• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
Anoniem: 197066 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:45:
[...]

daarbij komt wel, dat (voor zover ik kan zien) starcraft 2 en diablo dezelfde engine gebruiken. Het ontwikkelen van een engine kost ook tijd, die nu gerekend word tot starcraft 2 productie tijd. Het aanpassen van een engine voor een ander genre kost veel minder tijd (besturing, graphische effecten etc dienen aangepast te worden, maar de netcode, geluidsysteem,physics, filesystem, en alles wat er nog meer onder de motorkap zit etc) kan worden gebruikt. (mits slim modulair geprogrammeerd, maar dat vertrouw ik Blizzard wel toe), wat de ontwikkeltijd voor diablo 2 vrij snel bezig laat gaan met content en balancing.
Men heeft ook al eens gezegd dat Diablo 3 qua techniek al pracktisch klaar is, en dat het werk hem nu nog vooral zit in het uitwerken van de lore, quests, classes enzovoorts. Voornamelijk content nog dus :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Sluit me aan bij Bensel en Morax.
Kleine aanpassingen aan de engine zullen ze nog wel doen maar ze zijn allang op dit punt dat ze allang met de content bezig zijn. Zie ook de updates van xx weken terug dat ze met A2 begonnen waren en A1 voor ongeveer de helft af was. Dat maak je niet als de engine niet eens af is, heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Het meeste tijd zal nog wel in balancing komen te zitten, al geloof ik wel dat het minder intensief is dan bij SC2 (RTS).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Anoniem: 197066

psychoclown schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:57:
Sluit me aan bij Bensel en Morax.
Kleine aanpassingen aan de engine zullen ze nog wel doen maar ze zijn allang op dit punt dat ze allang met de content bezig zijn. Zie ook de updates van xx weken terug dat ze met A2 begonnen waren en A1 voor ongeveer de helft af was. Dat maak je niet als de engine niet eens af is, heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Het meeste tijd zal nog wel in balancing komen te zitten, al geloof ik wel dat het minder intensief is dan bij SC2 (RTS).
de balancing bij starcraft 2 moet vooral zo erg goed worden vanwege de reputatie van starcraft 1 als een toernooi spel. Dat willen ze natuurlijk behouden, en daarom zijn ze enorm in de weer om de balans, ondanks de verschillende zijden, zo goed mogelijk te houden. Bij een RPG als Diablo is balance wel belangrijk, maar hoeft het niet zo enorm verfijnd te worden als in starcraft 2. Zolang de personages ruwweg aan elkaar gewaagd zijn qua damage output en specials, en de abilities bug en exploit vrij zijn, is het al vrij snel goed. Zolang er maar een hoop viable builds zijn, zonder dat er 1tje er bovenuit steekt, is het mij al goed.

maar zoals Blizzard zelf al heeft gezegd: ze kunnen nog zo alles berekenen, spelers verzinnen toch elke keer wat aparts, wat tot hele vreemde resultaten kan leiden. En dat is natuurlijk ook wel weer wat van de charme van zo'n spel

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 19:46
SpoTs schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:37:
[...]

Hmm, wat ik wel een mindere opmerking vond trouwens, is dat Starcraft 2 al 2 jaar geleden is aangekondigd, en nu pas de beta phase actief is.. aka.. Diablo gaat waarschijnlijk 2011 worden.. :(
Yup :( , terwijl ze bij de vorige show zeiden dat ze voortaan games 1 tot 1.5 jaar voor release aankondigen. Denk dat hij 2-3 jaar bedoelde :X . Dat stuk over de skill tree's klinkt trouwens erg gaaf, ben benieuwd.
DeepSeven schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:39:
[...]

Yup :( , terwijl ze bij de vorige show zeiden dat ze voortaan games 1 tot 1.5 jaar voor release aankondigen. Denk dat hij 2-3 jaar bedoelde :X . Dat stuk over de skill tree's klinkt trouwens erg gaaf, ben benieuwd.
Ik kan me niet herinneren dat dat gezegd is. Wat ik wel weet is dat ze gezegd hebben elk jaar een game/expansion uit te willen brengen ook voor Diablo 3.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 15:10
psychoclown schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:57:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat dat gezegd is. Wat ik wel weet is dat ze gezegd hebben elk jaar een game/expansion uit te willen brengen ook voor Diablo 3.
Its done when its done ;).

Ik ben neit zo voor de jaarlijkse updates/expensions gelukkig haalt blizzard dat nooit omdat deze vaak toch iets meer ontwikkeltijd kosten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Kevinp schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:01:
[...]

Its done when its done ;).

Ik ben neit zo voor de jaarlijkse updates/expensions gelukkig haalt blizzard dat nooit omdat deze vaak toch iets meer ontwikkeltijd kosten.
Dat sowieso maar dat wisten we al :)

Toch doen ze dat al, kijk maar naar WoW die heeft nu al 2 expansions in 2 jaar gekregen.
Voor Diablo 3 is al bevestigd dat ze minstens 1-2 expansions uit willen brengen.

• Morax
psychoclown schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:11:
[...]

Dat sowieso maar dat wisten we al :)

Toch doen ze dat al, kijk maar naar WoW die heeft nu al 2 expansions in 2 jaar gekregen.
Voor Diablo 3 is al bevestigd dat ze minstens 1-2 expansions uit willen brengen.
WoW is niet helemaal eerlijk. Over de eerste uitbreiding hebben ze net geen 2 jaar gedaan en is begin 2007 uitgekomen. De nieuwste uitbreiding is uitgekomen september 2008, daar hebben ze dus uiteindelijk zo'n 1,75 jaar aan kunnen werken.
En ik moet zeggen dat ik dit jaar geen nieuwe uitbreiding meer zie komen...

since blizzard "samengegaan" is met activision, vertrouw ik de boel allemaal niet zo meer, ik ruik toch een sterke dwang van activision om de blizzard franchises uit te melken

SC2 in 3 delen, dokken voor Bnet (dat komt er echt wel, ik gok dat je niet hoeft te dokken om oudere games te kunnen spelen, maar bijvoorbeeld dat je ipv een WoW abo neemt, dat je een Bnet abo neemt, die iets duurder is, maar waarmee je WoW EN D3 online mee kan spelen)

ik ruik gewoon de invloed van activision

verder over die skills... ik weet niet, juist met synergies werden er toh bepaalde beperkingen opgelegd die het leuk maken het te spelen, zonder synergies, zoals je hierboven hebt gelezen, krijg je toch dat enorm veel mensen de "makkelijke" weg kiezen, dus de beste skill van tier1 en de beste skill van tier 2 enz

Dungeon Siege 2 had bijvoorbeeld ook mooie synergie skilltrees, al gaven die net wat teweinig vrijheid

komt er op neer dat het allemaal aankomt op balance, hoeveel beter is skill1 in tier1 ten opzichte van skill2 van tier1
Morax schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:31:
[...]

WoW is niet helemaal eerlijk. Over de eerste uitbreiding hebben ze net geen 2 jaar gedaan en is begin 2007 uitgekomen. De nieuwste uitbreiding is uitgekomen september 2008, daar hebben ze dus uiteindelijk zo'n 1,75 jaar aan kunnen werken.
ze hebben toch gezegd dat ze minstens 1 game/uitbreiding per jaar willen uitbrengen, dus dit jaar D3 d:)b volgend jaar WoW expansion, jaar erop SC2, en tussendoor zullen ze nog wel een expansion voor D3 uitbrengen, hopelijk nog een DLC daar tussenin

• Morax
Dalyxia schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:37:
[...]

ze hebben toch gezegd dat ze minstens 1 game/uitbreiding per jaar willen uitbrengen, dus dit jaar D3 d:)b volgend jaar WoW expansion, jaar erop SC2, en tussendoor zullen ze nog wel een expansion voor D3 uitbrengen, hopelijk nog een DLC daar tussenin
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Blizzards streven was om voor WoW 1 uitbreiding per jaar uit te brengen, maar het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb en dat ze 1 spel of uitbreiding per jaar bedoelden (klinkt aannemelijker)

Overigens, als er dit jaar een game uit gaat komen, vrees ik toch voor je dat dat StarCraft II gaat zijn, en niet Diablo 3 ;)

Morax schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:31:
[...]

Ok maar je begrijpt me punt (zie quote hieronder).
Dalyxia schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:34:
..knip..

verder over die skills... ik weet niet, juist met synergies werden er toh bepaalde beperkingen opgelegd die het leuk maken het te spelen, zonder synergies, zoals je hierboven hebt gelezen, krijg je toch dat enorm veel mensen de "makkelijke" weg kiezen, dus de beste skill van tier1 en de beste skill van tier 2 enz

Dungeon Siege 2 had bijvoorbeeld ook mooie synergie skilltrees, al gaven die net wat teweinig vrijheid

komt er op neer dat het allemaal aankomt op balance, hoeveel beter is skill1 in tier1 ten opzichte van skill2 van tier1
Ja precies zoals ik eerder al zei.
De kracht van deze oplossing zie ik heel helder maar ze moeten de tier skills onderling ook erg goed moeten balancen. Anders zal je inderdaad door ons geschetste situatie krijgen.
Morax schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:51:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Blizzards streven was om voor WoW 1 uitbreiding per jaar uit te brengen, maar het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb en dat ze 1 spel of uitbreiding per jaar bedoelden (klinkt aannemelijker)

Overigens, als er dit jaar een game uit gaat komen, vrees ik toch voor je dat dat StarCraft II gaat zijn, en niet Diablo 3 ;)
Zelf heb ik op dit moment even geen tijd maar anders moet je het even opzoeken in de TS bij de updates dat staat er wel ergens tussen als het goed is.

Dat denk ik ook wel, D3 geef ik in 2010 wel een grote kans moet ik zeggen en dat is niet alleen wat ik hoop ;)

5 mei 2010 *O*

*spring mee op de hype-train die elke keer weer begint als men releasedates wilt weten.
Kortom, it's done when it's done. Bliz gaat niets releasen zonder het 100x te hebben gechecked etc. Dan kan activision hoog of laag springen, zij hebben een naam hoog te houden, daar heeft activision maar rekening mee te houden.

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-03 16:23
Altijd beter dan een onafgemaakte game releasen die amper uit de beta is :)
Adramalech schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:17:
Altijd beter dan een onafgemaakte game releasen die amper uit de beta is :)
Yep zeker maar sowieso schotelt Blizzard altijd zeer degelijk spul voor ;)

• DeepSeven
  • Laatst online: 23-05 19:46
Pheno79 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:38:
5 mei 2010 *O*

*spring mee op de hype-train die elke keer weer begint als men releasedates wilt weten.
Kortom, it's done when it's done. Bliz gaat niets releasen zonder het 100x te hebben gechecked etc. Dan kan activision hoog of laag springen, zij hebben een naam hoog te houden, daar heeft activision maar rekening mee te houden.
Of 29 juni, zijn II en lod op gereleased :).

Anoniem: 82860

DeepSeven schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:20:
[...]

Of 29 juni, zijn II en lod op gereleased :).
Laten we niet hopen dat ze zich aan dat symbolisme gaan houden voor release. Dat is ongeveer 5 minuten leuk, die 2 maanden langer wachten totaal niet! ;)
En goed die datum is wel uit de lucht gegrepen, maar die lijkt me toch niet onhaalbaar voor Blizz!

Ik denk dat het gewoon van belang is dat ze elke skill buitengewoon interessant maken zodat mensen toch verscheidene skills gaan kiezen.

Als poison dagger geen synergy was, zou ook niemand die kiezen denk ik! ;)
Anoniem: 197066 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:13:
[...]

de balancing bij starcraft 2 moet vooral zo erg goed worden vanwege de reputatie van starcraft 1 als een toernooi spel. Dat willen ze natuurlijk behouden, en daarom zijn ze enorm in de weer om de balans, ondanks de verschillende zijden, zo goed mogelijk te houden. Bij een RPG als Diablo is balance wel belangrijk, maar hoeft het niet zo enorm verfijnd te worden als in starcraft 2. Zolang de personages ruwweg aan elkaar gewaagd zijn qua damage output en specials, en de abilities bug en exploit vrij zijn, is het al vrij snel goed. Zolang er maar een hoop viable builds zijn, zonder dat er 1tje er bovenuit steekt, is het mij al goed.

maar zoals Blizzard zelf al heeft gezegd: ze kunnen nog zo alles berekenen, spelers verzinnen toch elke keer wat aparts, wat tot hele vreemde resultaten kan leiden. En dat is natuurlijk ook wel weer wat van de charme van zo'n spel
Balance is toch iets waar continu aan wordt gesleuteld in patches. Ook bij Starcraft. Bij D3 gaat het niet minder belangrijk zijn ivm PvP denk ik zo. Zijn daar eigenlijk al meer details over?

[Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 14-05-2009 09:50]

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 10:01
since blizzard "samengegaan" is met activision, vertrouw ik de boel allemaal niet zo meer, ik ruik toch een sterke dwang van activision om de blizzard franchises uit te melken

SC2 in 3 delen, dokken voor Bnet (dat komt er echt wel, ik gok dat je niet hoeft te dokken om oudere games te kunnen spelen, maar bijvoorbeeld dat je ipv een WoW abo neemt, dat je een Bnet abo neemt, die iets duurder is, maar waarmee je WoW EN D3 online mee kan spelen)
ik ruik gewoon de invloed van activision
Je zou gelijk kunnen hebben, maar ik hoop alvast van niet. Ik heb net Diablo2 van onder het stof gehaald en amuseer me nu weer te pletter op B.net. In tegenstelling tot Wow kan je Diablo een jaar niet spelen. Voor Wow moet je constant dokken. Heb dus m'n abo opgezegd en terug Diablo2 beginnen spelen. Wel even aanpassen qua grafische kwaliteit O+

Ik denk/hoop dat Activision niet teveel druk zal leggen op Blizzard om B.net betalend te maken. De merge van Wow op B.net lijkt er idd op dat alles betalend wordt. Maar het risico bestaat er dan wel in dat velen hun abo op Wow opzeggen. Betalen voor EN Wow EN Diablo EN Starcraft wordt teveel voor de gamers.

Misschien wordt enkel Wow & de nieuwe MMO een maandelijks abo-formule. En Starcraft & Diablo 1-malig.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 20:17
Blackminister schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:14:
[...]

Je zou gelijk kunnen hebben, maar ik hoop alvast van niet. Ik heb net Diablo2 van onder het stof gehaald en amuseer me nu weer te pletter op B.net. In tegenstelling tot Wow kan je Diablo een jaar niet spelen. Voor Wow moet je constant dokken. Heb dus m'n abo opgezegd en terug Diablo2 beginnen spelen. Wel even aanpassen qua grafische kwaliteit O+

Ik denk/hoop dat Activision niet teveel druk zal leggen op Blizzard om B.net betalend te maken. De merge van Wow op B.net lijkt er idd op dat alles betalend wordt. Maar het risico bestaat er dan wel in dat velen hun abo op Wow opzeggen. Betalen voor EN Wow EN Diablo EN Starcraft wordt teveel voor de gamers.

Misschien wordt enkel Wow & de nieuwe MMO een maandelijks abo-formule. En Starcraft & Diablo 1-malig.
Als diablo 3 uitkomt gaat 50% van de wow community in 1 klap over naar D3 ;-) dus dat maakt niet zoveel uit. Waarom zou Activision zoveel zeggenschap over blizzard hebben? Blizzard heeft Activision opgekocht, en niet andersom. Dus maak je niet druk :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

SpoTs schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:30:
[...]

Als diablo 3 uitkomt gaat 50% van de wow community in 1 klap over naar D3 ;-) dus dat maakt niet zoveel uit. Waarom zou Activision zoveel zeggenschap over blizzard hebben? Blizzard heeft Activision opgekocht, en niet andersom. Dus maak je niet druk :)
Naar mijn weten is het een fusie van Activision en Blizzard waarbij Vivendi (vorige owner van Blizzard) de grootste share holder is.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 19:17
SpoTs schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:30:
Als diablo 3 uitkomt gaat 50% van de wow community in 1 klap over naar D3 ;-)
Ik denk dat een hoop WoW spelers inderdaad ook Diablo fans zijn, maar het is gewoon een ander soort spel. Ik zal m'n tijd tussen die moeten verdelen (en dan niet de fout maken al m'n tijd op een Open character te investeren), maar ik blijf WoW spelen, alleen al om mee te blijven komen met m'n raidgroup.

https://niels.nu

• Dakreal
Hydra schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat een hoop WoW spelers inderdaad ook Diablo fans zijn, maar het is gewoon een ander soort spel. Ik zal m'n tijd tussen die moeten verdelen (en dan niet de fout maken al m'n tijd op een Open character te investeren), maar ik blijf WoW spelen, alleen al om mee te blijven komen met m'n raidgroup.
Toen ik in 2003/2004 nog gezellig met een hele groep mensen D2 speelde, zijn deze bij de release van WoW vrijwel allemaal naar WoW gegaan. Diablo is inderdaad een heel ander spel dan WoW, de nadruk ligt namelijk meer op Hack & Slash bij Diablo. Daarnaast vond ik het altijd wel fijn dat je alles solo kon doen, zodat je niet afhankelijk was van het niveau van andere spelers.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

SpoTs schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Toen ik in 2003/2004 nog gezellig met een hele groep mensen D2 speelde, zijn deze bij de release van WoW vrijwel allemaal naar WoW gegaan. Diablo is inderdaad een heel ander spel dan WoW, de nadruk ligt namelijk meer op Hack & Slash bij Diablo. Daarnaast vond ik het altijd wel fijn dat je alles solo kon doen, zodat je niet afhankelijk was van het niveau van andere spelers.
Ja precies, tijdens de launch ook een tijd WoW gespeeld samen met wat vrienden en gasten die ik kende van CoD (wat ik nog primair bleef spelen). Alleen raids vond ik maar niks, duren super lang en ondanks dat het erg lache was om die low lvl instances te doen zijn de grote echt veels te lang. D2 kan je lekker spelen zonder enige verplichtingen.

Update:

Greg Canessa Joins Battle.net 2.0 Dev Team
Blizzard’s Bob Colayco told Ars Technica that Greg Canessa (PopCap Games, Xbox Live Arcade) has joined Blizzard Entertainment to work on Battle.net 2.0.

Bob Colayco: “He will report to our vice president of online technologies and work closely with the executive team to help fine-tune the next version of Battle.net, currently in development,” Blizzard’s Bob Colayco said.

Now this is an interesting thought. Someone with experience in Xbox Live Arcade and PopCap games now working on Battle.net 2.0 ... hmm ... Remeber GDC 2009? Rob Pardo criticized consoles for their lack of keyboard support?

Rob Pardo: There are are so many games like we make at Blizzard that we don’t take to consoles because they don’t support the input device, and you end up with crappy ports. That’s why RTS games never do well on consoles,” he said. “If I was them, I’d be sitting around trying to figure out what’s a cool input device that supports all types of new kinds of games.”

Shortly after at the GDC 2009 Luminaries Lunch, Junction Point’s Warren Spector slashed at Rob Pardo with mockery ... “I’d love to see what you guys do with the Wii.”. To which Rob Pardo smiled, raised his eyebrows, but stayed silent. With the hiring of Greg Canessa, it makes you wonder if that smile said much more than meets the eye. Specially considering Jay Wilson acknowledged last year that from all the Blizzard games currently in development, Diablo III is the easiest to fit consoles.

Update:

Bashiok on System Specs and Demo Players
What were the specs of the systems running Diablo 3 at Blizzcon last year?

Basiok: They were insane.

There’s a few reasons why it doesn’t matter what those machines were though.

Most machines are lent to us by hardware vendors. It’s in our interest to have our games look good and run well, and it’s in their interest to show off the latest and greatest their company has to offer. So generally they’re top of the line, using all the newest and best hardware.

Because we’re working with a pre-release version we work with the hardware that’s going to be on the show floor to build a final show floor build. The game hasn’t hit (obviously) final QA and hardware compatibility testing as it would before release to the public, so we need to ensure it’s going to run smoothly on this one specific set of hardware for the show.

It can also help, to a degree, overcome some potential technical hurdles we could run into with a pre-optimized build of the game. Throw more CPU/RAM/3D processing at it, and generally those pre-optimized problems won’t throw a wrench into the brief glimpse of a game that isn’t finished yet.

So, the combination of having hardware vendors showing off the latest and greatest, coupled with our interest to have a unoptimized version of the game look good, leads to show floor specifications that are probably way beyond what even the final “Recommended” specs for the game would be, let alone “Required”.

This is the general outcome anyway, it could turn out that hardware we had is EXACTLY recommended spec and I’m TOOMA here. But regardless it really wouldn’t matter at this time, and also… I’m noooot goooonna teeeeell yooooou! wink

Will Diablo 3 on Battle.net be playable over dial up?

Basiok: System requirements for World of Warcraft include: “You must have an active broadband Internet connection to play.”

I think it’s reasonable to assume that the same requirement could apply for multiplayer components of future titles. Which isn’t to say a dial-up connection wouldn’t work, but if you fall below the minimum system requirements your play experience wouldn’t be wholly supported.

Bottom line though is that no system requirements have been announced for Diablo III, so I wouldn’t put too much thought into it just yet.

Lastly, a fan wants to know who controlled the four characters during the WWI gameplay movie? Bashiok has previously revealed that he was “driving” the female barbarian, but how about the others?

Basiok: The other characters were played by Senior Producer Steve Parker, our Diablo III QA lead Tim Ismay and his second in command Clint Walls. Jay Wilson was acting director.

Update:

Bashiok on socketing confirmation
Bashiok: Well, a confirmation, I can’t be too sure of. We’re probably not going to be dealing with items that are anywhere near as astronomically rare as some of the Diablo II runes, and I think it’s probably fairly likely that you’ll be able to overwrite what’s in a socket just by placing a new gem over the old one (destroying it in the process). So, you can still screw up, true, but it probably won’t be nearly as devastating - and fixing a mistake should be pretty easy.

A confirmation is a possibility when the stakes of placing the items become too costly to get wrong.

I was guessing the gems were only for the Talisman for character customization.
Bashiok: The WHAT? I have no idea what you’re talking about. You’re just making up words now? Tellersmens? I can’t even comprehend what that is. I feel like I’m taking crazy pills here! You make up words for your own amusement? HUH?

Weirdo.

You’re overreacting. Bashiok was simply talking about the astronimical chances of a rune like Zod dropping for you. For example, Hephasto has a of 0.00000651% chance of dropping a Zod. On the other hand, killing Baal with 200% MF gives you a 0.015% chance of getting a Stone of Jordan. See the difference?
Bashiok: Also, if I recall correctly, some of those drop chances are so insane because they were created with a design idea that they would be near “one per server”. The major issue with that is the number of people playing has decreased pretty substantially since the game first launched, so those items don’t see (legitimate) circulation nearly as much as they were intended.

Aside from that though, I believe the chance of something happening will only keep you trying for so long. The reason why it’s fun to keep playing is for the items that do actually drop, not the ones that don’t.

[Voor 189% gewijzigd door psychoclown op 25-05-2009 11:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 12:19
psychoclown schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:06:
[...]

Ja precies, tijdens de launch ook een tijd WoW gespeeld samen met wat vrienden en gasten die ik kende van CoD (wat ik nog primair bleef spelen). Alleen raids vond ik maar niks, duren super lang en ondanks dat het erg lache was om die low lvl instances te doen zijn de grote echt veels te lang. D2 kan je lekker spelen zonder enige verplichtingen.
Met D2 heb je (vind ik) ook veel meer het idee dat je zelf monsters aant doodmeppen bent, in wow is het allemaal vrij statisch -> 1 monstertje, staat still, auto attack en wat keys klikken, monstertje dood, next.
En je hebt gelijk qua verplichtingen, in D2 kon je prima alles alleen doen en je character tweaken.

Ik speel nu wow en vind het echt wel een erg goede game, maar zodra D3 uitkomt weet ik wel dat er 1 betalende wow abonnee minder is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Das het relaxe aan diablo 2 natuurlijk :). Zoveel leuker om met een groep mensen te spelen, maar absoluut geen drama als er middenin het spel 1 of meer mensen het spel verlaten. Zelfs al blijf je alleen over, je kan nog altijd blijven verderspelen. Vind zo maar eens een andere multiplayer game :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 19:17
Boeboe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:47:
Das het relaxe aan diablo 2 natuurlijk :). Zoveel leuker om met een groep mensen te spelen, maar absoluut geen drama als er middenin het spel 1 of meer mensen het spel verlaten. Zelfs al blijf je alleen over, je kan nog altijd blijven verderspelen. Vind zo maar eens een andere multiplayer game :)
Yup. Groot voordeel, dat je als je vriendin aandacht hebt gewoon kunt kappen zonder dat 24 anderen pissig op je worden ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0Henk 'm!

Update:

Diablo III Bestiary: The Fallen Ones
Bashiok hinted recently a Bestiary Update was nearby, and it was true. The Fallen Ones have finally taken the spotlight. The Fallen Ones have a master ... Azmodan the Lord of Sin, one of the Lesser of the Seven Great Evils of the Burning Hells. There are five types of Fallen Ones:

* Imps - These are the commonest of the fallen family of demons. They are the stereotypical fallen ones in look and behavior: small, red, swarming, bloodthirsty, and cowardly.
* Shaman - Fallen shaman priests lead camps of fallen. I have also heard it rumored that they possess the ability to raise imps from the dead!
* Lunatic - These enraged, oversized fallen creatures are bloated seemingly to the point of bursting, an impression buttressed by the fact that these insane demons rush their intended victims and then stab themselves until they explode. A more fitting name could not be found for these maniacal beings.
* Overseer - The fallen overseer drives his smaller impish charges into a frenzy with his ape-like leaping and growling. An overseer among a group of fallen is a dangerous thing, as the cowardice that usually characterizes them is overwhelmed by fear of their much larger brethren.
* Hounds - These slobbering abominations are commonly found among groups of the fallen and are utilized as guard animals, beasts of burden, or even food by their demonic masters. These beasts are loyal to a fault, regardless of the abuse heaped upon them.

Bashiok: The Diablo III bestiary has been updated with a demon family you may recognize - The Fallen Ones!

“When unleashed upon our realm by their master, Azmodan, these impish terrors display a tendency to swarm like flesh-hungry locusts, and they have been known to tear apart a sleeping village in minutes. Small of stature and simian in appearance, these creatures possess surprising strength and unnatural agility. Other than feasting on human flesh, the only act that gives these unspeakable horrors pleasure is breeding; hence the tendency to encounter them in large packs.”

Visit http://www.Diablo3.com for the full bestiary update, including concept art, screen shots, and video!

Diablo III Bestiary: The Fallen Ones Artwork
The Fallen Ones: Imp
The Fallen Ones: Shaman
The Fallen Ones: Lunatic
The Fallen Ones: Overseer
The Fallen Ones: Hounds

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 00:03

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 00:03

scorpie

Supra Addict

Oh, ja, ik zag geen directe link naar die video, maar het zal wel op diablo3.com staan dus. My bad.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0Henk 'm!
scorpie schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:58:
Oh, ja, ik zag geen directe link naar die video, maar het zal wel op diablo3.com staan dus. My bad.
Geen probleem op deze manier is het misschien wel iets duidelijker dat er ook een filmpje van is :)
Filmpje met die achtergrond geluiden naast de achtergrond muziek doet me echt een goed gevoel geven.
Alsof je je in een kerker bevindt en daar rondloopt, erg tof om die sfeer nu al te proeven terwijl je niks van de omgeving ziet ;)

[Voor 27% gewijzigd door psychoclown op 24-05-2009 12:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Azmodan the Lord of Sin. Ah, ze gaan toch maar de geschreven lore wat verder gebruiken :)

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
the fallen ... mmm dat waren toch die impjes in diablo 2 ? ik dacht eerst dat die goatman de fallen genaamd waren

ziet er weer strak uit, giev release

vraag me af of er nog een pet class bij komt, men vertelde dat de witchdokter geen echte pet class was, maar het vooral als aanval gebruikte

maar denk zelf niet dat er nog een pure pet class uitkomt

iets met ranged weapon en sword en shield zou logisch maar basic zijn, wellicht dat men andere dingen nog in gedachte heeft, afwachten is het

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Toch die lore boeken maar eens scoren ergens.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06-2021

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Pensmaster-B schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:09:
the fallen ... mmm dat waren toch die impjes in diablo 2 ? ik dacht eerst dat die goatman de fallen genaamd waren

ziet er weer strak uit, giev release

vraag me af of er nog een pet class bij komt, men vertelde dat de witchdokter geen echte pet class was, maar het vooral als aanval gebruikte

maar denk zelf niet dat er nog een pure pet class uitkomt

iets met ranged weapon en sword en shield zou logisch maar basic zijn, wellicht dat men andere dingen nog in gedachte heeft, afwachten is het
Ik denk dat de 2 andere classes die mogelijk nog pets bevatten niet veel zullen verschillen van witchdoc. Simpelweg omdat het een "luie" gameplay stijl is. Denk niet dat het huidige team dat echt gaat toestaan gezien ze veel meer gedreven lijken de speler actiever in de game te krijgen.
Sure zookeeper in d2 cursed her en der wat mee en klikt op corps explosion maar om dat nou echt actief spelen kan noemen. Dit team lijkt te denken dat ze voor de meeste gameplay "flaws" in RPG een oplossing hebben bedacht of het probleem geminimaliseerd :o. Ben toch wel benieuwd hoe dit nog echt gaat uitpakken in praktijk naast de basic voor en tegen flame clubs.

Wel benieuwd wat voor dingen ze nog meer kunnen verzinnen voor mogelijke pets. Heb het gevoel erg nature achtig als in leeuwen, tijgers, roofvogels, slangen (beetje druid ergens). Alleen dan meer gericht dat elke pet echt grote voor/nadelen hebben bij bepaalde vijanden. Of erg undead met spoken en andere otherworldy dingen. Spoken die bijv vijanden overnemen en vijanden voor jou laat knokken voor XXsec tot het monster zichzelf vrij vecht of die je vijand debuffen (lower dmg, slow, laat exploderen).

Nog 2/3 maandjes en we komen meer te weten I guess :)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0Henk 'm!
daves2hd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat de 2 andere classes die mogelijk nog pets bevatten niet veel zullen verschillen van witchdoc. Simpelweg omdat het een "luie" gameplay stijl is. Denk niet dat het huidige team dat echt gaat toestaan gezien ze veel meer gedreven lijken de speler actiever in de game te krijgen.
Sure zookeeper in d2 cursed her en der wat mee en klikt op corps explosion maar om dat nou echt actief spelen kan noemen. Dit team lijkt te denken dat ze voor de meeste gameplay "flaws" in RPG een oplossing hebben bedacht of het probleem geminimaliseerd :o. Ben toch wel benieuwd hoe dit nog echt gaat uitpakken in praktijk naast de basic voor en tegen flame clubs.

Wel benieuwd wat voor dingen ze nog meer kunnen verzinnen voor mogelijke pets. Heb het gevoel erg nature achtig als in leeuwen, tijgers, roofvogels, slangen (beetje druid ergens). Alleen dan meer gericht dat elke pet echt grote voor/nadelen hebben bij bepaalde vijanden. Of erg undead met spoken en andere otherworldy dingen. Spoken die bijv vijanden overnemen en vijanden voor jou laat knokken voor XXsec tot het monster zichzelf vrij vecht of die je vijand debuffen (lower dmg, slow, laat exploderen).

Nog 2/3 maandjes en we komen meer te weten I guess :)
Zelf denk ik, als het nog komt, dat ze meer in de richting van Nature class zoals in TQ gaan.
Beetje het idee van de golem van de Nec en dan gemixed met de druid dus of een pack wolven (2-3) of een grote beer. Een tijger lijkt me ook best geschikt eentje die echt naar de undead toe sprint om ze vervolgens helemaal aan stukken te scheuren en op de botten te knauwen.. ik kan iig niet wachten op de aankomende BlizzCon ;)
TrailBlazer schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:47:
Toch die lore boeken maar eens scoren ergens.
Zit er ook over te denken die voor de vakantie te halen, beetje boekje lezen in het zonnetje.. biertje erbij ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Update:

Bashiok on the Fallen and Animations
Bashiok: The fallen are definitely our ‘goofiest’ demons. I sort of see them as the comedy relief of the Diablo franchise. Except you get to stab them.

They’re small impish guys, mischievous, not very brave, little voices that talk really fast and seem to only be able to recount the names of other fallen. They’re goofy looking, sort of oddly shaped, tubby little guys running on short little legs. They’re about as far as we want to push any sort of sillyness in the game though. But for that, they’re perfect. I don’t think anyone ever took the Fallen very serious. They shouldn’t be, they’re little annoying imps.

If we push to that extreme too much though then the game’s not taken seriously enough, and if anything this is a dark and very serious game. But, at the same time, you want some breaks. We don’t want to constantly bombard the player with the grotesque or else that too sort of loses some of its punch.

Of course, and I’m quoting our associate producer Nathan on this, “The Overseer rolls seven popped collars deep.” So there’s still definitely some bad-assery to be had with the Fallen.

Elsewhere, a poster used some troll-flavored language to complain about the “clipping” in the new Fallen Shaman animation. It’s visible near the top of the new Fallen Bestiary page, and as the poster points out, the dagger goes right through the staff.

Bashiok: Hahah, well that just earns you a ban for so many reasons ... but I’ll still address it. Why? I don’t know, it’s still a valid observation. And the outrage made me giggle.

So yeah, you can see that clipping issue pretty well on the model close up. The shaman was given a dagger fairly recently. From my old avatar you can see the previous model (sans dagger). The dagger was added, along with some slight model tweaks and re-texturing, to give the shaman a bit more of an edge (pah dum chhhh!). Toughen him up a little. The clipping, obviously something we try to avoid at all times when animating and building the item sets and models, in this case is practically unnoticeable at game-cam distance.

We’re not building models, textures, and environments for these types of close up shots. In these updates we grit our teeth and bear it, because it’s cool for you guys to be able to see this stuff.

In closing, I’m more than willing to provide reasoning and discuss observations, just don’t be a jerk about it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Updates:
28-06-'08 - Opening tweede deel Diablo3 topic nog aan flinke updates onderhevig.
29-06-'08 - Sectie Content toegevoegd.
30-06-'08 - Sectie Algemene Info uitgebreid. Plaatje van Witch doctor gefixed. Sectie Aanvullende Info toegevoegd. Topic over 2 posts verdeeld.
31-06-'08 - TS Code opgeschoond.
03-07-'08 - Aanvullende Info sectie vernieuwd/updated. Character Classes aangevuld.
25-07-'08 - Wallpaper toegevoegd aan de Content Sectie.
04-08-'08 - Fixed Skills links gelukkig door iemand op photobucket gezet. Skills UI pic niet kunnen redden.
15-08-'08 - Nieuwe Wallpaper toegevoegd.
05-09-'08 - Diablo Timeline aan de links sectie toegevoegd andere updates volgen later. News Updates Sectie toegevoegd, alle updates bij elkaar!
20-10-'08 - Character: Wizard toegevoegd + Skilltrees ipv skills.
29-10-'08 - Nieuwe screens toegevoegd!
20-11-'08 - Links subsectie verhuisd naar de sectie 'Aanvullende Info' + minor changes.
12-05-'09 - Skilltree links geupdate en verbeterd. Barbarian pic gefixed.
25-05-'09 - Wallpapers toegevoed evenals een 4 extra screenshots.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04 14:29
I don’t think anyone ever took the Fallen very serious. They shouldn’t be, they’re little annoying imps.
Rakanishu anyone :P?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ja die is tof :P
Heeft me zelfs een paar keer iets leuks gedropped.. sowieso vind ik de fallen wel lache, lekker simpel en ze zijn altijd met lekker veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nam jij die dan serieus :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja die heeft me namelijk wel eens gesloopt op Hell HC doordat die LE was. Damn LE was echt zo irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Pheno79 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:49:
[...]

Nam jij die dan serieus :?
Sinds hij ooit een gull op normal dropte voor me neem ik dat schatje bloedserieus! Ben er op elke moeilijkheids graad wel een paar duizend keer op gesprongen :D Alleen hij heeft ot heden niet nog een gull gegeven :(

Acties:
  • 0Henk 'm!
ff over dat battle.net 2.0

klinkt een beetje alsof ze enorm de nadruk gaan leggen op consoles, ik heb er iig geen goed gevoel bij

nou heb ik dat gevoel er al zitten sinds activision zich met blizzard is gaan bemoeien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

hoezo? In welk opzicht richt de nieuwe bnet zich dan meer op consoles dan zijn voorganger? Ik zou zelfs meer zeggen: De nieuwe bnet is juist specifieker op pc gericht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Boeboe schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:06:
hoezo? In welk opzicht richt de nieuwe bnet zich dan meer op consoles dan zijn voorganger? Ik zou zelfs meer zeggen: De nieuwe bnet is juist specifieker op pc gericht.
Klopt en bovenal kun je er 0.0 over zeggen omdat er nog vrijwel niks over bekend is.

Dalyxia schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 01:58:
ff over dat battle.net 2.0

klinkt een beetje alsof ze enorm de nadruk gaan leggen op consoles, ik heb er iig geen goed gevoel bij

nou heb ik dat gevoel er al zitten sinds activision zich met blizzard is gaan bemoeien.
Gelukkig zijn ze al met bnet 2 bezig voor activision wat er mee te maken kreeg ;)
EN ik sta niet negatief tegenover consoles, waarom niet? Lekker hacken en slashen met de Wiimote :P

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Als ze die motion sensors een fatsoenlijk patchen ;)

Of ze er mee bezig waren voor activision of niet maakt allemaal niets uit. Gezien ze er nu wel mee te maken hebben. Maar volgens mij kwam er in een van de updates terug al wat over terug. Voorlopig zullen ze gewoon voor pc gaan omdat daar Blizzards focus en expertise nog ligt gewoon. Maar ja je kan er zeker van op aan dat bnet 2.0 console klaar word gemaakt. Al denk ik niet dat we het nog direct deze console generatie zullen mee maken hoor.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Pheno79 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:41:
[...]

Gelukkig zijn ze al met bnet 2 bezig voor activision wat er mee te maken kreeg ;)
EN ik sta niet negatief tegenover consoles, waarom niet? Lekker hacken en slashen met de Wiimote :P
Eerst een Battlecry, dan Whirlwind, in je huiskamer met 2 Wiimote's! _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Anoniem: 155599

Ramzzz schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:08:
[...]

Eerst een Battlecry, dan Whirlwind, in je huiskamer met 2 Wiimote's! _O-
Niet zo vet als de game bro\h
http://video.ign.com/dor/...iigethuge_spc_052209.html

Anoniem: 82860

TrailBlazer schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:00:
Ja die heeft me namelijk wel eens gesloopt op Hell HC doordat die LE was. Damn LE was echt zo irritant.
Die is toch altijd Lightning Enchanted? ;)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik weet het niet meer maar het was een lethal combi van LE en iets anders zoals extra strong of extra fast

• Dakreal
Hij is standaard Lightning Enchanted, vroeger had je ook nog MultiMissleLightning ENchanted
En dat waren de killers ;-)

LE en extra strong was de killercombi idd. Al had je 95% res :')

Update:

European WoW Account Merge
Blizzard Entertainment has just added the WoW Account merge feature on their European Battle.net accounts.

While the Americans have been able to merge WoW accounts with their new all-inclusive Battle.net accounts since March, European players just got the chance a few minutes ago.

The new version of Battle.net not only works as an online gaming platform, but also as a tool for players to register their games, allowing them to download a copy of it wherever they are. It's also a place where fans can register ("opt-in") for beta tests of Blizzard's games.

The company recently changed the way players opt-in for Blizzard betas to require a spec sheet of their machines and at least one registered game. European users who only own World of WarCraft did not have a chance to join the beta of StarCraft II until now.

Earlier this month, Blizzard's RTS community manager Kevin Yu also confirmed that the anticipated StarCraft II beta test would not begin until this change was implemented. With the technical difficulties taken care of, the beta could start as soon as next month, as president of Blizzard Mike Morhaime stated "this summer we will [start] beta testing, this phase will signal the final stretch of development."

For more information on how to enter the StarCraft II beta test [or future Diablo III beta test!], check out our StarCraft channel StarcraftWire's guide for how to opt in to the StarCraft II beta.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Pheno79 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:23:
LE en extra strong was de killercombi idd. Al had je 95% res :')
maar wat doet extra strong dan precies? maakt die de lightning bolts sterker? of moet je hem gewoon vaker raken waardoor er meer lightning bolts af komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lightning was extreem sterk. Vaak beuken met een sorc boeide me niet zo heel erg veel.

Dalyxia schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:16:
[...]

maar wat doet extra strong dan precies? maakt die de lightning bolts sterker? of moet je hem gewoon vaker raken waardoor er meer lightning bolts af komen?
Ze maakten de bollen extra sterk, ze zagen er ook wat wazig uit overigens. Een massief witte bol met een zwarte ovaal er om heen. Zo gauw je die zag wist je het: oh dear.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 22:43
SpoTs schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:24:
Hij is standaard Lightning Enchanted, vroeger had je ook nog MultiMissleLightning ENchanted
En dat waren de killers ;-)
Multiple Shot Lightning Enchanted of MSLE.
Dat waren de killers inderdaad.
Standaard komt die Rakanishu met fire enchanted en doordat dit bugged is kan je idd dood gaan in de explosie zelfs met 75% (en meer?) fire res en een 1K+ orb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Update:

Bashiok on Rune Swapping
Bashiok: The intent isn't for runes to be hot-swappable or interchangeable at any time. The ability to change the rune is the point of any comments made about switching them around, not that we want to allow easy and free interchangeable runes. What we do intend is for people to be able to try different runes without fear of losing the rune, or permanently changing the way a skill works.

Early design thoughts on rune swapping are that there would be some sort of cost to remove them so a new one could be put in its place. Early in the character's life it would be inexpensive enough so it isn't prohibitive, as we want to encourage experimentation, but later on the cost would become more substantial.

In addition, the high end runes are intended to be very rare. So while you're looking for them we want you to be able to use the runes you have without fear of losing them or using them incorrectly. Being able to experiment with different runes along the way to creating your perfect character is more fun, and potentially enlightening to the different ways your character can be used.
Quote: BlizzBlues

Acties:
  • 0Henk 'm!
psychoclown schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:35:

Update:

Bashiok on Rune Swapping
[...]

ik las dit met de gedachte dat dit ging ocer de D2 1.13 patch, ik had echt zoiets van WTF gaan ze nou doen dan? :P

voor D3 is dit vast wel een geslaagd iets :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:48

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Klinkt mij prima inde oren. Ik vond dat gesodemieter met die runes waar ik uiteindelijk toch niets mee deed maar niets. Ik speelde D2 nooit lang of intensief genoeg om echt wat aan high level runes te hebben. Laat staan dat ik ze ooit vond of er ook maar iets mee maakte. Dus voor de "Average Joe" lijkt het me een goeie oplossing in D3.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0Henk 'm!
FloydRaalte schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:11:
Klinkt mij prima inde oren. Ik vond dat gesodemieter met die runes waar ik uiteindelijk toch niets mee deed maar niets. Ik speelde D2 nooit lang of intensief genoeg om echt wat aan high level runes te hebben. Laat staan dat ik ze ooit vond of er ook maar iets mee maakte. Dus voor de "Average Joe" lijkt het me een goeie oplossing in D3.
Het is imo niet echt met elkaar te vergelijken want beide systemen zijn totaal anders.
In D3 spreken we van skillrunes en in D2 van runes waarmee je runewords kan maken.
Daarom vind ik d2jsp ook een erg goed systeem, fg sparen zodat je duurdere dingen kan kopen en alle kleine beetjes helpen :)

Ben wel echt benieuwd naar de verschillende skillrunes en hoe het werkt en speelt.
Zoals bekend werd met de laatste BlizzCon had je een skillrune die de firetoad liet stuiteren.. wat doen die very rare ones dan wel niet :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:48

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Daar heb je wel gelijk in, ben dan ook wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Is er trouwens nog nieuws over D3 tijdens E3 naar voren gekomen of is Blizzard niet aanwezig op de E3?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0Henk 'm!
FloydRaalte schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:31:
Daar heb je wel gelijk in, ben dan ook wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Is er trouwens nog nieuws over D3 tijdens E3 naar voren gekomen of is Blizzard niet aanwezig op de E3?
Die is naar mijn weten niet aanwezig, alleen BlizzCon en volgens mij nog een andere Blizzard conferentie maar dat kan ik ook fout hebben :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik begrijp dat jullie enkel naar D3 kijken maar ff op de FP kijken doet wonderen.
nieuws: E3: Blizzard streeft naar StarCraft 2-release 'eind dit jaar'

Acties:
  • 0Henk 'm!
TrailBlazer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:18:
Ik begrijp dat jullie enkel naar D3 kijken maar ff op de FP kijken doet wonderen.
nieuws: E3: Blizzard streeft naar StarCraft 2-release 'eind dit jaar'
Owja stom ook, zelf nog gepost in het D2 topic alleen niet aan gedacht dat dat op de E3 was :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 09:36

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 09:36
Achja, overheen gelezen...... :D

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Pedr0 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:41:
Achja, overheen gelezen...... :D
Kan gebeuren :D

Ben echt zo benieuwd naar BlizzCon09 (21-22 Augustus)... niet te zuinig maar we moeten nog ruim 2.5 maand wachten :(

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De vraag was of Blizzard op de E3 stond. Vandaar plaatste ik even een linkje naar dat nieuws bericht. Met bijna 15K post weet ik wel enigzins hoe me te gedragen hier :p

[Voor 21% gewijzigd door TrailBlazer op 03-06-2009 14:48]

Update:

Bashiok on Runes Value and Legitimate Trade
Bashiok: The currency thing keeps coming up so let me try to address that as best I can.

High runes in Diablo II became a currency for a few reasons. One (and most importantly) because they were necessary to create some of the most powerful/sought after items in the game post-1.10, two because they were duplicated allowing enough of them to be common enough to become a currency, and three the actual currency (gold) was essentially worthless. Before high runes the currency was Stones of Jordan, again, duping is the main issue here for how they were allowed to become a common currency.

If they were only being picked up legitimately there simply wouldn’t be enough of them circulating to become a common currency.

Now, just because word “rune” is used for the runes in Diablo III it does not mean:
A. They will be the most sought after items in the game (although they could be)
B. Duping will be an issue allowing rare items to become common
C. There won’t be a better and more appropriate currency

BUT, despite all this, we still want item trades to be useful. There is nothing wrong with people trading items for other items. It only becomes an issue when the barrier of entry into general trading becomes prohibitive due to secondary currency markets based on illegitimate items. And it won’t happen as long as there is a intentional and low-barrier currency (gold), and the game is designed and maintained as to not allow creation of illegitimate items.
Quote: Diii.net

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zeer goede redenering, maar ga je geen heel hoge inflatie krijgen wanneer het spel een paar jaar oud is? Dan krijg je terug een zeer hoge barriere om zeldzame goederen te kunnen traden.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik hoop dat Gold gewoon een currency wordt. Zodat er iets van een auction house zou kunnen komen.

En geen 3rd party bullshit als D2jsp |:(

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Boeboe schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:10:
Zeer goede redenering, maar ga je geen heel hoge inflatie krijgen wanneer het spel een paar jaar oud is? Dan krijg je terug een zeer hoge barriere om zeldzame goederen te kunnen traden.
Daar hebben ze de Ladder voor uitgevonden. Die kan gereset worden zodat iedereen weer van voor af aan start (die Ladder speelt).
Boeboe schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:10:
Wat tollo al zegt, zeer aannemelijk dat ze wel weer iets van Ladder en Nonladder invoeren, simpel en goed systeem. Sowieso zal de currency van dure items/runes etc hoog liggen als er niet geduped etc kan worden.
Supreme schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:11:
Ik hoop dat Gold gewoon een currency wordt. Zodat er iets van een auction house zou kunnen komen.

Dat lijkt me ook wel mooi maar ik hoop enigzins dat d2jsp bruikbaar blijft.
Het is maar net wat je fijn vindt en zelf vind ik d2jsp een zeer goed systeem, zonder had ik D2 wrs een half jaar nadat ik weer gestart was aan de kant gelegd maar ik speel inmiddels alweer 1.5 jaar..

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05-2021

kaluro2

Kaluro.650

Supreme schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:11:

Ik speel al jaren D2 en heb nog nooit van D2jsp gehoord.
Traden heb ik nog nooit via 3rd party stuff (zoals d2jsp? wat het ook mag zijn ) gedaan.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

kaluro2 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:59:
[...]

Ik speel al jaren D2 en heb nog nooit van D2jsp gehoord.
Traden heb ik nog nooit via 3rd party stuff (zoals d2jsp? wat het ook mag zijn ) gedaan.
Grootste tradeforum voor oa. d2 maar ook een aantal andere spellen zoals WoW etc

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05-2021

kaluro2

Kaluro.650

psychoclown schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:02:
[...]

Grootste tradeforum voor oa. d2 maar ook een aantal andere spellen zoals WoW etc
interessant.. :o

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0Henk 'm!

Update:

Battle.net Confirmed Fee-Free
Blizzard RTS community manager Kevyn "Karune" Yu confirms that Battle.net will be free to use.

Yu said to fans "when a player buys the StarCraft II box at retail, they will have the ability to play on the new Battle.net for free."

There has been a lot of speculation whether or not Battle.net, Blizzard's updated online gaming network, would be a service players would have to pay for. The speculation arose as Blizzard continously have declined answering questions about how Battle.net will be financed.

It seems very likely that Diablo 3 also will be free to play on Battle.net. The question is if they add "microtransactions", like for wow. Perhaps a player need to pay a few "BlizzPoints" to start a PvP league or tournament.
Quote: Diii.net

Acties:
  • 0Henk 'm!
Voor de vakantie heb ik nu de Diablo Archive eindelijk eens besteld en ben erg benieuwd.
Sowieso spreekt de lore me wel erg aan maar dat komt ook omdat ik altijd al veel fantasy boeken heb gelezen.

Laatst had ik ook weer eens Diablo 1 gespeeld, geweldig spel alleen zo kort.. 2 middagjes en ik was er doorheen met flinke gear en lvl 25 (bijna 26). Yay sparen! :D
Nou nog eens met de Sorc en Archer kijken of ik het daar ook zo makkelijk mee kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

psychoclown schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:35:

Update:

Battle.net Confirmed Fee-Free
[...]

Als dat zo is, is dat damn good news! :Y

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-04 20:23

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Betaald zou ik het niet gaan spelen, dus das idd goed nieuws :P

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vicarious schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:47:
Betaald zou ik het niet gaan spelen, dus das idd goed nieuws :P
Of het waar is moet nog maar blijken he, de statement van die SC2 topman kan eigenlijk alle kanten op.
Als het wel het geval zou zijn is het zeker goed nieuws, hopen dat dat zo blijft dus ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:54:
[...]

Of het waar is moet nog maar blijken he, de statement van die SC2 topman kan eigenlijk alle kanten op.
Als het wel het geval zou zijn is het zeker goed nieuws, hopen dat dat zo blijft dus ;)
Ik ben best bereid om te betalen voor een kwalitatief goed B.Net, zolang er maar geen bots/sellers komen vind ik het allemaal best :) dat was en is voor mij de grote ergenis op huidige B.NET.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SpoTs schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:17:
[...]

Ik ben best bereid om te betalen voor een kwalitatief goed B.Net, zolang er maar geen bots/sellers komen vind ik het allemaal best :) dat was en is voor mij de grote ergenis op huidige B.NET.
Ligt eraan hoeveel, voor 10eu p/m doe ik niet (meer). Dan speel je op een gegeven moment noodgedwongen om maar zoveel mogelijk speeluren voor het geld te hebben..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 184982

Geen Fee zou natuurlijk ideaal zijn, en als we maandelijks moeten betalen ben ik wellicht ook niet meer op D3 te vinden. Kracht van D2 is toch dat je steeds weer eens kan inloggen en weer eens kan beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 184982 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:02:
Geen Fee zou natuurlijk ideaal zijn, en als we maandelijks moeten betalen ben ik wellicht ook niet meer op D3 te vinden. Kracht van D2 is toch dat je steeds weer eens kan inloggen en weer eens kan beginnen.
Inderdaad dat bedoel ik ook, met een fee voel je je toch wel verplicht elke dag ofzo even in te loggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden om te betalen. Als ik er per jaar 100 euro aan kwijt zou zijn dan is dat voor mij 1 dagje werken. Vind ik niet veel geld voor een jaar lol :p

Acties:
  • 0Henk 'm!
TrailBlazer schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:09:
Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden om te betalen. Als ik er per jaar 100 euro aan kwijt zou zijn dan is dat voor mij 1 dagje werken. Vind ik niet veel geld voor een jaar lol :p
Voor mij ook wel en ook zou ik waarschijnlijk het gewoon spelen met een maandelijkse fee maar ik vind wel dat het in proporties zou moeten zijn voor wat je krijgt. Het is niet te vergelijken met de grootte van WoW bijv.
Ok het kan me wel langer boeien en het heeft een echt (goed) verhaal maar een evenhoge fee als voor WoW vind ik dan weer niet gerechtvaardigd.

Daarbij ben ik student he dus elke euro minder is mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:21

-SaveMe-

-klik-

Een soort van overall auction house voor het traden van items zou wel cool zijn :) Gaat er vast niet komen ben ik bang ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:48:
Een soort van overall auction house voor het traden van items zou wel cool zijn :) Gaat er vast niet komen ben ik bang ...
In plaats van een random opmerking te maken kon je opzich ook zoeken tussen de updates ;)
Een AH achtig iets wordt overwogen en sowieso zijn ze oa druk met kijken hoe ze de economy kunnen verbeteren tov D2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
Waarom zouden ze bij een soort zelfde game als Diablo 2 opeens geld van vragen om tegen andere te spelen? Er zijn zoveel games met zo'n global lobby. Denk aan red alert 3 enzo.

Ik zou me niet teveel druk maken om dat je maandelijks gaan moeten betalen... het is geen MMORPG en geen Microsoft met hun XBOX Live.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het grote verschil ten opzichte van Red Alert3 ( en alle Westwoord/EAgames) dat netwerk play altijd ruk is. Alles maar dan ook alles voelt buggy aan bij Westwood/EA van de lobby tot de gegarandeerde disconnects (hoewel dat disconnect dus wel werkt) alles is prut.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:21

-SaveMe-

-klik-

psychoclown schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:51:
[...]

In plaats van een random opmerking te maken kon je opzich ook zoeken tussen de updates ;)
Een AH achtig iets wordt overwogen en sowieso zijn ze oa druk met kijken hoe ze de economy kunnen verbeteren tov D2.
Mja, sorry hoor. Ik probeer dit topic NIET te volgen, want dan lijkt het nog langer te duren voordat d3 echt eens uit komt ;) . Traden vond ik D2 erg omslachtig en de AH van WoW lijkt me een prachtige aanvulling op een game als D3 die heftig bouwt op oa items/drops...

Ik speel eigenlijk alleen maar nog 360 games en soms een RPG op de PC en D3 is toch wel een van de redenen waarom ik een nieuwe laptop heb aangeschaft.... >:)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee