laten zitten!
1. schakelen naar kleinste achter en evt klein voor, maar zou ik groot laten
2. ketting op het haakje leggen als je die hebt (klein 'stokje' aan je achterbrug')
3. snelspanner los
4. derailleur naar achter trekkend (uitrekken zeg maar) en onderwijl wiel eruit
5. als je het netjes wilt doen kun je nog je snelspanner uit je wiel halen (let op hoe de veertjes zitten, maar is niet moeilijk) en weer terug doen in de uitvaleinden zodat de ketting daar mooi omheen valt
oefen dit eerst maar eens. En dan kan je het wiel al prima schoonmaken. Cooler zijn?
6. cassetteafnemer plaatsen
7. kettingzweep op de kransjes
8. 10-voor-2 met wiel tussen je benen en los maken maar
9. cassette afnemen en reinigen
nog cooler?
10. 3 mini boutjes aan de achterkant losmaken en alles uit elkaar
11. zie 9
maar op PARK tools repair help, m-gineering.nl en of sheldon brown staat dit nog wel mooier uitgelegd.
goed kijken en rustig blijven en het is eitje
1. schakelen naar kleinste achter en evt klein voor, maar zou ik groot laten
2. ketting op het haakje leggen als je die hebt (klein 'stokje' aan je achterbrug')
3. snelspanner los
4. derailleur naar achter trekkend (uitrekken zeg maar) en onderwijl wiel eruit
5. als je het netjes wilt doen kun je nog je snelspanner uit je wiel halen (let op hoe de veertjes zitten, maar is niet moeilijk) en weer terug doen in de uitvaleinden zodat de ketting daar mooi omheen valt
oefen dit eerst maar eens. En dan kan je het wiel al prima schoonmaken. Cooler zijn?
6. cassetteafnemer plaatsen
7. kettingzweep op de kransjes
8. 10-voor-2 met wiel tussen je benen en los maken maar
9. cassette afnemen en reinigen
nog cooler?
10. 3 mini boutjes aan de achterkant losmaken en alles uit elkaar
11. zie 9
maar op PARK tools repair help, m-gineering.nl en of sheldon brown staat dit nog wel mooier uitgelegd.
goed kijken en rustig blijven en het is eitje
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl