Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

C4l1m3r0 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:47:
Ter info: voor de Technotrend kaartenserie zijn er nieuwe drivers uit:

http://www.technotrend.de/2899/PC-Produkte.html
Tsja ik ben ze aan het downloaden op 5KB/sec, geweldige site van Technotrend...
Ze zijn niet alleen langzaam met driver ontwikkeling :+

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Het is jammer dat niemand de moeite neemt om een tutorial te schrijven over hoe cardsharing met Nederlandse DVB-C providers aan de praat te krijgen in combinatie met (bijvoorbeeld) Media Portal onder Windows. Er zijn zat flarden aan losse brokken informatie op internet over onderwerpen als "mdapi", "newcs", etc., en hier en daar ook iemand die claimt dat die het werkend heeft gekregen, maar fatsoenlijke erover schrijven (zoals hoe alle onderdelen met elkaar in verbinding staan) is kennelijk onmogelijk.

Iedereen claimt dat het legaal is om in eigen huis uit te voeren, maar niemand omschrijft hoe het daadwerkelijk gedaan kan worden. Iemand die dit taboe wilt doorbreken?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 15:22
mphilipp schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:10:
Die emulatie van den DVB-T kaart is dacht ik niet het truukje dat DVB-bridge toepast. Het is echt het doorgeven van de stream. Er zijn idd andere manier om onwillige pakketten zoals MCE en Media Portal met een softcam te laten werken en die komen dacht ik op die emulatie neer. Het is iig een aardig gedoe met bogus drivers enzo.

Daarom blijf ik gewoon bij DVBviewer. Voor de €15 is het een goed pakket. En met de juiste skin (zoek op HD skin dvbviewer) is er goed mee te werken in een HTPC opstelling.
Ik heb een configuratie draaien op Vista Home Premium. Ik gebruik DVBviewer, met mijn Cinergy C PCI HD. Daarin gebruik ik een Phoenix cardreader en ACAMD (www.sat4all.com). Je kan ook een cardserver gebruiken met ACAMD.
Daarna DVBSbridge installeren. Deze doet zich inderdaad voor als DVB-T tuner in VMC. Vervolgens bedient het DVBviewer (dat op de achtergrond als service draait) en geeft de stream door aan VMC. In combinatie met TV pack kan je er ook HD kanalen mee doorgeven.

Hoewel soms bij mij DVBviewer crasht (1x/2 dagen ofzo) draait het goed. Na de crash restart DVBviewer automatisch dus levert het een verstoring van het signaal in VMC op van een paar seconden. Is te doen. Verder draait het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

The Zep Man schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:17:
Het is jammer dat niemand de moeite neemt om een tutorial te schrijven over hoe cardsharing met Nederlandse DVB-C providers aan de praat te krijgen in combinatie met (bijvoorbeeld) Media Portal onder Windows. Er zijn zat flarden aan losse brokken informatie op internet over onderwerpen als "mdapi", "newcs", etc., en hier en daar ook iemand die claimt dat die het werkend heeft gekregen, maar fatsoenlijke erover schrijven (zoals hoe alle onderdelen met elkaar in verbinding staan) is kennelijk onmogelijk.

Iedereen claimt dat het legaal is om in eigen huis uit te voeren, maar niemand omschrijft hoe het daadwerkelijk gedaan kan worden. Iemand die dit taboe wilt doorbreken?
Als je zoekt is het echt wel te vinden. Zo ingewikkeld is het niet. Ik denk dat je niet gezocht hebt. Als je zoekt op newcs tutorial kom je zo te weten hoe je een newcs servertje in de lucht helpt. Newcs is overigens geen rocket science. Wat je dan weer wel nodig hebt is een IRDETO Camkey om Newcs je smartcard succesvol uit te laten lezen. Op fora als sat4all zijn die te vinden. Let op: dit is geen illegale key om gratis te kunnen kijken, maar gewoon om je eigen smartcard te kunnen gebruiken. Er zijn verschillende keys in omloop voor verschillende series kaarten.

Voor de liefhebbers heb ik hier nog een stuk of wat Phoenix programmers (tevens readers) die ik wegdoe omdat ik ben overgestapt op de Smargo USB reader (die is sneller en heeft geen aparte voeding nodig).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mphilipp schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:42:
[...]

Als je zoekt is het echt wel te vinden. Zo ingewikkeld is het niet. Ik denk dat je niet gezocht hebt.
Leuk dat je zo denkt. Ik heb zeker wel gezocht en heb zeker wel wat gevonden, maar het meeste is gewoon losse flodders aan informatie en doet niets af aan mijn opmerking dat er geen nette tutorial/howto van het gehele proces is. Niet iedereen heeft zeeën van tijd om dit soort zaken uit te zoeken.
Als je zoekt op newcs tutorial kom je zo te weten hoe je een newcs servertje in de lucht helpt. Newcs is overigens geen rocket science. Wat je dan weer wel nodig hebt is een IRDETO Camkey om Newcs je smartcard succesvol uit te laten lezen. Op fora als sat4all zijn die te vinden. Let op: dit is geen illegale key om gratis te kunnen kijken, maar gewoon om je eigen smartcard te kunnen gebruiken. Er zijn verschillende keys in omloop voor verschillende series kaarten.
Kijk, dat is in ieder geval een start.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
The Zep Man schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:43:
Ik heb zeker wel gezocht en heb zeker wel wat gevonden, maar het meeste is gewoon losse flodders aan informatie en doet niets af aan mijn opmerking dat er geen nette tutorial/howto van het gehele proces is.
Tja, de meesten die er mee aan de slag gaan zijn van mening dat er eigenlijk een een complete tutorial zou moeten zijn. Zodra men het echter zelf na veel trial and error aan de praat heeft weten te krijgen voelt men zich dan toch weer niet geroepen om zelf een tutorial van de ervaringen uit te brengen en lees je meestal niets meer van die personen. Tutorials moeten ook actueel gehouden worden en daar hebben ook maar weinig mensen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ArChie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:52:
[...]

Tutorials moeten ook actueel gehouden worden en daar hebben ook maar weinig mensen zin in.
Zelfs een verouderde tutorial zou welkom zijn, omdat je dan in ieder geval een leidraad hebt die je kan volgen.

[edit]
Dus als ik het goed begrijp is de volgorde van configuratie als volgt:
  • Media Portal + DVB-C kaart zonder CI/CAM/kaart
  • MDAPI DirectShow-filter (MDAPI-interface voor DirectShow-gebaseerde programma's, zoals Media Portal)
  • Gbox (card client, welke MDAPI ondersteund)
  • ACamd (plugin voor Gbox, kan verbinding maken met een card server of direct met een card reader)
  • Optioneel: newcs (card server, voor het op afstand versturen van informatie van de smart card)
  • Fysieke card reader van specifiek type
  • Kaart van kabelprovider
Ongetwijfeld moet tussen/tijdens elke stap nog de nodige configuratie plaats vinden (sleutels op de juiste plek, etc.), maar het gaat hier even om de hoofdstappen.

Kan iemand die verstand heeft van deze materie mijn theorie bevestigen of corrigeren?

[ Voor 64% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

The Zep Man schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:17:
Het is jammer dat niemand de moeite neemt om een tutorial te schrijven over hoe cardsharing met Nederlandse DVB-C providers aan de praat te krijgen ...
Couldn't agree more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The Zep Man schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:43:
[...]
Leuk dat je zo denkt. Ik heb zeker wel gezocht en heb zeker wel wat gevonden, maar het meeste is gewoon losse flodders aan informatie en doet niets af aan mijn opmerking dat er geen nette tutorial/howto van het gehele proces is. Niet iedereen heeft zeeën van tijd om dit soort zaken uit te zoeken.
Leuk dat je zo lekker cynisch antwoord, maar de eerste hit op koekel levert al een howto guide op. Je moet wel even registreren op een van de vele cardshare forums.

En liever geen aannames maken over de tijd die ik heb. Ik pensioneer pas over 22 jaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Leuk dat je zo lekker cynisch antwoord, maar de eerste hit op koekel levert al een howto guide op. Je moet wel even registreren op een van de vele cardshare forums.
Heeft die howto het over:

-Nederlandse kabelproviders in combinatie met smart cards
-Media Portal
-Card sharing
-Duidelijke referenties naar wat nodig is en waar te installeren?

Zo ja, geef dan even je Google-query op.
mphilipp schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:17:
[...]

En liever geen aannames maken over de tijd die ik heb. Ik pensioneer pas over 22 jaar.
Je hebt wel tijd gehad om deze chaos uit te zoeken, iets wat sommige mensen niet hebben. Hoewel ik wel zal toegeven dat je kennelijk niet veel meer tijd ervoor over hebt, gezien je constructieve commentaar en beantwoording van mijn vragen.
Ik ben van plan zelf een tutorial te schrijven zodra ik het eenmaal aan de praat heb, met duidelijke referenties naar wat nodig is. Niet omdat ik teveel tijd heb, maar omdat ik niet bang ben om mijn kennis te delen met anderen zodat zij geen onnodige tijd hieraan besteden. Ik geloof namelijk dat het, als je het eenmaal weet, hartstikke simpel is. Echter, die weg naar de benodigde kennis wordt gedwarsboomd door gesloten forums en forumleden die claimen dat je alles maar op Google moet zoeken: iets wat heel lastig is gezien de chaotische community rond dit onderwerp en de vele (non-)informatie die beschikbaar is.

[ Voor 66% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Phoenix_X schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:16:
[...]

Ik heb een configuratie draaien op Vista Home Premium. Ik gebruik DVBviewer, met mijn Cinergy C PCI HD. Daarin gebruik ik een Phoenix cardreader en ACAMD (www.sat4all.com). Je kan ook een cardserver gebruiken met ACAMD.
Daarna DVBSbridge installeren. Deze doet zich inderdaad voor als DVB-T tuner in VMC. Vervolgens bedient het DVBviewer (dat op de achtergrond als service draait) en geeft de stream door aan VMC. In combinatie met TV pack kan je er ook HD kanalen mee doorgeven.

Hoewel soms bij mij DVBviewer crasht (1x/2 dagen ofzo) draait het goed. Na de crash restart DVBviewer automatisch dus levert het een verstoring van het signaal in VMC op van een paar seconden. Is te doen. Verder draait het super.
Da's goed nieuws! Jammergenoeg laten die duitsers mijn bestelling op in behandeling staan. Na het weekend toch maar eens gaan navragen of ze mijn betaling binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The Zep Man schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:31:
[...]
Heeft die howto het over:

-Nederlandse kabelproviders in combinatie met smart cards
-Media Portal
-Card sharing
-Duidelijke referenties naar wat nodig is en waar te installeren?
Je zult zo'n howto niet vinden omdat je het over 100 verschillende combinatie hebt. Ik heb een Newcs cardserver en kijk met DVBviewer met Acamd als plugin. Dat is een kwestie van opzoeken hoe Newcs werkt en voor Acamd moet je op Sat4all kijken (de maker 'woont' daar). Dat heb je zo aan de praat. Wat jij vervolgens wil, is weer een andere setup. Elke setup heeft weer zijn eigen grappen en grollen. Als je nou gewoon begint met Newcs en DVBviewer/Acamd, dan snap je hoe het werkt en zie je dát het werkt en kun je vervolgens gaan kijken hoe je die shit aan de praat krijgt onder Media Portal of MCE.

Ennehh...we zitten hier op tweakers...sinds wanneer zijn die niet in staat om dit geneuzel uit te vlooien? ;)
Je hebt wel tijd gehad om deze chaos uit te zoeken, iets wat sommige mensen niet hebben. Hoewel ik wel zal toegeven dat je kennelijk niet veel meer tijd ervoor over hebt, gezien je constructieve commentaar en beantwoording van mijn vragen.
Het is natuurlijk gewoon een kwestie van tijd vrijmaken. Als je 'geen tijd' hebt, heb je ook geen tijd op tv te kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 24-01-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
mphilipp schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:55:
[...]

Je zult zo'n howto niet vinden omdat je het over 100 verschillende combinatie hebt. Ik heb een Newcs cardserver en kijk met DVBviewer met Acamd als plugin. Dat is een kwestie van opzoeken hoe Newcs werkt en voor Acamd moet je op Sat4all kijken (de maker 'woont' daar). Dat heb je zo aan de praat. Wat jij vervolgens wil, is weer een andere setup. Elke setup heeft weer zijn eigen grappen en grollen. Als je nou gewoon begint met Newcs en DVBviewer/Acamd, dan snap je hoe het werkt en zie je dát het werkt en kun je vervolgens gaan kijken hoe je die shit aan de praat krijgt onder Media Portal of MCE.

Ennehh...we zitten hier op tweakers...sinds wanneer zijn die niet in staat om dit geneuzel uit te vlooien? ;)
Ik wil het heel graag gebruiken om niet dubbel te hoeven te betalen voor mijn extra abonnementen wanneer ik op mijn slaapkamer tv ook die kanalen wil kijken. Is toch weer zo'n 15 euro wat me dan met maand scheelt.

Maar voor mij is denk ik de wireless cardsharing een betere optie, dan heb ik geen software verder nodig en kan ik het ook gebruiken in mijn settop box.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor degenen die met Newcs aan de slag willen, hierbij een voorbeeld van de newcs.xml en een bijpassende acamd configfile.

ik heb hier en daar commentaar toegevoegd achter een #. Die moet je even weghalen...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
<?xml version="1.0"?>
<newCSconfig>

<globals>
        <listening-ip>10.10.10.10</listening-ip> # ip van je machine waarop de newcs server draait
    </globals>

<readers name="Card Readers">
        <device>
      <irdetomode>0</irdetomode>
            <irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey> # voor Ziggo kaarten
            <irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data> # voor Ziggo kaarten
            <name>usb1</name> # naam die je geeft aan de kaart/reader
            <type>Phoenix</type> # dit type moet je gebruiken
<!-- ttyUSB0 voor Smargo reader op USB0; ttys0 voor serial -->
            <node>/dev/ttyUSB0</node>
            <mhz>600</mhz>  # doet niets, werkt alleen op een Dreambox blijkbaar, laten staan zo
            <parity>even</parity>
            <export>yes</export>
            <enabled>yes</enabled>
            <blocksa>No</blocksa>
            <blockua>No</blockua>
            <blockga>No</blockga>
            <PTShandshake>no</PTShandshake> 
            <crypto-special>no</crypto-special>
            <carddetect>yes</carddetect>
            <newcamd_port>27321</newcamd_port> # poort waarop je client de server moet benaderen
            <priority>round</priority> <!--  hard is default -->
            <autosid>yes</autosid>
        </device>
    </readers>

<radegastserver>
            <enabled>no</enabled>
    </radegastserver>

<cache>
        <emm>20</emm> # zat voor huis tuin en keuken gebruik
        <ecm>-1</ecm> # dynamische cache
    </cache>    

<debug>
        <level>normal</level>   
        <type>init</type>
        <output>tcp</output>
        <console_options>normal, init</console_options>
        <tcp_port>4000</tcp_port> # telnet poort voor statusscherm
        <password>geheim</password>
        <tcp_options></tcp_options>
    </debug>

<httpd>
        <server> <!-- Port to accept connections on -->
            <port>8080</port> # http poort voor statusscherm via browser
            <enabled>yes</enabled>
        </server>
        <user>
            <!-- valid value for userfile are:
                 Any username you'd like - Used for browser to logon (its case sensitive).  -->
            <name></name>
                        <!-- valid value for password are:
                 Any password you'd like - Used for browser to logon (its case sensitive).  -->
            <password></password>
                        <!-- valid value for accesslevel are:
                 admin, stats - Define what rights the user has in the web-console  -->
            <accesslevel>stats</accesslevel>
        </user>
    </httpd>

<newcamdserver>
        <enabled>yes</enabled>
        <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey>
        <name>newcs</name>
                <user>
                        <name>kabouter</name>
                        <password>plop</password>
                        <au>on</au>
                        <allow>usb1</allow> # naam van de kaart/reader combo waar deze gebruiker recht op heeft.
                </user>                                                                                                             
    </newcamdserver>
</newCSconfig>

Je cardclient.conf (acamd client instellingen dus) ziet er dan zo uit:
code:
1
newcamd:10.10.10.10:27321:1/0602/ffff:kabouter:plop:0102030405060708091011121314

Dit is alles dat er in moet te staan.

Newcs is gewoon een kwestie van downloaden en de executable pakken die voor jouw platform nodig is, i386 meestal. Zet bovenstaande newcs.xml file in de /etc directory en start newcs op. Default pakt ie de xml uit /etc. Hoe het op windows werkt weet ik niet, ik doe alleen linux voor servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Ik zie dat er meerdere DVB-C tuner kaarten zijn in o.a. USB/Firewire en PCI varianten.

Zitten er ook nog verschillen in kwaliteit of wordt dit niet bepaald door de tunerkaart maar alleen maar door de videokaart met bijbehorende codec?

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Kun je de FloppyDTV ook doorlussen naar een standalone digitale tuner? Ik heb nog een Pansonic standalone tuner, dus kan ik in eerste instantie 1 Alphacrypt 'classic' CAM kopen en wanneer ik opneem, via de Panasonic verder kijken of opnemen middels de Panasonic en via de FloppyDTV kijken.

Ik wil het maximale resultaat halen uit het digitale signaal. Volgens mij kunnen standalone tuners niet op tegen deze configuratie qua beeldverwerking. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02
M. Mulder schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:46:
Ik zie dat er meerdere DVB-C tuner kaarten zijn in o.a. USB/Firewire en PCI varianten.

Zitten er ook nog verschillen in kwaliteit of wordt dit niet bepaald door de tunerkaart maar alleen maar door de videokaart met bijbehorende codec?

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Kun je de FloppyDTV ook doorlussen naar een standalone digitale tuner? Ik heb nog een Pansonic standalone tuner, dus kan ik in eerste instantie 1 Alphacrypt 'classic' CAM kopen en wanneer ik opneem, via de Panasonic verder kijken of opnemen middels de Panasonic en via de FloppyDTV kijken.

Ik wil het maximale resultaat halen uit het digitale signaal. Volgens mij kunnen standalone tuners niet op tegen deze configuratie qua beeldverwerking. Klopt dat?
Volgens mij is er onderling tussen de digitale tuners geen verschil, of dat nu PCI of Firewire is. Zelf heb ik nu een Floppy maar heb ook een Technotrend gehad.. kwalitatief geen verschil in beeld.

Hoe bedoel je 'doorlussen', wil je dan die ene card delen tussen je losse decoder en je tuner kaart? dat gaat niet werken iig.. je hebt wel softcams, daar loopt al een discussie hierboven over.

Als je een manier vindt om je output van de losse speler naar je mediacenter als input te laten gaan dan kan dat wel, maar ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Sa1 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:01:
[...]

Volgens mij is er onderling tussen de digitale tuners geen verschil, of dat nu PCI of Firewire is. Zelf heb ik nu een Floppy maar heb ook een Technotrend gehad.. kwalitatief geen verschil in beeld.

Hoe bedoel je 'doorlussen', wil je dan die ene card delen tussen je losse decoder en je tuner kaart? dat gaat niet werken iig.. je hebt wel softcams, daar loopt al een discussie hierboven over.

Als je een manier vindt om je output van de losse speler naar je mediacenter als input te laten gaan dan kan dat wel, maar ideaal is het niet.
Okee dus de tuner bepaald niet de beeldkwaliteit begrijp ik.

Met het doorlussen bedoel ik dat ik vanuit de FloppyDTV/FireDTV met een coax kabel de standalone tuner aansluit. Krijgt deze dan een het digitale signaal als ik met de FloppyDTV aan het opnemen ben?

Het SD beeldmateriaal komt van Ziggo met 576i binnen. Kun je gemakklijk instellen dat je dit wil upscalen naar bijvoorbeeld 1080i of 1080P? Kan dat bijvoorbeeld binnen Microsoft TV Pack 2008 of moet ik daar eeb ander programma voor gebruiken.

De betere upscale blu-ray splers kunne dat ook perfect (HQV Realta bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M. Mulder schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:38:
[...]
Okee dus de tuner bepaald niet de beeldkwaliteit begrijp ik.
Nee, maar wel de rest van de installatie. Een stand alone set top box heeft verder geen mogelijkheden tot ingrijpen in de beeldkwaliteit. Met een HTPC kun je wat dat betreft veel meer. In vond standaard mijn beeldkwaliteit een beetje matig, maar ben ervoor gaan zitten en heb wat gerommeld met ffdshow en heb nu een prachtig beeld.
Met het doorlussen bedoel ik dat ik vanuit de FloppyDTV/FireDTV met een coax kabel de standalone tuner aansluit. Krijgt deze dan een het digitale signaal als ik met de FloppyDTV aan het opnemen ben?
Nee, natuurlijk niet (zou ik haast zeggen). Er kan maar één apparaat tegelijk gebruik maken van een tuner/decoder combo. Je kunt je digitale signaal niet doorsturen naar een andere decoder. Bedoel je dat je met één smartcard zou willen werken op beide systemen? Dat kan alleen als je een SmartWi oid pakt.
Het SD beeldmateriaal komt van Ziggo met 576i binnen. Kun je gemakklijk instellen dat je dit wil upscalen naar bijvoorbeeld 1080i of 1080P? Kan dat bijvoorbeeld binnen Microsoft TV Pack 2008 of moet ik daar eeb ander programma voor gebruiken.
Upscalen is een term die te pas en te onpas wordt misbruikt. Waarschijnlijk door het klok/klepel principe. Als je een flatscreen hebt (lcd/plasma) heeft die maar één resolutie. Niet meer, niet minder. Als je in het gelukkige bezit bent van een Full HD scherm, heeft ie 1920x1080 en dan nog eens non-interlaced. Meer of minder wordt het niet, wat voor bron je er ook op aansluit. Waar de verwarring begint is dat er in de specs staat dat ie overweg kan met allerlei bronmateriaal, van DVD resolutie tot full-hd. Maar dat slaat alleen op de input. De output is altijd zijn eigen resolutie. Als je dus met een HTPC werkt (en daar gaat het hier over), heb je je scherm aangesloten op een computer en heb je 1x in Windows ingesteld dat je output 1920x1080p is (of wat jouw scherm dan ook voor resolutie heeft). Alles wat je dus afspeelt, wordt ge-up of gedownscaled naar die resolutie. Windows schakelt niet zo makkelijk heen en weer tussen resoluties...wordt een heel onrustig gezicht, en zoals gezegd, je scherm schakelt echt niet mee. Die gooit alleen zijn conversie om, output blijft te allen tijde hetzelfde.

Als je speler het niet doet, doet je scherm het zelf wel. Vaak is men bv op zoek naar een dvd speler die kan upscalen...zinloos, want je scherm doet dat zelf wel. Het kan zo zijn dat een bepaalde speler een betere scaler/deinterlacer heeft als je scherm, maar dat is weer een ander verhaal (en vaak is het verschil alleen door miereneukers te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ekko schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:51:
Voor de mensen met een Floppy DTV die TV pack 2008 willen gaan installaren,
hier een interessante tutorial van Hardware.info:
'Microsoft TV Pack 2008 in combinatie met FloppyDTV DVB-C

http://www.hardware.info/...atie_met_FloppyDTV_DVBC/1
TV Pacl 2008 heb ik al geruime tijd naar alle tevredenheid draaien.
Ik heb enkele dagen geleden ook de gehackte .dll file geinstalleerd bij tv-pack-2008 zodat ik ook HD zenders kan kijken. Ik heb geen HD pakket van Ziggo maar wel digitaal extra pakket en film1. Dus ik beschik over EurosportHD en Film1 HD.
Toch ben ik niet zo tevreden over deze gehackte dll. Ik kan begrijpen waarom microsoft deze vlak voor de relase van tv-pack er uit gehaald heeft. Bij mij is media center niet meer zo stabiel sinds de installatie van deze dll.

Onderstaande problemen komen sindsdien onregelmatig voor:
- Het duurt lang voordat live-tv opstart
- Tijdens zappen wordt opeens aangegeven dat alle tuners bezet zijn
- Soms wordt aangegeven dat er geen signaal is op een zender terwijl dat wel zo zou moeten zijn
- Als ik van een Film1HD zap naar een andere zender krijg ik soms een 'video-fout'

Allemaal problemen die nu te pas en te onpas optreden. En ok, soms werkt het ook gewoon goed :-)
Maar stabiliteit vind ik belangrijker dan de mogelijkheid om 1 zender in HD te kunnen kijken (eurosport kijk ik toch nooit) dus ik kijk het nog 1 weekje aan en dan zet ik de oude .dll weer terug. Maar rustig wachten op Windows 7.

Bovendien vind ik de kwaliteitsverbetering van de HD zender film1 tegen vallen. Volgens mij past Ziggo nog een redelijke compressie toe of zo. Het beeld is wel wat beter maar ik vind het verschil niet groot. Als je een blu-ray bekijkt is dat nog altijd een heel groot verschil tov van Film1 HD. Het audio signaal is wel duidelijk beter bij Film1 HD. Hier wordt echt surround uitgezonden. Mijn versterker herkent het signaal ook als een echt surround signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 11:20
krijg deze week mn Technotrend C-1501 binnen... ga 'm proberen aan de praat te krijgen onder VMC TV Pack 2008 + CAIWAY (in KBG gebied, zonder smartcard).

laat nog wel iets weten hier '... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Wat heb je in ffdshow aangepast dan?

Het had zo kunnen zijn dat de uitgang van de tuner het digitale signaal had gekopieerd en hem doorgeeft (RF-Out)?

Dus als je de resolutie van het beeldscherm, aangesloten op de mediacenter, op 1920 x 1080 zet, dan geeft mijn Pioneer Kuro (full HD) KRP-500M aan dat het 1080P is of maakt hij er 1080i van? Dit gebeurd door een interpolatietechniek, daar zitten inderdaad veel verschillen in per apparaat. Maar ik geloof niet dat een TV dit goed kan, daar heb je toch echt een goede upscaler voor nodig, zoals de HQV Realta chip die in de blu-rayspelers zitten (maar er zijn inmiddels meer goede upscalers; bijvoorbeeld in de nieuwe Pioneer LX91)

Wordt het bronmateriaal wat 576i is dan automatisch geupscaled naar 1080P door de videokaart? Dan moet je ook een goede deinterlacer hebben. Gaat dat volautomatisch of kun je dat ergens instellen en zo ja met welk programma?

Ik weet dat de nieuwere videokaarten de volle 130 punten halen met de HQV benchmark:
http://www.hqv.com/benchmark.cfm

Zorgen de drivers van de videokaart hiervoor?

[ Voor 83% gewijzigd door M. Mulder op 26-01-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:31:
[...]

[...]
Ik ben van plan zelf een tutorial te schrijven zodra ik het eenmaal aan de praat heb, met duidelijke referenties naar wat nodig is. Niet omdat ik teveel tijd heb, maar omdat ik niet bang ben om mijn kennis te delen met anderen zodat zij geen onnodige tijd hieraan besteden. Ik geloof namelijk dat het, als je het eenmaal weet, hartstikke simpel is. Echter, die weg naar de benodigde kennis wordt gedwarsboomd door gesloten forums en forumleden die claimen dat je alles maar op Google moet zoeken: iets wat heel lastig is gezien de chaotische community rond dit onderwerp en de vele (non-)informatie die beschikbaar is.
Eh... even een vraag... waarom zou je nog cardsharing willen? Welke kabelprovider heb je?
Bij Ziggo is namelijk een 2de smartcard sinds november 2008 gratis te krijgen. En eventuele extra paketten zijn sinds 1 januari 2009 GRATIS te activeren op je 2de smartcard. Dus, indien je Ziggo hebt, is er geen enkele noodzaak meer voor cardsharing.

In december 2008 heb ik met de helpdesk van ziggo gebeld en die vertelde mij dus dat vanaf 1 jan 2009 extra paketten gratis te activeren zijn op de 2de smartcard. Ik heb zelf dit nog steeds niet gedaan, moet nog steeds bellen. Maar ik ga er even vanuit dat die informatie destijds geen onzin was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:28:
[...]

Eh... even een vraag... waarom zou je nog cardsharing willen? Welke kabelprovider heb je?
Bij Ziggo is namelijk een 2de smartcard sinds november 2008 gratis te krijgen. En eventuele extra paketten zijn sinds 1 januari 2009 GRATIS te activeren op je 2de smartcard. Dus, indien je Ziggo hebt, is er geen enkele noodzaak meer voor cardsharing.

In december 2008 heb ik met de helpdesk van ziggo gebeld en die vertelde mij dus dat vanaf 1 jan 2009 extra paketten gratis te activeren zijn op de 2de smartcard. Ik heb zelf dit nog steeds niet gedaan, moet nog steeds bellen. Maar ik ga er even vanuit dat die informatie destijds geen onzin was.
Think *bigger*. Als er nou eens iemand was die het volledige pakket abo heeft en jij kunt met hem/haar kaartje delen? Mag vast niet, maar ik kan me zo voorstellen dat cardsharing & icm met een continue internet verbinding zich daar uitstekend voor leent.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:28:
[...]

Moet je ze voor de gein nu eens bellen. Nu weet ineens niemand er meer van. Stelletje #$%^@$%@! Ik heb er een vraag over gesteld aan de helpdesk via mail en eind vorig jaar over gebeld (sales). Beide keren bevestigden ze het. Maar nu 'weten' ze het niet meer...heel erg bizar (reeds 2x gebeld met sales in januari). Het is wel een van de grootste ballententen die ik heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:27:
[...]

Moet je ze voor de gein nu eens bellen. Nu weet ineens niemand er meer van. Stelletje #$%^@$%@! Ik heb er een vraag over gesteld aan de helpdesk via mail en eind vorig jaar over gebeld (sales). Beide keren bevestigden ze het. Maar nu 'weten' ze het niet meer...heel erg bizar (reeds 2x gebeld met sales in januari). Het is wel een van de grootste ballententen die ik heb meegemaakt.
Is nu uitgesteld...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

mphilipp schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:27:
[...]

Dat is dan een mooie misser van ze, want het stond zelfs in de folder die ze rond hebben gestuurd in december/januari :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 13:55
Beste mensen,

na veel gezocht en niks gevonden te hebben, heb ik deze vraag:

Ik heb een floppyDTV met een alphacrypt CAM Classic 3.18

Nu heb ik MCE met tv pack erop staan. Hij kan alle tv zenders gewoon vinden.

Nu komt het probleem. Van alle zenders kan ik alleen nederland 1 kijken. Bij de rest staat in het scherm dat ze gecodeerd zijn. Ik kan ze dus niet kijken.

Hoe kan ik dit oplossen?

tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:26

MrScratch

I am rubber, you are glue

Willem2 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:04:
[...]

Dat is dan een mooie misser van ze, want het stond zelfs in de folder die ze rond hebben gestuurd in december/januari :-)
Inderdaad, dat is zeker een misser van ze. Maar mensen die inmiddels bekend zijn met Ziggo (en daarvoor Casema) weten inmiddels wel hoe de zaken bij die toko gaan.

Ik ben blij dat ik inmiddels al weer dik een jaar op alle tv's in mijn huis alle abbo's kan kijken dankzij mijn dreamboxen en newcs/cccam. Laat Ziggo het maar lekker uitstellen, mij hebben ze er niet meer mee.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Simpele vraag, heb je er een smartcard in zitten? Wellicht is ook nog wat meer info wenselijk (denk aan bijvoorbeeld de naam van je kabel-provider).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CypherMK schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:01:
Beste mensen,

Nu komt het probleem. Van alle zenders kan ik alleen nederland 1 kijken. Bij de rest staat in het scherm dat ze gecodeerd zijn. Ik kan ze dus niet kijken.

Hoe kan ik dit oplossen?

tx
Ietsje meer info is gewenst.
Je provider bijvoorbeeld en als dit Ziggo mocht zijn (gezien je Alphacrypt) beschik je dan over een smartcard welke bij Ziggo aangemeld is?

Wat hierboven al gevraagd wordt dus... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-01-2009 21:27 . Reden: spuit elf.. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
CypherMK schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:01:
Beste mensen,

Hoe kan ik dit oplossen?

tx
Extra info :)

Ik zit idd bij Ziggo en mijn smartcard heeft al jaren in mijn digitale samsung ontvanger gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
CypherMK schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:40:
[...]

Extra info :)

Ik zit idd bij Ziggo en mijn smartcard heeft al jaren in mijn digitale samsung ontvanger gezeten.
klinkt toch heel erg dat je smartcard er verkeerdom in zit... moet je even door je alphacrypt heen kijken kan je zien waar je chip moet zitten. Ned1 is volgens mij FTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Sa1 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:54:
[...]
klinkt toch heel erg dat je smartcard er verkeerdom in zit... moet je even door je alphacrypt heen kijken kan je zien waar je chip moet zitten. Ned1 is volgens mij FTC
Ik voel me zo dom!!!

Bedankt. Ik ben moeilijker gaan denken dan uiteindelijk nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Willem2 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:04:
[...]
Klopt, daarom heb ik ze toen ook gebeld met die vraag. En een meneer aan de andere kant zei toen ijskoud dat het inderdaad zo was en dat ik in januari een 2de kaart voor nop kon krijgen. In januari bleek daar dus geen reet van te kloppen en deden ze echt alsof ze van niets wisten. Zelfs de supervisor (krijg ik niet te spreken) wist van niets. Ik geloof er geen bal van natuurlijk, maar die figuur van het callcenter kan er natuurlijk niets aan doen. Daarom wil ik eigenlijk nooit helpdesks enzo bellen. Iets waar enige vorm van intelligentie voor is vereist is genoeg om ze een hersenbloeding te geven, dus ik spaar mezelf de ergernis liever.

Ziggo is gewoon een heeeeeel erg slecht bedrijf. Als er bv problemen zijn met digitale tv en je belt of schiet per mail een issue in, zeggen ze meestal dat er niets aan de hand is. Een kwartier later werkt het dan ineens weer. Misterieus genoeg. Ze zitten zo vaak te kloten en zetten dan niets op de site (doet Telfort/KPN ook niet, daar niet van), maar ze liegen ook gewoon tegen je. Nee, het is een ballentent.
Tot nu toe geen grote problemen met ze gehad, maar ik moet bijna elke keer als ik iets aan mijn digitale tv abo verander nog een keer erachter aan bellen omdat het niet of niet goed geactiveerd wordt. De allereerste keer ging het goed, maar daarna was het standaar 1 of 2x extra bellen om het goed te krijgen. Je krijgt er echt pukkeltjes van. Dat het druk is snap ik, maar gewoon een knopje drukken of doen wat ik zeg is toch niet zo moeilijk? Ik zeg letterlijk: alles van kaart 1 ook op kaart 2, doet ze dus alleen digitaal totaal op kaart 2. Kun je de volgende dag bellen of ze de rest ook kunnen doen. Dan weer een keer alles herhalen....het is toch zooooo moeilijk.... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:49:
[...]

Klopt, daarom heb ik ze toen ook gebeld met die vraag. En een meneer aan de andere kant zei toen ijskoud dat het inderdaad zo was en dat ik in januari een 2de kaart voor nop kon krijgen. In januari bleek daar dus geen reet van te kloppen en deden ze echt alsof ze van niets wisten.
Nou ik had al een 2de smartcard waar ik dus 15 euro per jaar extra voor betaalde. Maar dat is al terug gedraaid door Ziggo. Die 15 euro heb ik terug en wordt niet meer in rekening gebracht. Nu het extra pakket nog op de 2de smartcard. Ik moet echt eens gaan bellen. Ben benieuwd wat voor slecht verhaal ik te horen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Ik probeer acamd met dvbviewer aan de praat te krijgen. Als ik het goed begrijp heb ik met acamd geen cardserver nodig? kan deze direct met de com poort communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Phorze schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:15:
Ik probeer acamd met dvbviewer aan de praat te krijgen. Als ik het goed begrijp heb ik met acamd geen cardserver nodig? kan deze direct met de com poort communiceren?
Je kunt vragen over Acamd beter op sat4all.com stellen, want daar zit de maken. Het is een Ollander, dus dat moet geen probleem zijn. Er is ginds een topic speciaal over Acamd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Heb voor nog geen 50 euro een TechnoTrend C-1500 kaartje op eBay op de kop kunnen tikken.
Kwam vanuit Duitsland, netjes met een factuur van de Saturn daar ter plekke.

Enfin, toen ik het doosje open maakte kwam daar de C-1500 tevoorschijn. Het is een kaartje met in- en uitgang, dus ik kan het signaal netjes doorlussen. Dus niet zoals ik verwacht had deze , maar het kaartje zag er goed uit.

Ik netjes de drivers geïnstalleerd en aan de slag gegaan met DVB-T emulator volgens de handleiding van The_Doman. Ik heb het geluk dat ik in CAIW-gebied woon, dus had geen gedoe om een CAM/CI aan de praat te krijgen.
Heb tussendoor even het TV-pack 2008 geïnstalleerd met alle benodigde updates. Toen aan de slag gegaan om de kanalen te zoeken, dat deed het niet gelijk. Maar ik wist dat er een beetje brakke kabel lag tussen het kaartje en de aansluiting, dus heb even een betere kabel er tussen gelegd. Toen ving hij wel de kanalen op en kon ik netjes genieten van het digitale beeld in mijn Vista MCE. Als ik nu de brakke kabel neerleg, zie ik dat er een hele hoop bitjes niet aankomen, dus die gaat vervangen worden door beter spul (Hirschmann).

Maar ik ben tevreden :) , voor een derde van de prijs van een FloppyDTV heb ik dezelfde functionaliteit. Nu nog is kijken of ik mijn vader kan overhalen naar een HTPC. Hij vond het er een ieder geval erg goed uit zien.
Media Center blijft een eye-catcher wat dat betreft, en gebruiksvriendelijk (als je alles geconfigueerd hebt).

Bedankt voor de hulp hier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
ekko schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 23:29:
Heb voor nog geen 50 euro een TechnoTrend C-1500 kaartje op eBay op de kop kunnen tikken.
Kwam vanuit Duitsland, netjes met een factuur van de Saturn daar ter plekke.

Enfin, toen ik het doosje open maakte kwam daar de C-1500 tevoorschijn. Het is een kaartje met in- en uitgang, dus ik kan het signaal netjes doorlussen. Dus niet zoals ik verwacht had deze , maar het kaartje zag er goed uit.

Ik netjes de drivers geïnstalleerd en aan de slag gegaan met DVB-T emulator volgens de handleiding van The_Doman. Ik heb het geluk dat ik in CAIW-gebied woon, dus had geen gedoe om een CAM/CI aan de praat te krijgen.
Heb tussendoor even het TV-pack 2008 geïnstalleerd met alle benodigde updates. Toen aan de slag gegaan om de kanalen te zoeken, dat deed het niet gelijk. Maar ik wist dat er een beetje brakke kabel lag tussen het kaartje en de aansluiting, dus heb even een betere kabel er tussen gelegd. Toen ving hij wel de kanalen op en kon ik netjes genieten van het digitale beeld in mijn Vista MCE. Als ik nu de brakke kabel neerleg, zie ik dat er een hele hoop bitjes niet aankomen, dus die gaat vervangen worden door beter spul (Hirschmann).

Maar ik ben tevreden :) , voor een derde van de prijs van een FloppyDTV heb ik dezelfde functionaliteit. Nu nog is kijken of ik mijn vader kan overhalen naar een HTPC. Hij vond het er een ieder geval erg goed uit zien.
Media Center blijft een eye-catcher wat dat betreft, en gebruiksvriendelijk (als je alles geconfigueerd hebt).

Bedankt voor de hulp hier! _/-\o_
dat is het grote voordeel als je caiway hebt, zou heel prettig zijn als elke provider dat gewoon zou doen.. snap ook niet zo goed waarom ze het niet doen, want het digi pakket is toch gratis (bij ziggo), alleen voor de 'extra' kanalen betaal je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ekko schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 23:29:
Als ik nu de brakke kabel neerleg, zie ik dat er een hele hoop bitjes niet aankomen, dus die gaat vervangen worden door beter spul (Hirschmann).
Kabel maakt geen reet uit, zorg voor goede (metalen) connectors. En die hoeven niet eens van Hirschmann te zijn; metaal is metaal. Het gaat om de afscherming. De kabel is voldoende afgeschermd door zijn gevlochten mantel, maar doorgaans gebruikt men die plestik connectors, waardoor (juist bij alle storingsbronnen in de buurt) die plek gevoelig is voor storingen.

Geloof me, ik heb 'goede' kabel getest (over 10m) en het signaal werd er niet 1% beter van. Begin maar met een goede metalen connector, en als dat niet helpt, zou je een andere kabel kunnen overwegen, maar ik geloof daar niet zo in. In ieder geval niet voor korte afstanden.

Ik heb dit overigens bij enkele tientallen mensen met storingen met digitale tv met succes voorgesteld/uitgevoerd. Werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Ondertussen heb ik de boel hier aan de praat met de softcam.

DVBViewer met Acamd versie 0.6. Kon eerst geen verbinding met de compoort maken, maar dat kwam omdat er geen virtuele compoort werd aangemaakt in de device manager. mijn usb reader opnieuw geinstalleerd en voila het werkt.

Ik heb Acamd direct in de plugin folder geplaatst.
Het enige probleem wat ik nu heb is dat de HD zenders niet gedecodeerd kunnen worden. Ook niet als ik de PMT informatie in het tekstbestand bijvoeg.

Volgens mij ondersteund dvbviewer gewoon H264 dus ik snap het probleem niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn transponderlijst voor ziggo niet (geheel) klopt. Deze heb ik ergens uit dit draadje overgenomen:
[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel Ziggo
[DVB]
0=27
1=300000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=292000,3,6875
21=260000,3,6875
22=268000,3,6875
23=276000,3,6875
24=284000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875
NGC-HD met PMT info:
13:33:40: Ch: 200 - NGC-HD
13:33:40: Programm crc: 39677119
13:33:40: PMT: Cache file, search, found...
13:33:40: PMT: Index=2 PMT=00C8 SID=4E27 CAID=0602
13:33:40: PMT: Provider=00000000 ECM=0036 EMM=0030 Name=NGC-HD
13:33:40: Auto search...
13:33:40: 0x00C8 0x4E27 0x0602 0x00000000 0x0036 0x0030 10100
NGC-HD zonder PMT info:
13:36:33: Ch: 200 - NGC-HD
13:36:33: Programm crc: 036EB6D0
13:36:33: PMT: Cache file, search, not found PMT=00C8 (AND SID=4E27)
13:36:33: Auto search...
13:36:33: 0x00C8 0x4E27 0x0602 0x00000000 0x138C 0x0000 10100
13:36:34: 0: Wrong decryption key (status: 9e 00)
13:36:34: SC-Irdeto 066F6E98: ECM [138C] Proccessed, CHID=0006 (0.114)
13:36:34: SC-Irdeto 066F6E98: card was not able to decode the channel [138C]
13:36:34: 0: ChID missing. Not subscribed? (status: 90 00)
In beide gevallen blijft het beeld zwart.
Uiteraard werken de HD kanalen wel met mijn samsung decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Ekko,

zou je mij kunnen helpen ? Ik krijg mijn Technotrend C-1501 kaart niet aan de praat in Vista MCE x64 TV Pack 2008. Ik zit ook in het CAIWAY gebied, dus geen smartcard nodig.

Heb de TTautodecoder geinstalleerd, de DVB-T emulator, maar bij drivers blijft steeds staan : Technotrend 1501 BDA. Terwijl ik toch echt de MCE Tools driver heb geinstalleerd.

Het komt er op neer dat Vista MCE geen enkele zender vindt, de optie kanalen indelen is daarna ook niet beschikbaar. Wat doe ik verkeerd ? Heb de SID_preset.xml, die wordt ook ingelezen door TTautodecoder. Maar ik zie niet dat de TTautodecoder wat doet, hij zegt alleen MediaCenter Started. De CI/CAM module heb ik ook op de kaart aangesloten, maar er hoeft dus geen smartcard in.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 09:16
[b][message=31436438,noline]zou je mij kunnen helpen ? Ik krijg mijn Technotrend C-1501 kaart niet aan de praat in Vista MCE x64 TV Pack 2008. Ik zit ook in het CAIWAY gebied, dus geen smartcard nodig.

Heb de TTautodecoder geinstalleerd, de DVB-T emulator, maar bij drivers blijft steeds staan : Technotrend 1501 BDA. Terwijl ik toch echt de MCE Tools driver heb geinstalleerd.
Heb je als eerst de juiste drivers voor je TechnoTrend 1501 geinstalleerd?
De laatse drivers vindt je hier: TechnoTrend.de: Software en Drivers

Installeer/configureer daarna de TT MCE Tools zoals hier beschreven.
Laat daarna even weten waar het precies fout gaat.
brtk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:21:
Het komt er op neer dat Vista MCE geen enkele zender vindt, de optie kanalen indelen is daarna ook niet beschikbaar. Wat doe ik verkeerd ? Heb de SID_preset.xml, die wordt ook ingelezen door TTautodecoder. Maar ik zie niet dat de TTautodecoder wat doet, hij zegt alleen MediaCenter Started. De CI/CAM module heb ik ook op de kaart aangesloten, maar er hoeft dus geen smartcard in.
Het TTautodecoder tool en bijbehorende instellingen (SID_preset.xml) heb je helemaal niet nodig als je geen smartcard gebruikt.
Het enige wat nodig is is de juiste configuratie van de DVB-T emulator zoals beschreven in mijn stappenplan.

[ Voor 33% gewijzigd door The_Doman op 31-01-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
The_Doman schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:33:
[...]

Heb je als eerst de juiste drivers voor je TechnoTrend 1501 geinstalleerd?
De laatse drivers vindt je hier: TechnoTrend.de: Software en Drivers

Installeer/configureer daarna de TT MCE Tools zoals hier beschreven.
Laat daarna even weten waar het precies fout gaat.

Het TTautodecoder tool en bijbehorende instellingen (SID_preset.xml) heb je helemaal niet nodig als je geen smartcard gebruikt.
Het enige wat nodig is is de juiste configuratie van de DVB-T emulator zoals beschreven in mijn stappenplan.
[...]

Ik heb de drivers van 16-01-2009 geinstalleerd, maar hij blijft volhouden dat dit BDA Drivers zijn, terwijl ik had begrepen dat die nu juist niet de goede zouden zijn ? Ook TTMCTools laatste versie geinstalleerd, vervolgens de DVB-T emulatie geactiveerd, reboot.

Maar nog steeds vind Vista MCE x64 geen enkel kanaal als ik conform je handleiding ga scannen op digitale terrestr. nog niet in kaart gebracht. Vervolgens kan ik dus ook de optie kanalen indelen niet kiezen.

Heb ik nu wel de juiste driver of is er wat anders aan de hand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
brtk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:53:
Ik heb de drivers van 16-01-2009 geinstalleerd, maar hij blijft volhouden dat dit BDA Drivers zijn, terwijl ik had begrepen dat die nu juist niet de goede zouden zijn ? Ook TTMCTools laatste versie geinstalleerd, vervolgens de DVB-T emulatie geactiveerd, reboot.
De drivers voor de TechnoTrend kaart zijn ook gewoon standaard BDA drivers, er zijn geen speciale MCEdrivers.
Wat het TT MCE tool doet is het creeren van een 'dummy-DVB-T' devicedriver aan de hand van de geinstalleerde standaard BDA driver.

Deze fake DVB-T driver kan ook gewoon gebruikt worden met bijvoorbeeld het programma ProgDVB (DVB-T MCE Mapper - UHF Channels)

TechnoTrend DVB-T emulator met ProgDVB (TT-budget C-1501)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/zkjous.gif
brtk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:53:
Maar nog steeds vind Vista MCE x64 geen enkel kanaal als ik conform je handleiding ga scannen op digitale terrestr. nog niet in kaart gebracht. Vervolgens kan ik dus ook de optie kanalen indelen niet kiezen.
Dat je kan kiezen voor de optie "Digitale terrestriele nog niet in kaart gebracht" betekent in ieder geval dat MediaCenter de DVB-C kaart ziet als (Fake)DVB-T tuner.
Waarschijnlijk staan de frequentielijsten voor de DVB-T emulatie nog niet correct ingesteld.

Wanneer het allemaal nog niet wil werken probeer het dan eerst eens met de bijgeleverde software of alternatieven zoals ProgDVB.
Informatie voor het instellen hiervoor is ook te vinden op het TechnoTrend NL Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Phorze schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:38:
Ik heb Acamd direct in de plugin folder geplaatst.
Het enige probleem wat ik nu heb is dat de HD zenders niet gedecodeerd kunnen worden. Ook niet als ik de PMT informatie in het tekstbestand bijvoeg.

Volgens mij ondersteund dvbviewer gewoon H264 dus ik snap het probleem niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn transponderlijst voor ziggo niet (geheel) klopt. Deze heb ik ergens uit dit draadje overgenomen:
Als je transponderlijst niet klopt, kun je het hele kanaal niet vinden lijkt me. Hij vindt het kanaal, hij weet hoe het heet, maar kan het niet decoderen. Daar zit 'm het probleem in. Wel raar. Bij mij doet ie het gewoon. Andere zenders doen het dus wel?

PMT lijst heb ik ooit mee getest, maar dat was geen succes. Bij mij staat dat nu weer uit. Ik kan morgen wel even kijken of ik mijn transponderlijst even online gooi. Kun je zien of het 'm daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
mphilipp schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:00:
[...]

Als je transponderlijst niet klopt, kun je het hele kanaal niet vinden lijkt me. Hij vindt het kanaal, hij weet hoe het heet, maar kan het niet decoderen. Daar zit 'm het probleem in. Wel raar. Bij mij doet ie het gewoon. Andere zenders doen het dus wel?

PMT lijst heb ik ooit mee getest, maar dat was geen succes. Bij mij staat dat nu weer uit. Ik kan morgen wel even kijken of ik mijn transponderlijst even online gooi. Kun je zien of het 'm daar in zit.
Kan het misschien met de camkey te maken hebben? hij wilde alleen de default key pakken, misschien dat hij daarom mijn subscription niet ziet? logisch ook want eurosportHD doet het wel, en die zit dacht ik standaard bij Z1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit is mijn transponderlist voor DVBviewer in het Ziggo (vml Casema) gebied
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel Ziggo
[DVB]
0=27
1=300000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=292000,3,6875
21=260000,3,6875
22=268000,3,6875
23=276000,3,6875
24=284000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875

Let er overigens op dat deze file in een hele vreemde directory staat. In program files\dvbviewer\transponders staan ook deze ini-files, maar (bij mij iig) gebruikt ie die niet. Deze staat bij mij in de program data\cmuv\dvbviewer\transponders\. (ik draai Vista). Weird, maar goed...na 5 doosjes Prozac was ik er ook achter...

En dit is mijn acamd.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[ACamd]
Only184=1

PatWait=2000
CatWait=2000
PmtWait=2000
TsWait=2000
KeyDelay=0
ResetProviderID=1
PremiumHack=0
EcmRetryWait=0
EcmRetryError=4
ReadPmtFile=0
DCWTweak=1
DecodeAll=0
DisableEcmCache=0
SplitECM=0

En tot slot mijn cardclient config die contact maakt met mijn cardserver (newcs)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#
# Comment lines can start with # or ;
#
# every client line starts with the client name, followed by some arguments:
# 'hostname' is the name of the server
# 'port'     is the port on the server
# 'emm'      is a flag to allow EMM transfers to the server
#            (0=disabled 1=enabled)
# 'caid'     (optional) caid on which this client should work
# 'mask'     (optional) mask for caid e.g. caid=1700 mask=FF00 would allow
#            anything between 1700 & 17FF.
#            Default is 1700 & FF00. If only caid is given mask is FFFF.
#            You may give multiple caid/mask values comma separated
#            (e.g. 1702,1722,0d0c/ff00).
# 'username' is the login username
# 'password' is the login password
#
#
newcamd:ip_adres_cardserver:poort_cardserver:1/0602/ffff:user:passwd:0102030405060708091011121314
newcamd:ip_adres_cardserver:poort_cardserver:1/0602/ffff:user:passwd:0102030405060708091011121314

Ik heb 2 cardreaders, vandaar 2 regels. Normale mensen hebben er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
mphilipp schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:26:
Dit is mijn transponderlist voor DVBviewer in het Ziggo (vml Casema) gebied
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel Ziggo
[DVB]
0=27
1=300000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=292000,3,6875
21=260000,3,6875
22=268000,3,6875
23=276000,3,6875
24=284000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875

Let er overigens op dat deze file in een hele vreemde directory staat. In program files\dvbviewer\transponders staan ook deze ini-files, maar (bij mij iig) gebruikt ie die niet. Deze staat bij mij in de program data\cmuv\dvbviewer\transponders\. (ik draai Vista). Weird, maar goed...na 5 doosjes Prozac was ik er ook achter...

En dit is mijn acamd.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[ACamd]
Only184=1

PatWait=2000
CatWait=2000
PmtWait=2000
TsWait=2000
KeyDelay=0
ResetProviderID=1
PremiumHack=0
EcmRetryWait=0
EcmRetryError=4
ReadPmtFile=0
DCWTweak=1
DecodeAll=0
DisableEcmCache=0
SplitECM=0

En tot slot mijn cardclient config die contact maakt met mijn cardserver (newcs)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#
# Comment lines can start with # or ;
#
# every client line starts with the client name, followed by some arguments:
# 'hostname' is the name of the server
# 'port'     is the port on the server
# 'emm'      is a flag to allow EMM transfers to the server
#            (0=disabled 1=enabled)
# 'caid'     (optional) caid on which this client should work
# 'mask'     (optional) mask for caid e.g. caid=1700 mask=FF00 would allow
#            anything between 1700 & 17FF.
#            Default is 1700 & FF00. If only caid is given mask is FFFF.
#            You may give multiple caid/mask values comma separated
#            (e.g. 1702,1722,0d0c/ff00).
# 'username' is the login username
# 'password' is the login password
#
#

Ik heb 2 cardreaders, vandaar 2 regels. Normale mensen hebben er 1.
Ok, dat komt aardig overeen, ik gebruik alleen cardclient.conf niet omdat ik de geintegreerde gebruik. Wat staat er in je smartcard.conf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Phorze schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:00:
[...]
Ok, dat komt aardig overeen, ik gebruik alleen cardclient.conf niet omdat ik de geintegreerde gebruik. Wat staat er in je smartcard.conf?
Tsja....die heb ik dan weer niet natuurlijk... ;)
Je zou even terug kunnen bladeren naar mijn newcs.xml want daar zit mijn smartcard in. Misschien kun je daar iets nuttigs uit halen.

[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 01-02-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
The_Doman schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:19:
[...]

De drivers voor de TechnoTrend kaart zijn ook gewoon standaard BDA drivers, er zijn geen speciale MCEdrivers.
Wat het TT MCE tool doet is het creeren van een 'dummy-DVB-T' devicedriver aan de hand van de geinstalleerde standaard BDA driver.

Deze fake DVB-T driver kan ook gewoon gebruikt worden met bijvoorbeeld het programma ProgDVB (DVB-T MCE Mapper - UHF Channels)

TechnoTrend DVB-T emulator met ProgDVB (TT-budget C-1501)
[afbeelding]

[...]

Dat je kan kiezen voor de optie "Digitale terrestriele nog niet in kaart gebracht" betekent in ieder geval dat MediaCenter de DVB-C kaart ziet als (Fake)DVB-T tuner.
Waarschijnlijk staan de frequentielijsten voor de DVB-T emulatie nog niet correct ingesteld.

Wanneer het allemaal nog niet wil werken probeer het dan eerst eens met de bijgeleverde software of alternatieven zoals ProgDVB.
Informatie voor het instellen hiervoor is ook te vinden op het TechnoTrend NL Forum
Ff geprobeerd met ProgDVB, deze vind helaas ook geen enkele zender. Ingesteld op DVB-T MCE Mapper - UHF Channels... wat doe ik toch verkeerd ? Heb al een splinternieuwe profi Coax cable neergelegd maar dat biedt ook geen oplossing. Wie kan me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
brtk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:46:
Ff geprobeerd met ProgDVB, deze vind helaas ook geen enkele zender. Ingesteld op DVB-T MCE Mapper - UHF Channels... wat doe ik toch verkeerd ? Heb al een splinternieuwe profi Coax cable neergelegd maar dat biedt ook geen oplossing. Wie kan me helpen ?
Ik neem aan dat je dan ook geen signaal indicatie krijgt (level/quality) met ProgDVB?

Wat je nog kan doen:

Probeer het eens zonder de TT-MCE tools.
Dus verwijder de DVB-T emulator en probeer het eens met alleen de standaard BDA driver en de meegeleverde TT software of ProgDVB.
Bijgewerkte frequentielijsten hiervoor staan ook op het TechnoTrend NL Forum
In ieder geval zou je bij het scannen van de juiste frequenties een indicatie van signaalontvangst moeten krijgen.

Mocht dat nog niets opleveren probeer dan de kaart eens in een ander PCI slot?

Anders begin ik toch meer aan een defect van de kaart te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
krijg wel een bijna vol signaal met progdvb en er worden ook wat radio en tv zenders gevonden. Maar lang niet alles en helaas werkt het ook nog niet in vista mce.. Als het niet met vista gaat werken baal ik echt stevig dan maar weer de pvr150 erin en terug naar analoog... Maar geef nog niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
brtk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:28:
krijg wel een bijna vol signaal met progdvb en er worden ook wat radio en tv zenders gevonden. Maar lang niet alles en helaas werkt het ook nog niet in vista mce.. Als het niet met vista gaat werken baal ik echt stevig dan maar weer de pvr150 erin en terug naar analoog... Maar geef nog niet op :)
Blijkbaar gebruik je dan toch niet de juiste frequentielijst voor je regio?
Heb je misschien een losse decoder staan om daarvan de juiste frequentiegegevens af te lezen?
Deze kun je dan direct ook invoeren in ProgDVB om te testen.
En dat vista mce komt wel, zorg er nu eerst voor dat je met ProgDVB en een correcte frequentielijst alle zenders kan vinden. :)

In ieder geval blijkt de kaart dus wel correct te functioneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The_Doman schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:38:
Blijkbaar gebruik je dan toch niet de juiste frequentielijst voor je regio?
Heb je misschien een losse decoder staan om daarvan de juiste frequentiegegevens af te lezen?
Deze kun je dan direct ook invoeren in ProgDVB om te testen.
En dat vista mce komt wel, zorg er nu eerst voor dat je met ProgDVB en een correcte frequentielijst alle zenders kan vinden.
Zijn probleem is dat er voor zijn kabelbedrijf (KBG) nog geen frequentie lijst is. Het wil nog niet lukken om de TechnoTrend C-1501 met BDA drivers aan de praat te krijgen met de Twinhan Transport Stream Capture tool zodat ik even zo'n frequentie lijst voor hem kan maken. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het installeren van die MCE DVB-T/DBA emulator toestanden, want de Twinhan Stream Capture tool is wel gewoon te gebruiken met andere merken DVB-C PCI kaarten en zelfs met de FireDTV/FloppyDTV Firewire DVB-C oplossingen als er normale BDA drivers zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
hey archie jij ook hier?we hadden al effe contact op sat4all.. Zit idd in kbg gebied.. Zal die lijst met freq van caiway algemeen wel niet kloppen voor hier.. Ik zal de technotrend emulator er eens afgooien en dan nog eens proberen om zon capture te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
brtk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:17:
hey archie jij ook hier?we hadden al effe contact op sat4all.. Zit idd in kbg gebied.. Zal die lijst met freq van caiway algemeen wel niet kloppen voor hier.. Ik zal de technotrend emulator er eens afgooien en dan nog eens proberen om zon capture te maken..
Ik zit overal en nergens moet je maar denken. ;)

Nee, de lijst van CAIw is niet te gebruiken, het netwerk ID (7524) van KBG komt daar namelijk niet in voor. De situatie van KBG is vergelijkbaar met die van Harderwijk. Het digitale TV signaal wordt wel door CAIw gemaakt, maar staat volledig los van het digitale TV signaal dat ze produceren voor het eigen gebied. Voor Harderwijk gelden dus ook andere frequenties en een wat aangepaste kanalenlijst. Als het echt niet wil lukken met die Twinhan tool, dan zou je de tip van The_Doman nog kunnen proberen door een aanbevolen ontvanger te gebruiken om de frequenties te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
heb hier nog een samsung dcb9401 decoder staan, maar kan helaas daarin nergens een lijst met frequenties vinden.. is het anders nog een idee om KBG te vragen om de frequenties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ArChie schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:07:
Zijn probleem is dat er voor zijn kabelbedrijf (KBG) nog geen frequentie lijst is.
Mja ik was in de veronderstelling dat hij ook in het CAIW-gebied zat. :?
ArChie schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:07:
Het wil nog niet lukken om de TechnoTrend C-1501 met BDA drivers aan de praat te krijgen met de Twinhan Transport Stream Capture tool zodat ik even zo'n frequentie lijst voor hem kan maken. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het installeren van die MCE DVB-T/DBA emulator toestanden, want de Twinhan Stream Capture tool is wel gewoon te gebruiken met andere merken DVB-C PCI kaarten en zelfs met de FireDTV/FloppyDTV Firewire DVB-C oplossingen als er normale BDA drivers zijn geïnstalleerd.
Zonder de TT MCE tools draait de TechnoTrend alleen met de 'standaard' BDA drivers.
Lastig natuurlijk dat het niet werkt met het Twinhan Stream Capture tool.
Misschien dat er een alternatief tool beschikbaar is waarmee een hele TS gecaptured kan worden?
Ik dacht dat het programma DVBDream deze functie ook had.

Dan maar een "blind search" proberen met ProgDVB? ( Symbol Rate 6900/ 64 QAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
brtk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:40:
heb hier nog een samsung dcb9401 decoder staan, maar kan helaas daarin nergens een lijst met frequenties vinden.. is het anders nog een idee om KBG te vragen om de frequenties ?
Een lijst met frequenties krijg je er niet vanzelf uit.
Je moet als het goed is per zender de frequentie gegevens kunnen opvragen.
Ik ken het type Samsung niet precies maar je zal wel meerdere keren op info moeten drukken of zoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Doman, KBG geeft het signaal weer door van CAIWAY, alleen dus waarschijnlijk op andere frequenties...

ik ga nog even dvbdream proberen en die blind search...

bedankt allemaal zover ik laat snel wat horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Dubbel.. :(

[ Voor 96% gewijzigd door The_Doman op 02-02-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
als ik met Dvbdream een scan doe op 308000 / 64qam / 6900 dan worden er 4 tv zenders gevonden en wat radio zenders... maar ik mis dus nog een heleboel zenders... hoe kan ik die tevoorschijn toveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
brtk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:11:
als ik met Dvbdream een scan doe op 308000 / 64qam / 6900 dan worden er 4 tv zenders gevonden en wat radio zenders... maar ik mis dus nog een heleboel zenders... hoe kan ik die tevoorschijn toveren ?
Had je ondertussen nog eens die Twinhan tool geprobeerd nadat je die DVB-T emulator had verwijderd en alleen de "normale" BDA drivers had geïnstalleerd? Dat is echt de meest handige methode om een Transport Stream capture file te krijgen waarmee dan een frequentielijst gemaakt kan worden voor KBG. Zoals je namelijk nu zelf al een paar keer met wat andere programma's hebt ondervonden is die 308 MHz frequentie maar één van de frequenties waarop een Transport Stream wordt doorgegeven met daarin 4 TV kanalen. Er is dus een signaal op 308000/QAM64/6900. Nu nog een volledige capture file zien te maken van die Transport Stream op de 308 MHz zodat ik mijn tooltje de lijst kan laten produceren. The_Doman dacht dat DVBdream misschien ook een mogelijkheid had om een capture file te maken van de complete Transport Stream waarop is afgestemd. Even zoeken in de menu's of daarvoor een optie aanwezig is.

Pas als je een frequentielijst hebt kan je beginnen aan stap twee wat het configureren van het te gebruiken DVB programma is met al die gevonden frequenties zodat dat programma die frequenties kan gaan scannen op de aanwezigheid van kanalen. Het heeft niet veel zin om maar programma's te blijven proberen in de hoop dat ze wel alles weten te scannen, want dat gaat toch niet werken door de afwijkende manier waarop de Irdeto kabelbedrijven de frequentie informatie in het signaal meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Helaas krijg ik de Twinhan tool niet aan de praat, deze blijft FAILED! geven bij het tunen van de transponder. Ik heb de DVB-T emulator dan wel eerst ge-disabled en ook al eens gedeinstalleerd.

Wat ik inmiddels wel heb is een excel file met daarin de frequenties van KBG voor gebied 7524, heb deze opgevraagd bij dat bedrijf.

http://www.brtk.nl/files/DTV_platform_KBG.xls

Hoe kan ik nu deze gegevens gaan gebruiken om de zenders in Vista MCE aan de praat te krijgen ?

Mijn dank is weer groot :)

[ Voor 10% gewijzigd door brtk op 02-02-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
brtk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:30:
Helaas krijg ik de Twinhan tool niet aan de praat, deze blijft FAILED! geven bij het tunen van de transponder. Ik heb de DVB-T emulator dan wel eerst ge-disabled en ook al eens gedeinstalleerd.
Klopt, ook met de laatste drivers werkt dat tool hier ook niet bij mij.
brtk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:30:
Wat ik inmiddels wel heb is een excel file met daarin de frequenties van KBG voor gebied 7524, heb deze opgevraagd bij dat bedrijf.

http://www.brtk.nl/files/DTV_platform_KBG.xls

Hoe kan ik nu deze gegevens gaan gebruiken om de zenders in Vista MCE aan de praat te krijgen ?
Oh dat is netjes van dat kabelbedrijf. :)
Probeer nu eerst even of je met deze gegevens inderdaad alle zenders kan vinden door deze frequenties handmatig in te voeren en dan te scannen in ProgDVB/DVBDream.
Als deze gegevens inderdaad overeenkomen dan kunnen deze frequenties ingevoerd worden in een frequentiebestand voor de TT DVB-T emulator.

Dat zou er dan zo uit komen te zien: (opslaan als KBG.tpc)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
# use '#' for comments at beginning of line
# values in one line must seperated by ', '
#
# 1. Value Frequency  given in Hz
# 2. Value Symbolrate given in kSym/s
# 3. Value Modulation given as 16QAM, 32QAM, 64QAM, 80QAM, 96QAM, 112QAM,
#                              128QAM, 160QAM, 192QAM, 224QAM, 256QAM, 320QAM,
#                              384QAM, 448QAM, 512QAM, 640QAM, 768QAM, 896QAM,
#                              1024QAM, QPSK, BPSK, OQPSK, 8VSB, 16VSB
#
# TT MC-Tools DVB-T Emulator
# KBG QAM64 02/02/2009
#
308000000, 6900, 64QAM
316000000, 6900, 64QAM
324000000, 6900, 64QAM
332000000, 6900, 64QAM
340000000, 6900, 64QAM
348000000, 6900, 64QAM
356000000, 6900, 64QAM
364000000, 6900, 64QAM
372000000, 6900, 64QAM
380000000, 6900, 64QAM
388000000, 6900, 64QAM
396000000, 6900, 64QAM
404000000, 6900, 64QAM
412000000, 6900, 64QAM
420000000, 6900, 64QAM
428000000, 6900, 64QAM
436000000, 6900, 64QAM
444000000, 6900, 64QAM
452000000, 6900, 64QAM
708000000, 6900, 64QAM
732000000, 6900, 64QAM
772000000, 6900, 64QAM
780000000, 6900, 64QAM
788000000, 6900, 64QAM
804000000, 6900, 64QAM
812000000, 6900, 64QAM
828000000, 6900, 64QAM
836000000, 6900, 64QAM
852000000, 6900, 64QAM
860000000, 6900, 64QAM
#
# eof

Edit: fout verbeterd in de KBG.tpc lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Misschien kan dit nog uitkomst bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
nou het lijkt te gaan lukken, met ProgDVB heb ik alle frequenties gescand van zenders die ik wil hebben, en die worden dan ook gevonden. ziet er goed uit dus.

Doman, ik ga het bestand van jou inladen in de DVB-T emulator, hartelijk dank daarvoor. En dan maar duimen dat het ook gaat werken in Vista MCE. Laat ik zsm even weten ! thanks iedereen zover !

[ Voor 5% gewijzigd door brtk op 02-02-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ArChie schreef op maandag 02 februari 2009 @ 07:18:
The_Doman dacht dat DVBdream misschien ook een mogelijkheid had om een capture file te maken van de complete Transport Stream waarop is afgestemd. Even zoeken in de menu's of daarvoor een optie aanwezig is.
Ik heb dit nog even getest en dit lijkt goed te werken. :)

Je moet dan eerst een zender kiezen uit de gewenste frequentie, daarna kan je met de module "Stream Recorder" de hele transport stream opslaan.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/14vqvck.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
brtk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:50:
Doman, ik ga het bestand van jou inladen in de DVB-T emulator, hartelijk dank daarvoor. En dan maar duimen dat het ook gaat werken in Vista MCE. Laat ik zsm even weten ! thanks iedereen zover !
Opgelet, de eerste KBG.tpc lijst die ik had gepost was niet correct. :X
Met de verbeterde KBG.tpc lijst zou het nu wel moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 02-02-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
The_Doman schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:55:
[...]

Opgelet, de eerste KBG.tpc lijst die ik had gepost was niet correct. :X
Met de verbeterde KBG.tpc lijst zou het nu wel moeten werken.
lol :D ik werd al bijna helemaal gek want het werkte niet in Vista MCE :D

ga nu nog een keer proberen thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen, hier een vergelijkbaar iets.

Ik heb een TechnoTrend C-1500 gekregen (eigenlijk 2, maar eerst eens eentje proberen), en probeer deze nu onder XP MCE aan de praat te krijgen. Dit lukt nog niet erg. In ProgDVB kan ik zonder gebruik van de DBV-T emulator zenders vinden (niet via Blind search, maar wel via Scan Transponder). Ook MET emulator kan ik in ProgDVB zenders vinden.
Echter via XP MCE geen succes, hij scant wel maar vindt helemaal niets.

Iemand enig idee? Gezien het via ProgDVB wel werkt lijkt mijn emulator-config in orde. Ik heb al een beetje met oude/nieuwe drivers zitten vogelen, hielp niet.

Het beeld in ProgDVB is goed, al is het geluid out-of-sync. De Quality-balk is helemaal vol, de Level-balk voor zo'n 75%.

edit: provider is CAIW, ik heb dus geen smartcard nodig. Via m'n meegeleverde decoder werkt alles prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:38:
Echter via XP MCE geen succes, hij scant wel maar vindt helemaal niets.
Heb je het onderstaande ook geprobeerd zoals in mijn handleiding was te lezen?
Bij het zoeken van de kanalen zullen waarschijnlijk geen of lang niet alle beschikbare TV-zenders worden aangegeven, dit is normaal.
In mijn geval (Ziggo/Multikabel) wordt in de eerste instantie alleen het zenderoverzicht gevonden.
Wanneer het zoeken beeindigd is kies dan de functie Kanalen Bewerken.
Als het goed is staan daar wel alle gevonden zenders en kunnen de gewenste zenders geactiveerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 02-02-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard :)

Sorry, vergeten te vermelden dat ik jouw hele walkthrough heb doorlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
nou, eindelijk resultaat, mede dankzij TheDoman en Archie !

239 kanalen ! :)

Nu nog even sorteren en de gecodeerde eruit gooien...

jammer dat dat niet werkt via Remote Desktop :)

update vanavond !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Adonis, heb je al de DVB-T emulator ingesteld en dan vervolgens de CAIWAY.tpc frequenties erin vastgezet ? En dan daarna scannen met MCE op Digitale Terrestriele nog niet in kaart gebracht ?

http://www.technotrend.tv...hp?topic=39.msg173#msg173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, dat heb ik al 10 keer geprobeerd.

Ik laat nu alleen de frequentie 538 MHz corresponderen met een UHF-frequentie in de emulator (op 538 zitten NL1, 2, 3 dus daar moet ie zeker wat vinden). Een scan in ProgDVB levert inderdaad die zenders op.
In MCE echter nog niet.

edit: inmiddels kan ik in ProgDVB via provider "MCE Mapper - UHF frequencies" netjes alle zenders vinden. Ook de berg kanalen die ik niet zonder smartcard kan ontvangen. Weer een stapje dichter bij.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
hmmm crap.... wat kan dat nu weer zijn ?

ik zoek nog met je mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:16:
Ik laat nu alleen de frequentie 538 MHz corresponderen met een UHF-frequentie in de emulator (op 538 zitten NL1, 2, 3 dus daar moet ie zeker wat vinden). Een scan in ProgDVB levert inderdaad die zenders op.
In MCE echter nog niet.
Welke versie van XP MCE draai je precies?

Bij de TT MC-Tools release notes wordt nog wel aangegeven dat Windows XP MCE 2005 met Update Rollup 2 en .NET Framework 2 nodig is.
Ik weet niet in hoeverre dit van belang is voor het correct functioneren van MCE met de DVB-C/DVB-T emulatie.
Zelf heb ik het hier in ieder geval succesvol getest met deze (Engelse) versie van XP MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm, XP 2005, Nederlands, maar geen Rollup 2. Die heb ik deze keer bewust niet laten installeren i.v.m. trubbels met m'n analoge kaart.
Een clean install is een optie, liever niet natuurlijk maar als het vanavond nog niet werkt ga ik dat eens proberen.

Simpel gezegd (volgens mij) ligt het probleem inderdaad in MCE, aangezien ProgDVB werkt als een zonnetje.
Misschien "zoekt" MCE niet op de juiste DVB-T frequenties, en kan ie daarom niks vinden? Ik heb wel eens zitten kloten met de MCETuningOverrides.xml, misschien zit daar het probleem. Heb die file inmiddels weer in originele staat hersteld, en hij is nu aan het scannen.

EDIT: noop, heeft ook niet geholpen. Heb het installatie-pakket alvast maar weer even opgezocht :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
ik vrees dat je zal moeten herinstalleren met de RollUp dan ja... of gelijk maar Vista erop misschien ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brtk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:46:
ik vrees dat je zal moeten herinstalleren met de RollUp dan ja... of gelijk maar Vista erop misschien ? :)
Jij kent duidelijk mijn system-specs niet :D

Bovendien moet ik dan eerst weer Vista gaan aanschaffen, dus ik laat het liever even bij XP. Ik probeer nu de Rollup2 te installeren, maar dat leidt weer tot vreemde errors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:02:
[...]

Jij kent duidelijk mijn system-specs niet :D
eh, nee idd :) zijn die zo " dramatisch " dan ? Heb overigens jaren genoten van XP MCE daar is niets mis mee.

De Rollup errors : misschien eerst even checken of je alle Windows Updates erop hebt staan, met de .NET shit enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NET staat er volgens mij allemaal op. Ik heb van microsoft.com de Rollup2 voor XP MCE 2005 gedownload. De versie die ik heb is 2005, maar als ik de rollup wil installeren krijg ik de melding "deze update is alleen voor Windows XP Media Center Edition 2005". Dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
hmmmzz...

misschien heb je hier wat aan : http://mymce.wordpress.co...-install-update-rollup-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank! Het probleem zat hem in .net framework 1.1 sp1, die was kennelijk niet goed geinstalleerd (stond wel in de lijst). Hij is nu de Rollup2 aan het installeren, dus als het meezit kan ik over een minuut of 10 weer scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
ik duim met je mee ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waarom pijnigen jullie jezelf zo met dat gare Vista/XP MCE? Ik hoor hier eigenlijk niets anders dat problemen en ellende met DVB-C. DVBviewer had ik binnen 10 minuten aan de praat. En wat de looks betreft: wie dat zegt, heeft er niet serieus naar gekeken. Ik heb een skin gedownload die er prima uitziet en ook vanaf de andere kant van de kamer zichtbaar is. Ik heb geen HTPC ingericht om met een leesbril te bedienen natuurlijk.

Zie hier voor GUI skins, en hier voor OSD skins. Ik heb zelf deze.
DVBviewer is ook nog als mediacenter te gebruiken, maar dat doe ik zelf niet. Ik ben nog geen enkel mediacenter tegen gekomen die aan mijn eisen voldoet. Als ze flexibel genoeg zijn, is het weer een crime om op te zetten (Media Portal) en als het lekker simpel is, doet ie niet wat ik wil (MS). XBMC ziet er voorlopig wel veelbelovend uit, maar die doet geen TV (wat op zich wel verholpen kan worden).

Evengoed: ik ben erg tevreden met DVBviewer. Je kunt MCE toch wel instrueren om een ander progsel te gebruiken voor TV? Scheelt een hoop ellende met bogus drivers en weet ik wat voor shit je er allemaal voor moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
ik ben juist erg tevreden met Vista/XP MCE. Opnemen en afspelen ging voorheen prima (analoog met PVR150MCE). MediaPortal wel eens geprobeerd maar inderdaad veel te lastig om allemaal in te stellen. Wil graag maar 1 omgeving gebruiken waar ik alles mee kan wat ik wil, dus opnemen/afspelen tv programma's en Movie collection beheren/afspelen.

DVBViewer werkt inderdaad goed maar ik blijf toch liever bij mn Vista MCE, die nu goed lijkt te werken met digitale TV. En de WAF is ook belangrijk in deze he :) anders ligt het hele zaakje zo weer buiten vrees ik en is het back to the Samsung Decoder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

brtk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:43:
En de WAF is ook belangrijk in deze he :) anders ligt het hele zaakje zo weer buiten vrees ik en is het back to the Samsung Decoder :D
Ja...die WAF heb ik ook vaker gehoord. Absoluut niet mee eens. Als iemand moeite heeft met DVBviewer, lukt surfen naar google.com ook niet ben ik bang.

Bij mij moet niemand met die shit aankomen. Ik heb vrouwen over de vloer gehad die geen enkele moeite hadden met mijn dreamboxen. En bij mijn broer thuis is zijn vrouw degene die de Pronto programmeerde.
Misschien moeten jullie vrouwen eens als mensen benaderen, niet als hulpeloze wezens. Als je een magentron kunt bedienen, mag een simpel pc programma geen enkel probleem zijn. Als het 'verzet' (want iets anders kan ik het niet noemen) blijft aanhouden, is er iets anders aan de hand. Misschien maak je het teveel een IT feestje, en wil zij het niet omdat ze er niets over te zeggen heeft. Vrouwen zijn niet dommer of slimmer dan mannen.

[ Voor 44% gewijzigd door mphilipp op 02-02-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie het niet erg vinden probeer ik gewoon m'n problemen hier op te lossen.. Inmiddels is Rollup2 geinstalleerd, helaas wordt nu de tunerkaart niet meer herkend. Welke driver ik ook probeer.

Bovendien ver*&(t Rollup2 m'n beeld, mijn videokaart is er niet zo blij mee (nu weet ik weer waarom ik voorheen geen Rollup2 geinstalleerd had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
mphilipp schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:36:
Waarom pijnigen jullie jezelf zo met dat gare Vista/XP MCE? Ik hoor hier eigenlijk niets anders dat problemen en ellende met DVB-C. DVBviewer had ik binnen 10 minuten aan de praat. En wat de looks betreft: wie dat zegt, heeft er niet serieus naar gekeken. Ik heb een skin gedownload die er prima uitziet en ook vanaf de andere kant van de kamer zichtbaar is. Ik heb geen HTPC ingericht om met een leesbril te bedienen natuurlijk.
Smaken en ervaringen verschillen...

Zelf ben ik al jaren een zeer tevreden gebruiker van 2 DVB-C (FloppyDTV) kaarten op een MCE 2005 systeem. De installatie van deze DVB-C tuners is erg recht-toe-recht aan en als je de handleiding volgt dan kan er eigenlijk niets mis gaan. Verder doet MCE alles wat ik in een HTPC zoek; TV, TV-Gids, Radio, Muziek, foto's en videos/dvd's van een netwerk share etc...

Wat betreft DVBViewer zijn mijn ervaringen toch iets anders.
Ik heb sinds vorige week een TechnoTrend CT-3650 CI tot mijn beschikking om deze te testen op Windows 7.
Aangezien de TT-MCE tools niet werken op Windows 7 ben ik afgelopen weekend bezig geweest deze tuner aan de praat te krijgen middels DVBViewer en DVBSBridge for DVBViewer. Dit viel nog niet mee. Het is dat ik deze thread regelmatig lees en ondertussen iets (de basis) weet van transponders e.d., want anders kom je er gewoon niet uit. Overigens heb ik het nog steeds niet geheel werkend. Ik mist RTL 8 nog. Enig idee welke frequentie ik nog toe moet voegen aan mijn transponder ini file (ziggo abbo in voormalig tv home gebied, regio tilburg)?

De "geskinde" DVBViewer oplossing ziet er overigens wel goed uit al is het m.i. geen alternatief voor een huiskamer HTPC. Wel leuk om TV te kijken op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:21:
[...]

Ja...die WAF heb ik ook vaker gehoord. Absoluut niet mee eens. Als iemand moeite heeft met DVBviewer, lukt surfen naar google.com ook niet ben ik bang.
Het gebruik van het één (DVBviewer en/of MCE) heeft erg weinig met het andere van doen is mijn persoonlijke mening. Mijn vrouw kan redelijk goed met ons media_center overweg terwijl ze werkelijk nog nooit een Google (of andere internet) pagina geopend heeft in haar hele leven.
Hoewel ik ook een licentie bezit van DVBViewer heb ook ik de voorkeur van VistaMC. Als dit enkel met de nodige problemen zou gaan dan was ik allang van het gebruik afgestapt maar er is tot op dit moment totaal geen aanleiding toe.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 02-02-2009 17:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
brtk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:02:
nou, eindelijk resultaat, mede dankzij TheDoman en Archie !
Mooi dat het nu werkt, maar zou je met de aanwijzing van The_Doman toch nog voor mij proberen om een Transport Stream capture file van 150 MB willen maken met behulp van het DVBdream programma? Ik gebruik die capture bestanden namelijk om mijn DVB Service Information parser tooltje te testen. Daarbij kan het geen kwaad om bestanden te hebben van zoveel mogelijk verschillende kabelbedrijven omdat er geen twee kabelbedrijven zijn die exact hetzelfde DVB signaal doorgeven. KBG ontbreekt nog in mijn verzameling, dus zou je mij een groot plezier doen als je het toch nog even wil proberen met DVBdream. Dan weet ik ook meteen of DVBdream in de toekomst te gebruiken is door mensen met een TechnoTrend DVB-C ontvanger i.p.v. de Twinhan Transport Stream capture tool. Als het je lukt om een capture file te maken, dan graag uploaden naar www.rapidshare.com en mij even een linkje geven naar het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RAPWare schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:30:
[...]
Wat betreft DVBViewer zijn mijn ervaringen toch iets anders.
Ik heb sinds vorige week een TechnoTrend CT-3650 CI tot mijn beschikking om deze te testen op Windows 7.
Aangezien de TT-MCE tools niet werken op Windows 7 ben ik afgelopen weekend bezig geweest deze tuner aan de praat te krijgen middels DVBViewer en DVBSBridge for DVBViewer. Dit viel nog niet mee.
Sorry, maar dat is DVBviewer samen met wat software die door anderen gemaakt is. Je kunt daar DVBviewer niet op afrekenen. Bij mij werkte het in een poep en een scheet. Ik werk zelf niet met MCE, maar ik lees hier een hoop gedoe, vandaar mijn opmerking. MCE is niet geschikt voor DVB-C zonder allerlei kunstgrepen. Het kán best werken, daar ben ik van overtuigd, maar waarom niet gewoon een oplossing die out-of-the box werkt?

En idd meningen en ervaringen wisselen. Ik heb de indruk dat de 'weerstand' tegen DVBviewer voor een groot gedeelte is gebasseerd op plaatjes kijken en een voorkeur voor MCE. Maar ik kan er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:33:
[...]
Het gebruik van het één (DVBviewer en/of MCE) heeft erg weinig met het andere van doen is mijn persoonlijke mening.
Heb je ooit van beeldspraak gehoord? Is mijn opmerking werkelijk zo ingewikkeld of wil je 'm niet snappen?

Sorry, maar dit is één van mijn ergernissen op tweakers: mensen die alles letterlijk nemen en er nog over gaan zeiken ook, terwijl het toch duidelijk is wat er bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
mphilipp schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:23:
[...]Sorry, maar dat is DVBviewer samen met wat software die door anderen gemaakt is. Je kunt daar DVBviewer niet op afrekenen.
De problemen die ik ondervond en ondervind (DVBViewer crashes, geen kanalen kunnen vinden, handmatig transponder ini files in elkaar moeten knutselen, geen RTL 8 kunnen vinden) zijn wel degelijk (gedeeltelijk) DVBViewer aan te rekenen. Deze problemen deden (en doen) zich allemaal voor, voordat ik überhaupt met DVBSBridge aan de gang ben gegaan.

Overigens heb ik zojuist RTL 8 gevonden door in
- in mijn FloppyDTV based Media Center te kijken naar de frequentie (MCE vind hem namelijk wel in 1 keer)
- Deze frequentie op te zoeken in de registry file die bij de FloppyDTV bijgeleverd en geïnstalleerd wordt
- De bijbehorende transponder frequentie in de DVBViewer Transponder ini file erbij te zetten
MCE is niet geschikt voor DVB-C zonder allerlei kunstgrepen
De enige "kunstgreep" is dat Digital-Everywhere ervoor heeft moeten kiezen hun driver zich voor te laten doen als een DVB-T driver. Als gebruiker van de hardware merk je hier vrijwel niets van. Het enige dat je als gebruiker van de FloppyDTV moet doen is bij de installatie in MCE het selectieveld "antenne" selecteren ipv "cable". Dit staat overigens beschreven in de bijgeleverde handleiding.
maar waarom niet gewoon een oplossing die out-of-the box werkt?
Vandaar mijn opmerking over dat ervaringen kunnen verschillen.
Mijn ervaring met DVBViewer, Media Portal, MP TV Server, Sage TV en MCE is juist dat MCE de enige oplossing is die direct out-of-the-box werkt. Geen geneuzel met configuratiebestanden, xmltv, transponder lists etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:26:
[...]

Heb je ooit van beeldspraak gehoord? Is mijn opmerking werkelijk zo ingewikkeld of wil je 'm niet snappen?

Sorry, maar dit is één van mijn ergernissen op tweakers: mensen die alles letterlijk nemen en er nog over gaan zeiken ook, terwijl het toch duidelijk is wat er bedoeld wordt.
Als het niet mogelijk voor je is om fatsoenlijk te reageren doe het dan niet!

Back -=ontopic=-

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 02-02-2009 21:15 . Reden: 3 keer zuchten en tot 10 tellen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
he mensen rustig aan het gaat hier maar over mediacenters en dvb-c hoor... tis geen oorlog :D :P

ARchie ik ga proberen zon stream capture te maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

mphilipp schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:21:
[...]

Bij mij moet niemand met die shit aankomen. Ik heb vrouwen over de vloer gehad die geen enkele moeite hadden met mijn dreamboxen. En bij mijn broer thuis is zijn vrouw degene die de Pronto programmeerde.
Misschien moeten jullie vrouwen eens als mensen benaderen, niet als hulpeloze wezens. Als je een magentron kunt bedienen, mag een simpel pc programma geen enkel probleem zijn. Als het 'verzet' (want iets anders kan ik het niet noemen) blijft aanhouden, is er iets anders aan de hand. Misschien maak je het teveel een IT feestje, en wil zij het niet omdat ze er niets over te zeggen heeft. Vrouwen zijn niet dommer of slimmer dan mannen.
Nog heel ff off-topic dan... :-) WAF heeft niets te maken met het feit dat vrouwen slimmer of dommer zijn dan mannen, maar wel dat hun interesses veelal op andere vlakken liggen. In het kort gezegd komt het er bij ons thuis bijvoorbeeld op neer dat een mediacenter altijd, goed en gemakkelijk moet werken (toetsenbord en muis zijn bv. uit den boze voor een "videorecorder"). Windows media center slaagt daar vrij goed in terwijl de hoeveelheid werk die je erin moet steken minimaal is en dus de beschikbaarheid van het systeem groot.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.