Het wielren ervaringentopic - Deel 11 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.794 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Dit weekend voor het eerst dit seizoen weer gefietst.

Gisteren een klein rondje. Toen ik net op weg was, begon het te miezeren en in combinatie met 8 graden had ik het echt vreselijk koud. In totaal 50 km op de teller gezet.

Vandaag zag het er al beter uit en ben ik maar niet naar de sportschool gegaan, maar direct op de fiets gesprongen. Mijn schoenen waren nog zeiknat van gisteren, dus het ging nog steeds niet echt makkelijk. Maar goed, dit keer 65 km.

Ook wel leuk, vorige week heb ik voor mijn verjaardag de Edge 705 gevraagd. Leuk speelgoed! Vooral omdat je alles kan uitlezen en kan tonen. Voorbeeld, van het rondje van vandaag heb ik hier een samenvatting staan. Het leuke is dat ik de volgende keer dat ik ditzelfde rondje ga fietsen deze koers kan kiezen en dat ik dan tegen mijzelf kan fietsen via Virtual Partner.

Overigens ben ik er vandaag achter gekomen dat mijn schoenen echt aan vervanging toe zijn. Het zijn al tweedehandsjes, van mijn vader, maar nu met 8.000 km ermee gefietst te hebben, is er heel veel weggesleten. Zijn die schoenen ook te koop zonder dat gat aan de onderkant bij je tenen? Ik haat namelijk koude voeten!

[ Voor 3% gewijzigd door Pater op 15-03-2009 23:19 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Pater schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:24:

Overigens ben ik er vandaag achter gekomen dat mijn schoenen echt aan vervanging toe. Het zijn al tweedehandsjes, van mijn vader, maar nu met 8.000 km ermee gefietst te hebben, is er heel veel weggesleten. Zijn die schoenen ook te koop zonder dat gat aan de onderkant bij je tenen? Ik haat namelijk koude voeten!
Behalve dat het misschien tijd is voor nieuwe schoenen lijkt het ook tijd voor overschoenen. Met een temperatuur van circa 5 graden Celcius krijg je in alle schoenen koude voeten, voor dat soort temperaturen zijn overschoenen uitgevonden. Ook zou je naar andere sokken kunnen kijken. De ene sok is gemaakt om warmte vast te houden, de andere sok is gemaakt om de warmte zo snel mogelijk af te voeren.

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 15-03-2009 21:11 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pater, overschoenen bij koude voeten inderdaad. Winterschoenen zijn voor de liefhebbers ook een optie.

Mooi speelgoed zo'n Edge 705, je hebt hem gevraagd en gekregen als ik het goed begrijp? Heb je de sensoren er ook bij? Ook kaarten? Als ik er geld voor over ga hebben wil ik ook zo'n ding kopen ter vervanging van mijn oude simpele VDO-computertje. Met name met goed kaartmateriaal lijkt me wel wat, nu komt het wel eens voor dat ik op verkenningstochten (mn in belgie) moet omkeren vanwege de abominabele wegkwaliteit of doodlopende wegen...

Wat is volgens de kenners een mooi CAAD5 frame eigenlijk nog waard?

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 15-03-2009 23:29 . Reden: post een beetje opgeruimd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47
@Laurenz: Balen man, sterkte!
Jazzper schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:16:
[...]
ik zou er niet meer dan 30 euro voor geven.
Ik ook niet.
---

Zo, nu mijn eigen gehannes van dit weekend :):
Idee was om zaterdag en zondag een tochtje te maken. Te beginnen met zaterdag het standaard trainingsrondje van 80km. Na 50km schiet het ineens in m'n rechterknie (achterkant en binnenkant) en begint het fiks te regenen. Ik stop dus en ga wat rekken en strekken om het hopelijk wat weg te laten gaan, maar helaas (i.e. &*#%&*), de pijn gaat niet weg.
Toch maar weer verder, je kunt niet een uur in de stromende regen op een bankje gaan zitten oid. Zadel ~2cm omlaag gedaan, om een andere beweging te krijgen en zodat ik m'n knie minder ver hoefde te buigen, 't hielp wel wat, maar ook niet echt.
Normaal gesproken denk je: 30km, bijna thuis, maar met ~17km/u, in de stromende regen, afwisselend met 1 been trappend en veel staand op de pedalen is het ineens een pokke stuk ;(
Op een gegeven moment ging het even wat beter en had ik wind mee, dus toen kon ik even goed kilometers maken, maar op het eind ging schoot het er weer goed in, thuis lekker een warme douche genomen, ik was onderhand ook behoorlijk doorweekt. Zondag uiteraard niet gefietst om m'n knie rust te geven.

Natuurlijk nagedacht hoe het nou kon gebeuren, gebeurt me anders nooit en ik denk dat ik het weet: Omdat het nogal koud was had ik 2 broeken met zeem over elkaar heen getrokken. Iets dat ik anders nooit doe en daarom zat ik denk ik 3mm hoger dan normaal en aangezien ik m'n zadel écht maximaal hoog heb staan altijd, denk ik dat ik hem overstrekt heb (achterkant van de knie wijst daar ook op). Andere thoughts zijn welkom natuurlijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door - J.W. - op 15-03-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

begintmeta schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:33:
Pater, overschoenen bij koude voeten inderdaad. Winterschoenen zijn voor de liefhebbers ook een optie. Mooi speelgoed zo'n Edge 705, je hebt hem gevraagd en gekregen als ik het goed begrijp? Heb je de sensoren er ook bij? Ook kaarten ls ik er geld voor over ga hebben wil ik ook zo'n ding kopen ter vervanging van mij oude simpele VDO-computertje. Met name kaartmateriaal lijkt me wel wat, nu komt het wel eens voor dat ik op verkenningstochten (mn in belgie) moet omkeren vanwege de abominabele wegkwaliteit of doodlopende wegen...

Wat is volgens de kenners een mooi CAAD5 frame eigenlijk nog waard?
Sowieso ben ik een koukleum en erg gevoelig voor kou. Het moet buiten echt warm zijn voor ik van 3 paar sokken afstap. Overschoenen heb ik inderdaad, maar stom genoeg niet om gedaan dit weekend. Maakt het nog uit welke schoen je neemt wat betreft warmte (en ja, ik besef dat de winterschoen warmer is dan de normale schoen...)?

Anyway, ik heb hem inderdaad gekregen voor mijn verjaardag, de Edge 705 Bundle. Je krijgt er dan een snelheidsmeter en een cadansmeter bij. Ik heb momenteel nog niet veel aan de cadansmeter, want die kan ik niet bevestigen aan mijn crank (die heeft een sleuf over de hele lengte lopen, zodat ik de meter niet kan vastplakken i.c.m. een tierip). Wellicht voor mijn volgende fiets.

Je krijgt er geen fietskaarten bij, maar ik kreeg van familie de Topo Nederland erbij samen met een geheugenkaartje. Prima dus!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@Pater: Er zit zeker verschil tussen schoenen qua warmte. Mijn Sidi's waren bijv. behoorlijk warmer dan m'n Specialized schoenen van nu.
Met echte winteroverschoenen kun je veel warmte winnen/behouden.

[ Voor 8% gewijzigd door - J.W. - op 16-03-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Afgelopen vrijdag heb ik mij laten opmeten bij Fietsland te Eersel.
Daar heb ik meteen een uitleg gekregen over het hoe en wat van fietsen. Helemaal top.
Mijn ideale framemaat is 54,75. Dus ben ik op zoek naar een fiets met maat 55 of 56 cm.

Nu ben ik op zoek naar een leuke tweedehands van rond de 500 euro.
De merken waar ik nu naar kijk zijn Bianchi, Trek, Cube, Scott en Red Bull.
Heeft iemand nog een advies?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Voor 500 euro kan je een leuke tweedehands fiets kopen. Kijk niet teveel naar lakbeschadigingen e.d., geef liever de voorkeur aan een fiets met een goede afmontage :) Behalve de merken die je opnoemt zijn er natuurlijk nog veel meer: Bulls, Giant, Cannondale, etc.

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Laurenz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:32:
Voor 500 euro kan je een leuke tweedehands fiets kopen. Kijk niet teveel naar lakbeschadigingen e.d., geef liever de voorkeur aan een fiets met een goede afmontage :) Behalve de merken die je opnoemt zijn er natuurlijk nog veel meer: Bulls, Giant, Cannondale, etc.
Dat dacht ik zelf ook al. 500 euro moet kunnen voor een beginner :)
Ik ga eens op zoek naar de merken die jij aangeeft. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:00

drooger

Falen is ook een kunst.

Je zou ook i.m.o. kunnen kijken naar een nieuwe fiets van 2007/2008. Zo heb ik mijn Jan Jansen gekocht voor +- €700,-. Wordt de lengte voor je ingesteld, krijg je garantie en nog een gratis eerste onderhoudsbeurt. Het zal ietwat duurder zijn dan €500,- maar je weet wel dat er voorzichtig mee omgegaan is, aangezien jij de 1e eigenaar bent.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

drooger schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:39:
Je zou ook i.m.o. kunnen kijken naar een nieuwe fiets van 2007/2008. Zo heb ik mijn Jan Jansen gekocht voor +- €700,-. Wordt de lengte voor je ingesteld, krijg je garantie en nog een gratis eerste onderhoudsbeurt. Het zal ietwat duurder zijn dan €500,- maar je weet wel dat er voorzichtig mee omgegaan is, aangezien jij de 1e eigenaar bent.
Eens,

Het is even afwegen tussen nieuw, iets duurder en minder duur afgemonteerd.
Of 2de hands, iets goedkoper en beter afgemonteerd. Maar wel met de nadelen van 2de hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Voor 700 euro kan je inderdaad best een goedkopere nieuwe fiets kopen, of bijv. een afgeprijsd overjarig model. Dat is echter wel heel wat meer geld dan 500 euro, en je kan je afvragen of het voor een beginner verstandig is om meteen zo'n bedrag neer te leggen. Mijn eerste drie fietsen waren tweedehands en ik raad iedereen die met wielrennen begint eigenlijk aan om gewoon lekker een gebruikte fiets te kopen. Als de sport je zo bevalt dat je op een gegeven moment aan een nieuwe fiets toe bent dan weet je ook een beetje wat je wel en niet wilt e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Laurenz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:42:
Voor 700 euro kan je inderdaad best een goedkopere nieuwe fiets kopen, of bijv. een afgeprijsd overjarig model. Dat is echter wel heel wat meer geld dan 500 euro, en je kan je afvragen of het voor een beginner verstandig is om meteen zo'n bedrag neer te leggen. Mijn eerste drie fietsen waren tweedehands en ik raad iedereen die met wielrennen begint eigenlijk aan om gewoon lekker een gebruikte fiets te kopen. Als de sport je zo bevalt dat je op een gegeven moment aan een nieuwe fiets toe bent dan weet je ook een beetje wat je wel en niet wilt e.d. :)
Klopt, was ook al bijna vergeten dat ik begon op een paar jaar oude sportfiets (erg jammer dat die niet meer aanwezig is), overgestapt naar een racefiets van 20+ jaar oud, maar daar mee gestopt na een lange fietstocht waarbij de trappers problemen gaven. Gelijk een goede reden, naast het feit dat hij gewoon te klein voor mijn lengte was. Ik wist dan ook wel dat het een aardige sport was, al doe ik het nou ook weer niet zo vaak gedurende het jaar.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

irritant. Heb sinds kort spd en moet nu dus schoenen. Ik heb maat 47 schoenen en met die wielren schoenen wordt dat dus 49 (!?), en die heeft niemand op voorraad.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

bonzz.netninja schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:56:
irritant. Heb sinds kort spd en moet nu dus schoenen. Ik heb maat 47 schoenen en met die wielren schoenen wordt dat dus 49 (!?), en die heeft niemand op voorraad.
In de winkel vast en zeker niet, maar bij online shops zijn de schoenen over het algemeen goedkoper dus dan hoef je alleen maar wat geduld te hebben :) Ik heb zelf 46 en met fietsschoenen maat 48 (Shimano)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Pater, nice een 705 voor je verjaardag! :7
Heb je al eens gedacht om Motionbased te gebruiken, daar zie meer gegevens.

Hoop zaterdag/zondag weer wat km's te maken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit wat voor 1000,- euro? Ik zoek een 105-agemonteerde fiets voor niet teveel geld (met wielen die 82 kilo kunnen houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeeJee schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:59:
[...]

Eens,

Het is even afwegen tussen nieuw, iets duurder en minder duur afgemonteerd.
Of 2de hands, iets goedkoper en beter afgemonteerd. Maar wel met de nadelen van 2de hands.
Staar je niet blind op de afmontage. De 105 van een 2de hands fiets is al enige tijd oud. Qua kwaliteit is een nieuwe Tiagra nagenoeg vergelijkbaar met een paar jaar oude 105, of zelfs beter. Hetzelfde geldt voor de andere groepen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat een topweekend was het weer. Gisteren de Joop Zoetemelk Classic gefietst, georganiseerd door Swift te Leiden. De toch kende 3 varianten, 45km, 75km en 150km. Ik heb de 75km gefietst, met daarbij nog een retour Den Haag - Leiden per fiets. Bij thuiskomst 120km op de teller staan. Een mooi begin van het seizoen.

Ik heb ook, samen met mijn broertje, het plan opgevat om komende zomer eens in de Alpen te gaan kijken. Nu ben ik op zoek naar een goede plek om een week door te gaan brengen aldaar. Mijn voorkeur gaat uit naar een appartement o.i.d.. Als ik de hele dag op de fiets zit hecht ik wel wat waarde aan een fijn bed, een camping valt dus af. Ik kwam tijdens mijn zoektocht de organisatie Sportura tegen, deze organisatie biedt een Chalet-Hotel in Oz & Oisans aan voor €30 p.p.p.n.. Lijkt mij wel een prima deal. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

argro schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:56:
[...]
Staar je niet blind op de afmontage. De 105 van een 2de hands fiets is al enige tijd oud. Qua kwaliteit is een nieuwe Tiagra nagenoeg vergelijkbaar met een paar jaar oude 105, of zelfs beter. Hetzelfde geldt voor de andere groepen uiteraard.
Ok.

Nog even een vraagje m.b.t. de wielen. Veel fietsen van Trek worden geleverd met het merk Bontager.
Kan dat ermee door voor een beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeeJee schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:22:
[...]

Ok.

Nog even een vraagje m.b.t. de wielen. Veel fietsen van Trek worden geleverd met het merk Bontager.
Kan dat ermee door voor een beginner?
Bontrager maakt wielen van €150 per set tot ruim €2.000 per set. Daar zal ongetwijfeld iets voor een beginner bij zitten. Zonder typenummer is het moeilijk om daar iets concreets over te zeggen.

Ik ga er overigens van uit dat je met alle types van Bontrager als beginner wel uit de voeten kunt. Wielen zijn eventueel later ook nog zeer eenvoudig te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
argro schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:14:
Wat een topweekend was het weer. Gisteren de Joop Zoetemelk Classic gefietst, georganiseerd door Swift te Leiden. De toch kende 3 varianten, 45km, 75km en 150km. Ik heb de 75km gefietst, met daarbij nog een retour Den Haag - Leiden per fiets. Bij thuiskomst 120km op de teller staan. Een mooi begin van het seizoen.

Ik heb ook, samen met mijn broertje, het plan opgevat om komende zomer eens in de Alpen te gaan kijken. Nu ben ik op zoek naar een goede plek om een week door te gaan brengen aldaar. Mijn voorkeur gaat uit naar een appartement o.i.d.. Als ik de hele dag op de fiets zit hecht ik wel wat waarde aan een fijn bed, een camping valt dus af. Ik kwam tijdens mijn zoektocht de organisatie Sportura tegen, deze organisatie biedt een Chalet-Hotel in Oz & Oisans aan voor €30 p.p.p.n.. Lijkt mij wel een prima deal. Iemand nog tips?
Heb je een locatie in gedachten? Wil je bekende cols rijden (Galibier, Alpe d'Huez, ..) of niet echt een voorkeur? Barcelonette ligt erg zuidelijk, over het algemeen is het weer daar goed en je kan er prachtig fietsen. Col de la Bonette, Col de Vars, Col de la Cayolle, Col d'Allos.. erg mooi :) Vanuit Bourg d'Oisans kan je o.a. de Col d'Ornon, Col de la Croix-de-Fer en Alpe d'Huez doen (Galibier is leuker van de andere kant). Zelf heb ik ook een weekje in de omgeving van Morzine gefietst, dat ligt vrij noordelijk dus dan ben je minder zeker van goed weer. Wel leuk, mooi en rustig fietsen daar, denk aan: Joux Plane, Joux verte (Avoriaz), Colombière. Het is allemaal net wat minder hoog dan in de omgeving Barcelonette/Bourg, denk aan max 2000m, maar zeker niet minder steil! Allemaal wat groener en minder kaal in die omgeving :) Mont Ventoux is natuurlijk ook leuk maar dat ligt niet in de Alpen. Het dal van de Mauriènne is een vrij lelijk industriedal, maar biedt wel toegang tot de Galibier, Croix de Fer, Glandon en Madeleine. Afhankelijk van de gewenste locatie kan ik je dus waarschijnlijk wel het een en ander aan info geven na vier zomers wielrennen in de Alpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Laurenz schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:00:
[...]

Heb je een locatie in gedachten? Wil je bekende cols rijden (Galibier, Alpe d'Huez, ..) of niet echt een voorkeur? Barcelonette ligt erg zuidelijk, over het algemeen is het weer daar goed en je kan er prachtig fietsen. Col de la Bonette, Col de Vars, Col de la Cayolle, Col d'Allos.. erg mooi :) Vanuit Bourg d'Oisans kan je o.a. de Col d'Ornon, Col de la Croix-de-Fer en Alpe d'Huez doen (Galibier is leuker van de andere kant). Zelf heb ik ook een weekje in de omgeving van Morzine gefietst, dat ligt vrij noordelijk dus dan ben je minder zeker van goed weer. Wel leuk, mooi en rustig fietsen daar, denk aan: Joux Plane, Joux verte (Avoriaz), Colombière. Het is allemaal net wat minder hoog dan in de omgeving Barcelonette/Bourg, denk aan max 2000m, maar zeker niet minder steil! Allemaal wat groener en minder kaal in die omgeving :) Mont Ventoux is natuurlijk ook leuk maar dat ligt niet in de Alpen. Het dal van de Mauriènne is een vrij lelijk industriedal, maar biedt wel toegang tot de Galibier, Croix de Fer, Glandon en Madeleine. Afhankelijk van de gewenste locatie kan ik je dus waarschijnlijk wel het een en ander aan info geven na vier zomers wielrennen in de Alpen :)
Bedankt voor je reactie!

In eerste instantie zat ik aan de bekende cols te denken, maar alleen maar omdat ze bekend zijn eigenlijk.

Omdat ik niet 7 dagen full-time op de fiets zal zitten wanneer ik een week naar de Alpen ga is een beetje leuke omgeving met mooi weer ook erg prettig. Het is toch een beetje vakantie nietwaar?

Bourg d'Oisans klinkt dan als een goede optie. Aangezien ik toch met de auto ga is het natuurlijk ook mogelijk om vanuit de uitvalsbasis een bepaalde afstand met de auto te overbruggen om een bepaalde col te beklimmen (bijvoorbeeld de Col du Galibier vanaf de goede kant).

Info over goede spots om te overnachten e.d. zijn welkom, eventueel middels DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
weet iemand fo/hoe je een gat in een byuitenband kunt repareren? In opgepompte toestand staat een gat van circa 1,5 bij 5 mm open... glas... heb geen zin om de relatoef nieuwe band al weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
argro schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:27:
[...]
Bedankt voor je reactie!

In eerste instantie zat ik aan de bekende cols te denken, maar alleen maar omdat ze bekend zijn eigenlijk.

Omdat ik niet 7 dagen full-time op de fiets zal zitten wanneer ik een week naar de Alpen ga is een beetje leuke omgeving met mooi weer ook erg prettig. Het is toch een beetje vakantie nietwaar?

Bourg d'Oisans klinkt dan als een goede optie. Aangezien ik toch met de auto ga is het natuurlijk ook mogelijk om vanuit de uitvalsbasis een bepaalde afstand met de auto te overbruggen om een bepaalde col te beklimmen (bijvoorbeeld de Col du Galibier vanaf de goede kant).

Info over goede spots om te overnachten e.d. zijn welkom, eventueel middels DM.
Wat mij betreft is de omgeving overal in de Alpen mooi, dus dat is niet echt een issue :) Bourg d'Oisans is erg druk, maar als je bekende cols wilt fietsen is het wel een leuke uitvalsbasis. Het is wel een stukje rijden om dan bijv. de Galibier van de andere kant te rijden, maar het is zeker mogelijk. Als het gaat om een weekje zou ik gewoon één locatie uitkiezen en niet na een paar dagen alweer verkassen. Vanuit Bourg is het ook leuk om een dagje te gaan lopen op / in de buurt van la Meije (berg), waar je met een kabelbaan naar boven kan richting de gletsjer. Ik heb destijds in Allemond (10km van Bourg) op een prima camping gestaan: Le Grand Calme. Er zijn ook zat hotels e.d. maar die zou ik maar wel reserveren, gezien de drukte daar.

In de omgeving Barcelonette kan je (net als bijna overal in de Alpen dus) ook mooi lopen en kan je evt. ook een dag met je gat aan het Lac de Serre Poncon gaan liggen (stuwmeer). In Jausiers (waar de tour dit jaar nog was) was een prima camping, maar toen ik er afgelopen zomer langs kwam bleek hij opeens gesloten te zijn, maar misschien is ie weer open dit jaar. Verder zijn er ook zat hotels en huisjes. Zeker ook omdat het een skigebied is. Afgelopen zomer hebben we met 2 man voor nog geen 300 euro (in totaal!) een week een huisje gehuurd daar :) Dat was dan in Pra Loup, een skidorp een paar honderd meter boven Barcelonette. Zoiets moet je willen natuurlijk, maar het kost niets.

In de omgeving Morzine kan je vanzelfsprekend ook wel een leuk wandelingetje maken, en zou je eventueel bijv. een dagje naar Geneve kunnen want die afstand is goed te doen :) Ik zat daar destijds in een huisje in Les Gets, een skidorp wat iets hoger ligt dan Morzine, prima voorzieningen verder daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
begintmeta schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:32:
weet iemand fo/hoe je een gat in een byuitenband kunt repareren? In opgepompte toestand staat een gat van circa 1,5 bij 5 mm open... glas... heb geen zin om de relatoef nieuwe band al weg te doen.
Ik ken wel mensen die er een drupje (seconde)lijm in laten lopen. Dat kan op zich wel werken denk ik maar of het bij een wat groter gat ook werkt moet je uitproberen, ben er zelf geen fan van. Het gebeurt me niet vaak dus koop in zulke gevallen gewoon een nieuwe band. Maar het is wel zuur als je net een mooie Fortezza Tricomp twv. 30-35 euro gekocht hebt ofzo inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mwah 't was een Michelin Pro3Race die ik voor een 18 euro voor'n paar kon krijgen... misschien vervalst ;) Ik gebruik ze als trainings/winterbanden. Normaal gebruik ik toch Continental GP4000S, die vind ik fijner.

Vond het wel minder dat dat glas er zo doorheen sneed, maar dat kan ik de band eigenlijk niet kwalijk nemen, zelden zo'n 'aggressief' en scherp stuk glas gezien (lag natuurlijk in Belgie).

Ik heb er nu een stukje oude binnenband met vulkaniseervloeistof ingepropt, na het eerst met een stukje te hebben afgeplakt aan de binnenkant.Ik ben benieuwd of/hoe het houdt. Het ziet er wel netjes uit.

Zijn die Vredestijns eigenlijk wat, die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Zaterdag met een maatje gaan touren, 100 km gereden.

http://connect.garmin.com/activity/2668323

Rit ging goed, lekker weertje, maar mijn maatje had geen eten meegenomen, dus ik moest mijn halve rantsoen aan hem afstaan. Alles ging uiteindelijk goed, maar toen ik thuis was gekomen en een douche had gepakt, ging het opeens een stuk minder. Knallende koppijn, trillende handen, op apegapen op de bank liggen. Uiteindelijk om 21.00 op zaterdagavond naar bed gegaan.

Niet echt een heel fijne ervaring, maar volgens mij was dat een verlate hongerklop... :/

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
@begintmeta: Vredestein Fortezza bevalt mij erg goed. Heb ook veel met GP4000 gereden (heb er nu GP4000S op liggen overigens) maar ik vind de Fortezza's comfortabeler :) Ze zijn echter ook wel een stukje duurder over het algemeen, voor zover ik weet.

@Pater: Verkijk je niet op hoeveel energie je verbruikt. Reken maar op 30kcal per km, dus dat is 3000kcal voor je tocht en dan hebben we het nog nieteens over herstel. Dat zijn vier pizza's aan kcal die je even extra verbrandt (oké, een substitutie-activiteit voor wielrennen kost ook energie natuurlijk, maar laten we dat even negeren) op je dagelijkse energieverbruik. Zoiets hakt erin, zeker zo vroeg in het seizoen. Die paar mueslirepen ofzo die je onderweg eet kunnen je bloedsuikerspiegel een beetje boosten, maar zijn verder bij lange na niet genoeg om je energieverbruik te compenseren. Kortom, denk dat je lichaam gewoon even "op" was :)

*Ik zie nu via je linkje dat je Garmin er zelfs 3800kcal van maakt. Enough said!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Athena 11 speed. Meer betaalbare 11 speed vermoedelijk. Maar ook een optie voor de bestaande Campa 10 speed gebruikers: Maak relatief eenvoudig van je 10 speed een 11 speed: Youtube. :)

Over betaalbaar gesproken, ik ga mijn Red-Bull Pro-SL 4400 met gedeeltelijk Red onderdelen uitrusten (shifters en crank), aangezien dit een lichte meerpijs is t.o.v. de Force onderdelen. Er zijn maar weinig SRAM gebruikers hier (dit forum) heb ik het idee, terwijl er elders op internet toch al heel wat "geleaped" zijn. Aangezien ik altijd campy reed zal ik voor velen van jullie nog weinig kunnen betekenen. Heb in afgelopen 12 jaar nooit shimano gereden namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door dinkelover op 28-03-2009 23:46 . Reden: Toevoeging ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Zo, vandaag weer lekker gefietst, 86 km in totaal. Ik was goed aangekleed, beetje koude vingertoppen, maar dat mocht de pret niet drukken. Een hele mooie route van Rotterdam naar Brielle gevonden, voor de liefhebbers: http://connect.garmin.com/activity/2803536

Die Garmin unit is echt top! Je kan er heel makkelijk routes mee uitstippelen en volgen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pater schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:14:
Zo, vandaag weer lekker gefietst, 86 km in totaal. Ik was goed aangekleed, beetje koude vingertoppen, maar dat mocht de pret niet drukken. Een hele mooie route van Rotterdam naar Brielle gevonden, voor de liefhebbers: http://connect.garmin.com/activity/2803536

Die Garmin unit is echt top! Je kan er heel makkelijk routes mee uitstippelen en volgen.
De Garmin lijkt mij ook een topapparaat. Ik hik alleen een beetje tegen de prijs. Wat jou betreft is de Garmin het geld meer dan waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Net als pater als cadeausuggestie opgeven helpt ;)

Vandaag nog net van de mooie uurtjes kunnen profiteren trouwens, leuk rustig rondje met o.a. eyserbosweg, keute- cauberg en camerig/vijlenerbos.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 28-03-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de komende 3 maand vrij....
Ben eerder naar huis gestuurd, mn contract loopt af op 1 juli.
Krijg wel door betaald.

Ben inmiddels alweer druk bezig met solliciteren.
Kilometers maken de komende tijd naast de andere dingen. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
begintmeta schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:58:
Net als pater als cadeausuggestie opgeven helpt ;)
Ik kan zo snel niemand bedenken die mij dergelijke cadeaus gaat geven.

Ik hoor goede verhalen over zo'n Garmin. Ik vraag mij alleen af of de mate waarin het apparaat nuttig, handig, leuk et cetera is in verhouding staat tot de prijs. Daar ben ik nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@agro.... die 705 serie is idd wel erg prijzig.

De 205/305 serie is daarintegen best betaalbaar als je kijkt wat je allemaal krijgt. (HR, Cad, GPS etc)
Ik ben er zeer over te spreken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ik vind het zelf een heel erg leuk ding. Ik doe inspiratie voor een mooie tocht op via de Zuid-Hollandse Fiets Route planner en via de site Routeyou.com werk ik hem uit. Werkt heel makkelijk en snel (binnen 5 minuten heb je een mooie route samengesteld). Daarna kan de site het direct op je Garmin plaatsen.

Goed, hij zit er soms een beetje naast (dan denkt hij dat de weg 5 meter naar rechts ligt), maar ik vind het fantastisch, want zo probeer ik nog eens een nieuwe route uit. En op deze manier kan ik de steden vermijden en hoef ik niet te gaan leuren met een kaartenmap. :)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is volgens mij ook wel aardige fietskaart voor wielrenners.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, vandaag weer een mooi rondje gemaakt. :)
+/- 110km, soort van duurtraining.

Merk nog steeds dat mn hartslag snel omhoog schiet. Niet prettig.
Heb plannen deze week eens flink wat kilometers te maken.
Woensdag rondje 100km+, donderdag ff een hersteltrainingen en zaterdag 100km. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op welk niveau moet ik Gitane plaatsen?
Als ik het merk bijvoorbeeld vergelijk met Trek, Cube, Wilier en Bianchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
DeeJee schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:09:
Op welk niveau moet ik Gitane plaatsen?
Niet heel bijzonder volgens mij... 't aanbod vind ik ook nogal karig.
---

Vandaag een rondje van 80km gemaakt met dit heerlijke weer, half uurtje voordat de zon onder ging weer thuis, dus helemaal perfect :)
De conditie begint ook beter te worden, naast een beetje in D1 peddelen ook nog even los gegaan op een paar heuveltjes en dat ging al best lekker eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

- J.W. - schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:43:
[...]

Niet heel bijzonder volgens mij... 't aanbod vind ik ook nogal karig.
---
Dat idee had ik ook al. 1 soort frame als ik mij niet vergis.

[ Voor 36% gewijzigd door DeeJee op 31-03-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wilde vanavond ook een rondje fietsen, na 15km stond ik echter langs de kant van de weg met een lekke band. Na geruime tijd stoeien met mijn velg eindelijk de band er af en weer enige tijd stoeien met de velg later de band er weer op. Dit had al met al dermate veel tijd gekost dat het ook al weer tijd was om huiswaarts te geen. Niet echt een groot succes dus.

Het hele gebeuren brengt mij wel op een tweetal vragen:
1) De laatste tijd rij ik relatief vaak lek, is dit toeval of zijn mijn banden na circa 2.500km versleten? Hoe lang doen jullie normaliter met een band?
2) Ik heb Fulcrum wielen, deze wielen zijn iets groter dan de meeste wielen, vandaar de ellende met het wippen van de band et cetera. Iemand tips voor banden de qua afmeting aansluiten bij Fulcrum velgen? Ik heb wel eens gelezen/gehoord dat Vredestijn banden juist iets kleiner zijn dan normaal, ik zoek dus het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schwalbe's. Schwalbe Ultremo zou zelfs met de hand van de velg te halen zijn op Campagnolo Neutron wielen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@agro, moeilijk te zeggen hoelang ik met een band doe.
Denk zo'n 5000km, koop elk jaar nl. wel een nieuw setje.
Rijd nu rond met Michelin Pro3 race. Prima bandjes :)

Morgen weer een rondje maken van +/- 120km.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ik doe zo'n 4000km met m'n banden.. en dan heb ik het over GP4000 of Fortezza Tricomp :) Aangeraden wordt vaak om 2500km aan te houden, maar dat vind ik zonde van het geld.

Vanavond voor het eerst weer op de baan gereden, uurtje knallen. Was ook de eerste keer van het seizoen dat er weer gereden werd. Eerst lekker achterin gehangen om een beetje bij te kletsen met wat bekenden, en de laatste 20min me even gaan bemoeien met het kopwerk. In de eindsprint miste ik nog wat macht, maar dat komt snel genoeg weer. Kwam als 7e over de streep ofzo, Rudi Kemna mocht weer een overwinning bijschrijven :P Was wel weer lekker in ieder geval :) Morgen een rustig tochtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
't Hangt ook erg van de band af. Van die ubersnelle bandjes zijn na 1000km al aan vervanging toe. Aan de andere kant zitten bandjes waar je de 10 000 wel mee kunt halen.
Ik heb nu zelf de GP4000 en na 4200km begint de achterband wat plat te worden en de slijtage indicatoren geven ook aan dat het einde in zicht komt. Ik rijd ze tot ~5000km en dan is het tijd voor een nieuw setje (GP4000S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:14:

Ik heb twee keer in Oz gezeten. In een eerder topic heb ik volgens mij al iets geschreven hierover. Ik vind het een superuitvalslocatie voor verkenning van de Alpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Briancon is ook wel een mooie plaats om heen te gaan.
Izoard, Lauteret, Galiber :)

Heb vandaag weer 110km op de tellert gezet. Best wel een straf windje, goede training iig. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Prachtig fietsweer weer vandaag! Rondje van 55km gemaakt om de Loosdrechtse plassen.

...en ik moet wat winterkilootjes kwijt, valt tegen zeg :(

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Meer mensen die de Ronde van Vlaanderen gaan rijden a.s. zaterdag? Ik ben voornemens om de 140km variant te gaan doen. Vorig jaar heb ik gehaakt wegens het weer, wat dat betreft is haken dit jaar geen optie. Ben wel benieuwd naar het parcours. Heb al gezien dat er toch best veel kasseien in zitten. Bepaald niet mijn favoriet, hoop dat het zonnetje veel goed maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het is voor mij een beetje uit de richting helaas. :/
Wil ooit wel eens een rondje rijden daar, maar helaas is Vlaanderen niet om de hoek vanaf Groningen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Harmen schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:02:
Het is voor mij een beetje uit de richting helaas. :/
Wil ooit wel eens een rondje rijden daar, maar helaas is Vlaanderen niet om de hoek vanaf Groningen.
Vanaf Groningen is het inderdaad niet echt een optie. Gelukkig ligt Den Haag wat meer in de buurt. Heb voor dit jaar reeds een aardig gevulde agenda met mooie ritten. Na de Joop Zoetemelk Classic in Leiden is de Ronde van Vlaanderen de tweede dit jaar. De volgende zal de Steven Rooks Classic (21 mei in Maastricht) of de Tecklenburger Rundfahrt (22 mei) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Eerste serieuze duurtraining op de racer gedaan vandaag. 118 km gereden. Noemenswaardige klimmetjes Molenberg (Wehl), Hoch-Elten (D), Zendmast Kleef (D) en de Holleweg in Berg en Dal. Op de klimmetjes na goed geduurd. Had al 1250 mtb kilometers in de benen dit jaar dus af en toe een interval kon geen kwaad. Merkte wel dat het de eerste 100+ was en de laatste 10 km was het toch wel op ondanks goed eten en drinken. Volgende week Veenendaal-Veenendaal maar eens gaan rijden en eventueel 2e paasdag Rond den Totenhugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vandaag een tocht gefietst met een aantal vrienden.
Was wel ff gezellig, wel behoorlijk wat wind in het begin.
Jammer dat het weer niet wat beter was, erg bewolkt en frisjes.

Was toch weer goed voor 90km.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gisteren heb ik mijn eerste racefiets gekocht samen met schoenen, helm, de hele meuk. Net voor 't eerst gefietst en ik moet zeggen dat 't me best wel mee valt. Ik heb nu zo'n 35 km gereden met gemiddeld zo'n 30 km/h en dat was wat meer en wat sneller dan ik eigenlijk had verwacht.

Voorlopige conclusies:
  • Aw, m'n rug!
  • 't Is wel echt een duursport: ik ben nog helemaal niet moe :P
  • Ik ben blij dat m'n stadsfiets geen versnellingen heeft. Wat heb ik lopen aankloten in het begin zeg. 'k Heb onderweg ook fijn even mogen oefenen in het opleggen van de ketting
  • Je hebt nooit de wind mee, maar altijd tegen :+
  • Klinkerweggetjes kunnen nou niet bepaald bevorderlijk zijn voor je vruchtbaarheid
Het smaakt absoluut naar meer, maar gezien m'n weekindeling verwacht ik geen topprestaties. Door de week heb ik simpelweg geen tijd (behalve straks in de zomervakantie), zaterdag moet ik overdag werken. Ik ben gedoemd een zondagsrijder te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je na een uurtje al last hebt van je rug zou ik toch eens serieus kijken naar je afstelling/framemaat/e.d. Het is deels een kwestie van gewenning, maar een uurtje zou je mijns inziens toch wel zonder problemen moeten doorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien heb je gelijk, maar ik mijn rug is al langer wat blessuregevoelig dus ik had er van tevoren al rekening mee gehouden ;) Bovendien is de fiets door de fietsenmaker geheel afgesteld e.d., dus voorlopig wil ik er zelf niet al te veel aan gaan sleutelen.

De fiets (tweedehands) is eerder van een wat oudere man geweest en toen ik voor 't eerst bij de fietsenmaker kwam was dat ook wel te merken aan de afstelling. Er zat een minuscule stuurnok (zo heet dat ding tussen het stuur en de voorvork toch?) op dat zowat recht omhoog stond. Nu is die verbinding een stuk langer en naar voren gericht. 't Zit wat minder relaxed (vooral als in de beugels), maar ik heb de fiets gekocht om te sporten en niet voor het uitzicht :P

Voorlopig lijkt de afstelling wel in orde moet ik zeggen, zover ik daar over kan oordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Nou, de Ronde van Vlaanderen zit er op. Uiteindelijk 155km op de teller met 16 hellingen. Ben behoorlijk gebroken. Het meeste last heb ik nog van mijn armen, niet zozeer van de benen. De vele stukken met kasseien zijn daar de voornaamste oorzaak van. Het was behoorlijk afzien en mij zul je niet snel terugzien bij de Ronde van Vlaanderen* maar ben toch blij dat ik die ronde toch eenmaal heb meegemaakt. Zelfs vandaag stonden de mensen drie rijen dik op langs de weg op bepaalde plekken, erg mooi om te deel van uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren ook de Ronde van Vlaanderen (140km versie) gereden (vorig jaar ook al). 23,5km gemiddeld. Viel niet tegen omdat ik met mn fietsmaat had afgesproken relaxed te gaan rijden. Dat hebben we dan ook gedaan. Kasseien zijn geweldig! Grappig dat argro dat niet zo vind. Mijn fietsmaat vond het ook niks, die stond gelijk geparkeerd zodra we de kasseien opkwamen. De beklimmingen over kasseien zijn helemaal stoer. Wel drie serieuze crashes gezien van medewielrenners.

De kapelmuur is de mooiste beklimming. Daar staan inderdaad de meeste mensen langs de kant, dat geeft je vleugels!

Als het aan mij ligt volgend jaar weer :)

Vandaag lekker vanaf de bank bekijken hoe de profs het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 09:07:
Heb gisteren ook de Ronde van Vlaanderen (140km versie) gereden (vorig jaar ook al). 23,5km gemiddeld. Viel niet tegen omdat ik met mn fietsmaat had afgesproken relaxed te gaan rijden.
Ik kwam uit op 23km/u gemiddeld. Was daar niet ontevreden over. Vond het wel grappig om te zien dat menigeen zin voorviel optilde terwijl hij door de bevoorrading heen liep, dit om de gemiddelde snelheid niet te 'vervuilen'.
Dat hebben we dan ook gedaan. Kasseien zijn geweldig! Grappig dat argro dat niet zo vind. Mijn fietsmaat vond het ook niks, die stond gelijk geparkeerd zodra we de kasseien opkwamen.
Het is niet zo dat ik geparkeerd stond op de kasseien, het ging allemaal wel prima, vond het alleen verre van leuk.
De beklimmingen over kasseien zijn helemaal stoer. Wel drie serieuze crashes gezien van medewielrenners.
De beklimmingen zijn inderdaad wel stoer. Daar heb je echter door de geringe snelheid minder last van de kasseien. Door de drukte heb ik wel één keer af moeten stappen. Ik kwam klem te zitten tussen een paar mensen. Dat soort dingen gebeuren wanneer je samen met 20.000 anderen op het parcours bent. Heb geen crashes zien gebeuren gelukkig.
De kapelmuur is de mooiste beklimming. Daar staan inderdaad de meeste mensen langs de kant, dat geeft je vleugels!

Als het aan mij ligt volgend jaar weer :)
Ik dus niet, al zeggen veel mensen dat en komt het gros van die mensen toch weer terug. We zullen zien.
Vandaag lekker vanaf de bank bekijken hoe de profs het doen!
Absoluut!

Nog een vraag: Ik heb na een flinke rit, zoals de Ronde van Vlaanderen gisteren, irritatie aan mijn linker enkel. Ik vermoed dat een 'scheve' beweging tijdens het trappen hier de oorzaak van is en ik verdenk mijn schoenen/pedalen hiervan de oorzaak te zijn. Ik rij met SPD. Daar heb ik destijds voor gekozen omdat ik dan dezelfde schoenen kan gebruiken voor spinning. Het nadeel van mijn schoenen is dat de SPD-plaatjes moeilijk perfect recht te monteren zijn. Hierin zie ook ook de oorzaak van de irritatie aan mijn enkel. Voor zover ik weet is die speling van plaatjes van SPD-SL, Look etc veel kleiner of zelfs bijna 0. Dit omdat je de plaatjes eigenlijk maar op één manier kunt monteren. Is dit een juiste aanname? Hoe waarschijnlijk is mijn hypothese dat mijn schoenen/pedalen de oorzaak zijn van de irritatie aan mijn linker enkel? Is de overstap naar SPD-SL o.i.d. een mogelijk oplossing? Wie kan mij verder helpen met dit 'probleem'?

[ Voor 22% gewijzigd door argro op 05-04-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt spelingsvrije plaatjes kopen voor het SPD-SL-systeem, maar dat is niet gebruikelijk.* Over het algemeen geldt juist dat de speling van het systeem blessures voorkomt in plaats creëert.

*Heb ik mij laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:10:
Je kunt spelingsvrije plaatjes kopen voor het SPD-SL-systeem, maar dat is niet gebruikelijk.* Over het algemeen geldt juist dat de speling van het systeem blessures voorkomt in plaats creëert.
Ik bedoel de speling die je hebt bij het monteren van het plaatje. Bij mijn schoenen is het bijna niet te doen om het plaatje recht te monteren omdat er nogal wat bewegingsvrijheid is bij de montage. Hierdoor is de kans aanzienlijk dat het plaatje niet goed recht op de schoen is gemonteerd.

Bij SPD monteer je de plaatjes met 2 schroeven in twee gleuven op de schoen. Deze gleuven zijn groter dan de schroeven. De positie van de plaatjes is dus niet als vanzelf goed. Voor zover ik weet is dat bij bijvoorbeeld SPD-SL met drie schroeven wel het geval.

Ik bedoel niet de speling tussen plaatje en pedaal, die hoort er inderdaad te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 05-04-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Bij SPD-SL, Look, etc, heb je aardig wat vrijheid wat betreft positionering van je plaatjes, net als bij SPD :) Plaatjes horen onder de bal van je voet. Als je je schoen ondersteboven houdt en hem met de binnenkant tegen de zijkant van een tafel oid drukt, moeten de plaatjes parallel staan aan de tafelrand ("haaks"/"loodrecht" is bij SPD een betere omschrijving, maargoed). :) Is even pielen misschien maar het is allemaal wel aardig af te stellen hoor!

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 06-04-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, gisteren ondanks keelopntsteking een rustig rondje gefietst, ging wel (was heel rustig). Dan nog wandelen in het mooie weer in de namiddag, ik had het idee van mijn stokje te gaan, thuis ff temperatuur gemeten:39.1... vandaag maar wat rustiger aan.

Wat betreft schoenplaatjes is er trouwens een stroming die beweertdat het bevestigen midden onder de voet/hiel voordelig is, ik zal eens een bron proberen te vinden tzt

dit is niet de bron die ik in gedachten heb, maar voorlopig...

[ Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 06-04-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Laurenz schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:54:
Bij SPD-SL, Look, etc, heb je aardig wat vrijheid wat betreft positionering van je plaatjes, net als bij SPD :) Plaatjes horen onder de bal van je voet. Als je je schoen ondersteboven houdt en hem met de binnenkant tegen de zijkant van een tafel oid drukt, moeten de plaatjes parallel staan aan de tafelrand ("haaks"/"loodrecht" is bij SPD een betere omschrijving, maargoed). :) Is even pielen misschien maar het is allemaal wel aardig af te stellen hoor!
Thanks, ga vanavond eens kijken naar de positie van mijn plaatjes t.o.v. de bal van mijn voet en de positie toetsen op haaksheid. Hopen dat dat de oplissing is.
begintmeta schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:21:
Wat betreft schoenplaatjes is er trouwens een stroming die beweertdat het bevestigen midden onder de voet/hiel voordelig is, ik zal eens een bron proberen te vinden tzt

dit is niet de bron die ik in gedachten heb, maar voorlopig...
Deze bron is ook al tamelijk interessant. Ik hou wel van een wetenschappelijk benadering van dit soort dingen. Ben benieuwd naar dé bron.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 06-04-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Morgen ga ik een tweedehands Trek 1400 bekijken/kopen.
Kunnen jullie aangeven waar ik op moet letten voordat ik de fiets koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeeJee schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:56:
Morgen ga ik een tweedehands Trek 1400 bekijken/kopen.
Kunnen jullie aangeven waar ik op moet letten voordat ik de fiets koop?
Ik zou kijken of:
- de fiets de goede maat heeft
- alles er optisch goed uitziet
- er, gezien de prijs, sprake is van een acceptabele mate van slijtage
- de aandrijflijn goed loopt, zowel met vooruit als met achteruit trappen
- er geen rare vibraties o.i.d. zijn wanneer je de voor- of achterkant van de fiets laat stuiteren
- de wielen nog recht zijn
- er geen speling op het balhoofd zit

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 06-04-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Thanks. Ik ben benieuwd hoe de fiets er in het echt uit ziet.
De maat zou goed moeten zijn. Ik heb mij vooraf laten meten.
Maar dat merk ik morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Zondag even een moment gehad dat ik niet zo leuk vond eigenlijk.. heb je geen scooter claxons op een batterijtje ofzo?

Was gewoon een fietspad waar we met z'n 3en ongeveer 40 gingen (was net even een stukje naar beneden) in de verte reden al 2 oudjes die het voor elkaar kregen het hele fietspad te blokkeren. Aangezien we alle 3 een bel hebben maakten we best wel wat geluid, maar op een gegeven moment waren we zo dichtbij maar die mensen nog niets aan de kant gegaan. Alleen nu schrok ik daar zo van dat ik te snel mijn voorrem indrukt dat m'n achterwiel omhoog kwam en ik met heel veel moeite op m'n voorwiel kon balanceren :/

Misschien komt het wel omdat m'n voorrem links zit, is dat niet erg onlogisch? (het is ook weer de eerste keer fietsen voor mij dit jaar O-) ) :P Denk dat ik het maar ga wisselen zodat het gelijk is met de motor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 07-04-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zo voor mij kan het fietsen ook gaan beginnen.
Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een Trek 1400 (model 2006)
Werkelijk geen krasje op te vinden en volledig Shimano 105 afgemonteerd.
Nu nog schoentjes en een helm en dan... fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
@ HammerT: net als op de motor doet je voorrem het meeste werk, achterrem is alleen voor stabiliteit...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@HammerT, het is idd even wennen.
Op een gegeven moment weer je niet anders.
Gebruik meer voor idd dan achter, achter blokeerd nl. wel erg snel als je wat harder remt.

@DeeJee, welkom bij de club. ;)
Hopelijk maak je veel veilige kilometers op je nieuwe aanwinst.

* Harmen gaat morgen weer een rondje fietsen......

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DeeJee schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:05:
Zo voor mij kan het fietsen ook gaan beginnen.
Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een Trek 1400 (model 2006)
Werkelijk geen krasje op te vinden en volledig Shimano 105 afgemonteerd.
Nu nog schoentjes en een helm en dan... fietsen :)
Foto van de nieuwe aanwinst binnenkort?
Welkom bij de steeds groter wordende club. Het aantal racefietsen in de duinen neemt de laatste twee jaar merkbaar snel toe.

Ik zou ook een bel nemen. Komt stukken vriendelijker over bij de medeweggebruikers wanneer je wilt passeren.
En het in- en vooral uitklikken op een rustig stuk oefenen zodat je niet bij een stoplicht wordt verrast.

Veel plezier en veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

rdluca schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:12:
[...]

Foto van de nieuwe aanwinst binnenkort?
Welkom bij de steeds groter wordende club. Het aantal racefietsen in de duinen neemt de laatste twee jaar merkbaar snel toe.

Ik zou ook een bel nemen. Komt stukken vriendelijker over bij de medeweggebruikers wanneer je wilt passeren.
En het in- en vooral uitklikken op een rustig stuk oefenen zodat je niet bij een stoplicht wordt verrast.

Veel plezier en veilige kilometers!
Zeker weten. Ik zal dit weekend foto's maken. Dan wil ik natuurlijk ook in de OP komen te staan :) Hoe regel ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Gewoon hier reageren met de foto's, dan wordt het door iemand wel verwerkt in de OP.

Gefeliciteerd met de aanwinst.

Ik moet zelf ook nogal wat meer gaan trainen, ik wil over een krappe maand de Uitdaging van het Oosten fietsen en als het meezit ook de hel van Twente. Eerst maar focussen op hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

drooger schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:43:
Gewoon hier reageren met de foto's, dan wordt het door iemand wel verwerkt in de OP.

Gefeliciteerd met de aanwinst.
Thanks. Er zitten Look pedalen onder. Dit weekend maar eens op zoek naar goede schoenen.
Ik heb begrepen dat hoe harder de zool hoe beter. Dus maar eens kijken wat er op de markt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Als je hier even je foto's post, of ze naar mij mailt, dan zal ik ze wel in de OP verwerken :) Kan zijn dat je even moet wachten tot mijn tentamenweek voorbij is. Moet sowieso nog het e.e.a. knoeien aan de OP want er staan nogal wat afbeeldingen die ik op een andere host ga zetten.

I.v.m. tentamens en verkoudheid even wat minder biken deze week voor mij, vorige week wel veel op de fiets gezeten. Afgelopen maandag nog wel even 2 uurtjes op de crosser gereden. Wat een zooi is dat mulle zand :D Sommige paden kan je maar beter mijden in droge periodes, merk ik. Wel grappig dat je helemaal niemand tegenkomt.. iedereen is op de weg aan het fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Laurenz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:17:
Als je hier even je foto's post, of ze naar mij mailt, dan zal ik ze wel in de OP verwerken :) Kan zijn dat je even moet wachten tot mijn tentamenweek voorbij is. Moet sowieso nog het e.e.a. knoeien aan de OP want er staan nogal wat afbeeldingen die ik op een andere host ga zetten.

I.v.m. tentamens en verkoudheid even wat minder biken deze week voor mij, vorige week wel veel op de fiets gezeten. Afgelopen maandag nog wel even 2 uurtjes op de crosser gereden. Wat een zooi is dat mulle zand :D Sommige paden kan je maar beter mijden in droge periodes, merk ik. Wel grappig dat je helemaal niemand tegenkomt.. iedereen is op de weg aan het fietsen :)
Dan mag die van mij ook in de OP.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00033x.JPG

Colnago CX1
Campa Chorus 11spd
Campa Eurus wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Zojuist de Ronde van Drenthe gereden. 140km met net geen 30kmph gemiddeld. De eerste 100km met een schaatsploeg meegefietst, na een lekke band bij één van hen de laatste 40km met z'n tweeën verder gereden. Weer was perfect, op een paar regendruppel na! Leuke rit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Tot mijn grote ellende helemaal niets gereden met dit mooie weer. Veenendaal-Veenendaal stond vandaag op de agenda, maar ik werd vanacht rond vieren wakker met stevige buikpijn. Hele ochtend op het toilet gezeten en stiekem ook best wat koorts. Helaas met dat mooie weer moeten overslaan. Maandag in Siebengewald ben ik bang dat ik ook over moet slaan.

Weet niet of deze site wel eens voorbij is gekomen maar daar staan vele leuke toertochten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren een tourtoch gereden vanuit Hardenberg, richting Uelsen en de achterhoek.
Wederom mooi gefietst, lekker wat heuveltjes onderweg gehad. :)

Details

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Vrijdag wezen fietsen, wilde retourtje Münster doen, echter kreeg ik bij Epe al een lekke band, vervolgens vervangen, blijkt mijn reserveband ook lek te zijn.. Daar gaat het fietsen met mooi weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik ook geveld door de dunne, last van de keel, beetje verhoging. Zo zonde van het weer ;(
was juist van plan meer te gaan fietsen.. zucht :+

Binnenkort mijn oude Gazelle racefiets op gaan bouwen met shimano 105.

[ Voor 20% gewijzigd door RoadKill21 op 12-04-2009 14:09 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Harmen schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:00:
Heb gisteren een tourtoch gereden vanuit Hardenberg, richting Uelsen en de achterhoek.
Wederom mooi gefietst, lekker wat heuveltjes onderweg gehad. :)

Details
Heb dezelfde route gereden, prima weer en een leuke route. Details zijn te vinden op m'n bikeplanner log: http://www.bikeplanner.com/djdakkie

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Voelde me vandaag al stukken beter en heb een stukje van 60km gefietst met de woonwerk fiets, ging redelijk goed, maar rustig aan gedaan, het was lekker weer.

Mooie Colnaga rdluca! Zal wel een bom duiten gekost hebben ?

[ Voor 16% gewijzigd door RoadKill21 op 13-04-2009 22:18 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het weer is de laatste tijd top om te fietsen. Ik mag even rustig aan doen. Zit met een overbelaste pees in m'n rechterknie. Gisteren laten masseren, komende dagen elke dag ff een uurtje soepel fietsen, dan hoop ik zaterdag de AGR te kunnen fietsen. Anders wordt het de ploeg aanmoedigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dit is mijn nieuwe aanwinst.

Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/7183/trekklein.jpg

Groot

[ Voor 255% gewijzigd door DeeJee op 15-04-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeeJee schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:49:
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Klik voor grote versie!

[afbeelding]
offtopic:
plaatje werkt niet, althans niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Laurenz schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:54:
Ik heb altijd de hielen iets naar buiten (ongeveer 1 cm), dat voelt voor mij op de fiets aan als 'recht'. Als je preciezer wilt afstellen kan een schuifmaat handig zijn, of je kunt een malletje van karton vouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
En dat is dus precies de reden waarom je plaatjes met zijdelingse speling "moet" gebruiken: iets voelt als recht. Dit verschilt per persoon. Dus monteer je je plaatjes gewoon op de beschreven manier, zodat ze meetkundig recht staan, waarna je dankzij de speling de gewenste positie kan vinden. Jezelf in een houding forceren die niet bij je lichaam past is de oorzaak van heel veel blessures en daarom zijn plaatjes zonder speling ook zo gevaarlijk. Als je het perfect afstelt kan het goed gaan, maar als je dit niet doet (wat meestal het geval is, afstellen is een kwestie van trial-and-error immers en dat kost tijd en je moet weten wat je doet) is de kans dat je met gewrichtsblessures komt te zitten aardig groot :) Als je veel speling hebt is het natuurlijk niet zo'n probleem om de plaatjes niet helemaal meetkundig recht te zetten, omdat je dat dan toch wel compenseert met de speling die je hebt. Dus voor beginners: plaatjes met veel speling, recht monteren, niet knoeien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Wie met echt lekker veel speling wil rijden, zou aan de Speedplay moeten of zo. Heb ik verder zelf niet geprobeerd. Ik rijd wel zo af toe eens het stukje naar m'n werk op 'verkeerde' schoenen (zonder SPD), als je daarnaast net nieuwe SPD-schoenen inrijdt geeft dat een mogelijkheid om te vergelijken hoe je je voeten normaal plaatst, en om te testen of het veel anders aanvoelt. En inderdaad, je moet de schoenplaatjes hebben die nog een klein beetje speling bieden, de andere klikken ook veel te makkelijk uit (bij hard wegrijden kun je al losschieten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
DeeJee schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:49:
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Klik voor grote versie!
Link werkt (nog) niet.
RoadKill21 schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:46:
Voelde me vandaag al stukken beter en heb een stukje van 60km gefietst met de woonwerk fiets, ging redelijk goed, maar rustig aan gedaan, het was lekker weer.

Mooie Colnago rdluca! Zal wel een bom duiten gekost hebben ?
Thnx!
Het was een behoorlijke uitgave. Het frame is merkbaar stijver en stuurt strakker dan de voorgaande en het verschil is groter dan ik had verwacht. Dat maakt wel weer dat de investering zich in een hoop fietskilometers en -plezier gaat terugbetalen.

Wel weer wennen aan het opschakelen zonder "klik" in vergelijking met de oude chorusgrepen. Het opschakelen gaat wel zo trefzeker dat ik na een stuk of vijf trainingen er helemaal aan gewend ben en de klik niet meer mis.
Laurenz schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:24:
En dat is dus precies de reden waarom je plaatjes met zijdelingse speling "moet" gebruiken: iets voelt Dus voor beginners: plaatjes met veel speling, recht monteren, niet knoeien :P
Jarenlang zonder speling, met de zwarte lookplaten, gereden en speling nooit gemist. Over van de toeclips en een spleet in de schoenplaat en je weet dan ook niet beter (staat me bij dat de rode platen ook pas enkele jaren na de introductie van het Look-systeem beschikbaar kwamen, of vergis ik mij?). Eenmaal platen met speling en het is toch wel lekker om na twee/drie uur op de fiets je voet enkele te milimeters kunnen draaien om de boel net even wat anders te belasten.
Een niet meer te missen extra.

Met pasen op vrijdag 120km, zaterdag 95km, zondag op de bank voor de buis en maandag 68km.
Vrijdag en zaterdag heerlijk in de volle zon en gisteren in de duinen tussen Den Haag en Noordijk voor rondje Vogelenzang in de dikke mistvlagen. Geen zon of lucht gezien. Erg fris en bij vlagen koud.

De vlucht naar Nice weer geboekt (80 euro extra voor de fiets blijf ik veel vinden :'( ) en eind volgende maand de fiets eens uittesten in de Franse en Italiaanse Alpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

* Griffin baalt een beetje.
Het is lekker weer en kan nog niet weg op de fiets. Ook de nieuwe fiets moet nog wachten, wanneer die komt is momenteel nog onbekend :/.

Net terug van vakantie en die was echt super, alleen heb het fietsen wel gemist. Nu heb ik 1 week om dingen te regelen en dan ben ik weer 3 weken weg. Dus dat betekend ook niet fietsen.

* Griffin gaat in mei weer fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Volgens mij doet plaatje het nu wel.

[ Voor 13% gewijzigd door DeeJee op 15-04-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik zit een beetje te spelen met de lengte afstelling van de plaatjes. Hoe weet je dat hij precies onder de bal van je voet zit? Dat kun je niet voelen door de harde zool van je schoen heen...

Gister trouwens lek gereden, ging m'n reserveband vervolgens ook lek.. dus iemand moeten opbellen om me te halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
- J.W. - schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:09:
Ik zit een beetje te spelen met de lengte afstelling van de plaatjes. Hoe weet je dat hij precies onder de bal van je voet zit? Dat kun je niet voelen door de harde zool van je schoen heen...
Gewoon in het midden van de sleuven is vaak de beste om mee te beginnen. Ik pak gewoon een oud paar schoenen er bij met een liniaal om de maten over te nemen. Als je de plaatjes voorlopig in die uitgangspositie vastzet en dan een blokje om fietst, daarbij even in de beugels aanzetten en wat met je voeten kantelen, dan merk je best goed of het je natuurlijke positie is.

Je zou ook een stukje met gewone schoenen kunnen rijden (op smalle SPD pedaaltjes voelt dat wat wankelig aan, maar je ziet wel waar je je voeten plaatst). En eventueel zou je een paar vel doorslagpapier of zoiets onder je schoenen kunnen plakken en kijken waar de afdruk van de pedalen belandt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
- J.W. - schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:09:

Gister trouwens lek gereden, ging m'n reserveband vervolgens ook lek.. dus iemand moeten opbellen om me te halen :/
Dat is klote. De les voor volgende keer: Even met je vingers door de lege buitenband om te voelen of er nog dingen doorheen steken die er niet doorheen horen te steken.

Wie weet hoe je je rond Amsterdam een beetje voor kan bereiden op het beklimmen van serieuze bergen (Alpe d'huez). Ik fietste met Pasen bij m'n ouders rond Arnhem en ik heb al spierpijn van die mini klimmetjes daar (wel steil, niet lang) dus ik kan wel wat extra kracht gebruiken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:05:
[...]

Dat is klote. De les voor volgende keer: Even met je vingers door de lege buitenband om te voelen of er nog dingen doorheen steken die er niet doorheen horen te steken.
Beter zoek je het gat in de binnenband even op om zodoende de locatie van het euvel in de buitenband te lokaliseren. Wanneer je met je vinger door de lege buitenband gaat loop je het risico met je vinger door bijvoorbeeld een stuk glas te gaan. De band is doorgaans immers niet uit zichzelf lek gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
De buitenkant van je buitenband(en) inspecteren kan ook geen kwaad. Voordat ik vertrek kijk ik altijd even snel of er niet ergens iets scherps in de buitenband zit. Zeker met wat duurdere banden (zachter rubber) wil er als ze beetje beginnen te slijten nog wel eens iets in zitten en dus kan het je een hoop ellende besparen :)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.