Het wielren ervaringentopic - Deel 11 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Mooie fiets! Staat alles nu ook direct goed afgesteld of moet je weer op zoek naar de juiste afstelling van stuur e.d.?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Ruud2001
Ben nog bezig met afstellen.
Gelukkig heb ik jaren terug een keer aan bikefitting gedaan.
Heb de maten op papier, handig afstellen op die manier. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:28:
Wie kan mij de truc van de Fulcrum wielen (die er om bekend staan iets groter te zijn dan andere wielen) in combinatie met Continental GP4000s draadbanden vertellen? Ik ben bijna een uur bezig geweest en nog geen van de twee banden zit om één van beide velgen.

Of is het een idee om even naar de lokale fietsenzaak te gaan die de banden m.b.v. één of andere tool in een mum van tijd om de velg heen legt?

edit: De truc blijkt bloed, zweet en tranen te zijn. Na lang proberen is het gisteravond toch gelukt om de banden om de wielen heen te krijgen.
Even gevraagd bij m'n LBS.
GP4000 draadbanden op Fulcrum zetten, is niet zo'n goed idee. Er is wel een tooltje, maar dan nog blijft het erg behelpen. Omdat Fulcrum inderdaad net ff een tikkie groter is.

Aangeraden wordt, een minder strakke band erop te zetten.
Anders blijf je met dit probleem zitten.
stel je voor onderweg, lek rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Iemand ervaring met de jongens van Wielerstudio.nl ? Ze zitten in Rotterdam zuid strevelsweg

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02-2022
@Harmen

Bij welke club zit jij in de stad? Woon inmiddels ook in de stad en ben nog op zoek naar een clubje die regelmatig wat tochtjes maakt. Rij jij donderdags weleens op het baantje Corpus den Hoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

bombadil schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:36:
Iemand ervaring met de jongens van Wielerstudio.nl ? Ze zitten in Rotterdam zuid strevelsweg
In Rotterdam ga ik altijd naar Pro Fiets aan de Bergweg. Klein zaakje, maar de ondernemers zijn zelf gepassioneerde wielrenners, dus qua tarief is het goed te doen en men is vriendelijk.

Laatst mijn fiets daar laten nakijken, er moest aardig wat vervangen worden na 10.000 km fietsen: Nieuwe achternaaf, nieuw stuur (ik was gevallen), lint, balhoofd en nog een paar kleine zaken. Al met al EUR 250,-.

Volgend jaar ga ik eens kijken naar een nieuwe fiets, prijsklasse in gedachte is EUR 2.500,-. Omdat mijn huidige fiets een Ridley is, ben ik wel gecharmeerd van het merk, maar is dat wel zo verstandig? Of zijn er betere keuzes in de markt?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Bi-zonder schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:20:
[...]
Even gevraagd bij m'n LBS.
GP4000 draadbanden op Fulcrum zetten, is niet zo'n goed idee. Er is wel een tooltje, maar dan nog blijft het erg behelpen. Omdat Fulcrum inderdaad net ff een tikkie groter is.

Aangeraden wordt, een minder strakke band erop te zetten.
Anders blijf je met dit probleem zitten.
stel je voor onderweg, lek rijden...
Het gaat overigens om vouwbanden en niet om draadbanden, kleine vergissing mijnerzijds.

De banden zitten inmiddels om de wielen en ik hoop dat de banden nu een beetje oprekken. Hierdoor zou het in de toekomst makkelijker moeten worden om de banden van de wielen te halen en er weer op te zetten bij lekrijden.

Wanneer de GP4000s op zijn dan inderdaad op zoek naar iets ruimere banden. Dat criterium had ik bij aanschaf van de GP4000s niet meegenomen. Wel erg wazig dat Fulcrum wielen net iets groter zijn dan andere wielen trouwens, kan niet bedenken waar dat goed voor zou zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Patrickvs schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:36:
@Harmen

Bij welke club zit jij in de stad? Woon inmiddels ook in de stad en ben nog op zoek naar een clubje die regelmatig wat tochtjes maakt. Rij jij donderdags weleens op het baantje Corpus den Hoorn?
Ik ben lid van Cyclesport Groningen.
Prima club, wordt altijd flink getraint. :)

Rondjes rijden op donderdagavond lijkt me niks voor mij.
Hoor wel dat je dan een uur in het peloton kan rijden, ben bang voor valpartijen oid.
Schijnt wel vaak mensen plat te gaan.

@Pater, er is genoeg keuze. Ridley maakt mooie fietsen.
Ben zelf wel gek van itiliaanse fietsen. (Bianchi, Casati, Gios, Pinarello etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 13-07-2009 08:55 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
argro schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:27:
[...]
Het gaat overigens om vouwbanden en niet om draadbanden, kleine vergissing mijnerzijds.

De banden zitten inmiddels om de wielen en ik hoop dat de banden nu een beetje oprekken. Hierdoor zou het in de toekomst makkelijker moeten worden om de banden van de wielen te halen en er weer op te zetten bij lekrijden.

Wanneer de GP4000s op zijn dan inderdaad op zoek naar iets ruimere banden. Dat criterium had ik bij aanschaf van de GP4000s niet meegenomen. Wel erg wazig dat Fulcrum wielen net iets groter zijn dan andere wielen trouwens, kan niet bedenken waar dat goed voor zou zijn.
Weet ik ook niet. Maar ik kom van de week wel weer bij m'n LBS. Zal dit even vragen. Nu zelf ook nieuwsgierig geworden. Rijd zelf ook met Fulcrum wielen namelijk ;)

B.t.w.: hoe is het momenteel richting Katwijk e.d. met glas op pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:35:
@Ruud2001Ben nog bezig met afstellen. Gelukkig heb ik jaren terug een keer aan bikefitting gedaan.
Heb de maten op papier, handig afstellen op die manier. :)
Fijn is dat hè?! Zelf ook gedaan. Toch wil ik hierbij even een kleine kanttekening zetten: zodra je nieuwe pedalen, schoenen, zadel e.d. neemt, houd dan wel rekening met kleine afwijkingen t.o.v. je bike-fitting.

Zo heb ik nu na jaartje 'klooien' met zadels, eindelijk de 'meest ideale' afstand zadel-stuur-pedalen. Scheelde uiteindelijk 0,5 millimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bi-zonder schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:08:
[...]

B.t.w.: hoe is het momenteel richting Katwijk e.d. met glas op pad?
Aan het begin van het seizoen lag er vooral tussen Katwijk en Noordwijk aan Zee veel glas op het fietspad, dat is nu gelukkig een stuk minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bi-zonder schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:13:
Zo heb ik nu na jaartje 'klooien' met zadels, eindelijk de 'meest ideale' afstand zadel-stuur-pedalen. Scheelde uiteindelijk 0,5 millimeter.

0,5mm??? dat is wel heel weinig. ik denk dat mijn intra-dag variatie in lichaamslengte en de wisselende mate van eelt op mijn handen en voeten en slijtage van het zadel zoiets al ruim zou compenseren. 0,5 cm zou dan eventueel nog wel kunnen, misschien een typefoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Heeft iemand een goede handleiding "hoe moet ik trappen"? Door een goede beweging van benen en voeten trap je efficiënter, dat is duidelijk. Maar mijn vraag is, wat is de goede beweging. Een zoektocht op het internet heeft mij niet veel opgeleverd. Iemand met wat gedegen informatie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik zit een beetje rond te kijken om een racefiets te gaan kopen. Nu kwam ik bij de LBS het merk Jan Janssen tegen, wat er wel goed uitzag. Ik heb me even op laten meten en ik schijn zo groot te zijn dat een 68cm frame het beste zou zijn voor mij, maar dat bestaat niet. Wel bestaan er 66cm ct frames, zoals de JJ Tour de France en de JJ Eclypse. Nu word dit mn eerste fiets, en beide fietsen passen wel in mn budget. Nu zit er alleen ongeveer 250eu verschil tussen beide fietsen, maar de groep die erop zit is hetzelfde. Ik zie zoiezo niet echt waar het prijsverschil in zit, maar wat zouden jullie doen?

JJ Eclypse

JJ Tour de France

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
De TdF heeft een double butted alu frame, de Eclypse heeft een tripple butted alu frame. De Eclypse zal dus lichter zijn.

Verder kan ik het prijsverschil niet goed verklaren. De zadel- en stuurpen verschillen, maar daar zit geen €250,-- verschil in. Ook zijn de wielen verschillend qua type, maar niet echt qua prijs. De Mavic Aksium welke op de TdF zit is waarschijnlijk zelfs nog duurder dan de Fulcrum Racing 7 welke op de duurdere Eclypse zit.

Ik vind beide fietsen behoorlijk aan de prijs. Ik zou even verder kijken een merk waarbij je wat meer value for the money krijgt. Jan Janssen is nou niet hét merk waarvoor ik graag iets extra's uit zou geven. Zoals dat voor een Bianci, Colnago et cetera wel het geval zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 13-07-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Watvoor merk zou jij aanraden, dat meer value for money bied? De LBS had wel andere merken en types staan die goedkoper waren, maar ik zit een beetje met dat frame dat echt zo groot mogelijk moet zijn. Ik had fietsen zien staan van Colnago en Bianchi maar die waren aardig aan de prijs, voor 4k koop ik liever een motorfiets in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Widow schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:59:
Watvoor merk zou jij aanraden, dat meer value for money bied? De LBS had wel andere merken en types staan die goedkoper waren, maar ik zit een beetje met dat frame dat echt zo groot mogelijk moet zijn.
De maat zal inderdaad behoorlijk beperkend zijn. Maar je zou eens naar een merk als Red Bull, Trek, Bulls et cetera kunnen kijken. Die merken bieden m.i. meer value for the money dan Jan Janssen.
Ik had fietsen zien staan van Colnago en Bianchi maar die waren aardig aan de prijs, voor 4k koop ik liever een motorfiets in ieder geval :P
Met die merken wilde ik twee merken aanhalen waarvoor ik puur naar de specs kijkend een bovengemiddelde prijs zou willen betalen. Jan Janssen is wat mij betreft niet zo'n merk. Maar dat is natuurlijk tamelijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zwaar ben je? Want met jouw lengte gaat de sterkte van de wielen een rol spelen.

Ik vind ze verder ook wat prijzig. Voor hetzelfde geld heb je een Bulls Harrier+ met een Easton EA50 wielset (of een Trek 1.9, maar die wielen zijn niet sterk genoeg voor jou).
Widow schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:59:
Watvoor merk zou jij aanraden, dat meer value for money bied? De LBS had wel andere merken en types staan die goedkoper waren, maar ik zit een beetje met dat frame dat echt zo groot mogelijk moet zijn. Ik had fietsen zien staan van Colnago en Bianchi maar die waren aardig aan de prijs, voor 4k koop ik liever een motorfiets in ieder geval :P
Die merken moet je ook links laten liggen, allemaal marketingpraat met een laagje verf.

Value for money merken (in willekeurige volgorde):

Bulls
Cube
Red Bull
Canyon
Stevens

En ik vergeet er vast nog wel een paar.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik ben op dit moment exact 100kg. Ik ben 2m05 lang, dus vandaar de idioot grote framemaat. Ik zal eens kijken op de sites van bovengenoemde merken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Widow op 13-07-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval is het verstandig om wat minder uit te geven aan de fiets zelf, en wat meer aan de wielen. Die Fulcrums bijvoorbeeld worden aangeraden tot 90/95 kilo, en dan heb je het over één van de sterkste wielsets die bij een fiets wordt geleverd (in jouw prijsklasse).

Mijn advies luidt: zoek een relatief goedkope fiets die 105 is afgemonteerd en koop er een sterke wielset bij. Misschien dat de fietsenmaker de wielset die je bij je racefiets geleverd krijgt wilt terugkopen, en anders kan je die op marktplaats proberen te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:11:
...
Bulls
Cube
Red Bull
Canyon
Stevens
...
Duitsers dus.

Als je geen gekke dingen wil doen heb je aan een 36 spaaks goed gemaakte wielset met halfhoge velgen en een paar mooie naven denk ik wel iets waar je lang mee voort zal kunnen, en het hoeft niet duur te zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 13-07-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

argro schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:45:
Heeft iemand een goede handleiding "hoe moet ik trappen"? Door een goede beweging van benen en voeten trap je efficiënter, dat is duidelijk. Maar mijn vraag is, wat is de goede beweging. Een zoektocht op het internet heeft mij niet veel opgeleverd. Iemand met wat gedegen informatie hierover?
Heb thuis dit boek over wielrennen en daarin wordt ingegaan op de 'ronde pedaaltred'. Wellicht dat je met die zoekterm iets wijzer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond weer een rondje ouderwets rondje kunnen knallen. De knie schijnt (na 3 maanden revalideren) redelijk op orde te zijn (nog wel ff uitkijken natuurlijk). Dit jaar nog maar 2600km kunnen fietsen. Dat hadden er eigenlijk al 4k moeten zijn, maar goed: wel prettig dat het goed gaat. Een rondje van 73km met een gemiddelde van 33.7 is wel weer lekker.

Van het voorjaar ook maar opzoek naar vervanging voor m'n oude Cadex. Volgend jaar september hoop ik Tour for Life (www.tourforlife.nl) te gaan fietsen. Zijn er mensen die dat toevallig dit jaar gaan fietsen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:16:
Gisterenavond weer een rondje ouderwets rondje kunnen knallen. De knie schijnt (na 3 maanden revalideren) redelijk op orde te zijn (nog wel ff uitkijken natuurlijk). Dit jaar nog maar 2600km kunnen fietsen. Dat hadden er eigenlijk al 4k moeten zijn, maar goed: wel prettig dat het goed gaat. Een rondje van 73km met een gemiddelde van 33.7 is wel weer lekker.

Van het voorjaar ook maar opzoek naar vervanging voor m'n oude Cadex. Volgend jaar september hoop ik Tour for Life (www.tourforlife.nl) te gaan fietsen. Zijn er mensen die dat toevallig dit jaar gaan fietsen?
Jij ook al met knieschijf problemen.
Ik heb gister even gekeken hoe het ging op een zwaarder verzet en wat meer aanpoten. Het ging redelijk alleen merk wel dat ik nog niet klaar ben met revalideren.
Volgende keer doe ik het iets rustiger aan, ipv 31kmph, 27kmph gemiddeld. Dat is precies het verschil in snelheid met 1 verzet bij mij. Maar merkte gister wel dat die 31kmph gemiddeld een aanslag(je) is op mn conditie.

Vanavond krachttraining, woensdag weer rustig benen uitfietsen. Zaterdag duurtocht van +/- 1,5 - 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag/vanavond weer een rondje fietsen. :)
Duur rit van +/- 90km.

Keen net op mn gps en zag dat ik alweer 3300km heb staan.
Gaat de goede kant op.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een racefiets en als arme student mag dat niet te veel kosten.. Nou heb ik al een oude giant speeder lite die in principe fatsoenlijk rijdt, maar ik heb een tweede fiets nodig omdat ik anders de fiets bijna elke week moet meenemen in de trein. Ik hoop eigenlijk een fiets van net wat hoger niveau te vinden dan de speeder lite. mijn maximale uitgave aan de fiets zal denk ik zo'n 200 euro zijn. Ik ben al weken marktplaats en andere sites aan het bekijken, maar het blijft moeilijk. Nou heb ik een advertentie gevonden die mij wel aansprak, alleen ik heb te weinig ervaring met racefietsen om te kunnen beoordelen of het een goede koop is. (natuurlijk moeten er dan geen beschadigingen zijn of te veel slijtage, maar dat kan je pas ter plekke bekijken)

het gaat om deze advertentie: http://fietsen.tweedehands.net/racefietsen/te-koop-gaint-ocr.html

Er is erg weinig informatie gegeven, maar dat kan natuurlijk met een mailtje opgelost worden. Ik wil alleen eerst weten of dit überhaupt wel een goede fiets is. Volgens de titel is het een gaint ocr. Welke ocr staat er niet bij, want volgens mij is die serie nogal uitgebreid.
Weet iemand meer over deze fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik gok even wat:
Zo te zien is het een stalen frame. Waarschijnlijk ergens tussen de 9 en 11 jaar oud. De verstelbare stuurpen, mits origineel, doet vermoeden dat het ooit een instapmodel heeft betroffen, dus waarschijnlijk Sora/Tiagra afgemonteerd.
Je kan evt. Jazzper dm'en (zie elders in dit topic), die zit altijd goed in fietsen beoordelen vanaf het plaatje. Als je 200 euro aan een fiets wilt uitgeven, zou ik zeker gaan zoeken naar fietsen waarvan de vraagprijs een stuk hoger dan 200 ligt. (275-400)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@2xtom , In dit topic staan al veel koop tips, zal die even doorlezen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ben vandaag weer verder gegaan met mn zoektoch naar een racefiets. Een paar collega's van me zijn ook erg fanatiek, dus nadat ik even met hun ben gaan praten en dit topic had laten zien, zeiden ze dat ik het beste eens voor Bulls Desert Falcon kon gaan kijken. Ben wat eerder weggegaan van werk, en naar een paar dealers gereden. De eerste waar ik kwam "Ja ehh we hebben wel wat van Bulls, maar echt dealer zijn we niet". Ok, naar de volgende winkel. Dat was echt een jaren 70 fietswinkel waar de verkoper niet wist dat er internet bestond waar je specs op kan zoeken over fietsen. En al helemaal niet dat er op internet lijsten staan met wie er Bulls fietsen verkoopt 8)7 dat vond ie maar raar.

Nou goed, watvoor fietsen heb je dan? Ja, nou, wat je wilt (Bulls Desert Falcon in 64cm framemaat) is eigenlijk niet mogelijk, maar ik heb wel wat anders! Pakt ie een Trek, waar ik duidelijk op de wielen 85kg max zie staan. Is dat geen probleem als je 100kg weegt? Nee joh dat gaat prima, daar moet je je niets van aantrekken. Toen wist ik het eigenlijk wel, ik had echt het idee dat die man vastgeroest zat in zijn beroep.

Vervolgens nog naar een laatste dealer gegaan die dus op de website stond, maar toen ik daar aan kwam rijden en mn auto voor de winkel parkeerde stond de shopkeeper me echt aan te kijken alsof ik in een versjonniede CRX aan kwam zetten met de subwoofers vol open. FYI, ik rij in een Saab. Maargoed, toch even naar binnen, maar die man wou helemaal geen fietsen verkopen had ik het idee. Snel weer weg, en richting huis... Morgen nog even een aantal winkels in de omgeving van Alkmaar aandoen. Want bij geen enkele winkel zou ik een euro besteden om eerlijk te zijn. Snap echt niet dat ze op de Bulls site als dealer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bulls Desert Falcon heeft een Shimano WHR-S10 wielset, die is te licht voor jou. Ik denk zelfs dat je überhaupt geen fiets zult vinden met bijgeleverde wielen die sterk genoeg zijn.

Met een goede dealer kan ik je niet verder helpen. Ik weet alleen dat Belga Fietsen een goede Bulls-dealer is, maar die zitten in Groningen dus dat is niet echt praktisch met garantie/servicebeurten/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
In de buurt van Amsterdam heb je nog Vos fietsen in Zwanenburg, weet niet of het een Bulls dealer is, maar ik heb er goede verhalen over gehoord van een paar fanatiekelingen qua prijs kwaliteit verhouding (ben er zelf nooit geweest). Schijnt vooral een aanrader te zijn als je de onderhoudsbeurten zelf kan uitvoeren.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

in amsterdam heb je een heleboel winkels... waar je heel goed geholpen kan worden.. Al s ik de verhalen over vos moet geloven .. dan is dat juist een van de winkels waar je alleen maar goed kan slagen als je zelf precies weet wat je zoekt en geen service verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

Ik ben momenteel aan het kijken naar een fiets met een richtprijs van zo'n 1000 euro (meer moet het echt niet worden). Nu heb ik mezelf al wel aardig ingelezen in deze materie en zo ondertussen denk ik er ook wel het een en ander van te weten, maar voor mijn gevoel niet genoeg om een goede beslissing te maken.

Ik wil graag in het dorp zelf bij de fietsenmaker een fiets kopen en niet in een webwinkel of verweg want als ik er wat mee heb moet ik er gewoon mee terug kunnen.

Zelf heb ik al wel een voor selectie gedaan en ben uit eindelijk op een Gazelle v4 of een Cube Peleton uitgekomen. Ze kosten allebei 999 euro maar wat is adn de betere keus. De gazelle is Shimano 105 / ultegra afgemonteerd de cube helemaal met de 105 set.

Verder komt bij mij de gazelle betrouwbaarder over maar dat zal vooral zijn omdat ik het merk ken. Kan iemand mij advies geven welke van de 2 beter is?
Het doel is vooral om te toeren en ik hoef dus geen wedstrijden te rijden

[ Voor 4% gewijzigd door TwoR op 14-07-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk te zeggen. De Cube heeft betere (sterkere) wielen, de V4 is iets beter afgemonteerd (heeft ook een 105 crankstel, de Cube niet). Is die Gazelle een oud model? Normaal gesproken kost 'ie volgens mij een paar honderd euro meer.

Als je redelijk zwaar bent zou ik de Cube nemen, en anders de Gazelle. Kijk wel eerst goed naar de maat, want als je bij Gazelle tussen twee maten invalt zou het zo maar kunnen dat de Cube perfect aansluit, en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Ik ben 1.90 meter. En volgens de fietsenmaker moest ik een 59 cm hebben. Mijn gewicht is ergens tussen de 75 en de 80 kilo. De adviesprijs van de gazelle is 1299 en voor zover ik weet is het een model uit dit jaar.

Ik heb ook even op de gazelle gezeten en dat zat wel goed althans dat was mijn eerste indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TwoR schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:10:
Ik ben 1.90 meter. En volgens de fietsenmaker moest ik een 59 cm hebben. Mijn gewicht is ergens tussen de 75 en de 80 kilo. De adviesprijs van de gazelle is 1299 en voor zover ik weet is het een model uit dit jaar.
Een frame van 59cm lijkt mij wat klein voor iemand van 1,90cm.

Een willekeurig tabelletje van een willekeurige site, voor het idee:

Lengte Maat in cm.
1.65 - 1.72 m. 53 / 54
1.72 - 1.82 m. 56 / 57
1.82 - 1.90 m. 60 / 61
1.90 - 2.00 m. 65 / 66

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 14-07-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Widow schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:13:
[...]

Vervolgens nog naar een laatste dealer gegaan die dus op de website stond, maar toen ik daar aan kwam rijden en mn auto voor de winkel parkeerde stond de shopkeeper me echt aan te kijken alsof ik in een versjonniede CRX aan kwam zetten met de subwoofers vol open. FYI, ik rij in een Saab. Maargoed, toch even naar binnen, maar die man wou helemaal geen fietsen verkopen had ik het idee. Snel weer weg, en richting huis... Morgen nog even een aantal winkels in de omgeving van Alkmaar aandoen. Want bij geen enkele winkel zou ik een euro besteden om eerlijk te zijn. Snap echt niet dat ze op de Bulls site als dealer staan.
Aangezien je in de omgeving van Alkmaar op zoek bent is het misschien een idee om bij Kroone Liefting in Limmen (http://www.krooneliefting.nl/) langs te gaan. Is geen Bulls dealers, maar wel onder andere Cube en Trek. Ben daar zelf (naar mijn mening) goed geholpen met de aanschaf van mijn cube attempt.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

59 cm. lijkt me ook wat aan de lage kant. Ik ben ook 1.90 meter en ik heb een Cube Attempt (zelfde geometrie als de Cube Peloton) van 62 cm, en die is eerder te klein dan te groot. Daar dient wel bij aangetekend te worden dat de maatvoering van Cube 2 cm aan de 'standaardmaat' toevoegt, dus mijn framemaat zit zo rond de 60 cm., misschien iets hoger. Van Gazelle ken ik de maatvoering niet.

Je kunt ook nog altijd een foto maken van jezelf op de fiets en die hier - of beter: op het forum van fiets.nl, daar zitten veel experts - plaatsen. Het zal altijd een persoonlijke afweging blijven (wil je sportiever fietsen => kleiner frame; wil je meer comfort => groter frame), maar het kopen van een veel te groot of te klein frame kan je met zo'n foto in ieder geval voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Ik ga vanmiddag nog eens even een rondje fietsen op die v4.
Heeft iemand nog tips waar je specifiek op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

TwoR schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:42:
Zorg ervoor dat ze alles goed afstellen zodat je goed kan 'testen' en kan 'voelen' hoe de fiets rijd.
Verder ook kijken hoe je houding is en of je die fijn vind. (aangezien je ook redelijk lang bent).

Ook kijken hoe het schakelen gaat, gewoon even door de verschillende combinaties van verschellingen testen.

Verder weet ik het niet, maar misschien andere tweakers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vraagje, sinds de crash van 3 weken terug heb ik op verschillende fietsen gefietst. Kwa afstelling waren ze vrijwel identiek.

Nu ik weet op mn Bianchi fiets krijg ik last van spierpijn in mn bovenbenen boven de knieën.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen, het zadel + plaatjes staan allemaal goed.
Zal het gewenning zijn?

Heb van de week wat nieuwe kleding besteld bij Rose.

Shirtje:
Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.de/output/importbilder/artikel/1/0/8/1088908_1.jpg

Broek:
Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.de/output/importbilder/artikel/1/6/8/168212_1.jpg

Kwa pasvorm zat Giordana me altijd al goed. Heb wat meer kleding van Giordana.
Best leuk merk voor een redelijke prijs.

[ Voor 37% gewijzigd door Harmen op 16-07-2009 11:39 . Reden: kleding ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Heeft iemand een goede handleiding "hoe moet ik trappen"?
Met je benen :+ snorry, open deur principe ;)
Door een goede beweging van benen en voeten trap je efficiënter, dat is duidelijk. Maar mijn vraag is, wat is de goede beweging. Een zoektocht op het internet heeft mij niet veel opgeleverd. Iemand met wat gedegen informatie hierover?
Maar serieus: onderstaande niet van mezelf, maar van mensen die er verstand van hebben:

Algemeen: bovenlijf stil houden, inademen neus, uitademen mond. Fiets goed afgesteld hebben, zadel-pedaal-stuur verhoudingen.

Als je met een lage kadans fietst, rijdt je vooral op kracht. Hierbij verg je (te) veel van je spieren, deze doorbloeden minder goed. Door een verminderde doorbloeding worden er meer afvalstoffen in je spieren geproduceerd, met als gevolg, snellere vermoeidheid. Bovendien worden bij een lage kadans al je aanhechtingspunten te zwaar belast. Je kunt er ook nog eens knieklachten door krijgen. Kortom, met een lage kadans fietsen, is niet bijster snugger en gezond.

Hoge kadans: dit is heel goed te trainen! Begin rustig en langzaam uitbreiden. Je kunt een vuistregel hierbij aanhouden: "als je op je middenblad (afhankelijk van tripple of niet) goed kunt meekomen met de rest, zowel op vlakke als in de klim, heb je een zeer goede conditie.

Omdat ik toevallig weet, dat je ook veel in de duinen fietst: probeer eens vanaf nu alles in hoge kadans te gaan rijden (rustig opbouwen). Over een paar weken ben ik benieuwd wat je gemerkt hebt, en hoe jij je er bij voelt..

Over de Fulcrum wielen: is geen specifieke reden voor. Elk merk heeft zijn dingetjes.

De tip voor jou was: "Als je Schwalbe banden neemt met Fulcrum, dan heb je nooit problemen". waarom heb je eigenlijk Continental banden genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:39:
Bi-zonder schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:13:

0,5mm??? dat is wel heel weinig. ik denk dat mijn intra-dag variatie in lichaamslengte en de wisselende mate van eelt op mijn handen en voeten en slijtage van het zadel zoiets al ruim zou compenseren. 0,5 cm zou dan eventueel nog wel kunnen, misschien een typefoutje?
Klopt dat het niet veel is, maar zo gaat het met 'fine tunen'. Dat gaat meestal niet in centimeters. Voor mij was het precies het verschil tussen 'het voelt net niet goed' en nu 'jippie,..dit was het!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bi-zonder schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:23:
[...]
Met je benen :+ snorry, open deur principe ;)

[...]

Maar serieus: onderstaande niet van mezelf, maar van mensen die er verstand van hebben:

Algemeen: bovenlijf stil houden, inademen neus, uitademen mond. Fiets goed afgesteld hebben, zadel-pedaal-stuur verhoudingen.

Als je met een lage kadans fietst, rijdt je vooral op kracht. Hierbij verg je (te) veel van je spieren, deze doorbloeden minder goed. Door een verminderde doorbloeding worden er meer afvalstoffen in je spieren geproduceerd, met als gevolg, snellere vermoeidheid. Bovendien worden bij een lage kadans al je aanhechtingspunten te zwaar belast. Je kunt er ook nog eens knieklachten door krijgen. Kortom, met een lage kadans fietsen, is niet bijster snugger en gezond.

Hoge kadans: dit is heel goed te trainen! Begin rustig en langzaam uitbreiden. Je kunt een vuistregel hierbij aanhouden: "als je op je middenblad (afhankelijk van tripple of niet) goed kunt meekomen met de rest, zowel op vlakke als in de klim, heb je een zeer goede conditie.

Omdat ik toevallig weet, dat je ook veel in de duinen fietst: probeer eens vanaf nu alles in hoge kadans te gaan rijden (rustig opbouwen). Over een paar weken ben ik benieuwd wat je gemerkt hebt, en hoe jij je er bij voelt..
Ik bedoel meer de beweging van de voet tijdens het trappen. Je ziet wielrenners bijvoorbeeld een beweging op het laagste punt maken alsof ze poep onder hun zool vandaan schrapen (beter kan ik het niet uitleggen), de zogeheten ronde pedaaltred. Voordat je jezelf allerlei dingen gaat aanleren leek hij mij zinvol om mij hier eens in te verdiepen.
Over de Fulcrum wielen: is geen specifieke reden voor. Elk merk heeft zijn dingetjes.

De tip voor jou was: "Als je Schwalbe banden neemt met Fulcrum, dan heb je nooit problemen". waarom heb je eigenlijk Continental banden genomen?
Wat onderzoek op het internet leerde mij dat Schwalbe niet meer is wat het geweest is. Op forum.fiets.nl bijvoorbeeld waren veel mensen zeer ontevreden over de nieuwste Schwalbe's en zeer tevreden over de Conti's, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed trappen, denk dat het toch een gevoel kwestie is. ;)

Wat ik zelf meestal doe als het bergop gaat, meer met mn hakken naar beneden duwen.
Voor de rest let ik veel op mn cadans, fiets zelf het lekkerste rond de 90/100 omwentelingen per minuut.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Harmen schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:30:
Goed trappen, denk dat het toch een gevoel kwestie is. ;)
Dat denk ik niet. Je voet is als een arm tussen pedaal en been. Een goede stand van die arm ten opzichte van het been, waar de kracht vandaag komt, en het pedaal, waar de kracht in een bepaalde richting naar toe moet, is zeker te optimaliseren. Dat is niet alleen een kwestie van gevoel. De kans is zelfs groot dat de jusite en meest efficiënte methode in eerste instantie niet goed voelt.

Een nieuwe techniek aanleren gaat altijd in 4 fasen:
1 onbewust onbekwaam; je weet niet dat je iets niet goed doet
2 bewust onbekwaam; je weet dat je niets niet goed doet
3 bewust bekwaam; je moet nadenken om het goed te doen
4 onbewust bekwaam; je doet het automatisch goed

Qua pedaalslag vermoed ik dat ik in fase 2 zit. Ik ben alleen nog even op zoek naar de juiste techniek voordat ik met fase 3 ga beginnen.

[ Voor 28% gewijzigd door argro op 17-07-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
off-topic: argro: lees even je pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Een quote uit dit boek:
De ronde pedaaltred

Deze basistechniek wordt vaak niet zonder reden door renners met veel geheimzinnigheid omgeven. Ze wordt de kunst van het trappen of het geheim van de ronde tred genoemd. De echte renner is van al van verre te herkennen aan zijn ronde tred. Want alleen als je je kracht heel gelijkmatig over de hele omwenteling verdeelt, kun je de pedaalbeweging volledig benutten. Duw je het pedaal alleen loodrecht van boven naar beneden, dan gebruik je maar een klein deel van de cirkelbeweging. Op het hoogste en laagste punt heeft de druk geen effect. Daarom worden deze punten ook dode punten genoemd. Horizontale en verticale krachten moeten in elk deel van de trapbeweging in een bepaalde verhouding tot elkaar staan. De gunstigste hefboomwerking ontstaat als je de kracht altijd loodrecht op de crank laat inwerken. Daartoe moet je om het hoge dode punt te overwinnen de punt van de voet omhoog- en de hak omlaagbrengen zodat de druk naar voren werkt. Op het lage dode punt moet je juist de punt van de voet laten zakken en de hak omhoogbrengen om een effectieve druk naar achteren te kunnen uitoefenen. In de rest van de achterste sectie van de cirkelbeweging moet je vooral trekkracht op de cranks uitoefenen. De voet voert daarbij rondom de as van het bovenste spronggewicht een losse op- en neerwaartse beweging uit. Daarbij horen een goede beweeglijkheid en een losse houding in het spronggewricht. Het duidelijkst is deze beweging, vooral het optillen van de neus van de schoen, bij het overwinnen van het hoge dode punt, als je met een hoge versnelling of zittend bergop rijdt. Dit optillen van de schoenpunt op het hoge dode punt wordt minder duidelijk naarmate de trapfrequentie hoger wordt. De voetpositie wordt dan steeds horizontaler. Bij toenemende trapsnelheid concentreert de beweging zich meer op het overwinnen van het onderste dode punt met lage neus en hoge hak. Deze houding wordt sterker naarmate de trapfrequentie toeneemt. Ook op het hoge dode punt houd je voet zo, omdat dit alleen met vaart wordt overwonnen. Om vanaf het begin gevoel voor de ronde tred te krijgen, probeer je op een vrije oefenstrook met slechts één voet te trappen, terwijl je de andere van het pedaal haalt. Daarbij probeer je het pedaal gelijkmatige in beweging te houden. Je voelt dan goed welke krachten nodig zijn en effect hebben. Na een paar honderd meter wissel je van voet. Daarna oefen je het samenspel van beide voeten. Je moet er vooral op letten dat je het been dat de trekkracht naar boven levert ook echt omhoogtilt.
Ook nu nog trainen renners soms de ronde tred tijdens de voorbereiding in de winter of in de lente met een naaf zonder freewheel. Bij zo'n vast verzet moet je blijven trappen zonder te stoppen. Op deze manier word je bijna tot een ronde tred gedwongen, omdat je rijstijl onrustig wordt en je op het zadel gaat stuiteren.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_kM40Sm_lGT4/SmA0xZVMTjI/AAAAAAAAAaI/39uY6LiDrpU/s640/RondeTred.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud2001 op 22-07-2009 08:18 . Reden: Fixed plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwoR schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:42:
Houd er rekening mee dat je met jouw gewicht een lichte/redelijke kans op spaakbreuk hebt bij de Gazelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

een vriend van me gaat een fixed wiel laten maken (ja fixed, niet ss). Hij zoekt nog een goede hoge velg. Hebben jullie nog suggesties? ik zit niet zo in de nieuwe velgen. En Leightweight of Zipp 808 is iets boven zijn budget gok ik. Ik kwam nog met de Mavic CPX33 maar die zijn maar semi hoog.

Het wordt een 36 spaaks wiel want die gast is groot, zwaar en beresterk

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik ben weer is wat verder gaan bellen en zo kwam ik bij Beukers Bike centre uit, de website ziet er iig al goed uit, gelukkig niet zo'n bandenplak fietsenmaker als ik de website zie. Het zit in Petten en ik had even zitten praten met iemand over de telefoon, en verteld wat ik ongeveer zocht en die kwam meteen al met het idee om een custom fiets te maken op basis van een 66cm Cannondale frame, handgespaakte velgen, en een Ultegra montage. Kosten? Rond de 1200eu, niet eens zoveel duurder dus als een Bulls. Morgenochtend vroeg die kant op, ik ben benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

kan zo snel niet vinden hoe groot je bent .. maar 66 is echt ENORM groot..

dus let wel goed op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik ben 2m05, dus dat is ook enorm groot :P ik was opgemeten en schijn eigenlijk een 68cm frame nodig te hebben, maar dat bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Sodeju :P Ik ben 1.97m en heb maat 63.. je zult wel in verhouding langere benen hebben dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Boekje vandaag opgehaald bij De Slegte voor nog geen 5 euro. Dit weekend maar eens doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Nou ik ben geslaagd vanochtend :D het word idd een 66cm Cannondale Caad frame met carbon voorvork, met een Shimano 105 groep, behalve de naaf, die word Ultegra. De wielen worden handgespaakte Mavic CPX33 wielen. Verder zitten er de gebruikelijke SPD pedaaltjes op, 2 bidonhouders, wit stuurtje. Het geheel word dus zwart/grijs met witte accenten. Vrijdag is ie klaar, en hij was ook niet gek duur, net boven de prijs van een Bulls waar ik eerst naar keek. Die had welliswaar Ultegra overal, maar daar hadden andere wielen onder gemoeten. Plus dat dit frame 2cm groter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Wiehoe, hier ook (enigszins voorbarige) vreugde, ik ga maandagochtend de deal rondmaken bij de fietsenmaker. Als er niks raars gebeurt word ik dan de eigenaar van een fonkelnieuwe Bulls Desert Falcon. Rondom Shimano Ultegra, Carbon voorvork. Ik was eigenlijk op zoek naar de (€200) goedkopere Harrier, die rondom met 105 is afgemonteerd, maar die was niet meer leverbaar in mijn framemaat (60), alleen nog 56. Heb er goede hoop op dat de prijs van de Desert Falcon (999) nog een klein beetje naar beneden bijgesteld kan worden, maar dat zien we nog wel. De proefrit was heerlijk, fijne fiets!

Edit: Widow: nice! Toevallig van die Bulls :)

Van plaatjes word ik altijd vrolijk, dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tkuiper/desertfalcon.jpg
(klikken voor vergroting)

[ Voor 16% gewijzigd door Elwood Blues op 19-07-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

betertjes @hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

ik zit nu op het werk met extreem harde kuiten. Zaterdag en zondag veel kilometer gelopen door amsterdam. resultaat is dus dat mijn kuiten best 'gespannen' zijn. Ik wou vanavond nog even gaan fietsen, maar hoe krijg ik mijn kuiten wat 'soepeler' voordat ik op de fiets stap.

Ik heb al geprobeerd om te rekken maar dat lukt niet echt.
Nu weet ik dat als ik ga fietsen op een wat lager verzet ze vast wel een keer los komen maar weet ook uit ervaring dat het minder lekker fietst, die harde kuiten.

iemand enig idee?

ps: een massage is geen optie aangezien ik op werk zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 20-07-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik zou ze toch proberen te rekken... probeer op een traptrede te gaan staan met alleen je tenen, en vervolgens je hakken naar beneden laten gaan. Daar rekken ze goed van op en dat kan wel wat verlichting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

hendrikjan schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:42:
ik zou ze toch proberen te rekken... probeer op een traptrede te gaan staan met alleen je tenen, en vervolgens je hakken naar beneden laten gaan. Daar rekken ze goed van op en dat kan wel wat verlichting geven.
Ik weet dat rekken soms wat pijn doet, maar net op de trap gestaan en het deed erg pijn. Maar helpt wel. (had niet aan de trap gedacht, maar alleen de normale rek actie tegen de muur aan).

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Even een technische vraag...
Gister heb ik de fiets schoongemaakt (na een natte en vieze rit op zaterdagochtend). Ik heb er niets raars mee gedaan, niets (op bidonhouders na) afgehaald maar had net wat raars.
Ik klik linkerschoen in en wil gaat fietsen maar heb totaal geen aandrijving. Ik stoppen en linker schoen uitklikken.
Achterwiel optillen en wel aandrijving, maar als ik erop zat niet. Opeens weer wel aandrijving en dan weer niet.

Ik even gestopt en het wiel goed los laten draaien van de grond. En toen deed (overstatement) de fiets het weer redelijk. Maar wel als ik stop met trappen en daarna weer verder wil dat ik even geen aandrijving heb.

Met geen aandrijving hebben bedoel ik dat mijn achter derailleur wel draaid maar mijn achterwiel dus niet. Moet zeggen dat ik het erg vaag vind.

Vandaag dus niet echt gedurft om hard en ver te gaan. Nu wou ik al wel een andere fiets maar wou er even mee wachten ivm verschillende zaken. Ik had gehoopt dit zomer seizoen nog uit te kunnen rijden met de fiets.

Heeft iemand enig idee wat het is en of het goedkoop op te lossen is? (zelf denk ik de achteras oid).

Verder gelijk een vraag voor de nieuwe fiets, en dan vooral maat gericht. Deze fiets een 60 (volgens de stikker) en ik ben 1,92 (75-76KG). Het formaat is toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik weet de benaming van het onderdeel niet, maar in je achteras zit zo'n systeem dat je hoort ratelen als je rijd en niet trapt. Van die tandjes die in een soort inkepingen haken. Kan zijn dat dat vies is geworden en die tandjes niet in die inkepingen vallen?

edit: en maten is lastig zo te vertellen, sommige mensen hebben lange benen, andere een lange romp.

[ Voor 16% gewijzigd door Widow op 20-07-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Het zou dan vast dat onderdeel zijn, maar aangezien ik niet extreem veel van fietsen techniek weet (vooral derailleur) ga ik er liever niet zelf naar kijken. Het uit elkaar halen is nooit het probleem, maar het in elkaar zetten en het afstellen lukt niet zo goed.

Verder ben ik iemand met, in verhouding, langere benen en een 'kleiner' romp. (maar ga wel een keer even ergens wat af laten meten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Heet dat ding niet je freewheel? Daar zou ik het ook zoeken inderdaad.

Voor iemand van 1,92 met relatief lange benen klinkt 60 redelijk, maar misschien zelfs nog wel aan de kleine kant, kijk hier anders eens, daar kun je het uitrekenen (al is het geen keiharde wetenschap, ook een kwestie van gevoel).

[ Voor 3% gewijzigd door Elwood Blues op 20-07-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

het klinkt inderdaad als een niet helemaal lekker werkend freewheel, ik geloof dat de officiële term freehub is .. Check anders ff http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De 'officiele naam' van het onderdeel waar het om gaat is denk ik wel degelijk 'vrijloopkoppeling', 'freewheel', 'Freilauf' o.i.d. Dat is mechanisch op verschillende manieren te realiseren, de versie met de 'palletjes die in inkepingen haken' komt bij fietsen het vaakst voor denk ik.

Een 'freehub' is gewoon de naam voor een bepaalde naaf-koppeling-tandwielopbouw ik denk allen bij fietsen.

Zie ook Sheldon Brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb even mijn 'maat' opgenomen en dit is ongeveer 60 - 61 cm. Ik ga verder nog wel even mijn maat op laten meten in een winkel 'just to be sure'.

Wat betreft mijn 'freehub', nu zou ik het wel uit elkaar kunnen halen en weer in elkaar kunnen zetten, maar waarschijnlijk kom ik tegen dat het gewoon helemaal versleten is (aangezien ding toch wel oud is). Heb het vermoede dat ik beter een nieuwe fiets kan kopen. Deze fiets helemaal opknappen (hele groep updaten etc) kost me dusdanig veel dat ik beter een nieuwere en lichtere fiets kan kopen.

Maar wel bedankt voor de links, kan ik weer wat leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn freehub is ook wel eens fucked up geweest beyond repair. Door fietsenmaker laten repareren* en kostte vrij weinig.

*ik spreek mezelf tegen, maar het kwam neer op vervangen van iets.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazzper op 21-07-2009 08:38 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Zo ik kan vanaf nu ook ervaringen opdoen en posten. Ik ben toch voor de gazelle v4 gegaan. Ik heb nog eens kritisch gekeken naar de hoogte en lengte van de bovenbuis maar het klopt wel. Ik ben zelf wel lang maar heb in verhouding wat langere benen.

Gister alvast de eerste 62 kilometer erop gezet en na 2 uurtjes trappen kwam ik nog redelijk fris van de fiets af en had geen last van rugpijn of pijn op plekken waar het niet zou moeten.

Al met al dus wel tevreden en ik hoop er nog veel kilometertjes op te kunnen fietsen

Nog even een plaatje toevoegen
Afbeeldingslocatie: http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/groot/152_V4_K30d_H_081-249-349_09.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door TwoR op 21-07-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

^ degelijke fiets hoor!
Ga je veel plezier mee beleven.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik denk dat het toch de Bulls Harrier + 2009. Het enige wat mij nog een beetje tegen zit is het feit dat mantel fietsen naar mijn weten iets mindere service bied.
Nu moet ik alleen even zoeken welke wielen erop zitten. Het liefst heb ik namelijk net iets sterker dan de WHR-500 wielen.

het is toch wel lastig. maar ik heb nog een aantal dagen om te zoeken aangezien het pas zaterdag is tot ik tijd heb.

UPDATE:
Net even met een paar Bull dealers gebeld en de Harrier + is gewoon nauwelijks meer te krijgen. mantels heeft de fiets niet meer en kan er ook niet meer aankomen.

@ Ruud2001:
Waar had jij de Harrier gekocht?

[ Voor 21% gewijzigd door Griffin op 21-07-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen, ben op zoek naar een onlineshop van Northwave.

Ben op zoek naar Northwave Typhoon s.b.s schoenen.
Afbeeldingslocatie: http://www.davekanecycles.com/images/NWTyphoonSBSSilverBlack.jpg

Ben van mening dat het goedkoper kan. :+ (Veel spullen worden over een aantal maand weer in de aanbieding gedaan)
De LBS had ze op de plank staan alleen waren het de laatste en konden ze niks van de prijs af doen. (179)
Deze zaten me erg goed.

Heb al heel wat sites afgezocht: Rose, bike-compents, mantel, salden, futurumshop.

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 21-07-2009 15:26 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Griffin schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:52:
Ik denk dat het toch de Bulls Harrier + 2009. Het enige wat mij nog een beetje tegen zit is het feit dat mantel fietsen naar mijn weten iets mindere service bied.
Nu moet ik alleen even zoeken welke wielen erop zitten. Het liefst heb ik namelijk net iets sterker dan de WHR-500 wielen.

het is toch wel lastig. maar ik heb nog een aantal dagen om te zoeken aangezien het pas zaterdag is tot ik tijd heb.

UPDATE:
Net even met een paar Bull dealers gebeld en de Harrier + is gewoon nauwelijks meer te krijgen. mantels heeft de fiets niet meer en kan er ook niet meer aankomen.

@ Ruud2001:
Waar had jij de Harrier gekocht?
Heb mijn Harrier+ gekocht bij de LBS (site). Ze hadden 'm niet op voorraad en hij moest besteld worden. Als ik 't me goed herinner, had ik de laatste maat 58 in kleur zwart uit de fabriek. Loopt al richting eind van het seizoen voor de fabrikanten dus veel voorraad is er niet meer.

Ik kom ook nog wel eens bij Belga in Groningen en daar hebben ze veel Bulls op voorraad staan waaronder ook een Harrier... weet alleen niet zeker of ze ook een Harrier+ hebben staan. Verder heb ik ook de Harrier ook nog gezien bij de Rijwielcentrale in Eindhoven (locatie Nieuwstraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb een fiets gevonden met een frame van "2Danger". Ik ken het hele merk niet maar is het wat. Verder is de fiets afgemonteerd met Ultegra SL 10 speed icegrey en carbon voorvork en achtervork. en de Crankset is een fulcrum raching torq R compakt carbon 50/34.

De fiets is nieuw en voor 799.

Goede deal volgens mij, of niet? (hij wordt verkocht door 'avrwielersport'. heb hier gevonden dat die verkoper allemaal maar is. Weten jullie hier meer van?

[ Voor 22% gewijzigd door Griffin op 22-07-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Griffin, zal niet zo snel zoiets via marktplaats kopen.
De onderdelen zullen goed zijn, echter het frame minder neem ik aan.
Ze moeten toch ergens op bezuinigen.

Zal gewoon als ik jou was naar de LBS gaan en kijken naar Cube of Bulls oid. Betaalbare merken voor weinig.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ harmen,
Ik ben zelf ook zeer sceptisch over het 2e hands aanschaffen (ookal zeggen ze dat hij nieuw is).
De LBS'sen bij ons in de stad hebben geen Cube of Bulls (alleen giant, trek, stevens). En ik zeg niet dat die merken slecht zijn, maar als je een shimano 105 wilt hebben begint het bij die merken (bij onze LBS) bij 1000 euro oid. En dan kan ik beter verder zoeken want moet toch zeggen dat 1000 euro mij iets te veel wordt voor de fiets alleen. Omdat ik misschien ook wat spullen erbij wil (andere schoenen (SPD-SL)) en misschien wat kleding.

Ik ben hier en daar aan het kijken maar weet het dus even niet meer. Ik denk dat ik gewoon teveel eisen heb voor mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
2danger is het huismerk van een grote Duitse fietsenzaak. Ik vind het vreemd dat dat door een andere zaak wordt verkocht, zal ofwel tweedehands ofwel een restpartij/niet goede partij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ik ging oorspronkelijk ook voor de Harrier(+) maar die was inderdaad niet meer leverbaar (of heel misschien met heel veel moeite via een andere dealer). Mijn fietsenmaker had er in de provincie hier in ieder geval geen een meer in mijn maat gevonden.... Daarom ben ik voor de Desert Falcon gegaan, en heb er vooralsnog geen spijt van, heerlijke fiets :-)

Ter overweging: mijn fietsenmaker vertelde me dat de adviesprijzen van de Bulls 2010 ook bekend waren, en dat de Harrier+ € 999 zou gaan kosten, en de Desert Falcon 2010 € 1199. Beide met een lichte verbetering van specs zei hij ook, maar de prijzen zijn nu dus nog relatief laag (als je er een kan vinden).. 2009 modellen = more value for money.

[ Voor 33% gewijzigd door Elwood Blues op 22-07-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik kwam daar ook achter ja, Bulls vernieuws zijn productlijn kennelijk in september. Waardoor er nu bijna geen fietsen meer leverbaar zijn. Mij vertelde ze ook dat de nieuwe fietsen een stuk duurder gingen worden. Ik vind het maar raar dat Bulls zijn productlijn dan rond deze tijd gaat vernieuwen eigenlijk.

Maargoed, vrijdagmiddag kan ik mn nieuwe fiets ophalen, ik heb er zin in! Ik wil van het weekend met een busje naar de afsluitdijk gaan, en dan over de afsluitdijk fietsen. Heen en weer is 66km, leuk stukje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Net nog even zitten kijken voor de falcon bedenk ik me opeens dat er ook nog een normale Harrier is.
Dus ik mantel gebeld en die hebben er nog 1 in maat 60. Dus deze apart laten zetten tot zaterdag. Ik ga dan even kijken.
Ik denk dat ik er direct maar nieuwe SPD-SL pedalenset (voor 40 euro) bij neem. Want wat ik nu heb klikt niet handig in. (standaard SPD).

Verder ga ik er vanuit dat maat60 goed is, maar dat zien we zaterdag wel.
* Griffin is even blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Crosspost, maar hier is mn nieuwe fiets :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/cannondale.jpg
Het frame, een Cannondale Caad (spreek uit: kaat) 66cm met carbon voorvork. Ben alleen niet helemaal bij met de hoogte van het stuur, ik vind hem vrij laag, wat denken jullie hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/cannondale/stuur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/cannondale/tripcomputer.jpg
Polar CS200, mooi apparaatje. Meet hartslag, km/pu en pedaalomwentelingen per minuut. Ben er nog niet helemaal uit wat hij allemaal kan, en hoe :X

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/cannondale/tandwielen.jpg
De achterkant van de 105 groep, met de Ultegra naaf.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/cannondale/shifter.jpg
De gearshifter. Wel even wennen want je moet vrij grote slagen maken voordat ie wat doet.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/cannondale/achterrem.jpg
De 105 achterrem.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/cannondale/spd_cadence.jpg
SPD pedaaltjes + cadence (rpm) sensor.

Zondag lekker fietsen :P heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Widow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:26:

[..]

Ziet er nice uit, ik vertrek denk ik rond 11uur naar arnhem om te kijken naar eigen fiets. Kan eigenlijk niet wachten. En dan vandaag of morgen nog even rondje fietsen.

[ Voor 59% gewijzigd door Griffin op 25-07-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Widow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:26:

Het frame, een Cannondale Caad (spreek uit: kaat) 66cm met carbon voorvork. Ben alleen niet helemaal bij met de hoogte van het stuur, ik vind hem vrij laag, wat denken jullie hiervan?

ik vind het verschil in hoogte tussen je stuur en je zadel ook wel groot, helemaal voor een niet professionele fietser.. Hoeveel cm is dat? lijkt bijna 25 te zijn, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Ik meen te zien, dat zadel-stuur-pedaalafstand, totaal uit verhouding is.

Heb je voor kopen fiets een bike-fitting laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Vandaag bijtijds boodschappen gedaan en dus ook bijtijds naar Mantel in Arnhem toe.
Daar aangekomen zei ik dat ik een Harrier maat 60 apart had laten zetten. Nog wel even meten en wat blijkt, de 58 past net wat beter.

Dus dan uit het magazijn een 58 in het wit gehaald. Terwijl hun aan het sleutelen zijn ben ik even de shop gaat terroriseren verkennen.

Genoeg gepraat, fotos van mn nieuwe fietsje:
Bulls Harrier 2009 Side view
Nieuwe foto voor in de TS

Bulls Harrier 2009 Close up 1

Bulls Harrier 2009 Close up 2
Close upjes

Sidi Schoenen
nieuwe schoenen met SPD-SL

Verder nog een nieuwe standaard (zoals op foto te zien is) gehaald, bidon houders en dat soort dingen.
Ook nog even gekeken naar kleding, maar dat komt nog wel. Wat ik nu heb is nog wel even goed.

Nog even een vraag:
Hoe, en hoe vaak, maken jullie je ketting en tandwielen schoon?

Vandaag al een paar kilometer gereden, maar had het erg druk dus gewoon even snel 'voelen' hoe die rijd.

* Griffin is verbaast hoe soepel de fiets rijd, en is blij

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 25-07-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Bi-zonder schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:25:
Ik meen te zien, dat zadel-stuur-pedaalafstand, totaal uit verhouding is.

Heb je voor kopen fiets een bike-fitting laten doen?
Ja dat wel, alleen als ik nu kijk naar hoe de maten van de fiets zijn en dat vergelijk met wat het op papier zou moeten zijn zitten daar aardige verschillen in :( grrr.. ik heb gisteravond ff een stukje gefietst en mn nek zit idd veel te ver naar achteren, ik voel het nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Widow, 't lijkt erop of ze de vorkbuis gewoon maximaal hebben ingekort... Misschien een foutje en dat hebben ze dan door een wat omhooggerichte stuurpen iets geprobeerd te compenseren. Hendrikjan 25cm is wel veel, bij mij is het 13 en op het oog is dat maar een stukje korter ik zou het eerder op 20 schatten (ben benieuwd wat het echt is widow)(maar goed, ik ben ook maar 1,84m en dat is dan ook op een 59cm frame).

Als 't volgens 't papier heel anders had moeten zijn zou ik zeker terug gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 25-07-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Griffin schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:28:
Nog even een vraag:
Hoe, en hoe vaak, maken jullie je ketting en tandwielen schoon?
Na elke rit (maar ik train veel in duinen, dan moet je wel).

Na thuiskomst met oude wielrenbroek over ketting, speciaal borsteltje voor tandwiel gebruiken. Inspuiten, volgende dag even met wielrenbroek ketting afvegen:..schone ketting,...soepel schakelen en rijden daarna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Widow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 20:27:
[...]Ja dat wel, alleen als ik nu kijk naar hoe de maten van de fiets zijn en dat vergelijk met wat het op papier zou moeten zijn zitten daar aardige verschillen in :( grrr.. ik heb gisteravond ff een stukje gefietst en mn nek zit idd veel te ver naar achteren, ik voel het nu nog.
Dat vermoedde ik al. Zoals je zelf al merkt,..ook heel ongezond.

Waarom ga je niet eerst je fiets afstellen op je bike-fitting?

Dan wat rijden (niet al te grote rondes)...kijken hoe het voelt..hier en daar kleine aanpassingen, weer voelen hoe dit dan voelt. Daarna kun je dan gaan 'fine-tunen'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Bi-zonder schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:59:
[...]

Na elke rit (maar ik train veel in duinen, dan moet je wel).

Na thuiskomst met oude wielrenbroek over ketting, speciaal borsteltje voor tandwiel gebruiken. Inspuiten, volgende dag even met wielrenbroek ketting afvegen:..schone ketting,...soepel schakelen en rijden daarna :)
Wat voor een speciaal borsteltje gebruik je dan?
Het schoonmaken van de fiets gaat prima, maar ik zit toch nog wel met de tanswielen en dna met name de casette, hoe krijg ik die weer netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

volgens mij is er eigenlijk mar een manier om de cassette te reinigen, en dat is door 'm d'r af te halen... Hoeft ook niet heel veel werk te zijn.. Mijn schoonmaak routine ziet er dan ook zo uit.. na +/- 700 km, de ketting en cassette er af, alles reinigen en alles er weer op .. Tussendoor soms nog wat smeermiddel, afhankelijk van de fiets omstandigheden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

is een zeer bevredigend klusje: wiel eruit, QR eruit, cassette-afnemer erop, zweep erop, als je nieuw bent goed op volgorde letten van kransjes en ringen, cassette eraf. Als je pro bent draai je nu ook nog die 3 lange dunne boutjes los zodat je eindigt met een zooi ringen, spacers, een sluitring en nog een tussenringetje en 3 boutjes. Met Dusty of Dreft en veel enthousiasme alles bling bling maken, installeren, vloeken dat je toch niet goed opgelet hebt hoe het nou zat, in elkaar, op de body schuiven, aandraaien en trots zijn.

volgorde op de boutjes is trouwens niet alleen de onderdelen maar ook nog welke kant naar je toe zit. De ingestampte aantallen tanden (24T etc) liggen meestal mooi op 1 lijn naar je toe te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Aangezien ik een 'noob' ben in de fietsen ga ik gewoon een keer rustig kijken hoe of wat met het wachter wiel.
Ik heb (bij aankoop van fiets) ook schoonmaak spul en in smeer spul meegenomen.

Dus ik denk dat ik, een keer in de zoveel meters (en als ie vies is), het frame schoon maak. Dan de ketting met het schoonmaak spul. En dan een keer kijken hoe dat achterwiel eruit moet en dan de tandwielen schoonmaken.
Het achterwiel is ervoor gemaakt om er 'makkelijk' in en eruit gehaald te worden. Dus dat moeten we maar een keer proberen.

@twor:
Kan een goedkope tandenborstel geen uitkomst bieden? (dat zou ik dan weer gebruiken).

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 27-07-2009 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tandenborstel past niet tussen de kransjes, koop dan voor paar euro zo'n speciale kromme dunne borstel, dat is al beter.

Hele cassette in 20 delen is misschien niet om te beginnen, maar je kan al snel de cassette als geheel eraf halen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:24
Leuk topic dit, zelf ben ik in januari begonnen met actief fietsen. Dit is gekomen nadat ik door collega's was aangemoedigd om mee te doen aan de Alpe D'Huzes. Hierin heb ik mee ingestemd en zo ben ik begonnen met trainen, trainen en nog eens trainen (zonder de peijnenburg :D).

Ik zou eerst een leenfiets krijgen maar heb uiteindelijk in Januari besloten om toch maar een eigen fiets aan te schaffen. Na wat zoeken en zitten, fietsen uitproberen en nog meer testen uiteindelijk gevallen voor een full carbon Gitane.

Afbeeldingslocatie: http://www.aloisir.fr/upload/500_1_.jpg

De gitane is afgemonteerd met een triple blad voor. De groep is een Shimano 105. De pedalen zijn de Look Keo Carbon Pedals.

Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/d/1470779.jpg

Het rijdt echt voortreffelijk en in Nederland veel ritjes gedaan om te oefenen voor de Alpe D'Huzes. Nou kan vertellen hoeveel je ook oefent in NL, de Franse Alpen is wel andere koek. Wat heb ik daar in die week afgezien zeg. Was allemaal wat zwaarder dan ik had verwacht (hoewel ik uberhaupt niet wist wat ik kon verwachten.)

Heb zelfs in de alpen mijn bladen veranderd, want reed een aantal dagen met een 23 als lichtste verzet achter, maar als snel kwam ik tot de ontdekking dan een 26 en 28 geen overbodige luxe was voor mij. Zeker de eerste 3 dagen nog op de 23 gereden en dat ging ronduit BAGGER. Het was niet soepel rijden meer wat ik deed maar meer bergje beuken... Mijn benen hadden die dagen een aardige klap gekregen.

Na de wisseling van bladen ging het allemaal stuk soepeler. Heb wel een compleet verslag gemaakt van mijn belevenissen. Mocht er interesse zijn dan wil ik die wel posten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteravond een klein rondje gemaakt om wat interval training te doen.
Ben op de viaductweg in haren even 'heuvel' training gedaan. ;) (enige heuvel hier in de buurt)
+/- 500m lang, 10m hoogte verschil oid.
Beide kanten ben ik zo'n 5 keer op en neer geweest, dat merk je op een gegeven moment wel. (elke keer tandje zwaarder)

Daarna nog een flink rondje op tempo gefietst. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bi-zonder schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:06:
...
Waarom ga je niet eerst je fiets afstellen op je bike-fitting?
...
Dat moet dan wel kunnen, is lang niet altijd het geval (zonder (veel) geld uit te geven dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:52:
[...]

Dat moet dan wel kunnen, is lang niet altijd het geval (zonder (veel) geld uit te geven dan)
Begrijp deze reactie niet..

Bike-fitting kost je niet je gezondheid. Fietsten op niet correcte frame-maat, afstellingen....wordt qua gezondheid pas duur...

Pas na bike-fitting, fiets kopen. Als je dan een fiets hebt die je niet kunt afstellen..met hier en daar wat aanpassingen (en ja dat kost soms een beetje geld),...dan heb je de verkeerde fiets gekocht.

Denk ik dan..maar iedereen kan en mag iets anders denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

oke, ik zal eens mijn wiel eruit halen en kijken hoe makkelijk het is om die casette eraf te halen.
Heb mijn fiets nog geen twee weken en heb er nu 190 km mee gefietst maar als ik zie hoe snel dat vies wordt is dat echt ongeloofelijk.

Heb nu al wel gewoon de delen waar ik bij kan schoongemaakt en opnieuw wat vet erop, maar de casette en de ketting blijven toch lastig.

Is het bij het eruit halen van het achterwiel handig om eerst de ketting los (met snelkoppeling) te halen of kan je deze beter laten zitten?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.