Het wielren ervaringentopic - Deel 11 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.789 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

elke winkel heeft ze wel. die rondjes zijn voor de plekken waar je kabels langs het frame lopen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk verhaal MrAngry. Erg herkenbaar. Ik ben met een maatje donderdagavond om 23:00 richting de Alpen gereden. Daar kwamen we op vrijdagochtend om 10:00 uur aan in Les Ougiers - Venosc. Op advies van de hotel eigenaars direct maar op de fiets gestapt. Het zou gaan regenen die middag. Om op te warmen zijn we de Les Deux Alpes op geklommen. Rondje van 45km. 's Middags kwam dus de regen. In de middag leuke plannen gemaakt om zaterdag en zondag leuke rondjes te gaan fietsen. Maar die plannen vielen in duigen. We kregen te horen dat het vanaf zaterdagmiddag erg slecht weer zou worden. Goed balen. Daar rij je dan een dikke 1.000km voor...

Na dat verwerkt te hebben, hebben we ons bewezen flexibel te zijn: we gaan naar de Mont Ventoux! Thuis front gebeld en laten checken hoe het weer daar was. ZON! Nou dan is de keus gemaakt!

Zaterdagochtend eerst in de regen nog wel de Alp d'Huez gedaan. Die moesten we hebben. In 1:28 de officiele finish gehaald. M'n maat in 1:09 (weegt dan ook 10kg lichter)! Terug bij het hotel, gedouched, spullen gepakt en richting Orange gegaan.

Zondag wilde we vanuit Bedoin de Mont Ventoux beklimmen. Blijkt die afgesloten te zijn omdat er oldtimers tegen de berg aan gingen racen... dat kon er nog wel bij! Dus op de fiets via Malaucene de klim gemaakt. Liep redelijk goed. In 1:59 boven met zo'n11km gemiddeld. Erg mooie afdaling trouwens. Topsnelheid gezet op 84km/u. Kan ook weer de boeken in. M'n fietsmaat heeft 's middags de beklimming nog vanuit Sault gedaan. Voor mij was die dag de 72km wel genoeg geweest en ben er met de auto achteraan gehobbeld.

[edit]
Maat van me heeft een klein filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=CoqHKafBJeU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:44:
elke winkel heeft ze wel. die rondjes zijn voor de plekken waar je kabels langs het frame lopen.
De transparante stickertjes zitten erop! Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Een vriend vraagt via mij wat jullie van deze fiets vinden:

http://www.fietssportief....ets-full-ultegra-2009/577

Ik vind het erg goedkoop voor een full ultegra. Waar zit het addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Zo even snel zie ik een goedkope stuurpen/zadelpen/etc (althans, ik heb nog nooit van "Concept" gehoord). Verder is het frame van de aluminium 6061 legering gemaakt, waardoor meer aluminium nodig is om dezelfde sterkte te krijgen als van minder 7005 alu bijvoorbeeld. Alu 6061 zie je wel vaker bij wat goedkopere frames, wat overigens niet wil zeggen dat het een slecht frame hoeft te zijn :)

Het is een beetje een afweging die je moet maken.. heb je per se Ultegra nodig? Met 105 is ook niets mis, en dan kan het geld wat je overhoudt weer in duurdere wielen, stuurpen, frame, etc. Of er echt een addertje is.. denk het niet. Wat wil die vriend van je met de fiets gaan doen? 2000km per jaar of 8000? :)

Edit:
Overigens is de fiets op de afbeelding zo te zien afgemonteerd met de oude Ultegra (2005 als ik het goed heb), en niet de 2009 versie (Ultegra SL) zoals in de specs staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurenz op 11-06-2009 18:44 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Laurenz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:39:
Zo even snel zie ik een goedkope stuurpen/zadelpen/etc (althans, ik heb nog nooit van "Concept" gehoord). Verder is het frame van de aluminium 6061 legering gemaakt, waardoor meer aluminium nodig is om dezelfde sterkte te krijgen als van minder 7005 alu bijvoorbeeld. Alu 6061 zie je wel vaker bij wat goedkopere frames, wat overigens niet wil zeggen dat het een slecht frame hoeft te zijn :)

Het is een beetje een afweging die je moet maken.. heb je per se Ultegra nodig? Met 105 is ook niets mis, en dan kan het geld wat je overhoudt weer in duurdere wielen, stuurpen, frame, etc. Of er echt een addertje is.. denk het niet. Wat wil die vriend van je met de fiets gaan doen? 2000km per jaar of 8000? :)
Bedankt voor de info. Ik denk dat hij rond de 2000km per jaar gaat fietsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Gister lekker avond stappen en vanochtend erg vroeg wakker (8 uur).
Dus ik met een lichte kater om 9 uur op de fiets om te kijken hoe mn knie het houd (doktor had gezegd gewoon op licht verzet en rust aan beweging maken).

Na 10 minuten begint het te hozen, maar denk ben nu toch al nat en wil toch wel even kijken wat de knie kan doen.
Na in totaal 30 minuten dicht bij huis te fietsen begon mn knie te irriteren. Ben toen ook gestopt.
Maar weet nu dat in licht verzet mn knie het nog wel even vol houd.

* Griffin gaat rustig aan revalideren met fysio etc erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
@ kavorka: voor dergelijk gebruik zou je ook heel leuk op een Cube Peleton / Cube Attempt kunnen stappen; beter, stijver frame en nette overige onderdelen...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Zijn hier mensen met ervaring met het bedrukken van wielrenkleding? Mijn werkgever is voornemens om outfits aan te schaffen voor de fietsende werknemers. We zijn van plan om voor een ieder een broek, shirt korte mouw en shirt lange mouw te bestellen. In totaal zal het om circa 10 outfits gaan, 30 items dus.

Thans zijn wij voornemens om deze outfits te bestellen bij www.nodrugs.be. Iemand hier ervaring mee? Of goede/slechte ervaring met andere leveranciers?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@argro: wij hebben ook wielrenkleding voor mijn bedrijf laten maken. Dit hebben we via Vermarc Sport gedaan. Kleding bevalt mij erg goed en alles is voor zover ik weet mogelijk. Een paar van de 30 man die deze kleding draagt zijn niet helemaal blij met de 3D zeem die er in zit, ik heb nu een paar broeken besteld met gelzeem. Die vinden de broekjes van het Steven Rooks tenue wel prettig (kom niet op de leverancier van die kleding). Met NoDrugs.be heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Waar bestellen jullie je kleding?
Heb zelf niet echt een vaste leverancier.
Merk wel dat het in de 'winkel' veel duurder is allemaal. :/

Heb wat kleding van Giordana, dat zit kwa pasvorm erg goed.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schiet net het merk binnen van het Steven Rooks te binnen: Bio Racer. Bestel verder nergens anders kleding. Altijd kleding van de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmmm, heb ik weer.... :(

Ben zonnet aangereden door een automobilist in de buurt van Scheemda.
Meneer wou linksaf slaan maar zag mij over het hoofd.
Flinke stuiter gemaakt, reed tegen de bestuurderskant aan. Stond wonderwel weer snel op.
Heb nu last van mn elleboog, schouder en onderrug.

Fiets is er minder aan toe. Behoorlijk wat schade. (stuur, shifters, wielen etc)
De politie is erbij geweest, de veroorzaker heeft een allrisk verzekering.

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/6681/situatie.jpg
Situatieschets.
Blauw ben ik, rood de tegenligger en zwart de traktor die een voorrangsweg oprijd en linksaf wou slaan.

Hebben jullie tips wat ik het beste kan doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Harmen op 15-06-2009 21:47 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog Limburgs Mooiste gereden? Ik vond het weer een geslaagde tocht. :) Ben er wel achter dat ik niet meer dan 150 kilometer moet rijden. Na 21 mueslirepen en 2 slapende handen geloof ik het allemaal wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zo Harmen, gelukkig is het nog redelijk goed gegaan, afslaand verkeer is altijd gevaarlijk.

Tips (ik kom vermoedelijk niet boven het voor de hand liggende uit):

Lichamelijk goed herstellen (beterschap gewensd), eventueel laten documenteren wat de schade is
Naar de fiets laten kijken en laten inschatten wat de schade is.

Ik zou zeggen dat de automobilist aansprakelijk is, die daarom aansprakelijk stellen voor schade. Een verslagje zal wel zijn gemaakt.
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:58:
Iemand nog Limburgs Mooiste gereden? Ik vond het weer een geslaagde tocht. :) Ben er wel achter dat ik niet meer dan 150 kilometer moet rijden. Na 21 mueslirepen en 2 slapende handen geloof ik het allemaal wel. :)
Zo, na 21 mueslirepen zou ik het ook geloven zeg... Wat vond je van de Kosenberg? Ik had de indruk dat het slot voor velen wel een verrassing was. (Was't ook voor mij toen ik hem voor het eerst opknalde). Wat betreft je tintelende handen: zorg dat je regelmatig van positie wisselt. Goed eten van tevoren en drink wellicht wat meer (koolhydraathoudend spul) tijdens en voor de rit (en eet alsjeblieft minder mueslirepen)

Ik heb een stukje van de route met twee vrienden meegefietst (tussen Mesch en Epen) was wel lekker, uiteindelijk 100km gedaan, terug voor het echt warm werd.

[ Voor 49% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:58:
Ik heb er aan meegedaan. Ik vond de 150 km zwaar dit keer een stuk zwaarder dan de voorgaande edities! Ik moest een keer afstappen, omdat ik kramp in mijn bovenbenen kreeg en dat vond ik echt heel, heel erg naar (dat ik moest afstappen, niet de kramp). Daar baalde ik echt als een stekker van. :(

Ik heb de readout van de route online gezet. Deze is hier terug te vinden: http://connect.garmin.com/activity/7099327

Via RouteYou.com is deze te downloaden, te wetende hier:
http://www.routeyou.com/r...-limburgs-mooiste-2009.nl

In totaal was het 175 km voor mij, omdat ik 12,5 heen en terug moest fietsen naar de slaaplocatie.

Ik vond het echt verschrikkelijk warm zaterdag, het heeft mij wel doen besluiten om mijn hoofd kaal te scheren eer ik ga beginnen met Rotterdam-Marseille.

[ Voor 9% gewijzigd door Pater op 15-06-2009 22:31 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:03:
[...]

Zo, na 21 mueslirepen zou ik het ook geloven zeg... Wat vond je van de Kosenberg? Ik had de indruk dat het slot voor velen wel een verrassing was. (Was't ook voor mij toen ik hem voor het eerst opknalde).
Ik vond de Kosenberg veel minder zwaar dan verwacht, maar dat komt waarschijnlijk vanwege alle mythische verhalen die ik van tevoren heb mogen aanhoren. Dat had ik vorig jaar ook bij de Redoute (Luik-Bastenaken-Luik), die niet méér leek dan een klein heuveltje.

Ik heb me wel verkeken op het kersenpad. Ik was - niet wetende wat er komen ging - als een gek naar boven aan het maaien op de Loorberg, totdat we opeens linksaf het pad op werden gestuurd. Dat was wel even pittig.

De Grijze Rots was ook een mooie: eerst een kwartier stilgestaan bij de ravitaillering, daarna met het zuur in de benen een paar honderd meter gefietst, bochtje naar rechts en ... HOLA, wie heeft daar een berg neer gelegd?! Gelukkig niet gelopen. Sterker nog, de korte steile klimmen gingen me - staand - allemaal zeer goed af. Zo'n Benedictusberg kom ik dan echter weer moeizaam op.
Wat betreft je tintelende handen: zorg dat je regelmatig van positie wisselt.
Ja, dat had ik wellicht wat meer kunnen doen. Maar ik zit ook gewoon te diep voor dit soort ritten; ik rijd op een kleiner frame omdat ik normaal gesproken in tijdritpositie rondpeddel (triathlon).
(en eet alsjeblieft minder mueslirepen)
Kan niet, dan val ik flauw. :) Ik gebruik normaal al +/- 5500 kcal op een dag. Als ik bij zo'n tocht minder dan 3 mueslirepen per uur eet gaat het licht uit.

Het eten op zichzelf is niet zo vervelend, maar op een gegeven moment kan je geen zoetigheid meer zien. Bij Luik-Bastenaken-Luik (+/- 40 repen) had ik geen smaakpapillen meer over aan het einde van de dag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:21:
[...]

Ik vond de Kosenberg veel minder zwaar dan verwacht, maar dat komt waarschijnlijk vanwege alle mythische verhalen die ik van tevoren heb mogen aanhoren. Dat had ik vorig jaar ook bij de Redoute (Luik-Bastenaken-Luik), die niet méér leek dan een klein heuveltje.
Hmm, verhalen maken veel uit, toen ik 'm een paar jaar geleden opfietste had ik er nog niets over gehoord...
Ik heb me wel verkeken op het kersenpad. Ik was - niet wetende wat er komen ging - als een gek naar boven aan het maaien op de Loorberg, totdat we opeens linksaf het pad op werden gestuurd. Dat was wel even pittig.
Ja, als je het niet kent kan het inderdaad tegenvallen, met name het wegdek is daar altijd weer genieten trouwens.
De Grijze Rots was ook een mooie: eerst een kwartier stilgestaan bij de ravitaillering, daarna met het zuur in de benen een paar honderd meter gefietst, bochtje naar rechts en ... HOLA, wie heeft daar een berg neer gelegd?! Gelukkig niet gelopen. Sterker nog, de korte steile klimmen gingen me - staand - allemaal zeer goed af.
Ik ben meer van de wat vlakkere langere klimmen, al ben ik met schijnbaar enig effect wat aan mijn piekvermogen aan het sleutelen momenteel. Ik vond dat grit op de Grijze rots idioot, kon ik me niet herinneren van de vorige keer dat ik'm op was gegaan. Ik begon staand maar had m'n gewicht wat te ver naar voren... snel weer zitten :P
...
Ja, dat had ik wellicht wat meer kunnen doen. Maar ik zit ook gewoon te diep voor dit soort ritten; ik rijd op een kleiner frame omdat ik normaal gesproken in tijdritpositie rondpeddel (triathlon).
Ook een kwestie van proberen en wennen aan lange stukken misschien. Wellicht ook de polsen af en toe losschudden. Als je nog weet wat van de handen precies tintelde kun je proberen na te gaan wat de oorzaak is.
Kan niet, dan val ik flauw. :) Ik gebruik normaal al +/- 5500 kcal op een dag. Als ik bij zo'n tocht minder dan 3 mueslirepen per uur eet gaat het licht uit.

Het eten op zichzelf is niet zo vervelend, maar op een gegeven moment kan je geen zoetigheid meer zien. Bij Luik-Bastenaken-Luik (+/- 40 repen) had ik geen smaakpapillen meer over aan het einde van de dag. :D
Ik neem aan dat dat niet je basale metabolisme is, tenminste dat mag ik hopen :X
Iets energierijkers dan mueslirepen is dan eventueel een optie, of meer energie in de vloeistoffen verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:56:
[...]

Ik ben meer van de wat vlakkere langere klimmen, al ben ik met schijnbaar enig effect wat aan mijn piekvermogen aan het sleutelen momenteel. Ik vond dat grit op de Grijze rots idioot, kon ik me niet herinneren van de vorige keer dat ik'm op was gegaan. Ik begon staand maar had m'n gewicht wat te ver naar voren... snel weer zitten :P
:D Ik ben 'm gewoon staand opgereden met slippende wielen. Als ik zittend klim verzuur ik direct, tenzij ik 100+ RPM rijd, maar daar heb ik het verzet (of de kracht :+) niet voor.

Toch frappant; ik kan staand meer dan een kilometer klimmen, maar zodra ik ga zitten is het direct afgelopen.
[...]

Ook een kwestie van proberen en wennen aan lange stukken misschien. Wellicht ook de polsen af en toe losschudden. Als je nog weet wat van de handen precies tintelde kun je proberen na te gaan wat de oorzaak is.
Zo'n beetje alle vingers tintelden. Dat losschudden is wel een goede idee voor de volgende keer. :)
[...]

Ik neem aan dat dat niet je basale metabolisme is, tenminste dat mag ik hopen :X
Iets energierijkers dan mueslirepen is dan eventueel een optie, of meer energie in de vloeistoffen verwerken?
Dat is wel degelijk mijn basaalmetabolisme. :) Althans, dat moet ik op een gewone dag eten wil ik niet afvallen (als ik de hele dag op bed ga liggen zal het ongetwijfeld wat lager uitvallen).

Wat betreft de vloeistoffen: ik drink al louter (zoete :'() sportdrank tijdens fietstochten. Ik zou het enkel nog kunnen verrijken met gelletjes, maar dat vind m'n maag niet zo prettig (understatement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

begintmeta schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:03:
Zo Harmen, gelukkig is het nog redelijk goed gegaan, afslaand verkeer is altijd gevaarlijk.

Tips (ik kom vermoedelijk niet boven het voor de hand liggende uit):

Lichamelijk goed herstellen (beterschap gewensd), eventueel laten documenteren wat de schade is
Naar de fiets laten kijken en laten inschatten wat de schade is.

Ik zou zeggen dat de automobilist aansprakelijk is, die daarom aansprakelijk stellen voor schade. Een verslagje zal wel zijn gemaakt.

[...]
Thanks, de fiets gaat vanmorgen richting de fietsenzaak.
Denk dat het snel in de papieren gaat lopen.

Zal straks ff melding gaan maken bij de verzekeraar van de tegenpartij.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:26:
[...]

Toch frappant; ik kan staand meer dan een kilometer klimmen, maar zodra ik ga zitten is het direct afgelopen.
Ik heb precies het tegenovergestelde. Zitten gaat prima maar zodra ik ga staan is het allemaal snel voorbij. Ik ga in een klim alleen staan op een heel kort klein stukje of als ik zeker weet dat ik er bijna ben.
Harmen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:54:
[...]

Thanks, de fiets gaat vanmorgen richting de fietsenzaak.
Denk dat het snel in de papieren gaat lopen.

Zal straks ff melding gaan maken bij de verzekeraar van de tegenpartij.
Ik hoop voor je dat de administratieve rompslomp een beetje mee gaat vallen!

Ik vraag mji af of de betreffende automobilist ook nog een procesverbaal o.i.d. tegemoet kan zien. De betreffende automobilist was immers in overtreding en heeft daarbij iemand aangereden. Lijkt mij voldoende voor minimaal een flinke boete. Hoe gaat zoiets?

Succes met het lichamelijke herstel en de verdere afhandeling!

[ Voor 44% gewijzigd door argro op 16-06-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks. De fiets is net gehaald.
Frame is nog vrij intakt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
Pater schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:30:
[...]

Ik vond het echt verschrikkelijk warm zaterdag, het heeft mij wel doen besluiten om mijn hoofd kaal te scheren eer ik ga beginnen met Rotterdam-Marseille.
Ha mooi verhaal dat Rotterdam Marseille, succes met trainen! Hebben jullie bij de vorige uitdagingen nog last gehad van je zitvlak? Ik fiets nog wel eens 100+km (naar m'n ouders toe), maar als ik dat de volgende dag weer doe dan heb ik echt mucho irritaties aan m'n zitvlak. Ik moet er niet aan denken om dat 10 dagen lang te doen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:26:
[...]

Dat is wel degelijk mijn basaalmetabolisme. :) Althans, dat moet ik op een gewone dag eten wil ik niet afvallen (als ik de hele dag op bed ga liggen zal het ongetwijfeld wat lager uitvallen).
Je bent ziek (of je werkt als fietskoerier) ga naar de dokter.

In other news:
Ik ben een fiets aan het kopen. Wat vinden jullie een reëele prijs voor deze fiets?
http://link.marktplaats.nl/254863667
Het is een 2006 model, het 2008 model staat momenteel nieuw bij Salden te koop voor 999 euro, dus de vraagprijs is veel te veel. Ik heb 600 geboden voor fiets + acc (die ik niet echt nodig heb), en de verkoper wil meer.

[ Voor 32% gewijzigd door MrAngry op 16-06-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
@Fire_Fly: 5500kcal voor je dagelijkse bezigheden? Sh*t, bied je onderdak aan lintwormen ofzo? :X
Nee serieus, is dat wel gezond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb inmiddels al geconcludeerd dat fire_fly een 120kg zware 2m lange bouwvakker is.

't is wel erg veel, maar het kan kloppen. Ben wel benieuwd naar aanvullende gegevens als je die wil geven fire_fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:01:
[...]
Ik heb precies het tegenovergestelde. Zitten gaat prima maar zodra ik ga staan is het allemaal snel voorbij. Ik ga in een klim alleen staan op een heel kort klein stukje of als ik zeker weet dat ik er bijna ben.
Limburgs Mooiste bekijkend heb ik het idee dat de meeste mensen op die manier fietsen. Het gaat slomer, maar je houdt het wel langer vol.
MrAngry schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:12:
[...]

Ha mooi verhaal dat Rotterdam Marseille, succes met trainen! Hebben jullie bij de vorige uitdagingen nog last gehad van je zitvlak? Ik fiets nog wel eens 100+km (naar m'n ouders toe), maar als ik dat de volgende dag weer doe dan heb ik echt mucho irritaties aan m'n zitvlak. Ik moet er niet aan denken om dat 10 dagen lang te doen.
Een goed zadel helpt enorm, maar in mijn ervaring blijft het altijd behelpen. Ik heb nog nooit een vakantiefietser/wereldfietser gesproken die geen last heeft van zadelpijn (ligfietsers uitgesloten :P).
begintmeta schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:23:
Ik heb inmiddels al geconcludeerd dat fire_fly een 120kg zware 2m lange bouwvakker is.
:D

/me is 80 kg zwaar, 1.90 m lang en heeft geen fysiek beroep
't is wel erg veel, maar het kan kloppen. Ben wel benieuwd naar aanvullende gegevens als je die wil geven fire_fly.
Tja, wat wil je weten? :) Ik eet meer dan een brood per dag, twee porties avondeten en nog wat reut. Volgens de doktoren ben ik echter kerngezond. :D

Ik sport wel +/- 7 a 8 uur per week intensief; dat zal ook wel aan mijn eetlust bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

MrAngry schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:12:
[...]

Thanks! Ik heb er dit seizoen al 2040 km opzitten, dus ik ben goed bezig. De truuk met zadelpijn is doorbijten en weer verder gaan. Ik heb dat jaren geleden gedaan en ik heb nu nul irritatie van mijn zitvlak. Het zit voornamelijk in de bovenbenen de pijn.

Heb ik gelijk een vraag wat betreft de uitdrukking 'kuitenbijter'. Waar komt deze uitdrukking vandaan? Want als ik omhoog klim op een berg, dan zit met name de kracht in mijn bovenbeen en niet in mijn kuitspier.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Morgen komt er een expert naar mn fiets kijken bij de LBS.
Schade zal wel dik boven de 1000 euro liggen.
Hoop niet dat ze mn fiets total loss verklaren. (pas 3 jaar oud)

komt allemaal lekker gelegen, 2 weken terug ging mn mtb stuk. Heb nu een nieuwe besteld, deze is in opbouw bij dezelfde zaak

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

vanochtend bij de fysio geweest.
Ze heeft gezegd dat mijn lichaam zichzelf al aan het helen is dus we gaan het een handje helpen. Ik moet 2 keer in de week komen en dan gaat ze de knieschijf banden/netje/peesen oprekken en werken aan stabiliteit.
Zelf moet ik 2 tot 3 keer per week fietsen tot het moment dat ik last van mijn knie begin te krijgen. (15 minuten / 30 minuten).

Hoop dat het allemaal goed gaat aankomende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hi wielerfanaten!

Leuk om te zien dat er ook op GoT aandacht voor wielrennen is. Op dit moment ben ik me samen met m'n vriendin aan het oriënteren op racefietsen. We hebben het plan opgepakt om allebei een racefiets te kopen en te gaan fietsen. Lekker buiten, veel beweging en ook het sportieve aspect spreekt ons aan. Uiteraard zullen we eerst beginnen om in NL wat kilometers te maken maar op termijn zou ik toch ook wel eens de Alpe d'Huez willen beklimmen.

We hebben inmiddels al aardig wat LBS bezocht en veel erover gelezen. Het liefst willen we een nieuwe fiets, omdat we er op dit moment gewoon nog te weinig verstand van hebben om een 2e-hands goed te kunnen beoordelen. M'n vriendin studeert nog en is daardoor wat meer beperkt door haar budget dan ik, maar ik was zelf ook niet van plan om ruim meer dan 1000 euro aan de fiets uit te geven.

Nu hebben we ons oog laten vallen op Bulls. Als ik het goed begrijp is dit een echte prijsvechter. De fiets waaraan ik zelf nu zit te denken is de Bulls Harrier. Kost 800 euro, is voorzien van 105 groep en lijkt me een zeer mooie fiets voor een beginner zoals ik. M'n vriendin zit te denken aan het type onder de Harrier, de Vulture welke voorzien is van een Sora groep en voor 500 euro over de toonbank gaat.

Bijkomend voordeel is dat de LBS in onze woonplaats deze fietsen in z'n assortiment heeft, dus als er problemen mee zijn hoeven we niet het hele land door om garantie te claimen.

Ik zag in de openingspost dat er 2 mensen hier ook een Bulls hebben. Klinkt het als een verstandige keus om voor de genoemde fietsen te gaan? Of heeft iemand wellicht nog tips voor andere betaalbare alternatieven?

Wellicht is het handig om nog toe te voegen dat we allebei 1,80m zijn en geen zwaargewichten (ik 62kg, vriendin 55kg).

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud2001 op 17-06-2009 13:19 ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Pater schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:47:
[...]

Heb ik gelijk een vraag wat betreft de uitdrukking 'kuitenbijter'. Waar komt deze uitdrukking vandaan? Want als ik omhoog klim op een berg, dan zit met name de kracht in mijn bovenbeen en niet in mijn kuitspier.
Dan moet je je hak verder omlaagduwen volgens mij. Dat verlicht je bovenbeen en belast je kuit meer Je kuit belasten is zoals het hoort denk ik, anders krijg je last van de aanhechting van je bovenbeen spier met je knie.
Optie b is natuurlijk dat je gewoon super gave kuiten hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@Ruud2001:
Ik heb nog geen Bulls maar mijn oog is gevallen op de Bulls Harrier 2009+ versie. Deze heeft een carbon voorvork is voor 50euro meer een koopje. verder kan je even terug lezen in het topic want ik heb ook veel beginners vragen gesteld over fietsen etc, en deze zijn goed beantwoord door medetweakers.

Verder zou je ook naar Cube kunnen kijken, ze zijn iets prijziger (soms) dan Bulls maar ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je niet teveel weegt - en dat doen jullie niet - is die Bulls Harrier+ een prima keus. Voor 50,- euro zou ik die carbonnen voorvork niet laten liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ok, en waarom is 50 euro voor een carbonnen voorvork een koopje? Merk je dit direct tijdens het rijden? Ik zie namelijk wel dat de Harrier+ 300 gram lichter is dan de Harrier, maar dat zegt me nog niet zo veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad lichter, en het dempt de schokken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Dit is ook een mooie 2e hands, maar ik weet niet of je dat wat vind:
Bulls desert flacon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Ik heb Limburgsmooiste dit jaar voor de 2de keer gereden en het ging echt super! De precieze namen weet ik niet meer van de heuvels, maar ik vond vooral die ene in belgie, les waldes geloof ik ,super! lekker lang!
Daarnaast dat grindpad was echt lastig, al ben ik er gewoon zittend boven gekomen.

De loorberg met dat pad linksaf was opvallend, heel veel afstappers en dus opstakels om heelhuids langs te komen. Mensen die gewoon naast elkaar gaan lopen vind ik gewoon niet kunnen. Dat anderen hem wel willen proberen uit te rijden vind ik toch vrij normaal :) Maar leuk om toch ff te fietsen, best een leuk toetje.

Heerlijke dag, ik ben wel een beetje verbrand, maar dat mag de pret niet drukken. De tocht was lekker.
Wat ik trouwens nog opvallend vond aan de route, maar dat schijnt normaal te zijn voor LM, is dat er gevaarlijk veel grind op de route ligt.

Ergens op 'n flauwe afdaling (met een betonblok paaltje in 't midden) lag echt grof grind / stenen, dat was gewoon gevaarlijk. Maar over de hele route vond ik veel grind liggen wat veel lekke banden veroorzaakte.
Gelukkig zelf geen last van gehad, maar er waren er veel die lek reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Thuiskomst van een fiets ;)

Mijn fiets heeft de vliegreis Rotterdam-Nice en Nice-Rotterdam weer achter de rug. En overleeft >:)
Het blijft pijnlijk je fietstas onderop een bagagekar met stapels koffers en tassen erop naar het vliegtuig zien gereden worden en niets kunnen doen.
Bij thuiskomst dus snel checken of alles nog heel is. Gaat gelukkig al jaren goed.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00047x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00049x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00050x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00051x.JPG

Twee weken de fiets bergop en bergaf kunnen ervaren. Wat een retestrak frame! Klimt en daalt super :P
Vanuit Cagnes sur Mer hou ik er drie ritten op na:

1. via de kust naar Antibes-Cannes-Theoule Sur Mer en dan het mooie klimmen en dalen tussen de rode rotsen naar Saint Raphael

2. via de kust Nice-Monaco-Bordighera (Ita)
of vanuit Nice klimmen naar Eze-Col d'Eze-La Turbie naar Roquebrune-Cap Martin en terug via de kustweg Monaco-Nice

3. vanuit Cagnes sur Mer klimmen naar La Gaude-Vence-Col de Vence-Bar sur Loup-Grasse
vanuit Bar sur Loup kan je op een dan weer twee-/ dan weer driebaans autoweg met 70/80 km/u 10km naar benee richting de zee knallen, of vanuit Bar sur Loup klimmend en dalend weer terug via Tourrettes Sur Loup-Vencel-La Gaude en dan 10km naar benee naar Cagnes Sur Mer laten vallen.

De Marchisio cassette heeft probleemloos en goed geschakelt. Geen enkel probleem ondervonden. In een moment van zwakte gekozen voor de 13/30 (met laatste 2 kransen 27/30). De 30 nooit gebruikt. Beter was de 13/28 geweest. Thuis gaat de Campa er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

rrr heerlijk mooi fietsje! Colnago heeft een aantal jaar (ik meen eind jaren 90) echt spuuglelijke frames gemaakt met allemaal wilde flower power designtjes. Dit is prachtig!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Gisteren eerste val met de fiets gemaakt. Ik was lekker aan het koersen (rond de 32 km per uur), toen een auto mij op een dijk wilde inhalen. Ik ging rustig naar rechts, maar reed over een losse kiezel heen, die naar links schoot. Wiel springt naar rechts, precies de greppel in. Toen was er geen houden aan, ik wist wel direct uit te klikken voor ik viel, maar ik heb mijn hele linkerkant extreem gepeeld, om het zo maar te zeggen.

Ik was niet ver verwijderd van mijn ouders, dus ik ben daar naar toe gefietst en mijn houding was vrij laconiek, het was nu eenmaal gebeurd. Mams was er niet zo gelukkig mee, zeker niet met mijn laconieke houding ("En hoe moet het nu verder???" "Tja, vanavond maar een shirt met lange mouwen als ik op stap ga").

Ik moet zeggen dat het na een dag aardig zeer doet, de schrammen blijven bloeden en mijn heup vertoont een grote plek van 30 cm waar ik op gevallen ben.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Matig, vergeet niet even een tetanus prikje te halen (of te informeren of je die nodig hebt). Sterkte met herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Eens met MrAngry, zowel qua tetanusprik als qua sterkte wensen. Asfalt is een bron van allerlei nare dingen die je liever niet in je huid krijgt.

Ik had vandaag ook weer een nare ervaring op het fietspad. Het ging als volgt: Man met hond staat aan de kant van het fietspad. Man loopt naar de overkant, maar de hond blijft staan. De hond was aangelijnd met zo'n riem die langer en korter kan worden. Gevolg was dat de man met zijn wandeling naar de overkant van het fietspad een struikeldraad over de volle breedte van het fietspad had doen ontstaan. Ik moest vol in de ankers om hier niet dwars doorheen te vliegen. Vanzelfsprekend kreeg ik de schuld van dit hele gebeuren. Het fietspad is tenslotte geen racebaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

op bikeforums.net wel eens hele topics met discussies gelezen over lui die strategieen hebben als je valt. Maar bottomline is gewoon: je hebt toch geen tijd om ook maar iets zinnigs te doen. Hopen dat je intuitie je redt ;)

er schijnt overigens een techniek te zijn voor met name mtb waarbij je valt en zowel je lichaam als materiaal spaart. Maar goed, ik heb niet het idee dat ik dat ga herinneren op het moment dat je 0.2 sec hebt om iets te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jazzper schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:24:
op bikeforums.net wel eens hele topics met discussies gelezen over lui die strategieen hebben als je valt. Maar bottomline is gewoon: je hebt toch geen tijd om ook maar iets zinnigs te doen. Hopen dat je intuitie je redt ;)

er schijnt overigens een techniek te zijn voor met name mtb waarbij je valt en zowel je lichaam als materiaal spaart. Maar goed, ik heb niet het idee dat ik dat ga herinneren op het moment dat je 0.2 sec hebt om iets te doen.
Of je de tijd hebt om de manier waarop je valt te beïnvloeden hangt ook sterk af van de oorzaak van de val. Wanneer je bijvoorbeeld weg glijdt in een bocht voel je dat aankomen, dan heb je de tijd om te anticiperen. In andere gevallen heb je die tijd niet, dan ben je lekker aan het fietsen en lig je het volgende moment bloedend op het asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Griffin schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:12:
Dit is ook een mooie 2e hands, maar ik weet niet of je dat wat vind:
Bulls desert flacon
Dat ziet er inderdaad uit als een mooie fiets, maar ik koop liever een nieuwe omdat ik vind dat ik op dit moment nog te weinig kennis heb om goed te beoordelen of een 2e hands fiets z'n geld waard is. Weet niet zo goed wat de details zijn om op te letten.

Heb daarom dit weekend m'n nieuwe fiets besteld: Bulls 2009 Harrier + Het frame is maat 58 geworden, maar 100% overtuigd ben ik niet. De verkoper dacht ik dat ik een 60 of zelfs 62 nodig zou hebben, en dat terwijl ik maar 1,80m ben... Toen ik op de Bulls Harrier met framemaat 58 ging zitten leek deze juist te zijn, qua beenlengte kan ik volgens mij prima bij de pedalen en ook het stuur lijkt goed, maar toch knaagt het een beetje. Vriend van me is 2 cm korter en heeft een B-One maat 56 en zusje van m'n vriendin is paar cm langer en heeft een Bulls Vulture 53 (!). De verkoper zei dat 58 een goede keus is; zadelhoogte kan nog eenvoudig hoger en lager, zadel zelf kan eventueel ook nog stukje naar voren of achter en het stuur kan ook nog iets ingekort worden. Toen we over die framemaat 53 begonnen zei hij dat ie dit nooit zou adviseren voor iemand van mijn lengte omdat de restwaarde van zo'n maat bij verkoop een stuk lager zou liggen en er op andere manieren voldoende gedaan kan worden om de fiets 'passend' te maken.

Levertijd is 1 a 2 weken dus heb nu even de tijd om de juiste outfit en schoenen te vinden :)

Helaas is de Vuluture in maat 56 of 58 niet meer leverbaar vanuit de fabriek, dus m'n vriendin gaat nu verschillende dealers bellen om te vragen of ie ergens in de winkel op voorraad staat. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik ben 1.70 en fiets op een 53, voor iemand van 1.78 is dat echt veel te klein, maar het zou kunnen dat het een vrouwenmodel is en daarom de slooping groter is waardoor je een beetje langs elkaar heen lult. De framemaat is dan bv 53 cm, maar dat komt overeen met een andere framemaat bij een niet slooping frame.

Ik heb trouwens een nieuw (2ehands) karretje gekocht, ben er zeer blij mee. 2006 Bianchi via nirone, frame is een mix van alu carbon, afmontage mix van 105/ultegra. Zal binnenkort even foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Pater, klinkt naar. Sterkte met de wonden.

Ben zelf bijna hersteld. Heb wel wat spierpijn gehad.
Hoop deze week meer te horen van de verzekering, wil toch mn fiets zo snel mogelijk weer klaar hebben.

Voor nu rijd ik op mn oude Koga met Shimano 600. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ ruud2001:
Ik heb zelf ook liever nieuw hoor ;). (heeft ook met kennis enzo te maken.
Verder zou ik graag wel willen weten hoe die Harrier rijd. Ikzelf ben trouwens 1.90 en ze (vrienden) adviseren mij een 60 frame. Maar dat is gewoon een kwestie van passen en meten en veel proef zitten.

Verder zaterdag nog met de fiets weg geweest en het ging gewoon goed, pas na 30 minuten last van mijn knie. Vandaag weer naar de fysio en die heeft de knie wat ingetaped. Want het probleem is het volgende:
Bij mijn rechter knie staat mijn knieschijf iets te veel naar buiten gedraaid.
De fysio rekt nu de buitenste banden/spieren zodat de spier die mijn schijf naar binnen trekt iets meer kans daarvoor heeft. Ook heb ik nu oefeningen om die spier (de naar binnen trek spier) sterker te maken.
Nu zit de tape dus op zn plek om de schijf naar binnen te trekken. Vanavond weer even fietsen en kijken hoe het gaat.
* Griffin hoopt op snel herstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Wat zijn jullie ervaringen met het online kopen van wielerkleding? Kopen jullie bijvoorbeeld je broek altijd bij de LBS of Sportzaak om zeker te zijn dat ie lekker zit?

Verder was ik ook nog benieuwd naar ervaringen met wielerbroeken; beter met of zonder bovenstuk/bretels? Klinkt beetje suf misschien, maar is zo'n bovenstuk niet onhandig als je naar de WC moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ruud2001 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:09:
Wat zijn jullie ervaringen met het online kopen van wielerkleding? Kopen jullie bijvoorbeeld je broek altijd bij de LBS of Sportzaak om zeker te zijn dat ie lekker zit?

Verder was ik ook nog benieuwd naar ervaringen met wielerbroeken; beter met of zonder bovenstuk/bretels? Klinkt beetje suf misschien, maar is zo'n bovenstuk niet onhandig als je naar de WC moet?
Jep, onhandig voor de kleine boodschap in het bos :) Verder bretels, tja, ligt er maar net aan, heb wel eens eentje gehad zonder bretels, die na half jaar niet meer strak zat om je middel, maar verder nog wel goed was. Sinds kort gebruik ik ze om en om en merk ik er niets van.

Ik heb voor het eerst 2 maand geleden online allerlei spullen gekocht. Helaas heb ik daarbij 1 broek gekocht die me net te klein is eigenlijk. Maarja, dure (gedeeltelijke) witte koersbroek voor halve prijs, en alleen in L en geen XL. Was het proberen waard. dinkelover vindt wielerkleding nogal aan de dure kant :/

Gisteren helaas mijn teller "verloren" en bij terugvinden was er iets overheen gereden, in ieder geval hele scherm kaduuk, niets meer af te lezen en 1 grote punt barst. Helaas, 60 euro weg.

Iemand ervaring met Sigma Rox 9.0?? Ik zie dat ding wel zitten namelijk.

@Harmen. Succes joh! Zoiets doet me altijd weer denken aan mijn allereerste race kilometers; eenzelfde voorval gehad, hele oude Jan Janssen frame geknakt, maar door de FM kreeg ik er 2,5x keer de aankoopwaarde van terug via verzekering (200->500 gulden). Stuk betere fiets van kunnen kopen (bij diezelfde FM natuurlijk). Dat was het begin van mijn wieler"carriere" :o Ik ben die mensen die me aanreden nog altijd dankbaar, ( _/-\o_ ) mede omdat ik daardoor uber achterdochtig ben geworden voor het andere verkeer.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Grrr, baal er van dat de verzekering niet wat sneller kan reageren.
Dat ze niet doorhebben dat een wielrenner ook door wil als het zomer is geworden. ;)
Hoop deze week iets meer te horen anders bel ik er zelf achteraan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Harmen schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:49:
Grrr, baal er van dat de verzekering niet wat sneller kan reageren.
Dat ze niet doorhebben dat een wielrenner ook door wil als het zomer is geworden. ;)
Hoop deze week iets meer te horen anders bel ik er zelf achteraan.
Met schadegevallen aan auto's is mijn ervaring dat zoiets rustig enkele maanden kan duren. Ik zou de druk dus maar een beetje op de ketel houden. Voordat je het weet krijg je vlak voor de herfst een keer bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Damn, dan moet ik maar eventjes de Bianchi van mn vader gaan lenen. ;)

Zo'n oude stalen fiets is toch niet zo fijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
dinkelover schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:49:
[...]

Gisteren helaas mijn teller "verloren" en bij terugvinden was er iets overheen gereden, in ieder geval hele scherm kaduuk, niets meer af te lezen en 1 grote punt barst. Helaas, 60 euro weg.

Iemand ervaring met Sigma Rox 9.0?? Ik zie dat ding wel zitten namelijk.
Ik heb de Sigma Rox 9.0 sinds het uitkomen ervan in bezit en het is een geweldig apparaat. Het is even wennen als je (zoals ik) van een km-teller afkomt met maar 7 functies, maar het is zeer eenvoudig om de teller met het dockingstation op de computer in te stellen. Om tijdens het fietsen snel de gewenste waarden te raadplegen kun je favorieten instellen (2*10 stuks). Het loggen van de gegevens tijdens het fietsen werkt ook goed, je kunt zelf een interval instellen, zodat je maximaal 86 uur kan loggen (30 seconden interval), genoeg voor een vakantie dus.

Mijn vrouw heeft de Rox 8.0, dus zonder de log-functie en het dockingstation. Als we samen gaan fietsen moeten we eerst een stukje uit elkaar de apparaten laten verbinden (dus hartslag, snelheid en cadans), maar vervolgens hebben we geen last van elkaars signalen.

Ik ben er tevreden over :) (wel is mijn hartslagband er mee gestopt na een paar maanden, maar dat was gewoon garantie -> ik heb gewoon een nieuwe ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
chapie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:21:
[...]

Ik heb de Sigma Rox 9.0 sinds het uitkomen ervan in bezit en het is een geweldig apparaat. Het is even wennen als je (zoals ik) van een km-teller afkomt met maar 7 functies, maar het is zeer eenvoudig om de teller met het dockingstation op de computer in te stellen. Om tijdens het fietsen snel de gewenste waarden te raadplegen kun je favorieten instellen (2*10 stuks). Het loggen van de gegevens tijdens het fietsen werkt ook goed, je kunt zelf een interval instellen, zodat je maximaal 86 uur kan loggen (30 seconden interval), genoeg voor een vakantie dus.

Mijn vriendin heeft de Rox 8.0, dus zonder de log-functie en het dockingstation. Als we samen gaan fietsen moeten we eerst een stukje uit elkaar de apparaten laten verbinden (dus hartslag, snelheid en cadans), maar vervolgens hebben we geen last van elkaars signalen.

Ik ben er tevreden over :) (wel is mijn hartslagband er mee gestopt na een paar maanden, maar dat was gewoon garantie -> ik heb gewoon een nieuwe ontvangen).
Top! Bedankt voor je ervaring. Heb hem maar besteld. Ik heb de demo van de software geprobeerd. Veel mogelijk! Alleen in de grafiek is de cadans niet te zien, klopt dat? En ik had gelezen dat er een verschil is tussen LOG en Recording. Dat laatste gebeurd altijd en geeft lang niet zoveel rit info, maar de LOG moet je aanzetten vlak voor je rit. Weet je daar meer van?
argro schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:34:
[...]
Met schadegevallen aan auto's is mijn ervaring dat zoiets rustig enkele maanden kan duren. Ik zou de druk dus maar een beetje op de ketel houden. Voordat je het weet krijg je vlak voor de herfst een keer bericht.
Als er schade is aan de auto wellicht wel ja. Ik weet dat het bij mij binnen 2 weken geregeld was en ik m'n nieuwe fiets had. Verzekerings agent naar de FM en 3 dagen later had ik het geld. Wel 10 jaar geleden. :z

[ Voor 15% gewijzigd door dinkelover op 24-06-2009 12:35 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
dinkelover schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:03:
[...]
Top! Bedankt voor je ervaring. Heb hem maar besteld. Ik heb de demo van de software geprobeerd. Veel mogelijk! Alleen in de grafiek is de cadans niet te zien, klopt dat? En ik had gelezen dat er een verschil is tussen LOG en Recording. Dat laatste gebeurd altijd en geeft lang niet zoveel rit info, maar de LOG moet je aanzetten vlak voor je rit. Weet je daar meer van?
Ook de cadans is gewoon in de grafiek te zien (je kunt aanvinken wat je wilt zien). Ook kun je gemiddelden en hartslagzone's in de grafiek tonen. Log en recording zijn bij mijn weten hetzelfde, wat jij bedoelt is dat je (zoals bij iedere km-teller) per rit gemiddelden, max, calorieen etc. kunt zien en dat voor iedere rit kunt resetten. Deze gegevens kun je in de km-teller opslaan (max7 ritten). De log/recording functie moet je zelf aan het begin van de rit aanzetten (iets wat je in het begin snel vergeet) en slaat dan per gewenst interval (wat je bij het starten van de logfunctie kan kiezen) de waarden op van hoogte, snelheid, hartslag, cadans, temperatuur en misschien iets wat ik nu even vergeet. Ik kan wel een screenshot maken van een volledige grafiek als je dat wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ruud2001 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:09:

ik heb mijn eerste setje kleding bij de LBS gekocht.. nu weet ik mijn maat ongeveer en bestel ik spullen online.. t scheelt al gauw een slok op een borrel en ik ind dat spul al duur.. Verder zweer ik bij een broek met bretels.. Zit gewoon goed en je weet zeker dat het niet afzakt.. plassen is ook nog wel te doen, broekspijp omhoog en dan lukt het wel .. .. alleen als je echt naar de wc moet is het wat onhandig.. Ik heb nu verschillende broeken gehad.. Agu, Assos en een of ander italiaans merk.. die agu broek vind ik bij nader inzien verreweg het rotst .. die italiaanse sleet heel snel en over die assos ben ik best tevree.. mag ook wel voor zo een bak geld (125 eur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Assos maakt goed spul, voor heel veel geld. Castelli en aanverwanten (Italiaans spul) slijten over het algemeen inderdaad veel te snel. Ik ben wel te spreken over Ultima :) Zowel de shirts als broeken (met bretel voor mij, moet er niet aan denken die dingen te missen) zitten perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Altijd broeken met bretels voor mij. Ik heb een simpele broek, matige kwaliteit liever niet meer dan 90 minuten (ben merk vergeten (en het is eraf gesleten) was €30 is nog bruikbaar na 4 jaar) Ik ben erg tevreden met mijn Santini broek met extech twistgel zeem (€80). Verder heb ik in een gekke bui eens een Sugoi RS gekocht (€120) ook erg fijn, maar voor mij niet veel beter dan de Santini (ik had achteraf gezien misschien toch een maatje kleiner moeten nemen), wel IMHO cosmetisch mooier :P. Die broeken zijn na ik meen pakweg 3 jaar en aardig wat wasbeurten ongeveer ook nog in uiterst goede staat, de Sugoi had ik een keer onder garantie laten vervangen(een stuk van de zeem zat niet meer goed inelkaar)

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 26-06-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Net gebeld door de LBS en m'n fiets is binnen! :)

Vanavond ga ik langs om nog wat accessoires uit te zoeken zoals fietscomputer, bidonhouder e.d. Deze gaan ze er morgen opzetten en dan is er binnenkort weer een nieuw gevaar op de weg bij ;) Zou het liefst morgen m'n fiets halen, maar ben "helaas" naar de TT in Assen... najah, volgende week wordt het vast ook lekker fiets weer!

* Ruud2001 is happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
chapie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:41:
[...]

Ook de cadans is gewoon in de grafiek te zien (je kunt aanvinken wat je wilt zien). Ook kun je gemiddelden en hartslagzone's in de grafiek tonen. Log en recording zijn bij mijn weten hetzelfde, wat jij bedoelt is dat je (zoals bij iedere km-teller) per rit gemiddelden, max, calorieen etc. kunt zien en dat voor iedere rit kunt resetten. Deze gegevens kun je in de km-teller opslaan (max7 ritten). De log/recording functie moet je zelf aan het begin van de rit aanzetten (iets wat je in het begin snel vergeet) en slaat dan per gewenst interval (wat je bij het starten van de logfunctie kan kiezen) de waarden op van hoogte, snelheid, hartslag, cadans, temperatuur en misschien iets wat ik nu even vergeet. Ik kan wel een screenshot maken van een volledige grafiek als je dat wilt?
Nee hoeft niet, had hem donderdag al binnen. Maar de cadans is er niet hoor :N Althans niet in de grafiek. Staat ook in de handleiding. In plaats van cadans, onthoudt ie wel de temperatuur over het hele verloop }:| . Verder ben ik er zeker tevreden over. Alleen welke hartslagmeter ik ook gebruik, het heeft altijd een behoorlijk verschil, ik spring zo van 180 naar 162 enz. Alleen Polars die ik heb gebruikt, geven dit niet. Ik heb de borstband als zo strak als kan en het zweet gutst van me af met dit weer, die elektroden zwemmen ook, dus dat kan het ook echt niet zijn.

Deze week al 340 km gefietst... en morgenvroeg komen er nog weer 150 bij. Tempo ook flink hoog deze week met 34,1 gemiddeld. Dat zal door morgen wel wat dalen :Y

Ik heb alleen last van een steeds erger wordende tikkende bottom bracket :( Hij heeft nog 0,0 speling. Ik heb pas op 13 juli de onderhoudsbeurt in Bocholt, maar ga er denk ik toch ook maar eerder langs. Zeker nu de kilometers zo snel wegtikken. Tikken kon geen kwaad zeiden ze, dus kon wel wachten tot 13 juli zei de werkplaats medewerker aan de telefoon. Mja, als het kapot is, ik heb het hen gezegd...

Red Bull heeft de Ultegra 2010 al in de verkoop, voor de geinteresseerden.

@Ruud2001: pica's?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

net van mijn buurman een schitterende full carbonnen (dus ook de balhoofdbuis) Quasar vork gekregen. Is echter 1 1/8" en al mijn racers zijn uiteraard 1". Voorlopig dus nog als kapstok te bewonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

morgen weer naar de Fysio, het gaat echt super goed.
Woensdag hoge snelheid rijden (wel rekening houden met mn knie) en dat ging goed. Was na 30 minuten behoorlijk op en na 40 minuten beetje last van mn knie. Dus direct gestopt.
Gister weer op de fiets gesprongen maar rustig(er) aan gedaan. Voor het eerst in maanden gaf mn conditie het eerder op dan mijn knie. Heb 1:05 uur gereden (met opwarmen en uitrijden erbij) en had alleen de laatste 5 minuten beetje last van mn knie.

Merk nu wel dat het met de knie beter gaat, maar de conditie is echt slecht.
Verder vanaf aankomende week weer beetje fitness oppakken. (1 of 2 keer in de week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Woensdag kan ik m'n nieuwe fiets dan eindelijk afgemonteerd ophalen. Ben nu op zoek naar goede passende schoenen. Heb in de winkel al veel verschillende merken en modellen aangehad, maar steeds is er wel iets niet goed mee; te breed (heb vrij smalle voeten), tenen tegen de voorkant, hak die niet strak zit en op en neer schuift. Vanavond bij een adresje geweest om een Sidi Zephyr maat 43 te passen en dit komt volgens mij in de buurt van wat ik nodig heb alleen schuift m'n hak nog een klein beetje als ik met de tenen op de grond blijf staan en m'n hak omhoog breng. Er gaat nu een maat 42,5 besteld worden dus fingers crossed dat deze passen en woensdag geleverd kunnen worden. Het is niet eerlijk om al die wielrenners nu 's avonds te zien rijden... ik wil ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Binnenkort dan Ruud2001 :)

Ik heb nog een technisch vraagje. Mijn voorderailleur schakelt sinds een week niet meer fatsoenlijk van klein naar groot. Ketting is nieuw, tandwielen zien er ook nog aardig uit. Heb al wat zitten spelen met de kabelspanning en de stelschroeven voor de uiterste standen (hoe heten die eigenlijk). De afgelopen jaren is het me zaltijd zelf gelukt mijn fiets perfect/bijna perfect af te stellen, maar nu... Ik heb trouwens ook de stand van de derailleurbladen bekeken, nog op goede hoogte en parallel aan de tandwielen. Morgen maar even kabel loshalen en alles opnieuw doen. Iemand nog ideeen? Kan het zijn dat't binnenderailleurblad gewoon versleten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik fiets de laatste tijd steeds meer als aanvulling op mijn joggen, meestal zo'n 20- 30 km. Kleine stukjes in de stad maar hoofdzakelijk door de duinen van Scheveningen en Wassenaar (klinkerpad). Probleem is alleen dat ik een stadsfiets heb die niet vooruit te branden is... Ik haal nu zo'n 22 km/h gemiddeld tot 25 km/h als ik echt alles geef, maar ik zou dat graag een beetje hoger willen krijgen.

Wat voor soort fiets raden jullie hier voor aan? Hij moet dus ook tegen de tegels van een stads-fietspad kunnen maar ook lekker licht zijn zodat ik goed hard kan blazen. Ik zat te denken aan een hybride fiets, maar er zijn zo veel soorten en maten... Of zou ook een racefiets kunnen met brede velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo....
Heb het geld binnen van verzekering. :)

Het volgende komt er weer op:
Andere voorvork, weet nog niet welke... liefste een Bianchi
Easton EA50 stuurpen/stuur
Shimano STI Ultegra shifters
Wielset EA50 SL
Look KeÓ sprint pedalen (had eerst carbon, sprint zijn ook voldoende)

Fiets nu op de Bianchi Nirone van mn vader, deze heb ik geleend.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:58

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Lekkere Kwal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:39:
Ik fiets de laatste tijd steeds meer als aanvulling op mijn joggen, meestal zo'n 20- 30 km. Kleine stukjes in de stad maar hoofdzakelijk door de duinen van Scheveningen en Wassenaar (klinkerpad). Probleem is alleen dat ik een stadsfiets heb die niet vooruit te branden is... Ik haal nu zo'n 22 km/h gemiddeld tot 25 km/h als ik echt alles geef, maar ik zou dat graag een beetje hoger willen krijgen.

Wat voor soort fiets raden jullie hier voor aan? Hij moet dus ook tegen de tegels van een stads-fietspad kunnen maar ook lekker licht zijn zodat ik goed hard kan blazen. Ik zat te denken aan een hybride fiets, maar er zijn zo veel soorten en maten... Of zou ook een racefiets kunnen met brede velgen?
Het duinpad Scheveningen - Wassenaar - Katwijk, prachtige omgeving!
Een specifiek type fiets ga ik je niet aanraden (heck, ik heb hier laatst zelf gepost met een 'wat voor fiets'-vraag) maar als je vooral daar veel fietst zou ik ongetwijfeld voor een hybride gaan (ik fietste er zelf altijd op een mountainbike, tegenwoordig kom ik er zelden meer).

Door het tweerichtingen-verkeer, de enorme drukte op mooiweerdagen en vooral de dubbele drempels word je volgens mij stapelgek op een racefiets (waarvoor denk je dat die drempels er zijn ;)): je kan nergens echt lekker op tempo komen, en als je dat wel doet loop je kans op gezeik met andere fietsers of boswachters of moet je binnen no-time weer in de ankers vanwege de drempels. Op een hybride kan een dempende voorvork je goed helpen met soepel deze drempels te nemen en omdat je snelheid net iets lager ligt en wendbaarder bent dan op een racefiets pas je wat makkelijker in het verkeer. Plus, je kan nog een keer (O-)) het voetpad nemen (schelpenpad), wat ik met een racefiets nooit zou doen...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrTinux schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:24:
[...]

Door het tweerichtingen-verkeer, de enorme drukte op mooiweerdagen en vooral de dubbele drempels word je volgens mij stapelgek op een racefiets (waarvoor denk je dat die drempels er zijn ;)): je kan nergens echt lekker op tempo komen, en als je dat wel doet loop je kans op gezeik met andere fietsers of boswachters of moet je binnen no-time weer in de ankers vanwege de drempels. Op een hybride kan een dempende voorvork je goed helpen met soepel deze drempels te nemen en omdat je snelheid net iets lager ligt en wendbaarder bent dan op een racefiets pas je wat makkelijker in het verkeer. Plus, je kan nog een keer (O-)) het voetpad nemen (schelpenpad), wat ik met een racefiets nooit zou doen...
De betreffende route fiets ik zeer regelmatig met mijn racefiets en dat gaat meer dan prima. Tuurlijk heb je wel eens last van mede fietspadgebruikers, maar dat heb je ook als je met 25kmph op een hybride door de duinen fietst. De drempels heb ik weinig last van, gaat makkelijk met 30kmph en zo veel zijn het er nou ook weer niet.

De route heeft voor mij als nadeel (vertrekpunt: Den Haag) dat je meestal begint met wind mee en eindigt met wind tegen, dat zie ik liever andersom.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 30-06-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

argro schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:28:
De route heeft voor mij als nadeel (vertrekpunt: Den Haag) dat je meestal begint met wind mee en eindigt met wind tegen, dat zie ik liever andersom.
[inkoppermodus]
Eerst met de auto naar het andere punt en daar beginnen, dan op de terug weg naar de auto heb je wind mee. Dan nog even met de auto terug ;).
[/]

Gister weer op de fiets en ging wel goed, vanavond krachttraining voor benen en bovenlichaam. Kijken hoe dat gaat (vooral benen). Ga dat weer rustig opbouwen en kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:42:
[...]

[inkoppermodus]
Eerst met de auto naar het andere punt en daar beginnen, dan op de terug weg naar de auto heb je wind mee. Dan nog even met de auto terug ;).
[/]
Beetje te omslachtig. Doe dan liever een route in tegengestelde richting, zoals de route Den Haag - Hoek van Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Tijd voor een ontzettende n00b vraag:

Hoe krijg je deze fietspomp los?

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_kM40Sm_lGT4/Sk3PKrCJh6I/AAAAAAAAASw/svobnPU7JVc/s720/pompje.jpg

Zit met een soort elastiek vast lijkt het wel, maar ik durf geen kracht te zetten omdat ik bang ben om de boel stuk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

haha.. :)

Bovenop of onder zit een lipje die je aan kan trekken.
Daar mee gaat ie luis.

Je kan ook eventueel een Co2 patroon meenemen onderweg.
Heb zelf een hekel aan al die toeters en bellen aan mn fiets.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ruud2001 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:30:
Tijd voor een ontzettende n00b vraag:

Hoe krijg je deze fietspomp los?

[afbeelding]

Zit met een soort elastiek vast lijkt het wel, maar ik durf geen kracht te zetten omdat ik bang ben om de boel stuk te maken.
Het elastiek zit aan één of aan beide kanten over een soort haakje, het elatiek is dus tamelijk eenvoudig te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Check, het is gelukt! :) Had dat lipje nog niet ontdekt, of nog niet genoeg kracht op durven te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrTinux schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:24:
[...]

Die drempels hebben ook totaal het verkeerde effect. Ik zie voornamelijk kinderen op hun kleine fietsjes en oudjes op die kamelenbulten regelmatig bijna op hun kin belanden. Op de racefiets met 30 per uur en even van het zadel af kan je er redelijk soepel overheen.

Aangezien mijn vertrekpunt @ de Stevinstraat is, is het tot Meijendel rustig warm trappen en met de drempels achter de rug kan het gas er meer op. Ik baal meer van die semi-kasseien stroken na de Wassenaarse-slag. Dat leuke bochtje met net ervoor van die kasseienstroken en zand in bocht bij het duin-paviljoen zorgt regelmatig voor linke situaties.

De drukte nu zomers is wel een nadeel. Ergerlijker vind ik de Rabobank tenuetjes die in de drukte het nodig vinden op volle snelheid overal doorheen te jakkeren. Dat kan in de zomer ook in de rustiger namiddag en avond.

Terugkomend van Zandvoort heb ik afgelopen zondag nog iemand zijn niet goedkope Pinarello zien verbouwen. Die vergat over de kamelenbulten zijn stuur vast te houden, handen schoten van de remgrepen en hoepsee rechtsaf head first het paardenpad in. Die zag ineens redelijk zwart. Het restje water in mijn bidon aangeboden om de zooi een beetje van zijn gezicht en lichaam af te spoelen. Zijn stuur en remgrepen kon die gaan laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
rdluca schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:06:
[...]Aangezien mijn vertrekpunt @ de Stevinstraat is, is het tot Meijendel rustig warm trappen en met de drempels achter de rug kan het gas er meer op. Ik baal meer van die semi-kasseien stroken na de Wassenaarse-slag. Dat leuke bochtje met net ervoor van die kasseienstroken en zand in bocht bij het duin-paviljoen zorgt regelmatig voor linke situaties.
Héél herkenbaar, zowel qua rijden als situatie. Bij paviljoen daar bijna frontale botsing met 2 jongens gehad, die met noodgang door bocht (!) kwamen zetten. Één had fatsoen om excuus te roepen, ander reed arrogant door.
rdluca schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:06:
De drukte nu zomers is wel een nadeel. Ergerlijker vind ik de Rabobank tenuetjes die in de drukte het nodig vinden op volle snelheid overal doorheen te jakkeren. Dat kan in de zomer ook in de rustiger namiddag en avond
Bovenstaande jongens waren ook in Rabo tenue. Wat is het probleem van die gasten?
Zouden profs willen zijn, zijn dit niet, reageren frustratie hierover af op medeweggebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gistermorgen lekker een rondje met de club gefietst.
Ging best hard moet ik zeggen. 80km in 2,5uur.

Op de terugweg was het sprinten bij de plaatsnaambordjes. :)
Al met al een lekkere training gehad. Super weertje!

Weinig mensen tegen gekomen op het Groningerland, af en toe een groepje wielrenners.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het redelijk goed gaat met mijn wielrennen wilde ik eigenlijk wel eens een berg/heuvel op klimmen om te kijken hoe dat gaat. Omdat wij in het noorden van Nederland wonen heb je hier wel veel wind, maar geen bergen of heuvels. Hebben jullie een tip voor een redelijke heuvel die je in Nederland, of Duitsland kunt beklimmen. Liefst een beetje bovenin Nederland. Het is maar om even te kijken hoe het gaat dus hoeft niet meteen de hoogste heuvel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@BRT, een dagje naar Tecklenburg[/url]/Ibbenburen is de moeite waard.
http://maps.google.nl/map...036,0.299034&z=12&iwloc=A

Daar heb je mooie klimmetjes van een paar 100meter lengte tot 3/4km (Lienen-Holperdrop)
Stijgingspercentages kunnen oplopen tot 20% (Steinstrasse)

Net contact gehad met de LBS.
Fiets is klaar! :D

Het volgende is vervangen:
Easton EA70 stuur/stuurpen/zadelpen
Easton EA50SL wielset
Easton EC70SL voorvork
Shimano Ultegra shifters

[ Voor 32% gewijzigd door Harmen op 06-07-2009 14:31 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik klatste gisteren ook even voorover op het asfalt toen ik bij het opstappen uit m'n pedaal schoot. Dikke krassen op m'n ultegra shifters :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
We hebben een clubje opgericht
Voor mensen met gekraste shifters
Je bent erbij, je bent er biiiiijjjj!

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 06-07-2009 15:49 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Dit weekend de eerste kilometers gemaakt :)

Zaterdag in Groningen 30km gereden om de fiets uit te proberen en te wennen aan het rijden op zo'n snel en licht rijwiel. Van een viaduct af met wind mee haalde ik 49,77 kmp/u! Vind het echt te gek om zo snel te gaan met zo weinig inspanning.
Met de pedalen ging het bij mij redelijk, maar m'n vriendin heeft wel even het asfalt van dichtbij bekeken. Bij het wegrijden bij een stoplicht had ze te weinig snelheid gemaakt en was vervolgens te veel op mij aan het letten omdat ik ook aan het klungelen en opeens hoor ik achter mij 'Argh, nee...klast...verdomme' :) Gelukkig alleen een geschaafde knie en slechts een paar krasjes.
Zondag in Brabant nog een rit gemaakt van iets meer dan 30km en dat ging bij mij ook wel weer lekker alleen wel beetje last van zadelpijn. Helaas had m'n vriendin daar nog veel meer last van en vandaar dat we ook niet langer gereden hebben.

Hopelijk blijft het vanavond hier in het zuiden droog (nog steeds geen regen gezien vandaag) en dan ga ik weer ff zo'n 30km trappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ Ruud2001:
Zadelpijn is niet echt fijn, maar t went van zelf wel een beetje ;).
Rijd die Harrier+ nog fijn? (ivm eigen aanschaf binnen kort misschien).
Vanavond gewoon gaan fietsen, er is niets mis met in de regen fietsen, je moet alleen soms opletten in vuile bochten.

* Griffin heeft zaterdag heel lekker gefietst (1uur en 45minuten) (zonder last van mn knie te hebben).
Het revalideren gaat gewoon super goed en daar ben ik erg blij mee.
Verder vanavond ook nog even lekker fietsen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

@Griffin
De Harrier+ rijdt heerlijk, maar mijn referentiekader is niet heel groot. Wel merk ik heel goed het verschil in afwerking tussen mijn Harrier+ en de Vulture1 van m'n vriendin.

De reden dat ik liever niet in de regen rijdt heeft trouwens puur te maken met het feit dat ik mijn fiets in m'n studeerkamer staat en ik geen zin heb om alles te poetsen en af te drogen na een rondje trappen. Inmiddels is de eerste bui ook hier gevallen dus ff afwachten of het daarbij blijft. * Ruud2001 houdt z'n fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Mjah, zadelpijn is wennen, maar ik kom er gewoon niet van af :/

Blijf last houden van de aanhechting van (volgens mij) de hamstring aan het zitbot, straalt helemaal uit. Dat lijkt me niet goed :(

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ruud2001 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:08:

Zondag in Brabant nog een rit gemaakt van iets meer dan 30km en dat ging bij mij ook wel weer lekker alleen wel beetje last van zadelpijn. Helaas had m'n vriendin daar nog veel meer last van en vandaar dat we ook niet langer gereden hebben.
Je rijdt neem ik aan wel met een broek met zeem? Zadelpijn na circa een uur fietsen is tamelijk vlot. Regelmatig even met de kont van het zadel wil ook wel eens helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 06-07-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Yup, rij met een broek met zeem. Op zaterdag had ik ook niet zo'n last hoor, maar zondag wel. Heb er alle vertrouwen in dat het een kwestie is van wennen... ben gewoon niet meer gewend om lang te fietsen. Nu merk ik 'the day after' dat er gewoon nog wat gevoelige plekken zitten, maar niets ernstigs volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cliffie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:58:
Mjah, zadelpijn is wennen, maar ik kom er gewoon niet van af :/

Blijf last houden van de aanhechting van (volgens mij) de hamstring aan het zitbot, straalt helemaal uit. Dat lijkt me niet goed :(
Heb je eens een paar andere zadels geprobeerd?

Ruud2001, 't lijkt me ook dat dat nog best wennen kan zijn, als het blijft moet je eens kijken. Toen ik begon had ik vooral last van een branderige nek bij ritten >80km, heb gelukkig nooit (echt) zadelpijn gehad. Voor vrouwen kan dat overigens wat problematischer zijn.

Vanavond maar eens stukje fietsen, hoop dat het verder droog blijft, heeft hier in het (zuid)zuidoosten flink geregend. Mijn derailleur is trouwens nog steeds niet helemaal lekker...

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 06-07-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

begintmeta schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:52:
[...]Ruud2001, 't lijkt me ook dat dat nog best wennen kan zijn, als het blijft moet je eens kijken. Toen ik begon had ik vooral last van een branderige nek bij ritten >80km, heb gelukkig nooit (echt) zadelpijn gehad. Voor vrouwen kan dat overigens wat problematischer zijn.
Het klopt inderdaad dat zadelpijn voor vrouwen een stuk problematischer kan zijn. M'n vriendin heeft gisteren stevig zitten Google'n en ze gaat nu ook haar zusje eens uithoren om te zien hoe die de eerste tijd op het zadel is doorgekomen. Op de blog van Marijn de Vries staat ook wel een grappig stukje over schrale lippen.

Ben gisteren zelf even tussen de buien door een stukje gaan rijden. Vrijwel geen last van zadelpijn gehad en een uur lang stevig doorgetrapt met een eindsprint om voor de regen binnen te zijn :)

Doordat de wegen op sommige plaatsen nog nat waren, is de fiets nu wel een beetje vies geworden door opspattend water en zand. Denk dat ik nu dus ook kennis mag maken met het onderwerp 'onderhoud' ;) Hoe maken jullie je fiets schoon en hoe vaak doe je dat? Na iedere rit? Aangezien ik geen schuur en m'n fiets dus niet kan ophangen, zal ik 't onderhoud waarschijnlijk op m'n balkon moeten uitvoeren. Nu zat ik te kijken naar een fietsstandaard en heb eigenlijk 2 types gevonden:

De simpele versie:
Afbeeldingslocatie: http://bike-stuff.nl/images/PRO%20Fietsstandaard.jpeg

En de luxe versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tacx.com/mediatheek/images/producten/fietsgereedschappen/montagestandaards/spiderteam/spider_team_320x357.jpg

Iemand tips of ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik maak mijn fiets niet na iedere rit schoon, dat is IMHO niet nodig. De ketting veeg ik wel na iedere rit even schoon. Als de fiets nat is geworden maak ik hem wel altijd (nou ja bijna dan) even zo droog mogelijk. Ik gebruik een standaard (Tacx T3075) voor onderhouds- en schoonmaakwerzaamheden, die bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Ruud2001, ik heb beide.
De bovenste gebruik ik vaak voor schoonmaken, meer dan voldoende. (heb geen eigen tuin oid)

De Spider gebruik ik voor onderhoud. Ideaal.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
met begintmeta. na iedere rit even een doekje met bio-cleaner over de ketting, meer niet.

Eén of twee keer per seizoen maak ik de fiets grondig schoon. Dat wil zeggen fiets onder de douche (autoshampoo werkt super!) en diverse onderdelen demonteren en goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Weet niet of iemand deze kent:

Ketting na rit met een oude fietsbroek (buitenkant!) schoonmaken . Broek langs/over ketting tot alle zwart en troep eraf is. Inspuiten, dag erna wéér even de fietsbroek er overheen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Ruud2001 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:37:
[...]M'n vriendin heeft gisteren stevig zitten Google'n en ze gaat nu ook haar zusje eens uithoren om te zien hoe die de eerste tijd op het zadel is doorgekomen. Op de blog van Marijn de Vries staat ook wel een grappig stukje over schrale lippen.
Wat is daar grappig aan?!?! :( ;) wel erg herkenbaar..
Kan alleen maar zeggen als vrouw:
-goede afstelling zadel-pedalen
-goede afstelling zadel-stuur
-Assos broek (diverse geprobeerd, maar voor mij Assos de beste)
-zitbotjes laten berekenen
-zadel(s) proberen

De speciale dameszadels, zijn qua afstand zitbotjes vaak op vrouwen met 'breed bekken' gemaakt.
Nu zijn juist vrouwen die aan wielrennen doen, doorgaans niet degene met een "Rubens-figuur'.

Waardoor die speciale vrouwenzadels, vaak (achteraan-midden) te breed zijn..en daardoor ontstaan dan andere pijnklachten, met name aan het kontje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bi-zonder schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:31:
Weet niet of iemand deze kent:

Ketting na rit met een oude fietsbroek (buitenkant!) schoonmaken . Broek langs/over ketting tot alle zwart en troep eraf is. Inspuiten, dag erna wéér even de fietsbroek er overheen, klaar.
ik gebruik gewoon altijd oude lappen om dingen schoon te maken. Meestal maak ik de lappen van oude kleding. Poloshirts (katoenpiqué) zijn mijn favoriet.
Bi-zonder schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:45:
...
Wat is daar grappig aan?!?! :( ;) wel erg herkenbaar..
Kan alleen maar zeggen als vrouw:
-goede afstelling zadel-pedalen
-goede afstelling zadel-stuur
-Assos broek (diverse geprobeerd, maar voor mij Assos de beste)
-zitbotjes laten berekenen
-zadel(s) proberen

De speciale dameszadels, zijn qua afstand zitbotjes vaak op vrouwen met 'breed bekken' gemaakt.
Nu zijn juist vrouwen die aan wielrennen doen, doorgaans niet degene met een "Rubens-figuur'.

Waardoor die speciale vrouwenzadels, vaak (achteraan-midden) te breed zijn..en daardoor ontstaan dan andere pijnklachten, met name aan het kontje..
wielrennende vrouwen hebben in mijn ervaring redelijk normale posturen. Ook is de 'rubensheid' van het figuur maar zeer beperkt bepaald door de benige structuren zou ik zeggen, terwijl de benige structuren wel van groot belang zijn voor de 'zadelpassing'.

Vrouwenzadels hebben vaak een wat bredere uitsparing (dan vergelijkbare herenzadels) om de druk op de weke delen van de bekkenbodem wat te sparen. De druk op het omliggende gebied wordt dan eventueel wel hoger. Soms zijn dameszadels ook wat zachter denk ik, dat is niet iets waarnaar mijn voorkeur uit zou gaan. Verschillende zadels proberen is het best.

Ik denk dat verschillende broeken proberen ook wel nuttig kan zijn, Assos mag daar best tussen zitten natuurlijk, maar een heel aantal fietsende vrouwen die ik ken doen het naar tevredenheid met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:06:Vrouwenzadels hebben vaak een wat bredere uitsparing (dan vergelijkbare herenzadels) om de druk op de weke delen van de bekkenbodem wat te sparen. De druk op het omliggende gebied wordt dan eventueel wel hoger. Soms zijn dameszadels ook wat zachter denk ik, dat is niet iets waarnaar mijn voorkeur uit zou gaan. Verschillende zadels proberen is het best.
De bedoeling is die druk weke delen te verlichten. Maar als het al te breed is, wordt dan niet direct de plank al misgeslagen daardoor?
Want doordat zadel te breed is, zitten weke delen hierdoor al op zadel, wat nu net niet de bedoeling was, toch? Dat is m.i. één van de grootste manko's aan vrouwenzadels.

Wat vind jij daarvan? Ik ken om bovenstaande reden (te breed) meer vrouwen die zo'n zadel geprobeerd hebben en er meer last dan voordeel van hebben.
begintmeta schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:06:
Ik denk dat verschillende broeken proberen ook wel nuttig kan zijn, Assos mag daar best tussen zitten natuurlijk, maar een heel aantal fietsende vrouwen die ik ken doen het naar tevredenheid met andere merken.
Gelijk heb je. Had ik anders moeten formuleren.
Natuurlijk blijft het altijd een combinatie van afstellingen, fysieke bouw en persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wie kan mij de truc van de Fulcrum wielen (die er om bekend staan iets groter te zijn dan andere wielen) in combinatie met Continental GP4000s draadvouwbanden vertellen? Ik ben bijna een uur bezig geweest en nog geen van de twee banden zit om één van beide velgen.

Of is het een idee om even naar de lokale fietsenzaak te gaan die de banden m.b.v. één of andere tool in een mum van tijd om de velg heen legt?

edit: De truc blijkt bloed, zweet en tranen te zijn. Na lang proberen is het gisteravond toch gelukt om de banden om de wielen heen te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 12-07-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De openingspost mag worden aangepast. Mn fiets ziet er nu een tikkeltje anders uit.

Na reparatie.
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/397/img2065b.jpg

Ben er goed op vooruit gegaan, ben er wel content mee. :)
Easton EA50SL wielset, EC70SL fork, EA70 stuur/zadel/pen

Whatever.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.