Het wielren ervaringentopic - Deel 11 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 38.600 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:37
Griffin schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:14:
Nu ik meer op de fiets zit moet ik ook wat meer kleding hebben. Echter ik vind het best prijzig, 60euro voor broekje / shirt.
Nu moet je eigenlijk op internet bestellen, dat scheelt gewoon een hoop geld. Dus ik moet een keer eerst in een winkel gaan passen zodat ik weet wat lekker zit. (want ik heb gehoord dat ieder merk anders zit en voor iedereen dat anders aanvoelt. Klopt dit?).
Maar er zijn zoveel merken, welke merken( want er is AGU, ultima, pearl izumi etc) zijn goed om mee te beginnen. Ik hoef niet allemaal team kleding, want dit is volgens mij meestal wat duurder. Ik zoek gewoon goed spul wat betaalbaar is.

nu heb ik op http://www.cyclewear.nl/ gekeken en hier hebben ze aanbiedingen, maar dan zie je helemaal door het bomen het bos niet meer.

Dus wat vinden jullie van sommige merken en wat raden jullie aan. (zodat ik met deze merken in fiets winkels kan gaan kijken).
Ik heb goede ervaringen met de Nalini broekjes die ze bij de Futurumshop verkopen. Zonder bretels kost dit broekje €29,95. Het is natuurlijk niet het beset van het beste maar zeker value for the money.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
argro schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:40:
[...]
Vuistregel is ongeveer 30kcal/km. Met 65km kom je dus op circa 2000kcal. Het werkelijke aantal is natuurlijk van vele factoren afhankelijk, maar het zal hoogstwaarschijnlijk geen 3500kcal zijn.
Dat lijkt me nog een vrij forse schatting eigenlijk, is die 30 kcal niet ook erg afhankelijk van hoe snel je die kilometer aflegt? (of compenseert dat omdat je er langer over doet).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:41:
[...]

Dat lijkt me nog een vrij forse schatting eigenlijk, is die 30 kcal niet ook erg afhankelijk van hoe snel je die kilometer aflegt? (of compenseert dat omdat je er langer over doet).
Dat het een vrij forse schatting is is juist, vandaar dat het een vuistregel is. Dat het o.a. afhankelijk is van de snelheid waarmee je de betreffende kilometer aflegt is ook juist, dat valt onder de vele factoren waarvan e.e.a. afhankelijk is zoals reeeds vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:57

Griffin

Is mythical

argro schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:37:
[...]
Ik heb goede ervaringen met de Nalini broekjes die ze bij de Futurumshop verkopen. Zonder bretels kost dit broekje €29,95. Het is natuurlijk niet het beset van het beste maar zeker value for the money.
Ik ga eens kijken, maar ik wil sowieso met bretels, zit veel lekkerder :9.

PS: moet er niet een deel 12 gemaakt worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:51:
[...]

Ik ga eens kijken, maar ik wil sowieso met bretels, zit veel lekkerder :9.
De betreffende broek is ook leverbaar met bretels, kost een paar euro meer.

De prijs van de betreffende broekjes zijn, zo heb ik begrepen, vrij laag omdat het witmerkbroekjes zijn met een Nalini zeem. Er staat volgens mij ook niet op het broekje dat het een Nalini broekje betreft. Op het zeem is de merknaam Nalini wel vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 12:11
Jazzper schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:35:
fvse: een 15 jaar oude rode Pinarello...
FOTO's!!! ik kwijl nu al! staat vast mooi naast mijn okergele Colnago!
Ik zal vanavond even wat foto's maken. Het is altijd m'n vaders favoriet geweest... ik ben hem nog mee gaan halen als 13 jarig mannetje. Ik geloof dat alleen het frame toen 3500,- gulden was... en dat voor 15 jaar geleden.
M'n moeder heeft hem denk ik al 5x stiekem proberen te verkopen omdat ze vond dat ie in de weg stond op zolder :) gelukkig is ie er nog en zal ik vanavond wat foto's maken.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 11:13
ik kan me ook aansluiten bij de amateur fietsers :)
via het werk mee kunnen doen met fietsplan, had nog veels te veel verlofdagen.
Giant Defy 1 team black (2009) xl
hij staat bij mij in een hobbykamer (woon 3 hoog met gedeelde berging en veel mensen laten de deur open staan)

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/ohjodt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/21njno1.jpg

nu alleen nog op zoek naar goede kleding (sokken,handschoenen,broek en shirt)
iemand nog tips waar je op moet letten bij een fietsbroek? wat zijn de voor en nadelen van een broek met bretels?
en is het zo dat je met je blote klaboems in een broek moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
bastv schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:50:
ik kan me ook aansluiten bij de amateur fietsers :)
via het werk mee kunnen doen met fietsplan, had nog veels te veel verlofdagen.
Giant Defy 1 team black (2009) xl
hij staat bij mij in een hobbykamer (woon 3 hoog met gedeelde berging en veel mensen laten de deur open staan)

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie fiets!
nu alleen nog op zoek naar goede kleding (sokken,handschoenen,broek en shirt)
iemand nog tips waar je op moet letten bij een fietsbroek? wat zijn de voor en nadelen van een broek met bretels?
Het voordeel van een broek met bretels is dat deze altijd goed blijft zitten, je geen mogelijk irriterende elatieken band aan de bovenkant hebt en je niet de kans loopt met een bouwvakkersdecolleté op de fiets te zitten. Nadeel van een broek met bretels is dat het wat onhandiger is met toilleteren tijdens het fietsen.
en is het zo dat je met je blote klaboems in een broek moet?
Doe ik altijd wel. Anders kan de onderkleding gaan schuren. Het zeem is stroef zodat dat niet gebeurt. Een laagje katoen er tussen doet dat allemaal teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:47
Ik ben ondertussen bijna 2 weken terug van mijn vakantie (geen wielrennen dit jaar maar een trektocht te voet..) en zie dat ik een hoop in te halen heb wat betreft het wielertopic. Voor de mensen met nieuwe bikes die een foto voor de SP gepost hebben: ik zal ze op korte termijn verwerken in de SP van het nieuwe topic wat er zo komt, aangezien we alweer een deeltje volgeblaat hebben :)

Edit: Het wielren ervaringentopic - Deel 12 Hier verder graag!

[ Voor 10% gewijzigd door Laurenz op 06-08-2009 15:09 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:08

Pater

Terry Tate

weg

[ Voor 99% gewijzigd door Pater op 07-08-2009 00:12 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jazzper schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:42:
een van die gasten verkoopt zijn bike trouwens. Moet je kijken hoe freakin strakke advertentie. Marktplaatspaupers (niet jullie, maar de gemiddelde verkoper) eat your hearth out:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...ageName=ADME:B:SS:US:1123
herinneren jullie deze nog? is nu verkocht voor 2010 dollar :)
bedenk goed wat je met je oude fiets in de schuur doet!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 12:11
Waren we niet al een tijdje over naar deel 12?
Het wielren ervaringentopic - Deel 12

Misschien een slotje?

Prachtige fiets trouwens Jazzper...

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

Steffie

Opaque

Inderdaad. In dat topic verder posten graag.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.