 op 18-02-2009 06:18 ]
Verwijderd
Ik ga het opgeven. Met een signaalsterkte van in de 70% krijg ik nog steeds minstens de helft van de tijd "no signal" op bijna alle commercielen. Zelfs met een 2-weg splitter (en dus een nog beter signaal) kan ik maar de helft van de zenders zien, meestal helpt een beetje heen en weer zappen wel, maar dat schiet natuurlijk niet op als ie iets moet opnemen.
Ik Google nog even verder, maar ik denk dat de good old Hauppauge er weer in gaat, beeld is dan wel minder maar die werkt tenminste altijd.
Ik Google nog even verder, maar ik denk dat de good old Hauppauge er weer in gaat, beeld is dan wel minder maar die werkt tenminste altijd.
Hoe bedoel je dat? Met een splitter in je antenne kan het signaal natuurlijk nooit beter worden; elke extra verbinding is weer extra demping. Of is het een versterker?Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:29:
Zelfs met een 2-weg splitter (en dus een nog beter signaal)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Nee, ik had er een 3-weg splitter tussen zitten (en das ook hoe ik het wil), werkt niet. Maar zelfs met een 2-splitter dus ook niet. Zonder splitter nog steeds hetzelfde trouwens.
Er zit een versterker tussen, heb met verschillende versterkingsniveaus getest. M'n decoder geeft 80% sterkte aan..
Er zit een versterker tussen, heb met verschillende versterkingsniveaus getest. M'n decoder geeft 80% sterkte aan..
Verwijderd
Inmiddels teruggekeerd naar de analoge kaart, heerlijk om te weten dat je geprogrammeerde opname ook echt gaat plaatsvinden, zonder problemen. Ik kreeg deze 2 kaartjes (TechnoTrend C-1500) van iemand die nagenoeg dezelfde problemen had (zeer instabiel signaal) dus misschien ligt het aan de kaarten.
Geen idee in hoeverre de oudere C1500 kaarten verschillen met de nieuwere C1501?[b][message=31521953,noline]Ik kreeg deze 2 kaartjes (TechnoTrend C-1500) van iemand die nagenoeg dezelfde problemen had (zeer instabiel signaal) dus misschien ligt het aan de kaarten.
Met de C1501 (en 3650CI) die ik hier gebruik heb ik in ieder geval geen problemen met een onstabiel signaal gehad.
Wel heb ik ondervonden dat een goede kwaliteit (maar niet overdreven) bekabeling essentieel is.
Verwijderd
Degene van wie ik deze 2 heb gekregen heeft in precies dezelfde config wel 2 1501's aan de praat. Dat motiveert wel enigszins. Misschien leen ik ze wel een keer een middagje, ik weet nu toch precies wat ik moet doen..
De config die ik nu heb moet genoeg zijn om in ieder geval 2 tunerkaarten werkend te krijgen (even afgezien van de gewone decoder die ik ook gewoon wil behouden). Overal goeie kwaliteit kabel van minimale lengte, f-connectors en eventueel een versterker. 't Is me dus niet gelukt, stiekem wel leuk om er een beetje mee te kl*ten.
De config die ik nu heb moet genoeg zijn om in ieder geval 2 tunerkaarten werkend te krijgen (even afgezien van de gewone decoder die ik ook gewoon wil behouden). Overal goeie kwaliteit kabel van minimale lengte, f-connectors en eventueel een versterker. 't Is me dus niet gelukt, stiekem wel leuk om er een beetje mee te kl*ten.
Tijd voor een kort status rapport van mijn ervaring met de Anysee E30TC Plus. Ik heb van Anysee de laatste beta driver gekregen, waarmee ik dvb-c digitale kabel kan kijken in vista media center. (Dit gaat via DVB-T emulatie) Tevens zou het moeten werken op MCE2005, maar ik ben al overgestapt op VMC, dus dat kan ik niet meer testen.
Met de nieuwe driver werkt het aardig. Het zappen is met 2 tot 3 seconden niet slecht. Op een full hd TV met hdmi doorvoer is gewone digitale TV nog steeds niet super, maar het is al veel beter dan mijn PVR150 met analoge tuner. Een aantal kanalen krijgen nog geen guide data van vista media center, ik moet nog kijken hoe ik dit kan verbeteren. Dit is meer een VMC issue denk ik.
De drivers zijn nog niet officieel af (nog in beta), dus er kunnen nog problemen mee zijn, Anysee raadt men ook aan nog te wachten, tenzij je genoegen neemt met de anysee viewer of eventueel problematische drivers. Verder zal Anysee nooit officieel garanderen dat deze oplossing blijft werken, maar ze zijn er natuurlijk wel bij gebaat om het werkend te houden. Je hebt voor 170 euro een usb apparaat waar je de kaart en kabel inplugt.
Update: op het forum bij de groene knop waar Anysee support levert wordt steeds meer bekend over de Anysee E30TC Plus. Ook daar kan je de laatste beta driver aanvragen.
Met de nieuwe driver werkt het aardig. Het zappen is met 2 tot 3 seconden niet slecht. Op een full hd TV met hdmi doorvoer is gewone digitale TV nog steeds niet super, maar het is al veel beter dan mijn PVR150 met analoge tuner. Een aantal kanalen krijgen nog geen guide data van vista media center, ik moet nog kijken hoe ik dit kan verbeteren. Dit is meer een VMC issue denk ik.
De drivers zijn nog niet officieel af (nog in beta), dus er kunnen nog problemen mee zijn, Anysee raadt men ook aan nog te wachten, tenzij je genoegen neemt met de anysee viewer of eventueel problematische drivers. Verder zal Anysee nooit officieel garanderen dat deze oplossing blijft werken, maar ze zijn er natuurlijk wel bij gebaat om het werkend te houden. Je hebt voor 170 euro een usb apparaat waar je de kaart en kabel inplugt.
Update: op het forum bij de groene knop waar Anysee support levert wordt steeds meer bekend over de Anysee E30TC Plus. Ook daar kan je de laatste beta driver aanvragen.
[ Voor 9% gewijzigd door PieterPan op 23-02-2009 08:57 ]
Ik moet zeggen na een weekje of 3 te draaien met een Technotrend C-1501 (zonder CI/CAM) in Vista MCE x64 dat het me zeer goed bevalt. Zappen gaat gewoon net zo snel als voorheen met de PVR150MCE, opnames zijn echt haarscherp en vele malen beter dan analoog. Provider is CAIWAY, dus ongecodeerde basicpakket uitzendingen.
Met de EPG ook geen problemen meer, alleen dan het feit dat sommige commerciele zenders maar 2-3 dagen vooruit EPG data hebben. Maar dat probleem ligt op een ander vlak natuurlijk.
Met de EPG ook geen problemen meer, alleen dan het feit dat sommige commerciele zenders maar 2-3 dagen vooruit EPG data hebben. Maar dat probleem ligt op een ander vlak natuurlijk.
Ideaal dat je CAIWAY hebt. Gelukkig gaan ze de kabelmarkt vrijgeven
.
Hmm, ik heb nu een Humax 9200-pvr met dual dvb-c-tuner, als ik dat gemak (en dat is het voor mij zeker) wil houden, moet ik dus (nog) niet aan een Htpc beginnen?
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Als je daar tevreden mee bent, mooi houden zo. Een PC heeft toch altijd weer wat kuren en rare dingen, terwijl dat apparaat bij mijn ouders het eigenlijk altijd doet. Tenzij je van tweaken houdtDoane schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:03:
[...]
Hmm, ik heb nu een Humax 9200-pvr met dual dvb-c-tuner, als ik dat gemak (en dat is het voor mij zeker) wil houden, moet ik dus (nog) niet aan een Htpc beginnen?
De HD opvolger is deze.
Is dat inmiddels dan al meer dan een intentie zodat ik eindelijk UPC met z'n baggerencryptie eruit kan tiefen?My-life schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:38:
Ideaal dat je CAIWAY hebt. Gelukkig gaan ze de kabelmarkt vrijgeven.
bron; nieuws: Mogelijk eind 2009 eerste alternatieve aanbieders op kabel - updateDe OPTA is al enige tijd van mening dat er met name op de markt voor analoge en digitale televisiesignalen te weinig dynamiek is, waardoor de keuze voor de consument beperkt is. UPC heeft echter in een persverklaring aangekondigd dat het zijn bezwaren tegen de plannen van de OPTA zal voortzetten, omdat de Nederlandse televisie- en communicatiemarkten tot de meest concurrerende van Europa zouden behoren.
Lijkt mij wel meer als een intentie, maar rond is het nog niet.
Ik vraag me echter wel af hoe ze dat in de praktijk voorstellen. Hetzelfde signaal verschillende malen over dezelfde lijn, maar dan een keer gecodeerd met Nagravision, een keer met Irdeto en een keer ongecodeerd? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Misschien kan iemand (ArChie?) wat meer inzicht geven in de technische en vooral ook praktische mogelijkheden op dat gebied?
Dat kan niet, maar een keer Nagra, Irdeto en Conax (bijvoorbeeld) kan wel zonder de hele stream 3x uit te moeten zenden. Op de satelliet zie je dit zoveel. Dit is alleen niet met ongecodeerd te combineren, want ongecodeerd is ongecodeerd.Beuzelarij schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:37:
Ik vraag me echter wel af hoe ze dat in de praktijk voorstellen. Hetzelfde signaal verschillende malen over dezelfde lijn, maar dan een keer gecodeerd met Nagravision, een keer met Irdeto en een keer ongecodeerd? Lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Uiteraard gaan ze een kanaal niet elke keer voor ieder merk Conditional Access System (CAS) apart op de kabel zetten. De stream onderdelen van een kanaal, meestal alleen de video en audio, worden met behulp van een gemeenschappelijk encryptie algoritme van encryptie voorzien. Op z'n Engels wordt dat het Common Scrambling Algorithm (DVB-CSA) genoemd dat voor alle DVB systemen gelijk is en waarvan de specificaties alleen zijn op te vragen via ETSI door bedrijven die een non-disclosure agreement willen ondertekenen. Of het nu gaat om DVB-T, DVB-S, DVB-C of DVB-H, overal passen ze hetzelfde CSA toe.Beuzelarij schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:37:
Ik vraag me echter wel af hoe ze dat in de praktijk voorstellen. Hetzelfde signaal verschillende malen over dezelfde lijn, maar dan een keer gecodeerd met Nagravision, een keer met Irdeto en een keer ongecodeerd? Lijkt me niet erg waarschijnlijk.
De sleutels (ook wel de Control Words (CW) genoemd) die nodig zijn voor de decryptie van de stream componenten worden door de encryptie module in de headend doorgegeven aan alle gebruikte CAS'sen en zo'n CAS zorgt er dan voor dat die decryptie sleutels op een beveiligde manier bij de ontvanger komen en dat de ontvanger alleen toegang heeft tot de decryptie sleutels mits de smartcard van de gebruiker geregistreerd is en een abonnement op het te bekijken kanaal heeft. Hoe de decryptie sleutels precies beveiligd bij de ontvanger aankomen is verschillend per CAS. Een Irdeto CAS zal dat op een andere manier doen dan een Nagravision CAS, maar als je gerechtigd bent om te kijken zullen beide CAS'sen uiteindelijk dezelfde decryptie sleutel opleveren zodat de encryptie van de stream componenten verwijderd kan worden.
Op hoofdlijnen werken de meeste CAS'sen wel op dezelfde manier. Via zogenaamde Entitlement Control Messages (ECM) die bij een bepaald kanaal horen worden de Control Words (ofwel de decryptie sleutels) voor dat kanaal verstuurd en die pakketjes zijn weer van een eigen encryptie voorzien door de CAS. Per Transport Stream wordt via Entitlement Management Messages (EMM) aan de smartcard verteld of de kanalen tot jouw abonnement behoren. Ook die pakketjes zijn weer van encryptie voorzien door het CAS en alleen met jouw smartcard is die encryptie te verwijderen van de pakketjes die speciaal voor jouw smartcard bestemd zijn omdat alleen jouw smartcard de daarvoor benodigde sleutel bevat. Samen met nog wat andere decryptie sleutels zoals CAM keys en/of box keys komt de smartcard uiteindelijk aan een geldige sleutel waarmee de ECM pakketjes zijn te decrypten en dus uiteindelijk aan het Control Word waarmee de stream componenten van het kanaal zijn te decrypten.
Als er sprake is van meerdere CAS'sen dan wordt dus voor ieder CAS een eigen EMM stream per Transport Stream doorgegeven omdat de smartcards nu eenmaal maar voor één type CAS te gebruiken zijn. Ook wordt bij elk kanaal dan voor ieder CAS een eigen ECM stream doorgegeven voor de decryptie sleutels, maar of je nu CAS A, B of C gebruikt, inhoudelijk leveren al die specifieke EMM/ECM pakketjes voor ieder CAS uiteindelijk dezelfde gemeenschappelijke decryptie sleutel op voor het kanaal.
In feite is er nu bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel al sprake van één gemeenschappelijke set kanalen voorzien van encryptie en twee aparte Irdeto CAS systemen. De smartcards voor Ziggo/Casema abonnees (blauw) worden in het Irdeto CAS van Ziggo/Casema geregistreerd en de smartcards voor Ziggo/Multikabel abonnees (oranje) in het Irdeto CAS van Ziggo/Multikabel. Het signaal van Ziggo/Casema/Multikabel toont dus aan dat dit werkt en i,p.v. een Irdeto CAS had het net zo goed een Conax CAS of een ander CAS voor één van beiden kunnen zijn.
Een wat lang verhaal met veel sleutels, maar eenvoudiger kan ik het niet uitleggen. De bitrate van de EMM en ECM streams ligt vele malen lager dan de bitrate van de video en audio data streams van de kanalen, dus is deze oplossing minder belastend dan voor ieder CAS de kanalen appart van encryptie te voorzien en dus meerdere keren op de kabel te zetten.
Verwijderd
Prima uitleg. Duidelijk verhaal. Bedankt!ArChie schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:44:
[...]
Een wat lang verhaal met veel sleutels, maar eenvoudiger kan ik het niet uitleggen. De bitrate van de EMM en ECM streams ligt vele malen lager dan de bitrate van de video en audio data streams van de kanalen, dus is deze oplossing minder belastend dan voor ieder CAS de kanalen appart van encryptie te voorzien en dus meerdere keren op de kabel te zetten.
Het lag ook voor de hand dat eenzelfde (video+audio)-stream gebruikt zou worden die op verschillende manieren ontsleuteld kan worden. Bedankt voor de gedetailleerde uitleg over hoe het nu precies werkt.
Het 'probleem' met UPC is niet de encryptie, maar de boxkey waardoor de box en smartcard keihard aan elkaar verbonden worden. Heel slim gedaan (vanuit UPC gezien dan) want grapjes als cardsharing zijn gewoon niet (zo makkelijk) mogelijk.curry684 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:32:
[...]
Is dat inmiddels dan al meer dan een intentie zodat ik eindelijk UPC met z'n baggerencryptie eruit kan tiefen?
Ik heb er wat onderzoek naar gedaan en er zijn meer maatschappijen die dit doen (in het buitenland) en men is er wel in geslaagd om die boxkey uit te lezen. Maar ja...er moest wel een kast voor worden opengemaakt en een interface aan het ding worden gesoldeerd zodat op de PC met een speciaal programma uitgevogeld kon worden wat die key was. Een beetje veel moeite zeg maar...
In Vista MCE met TVpack + FloppyDTV in Ziggo/casema gebied heb ik sinds kort opeens geen beeld op een groot aantal zenders; de zenders die nog wel beeld geven zijn in elk geval nederland 1,2 en 3 en journaal 24.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de smartcard lag, maar als ik die eruit trek krijg ik alleen nog beeld op NL1, dan geeft bv NL2 ook geen beeld meer.
Weet iemand wat de beste manier is om dit aan te pakken? Ik wil eigenlijk als last resort pas een rescan doen, omdat ik dan ook alle kanalen opnieuw moet indelen (ik gebruik ook een PVR150 en heb al de kanalen netjes gematched tussen de PVR en de FloppyDTV). of is dat de enige uitweg?
Ik dacht eerst dat het misschien aan de smartcard lag, maar als ik die eruit trek krijg ik alleen nog beeld op NL1, dan geeft bv NL2 ook geen beeld meer.
Weet iemand wat de beste manier is om dit aan te pakken? Ik wil eigenlijk als last resort pas een rescan doen, omdat ik dan ook alle kanalen opnieuw moet indelen (ik gebruik ook een PVR150 en heb al de kanalen netjes gematched tussen de PVR en de FloppyDTV). of is dat de enige uitweg?
Weet je zeker dat je dan alles opnieuw moet indelen? Kanalen hebben een id waardoor je bij een rescan doorgaans de koppeling tussen je favoerietenlijst en de werkelijke zender behouden blijft. Tenzij natuurlijk de zender compleet is verandert..Johnny schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:11:
Zoiets flikte Ziggo onlangs met Eredivisie Live. Ze hebben die zenders verplaatst naar een andere frequentie (of transponder, ik heb het niet nagekeken) vanwege de aanhoudende storingen. Maar die eikels laten dus ook de oorspronkelijke zenders gewoon staan, lekker op zwart zonder mededeling (ook niet in de EPG). En ook niets tegen je klanten zeggen. Die moeten maar zo slim zijn om op de klantenservice pagina op de site te kijken...
Nee, dat weet ik niet 100% zeker; maar volgens mij heb je 2 opties in VMC: scan for more channels, of setup tv-signal; bij die eerste zoek je alleen nieuwe kanalen lijkt mij; bij die 2e wordt voor zover ik weet wel je hele tv gedeelte opnieuw ingesteld...
Ik vind het allemaal best, voor mijn part gaan ze zelf PCI-X kaarten verkopen met hardcoded keys. Als ik dat waardeloze schurftding van een mediabox maar eruit kan gooien, de kwaliteit van de uitzendingen zelf hoor je me niet over klagen (zolang er geen WiFi router binnen een meter van de mediabox staat, dichterbij gaat ie exponentieel slechter werken, echt gaaf zo slecht als die dingen geshield zijnmphilipp schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:24:
[...]
Het 'probleem' met UPC is niet de encryptie, maar de boxkey waardoor de box en smartcard keihard aan elkaar verbonden worden. Heel slim gedaan (vanuit UPC gezien dan) want grapjes als cardsharing zijn gewoon niet (zo makkelijk) mogelijk.
Hmmm...weer een extra reden om die meuk niet te gebruiken. Helaas...ik denk dat je geen andere keuze hebt. Ik moet regelmatig opnieuw scannen bij Ziggo..Johnny schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:35:
Nee, dat weet ik niet 100% zeker; maar volgens mij heb je 2 opties in VMC: scan for more channels, of setup tv-signal; bij die eerste zoek je alleen nieuwe kanalen lijkt mij; bij die 2e wordt voor zover ik weet wel je hele tv gedeelte opnieuw ingesteld...
..Johnny schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:11:
In Vista MCE met TVpack + FloppyDTV in Ziggo/casema gebied heb ik sinds kort opeens geen beeld op een groot aantal zenders; de zenders die nog wel beeld geven zijn in elk geval nederland 1,2 en 3 en journaal 24.
Hoe lang heb je de smartcard al in gebruik?
Het kan namelijk ook een probleem zijn met de registratie van de smartcard.
Kan je niet even testen met een andere DVB applicatie zoals de bijgeleverde firedtv viewer?.Johnny schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:11:
problemen blijven aanhouden;
ik heb het vrij rigoreus aangepakt; omdat ik toch wilde overstappen op 7MC heb ik windows 7 beta geinstalleerd;
na de 1e scan: geen RTL4, 5, 7, 8 en SBS6; na de 2e scan nog steeds niet. Pas bij de derde scan worden ze gevonden, maar nog steeds zwart. een hoop andere kanalen werken wel prima trouwens.
heeft iemand een idee hoe ik dit kan troubleshooten?
kan het misschien met de transponder te maken hebben? want op de met de floppydtv driver voor MCE TVPACK beta meegeleverde transponderlijst voor "netherland" na heb ik daar niet aangezeten.
het betreft ziggo/casema in utrecht.
ik heb het vrij rigoreus aangepakt; omdat ik toch wilde overstappen op 7MC heb ik windows 7 beta geinstalleerd;
na de 1e scan: geen RTL4, 5, 7, 8 en SBS6; na de 2e scan nog steeds niet. Pas bij de derde scan worden ze gevonden, maar nog steeds zwart. een hoop andere kanalen werken wel prima trouwens.
heeft iemand een idee hoe ik dit kan troubleshooten?
kan het misschien met de transponder te maken hebben? want op de met de floppydtv driver voor MCE TVPACK beta meegeleverde transponderlijst voor "netherland" na heb ik daar niet aangezeten.
het betreft ziggo/casema in utrecht.
[ Voor 23% gewijzigd door .Johnny op 27-02-2009 23:41 ]
Misschien niet zo verstandig om bij problemen met beta software in de weer te gaan?.Johnny schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:39:
.......
Probeer gewoon eerst eens met bijvoorbeeld ProgDVB/DVBViewer/FireDTV of je alle zenders kan ontvangen?
Wellicht; maar ook in een verse Vista installatie hou ik problemen; ik moet echt 3x scannen voor ik bv RTL 4 goed binnenkrijg. zal wel op de rand van het ontvangbare zitten ofzo, maar als ik inschakel nu naar RTL4 heb ik verder gewoon prima beeld, dat dan weer wel.
ik heb net geprobeerd m'n cablestart HD 2 aan de praat te krijgen..
echter met het zoeken naar zenders heb ik nog geen geluk..
iemand tips? een aangepaste DVBviewer wordt standaard geinstalleerd.
ik heb ook de normale DVBviewer geinstalleerd
oke correctie: ik scan een flinke rang (110000 - 860000Khz) waardoor het lang duurt..
tot nu toe heb ik 284 zenders gevonden (dat is meer dan m'n tv kan vinden.)
echter springen alleen PAT en PMT op groen, SDT blijft rood
ik maak gebruik van een ziggo kabel full Q64 transponder list
ik weet niet of ik e.v.t. de zoektijd kan verkorten? alles wordt gedaan met de door technisat meegeleverde DVBviewer
echter met het zoeken naar zenders heb ik nog geen geluk..
iemand tips? een aangepaste DVBviewer wordt standaard geinstalleerd.
ik heb ook de normale DVBviewer geinstalleerd
oke correctie: ik scan een flinke rang (110000 - 860000Khz) waardoor het lang duurt..
tot nu toe heb ik 284 zenders gevonden (dat is meer dan m'n tv kan vinden.)
echter springen alleen PAT en PMT op groen, SDT blijft rood
ik maak gebruik van een ziggo kabel full Q64 transponder list
ik weet niet of ik e.v.t. de zoektijd kan verkorten? alles wordt gedaan met de door technisat meegeleverde DVBviewer
[ Voor 46% gewijzigd door mschol op 02-03-2009 11:32 ]
Ik weet niet of je TV pack gebruikt, maar wat mij elke keer weer opvalt is dat er bij de eerste scan weinig gevonden wordt en er dan na een paar uur meer zenders de kop op steken. Volgens mij is TV pack buggy, maar goed, het werkt allemaal wel na een tijdje.Johnny schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:04:
Wellicht; maar ook in een verse Vista installatie hou ik problemen; ik moet echt 3x scannen voor ik bv RTL 4 goed binnenkrijg. zal wel op de rand van het ontvangbare zitten ofzo, maar als ik inschakel nu naar RTL4 heb ik verder gewoon prima beeld, dat dan weer wel.
DIt is trouwens de transponderlijst die ik voor Ziggo/Regio Utrecht gebruik icm. FloppyDTV:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable] "473833"="300000, 6875" "474000"="340000, 6875" "474167"="348000, 6875" "481833"="356000, 6875" "482000"="364000, 6875" "482167"="380000, 6875" "489833"="372000, 6875" "490000"="388000, 6875" "490167"="396000, 6875" "497833"="404000, 6875" "498000"="412000, 6875" "498167"="420000, 6875" "505833"="428000, 6875" "506000"="436000, 6875" "506167"="444000, 6875" "513833"="324000, 6875" "514000"="332000, 6875" "514167"="308000, 6875" "521833"="316000, 6875" "522000"="292000, 6875" "522167"="260000, 6875" "529833"="268000, 6875" "530000"="276000, 6875" "530167"="284000, 6875" "537833"="162000, 6875" "538000"="170000, 6875" |
Ik heb inmiddels hier iets meer over ontdekt; m'n floppyDTV ontvangt genoemde kanalen niet meer zodra ik via de splitter mijn PVR150 ook aansluit; het lijkt erop dat de aansluiting op de floppyDTV geen goed contact maakt met de COAX connector op de nieuwe kabels die ik daarvoor had aangeschaft. Met een heel goedkoop ander kabeltje werkt het veel beter. Als ik hard druk op de aansluiting op de FloppyDTV ontvangt 'ie de kanalen wel. dus ik ga denk ik maar zo'n schroefaansluiting erop zetten. De met de FloppyDTV meegeleverde COAX adapter lijkt me niet helemaal lekker..Johnny schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:39:
Verwijderd
Gisteren een brief van Ziggo ontvangen (Ziggo/@Home). Daarin werd aangegeven dat vanaf 1 mei ook de extra pakketten gratis aangeboden worden op de 2de smartcard. De wijziging zal in maart/april doorgevoerd worden en je hoeft er zelf geen actie voor te ondernemen.
Dan maar de vraag (die jullie vast vaker hebben gehoord): Ik heb Ziggo, DVB-C + geencrypt, dus moet een CAM module bij. Nu zijn er verschillende kaarten verkrijgbaar, wil het graag via MediaPortal, wat is de beste oplossing om alles werkend te krijgen. Ook bevat de startpost een hoop gebroken links naar producten die niet leverbaar zijn...
Heb hier gezien dat veel mensen een floppyDTV + Alphacrypt hebben, hetgeen al snel 250 euro kost. Is er geen goedkopere oplossing (ben en blijf nederlander). Overigens moet het wel werken in MediaPortal
En hoe zit het met DVB-C2, als ik het straks heb aangeschaft, ga ik niet de boot in met de uitrol daarvan.
Wat is de beste oplossing? En werkt dat floppyDTV wel goed, aangezien ik hier veel klachten zie, of kan ik liever een losse decoder halen?
Heb hier gezien dat veel mensen een floppyDTV + Alphacrypt hebben, hetgeen al snel 250 euro kost. Is er geen goedkopere oplossing (ben en blijf nederlander). Overigens moet het wel werken in MediaPortal
En hoe zit het met DVB-C2, als ik het straks heb aangeschaft, ga ik niet de boot in met de uitrol daarvan.
Wat is de beste oplossing? En werkt dat floppyDTV wel goed, aangezien ik hier veel klachten zie, of kan ik liever een losse decoder halen?
[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 12-03-2009 16:20 ]
Heb zelf onlangs 2 x TechnoTrend C-1501 kaarten (€54,-) en een smartcard reader (€45,-) gehaald. Gebruik om tv (Ziggo) te kijken DVBViewer (€15,-) met een softcam (ACamd), waardoor het totale kostenplaatje voor een dual tuner hdtv oplossing op ongeveer € 175,- komt. Wat ik heb gelezen heb zijn de makers van MediaPortal niet echt fan van softcam oplossingen, maar schijnt het toch wel aan de praat te krijgen te zijn.
http://forum.team-mediapo...l-talk-233/softcam-19723/Nielson schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:50:
Heb zelf onlangs 2 x TechnoTrend C-1501 kaarten (€54,-) en een smartcard reader (€45,-) gehaald . Gebruik om tv (Ziggo) te kijken DVBViewer (€15,-) met een softcam (ACamd), waardoor het totale kostenplaatje voor een dual tuner hdtv oplossing op ongeveer € 175,- komt. Wat ik heb gelezen heb zijn de makers van MediaPortal niet echt fan van softcam oplossingen, maar schijnt het toch wel aan de praat te krijgen te zijn.
softcam gaat niet werken zover ik lees... jammerrr, sterker nog, vragen over softcam worden direct afgekapt... dan maar 250 euro neerleggen denk... Wel blijft de vraag, werkt het goed op de PC? of werkt het maar half?
[ Voor 6% gewijzigd door XiniX88 op 12-03-2009 17:02 ]
De Samsung HD ontvanger van Ziggo kan afaik geen DVB-C2 aan, dus de komende jaren komt er geen DVB-C2. Ik zou me er niet druk over maken.XiniX88 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:14:
En hoe zit het met DVB-C2, als ik het straks heb aangeschaft, ga ik niet de boot in met de uitrol daarvan
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik gebruik al ruim een jaar floppydtv dvb-c (onder windows mediacenter) en het werkt prima hoor, weinig tot geen problemen mee. Via marktplaats gekocht, de eerste 140€ met cam, de tweede 180€ met cam. Met een beetje zoeken kun je dus een heel eind komen.XiniX88 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:01:
[...]
http://forum.team-mediapo...l-talk-233/softcam-19723/
softcam gaat niet werken zover ik lees... jammerrr, sterker nog, vragen over softcam worden direct afgekapt... dan maar 250 euro neerleggen denk... Wel blijft de vraag, werkt het goed op de PC? of werkt het maar half?
[ Voor 10% gewijzigd door Willem2 op 12-03-2009 18:33 ]
Dan denk ik dat ik die gok ook ga wagen. Blijf het wel duur vinden, maar zie niet echt een goedkopere oplossing. Iig bedankt voor de antwoorden!Willem2 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:32:
[...]
Ik gebruik al ruim een jaar floppydtv dvb-c (onder windows mediacenter) en het werkt prima hoor, weinig tot geen problemen mee. Via marktplaats gekocht, de eerste 140€ met cam, de tweede 180€ met cam. Met een beetje zoeken kun je dus een heel eind komen.
Softcam kan wel werken met Media Portal. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar het kan. Zoek maar eens goed. Het is wel even een gedoe, maar het kan wel. Net als met MCE, daar werkt dat standaard ook niet.XiniX88 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:01:
[...]
softcam gaat niet werken zover ik lees... jammerrr, sterker nog, vragen over softcam worden direct afgekapt...
Verwijderd
Sinds vandaag is er een wijziging actief geworden bij Ziggo. Er zijn frequenties aangepast waardoor de transponderlijsten niet meer kloppen. Zie: http://www.digitalekabelt...g_frequentiewijzigi.shtml
Daarom heb ik mijn transponderlijst geupdate en 3 keer gecheckt met de frequenties zoals ze vermeld staan op: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Ik zit in regio Ziggo/Brabant, dus gebruik ik 1111 : Ziggo Brabant Limburg
De aangepaste transponderlijst:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable]
"473833"="420000, 6875"
"474000"="364000, 6875"
"474167"="372000, 6875"
"481833"="380000, 6875"
"482000"="460000, 6875"
"482167"="396000, 6875"
"489833"="284000, 6875"
"490000"="404000, 6875"
"490167"="642750, 6875"
"497833"="276000, 6875"
"498000"="268000, 6875"
"498167"="388000, 6875"
"505833"="412000, 6875"
"506000"="682750, 6875"
"506167"="658750, 6875"
"513833"="562750, 6875"
"514000"="356000, 6875"
"514167"="428000, 6875"
"521833"="674750, 6875"
"522000"="260000, 6875"
"522167"="826750, 6875"
"529833"="690750, 6875"
"530000"="498750, 6875"
"530167"="452000, 6875"
"537833"="436000, 6875"
"538000"="444000, 6875"
"538167"="618750, 6875"
Ik krijg bij de eerste scan 234 zenders. bij de tweede scan 240. Een derde scan levert niets op. Reboot, zenders wissen dit herhalen levert exact hetzelfde op. Volgens mij worden alleen de zender van frequentie "522000"="260000, 6875" niet gevonden.
Wat doe ik fout?
Ter aanvulling:
Viste Media Center
TV Pack 2008
Laatste firmware van FloppyDTV en laatste Windows TV Pack 2008 drivers
Daarom heb ik mijn transponderlijst geupdate en 3 keer gecheckt met de frequenties zoals ze vermeld staan op: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
De aangepaste transponderlijst:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable]
"473833"="420000, 6875"
"474000"="364000, 6875"
"474167"="372000, 6875"
"481833"="380000, 6875"
"482000"="460000, 6875"
"482167"="396000, 6875"
"489833"="284000, 6875"
"490000"="404000, 6875"
"490167"="642750, 6875"
"497833"="276000, 6875"
"498000"="268000, 6875"
"498167"="388000, 6875"
"505833"="412000, 6875"
"506000"="682750, 6875"
"506167"="658750, 6875"
"513833"="562750, 6875"
"514000"="356000, 6875"
"514167"="428000, 6875"
"521833"="674750, 6875"
"522000"="260000, 6875"
"522167"="826750, 6875"
"529833"="690750, 6875"
"530000"="498750, 6875"
"530167"="452000, 6875"
"537833"="436000, 6875"
"538000"="444000, 6875"
"538167"="618750, 6875"
Ik krijg bij de eerste scan 234 zenders. bij de tweede scan 240. Een derde scan levert niets op. Reboot, zenders wissen dit herhalen levert exact hetzelfde op. Volgens mij worden alleen de zender van frequentie "522000"="260000, 6875" niet gevonden.
Wat doe ik fout?
Ter aanvulling:
Viste Media Center
TV Pack 2008
Je verwijst naar een pagina waar staat dat de frequenties 268 MHz en 260 MHz zullen wijzigen in 586.75 MHz en 578.75 MHz en toch staan in de freqentielijst die je post de oude frequenties i.p.v. de nieuwe. Dan is het natuurlijk niet zo vreemd dat je die zenders niet meer vindt omdat 268 MHz en 260 MHz niet meer gebruikt worden.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:38:
Sinds vandaag is er een wijziging actief geworden bij Ziggo. Er zijn frequenties aangepast waardoor de transponderlijsten niet meer kloppen. Zie: http://www.digitalekabelt...g_frequentiewijzigi.shtml
Na behoorlijk wat uurtjes googlen kom ik er niet meer uit.Als laatste redmiddel richt ik me even tot dit forum.
Ik hoop dat er hier CAIW gebruikers meeluisteren. Wat is het geval?
Ik heb hier een KNC1 DVB-C kaartje met Cineviewer met Alphacrypt en CAIW smartcard op Debian/GNU Linux (Lenny)
Ik kan de channelconfig van zowel REKAM als CAIW binnenhalen. De onversleutelde DVB kanalen van REKAM kan ik gewoon bekijken. Tune ik op de CAIW kanalen dan lijkt krijg ik maar geen beeld.
Douw ik die CAIW smartcard in mijn humax decoder dan werkt het gewoon.
Insert van de Alphacrypt wordt door OS (linux herkend) dus dat is het niet:
[94325.752062] budget-av: cam inserted A
[94326.012163] dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialised successfully
Misschien een domme vraag, maar moet ik mijn alphacrypt updaten? Ik geen idee wat de firmwareversie is. (Hoe kan ik dat zien btw?
Ik zoek iemand die ff met me meedenkt.
Ik hoop dat er hier CAIW gebruikers meeluisteren. Wat is het geval?
Ik heb hier een KNC1 DVB-C kaartje met Cineviewer met Alphacrypt en CAIW smartcard op Debian/GNU Linux (Lenny)
Ik kan de channelconfig van zowel REKAM als CAIW binnenhalen. De onversleutelde DVB kanalen van REKAM kan ik gewoon bekijken. Tune ik op de CAIW kanalen dan lijkt krijg ik maar geen beeld.
Douw ik die CAIW smartcard in mijn humax decoder dan werkt het gewoon.
Insert van de Alphacrypt wordt door OS (linux herkend) dus dat is het niet:
[94325.752062] budget-av: cam inserted A
[94326.012163] dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialised successfully
Misschien een domme vraag, maar moet ik mijn alphacrypt updaten? Ik geen idee wat de firmwareversie is. (Hoe kan ik dat zien btw?
Ik zoek iemand die ff met me meedenkt.
[ Voor 5% gewijzigd door burdy1971 op 23-03-2009 09:37 ]
Verwijderd
Had het inmiddels ook gezien, maar toen moest ik weg en had ik geen tijd hetzelfde te posten. Bedankt voor de scherpe blik!ArChie schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:05:
[...]
Je verwijst naar een pagina waar staat dat de frequenties 268 MHz en 260 MHz zullen wijzigen in 586.75 MHz en 578.75 MHz en toch staan in de freqentielijst die je post de oude frequenties i.p.v. de nieuwe. Dan is het natuurlijk niet zo vreemd dat je die zenders niet meer vindt omdat 268 MHz en 260 MHz niet meer gebruikt worden.
Stel, ik mis een zender (om het bij zn naampje te noemen: Eurosport HD), hoe ga ik deze ooit wel in de media-portal lijst krijgen? Laat ik mijn vraag duidelijker formuleren, is er ergens een lijst (http://www.digitalekabelt...chniek/netwerktabel.shtml hier kom ik niet ver mee) met de precieze frequenties, of heeft iemand deze voor mij voor Eurosport HD op het oud casema gebied.
[ Voor 50% gewijzigd door XiniX88 op 18-03-2009 20:13 ]
Hier staan frequentielijsten voor Mediaportal.XiniX88 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:53:
Stel, ik mis een zender (om het bij zn naampje te noemen: Eurosport HD), hoe ga ik deze ooit wel in de media-portal lijst krijgen? Laat ik mijn vraag duidelijker formuleren, is er ergens een lijst (http://www.digitalekabelt...chniek/netwerktabel.shtml hier kom ik niet ver mee) met de precieze frequenties, of heeft iemand deze voor mij voor Eurosport HD op het oud casema gebied.
TechnoTrend Forum: Mediaportal - Kanalen/Frequentie lijsten kabelbedrijven
Momenteel blijkt er echter ook een storing te zijn bij Eurosport HD in het Casema gebied:
Ziggo-Gebruikers Forum: geen beeld op Eurosport HD
Hier: Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/MultikabelXiniX88 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:53:
Even kijken onder Network ID 5555 in de kanalen/frequentie lijst.
Eerst had ik ook maar 234 zenders, met de tr lijst van het tooltje van Meylof. Geen H.264 zenders dus helemaal opnieuw begonnen...Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:38:
...
Wat doe ik fout?
Ter aanvulling:
Viste Media Center
TV Pack 2008
Het vreemde is, ik kom nog maar op <200 zenders. Hele blokken welke er niet meer zijn. Ik gebruik wel nog de transponderlijst van de 5.3N drivers, zou deze zowiezo niet goed zijn?
Gelukkig heb ik nu alleen maar alle splitters vervangen door split/versterkers en alle 4,9mm coax vervangen door de dikkere variant... Blijkt het om een Ziggo storing te gaan. Vond het al vreemd, aangezien alle zenders 100% signal hadden en idd vond ie vandaag in transportstream 25 de 5 zenders die ik miste... (waarbij ik dacht dat t door mijn nieuwe bekabeling kwam).The_Doman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:28:
[...]
Hier staan frequentielijsten voor Mediaportal.
TechnoTrend Forum: Mediaportal - Kanalen/Frequentie lijsten kabelbedrijven
Momenteel blijkt er echter ook een storing te zijn bij Eurosport HD in het Casema gebied:
Ziggo-Gebruikers Forum: geen beeld op Eurosport HD
Iig bedankt voor t meedenken, ik kan nu van alle zenders genieten
Dit topic is gesloten.