Het wielren ervaringentopic - Deel 11 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47
Maksvr schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:41:
Ik ben nog steeds op zoek, en ik heb net een aanbieding gekregen om deze fiets voor 1299 eurp te kopen. (full carbon, 150). Is dat slim om te doen? Is dit een goede fiets voor 1299 euro?
Ik ben niet dol op carbon van minder bekende merken. Soms zijn ze slap en zwaar en dan is een gemiddeld alu frame beter. De wielen van deze fiets staan niet goed te boek.
Bij aluminium is de stijfheid van de huidige frames meestal wel in orde, bij carbon nog niet altijd. Maar misschien is 't wel een topfiets voor weinig, who knows :)
Aluminium is in jouw prijsklasse vaak een goede keuze.

@Griffin: Die lijken me prima, ik zou zeker even gaan kijken :)

[ Voor 21% gewijzigd door - J.W. - op 17-12-2008 23:30 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

@ JW:
Zoals al vaker gezegd ga ik pas laat in het voorjaar kijken (april). Maar wel met een iets groter budget. Gister een meevallertje gehad en zoals het er nu naar uit ziet gaat het budget rond de 1000 zijn :)

• - J.W. -
Nu kopen is wel interessant hoor.. in april is de 2008 voorraad, die nu gedumpt wordt, op.

• Griffin

Griffin

Is mythical

- J.W. - schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:01:
Nu kopen is wel interessant hoor.. in april is de 2008 voorraad, die nu gedumpt wordt, op.
Is het overwegen waard natuurlijk, alleen voor de reis in maart en april moet ik ook nog wat duiten over hebben. Maar ik ga even goed erover nadenken. (vooral richting de Cube en Bulls merken)

Nog even wat:
Ik heb net mantel gebeld en de Cube Attempt 2009 zit op 999 en de 2008 versie zit op 899.
Het verschil is dat de 2009 versie iets meer ultegra erop heeft.
Nu is het natuurlijk zo dat de 2008 versie op=op is en de 2009 versie niet.
Ik heb ook even zitten kijken naar de Peleton 2009 versie, en deze komt (als het goed is) ook op 899.

Afhankelijk dus van wanneer ik de fiets haal is het dus een keuze tussen de Attempt en/of de Peleton.
Dus mijn vraag of er een groot verschil tussen beide zit. (de attempt 2009 heeft dus wat meer ultegra onderdelen erop heeft zitten.

Dus:
Attempt 2008: 105 set voor 899 (klik)
Attempt 2009: ultegra voor 999 (klik)
Peleton 2009: 105 set voor 899. (klik)

Wat adviseren jullie als alles alles er nog is. (meerwaarde van ultegra erg groot?)

[ Voor 56% gewijzigd door Griffin op 18-12-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@griffin: Er zijn nu kerstaanbiedingen bij bike2build..

Heb je bijv.
- Cube Peleton 2008 - 750 euro
- Cube Streamer 2008 - 900 euro

En voor de carbon people (Maksvr bijv):
- Cube Agree GTC Pro 2008 - 1200 euro
- Cube Agree GTC Race 2008 - 1400 euro

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 19-12-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Iedereen een gezond en sportief 2009 toegewenst :) Dat er weer mooie km's gemaakt mogen worden!

Ik merk dat mijn Ziggo webspace down is, waardoor de TS het grootste deel van de foto's mist. Wordt aan gewerkt, hoop ik. het werkt weer!

[ Voor 46% gewijzigd door Laurenz op 01-01-2009 13:27 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Allemaal de beste wensen en een sportief 2009! :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
De beste wensen allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
Beste wensen, en moge jullie allemaal in 2009 de tofste fietsen en de mooiste snelle, veilige kilometers toekomen!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Gisteren heb ik de aandrijflijn van mijn fiets even gedemonteerd en schoongemaakt, stond sinds eind 2008 nog op het programma. Nu ik op het punt sta alles weer in elkaar te zetten vraag ik mij af of de ketting ook op een bepaalde manier gemonteerd moet worden. Heeft de ketting een draairichting e.d.?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Iemand tips / adressen voor een goede winteruitrusting? Heb momenteel wel wat fietskleding maar niet in de wintercategorie, op een coldgear t-shirt na. Ben vandaag even kort bij Ton van Bemmelen Sport geweest in Hazerswoude. Maar alle verschillende merken / stoffen, dat is erg lastig uitzoeken en ben daarom opzoek naar meningen.

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

argro schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:51:
Gisteren heb ik de aandrijflijn van mijn fiets even gedemonteerd en schoongemaakt, stond sinds eind 2008 nog op het programma. Nu ik op het punt sta alles weer in elkaar te zetten vraag ik mij af of de ketting ook op een bepaalde manier gemonteerd moet worden. Heeft de ketting een draairichting e.d.?
Klopt hierbij is een voorkeur hoe dit gemonteerd dient te worden, voor meer info zie bijvoorbeeld deze techdoc van Shimano, aan de rechterkant staat eea toegelicht: http://techdocs.shimano.c...v1_m56577569830656350.pdf

Of dit ook geldt voor campa of Sram weet ik niet.
Ropniko schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:25:
Iemand tips / adressen voor een goede winteruitrusting? Heb momenteel wel wat fietskleding maar niet in de wintercategorie, op een coldgear t-shirt na. Ben vandaag even kort bij Ton van Bemmelen Sport geweest in Hazerswoude. Maar alle verschillende merken / stoffen, dat is erg lastig uitzoeken en ben daarom opzoek naar meningen.
2 jaar terug heb ik me een Shimano winterjas aangeschaft, deze heb ik echter nooit meer aan. Ik pas tegenwoordig het laagjes principe toe. Vandaag had ik bijvoorbeeld 5 laagjes aan: zweetshirt lange mouw, zweetshirt zonder mouw, shirt korte mouw met windstop eigenschap, fietsshirt lange mouw en als laatste een windstopper zonder mouw. Afgelopen woensdag met -3graden had ik nog een extra zweetshirt lange mouw aan. Werkt prima en is in feite overal aan te schaffen, probleemgebieden zijn altijd de voeten/tenen.
Ga eens langs bij de lokale fietsenboer of kijk eens op de bekende sites, zie topicstart met enkele links.

[ Voor 41% gewijzigd door DJ^ op 03-01-2009 16:58 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51

Steffie

Opaque

Gezien de hoeveelheid reacties over de techniek van de fiets en dergelijke in dit topic. Past het beter in VV thuis dan in SG, vandaar de move.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz

Fietsen ligt bij mij even stil. Natuurijs, dus schaatsen! Tweede kerstdag nog wel lekker zo'n 60km op de crosser gereden. Heerlijk :9 Het bevalt me wel om te crossen: het is wel fietsen, maar geen wielrennen. Heb de afgelopen jaren in de winter gewielrend maar behalve dat het echt te koud was soms was het ook niet echt bevorderlijk voor mijn plezier in het fietsen tijdens het daadwerkelijke seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Mensen :) Nog de betse wensen :)

Zijn er mensen hier al bezig met de amstel Gold Race?
Ik heb me via me werk ingeschreven. Deze week of volgende week is de inschrijving. Dat wordt dus door mijn werkgever alemaal geregeld :)

Ik heb alleen nog geen slaap plaats dus nog goed op zoek hiernaar. Denk dat ik camping gaat doen met een tentje voor een weekend!!

Ik vraag me alleen af of mijn fiets wel bestand is voor zo'n toer ik gaat de 150 Km doen. Heb zelf nog nooit zulke afstanden gereden. Ben daarom ook al flink aan het trainen op de sport school (spinging/RPM)

Misschien vind ik hier nog wel wat tips :) Ik heb zelf een Batavus challannge uit 2008. Voledig Sora afgemonteerd. zouden jullie met deze set de AGR rijden. of raden jullie mij toch aan om te kijken naar een Tiagra of Ultegra setje?

Setje wat ik gevonden heb is een Ultegra
105 Black 10sp. Dubbel € 379,00

Ben er niet helemaal goed in thuis en ben ook geen supper kenner. Maar wat advies in winnen kan nooit kwaat :)

105 10 SP Dubbel heb ik op aanraden van een collega. Echter hij rijd 4x meer dan ik. Ben nog een beginner. Dus vraag me af of zo'n setje op zo'n fiets dat ik nu heb wel verstandig is. dat ik beter niet over 2 jaar een beter fiets kan kopen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
To_Tall schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:23:
Zijn er mensen hier al bezig met de amstel Gold Race?
nog niet.. ga me wel inschrijven! :)
Ben daarom ook al flink aan het trainen op de sport school (spinging/RPM)
Duurtraining doen... spinning/rpm = mwoah (voor langere afstand iig).
Voledig Sora afgemonteerd. zouden jullie met deze set de AGR rijden. of raden jullie mij toch aan om te kijken naar een Tiagra of Ultegra setje?
Als het gewoon werkt hoef je echt niks te vervangen.
Dus vraag me af of zo'n setje op zo'n fiets dat ik nu heb wel verstandig is. dat ik beter niet over 2 jaar een beter fiets kan kopen.
mja.. je hebt hem net nieuw.. maar als je al zeker weet dat je fanatiek gaat fietsen kun je het net zo goed nu doen, heb je er meteen plezier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Je kan prima fietsen met Sora, voor zo'n tocht hoef je echt geen andere afmontage/fiets te kopen. Waar je wel aan moet denken is dat het allemaal wat minder soepel schakelt (is mijn ervaring). Schakelen op een helling is in principe not done, maar met dat soort afmontage zou ik het helemaal laten ;)

Spinning is een erg goede workout, maar het is wel echt iets anders dan wielrennen (vliegwiel..). Dat neemt niet weg dat je er ontzettend sterk van kan worden natuurlijk! Duurvermogen kan je er echter niet echt mee trainen, en zeker niet in zo'n uurtje RPM waarvan ook nog eens een kwartier wegvalt aan warming-up, cooling down, etc. Souplesse en vermogen kan je echter wel goed trainen! Ik heb er zelf een hoop snelheid door gekregen een aantal jaar geleden :)
Zogauw het weer het toelaat moet je dus duurtrainingen gaan doen, ook wel LSD (long slow distance) genaamd door sommigen. En vooral niet te hard van stapel lopen in het begin van de AGR. 150km is niet niks en je kan jezelf makkelijk opblazen. Zeker als je duurvermogen ondergeschikt is aan je vermogen. De tocht zelf heb ik nooit gereden overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ook nog allen de beste wensen, dat we maar in goede gezondheid veel mooie fietsuren mogen maken!

Zijn er al spectaculaire plannen voor dit jaar? Zelf de plannen om een cyclosportief op de racer te doen (een LBL, trois ballons of iets dergelijks) en in de zomer staat een mountainbike transalp op de agenda. Zal dus in maart april veel race kilometers maken om lekkere duur in de benen te krijgen. December en ook het begin van januari al wel twee drie keer in de week op de mountainbike gezeten, maar nooit meer dan twee a drie uur en niet al te intensief. Dat is met de kou niet verantwoord en past ook niet zo in het schema.

Mij zul je niet snel op de sportschool vinden. Ben niet zo van binnen sporten. Hooguit dat ik thuis wat krachttraining of uitrij op de Tacx als het echt heel slecht weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Heel veel plannen voor 2009, Marco Pantani en Criq zijn de belangrijkste:
  • morgen strandrace Egmond pier Egmond
  • eind feb/begin maart Gran Canaria met vrouw en fiets
  • half juni Limburgs Mooiste
  • eind juni Gran Fondo Marco Pantani
  • eind juli fietsvakantie Frankrijk met fietsgroep
  • en eind augustus de Criq
Heb er zin in! 8)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ik stel mezelf nooit doelen als het over trainen gaat (hooguit gewoon hard fietsen in de bergen :P). Het lijkt er dit jaar echter niet op dat ik richting Alpen oid ga om daar te biken, dus dat gaat dit jaar even niet op.Wat ik wel ga doen is zo'n 3000km door Groot Brittanië fietsen! Met bagage, vermoedelijk in een Bob Trailer achter mijn crosser. Van Newcastle naar het noordelijkste puntje (John o' Groats en evt. naar Orkney of de Shetlands), en dan weer terug via een andere route, om te eindigen met de Coast-to-Coast route :) Mocht het om welke reden dan ook geen GB worden, dan wordt het waarschijnlijk een rondje door de Alpen en langs de Middelandse zee, maar dan op de racer (ook weer met Bob).

Geen doel om voor te trainen verder, want dat doe ik zonder zo'n tocht ook wel, maar wel een uitdaging waar ik veel zin in heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik begin 18 april met de Amstel Gold Race (150km versie) en daarna op 21 mei de Steven Rooks Classic (160 km versie).
Verder zijn mijn doelen nog vaag, nog een zooitje toertochten, paar daagjes België, ronde om het IJsselmeer en nog wat andere monstertochten en misschien/hopelijk nog naar de alpen.
En om dit allemaal een beetje fatsoenlijk te kunnen doen moet er natuurlijk goed getraind worden :). Ik heb er enorm veel zin in iig!

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 10-01-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvroeg, hoe kan ik het beste beginnen met wielrennen?

Via www.nwvg.nl kan ik er niet achter komen.
Zijn er aanraders voor mijn leeftijd(bijna 18)
vragen zijn eigenlijk:
wanneer moet ik beginnen
wat zijn de kosten(incl. huur fiets etc, heb echt niks)
heeft het zin?(heb wel altijd gevoetbald, maar inmiddels een echte bierpokkel en zo lui als wat, wil ik graag veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ nelis91:
Ik kan alleen uit eigen ervaring praten, ik doe het nu gewoon voor de hobby.
Hoe kan je beginnen:
- Simpele fiets kopen waarmee je begint. Daar kan je dan even op fietsen en als je het echt leuk vind een duurdere kopen.
- Kleding: zorg dat je een beetje fietskleding heb. Vooral een broekje. (ikzelf vind helm ook wel veilig idee als je hard gaat).
- Of het zin heeft,, ja heeft zin. Maar dan moet je wel vaker dan 1 keer gaan.

Ikzelf hebt het gemerkt dat mijn conditie vooruit is gegaan (nu in de winter niets gedaan) en dat ik ook iets ben afgevallen.

Even een tip over hoe en wat, kijk op www.zitvlees.nl. Hier staat een hoop over trainingschema's en noem maar op.
Ook kan je dit topic goed doorlezen want staat een hoop in. (vooral mensen die mij geholpen hebben met de start.) (deel 10 ook even bekijken)

Verder ligt het er ook aan of je in team verband wil gaan rijden, of dat je lekker solo wil gaan rijden. Zoals ik heb gedaan. Misschien ga ik wel in team verband wil rijden maar dat weet ik nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 12-01-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft 1 van jullie ook ervaring over het beginnen bij een club op vrij late leeftijd?
Want zelf wat aanmodderen is leuk, maar als je in een groep rijdt heb je sowieso meer druk om te gaan trainen.
En word je begeleidt. Want als ik ga fietsen wil ik wel wedstrijden doen.

Edit: en natuurlijk bedankt voor bovenstaande, zit die site nu even rustig door te nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:07:
Heeft 1 van jullie ook ervaring over het beginnen bij een club op vrij late leeftijd?
Want zelf wat aanmodderen is leuk, maar als je in een groep rijdt heb je sowieso meer druk om te gaan trainen.
En word je begeleidt. Want als ik ga fietsen wil ik wel wedstrijden doen.

Edit: en natuurlijk bedankt voor bovenstaande, zit die site nu even rustig door te nemen.
Ik ben nu 22 en ook zoekende naar iets van een wielergroep / team voor beginners. Er zijn vast wel groepen die beginners zijn etc.
Wedstrijden is voor mij niet van belang (gewoonweg geen tijd voor). Het enige waarom ik bij een groep wil is de 'drive' die je erdoor krijgt om verder te gaan. Ookal moet ik zeggen dat afgelopen zomer toch wel lekker was om er zelf opuit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zoek jij zoiets dan? Ik kwam alleen de site van nwvg tegen en daar kon ik dus niks vinden over beginners, wel dat je er practisch alles kunt huren en kopen via hun, behalve je helm dat zijn wel voordelen lijkt me.

Denk dat ik hun maar even een mailtje stuur, is het logisch om na het voetbalseizoen te beginnen?(voetbal en wielrennen lijkt me niet te doen zijnde combinatie ivm met dat ik ook nog naar school moet en een beetje werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Als beginner* kun je gewoon de duurtrainingen meefietsen bij een wielerclub, rol je er vanzelf in..

* ~80km op gematigd tempo kunnen fietsen. Als je echt net begint zul je jezelf daar eerst heen moeten trainen, of halverwege gewoon naar huis fietsen.

[ Voor 27% gewijzigd door - J.W. - op 12-01-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@nelis91:
ik zit nog nergens bij en ben gewoon zoekende. Moet nog even een ex collega vragen of hij (hij is fietser) nog iets weet.

Verder is het gene wat JW zegt echt waar, je moet jezelf er eerst heen trainen. Ik moet zeggen dat ik afgelopen jaar (met nauwlijks goede conditie) het lastig vond om met een goed tempo 50 kilometer te fietsen. Dus tik een goede 2e hands fiets op de kop en begin eens en kijken hoe het gaat.

Ik spreek natuurlijk uit eigen ervaring. maar de 'oude rotten' (sorry guys) weten er nog meer van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, op de kop tikken klinkt leuk, maar als je beetje fatsoenlijke fiets wilt ben je al snel 600 euro kwijt
(aldus een oud klasgenoot wiens vader een fietsenzaak heeft)

En dat vind ik iig om te beginnen best wel een uitgave. Maar aan de andere kant schijnt voetbal conditie weer niks te maken te hebben met wiel conditie, das best jammer.

Moet toch maar eens in de omgeving rondvragen naar een oude wielren fiets en es wat proberen in mn voorjaars vakantie dus.

Dank voor het advies, ieder die er wat aan toe kan voegen, een "oude rot" bijvoorbeeld. GRAAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Een goede tweedehands fiets ben je inderdaad wel zo'n 500 euro aan kwijt. Echter kan je je afvragen of je zoiets meteen moet willen kopen. Als je wil fietsen kan dat ook op een fiets van 150-200 euro. Je kan gewoon langzaam naar wat beters groeien, naar mate de kilometers die je maakt groeien. Als beginner hoef je er echt geen 500 euro tegenaan te gooien, zeker niet als je er nog een beetje achter moet komen of je het wel leuk vindt en of je het wel regelmatig zal gaan doen. Een huurfiets zou ik niet aan beginnen eerlijk gezegd. Een wielerbroek, shirtje, thermoshirtje en helm zijn wat mij betreft wel noodzakelijk. Kijk eens in de TS, daar zijn wel wat links te vinden naar webshops waar je dergelijk materiaal voor een mooie prijs kan krijgen.

Wielerclubs en/of studenten wielerverenigingen hebben normaal gesproken wel groepen voor niet-wedstrijdrijders. De ambitie om wedstrijden te rijden snap ik, maar bouw eerst maar eens een solide fietsconditie op. Een goede voetbalconditie zal het je wel wat makkelijker maken om een goed begin te maken, vermoedelijk :) Wedstrijden op amateurniveau moet je je niet op verkijken, ook daar wordt (voor zover ik het kan beoordelen) flink doorgetrapt. Dat houd je als beginner echt niet zomaar bij, laat staan gedurende de hele wedstrijd. Dus informeer eens bij verenigingen naar groepen voor beginners/niet-wedstrijdrijders en ga ook in je eentje of met iemand met ongeveer hetzelfde niveau eens wat kilometers trappen. Van in je eentje fietsen (of met twee, zolang je maar niet uit de wind fietst natuurlijk), word je echt sterk. Voor de afwisseling en gezelligheid is het rijden in een groep daarentegen natuurlijk wel leuk en je kan er een hoop van leren :)

Ik rij geen wedstrijden maar doe wel één of twee keer per week mee aan een uurtje wedstrijdrijden op een wielerparcours hier in de buurt. Daar kan je vrij aan meedoen, maar enige stuurvastheid, ervaring, etc. is wel vereist. Dat soort dingen zijn bij jou in de buurt vast ook wel te vinden :) Er doen echter vooral flink getrainde wielrenners aan mee is mijn ervaring, wat resulteert in een uur lang 40-45km/h gemiddeld rijden. Het is dan wel (deels) in een peloton, maar dat gaat echt hard. Ik kan je zoiets zeker aanraden, maar de ambitie om zoiets te doen in je eerste wielerseizoen lijkt me niet verstandig. Verkijk je niet op het gevaar van wielrennen, zowel voor jezelf als anderen (in een peloton of groep). Rijden in een groep betekent dat er nog enige structuur is, een peloton is een redelijke chaos over het algemeen. Op de openbare weg kan een beetje verkeersinzicht ook geen kwaad, de kans dat je van je fiets gereden wordt als je even niet oplet is nogal groot.

Begin zelf dus eens met wat tochtjes om je fiets te leren kennen, een beetje gevoel te krijgen in de beweging, techniek, de snelheid, je conditie, etc. Ga vooral niet te intensief trainen maar ga vooral voor de duur, dat blijft immers de basis. En vooral ook: luister naar je lichaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik ga in april over naar een nieuwe fiets.
Mijn oude fiets mag je zo hebben als je wilt, maar let wel het is een oude fiets met oude trappers (geen click systeem) en begint wat te verslijten.
Ik heb op die fiets een paar 100KM gereden, maar de gebruikers voor mij toch wel wat meer.

De fiets kan je dus zo overnemen op het moment dat ik mijn nieuwe heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Griffin op 13-01-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben wat aan het klussen met de fiets.
Heb er gisteren andere kabels opgezet.
Ze waren toch al aardig af.

Van de week ff mn frame schoonmaken waxen .
Wel relaxt werken zo'n Tacx werkstandaard.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar in principe volstaat zon fiets dus wel voorlopig?

http://link.marktplaats.nl/220955811

Qua prijs wel goed te doen, qua km afstand vanaf hier wat minder maar je moet er iets voor over hebben.

Edit: kenners, klopt het of zie ik echt geen trappers op deze fiets?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Pedalen zitten er wel op, zo te zien Look Delta. Dit is een kliksysteem, waar je raceschoen vast zit op het pedaal. Hiervoor moet je dus wielerschoenen kopen. Je kan ook pedalen met toeclips krijgen, daarmee kan je gewoon met je sportschoenen fietsen :) Die dingen hoeven je nauwelijks iets te kosten, normaal gesproken. Echter vind ik 150 euro wat veel voor die fiets. Voor dat bedrag moet je wel min of meer een fiets met stuurschakeling kunnen krijgen (deze heeft commandeurs, dus je schakelt met de hendels op de schuine buis). Jazzper is hier de koning van de oude meuk (;)), wellicht kan hij er wat meer over zeggen. Misschien dat ik vanavond nog even een speurtochtje op marktplaats kan houden. Wat voor maat heb je nodig? De maat moet je wel een beetje op letten. De hoogte is belangrijk, maar de lengte ook. Frames uit die tijd zijn erg lang (de afstand tussen zadel en stuur is erg groot). Dit kan erg vervelende rugklachten tot gevolg hebben. Je kan er het een en ander aan aanpassen, maar dat is met de hoogte makkelijker dan de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Na wat oriënteren hier en daar, ben ik vandaag verliefd geworden op een Orbea Aqua fietsje, dat ik na wat delibereren apart heb laten zetten. :)

Ander kleurenschema dan dat ik overal tegenkom, namelijk wit met oranje, en het type met een carbon voor- en achtervork, Shimano 105 groepen, Orbea remmen, 30 versnellingen, 12-27.

Hij was afgeprijsd van ruim boven de €1500,- naar €1200,- maar na wat soebatten kan ik 'm voor €1100,- aanschaffen (€100 extra korting).

Nu begint de twijfel me te bekruipen. Je leest nogal eens iets over leveranciers die aanklooien, groepen door elkaar gooien... maar deze leverde dus Orbea, diverse modellen, en, ook niet oninteressant, had ook een rijtje Univega's staan voor minder (€1000,-) met ook Shimano 105, zij het dat die 'slechts' 20 versnellingen hadden.

Iemand bekend met Univega?

Het werd me aangeprezen als een Duitse fabrikant die met de prijzen stunt om de markt te betreden in Nederland, waar niemand ze verder nog levert. Maar dat verhaal kan natuurlijk voor de vaak zijn. Ik kan het kleurenschema maar niet vinden dat deze zaak had staan.

Overigens werd er wat gesneerd richting de FietsGigant, als zijnde een stunter die maar aanrommelt. De fietsen die ze daar verkopen zijn dusdanig goedkoop dat ik twijfel of ik er helemaal heen zal gaan rijden. Als het 'too good to be true' lijkt, zal het dat ook wel zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 18-01-2009 23:38 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Een oude bekende van me heeft ooit een Target gekocht bij de Fietsgigant, met Shimano Sora afmontage. Het fietst, maar je moet er niet al teveel van verwachten. Als je een beetje serieus met de sport bezig bent, of wilt gaan, zou ik er niet aan beginnen. Of men daar maar wat aanrommelt durf ik niet te zeggen. Ik woon er aardig in de buurt, maar ben er nooit geweest. Bekenden van me hebben er echter prima Shimano schoenen gekocht voor weinig geld. Wat betreft de fietsen die ze daar verkopen (merendeel Target en Intersens volgens mij) heb ik niet het idee dat ze er echt kaas van hebben gegeten. Als je er een fiets koopt krijg je hem recht uit de doos, zonder dat er iets afgesteld wordt bijvoorbeeld. Ze zijn zo goedkoop omdat het simpele, zware frames zijn met goedkope wielen, afmontage en andere onderdelen.
Univega heb ik nooit van gehoord. Orbea daarentegen natuurlijk wel. Tussen 20 of 30 'versnellingen' zit normaal gesproken geen prijsverschil. Het verschil tussen zulke fietsen is of ze aan de voorkant van de aandrijving een dubbel, of een tripple crankstel hebben. Hierdoor heeft zo'n fiets dus respectievelijk 2x10 of 3x10 tandwielcombinaties. Deze crankstellen zijn echter ongeveer even duur :)

Voor 1000 euro kan je normaal gesproken een nette fiets met Shimano 105 afmontage kopen. Denk dan aan merken als Bulls (ook wel goedkoper dan 1000 euro), Red Bull, evt. Concorde, Canyon, et cetera. Die Orbea voor 1100 euro met een dergelijke afmontage is wel interessant denk ik. Hoewel je je kan afvragen of je qua prijs/kwaliteit verhouding een Canyon of Red Bull overstijgt.
Maar je moet er inderdaad wel op letten dat de fiets dan ook helemaal 105 afgemonteerd is, en niet de remhoeven en het crankstel bijv. Tiagra zijn. Daar kan je ook prima mee fietsen, maar het is wel een klasse lager. Dat je de kleurstelling niet kan vinden komt doordat het waarschijnlijk een overjarig model is :) Daardoor kan men de fiets ook goedkoper aanbieden dan de catalogusprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Univega ken ik eigenlijk vooral van de MTB en van het bijbehorende mtb team. Goed en degelijk Duits merk. Kom ze ook regelmatig bij Duitse marathons met een sponosrtent tegen en in het Duitse blad Bike magazin (Hier test van Univega MTB). Over de racefietsen van het merk kan ik niet oordelen.

Bij fietsgigant hebben ze overigens ook concorde, Moser, Orbea, Wilier en nog een aantal A-merken in de collectie. Kun je best wat kopen als je goed oplet, maar voor de service en technische kennis zul je er niet moeten komen. Moet je ook niet verwachten als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag weer voor het eerst op de racer gezeten.
Heb de koga voor de gelegenheid maar eens uit de schuur gehaald.

Kwam uit op zo'n 70km.
Best wel een windje. Toch wel weer erg wennen.
Tempo zat er totaal niet in. :Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
't Wordt voor mij nog even wachten helaas... :'(

Ik heb geen pekelfiets en met m'n mooie racer onderuit glibberen of door het zout zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Koop een crosser 8) Of een oud barrel! Ik duik zometeen even het bos in denk ik. Moet eigenlijk tentamens leren, maar ach.. die boeken liggen er vanmiddag ook nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Na lang zoeken en vergelijken, wil ik deze week de knoop doorhakken.

Ik wil de Cube Streamer kopen.

Voornamelijk omdat voor deze prijs (1300E) je heel veel fiets krijgt. De reviews over deze fiets zijn ook goed.

Ik ben 180 cm en 74 kg, dus ook niet een speciale geometrie nodig.

Ik heb erop gereden, en hij reed goed, maar ik heb ook op andere fietsen gereden en ook die reden goed. Dus ik vind het argument 'rijd er eens op' lastig. Een rondje rijden om de LBS heen...

Zijn er mensen die deze fiets kennen en mij kunnen adviseren?

En ook de vraag. Mijn LBS zegt dat hij niets van de prijs af mag halen van Cube zelf (???), maar dat er wel iets te doen is met accessoires als ik 'm bij hem koop.
Ik wil dus afdingen op zijn manier dan maar, dus voor 1300E wil ik een wireless kmteller, bidons (lichte/mooie), trappers en een pompje. Kan dat of vraag ik teveel/te weinig?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Galois schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:48:
Na lang zoeken en vergelijken, wil ik deze week de knoop doorhakken.

Ik wil de Cube Streamer kopen.

Voornamelijk omdat voor deze prijs (1300E) je heel veel fiets krijgt. De reviews over deze fiets zijn ook goed.

Ik ben 180 cm en 74 kg, dus ook niet een speciale geometrie nodig.

Ik heb erop gereden, en hij reed goed, maar ik heb ook op andere fietsen gereden en ook die reden goed. Dus ik vind het argument 'rijd er eens op' lastig. Een rondje rijden om de LBS heen...

Zijn er mensen die deze fiets kennen en mij kunnen adviseren?

En ook de vraag. Mijn LBS zegt dat hij niets van de prijs af mag halen van Cube zelf (???), maar dat er wel iets te doen is met accessoires als ik 'm bij hem koop.
Ik wil dus afdingen op zijn manier dan maar, dus voor 1300E wil ik een wireless kmteller, bidons (lichte/mooie), trappers en een pompje. Kan dat of vraag ik teveel/te weinig?
Ik rijd zelf Cube Attempt. Cube is qua prijs-kwaliteit verhouding goed.

De Cube Streamer heeft als ik 't goed heb: Fulcrum Racing 7 wielen. Als ik jou was, zou ik daar over onderhandelen, andere set misschien (gezien je gewicht).
Mijn LBS gaf mij wel degelijk (veel) korting ) maar ben vaste klant, dit scheelt vermoed ik).

Wat wil je precies met de fiets gaan doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Galois schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:48:
Dat soort verhalen hoor ik ook wel eens. Zo verkoopt Morsink nieuwe Bulls fietsen als demo-modellen om de fietsen toch onder de minimumprijs aan te kunnen bieden. Blijft een wat wazig verhaal.

Wat het afdingen betreft kun je altijd vragen of hij een 'mooi prijsje' kan maken van de fiets met accesoires. Op die manier zet hij het openingsbod van de onderhandelingen. Wellicht kun je ook nog een aantal onderhoudsbeurten als 'accesoire' meenemen, voor zover je dat niet zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Bi-zonder schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:02:
[...]

Ik rijd zelf Cube Attempt. Cube is qua prijs-kwaliteit verhouding goed.

De Cube Streamer heeft als ik 't goed heb: Fulcrum Racing 7 wielen. Als ik jou was, zou ik daar over onderhandelen, andere set misschien (gezien je gewicht).
Mijn LBS gaf mij wel degelijk (veel) korting ) maar ben vaste klant, dit scheelt vermoed ik).

Wat wil je precies met de fiets gaan doen eigenlijk?
Inderdaad Fulcrum Racing 7 wielen. Ik ken ze niet, maar ik zie wel dat het een van de goedkopere wielsets zijn, dus zal wel niet top zijn...
Maar wat bedoel je gezien mijn gewicht? Dat deze wielen eigenlijk te 'zwak' zijn voor mijn gewicht?

Ik wil voornamelijk dagtochten doen van rond de 50-100 km en toertochten als Limburgs Mooiste en Amstel Gold (startbewijs voor 2009!).
argro schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:38:
[...]
Dat soort verhalen hoor ik ook wel eens. Zo verkoopt Morsink nieuwe Bulls fietsen als demo-modellen om de fietsen toch onder de minimumprijs aan te kunnen bieden. Blijft een wat wazig verhaal.

Wat het afdingen betreft kun je altijd vragen of hij een 'mooi prijsje' kan maken van de fiets met accesoires. Op die manier zet hij het openingsbod van de onderhandelingen. Wellicht kun je ook nog een aantal onderhoudsbeurten als 'accesoire' meenemen, voor zover je dat niet zelf doet.
Ondehoudsbeurten doe ik in principe zelf als het niet te specialistisch is...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Wees maar blij met je startbewijs voor de AGR :+

Een complete ramp is die tocht. Ik snap echt niet waarom iedereen zo nodig de AGR wil rijden. Er zijn vanaf eind april zo ongeveer elk weekend tochten in die regio die veel mooier, goedkoper, en minder druk zijn. Gek genoeg wil iedereen die verdomde AGR rijden :?

Open your eyes, there's more to explore!

De Grensland Klassieker, de Waalse Pijl, Klimmen-Banneux-Klimmen, Rekem-Francorchamps-Rekem, Bilzen Classic en dan vergeet ik nog ongeveer de helft.

Ik heb voor 2009 overigens maar één doel en dat is de Amstel Gold Race Curaçao :+ Ik vertrek op 8 februari voor 13 maanden naar Curaçao.

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 28-01-2009 10:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Ik zit al een tijd te pielen met dit idee. Is het mogelijk om via Google Maps een route te plannen (waypoints verleggen, lekker de mooie routes langs het water opzoeken) en dan dit naar een navigatieapparaat te sturen? Op die manier programmeer je dus een route die je wilt fietsen. Lijkt mij ideaal!

Zou zoiets (al) bestaan?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Pater, kijk eens op www.routeyou.com
Daar kan je makkelijk routes maken, heb het al een aantal keer gedaan vorig jaar.
Deze GPX bestanden kan je dan vervolgens omzetten na een CRS bestand.

Mn Garmin Edge slikt dit bestand en maakt er een mooie route van. :)

Whatever.

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Kijk ook eens op http://www.rungps.net/
Dit is een PDA programma dat ik al een tijdje gebruik. Enige dat je nodig hebt is een PDA met GPS! :)

Ik gebruik het voornamelijk tijdens ritten om GPS data te verzamelen maar het mooiste van het programma is dat dit ook kan navigeren. Tijdens vakanties laad ik dan een mooie route uit de omgeving en ik word eenvoudig door de mooiste plekken genavigeerd.

De site beschikt ook over een route planner waarmee je routes kunt uitzetten, in hoeverre dit goed werkt weet ik niet want heb het nog niet gebruikt: http://www.gps-sport.net/routePlanner/routePlanner.jsp

Zie ook mijn homepagina met al m'n gereden routes met het prorgramma aan: http://www.gps-sport.net/users/djdakkie

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand nog een rondje gemaakt gisteren?? :Y)

Heb gisteren een rondje Lauwersmeer gedaan. Was echt fantastisch weer.
Wel een beetje frisjes als de zon achter een wolk kwam maar voor de rest prima. :)
Heb weer 115km weg getrapt. Soort van duurtraining. (voor zover mogelijk)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Was inderdaad erg mooi weer, keuteberg en nog een paar gedaan, erg brak, had helemaal geen puf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Had ook niet veel puf gisteren.
Moeilijk tempo houden met zo laag mogelijke hartslag. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Anderhalve week geleden ben ik tijdens het veldrijden onderuit gegaan. Kwam een houten bruggetje over, deed rustig aan want het was glad, dus dat ging goed. Na het bruggetje een haakse bocht naar rechts, asfalt. Ik stuurde in en lag meteen op de grond :P Ging niet heel hard, denk zo'n 28km/h, maar het was blijkbaar vreselijk glad. Dat het glad kon zijn wist ik, maar dit was wel heel extreem. Nou heb je met noppenbanden nogal weinig contactoppervlak in een geasfalteerde bocht, dus dat had er ook wel mee te maken vermoedelijk. Afijn, eigen schuld! Lange broek kapot, wat krasjes op achterderailleur en STI, knie kapot, dikke schouder en een dikke hand. Die hand heb ik nog steeds last van, misschien toch maar eens naar een huisarts na het weekend, als het dan niet min of meer pijnvrij is.

Verder begint het aardig te kriebelen om er weer met de racer op uit te gaan, maar ik wacht nog even. Tegen de tijd dat het wat warmer is ga ik wel weer op het asfalt, voorlopig nog even in de drek :9 Hoewel die mooie 21% (zoiets) helling bij Gildehaus toch wel lonkt, misschien een dezer dagen toch maar even wat trainingsrondjes pokkelen daar :9

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 18-02-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@laurenz:
Zelfs de geoefende fietsers gaan dus onderuit soms. Maarja met 28km/h de bocht om (haaks) is wel erg snel :P (in mijn ogen)

Zelf ben ik nu aan het aftellen voor vakantie en daarna voor de fiets. Heb al rond gekeken op internet en gewoon met google maps gekeken voor wat leuke fietsroutes hier in de buurt.
En dan vooral duurtraining van ongeveer 60-75km (dus dat is ong 3 uur rijden). voor mij pittig zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Het was de eerste keer in tien jaar wielrennen dat ik onderuit ging :) Wel 3 keer aangereden, maar goed (niet mijn fout). Het was een tamelijk breed fietspad dus onder normale omstandigheden was 28km/h aan de rustige kant geweest (buiten-binnen-buiten :+), in deze omstandigheden bleek het inderdaad te snel! 60km is een mooie afstand om in de eerste maanden naartoe te werken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Iemand enig idee wanneer de SRAM Rival 2009 te koop is, echt uitkomt? Ik wil graag de nieuwe Pro-SL 2009 van Red Bull ermee uitrusten, maar de verkopers konden dit helaas niet vertellen. Overigens kost die Pro-SL '09 met SRAM Force 1699 euro, voor diegenen die het willen weten. Ik heb namelijk 2 eisen aan mijn nieuwe fiets: geen waslijntjes en maximaal 1500 euro. Wordt nog hele klus dat bij Rose voor elkaar te krijgen vrees ik ;)

Verder heb ik vandaag beetje rond gefietst op die nieuwe fietsen en SRAM voor het eerst kunnen testen. Schakelen zal wennen zijn, maar de shifters liggen perfect in de hand, in elke positie. Daar kunnen ook de nieuwe Campa shifters niets aan veranderen, alhoewel deze wel stuk lichter schakelen. Dus ik ben zeker voorstander voor SRAM! Ook de nieuwe Dura-Ace STI mag er zijn, als ze die met 105 groep verder afmonteren ben ik ook blij voor de Ultegra SL prijs.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:00

drooger

Falen is ook een kunst.

Zondag voor het eerst sinds vier maanden weer op de racefiets gezeten. Ging aardig lekker, al ben ik natuurlijk wel wat achteruitgegaan in de maanden dat ik niet heb gefietst. Een rondje van +- 24 km gefietst met 26 km/h gemiddeld, waarvan 20 km in Hengelo was. :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag de eerste training buiten erop zitten. 76km en 28.3 gemiddeld. Niet heel slecht voor de start van het seizoen. Je merkt wel dat je het weer even op moet pakken en dat de temperatuur laag is.

Begin april de ronde van Vlaanderen (140km). Wordt dus komende weken goed buiten trainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ik heb zondag ook voor het eerst weer op de racer gezeten. Lekker een rondje met wat heuveltjes gemaakt (voor zover het heuvels zijn hier), moest mijn energie even kwijt. Uiteindelijk 70km gereden met 33,1 gemiddeld. Hoe ik dat voor elkaar krijg in februari, je ne sais pas 8)7 Het ging lekker in ieder geval! Natuurlijk wel op aardige intensiteit gereden, maar goed, heb in februari nog niet eerder het tellertje boven de 35 kunnen houden volgens mij. Vanmiddag even een wat langer, rustiger rondje wegtrappen. Mits het droog blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:03:
Begin april de ronde van Vlaanderen (140km). Wordt dus komende weken goed buiten trainen!
Die ronde heb ik ook op het programma staan. Trainen heb ik alleen nog niet gedaan dit jaar. Ik hoop a.s. zaterdag op een beetje fastsoenlijk weer zodat ik dan een rondje kan maken. De Joop Zoetemelk Classic op 21 maart in Lieden staat op het programma als opwarmer voor de ronde van Vlaanderen.

Voor de rest van het jaar heb ik de volgende plannen:
21 mei: Steven Rooks Classic
23 mei: Tecklenburg Rundfahrt (als backup voor 21 mei, beide wordt te veel van het goede)
31 mei: TBT
13 juni: Limburs Mooiste
juni/juli: naar de Alpen?
2 augustus: Hel van de Heuvelrug

Suggesties voor andere mooie tochten die ik echt niet mag missen hoor ik graag. Heb vorig jaar een drietal dergelijke tochten gereden en dat is mij zeer goed bevallen. Leuke routes, goede verzorging et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
De 23e doe ik waarschijnlijk wel mee in het Tecklenburg :) Als ik vrij kan krijgen. Er worden door clubs hier uit de buurt nog een paar tochten georganiseerd in die hoek, leuk fietsen daar! Zojuist nog even een lekker rondje gereden: 89km, 31 gemiddeld, hartslag volgens mij 149 gemiddeld. Was wel een stukje kouder dan zondag, maar desalniettemin lekker gefietst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Ik ben nu vrij zeker welke fiets ik ga nemen. Ik vraag alleen nog 1 advies. Ik heb 2 keuzes hoe ik mijn fiets laat afmonteren, beide voor (bijna) dezelfde prijs:

1 - Volledige SRAM Force.
2 - Dura-Ace/UltegraSL combi: Alles Ultegra op de STI, voor- en achterderailleur na, deze dus Dura-Ace (7900)

Volgens deze pdf is deze Ultegra/Dura-Ace combi compatibel. De vraag waarom niet gewoon de volledige Ultegra is hier niet van toepassing, die is voor mij duidelijk namelijk en ik ben bereid daar meer voor te betalen. Maar dan wel op de beste manier ;) Campagnolo is helaas niet betaalbaar bij Rose.

Wat raden de kenners hier aan? Beiden zijn redelijk exclusief. De SRAM Force groep is stuk(je) lichter in ieder geval (300g) en vind ik er :9~ uitzien. Dura-Ace is natuurlijk.. tja, moet wel topspul zijn, de profs rijden ermee. Maarrr, wel volledig nieuw concept/technologie, dus ben bang dat het sneller kapot gaat. Ik ben van plan er zeker 5 jaar mee te fietsen. Garantie op onderdelen: 2 jaar.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een half jaar geleden besteld en gisteren werd ik gebeld dat ik hem kon komen uitpakken:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00013x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00017x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00018x.JPG

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Nice! Waarmee ga je em opbouwen? :)

@dinkelover: Ik heb geen ervaring met SRAM dus durf het niet te zeggen. Beide afmontages zullen prima werken, daar niet van. Wat voor frame wordt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Laurenz schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:12:

@dinkelover: Ik heb geen ervaring met SRAM dus durf het niet te zeggen. Beide afmontages zullen prima werken, daar niet van. Wat voor frame wordt het?
Red Bull Pro-SL '09

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Laurenz schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:12:
Ik heb er over gedacht om mijn huidige Chorus over te zetten. 11 speed heb ik niet echt nodig en de oude remgrepen ogen vooralsnog beter.
Afgelopen weken heb ik een paar keer op een fiets met de nieuwe Campa 11 spd remgrepen gereden en qua functionaliteit zijn die wel weer een beter dan mijn huidige.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/006x.jpg

Mijn huidige fiets is nog super, maar met scheurtje in de bovenbuis is het echte werk voorbij. De afgelopen maanden is het scheurtje niet verder gegaan ondanks vrijwel ieder weekend een of twee keer erop te hebben gereden. Die blijft zolang die het uithoudt als slechtweer-/winterfiets klaar staan.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/002x.jpg

De nieuwe C wordt afgemonteerd met Campa Chorus 11spd (39/53 12-25). Voor mij is een Chorus-groep Record-kwaliteit maar dan voor een Chorus-prijs. Ik heb zelf in het gebruik qua werking en slijtage de meerwaarde van Record nooit kunnen ontdekken. Gelukje daarbij is dat ik de zwarte skeleton remhoeven niet mooi vind. De Chorus remhoeven zijn gelukkig zilver/chroom kleurig.

Deda Zero 100 stuurpen en Deda stuur
Zadel: Selle San Marco Aspide Carbon FX Arrowhead
Alleen de Campa Eurus wielen gaan over op de nieuwe. Die zijn pas een half jaartje oud.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00019x.JPG

Volgende zaterdag met de oude fiets langs om alle maten op te nemen en dan zal die het weekend daarop klaar zijn.
Over twee weken foto's van de complete fiets.

[ Voor 5% gewijzigd door rdluca op 28-02-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 16:12
Eigenlijk post ik hier nooit, maar ik heb gister toch wat leuks meegemaakt, of iets aparts hoe je het ook mag zeggen.

Liep al maanden met het probleem dat ik vorig seizoen ergens aan het eind een gat van een paaltje gemist heb en er dus een deuk in mijn velg zat. Nou heel vervelend en op zoek naar een nieuw wiel / velg. Aangezien de wielen me super bevallen (Mavic Cosmos) wou ik eigenlijk gewoon een voorwiel.

Nou was ik 2 weken geleden naar de LBS geweest en het gevraagd, deze zouden het nazoeken en mij terug bellen. Afijn, ik word vorige week terug gebelt, Mavic had ze niet meer en kon niets meer doen -> nieuwe wielset nodig :S

Gister even met mijn GF naar dezelfde LBS (een goede bekende FM) voor een fiest voor haar. Krijgen we wat 2de hands voorgeschoteld (waar we om vroegen) hangt daar exact het wiel wat ik nodig heb. SPLINTER NIEUW! Dus ik gevraagd, stonden ze zelf ook gek te kijken. Dus ik helemaal blij, maar een paar schoenen erbij gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Vanmiddag, 20 min voor het einde van een 2,5uur durend ritje, frontaal tegen een hardloper opgefietst. Gebeurde in een bocht naar rechts, waar ik door een haag niet kon zien dat er een hardloper aan dezelfde kant van de weg liep.
Resultaat: Een verwarde hardloper met een flinke bloeduitstorting op z'n hoofd, en bij mij een scheur in m'n kin waar nu 5 hechtingen in zitten. Fijn.. :|

Was wel lekker weer btw! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stacium op 01-03-2009 20:23 ]

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Fijn om te zien dat je positief blijft :)

En als je veel kilometers maakt gebeurt dat nou eemaal iedere fietser (vooral als je zo schnell gaat :+). Maar dat maakt het nog steeds verschrikkelijk kut natuurlijk (dat is het enige woord wat er bij past vind ik).

Edit\ Meeste last heb ik trouwens van auto's, die schatten van de snelheid van fietsers verkeerd in en dan proberen ze snel even ergens hun Audi Q7 ergens voor te prikken waardoor er gigantisch gevaarlijke situaties ontstaan. Fietshelm, 50 km/u versus een auto van een paar ton is geen goede combinatie denk ik (gelukkig is het nog nooit zo ver gekomen bij mij *klopt af)

[ Voor 46% gewijzigd door Maks op 01-03-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft altijd opletten en anticiperen. Als je eenmaal weet dat ander verkeer jouw snelheid verkeerd inschat kan je beter daar zelf alert op zijn dan te verwachten dat zij beter gaan opletten. Wel zo veilig :)

Gisteren was het zeker lekker weer! M'n eerste serieuzere duurtraining gedaan. 108km met een gemiddelde van 28.1. Komende week de afstand opschroeven en ons klaar stomen voor het nieuwe seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Stacium, heb het ook wel eens bijna mee gemaakt dat ik op een hardloper inreed. Geen pretje. ;)

Heb gisteren nog een rondje gefietst met de club.
Ging vrij hard! Kon het goed bijbenen. :)
95KM.

Was fantastisch weer... echt genoten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
@dinkelover: Nice! Leuk om te zien dat er nog mensen voor alu kiezen :) Ik ben nog altijd erg te spreken over mijn Pro SL uit 2006! Ondertussen met ruim 22.500km op de teller :o

@stacium: Klote man, gevaarlijke situaties zijn dat. Vorig jaar maakte ik een binnenbocht naar rechts (eigen helft dus), komt er een dikke Volvo met 50km/h die bocht door. Blinde bocht, dus zag hem pas op het laatste moment. Ik heb recht de struiken ingestuurd, en bleef wonderbaarlijk genoeg overeind. Als ik gewoon op de weg gebleven was had ik op z'n motorkap gelegen. (Op de Wilmersberg, vlak na het spoor.. voor de tukkers). Succes met je herstel!

Heb gisteren ook nog even 82km weggetrapt. Helaas maar een kwartiertje echt in het zonnetje gereden, verder was het een vochtige, bewolkte bende. Het was er niet minder lekker om overigens. Gaat wel lekker bij mij :) Nog geen heel grote afstanden gereden (max 90km), maar dit was ook de eerste week dat ik weer op de racer weg ben geweest. Komt nog wel.. Wil er ook bij blijven crossen want dat vind ik toch ook wel heel gaaf :9 Dat kan ook prima in het voorjaar of in de zomer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren trouwens voor het eerst met oordopjes in gereden en radio via mn mobiel aangehad. Op zich wel relaxed muziek op. Zonder oordopjed suist de wind altijd langs de oren. Nu met de dopjes die ik had ook nog steeds, waardoor de muziek in de verte hoor. Nu ben ik opzoek naar betere dopjes die beter passen en de wind niet zo laat suizen en ook nog wat van de omgeving laten horen, het moet wel een beetje veilig blijven :)

Zijn er mensen met goede ervaringen en tips?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:51:
Gisteren trouwens voor het eerst met oordopjes in gereden en radio via mn mobiel aangehad. Op zich wel relaxed muziek op. Zonder oordopjed suist de wind altijd langs de oren. Nu met de dopjes die ik had ook nog steeds, waardoor de muziek in de verte hoor. Nu ben ik opzoek naar betere dopjes die beter passen en de wind niet zo laat suizen en ook nog wat van de omgeving laten horen, het moet wel een beetje veilig blijven :)

Zijn er mensen met goede ervaringen en tips?!?!
in ear dopjes zijn erg goed hiervoor..
Pas wel op.. Zou als ik jou was ook maar 1 dopje in doen, in je niet dominante oor.. Anders hoor je alleen nog muziek maar de auto's en andere niet meer ;)

Moet ook weer op de fiets gaan klimmen. In april 150 KM voor de boeg. heb wel de hele winter spinning en RPM lessen gevolgd. (dubble lessen) maar ja das niet genoeg..

Afgelopen weekend langs de LBS geweest om 2 nieuwe Tube's te kopen. Achterband staat al sinds ocktober leeg. toch maar 1 reserve en een zadel tasje gekocht. Alleen hadden ze geen houders meer voor die lucht ampullen. Dit weekend maar weer langs gaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Wat betreft de oordopjes:
In-ear oordopjes zijn wel wat beter, maar het blijft suizen, maar je hoor het wel beter en blijft meestal wat beter zitten.
Verder doe dus geen 2 oordopjes in zoals To_Tall al zegt. Je moet ook niet gaan genieten van je muziek. Beetje krom om te zeggen, maar de muziek moet ook op de achtergrond aanwezig zijn.

Ikzelf merk dat als ik mijn muziek te hard zet (zelfs met 1 dopje in) dat je teveel naar de muziek leeft zeg maar. En dus minder op verkeer en fietstempo etc let.

(just my 2 cents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ga komend weekend een weekendje naar de Veluwe.
Neem mn racert mee. (de pekelfiets)
Heb al een mooie route kunnen vinden op gpstracks, Veluwezoom klimroute
Emmapyramide, Zijperberg, Posbank en wat andere heuvels.

Iemand hier al vaker gefietst?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Afgelopen zaterdag mijn eerste rondje (circa 60km) van het jaar gemaakt. De eerste 45km gingen prima, toen een lekke band en bij het vervolg tekenen van vermoeidheid in de benen. Hopelijk komend weekend wederom lekker weer!

Ik fiets zo nu en dan met muziek. Gebruik hierbij in-ear oordopjes van Sony en mijn iPod. Vind het wel prettig fietsen. Als het wat drukker wordt laat ik de iPod thuis, niets horen wordt dan wat gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik heb afgelopen weekend ook voor het eerst sinds tijden weer op de racefiets gezeten! :)

Zaterdag 67km en zondag 65km, 't was weer echt 'ouderwets' genieten, al mag het van mij best nog wat warmer worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

K'heb alweer een kleine 350km op de teller staan dit jaar.
Wel handig zo'n 'pekelfiets'. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Nice :)

De volgende winter wil ik ook somehow doorfietsen, of het met een MTB, een crosser of met een 'pekelfiets' gaat gebeuren moet nog druk over nagedacht worden (ik denk een MTB), maar ik heb nog even de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

zo voor mij is het dan nu ook eindelijk echt het seizoen weer begonnen, vandaag mijn tweede rondje van het jaar 60 km, was echt super lekker weer :). T eerste rondje telde eigenlijk niet, dat was meer een soort afstel en kijken of alles nog werkt rondje. Ik heb in de winter mijn fiets volledig gedemonteerd en weer opgebouwd .. Een leuke, maar verrassende ervaring :)

' Ns kijken of ik dit jaar de 5k kan aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Heerlijk weekend om te fietsen. Giseren 60km gefietst en vandaag 50km. Het waaide wel flink langs de kust. De route van gisteren (Den Haag - Maeslantkering), waarbij ik op de heenweg wind tegen had, was wel beter dan de route van vandaag (Den Haag - Noordwijk aan Zee) waarbij ik op de terugweg wind tegen had. Ander nadeel van de route van vandaag was dat het fietspad tussen Katwijk en Noordwijk aan Zee helemaal vol lag met glas. De banden zijn gelukkig heel gebleven, maar prettig was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Nu het weer wat beter wordt is het direct in dit topic ook drukker :)

Ben zelf net een paar dagen terug van 1,5week ontspannen op Gran Canaria, uiteraard daar ook een racefiets gehuurd en in totaal een kleine 500km gefietst. Erg mooie omgeving! Zie m'n signature voor meer details.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als beginneling ben ik op zoek naar een racefiets.
Ik ben mij al in wat merken aan het verdiepen. Zo vind ik de Cube, Bianchi en Trek fietsen erg mooi.
En liggen de goedkopere fietsen ook redelijk binnen budget.
Ook nieuw of tweedehands ben iknog niet helemaal uit.

Nu is het lastigste om te weten of een fiets moet goede spullen is afgemonteerd.
Zo weet ik wel dat Shimano Tiagra beter is dan Sora.
CAMPAGNOLO

(Super) Record
Pista Record (baanfietsen)
Croce D'Aune (niet meer in productie, o.a. bekend van de Delta remmen)
Chorus
Athena (niet meer in productie)
Centaur (vroeger Daytona)
Veloce
Mirage
Xenon

SHIMANO

Dura-Ace
Dura-Ace Track (baanfietsen)
Ultegra SL (vanaf 2008)
Ultegra (was 600 tot '98)
105SC (was 105)
Tiagra (was RX100)
Exage 500EX (eigenlijk MTB groep, maar ook voor race, uit productie)
Sora (was RSX en daarvoor Exage 300/400)
2200 (A050)

SRAM

Force
Rival
Wie kan mij een beetje wegwijs maken in wat slecht/voldoende/goed/beter/best is?
Het is dus voor een beginneling.

Overigens ben ik van plan om vrijdag hier eens een kijkje te gaan nemen.

Bij Math Salden zie ik bijvoorbeeld dit.

[ Voor 42% gewijzigd door DeeJee op 10-03-2009 13:18 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@DeeJee:

Van Shimano minimaal 105 nemen (tiagra zou evt. ook nog kunnen, ik raad altijd 105 en beter aan aan m'n vrienden), van goed naar beter:
# 105, Ultegra (SL), Dura Ace

Van Campagnolo minimaal Veloce nemen, van goed naar beter:
# Veloce, Centaur, Chorus, Record, Super-Record

Van SRAM allemaal ok, van goed naar beter:
# Rival, Force, Red.

Afgelopen weekend 80km gepeddeld (D1), op zaterdag uiteraard ;), 't was weer heerlijk.
't Weer voor komend weekend ziet er goed uit, dus dat worden hopelijk weer 1 a 2 ritjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 10-03-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@DeeJee: Toen ik 1,5 jaar geleden als beginneling een fiets kocht heb ik Shimano 105 of een equivalent daarvan als uitgangspunt gehanteerd. Duurder dan dat is voor een beginneling volgens mij overbodig. Het kan natuurlijk leuk zijn, maar nodig is het niet.

Naast minimaal een Shimano 105 (of equivalent) groep was een cabron voorvork. Een dergelijke voorvork rijdt een stuk fijner dan een aluminium voorvork.

Een valkuil: Sommige merken monteren dure onderdelen op een goedkope fiets omdat veel consumenten denken dat een met Ultegra afgemonteerde fiets automatisch een goede fiets is. Let hier op.

De ontwikkelingen gaan echter snel. Wat een paar jaar geleden de kwaliteit van een Shimano 105 groep was is tegenwoordig de kwaliteit van Shimano Tiagra. Ook wanneer je de Tiagra onderdelen bekijkt ziet dat er allemaal degelijk uit, een stuk beter dan enige tijd geleden. Als minimum zou je dus ook Tiagra kunnen hanteren.

En bij een fietsenzaak kijken, wat je binnenkort ook gaat doen, is natuurlijk het allerbelangrijkst. Een fiets met mooie kleuren en een luxe afmontage, maar in een onjuiste maat wordt niemand blij van.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 10-03-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nee de maat was ik ook al over uit. Ik heb een erg mooie fiets gezien op marktplaats.
Cube Aerial, Tiagra afgemonteerd.
Helaas met een frame van 56cm. Volgens mij heb ik 58 cm nodig.

Bedankt voor de tips so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeeJee schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:08:
Nee de maat was ik ook al over uit. Ik heb een erg mooie fiets gezien op marktplaats.
Cube Aerial, Tiagra afgemonteerd.
Helaas met een frame van 56cm. Volgens mij heb ik 58 cm nodig.

Bedankt voor de tips so far :)
De framehoogte zegt niet alles. De ene fiets is beduidend korter dan de andere fiets bijvoorbeeld. Het kan dus goed zijn dat jij prima zit op een Giant van 58cm maar slecht zit op een Cube van 58cm. E.e.a. is natuurlijk wel enigszins te corrigeren met een langere of kortere stuurpen en dergelijke, maar ideaal is het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 10-03-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Mmm, in dat geval kan ik iid eens een afspraak maken om te gaan "voelen".
Want de fiets ligt binnen budget en ziet er aantrekkelijk uit. (incl. 3 maanden garantie ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Klinkt zoiets een beetje goed voor jullie kenner?
Mooie Bianchi te koop. Aluminium. Hoogte is 58 cm.
Met 9 speed chorus-groep. Triple.
Ritchey wcs stuur- en zadelpen.
Nieuwe wielen: mavic aksium en nieuwe banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
DeeJee schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:46:
Klinkt zoiets een beetje goed voor jullie kenner?

[...]
Wat heb je voor een bedrag in gedachte om uit te willen geven?
Wat is je lengte?
Weet je zeker dat dit je sport is of moet je dat met de komende fiets nog gaan ontdekken?

Met wat meer info kunnen de mensen je hier beter adviseren.

In geval van een nieuwe fiets kan je beter meer prioriteit aan de kwaliteit van het frame geven en de onderdelen(groep) minder prioriteit. Ligt aan je budget natuurlijk. Een goed frame rijdt met mindere onderdelen ook al lekker. Met kerst zou je, indien fietsen goed bevalt, in de opruiming voor een duurdere groep kunnen gaan om erop te laten zetten. Het frame als basis is dan ook de groep al waard. Alleen al goede stijve wielen geven ook al een boost. Naar gelang kan je aanpassen en upgraden.
Goede onderdelen op een minder frame kunnen de mindere kwaliteit van een frame niet verhullen.

Om te beginnen is een tweedehands beestje ok. Zorg er wel voor dat die fiets helemaal op je maat is. Een slechte passende fiets verziekt je plezier of zorgt ervoor dat je nooit echt plezier eraan zal beleven. Niet alleen op de adviezen van de verkoper afgaan. Het moet meteen al lekker voelen als je erop gaat zitten en bij voorkeur iemand meenemen die specifiek met racefietsen bekend is.

De staat van de fiets vertelt ook of je een beetje betrouwbaar exemplaar hebt. Overal goed schoon en op onderdelen en frame weinig tot geen beschadigingen geeft een indicatie dat de eigenaar hart voor zijn fiets heeft gehad.
Een beetje schoon op de grote vlakken en in de hoeken en gaten van het frame en onderdelen zwarte drap, dan is dat meer voor het oog en de verkoop dan gemeend goed onderhouden.

Alle onderdelen lopen bij een oude maar goed onderhouden fiets ook soepel en zonder gekraak en speling. De draaiende onderdelen (wielen, cranckstel, stuur, remhoeven) zou je belast en onbelast wat heen en weer kunnen draaien en wrikken op luisteren en voelen naar gekraak en speling.

Van een fiets met voor jou de goede maten ga je, ook al is die oud en goedkoop, vinden dat het lekker rijdt en kan je genieten om beetje tegen de wind in te stampen en voor de wind lekker hard naar huis. (overgaan op een nieuwere en duurdere opvolger geeft je wel weer het idee "op wat voor bakfiets reed ik hiervoor") Een fiets waar je niet lekker op past geeft weinig plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om wat te gaan wielrennen en dus ben ik marktplaats gaan bijhouden voor wat oudere fietsen. De verkoper van de onderstaande link heb ik al gemaild met wat vragen als welke groep, framemaat, aantal tandwielen etc. maar hij wist er niet echt iets van af.

Ik heb al gezien op een van de afbeeldingen dat er biopace tandwielen aan de voorkant erop zitten.
Kan iemand nog iets meer afleiden uit de afbeeldingen in de advertentie?
link: http://link.marktplaats.nl/235456145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

rdluca schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:51:
[...]

Wat heb je voor een bedrag in gedachte om uit te willen geven?
Wat is je lengte?
Weet je zeker dat dit je sport is of moet je dat met de komende fiets nog gaan ontdekken?
Ik wil eigenlijk maximaal 600 euro uitgeven. Zeker omdat ik niet weet hoelang ik het ga volhouden :) Dus of ik het leuk blijf vinden.
Ik ben overigens 1.82 cm met een beenlengte van 85 cm.

Deze week ga ik mij laten opmeten bij een fietswinkel.
Met wat meer info kunnen de mensen je hier beter adviseren.

In geval van een nieuwe fiets kan je beter meer prioriteit aan de kwaliteit van het frame geven en de onderdelen(groep) minder prioriteit. Ligt aan je budget natuurlijk. Een goed frame rijdt met mindere onderdelen ook al lekker. Met kerst zou je, indien fietsen goed bevalt, in de opruiming voor een duurdere groep kunnen gaan om erop te laten zetten. Het frame als basis is dan ook de groep al waard. Alleen al goede stijve wielen geven ook al een boost. Naar gelang kan je aanpassen en upgraden.
Goede onderdelen op een minder frame kunnen de mindere kwaliteit van een frame niet verhullen.
Ik twijfel erg over een nieuwe fiets. Misschien omdat ik niet weet hoe deze hobby voor mij gaat uitpakken.
maar wie weet kom ik een mooie aanbieding tegen de komende tijd.
Om te beginnen is een tweedehands beestje ok. Zorg er wel voor dat die fiets helemaal op je maat is. Een slechte passende fiets verziekt je plezier of zorgt ervoor dat je nooit echt plezier eraan zal beleven. Niet alleen op de adviezen van de verkoper afgaan. Het moet meteen al lekker voelen als je erop gaat zitten en bij voorkeur iemand meenemen die specifiek met racefietsen bekend is.
Dat de maat belangrijk is weet ik. Het laten opmeten deze week staat ook op nummer 1 van mijn lijstje :)
De staat van de fiets vertelt ook of je een beetje betrouwbaar exemplaar hebt. Overal goed schoon en op onderdelen en frame weinig tot geen beschadigingen geeft een indicatie dat de eigenaar hart voor zijn fiets heeft gehad.
Een beetje schoon op de grote vlakken en in de hoeken en gaten van het frame en onderdelen zwarte drap, dan is dat meer voor het oog en de verkoop dan gemeend goed onderhouden.
Bedankt. Dit is inderdaad goed zelf te controleren tijdens aankoop.
Alle onderdelen lopen bij een oude maar goed onderhouden fiets ook soepel en zonder gekraak en speling. De draaiende onderdelen (wielen, cranckstel, stuur, remhoeven) zou je belast en onbelast wat heen en weer kunnen draaien en wrikken op luisteren en voelen naar gekraak en speling.
Bij de fiets die ik nu op het oog heb (Bianchi) zijn het frame, crankstel, zadelpen en stturvoorbouw een jaar oud.
Van een fiets met voor jou de goede maten ga je, ook al is die oud en goedkoop, vinden dat het lekker rijdt en kan je genieten om beetje tegen de wind in te stampen en voor de wind lekker hard naar huis. (overgaan op een nieuwere en duurdere opvolger geeft je wel weer het idee "op wat voor bakfiets reed ik hiervoor") Een fiets waar je niet lekker op past geeft weinig plezier.
Bedankt voor je input. Dit helpt mij zeker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
DeeJee schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:20:
[...]

Bedankt voor je input. Dit helpt mij zeker!!
Ik hoop dat je wat naar je zin vindt!

Die van mij is in de eindfase gekomen. Vanavond de wielen gebracht en de ketting gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00025x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00030x.JPG

Kabels een dag op spanning laten staan en dan fijntunen. Stuurlint erop en zaterdag ophalen.
Nu maar hopen op een beetje lekker weer dit weekend en ermee de duinen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou een van deze twee fietsen maximaal waard zijn? http://link.marktplaats.nl/236540331
Ze zien er opzich netjes verzorgt uit vergeleken met andere fietsen op marktplaats van die leeftijd. Maar zou zo´n exage motion groep nog niet te veel versleten zijn? Weet iemand trouwens wat het idee achter de lite version van de speeder is, is deze beter of slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Meer dan 100 euro zou ik er niet voor geven..

Ben vanmiddag aangereden tijdens het crossen. Althans, min of meer. Reed op een klinkerweg door het bos, schiet er opeens een auto de weg op vanuit de berm. Ik vol in de remmen, slip, en smak tegen het asfalt. Gelukkig kon ik door het slippen die auto nog net ontwijken. Er stonden wat auto's geparkeerd aan de rechterkant, dus ik reed al helemaal links. Maar die gozer had z'n licht niet aan, gaf geen richting aan, helemaal niks. En aangezien het een busje was kon ik ook niet zien dat er iemand in die auto zat. Niet dat ik dan echt anders had gehandeld, maargoed. Fiets is nog heel maar ik zelf niet. Aantal vingers liggen open, linker heup dik en geschaafd en een schaafwondje op m'n knie. Valt allemaal wel mee verder, maar baal er wel van. Vier, vijf weken geleden was de vorige keer dat ik op de crosser weg was, en toen lag ik ook al op het asfalt (eigen fout toen, maar ja). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

56 en 58 inch is wel erg groot... :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De laatste tijd heb ik weer wat meer gepoogd e fietsen, maar't gaat gewoon echt voor geen meter. Zeer frequent (met name heuvelop merkbaar) heb ik gewoon geen kracht. Ik ben dan totaal niet buiten adem met een rustige pols, maar de benen willen niet. Nooit eerder (zo) gehad). 'Dit jaar eet en drink en slaap ik tot nu toe wat slechter, maar ok als ik behoorlijk uitgerust ben en voldoende gegeten en gedronken heb krijg ik last van mijn benen. 't plan is om maar eerst op zeer lage intensiteit kilometers te gaan maken en dan weer opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Laurenz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:44:
Meer dan 100 euro zou ik er niet voor geven..

Ben vanmiddag aangereden tijdens het crossen. Althans, min of meer. Reed op een klinkerweg door het bos, schiet er opeens een auto de weg op vanuit de berm. Ik vol in de remmen, slip, en smak tegen het asfalt. Gelukkig kon ik door het slippen die auto nog net ontwijken. Er stonden wat auto's geparkeerd aan de rechterkant, dus ik reed al helemaal links. Maar die gozer had z'n licht niet aan, gaf geen richting aan, helemaal niks. En aangezien het een busje was kon ik ook niet zien dat er iemand in die auto zat. Niet dat ik dan echt anders had gehandeld, maargoed. Fiets is nog heel maar ik zelf niet. Aantal vingers liggen open, linker heup dik en geschaafd en een schaafwondje op m'n knie. Valt allemaal wel mee verder, maar baal er wel van. Vier, vijf weken geleden was de vorige keer dat ik op de crosser weg was, en toen lag ik ook al op het asfalt (eigen fout toen, maar ja). :/
leer eens fietsen jij }:|

:+ :+ :+
part of the sport. ik ga ook eens in het jaar hard neer, dus weet hoe het is :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@rdluca, mooie fiets. ;)

Ben zelf niet zo van de zwarte fietsen. Heb liever een mooie Celeste Bianchi. :Y)

Heb gisteren een rondje gefietst. Ging wel weer lekker. Kan merken dat ik veel heb gefietst de laatste tijd.
Het gaat me steeds makkelijker af. :)

@Laurenz, balen van die lompe klusjesmannen. Sterkte. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:42:
Wat zou een van deze twee fietsen maximaal waard zijn? http://link.marktplaats.nl/236540331
Ze zien er opzich netjes verzorgt uit vergeleken met andere fietsen op marktplaats van die leeftijd. Maar zou zo´n exage motion groep nog niet te veel versleten zijn? Weet iemand trouwens wat het idee achter de lite version van de speeder is, is deze beter of slechter?
ik zou er niet meer dan 30 euro voor geven. Op marktplaats zou de gemiddelde, excusez le mot, noob, er niet meer dan 50 euro voor moeten geven, maar ik vermoed dat er nog wel sukkels zijn die zich blind staren op de naam Giant en er rustig 125 euro voor geven, inclusief ossenkopstuur etc :D

We hebben het over een 6 speed he (niet upgradable) met loodzware Wolber velgen en Exage groep.. come on people, move along!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.