Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

is er na diablo 2 een andere goede soortgelijke game uitgekomen?
Ik heb baldurs gate en spellforce2 geprobeerd, maar baldurs gate voelt te houterig aan en spellforce speelt ook niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:40:
is er na diablo 2 een andere goede soortgelijke game uitgekomen?
Ik heb baldurs gate en spellforce2 geprobeerd, maar baldurs gate voelt te houterig aan en spellforce speelt ook niet lekker.
Je zou Titan Quest kunnen proberen, die is wel vermakelijk. Tevens is Loki ook wel erg leuk vond ik, met mooie graphics!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:44:
[...]

Je zou Titan Quest kunnen proberen, die is wel vermakelijk. Tevens is Loki ook wel erg leuk vond ik, met mooie graphics!
Loki vond ik zelf niet echt veel aan om eerlijk te zijn.
TQ daarentegen heb ik mezelf toch wel een flink jaar meer kunnen vermaken. Deze vind ik ook het meest in de buurt komen van D2 maar zoals altijd, smaken verschillen ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:39
Ik sluit me bij Psychoclown aan mbt. Titan Quest. Naar mijn mening komt de spel ervaring van TQ het dichtst bij die van D2, van alle soortgelijke Hack & Slash RPG games die ik gespeeld heb. TQ is/was een hele goede poging om een D2 kloon te maken, met Griekse, Egyptische en Chinese mythology in de game verweven.

Desondanks moet je in gedachte houden dat Ironlore (de inmiddels ter ziele gegane maker van TQ) geen Blizzard is. De balans is gewoon niet zo ontzettend goed uitgewerkt als in eigenlijk alle Blizzard games, maar nog altijd wel goed speelbaar.

Kijk anders in het Titan Quest topic voor meer info... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Bashiok on Tomes of Lore
I wonder if those books that were present in Diablo 1 in a great number will make a return to tell the story, and expand our knowledge of the mythical story of the Sanctuary. Although it’s been more than 10 years I still remember some of the most memorable texts from those books, like the one about the “halls of the blind”. These tomes were f$%^ing awesome, and they made a chill go through my spine back then.

Bashiok: It’s already in. There were three or so tomes you could pick up in the BlizzCon demo. You could keep fighting while lore was delivered audio-book style, with a nice little interface to go with it.

If they do return, I want that same guy to read them. His voice was awesome for narrating them.

If the Leoric journals are any indication, they may each be read by the character that wrote them. A generic narrator may not be necessary if that’s the case.
Quote: Diii.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:45:

Update:

Bashiok on Tomes of Lore
[...]

Please.. listen to me.. the Arch Bishop Lazerus, he let us down here to find the lost prince..
The bastard let us into a trap.. Now everyone is dead.. slain by a demon who called himself " The Butcher" Find this Butcher and slay him... so that our souls may finally rest...

I can see what you see not.
Vision milky, then eyes rot.
When you turn they will be gone,
Whispering their hidden song.
Then you see what cannot be,
Shadows move where light should be.
Out of darkness, out of mind,
Cast down into the Halls of the Blind.

Aka --> Briljant!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:23
Vind TQ helaas toch wel vervelen op een gegeven moment.
Dan had ik met D2 toch niet.

Qua gameplay lijkt het wel ontzettend op elkaar en komt TQ van alle games inderdaad het dichtste in de buurt.

Iig leuker dan bijvoorbeeld D1 te spelen, die helaas nu toch echt te oud geworden is.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:05:
Vind TQ helaas toch wel vervelen op een gegeven moment.
Dan had ik met D2 toch niet.

Qua gameplay lijkt het wel ontzettend op elkaar en komt TQ van alle games inderdaad het dichtste in de buurt.

Iig leuker dan bijvoorbeeld D1 te spelen, die helaas nu toch echt te oud geworden is.
Klopt maar als het je grijpt kan je er toch best een hele tijd mee zoet zijn, zelf heb ik in totaal 1 jaar gespeeld maar dat was dan wel met wat toffe online gevonden vrienden :)

Ben ik het niet echt mee eens, het is jammer dat de resolutie zo ontzettend laag is en dat er geen windowed mogelijk is maar desondanks dat is D1 zo'n gave game. In het pinkster weekend nog eens uitgespeeld met een fighter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Mjah vooral door reso inderdaad hoor.
Maar 640x480 is toch echt niet te doen op een 2048x1152 scherm.

En een hoop makkelijke dingen die je gewend bent vanuit D2 zaten gewoonweg niet in D1.
Dingen die je niet miste met de release van D1, maar als je eenmaal D2 hebt gespeeld wel ontzettend mist.

Zoals geen items zichtbaar als ze droppen, geen running.....
En de skills zijn in vergelijking maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:01:
Mjah vooral door reso inderdaad hoor.
Maar 640x480 is toch echt niet te doen op een 2048x1152 scherm.

En een hoop makkelijke dingen die je gewend bent vanuit D2 zaten gewoonweg niet in D1.
Dingen die je niet miste met de release van D1, maar als je eenmaal D2 hebt gespeeld wel ontzettend mist.

Zoals geen items zichtbaar als ze droppen, geen running.....
En de skills zijn in vergelijking maar matig.
Mja in het begin wel even omdat het het makkelijker maakt maar als je eenmaal in het verhaal zit is het zeker wel het spelen waard. Moet er dan wel bij vertellen dat ik het op een kleiner scherm heb gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:09:
[...]

Mja in het begin wel even omdat het het makkelijker maakt maar als je eenmaal in het verhaal zit is het zeker wel het spelen waard. Moet er dan wel bij vertellen dat ik het op een kleiner scherm heb gespeeld ;)
Om eerlijk te zijn.. vond ik kwa spanning Diablo 1 wel wat leuker, ook kwa sfeer. Uiteraard was d2 ook geweldig ;-) maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:45:
[...]

Om eerlijk te zijn.. vond ik kwa spanning Diablo 1 wel wat leuker, ook kwa sfeer. Uiteraard was d2 ook geweldig ;-) maar toch.
Klopt, vind ik ook maar de veranderingen die D2 met zich meebracht waren wel echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ja, de sfeer van D1 was echt zooo GOED. Creepy en je moest ook regelmatig echt rennen voor je leven. Kan me nog altijd levendig herinneren dat ik D1 met 2 vrienden speelde, en op een gegeven moment kwam één van hen die iets verderop bezig was als een haas langs rennen, gevolgd door King Leoric en een hele zwerm skellies. Mammieeeeee! Those were the days! O+

Voor degenen die wel eens Nethack/Moria/Angband gespeeld hebben, die games waren DE inspiratiebron voor Blizzard. Ze wilden iets vergelijkbaars maken, maar dan grafisch aantrekkelijk ipv character-based.

Maar inderdaad, D2 bracht een hoop interface verbeteringen waardoor D1 ineens hopeloos verouderd werd. Het enige waar D2 net niet helemaal aan D1 kon tippen was die creepy sfeer. Vond ik in ieder geval...

Tja, TQ gaat inderdaad op een gegeven moment vervelen. Op de een of andere manier hebben de Diablo games een soort verslavingsfactor precies goed geraakt die andere soortgelijke games (DungeonSiege, Sacred, TitanQuest) gewoon niet of net niet te pakken kregen. Bij de Diablo games heb je regelmatig dat je een über cool rare of unique item vindt en dat je dan door wilt blijven spelen om de level-ups te halen zodat je dat item ook kunt dragen. En bij Diablo 2 is het WEL leuk en uitdagend om na "normal" uitgespeeld te hebben door te spelen op "Nightmare" en vervolgens op "Hell". Bij DungeonSiege en Sacred had ik totaal die behoefte niet, en bij TitanQuest ben ik wel aan de hogere moeilijkheidsgraad begonnen maar heb ik die nooit uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haay schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:21:
Ja, de sfeer van D1 was echt zooo GOED. Creepy en je moest ook regelmatig echt rennen voor je leven. Kan me nog altijd levendig herinneren dat ik D1 met 2 vrienden speelde, en op een gegeven moment kwam één van hen die iets verderop bezig was als een haas langs rennen, gevolgd door King Leoric en een hele zwerm skellies. Mammieeeeee! Those were the days! O+

Voor degenen die wel eens Nethack/Moria/Angband gespeeld hebben, die games waren DE inspiratiebron voor Blizzard. Ze wilden iets vergelijkbaars maken, maar dan grafisch aantrekkelijk ipv character-based.

Maar inderdaad, D2 bracht een hoop interface verbeteringen waardoor D1 ineens hopeloos verouderd werd. Het enige waar D2 net niet helemaal aan D1 kon tippen was die creepy sfeer. Vond ik in ieder geval...

Tja, TQ gaat inderdaad op een gegeven moment vervelen. Op de een of andere manier hebben de Diablo games een soort verslavingsfactor precies goed geraakt die andere soortgelijke games (DungeonSiege, Sacred, TitanQuest) gewoon niet of net niet te pakken kregen. Bij de Diablo games heb je regelmatig dat je een über cool rare of unique item vindt en dat je dan door wilt blijven spelen om de level-ups te halen zodat je dat item ook kunt dragen. En bij Diablo 2 is het WEL leuk en uitdagend om na "normal" uitgespeeld te hebben door te spelen op "Nightmare" en vervolgens op "Hell". Bij DungeonSiege en Sacred had ik totaal die behoefte niet, en bij TitanQuest ben ik wel aan de hogere moeilijkheidsgraad begonnen maar heb ik die nooit uitgespeeld.
toon volledige bericht
Ja en ook de butcher was vet mooi, elke keer weer als je die deur open deed gruwelijk :D
Sowieso in het algemeen was het ook zeer dark allemaal en werd er veel met deuren etc gedaan.
Dit is bij D2 veel minder waardoor je bijna altijd wel kan zien wat er gaat komen.

Klopt, het speelt allemaal zeer leuk en je kan er best hooked aan zijn maar nooit zo erg als met Diablo.
De items vind ik ook gewoon veel beter balanced in Diablo en dat terwijl het nog niet perfect is :)
Bij TQ ben ik sowieso meerdere malen door legendary enzo gekomen maar na een tijd heb je het wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 10:46
Okay, ik heb het weer gehad met de spellen van nu :') ik ga Diablo 2 weer installen en hopen dat SC2 en Diablo 3 snel uitkomen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychoclown schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:33:
[...]

Ja en ook de butcher was vet mooi, elke keer weer als je die deur open deed gruwelijk :D
Sowieso in het algemeen was het ook zeer dark allemaal en werd er veel met deuren etc gedaan.
Dit is bij D2 veel minder waardoor je bijna altijd wel kan zien wat er gaat komen.
Die butcher idd ^O^, dat spel speelde ik met een croslink verbinding oid op een p60 bij iemand anders. Zijn laadschermen waren altijd sneller afgelopen "home advantage" hij koos altijd de p100 :P
Een van de leukste dingen vond ik die skillbooks. Per skillbook dat je las ging je skill level een omhoog. De req om een skillbook te lezen was int. Dus je had een gear om alleen maar die skillbooks te lezen en vervolgens je eigenlijke gear aan te trekken (die dan ook weer fireskills +x hadden). Mega sterke firewall op firewall _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Is er eigenlijk een manier om diablo 1 onder OSX werkend te krijgen? Ik had ergens gelezen dat het alleen onder classic zou werken, maar dat zit er sinds 10.5 niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Mythrill schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:32:
Is er eigenlijk een manier om diablo 1 onder OSX werkend te krijgen? Ik had ergens gelezen dat het alleen onder classic zou werken, maar dat zit er sinds 10.5 niet meer in.
Zou gewoon een Virtual machine maken, dat werkt net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 155599 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:07:
[...]

Die butcher idd ^O^, dat spel speelde ik met een croslink verbinding oid op een p60 bij iemand anders. Zijn laadschermen waren altijd sneller afgelopen "home advantage" hij koos altijd de p100 :P
Een van de leukste dingen vond ik die skillbooks. Per skillbook dat je las ging je skill level een omhoog. De req om een skillbook te lezen was int. Dus je had een gear om alleen maar die skillbooks te lezen en vervolgens je eigenlijke gear aan te trekken (die dan ook weer fireskills +x hadden). Mega sterke firewall op firewall _/-\o_
Weet nog goed dat ik een keer de butcher samen met een vriend had getrapped in een firewall.
Hij kon er niet uitkomen en wij vol spanning dat die niet los kwam :P
Andere keer met een rogue was ook mooi, waren onze bogen kapot en geen gold meer, wij echt heel de level door gerend en opgesloten achter een 'hekmuur' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Lol, de butcher is ook bijna niet te doen als je net ben begonnen.
Even overslaan wat andere levels clearen en dan terug komen.
Moet natuurlijk wel even zijn bijl scoren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:59:
Lol, de butcher is ook bijna niet te doen als je net ben begonnen.
Even overslaan wat andere levels clearen en dan terug komen.
Moet natuurlijk wel even zijn bijl scoren :p
Oh maar met fighter is het goed te doen hoor, meer dan goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:08:
[...]

Oh maar met fighter is het goed te doen hoor, meer dan goed ;)
Maar alleen de beginners maken Warriors :P Ik maakte altijd een sorcerer.. aan het begin moeilijk.. maar aan het eind clear je alles echt in notime met chain lightning :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik lees dit
nieuws: Screenshots Diablo III

Dit lijkt me ouwe meuk? of is er daadwerkelijk iets nieuws bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Er zijn volgens mij wel een paar nieuwe bij de laatste van de reeks echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:11:
[...]

Maar alleen de beginners maken Warriors :P Ik maakte altijd een sorcerer.. aan het begin moeilijk.. maar aan het eind clear je alles echt in notime met chain lightning :d
Mwah ligt eraan hoe je moeilijk definieert ;)
Met een sorcerer is het nog steeds niet moeilijk als je een beetje slim speelt :)
Dalyxia schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:15:
ik lees dit

Allemaal oud.. meest onzinnig tweakers nieuwsbericht die ik ooit gezien heb als ik eerlijk ben.. :X

[ Voor 32% gewijzigd door psychoclown op 19-06-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
huhu, gister dus D2 installed, hardcore ladder baba gemaakt.. Vandaag wilde ik ff Diablo slopen maar ik ging in een halve seconde dood door zo'n unlock boss in act 4 :') Van die vuurspuwende demons. Kek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
RedruM schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:12:
huhu, gister dus D2 installed, hardcore ladder baba gemaakt.. Vandaag wilde ik ff Diablo slopen maar ik ging in een halve seconde dood door zo'n unlock boss in act 4 :') Van die vuurspuwende demons. Kek.
Die zijn idd fijn zonder fire res :D maar het blijft een leuk spel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Ja, vreemd genoeg heb ik nu al weer zin om te spelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

psychoclown schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:03:
[...]

Allemaal oud.. meest onzinnig tweakers nieuwsbericht die ik ooit gezien heb als ik eerlijk ben.. :X
Niet iedereen bezoekt elke dag www.diablo3.com

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat begrijp ik maar op oa. diii.net, diablofans.com en zelfs hier wordt er sowieso gepost als er nieuwe screens zijn. Screens posten is opzich ook niet onzinnig maar dat doet niet af dat als je het een maand later post het gewoon flink oud 'nieuws' is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:15:
ik lees dit

Mja, op fok games stond die ook al. Maar goed, niet iedereen scant heel het internet om screenshots te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 23:06
Ter info: het beeldje voor D3 is nu te pre-orderen:

Normale editie: http://www.sideshowtoy.com/?page_id=4489&sku=8023
Afbeeldingslocatie: http://www.sideshowtoy.com/mas_assets/jpg/8023_press07-001.jpg

Speciale editie: http://www.sideshowtoy.com/?page_id=4489&sku=80231
Afbeeldingslocatie: http://www.sideshowtoy.com/mas_assets/jpg/80231_press02-001.jpg

*O* *O*

Mijn pre-order bevestiging, uiteraard de speciale editie:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/20/1245529457-830.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Meeste van die blizzard beeldjes zijn afzetterij toch? Als je ziet wat een figurine zoal gewoonlijk kost. Of is dit life size?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:11
wow dat is inderdaad erg duur, ik ga ervan uit dat ze maximaal 25cm zullen zijn?
En zelfs dan vind ik het nogal een duur geintje, maar aan de andere kant ieder z'n eigen ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Ik vind het best meevallen, er zit veel werk in die dingen, en er is een gelimiteerde oplage.

Afmetingen & gewicht:
Product Size:
18" H (457.2mm) x 12.5" W (317.5mm) x 13" D (330.2mm)*

Product Weight:
15.00 lbs (6.8 kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:11
Angeloonie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:38:
Ik vind het best meevallen, er zit veel werk in die dingen, en er is een gelimiteerde oplage.

Afmetingen & gewicht:
Product Size:
18" H (457.2mm) x 12.5" W (317.5mm) x 13" D (330.2mm)*

Product Weight:
15.00 lbs (6.8 kg)
hmmm, zo groot had ik zo ook weer niet verwacht. Dan vind ik het qua prijs nog wel redelijk. Al zou ik zelf niet zoveel voor zo'n beeldje uitgeven. Maar zoals ik al zei, ieder zo z'n eigen ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had al de final gezien en natuurlijk toen die nog in 'ontwikkeling' was maar zo groot wist ik niet.
Ziet er wel tof uit en het is een flink beeldje maar de prijskaart liegt er niet om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Remy!!!! schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:41:
[...]

hmmm, zo groot had ik zo ook weer niet verwacht. Dan vind ik het qua prijs nog wel redelijk. Al zou ik zelf niet zoveel voor zo'n beeldje uitgeven. Maar zoals ik al zei, ieder zo z'n eigen ding. :)
Zelfs voor een "gelimiteerde" oplage (in onze plaatselijke collectorwinkel kan je nog altijd van die grote WoW beeldjes kopen) is dat geldklopperij imo. Wat zou de productiekost van zo'n 4 decimeter groot beeldje zijn? 20 euro?

[ Voor 29% gewijzigd door boe2 op 21-06-2009 01:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mja zit meer in he, art details. En weet verder niet of ze met de hand geschilderd zijn of machinaal maar als het met de hand is kost het weer een hoop werk :P
Productie kosten zullen sowieso wel wat hoger liggen maar inderdaad. 300 Dollar gaat mij ook veel te ver voor ~45cm. Vind een barbarian daarnaast verder niet echt iets om naar te kijken :P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
daves2hd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:53:
Vind een barbarian daarnaast verder niet echt iets om naar te kijken :P
Ja, heh heh, als het nou een vrouwelijke barbarian was..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die laatste pic ziet er uit als een hoes van een hele slechte gay pron :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
En hoe weet jij hoe die er uit zien? :+

Mocht ik het beeld zat zijn, dan kan ik hem met dikke winst verkopen. Kijk maar naar het Tychus Findlay beeld van StarCraft II, die gaat nu voor dik 2x de aanschafprijs over de toonbank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Het spel ziet er erg leuk uit en ik ben ook van plan het te kopen, alleen heb ik nooit deel een en twee gespeeld. Mis ik dan veel dingen als ik Diablo 3 ga spelen? Of maakt het niet zoveel uit?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
g0tanks schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:56:
Het spel ziet er erg leuk uit en ik ben ook van plan het te kopen, alleen heb ik nooit deel een en twee gespeeld. Mis ik dan veel dingen als ik Diablo 3 ga spelen? Of maakt het niet zoveel uit?
Je mist alleen het hele voorgaande verhaal, en je kent diverse personages niet.

Oplossing: budgetbak opzoeken en Diablo 1 en 2 even kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich kan je het zeer goed spelen zonder voorgaande delen gespeeld te hebben want sowieso komt er wel weer wat voorgaande lore terug en anders kun je ook even naar Deckards cain journal kijken (zie links TS).

Echter als je van een goed verhaal in een game houdt dan raad ik je sterk aan om zowel D1 als D2 te spelen.
Beide zijn top games en zeker de beste in hun soort dus sowieso zou je er geen miskoop aan doen.
Zelf ben ik van mening dat verplicht speelvoer is als je van dit genre houdt en als je er nog niet aan toegegeven hebt maar zoals gezegd kan je prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles qua verhaal wat ik me kan herinneren en wss klopt het ook niet eens.
deel 1: Een jongen mist zijn been en werd aangevallen door een koe
Deel 2: er was een steen, een slechte steen, die zat in een monster, die heb je doodgemaakt, en in je hoofd gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Anoniem: 155599 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:07:
[...]

Deel 2: er was een steen, een slechte steen, die zat in een monster, die heb je doodgemaakt, en in je hoofd gestopt.
8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 155599 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:07:
[...]

Uhh nee dat klopt inderdaad niet ;)

Deel1: De soulstone waar een evil soul is in gevangen zat in Diablo, die dood je en doordat je de krachten niet kan weerstaan stop je hem in je eigen hoofd.
Deel2+exp: "Jij" hebt je broers Mephisto en Baal bevrijd en samen brengen zij chaos op aarde dat gestopt moet worden.

Wirt (de jongen die zijn been mist) is een side info, denk dat je teveel cow level hebt gedaan toen je nog D2 speelde :P

Anyways ik raad de mensen die D1 en D2 niet hebben gespeeld of het weer eens willen opfrissen de Journal van Deckard Cain en evt. de Timeline aan. Links kun je vinden in de TS zoals ik al eerder heb gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:54:
En hoe weet jij hoe die er uit zien? :+

Mocht ik het beeld zat zijn, dan kan ik hem met dikke winst verkopen. Kijk maar naar het Tychus Findlay beeld van StarCraft II, die gaat nu voor dik 2x de aanschafprijs over de toonbank..
Geen idee, maar dit idee kreeg ik erbij
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/80231_press02-001.jpg?t=1245583029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
My god, is 1.11 moeilijker dan 1.10 oid? Ik heb heeeeel veel pre 1.11 Diablo 2 gespeeld. Aantal level 99 hardcore chars gehad. Nu faal ik echter continu. Heb al 3 barbarians versleten waarvan de hoogste lvl 25 was :') (2x dood gegaan in act 4.. 1x op Diablo.. iets te lang in straal blijven staan en 1x bij die pre-boss demon). Heb echter wel steeds zin om weer overnieuw te beginnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedruM schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:18:
My god, is 1.11 moeilijker dan 1.10 oid? Ik heb heeeeel veel pre 1.11 Diablo 2 gespeeld. Aantal level 99 hardcore chars gehad. Nu faal ik echter continu. Heb al 3 barbarians versleten waarvan de hoogste lvl 25 was :') (2x dood gegaan in act 4.. 1x op Diablo.. iets te lang in straal blijven staan en 1x bij die pre-boss demon). Heb echter wel steeds zin om weer overnieuw te beginnen :')
Uhm ik wil niet heel vervelend zijn maar dit is het D3 topic.. als je over D2 wilt praten zou ik dat hier doen:
Diablo 2 Classic/LoD: Deel 52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Oh oeps, dacht dat het een gemerged topic was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
vraag me af waar het verhaal nog verder over gaat

neem aan dat ze toch niet door kunnen gaan op diablo baal mephisto aangezien al hun souls zijn geshatterd

las wel dat de fallen nu gecontrolled worden door een lesser evil

maar kheb de boeken nog nooit gelezen van diablo serie, dus weet veel andere dingen dan de prime evils ook niet

zag vandaag op werk nog een lamineer machine, dus kheb gelijk me rechter hand maar ff gesealed
do not open until diablo 3 release day
meh 2010 dudududuududuuuuuurt lang ( als het dan uit komt :P )

[ Voor 23% gewijzigd door Pensmaster-B op 23-06-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pensmaster-B schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:17:

neem aan dat ze toch niet door kunnen gaan op diablo baal mephisto aangezien al hun souls zijn geshatterd

maar kheb de boeken nog nooit gelezen van diablo serie, dus weet veel andere dingen dan de prime evils ook niet

zag vandaag op werk nog een lamineer machine, dus kheb gelijk me rechter hand maar ff gesealed
Naja volgens D2 LoD is volgens mij de soulstone van baal en Diablo niet geknalt. Alleen die van Mephisto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
SpoTs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:09:
[...]

Naja volgens D2 LoD is volgens mij de soulstone van baal en Diablo niet geknalt. Alleen die van Mephisto.
In het eind filmpje van act4, zie je toch dat diablo zijn soulstone word geshatterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pensmaster-B schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:22:
[...]

In het eind filmpje van act4, zie je toch dat diablo zijn soulstone word geshatterd
Hmm, ik ga die even nog bekijken. Zou kunnen dat je gelijk hebt.. cinematics heb ik na 3 x gezien uitgezet op Closed Bnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 20:53

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

psychoclown schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:14:
[...]

Uhh nee dat klopt inderdaad niet ;)

Deel1: De soulstone waar een evil soul is in gevangen zat in Diablo, die dood je en doordat je de krachten niet kan weerstaan stop je hem in je eigen hoofd.
Deel2+exp: "Jij" hebt je broers Mephisto en Baal bevrijd en samen brengen zij chaos op aarde dat gestopt moet worden.
Niet om te zeiken ofzo, meer om het mooie verhaal weer eens op te halen, maar was het niet zo dat je in deel 1 de soulstone van Diablo in je eigen vooorhoofd plemt omdat je denk dat jij als "Hero" een danig sterke wil hebt om de geest van Diablo te weerstaan? In Diablo 2 kom je er dan achter dat je wil toch niet zo sterk is en dat Diablo's geest je langzaam overneemt waardoor je "the wanderer" wordt die door Diablo's geest een bepaalde kant op wordt gestuurd. (Always North he went, this lone wanderer, alone with his dark thoughts and demons) Ergens in Act 3 van D2 burst Diablo dan uit je ruggengraat, nice!

---Possible spoilers ahead---

Het is inderdaad raden naar het verhaal in D3. De delen 1 en 2 spelen zich 3000 jaar voor de Sinwars boekenreeks af. Deze 3 boeken gaan over de oorlog tussen heaven en hell waarbij een bepaald mens de hoofdrol heeft. Het komt erop neer de heaven en hell bang zijn voor de mens, aangezien de mens over zeer krachtige magie beschikt die zelfs heaven en hell overstijgt.

Tijdens de boekenreeks neem alleen Diablo een rol op zich. Mephisto en Baal worden genoemd maar nemen geen deel aan het verhaal.

De overige boeken zijn meer standalone verhalen. Toch komen zaken uit deze boeken wel terug. Neem nu het boek "the Legacy of Blood". Dit boek gaat over een ancient armor van een lang dode zwarte oorlogsmagier waarvoor zelfs Diablo "and his bretheren" respect hadden. Echter de magie van dit armor is zo sterk dat het nog leeft en het wacht op een erfgenaam. In Diablo 2 is dit armor een item. Ook komen veel namen en uiteraard plaatsen (zoals arcane sanctaury) terug in de boeken. De wereld is immers hetzelfde.

Ik vermoed dat Blizzard een heel nieuw verhaal aan het bedenken is, misschien wel met de schrijvers van de boeken waaronder Richard Knaak. logisch lijkt me dan ook dat ze door gaan waar Diablo 2 gestopt is.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

FloydRaalte schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:31:
[...]

Niet om te zeiken ofzo, meer om het mooie verhaal weer eens op te halen, maar was het niet zo dat je in deel 1 de soulstone van Diablo in je eigen vooorhoofd plemt omdat je denk dat jij als "Hero" een danig sterke wil hebt om de geest van Diablo te weerstaan? In Diablo 2 kom je er dan achter dat je wil toch niet zo sterk is en dat Diablo's geest je langzaam overneemt waardoor je "the wanderer" wordt die door Diablo's geest een bepaalde kant op wordt gestuurd. (Always North he went, this lone wanderer, alone with his dark thoughts and demons) Ergens in Act 3 van D2 burst Diablo dan uit je ruggengraat, nice!
Om toch even terug te zeiken: niet north. To the east....always to the east :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Boeboe schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:00:
[...]

Om toch even terug te zeiken: niet north. To the east....always to the east :)
Owja, haha! Always to the east it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FloydRaalte schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:18:
[...]

Owja, haha! Always to the east it is!
De zonsopgang tegemoet, vooruit lopend richting een nieuwe dag. Wat een schatje is die Diablo toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

Pensmaster-B schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:17:

vergeet niet dat de worldstone ook kapot is. Het anker tussen de 3 werelden (Heaven, Hell, en Sanctuary). De prime evils hadden door de barriere tussen de verschillende werelden een soulstone nodig om er te kunnen overleven. Dat hoeft nu waarschijnlijk niet meer. Sanctuary word nu dus het strijdtoneel tussen Heaven en Hell. Wie sanctuary controlleert, heeft vrije passage naar de andere realms.

het eindfilmpje van Diablo 2 LoD(dus van de expansion) was zo geweldig mooi (zeker voor die tijd). Die muziek, het uiteenvallen van de soulstone, en de laatste, finale expolosie waarbij letterlijk het licht doofde in de Worldstone. Alleen om dat soort CGI scenes wil ik Diablo 3 al spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786

Anoniem: 197066 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:16:
[...]

vergeet niet dat de worldstone ook kapot is. Het anker tussen de 3 werelden (Heaven, Hell, en Sanctuary). De prime evils hadden door de barriere tussen de verschillende werelden een soulstone nodig om er te kunnen overleven.
Volgens mij liepen ze gewoon los maar werden ze door dat clubje mages in die soulstones gevangen genomen en kunnen ze er niet meer uit. Baal's soulstone was gebroken in het gevecht waardoor Tal Rasha zich opofferde a la de wanderer. De soulstones zijn dus in feite gevangenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:31:
[...]

---Possible spoilers ahead---

Het is inderdaad raden naar het verhaal in D3. De delen 1 en 2 spelen zich 3000 jaar voor de Sinwars boekenreeks af. Deze 3 boeken gaan over de oorlog tussen heaven en hell waarbij een bepaald mens de hoofdrol heeft. Het komt erop neer de heaven en hell bang zijn voor de mens, aangezien de mens over zeer krachtige magie beschikt die zelfs heaven en hell overstijgt.

Tijdens de boekenreeks neem alleen Diablo een rol op zich. Mephisto en Baal worden genoemd maar nemen geen deel aan het verhaal.

De overige boeken zijn meer standalone verhalen. Toch komen zaken uit deze boeken wel terug. Neem nu het boek "the Legacy of Blood". Dit boek gaat over een ancient armor van een lang dode zwarte oorlogsmagier waarvoor zelfs Diablo "and his bretheren" respect hadden. Echter de magie van dit armor is zo sterk dat het nog leeft en het wacht op een erfgenaam. In Diablo 2 is dit armor een item. Ook komen veel namen en uiteraard plaatsen (zoals arcane sanctaury) terug in de boeken. De wereld is immers hetzelfde.

Ik vermoed dat Blizzard een heel nieuw verhaal aan het bedenken is, misschien wel met de schrijvers van de boeken waaronder Richard Knaak. logisch lijkt me dan ook dat ze door gaan waar Diablo 2 gestopt is.
toon volledige bericht
Deed het even uit mijn hoofd maar net nog eens de Timeline erbij gepakt en je hebt helemaal gelijk.
Hij krijgt ook nachtmerries en wordt vaak schreeuwend wakker waarbij hij telkens 'the east' uitschreeuwt.

Zelf gok ik zo dat het half nieuwe lore zal zijn waarbij het het verhaal verteld over de jaren voor de sinwars en hoever het zo heeft kunnen komen. Aan de andere kant de sinwars zelf.
Blijft natuurlijk altijd raden maar ik kan niet wachten want Diablo heeft gewoon een erg toffe en interessante lore als je het mij vraagt. Ben al begonnen in de Diablo Archive al zit ik op dit moment in een erg drukke periode (laatste anderhalve week nog) dus daarna even echt beginnen met lezen ;)
[...]

vergeet niet dat de worldstone ook kapot is. Het anker tussen de 3 werelden (Heaven, Hell, en Sanctuary). De prime evils hadden door de barriere tussen de verschillende werelden een soulstone nodig om er te kunnen overleven. Dat hoeft nu waarschijnlijk niet meer. Sanctuary word nu dus het strijdtoneel tussen Heaven en Hell. Wie sanctuary controlleert, heeft vrije passage naar de andere realms.

het eindfilmpje van Diablo 2 LoD(dus van de expansion) was zo geweldig mooi (zeker voor die tijd). Die muziek, het uiteenvallen van de soulstone, en de laatste, finale expolosie waarbij letterlijk het licht doofde in de Worldstone. Alleen om dat soort CGI scenes wil ik Diablo 3 al spelen :D
Klopt niet helemaal want de prime evils waren juist opgesloten in Soulstones door de Horadrim, de groep mortal heroes gevormd door de archangel Tyrael.
Anoniem: 232786 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:22:
[...]

Volgens mij liepen ze gewoon los maar werden ze door dat clubje mages in die soulstones gevangen genomen en kunnen ze er niet meer uit. Baal's soulstone was gebroken in het gevecht waardoor Tal Rasha zich opofferde a la de wanderer. De soulstones zijn dus in feite gevangenissen.
Deze post had ik als enige niet gezien :P
Zie mijn post dus maar als een bevestiging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Monster Health Display Changed
Bashiok replied to a player who was unhappy with the health bars and name tags appearing over the heads of every monster. The fan thinks they’re distracting and unnecessary.
Bashiok: I think we essentially agree with you. The floaty ‘above creature’ health bars raised a few different concerns and they’ve since been changed. Health bars for uniques and bosses are displayed at the top, and health bars for everything else are displayed at the bottom (both stationary). It works well, it’s all out of the way but still accessible if needed and more importantly you can keep an eye on boss/unique health as well as any lesser minions you happen to be fighting.

Oude situatie
Afbeeldingslocatie: http://www.diii.net/gallery/data/599/medium/D3_Gameplay_085.jpg
Quote: Diii.net
toon volledige bericht

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 24-06-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
[...]

vergeet niet dat de worldstone ook kapot is. Het anker tussen de 3 werelden (Heaven, Hell, en Sanctuary).
Is het save-haven ( waar de verkopers etc zitten ) in act 4 een stuk Sanctuary ?
en dus ook het enige stukje Sanctuary wat je ziet ? of..... hebben we Sanctuary nog nooit gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pensmaster-B schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:37:
[...]

Is het save-haven ( waar de verkopers etc zitten ) in act 4 een stuk Sanctuary ?
en dus ook het enige stukje Sanctuary wat je ziet ? of..... hebben we Sanctuary nog nooit gezien ?
Inarius, who was once one of the Archangels in the Angiris Council, was tired of the endless battle so he decided to create a world where he and other similar-minded Angels and Demons can live together peacefully. This world became known as Sanctuary, and along with it the Worldstone was created in order to hide Sanctuary from both the High Heavens and the Burning Hells. The various Angels and Demons within Sanctuary partnered together and bred the first generation of humans known as the Nephalem. Inarius partnered with Lilith, and Rathma was their child. The Nephalem turned out to be powerful beings, even stronger than both Angel and Demon.

Best wel een goede vraag want in het eerste opzicht dacht ik het antwoord te hebben maar ik begon wel te twijfelen. Volgens mij is de Sanctuary als ik het goed begrepen heb en wat ik in eerste instantie dacht de wereld waar Diablo zich tot nu toe in afspeelt.

[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 24-06-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Sanctuary is de wereld waarin de Diablo storyline zich afspeelt ja.
Ik heb alle boeken al gelezen, best vermakelijk :)

Ik geloof dat er ook ebook varianten rondzwerven ergens mocht je ze niet meer kunnen krijgen.
Geloof niet dat ze ooit vertaald zijn naar nederlands though

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
dus als ik de quote goed lees

Sanctuary = "De Aarde" zeg maar, waar mensen leven

would make sense, want einde van act 3 ga je dus ook naar Hell, om diablo te verslaan

en dan .... wil baal de WorldStone corrupten zodat .... er geen barrier meer is tussen heaven and hell

therefore : the heavens shall tremble ? titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pensmaster-B schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:27:
dus als ik de quote goed lees

Sanctuary = "De Aarde" zeg maar, waar mensen leven

would make sense, want einde van act 3 ga je dus ook naar Hell, om diablo te verslaan

en dan .... wil baal de WorldStone corrupten zodat .... er geen barrier meer is tussen heaven and hell

therefore : the heavens shall tremble ? titel
Ja, daarom denk ik ook dat Diablo 3 vlak voor sinwars en tijdens de sinwars zal afspelen want dat is in de tijd (3000 jaar na D2) dat heaven tegen hell vecht op Sanctuary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
psychoclown schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:51:
[...]

Ja, daarom denk ik ook dat Diablo 3 vlak voor sinwars en tijdens de sinwars zal afspelen want dat is in de tijd (3000 jaar na D2) dat heaven tegen hell vecht op Sanctuary.
zul je waarschijnlijk dit keer in een bepaalde act wel naar "Heaven" gaan .. denkt ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pensmaster-B schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:57:
[...]

zul je waarschijnlijk dit keer in een bepaalde act wel naar "Heaven" gaan .. denkt ik
Wellicht of misschien dat de chaos in Sanctuary al zo groot is dat ditmaal alles in Sanctuary blijft.
Sowieso zijn de kansen met het nieuwe quest systeem wel groter, beetje TQ stijl dat je een aanval op een town moet afweren samen met je maten en town guards.
Zie het al voor me, je bent in de buitenste stad deel van Caldeum waar net een aanval op wordt gedaan als je net aankomt in de town. De townguards vechten een beetje zoals de act2 mercs uit D2 met polearms en jij en je vrienden praten net met de commander als het begint.. dikke chaos en een salesman van pots en elixirs schiet te hulp met incinerate.. dan komen jij en je vrienden snel te hulp waarbij je moet proberen om de commander van de attack te doden. Die staat als hero te midden van zijn troepen te schreeuwen in een taal die ons onbekend is en in zo'n hoge schelle toon dat je haren op je armen rechtovereind doet staan.
:D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
psychoclown schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:51:
[...]

Sin Wars speelt zich toch 3000 jaar voor Diablo 1 af? Diablo 3 speelt zich 20 jaar na Diablo 2 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mythrill schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:27:
[...]

Sin Wars speelt zich toch 3000 jaar voor Diablo 1 af? Diablo 3 speelt zich 20 jaar na Diablo 2 af.
Zeker weten doe ik het niet want ik zocht net even omdat ik het gelezen had ergens maar dat bleek hier op GoT te zijn :P
quote: Floydraalte
Het is inderdaad raden naar het verhaal in D3. De delen 1 en 2 spelen zich 3000 jaar voor de Sinwars boekenreeks af.
Aangezien ik het zelf net niet echt gauw meer kon vinden ga ik ervan uit dat Floyd goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Q&A met R. A. Knaak himself.
Knaak
Sin War takes place long before, but its events lead to all that is Diablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Helemaal gelijk!!! Best verwarrend soms :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/backcoversinwars.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Pensmaster-B schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:37:
[...]

Was voor mij ook wel vaag, heb het ff opgezocht en het "stukje" sanctuary wat je bedoeld is het Pandemonium Fortress. Wat ook wel "the last bastion of heaven" of "The last sanctuary" wordt genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/pandimoniumfortress.jpg

Dan heb je dus de wereld die ook Sanctuary heet:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/sanctuary.jpg

Dan is er nog Arcane Sanctuary:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/ArcaneSanctuary.jpg

En als laatst (volgens mij) hebben we nog The Choas Sanctuary, Diablo's pitoreske onderkomen:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/chaossanctuary.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja precies en was Mt. Arreat niet het hoogste gebied van heel Sanctuary dat het bijna tot 'heaven' reikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pandemonium Fortress was toch de Laatste veilige plek voordat je de Hell in kwam?

Ook zat ik te denken dat het me wel leuk leek (ja ik ben nou eenmaal een stat/achievement whore) als er in D3 een "stats page" zou zitten waarop je kan zien welk item je hoevaak hebt gevonden, dus bv
3x Old rusty Axe
5x Quilted Armor
enz enz

[ Voor 60% gewijzigd door Dalyxia op 25-06-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:22:
Pandemonium Fortress was toch de Laatste veilige plek voordat je de Hell in kwam?

Ook zat ik te denken dat het me wel leuk leek (ja ik ben nou eenmaal een stat/achievement whore) als er in D3 een "stats page" zou zitten waarop je kan zien welk item je hoevaak hebt gevonden, dus bv
3x Old rusty Axe
5x Quilted Armor
enz enz
Ben je niet de enige ;)
Alleen zou ik het dan wel beperken tot uniques, sets, skillrunes etc
Anders krijg je een waslijst van hier tot tokyo, zeker voor de addicted mfers zoals ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:13:
[...]

Ben je niet de enige ;)
Alleen zou ik het dan wel beperken tot uniques, sets, skillrunes etc
Anders krijg je een waslijst van hier tot tokyo, zeker voor de addicted mfers zoals ik :D
mooi toch, een lijst die alles bijhoud wat je gevonden hebt, het liefst ook nog waar en de precieze stats van het ding (bijv als een fire enchanted wapen 1-3 added fire damage doet, of het wapen dan 1, 2 of 3 fire damage extra had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:12:
[...]

mooi toch, een lijst die alles bijhoud wat je gevonden hebt, het liefst ook nog waar en de precieze stats van het ding (bijv als een fire enchanted wapen 1-3 added fire damage doet, of het wapen dan 1, 2 of 3 fire damage extra had)
Haha zover gaat het bij mij dan niet, sorry dal :D
Wel ben ik altijd ZEEER geïnteresseerd in rares dus ik hoop dat je daar ook weer helemaal kan in op leven met D3. Een vorm van craften lijkt me ook wel tof zeker nu ik ook de smaak te pakken heb. Is toch zeker een erg leuk onderdeel van D2 moet ik zeggen en wordt door enorm veel mensen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verre van nieuwswaardig maar ben wel benieuwd naar ieders mening over het volgende:

A fan brought up a concern about Diablo III weapons in the official forums, whether if Blizzard would bring back weapons from previous games. The Diablo III Gameplay Video shown at the Blizzard Worldwide Invitationals and BlizzCon 2008 showed axes, mauls, staffs, wands, and a throwing knife. Bashiok answered in a very jokingly manner. Or was he? It must have been a joke. Or was it half a joke, with some truth? Mind games. I tell ya. Mark Waid is evil, but Bashiok is far more.

Bashiok: Cold-Plasma Laser Rifles, and also ones that can hold more ammo than the normal one.

Cold-Plasma Laser Rifles don’t look too Diablo-esque, but a wooden shotgun shooting magical fireballs, or frostbolts would look cool. Boomerangs hitting multiple targets and stunning them for 3 seconds. Laying traps that freeze or explode upon mobs chasing you. A Chainsaw. Guns that shoot a hook attached to a cord to reach high areas or to swing across broken bridges. Crossbows with explosive arrows. A magical-imbued hammer that cracks thunderbolts on every direction when hitting the ground. Now that’s the stuff.

Speculation-mode on: Would you dig a new Diablo III Gunslinger class? They way I would imagine it—in a Diablo III-esque way that is—would be like Van Helsing with all his bizarre weaponry built up from both science and magic. Van Helsing meets Gnome/Goblin tech, Indiana Jones and Vizjerei spellwork. Would that be appealing at all as a new class? Share your thoughts.

Zelf zou ik het helemaal niks vinden. Het hoort gewoon niet in de Diablo wereld, goed we zijn wel weer wat jaartjes verder met D3 maar dan nog vind ik het sowieso leuker zonder shotguns en ander ongein.
Een aantal van hun bedachte voorbeelden van wapens zijn gewoon Diablo-achtig zoals de Crossbows en de hammer, dat vind ik wel heel erg cool evenals traps natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

psychoclown schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:29:

Zelf zou ik het helemaal niks vinden. Het hoort gewoon niet in de Diablo wereld, goed we zijn wel weer wat jaartjes verder met D3 maar dan nog vind ik het sowieso leuker zonder shotguns en ander ongein.
Een aantal van hun bedachte voorbeelden van wapens zijn gewoon Diablo-achtig zoals de Crossbows en de hammer, dat vind ik wel heel erg cool evenals traps natuurlijk.
Past niet echt idd als je het mij vraagt. Het past inderdaad niet in de sfeer van Diablo zoals we die kennen. Maar een wereld ontwikkelt zich en of het er dan in past, hangt geheel af van hoe de rest van de wereld is opgezet. Als ik wikipedia er even op na sla, werd buskruit in the real world halverwege de middeleeuwen uitgevonden. (nog niet toegepast) Het is wat mij betreft dus niet ondenkbaar in een wereld zoals die van Diablo. Maar er moet dan in de rest van de wereld ook wel een zekere vooruitgang in technologie zijn geweest.

Het zou dan wel puur om musketten e.d. moeten gaan. Een beetje zoals de Witch Hunter in WAR, of inderdaad zoals Van Helsing, maar dan met zo min mogelijk technologisch vernuft. Op zich lijkt het me wel vernieuwend. Ik vraag me alleen af of grote duivels zich laten vellen door een kogeltje. Een hele skilltree er om heen bedenken zou ik eerlijk gezegd wat vreemd vinden, ondanks dat een dergelijke game al niet echt realistisch is natuurlijk. En een vuurbal die uit een musket komt vind ik eerlijk gezegd wat krom. Dan zou men zich beter houden aan puur magie of primitieve wapens.

In 't kort: Het hangt er denk ik heel erg vanaf hoe men zoiets implementeert. Het zou natuurlijk ook wat vreemd zijn als de armies of Baal ineens in plaats van grote pikes allemaal musketten met zich mee dragen.
Daarnaast maakt iets wat snel vuurt, in tegenstelling tot een traag projectiel als een vuurbal, combat minder flexibel. Ik verwacht dus eerlijk gezegd ook niet dat ze een dergelijke class zullen ontwikkelen.

Indiana Jones invloeden lijken me dan wel weer geweldig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Zoals we gelezen hebben speelt dit deel zich een aardige tijd na deel 2 af.
Echter.. vind ik geweren zich niet lenen voor de diablo 2 omgeving.

En wie zegt dat als er technologische ontwikkeling is.. er per definitie buskruit uitgevonden is?
Dat is alleen zo in onze wereld :P ik hoop wel dat ze er kruisbogen en Bogen inhouden.. en niet iets kwa geweren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hoeft natuurlijk ook niet uitgevonden te zijn. Ik zou me zelfs kunnen indenken dat het uitvinden van buskruit in een wereld als Sanctuary helemaal geen zin heeft als mensen over magie beschikken. Maar het is niet geheel ondenkbaar natuurlijk.

Ik denk dat ze de Amazon (of wat er van terug komt in D3) gewoon moeten uitbreiden wat betreft functionaliteit met kruisbogen en bogen, eventueel een hybride maken met de Assassin of zo?

Na nog wat verder te hebben gelezen op Wikipedia kom ik trouwens tot de conclusie dat buskruit eerder werd toegepast dan dat lochabers, voulges en halberts werden gebruik in oorlogen! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 26-06-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Er wordt zelfs in Act 5 van DII gesproken over kanonnen dus zo gek is het niet IMHO om er iets van geweren in te stoppen.
Larzuk is a talented blacksmith, but his head is full of some strange ideas. Just the other day he came to me with a plan to break the siege. He wanted to fill large pipes with exploding powders and steel balls, and then, well, *chuckles* well, like I said. Strange.
bron: http://diablo2.diablowiki.net/Qual-Kehk

[ Voor 58% gewijzigd door TrailBlazer op 26-06-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 82860 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:43:
Het hoeft natuurlijk ook niet uitgevonden te zijn. Ik zou me zelfs kunnen indenken dat het uitvinden van buskruit in een wereld als Sanctuary helemaal geen zin heeft als mensen over magie beschikken. Maar het is niet geheel ondenkbaar natuurlijk.

Ik denk dat ze de Amazon (of wat er van terug komt in D3) gewoon moeten uitbreiden wat betreft functionaliteit met kruisbogen en bogen, eventueel een hybride maken met de Assassin of zo?
Ik denk dan ook dat de naam aangepast word naar Ranger ( referend naar Lord of the Rings ).

Dit is dan de naam die beide classes beter ondersteund. ( imo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrailBlazer schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:44:
Er wordt zelfs in Act 5 van DII gesproken over kanonnen dus zo gek is het niet IMHO om er iets van geweren in te stoppen.
Heb je een quote of referentie? Graag eens lezen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 82860 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:52:
[...]

Heb je een quote of referentie? Graag eens lezen! :D
zie edit
TrailBlazer in "[PC] Diablo 3 - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 82860 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:43:

Na nog wat verder te hebben gelezen op Wikipedia kom ik trouwens tot de conclusie dat buskruit eerder werd toegepast dan dat lochabers, voulges en halberts werden gebruik in oorlogen! :D
Ja dat vraag ik me ook af, in WoW heb je wel geweren dus de vraag is in hoeverre kijkt het D3 team af bij WoW. Het is natuurlijk niet ondenkbaar maar waarom zouden ze het doen. Het zou misschien een extra dimensie of leuke toevoeging zijn en misschien zijn er wel veel mensen die het wel zouden willen.
Denk ook dat het voor velen even een omslag zou zijn, de gedachte dat er geweren in D3 zou kunnen zitten is ook iets waar ik nog niet eerder over heb nagedacht gewoon omdat ik het niet in het plaatje zou weten te passen.

Soort van hunter/ranger/scout zie ik ook wel terug komen, puur nature skills icm kruisbogen en bogen die traps kan leggen in de trant van berenklem, decoy, trap skill (om een of meerdere mobs te vangen).
Hoop dan wel dat kruisbogen wat meer gewaardeerd worden, een betere verdeling tussen bogen en kruisbogen. Kruisbogen x keer meer dmg maar traag, bogen 1/xe dmg die kruisbogen kunnen leveren maar snel tot zeer snel. Dit was een van de slechte punten in D2 qua itembalancing als je het mij vraagt.
TrailBlazer schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:44:

[...]

bron: http://diablo2.diablowiki.net/Qual-Kehk
Dat kon ik me ook niet herinneren, cool.
Alleen moet ik er wel bij zeggen dat ik een kanon weer anders vind dan een geweer. In D2 had je ook al die katapults van baals army maar die waren geladen met magic. Vond ze altijd wel stom, had liever gezien dat ze echt bewaakt werden door een groepje mobs en dat 1-2 mages de katapult 'oplaadde'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik weet iets over Diablo wat PC niet weet dat is pas eng :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TrailBlazer schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:11:
Ik weet iets over Diablo wat PC niet weet dat is pas eng :p
Haha, van de lore weet ik nog vrij weinig daarom ben ik ook begonnen aan de boeken :)
Sowieso zijn er wat dat betreft al een aantal mensen die veeel meer weten dan ik hoor.
Qua nieuws omtrent Diablo / Diablo 3 en gameplay van D1 en D2 weet ik daarentegen wel veel vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik hoop stiekem op een character in de sfeer een fallen Knight. Dus een Tyreal maar dan zonder zijn godelijke powers. En anders een van de dark kinghts. In diablo 1 is er een quest met Lachdanan ofzo... hij was een Knight of King Leoric en is later ingelijft als een van diablo's wachters.

Afbeeldingslocatie: http://www.diablo.free.fr/img/ani/monstres/lachdanan.gif

In de lore op D3 pagina zie het volgende plaatje wat er wel een beetje op lijkt.
Heeft veel weg van een Angel die overgelopen is naar de dark side. Fallen Angels ofzo.
Check die clipped wings. Zelfs die armor "gaten" op zijn borst lijken op Tyreals armor.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/deathknight.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door FloydRaalte op 26-06-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:29:
Ik hoop stiekem op een character in de sfeer een fallen Knight. Dus een Tyreal maar dan zonder zijn godelijke powers. En anders een van de dark kinghts. In diablo 1 is er een quest met Lachdanan ofzo... hij was een Knight of King Leoric en is later ingelijft als een van diablo's wachters.

[afbeelding]

In de lore op D3 pagina zie het volgende plaatje wat er wel een beetje op lijkt.
Heeft veel weg van een Angel die overgelopen is naar de dark side. Fallen Angels ofzo.
Check die clipped wings. Zelfs die armor "gaten" op zijn borst lijken op Tyreals armor.

[afbeelding]
Klopt, Lachdanan is de commander van King Leoric's royal guards die op een missie is wanneer Diablo King Leoric en de royal guards tot zijn bewakers maakt. Wanneer Lachdanan terugkomt dood hij King Leoric die hem vervolgens cursed en verandert in de Skeleton King.

Heb ik al eens eerder gezien ja, maar de 'clipped wings' heb ik er nooit in terug kunnen vinden want volgens mij heeft die twee zwaarden op zijn rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Wat heeft ie in zijn hand dan??
Dat lijkt meer op een steel van een zwaard.
Lijkt me sterk dat hij er 3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:50:
Wat heeft ie in zijn hand dan??
Dat lijkt meer op een steel van een zwaard.
Lijkt me sterk dat hij er 3 heeft.
Gaat er niet om wat er waarschijnlijker is maar wat ik denk.
Zelf zie ik er geen 'clipped wings' in maar het zou kunnen, denk alleen dat het 2 zwaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben even bezig geweest met de TS en flink uitgebreid met info.
De aanpassingen zijn erg ingrijpend dus ik stel voor dat we hier verder gaan: [PC] Diablo 3 - Deel 4.

Deze kan dus op slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Jullie mogen moeten verder in [PC] Diablo 3 - Deel 4 :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.